[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.129 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
GroteBozewolf schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:41:
[...]

Southpark gebruikt RTMP en dat werd voorheen niet ondersteund door XBMC. Nu wel, behalve the '0x16'-RTMP variant. Laat Southpark die nu net gebruiken! Zodra die wordt ondersteund gaat XOT-Uzg een officieel Southpark kanaal krijgen.

To be continued.......
Kan iemand dit implementeren?

http://xbmc.org/trac/ticket/4905

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178

Bart© schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:41:
[...]

Staat er ergens op Inet een mooie WI m.b.t. dat scrapen?
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om zulke mooie resultaten te krijgen in mijn XBMC.
laurens0619 schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:30:
[...]

Welke stappen moet ik nu precies doen om dit resultaat ook voor elkaar te krijgen? Heb een XBMC build van vorige week draaien met de mediastream skin.

Ik heb een SMB share met 500gb aan films/muziek. Dit is gewoon de gedeelde completed folder van SABnzbd. Als ik hier echter een scan op doe komt hij maar met 3 films. Moet ik de mappen op een bepaalde manier renamen dat hij deze info wel vindt? Of de .iso uitpakken naar vob files?

Heb al een tijdje mee lopen te klooien maar krijg zon net overzicht niet netjes voor elkaar (en werk daarom maar in bestand modus)
Bibliotheek scrapen.
XBMC scraper zoekt op map naam of .avi/.iso/.ifo enz. naam. Dus noem ik ze beide naar naar de titel van imdb
Voorbeeld; \\Lkgaa15d3\disk 1\Films\2008\The Dark Knight (2008)\Dark Knight (2008).avi

Scan je nu de map Films, (vink ook onderliggende mappen aan) vind xbmc scraper bijna alles.
De info die opgehaald word plaats hij in de userdata.
Je hebt nu in bibl. modus een thumb en film info. In bestand modus zie je nu ook een thumb.
Met dus alleen een avi file kan xbmc al je bibl. binnenhalen.

XBMC Media Companion is ook een scraper deze doet hetzelfde als XBMC maar zet de opgehaalde info niet in de userdata maar bij je files dmv een .tbn , .nfo en evt een folder.jpg.
Deze scraper heeft als grote voordeel dat je de info en thumb beter/sneller kunt aanpassen en vind hij geen info kun je gewoon het imdb film nr invoeren, altijd raak.

OK nu ziet de map The Dark Knight (2008) er zo uit.
The Dark Knight (2008).avi
The Dark Knight (2008).nfo ............................Toegevoegd door media companion
The Dark Knight (2008).tbn ............................Toegevoegd door media companion
folder.jpg ......................................................Toegevoegd door media companion
The Dark Knight (2008).srt .............................zelf toevoegen voor ondertiteling
The Dark Knight (2008)-fanart.jpg ...................zelf toevegen voor fanart

lees verder in quote
Anoniem: 255178 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:37:

Ga je nu xbmc media companion gebruiken hou dan in de gaten dat xbmc de .nfo en .tbn pas ophaalt als je hem opnieuw laat scrapen.
Beste is dan ook om je bibliotheek weer leeg te maken dmv inhoud toevoegen en dan geen. Als je dan op ok drukt vraagt xbmc of je de inhoud ook uit de bibliotheek wilt verwijderen.
Verwijder dan ook de video thumbs uit de userdata.

Waarom zo. Op deze manier kan hij niet meer terug vallen op de userdata en moet dus gaan zoeken en het eerste waar hij naar zoekt zijn .nfo / .tbn/folder.jpg en -fanart.jpg.

Let wel op als zo scaped zie je in bilbliotheek exact hetzelfde als wat je met xbmc media companion zag. Maar als je vanuit bestanden kijkt, zul je geen thumb aantreffen als je niet een folder.jpg bij je film hebt staan. Laat xbmc media companion dus ook een folder.jpg aanmaken.
Je zou ook de map video thumbs kunnen laten staan maar dan heb je verschillende thumbs met bibliothheek en bestanden je maakt er dan weer een rommeltje van.

De sraper van xbmc werkt perfect maar de voordelen van .nfo en .tbn zijn dat je bibliotheek in no time gescaped is door xbmc en op elk platform hetzelfde is.
Gebruik voornamelijk de xbox maar verekte handig dat je op je pc (xbmc windows) alles kunt bekijken en controleren. Geen zuur gezicht van mijn vrouw dat ze geen tv kan kijken.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigfoot87 schreef op maandag 22 september 2008 @ 00:28:
Heb nu XBMC naast de Xbox nu ook op Linux draaien.
Draait heel soepel, nog geen grote problemen tegengekomen maar heb ook nog geen HD-content proberen af te spelen, dus wie weet moeten de problemen nog komen...

Waar halen jullie je backdrops eigenlijk vandaan nu de zoekfunctie van Meligroove nog steeds down is?
Zelf maken.
Wallpapers zijn goed te downloaden ook als torrent.
Kwestie van een sjabloon maken van 1280x720 en knippen maar.
Zo heb ik ook maar gelijk wat foto's van landschappen uitgeknipt, ziet er gaaf uit als screensaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

x0rcist schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:52:
Is er ook zoiets als een mp3 scraper die thumbs zoekt bij cd's?

Heb nl. een flink archief en als ik hier per cd hoesjes bij wil zoeken etc. weeg ik een ons en ben ik 2 jaar verder :+
Toevoegen aan database en je kunt scrapen naar info en thumbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ongelofelijk...

Op mijn xbox stond eerst een t3ch van paar maanden terug. Bij het scrapen van films op mijn NAS en op de interne HD werd alleen de thumb opgehaald, niet de plot outline etc. Ook niet als ik akas.imdb.com veranderde in www.imdb.com

Nu heb ik er de t3ch Atlantis Beta1 opgezet, en nu vindt hij alleen de plot outline etc. maar geen thumbs?

XBMC onder Ubuntu doet het wel gewoon goed.

Iemand nog een tip?

XBMC Media Companion werkt als ik het goed begrijp alleen ism XBMC op windows? Of kan ik hem ook films op de NAS laten scrapen waarna de Xbox wel thumbs vindt? Of pakt de xbox alleen thums uit userdata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[bericht verwijderd]

[ Voor 91% gewijzigd door Walkman op 22-09-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crackh34d schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:29:

XBMC Media Companion werkt als ik het goed begrijp alleen ism XBMC op windows? Of kan ik hem ook films op de NAS laten scrapen waarna de Xbox wel thumbs vindt? Of pakt de xbox alleen thums uit userdata?
Werkt op alle platforms.
Nas scrapen geen probleem ook niet voor xbox.
.tbn gebruikt hij voor thumb in bibliotheek en folder.jpg voor thumb in file mode.
Zolang er een thumb/nfo in de userdata staat zal de scraper geen nieuwe ophalen.
Wil je dus je bibliotheek synchroniseren met xbmc media companion kun je het beste de bibliotheek leegmaken en thumbs verwijderen en dan weer laten scannen. Dan haalt xbmc alles weer op en zal eerst naar .nfo/.tbn/folder.jpg gaan zoeken in film map voordat hij op internet zal gaat zoeken.

Lees ook even wat posts terug !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ik wil mijn volledige DVD collectie ook in XBMC krijgen, maar kan totaal niet vinden of / en hoe ik dat geautomatiseerd voor elkaar kan krijgen.

Ik gebruik Ant Movie Catalog, die ook naar XML kan exporteren. Mediaportal bijv. kan hier direct mee werken, maar voor XBMC kan ik niks vinden hierover, laat staan het met deze informatie automatisch ophalen van bijv. fan-art.

Kan iemand mij opweg helpen?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mars Warrior schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:55:
Ik wil mijn volledige DVD collectie ook in XBMC krijgen, maar kan totaal niet vinden of / en hoe ik dat geautomatiseerd voor elkaar kan krijgen.

Ik gebruik Ant Movie Catalog, die ook naar XML kan exporteren. Mediaportal bijv. kan hier direct mee werken, maar voor XBMC kan ik niks vinden hierover, laat staan het met deze informatie automatisch ophalen van bijv. fan-art.

Kan iemand mij opweg helpen?
Neem aan dat dit losse dvd zijn.
Want staan ze op HD kun je ze gewoon toevoegen (mapnaam laten zoeken)

Alles is toe te voegen aan je bibliotheek !!!!
Aleen afspelen is een ander verhaal, je moet tenslotte toch je dvd erin stoppen.
Maak een fake .avi dit houd in maak een nieuw tekst document en verander de extensie naar .avi
Je hebt nu een avi file van 0 byte .Plaats de .avi in een map geef deze de naam van de film en doe dit ook met de .avi laat xmbc maar scrapen en jawel ook deze staat in je bibliotheek.
Afspelen doet ie natuurlijk niet, je kunt wel weer een .strm file met daarin de locatie van de dvd (ifo file) op je NAS aan toevoegen. Ook deze kun je niet vanuit je bib afspelen maar wel vanuit je bestanden. Dit doe je als er meerdere films op een dvd staan.
Voorbeeld dvd met 4 titels en maar 1 VIDEO_TS.IFO file.
Is maar 1 info mogelijk op een video file !
4x dvd op HD zetten doen we niet !
Dus maak je snelkoppelingen naar het VIDEO_TS.IFO dmv .strm files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11-2024
kazuka schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:55:
De Live versie draait zo te zien al op een erg kale Ubuntu distro. Je ziet die oranje balk laden met het XBMC logo en daarna komt meteen XBMC tevoorschijn. Werkt best goed moet ik zeggen. Misschien dat het op een snelle USB stick wat sneller tevoorschijn komt als vanaf een CD?
Vanaf een USB stick is inderdaad een stuk sneller dan vanaf CD. Voordeel is dat wijzigingen (toegevoegde sources, database wijzigingen, thumbs, etc) ook worden onthouden.
Ik ben alleen nog aan het uitzoeken hoe ik mijn fav skin Aeon kan toevoegen, daar kom ik nog niet helemaal uit.

Met betrekking tot scrapen: ik hernoem mijn films allemaal naar het formaat "filmnaam (jaar).ext" en dan pakt de IMDB scraper alle films correct op met filmposters en backdrops. Ik zie dan ook geen reden om media companion er naast te gebruiken, zie er het voordeel niet echt van?

[ Voor 5% gewijzigd door Mart! op 23-09-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Anoniem: 255178 schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:29:
[...]

Toevoegen aan database en je kunt scrapen naar info en thumbs.
Ik weet niet welke versie van xbmc je hebt maar ik kan alleen scrapen naar tv, dvd en music vids? ben dus opzoek naar een programma zoals media companion alleen dan voor mp3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben overgestapt van het rommelige trage mediaportal en ben tot nu toe tevreden met het snelle en veel gelikter uitziende xbmc. Er is alleen nog 1 ding wat ik nog niet in orde krijg. Ik heb de taal op nederlands gezet dus alle tekst op het scherm is ook in het nederlands. Nu past alleen bij de mediastream skin de tekst niet meer in die zwarte balk links in beeld. Ik kan de balk wel in het midden zetten maar ik heb hem liever links. Kan ik ergens in een config rommelen om dat ding wat pixels op te schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

Anoniem: 255178 schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:26:
[...]

Neem aan dat dit losse dvd zijn.
Want staan ze op HD kun je ze gewoon toevoegen (mapnaam laten zoeken)
Yep, het gaat om een losse DVD verzameling!
Alles is toe te voegen aan je bibliotheek !!!!
Aleen afspelen is een ander verhaal, je moet tenslotte toch je dvd erin stoppen.
Ik begrijp nu dat XBMC het fenomeen DVD niet kent? Vanuit Mediaportal ben ik gewend dat ik een DVD kan zoeken, en op het moment dat ik hem selecteer geeft die de code (die verwijst naar mijn DVD verzameling) weer van de DVD die ik erin moet stoppen...
Maak een fake .avi dit houd in maak een nieuw tekst document en verander de extensie naar .avi
Je hebt nu een avi file van 0 byte .Plaats de .avi in een map geef deze de naam van de film en doe dit ook met de .avi laat xmbc maar scrapen en jawel ook deze staat in je bibliotheek.
Aha. Dus als ik een scriptje maak die vanuit een door Ant Movie Catalog gegenereerde CSV de mappen en lege bestanden automatisch aanmaakt, dan kom ik dus een heel eind in het automatisch synchoniseren van de XBMC bibliotheek inclusief het laten scrapen door XBMC. :*)

Dan rest enkel nog waar ik dan de DVD code inzet, zodat ik ook dat vanuit XBMC kan achterhalen.
Als je daar nog een hint kunt geven, dan heb je me erg goed op weg geholpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
x0rcist schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:13:
[...]

Ik weet niet welke versie van xbmc hebt maar ik kan alleen scrapen naar tv, dvd en music vids? ben dus opzoek naar een programma zoals media companion alleen dan voor mp3..
Je gaat naar Music, zet je in Files-mode, op je muziek-source klik je rechts (Windows/Linux) / druk je Title (XBOX), en in het menu kies je 'Scan To Library'

Done ;)
Mars Warrior schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:25:
[...]
Dan rest enkel nog waar ik dan de DVD code inzet, zodat ik ook dat vanuit XBMC kan achterhalen.
Als je daar nog een hint kunt geven, dan heb je me erg goed op weg geholpen _/-\o_
Ik vrees dat XBMC dat niet ondersteund...

[ Voor 27% gewijzigd door Fire69 op 23-09-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:45
Mart! schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:07:
[...]

Vanaf een USB stick is inderdaad een stuk sneller dan vanaf CD. Voordeel is dat wijzigingen (toegevoegde sources, database wijzigingen, thumbs, etc) ook worden onthouden.
Ik ben alleen nog aan het uitzoeken hoe ik mijn fav skin Aeon kan toevoegen, daar kom ik nog niet helemaal uit.
Zou je misschien jouw precieze configuratie willen geven (hardware en software? Heb je ook een mini-pc? Ben ook wel in zoiets geïnteresseerd namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
Fire69 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:26:
[...]

Je gaat naar Music, zet je in Files-mode, op je muziek-source klik je rechts (Windows/Linux) / druk je Title (XBOX), en in het menu kies je 'Scan To Library'

Done ;)
Dat bedoel ik toch niet! Ik heb het over een scraper die info over het album opzoekt op internet + cover enzo.. ;)

Scrapen is iets anders als iets toevoegen aan je database heren...

[ Voor 7% gewijzigd door x0rcist op 23-09-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:55
Kaasplank schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:23:
Ik ben overgestapt van het rommelige trage mediaportal en ben tot nu toe tevreden met het snelle en veel gelikter uitziende xbmc. Er is alleen nog 1 ding wat ik nog niet in orde krijg. Ik heb de taal op nederlands gezet dus alle tekst op het scherm is ook in het nederlands. Nu past alleen bij de mediastream skin de tekst niet meer in die zwarte balk links in beeld. Ik kan de balk wel in het midden zetten maar ik heb hem liever links. Kan ik ergens in een config rommelen om dat ding wat pixels op te schuiven?
Welkom, je bent volgens mij niet de enige... na de beta release is het hier opeens een heel stuk drukker geworden. :)

Ik heb zelf de tekst aangepast naar 'Weer' ipv 'Weerbericht', dit doe je in in de file Skins/Mediastream/Languages/Dutch/strings.xml

Verder kun je ook in XBMC zelf het beeld aanpassen aan je beeldscherm onder Instellingen - Uiterlijk - Beeld - Beeld Kalibreren.

Succes!
Fire69 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:26:

Mars Warrior: "Dan rest enkel nog waar ik dan de DVD code inzet, zodat ik ook dat vanuit XBMC kan achterhalen.
Als je daar nog een hint kunt geven, dan heb je me erg goed op weg geholpen"

Ik vrees dat XBMC dat niet ondersteund...
Je kunt natuurlijk wel een feature request doen, grote kans dat ze het een goed idee vinden en het er zeer binnenkort in zit. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Bigfoot87 op 23-09-2008 10:44 ]

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
Kaasplank schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:23:
Dit zit volgens mij in de IncludesDims.xml .. heb daar ooit weleens wat in gewijzigd daar begin ik wel weer aan als de 1.00 versie uitkomt.. er wordt me nu nog teveel in gewijzigd bij elke update en dan blijf je bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
x0rcist schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:30:
[...]

Dat bedoel ik toch niet! Ik heb het over een scraper die info over het album opzoekt op internet + cover enzo.. ;)

Scrapen is iets anders als iets toevoegen aan je database heren...
Zeker dat je dat ECHT niet bedoelt? Want hij scraped nochtans gewoon de info van bij Allmusic.com hoor ;)
Hoewel het niet super is (Allmusic is niet echt compleet te noemen), krijg je wel Artist-thumbs na het scannen.

Dus, beste heer, schraapt alvorens u blaat :P

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 23-09-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
Fire69 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:05:
[...]

Zeker dat je dat ECHT niet bedoelt? Want hij scraped nochtans gewoon de info van bij Allmusic.com hoor ;)
Hoewel het niet super is (Allmusic is niet echt compleet te noemen), krijg je wel Artist-thumbs na het scannen.

Dus, beste heer, schraapt alvorens u blaat :P
Ok ok ik zal de volgende keer wat later blaten en het vanavond checken als we thuis zijn :p

Maar wat zijn de regels hiervoor? Ik kan er nl. ook niks over vinden op het XBMC forum.. alleen dat de mogelijkheid erin zit om musicscrapers te bouwen..

Kijk maar eens op http://xbmc.org/forum/forumdisplay.php?f=60

Laatst al XMBC een keer 20uur laten blaten om m'n mp3's in de library te krijgen maar thumbs enzo ho maar.. en het ligt in ieder geval niet aan de id3 tags ofzo heb nl. alleen scene releases in m'n mp3 gebeuren staan en die zijn dus zekers wel goed getagged :)

Waar ik dus eigenlijk naar opzoek ben is dus een tool zoals media companion die ik vanaf mn vaste pc kan laten scrapen op mn NAS.. anyone?

[ Voor 6% gewijzigd door x0rcist op 23-09-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
Westmania schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:29:
Zou je misschien jouw precieze configuratie willen geven (hardware en software? Heb je ook een mini-pc? Ben ook wel in zoiets geïnteresseerd namelijk...
Mijn config is niet heel bijzonder (ong. 3 jaar oud, ik heb wilde plannen voor de toekomst) maar speelt zonder zichtbare problemen 720p mkv's. Het bestaat uit:
Hardware:
- Asus A8N-E
- AMD Athon64 3500+ (gekoeld door Zalman CNPS7000B-Cu i.v.m. geluidsreductie)
- 2 GB geheugen
- Geen harddisks i.v.m. geluidsreductie
- 2 GB Hema USB Stick :)
Software:
- XMBC Live geinstalleerd op USB Stick d.m.v. XBMC Live CD

Films en dergelijke plaats ik op mijn NAS in de meterkast en stream ik daar vandaan.
Upgrades die ik binnen niet afzienbare tijd aan het systeem wil doen zijn het vervangen van de actieve northbridge cooler door een passieve Zalman ZM-NB47J (wederom geluidsreductie) en het plaatsen van de config in een mooie HTPC kast.

Op het XBMC forum wordt overigens aanbevolen voor een moederbord te gaan met daarop een intel E8400 (C2D) processor. Deze zou zelfs de zwaarste 1080p films afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250659

Bigfoot87 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:37:

[...]

Je kunt natuurlijk wel een feature request doen, grote kans dat ze het een goed idee vinden en het er zeer binnenkort in zit. ;)
Dat zou zeker een mooie feature zijn zeg, helaas zal hij niet meer in de final van atlantis komen maar voor een volgende release zou het geweldig zijn!

Bigfoot, mag ik zo brutaal zijn om te vragen wanneer jullie xbmcworld release uitkomt? En gaan jullie ook wat doen met de andere platformen of blijven jullie bij de xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
x0rcist schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:35:
[...]

Laatst al XMBC een keer 20uur laten blaten om m'n mp3's in de library te krijgen maar thumbs enzo ho maar.. en het ligt in ieder geval niet aan de id3 tags ofzo heb nl. alleen scene releases in m'n mp3 gebeuren staan en die zijn dus zekers wel goed getagged :)
[...]
Na het scannen krijg ik in de Library dit te zien
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/xporxk.jpg

Hoe het juist zit met de tags weet ik niet, maar ik tag alles manueel, zelfs al zijn ze zeker goed door scene releases ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
Modbreak:Als het niets met XBMC te maken heeft, laat het dan achterwege

[ Voor 89% gewijzigd door Spider.007 op 23-09-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Anoniem: 250659 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 12:09:
[...]
Bigfoot, mag ik zo brutaal zijn om te vragen wanneer jullie xbmcworld release uitkomt? En gaan jullie ook wat doen met de andere platformen of blijven jullie bij de xbox?
Dat mag je zeker, ik zal kijken of ik em vanavond online kan gooien.

Wat de andere platformen betreft... we blijven voor nu nog even bij de Xbox maar ik heb al wel zo mijn ideeën over de toekomst. Moet het alleen nog even in de groep gooien. Wordt vervolgd dus. ;)

EDIT:

Allemaal even fiks stemmen!
Hoe bekender XBMC, hoe groter de community, hoe meer nieuwe functies. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Bigfoot87 op 23-09-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-06 09:07
Heeft iemand een idee hoe het komt dat shoutcast niet werkt voor XBMC for windows..? Firewall staat uit, winamp eens geinstalleerd, XBMC opnieuw geinstalleerd helemaal niks werkt.
Ik heb verschillende .PLS playlists met radio info gebruikt --> werkt niet. maar via muziek-->add source-->shoutcast werkt ook niet hij loopt helemaal vast!

Het rare is ik heb XBMC op 2 computers geinstalleerd, op de ene pc doet het perfect zowel via pls en add source--> shoutcast. En de ander dus niet. Terwijl beide computers zelfde os zijn (xp sp3) en de ene waar het niet op werkt, zelfs net een week geleden een clean install heeft!

Oh ja en voor de rest alle andere streams werken wel perfect (://mms) , voor de rest via winamp of VLC player werkt het dus gewoon wel: shoutcast

[ Voor 10% gewijzigd door Bliksem B op 23-09-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Meer dan 'Hier werkt het perfect' kan ik niet zeggen eerlijk gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:45
Is zo'n systeem geschikt voor xbmc, denken jullie?
en dan ook voor hd?

http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=64052870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Waarom kan ik muziek op mijn network share niet toevoegen? Ik heb een netwerkshare aan z:\ gekoppeld maar elke keer als ik die wil toevoegen komt xbmc aanzetten met een link ergens naar een cache map in m'n appdata/roaming/xbmc directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Laatst online: 26-06 21:41
@Kaasplank: Drive z:\ pakt hij niet (heeft met Xbox te maken). Verander de letter als het kan, dan werkt het wel..

Why does certain drive letters not show the right content?
As a legacy from the XBox XBMC maps a few drive letters internally:

Q: is the application root
U: is the user root (For Win32 it's mostly the same like Q.)
P: is the current user's profile location
T: is the master user's profile location
Z: is the cache location
The current mapping is listed in the logfile. Network or USB devices mounted on those letters aren't seen by XBMC.

Bron

[ Voor 73% gewijzigd door hpt870 op 23-09-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mart! schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:07:
[...]

Met betrekking tot scrapen: ik hernoem mijn films allemaal naar het formaat "filmnaam (jaar).ext" en dan pakt de IMDB scraper alle films correct op met filmposters en backdrops. Ik zie dan ook geen reden om media companion er naast te gebruiken, zie er het voordeel niet echt van?
Ten eerste je gebruikt het er niet naast maar bij !!!!!

Xbmc scraped goed, mischien wel beter dan media companion, maar nogmaals je hebt veel meer controle,kunt sneller aanpassen,sneller scrapen,zoeken op imdb film nr, op elk platform bibliotheek hetzelfde en enz..
De scraper op je xbox zal ook vele malen sneller scrapen als er .nfo en .tbn files bij staan
Voorbeeld; 300 films in 10 minuten. Duurt normaal een eeuwigheid.

Xbmc ik zei het al scraped goed, maar nooit geen 100 %, je zult altijd wel wat handmatig moeten toevoegen. Raak je de userdata kwijt (om wat voor reden dan ook), moet je dus opnieuw gaan scrapen dit duurt dan weer eeuwig, moet weer handmatig de ontbrekende info toevoegen en je thumbs zullen compleet anders zijn dan voorheen.

Veel problemen in xbmc onstaan ook door de userdata omdat deze steeds mee genomen wordt van oudere builds. Gebruik je media companion heb je niet zo'n moeite om de userdata te verwijderen want je hebt de userdata in no time terug gescant en ingesteld.

Ik heb ook totaal geen problemen met xbmc, alles werkt zo als het moet !!!
Als ik een bug heb weet ik ook bijna zeker dat het een bug is. Natuurlijk altijd even in een clean build controleren voordat je een bug melding doet, wat helaas door vele niet gedaan wordt. Dus voor de heren die zeggen dat xbmc niet goed scraped. Nou dat doet ie wel,

Hoop dat je de voordelen er nu wel van inziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-06 09:07
Heeft iemand een idee hoe het komt dat shoutcast niet werkt voor XBMC for windows..? Firewall staat uit, winamp eens geinstalleerd, XBMC opnieuw geinstalleerd helemaal niks werkt.
Ik heb verschillende .PLS playlists met radio info gebruikt --> werkt niet. maar via muziek-->add source-->shoutcast werkt ook niet hij loopt helemaal vast!

Het rare is ik heb XBMC op 2 computers geinstalleerd, op de ene pc doet het perfect zowel via pls en add source--> shoutcast. En de ander dus niet. Terwijl beide computers zelfde os zijn (xp sp3) en de ene waar het niet op werkt, zelfs net een week geleden een clean install heeft!

Oh ja en voor de rest alle andere streams werken wel perfect (://mms) , voor de rest via winamp of VLC player werkt het dus gewoon wel: shoutcast
problem solved _/-\o_
Om even terug te komen op me shoutcast probleem, heb ff in het logboek gekeken, en bleek dat er iets was met de libcurl.dll. Vervolgens ff gezocht op google en kwam dit tegen op het XMBC forum:
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=36339
Blijkbaar is dit probleem alleen met clean installs van Windows XP sp3 zo, volgens het forum mist namelijk system 32 2 files : msvcr71.dll" en "msvcp71.dll. Heb vervolgens ff deze files gekopieerd en werk nu perfect.
Dit zou natuurlijk al verholpen moeten zijn, maar is nog een beta. Dus als nog meer mensen dit probleem hebben: ff msvcr71.dll" en "msvcp71.dll kopiëren in system 32

[ Voor 29% gewijzigd door Bliksem B op 23-09-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
hpt870 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:04:
@Kaasplank: Drive z:\ pakt hij niet (heeft met Xbox te maken). Verander de letter als het kan, dan werkt het wel..

Why does certain drive letters not show the right content?
As a legacy from the XBox XBMC maps a few drive letters internally:

Q: is the application root
U: is the user root (For Win32 it's mostly the same like Q.)
P: is the current user's profile location
T: is the master user's profile location
Z: is the cache location
The current mapping is listed in the logfile. Network or USB devices mounted on those letters aren't seen by XBMC.

Bron
geweldig :D
Ben een half uur bezig geweest met prutsen en de letter veranderen lost het op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-06 14:12
Westmania schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:34:
en dan ook voor hd?

Ja zeker wel.. er zit alleen nog geen processor, geheugen en harde schijf in ;)

En full-HD content kan je vergeten.. tot aan 720p met de geintegreerde videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
Voor een XBMC-pc zou ik eerder denken aan een Micro-ATX moederbord met de 780G chipset, en een Athlon X2 4850e processor. Heerlijk zuinig en snel genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Die Aopen MiniPC is zeer geschikt maar dan wel hun nieuwste model, de MP45-DR. Deze heeft de nieuwe Intel G45 chipset en kan ook audio over DVI->HDMI doen. Samen met bij.v een P8400 en 2GB PC6400 speel je 1080p vloeiend af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kaasplank schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:52:
[...]

geweldig :D
Ben een half uur bezig geweest met prutsen en de letter veranderen lost het op :P
Ik vind het trouwens veel handiger op in XBMC gewoon rechtstreels server\share te gebruiken ipv via een gemapte letter te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mars Warrior schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:25:
[...]

Hint !
Voor scrapen heb je dus een video file nodig.
Deze video codecs worden door xbmc ondersteunt.
Wellicht zit er een codec bij waarmee je eenvoudig een tekst in een video file zou kunnen opslaan.

Edit;

Je kunt ook de fake .avi naar de dvd code noemen, maar deze wordt dan niet weergegeven in bibl. modus wel in bestand. (wel op mapnaam laten zoeken dan).
Vind dit zelf geen goede oplossing.

Edit ;
Fire69 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:39:
Dat is hier al uitgelegd geweest.
Hij zou graag hebben dat hij een film selecteert en dat XBMC dan een dialoogje geeft met "Gelieve DVD met code (of nr) XXX te plaatsen" en dat zijn film dan begint na het plaatsen van die DVD

Gaat niet lukken denk ik (zonder feature request hiervoor) :)
Film beginnen na het plaatsen van die DVD; dit kun je dan weer instellen in xbmc.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 23-09-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
je kan een txt-file renamen naar .avi met de filmnaam ervoor en die scrapen om je bibliotheek up2date te krijgen. Wellicht kan je met een scriptje de namen uit je xml-file halen en automatisch laten opslaan als filmnaam.avi. Misschien wil dat met auto-it. Ik heb het ooit op deze manier maar dan handmatig gedaan... veel werk... en dat ging dan alleen om de films die ik me kon herinneren gezien te hebben, niet alle films die ik daadwerkelijk gezien heb...

[ Voor 20% gewijzigd door Mar2zz op 23-09-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hij zou graag hebben dat hij een film selecteert en dat XBMC dan een dialoogje geeft met "Gelieve DVD met code (of nr) XXX te plaatsen" en dat zijn film dan begint na het plaatsen van die DVD

• Mart!

Er is hierover al een lange thread op het xbmc.org forum. Daar staat in dat het niet kan en worden ook workarounds gepost :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mart! op 24-09-2008 10:57 ]

• Walkman
  • Niet online
Ik heb van de week al m'n mp3's op m'n xbox de library ingegooid, maar zie er af en toe zaken tussenstaan die niet kloppen. Waarschijnlijk staan niet alle tags goed, dus die zal ik een keer moeten nalopen. Bestaat er een programma waarmee je connectie van je PC naar je XBOX kan maken om die tags te wijzigen? Ik heb mediamonkey geprobeerd, maar ik heb geen idee hoe ik op de xbox kom. Ik hoop dat het heen en weer pompen van muziek tussen PC en xbox niet nodig is

Vroeg me daarnaast af of het mogelijk is om zelf entries uit de library te verwijderen?

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:14
Crackh34d schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:13:
Voor een XBMC-pc zou ik eerder denken aan een Micro-ATX moederbord met de 780G chipset, en een Athlon X2 4850e processor. Heerlijk zuinig en snel genoeg!
Dat ligt eraan of je de Linux versie of de Windows versie gaat draaien, Nvidia is nog steeds beter ondersteund onder linux. En aan de UVD of PureVideo heb je niks wat dat wordt nog niet ondersteund. Dus voor 1080p moet je toch een wat krachtigere CPU kiezen.

Ikzelf heb een Abit bordje met Nvidia 630i / 7100 met een E8400. Deze draait alles perfect zonder dropped frames.

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

• Razor109
Westmania schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:34:
en dan ook voor hd?

moet je even zoeken op www.xbmc.org/forum

daar lopen een aantal posts over, 2 of 3 van de developers van XBMC hebben ook zo'n Aopen MiniPC MP965-DR. Draaien Ubuntu erop en de drivers zijn er voor aangepast dacht ik om goed om te gaan met de videokaart.
Dacht zelfs ergens gelezen te hebben dat ze veel van de 1080p konden afspelen ermee.

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

• Fire69
Iemand hier met wat gevorderde kennis van cue-files? :)

Ben dus mijn library aan't doorspitten om de inconsistencies eruit te halen (artists met verschillende schrijfwijze en zo). Ben na een avondje of 5 artist-checken toch al aan de letter L :P
Maar back on-topic, ik zat even naar de Albums te kijken en er viel me iets op.
Albums bestaande uit een mp3 en cue staan niet juist in de Library, er wordt voor dat ene album voor elke artist een nieuwe vermelding in de Library gezet.
Is dat wat duidelijk omschreven? :P
Ik heb dus bvb 20x hetzelfde album met telkens 1 andere artist.

In de cue-file staat Performer "Various Artists" en Album "<album naam>"
Daar onder staat nog eens per song Performer "<artiest>" en Title "<titel>"
Zou ik die Performer "Various Artists" eruit moeten gooien of zo? :?

Van Wikipedia word ik niet veel wijzer...

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 24-09-2008 14:26 ]

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

Precies goed ja. Dat is wat ik zou willen 8)
Mart! schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:54:
[...]
Er is hierover al een lange thread op het xbmc.org forum. Daar staat in dat het niet kan en worden ook workarounds gepost :)
Die thread loopt al een jaar, en eea is nog niet in XBMC geimplementeerd, dus ik vraag me eerlijk gezegd even af of een (hernieuwd) feature request wel zin heeft :X

Aan de andere kant: de meeste Linux/Windows based HTPC software ondersteund dit wel, dus het kan ook zijn dat met komst van de multi-platform versie de implementatie van DVD's/HDDVD/BR nu wel gaat gebeuren O-)

Mars Warrior schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:46:

Die thread loopt al een jaar, en eea is nog niet in XBMC geimplementeerd, dus ik vraag me eerlijk gezegd even af of een (hernieuwd) feature request wel zin heeft :X

Aan de andere kant: de meeste Linux/Windows based HTPC software ondersteund dit wel, dus het kan ook zijn dat met komst van de multi-platform versie de implementatie van DVD's/HDDVD/BR nu wel gaat gebeuren O-)
Je kan het ook anders zien, dat de ontwikkelaars zien dat de feature request steeds terug komt. Nog meer reden voor hun om het te ontwikkelen.

De aanhouder wint >:)

• Bigfoot87
Er is een nieuwe XBMCworld versie beschikbaar. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Bigfoot87 op 24-09-2008 15:32 ]

• Mart!
Mars Warrior schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:46:

Die thread loopt inderdaad al heel lang. Maar wat eddjuh al zegt, als je maar blijft aandringen op een feature is er een grotere kans dat er iets mee gedaan wordt.
Overigens vindt ik het genoemde alternatief om in photoshop oid zelf een overlay te maken voor je thumbnail en mooie (maar bewerkelijke?) oplossing. Dan kun je daar aan zien welke DVD je er in moet stoppen...

Mart! schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:27:
[...]

Die thread loopt inderdaad al heel lang. Maar wat eddjuh al zegt, als je maar blijft aandringen op een feature is er een grotere kans dat er iets mee gedaan wordt.
Overigens vindt ik het genoemde alternatief om in photoshop oid zelf een overlay te maken voor je thumbnail en mooie (maar bewerkelijke?) oplossing. Dan kun je daar aan zien welke DVD je er in moet stoppen...
Dat zou natuurlijk ook kunnen fanart openen en een info veld erin plakken.
Voorbeeld;

Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/4243/screenshot085tq3.png

Dit is goed te doen !
Maak een sjabloon en plakken maar !

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

Anoniem: 255178 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:54:
[...]
Dat zou natuurlijk ook kunnen fanart openen en een info veld erin plakken.
Voorbeeld;

[afbeelding]

Dit is goed te doen !
Maak een sjabloon en plakken maar !
Je doelt hier nog steeds op een omweg via photoshop?
Voor 10 tot 50 DVD's kan ik me hier nog wat bij voorstellen, maar ik zoek toch net een methode die iets minder tijd kost en ook simpeler is bij te werken gezien het aantal DVD's :X

Ik begreep dat een deel van de video info ook in externe bestanden geplaatst kan worden. Ik vraag me daarbij af of het eerder genoemde AutoIt niet de mogelijkheid biedt om voorin zo'n bestand de identificatiecode te zetten, lege regel erbij, gevolgd door de oorspronkelijke (door XBMC gescrapedte) tekst.

Dus:
- Via AutoIt de AMC XML file laten inlezen en dummy .avi bestanden laten aanmaken
- Mediacompanion lekker laten updaten aan de hand van die .avi's in externe bestanden
- XBMC zijn database laten updaten
- Via AutoIt nogmaals de AMC XML file laten inlezen en in één van de aangemaakte bestanden (per film) de identificatiecode toevoegen.

Ik ken alleen de mogelijkheden van AutoIt niet, maar heb begrepen dat je er dit soort dingen wel degelijk mee kunt doen...

• Fire69
Zoiets zou wel moeten lukken ja.
In de .nfo gewoon "DVD: <xxx>" laten toevoegen en dan krijg je het gewoon te zien bij de film-info.
Nu het alleen geautomatiseerd krijgen... :P

• Eiland
  • Laatst online: 26-06 07:31
Ik heb net XBMC geïnstalleerd en toen mij films geinporteed maar ik krijg nu al mijn films zo te zien weet iemand hoe dit komt

Afbeeldingslocatie: http://www.langras.nl/xbmc.png

[ Voor 4% gewijzigd door Eiland op 24-09-2008 20:15 ]

• Fire69
Toevallig een ATI-kaart erin zitten?

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Langras schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:10:
Ik heb net XBMC geïnstalleerd en toen mij films geinporteed maar ik krijg nu al mijn films zo te zien weet iemand hoe dit komt

[afbeelding]
Same here (Ati X800 GTO2, AMD64 3200+ en 1GB op Windows XP en de laatste Omega Drivers (gebaseerd op Catalyst 7.12)). Alleen loopt die vervorming bij meer van onder naar boven. Die vervorming is te verhelpen (Interlace aanzetten), maar dan krijg ik groenig beeld.

Daarnaast heb ik de Uitzending Gemist plugin geprobeerd, maar als ik Scripts --> XOT Ugz 3.1.0 aanklik gebeurt er eigenlijk niks: de progress bar loopt tot +/- 75% en verdwijnt dan. Daarna staat er wel running achter de plugin, maar weet dan niet waar je dat uitzending gemist kan vinden?

vogelaarke135

• Eiland
Bedankt voor de tip daar kan ik wat mee

vogelaarke135 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:52:
[...]

Daarnaast heb ik de Uitzending Gemist plugin geprobeerd, maar als ik Scripts --> XOT Ugz 3.1.0 aanklik gebeurt er eigenlijk niks: de progress bar loopt tot +/- 75% en verdwijnt dan. Daarna staat er wel running achter de plugin, maar weet dan niet waar je dat uitzending gemist kan vinden?
XOT uzg 3.1.0 is voor al wat oudere xbmc builds.
Kijk hier op de google pagina voor de juiste versie.

• Eiland
Heb dit geprobeerd als fix maar wordt er niet beter op heb nu alleen een wit scherm

create the following file:
~UserData/advancedsettings.xml

and paste this in it:

<advancedsettings>
<glrectanglehack>yes</glrectanglehack>
</advancedsettings>

• vogelaarke135
Langras schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:16:
Heb dit geprobeerd als fix maar wordt er niet beter op heb nu alleen een wit scherm

create the following file:
~UserData/advancedsettings.xml

and paste this in it:

<advancedsettings>
<glrectanglehack>yes</glrectanglehack>
</advancedsettings>
Langras, volgens mij zitten wij in hetzelfde schuitje: dit heb ik ook gedaan zonder enkel resultaat...

vogelaarke135

Mars Warrior schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:57:
[...]

Je doelt hier nog steeds op een omweg via photoshop?
Voor 10 tot 50 DVD's kan ik me hier nog wat bij voorstellen, maar ik zoek toch net een methode die iets minder tijd kost en ook simpeler is bij te werken gezien het aantal DVD's :X

Ik begreep dat een deel van de video info ook in externe bestanden geplaatst kan worden. Ik vraag me daarbij af of het eerder genoemde AutoIt niet de mogelijkheid biedt om voorin zo'n bestand de identificatiecode te zetten, lege regel erbij, gevolgd door de oorspronkelijke (door XBMC gescrapedte) tekst.

Dus:
- Via AutoIt de AMC XML file laten inlezen en dummy .avi bestanden laten aanmaken
- Mediacompanion lekker laten updaten aan de hand van die .avi's in externe bestanden
- XBMC zijn database laten updaten
- Via AutoIt nogmaals de AMC XML file laten inlezen en in één van de aangemaakte bestanden (per film) de identificatiecode toevoegen.

Ik ken alleen de mogelijkheden van AutoIt niet, maar heb begrepen dat je er dit soort dingen wel degelijk mee kunt doen...
toon volledige bericht
Idd. omweg photoshop.

Goed plan wat je hebt.!
Hoop dat je het voor elkaar krijgt met AutoIt :)
Laat wel xmbc zijn database updaten nadat je de identificatiecode hebt toegevoegt.

• Razor109
vogelaarke135 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:32:
[...]

Langras, volgens mij zitten wij in hetzelfde schuitje: dit heb ik ook gedaan zonder enkel resultaat...
het beste is als je dit even meldt op www.xbmc.org/forum daar zien de developers het en kunnen ze tips geven of het maken mocht er iets niet werken.

Daarna kun je een bug-report maken op www.xbmc.org/trac (gewoon je forum user en pass van xbmc.org natuurlijk)

Er lopen een aantal topics al over Ati kaarten en het heeft te maken met slechte driver support van Ati onder linux.

• vogelaarke135
Razor109 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:21:
[...]

het beste is als je dit even meldt op www.xbmc.org/forum daar zien de developers het en kunnen ze tips geven of het maken mocht er iets niet werken.

Daarna kun je een bug-report maken op www.xbmc.org/trac (gewoon je forum user en pass van xbmc.org natuurlijk)

Er lopen een aantal topics al over Ati kaarten en het heeft te maken met slechte driver support van Ati onder linux.
Omega Drivers verwijderd en de nieuwste ATI's geïnstalleerd: nu normale playback in windows :D
In ieder geval bedankt voor de hulp!

vogelaarke135

• Mar2zz
Fire69 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:24:
Iemand hier met wat gevorderde kennis van cue-files? :)

Ben dus mijn library aan't doorspitten om de inconsistencies eruit te halen (artists met verschillende schrijfwijze en zo). Ben na een avondje of 5 artist-checken toch al aan de letter L :P
Maar back on-topic, ik zat even naar de Albums te kijken en er viel me iets op.
Albums bestaande uit een mp3 en cue staan niet juist in de Library, er wordt voor dat ene album voor elke artist een nieuwe vermelding in de Library gezet.
Is dat wat duidelijk omschreven? :P
Ik heb dus bvb 20x hetzelfde album met telkens 1 andere artist.

In de cue-file staat Performer "Various Artists" en Album "<album naam>"
Daar onder staat nog eens per song Performer "<artiest>" en Title "<titel>"
Zou ik die Performer "Various Artists" eruit moeten gooien of zo? :?

Van Wikipedia word ik niet veel wijzer...
toon volledige bericht
Waarschijnlijk komt dit doordat je tag "album artist" niet gevuld is. Daar moet je ff VA of Various Artists inzetten. Meeste programma's reageren hier op zoals xbmc doet als deze tag mist.

• Fire69
Had al een topic op xbmc.org aangemaakt, blijkbaar loopt er toch ergens iets fout.
Als er 1 cue/mp3 in een folder staat, gaat alles goed, staan er 2 cue/mp3's in, zet hij alles afzonderlijk in de library :P

[edit]
Ik heb in geen enkele mp3 de tag Album Artist en dat gaat perfect goed trouwens :)

[edit2]
Aaaah, wat hebben ze met de lay-out gedaan!?!? :'(

[ Voor 27% gewijzigd door Fire69 op 25-09-2008 11:53 ]

• Mar2zz
Die tag moet ook alleen gevuld zijn als op 1 album verschillende artiesten voorkomen. Die tag houdt de cd dan bij elkaar als het ware. Dus alleen voor compilatie-cd's, mixes enzo.

• Fire69
Die tag is bij bij echt absoluut nergens ingevuld, heb zelfs uren zitten zoeken naar soft dat in batch (voor ~100GB mp3's :) ) alle tags behalve track, title, artist, genre en year kon leegmaken. Uiteindelijk is het me met MP3/Tag Studio gelukt. :)

Dit is trouwens het antwoord van JMarchall (post het maar even hier, moesten ooit nog mensen het probleem hebben):
Ok, I've taken a look, and I know the reason why it's doing what it's doing.

The problem is that you have a single album in a folder, but it has overlapping track numbers (due to the two discs). We thus assume there must actually be at least two separate albums, and ofcourse, given just a bunch of songs in a folder, we can't reliably separate them out (note that in this case ofcourse we could, as they come from different cue's, but in general we can't!) If the track numbers didn't overlap there wouldn't be a problem.

• scorpio
  • Laatst online: 24-06 10:50
Bigfoot87 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:32:
Er is een nieuwe XBMCworld versie beschikbaar. ;)
Dank je ! _/-\o_
K zet hem er gelijk op ;)

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

Anoniem: 255178 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:01:
[...]
Idd. omweg photoshop.

Goed plan wat je hebt.!
Hoop dat je het voor elkaar krijgt met AutoIt :)
Laat wel xmbc zijn database updaten nadat je de identificatiecode hebt toegevoegt.
Ik ga het in ieder geval proberen. Xml file is voorhanden, nu nog AutoIt leren. Maar kijken waar ik op uit kom :D
Fire69 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:43[/message]:[/b]
[edit2]
Aaaah, wat hebben ze met de lay-out gedaan!?!? :'(
Ja, schrok me ook suf, leesbaarheid vind ik in ieder geval waardeloos :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 25-06 22:29
Ik heb gisteren een nieuw RTL 4,5,7&8 kanaal neergezet. Hij is via de auto-update te downloaden. De update zorgt voor betere compatibiliteit met de nieuwe RTL gemist player.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 18:48
Weet zo 1,2,3 niet of het al eerder is aangekaart hier, maar er is tegenwoordig een hele handig tool om je films en tv-shows van thumbs, fanart en nfo bestanden te voorzien:

XBMC Media Companion

Deze tool gebruik je op je windows pc en haalt alle betreffende info van internet. Je hoeft dus niet meer vanuit XBMC de info op te halen, wat veel langer duurt (tenminste wel op de xbox). Dit is vooral handig als je mediabestanden op een NAS of netwerklocatie staan en meerdere XBMC clients gebruikt.

Gisteren mijn collectie tv-shows ingescand met het tooltje. Ging wat omslachtig maar het resultaat was super: alle nfo's, thumbs en fanarts werden netjes weggeschreven. Vervolgens even mijn database op mijn xbox verwijderd en vervolgens het zaakje weer opnieuw toegevoegd. Dat ging uiteraard rete snel met als resultaat weer een complete bieb! _/-\o_ (Kun je dus ook met je films doen.)

@GBW: hartstikke bedankt weer voor de update!

[ Voor 37% gewijzigd door Dynamix op 26-09-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:30

MsG

Forumzwerver

Hey Grotebozewolf. Ik probeer nu op de Xbox van mn zus XoT te krijgen, maar hij start maar niet verder door dan initialising logger. Ik gebruik de nieuwste T3CH.

Hier de log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
20080925 22:06:00 - INFO     - uriopener.py   - 31  - UriHandler initialised
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - Folder Structure of XOT-Uzg (Uitzendinggemist.v2)
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\\default.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\\default.tbn
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\\readme.txt
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\\scripts.xml
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\\uzg.old.log
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\\uzg.log
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\algorithms.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\beautifulsoup.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\chn_class.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\common.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\config.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\contextmenu.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\controls.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\database.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\guicontroller.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\logger.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\plugin.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\progwindow.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\settings.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\update.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\updater.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\uriopener.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\pysqlite2\dbapi2.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\pysqlite2\_sqlite.pyd
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\pysqlite2\_sqlite.so
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\pysqlite2\__init__.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\amf\amf0.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\amf\amf3.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\amf\utils.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\amf\__init__.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\123video\123icon.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\123video\123image.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\123video\123large.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\123video\chn_123video.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\dumpert\chn_dumpert.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\dumpert\dumperticon.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\dumpert\dumperticonlarge.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\dumpert\dumpertimage.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\joox\chn_joox.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\joox\jooximage.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\joox\jooxlarge.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\joox\jooxthumb.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\kk\chn_kk.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\kk\kkicon.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\kk\kkimage.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\kk\kklarge.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\lamas\chn_lamas.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\lamas\lamasicon.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\lamas\lamasiconlarge.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\lamas\lamasimage.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\myvideo\chn_myvideo.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\myvideo\myvideoicon.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\myvideo\myvideoimage.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\myvideo\myvideolarge.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\net5\chn_net5.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\net5\net5icon.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\net5\net5image.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\net5\net5large.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nos\1icon.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nos\1large.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nos\2icon.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nos\2large.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nos\3icon.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nos\3large.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nos\chn_nos.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nos\nosimage.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nossearch\chn_nossearch.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nossearch\nosicon.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nossearch\nosimage.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nossearch\noslarge.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\quicksilver\chn_quicksilver.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\quicksilver\quicksilverimage.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\quicksilver\quicksilverlarge.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\quicksilver\quicksilverthumb.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\rtl\background-rtl-16x9.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\rtl\background-rtl.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\rtl\chn_rtl.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\rtl\rtlimage.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\rtl\rtllarge.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\rtl\rtlthumb.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6\background-sbs6-16x9.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6\background-sbs6.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6\chn_sbs6.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6\sbs6icon.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6\sbs6image.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6\sbs6large.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6nl\background-sbs6-16x9.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6nl\background-sbs6.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6nl\chn_sbs6nl.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6nl\sbs6icon.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6nl\sbs6image.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6nl\sbs6large.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\svt\chn_svt.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\svt\svticon.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\svt\svtimage.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\svt\svtlarge.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\veronica\chn_veronica.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\veronica\veronicaicon.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\veronica\veronicaimage.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\veronica\veronicalarge.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\talpa\background-talpa-16x9.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\talpa\background-talpa.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\talpa\chn_talpa.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\talpa\talpaimage.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\talpa\talpalarge.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\talpa\talpathumb.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\tvlink\chn_tvlink.py
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\tvlink\tvlinkicon.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\tvlink\tvlinkiconlarge.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\tvlink\tvlinknoimage.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\background-uitzgm.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\net5off.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\net5on.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_background-blank.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_background.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_border.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_channel-bg-focus.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_channel-bg.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_complete.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_control.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_DefaultAppend.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_DefaultFolder.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_dialog-context-bottom.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_dialog-context-middle.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_dialog-context-top.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_dialog-panel2.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_keyboard-btn-space-focus2.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_keyboard-btn-space.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_list-focus.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_list-nofocus.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_none.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_page-bg-focus.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_page-bg.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_rating0.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_rating1.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_rating2.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_rating3.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_rating4.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_rating5.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_scrollbar_background.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_scrollbar_bar.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_scrollbar_bar_focus.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_top-background.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_updateicon.png
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\pal\uzg-channelwindow.xml
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\pal\uzg-contextmenu.xml
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\pal\uzg-progwindow.xml
20080925 22:06:01 - DEBUG    - common.py      - 117 - + Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\pal\xot-updater.xml
20080925 22:06:01 - INFO     - common.py      - 103 - Setting Skin to: Default
20080925 22:06:01 - INFO     - default.py     - 76  - ************** Starting XOT-Uzg (Uitzendinggemist.v2) version v3.0.0b1 **************
20080925 22:06:01 - INFO     - default.py     - 77  - Skinfolder = Default
20080925 22:06:01 - INFO     - uriopener.py   - 152 - Opening requested uri Async: http://www.rieter.net/uitzendinggemist/index.php?currentversion=3.0.0b1 (already 1 threads)
20080925 22:06:01 - INFO     - uriopener.py   - 408 - Determining which Progessbar to use....
20080925 22:06:01 - INFO     - uriopener.py   - 413 - FileSize is known (fileSize=5)
20080925 22:06:01 - INFO     - uriopener.py   - 191 - Url http://www.rieter.net/uitzendinggemist/index.php?currentversion=3.0.0b1 was opened successfully
20080925 22:06:01 - INFO     - update.py      - 15  - New version available: 3.1.0
20080925 22:06:08 - INFO     - common.py      - 134 - Removed 0 of 0 files from cache.
20080925 22:06:09 - INFO     - progwindow.py  - 29  - Importing chn_123video
20080925 22:06:09 - INFO     - progwindow.py  - 29  - Importing chn_dumpert
20080925 22:06:09 - INFO     - progwindow.py  - 29  - Importing chn_joox
20080925 22:06:09 - INFO     - progwindow.py  - 29  - Importing chn_kk
20080925 22:06:09 - INFO     - progwindow.py  - 29  - Importing chn_lamas
20080925 22:06:09 - INFO     - progwindow.py  - 29  - Importing chn_myvideo
20080925 22:06:09 - INFO     - progwindow.py  - 29  - Importing chn_net5
20080925 22:06:09 - INFO     - progwindow.py  - 29  - Importing chn_nos
20080925 22:06:09 - INFO     - progwindow.py  - 29  - Importing chn_nossearch
20080925 22:06:09 - INFO     - progwindow.py  - 29  - Importing chn_quicksilver
20080925 22:06:09 - INFO     - progwindow.py  - 29  - Importing chn_rtl
20080925 22:06:09 - INFO     - progwindow.py  - 29  - Importing chn_sbs6
20080925 22:06:09 - INFO     - progwindow.py  - 29  - Importing chn_sbs6nl
20080925 22:06:09 - INFO     - progwindow.py  - 29  - Importing chn_svt
20080925 22:06:09 - INFO     - progwindow.py  - 29  - Importing chn_talpa
20080925 22:06:09 - INFO     - progwindow.py  - 29  - Importing chn_tvlink
20080925 22:06:09 - INFO     - progwindow.py  - 29  - Importing chn_veronica
20080925 22:06:09 - CRITICAL - default.py     - 111 - Error initializing XOT-Uzg (Uitzendinggemist.v2) script
20080925 22:06:09 - CRITICAL - default.py     - 111 - | Traceback (most recent call last):
20080925 22:06:09 - CRITICAL - default.py     - 111 - |   File "Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\default.py", line 106, in ?
20080925 22:06:09 - CRITICAL - default.py     - 111 - |     MyWindow = progwindow.GUI(config.appSkin ,config.rootDir, config.skinFolder)
20080925 22:06:09 - CRITICAL - default.py     - 111 - | TypeError: XML File for Window is missing

En de old log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
20080925 22:03:29 - INFO     - uriopener.py     - 31  - UriHandler initialised
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 130 - XBMC Information: 
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 130 - | Version: XBMC pre-2.1
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 130 - + BuildDate: Aug 25 2008)
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - Folder Structure of XOT-Uzg (XOT-Uzg.v3)
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\\default.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\\default.tbn
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\\readme.txt
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\\scripts.xml
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\\uzg.log
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\\uzg.old.log
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\algorithms.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\beautifulsoup.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\chn_class.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\common.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\config.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\contextmenu.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\controls.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\database.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\guicontroller.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\logger.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\plugin.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\progwindow.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\settings.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\update.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\updater.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\uriopener.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\pysqlite2\dbapi2.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\pysqlite2\_sqlite.pyd
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\pysqlite2\_sqlite.so
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\pysqlite2\__init__.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\123video\123icon.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\123video\123image.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\123video\123large.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\123video\chn_123video.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\dumpert\chn_dumpert.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\dumpert\dumperticon.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\dumpert\dumperticonlarge.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\dumpert\dumpertimage.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\joox\chn_joox.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\joox\jooximage.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\joox\jooxlarge.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\joox\jooxthumb.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\kk\chn_kk.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\kk\kkicon.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\kk\kkimage.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\kk\kklarge.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\lamas\chn_lamas.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\lamas\lamasicon.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\lamas\lamasiconlarge.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\lamas\lamasimage.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\myvideo\chn_myvideo.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\myvideo\myvideoicon.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\myvideo\myvideoimage.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\myvideo\myvideolarge.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\net5\chn_net5.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\net5\net5icon.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\net5\net5image.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\net5\net5large.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nos\1icon.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nos\1large.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nos\2icon.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nos\2large.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nos\3icon.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nos\3large.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nos\chn_nos.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nos\nosimage.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nossearch\chn_nossearch.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nossearch\nosicon.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nossearch\nosimage.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\nossearch\noslarge.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\quicksilver\chn_quicksilver.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\quicksilver\quicksilverimage.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\quicksilver\quicksilverlarge.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\quicksilver\quicksilverthumb.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\rtl\background-rtl-16x9.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\rtl\background-rtl.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\rtl\chn_rtl.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\rtl\rtlimage.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\rtl\rtllarge.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\rtl\rtlthumb.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6\background-sbs6-16x9.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6\background-sbs6.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6\chn_sbs6.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6\sbs6icon.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6\sbs6image.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6\sbs6large.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6nl\background-sbs6-16x9.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6nl\background-sbs6.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6nl\chn_sbs6nl.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6nl\sbs6icon.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6nl\sbs6image.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\sbs6nl\sbs6large.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\svt\chn_svt.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\svt\svticon.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\svt\svtimage.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\svt\svtlarge.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\veronica\chn_veronica.py
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\veronica\veronicaicon.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\veronica\veronicaimage.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\veronica\veronicalarge.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\background-uitzgm.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\net5off.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\net5on.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_background-blank.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_background.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_border.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_channel-bg-focus.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_channel-bg.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_complete.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_control.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_DefaultAppend.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_DefaultFolder.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_dialog-context-bottom.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_dialog-context-middle.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_dialog-context-top.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_dialog-panel2.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_keyboard-btn-space-focus2.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_keyboard-btn-space.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_list-focus.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_list-nofocus.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_none.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_page-bg-focus.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_page-bg.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_rating0.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_rating1.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_rating2.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_rating3.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_rating4.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_rating5.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_scrollbar_background.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_scrollbar_bar.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_scrollbar_bar_focus.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_top-background.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\media\xot_updateicon.png
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\pal\uzg-channelwindow.xml
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\pal\uzg-contextmenu.xml
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - | Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\pal\uzg-progwindow.xml
20080925 22:03:29 - DEBUG    - common.py        - 140 - + Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\skins\Default\pal\xot-updater.xml
20080925 22:03:29 - INFO     - common.py        - 122 - Setting Skin to: Default
20080925 22:03:29 - INFO     - default.py       - 118 - ************** Starting XOT-Uzg (XOT-Uzg.v3) version v3.1.0 **************
20080925 22:03:29 - INFO     - default.py       - 119 - Skinfolder = Default
20080925 22:03:29 - INFO     - uriopener.py     - 152 - Opening requested uri Async: http://www.rieter.net/uitzendinggemist/index.php?currentversion=3.1.0 (already 1 threads)
20080925 22:03:29 - INFO     - uriopener.py     - 415 - Determining which Progessbar to use....
20080925 22:03:29 - INFO     - uriopener.py     - 420 - FileSize is known (fileSize=1)
20080925 22:03:29 - INFO     - uriopener.py     - 198 - Url http://www.rieter.net/uitzendinggemist/index.php?currentversion=3.1.0 was opened successfully
20080925 22:03:29 - INFO     - common.py        - 157 - Removed 0 of 0 files from cache.
20080925 22:03:30 - INFO     - progwindow.py    - 35  - Importing chn_123video
20080925 22:03:30 - INFO     - progwindow.py    - 35  - Importing chn_dumpert
20080925 22:03:30 - INFO     - progwindow.py    - 35  - Importing chn_joox
20080925 22:03:30 - INFO     - progwindow.py    - 35  - Importing chn_kk
20080925 22:03:30 - INFO     - progwindow.py    - 35  - Importing chn_lamas
20080925 22:03:30 - INFO     - progwindow.py    - 35  - Importing chn_myvideo
20080925 22:03:30 - INFO     - progwindow.py    - 35  - Importing chn_net5
20080925 22:03:30 - INFO     - progwindow.py    - 35  - Importing chn_nos
20080925 22:03:30 - INFO     - progwindow.py    - 35  - Importing chn_nossearch
20080925 22:03:30 - INFO     - progwindow.py    - 35  - Importing chn_quicksilver
20080925 22:03:30 - INFO     - progwindow.py    - 35  - Importing chn_rtl
20080925 22:03:30 - INFO     - progwindow.py    - 35  - Importing chn_sbs6
20080925 22:03:30 - INFO     - progwindow.py    - 35  - Importing chn_sbs6nl
20080925 22:03:30 - INFO     - progwindow.py    - 35  - Importing chn_svt
20080925 22:03:30 - INFO     - progwindow.py    - 35  - Importing chn_veronica
20080925 22:03:30 - CRITICAL - default.py       - 157 - Error initializing XOT-Uzg (XOT-Uzg.v3) script
20080925 22:03:30 - CRITICAL - default.py       - 157 - | Traceback (most recent call last):
20080925 22:03:30 - CRITICAL - default.py       - 157 - |   File "Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\default.py", line 148, in ?
20080925 22:03:30 - CRITICAL - default.py       - 157 - |     MyWindow = progwindow.GUI(config.appSkin ,config.rootDir, config.skinFolder)
20080925 22:03:30 - CRITICAL - default.py       - 157 - | TypeError: XML File for Window is missing

Hij mist een XML file, maar ik heb toch echt alles van XoT gekopieerd :).

Ik snap je systeem ook niet echt moet ik eerlijk toegeven, op je website staat een hele oude versie, en op google code een hele nieuwe. En los updates van channels. Zitten die updates automatisch ook in de nieuwste XoT? Ik heb beide trouwens geprobeerd, maar telkens die oneindige laadbalk die stopt bij initialising logger :'(.

Weet je toevallig wat dit is? :)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heeft iemand al ervaring met XBMC for Linux of XBMC Live in combinatie met de nieuwe Intel G45 grafische chipset? Ik krijg hier na opstarten telkens zwart beeld. Ik zie het boot logo en op het moment dat X.org wordt geladen springt mijn TV op zwart (no signal). Lijkt erop dat X.org nog niet overweg kan met deze nieuwe chipset?

Op het forum van XBMC.org even gezocht maar daar zijn nog geen ervaringen m.b.t. deze chipset te vinden, in ieder geval geen werkende ervaringen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door kazuka op 26-09-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Welke Linux? Volgens mij is dit meer een Linux vraag dan XBMX. Ik heb gelezen dat Intrepid (als je Ubuntu gebruikt) beter overweg kan met die nieuwe intel chipset, misschien dat eens proberen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

MsG schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:30:
Welke Linux? Volgens mij is dit meer een Linux vraag dan XBMX. Ik heb gelezen dat Intrepid (als je Ubuntu gebruikt) beter overweg kan met die nieuwe intel chipset, misschien dat eens proberen?
XBMC Live is gebaseerd op Ubuntu 8.04 geloof ik. Daar werkt het nog niet op. Zag dat er vandaag een nieuwe X.org uit is, dus ik wacht wel even op de volgende beta van XBMC Live :) Als ik Intrepid alpha 6 installeer krijg ik inderdaad wel beeld maar wordt mijn TV niet herkend als HDTV (max 1024x768).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb die Live XBMC ook maar eens op een stick gegooid. Speciaal een 4gig-stickje gekocht ervoor :)
Maar nu vroeg ik me enkele af:
1) Hoe krijg je beeld over HDMI (op laptop)?
2) Hoe krijg ik mijn wifi aan de praat?
3) Hoe krijg ik mijn interne schijf zichtbaar?

In de 'gewone' Ubuntu lukte me dat wel, maar nu komt je direct in XBMC terecht. Kan ik nog in de gewone Gnome-omgeving komen, of moet ik Alt-Fx'en en het via een terminal doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

Surineeslander schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:26:
Weet zo 1,2,3 niet of het al eerder is aangekaart hier, maar er is tegenwoordig een hele handig tool om je films en tv-shows van thumbs, fanart en nfo bestanden te voorzien:

XBMC Media Companion

Deze tool gebruik je op je windows pc en haalt alle betreffende info van internet. Je hoeft dus niet meer vanuit XBMC de info op te halen, wat veel langer duurt (tenminste wel op de xbox). Dit is vooral handig als je mediabestanden op een NAS of netwerklocatie staan en meerdere XBMC clients gebruikt.

Gisteren mijn collectie tv-shows ingescand met het tooltje. Ging wat omslachtig maar het resultaat was super: alle nfo's, thumbs en fanarts werden netjes weggeschreven. Vervolgens even mijn database op mijn xbox verwijderd en vervolgens het zaakje weer opnieuw toegevoegd. Dat ging uiteraard rete snel met als resultaat weer een complete bieb! _/-\o_ (Kun je dus ook met je films doen.)
Zorg wel dat je de laatste versie hebt (staat ergens op en forum, kan het nu even niet vinden), dus niet versie 1.8, want die crashed bij mij om de haverklap :(
Wat mij is opgevallen is dat MC bij mij GEEN fanart weet op te halen, maar XBMC zelf wel als ik die zelf vanaf het internet laat scrapen. Doe ik eerst MC en dan XBMC, dan haalt XBMC plotseling ook geen fanart meer op, maar is het scrapen natuurlijk wel lekker snel, want alles komt van het lokale netwerk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
MsG schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:12:
Hey Grotebozewolf. Ik probeer nu op de Xbox van mn zus XoT te krijgen, maar hij start maar niet verder door dan initialising logger. Ik gebruik de nieuwste T3CH.

Hier de log:
...

Hij mist een XML file, maar ik heb toch echt alles van XoT gekopieerd :).

Ik snap je systeem ook niet echt moet ik eerlijk toegeven, op je website staat een hele oude versie, en op google code een hele nieuwe. En los updates van channels. Zitten die updates automatisch ook in de nieuwste XoT? Ik heb beide trouwens geprobeerd, maar telkens die oneindige laadbalk die stopt bij initialising logger :'(.

Weet je toevallig wat dit is? :)
't Is eigenlijk heel simple:
  • Je hebt niet de laatste versie, wel de laatste stabiele versie. Voor de laatste T3CH builds heb je de Alpha3 nodig.
  • Stabiele versies tref je aan op mijn homepage en op de googlecode pagina
  • Test versies (Alpha's) alleen op de googlecode pagina.
  • Elke te downloaden versie bevat de nieuwste kanalen die op het moment van releasen beschikbaar zijn.
  • Alle kanalen die tussendoor beschikbaar komen zijn via de autoupdate te downloaden (maar ze zullen nooit uit je update lijstje verdwijnen).
In jouw geval zal je dus om alles zo recent mogelijk te krijgen en werkend:
  • De v3.2.0a3 moeten downloaden (datum release is 4 september 2008)
  • Kanalen moeten updaten die na 4 september zijn gereleased (NOS en RTL)
Ik hoop dat het nu duidelijk is en dat het gaat werken.

Nog een algemene opmerking voor mensen die logs posten: op www.pastebin.ca kan je gratis logfiles posten. De link kan je dan hier melden. Dat voorkomt onnodige elle lange posts met logfiles.

[ Voor 5% gewijzigd door GroteBozewolf op 26-09-2008 15:26 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
Hoe lang blijft die XBMC Media Companion eigenlijk doorzoeken naar een titel op IMDB als hij hem niet vindt? Want hij heeft net heel veel films gescraped en hoeft er nog maar een paar, maar hij blijft al 10 minuten steken op Root of all Evil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Hoe kan je van je windows PC met XBMC Media Companion op je Xbox komen, zodat hij 'm gaat doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Mars Warrior schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:10:
[...]

Zorg wel dat je de laatste versie hebt (staat ergens op en forum, kan het nu even niet vinden), dus niet versie 1.8, want die crashed bij mij om de haverklap :(
Wat mij is opgevallen is dat MC bij mij GEEN fanart weet op te halen, maar XBMC zelf wel als ik die zelf vanaf het internet laat scrapen. Doe ik eerst MC en dan XBMC, dan haalt XBMC plotseling ook geen fanart meer op, maar is het scrapen natuurlijk wel lekker snel, want alles komt van het lokale netwerk 8)7
Versie 1.8 gaf bij mij inderdaad ook problemen, goede tip!

Ik heb het scrapen van films nog niet geprobeerd (moet eerst +/- 300 dvd's weer op mijn hdd gaan zetten :X ).
Bij mijn ingescande tv-shows kon ik wel naderhand gewoon fanart ophalen...
Crackh34d schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:44:
Hoe lang blijft die XBMC Media Companion eigenlijk doorzoeken naar een titel op IMDB als hij hem niet vindt? Want hij heeft net heel veel films gescraped en hoeft er nog maar een paar, maar hij blijft al 10 minuten steken op Root of all Evil?
Geen idee. Bij het scrapen van tv-shows leek het ook regelmatig dat het tooltje hing... ik keek dan in de betreffende map of er bestanden werden aangemaakt.
Walkman schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:16:
Hoe kan je van je windows PC met XBMC Media Companion op je Xbox komen, zodat hij 'm gaat doorlopen?
Misschien dat je je xbox kunt benaderen als je deze toevoegt als ftp locatie bij "Deze computer" :? Maar ik denk eerlijk gezegd dat dat ook niet werkt.... Zou wel cool zijn als dat ingebouwd kan worden.

[ Voor 39% gewijzigd door Dynamix op 26-09-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Fire69 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:51:
Ik heb die Live XBMC ook maar eens op een stick gegooid. Speciaal een 4gig-stickje gekocht ervoor :)
Maar nu vroeg ik me enkele af:
1) Hoe krijg je beeld over HDMI (op laptop)?
2) Hoe krijg ik mijn wifi aan de praat?
3) Hoe krijg ik mijn interne schijf zichtbaar?

In de 'gewone' Ubuntu lukte me dat wel, maar nu komt je direct in XBMC terecht. Kan ik nog in de gewone Gnome-omgeving komen, of moet ik Alt-Fx'en en het via een terminal doen? :?
1) Dat werkte bij mij out-of-the-box . Wat voor chipset heb je?
2) Ik denk dat je de juiste driver er nog aan moet toevoegen.
3) Mijn SATA schijf is gewoon zichtbaar in XBMC. Heb je hem op AHCI mode staan in de BIOS?

Er zit geen GUI in, het is een Ubuntu Mobile uitvoering, erg kaal dus. Maar wel als voordeel dat XBMC bij mij in 8 sec. geboot is vanaf een Corsair GT USB stick :9 Via Ctrl-ALT-F1 kom je in de commandline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-06 22:52
@ GBW

Zojuist het RTL4 kanaal geupdate, echter werkt het niet, GTST kan niet worden afgespeeld, hij geeft aan NO FILES.

Heb je toevallig meer reacties hierover gehad?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

Surineeslander schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:26:
[...]
Versie 1.8 gaf bij mij inderdaad ook problemen, goede tip!
Versie 1.818 doet het bij mij uitstekend :9
Ik heb het scrapen van films nog niet geprobeerd (moet eerst +/- 300 dvd's weer op mijn hdd gaan zetten :X ).
Bij mijn ingescande tv-shows kon ik wel naderhand gewoon fanart ophalen...
Ben er inmiddels ook achter ja, dat achteraf Fanart ophalen wel werkt, maar het vinkje om per film direct Fanart op te halen dus niet. En die alles-ophalen-optie in het menu had ik nog even gemist...

Ik heb overigens inmiddels een eerste knutselversie van mijn AMC XML omzetting naar dummy .avi bestanden voor elkaar en met MC vervolgens dus alle bende opgehaald. Dat principe blijkt dus te werken. Nu eens kijken of ik vanuit de AMC XML ook gedeeltelijk de .nfo's kan vullen/wijzigen zodat ik een nederlands omschrijving krijg bij de film. Moet alleen nog even het tooltje leren om nederlandse tekst te herkennen en alleen in dat geval de IMDB entry te vervangen O-)

En natuurlijk, waar het uiteindelijk om gaat, mijn DVD medialabel nummer ergens op dat scherm krijgen omdat XBMC het begrip 'DVD' niet snapt, maar dat ik wel kan zien in welke kist nu de DVD zit die ik wil zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mars Warrior schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:10:
[...]

Idd XBMC haalt geen fanart meer op als er .tbn en .nfo files aanwezig zijn, maar ook voor het scrapen van fanart is een applicatie (weet zo even niet de naam, ben nu op vakantie).
Mars Warrior schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 20:34:
[...]

Versie 1.818 doet het bij mij uitstekend :9

[...]

Ben er inmiddels ook achter ja, dat achteraf Fanart ophalen wel werkt, maar het vinkje om per film direct Fanart op te halen dus niet. En die alles-ophalen-optie in het menu had ik nog even gemist...

Ik heb overigens inmiddels een eerste knutselversie van mijn AMC XML omzetting naar dummy .avi bestanden voor elkaar en met MC vervolgens dus alle bende opgehaald. Dat principe blijkt dus te werken. Nu eens kijken of ik vanuit de AMC XML ook gedeeltelijk de .nfo's kan vullen/wijzigen zodat ik een nederlands omschrijving krijg bij de film. Moet alleen nog even het tooltje leren om nederlandse tekst te herkennen en alleen in dat geval de IMDB entry te vervangen O-)

En natuurlijk, waar het uiteindelijk om gaat, mijn DVD medialabel nummer ergens op dat scherm krijgen omdat XBMC het begrip 'DVD' niet snapt, maar dat ik wel kan zien in welke kist nu de DVD zit die ik wil zien...
toon volledige bericht
Mooi dat je al zover bent gekomen, hiermee maak je meerdere (nieuwe) users blij die zijn overgestapt van media center, zou dit dan ook zeker posten op xbmc.org

Om het DVD medialabel nummer op het scherm te krijgen moet je op info drukken, dan laat hij in een venster de film info zien met waarschijnlijk de toegevoegde DVD medialabel nummer.

Veel succes verder !!

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 26-09-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Walkman schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:16:
Antwoord heb ik al waarschijnlijk gepost. Zie hier.
Anoniem: 255178 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:37:
Xbox ftp client. Met dit prog. is het mogelijk om de xbox ook als client te gebruiken.
Heb zelf geen ervaringen mee maar denk dat dit de oplossing is om xbmc media companion de mappen van je xbox te laten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
kazuka schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:45:
[...]

1) Dat werkte bij mij out-of-the-box . Wat voor chipset heb je?
2) Ik denk dat je de juiste driver er nog aan moet toevoegen.
3) Mijn SATA schijf is gewoon zichtbaar in XBMC. Heb je hem op AHCI mode staan in de BIOS?

Er zit geen GUI in, het is een Ubuntu Mobile uitvoering, erg kaal dus. Maar wel als voordeel dat XBMC bij mij in 8 sec. geboot is vanaf een Corsair GT USB stick :9 Via Ctrl-ALT-F1 kom je in de commandline
1) Ik heb het nog niet getest eigenlijk, ik vroeg me gewoon af wat ik moest doen om het op extern scherm te krijgen ipv mijn laptop-lcd. Ben nu thuis, zal het straks eens proberen.
2) Enig idee hoe (zonder GUI ben ik niet zo'n kei in Linux :P )
3) Ik heb een HP-laptop, daar is dus helemaal niks op in te stellen in de bios. Maar dit had ik ook toen ik Ubuntu op een stick installeerde, en daar moest ik iets in de fstab toevoegen om interne schijven te zien.

Booten doet bij mij ook wat raar eigenlijk. Ik gebruik de niet-GT Corsair, bij het booten kom ik snel op het XBMC start-logo, dan lijkt hij 20-30 sec te hangen, maar dan doet hij verder en 10 sec later staat XBMC klaar voor gebruik.
Kan ik ergens checken wat hij in de tijd dat er niks gebeurd aan het doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
groxgrox schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:15:
@ GBW

Zojuist het RTL4 kanaal geupdate, echter werkt het niet, GTST kan niet worden afgespeeld, hij geeft aan NO FILES.

Heb je toevallig meer reacties hierover gehad?
Nee, nog niet. Gisteren werkte het nog. Check even je uzg.log naar fouten. Mocht je er nier uitkomen, post hem dan ff op pastebin.ca, dan kan ik er naar kijken.

• MsG

MsG

Forumzwerver

GroteBozewolf schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:24:
[...]

't Is eigenlijk heel simple:
  • Je hebt niet de laatste versie, wel de laatste stabiele versie. Voor de laatste T3CH builds heb je de Alpha3 nodig.
  • Stabiele versies tref je aan op mijn homepage en op de googlecode pagina
  • Test versies (Alpha's) alleen op de googlecode pagina.
  • Elke te downloaden versie bevat de nieuwste kanalen die op het moment van releasen beschikbaar zijn.
  • Alle kanalen die tussendoor beschikbaar komen zijn via de autoupdate te downloaden (maar ze zullen nooit uit je update lijstje verdwijnen).
In jouw geval zal je dus om alles zo recent mogelijk te krijgen en werkend:
  • De v3.2.0a3 moeten downloaden (datum release is 4 september 2008)
  • Kanalen moeten updaten die na 4 september zijn gereleased (NOS en RTL)
Ik hoop dat het nu duidelijk is en dat het gaat werken.

Nog een algemene opmerking voor mensen die logs posten: op www.pastebin.ca kan je gratis logfiles posten. De link kan je dan hier melden. Dat voorkomt onnodige elle lange posts met logfiles.
toon volledige bericht
Ik heb ook de nieuwe versie geprobeerd toen meteen (die van eergister), maar precies hetzelfde probleem hoor :S. Ik zal het nog eens proberen.

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-06 22:52
MsG schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:05:
[...]

Ik heb ook de nieuwe versie geprobeerd toen meteen (die van eergister), maar precies hetzelfde probleem hoor :S. Ik zal het nog eens proberen.
ik heb de hele map van XOT gewist en toen alles er opnieuw opgezet, daarna werkt alles weer perfecto!!

EDIT: tenminste tot gisteravond, nu laat de RTL stream bij GTST weer het volgende zien: NO FILES.
@GBW: ik heb je de log al gemaild, ik hoor graag van je wat er aan de hand is....

EDIT 2: (das snel, exact dezelfde minuut): ik heb zowel de laatste versie van XOT gedownload alsmede de kanaalupdates en die werkten (tot gisteravond) goed bij GTST, nu niet meer. Ik heb wel eerst de kanalen weggegooid voordat de nieuwe erop kwamen (op moment van schrijven alleen RTL en NOS)

[ Voor 40% gewijzigd door groxgrox op 27-09-2008 17:15 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• GroteBozewolf
groxgrox schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:31:
[...]
ik heb de hele map van XOT gewist en toen alles er opnieuw opgezet, daarna werkt alles weer perfecto!!
Maar dan heb je niet meer de laatste update van het RTL kanaal! Kan iemand een logje posten op pastebin.ca? Dan kan ik daar gewoon ff kijken.

• bird42
  • Laatst online: 16-02-2018
2008-09-27 15698 added: applied patch in ticket #4905.
fixed: rtmp stream support for packet 0x16 which broke many streams.
added: better url support (play even when not all parts are provided).
thanks frosty for the patch. and elupus for guidance.

• GroteBozewolf
bird42 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 21:58:
[...]

2008-09-27 15698 added: applied patch in ticket #4905.
fixed: rtmp stream support for packet 0x16 which broke many streams.
added: better url support (play even when not all parts are provided).
thanks frosty for the patch. and elupus for guidance.
Fantastisch, ga ik lekker mijn Southpark kanaaltje afmaken :D

Voor de RTL fans: ik heb net een nieuw RTL4,5,7&8 kanaal geupload. RTL past op dit moment veel aan op hun site. Hierdoor werkte de regular expression niet meer 100%. Nu dus weer wel. Ik heb wel nog maar 1 GTST item toegevoegd, aangezien de twee verschillende (oude en nieuwe items) tegenwoordig naar de zelfde pagina wezen. Het nieuwe kanaal is te downloaden via de Auto Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GroteBozewolf schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:01:
[...]

Fantastisch, ga ik lekker mijn Southpark kanaaltje afmaken :D

Voor de RTL fans: ik heb net een nieuw RTL4,5,7&8 kanaal geupload. RTL past op dit moment veel aan op hun site. Hierdoor werkte de regular expression niet meer 100%. Nu dus weer wel. Ik heb wel nog maar 1 GTST item toegevoegd, aangezien de twee verschillende (oude en nieuwe items) tegenwoordig naar de zelfde pagina wezen. Het nieuwe kanaal is te downloaden via de Auto Update.
Super zeg! zou geweldig zijn als je dat werkend krijgt _/-\o_

Ik kreeg gister, na de installatie van de nieuwste xbmcworld release, de zenders van ned en rtl er niet tussen. Ook kon ik niets via het update kanaal binnenhalen, ik zal er vanavond nog even verder naar kijken. Als ik er niet uit komt zal ik mijn logs uiteraard via pastebin aan je overhandigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik krijg mijn series niet meer gescraped! 8)7
Omdat ik wat problemen had hier op de laptop had ik gans xbmc eraf gekiept, incl xbmc-folder in mijn profiel.
Nu laat ik hem mijn series-folder terug scrapen, maar van de 11 series vind hij er maar 6. :?
Heroes, Desperate Housewives (niet lachen! :( ), The Simpsons ... vind hij helemaal niks van. :/

Hoe dichter ze bij de Final komen, hoe meer problemen ik met XBMC begin te krijgen. Dit weekend beta1 op de xbox gezet, dat ding werkt voor geen meter meer! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heb je wel weer zo'n advancedsettings.xml ding er in? Of had je die daarvoor ook al niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Nu online

Mars Warrior

Fire69 schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:12:
Omdat ik wat problemen had hier op de laptop had ik gans xbmc eraf gekiept, incl xbmc-folder in mijn profiel.
Nu laat ik hem mijn series-folder terug scrapen, maar van de 11 series vind hij er maar 6. :?
Heroes, Desperate Housewives (niet lachen! :( ), The Simpsons ... vind hij helemaal niks van. :/
Had ik van het weekend ook met Media Companion, die gaf echter webservice fouten bij het ophalen van series informatie. Tegen de middag werkte dit echter weer perfect, dus ik vraag me af of het aan XBMC ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Mars Warrior schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:28:
[...]

Had ik van het weekend ook met Media Companion, die gaf echter webservice fouten bij het ophalen van series informatie. Tegen de middag werkte dit echter weer perfect, dus ik vraag me af of het aan XBMC ligt...
tvdb heeft plat gelegen wegens server verhuis.. kan daardoor komen..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MsG schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:16:
Heb je wel weer zo'n advancedsettings.xml ding er in? Of had je die daarvoor ook al niet?
Had ik ervoor ook al niet :)
Mars Warrior schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:28:
[...]

Icekiller2k6 schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:41:
[...]

tvdb heeft plat gelegen wegens server verhuis.. kan daardoor komen..
Vreemd dat hij dan wel alles van Prison Break, Dead Like Me, ... gewoon kan vinden.
Site van tvdb lijkt me ook normaal te draaien momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Fire69 schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:12:

Hoe dichter ze bij de Final komen, hoe meer problemen ik met XBMC begin te krijgen. Dit weekend beta1 op de xbox gezet, dat ding werkt voor geen meter meer! :/
Desperate Housewives... :o (Mijn vriendin is er ook helemaal verslaafd aan ;))

Waarom niet met Media Companion alles scrapen? Eenmalig de info ophalen en in de toekomst nooit meer moeilijk doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
De reden daarvoor is al uitgelegd op de vorige pagina. :)
Ik 'spaar' ook de nfo-files van elke release, dus dat conflicteert een beetje momenteel.
Misschien rename ik die binnenkort wel naar txt of zo, want die nfo's zouden wel handig zijn voor een hoop kinderfilms die door imdb niet herkent worden. :)

[edit]
TheTVDB is blijkbaar toch niet helemaal top na hun move.
Er zijn nog mensen met XBMC die het probleem hebben, maar ook MediaPortal heeft problemen blijkbaar:
http://www.thetvdb.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=6
Oa. The Simpsons wordt in dat topic genoemd, die werkte bij mij ook al niet :)

[ Voor 33% gewijzigd door Fire69 op 29-09-2008 15:21 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>