laurens0619 schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:30:
[...]
Welke stappen moet ik nu precies doen om dit resultaat ook voor elkaar te krijgen? Heb een XBMC build van vorige week draaien met de mediastream skin.
Ik heb een SMB share met 500gb aan films/muziek. Dit is gewoon de gedeelde completed folder van SABnzbd. Als ik hier echter een scan op doe komt hij maar met 3 films. Moet ik de mappen op een bepaalde manier renamen dat hij deze info wel vindt? Of de .iso uitpakken naar vob files?
Heb al een tijdje mee lopen te klooien maar krijg zon net overzicht niet netjes voor elkaar (en werk daarom maar in bestand modus)
Bibliotheek scrapen.
XBMC scraper zoekt op map naam of .avi/.iso/.ifo enz. naam. Dus noem ik ze beide naar naar de titel van imdb
Voorbeeld; \\Lkgaa15d3\disk 1\Films\2008\The Dark Knight (2008)\Dark Knight (2008).avi
Scan je nu de map Films, (vink ook onderliggende mappen aan) vind xbmc scraper bijna alles.
De info die opgehaald word plaats hij in de userdata.
Je hebt nu in bibl. modus een thumb en film info. In bestand modus zie je nu ook een thumb.
Met dus alleen een avi file kan xbmc al je bibl. binnenhalen.
XBMC Media Companion is ook een scraper deze doet hetzelfde als XBMC maar zet de opgehaalde info niet in de userdata maar bij je files dmv een .tbn , .nfo en evt een folder.jpg.
Deze scraper heeft als grote voordeel dat je de info en thumb beter/sneller kunt aanpassen en vind hij geen info kun je gewoon het imdb film nr invoeren, altijd raak.
OK nu ziet de map The Dark Knight (2008) er zo uit.
The Dark Knight (2008).avi
The Dark Knight (2008).nfo ............................Toegevoegd door media companion
The Dark Knight (2008).tbn ............................Toegevoegd door media companion
folder.jpg ......................................................Toegevoegd door media companion
The Dark Knight (2008).srt .............................zelf toevoegen voor ondertiteling
The Dark Knight (2008)-fanart.jpg ...................zelf toevegen voor fanart
lees verder in quote
Anoniem: 255178 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:37:
Ga je nu xbmc media companion gebruiken hou dan in de gaten dat xbmc de .nfo en .tbn pas ophaalt als je hem opnieuw laat scrapen.
Beste is dan ook om je bibliotheek weer leeg te maken dmv inhoud toevoegen en dan geen. Als je dan op ok drukt vraagt xbmc of je de inhoud ook uit de bibliotheek wilt verwijderen.
Verwijder dan ook de video thumbs uit de userdata.
Waarom zo. Op deze manier kan hij niet meer terug vallen op de userdata en moet dus gaan zoeken en het eerste waar hij naar zoekt zijn .nfo / .tbn/folder.jpg en -fanart.jpg.
Let wel op als zo scaped zie je in bilbliotheek exact hetzelfde als wat je met xbmc media companion zag. Maar als je vanuit bestanden kijkt, zul je geen thumb aantreffen als je niet een folder.jpg bij je film hebt staan. Laat xbmc media companion dus ook een folder.jpg aanmaken.
Je zou ook de map video thumbs kunnen laten staan maar dan heb je verschillende thumbs met bibliothheek en bestanden je maakt er dan weer een rommeltje van.
De sraper van xbmc werkt perfect maar de voordelen van .nfo en .tbn zijn dat je bibliotheek in no time gescaped is door xbmc en op elk platform hetzelfde is.
Gebruik voornamelijk de xbox maar verekte handig dat je op je pc (xbmc windows) alles kunt bekijken en controleren. Geen zuur gezicht van mijn vrouw dat ze geen tv kan kijken.
toon volledige bericht