[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.085 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35844

sorry. ik kan het echt niet vinden.
Ik kan in de verkenner komen maar scannen en database lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178

Anoniem: 35844 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 19:46:
sorry. ik kan het echt niet vinden.
Ik kan in de verkenner komen maar scannen en database lukt niet.
Open tv show click naar rechts en zie menu. Daar kun je voor bibliotheek of bestanden kiezen, kies bestanden. Als het goed is zie je nu je toegevoegde locaties, Ga op de map staan die je wilt toevoegen aan tv shows en druk op info (witte knop), nu zie je een sub menu kies inhoud toewijzen. Zie nu het sraper menu, stel in waar en hoe scrapen en je bent klaar. Nu staan ze in je bibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigfoot87 schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:17:
[...]

Heb hem even gedownload via de svn, hij lijkt meer gericht op Linux en Windows gebruikers.
De skin is een stuk trager geworden op de Xbox. Nieuwe geluiden stellen niet veel voor, zijn de geluiden van Vision. Maar toch is ie zeker niet slecht. :)
Dankzij wat hulp heb ik PMIII HD gister gedownload en bekeken.
Het is niet slecht maar had er meer van verwacht.
De layout is weinig veranderd en idd. wat traag, jammer.
Had iets dergelijks verwacht als mediastream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-06 20:30
Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:52:
[...]
Dankzij wat hulp heb ik PMIII HD gister gedownload en bekeken.
Het is niet slecht maar had er meer van verwacht.
De layout is weinig veranderd en idd. wat traag, jammer.
Had iets dergelijks verwacht als mediastream.
De idee was dan ook om PMIII 'HD ready' te maken voor mensen met een mediacenter + HDTV.
Als het iets als mediastream was geweest, hadden ze het niet gewoon PMIII HD genoemd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:41
(jarig!)
hmm hoop niet dat de skins te traag worden, ik gebruik xbmc nog gewoon op me crt breedbeeld. Opzich is de oude pm3 altijd goed, maar een keer wat nieuws is altijd mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96816

Ik heb sinds de laatste paar TECH builds (voor de Xbox) de volgende problemen:

- XBMC kan niet alle DVD's meer goed afspelen. DVD menu loopt vast, of XBMc speelt alleen geluid af en geen beeld. Geldt zowel voor sommige gebrande DVD's als ISO's die via het netwerk gestreamd worden. Op de PC doen ze het wel (VLC player).
- ik kan niet meer door een paar x naar rechts te drukken naar scripts en afsluiten e.d. Dit moet nu ineens met een omweg door maar links te klikken

Zijn er meer mensen met deze problemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-06 19:38
GBW, ik zie dat je problemen hebt met het Southpark-kanaal? :(

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Ok , ik heb nu tijdje XBMC draaien. Ik heb verschillende builds geprobeerd en verschillende skins.
Ik draai nu laatste versie met Mediastream 0.91 en PMIII. Ik gebruik het alleen voor mijn films (iso/avi formaat) en tv-series (seizoenen in divx)

Ik heb alleen nog enkele problemen (ook nog na het lezen van alle wiki's en forums)

-1 De Bibliotheekfunctie , en dan vooral in Mediastream. Als ik mijn map TVseries scan met inhoud toewijzen dan krijg ik gewoon in het overzicht niet alle TVseries te zien. Geen idee waarom.
Als ik 1 serie in het overzicht krijg telt hij 0 afleveringen. Ik heb om mijn E ook alle Cache/Tdata/Udata geschoond.

-2 in skin PMIII heb ik 2 mappen op F:\ . TVseries en Movies , maar als ik in tvseries ben geweest dan ga ik bij een volgende keer weer in TVseries. Dan moet ik dus steeds terugklikken naar Movies.
Dat heb je al niet bij Mediastream waar je dus als vooraf kan kiezen.

-3 Het is nog mij onduidelijk hoe een folder er precies moet uitzien. En ook hoe bestanden van bijvoorbeel een seizoen moeten heten.
Ik denkzelf dat het moet bestaan uit : (ZONDER Library aan)

FILM.iso
FILM-fanart.jpeg (voor de backdrop)
FILM.nfo (voor de IMDB link)
FILM.tbn (voor de Thumb)

Hoe werkt dit voor series ??

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
Bigfoot87 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:35:
GBW, ik zie dat je problemen hebt met het Southpark-kanaal? :(
Southpark gebruikt RTMP en dat werd voorheen niet ondersteund door XBMC. Nu wel, behalve the '0x16'-RTMP variant. Laat Southpark die nu net gebruiken! Zodra die wordt ondersteund gaat XOT-Uzg een officieel Southpark kanaal krijgen.

To be continued.......

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:34
Anoniem: 35844 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:19:
Ok , ik heb nu tijdje XBMC draaien. Ik heb verschillende builds geprobeerd en verschillende skins.
Ik draai nu laatste versie met Mediastream 0.91 en PMIII. Ik gebruik het alleen voor mijn films (iso/avi formaat) en tv-series (seizoenen in divx)

Ik heb alleen nog enkele problemen (ook nog na het lezen van alle wiki's en forums)

-1 De Bibliotheekfunctie , en dan vooral in Mediastream. Als ik mijn map TVseries scan met inhoud toewijzen dan krijg ik gewoon in het overzicht niet alle TVseries te zien. Geen idee waarom.
Als ik 1 serie in het overzicht krijg telt hij 0 afleveringen. Ik heb om mijn E ook alle Cache/Tdata/Udata geschoond.

-2 in skin PMIII heb ik 2 mappen op F:\ . TVseries en Movies , maar als ik in tvseries ben geweest dan ga ik bij een volgende keer weer in TVseries. Dan moet ik dus steeds terugklikken naar Movies.
Dat heb je al niet bij Mediastream waar je dus als vooraf kan kiezen.

-3 Het is nog mij onduidelijk hoe een folder er precies moet uitzien. En ook hoe bestanden van bijvoorbeel een seizoen moeten heten.
Ik denkzelf dat het moet bestaan uit : (ZONDER Library aan)

FILM.iso
FILM-fanart.jpeg (voor de backdrop)
FILM.nfo (voor de IMDB link)
FILM.tbn (voor de Thumb)

Hoe werkt dit voor series ??
toon volledige bericht
- 1 & 3 hebben waarschijnlijk met elkaar te maken? Als de benaming niet juist is, gaat het mis bij het scannen natuurlijk. :)
Voorbeeldje hoe het bij mij is (maar kan ook op andere manieren:
C:\Data\Videos\Series\Dead Like Me\Dead Like Me - Season 1\Dead Like Me - 1x01 - Pilot.avi

- 2 komt simpelweg omdat PMIII niet voorzien is op aparte tv-shows en movies sources.
Mediastream/Aeon/... hebben apart TV-Shows en Movies waar je je source naar kan laten verwijzen. Bij PMIII is dit niet. Simpel :)

• Bigfoot87
GroteBozewolf schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:41:
[...]

Southpark gebruikt RTMP en dat werd voorheen niet ondersteund door XBMC. Nu wel, behalve the '0x16'-RTMP variant. Laat Southpark die nu net gebruiken! Zodra die wordt ondersteund gaat XOT-Uzg een officieel Southpark kanaal krijgen.

To be continued.......
Ok, mooi :)

Fire69 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:48:
[...]

- 1 & 3 hebben waarschijnlijk met elkaar te maken? Als de benaming niet juist is, gaat het mis bij het scannen natuurlijk. :)
Voorbeeldje hoe het bij mij is (maar kan ook op andere manieren:
C:\Data\Videos\Series\Dead Like Me\Dead Like Me - Season 1\Dead Like Me - 1x01 - Pilot.avi

- 2 komt simpelweg omdat PMIII niet voorzien is op aparte tv-shows en movies sources.
Mediastream/Aeon/... hebben apart TV-Shows en Movies waar je je source naar kan laten verwijzen. Bij PMIII is dit niet. Simpel :)
Dus ik heb bijvoorbeeld F:\TVSeries\Lost\Seizoen3\1.avi , als ik die scan gaat het niet werken in skin Mediastream ?

• Fire69
Ik ben niet helemaal op de hoogte van de mogelijke regex'en, maar volgens mij is het allemaal nogal beknopt bij jou :)
Rename de avi eens naar S03E01.avi en kijk wat dat doet, zou al veel beter moeten zijn.

• Tito129
(jarig!)
Fire69 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:04:
Ik ben niet helemaal op de hoogte van de mogelijke regex'en, maar volgens mij is het allemaal nogal beknopt bij jou :)
Rename de avi eens naar S03E01.avi en kijk wat dat doet, zou al veel beter moeten zijn.
Ik heb afgelopen me tv shows allemaal gerenamed met http://renamer.natbur.com/
Die maakt verbinding met tvdb en haalt alle titels en aflevering info op.

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-06 20:15
Ik heb ook een oude xbox. Die ik tot gisteren helemaal niet gebruikte.
hij is omgebouwd met een chip maar ik krijg xbmc er maar niet op.
Wat is de makkelijkste manier hiervoor om dat te doen?
Ik heb de nieuwste gedownload van http://t3ch.yi.se/.

• Fire69
Dat ga je ergens anders moeten vragen :)

• Bigfoot87
geldermalsen schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:23:
Ik heb ook een oude xbox. Die ik tot gisteren helemaal niet gebruikte.
hij is omgebouwd met een chip maar ik krijg xbmc er maar niet op.
Wat is de makkelijkste manier hiervoor om dat te doen?
Ik heb de nieuwste gedownload van http://t3ch.yi.se/.
't Is jammer dat we daar geen antwoord op mogen geven in dit topic...
Stuur maar even een mailtje

Anoniem: 35844 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:59:
[...]

Dus ik heb bijvoorbeeld F:\TVSeries\Lost\Seizoen3\1.avi , als ik die scan gaat het niet werken in skin Mediastream ?
Je kunt idd beter S03E01 gebruiken.
Ga je nu scrapen met xbmc media companion is het verstandig om mappen te maken.
Dus niet een hele serie in 1 map, maar F:\TVSeries\Lost\Seizoen3\Episode1\Lost S03E01.avi
Dit hoeft niet perse maar om wat overzicht te houden werkt dit goed.
Media companion plaats namelijk bij elke afl. een .nfo en .tbn file

Wel belangrijk noem je avi file Lost S03E01.avi hier gaat hij met scrapen.

• Fire69
Ik zie niet in waarom alles in een aparte folder zou moeten? Gewoon 1 folder per seizoen is toch perfect goed?

1 folder per seizoen is ook perfect, maar persoonlijk heb ik graag een map per afl.
Dit komt door films deze zitten ook ieder in een map.
.avi/.srt/.nfo/.tbn/folder.jpg/-fanart.jpg en evt fanart2-3.
Zijn toch min 6 files per map a 300 films....
Dit is natuurlijk niet het geval met seizoenen je hebt een beperkt aantal.

• Fire69
Anoniem: 255178 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:12:
1 folder per seizoen is ook perfect, maar persoonlijk heb ik graag een map per afl.
Dit komt door films deze zitten ook ieder in een map.
.avi/.srt/.nfo/.tbn/folder.jpg/-fanart.jpg en evt fanart2-3.
Zijn toch min 6 files per map a 300 films....
Dit is natuurlijk niet het geval met seizoenen je hebt een beperkt aantal.
Films staan voor de overzichtelijkheid bij mij ook in aparte folders, maar series zijn sowieso al gescheiden door seizoens-folders, verder moet het voor mij niet. Ik gebruik ook geen fanart-jpg's en voor de meeste series ook geen srt's, dan blijft het eigenlijk beperkt tot een avi/mkv en een nfo :)

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
Skin Update:

Vinci (= 11-09-2008)

http://users.edpnet.be/desertstorm/

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 15:54
Wat is er allemaal veranderd?

Ook een nieuwe AEON mod trouwens: Horizon

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=37188

[ Voor 18% gewijzigd door jorisdekloris op 18-09-2008 11:24 ]

Tierelier

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 13:02
Tito129 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:20:
hmm hoop niet dat de skins te traag worden, ik gebruik xbmc nog gewoon op me crt breedbeeld. Opzich is de oude pm3 altijd goed, maar een keer wat nieuws is altijd mooi.
Ik gebruik de Basic Vision, is ook erg mooi, bovendien erg toegankelijk.

even kort samen vatten :

Gewoon IMDB of TVDB scraper doet het niet goed bij mij. van bijvoorbeeld Weeds werkt het wel.
benoem ik de LOST afleveringen precies zo doet hij het niet.

Dus ga ik OF met XBMC Companion aan de slag , neem aan dat die vanaf je pc de xbox mappen kan scannen? Erna moet je dan nog de NFO scraper gaan gebruiken?

Fanart van een film lukt me nog wel maar van een serie dus totaal niet (handmatig) wel als de scraper een keer gelukt is dan is er wel fanart.

• chrisism
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 23:41
Eindelijk weer eens xbmc geupdate met t3ch van 8 sep.
en willen klooien met de fanart.

Maar bij mij wil hij geen fanart van internet downloaden.
Als ik via imdb info in bieb mode naar het kopje fanart ga, kan ik alleen lokaal browsen of geen afbeelding kiezen. Hij haalt geen fanart van internet af.

Hoe kan dit? Heb niet zo'n zin namelijk om voor alle films apart fanart te downloaden.

ChrisIsm

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-06 20:19

MsG

Forumzwerver

chrisism schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:51:
Eindelijk weer eens xbmc geupdate met t3ch van 8 sep.
en willen klooien met de fanart.

Maar bij mij wil hij geen fanart van internet downloaden.
Als ik via imdb info in bieb mode naar het kopje fanart ga, kan ik alleen lokaal browsen of geen afbeelding kiezen. Hij haalt geen fanart van internet af.

Hoe kan dit? Heb niet zo'n zin namelijk om voor alle films apart fanart te downloaden.
Fanart is alleen voor tv-series. Dit komt (correct me if I'm wrong) doordat de fanart van tv.com is. IMDB heeft helemaal geen iets voor fanart voor hun database. Als je bij tv-series niet de TVdb.com scraper kiest kan je sowieso geen fanart ophalen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Anoniem: 224854

XBMC Atlantis beta1 is gereleased:
http://xbmc.org/blog/2008...ing-all-common-platforms/

• Westmania
Ik heb een beetje een maf probleem. Het lijkt wel of mijn scherm van xbmc wat gekanteld is, dat wil zeggen, dat ie een beetje scheef loopt. Hij is een paar graden met de klok mee gedraaid. Is dit een bekend probleem?
Het is niet zo mooi namelijk, zeker bij tv-series niet. Bij films zorgen de zwarte balken ervoor dat je het niet ziet...

Anoniem: 35844 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:12:
even kort samen vatten :

Gewoon IMDB of TVDB scraper doet het niet goed bij mij. van bijvoorbeeld Weeds werkt het wel.
benoem ik de LOST afleveringen precies zo doet hij het niet.
Heb even de serie lost toegevoegd en gescant, alles werkt perfect bij mij.

Probeer het eens met een andere xbmc Heb je die niet, download dan met t3ch script een nieuwe en doe dit clean dus geen userdata/skins/scripts enz kopieren (dit kan later nog).
Laat je oude versie even staan.
Start je nieuwe xbmc eens op dmv verkenner E/apps/t3ch(datum)/xbmc/default.xbe. en probeer het eens daarmee.
Dus ga ik OF met XBMC Companion aan de slag , neem aan dat die vanaf je pc de xbox mappen kan scannen? Erna moet je dan nog de NFO scraper gaan gebruiken?
XBMC Media Companion doet juist de .nfo/.tbn en evt. folder.jpg scrapen.
Ik werk met NAS (netwerk hardeschijf) kan deze uitlezen met media companion, heb snel even gekeken of ik ook de mappen kan lezen van mijn xbox, maar lukte mij niet zo 1,2,3 wellicht kan iemand anders daar wel antwoord op geven.
Fanart van een film lukt me nog wel maar van een serie dus totaal niet (handmatig) wel als de scraper een keer gelukt is dan is er wel fanart.
Gaat scrapen goed dan is fanart geen probleem met tvdb gaat alles automatisch. bij films moet je ze wel zelf toevoegen alhoewel er gebruikers zijn die zeggen dat ze met films ook fanart erbij krijgen.
Mij is dit nog niet gelukt met imdb.

• Bigfoot87
Het is zover!

XBMC Atlantis Beta, XBMC Live! en de nieuwe standaard PM3.HD skin zijn uit! :D

• Fire69
Net geinstalleerd en blijkbaar al 1 vervelende bug opgelost. Windows Taskbar werkt nu terug normaal als je andere applicaties aanklikt als XBMC minimized is! _o_

[edit]
Oh ja, en PMIII.HD is mooi (niet Aeon-mooi, maar toch mooier dan PMIII) :)

[ Voor 20% gewijzigd door Fire69 op 18-09-2008 20:38 ]

• Tito129
(jarig!)
even wachten op de xbox build en dan zal ik is updaten..
Moet toch maar is een hd tv hebben!

• Fire69
Hm, schrap dat van die opgeloste bug maar.. nog steeds hetzelfde probleem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
De Moviemeter scraper zit er aan te komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 19:04
Jongens, ik weet dat het waarschijnlijk al 1000x is gevraagd.. maar toch kom ik er niet uit.

Ik heb een aantal TV shows, en die heb ik in de volgende map staan:

F:\Videos\Series

Daar binnen in heb ik het zo gestructureerd:

Top Gear\Season 1\Top Gear.S1E01.avi

Daarna ben ik op de xbox naar set content gegaan (op de map Top Gear) en daar tv.com als bron gezet, en hem laten scannen.. Hij vind niets! Ook niet als ik hem op de map Season 1 laat scannen..

Ik word er al een tijdje gek van :D ik wil de library mode graag gebruiken.

Ook heb ik een ander probleem met de library mode. Ik heb mijn films zo staan:

F:\Videos\Actie\Filmnaam\Filmnaam.avi

Hierbij laat ik em via imdb op de map actie scannen, met de optie use folder names for scanning aan. Hij vind hier bij de info en thumbs etc prima, en als ik bij die film op info druk krijg ik keurig netjes alles voorgeschoteld.

Hij komt alleen niet in de library te staan.. Raar toch?

[ Voor 27% gewijzigd door happyguppy op 19-09-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
gerbenvandijk schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:29:
Jongens, ik weet dat het waarschijnlijk al 1000x is gevraagd.. maar toch kom ik er niet uit.

Daarna ben ik op de xbox naar set content gegaan (op de map Top Gear) en daar tv.com als bron gezet, en hem laten scannen.. Hij vind niets! Ook niet als ik hem op de map Season 1 laat scannen..

Dat is vreemd... dat zou toch moeten werken.
Heb je wel een internetverbinding? (weerbericht, RSS-feed)

En een andere scraper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Dat is vreemd... dat zou toch moeten werken.
Heb je wel een internetverbinding? (weerbericht, RSS-feed)

En een andere scraper?
lees mn update bij vorige post ;) ik heb gewoon internet, en ik heb ook al andere scrapers voor TV gebruikt..

Ik ben trouwens best bereid om alles opnieuw te structureren hoor :)

Dus als iemand me een korte how to zou kunnen geven met hoe diegene zn structuur + scraper settings heeft gedaan zou het heel handig zijn :)

P.S. Ik heb zojuist wel geupdate naar de nieuwste T3CH.. ligt het daar misschien aan?

P.S.2 Moet ik niet het bestand advancedsettings.xml hebben ook? Ik zie hem namelijk niet staan in mn UserData folder :)

[ Voor 45% gewijzigd door happyguppy op 19-09-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gerbenvandijk schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:29:

Ook heb ik een ander probleem met de library mode. Ik heb mijn films zo staan:

F:\Videos\Actie\Filmnaam\Filmnaam.avi

Hierbij laat ik em via imdb op de map actie scannen, met de optie use folder names for scanning aan. Hij vind hier bij de info en thumbs etc prima, en als ik bij die film op info druk krijg ik keurig netjes alles voorgeschoteld.

Hij komt alleen niet in de library te staan.. Raar toch?
toon volledige bericht
Ik heb PRECIES hetzelfde probleem gehad. wel 5 keer ALLES opnieuw erop gezet.
Nu de laatste T3ch met de nieuwe mediastreamskin. eerst alles instellen.
en toen OPEENS bij een scan duurde het wat langer en Tada ... hij had gewoon ELKE fim en ELKE serie netjes gescand. met fanart , episode plaatjes. ik schrok me rot :)
Staat er misschien niet in je XBMC.log of er iets fout is gegaan , lijkt op een soort van probleem dat hij niet bij database kan komen.

Daarna alleen in de opties aangeklikt "Laat geen seizoen zien blah blah"en toen had bij een map met 2 seizoenen opeens maar 1 seizoen. En 1 seizoen van Lost was leeg. weer tig keer gescand. niets! Daarna toch weer de benaming aangepast naar Lost S01E01 en opnieuw naar library.
Het gaat dus echt fout op benaming van de avi's .....

Weet iemand al hoe je met XBMC Media Compagnion of TVrenamer de mappen vanaf je xbox kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
ik krijg een hele lijst met dit soort flauwekul:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
00:18:23 M: 40284160   ERROR: CIMDB::InternalGetDetails: Unable to parse web site [http://www.impawards.com/2007/knocked_up.html]
00:18:33 M: 39944192   ERROR: XFILE::CFile::Delete - Error deleting file q:\UserData\Thumbnails\Video\5\5a8c9b0d.tbn
00:18:39 M: 40284160   ERROR: CIMDB::InternalGetDetails: Unable to parse web site [http://www.impawards.com/2007/license_to_wed.html]
00:18:47 M: 39878656   ERROR: XFILE::CFile::Delete - Error deleting file q:\UserData\Thumbnails\Video\4\45bce747.tbn
00:18:52 M: 40329216   ERROR: CIMDB::InternalGetDetails: Unable to parse web site [http://akas.imdb.com/title/tt0475330/posters]
00:18:52 M: 40357888   ERROR: CIMDB::InternalGetDetails: Unable to parse web site [http://www.meligrove.com/api?imdb=tt0475330]
00:18:54 M: 39878656   ERROR: XFILE::CFile::Delete - Error deleting file q:\UserData\Thumbnails\Video\a\a49dafa1.tbn
00:19:00 M: 40292352   ERROR: CIMDB::InternalGetDetails: Unable to parse web site [http://www.impawards.com/2006/miami_vice.html]
00:19:09 M: 39895040   ERROR: XFILE::CFile::Delete - Error deleting file q:\UserData\Thumbnails\Video\2\28d5c823.tbn
00:19:18 M: 40288256   ERROR: CIMDB::InternalGetDetails: Unable to parse web site [http://www.impawards.com/2006/mission_impossible_iii.html]
00:19:27 M: 39886848   ERROR: XFILE::CFile::Delete - Error deleting file q:\UserData\Thumbnails\Video\9\93f9aa9d.tbn
00:19:36 M: 40267776   ERROR: CIMDB::InternalGetDetails: Unable to parse web site [http://www.impawards.com/2007/music_and_lyrics.html]

Maar als ik dus op info druk bij een film krijg ik wel alles netjes voorgeschoteld.. Ik vat het niet :)

P.S.

Ik heb nu maar opnieuw de laatste build erop gezet.. MediaStream skin aangezet en library opnieuw laten scannen (eerst alleen films).. hij scant en haalt alle gegevens nu binnen, maar krijg ondertussen nog niets in de library te zien.. zou dat wel moeten of niet?

EDIT:

Alle films tot en met de C zitten er ineens in nu.. Hij is nog steeds aan het scannen dus k ga ervanuit dat de rest er zo bij komt :)

Nu nog series! Wat vinden jullie de beste source?

[ Voor 11% gewijzigd door happyguppy op 19-09-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat zou wel moeten ja. in wat voor formaat zijn je films?
alleen niet gevonden films kan je zelf toevoegen naar library. Dan daarna scrapen van IMDB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Anoniem: 35844 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:53:
dat zou wel moeten ja. in wat voor formaat zijn je films?
alleen niet gevonden films kan je zelf toevoegen naar library. Dan daarna scrapen van IMDB.
Verschillende formaten, maar allemaal ondersteunde formaten. Bovendien laat ik hem op de mapnaam scrapen, dus dat zou niet uit moeten maken. Maargoed, films is me nu dus gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Whoehoe! Het is me gelukt :) alles werkt.

Nog 2 kleine vragen:

- Ik krijg bij series alleen wide icons te zien, terwijl ik de gewone list view wil gebruiken, kan dit?
- Ik krijg zowel bij films als bij series altijd eerst een item met ... geen afbeelding.. Kan dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is dat niet je hoofdmap ? die met 2 puntjes ?
Die doe je uit onder optie Verberg Hoofdmap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fijn dat het jullie is gelukt.
Beste source voor series is tvdb.com.
Xbox ftp client. Met dit prog. is het mogelijk om de xbox ook als client te gebruiken.
Heb zelf geen ervaringen mee maar denk dat dit de oplossing is om xbmc media companion de mappen van je xbox te laten lezen.

Ga je nu xbmc media companion gebruiken hou dan in de gaten dat xbmc de .nfo en .tbn pas ophaalt als je hem opnieuw laat scrapen.
Beste is dan ook om je bibliotheek weer leeg te maken dmv inhoud toevoegen en dan geen. Als je dan op ok drukt vraagt xbmc of je de inhoud ook uit de bibliotheek wilt verwijderen.
Verwijder dan ook de video thumbs uit de userdata.

Waarom zo. Op deze manier kan hij niet meer terug vallen op de userdata en moet dus gaan zoeken en het eerste waar hij naar zoekt zijn .nfo / .tbn/folder.jpg en -fanart.jpg.

Let wel op als zo scaped zie je in bilbliotheek exact hetzelfde als wat je met xbmc media companion zag. Maar als je vanuit bestanden kijkt, zul je geen thumb aantreffen als je niet een folder.jpg bij je film hebt staan. Laat xbmc media companion dus ook een folder.jpg aanmaken.
Je zou ook de map video thumbs kunnen laten staan maar dan heb je verschillende thumbs met bibliothheek en bestanden je maakt er dan weer een rommeltje van.

De sraper van xbmc werkt perfect maar de voordelen van .nfo en .tbn zijn dat je bibliotheek in no time gescaped is door xbmc en op elk platform hetzelfde is.
Gebruik voornamelijk de xbox maar verekte handig dat je op je pc (xbmc windows) alles kunt bekijken en controleren. Geen zuur gezicht van mijn vrouw dat ze geen tv kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga volgende week naar Amerika en neem mee terug een I phone.
Wat een feest kijk hier maar eens.

In de loop van de week verkrijgbaar bij apple store.
XBMC iPhone Remote

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 20-09-2008 00:32 ]

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Volgens mij is ook zo iets mogelijk met een PSP.Is nog goedkoper ook ;)

iRacing Profile Flickr

Heb je gelijk in kan psp ook, maar ziet er bij lange na niet zo goed uit.
In amerika kost een I phone 200 Dollar = 150 euro daar heb je hier geen PSP voor.
Mijn broertje heeft een I phone heb er al heel wat mee gespeeld vind 'm geweldig.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik draai XBMC onder Ubuntu 8.04 en ik wil uitzendinggemist kijken. Als ik dat script wil starten (xot-uzg-v3) dan zegt ie even 'initialising logger 10%' en daarna gaat dat schermpje weer weg. Ik las ergens over logfiles, maar die kan ik niet vinden. Iemand?

Log files van XOT staan gewoon in de map van het script. uzg.log
Van XBMC, heb zelf geen Ubuntu maar bij windows staan ze in document and settings/user/application data/xbmc/xbmc.log

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:55:
Heb je gelijk in kan psp ook, maar ziet er bij lange na niet zo goed uit.
In amerika kost een I phone 200 Dollar = 150 euro daar heb je hier geen PSP voor.
Mijn broertje heeft een I phone heb er al heel wat mee gespeeld vind 'm geweldig.
Wil je niet in de weg zitten,maar Iphone's zonder abbo worden in de USA niet meer verkocht :|

iRacing Profile Flickr

• GroteBozewolf
Palomar schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 11:49:
Ik draai XBMC onder Ubuntu 8.04 en ik wil uitzendinggemist kijken. Als ik dat script wil starten (xot-uzg-v3) dan zegt ie even 'initialising logger 10%' en daarna gaat dat schermpje weer weg. Ik las ergens over logfiles, maar die kan ik niet vinden. Iemand?
Er zou een uzg.log moeten staan in de XOT-Uzg.v3 folder. Als dat niet zo is klopt er iets niet. Welke versie van XOT gebruik je? Je zou even een complete logfile (uzg.log of anders xbmc.log) kunnen posten op Pastebin.ca dan kan ik er naar kijken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06 10:24

HaTe

haat niet

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik de albums van mijn muziek in XBMC zie? Ik heb nu op de manier zoals het in Winamp moet, dus in de map waar de muziek in zit, zit de afbeelding van de cover met de naam van het album.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Palomar
  • Niet online
Die staat er dus niet. Ik gebruik de nieuwste versie (denk ik, gisteren gedownload van de site in jouw sig).

Ik pak de 7z uit en kopieer de directory naam mijn homedir/.xbmc/scripts/My Scripts/
Dan start ik XBMC en in het hoofdmenu klik ik op 'scripts'.
Er staat dan XOT-uzg.v3 met een uitzendinggemist logootje ervoor.
Ik klik daarop, er komt (running) achter XOT-uzg.v3 te staan.
Dan ook nog een progress schermpje in beeld met 'Initialising logger 10%'. Dit schermpje verdwijnt na een paar seconden.

Er verschijnt geen logfile in de directory.

Echter als ik op 'Show Debug Info' klik (rechter muisknop) staat er oa (overgetikt):
code:
1
Exception during initisalisation of the  script., No logging information was present becasue the logger was not loaded.

En dan nog van alles met oa. line 105 in xot-uxg.v3/default.py en line 52 libs/logger.py

[edit] Kan trouwens ook zijn dat dit aan mijn computer cq. linux ligt. Dat OS is nogal paranoia met beveiliging en heb het idee dat sommige permissions voor de directory niet goed staan. Ik zal hier ook nog even mee experimenteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 20-09-2008 17:41 ]

HaTe schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:22:
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik de albums van mijn muziek in XBMC zie? Ik heb nu op de manier zoals het in Winamp moet, dus in de map waar de muziek in zit, zit de afbeelding van de cover met de naam van het album.
Folder.jpg.
Maar heb je al eens de scraper gebruikt ?
Kunt ook met Windows Media player scrapen, ziet xbmc ook.

• HaTe

HaTe

haat niet

Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 20:49:
[...]

Folder.jpg.
Maar heb je al eens de scraper gebruikt ?
Kunt ook met Windows Media player scapen, ziet xbmc ook.
De scraper? Welke 'de scraper' bedoel je dan?

Is er ook een mogelijkheid om films die op DVD staan toe te voegen? Dus gewoon handmatig invoeren oid.

En bij sommige films die ik heb stopt hij met afspelen na een paar minuten. Hebben meer mensen dat? Ook heb ik bij (minstens) 1 film geen geluid.

Wat ik wel een groot pluspunt vindt, is dat de ondertitels altijd scherp zijn en niet aanpassen aan de videoresolutie!

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

De film/tv-series/muziek scraper, dit doe je als je een inhoud toewijst aan een map.

Films die op dvd staan toevoegen aan bibl. zou moeten lukken maar is niet ideaal, kunt beter films toevoegen vanaf een vaste locatie (SMB). Speelt deze direct af dus niet eerst opstaan en schijf zoeken inleggen hopen dat deze gelezen word (dvd rom in xbox zijn niet de beste) en laat ik maar niet beginnen over zelfgebrande dvd, wat een ellende na verloop van tijd.

• HaTe

HaTe

haat niet

Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 22:16:
De film/tv-series/muziek scraper, dit doe je als je een inhoud toewijst aan een map.

Films die op dvd staan toevoegen aan bibl. zou moeten lukken maar is niet ideaal, kunt beter films toevoegen vanaf een vaste locatie (SMB). Speelt deze direct af dus niet eerst opstaan en schijf zoeken inleggen hopen dat deze gelezen word (dvd rom in xbox zijn niet de beste) en laat ik maar niet beginnen over zelfgebrande dvd, wat een ellende na verloop van tijd.
Ah gevonden :) Hij is nu bezig met zoeken..

Ik kan idd geen zelfgebrande dvd's afspelen :o Hij zegt iets over te veel losse stukjes ofzo.. Is hier een oplossing voor?

Ja alles op een harde schijf zetten intern/extern/nas.
Heb zelf een 1TB externe harde shijf op een Linksys Network Storage Link NSLU2 aangesloten.

Zo ziet je xbmc eruit na scrapen. Skin mediastream met fanart.

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/5670/screenshot083pa7.png

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/4596/screenshot082ls9.png

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/8320/screenshot081by8.png

• GroteBozewolf
Palomar schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:35:
Die staat er dus niet. Ik gebruik de nieuwste versie (denk ik, gisteren gedownload van de site in jouw sig).

Ik pak de 7z uit en kopieer de directory naam mijn homedir/.xbmc/scripts/My Scripts/
Dan start ik XBMC en in het hoofdmenu klik ik op 'scripts'.
Er staat dan XOT-uzg.v3 met een uitzendinggemist logootje ervoor.
Ik klik daarop, er komt (running) achter XOT-uzg.v3 te staan.
Dan ook nog een progress schermpje in beeld met 'Initialising logger 10%'. Dit schermpje verdwijnt na een paar seconden.

Er verschijnt geen logfile in de directory.

Echter als ik op 'Show Debug Info' klik (rechter muisknop) staat er oa (overgetikt):
code:
1
Exception during initisalisation of the  script., No logging information was present becasue the logger was not loaded.

En dan nog van alles met oa. line 105 in xot-uxg.v3/default.py en line 52 libs/logger.py

[edit] Kan trouwens ook zijn dat dit aan mijn computer cq. linux ligt. Dat OS is nogal paranoia met beveiliging en heb het idee dat sommige permissions voor de directory niet goed staan. Ik zal hier ook nog even mee experimenteren.
toon volledige bericht
Eh, had ik niet al gepost dat je anders even je xbmc.log moest bekijken en eventueel compleet zou kunnen posten op pastebin.ca?

• Palomar
  • Niet online
aha ok, ik was in de veronderstelling dat die logs in mijn homedir moeten staan, maar daar staan ze echt niet. Uiteindelijk op een totaal onlogische plaats xbmc.log aangetroffen (in de root van mn filesystem :?)

xbmc.log: http://www.pastebin.ca/1206888

die andere, uzg.log, staat niet op mijn computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Palomar schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 23:18:
aha ok, ik was in de veronderstelling dat die logs in mijn homedir moeten staan, maar daar staan ze echt niet. Uiteindelijk op een totaal onlogische plaats xbmc.log aangetroffen (in de root van mn filesystem :?)

Jouw XOT versie is te oud en niet compatible met Linux. Je moet XOT-Uzg.v3.2.0a3 (alpha 3) hebben. Als je een beetje door deze thread had gelezen/gezocht had je gezien dat die op de XOT googlecode pagina vinden. Dan is jouw probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:32
Palomar schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 23:18:

de log file komt op de root van uw filesysteem als je met ROOT bent ingelogd! aka niet inloggen als root.. is sowieso een no no..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
Skin:

MediaStream 0.92 (21.09.2008) is uit:

http://www.teamrazorfish.co.uk/mediastream.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
Initially this lighter version of the theme is the default theme so if you want to see it in it's full glory then you'll need to select the Richer theme in the settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 22:45
Sinds kort heb ik ook maar eens XMBC geinstalleerd en moet zeggen bevalt me goed, gebruikte eerste Mediaportal, maar dit is toch een stuk lichter en simpeler!
Maar nu ik heb een probleem, ik luister redelijk vaak radiostreams, en heb mijn shoutcast streams in een playlist staab. NU kan ik hem op mijn eigen pc gewoon openen en afspelen, maar op me "HTPC" werkt dit niet, als ik de playlist open en een link aanklik, gaat hij niet bufferen......
Anders streams van bijv uitzending gemist werken wel gewoon.
Kent iemand dit idee of heef tiemand een suggestie om dit op te lossen?

[ Voor 5% gewijzigd door Bliksem B op 21-09-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

djeezz.... Ik heb xbmc draaien op Ubuntu 8.04 en krijg standaard de HD skin (draai op 1080p). Terwijl ik geen enkel probleem heb met het afspelen van HD films onder windows, is XBMC onder linux bij mij een ramp. Na opstarten van het programma beweegt mijn muis tergend traag.

update: blijkbaar moest ik nog een extra update installeren voor 2D en 3D videoversnelling voor ATI kaarten. Nu draait XBMC qua besturing prima. Jammer genoeg lopen films (SD en HD) véél te snel (3-4x de normale snelheid) én heb ik geen geluid. Als ik dezelfde film afspeel met de standaard buh Ubuntu meegeinstalleerde speler afspeel, dan is zowel snelheid als geluid in orde.

Vreemde is dat niet alleen geluid tijdens films in xbmc niet werkt, ook muziek wordt niet afgepeeld (zonder foutmelding, track blijft gewoon op 0:00 staan). Gaat op voor zowel digitale uitvoer als analoge (heb trouwens pc via spdif aangesloten op versterker)

[ Voor 53% gewijzigd door AlbertTCB op 21-09-2008 15:30 ]

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
mr. TCB schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:33:
djeezz.... Ik heb xbmc draaien op Ubuntu 8.04 en krijg standaard de HD skin (draai op 1080p). Terwijl ik geen enkel probleem heb met het afspelen van HD films onder windows, is XBMC onder linux bij mij een ramp. Na opstarten van het programma beweegt mijn muis tergend traag.
amai geef niet zoveel informatie..

zeg wat voor hardware..
compiz aan staan mss?

nvidia? ati? wat al geprobeerd?

al is de xbmc live geprobeerd?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze media preview layout is nu mogelijk in mediastream 0.92

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/3435/screenshot085ke7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-06 18:34
ik heb vista 64 bit en ik mis het onderste stuk van xbmc, zowel in full screen als in windowed, heeft iemand een idee hoe ik dat kan fixen? komt het misschien doordat ik een breedbeeld (15,4) monitor heb? zelfs als ik de resolutie naar normaal vierkant formaat zet (1024, 768) blijft het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je al eens beeld kalibreren gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 21-09-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op zondag 21 september 2008 @ 11:29:
[...]

Jouw XOT versie is te oud en niet compatible met Linux. Je moet XOT-Uzg.v3.2.0a3 (alpha 3) hebben. Als je een beetje door deze thread had gelezen/gezocht had je gezien dat die op de XOT googlecode pagina vinden. Dan is jouw probleem opgelost.
ok bedankt voor je antwoord. Ik heb die nieuwere versie gevonden en het werkt idd beter :) Wel jammer van die verwijtende toon in je post, want ik heb echt wel gezocht in dit topic (liep toen tegen het feit aan dat ik geen logfiles kon vinden). Je had ook direct kunnen antwoorden dat ik een andere versie moest gebruiken, omdat ik direct al aangaf Linux te gebruiken (bovendien staat op jouw site niks over een andere versie). Maargoed.
Icekiller2k6 schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:48:
[...]

de log file komt op de root van uw filesysteem als je met ROOT bent ingelogd! aka niet inloggen als root.. is sowieso een no no..
Ik ben ook niet ingelogd als root. Ik draai het als gewone user. Wel 1 keer getest als root met sudo (om rechtenproblemen uit te sluiten), maar ook daarna plaatst ie vrolijk nieuwe logs in de root als ik xbmc als user draai.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 21-09-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-06 18:34
Anoniem: 255178 schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:21:
Heb je al eens beeld kalibreren gedaan.
hmm die had ik gemist, had alleen die tijdens de videos gezien en dan helpt het niet voor het menu. bedankt, nu kan ik verder proberen videos en muziek toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:32
Ok, na een lange tijd Mediaportal als standaard applicatie gebruikt te hebben en ook echt helemaal configged (werkt trouwens helemaal perfect! Inc hardware matige ondersteuning) Ben ik nu begonnen aan XBMC.

Indruk: Ziet er echt super mooi uit en werkt ook lekker. Instellen van folders en content toewijzen was even zoeken, maar is nu wel gelukt. Echter zit ik nu met het volgende probleem, hij wilt geen enkele film afspelen die ik heb toegevoegd. Het zijn allemaal mkv's.

Wie kan mij hiermee helpen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Rainesh schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:45:
Ok, na een lange tijd Mediaportal als standaard applicatie gebruikt te hebben en ook echt helemaal configged (werkt trouwens helemaal perfect! Inc hardware matige ondersteuning) Ben ik nu begonnen aan XBMC.

Indruk: Ziet er echt super mooi uit en werkt ook lekker. Instellen van folders en content toewijzen was even zoeken, maar is nu wel gelukt. Echter zit ik nu met het volgende probleem, hij wilt geen enkele film afspelen die ik heb toegevoegd. Het zijn allemaal mkv's.

Wie kan mij hiermee helpen?
mkv wilt opzich niets zeggen.. met welke codecs zijn ze geencodeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Palomar schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:53:
[...]
ok bedankt voor je antwoord. Ik heb die nieuwere versie gevonden en het werkt idd beter :) Wel jammer van die verwijtende toon in je post, want ik heb echt wel gezocht in dit topic (liep toen tegen het feit aan dat ik geen logfiles kon vinden). Je had ook direct kunnen antwoorden dat ik een andere versie moest gebruiken, omdat ik direct al aangaf Linux te gebruiken (bovendien staat op jouw site niks over een andere versie). Maargoed.
[...]
Goed om te horen dat alles nu werkt. Verwijtende ondertoon, misschien wel ja? Zoek op XOT in deze thread en je komt alle nieuwe versies tegen: 3.2.0a1, 3.2.0a2 en 3.2.0a3. Misshien heb je er overheen gekeken, dan was de ondertoon onterecht, maar je zou eens moeten weten hoe vaak het voorkomt dat mensen hier gewoon posten zonder iets ff te zoeken.

Voor de toekomst: Ik heb bewust gekozen om de Alpha (dat zijn de versies die ik nog niet rijp genoeg vind voor iedereen) alleen op de googlecode pagina van XOT te zetten. Daar kan je dus altijd terecht voor de meest recentie (alpha, beta & stable) versies. Ook kan je er issues (problemen) rapporteren.

[ Voor 12% gewijzigd door GroteBozewolf op 21-09-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:32
Icekiller2k6 schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:20:
[...]

mkv wilt opzich niets zeggen.. met welke codecs zijn ze geencodeerd?
Zijn allemaal 720p hd films allemaal geencodeerd in h.264

Gewoon de standaard 720p films die je van internet af kan plukken.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toevallig vandaag een h.264 geprobeerd in XBMC windows, geen probleem.
Ziet er strak uit alleen mijn computer kan het maar net bijbenen, is ook niet de jongste meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Heb nu XBMC naast de Xbox nu ook op Linux draaien.
Draait heel soepel, nog geen grote problemen tegengekomen maar heb ook nog geen HD-content proberen af te spelen, dus wie weet moeten de problemen nog komen...

Waar halen jullie je backdrops eigenlijk vandaan nu de zoekfunctie van Meligroove nog steeds down is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Van de mensen die XBMC op een pc hebben draaien, wat is de snelste manier om het apparaat op te starten? Bij de xbox is het een kwestie van op een knopje drukken (ook heel vriendin-vriendelijk), maar bij een pc moet je vaak toch eerste een flinke tijd opstarten.

Ik ben van plan op termijn een minipc te gebruiken ivm met hd-content en mooiere output naar een HD-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124910

meligroove werkt via omweg.
kies via het hoofdscherm een film uit zodat die tevoorschijn komt.
verrander het tt..... nr in de status/adres balk met het tt..... nr van jouw film en je backdrop verschijnt
tt......nr haal je dan bv via imdb of zoals ik via media companion

voorbeeld http://www.meligrove.com/movie?id=tt0392878
nu met tt van death race http://www.meligrove.com/movie?id=tt0452608

hopelijk kan dit nog een tijdje
Bigfoot87 schreef op maandag 22 september 2008 @ 00:28:
Heb nu XBMC naast de Xbox nu ook op Linux draaien.
Draait heel soepel, nog geen grote problemen tegengekomen maar heb ook nog geen HD-content proberen af te spelen, dus wie weet moeten de problemen nog komen...

Waar halen jullie je backdrops eigenlijk vandaan nu de zoekfunctie van Meligroove nog steeds down is?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 124910 op 22-09-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Anoniem: 124910 schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:37:
meligroove werkt via omweg.
kies via het hoofdscherm een film uit zodat die tevoorschijn komt.
verander eht tt..... nr in de status balk met het tt..... nr van jouw film en je backdrop verschijnt
tt......nr haal je dan bv via imdb o.i.d

voorbeeld http://www.meligrove.com/movie?id=tt0392878
nu met tt van death race http://www.meligrove.com/movie?id=tt0452608
[...]
Ah! geweldig, dankjewel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

youre welkom, lever ik ook eens een bijdrage,hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Westmania schreef op maandag 22 september 2008 @ 08:41:
Van de mensen die XBMC op een pc hebben draaien, wat is de snelste manier om het apparaat op te starten? Bij de xbox is het een kwestie van op een knopje drukken (ook heel vriendin-vriendelijk), maar bij een pc moet je vaak toch eerste een flinke tijd opstarten.

Ik ben van plan op termijn een minipc te gebruiken ivm met hd-content en mooiere output naar een HD-scherm.
Hier ben ik dus ook benieuwd naar!

Ik wil eigenlijk iets wat zoveel mogelijk de XBOX benaderd, maar dan met HDMI en HD ondersteuning.
Een stille mini PC dus die snel opstart en met blu-ray speler en HDMI waar ik XBMC op kan installeren.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Snelste manier is denk ik iets met standby of hibernate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Palomar schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:00:
Snelste manier is denk ik iets met standby of hibernate.
Vind ik ook wel interessant om te weten... Misschien een zo kaal mogelijke linux distro met xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 22:49:
Heb zelf een 1TB externe harde shijf op een Linksys Network Storage Link NSLU2 aangesloten.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Staat er ergens op Inet een mooie WI m.b.t. dat scrapen?
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om zulke mooie resultaten te krijgen in mijn XBMC.

Ik heb overigens de films en tv-shows niet op de Xbox zelf staan maar op mijn PC. Ik neem aan dat dat geen probleem mag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
In Windows zet ik mijn laptop gewoon in standby als XBMC draait, en na het resumen werkt XBMC nog steeds zoals het hoort, dus dat lijkt me wel het snelste (sneller dan het booten van mijn xbox :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Plaatje (http://img403.imageshack.us/img403/104/headermediasr7.jpg) in de openingstopic werkt niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
In de PCM een artikel over XBMC. (Windows editie)
Op zich heel positief, 4,5 van de 5 sterren. Wel heel jammer dat de stabiliteit opnieuw als nadeel aangedragen wordt.. Hoe vaak moet het nog gezegd worden!!?? Het is een BETA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Laatst online: 29-11-2024
Jay-v schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:10:
Vind ik ook wel interessant om te weten... Misschien een zo kaal mogelijke linux distro met xbmc?
De XBMC Live versie biedt de mogelijkheid via de XBMC interface in te stellen hoe de computer moet worden afgesloten: shutdown, suspend of hibernate. Op het xbmc forum heb ik horen zeggen dat opstarten dan retesnel gaat, ik heb het zelf (nog) niet getest.

Heb overigens nu XBMC van een 2GB USB stick draaien, werkt perfect. Geen harddisk meer nodig dus in m'n PC. Nu mijn northbridge nog passief koelen en ik heb een behoorlijk stil systeem ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-06 20:19

MsG

Forumzwerver

Bigfoot87 schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:19:
In de PCM een artikel over XBMC. (Windows editie)
Op zich heel positief, 4,5 van de 5 sterren. Wel heel jammer dat de stabiliteit opnieuw als nadeel aangedragen wordt.. Hoe vaak moet het nog gezegd worden!!?? Het is een BETA!
Tja zo'n blad heeft lak aan beta. Het gaat om gebruik voor de gebruikers, waarom moet je stabiliteit dan niet meerekenen ook al is het beta :P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mart! schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:28:
[...]

De XBMC Live versie biedt de mogelijkheid via de XBMC interface in te stellen hoe de computer moet worden afgesloten: shutdown, suspend of hibernate.
[...]
Dat kan je in de Windows-versie ook gewoon instellen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:31
Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 22:49:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Welke stappen moet ik nu precies doen om dit resultaat ook voor elkaar te krijgen? Heb een XBMC build van vorige week draaien met de mediastream skin.

Ik heb een SMB share met 500gb aan films/muziek. Dit is gewoon de gedeelde completed folder van SABnzbd. Als ik hier echter een scan op doe komt hij maar met 3 films. Moet ik de mappen op een bepaalde manier renamen dat hij deze info wel vindt? Of de .iso uitpakken naar vob files?

Heb al een tijdje mee lopen te klooien maar krijg zon net overzicht niet netjes voor elkaar (en werk daarom maar in bestand modus)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
MsG schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:43:
[...]

Tja zo'n blad heeft lak aan beta. Het gaat om gebruik voor de gebruikers, waarom moet je stabiliteit dan niet meerekenen ook al is het beta :P.
Je kunt dan toch ook wachten op de final-versie? :P
Daarbij gebruiken ze hopeloos verouderde screenshots van Poject Mayhem I en een hele vroege versie van PMIII

Maar toch blijft het tof dat ze er een artikel over schrijven natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
(jarig!)
Hmm hed mediastream gister ook even geprobeerd wel de 0,91 versie. Maar de letters zijn wel klein.
Vooral de instellingen etc. Dacht dat mediastream ook op 16:9 pal kon..
Hoh het maar bij pm3. Teminste alles leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet niet of je er iets aan hebt en mischien wat omslachtig, maar heb ook mijn films/foto/mp3 op pc staan.
met media compagnion scrape ik de films op de pc. dan kijk ik ze na of er iets staat bij die film( in het programma mdia compagnion dus) zoniet doe ik " change movie" en vul de juiste naam van de film in. als alles juist is ga ik in mediastream op de xbox. de folder van de films toevoegen, en inhoud benoemen (in films dus) en als optie " automatisch scannen. als je nu bib;itheek stand selecteert scaned hij meteen die folder. fanart doe ik later pas in de folders als het werkt.
dit werkte bij mijn x-box en bij mij laptop

volgens mij is media compagnion nodig voor de tbn/nfo enz files
laurens0619 schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:30:
[...]

Welke stappen moet ik nu precies doen om dit resultaat ook voor elkaar te krijgen? Heb een XBMC build van vorige week draaien met de mediastream skin.

Ik heb een SMB share met 500gb aan films/muziek. Dit is gewoon de gedeelde completed folder van SABnzbd. Als ik hier echter een scan op doe komt hij maar met 3 films. Moet ik de mappen op een bepaalde manier renamen dat hij deze info wel vindt? Of de .iso uitpakken naar vob files?

Heb al een tijdje mee lopen te klooien maar krijg zon net overzicht niet netjes voor elkaar (en werk daarom maar in bestand modus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De Live versie draait zo te zien al op een erg kale Ubuntu distro. Je ziet die oranje balk laden met het XBMC logo en daarna komt meteen XBMC tevoorschijn. Werkt best goed moet ik zeggen. Misschien dat het op een snelle USB stick wat sneller tevoorschijn komt als vanaf een CD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Is er ook zoiets als een mp3 scraper die thumbs zoekt bij cd's?

Heb nl. een flink archief en als ik hier per cd hoesjes bij wil zoeken etc. weeg ik een ons en ben ik 2 jaar verder :+
Pagina: 1 ... 4 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>