Toon posts:

[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 38 Laatste
Acties:
  • 273.215 views

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 16:17
andreict schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:49:
huhm. Ik blijf toch problemen houden met xbmc. Nu op full hd wordt de film afgespeeld in zijn originele formaat (dus bijv een xvid van 640 480 is gewoon een klein beeldje op het scherm)

Dit kan je normaal wel aanpassen in de instellingen maar dat baat niet. Ook zo gauw als ik een film open verneukt xbmc heel de layout alle teksten worden vage blokjes en de muis is een groot blokje geworden. erg irritant.
Bigfoot87 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:29:
[...]
De Windows versie is nog altijd in alpha status, een final-versie staat voor eind oktober op de planning.
Zou best kunnen dat het tegen die tijd dus wel werkt. :)
Een alpha-versie heet een alpha-versie omdat het een alpha versie is!
Jij stelt eisen van een Final-versie.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:10
Vind eigenlijk niet dat het nog de naam alpha verdient. Meeste dingen werken perfect, sinds de feature-freeze zijn er al gigantisch veel bugs opgelost en aangezien ze eind oktober met een Final komen, zou dit toch al een beta genoemd mogen/moeten worden. :)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-05 16:57
Bigfoot87 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:56:
[...]

[...]

Een alpha-versie heet een alpha-versie omdat het een alpha versie is!
Jij stelt eisen van een Final-versie.
Ik stel geen eisen merk het alleen op. Maar het rare is dat is niemand anders over deze problemen hoor dus vandaar...

• Fire69
andreict schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:05:
[...]

Ik stel geen eisen merk het alleen op. Maar het rare is dat is niemand anders over deze problemen hoor dus vandaar...
Wekl platform draai je? Welke videokaart heb je? Welke drivers gebruik je?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-05 16:57
Fire69 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:37:
[...]

Wekl platform draai je? Welke videokaart heb je? Welke drivers gebruik je?
Windows xp sp3
Nvidia 7100 gs (MSI)
Laatste drivers van nvidia: GeForce Release 175 WHQL

• Fire69
Heb je al een volledige uninstall gedaan? Dus ook uit je profiel de xbmc-folder weg?
Andere versie drivers proberen.

Probeer ook eens een andere resolutie, en windowed ipv full-screen. Maakt dat verschil?

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Mijn klok loopt een uur achter in XBMC.

Ik gebruik rev15165 van 25-08-2008.

Het lijkt erop dat de timeserver de tijd synced met een verkeerde timezone. Ook via Google lukt het me niet om dit te fixen/in te stellen...

(Ben ik blind???)

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:05

MsG

Forumzwerver

Probleem had ik ook. Start de xbox es door de eject knop in te drukken, dan boot hij in de normale M$ dashboard. Dan moet je daar je timezone ff goed zetten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

MsG schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:20:
Probleem had ik ook. Start de xbox es door de eject knop in te drukken, dan boot hij in de normale M$ dashboard. Dan moet je daar je timezone ff goed zetten.
Ik het officiele dashboard staat de tijd goed. Ik vermoed dat ik de timezone ook nog moet aanpassen in de softmod. Maar daarover discussieren mag hier natuurlijk niet. Omdat een ander dashboard ook de foutieve tijd heeft, weet ik nu wel zeker dat het zo zit, en dat het niet in XBMC is in te stellen.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Anoniem: 239002

Anoniem: 255178 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:23:
Gooi je map thumbs/music in xbmc/userdata weg. ;)
Dat werkt helaas niet :-(.

Ik heb net de laatste XBMC versie erop gezet en ik krijg mij rss feeds niet meer te zien. Bij de instellingen staan ze wel gewoon aan. Iemand enig idee wat dit kan zijn ?

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 14:18
Ik heb net XOT-Uzg.v3.2.0a3 online gezet. Met behulp van een aantal mede Tweakers heb ik het volgens mij nu zo gekregen dat het allemaal werkt onder Linux.

Je kunt het hier downloaden: http://code.google.com/p/...name=XOT-Uzg.v3.2.0a3.zip

Graag hoor ik eventuele problemen, zodat ik kan werken naar een stabiele 3.2.0 release die uit gaat komen als XBMC Atlantis final uit is.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Anoniem: 255178

Anoniem: 239002 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:18:
[...]

Dat werkt helaas niet :-(.

Ik heb net de laatste XBMC versie erop gezet en ik krijg mij rss feeds niet meer te zien. Bij de instellingen staan ze wel gewoon aan. Iemand enig idee wat dit kan zijn ?
Vreemd, als je de map verwijderd zou xbmc de thumbs weer gaan ophalen van je folders.

RSS feeds werken niet. edit user problem
Fire69 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:59:
Vind eigenlijk niet dat het nog de naam alpha verdient. Meeste dingen werken perfect, sinds de feature-freeze zijn er al gigantisch veel bugs opgelost en aangezien ze eind oktober met een Final komen, zou dit toch al een beta genoemd mogen/moeten worden. :)
Vooruitzicht xbmc

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 05-09-2008 20:06]

• Fire69
Ziet er goed uit! Gaat wel snel vooruit, ben benieuwd hoe de final zich gaat gedragen. :)

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-05 21:28
GroteBozewolf schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:58:
Ik heb net XOT-Uzg.v3.2.0a3 online gezet. Met behulp van een aantal mede Tweakers heb ik het volgens mij nu zo gekregen dat het allemaal werkt onder Linux.

Je kunt het hier downloaden: http://code.google.com/p/...name=XOT-Uzg.v3.2.0a3.zip

Graag hoor ik eventuele problemen, zodat ik kan werken naar een stabiele 3.2.0 release die uit gaat komen als XBMC Atlantis final uit is.
Heb gisteravond even snel geprobeerd onder Ubuntu, werkt perfect!

Hulde aan GBW _/-\o_

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 22:38
GroteBozewolf schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:58:

Vluchtige check leert me van niet, maar dat is dat 32/64 bit verhaal wat ik al aan voelde komen, paden en logging is dik in orde *O*

Baal wel, zit ik eergister alles klaar te maken voor een maandje er tussenuit gaan, gister de hele dag reizen, vandaag wat mail checken, gelijk 8 updates en is het opgelost :p

Heeft iemand er baat bij als ik er toch nog in ga springen om bv 64 bit libs erin te hangen of niet? (ik weet dat het XBMC project zelf bij 32 blijft hangen, maar het is wel gewoon bij de 64bit repo's beschikbaar. Maar op script niveau gaat dit snel fout)

• GroteBozewolf
LinuX-TUX schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:28:
[...]

Vluchtige check leert me van niet, maar dat is dat 32/64 bit verhaal wat ik al aan voelde komen, paden en logging is dik in orde *O*

Baal wel, zit ik eergister alles klaar te maken voor een maandje er tussenuit gaan, gister de hele dag reizen, vandaag wat mail checken, gelijk 8 updates en is het opgelost :p

Heeft iemand er baat bij als ik er toch nog in ga springen om bv 64 bit libs erin te hangen of niet? (ik weet dat het XBMC project zelf bij 32 blijft hangen, maar het is wel gewoon bij de 64bit repo's beschikbaar. Maar op script niveau gaat dit snel fout)
De enige pre-compile lib die ik gebruik is de 'pysqlite2' lib, als je die op 64 bits wilt implementeren, dan vind ik het prima. Als je mij ff een mailtje stuurt naar uitzendinggemist.vx[@t]gmail[d0t]com met daarbij een uzg.log van je crash, dan zal ik je mijn msn-adres ff geven, dan ik je via de msn wat op weg helpen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-02 20:37
Ik heb de nieuwste XOT UZG er opgezet, maar ik kijg hem niet meer aan de praat.
Na het opstarten komt het menu niet meer tevoorschijn.
Ik heb al een andere xbmc geinstaleerd, maar het mag allemaal niet baten.
Iemand mischien een oplossing??

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:57

Indoubt

Always be indoubt until sure

LinuX-TUX schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 19:31:
[...]

:Y) mooi, zoals eerder vermeld, op een 64Bit systeem gaat hij keihard op z'n )(@#%* bij aankomst op de 32Bit _sqlite.so binary. Maar onder 32Bit komt hij ook niet veel verder, vreemd genoeg -O-
Zijn er hier eigenlijk tweakers die XBMC al succesvol op vista 64 bit draaien? Een search levert niet veel op. Ik ben nu een htpc met vista 64 aan het samenstellen en overweeg XBMC.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:35
Indoubt schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:52:
[...]

Zijn er hier eigenlijk tweakers die XBMC al succesvol op vista 64 bit draaien? Een search levert niet veel op. Ik ben nu een htpc met vista 64 aan het samenstellen en overweeg XBMC.
werkt hier zonder problemen..

xvid, divx, dvds geprobeerd zal straks is 1080p proberen..
(vista 64bit sp1)

ik zou trouwens voor linux gaan als je XBMC wilt gebruiken..

[Voor 7% gewijzigd door Icekiller2k6 op 06-09-2008 12:55]

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• Fire69
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:32:
[...]

ik zou trouwens voor linux gaan als je XBMC wilt gebruiken..
Ik niet... echt waar niks anders dan problemen mee gehad om het aan de praat te krijgen en het ook zo te houden. :/
De Windows-versie is (naar mijn ervaring) 100x eenvoudiger (zeker als je hiervoor als Windows-gebruiker naar Linux zou moeten overschakelen)

• Icekiller2k6
Fire69 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 14:05:
[...]

Ik niet... echt waar niks anders dan problemen mee gehad om het aan de praat te krijgen en het ook zo te houden. :/
De Windows-versie is (naar mijn ervaring) 100x eenvoudiger (zeker als je hiervoor als Windows-gebruiker naar Linux zou moeten overschakelen)
pf ;) gebruik de live usb stick! ;)

btw heb een handleiding voor ;)http://www.hnboekhouding.be/rss/xbmc_hardy_ubuntu.pdf

[Voor 9% gewijzigd door Icekiller2k6 op 06-09-2008 14:19]

• GroteBozewolf
certefied schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:20:
Ik heb de nieuwste XOT UZG er opgezet, maar ik kijg hem niet meer aan de praat.
Na het opstarten komt het menu niet meer tevoorschijn.
Ik heb al een andere xbmc geinstaleerd, maar het mag allemaal niet baten.
Iemand mischien een oplossing??
Controleer even goed welke versie van XBMC je gebruikt? Voornamelijk de revision is belangrijk. Je hebt XOT-Uzg.v3.2.0a3 minimaal rev14899 nodig. Als je een oudere versie hebt van voor die revision, dan gaat het niet werken. Maar er is een work-around:

Je moet dan je skins folder die in de XOT-Uzg.v3\resources staat verplaatsen naar de XOT-Uzg.v3\ folder. Dan zou het moeten werken.

• certefied
  • Laatst online: 16-02 20:37
GroteBozewolf schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:58:
[...]

Controleer even goed welke versie van XBMC je gebruikt? Voornamelijk de revision is belangrijk. Je hebt XOT-Uzg.v3.2.0a3 minimaal rev14899 nodig. Als je een oudere versie hebt van voor die revision, dan gaat het niet werken. Maar er is een work-around:

Je moet dan je skins folder die in de XOT-Uzg.v3\resources staat verplaatsen naar de XOT-Uzg.v3\ folder. Dan zou het moeten werken.
Thnx ik heb de folder verzet ,en nu werkt het weer.
Dit betekent dus dat ik een oudere versie heb.
Toch ff opzoek naar een nieuwere versie.

Anoniem: 108175

Kan iemand mij vertellen hoe ik het xbmc logo kan veranderen.
Heb ik daarvoor skin manager nodig?
Wil het zoals bigfoot87 in zijn auto heeft maar dan bmw logo :)

• Icekiller2k6
kijk in de layout dir..

[Voor 92% gewijzigd door Icekiller2k6 op 07-09-2008 13:32]

Anoniem: 197658

Ik heb sinds een tijdje (1,5 á 2 mnd) last van het feit dat als ik door een lijst uitzendingen scroll van Uitzending Gemist, XBMC gaat hangen en alleen nog maar hardwarematig te resetten is. XBMC versie is van 31 mei

• Fire69
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 14:15:
[...]

pf ;) gebruik de live usb stick! ;)

btw heb een handleiding voor ;)http://www.hnboekhouding.be/rss/xbmc_hardy_ubuntu.pdf
Volgende week zijn er in de Aldi 8GB sticks, zal het na aankoop van zo eentje eens testen. :)
Hoewel ik er het nut niet van inzie, werkt perfect hier onder Windows ;)

Zou je iets specifieker kunnen zijn?
Ben al een tijdje aan het zoeken maar kan het niet vinden |:(

• Fire69
layout-dir? Bedoel je niet in de media-dir? Splash.png heb je nodig. :)

• Bigfoot87
Anoniem: 108175 schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:28:
Kan iemand mij vertellen hoe ik het xbmc logo kan veranderen.
Heb ik daarvoor skin manager nodig?
Wil het zoals bigfoot87 in zijn auto heeft maar dan bmw logo :)
Haha! Waarom BMW? Peugeot is zoveel mooier... :P
Anyway... je zoekt splash.png in de Media map. ;)

Bigfoot87 schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:31:
[...]

Haha! Waarom BMW? Peugeot is zoveel mooier... :P
Anyway... je zoekt splash.png in de Media map. ;)
Jaja heb een BMW en wil mn xbox erin bouwen heb mn auto al voorbereid van de nodige kabels.
Heb al een hoop nuttige informatie gevonden.
Als je interesse heb wil ik wel fotos posten in jouw Mediacenter in de auto topic :) .

Heb splash.png gevonden, echter als ik deze vervang door ander logo gebeurd er niks.
Moet ik nog iets anders veranderen?

Moet werken splash.png vervangen!
Plaats je wel weer een png file terug of rename je een jpeg file naar splash.png?
Dat laatste werkt natuurlijk niet.
Een png file kun je opslaan met een transparante achtergrond, dit lukt niet met jpeg.

Anoniem: 180791

Ik heb een vaag probleem met mijn XBMC: als ik via het netwerk (via switch aan hub) naar mijn pc browse en daar een aantal dvds zie staan kan ik de mappen wel openen, maar de dvd opent ie maar niet.

De dvds bestaan uit 2 mappen (audio_ts en video_ts), maar daarin dan weer een aantal bestanden. Ik open altijd het bestand video_ts.ifo. Rechtsbovenin begint wel iets te laden, dat stopt na 5 seconden en er gebeurt verder niets.

Ik heb via ccx_gui de mappen op mijn pc gedeeld. Dit proggie draait als NT service.

Kan wel muziek openen uit mn muziekdir en afspelen en kan avi's openen en afspelen van een pc van een huisgenoot (hij download geen dvd's).

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is? Een vriend kan op zijn xbox wel zonder problemen een dvd openen via XBMC. Als ik ze open met iets als PowerDVD doen ze het ook gewoon zonder problemen :?

Indien niet duidelijk: het gaat hier over een XBOX, dus niet over een X360.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 180791 op 08-09-2008 21:37]

• Icekiller2k6
Anoniem: 180791 schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:28:
Ik heb een vaag probleem met mijn XBMC: als ik via het netwerk (via switch aan hub) naar mijn pc browse en daar een aantal dvds zie staan kan ik de mappen wel openen, maar de dvd opent ie maar niet.

De dvds bestaan uit 2 mappen (audio_ts en video_ts), maar daarin dan weer een aantal bestanden. Ik open altijd het bestand video_ts.ifo. Rechtsbovenin begint wel iets te laden, dat stopt na 5 seconden en er gebeurt verder niets.

Ik heb via ccx_gui de mappen op mijn pc gedeeld. Dit proggie draait als NT service.

Kan wel muziek openen uit mn muziekdir en afspelen en kan avi's openen en afspelen van een pc van een huisgenoot (hij download geen dvd's).

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is? Een vriend kan op zijn xbox wel zonder problemen een dvd openen via XBMC. Als ik ze open met iets als PowerDVD doen ze het ook gewoon zonder problemen :?

Indien niet duidelijk: het gaat hier over een XBOX, dus niet over een X360.
slechte versie van xbmc bij bepaalde builds werkt het niet.

Hmm.. en wat zou de goede 'build' moeten zijn dan?

• Fire69
De nieuwste al geprobeerd?

Ik dacht altijd dat ik de nieuwste had, maar misschien dat er onlangs een nieuwere is verschenen.

• Icekiller2k6
Anoniem: 180791 schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:57:
Ik dacht altijd dat ik de nieuwste had, maar misschien dat er onlangs een nieuwere is verschenen.
zeg dan even welke je hebt hé..

• Bigfoot87
Anoniem: 108175 schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:12:
[...]

Jaja heb een BMW en wil mn xbox erin bouwen heb mn auto al voorbereid van de nodige kabels.
Heb al een hoop nuttige informatie gevonden.
Als je interesse heb wil ik wel fotos posten in jouw Mediacenter in de auto topic :) .
Mail me even: henko87 [at] gmail
Kan je wel met het 1 en ander helpen denk ik. :)

• Fire69
Anoniem: 180791 schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:57:
Er komt ongeveer 2-wekelijks een nieuwe T3ch-versie uit, dus zeg maar, hoe lang is het geleden dat je een update gedaan hebt? :)

Dit is een goeie XBMC Media Companion kun je de bibliotheek mee bewerken van xbmc.
Was fanart aan movies toevoegen in mediastream.
Voorbeeld;
Happy Feet (2006).avi
Happy Feet (2006).srt
Happy Feet (2006)-fanart.jpeg
Als je de jpeg zo toevoegd aan je map opend hij vanzelf de backdrop zodra je op de map opent in bibliotheek modus.
Met XBMC Media Companion kun je blijkbaar fanart ook toevoegen en downloaden.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 09-09-2008 23:23]

• Bigfoot87
Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:22:
Dit is een goeie XBMC Media Companion kun je de bibliotheek mee bewerken van xbmc.
Voorbeeld;
Happy Feet (2006).avi
Happy Feet (2006).srt
Als je de jpeg zo toevoegd aan je map opend hij vanzelf de backdrop zodra je op de map opent in bibliotheek modus.
Nee sorry maar met XBMC Media Companion kun je alleen filminformatie en thumbs ophalen.
Het programma maakt een nfo-file aan waar alles in opgeslagen wordt.
Wel heel handig want je zit nooit meer te klieren met de IMDB scraper enzo.

Mijn bestandsindeling ziet er dus zo uit:

Happy Feet (2006).avi
Happy Feet (2006).srt
Happy Feet (2006).nfo
Happy Feet (2006).tbn

Er is ook een programma dat automatisch fanart download (op basis van gegevens van XBMC Media Companion) maar dat programma werkt atm niet doordat de bronwebsite down is.

Hier kun je fanart voor je films downloaden: Klik

[Voor 7% gewijzigd door Bigfoot87 op 10-09-2008 08:13]

• Fire69
Bij een hoop films krijg ik nu al automatisch een passende backdrop. Van waar haalt XBMC deze dan juist?

• Bigfoot87
Fire69 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:41:
Bij een hoop films krijg ik nu al automatisch een passende backdrop. Van waar haalt XBMC deze dan juist?
Van series worden die automatisch meegedownload van de theTVDB. Wat films betreft heb ik geen idee waar die vandaan komen dan... zal eens kijken als ik thuis ben.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 19:08
Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:22:
Voorbeeld;
Happy Feet (2006).avi
Happy Feet (2006).srt
OK nice, maar dan zou je dus elke film in een eigen map moeten zetten?

• Fire69
Nee, waarom?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 19:08
Ik dacht dat Fanart als achtergrond wordt weergegeven.. als ik 10 films mèt fanart in een map heb staan gaat dat dus moeilijk worden. Of zit ik er helemaal naast?

• Fire69
Als jij 10 films in 1 folder hebt staat (met fanart erbij) en je laat deze naar de Library scannen, zal hij de fanart die bij een specifieke film hoort laten zien als backdrop als je de film in de Library selecteert.

Bigfoot87 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:12:
[...]

Nee sorry maar met XBMC Media Companion kun je alleen filminformatie en thumbs ophalen.
Het programma maakt een nfo-file aan waar alles in opgeslagen wordt.
Wel heel handig want je zit nooit meer te klieren met de IMDB scraper enzo.

Mijn bestandsindeling ziet er dus zo uit:

Happy Feet (2006).avi
Happy Feet (2006).srt
Happy Feet (2006).nfo
Happy Feet (2006).tbn

Er is ook een programma dat automatisch fanart download (op basis van gegevens van XBMC Media Companion) maar dat programma werkt atm niet doordat de bronwebsite down is.

Hier kun je fanart voor je films downloaden: Klik
Je hebt helemaal gelijk, .nfo en .tbn worden toegevoegd en je kunt fanart niet scrapen maar scannen.
Zag nu ook dat je meerdere fanart backdrops kunt toevoegen aan een movie.

Happy Feet (2006)-fanart2.jpeg
Happy Feet (2006)-fanart3.jpeg

In de preferences van XBMC Media Companion kun je slide show instellen.
Is dit ook in mediastream mogelijk ?

Hoop dat moviebackdrops.com weer online komt.
Fire69 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:41:
Dat probeer ik juist voor elkaar te krijgen, heb al een aantal films toegevoegd, maar telkens geen fanart backdrop. ;(

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 10-09-2008 20:22]

• Bigfoot87
Misschien een domme vraag... maar hoe stel je een rating in voor je muziek?
Ik heb het dus over de 5 sterren die je in de visualisatie-modus ziet.
Zou tof zijn als iemand me aan een antwoord helpen kon. :)

Bigfoot87 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:40:
Misschien een domme vraag... maar hoe stel je een rating in voor je muziek?
Ik heb het dus over de 5 sterren die je in de visualisatie-modus ziet.
Zou tof zijn als iemand me aan een antwoord helpen kon. :)
Dat kan in windows media player maar ook in xbmc dmv de info button dan kun je de rating aanpassen.

• Bigfoot87
Anoniem: 255178 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:06:
[...]

Dat kan in windows media player maar ook in xbmc dmv de info button dan kun je de rating aanpassen.
Thnx! Je moet inderdaad in de bibliotheek het bewuste nummer opzoeken en dan dmv het witte knopje kiezen voor "Muziek Informatie." :)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Handiger is om met de afstandbediening pijl omhoog te doen bij het muziek afspelen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Fire69
Wordt die info in de ID3-tag opgeslaan? Of enkel in de Library?

Ik heb net een hoop kinder-dvd's toegevoegd aan de Library, en ze worden voor 95% verkeerd gescraped :'(
Logisch natuurlijk, K3 en Nijntje en zo staat niet in IMDB :P
Ik heb voor een hoop dvd's al zelf tbn's gemaakt, maar hoe krijg ik de film-info nu juist in de Library?
Moet ik voor elke dvd een nfo-file aanmaken? Zo ja, heeft iemand daar een voorbeeldje van? :?

MediaStream mod preview for 4:3 aspect-ratio TV

Als je de info nou ook nog kon verbergen en 16:9 formaat.
Zou dit een hele mooie layout zijn om van je backdrops te genieten.

Thanks bigfoot87. zag je post.

XBMC Media Companion zou een goede oplossing zijn.
In het .nfo file staan de film gegevens.
Voorbeeld Felon (2008).nfo (geopend met kladblok)

<movie>
<title>Felon</title>
<rating>7.9</rating>
<year>2008</year>
<top250>0</top250>
<votes>8,892</votes>
<outline>A family man convicted of killing an intruder must cope with life afterward in the violent penal system. |</outline>
<plot></plot>
<tagline>No Rules. No Hope. No Way Out.</tagline>
<runtime>104 min</runtime>
<thumb></thumb>
<mpaa>Rated R for brutal violence, pervasive language and brief nudity.</mpaa>
<watched></watched>
<id>tt1117385</id>
<genre>Crime / Drama</genre>
<credits>Ric Roman Waugh</credits>
<director>Ric Roman Waugh</director>
<premiered></premiered>
<studio>Pantry Films</studio>
<trailer></trailer>
<actor>
<name>Val Kilmer</name>
<role>John Smith</role>
<thumb>http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMjAwMDA3MDAxNF5BMl5BanBnXkFtZTcwMjM1NjYyMQ@@._V1._SX100_SY140_.jpg</thumb>
</actor>
</movie>

• Fire69
Mja, zal het idd maar best met XMC doen, als ik manueel al die nfo's moet maken, ben ik volgende week nog bezig :P

• Bigfoot87
Anoniem: 255178 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:00:
MediaStream mod preview for 4:3 aspect-ratio TV

Als je de info nou ook nog kon verbergen en 16:9 formaat.
Zou dit een hele mooie layout zijn om van je backdrops te genieten.

Thanks bigfoot87. zag je post.
Zo dacht ik er ook over ;)
Er is nog niet echt een view waardoor de backdrops goed tot hun recht komen.
In de instellingen van de skin is de info trouwens wel uit te schakelen. :)

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-05 21:28
Sinds ik een paar maanden geleden een nieuwe gesoftmodde xbox heb werkt imdb al niet, zelfs niet als ik akas.imdb.com in www.imdb.com verander. Onder Ubuntu en Windows werkt het wel.

Nu heb ik vandaag de laatste t3ch erop gezet, en die hangt zelfs vast als ik imdbb info opvraag. Eerst vraagt hij om de naam van de film te verbeteren omdat hij hem niet vindt, dan verbeter ik hem en dan komt een lijst met overeenkomende titels, en als ik dan de goede kies blijft hij hangen bij het ophalen van de gegevens :S

• Fire69
Ik hou bij elke divx/xvid de nfo-file van de release-group bij.
XBMC Media Companion heeft er daar net 45 van overschreven zonder bevestiging te vragen :'(
Een geluk dat ik het net op tijd zag, of het waren er +300 geweest :(

• Bigfoot87
Fire69 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:41:
Ik hou bij elke divx/xvid de nfo-file van de release-group bij.
XBMC Media Companion heeft er daar net 45 van overschreven zonder bevestiging te vragen :'(
Een geluk dat ik het net op tijd zag, of het waren er +300 geweest :(
Waarom houd je de nfo-file van de release groepen er bij dan?
Heeft toch verder geen nut?

En +300!? Heb je je films op een NAS opgeslagen ofzo?
Of heb je gewoon een hele grote harde schijf in je Xbox zitten?

[Voor 12% gewijzigd door Bigfoot87 op 11-09-2008 15:07]

• Fire69
Tja, gewoon, voor de volledigheid :P

Die +300 zijn enkel diegene die ik nog niet op DVD geschreven heb :+
Maar dat ga ik ook niet meer doen, want heb deze week ontdekt dat ~1/3de van mijn dvd's niet meer leesbaar zijn :(

Ik heb een 1TB schijf aan een servertje hangen, alles wordt van daar gestreamed.

• Bigfoot87
Fire69 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:23:
Tja, gewoon, voor de volledigheid :P

Die +300 zijn enkel diegene die ik nog niet op DVD geschreven heb :+
Maar dat ga ik ook niet meer doen, want heb deze week ontdekt dat ~1/3de van mijn dvd's niet meer leesbaar zijn :(

Ik heb een 1TB schijf aan een servertje hangen, alles wordt van daar gestreamed.
't Is dat je in Belgie woont... anders was ik ff langsgekomen met mn NAS. :P
Ongelofelijk man...

DVD's zijn inderdaad verre van veilig, ik heb mijn DVD collectie ook aan de kant gezet en ben Divx-films gaan sparen die ik op mijn NAS gooi.

• Fire69
Hehehe :P
Ik wil je wel eens een lijst bezorgen, maar ja, je kan ze in NL met jullie snelheden en FUP's waarschijnlijk sneller downloaden dan dat je ze komt halen :)

Ik verzamel ook wel nog DVD's, maar als iso :+ Handig voor de kindjes, met meerdere talen en zo.

Fire69 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:45:
Hehehe :P
Ik wil je wel eens een lijst bezorgen, maar ja, je kan ze in NL met jullie snelheden en FUP's waarschijnlijk sneller downloaden dan dat je ze komt halen :)

Ik verzamel ook wel nog DVD's, maar als iso :+ Handig voor de kindjes, met meerdere talen en zo.
Daar heb je gelijk in 9 min 700 MB is het record bij mij, heb inmiddels ook een aardige collectie +350
Dvd files doe ik het liefste niets mee, alleen pamas kidstime (25 dvd's met totaal 100 ned. gesproken animatie films).

Wat betreft de .nfo files bewaarde ze eerst ook maar keek er nooit naar.
In de .nfo file van Media Companion staat meer info over de film, maar idd. geen info over de kwaliteit.

Nieuwste versie geinstalleerd en het werkt nu. Toppie

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Hebben jullie er ook last van dat ISO's van DVD lichtelijk schokken, dus niet helemaal vloeiende beelden geven? Maar als ik een normale DVD bekijk met XBMC dat ik hier geen last van heb.

Fanart backdrops download sites lijken plat te liggen, weet iemand nog een adres waar je ze nog wel kunt downloaden ?
Of Torrent files ?

• Bigfoot87
Anoniem: 255178 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:04:
Fanart backdrops download sites lijken plat te liggen, weet iemand nog een adres waar je ze nog wel kunt downloaden ?
Of Torrent files ?
Ja echt balen... deze website is ook best goed, hoewel ie het zo af en toe ook laat afweten.

Ook al dagen geen succes.

Anoniem: 82654

Ik heb via xbox media companion nfo's & thumbs aangemaakt en in een aparte directory gezet.
Is het mogelijk om die data te gebruiken als de nfo's & tbn's niet in dezelfde map staan als de films?

Ik probeer trouwens ook episode data te gebruiken maar zonder succes:
Ik heb een map The fresh prince of bell-air\Season 1 gemaakt en via media companion laten scrapen, maar ik krijg enkel 1 nfo file met info van season 1 episode 0 (?)
Kan iemand mij zeggen hoe ik ervoor zorg dat ik alle info kan bekomen (per episode per seizoen)
Kwa filenames maak ik gewoon legen bestanden voor media companion...

Anoniem: 82654 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 17:43:
Ik heb via xbox media companion nfo's & thumbs aangemaakt en in een aparte directory gezet.
Is het mogelijk om die data te gebruiken als de nfo's & tbn's niet in dezelfde map staan als de films?
Volgens mij niet.
Ik probeer trouwens ook episode data te gebruiken maar zonder succes:
Ik heb een map The fresh prince of bell-air\Season 1 gemaakt en via media companion laten scrapen, maar ik krijg enkel 1 nfo file met info van season 1 episode 0 (?)
Kan iemand mij zeggen hoe ik ervoor zorg dat ik alle info kan bekomen (per episode per seizoen)
Kwa filenames maak ik gewoon legen bestanden voor media companion...
Als je een serie toevoegd geeft hij idd alleen info over de serie, nu moet je de inhoud van die serie nog scannen. Zodra je dat gedaan hebt zul je alle info wel zien staan. ;)

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:47
ik heb hier een 4 GB USB stick liggen die ik wil aansluiten op de xbox met deze kabel
(PC hoeft dan niet aan te staan met streamen en ik wil geen FTP gebruiken, o.a. voor MP3 en Films)

Kan dit? Wordt dit ondersteund door XBMC??

[Voor 4% gewijzigd door groxgrox op 13-09-2008 19:38]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ligt aan de USB-stick. Mijn MP3-USb stick trok hij niet. Mijn 4GB aldi stick weer wel. Opzich moet het technisch gezien werken daar ik die kabel hier ook gewoon heb en het met die 4GB stick wel werkt.

• Bigfoot87
groxgrox schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 19:37:
ik heb hier een 4 GB USB stick liggen die ik wil aansluiten op de xbox met deze kabel
(PC hoeft dan niet aan te staan met streamen en ik wil geen FTP gebruiken, o.a. voor MP3 en Films)

Kan dit? Wordt dit ondersteund door XBMC??
Is inderdaad een kwestie van testen... een USB kabel is iig nooit weggegooid geld.
Je kunt er altijd een toetsenbord of muis op aansluiten.

Verder is de USB-stick altijd read-only!
Items kopiëren van je Xbox naar de stick is dus niet mogelijk.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Savegames moet wel willen schijnt, met een speciaal programma zodat je hem laat denken dat het een actionreplay is. Althans dat lees ik overal.

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
MediaStream v0.91 (14.09.08) is uit:

http://www.teamrazorfish.co.uk/mediastream.html

• ultralover
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 11:40
Weet iemand hoe je het opstartgeluid van de xbmc zachter kan zetten?

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
XBMC changelog:

2008-09-14 15562 fixed: Ticket #4498 - merged RTMP fixes from trunk r15561, thanks to frosty
2008-09-14 15561 fixed: Ticket #4498 - RTMP support backport to XBMC for Xbox, thanks to frosty

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-04 16:12
ultralover schreef op maandag 15 september 2008 @ 01:12:
Weet iemand hoe je het opstartgeluid van de xbmc zachter kan zetten?
xbmc onthoudt het laatst gekozen volumeniveau. De xbox zelf met dat enorme lawaai als ie opstart dat kan je niet aanpassen, dat knalt bij mij soms ook door de boxen 's avonds laat als ik er niet verdacht op ben en de versterker nog goed open staat... Schrik me er altijd dood van...

• Bigfoot87
Hieruit leid ik af dat er een nieuwe/ herziene PMIII skin aan zit te komen. Ben benieuwd... :D

EDIT:
Yep, in de eerstvolgende release een vernieuwde PMIII skin, met nieuwe geluiden en scherper dan ooit.

[Voor 28% gewijzigd door Bigfoot87 op 15-09-2008 19:30]

Heb altijd PMIII gedraaid op m'n oude tv. Vond het een hele goede skin met een fijn menu structuur.
Na het aanschaffen van een plasma is mediastream in beeld gekomen en is grafisch een stuk beter, moderner en ook hier een goede menu structuur en wat extra features tov.PMII.
Ben benieuwd of de update mij weer van skin kan laten switchen.

• GroteBozewolf
bird42 schreef op maandag 15 september 2008 @ 08:14:
XBMC changelog:

2008-09-14 15562 fixed: Ticket #4498 - merged RTMP fixes from trunk r15561, thanks to frosty
2008-09-14 15561 fixed: Ticket #4498 - RTMP support backport to XBMC for Xbox, thanks to frosty
Ik las het al! Ik ben nu een build aan het draaien om mijn Southpark Channel te testen voor XOT-Uzg.v3.2.0!!!!

• Bigfoot87
Anoniem: 255178 schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:52:
Heb altijd PMIII gedraaid op m'n oude tv. Vond het een hele goede skin met een fijn menu structuur.
Na het aanschaffen van een plasma is mediastream in beeld gekomen en is grafisch een stuk beter, moderner en ook hier een goede menu structuur en wat extra features tov.PMII.
Ben benieuwd of de update mij weer van skin kan laten switchen.
Heb hem even gedownload via de svn, hij lijkt meer gericht op Linux en Windows gebruikers.
De skin is een stuk trager geworden op de Xbox. Nieuwe geluiden stellen niet veel voor, zijn de geluiden van Vision. Maar toch is ie zeker niet slecht. :)

Hmm geluiden had ik al veranderd.
Maar hoe doe je dat, downloaden van svn :?
Hier moet ik toch wezen of niet soms ?

edit
dit lukt me wel.
PMIII HD Achtergronden.

background-music
http://img169.imageshack.us/img169/5633/backgroundmusicxs2.jpg

background-pictures
http://img169.imageshack.us/img169/8997/backgroundpictureswl4.jpg

background-scripts
http://img291.imageshack.us/img291/1618/backgroundscriptslx9.jpg

background-settings
http://img169.imageshack.us/img169/6856/backgroundsettingsqa8.jpg

background-videos
http://img291.imageshack.us/img291/7120/backgroundvideosnc6.jpg

background-weather
http://img169.imageshack.us/img169/9599/backgroundweathervn7.jpg

[Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 15-09-2008 23:58]

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:45
http://tortoisesvn.tigris.org/ is een windows client om svn te gebruiken.
Gewoon rechtermuis op een lege map, SVN checkout doen en die url ingeven.
Daarna nog even de texture file aanmaken met de build.bat file en klaar.

• Icekiller2k6
Anoniem: 255178 schreef op maandag 15 september 2008 @ 23:20:
Hmm geluiden had ik al veranderd.
Maar hoe doe je dat, downloaden van svn :?
Hier moet ik toch wezen of niet soms ?
svn client...
tortoisesvn vb
kun je die 'link' toevoegen & laten opslaan op uw hd

Thanks !!!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan alles los downloaden maar een SubVersioN programma lijkt me handig ;)

spuit 33,1/3

[Voor 9% gewijzigd door MsG op 16-09-2008 00:06]

Anoniem: 35844

Ik heb de versie van XBMCWorld en hij speelt wel .iso af maar soms heb ik een bepaalde iso die hij dan niet afspeelt. Als ik kies met openen met... en dan Mplay kies doet hij het wel.

Ook heb ik last van dat er soms een iso is afgespeeld en dan kan ik erna die niet nog een keer afspelen. Enig idee waarom dat zou zijn ?

• Bigfoot87
Anoniem: 35844 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:24:
Ik heb de versie van XBMCWorld en hij speelt wel .iso af maar soms heb ik een bepaalde iso die hij dan niet afspeelt. Als ik kies met openen met... en dan Mplay kies doet hij het wel.

Ook heb ik last van dat er soms een iso is afgespeeld en dan kan ik erna die niet nog een keer afspelen. Enig idee waarom dat zou zijn ?
We wachten nog even op de beta (zou met een paar dagen beschikbaar moeten zijn) en dan brengen we een nieuwe versie uit, grote kans dat de problemen dan over zijn. :)

• jorisdekloris
  • Laatst online: 22-05 15:42

Tierelier

• Bigfoot87

• jorisdekloris
  • Laatst online: 22-05 15:42
Volgens mij kunen alleen gebruikers met amerikaanse providers daar gebruik van maken.

Tierelier

• MsG

MsG

Forumzwerver

In-build Proxy ftw! :)

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:18
moet je alleen dan nog een snelle proxy vinden!.

Gister met media companion bezig geweest. echt een ideaal programma.
Moest alleen met tvshow renamer nog even wat namen omzetten.
Jammer daat hij tvshows niet vanaf /share/tvshows/ kan inladen. Maar dat je persee naar /share/tvshows/naamserie/ toe moet.

Ik moet alleen me xbmc nog ff update, maar lees net dat jullie nog enkele dagen wachten voor een nieuwe versie. dus ik wacht ook nog even.

• Bigfoot87
Proxymogelijkheid zit er al in! :)

Anoniem: 35844

Oh mijn ....

Ik heb de laatste T3ch met Mediastream , als ik dan naar TV-Shows ga zegt hij
"Geen gescande informatie in deze weergave" "Wissel naar bestandsweergave"
maar waar ik ook klik ... er is geen scan optie.

IEmand enig idee?

• Bigfoot87
Anoniem: 35844 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:58:
Oh mijn ....

IEmand enig idee?
Naar de bestandsindeling gaan, en dan de map van je TVshow instellen als TVshow map en scannen naar de database. :)

Anoniem: 35844 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:58:
Oh mijn ....

IEmand enig idee?
Inhoud toewijzen. Dan kun je scannen. ;)
Pagina: 1 2 3 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee