[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.311 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
0uTsIdEr84 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:16:
zojuist de laatste xbmc geinstalleerd...gaat weer als een tierelier..alleen blue ray iso's speelt ie niet af, iemand hetzelfde probleem?

eigenlijk wilde ik graag weten hoe jullie navigeren binnen xbmc? en ik bedoel dan eigenlijk met welk input apparaat? k heb onlangs een xbox 360 controller aangesloten en dit werkt prima, maar ben eigenlijk nog op zoek naar een goed progje om de knoppen te remappen..iemand die suggesties heeft? heb al gezocht maar kan zo geen geschikte freeware oplossingen vinden..
Op XBOX gebruikte ik altijd de ontvanger van de DVD kit, met een Logitec 525 remote. Werkte super. Op de PC gebruik ik op het moment een RF toetsenbord, bij gebrek aan beter. Mijn buren hebben een Windows Mediacenter PC en daar werkt de MS MediaCenter remote gewoon met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:31
0uTsIdEr84 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:16:
zojuist de laatste xbmc geinstalleerd...gaat weer als een tierelier..alleen blue ray iso's speelt ie niet af, iemand hetzelfde probleem?

eigenlijk wilde ik graag weten hoe jullie navigeren binnen xbmc? en ik bedoel dan eigenlijk met welk input apparaat? k heb onlangs een xbox 360 controller aangesloten en dit werkt prima, maar ben eigenlijk nog op zoek naar een goed progje om de knoppen te remappen..iemand die suggesties heeft? heb al gezocht maar kan zo geen geschikte freeware oplossingen vinden..
Onder XBMC voor Windows vind je in XBMC/System het bestand keymap.xml.
Daar kun je al je toetsen/ knoppen in programmeren. ;) Voor de Xbox is dat XBMC/UserData en voor Linux zou ik het niet durven zeggen...

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Mart! schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:06:
[...]
Op XBOX gebruikte ik altijd de ontvanger van de DVD kit, met een Logitec 525 remote. Werkte super. Op de PC gebruik ik op het moment een RF toetsenbord, bij gebrek aan beter. Mijn buren hebben een Windows Mediacenter PC en daar werkt de MS MediaCenter remote gewoon met XBMC.
Ik heb zelf de Logitech 555 en wil inderdaad ook nog een DVD kit aanschaffen. Aan de andere kant, als ik een setje draadloze controllers aanschaf heb ik natuurlijk ook een ontvanger die ik zou kunnen gebruiken vermoedelijk (met daarbij 2 draadloze controlers). Ik neem aan dat het voor XBMC niet uitmaakt wat voor soort ontvanger eraan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Afstandbediening is vaak IR en controllers meestal RF. De duurdere harmony's hebben ook RF (daarmee kan je mooi door muren e.d. heen). Dus je hebt dan wel een aparte ontvanger nodig voor je harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Ik wil met XBMC Media Companion mijn dvd's laten scannen (daar staan geen nfo's bij :P ), maar gelijk welke versie ik probeer (1.7x / 1.8x ), na de eerste film crasht hij steeds? :?
Ik las hier dat v1.8 dat had, maar ik heb net de nieuwe gedownload, die doet het echter ook niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
Fire69 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:53:
Ik wil met XBMC Media Companion mijn dvd's laten scannen (daar staan geen nfo's bij :P ), maar gelijk welke versie ik probeer (1.7x / 1.8x ), na de eerste film crasht hij steeds? :?
Ik las hier dat v1.8 dat had, maar ik heb net de nieuwe gedownload, die doet het echter ook niet goed...
Ik probeerde het hier net ook en ik heb hetzelfde probleem met de laatste versie. Op hun forum heb ik overigens meer berichten hierover gezien, dus ik denk dat het wachten wordt op een nieuwe versie.

Ben ik misschien net over om Media Companion te gaan gebruiken, crasht 'ie. :/

[ Voor 6% gewijzigd door Mart! op 11-10-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:29

HaTe

haat niet

Heb net de nieuwe versie geinstalleerd. Hij is wel stabieler, maar kan nog steeds geen gebrande DVD's afspelen.. Hij zegt wat over te veel onderbroken punten.

Is dat Media Companion ook geschikt om films toe te voegen die niet op je PC staan?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nieuwe versie voor de xbox?
Het kan ook gewoon aan je gebrande dvd's liggen hoor, de xbox is niet zo een wonder in het lezen daarvan.
Zet je het book-type bij het branden op DVD-ROM, dat heeft bij mij veel geholpen.

Films die niet op je pc staan? Waar staan ze dan wel? Op je xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Voor de geinteresseerden... Ik heb vandaag een nieuwe versie van XBMControl de deur uit gedaan.

Download XBMControl 0.3.5

De laatste info, screenshots en releases kunnen altijd gevonden worden in het xbmc topic. Het melden van nieuwe bugs wordt gewaardeerd :)

Belangrijkste nieuwe features
- Last.FM Love/Hate support (rood en zwart hartje)
- Open "Speelt nu" artiest Last.FM pagina (klik media type fbeelding)
- Shuffle, repeat en party mode support ("S", "R", "P")
- Mogelijkheid om een media url naar xbmc te sturen. Alle formaten die XBMC ondersteund kunnen gestreamed worden. (context menu)
- Mute button in system tray volume control (middle mouse button op system tray icon)
[0.3.5] - 11-10-2008
* Again many stability improvements
* Fixed Party Mode. Working now. ("P")
* Made the system tray volume control function better (middle mouse button on system tray icon)
* Made Last.FM Love/Hate buttons only available when user name and password are configured in XBMC
* Fixed now playing info not clearing when playback stops
* Fixed crash when sending media url to XBMC
* Partially fixed crashes when not able to connect to XBMC
* Improved the way XBMControl handles not being able to connect to XBMC due to missing or invalid ip.
* Made starting the application start minimized optional (configuration)

Known Bugs
* Problems/creashes when connection can't be established
* XBMC screenshots not woring a.t.m.
* Running XBMControl at windows start up makes XBMControl crash
* Volume is still sometimes set to 0 without user interaction

[ Voor 14% gewijzigd door Bram77 op 11-10-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Fire69 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:11:
Nieuwe versie voor de xbox?
Het kan ook gewoon aan je gebrande dvd's liggen hoor, de xbox is niet zo een wonder in het lezen daarvan.
Zet je het book-type bij het branden op DVD-ROM, dat heeft bij mij veel geholpen.

Films die niet op je pc staan? Waar staan ze dan wel? Op je xbox?
Nee voor de PC natuurlijk. (of is dat niet zo natuurlijk? :p)

Ik brand DVD's gewoon met Windows, dus gewoon de VIDEO_TS en AUDIO_TS mappen naar de DVD slepen. WMP herkent ze wel gewoon en de DVD speler ook.

@Bram77: Dat programma werkt niet bij mij (Vista U x64) Ik krijg 2x een fout.

[ Voor 6% gewijzigd door HaTe op 11-10-2008 22:40 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Bedoel je bij het opstarten van Windows?
Zou je de foutmeldingen kunnen melden op de google code pagina? Dat zou helpen :) Ik kan niet testen in Vista, ik draai XP. Zo nodig installeer ik vista in een Vm omgeving.

http://code.google.com/p/xbmcontrol/issues/list

[ Voor 78% gewijzigd door Bram77 op 11-10-2008 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
HaTe schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:38:
[...]

Ik brand DVD's gewoon met Windows, dus gewoon de VIDEO_TS en AUDIO_TS mappen naar de DVD slepen. WMP herkent ze wel gewoon en de DVD speler ook.

Nee, da's niet zo natuurlijk... Voor de pc zeg je, bedoel je dan Windows of Linux? Snap je wat ik wil zeggen?
Een beetje info kan nooit kwaad. ;)
Moest je niet gezegd hebben dat je je dvd's brand in Windows, wisten we nog steeds niet welke versie je gebruikte. :P

Een DVD die op je HD staat, werkt wel normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik probeer volgens mij iets simpels. In een mapje gewoon een 'folder.jpg' te plaatsen, waarna ik verwacht dat het icoon van die folder eruit ziet zoals de jpg. Maar zie nog steeds het zwart grijze mapje staan ipv een icon.

Heb in UserData/Thumbnails de map Video al verwijderd voor de zekerheid, maar ook dat helpt niet. Wat kan dit nou zijn? Moet zo'n jpg nog aan voorwaarden voldoen (resolutie/kleurdiepte etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Fire69 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:05:
[...]

Nee, da's niet zo natuurlijk... Voor de pc zeg je, bedoel je dan Windows of Linux? Snap je wat ik wil zeggen?
Een beetje info kan nooit kwaad. ;)
Moest je niet gezegd hebben dat je je dvd's brand in Windows, wisten we nog steeds niet welke versie je gebruikte. :P

Een DVD die op je HD staat, werkt wel normaal?
Je hebt gelijk, iets meer info had ik kunnen geven, sorry. Heb Windows Vista Ultimate x64.
Een DVD'tje uit een map afspelen werkt wel gewoon. Maar een DVD station moet hij dan eigenlijk toch ook zien als een map? Ik heb geprobeerd om de DVD speler toe te voegen als bron(?) en daar herkende XBMC ook niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
hars73 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 17:15:
Ik probeer volgens mij iets simpels. In een mapje gewoon een 'folder.jpg' te plaatsen, waarna ik verwacht dat het icoon van die folder eruit ziet zoals de jpg. Maar zie nog steeds het zwart grijze mapje staan ipv een icon.

Heb in UserData/Thumbnails de map Video al verwijderd voor de zekerheid, maar ook dat helpt niet. Wat kan dit nou zijn? Moet zo'n jpg nog aan voorwaarden voldoen (resolutie/kleurdiepte etc.)
Als je met de library kijkt heeft dit volgens mij geen zin. Om die folder.jpg's te zien moet je de normale browse functie gebruiken. (tenminste zo heb ik dat bij series.) Bij applicatie-folders is het anders dan moet je default.tbn gebruiken als naam(een jpg of png saven als tbn.).
HaTe schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 17:30:
[...]
Je hebt gelijk, iets meer info had ik kunnen geven, sorry. Heb Windows Vista Ultimate x64.
Een DVD'tje uit een map afspelen werkt wel gewoon. Maar een DVD station moet hij dan eigenlijk toch ook zien als een map? Ik heb geprobeerd om de DVD speler toe te voegen als bron(?) en daar herkende XBMC ook niks..
Beetje vreemd dat het zo niet werkt, maar ik weet wel een omweg. Deel het station als een netwerkmap en browse ernaar als ware het een netwerkmap in locatie toevoegen (Berties gaf mij ooit deze tip, wist niet dat je dvd en cd stations kunt delen over het netwerk, maar dat kan dus, en dat is wel vaker een oplossing voor mij, aangezien het DVD-station van mijn xbox niet werkt en ik geen losse dvd-speler aangesloten heb op de tv, dvd's doe ik dus in de pc, en stream ik via het netwerk naar de xbox, das een omweg).

[ Voor 36% gewijzigd door Mar2zz op 12-10-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
HaTe schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:38:
[...]

Ik heb Vista in een VM omgeving geinstalleerd en getest met XBMControl. Uitleg in mijn laatste post in het XBMControl topic op het xbmc forum...

http://xbmc.org/forum/showpost.php?p=232747&postcount=56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Mar2zz schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:14:
[...]

Als je met de library kijkt heeft dit volgens mij geen zin. Om die folder.jpg's te zien moet je de normale browse functie gebruiken. (tenminste zo heb ik dat bij series.) Bij applicatie-folders is het anders dan moet je default.tbn gebruiken als naam(een jpg of png saven als tbn.).
En wat bedoel je met de library kijken of de browse functie gebruiken? Ik heb de bibliotheek zelfs uitgeschakeld bij de opties voor video, als je dat bedoelt. Ik ga gewoon via hoofdmenu Video en dan kies heb ik een snelkoppeling naar de map Video op de F schijf. Hierin heb ik dan weer 1 map die heet 'Kindervideo' met daarin submappen per naam. Zo heb ik een map Dora, een map Teletubbies enz met daarin per map meerdere avi bestanden. En juist die mappen wil ik voorzien van een icoon.

In de map Music kun je via XBMC het icon instellen en kiezen via het menu, maar bij video kan dat dus niet. :?

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 12-10-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
hmmm, ik heb het alleen bij mijn series (folder.jpg's) en dat werkt gewoon. Misschien moet je ff aanvinken dat ie zoekt naar icons/thumbs in netwerkmappen. Ik weet niet precies bij welke instellingen dat staat. Bij applicaties kun je een icon voorstellen (of custom thumb) via de info-toets (wit op xbox-controller). Misschien moet dat ook bij films?

ff een ideetje:
ik bedacht me gisteren dat het wel lekker zou zijn als xbmc T9 input zou ondersteunen zoals dat ook op mobiele telefoons het geval is. Dus 2=abc, 3=def enzovoorts. Op een afstandsbediening zitten ook alle nummertoetsen zoals op een telefoon. Tijdens het zoeken naar bijvoorbeeld een artiest in de muzieklibrary zou die t9 diezelfde library als check kunnen gebruiken, zodat je met 532 automatisch keane typt als dat de enige hit wordt op die cijfers. Voor lookups op imdb of youtube heeft dit natuurlijk geen zin, maar dan zou t9 input uitgeschakeld kunnen worden en dan de normale sms-stijl, dus 2x2 snel drukken is B en 3x3 drukken is f.

Dom idee of wel handig? Wel handig dan ga ik het op xbmc.org voorstellen en op sourceforge. Het gewone toetsenbord is ook wel te doen, maar een ab leent zich volgens mij erg goed voor T9 input.

[ Voor 74% gewijzigd door Mar2zz op 13-10-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
hars73 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 17:15:

Voor zover ik weet moet je de jpeg hernoemen naar folder.tbn en dan moet deze zichtbaar worden bij de folder. Overigens als je al gescraped hebt dan gebruikt XBMC de gecachte thumb en dan moet je hem handmatig instellen of je library opnieuw opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Klopt niet helemaal, als je al gescraped hebt, en er al een thumb is toegewezen, dan kan je via filminformatie, thumbnail die thumbnail veranderen naar iets wat je zelf hebt. Misschien is dat trouwens de oplossing hier..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Het is wel redelijk verwarrend gemaakt... muziek moet je een folder.jpg gebruiken, video moet je een folder.tbn gebruiken... zouden ze dat beter niet wat standaardiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Nou heb hier nog wat geprobeerd..
- folder.jpg in de folder
- folder.tbn in de folder
- een tbn met de naam van de folder naast de folder

Het helpt allemaal niks. Heb ook de hele UserData/Thumbnails map leeggegooid (dus voor alle mappen). Ook niet geholpen. :? Ik weet het niet meer. Zal er ergens een of andere vage optie aan of uit staan?? Kan het me toch bijna niet voorstellen.

Ow ja, had hetzelfde ook geprobeerd in de map Music, maar ook daar werkt het niet.

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 13-10-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
probeer eens default.tbn? dat werkt bij games. thumbnail zoeken niet gevonden onder info-button?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Mar2zz schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:28:
probeer eens default.tbn? dat werkt bij games. thumbnail zoeken niet gevonden onder info-button?
Nou die laatste optie heb ik dus niet bij de video's... wel bij Music, dan is het een kwestie van op de witte button van de controller klikken, krijg je de opties en kun je kiezen om handmatig een thumbnail toe te kennen. Maar bij Video staat die optie er niet tussen... Heb ondertussen ook op XBMC.org forum maar de vraag gesteld.

En ja ik had al wel gescraped, maar dit gaf geen goeie resultaten voor afleveringen van peuter/kleuterseries. Dus die had ik gestopt. Zal daar ergens het probleem zitten? Dat er nog ergens iets in een database zit waardoor mijn eigen jpg of tbn niet meer aan de beurt komt?

[ Voor 20% gewijzigd door hars73 op 13-10-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je kan mappen uitzonderen van scrapen, door bij inhoud bepalen te zetten op uitzonderen van scan (ofzoiets). Misschien werkt dat? Maar gooi eens een folder.jpg in een map met series, dat werkt bij mij namelijk gewoon, die thumb wordt dan geladen.

Dit is van de wiki, wellicht kan je er wat mee?

There are a number of ways to get thumbnails to display in Videos.
One is described in the IMDB (Internet Movie Database) section.
If you want a custom thumbnail, or just don't want to use the IMDB feature, you can add a .tbn file to your movie directory. The .tbn file can be either a .JPG or a .PNG file (with transparency) and you simply have to rename the extension from .jpg/.png to .tbn.
The size of the picture can be anything from 64x64 to 256x256 in pixel-size (you may want to use a larger pixel-size if you use XBMC in 720p/1080i HDTV resolution to get a sharper image).

Examples:
In the following example moviename.avi will now use the thumbnail moviename.tbn.

If you store each of your movies in a separate subfolder to keep things organized, you can also make the movie folder have a custom thumbnail image. To do this you either need to save your .JPG/.PNG thumbnail as folder.jpg and place it in your movie folder, or you can save it as <foldername>.tbn and place it inside the same folder where your folder is located (XBMC first checks for <foldername>.tbn before checking for folder.jpg).

Example:

Movies\path\moviename\folder.jpg

or

Movies\path\foldername\
Movies\path\foldername.tbn

Now your movie folder will have a lovely custom thumbnail image icon.

[ Voor 73% gewijzigd door Mar2zz op 13-10-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:39
hars73 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:50:
[...]
En wat bedoel je met de library kijken of de browse functie gebruiken? Ik heb de bibliotheek zelfs uitgeschakeld bij de opties voor video, als je dat bedoelt. Ik ga gewoon via hoofdmenu Video en dan kies heb ik een snelkoppeling naar de map Video op de F schijf. Hierin heb ik dan weer 1 map die heet 'Kindervideo' met daarin submappen per naam. Zo heb ik een map Dora, een map Teletubbies enz met daarin per map meerdere avi bestanden. En juist die mappen wil ik voorzien van een icoon.

In de map Music kun je via XBMC het icon instellen en kiezen via het menu, maar bij video kan dat dus niet. :?
Misschien een idee om een keer een nieuwe, schone userdata map te gebruiken en enkel bestanden zoals sources.xml te kopieren naar deze nieuwe map. Het kan denk ik namelijk niets anders zijn dan een verkeerde instelling in de settings (weet helaas ook niet zo uit m'n blote blol welke 8)7 ) of een locale thumbnail.
edit;
- Of nog een keer alles in thumbnails onder userdata te wissen en dan rebooten.
- Of even nakijken hoe je folder staat ingesteld (inhoud toewijzen oid, waarmee je aangeeft of het video, muziek of foto's bevat.), zet dit eventueel terug naar geen inhoud toewijzen of hoe dat ook heet.
Fire69 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:24:
Het is wel redelijk verwarrend gemaakt... muziek moet je een folder.jpg gebruiken, video moet je een folder.tbn gebruiken... zouden ze dat beter niet wat standaardiseren?
Hier werkt het prima om bij muziek en ook bij video enkel folder.jpg te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
Skin update:

MediaStream v0.95 Released (13/10/2008)

http://www.teamrazorfish.co.uk/mediastream.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31
Bram77 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:28:
[...]

Ik heb Vista in een VM omgeving geinstalleerd en getest met XBMControl. Uitleg in mijn laatste post in het XBMControl topic op het xbmc forum...

http://xbmc.org/forum/showpost.php?p=232747&postcount=56
Ik krijg hem op xp pro ook niet opgestart. Heb net 3.5 framework geinstalleerd maar wil op 2 pc's niet opstarten. Hij maakt geen log file aan.
Alleen zo'n windows fouten rapport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

berties schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 20:27:
[...]

Misschien een idee om een keer een nieuwe, schone userdata map te gebruiken en enkel bestanden zoals sources.xml te kopieren naar deze nieuwe map. Het kan denk ik namelijk niets anders zijn dan een verkeerde instelling in de settings (weet helaas ook niet zo uit m'n blote blol welke 8)7 ) of een locale thumbnail.
edit;
- Of nog een keer alles in thumbnails onder userdata te wissen en dan rebooten.
- Of even nakijken hoe je folder staat ingesteld (inhoud toewijzen oid, waarmee je aangeeft of het video, muziek of foto's bevat.), zet dit eventueel terug naar geen inhoud toewijzen of hoe dat ook heet.
Nou volgens mij heb ik het werkend en zijn er twee dingen die ik niet goed deed. Ik vergat te rebooten na het leeg maken van de thumbnails map onder userdata. Maar er zou ook nog wel eens een verschil kunnen zitten tussen het wel of niet aanwezig zijn van de thumbnails map na het verwijderen. Ik maakte de map eerst leeg en dan lijkt het wel niet altijd goed te gaan. Haal de map nu gewoon helemaal weg en het lijkt te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Tito129 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:06:
[...]

Ik krijg hem op xp pro ook niet opgestart. Heb net 3.5 framework geinstalleerd maar wil op 2 pc's niet opstarten. Hij maakt geen log file aan.
Alleen zo'n windows fouten rapport.
Zou je deze installer eens willen proberen? Ik heb het script wat aangepast. De XBMControl versie bevat een playlist optie die verre van af is en nog niet getest. Het is dus een snapshot, verwacht er niet te veel van. Ik heb enkel wat met de installer gestoeid om te kijken of ik het installeer probleem opgelost krijg. Ik denk dat er ook met XBMControl zelf nog een probleem heeft met Vista.

http://xbmcontrol.googlec...rol%20v0.3.5c%20Setup.exe

edit: Ik heb een tweede installer versie gemaakt met Inno Setup in plaats van NSIS.Misschien dat die wel goed werkt in Vista? De installatie is gelukt wanneer de volgende bestanden bestaan...

c:\Program Files\XBMControl\XBMControl.exe
c:\Program Files\XBMControl\language\english.xml
c:\Program Files\XBMControl\language\francais.xml
c:\Program Files\XBMControl\language\nederlands.xml
c:\Program Files\XBMControl\log\

En 1 of twee uninstaller bestanden automatisch gegenereerd door de installer.

http://xbmcontrol.googlec...%20%28inno%20setup%29.exe

De snelkoppelingen die gemaakt worden door Inno werken niet kom ik net achter. Je kunt XBMControl starten door c:\Program Files\XBMControl\XBMControl.exe uit te voeren of zelf een snelkoppeling aan te maken.

[ Voor 35% gewijzigd door Bram77 op 14-10-2008 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Waarom moet je installeren? Kan je hem niet gewoon zippen en zo portable maken? Dan heb je alle installatieproblemen al getackled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
Bram77 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 01:06:
edit: Ik heb een tweede installer versie gemaakt met Inno Setup in plaats van NSIS.Misschien dat die wel goed werkt in Vista? De installatie is gelukt wanneer de volgende bestanden bestaan... [...]
Het is ook mogelijk om in Visual Studio een setup project te maken binnen je solution, misschien is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik gebruik VC# Express 2008. Daar zit dat niet in helaas, je hebt daarvoor de volledige versie nodig, wat niet legaal zou zijn want kopen doe ik hem niet (op dit moment) :)

[ Voor 14% gewijzigd door Bram77 op 14-10-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Ik heb gister die zip file gebruikt als installatie.
Die werkte ook niet op XP.
Ik kreeg daar een foutmelding van windows.
Met een foutcode. Ik zal morgen even kijken welke het is. Vanavond naar Marco Borsato.
Ik dacht eerst dat het aan mijn .net 3.5 lag. maar op een andere pc werkte het ook niet.
Hebben meer mensen er last van op XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Kunnen kanalen als quicksilver eigenlijk weer worden toegevoegd aan XOT-UZG?
Of een van de andere onderstaande kanalen?

http://www.eazycheezy.net...tv-and-movies-online.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Westmania schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:54:

Even iets anders over mijn ervaringen van XOT-UZG, ik had zondag dat het geluid en beeld niet synchroon liepen bij de uitzending gemist van Mooi Weer de Leeuw uitzending van vrijdag en zaterdag. Eind vorige week heb ik even wat uitgeprobeerd met andere uitzendingen en daar had ik volgens mij geen sychronisatieproblemen. Komt dit vaker voor?

En verder had ik tijdens het testen regelmatig (en misschien heb ik te weinig geduld bij het starten van een stream) dat een stream het niet deed (volgens mij via kanalenkiezer) en af en toe een melding over iets van teveel punten op de playlist.

Verder geweldige uitbreiding van XBMC.. en supermooi geimplementeerd en gepresenteerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat zijn behoorlijk wat sites. Misschien kun je hier een issue voor aanmaken op de google code page voor xot-uzg. Hoewel GBW natuurlijk ook actief is in dit forum.
http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list

Heb je eigenlijk een beetje hulp bij het schrijven van die channels GBW? Het aantal online video sites blijft groeien (en ze blijven wijzigen). Kan me voorstellen dat het lastig is/word om dat bij te kunnen houden. Ik heb er wel eens over nagedacht om er is wat dieper in te duiken, alleen is het tot nu toe nog niet verder gekomen dan 'er over nadenken' :D.

Is het erg ingewikkeld een channel script te schrijven? Heb je daar voorkennis voor nodig van bepaalde zaken?

Misschien dat er wel meer mensen over na zitten te denken een channel script te schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Mischien een domme vraag. ik heb al heel wat af zitten lezen maar zoals in een eerder topic vroeg iemand om DVDPlayer als default te laten spelen ipv Mplayer maar ik heb nog geen antwoord gevonden.

iemand ideeën ?

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proxx schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 00:00:
Mischien een domme vraag. ik heb al heel wat af zitten lezen maar zoals in een eerder topic vroeg iemand om DVDPlayer als default te laten spelen ipv Mplayer maar ik heb nog geen antwoord gevonden.

iemand ideeën ?
Volgens mij is het niet mogelijk om dvd player als default te laten spelen.

In context menu kun je wel kiezen welke player je wilt gebruiken, (Witte button controller, title remote)
Deze instelling blijft niet bewaard.

Lees deze tread anders even.

Domme vragen bestaan niet, wel antwoorden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz

Bij de nieuwste release van tech zit een xbmc addons plugin. Als je die als locatie toevoegt onder programma's kan je met deze mooie plugin ontzettend veel zenders als plugin aan je video-directory toevoegen. Daarbij zitten veel kanalen die (nog) niet in XOT zitten. Neem maar eens een kijkje, Quicksilver staat er ook bij, maar er is nog veel meer. Ook voor muziek en dergelijke kan je met deze plugin leuke andere plugins installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Gisteravond wilde ik een aantal korte avi's achter elkaar afspelen. Deze stonden in één map. Maar na het afspelen van de eerste stopte de mediaplayer met spelen en kwam terug in de verkenner. Is er ergens een optie (heb al gezocht maar kon niks vinden), waarmee je in kunt stellen dat je in één map alle bestanden achter elkaar kunt afspelen? Of moet ik dit soort dingen altijd via een playlist regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Via een playlist, of je moet de films een opeenvolgende naam geven. Avi1.avi, Avi2.avi en dan de optie groeperen of stack aanzetten. dan gaat ie ook ineens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Mar2zz schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:29:
Via een playlist, of je moet de films een opeenvolgende naam geven. Avi1.avi, Avi2.avi en dan de optie groeperen of stack aanzetten. dan gaat ie ook ineens door.
Ah.. is daar de optie 'groeperen' voor :*) Duidelijk.. Heb gisteravond via het tooltje Style Builder van MediaIcons.org eens wat leuke thumbnails gemaakt voor een aantal films.. leuk resultaat en word steeds blijer met m'n Xbox en XBMC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nou, ik niet, sinds beta1 sukkel ik dus constant op mijn xbox (Windows-versie doet het perfect)
Mijn vrouw msn'de net, ze wou kijken naar een opname van gisteren (mpeg2), maar eender hoe ze het probeerde, de xbox liep steeds vast.
Ik heb het van hier op mijn werk via de web-interface zelfs geprobeerd, maar dat gaf het zelfde resultaat.
Muziek luisteren gaat ook niet meer, je ziet de lijst met muziek en dan loopt hij vast.
Het vreemde is dat mijn xbox in de slaapkamer dus net hetzelfde doet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Fire69 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:06:
Nou, ik niet, sinds beta1 sukkel ik dus constant op mijn xbox (Windows-versie doet het perfect)
Mijn vrouw msn'de net, ze wou kijken naar een opname van gisteren (mpeg2), maar eender hoe ze het probeerde, de xbox liep steeds vast.
Ik heb het van hier op mijn werk via de web-interface zelfs geprobeerd, maar dat gaf het zelfde resultaat.
Muziek luisteren gaat ook niet meer, je ziet de lijst met muziek en dan loopt hij vast.
Het vreemde is dat mijn xbox in de slaapkamer dus net hetzelfde doet... :(
Ik gebruik beta2 (T3CH XBMC 2008-10-06 SVN rev15805-BETA2) en kwam van een heel oude 2006 versie. Heb tot nu toe eigenlijk helemaal geen problemen. Lees wel meer dan dit een hele stabiele versie is volgens mij. Gebruik je misschien een andere build of andere release? En een downgraden naar een versie van voor beta1 dan? Zijn dan je problemen weer opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb ook de beta 1 op mijn xbox en ben nog niets tegengekomen wat niet werkt. Stabiel als een huis. Maar dat is xbmc eigenlijk altijd wel geweest. Als jij zulke problemen hebt fire zou ik een clean install doen, dat heb ik ook gedaan met die beta1, heb zelfs de sources.xml opnieuw gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die clean install heb ik al gedaan :'( Op mijn tweede xbox heb ik zelfs de softmod opnieuw gedaan!
Build die erop stond voor beta1 werkte altijd perfect, was een maandje of 2 oud (xbox op slaapkamer was paar maanden ouder denk ik).
Ik zal eerst nog maar eens een clean install doen, incl. sources.xml en als dat niet werkt, test ik een versie van enkele maanden geleden.
Ik gebruik enkel T3CH's, al jaaaren, nooit problemen mee gehad. Het vreemde is, ik heb dit weekend mijn schoonbroer/zwager zijn xbox geupgrade, die doet het dus wel perfect... Het ligt dus niet aan mijn gebrekkige installatie-technieken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Fire69 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:00:
Het vreemde is, ik heb dit weekend mijn schoonbroer/zwager zijn xbox geupgrade, die doet het dus wel perfect...
Kun je niet stiekem even een Xbox omruilen :P

En tja een volledige clean install zonder jouw eigen UserData map zou toch op elke Xbox hetzelfde moeten werken. Of je zou problemen moeten hebben met je HDD, maar of dat nou het geval is in twee Xboxen tegelijk.

En even over dat omruilen, je zou kunnen proberen om zijn Xbox bij jou te testen. Zit je met beide Xboxen op het netwerk? Misschien zit daar een probleem? Soort van lockups door een slecht netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Fire69 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:00:
Die clean install heb ik al gedaan :'( Op mijn tweede xbox heb ik zelfs de softmod opnieuw gedaan!
Build die erop stond voor beta1 werkte altijd perfect, was een maandje of 2 oud (xbox op slaapkamer was paar maanden ouder denk ik).
Ik zal eerst nog maar eens een clean install doen, incl. sources.xml en als dat niet werkt, test ik een versie van enkele maanden geleden.
Ik gebruik enkel T3CH's, al jaaaren, nooit problemen mee gehad. Het vreemde is, ik heb dit weekend mijn schoonbroer/zwager zijn xbox geupgrade, die doet het dus wel perfect... Het ligt dus niet aan mijn gebrekkige installatie-technieken :P
Misschien de webinterface juist eens uitzetten. Ik heb namelijk recentelijk weinig bugfixes of updates op dat gebied gezien (misschien heb ik ze ook wel gemist... :? ). Misschien gaat het daardoor juist mis, ik denk dat er niet veel mensen meer gebruik van maken dus bugs misschien niet snel aan het licht komen daardoor. Mocht dit het probleem zijn, meldt het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Tito129 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:09:
Ik heb gister die zip file gebruikt als installatie.
Die werkte ook niet op XP.
Ik kreeg daar een foutmelding van windows.
Met een foutcode. Ik zal morgen even kijken welke het is. Vanavond naar Marco Borsato.
Ik dacht eerst dat het aan mijn .net 3.5 lag. maar op een andere pc werkte het ook niet.
Hebben meer mensen er last van op XP?
Ik heb wat aanpassingen gedaan in XBMControl en de installer. Zouden jullie willen kijken of deze versie beter werkt (ook in Vista)?

http://xbmcontrol.googlec...ol%20v0.3.5e1%20Setup.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
berties schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:07:
[...]

Misschien de webinterface juist eens uitzetten. Ik heb namelijk recentelijk weinig bugfixes of updates op dat gebied gezien (misschien heb ik ze ook wel gemist... :? ). Misschien gaat het daardoor juist mis, ik denk dat er niet veel mensen meer gebruik van maken dus bugs misschien niet snel aan het licht komen daardoor. Mocht dit het probleem zijn, meldt het even.
Kan ik eens proberen, hoewel het me zou verwonderen dat dat zo'n verstrekende gevolgen heeft.
Volgens mij staat deze trouwens standaard aan? Dus zou ik niet de eerste/enige zijn met dit probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Staat standaard uit. Het is niet geheel zonder risico (hackersgewijs) om je xbox de webinterface te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Omdat ze anders mijn xbox kunnen hacken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Fire69 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:45:
[...]

Kan ik eens proberen, hoewel het me zou verwonderen dat dat zo'n verstrekende gevolgen heeft.
Volgens mij staat deze trouwens standaard aan? Dus zou ik niet de eerste/enige zijn met dit probleem :)
Aangezien er bijzonder veel te besturen is vanaf de webinterface kan dit best verstrekkende gevolgen hebben denk ik. We horen wel wat er uit komt

[ Voor 3% gewijzigd door berties op 15-10-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja ik vraag me ook af wat je op een xbox moet, maar een webserver is een webserver... Als ik zoiets ging draaien dan deed ik dat liever vanachter een firewall en aangezien de xbox die niet heeft. Call me paranoid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Bram77 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:43:
[...]

Ik heb wat aanpassingen gedaan in XBMControl en de installer. Zouden jullie willen kijken of deze versie beter werkt (ook in Vista)?

http://xbmcontrol.googlec...ol%20v0.3.5e1%20Setup.exe
Hee de installer werkt beter, Ik kan hem nu opstarten, Na dat ik nederlands heb gekozen en ip adres heb ikgevuld krijg ik deze foutmelding: http://pastebin.com/m72f7a13d

Ik heb het idee dat het komt door dat ik hem in nederlands zet, bij de engelse taal werkt hij wel.

Alleen kan ik dan niet connecten, Moet ik de webinterface van xbmc aan hebben staan?

[ Voor 15% gewijzigd door Tito129 op 15-10-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:53
Tito129 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:55:
[...]
Moet ik de webinterface van xbmc aan hebben staan?
ja...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Tito129 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:55:
[...]

Hee de installer werkt beter, Ik kan hem nu opstarten, Na dat ik nederlands heb gekozen en ip adres heb ikgevuld krijg ik deze foutmelding: http://pastebin.com/m72f7a13d

Ik heb het idee dat het komt door dat ik hem in nederlands zet, bij de engelse taal werkt hij wel.

Alleen kan ik dan niet connecten, Moet ik de webinterface van xbmc aan hebben staan?
Hou het inderdaad maar even bij Engels voor het moment :) Ik had eigenlijk gewoon even moeten wachten met het meertalige. Is nu eigenlijk nog niet zo belangrijk en kost wel elke keer tijd om drie talen bij te houden.

De webinterface moet inderdaad aan staan. Het gebruik van login gegevens heb ik in het geheel nog niet getest. Ik zou dus nog geen username en wachtwoord gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zo, net een complete reinstall gedaan. XBMC-folder helemaal weggehaald (sources.xml heb ik wel opnieuw gebruikt), en de 0face008-folder uit UDATA en TDATA ook.
Video blijkt nu terug normaal te werken, geen idee wat daar de oorzaak van was.

Maar... Muziek is nog steeds hetzelfde probleem. Van het moment dat ik in het homescreen Music kies, zie je soms nog de lijst tevoorschijn komen, soms zelfs helemaal niet, hij loopt dan keihard vast. :(
Ik heb de oorzaak hiervan wel kunnen vinden, namelijk in de settings bij Music - Files - Search thumbs on remote shares.
Als deze optie aanstaat, loopt hij dus vast. Staat de optie uit, dan werkt alles normaal, echter leest hij dan mijn folder.jpg niet meer uit natuurlijk :/
Ik ga nog wat verder testen, maar denk dat ik hier toch maar een Trac-report zal voor moeten aanmaken...

Voor de mensen bij wie hun muziek ook op een share staat:
- Gebruiken jullie het ip-adres van de server? Of de computername?
- Hoe geven jullie de username door? Via de GUI in Settings - Network - SMB Client? Of direct in de sources.xml
- Kunnen jullie eens checken of de optie die bij mij problemen geeft bij jullie aanstaat?
- Gebruiken jullie folder.jpg/folder.tbn/niks?

Thanx

[ Voor 18% gewijzigd door Fire69 op 15-10-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Fire69 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:05:
- Hoe geven jullie de username door? Via de GUI in Settings - Network - SMB Client? Of direct in de sources.xml
- Kunnen jullie eens checken of de optie die bij mij problemen geeft bij jullie aanstaat?

Thanx
Ik heb een MyBookWorld NAS met daarop de muziek. Zowel onder Ubuntu als op de xbox kan ik het apparaat gewoon zien als ik zoek naar netwerklokaties. Er staat dus iets als \\MyBookWorld\Muziek\

Username en Password gebruik ik niet, en ik kan gewoon folder.jpg en .tbn gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Same here, toevallig zelfde apparaat als crackhead. meer dan 100GB aan muziek, en alles werkt naar behoren. heen via smbshare (dus //apparaatnaam/folder/folder). heb je soms .jpg's die enorm groot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dit is het music-stukje uit mijn sources.xml:

code:
1
2
3
4
5
6
7
    <music>
        <default>Music</default>
        <source>
            <name>Music</name>
            <path>smb://192.168.0.1/Music/</path>
        </source>
    </music>

Daar lijkt mij niks mis mee te zijn. Ik gebruikte eerst een username en computername in de xml (xbox@skinner/music), maar heb nu dus het ip gebruikt en die username in de gui ingegeven.

Als de optie voor de thumbs on remote shares uitstaat, kan ik dus perfect mijn muziek-lijst bekijken/afspelen.
Hij is nu ook naar de Library aan't scannen, dus er lijkt mij niks mis met de netwerk-setup.
In de Windows-versie kan ik ook gewoon de thumbs laten zien, in de xbox-versie dus niet meer.
Morgenavond ga ik maar eens testen met een T3CH van een maand of 3 geleden, zien of het dan wel gaat.
Zo ja, dan is er nu toch een bugje ingeslopen volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[b][message=30897077,noline]

Thanx
ik heb xbmc op windows vista en ik mount m'n netwerk share op een lacie ethernet disk door een vbs scriptje in m'n opstarten folder. (vista home premium wil m'n netwerkwachtwoorden niet bewaren). Op die manier kan ik m'n muziek benaderen via G: oid en werkt het prima. Ik gebruik ook folder.jpg voor de albumhoes

@hieronder. oeps. in de vroege ochtend overheen gelezen.
* Kaasplank hobbelt naar het koffieapparaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Kaasplank op 16-10-2008 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bedankt voor het antwoord, maar het gaat over XBMC op de xbox. XBMC op mijn laptop doet het onder XP ook perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Crackh34d schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:21:
[...]

Ik heb een MyBookWorld NAS met daarop de muziek.......knip.
Als ik het me goed herrinner is er een tijd een uitvoering geweest van de MyBookWorld NAS waar geen muziek vandaan gestreamt kan worden. Dit was gedaan om de entertainment industry te plezieren (en de betalende klanten dus te n@@!en). Heeft hier optweakers gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Inderdaad, dat was zo. Maar blijkbaar heeft Crackh34d er geen last van, en mijn probleem-share bevind zich op een P3-servertje (waar dus enkel de xbox-versie problemen mee heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat met die Mybook beperking waar Indoubt het over heeft ging over de bijgeleverde software van de Mybook, Mionet, daarmee kun je Mybook wereldwijd beschikbaar maken, maar de restrictie is dus dat common mediatypes (mp3, avi, mpeg etc) niet geshared kunnen worden via die software. Via smb of samba is die restrictie nooit geweest op de mybook.

Misschien moet je het adres ff anders opzoeken op je xbox, ik heb het volgende:
code:
1
2
3
4
5
<default>Muziek</default>
        <source>
            <name>Muziek</name>
            <path>smb://NA5/Muziek/</path>
        </source>

En dat werkt probleemloos met 658 albums, allemaal voorzien van een folder.jpg, varierend van 300x300 pixels tot 700x700, allemaal onder de 100kB per stuk. Ik heb overigens wel tags lezen uitstaan, omdat dat te vaak onderbroken punten geeft bij random playlists als ik dan snel nummers skip. Met tags lezen aan heb ik overigens verder geen problemen, dus laden en afspelen gaat prima, mits ik maar niet te snel andere nummers kies (dan zal de buffer wel verstopt raken ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij 6 van de 10 streams die ik open dat mijn x-box vast loopt. De laatste versie van xbmc staat erop. Is dit te verhelpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
6 van de 10 x is het een bufferprobleem, dus probeer wat buffersettings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Bram77 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:28:
[...]

Hou het inderdaad maar even bij Engels voor het moment :) Ik had eigenlijk gewoon even moeten wachten met het meertalige. Is nu eigenlijk nog niet zo belangrijk en kost wel elke keer tijd om drie talen bij te houden.

De webinterface moet inderdaad aan staan. Het gebruik van login gegevens heb ik in het geheel nog niet getest. Ik zou dus nog geen username en wachtwoord gebruiken.
Ik heb v0.3.6 geinstalled en hij werkt goed, de browse optie ook.
Alleen krijg ik geen albumcover zichtbaar, terwijl die wel zichtbaar is in xbmc.

Verder zou ik graag willen dat ik mp3's kan afspelen die niet geshared zijn. Dus een mp3tje die op je bureaublad staat ff afluisteren via mediacenter. Maar ik weet niet of dat mogelijk is.
Verder werkt het netjes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
Even een kort vraagje:

Ik wil de serie law and order toevoegen, alleen herkent de scraper de bestanden niet..
Hoe moet ik deze benoemen?

- Law And Order: SVU
- Law And Order SVU
- LAO: SVU
- LAO SVU

Heb ik allemaal geprobeerd, hij herkent hem niet..

Is er trouwens een gemakkelijkere manier om hier achter te komen? Ik neem aan dat ik het probleem nog wel eens vaker tegenkom namelijk.

//edit:

nog een vraagje:

Ik zie dat beta2 voor de PC uit is. Behoud ik mijn library als ik deze installeer? Of is er een manier om deze te backuppen en terug te zetten oid?

[ Voor 18% gewijzigd door happyguppy op 16-10-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:38:
[...]

Zo, dat zijn behoorlijk wat sites. Misschien kun je hier een issue voor aanmaken op de google code page voor xot-uzg. Hoewel GBW natuurlijk ook actief is in dit forum.
http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list

Heb je eigenlijk een beetje hulp bij het schrijven van die channels GBW? Het aantal online video sites blijft groeien (en ze blijven wijzigen). Kan me voorstellen dat het lastig is/word om dat bij te kunnen houden. Ik heb er wel eens over nagedacht om er is wat dieper in te duiken, alleen is het tot nu toe nog niet verder gekomen dan 'er over nadenken' :D.

Is het erg ingewikkeld een channel script te schrijven? Heb je daar voorkennis voor nodig van bepaalde zaken?

Misschien dat er wel meer mensen over na zitten te denken een channel script te schrijven
Sorry voor de late reply, maar ik heb het een beetje druk ATM. Wat betreft nieuwe kanalen: een kanaal schrijven is eigenlijk heel eenvoudig. Het enige wat je nodig hebt is wat basic Python kennis en Regular Expression kennis.

Wat meer info staat op de XOT wiki. Zelf zou ik iedereen die een kanaal wilt maken aanraden om een bestaand kanaal (bijv. RTL of SBS, die zijn het meest zuivere) te nemen en aan te passen. Voor de duidelijkheid: het is niet de bedoeling andere files te editen dan die in je kanaal. Je kanaal zou gewoon moeten werken met de XOT die te downloaden is.

Je kan het zelf allemaal testen mbv. XBMC windows. Notepad++ heeft standaard Python syntax highlighting en is goed te gebruiken voor het editen. Verder ben ik via de MSN altijd beschikbaar voor support. Stuur me dan gewoon ff een PM via tweakers en dan voeg ik je wel toe aan MSN. Kanalen die geen 18+ content hebben, die wil ook hosten en/of includen in de releases van XOT.

Zelf focus ik me voornamelijk op de sites die gemiste uitzendingen aanbieden (soutpark hoort daar ook onder, maar die hebben de security wat aangescherpt, waardoor het niet meer zo lekker werkt) en niet zo zeer op QuickSilver en verwanten.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Als ik in tvdb kijk is het law & order.

Je kan je Userdata map ff apart zetten en na de update terug zetten. Als het goed is staat daarje library in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
Tito129 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:00:
Als ik in tvdb kijk is het law & order.

Je kan je Userdata map ff apart zetten en na de update terug zetten. Als het goed is staat daarje library in
Thx, de oplossing is dus gewoon op de site van de scraper te zoeken! Simpel haha 8)7

Wat een heerlijke software is dit ook, mapje backuppen en terugzetten klaar! Wou dat het bij alles zo simpel ging.

[ Voor 13% gewijzigd door happyguppy op 16-10-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mar2zz schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:19:
[...]
Misschien moet je het adres ff anders opzoeken op je xbox, ik heb het volgende:
code:
1
2
3
4
5
<default>Muziek</default>
        <source>
            <name>Muziek</name>
            <path>smb://NA5/Muziek/</path>
        </source>

En dat werkt probleemloos met 658 albums, allemaal voorzien van een folder.jpg, varierend van 300x300 pixels tot 700x700, allemaal onder de 100kB per stuk. Ik heb overigens wel tags lezen uitstaan, omdat dat te vaak onderbroken punten geeft bij random playlists als ik dan snel nummers skip. Met tags lezen aan heb ik overigens verder geen problemen, dus laden en afspelen gaat prima, mits ik maar niet te snel andere nummers kies (dan zal de buffer wel verstopt raken ofzo).
Je bedoelt de pcnaam gebruiken ipv het ip-adres?
Zo had ik het al jaren staan, maar ik heb nu effe met ip geprobeerd als test. Beiden hebben hetzelfde probleem.
Ik heb iets van een 1000 albums staan, waarvan 75% met folder.jpg.

Voor de Windows-versie gebruik ik:
code:
1
2
3
4
        <source>
            <name>Music (Skinner)</name>
            <path>smb://Fire69@Skinner/Music/</path>
        </source>

Dit gebruikte ik dus ook steeds op de xbox tot dat ik problemen begon te krijgen.
We zien wel, ik sukkel wel nog wat verder.

Gisterenavond had ik de thumbs-optie uitgezet, en kon ik gewoon browsen in mijn muziek.
Ik heb hem dan alles naar de library laten scannen, maar 100GB scannen duurt nogal :) dus had ik hem gewoon vannacht laten aanstaan. Deze morgen zag ik dat hij niet heel ver was geraakt, en gewoon vastgelopen was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Tito129 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:36:
[...]

Ik heb v0.3.6 geinstalled en hij werkt goed, de browse optie ook.
Alleen krijg ik geen albumcover zichtbaar, terwijl die wel zichtbaar is in xbmc.

Verder zou ik graag willen dat ik mp3's kan afspelen die niet geshared zijn. Dus een mp3tje die op je bureaublad staat ff afluisteren via mediacenter. Maar ik weet niet of dat mogelijk is.
Verder werkt het netjes! ;)
Dat de album cover niet zichtbaar is, is bij mij nog niet gebeurt. Ik zal een kijken waar dat aan zou kunnen liggen.

media afspelen vanaf je bureablad is niet mogelijk helaas, tenzij je je bureablad shared en die share benaderd via de ´file´ modus in de Media Browser. Je kunt wel streams van internet, dus het url, naar XBMC sturen met XBMControl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:57:
Ik heb bij 6 van de 10 streams die ik open dat mijn x-box vast loopt. De laatste versie van xbmc staat erop. Is dit te verhelpen ?
Ik heb dit ook wel eens (zeg 1 op de 4 keer) en het is waarschijnlijk een probleem van de PM3 skin (videoOverlay.xml). Ik heb steeds geen tijd om te zien of deze bug inmiddels al gefixed is.

http://xbmc.org/forum/sho...2d3ce9ec07&t=30535&page=3

Als je een oude VideoOverlay.xml uit een oude builds van t3ch haalt, zou het weer moeten werken, zie link hierboven.

Ik heb het nog niet kunnen testen.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Fire69 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:51:
[...]

Gisterenavond had ik de thumbs-optie uitgezet, en kon ik gewoon browsen in mijn muziek.
Ik heb hem dan alles naar de library laten scannen, maar 100GB scannen duurt nogal :) dus had ik hem gewoon vannacht laten aanstaan. Deze morgen zag ik dat hij niet heel ver was geraakt, en gewoon vastgelopen was :(
Ok, het probleem is opgelost... :)
Het was me na enkele keren vastlopen opgevallen dat hij steeds bij het zelfde album bleef hangen.
Dus heb ik de folder.jpg gerenamed, en guess what.. hij liep mooi door nu!

Maw, er zit een bugje in de xbox-code, want in Windows laat hij dat covertje wel gewoon zien. :P

Ow ja, kleine tip, als je een grote muziek-collectie laat scannen, zet je bij de opties uit dat hij album- en artistinfo moet ophalen. Ik had hem gisterenavond laten scannen, toen ik deze morgend keek hoe ver hij was, zat hij nog steeds bij de letter A 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

vliegnerd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:12:
[...]

Ik heb dit ook wel eens (zeg 1 op de 4 keer) en het is waarschijnlijk een probleem van de PM3 skin (videoOverlay.xml). Ik heb steeds geen tijd om te zien of deze bug inmiddels al gefixed is.

http://xbmc.org/forum/sho...2d3ce9ec07&t=30535&page=3

Als je een oude VideoOverlay.xml uit een oude builds van t3ch haalt, zou het weer moeten werken, zie link hierboven.

Ik heb het nog niet kunnen testen.
Zou dit ook kunnen veroorzaken dat een stream even lijkt op te starten, maar vervolgens niet opstart en weer gewoon terugkomt in de keuze voor de streams? (dat heb ik nl. bij best veel streams)
En het niet sychroon lopen van beeld en geluid? Zou dat eventueel een bufferprobleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 01:52:
[...]

Volgens mij is het niet mogelijk om dvd player als default te laten spelen.

In context menu kun je wel kiezen welke player je wilt gebruiken, (Witte button controller, title remote)
Deze instelling blijft niet bewaard.

Lees deze tread anders even.

Domme vragen bestaan niet, wel antwoorden !
Heey Bedankt hoor, ik heb iets gevonden wat me al een heel eind heeft geholpen!

dit om precies te zijn: http://xbmc.org/forum/showpost.php?p=186263&postcount=65

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Wat zou ik graag XBMControl voor de Mac willen hebben! Echt een goed initiatief! Is er een kans dat dit gaat gebeuren? Of is de sourcecode beschikbaar voor Mac programmeurs (ben er zelf niet een)?

Weet iemand (for the time being) een goede vervanging voor software als XBMControl voor de Mac? Een heb gezocht naar een widget o.i.d. maar heb ik nog niet kunnen vinden... (Webinterface vind ik ook niet echt handig).

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Er zijn wel betere web interfaces. Een ervan is XBMC Ajax. Die is te downloaden met mijn andere projectje voor XBMC -> http://code.google.com/p/xbmc-favorites/

XBMC-favorites heeft een tijdje stil gelegen doordat google-code mijn quota limit maar niet wilde verhogen (is gisteren toch gebeurt) dus ik weet niet hoe goed hij nog werkt met de laatste XBMC versies (beta 1/beta 2). Er zijn recentelijk een aantal veranderingen doorgevoerd in XBMC m.b.t. python. Die kunnen invloed hebben op de werking van de plugin.
Er is een plugin voor Linux en voor de XBOX. Voor de mac en Windows nog niet.

Als dit niet lukt kun je een svn checkout doen :).

Zodra de commicatie class 100% is ga ik kijken naar een port naar mono. Naar mijn beste weten is er voor de Mac ook mono, de unix .NET variant (?) Dat gaat nog wel een tijdje duren hoor!

[ Voor 12% gewijzigd door Bram77 op 17-10-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Een ander vraagje.. als je vanuit XBMC een game start die op de harde schijf staat en je wil vanuit het spel terug naar XBMC is dan de enige manier het uitdoen van de Xbox en weer opnieuw aandoen? Volgens mij kun je niet op andere manier een spel beeindigen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Op sommige xboxen kan je de linker en rechter trigger + start en select en white en black indrukken. Hier werkt dat prima, dan reset hij zichzelf.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:07
GBW, volgens mij staat GTST niet meer tussen de lijst bij de kanalen van RTL456. Wil je hier eens naar kijken?

bedankt!

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MsG schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:03:
Op sommige xboxen kan je de linker en rechter trigger + start en select en white en black indrukken. Hier werkt dat prima, dan reset hij zichzelf.
start en select of white en black bedoel je waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Ja klopt geloof ik, maar als je beide doet werkt het sowieso :+

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik heb voor XBMC onder Linux een Logitech Harmony 555 gekocht, samen met een Sitecom CN-100 USB to IrDA dongle.

Ik probeer dus nu op Logitech's site mijn remote te configureren voor XBMC, maar ik weet niet welk device ik moet toevoegen om het geheel werkend te krijgen. Ik heb concordance al geinstalleerd om contact te leggen tussen de remote en Logitech's website en dit werkt prima.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
jealma schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:43:
Ik heb voor XBMC onder Linux een Logitech Harmony 555 gekocht, samen met een Sitecom CN-100 USB to IrDA dongle.

Ik probeer dus nu op Logitech's site mijn remote te configureren voor XBMC, maar ik weet niet welk device ik moet toevoegen om het geheel werkend te krijgen. Ik heb concordance al geinstalleerd om contact te leggen tussen de remote en Logitech's website en dit werkt prima.
Probeer MS dan spelcomputer xbox. Op xbmc.org staat ook ergens een handleiding.
Weet niet hoe goed dat werkt onder linux, maar ik denk dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultralover
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik gebruik de laatste XBMC Tech build i.c.m. XOT-Uzg.v3.2.0b1, maar als ik XOT-Uzg opstart staan er geen programma's meer in de map van Net5 en Veronica hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik wil graag mijn Logitech Harmony 925 zo instellen dat ik met een druk op de knop ondertiteling aan en uit kan zetten, en ook met 1 druk op de knop van geluidsspoor (andere taal) kan wisselen.

Is dit mogelijk, en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
supersatan schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:39:
Ik wil graag mijn Logitech Harmony 925 zo instellen dat ik met een druk op de knop ondertiteling aan en uit kan zetten, en ook met 1 druk op de knop van geluidsspoor (andere taal) kan wisselen.

Is dit mogelijk, en zo ja, hoe?
Ja dit kan. Je kan in een xml file (je moet ff zoeken welke) instellen welke commands op welke knoppen staan. Ik zal ff voor je zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
ultralover schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:25:
Ik gebruik de laatste XBMC Tech build i.c.m. XOT-Uzg.v3.2.0b1, maar als ik XOT-Uzg opstart staan er geen programma's meer in de map van Net5 en Veronica hebben meer mensen dit?
Als je issue aanmaakt op de XOT GoogleCode pagina en een uzg.log attached, zal ik er naar kijken (zodra mijn Quad Cores helemaal zijn geinstalleerd :D )

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Misschien dat GBW hier wel een antwoord op weet;

Is het mogelijk om automatisch ondertitels te gebruiken bij het streamen van video?

Wat ik daarmee bedoel is dat ik een video stream (een divx film bijvoorbeeld) vanaf een internet adres en dat XBMC daar dan lokaal een ondertitel bij zoekt die dezelfde naam heeft, maar extensie .srt.
Ik heb dit geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.

Wanneer het wel mogelijk is, kan ik een webserver inrichten met films, (die een bijbehorende .srt ondertitel hebben) en dan middels een XOT of NAVI-X frame eerst de ondertitel downloaden die op het moment van streamen de ondertitel er local bij pakt.

Ik hoop dat de omschrijving een beetje duidelijk is maar ik heb het vermoeden dat het niet mogelijk is wat ik wil, misschien dat GBW of iemand anders hier meer over kan vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
berties schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 13:44:
Misschien dat GBW hier wel een antwoord op weet;

Is het mogelijk om automatisch ondertitels te gebruiken bij het streamen van video?

Wat ik daarmee bedoel is dat ik een video stream (een divx film bijvoorbeeld) vanaf een internet adres en dat XBMC daar dan lokaal een ondertitel bij zoekt die dezelfde naam heeft, maar extensie .srt.
Ik heb dit geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.

Wanneer het wel mogelijk is, kan ik een webserver inrichten met films, (die een bijbehorende .srt ondertitel hebben) en dan middels een XOT of NAVI-X frame eerst de ondertitel downloaden die op het moment van streamen de ondertitel er local bij pakt.

Ik hoop dat de omschrijving een beetje duidelijk is maar ik heb het vermoeden dat het niet mogelijk is wat ik wil, misschien dat GBW of iemand anders hier meer over kan vertellen
Volgens mij kan je een default subtitles folder opgeven, waarin XBMC naar subtitles zoekt, voordat hij gaat kijken of ie in de folder (of subfolder) staat waarin de film zelf staat. Hier is ie te vinden: http://xbmc.org/wiki/?title=Videos_Settings#Subtitles. Daar kan je dus subtitles naar toe downloaden.

Hoe het met streams en subtitles, weet ik niet echt. Je zou het gewoon kunnen proberen. Kijk hoe een stream uit XOT heet (dat zie je in de OSD info tijdens het afspelen). Zet een subtitle file in de subtitle folder die je hebt ingesteld met dezelfde naam als de stream. En herstart dan de stream. Als dat werkt, dan is iets wat jij voorsteld, mogelijk (denk ik).

[ Voor 14% gewijzigd door GroteBozewolf op 19-10-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
GroteBozewolf schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:39:
[...]

Volgens mij kan je een default subtitles folder opgeven, waarin XBMC naar subtitles zoekt, voordat hij gaat kijken of ie in de folder (of subfolder) staat waarin de film zelf staat. Hier is ie te vinden: http://xbmc.org/wiki/?title=Videos_Settings#Subtitles. Daar kan je dus subtitles naar toe downloaden.
Klopt, daar was ik me bewust van, en dat werkt ook voor het afspelen van lokale of netwerk video's. Maar voor zover ik geprobeerd heb lukt me dit niet met streaming video's.
Hoe het met streams en subtitles, weet ik niet echt. Je zou het gewoon kunnen proberen. Kijk hoe een stream uit XOT heet (dat zie je in de OSD info tijdens het afspelen). Zet een subtitle file in de subtitle folder die je hebt ingesteld met dezelfde naam als de stream. En herstart dan de stream. Als dat werkt, dan is iets wat jij voorsteld, mogelijk (denk ik).
Dat heb ik geprobeerd en dat werkt helaas niet (zie bovenstaande). Ik hoopte dat jij nog een andere mogelijkheid wist..
Misschien kan ik het als een feature request indienen. Biedt wel leuke mogelijkheden naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Bram77 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:48:
Er is een plugin voor Linux en voor de XBOX. Voor de mac en Windows nog niet.
Gebruik nu XBMControl op mijn iPhone! Werkt geniaal! Te vinden in de iTunes store voor 4 euro (het is het waard!)

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:05
Ik heb even zitten googlen, maar zie zo 1,2,3 geen antwoord op mijn vraag: Is XBMControl er ook voor Windows Mobile? Of iets wat er op lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Puck schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:29:
[...]

Gebruik nu XBMControl op mijn iPhone! Werkt geniaal! Te vinden in de iTunes store voor 4 euro (het is het waard!)
Ik zie niet hoe je XBMControl op de iPhone zou kunnen gebruiken en al helemaal niet hoe je die zou kunnen kopen voor 4 euro....?? Ik denk dat je het over wat anders heb. Er is wel een hele mooie webbased app met een iphone skin. Maar ook die is open source en 100% gratis.

Er zijn wel applicaties die op Windows mobile zouden moeten werken, maar ik heb er nog geen hele goede ervaringen mee. Veel crashes of gewoon niet aan de praat te krijgen. Check het XBMC forum maar eens. Ik denk dat ik binnen een paar maanden een .NET compact conversie kan doen van XBMControl. Ik wil eerste de huidige versie helemaal uitgewerkt en getest hebben en dan skin support inbouwen.
Pagina: 1 ... 7 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>