[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.308 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.0b1 online gezet. Hieronder staan de changes:

Changelog v3.2.0b1 - 2008-09-29 (Needs at least XBMC rev14899)
  • Added: Official Southpark channel
  • Fixed: RTL Channel adjusted to new RTL Player
  • Added: new environment detecting
  • Added: 64bit support
  • Fixed: NOS Channel adjustments for new url layout (and future use of WMC)
  • Fixed: Plugin for multiple mediaurls
  • Fixed: Linux Logging
  • Fixed: Linux pal -> PAL in skin folder names
  • Fixed: path issues with Linux. os.path.join is used now everywhere.
  • Fixed: SBS6nl channel
  • Added: Environment detection and OS dependend packages (idea taken from AMT)
  • Fixed: NOS channel needed fixing because of new check on the website.
  • Fixed: quickfix for unexplainable clearing of channellist
  • Changed: layout of script folder to support WindowXML rev14899
  • Fixed: MyVideo regex
  • Fixed: some more syntax issues
  • Changed: User Agent for URLLib is now XOT/3.0 (compatible; XBMC; U)
  • Removed: Unneeded imports
  • Fixed: RTL changed their layout
  • Fixed: Regex changed for Kanalenkiezer
  • Changed: Veronica channel needed multiple fixes (FLV detection)
  • Changed: Favorites now use ChannelGUID for identification
  • Added: GUID for each channel used for identification.
  • Added: bitrate selection of RTL streams
  • Updated: SVT.se image
  • Updated: Donations updated in readme.txt
Een opmerking: Het Southpark kanaal werkt alleen als je XBMC het RTMP 0x16 ondersteund. Op dit moment zit dit nog niet in XBMC voor de Xbox. Dus nog even geduld.

Installatie
  • Backup je xot.db file.
  • Verwijder altijd eerst de oude versies ipv. deze te overschrijven.
  • Als plugin: copieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Plugin\Video folder. Je moet daarna XOT toevoegen als Source in het Video scherm. Dat gaat via het contextmenu. Meer info op de XBMC wiki.
  • Als script: kopieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Scripts folder.
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile).

De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/uitzendinggemist of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Ow lol werkt XoT niet vanuit scripts zelf? Misschien dat ik dat fout deed :+ ik ging de hele tijd via Script > XoT :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
MsG schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:34:
Ow lol werkt XoT niet vanuit scripts zelf? Misschien dat ik dat fout deed :+ ik ging de hele tijd via Script > XoT :).
'k Snap het niet helemaal wat je bedoeld? XOT is zowel script als plugin. In eerste instantie ontwikkel ik de script variant en daarnaast zorg ik dat ie als plugin blijft werken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee maar ik herinner me ook iets dat je Xot moest starten vanuit de video source. Maar hoort hij als script ook te werken? Dus rechtstreeks via het rijtje scripts?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Plugin doe je vanuit Videos, en script doe je vanuit ... (je raadt het waarschijnlijk al! ) Scripts. :P
Lijkt me logisch, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja ok dan had ik het toch goed. Kon zijn dat Xot niet op die manier werkte :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Weet iemand hoe ik in Aeon (of Horizonz) bij TV Shows de wide banners kan te zien krijgen? Alles wordt nu samengeplet in de vorm van een dvd-doosje? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
MsG schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:32:
Ja ok dan had ik het toch goed. Kon zijn dat Xot niet op die manier werkte :).
Persoonlijk vind ik de Script versie superieur over de Plugin versie. Hij zit er mooier uit en heeft veel meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem.
Ik heb 2 series , Fort Alpha en Lost.
Ik bouw zelf van een VIDEO_TS map een .ISO. Als ik die dan afspeel met VLC ofzo dan kom ik gewoon in het dvd menu en kan ik de afleveringen aankiezen.

Ik zet ze naar mijn xbox schijf als Lost S1E01E02E03E04.iso en scrape hem dan. Dan zet hij ze ook netjes in mijn library maar als ik hem afspeel gaat hij niet naar het dvd menu zoals het hoort.

Als ik dit doe met die fort alpha , dan doet ie dat wel. hoe kan dat nou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
GroteBozewolf schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:00:
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.0b1 online gezet. Hieronder staan de changes:

Changelog v3.2.0b1 - 2008-09-29 (Needs at least XBMC rev14899)
  • Added: Official Southpark channel
  • Fixed: RTL Channel adjusted to new RTL Player
  • Added: new environment detecting
  • Added: 64bit support
  • Fixed: NOS Channel adjustments for new url layout (and future use of WMC)
  • Fixed: Plugin for multiple mediaurls
  • Fixed: Linux Logging
  • Fixed: Linux pal -> PAL in skin folder names
  • Fixed: path issues with Linux. os.path.join is used now everywhere.
  • Fixed: SBS6nl channel
  • Added: Environment detection and OS dependend packages (idea taken from AMT)
  • Fixed: NOS channel needed fixing because of new check on the website.
  • Fixed: quickfix for unexplainable clearing of channellist
  • Changed: layout of script folder to support WindowXML rev14899
  • Fixed: MyVideo regex
  • Fixed: some more syntax issues
  • Changed: User Agent for URLLib is now XOT/3.0 (compatible; XBMC; U)
  • Removed: Unneeded imports
  • Fixed: RTL changed their layout
  • Fixed: Regex changed for Kanalenkiezer
  • Changed: Veronica channel needed multiple fixes (FLV detection)
  • Changed: Favorites now use ChannelGUID for identification
  • Added: GUID for each channel used for identification.
  • Added: bitrate selection of RTL streams
  • Updated: SVT.se image
  • Updated: Donations updated in readme.txt
Een opmerking: Het Southpark kanaal werkt alleen als je XBMC het RTMP 0x16 ondersteund. Op dit moment zit dit nog niet in XBMC voor de Xbox. Dus nog even geduld.

Installatie
  • Backup je xot.db file.
  • Verwijder altijd eerst de oude versies ipv. deze te overschrijven.
  • Als plugin: copieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Plugin\Video folder. Je moet daarna XOT toevoegen als Source in het Video scherm. Dat gaat via het contextmenu. Meer info op de XBMC wiki.
  • Als script: kopieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Scripts folder.
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile).

De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/uitzendinggemist of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list
2008-10-01 15724 merged: Linuxport changes to rev 15723.

Het Southpark kanaal zou dus nu moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Klopt het dat ik in PM3.HD het menu-item Programma's niet kan vinden/toevoegen? Beetje een gemis als je nog op oldskool xbox bezig gaat, want daar gaan de games en emulators heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net even gechecked en het blijkt idd zo te zijn ja.
Wat op zich niet zo onlogisch is, aangezien de skin voor Windows/Linux/OSX gemaakt is, standaard wordt ze niet bij de xbox-versie geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Bij de T3CH zat ie wel standaard, net zoals Mediastream trouwens, 3 skins nu dus (bij de Atlantis Beta dus). Op zich zou ik op win/linux ook wel een programma item willen hebben. Als XBMC frontend is (dus gemaximaliseerd) is het lekker om vandaar uit gewoon browser/email/messenger te kunnen openen om die dingen te kunnen doen op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:17:
Bij de T3CH zat ie wel standaard, net zoals Mediastream trouwens, 3 skins nu dus (bij de Atlantis Beta dus). Op zich zou ik op win/linux ook wel een programma item willen hebben. Als XBMC frontend is (dus gemaximaliseerd) is het lekker om vandaar uit gewoon browser/email/messenger te kunnen openen om die dingen te kunnen doen op de tv.
Zou toch mooi zijn om dat in de omgeving van xbmc zelf te doen, misschien komen daar in de toekomst uitstekende scripts/plugins voor. Dan hoef je helemaal niet meer uit xbmc :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik zou toch echt de voorkeur houden voor onafhankelijk programma's, die zich eventueel wel nestelen op een plekje in xbmc zodat je niet steeds opnieuw moet starten (zoals ze nestelen in taakbalken in het OS). Ik bedoel, via programma's ff COD4 opstarten om die op je HD-tv te spelen is toch lekker? En je eigen lieve firefoxje...

Ik ga daar wel ff om zeuren op xbmc.org denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Volgens mij is er al een plugin in de maak (niet van Team-XBMC) om programma's te kunnen starten.
Maar ja, je hebt geen Programma's-knop meer, dus is die nu nutteloos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Raar op zich, want er is ook al die plugin XBMC-addons-installer, die standaard meegeshipped wordt, die hoort onder programma's thuis (volgens mij).

Bestandsbeheer was ook al even zoeken, die was verborgen bij instellingen, daarom verbaasde me het zo dat Programma's helemaal weg is... Na ja, Xtv is er altijd nog, dat blijft mijn favoriet, zal die weer eens uit SVN halen, heb complete cleane install gedaan voor deze atlantis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik sommige iso afspeel geeft hij de volgende foutmelding.

18:20:07 M: 20271104 NOTICE: DVDPlayer: Opening: F:\TVshows\Damages\DAMAGES S1E01E02E03E04E05.iso
18:20:07 M: 20271104 WARNING: CDVDMessageQueue::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
18:20:07 M: 19746816 NOTICE: Creating InputStream
18:20:07 M: 19714048 NOTICE: DVDPlayer: playing a dvd with menu's
18:20:07 M: 19714048 NOTICE: Creating Demuxer
18:20:07 M: 19714048 ERROR: Error getting next block: Encrypted or faulty DVD

hoe kan ik dat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dit is eigenlijk het enige wat ik erover kan vinden:
XBMC only support Universal Disk Format (UDF CD/DVD file-system) version 1.02 (which was designed for [1] media), and that early version has a maximum file of 1GB (meaning if you burn a DVD-media in a newer UDF version with a video that is larger than 1GB then XBMC will not be able to play that file), same goes for UDF/ISO hybrid formats (a.k.a. UDF Bridge format). Workaround: Burn all your CD/DVD-media in ISO 9660 format which is the largest is standard anyway, (though ISO9660 has a 2GB file-size limitation that there is no workaround for).
Maar ik weet dus niet of dit al verouderd is (2006 troubleshooter). Je kunt het testen door de image opnieuw te bakken in ISO9660, maar je bent helemaal klaar als je de iso ff uitpakt naar een map. (die 2GB geld voor de maximum grootte van een .vob file, dus niet de grootte van de isofile, in je iso zitten waarschijnlijk 2 of meer .vob-files van minder dan 2GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Mar2zz schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:28:
Dit is eigenlijk het enige wat ik erover kan vinden:

[...]

Maar ik weet dus niet of dit al verouderd is (2006 troubleshooter). Je kunt het testen door de image opnieuw te bakken in ISO9660, maar je bent helemaal klaar als je de iso ff uitpakt naar een map. (die 2GB geld voor de maximum grootte van een .vob file, dus niet de grootte van de isofile, in je iso zitten waarschijnlijk 2 of meer .vob-files van minder dan 2GB)
Voor zover als ik weet, is dit nog steeds van toepassing. UDF is altijd lastig geweest binnen XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik ben een remote controller aan het schrijven voor XBMC. Op dit moment kan hij alleen nog aansturen wat al speelt in XBMC. Zodra deze basis 100% is ga ik library en filemode support inbouwen. Ik heb nog geen aandacht besteed aan de vormgeving. Die mag je dan ook nog een tijdje negeren :)

Voor de duidelijkheid, houd er rekening mee dat hij nog lang niet af is! Het melden avn bugs zou relaxt zijn. Dit kun je doen op de google code pagina.

Voor de laatste versie kun je het beste in of in het XBMC topic, of op de google code pagina kijken. De broncode is daar ook beschikbaar onder GPL3.

Ik copy paste even de start post op het XBMC forum.

Screenshots

XBMControl (Clicking the "Artist - Song") label shows the song details
Afbeeldingslocatie: http://forum.interaddict.org/uploaded_files/1223085749_XBMControl030.jpg

Configuration form
Afbeeldingslocatie: http://forum.interaddict.org/uploaded_files/1223085991_XBMControl_config030.jpg

System tray and application context menu
Afbeeldingslocatie: http://forum.interaddict.org/uploaded_files/1222984724_XBMControl_context.jpg

Now Playing info
Afbeeldingslocatie: http://forum.interaddict.org/uploaded_files/1222984724_XBMControl_npBalloon.jpg

System tray volume control (middle mouse click)
Afbeeldingslocatie: http://forum.interaddict.org/uploaded_files/1223085749_XBMControl_volumeControl030.jpg

Requirements

* Windows 2000/XP/Vista/2003 Server
* Download and install the required Microsoft .NET Framework Version 3.5, if not already installed.

Changelog

[0.3.0] - 04-10-2008
* Spent some time making XBMContol look nicer and at the same time provide the information in a less chaotic way. WIP!
* Added some methods to the XBMCcommunicator class to easily obtain mute-status, playing-status, pause-status and a method to get the current screen on XBMC in a screenshot.
* Some additional small fixes

[0.2.8] - 02-10-2008
* Added 'Show screenshot' option to the XBMC context menu
* Extended the XBMCcommunicator class with a method to download the cover art of the currently playing media.
* Added extra volume control option (click middle mouse on system tray icon)
* Changed scaling method from 'font' to 'dpi', hoping this will solve some scaling issues (haven't been able to test yet).
* Fixed some typos
* Added configuration option to tweak the connection timeout variable. Lower is better. If you're getting messages like 'Unable to connect to XBMC' randomly, this settings value is to low.
* Single clicking the system tray icon shows the now playing balloon tip, double clicking opens or hides XBMControl, middle mouse (scrollwheel) clicking show the volume control and right clicking opens the context menu.

[0.2.7b] - 02-10-2008
* Added full size image/cover art view (click thumbnail)

[0.2.7a] - 01-10-2008
* Overall stability and speed improvements
* Language system improved
* Even less network and XBMC host load
* Added restart/reboot/shutdown options (context menu)
* Added 'Run at Windows start up' option (configuration)
* Added French language (thank you kraxdaz!)
* More song info in 'Now playing' balloon tips

[0.2.6] - 01-10-2008
* Added language support. Add your own by copying "$PROGRAMFILES/XBMControl/language/english.xml". Name it to your language and edit the copy with your favorite text editor. Please email translation to me!
* Created basis NSIS installer. Uninstaller option added, shortcuts in start menu and on desktop. Adding shortcuts can't be disabled yet. This will be possible in the future.
* Overall code cleanup.
* Replaced Xbox icon with XBMC icon.
* Did some tweaking to minimize network activity and XBMC load by the built in web server.
* Changed context menu layout a bit.

Features

* Language support (english and dutch for now)
* Minimizes to system tray (optionally)
* Cover art displayed
* Full, fast and intuitive control over XBMC. Feels like you are controlling a local media player.
* Optional playback notifications in "Balloon tips" from system tray (currently playing music, play status, connection status)
* Playback control over audio, video and pictures (currently only music info is fully supported)
* Option to run the application automatically at Windows start up
* Show full available size cover art (click thumbnail)

TODO

* Last.FM Love/Hate support
* Start party mode
* Save/load/create playlists
* Send media url to XBMC
* Enable shuffle mode
* Enable repeat mode
* Library Access
* File browser access
* Layout for video and image slideshow playing

Known Bugs

* Volume is set to 0 sometimes without user interaction. This only happens when media has just stopped playing.

Download

[04-10-2008] v0.3.0 -> Download
[02-10-2008] v0.2.8 -> Download
[02-10-2008] v0.2.7b -> Download
[01-10-2008] v0.2.7a -> Download
[01-10-2008] v0.2.6b -> Download

* The source code is available at google code (svn)

[ Voor 6% gewijzigd door Bram77 op 04-10-2008 04:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:31
Ik las het op het XBMC-forum inderdaad... echt super!
Als mn Xbox nu niet helemaal in puin lag probeerde ik het direct uit. :P

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
:)

Hij werkt als het goed is ook gewoon met de Linux.Windows/Mac versie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ziet er goed uit! Welke features ga je nog laten komen? Het lijkt me lekker om apps te kunnen starten op de xbox vanaf de pc (bv switchen naar avalaunch terwijl xbmc aanstaat). Of is dit puur mediaplayer-based app, en gaat het voor muziek enzo?

Als je het programma start terwijl de xbox niet afspeelt kan het programma niet afgesloten worden, lijkt dan vast te zitten ofzo, moest het proces killen met taakbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Het doel is muziek/video/afbeeldingen bedienen. Het heeft toch geen zin om spellen of applicaties die er voor zorgen dat XBMC zelf gesloten wordt op te starten. Dan zul je altijd als nog je AB of controller moeten pakken om de applicaties te bedienen want dan draait de in XBMC ingebouwde web service niet meer en kan XBMControl dus niet meer communiceren met XBMC.

Bedankt voor het melden van de bug. Klopt ja. Ik heb nog niet heel veel aandacht besteed aan hoe de app functioneert wanneer er geen verbinding gemaakt kan worden. Daar ga ik zondag mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Erg nice Bram! Ik ga het nu even proberen. Als ik even mag muggeziften: er staat connetion timeout ipv conneCtion timeout :P. Misschien een idee om de language ooit via een xml-file te doen? Dan is het makkelijker vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Werkt dit via de http-api? Maw, je moet de web-server aanzetten om je app te gebruiken?
Straks even testen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
MsG schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:07:
Erg nice Bram! Ik ga het nu even proberen. Als ik even mag muggeziften: er staat connetion timeout ipv conneCtion timeout :P. Misschien een idee om de language ooit via een xml-file te doen? Dan is het makkelijker vertalen.
Taal werkt al via xml bestanden. Spreek je toevallig een taal die nog niet is toegevoegd en heb je zin om te vertalen..... copieer even "C:\Program Files\XBMControl\language\english.xml" naar de zelfde map en hernoem naar "<deTaal>.xml". In dit bestand staan alle strings die voor komen in XBMControl. Wanneer het bestand is toegevoegd moet hij opgeslagen worden met UTF-8 encoding (kun je doen met Notepad++). De taal zal automatisch beschikbaar zijn in de XBMControl configuratie.

Ik de spelfout vannavond even verhelpen. Bedankt voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 16:36
Is er ook een mogelijkheid om de streams van bv http://www.southparkstudios.com op te nemen in het overzicht van bv uitzending gemist of zo?

Laat maar, volgens mij ben ik aan een update toe en een vergrootglas voor de search terug te vinden :+

Prettig weekend dan maar :w

[ Voor 33% gewijzigd door Witlof op 03-10-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Fire69 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:58:
Werkt dit via de http-api? Maw, je moet de web-server aanzetten om je app te gebruiken?
Straks even testen! :)
Helemaal correct :) Gebruik geen gebruikersnaam en wachtwoord, dat werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:40

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik gebruik XOT-Uzg met veel plezier, maar wil ook wel eens een stream van uitzendinggemist of andere omroep.nl dingen (Tegenlicht) downloaden/rippen met Orbit downloader op de PC.

Ik krijg dan een .asf van de stream die ik kan afsprelen in media player op de PC (met als opvallende feature dat ik niet kan skippen of voor/achteruit spoelen). Echter, XBMC speelt deze bestanden NIET af.

Iemand ervaring hiermee? Zijn de .asf bestanden te fixen? Of is er een manier om ze af te spelen in XBMC?

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik gebruikte om streams te rippen zelf vroeger hidownloader. Echter opende ik de asf file zelf nog met kladblok en kopieerde dan de mms:// ofzo link in hidownloader. Probeer die link in die.asf file eens in xbmc te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Witlof schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:28:
Is er ook een mogelijkheid om de streams van bv http://www.southparkstudios.com op te nemen in het overzicht van bv uitzending gemist of zo?

Laat maar, volgens mij ben ik aan een update toe en een vergrootglas voor de search terug te vinden :+

Prettig weekend dan maar :w
XOT-Uzg.v3.2.0b1 kan dat. Je heb wel een zeer recente (2 a 3 dagen) oude XBMC build nodig om RTMP 0x16 te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

MsG schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 20:17:
Ik gebruikte om streams te rippen zelf vroeger hidownloader. Probeer die link in die.asf file eens in xbmc te openen.
Bedankt maar helaas, ook deze ASF speelt niet af in XBMC.

Dat is raar want de codecs zijn Windows Media Video 9 en Audio 9.1. Die zouden toch gewoon door XBMC afgespeelt moeten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heb je de asf zelf wel geopend in kladblok? Post de inhoud eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe een vraagje ik heb er niet zo veel verstand van maar weet er iemand de oplossing
voor het volgende probleem :

Ik heb mijn xbmc opnieuw geinstalleerd op mijn xbox maar nu kan ik geen verbinding meer maken
met mijn laptops op het netwerk ik wil gewoon files delen.

Het heeft hiervoor altijd gewerkt.

Mijn netwerk thuis bestaat uit 2 laptops met vista en 1 netwerk hdd alles is verbonden via het modem/router van tele2.

Het vreemde is dat hij wel de netwerk hdd ziet maar niet meer mijn laptops in het netwerk.

Als ik via xbmc een locatie wil toevoegen ziet hij gewoon mijn thuis netwerk maar als ik dan een van mijn laptops wil kiezen loopt mijn xbox helemaal vast.

Mijn laptops zijn draadloos verbonden maar met kabel geeft het zelfde resultaat.

Ik heb gezocht in dit topic maar heb niet echt de oplossing kunnen vinden.

Mischien heeft er iemand wat tips ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heb je werkgroupnaam en wachtwoord/gebruikersnaam al ingevuld in xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Defineer opnieuw geinstalleerd. Heb je de folder "userdata" ook overschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:12:
Heb je werkgroupnaam en wachtwoord/gebruikersnaam al ingevuld in xbmc?
Ja staan allemaal ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:14:
Defineer opnieuw geinstalleerd. Heb je de folder "userdata" ook overschreven?
Ja heel de map xbmc is opnieuw geinstalleerd.

Ik moest het wel opnieuw installeren omdat ik per ongeluk files had verwijderd uit de xbmc map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

MsG schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 15:20:
Heb je de asf zelf wel geopend in kladblok? Post de inhoud eens.
Nee, idd, lukt me niet om de asf (bijvoorbeeld: http://cgi.omroep.nl/cgi-...S_1179187/bb.20081002.asf) te openen in kladblok. Deze ASF is gelijk al de stream.

Vroeger kon ik zoiets openen in Mediaplayer of VLC en dan de MMS kopieren en deze stream met VLC opslaan op schijf. In de nieuwste VLC kan ik dat niet meer voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 20:20:
[...]

Ja heel de map xbmc is opnieuw geinstalleerd.

Ik moest het wel opnieuw installeren omdat ik per ongeluk files had verwijderd uit de xbmc map.
wellicht heb je een melding in je vista firewall ofzo. Misschien heeft je xbox een ander ip-adres dan voorheen en wordt ie daarom geblocked? (ik ben geen vista-kenner, maar ik weet dat het lastiger is dan in xp om bestanden te delen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Deze link doet het in VLC en Hidownload niet.

Kun je beschrijven hoe/welke link je in notepad opent om die MMS link te voorschijn te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik download de asf file. Dan gewoon die openen met kladblok en voila daar zie je de hele xml structuur en de mms:// link

Misschien zit in die asf file weer een link, maar die kreeg ik niet geopend.

[ Voor 25% gewijzigd door MsG op 05-10-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• james1234
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-05 16:17
Hallo,

Ik heb de films die ik afspeel op een Nas staan, ik heb de xbox opnieuw geïnstalleerd en als ik nu een een film selecteer krijg ik de diverse bestanden te zien en moet dan weer het video ts bestand selecteren voordat de film afspeelt. Dit was voorheen nooit zo, dan speelde de film gewoon af als ik de map selecteerde.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dan moet je de stack-optie terug aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• james1234
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-05 16:17
Fire69 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:45:
Dan moet je de stack-optie terug aanzetten :)
Waar???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, hangt er vanaf welke skin je gebruikt :)
Als je naar Videos gaat, moet het ergens bij de opties boven/links/rechts/onder op je scherm staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 10:27:
[...]

wellicht heb je een melding in je vista firewall ofzo. Misschien heeft je xbox een ander ip-adres dan voorheen en wordt ie daarom geblocked? (ik ben geen vista-kenner, maar ik weet dat het lastiger is dan in xp om bestanden te delen).
ja heb ik ook getest alles uitgezet van de beveiliging maar helaas.

Maar ik heb effe een pc met xp van iemand anders ga ik effe testen of het dan wel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok , paniek.

Ik zet net mapjes met films naar xbmc en opeens is mijn map VIDEOS alleen nog maar gevul met 2 mapjes
enig idee hoe dit mogelijk is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heb je er een grotere schijf ingestoken?
Zo ja, dan zou je wel eens een probleem kunnen hebben, uitleg staat hier in het topic.

Zo nee, dan heb je erges iets anders verkeerd gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Heb dit zalig stukje software ook gevonden. Gebruik mediastream skin, alleen scripts werken niet bij mij. XBMC Earth werkt bijvoorbeeld niet. Ligt dat aan mij of is dat voor iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

MsG schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:17:
Ik download de asf file. Dan gewoon die openen met kladblok en voila daar zie je de hele xml structuur en de mms:// link

Misschien zit in die asf file weer een link, maar die kreeg ik niet geopend.
Helaas de ASF die ik op uitzendinggemist.nl vind, hebben geen leesbare XML met daarin een MMS link :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 17:51:
Heb je er een grotere schijf ingestoken?
Zo ja, dan zou je wel eens een probleem kunnen hebben, uitleg staat hier in het topic.

Zo nee, dan heb je erges iets anders verkeerd gedaan :P
Ok ik heb dus het clusterprobleem. Blijkbaar kwam ik over de 256 gig.
Nu heb ik dus de evox2.7 installer gebruikt om alles te schonen.
Mijn G partitie is actief maar staat op 0. Ik kan xboxpartitioner niet vinden en het lukt met dus niet met de
evo bootcd.

Hoe krijg ik in hemelsnaam mijn G partitie gepartitioneerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dit gaat teveel naar Xbox zelf, graag even oppassen anders wordt het allemaal verwijderd :).

offtopic:
Je kan het beste de F: schijf een dubbele clustersize geven, dan hoef je niet met G: te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Vannacht mailtje binnengekregen dat Atlantis Beta2 uit is!
Enige probleem is dat xbmc.org nu blijkbaar plat ligt! :D

edit:

Download via Sourceforge gaat wel normaal, ga'm snel even testen nu! ):)

[ Voor 27% gewijzigd door Fire69 op 07-10-2008 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Fire69 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 08:16:
Vannacht mailtje binnengekregen dat Atlantis Beta2 uit is!
Enige probleem is dat xbmc.org nu blijkbaar plat ligt! :D
Ik wilde net zeggen... zowel de website als het forum liggen plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
De uiterst vervelende startbalk-bug in Windows is er nog steeds niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Bigfoot87 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 08:23:
[...]

Ik wilde net zeggen... zowel de website als het forum liggen plat.
Gelukkig wordt de download gehost bij Sourceforge :)

http://sourceforge.net/projects/xbmc/

Ik zie dat alleen de Windows en Mac versie er nu nog bij staan. Ik hoop ook op een beta2 van de LiveCD

[ Voor 15% gewijzigd door kazuka op 07-10-2008 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
kazuka schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 08:33:
[...]

Gelukkig wordt de download gehost bij Sourceforge :)

http://sourceforge.net/projects/xbmc/

Ik zie dat alleen de Windows en Mac versie er nu nog bij staan. Ik hoop ook op een beta2 van de LiveCD
Xbmc.org is weer online! :)

Vraagje: Waarom wijkt team-xbmc nu van de roadmap af?
De eerste RC stond namelijk gepland voor 1 oktober, een beta 2 komt helemaal niet voor in de roadmap..

[ Voor 18% gewijzigd door Bigfoot87 op 07-10-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Onverwachte bugs?

XBMC.org lijkt het nog steeds niet te doen.

Op xbox-scene las ik net dit:
[...]
New in this release is multi-core video decoding for Windows users, courtesy of a rebuilt FFmpeg by WiSo and AreaScout
[...]
Maw, HD zou nu wel vlotjes moeten lopen. Daar waren tot nu toe nogal wat klachten over! _/-\o_

[ Voor 90% gewijzigd door Fire69 op 07-10-2008 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
Bigfoot87 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 08:35:
Vraagje: Waarom wijkt team-xbmc nu van de roadmap af?
De eerste RC stond namelijk gepland voor 1 oktober, een beta 2 komt helemaal niet voor in de roadmap..
Ik denk dat dit o.a. te maken heeft met het feit dat ze ook Apple TV ondersteuning goed mee willen nemen in de Atlantis release en het nodig vonden de problemen met HD content op te lossen (dual core ondersteuning in Windows).

Ik zie er geen probleem in dat de officiele release hierdoor later komt (jij ook niet denk ik), het kan alleen maar leiden naar een beter product met een nog grotere userbase. Bovendien draait hier de beta al zo stabiel dat ik helemaal geen noodzaak zie voor een snelle release van Atlantis.

Ik voel me trouwens net een "XBMC evangelist", ik raad echt iedereen in m'n omgeving aan om XBMC te gaan draaien op de PC en iedereen is eigenlijk meteen enhousiast.
De buurman had laatst een 1080p demo filmpje gedownload in een of ander vaag formaat en na installatie van XBMC zei ik dus "ik weet niet of ie dat afspeelt". Ik had beter kunnen zeggen "waarschijnlijk speelt ie het wel af". Want dat deed XBMC natuurlijk _/-\o_

/edit: sig aangepast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Mart! schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:54:
[...]

Ik denk dat dit o.a. te maken heeft met het feit dat ze ook Apple TV ondersteuning goed mee willen nemen in de Atlantis release en het nodig vonden de problemen met HD content op te lossen (dual core ondersteuning in Windows).

Ik zie er geen probleem in dat de officiele release hierdoor later komt (jij ook niet denk ik), het kan alleen maar leiden naar een beter product met een nog grotere userbase. Bovendien draait hier de beta al zo stabiel dat ik helemaal geen noodzaak zie voor een snelle release van Atlantis.

Ik voel me trouwens net een "XBMC evangelist", ik raad echt iedereen in m'n omgeving aan om XBMC te gaan draaien op de PC en iedereen is eigenlijk meteen enhousiast.
De buurman had laatst een 1080p demo filmpje gedownload in een of ander vaag formaat en na installatie van XBMC zei ik dus "ik weet niet of ie dat afspeelt". Ik had beter kunnen zeggen "waarschijnlijk speelt ie het wel af". Want dat deed XBMC natuurlijk _/-\o_

/edit: sig aangepast :P
Ja dat zal het inderdaad wel zijn.
Kwaliteit gaat absoluut voor snelheid inderdaad. :)

Ik voel me al jaren een XBMC evangelist, heb het vorig jaar zelfs op mn auto laten zetten.
Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/653/63848186fa5.jpg

Ook mensen die totaal niets met computers/ media hebben raken helemaal geïnteresseerd als ze eenmaal in mijn auto gezeten hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Da's wel super 8)
Al pics ervan op xmbc.org gezet? Zo ja, wat vonden ze ervan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
Bigfoot87 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:40:
Ik voel me al jaren een XBMC evangelist, heb het vorig jaar zelfs op mn auto laten zetten.
Is toch geen photoshop, hoop ik? :) Maar dan ga ik er vanuit dat je ook XBMC in je auto draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Mart! schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:44:
[...]
Is toch geen photoshop, hoop ik? :) Maar dan ga ik er vanuit dat je ook XBMC in je auto draait?
Nee geen photoshop. ;)
Ik draai inderdaad XBMC in mijn auto, er ligt een Xbox in mijn dashboardkastje.

Binnenkort komt er een mooi skin uit voor 7" schermen: SUI
Lekker simpel en grote covers.

@ Fire69: Nee, maar misschien is het wel wat voor in het off-topic topic.
Zal wel eens een fotoshootje doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Je mag hier toch ook wel wat pics plaatsen BigFoot87? ben eigenlijk ook wel heel erg benieuwd hoe dat eruit ziet! Is dat met touchscreen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
kazuka schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:27:
Je mag hier toch ook wel wat pics plaatsen BigFoot87? ben eigenlijk ook wel heel erg benieuwd hoe dat eruit ziet! Is dat met touchscreen :?
Nou... eigenlijk mag dat dus niet omdat het hier over XBMC moet gaan en niet over de installatie in mn auto. ;)
Zoals ik al zei: Ik maak wel een keer een stel foto's, en dan zet ik hier wel een linkje neer. :)

Touchscreen wordt niet ondersteund voor de Xbox. Voor Linux is er geloof ik wel een patch beschikbaar.
Misschien dat ik in een volgende auto een Linux-XBMC systeempje bouw, met touch-screen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik krijg van Google de melding dat smetana.nl een aanvalssite zou zijn.
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja ik ook, niet echt goede reclame :). Ik heb het maar uitgezet en XBMC World gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
tweaden schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:10:
Ik krijg van Google de melding dat smetana.nl een aanvalssite zou zijn.
Meer mensen hier last van?
Ja ik heb het gezien... ik zal eens mailen met degene bij wie we XBMCworld mogen parkeren.
Het gaat blijkbaar om content die gehost wordt op oren_traff . c n.
Heeft dus niets met ons te maken verder en het is volkomen veilig om XBMCworld te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb laatste tijd films gewist met ftp via mijn pc.
Als ik soms mijn library update staat die film erweer.
MOET je via de library een film wissen of gaat er iets anders fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je kunt films in de library de bekeken tag geven (die geeft hij automatisch als je hem echt helemaal hebt gekeken). Door die tag kun je ze verbergen in de library (verberg bekeken-filter moet dan wel aanstaan). Het doel van de library is al je films bijhouden, dus ook die je eerder op de schijf had staan. Het verberg bekeken filter lijkt me dus handig voor wat je wilt. Dit is dus working as intended, ik heb een filmlibrary van 2 jaar ongeveer, dus veel films, maar ik ga er af en toe doorheen om ff dat "bekeken" te taggen zodat het synchroon blijft met wat ik daadwerkelijk nog moet kijken en nog op de NAS heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik zou eigenlijk ook liever zien dat ze helemaal uit de library verdwijnen als je ze delete, ik vind dit minder logisch. Wie zegt er dat ik hem bekeken heb? Je scant de film in, leest het plot en denk "nah, intressert me niet.", dus je gooit hem eraf. Dan moet je hem toch niet op bekeken gaan zetten lijkt me. :)
Of ik heb ook al gehad dat ik laat scannen, maar omdat ik de film noem genoemd had zoals op imdb, haalde hij de verkeerde info op. Als je daarna de file renamed naar de correcte naam, heb je dus EN de foute EN de correcte film in je library :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:07:
Ik zou eigenlijk ook liever zien dat ze helemaal uit de library verdwijnen als je ze delete, ik vind dit minder logisch. Wie zegt er dat ik hem bekeken heb? Je scant de film in, leest het plot en denk "nah, intressert me niet.", dus je gooit hem eraf. Dan moet je hem toch niet op bekeken gaan zetten lijkt me. :)
Of ik heb ook al gehad dat ik laat scannen, maar omdat ik de film noem genoemd had zoals op imdb, haalde hij de verkeerde info op. Als je daarna de file renamed naar de correcte naam, heb je dus EN de foute EN de correcte film in je library :/
Volgens mij kan je gewoon in de opties een film uit de library halen, heb dat laatst met een aantal gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tuurlijk, da's geen probleem, gewoon op je delete-toets duwen en hij vraagt of hij hem moet verwijderen.
Maar ik vind het nog steeds niet logisch...
Bij de muziek-library werkt het wel zoals het hoort (IMHO!). Je update je tags of delete een mp3/folder met mp3's, en na het scannen is hij ook uit de library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik bekijk het plot voordat ik de film uberhaupt ruimte gun op mijn NAS. Ff kijken wat er aangeboden wordt, wat zegt imdb ervan, sabnzbd of niet... Dus ik verwijder ze nooit, ik kijk ze allemaal, maar mooi dat het kan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb deze week nog meer dan 25 films weggegooit, omdat ik ze toch nooit zou gekeken hebben. Als ik wil, kan ik er zo makkelijk nog een 50-tal liquideren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik vind dat echt 1 van de sterke kanten van xbmc, al je films mooi bij elkaar, met plot enzo erbij. Ik heb laatst nog een film gekeken die ik volgens mij al meer dan een jaar had staan, maar nooit gekeken tot nu toe. Een gekochte of gebrande dvd was ik dan allang kwijt geweest in de grote stapel of ergens achter de kast ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
Ik moet zeggen dat ik er ook wel eens last van heb gehad, volgens mij is dit iets van de laatste tijd? Eerder was ik volgens mij altijd netjes alle films kwijt die niet meer fysiek aanwezig waren na een "Update library".

Overigens zit er onder Settings > Videos een optie "Clean library", misschien ruimt deze wel niet bestaande referenties op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Geen idee hoe het vroeger was, toen gebruikte ik de library nog niet, ik heb pas recent alles naar 1 locatie op de server gekopieerd :)

Die Clean Library had ik ook al zien staan, die moet ik maar eens testen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 17:36
Iemand de Live versie kunnen downloaden? Ik heb hem wel gezien maar is nu verdwenen van sourceforge.net

Hij staat er weer op http://surfnet.dl.sourcef..._Live-Atlantis-Beta_2.zip

[ Voor 33% gewijzigd door Dukejohn op 08-10-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik had op het forum gelezen dat als je de Live-versie op een usb-stick hebt staan, dat een apt-get upgrade genoeg zou moeten zijn om de laatste versie te hebben. Da's wel weer handig!
Moet ik alleen mijn wireless aan de praat krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:39
De live-cd is gewoon te downloaden, ik zag hem er net bij staan.
Wanneer je de live-cd naar usb omgezet hebt is een "apt-get upgrade" voldoende maar zorg wel eerst voor "apt-get update"!!

edit:wat een timing weer.... >:)

[ Voor 8% gewijzigd door berties op 08-10-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Er waren wat problemen met de Live-CD. Hij is echt *net* online (iets voor 17:00).

Ik ben hem nu aan het downloaden en dat gaat goed.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb gisteren even een update/upgrade van de beta1 gedaan, werkt perfect :)
Sources toegevoegd, netwerk-kabeltje aangehangen (ben nog op zoek om de wireless aan de praat te krijgen), en library laten scannen, beta2 doet het gewoon helemaal super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier mijn eerste ( 8)7 ja sorry, echt de eerste) ervaringen met XBMC. Heb vorige week een tweedehands Xbox overgekocht van een collega, daar een andere harde schijf in laten zetten met wat software, waaronder XBMC. Heb XBMC als default dashboard laten instellen, zodat als de Xbox start, automatisch XBMC wordt gestart. Tot zover goed, behalve dat het weer het niet deed.

Ging ik alleen eens kijken welke versie erop stond, bleek dat een 2.0.0 versie uit 2006 te zijn. Dus ik heb inmiddels de XBMC SVN rev15805 (T3CH BETA2 van 2008-10-06) erop gezet in een andere map (f:\apps\XBMC2) om te testen. Daarbij de map UserData overgenomen uit de oude. En deze lijkt tot nu toe super goed te draaien.

Nu vraag ik me dus af, kan ik zomaar de huidige map \APPS\XBMC via FTP renamen naar XBMC_OLD en de map \APPS\XBMC2 renames naar XBMC? Mijn gevoel zegt van wel, maar het feit dat XBMC mijn default dashboard is, houdt me toch nog een beetje tegen. Heb nl. geen zin om na 1 week al met een grote zwarte doos te zitten die niet meer opstart. Daarnaast, dit is natuurlijk nog een beta versie. Misschien nog even wachten op een echte release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
hars73 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:54:
Hier mijn eerste ( 8)7 ja sorry, echt de eerste) ervaringen met XBMC. Heb vorige week een tweedehands Xbox overgekocht van een collega, daar een andere harde schijf in laten zetten met wat software, waaronder XBMC. Heb XBMC als default dashboard laten instellen, zodat als de Xbox start, automatisch XBMC wordt gestart. Tot zover goed, behalve dat het weer het niet deed.

Ging ik alleen eens kijken welke versie erop stond, bleek dat een 2.0.0 versie uit 2006 te zijn. Dus ik heb inmiddels de XBMC SVN rev15805 (T3CH BETA2 van 2008-10-06) erop gezet in een andere map (f:\apps\XBMC2) om te testen. Daarbij de map UserData overgenomen uit de oude. En deze lijkt tot nu toe super goed te draaien.

Nu vraag ik me dus af, kan ik zomaar de huidige map \APPS\XBMC via FTP renamen naar XBMC_OLD en de map \APPS\XBMC2 renames naar XBMC? Mijn gevoel zegt van wel, maar het feit dat XBMC mijn default dashboard is, houdt me toch nog een beetje tegen. Heb nl. geen zin om na 1 week al met een grote zwarte doos te zitten die niet meer opstart. Daarnaast, dit is natuurlijk nog een beta versie. Misschien nog even wachten op een echte release?
Deze versie is al hartstikke stabiel, dus ik zou het gewoon doen.
Dat renamen zou inderdaad geen probleem mogen zijn. Mocht het dat wel zijn dan kun je altijd nog een rescue cd downloaden via xbmc.schweino.com om weer een FTP-verbinding te maken. :)

Succes en laat even weten of het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ik durf Bigfoot87 haast niet tegen te spreken :P maar pas wel op met het renamen...Want dat heeft mijn xbox genekt. Hij start dus niet meer op...Misschien kan Bigfoot87 mij vertellen hoe ik die evox rescue cd.zip aan de praat kan krijgen...Het is me tot op heden nooit gelukt...Heb van alles geprobeerd...van CD-RW's tot DVD-RW's etc etc...Thanks!

@ de berichten hieronder: my bad!

[ Voor 6% gewijzigd door Gusev op 09-10-2008 18:49 . Reden: topic-warning eens doorlezen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mensen neem de topicwarning eens in acht :).
offtopic:
Alleen bij een chip/hardmod kan je daarna een cd'tje er in douwen. Een softmod is gewoon dood na een ongeldige verwijzing in het opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
Bigfoot87 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:57:
Deze versie is al hartstikke stabiel, dus ik zou het gewoon doen.
Dat renamen zou inderdaad geen probleem mogen zijn. Mocht het dat wel zijn dan kun je altijd nog een rescue cd downloaden via xbmc.schweino.com om weer een FTP-verbinding te maken. :)

Succes en laat even weten of het gelukt is!
Ik ga bigfoot wel tegenspreken ;-)

De oude XBMC 2.0.0 wordt wezenlijk anders gestart dan de nieuwste versie van XBMC. Vroeger stond xbmc.xbe (gerenamed naar...) in de root van de c-drive, maar tegenwoordig niet meer - hij staat nu in de XBMC map zelf en er moet d.m.v. een shortcut worden doorverwezen naar deze xbe. Dus inderdaad oppassen bij het updaten!

offtopic: bij het posten van een bericht staat dat het niet over soft-/hardmodden mag gaan, maar m.i. gebeurt dat hier ook niet? We hebben het niet over het realiseren van de soft/-hardmod zelf? Alleen de vraag over de evox cd gaat te ver? Ik vind het nog steeds onduidelijk wat wel en niet mag...

[ Voor 17% gewijzigd door Mart! op 09-10-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heel simpel: Heeft een Xbox dashboard als evoxdash e.d. iets met XBMC zelf te maken? Neen :). Dit is allemaal Xbox-related talk met verwijzingen naar dashboards en shortcuts e.d., wat overigens tevens nogal grijs is op GoT, aangezien je Xbox omgebouwd moet zijn voor een custom dashboard.

Ik bedoel het niet verkeerd hoor, maar ik heb zelf deze fout ook al tig keer gemaakt en zie dit topic graag wel openblijven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Mart! schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:27:
[...]
Ik ga bigfoot wel tegenspreken ;-)

De oude XBMC 2.0.0 wordt wezenlijk anders gestart dan de nieuwste versie van XBMC. Vroeger stond xbmc.xbe (gerenamed naar...) in de root van de c-drive, maar tegenwoordig niet meer - hij staat nu in de XBMC map zelf en er moet d.m.v. een shortcut worden doorverwezen naar deze xbe. Dus inderdaad oppassen bij het updaten!

offtopic: bij het posten van een bericht staat dat het niet over soft-/hardmodden mag gaan, maar m.i. gebeurt dat hier ook niet? We hebben het niet over het realiseren van de soft/-hardmod zelf? Alleen de vraag over de evox cd gaat te ver? Ik vind het nog steeds onduidelijk wat wel en niet mag...
Oeps... heb even Google gebruikt en Mart! heeft gelijk: in 2006 gebruikte XBMC inderdaad nog Xboxmediacenter.xml voor de verwijzing naar de XBMC map. :) Een tutorial om XBMC op de "nieuwe" manier het default dashboard te maken vind je hier.

Offtopic: Naar mijn interpetatie moet XBMC het onderwerp blijven en je mag het inderdaad niet over het ombouwen van de console zelf hebben. Ik mag Gusev hier dus niet uit gaan leggen hoe hij de Evox-cd aan de praat krijgt omdat dat offtopic zou zijn. Maar ik mag wel zeggen dat je XBMC met die cd weer aan de praat kunt krijgen zodra je XBMC niet meer opgestart krijgt, want dan blijft het in het onderwerp XBMC zelf. Maar misschien zit ik wel helemaal fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Bigfoot87 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:46:
[...]
Oeps... heb even Google gebruikt en Mart! heeft gelijk: in 2006 gebruikte XBMC inderdaad nog Xboxmediacenter.xml voor de verwijzing naar de XBMC map. :) Een tutorial om XBMC op de "nieuwe" manier het default dashboard te maken vind je hier.
Okee, hoe dat moet lijkt me wel duidelijk. Maar aangezien ik even goed wil weten wat ik doe, klopt het onderstaande zoals ik het denk?

- In mijn huidige situatie gebruik ik de oude XBMC versie. Die versie kon je als default dashboard instellen door de default.xbe en de Xboxmediacenter.xml naar de root van de C schijf te kopieren en de default.xbe te hernoemen naar de naam die de betreffende bios opstart (vermoedelijk evoxdash.xbe in mijn geval). Daarbij moest je de in de Xboxmediacenter.xml het homepath aanpassen naar het pad waar de hele XBMC applicatie stond.

- In de nieuwe situatie met de nieuwe XBMC versie werkt dit anders. XBMC moet compleet in de applicatiemap staan en er hoeft niks meer naar de root van de C schijf gekopieerd te worden. Wat dan dus wel moet gebeuren is een snelkoppeling maken die verwijst naar de default.xbe in de XBMC map. Deze snelkoppeling moet dan vervolgens in de root van de C schijf komen te staan met de naam zoals de betreffende bios opstart.

-> Klopt bovenstaande?
-> Kan de Xboxmediacenter.xml in de root van C gewoon blijven staan, zonder dat het voor de nieuwe XBMC in de weg staat of kan dit bestand zonder problemen worden verwijderd of hernoemd?

Ik ga er vanuit en hoop dat deze vraag genoeg te maken heeft met XBMC, want het is inderdaad een nogal grijs gebied waar we ons soms in bevinden merk ik. Sorry als ik enige onrust hierin veroorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je redenering klopt helemaal, als je't zo doet, zou alles goed moeten gaan :)

Xboxmediacenter.xml wordt niet meer gebruikt, dus die kan wel weg.
Het belangrijkste deel uit die xml (je sources (videos, music, pictures, ...)) staat nu onder xbmc/userdata/sources.xml.

Ik denk dat dit genoeg xbmc-gerelateerd is, je wil namelijk gewoon een upgrade doen, je stelt hier niet de vraag hoe je je xbox moet modden vind ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Fire69 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:04:
Je redenering klopt helemaal, als je't zo doet, zou alles goed moeten gaan :)

Xboxmediacenter.xml wordt niet meer gebruikt, dus die kan wel weg.
Het belangrijkste deel uit die xml (je sources (videos, music, pictures, ...)) staat nu onder xbmc/userdata/sources.xml.

Ik denk dat dit genoeg xbmc-gerelateerd is, je wil namelijk gewoon een upgrade doen, je stelt hier niet de vraag hoe je je xbox moet modden vind ik. :)
En was het in dit geval wel verstandig om de hele UserData map te kopieren van de oude XBMC naar de nieuwe XBMC versie? Omdat het al een wat oudere versie was bedoel ik. Het werkt allemaal wel hoor en veel instellingen heeft ie op deze manier ook goed overgenomen volgens mij.

Wat het updaten betreft, ik heb dat nog niet gedaan want weet niet goed hoe het nu geinstalleerd staat. Zit nu even via ftp op mijn xbox en zie het volgende:

- In de map F:\APPS\XBMC staat een Default.xbe van 6,9MB
- In de root van C:\ staat een Evoxdash.xbe van 60kb, een Xboxdash.xbe van 1,87MB, een Xbox Book.xtf en een Xbox.xtf
- In de root van F:\ staat ook een Evoxdash.xbe van 60kb

Wat ik zou verwachten met die oudere versie van XBMC is dat de Default.xbe dus gecopieerd zou zijn naar C:, maar dat is blijkbaar niet zo als ik de bestandsgroottes vergelijk. :?

Ik heb ook geen Xboxmediacenter.xml in de root van C of F staan. Trouwens ook niet in de map F:\APPS\XBMC\UserData. Daar staat wel een Sources.XML

En waar ik ook nog mee zit is dat ik zowel op C: als op F: een Evoxdash.xbe aantref. Moeten die dan beide worden vervangen door een nieuwe snelkoppeling? :?

Krijg trouwens steeds meer het vermoeden dat het updaten van mijn XBMC versie wel eens eenvoudiger zou kunnen zijn en gewoon renamen voldoende zou moeten zijn. Heb even gezocht en versie 2.0.0 zou van oktober 2006 zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door hars73 op 10-10-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou als we dan toch Xbox lullen doe ik ook even mee :P

Ik doe altijd het volgende:

*Xbox aan*

Kijk welke Dashboard opstart. Meestal zie je in C: wel welke dash. In jouw geval is het Evoxdash.xbe, xboxdash.xbe is enkel de originele M$ dashboard die opstart met "ejected boot", gewoon laten staan dus. In jouw geval kan je XBMC gewoon in E:\Apps\XBMC gooien en dan in de tools map van de XBMC zip kijken, waar vier shortcuts staan. Pak bijv de shortcuts van Team XBMC en noem de XBE shortcut Evoxdash.xbe en de cfg file noem je Evoxdash.cfg en gooi deze in C:\, bij voorkeur hernoem je de oude exovdash even ipv te replacen . Nu zou het moeten werken.

offtopic:
Volgens mij is dit keihard non-XBMC gerelateerd. de topictitel zegt: Ervaringen met XBMC. Is het installeren en alle Xbox-related perikelen, iets XBMC (ervarings)-gerelateerd? Lijkt me niet ;). Dus als het nu gaat werken verwachten we ook wat XBMC posts van je ;) :P

Voor de nieuwste build kan je gewoon T3CH in de adresbalk van FF gooien en hoppa :).

[ Voor 8% gewijzigd door MsG op 10-10-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

En jaaaa ik doe mee in de discussies over XMBC.. die snelkoppeling uit het tool mapje gebruikt, samen met de .cfg file. Hierin nog wel even de driveletter moeten aanpassen. Moest wel even een ander dashboard kiezen anders kon ik de map XBMC niet renamen/verwijderen. Hierna kan ik toekomstige updates gewoon neerzetten en dan de boel renamen ga ik vanuit.

Heb ik hier nou zo moeilijk over gedaan 8)7 (ach het was misschien de angst dat als het ding het niet meer zou doen na de update door gekloot van mij, moeders de vrouw alwel weer zou zeggen "hij deed het toch goed" 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:50
zojuist de laatste xbmc geinstalleerd...gaat weer als een tierelier..alleen blue ray iso's speelt ie niet af, iemand hetzelfde probleem?

eigenlijk wilde ik graag weten hoe jullie navigeren binnen xbmc? en ik bedoel dan eigenlijk met welk input apparaat? k heb onlangs een xbox 360 controller aangesloten en dit werkt prima, maar ben eigenlijk nog op zoek naar een goed progje om de knoppen te remappen..iemand die suggesties heeft? heb al gezocht maar kan zo geen geschikte freeware oplossingen vinden..
Pagina: 1 ... 6 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>