Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Eerst inhoud toewijzen aan een map die je wilt toevoegen aan je bib.Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:42:
Ik krijg maar geen bibliotheekweergave, er staat altijd dat ik om moet schakelen naar bestandsweergave, hoe kan dit? Ook krijg ik IMDB niet aan de gang met films, hoe doe je dit precies?
Ga op de map staan die je wilt toevoegen en druk op de witte button, krijg je submenu kies inhoud toevoegen.
Nu zie je het scrape menu, kies voor films imdb doe nog wat instellingen aanvinken evt en scrapen maar.
Nu zijn ze aan je bib toegevoegd en met bijbehorende thumb, info en fanart.
Dit is de basis van srapen en toevoegen aan bib ook al ga je scrapen met media companion deze stappen moet je doen om de bib bij te werken.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 17:43 ]
Verwijderd
Thank youVerwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:39:
[...]
Eerst inhoud toewijzen aan een map die je wilt toevoegen aan je bib.
Ga op de map staan die je wilt toevoegen en druk op de witte button, krijg je submenu kies inhoud toevoegen.
Nu zie je het scrape menu, kies voor films imdb doe nog wat instellingen aanvinken evt en scrapen maar.
Nu zijn ze aan je bib toegevoegd en met bijbehorende thumb, info en fanart.
Dit is de basis van srapen en toevoegen aan bib ook al ga je scrapen met media companion deze stappen moet je doen om de bib bij te werken.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 18:00 ]
Gisteren een Xbox voor 20 euro gekocht. Net een Xbox Remote voor 9,95.
Harde schijf vervangen (had een 120Gb die toch maar lag te vertoffen, want PATA), AID-CD erin, one-click en klaar.
Damn, wat easy
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Tsja, ik heb er ook drie met XBMC in huis staan.... maar voor 20 euro had ik ze nog niet gezienanandus schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:55:
Lekker zeg
Harde schijf vervangen (had een 120Gb die toch maar lag te vertoffen, want PATA), AID-CD erin, one-click en klaar.
Damn, wat easy
Verwijderd
Ben niet bekend met plex, maar via xbmc windows kom ik in het menu dmv op de map te gaan staan en rechtse muisknop. In het menu staat de optie inhoud toewijzen.Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:53:
[...]
Thank you. Edit: Kom er niet niet echt uit, het gaat btw over Plex, maar dat is ongeveer hetzelfde toch?
Had je 't al gevonden Coeluh?Coeluh schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:50:
[...]
Ja dit kan. Je kan in een xml file (je moet ff zoeken welke) instellen welke commands op welke knoppen staan. Ik zal ff voor je zoeken.
Ik heb wel algevonden hoe je subtitles aan en uit zet met 1 druk op de knop:
<t>ShowSubtitles</t>
Maar hoe wissel ik met 1 druk op de knop tussen de engels en nederlands gesproken geluidstrack in een film?
[ Voor 26% gewijzigd door supersatan op 31-10-2008 00:01 ]
Verwijderd
Nja even goed bedanktVerwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 20:37:
[...]
Ben niet bekend met plex, maar via xbmc windows kom ik in het menu dmv op de map te gaan staan en rechtse muisknop. In het menu staat de optie inhoud toewijzen.
Zou dit echt vloeiend lopen op een xbox? Ik hoor al jaaaren dat de xbox geen HD aankan?*******************************************************************************toon volledige bericht
Fool's Gold
Container............: matroska
More Info............: http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=811
Audio Format.........: Dolby Digital
Bitrate..............: 640 kbps
Hz...................: 48,000
Video Format.........: DivX HD
Video Bitrate........: 4297 kbps
Bits Per Pixel.......: 0.26 BPP
Resolution...........: 1280 x 528
FPS..................: 23.976
Source...............: Blu Ray
Original Format......: NTSC
Genre................: Adventure/Comedy
-------------------------------------------------------------------------------
Release Notes
-------------------------------------------------------------------------------
These releases are made for my Xbox with XBMC installed. Of course they can be
used on any system but they will work for the Xbox for sure. Install and run the
movie from the harddrive. All files are made max 4GB for the Fat32/FATX Limit.
All my releases are made from High Def original source either BLU-RAY or HDDVD.
Please enjoy!
[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 31-10-2008 09:14 ]
Resolution...........: 1280 x 528 is volgens mij geen HDFire69 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:13:
Ik zat net naar een film te zoeken en zag toen de volgende nfo
[...]
Zou dit echt vloeiend lopen op een xbox? Ik hoor al jaaaren dat de xbox geen HD aankan?
Ik zou het gewoon proberen als je een hd tv hebt.Fire69 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:19:
Da's gewoon 720p hoor, maar omdat het anamorphic gefilmd is, kom je net niet aan de 720 beeldlijnen. Maar 't is dus wel HD
Het heeft niet veel met anamorphic (geen vierkante pixels) te maken, maar meer met dat de bron geen 16:9 verhouding heeft (wat vaak zo is bij films). Het gaat hier om een bron die op een breedbeeld televisie ook nog zwarte balken geeft.Fire69 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:19:
Da's gewoon 720p hoor, maar omdat het anamorphic gefilmd is, kom je net niet aan de 720 beeldlijnen. Maar 't is dus wel HD
Eigenlijk zocht ik naar een topic wat gaat over het encoden van 720p files op zo een manier dat de xbox het wel trekt, maar dan moet je echt in codecs gaan lopen tweaken. Maar helaas, ik kan dat topic niet vinden.The xbox can play 720p files. It maxes it out but it can do it. The biggest problem is it can't handle the h264 codec (essentially any .mkv files) and most 720p content is in that format. 1080p can't be done at all. If you really want to play 720p files on the xbox you could just manually reencode your files to divx if you really wanted but it's not worth the effort IMO. It still might jerk during the odd high action scene. Your time would be better spent making a linux box I think.
Hij is nu via Scart aangesloten, s-video maakte niet veel uit.
Ik hoorde iets over pal naar ntsc zetten, of maakt dit niets uit?
Klopt. Ik vermoede al dat het vooral de fout gebruikte term was.Fire69 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:15:
Idd, ik gebruikte de term verkeerd hier. Maar je snapt mijn punt wel denk ik
Via scart, of via een scart-verloopblokje?anandus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:23:
Misschien een domme vraag, maar hoe krijg ik een beetje fatsoenlijk beeld op mijn lcd tv?
Het beste kan je een component-kabel kopen. Dan kan je de gui gewoon op 720p of 1080i zetten.
martdj heeft op de vorige pagina een reviewtje geschreven van de Konig kabel, die lijkt wel goed te zijn en heeft ook optisch uit, mooi als je een surround-set hebt
Het is ook een beetje verwarrend allemaal. Je hebt Anamorphic en Anamorphic Widescreen blijkbaar ook.Janoz schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:25:
[...]
Klopt. Ik vermoede al dat het vooral de fout gebruikte term was.
[ Voor 50% gewijzigd door Fire69 op 31-10-2008 10:28 ]
Scart zegt weinig. Scart kan alles van composiet, via s-video naar RGB zijn (in oplopende kwaliteit). ALs je met scart bedoeld dat je zo'n blokje gebruikt waarop 3 tulp/cinch stekkertjes zitten, dan gebruik je nu composiet en kun je beter s-viceo gaan gebruiken.anandus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:23:
Misschien een domme vraag, maar hoe krijg ik een beetje fatsoenlijk beeld op mijn lcd tv?
Het hele ntsc verhaal komt om de hoek kijken wanneer je HD resoluties wilt gebruiken. Alleen wanneer je de XBox in ntsc mode zet komen de opties beschikbaar om hem op 720p te kunnen zetten. In dat geval heb je inderdaad beter beeld. Standaard heeft ntsc juist een lagere resolutie dan pal. Zolang je dus geen component kabel kunt gebruiken kun je hem dus beter op pal laten staan.
Het valt best mee. Het enige wat anamorphic eigenlijk inhoud is dat er geen vierkante pixels worden gebruikt. Het beeld staat op de bron als beeldvullend 3:4, maar alles is een beetje platgedrukt (mensen zijn dunner zeg maar). Wanneer dit op een breedbeeld televisie uitgerekt wordt naar 16:9 is alles weer precies in verhouding. Op deze manier werkt digitale televisie en DVD. Er kan dan gewoon dezelfde op 3:4 gebaseerde 'infrastructuur' gebruikt worden terwijl de volledige 'bandbreedte' wordt benut.Fire69 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:26:
Het is ook een beetje verwarrend allemaal. Je hebt Anamorphic en Anamorphic Widescreen blijkbaar ook.
Met gedownloade en andere daadwerkelijk digitale content is dat helemaal niet meer relevant (behalve dan wanneer het via SCART/composiet/s-Video naar het scherm wordt gestuurd, maar dan is het de verantwoordelijkheid van het afspeelprogramma/ -device.
Betreft dat een originele MS Xbox Remote? Zoja, zou je me kunnen laten weten waar ik die kan vinden? Aan 2e hands xboxen geen gebrek, maar die controller blijft lastig!anandus schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:55:
Okee, bedanktJanoz schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:28:
[...]
Scart zegt weinig. Scart kan alles van composiet, via s-video naar RGB zijn (in oplopende kwaliteit). ALs je met scart bedoeld dat je zo'n blokje gebruikt waarop 3 tulp/cinch stekkertjes zitten, dan gebruik je nu composiet en kun je beter s-viceo gaan gebruiken.
Het hele ntsc verhaal komt om de hoek kijken wanneer je HD resoluties wilt gebruiken. Alleen wanneer je de XBox in ntsc mode zet komen de opties beschikbaar om hem op 720p te kunnen zetten. In dat geval heb je inderdaad beter beeld. Standaard heeft ntsc juist een lagere resolutie dan pal. Zolang je dus geen component kabel kunt gebruiken kun je hem dus beter op pal laten staan.
Dus zolang ik S-video heb is dit het beeld wat ik krijg en kan ik hem beste op Pal laten, maar als ik zo'n Konig HD kabeltje koop, dan loont het dus wel om om te zetten?
Ja, de originele.scorpion303 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:24:
[...]
Betreft dat een originele MS Xbox Remote? Zoja, zou je me kunnen laten weten waar ik die kan vinden? Aan 2e hands xboxen geen gebrek, maar die controller blijft lastig!
Ik heb hem gekocht bij Backgames in Leiden, maar zag hem ook voor 15 euro online (weet even niet waar)
Hoe kom je aan die s-video? Via een kabel dat je bij de xbox bijgekregen hebt? Standaard doet hij enkel composiet.anandus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:41:
[...]
Okee, bedankt
Dus zolang ik S-video heb is dit het beeld wat ik krijg en kan ik hem beste op Pal laten, maar als ik zo'n Konig HD kabeltje koop, dan loont het dus wel om om te zetten?
[...]
Het loont echt de moeite om een component-kabel te halen, de gui wordt er 100x mooier door
Volgens mij heb ik daar eerder wel eens het een en ander over gepost. Ik heb een tijd terug (misschien alweer 1 a 2 jaar geleden) veel getest om te zien wat nog haalbaar was. 720P is geen probleem maar dan wel met een lage bitrate. Zo uit m'n hoofd niet boven de 950kbps. Aangezien de compressie hoger is en er dus meer rekenkracht nodig is dan bij Xvid/DivX decodering is de bitrategrens in vergelijking lager.Mar2zz schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:16:
Ik vond dit op het xbmc-forum:
[...]
Eigenlijk zocht ik naar een topic wat gaat over het encoden van 720p files op zo een manier dat de xbox het wel trekt, maar dan moet je echt in codecs gaan lopen tweaken. Maar helaas, ik kan dat topic niet vinden.
Het probleem dat je vervolgens hebt (mijn bevinding toen der tijd) is dat als je een file recode naar hoge resolutie (720) met lage bitrate dat het minder goed beeld geeft dan een iets lagere resolutie (576/PAL) icm hoge bitrate.
Het verhaal van niet ondersteunde h/x264 codec is niet waar (in de versies toen ik het teste niet in ieder geval), x264 icm 720p in een .mkv bestand werkt prima, maar nogmaals, alleen met lage bitrate. Je zult zelf moeten spelen met de instellingen van de encoder om te zien wat optimaal is. Maar of het beter wordt dan een goed ge-encodeerde PAL 576i film... vraag het me af.
En in die nfo file staat iets van 4297kbps maar dat is zeker veel te hoog.
.mvk kan wel handig zijn omdat je dan daar je srt file in kunt zetten, maar goed, als je alleen daarom moet re-coden...
Okee, even voor de goede order:Fire69 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:43:
[...]
Hoe kom je aan die s-video? Via een kabel dat je bij de xbox bijgekregen hebt? Standaard doet hij enkel composiet.
S-video is toch die gele plug?
Bij de xbox kreeg ik een kabel die aan de ene kant een x-boxplug heeft (duh
Hetscart-blokje heb ik er tussenuitgehaald, leek mij weinig verschil maken? En de gele plug, plus rood en wit (udio) los in de tv geplugd.
Hoe ziet een component-kabel eruit?
Dan heb je toch ook nog een groene en een blauwe plug ofzo?
* anandus weet niets over die dingen en heeft gisteren voor het eerst in zijn leven een tv gekocht zodat ik de xbox aan kan sluiten
ik heb een stapel mkv's gedownload, met die x264 encoder voor het beeld en de audio is ogg met de volgende stats:
Dit trekt de xbox nagenoeg dus niet. De cpu is erg vaak voor 100% aan het consumen, waardoor het beeld in slowmotion gaat. (audio blijft wel goed). Terwijl dit geen hd-resolutie is, maar gewoon dvd-resolutie. En het is ook niet echt druk beeld ofzo, het betreft hier allemaal cabaretvideo's. De xbox lacks power dus, of de codec is niet optimized genoeg voor de celeron in de xbox.Format : Matroskatoon volledige bericht
File size : 756 MiB
PlayTime : 1h 51mn
Bit rate : 945 Kbps
Encoded date : UTC 2008-09-27 11:35:02
Writing application : mkvmerge v2.2.0 ('Turn It On Again') built on Mar 4 2008 12:58:26
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1
Video #0
Codec : AVC
Codec/Family : AVC
Codec/Info : Advanced Video Codec
Codec profile : High@L5.1
Codec settings, CABAC : Yes
Codec_Settings_RefFrames : 3
Bit rate : 675 Kbps
Nominal bit rate : 750 Kbps
Width : 700 pixels
Height : 572 pixels
Display Aspect ratio : 4/3
Frame rate : 25.000 fps
Chroma : 4:2:0
Interlacement : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.075
Writing library : x264 - core 59 r828M ee95c7f
Encoding settings : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=7 / brdo=1 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=0 / threads=6 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=6 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / bime=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=750 / ratetol=1.0 / rceq='blurCplx^(1-qComp)' / qcomp=1.00 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=2:1.00
Language : English
Audio #0
Codec : AC3
Bit rate mode : CBR
Bit rate : 224 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Channel positions : L R
Sampling rate : 48.0 KHz
Language : Dutch
Weer een projectje dus, alles omzetten naar een normale codec, xvid, en de audio hoeft van mij ook niet ac3 te zijn bij cabaret... Het beeld is overigens wel mooi scherp, maar ik vraag me echt af waarom de maker van deze videobestanden heeft gekozen voor een zware codec, terwijl een xvidje hetzelfde resultaat zou geven bij zulke file-omvang.
Bij een hoge resolutie met lage bitrates krijg je inderdaad slecht beeld. Het contrast wordt een stuk lager en de kleurintensiteit wordt minder. Resultaat: flets beeld zonder diepte. Een lagere resolutie bij gelijke bitrate zal dan inderdaad een beter beeld geven, meer kleur, meer contrasts. Meer bits per pixel is dus gewoon het idee.
Geel plugje is composiet, da's zowat de slechtste kwaliteit die je kan hebben (of je moet zelf met stiften op je tv beginnen kleurenanandus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:51:
[...]
Okee, even voor de goede order:
S-video is toch die gele plug?
Bij de xbox kreeg ik een kabel die aan de ene kant een x-boxplug heeft (duh) en aan de andere kant was en gele, rode en witte plug in een scart-blokje.
Hetscart-blokje heb ik er tussenuitgehaald, leek mij weinig verschil maken? En de gele plug, plus rood en wit (udio) los in de tv geplugd.
Hoe ziet een component-kabel eruit?
Dan heb je toch ook nog een groene en een blauwe plug ofzo?
* anandus weet niets over die dingen en heeft gisteren voor het eerst in zijn leven een tv gekocht zodat ik de xbox aan kan sluiten
Het scartblokje doet er idd helemaal niks aan, dat verandert gewoon de stekker, maar het signaal blijft hetzelfde.
Een component-kabel bestaat uit 3 pluggen, rood/groen/blauw. Eventueel kan daar dan nog rood/wit bij voor stereo-geluid, of een optische uitgang.
Proficiat met je aankoop iig
Het was ook zo uit mijn hoofd die 950kbps, het zou best nog minder kunnen zijn. Het hangt verder natuurlijk ook van meer af, je kunt wel 950kbps gemiddeld hebben maar als je dynamisch encodeerd met pieken van + of - 50% wordt het moeilijk (weet niet of ik me helemaal goed uitdruk maar je snapt wat ik bedoel waarschijnlijk). Kijk maar naar de vogelscene van Planet Earth, die geeft in 720k dacht ik al meer dan 40.000kbps, dat is dus wel een hele hoge piek. Je moet je afvragen hoe vaak dit voorkomt en als je encodeerd met een max van 950kbps (weet niet eens of dat wel echt in te stellen is) werkt het misschien prima zonder framedrops. Maar of het resultaat mooi is... vast niet, zeker niet in vergelijking met Xvid met hogere bitrate.Mar2zz schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:22:toon volledige bericht
@Berties.
ik heb een stapel mkv's gedownload, met die x264 encoder voor het beeld en de audio is ogg met de volgende stats:
[...]
Dit trekt de xbox nagenoeg dus niet. De cpu is erg vaak voor 100% aan het consumen, waardoor het beeld in slowmotion gaat. (audio blijft wel goed). Terwijl dit geen hd-resolutie is, maar gewoon dvd-resolutie. En het is ook niet echt druk beeld ofzo, het betreft hier allemaal cabaretvideo's. De xbox lacks power dus, of de codec is niet optimized genoeg voor de celeron in de xbox.
Weer een projectje dus, alles omzetten naar een normale codec, xvid, en de audio hoeft van mij ook niet ac3 te zijn bij cabaret... Het beeld is overigens wel mooi scherp, maar ik vraag me echt af waarom de maker van deze videobestanden heeft gekozen voor een zware codec, terwijl een xvidje hetzelfde resultaat zou geven bij zulke file-omvang.
Bij een hoge resolutie met lage bitrates krijg je inderdaad slecht beeld. Het contrast wordt een stuk lager en de kleurintensiteit wordt minder. Resultaat: flets beeld zonder diepte. Een lagere resolutie bij gelijke bitrate zal dan inderdaad een beter beeld geven, meer kleur, meer contrasts. Meer bits per pixel is dus gewoon het idee.
Dat het bestand nog niet eens 720p is met 950kbps maar denk ik niet echt uit, als het 950kbps blijft en 720p wordt, is er ongeveer even veel rekenkracht nodig. Namelijk 950kbps decoderen uit x264. Je Qf (frame quality) wordt gewoon lager en dus slechter beeld per pixel en ik denk niet dat het totale resultaat beter is.
Om de zaak om te zetten gebruik ik altijd avidemux (open source, support voor alle formaten, veel edit mogelijkheden (cut, crop, de-interlace, logo-remove enz) en kan ook met batch werken zodat je alles klaar zet en de pc een nacht lang alle bestanden laat omzetten. Kortom, zeer tevreden over).
Voor 13 dollar incl verzendkosten & handling kun je ze op e-bay vinden...scorpion303 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:24:
[...]
Betreft dat een originele MS Xbox Remote? Zoja, zou je me kunnen laten weten waar ik die kan vinden? Aan 2e hands xboxen geen gebrek, maar die controller blijft lastig!
Dat kan goedkoper (11,49 dollar incl. shipping) ;-)BigSurf schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:57:
[...]
Voor 13 dollar incl verzendkosten & handling kun je ze op e-bay vinden...
http://stores.ebay.com/Kn...QQfsubZ2338QQftidZ2QQtZkm
(hier heb ik hem vandaan.. had hem binnen 2 weekjes in huis)
Helemaal duidelijk!Fire69 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:30:
[...]
Geel plugje is composiet, da's zowat de slechtste kwaliteit die je kan hebben (of je moet zelf met stiften op je tv beginnen kleuren)
Het scartblokje doet er idd helemaal niks aan, dat verandert gewoon de stekker, maar het signaal blijft hetzelfde.
Een component-kabel bestaat uit 3 pluggen, rood/groen/blauw. Eventueel kan daar dan nog rood/wit bij voor stereo-geluid, of een optische uitgang.
Proficiat met je aankoop iig
Dus ik hoef alleen deze te bestellen en ik kan gaan met die banaan?
http://www.bol.com/nl/p/g...04004006193975/index.html
Verwijderd
Xbox supported video formats and resolutionsFire69 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:13:
Zou dit echt vloeiend lopen op een xbox? Ik hoor al jaaaren dat de xbox geen HD aankan?
MovieMeter scraper.Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:55:
Nja even goed bedanktHeb het nu werkend gekregen, Plex had wat verkeerd geimporteerd. Kan de informatie over de film btw ook in het Nederlands? ( ik heb hem nu in het Engels over IMDB )
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 19:28 ]
Ben benieuwd of er nog aan gewerkt wordt.... zou namelijk echt supertof zijn... een scraper voor Moviemeter.
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Ik zou deze nemen, dan heb je voor 5€ meer ook een optische uitgang, je weet nooit of je in de toekomst ook je eerste surround-set nog eens kooptanandus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:28:
[...]
Helemaal duidelijk!
Dus ik hoef alleen deze te bestellen en ik kan gaan met die banaan?
http://www.bol.com/nl/p/g...04004006193975/index.html
Verwijderd
Sluit daar een Logitech Z5500 op aan.
Neem de Samsung PS-42A410 tv.
Investeer in een Logitech Harmony 525 .
Blijf je incl een 2de hands xbox mooi onder de 1000 euro's.
Voor dit geld krijg je een geweldig beeld, geluid en bedieningsgemak.
Kan het weten heb deze setup.
Hoe hebben jullie dat gedaan met netwerkverbinding? Allemaal een kabeltje lopen, of een bepaalde bridge gebruikt of wat?
[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 01-11-2008 07:36 ]
Beetje overly enthousiast, nee? Hij heeft net een nieuwe tv gekochtVerwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 00:13:
Neem die met optische uitgang !
Sluit daar een Logitech Z5500 op aan.
Neem de Samsung PS-42A410 tv.
Investeer in een Logitech Harmony 525 .
Blijf je incl een 2de hands xbox mooi onder de 1000 euro's.
Voor dit geld krijg je een geweldig beeld, geluid en bedieningsgemak.
Kan het weten heb deze setup.
Je kan trouwens beter een Harmony 555 kopen, da's het nieuwer model, is goedkoper te vinden en zou beter van kwaliteit moeten zijn. Alleen jammer dat het display oranje ipv blauw is

Zoek dan direkt even op hoe je je xbox omzet naar NTSC en daarna de HD-resoluties aanzet. Want daar mogen wij je hier niet bij helpen en je gaat het toch willen vragenanandus schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 07:35:
Thanks. Besteld en de volgende werkdag ga ik ervan genieten (volgens Bol z'n afleveringsbericht)
Hoe hebben jullie dat gedaan met netwerkverbinding? Allemaal een kabeltje lopen, of een bepaalde bridge gebruikt of wat?
Nu kan ik alleen niet meer in de bibliotheek komen... die button is namelijk grijs.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
EDIT:
Opgelost, moest eerst filminformatie scannen, op de 1 of andere manier was dat nog niet goed gelukt.
[ Voor 25% gewijzigd door Bigfoot87 op 01-11-2008 12:44 ]
Verwijderd
Radio 538, Slam FM, Sky Radio etc.
Ik heb laatst het rar bestand van bigfoot gedownload maar de helft werkt niet.
thanks!
Verwijderd
slam fm http://www.true.nl/streams/slamfmlivestream.asx
sky radio http://web.tiscali.nl/asx/SkyRadio.asx
Voor etc ga naar radiowww.nl klik op gewenst station.
Rechtse muisklik op mediaplayer, eigenschappen en kopieer het adres.
edit
Heb je onbekende types buffer-internet wel op 256kb staan !
Een aantal doen het niet maar de helft is wat overdreven.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 15:09 ]
Verwijderd
Sorry, kan het nergens anders vinden en heb hier misschien een beetje hoop.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 14:26 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
The best there is. Of in ieder geval de meest complete. Kan je de timings zo mee aanpassen, meestal maar een paar klikjes (set start en ending bv, of de framerate veranderen).
XBMC kan overigens ook aanpassen, tot 10 sec eerder en later! Maar dan ben je vaak even aan het prutsen voordat je het helemaal ok hebt.
Verwijderd
NeeMsG schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:31:
Kloppen de Srt files wel van de film? Dus buiten XBMC doet hij het wel goed?
@hierboven: Bedankt, zal eens even een kijkje nemen.
Helaas, geen mac programma toch?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 14:57 ]
De rest van de kanalen lijken prima te werken, maar South-Park weigert.
(XBMC Atlantis Beta 2 op de Xbox)
Verwijderd
Doet het bij mij ook niet.Bigfoot87 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:56:
Zou het kunnen kloppen dat het South-Park kanaal het niet doet?
De rest van de kanalen lijken prima te werken, maar South-Park weigert.
(XBMC Atlantis Beta 2 op de Xbox)
Mischien kun jij ook een keer naar de radiostreams kijken, zijn een aantal radiostations die een update nodig hebben.
Verwijderd
Ik heb bij alle films digitaal geluid via plex, behalve bij the shawnshank redemption, iemand enig idee of dit aan de instellingen ligt?Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 16:32:
[...]
Doet het bij mij ook niet.
Mischien kun jij ook een keer naar de radiostreams kijken, zijn een aantal radiostations die een update nodig hebben.
Ook kan ik geen andere ac3 file selecteren bij een andere film, ik heb 3 ac3 files in de map staan maar hij wil er echt maar 1 pakken?
Verwijderd
Tijdens afspelen kun je in een menu (m op het toetsenbord) komen waar je het audiospoor kunt kiezen.Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:52:
[...]
Ik heb bij alle films digitaal geluid via plex, behalve bij the shawnshank redemption, iemand enig idee of dit aan de instellingen ligt?
Ook kan ik geen andere ac3 file selecteren bij een andere film, ik heb 3 ac3 files in de map staan maar hij wil er echt maar 1 pakken?
voorbeeldje Matrix-ENG.wav of Matrix-DUT.wav ofzo
Nooit geprobeerd in ieder geval...
Is er ook een mogelijk heid om van audiospoor te wisselen met 1 druk op de knop van de afstandsbedienig doormiddel van Keymapping?Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 18:07:
[...]
Tijdens afspelen kun je in een menu (m op het toetsenbord) komen waar je het audiospoor kunt kiezen.
Ik kan nergens vinden hoe ik dat voor elkaar kan krijgen helaas
Ik had eerst XBMC draaien op de xbox maar dat ding begon echt te veel herrie te maken dus is hij verruild voor een pc. De nieuwe skin (mediastream) die standaard bij xbmc zit is echt prachtig!
Ik zit echter nog wel met een paar probleempjes:
Luisteren van Last.fm radio werkt niet. Ik heb de instellingen goed staan maar krijg toch elke keer de melding dat hij niet kan connecten.
ook crasht xbmc nog wel eens maar dat zal denk ik wel bij het "beta" process horen.
Iemand wel last.fm werkend op zijn xbmc op de pc?
beetje veel te weinig info..THE_CR0SS schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:03:
Ik heb sinds kort XBMC draaien op mijn HTPC en ik moet zeggen dat dit stukje software veel beter oogt als Mediaportal en Vista media center.
Ik had eerst XBMC draaien op de xbox maar dat ding begon echt te veel herrie te maken dus is hij verruild voor een pc. De nieuwe skin (mediastream) die standaard bij xbmc zit is echt prachtig!
Ik zit echter nog wel met een paar probleempjes:
Luisteren van Last.fm radio werkt niet. Ik heb de instellingen goed staan maar krijg toch elke keer de melding dat hij niet kan connecten.
ook crasht xbmc nog wel eens maar dat zal denk ik wel bij het "beta" process horen.
Iemand wel last.fm werkend op zijn xbmc op de pc?
je gebruikt de laatste release neem ik aan?
op welk os? (linux,liveusb, windows) welke versie? (8.04, vista, xp,...) wat voor soort? (x86, x64...)
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
laatste release draai ikIcekiller2k6 schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:21:
[...]
beetje veel te weinig info..
je gebruikt de laatste release neem ik aan?
op welk os? (linux,liveusb, windows) welke versie? (8.04, vista, xp,...) wat voor soort? (x86, x64...)
last.fm account is ingevuld
de tijd van de accounts zal ik eens controleren zodra ik weer thuis ben.
Het is voor mij de enige skin die, als ik door de films heen blader, tegelijk de fan art en thumbnail laat zien (dus geen delays voor de fanart.)
Verder is de skin wel minimalistisch, maar daar hou ik wel van
Aeon Lite is toch de alpha 13, of is er eentje van alpha 14 uit?Skillz schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:48:
Voor de XBox XBMC users onder ons raad ik je aan om eens "Aeon Lite" (optimized for xbox) te proberen.
Het is voor mij de enige skin die, als ik door de films heen blader, tegelijk de fan art en thumbnail laat zien (dus geen delays voor de fanart.)
Verder is de skin wel minimalistisch, maar daar hou ik wel van
(Kijk maar bij de Aeon eigenschappen)
Heeft XBMC trouwens iets van een kleurcalibratiemogelijkheid?
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 03-11-2008 13:35 ]
Er schijnt dus een 'bug' te zijn waardoor het startscherm zwart is met alleen die selectie balk in het midden, stiekem vind ik het wel mooi
Bij alle skins die ik heb geprobeerd ging het zo:
scroll naar volgende thumbnail van film, ...ff wachten..., fanart verschijnt op de achtergrond.
Bij Aeon Lite is het dus eindelijk instant.
Je kan op de site van Aeon allerlei achtergronden downloaden (films, muziek, etc).
Moeten deze ook nog geresized worden ofzo om 'Lite' te worden?
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 03-11-2008 16:01 ]
Je kan de volledige packs ook vinden op het forum, maar het is wel +500mb in totaal
(Maakt het uit of het 480p of 720p is?)
De xbox doet via component max 1080ianandus schreef op maandag 03 november 2008 @ 17:47:
Xbox kan toch maximaal 480p? Moet ik het niet daar naar resizen?
(Maakt het uit of het 480p of 720p is?)
Verwijderd
Ja deze staat op 256kb. Ik krijg alleen 3FM en Q-music werkend. De rest laadt niet eens.Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:08:
radio538 http://talpa-asx.streamin...g.asp?P=20001&Q=R538_HIGH
slam fm http://www.true.nl/streams/slamfmlivestream.asx
sky radio http://web.tiscali.nl/asx/SkyRadio.asx
Voor etc ga naar radiowww.nl klik op gewenst station.
Rechtse muisklik op mediaplayer, eigenschappen en kopieer het adres.
edit
Heb je onbekende types buffer-internet wel op 256kb staan !
Een aantal doen het niet maar de helft is wat overdreven.
.asx bestanden werken toch niet op xbmc?
Op plex werkt het al helemaal niet goed. Daar duurt het 3 minuten voordat een stream geladen is. Alleen de .pls bestanden starten meteen. Waar ligt dit aan? en zijn er misschien andere .strm of .pls die werken?
Zo'n composietnentkabel maakt echt een wereld van verschil zeg!
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 04-11-2008 16:02 ]
Zeker, composiet suckz maar component rulez....anandus schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:51:
Wauw
Zo'n composietkabel maakt echt een wereld van verschil zeg!![]()
anandus schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:51:
Wauw
Zo'n composietkabel maakt echt een wereld van verschil zeg!![]()
Ik veronderstel dat het omschakelen naar ntsc dus goed verlopen is?
Oh, zeker, hij stond al op NTSC voor ik de kabel hadFire69 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:00:
[...]
Ik veronderstel dat het omschakelen naar ntsc dus goed verlopen is?
Ja, daar staat-ie nu op, supermooi beeld. Echt lekker scherp enzoMar2zz schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:42:
Maar hij stond niet op 720p of 1080i voordat je kabel had. Heb je dat al geswitched?
Al heb ik dat in de MS Dash moeten veranderen, het lijkt alsof-ie die settings in XBMC niet pakt ofzo?
Ik heb trouwens een 1440x900 scherm. Dan is het toch beter om 720p te kiezen, toch? Veel verschil met 1080i zal er niet zijn lijkt mij, behalve dat de xbox minder hoeft te upscalen?
Verwijderd
XBMC kan goed overweg met .asx (Supported file/container formats:)Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:11:
[...]
Ja deze staat op 256kb. Ik krijg alleen 3FM en Q-music werkend. De rest laadt niet eens.
.asx bestanden werken toch niet op xbmc?
Op plex werkt het al helemaal niet goed. Daar duurt het 3 minuten voordat een stream geladen is. Alleen de .pls bestanden starten meteen. Waar ligt dit aan? en zijn er misschien andere .strm of .pls die werken?
Sommige laden wat langer maar geen 3 minuten.
Er zijn genoeg streams die werken, kunt beter kijken waarom PLEX ze niet afspeelt.
Verwijderd
Kunt niet met 1 druk op de knop audiospoor wisselen, wel kun je direct naar het menu waar je het audiospoor kunt aanpassen. dit toevoegen aan - <FullscreenVideo> in keymap. (Zelf knop bepalen)supersatan schreef op zondag 02 november 2008 @ 09:10:
[...]
Is er ook een mogelijk heid om van audiospoor te wisselen met 1 druk op de knop van de afstandsbedienig doormiddel van Keymapping?
Ik kan nergens vinden hoe ik dat voor elkaar kan krijgen helaas
<xxxxx>(OSDAudioSettings)</xxxxxx>
Nu heb ik sinds een aantal weken op de SPDIF uitgang op mijn Asus P5K-E geen geluid

Vermoedelijk door een reeds bekende bug (Alsa), ik heb reeds uitgebreid op gezocht maar een
oplossing is er nog niet. De Intel HD audio chipset op het moederbord wordt slecht ondersteund.
Ik ben al in de weer met een aparte geluidskaart om dit euvel te omzeilen om weer te kunnen genieten
van de HTPC.
Mijn vraag: is er naast Ubuntu nog een distro die XBMC goed ondersteund?
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
debian...HeyDude schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:58:
Ik had een tijdje met succes XBMC onder Kubuntu 8.04 werkend en naar alle tevredenheid.
Nu heb ik sinds een aantal weken op de SPDIF uitgang op mijn Asus P5K-E geen geluid![]()
Vermoedelijk door een reeds bekende bug (Alsa), ik heb reeds uitgebreid op gezocht maar een
oplossing is er nog niet. De Intel HD audio chipset op het moederbord wordt slecht ondersteund.
Ik ben al in de weer met een aparte geluidskaart om dit euvel te omzeilen om weer te kunnen genieten
van de HTPC.
Mijn vraag: is er naast Ubuntu nog een distro die XBMC goed ondersteund?
suse denk ik ondertussen 'ook'.. staat ergens op het forum rpm's voor..
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Heb je OSS al geprobeert i.p.v. Alsa? Hier kun je de laatste versie downloaden...
http://www.4front-tech.com/download.cgi
Of je guildskaart ondersteund wordt kun je hier zien..
http://manuals.opensound.com/devlists/Linux.html
OSS in een aantal opzichten sowieso een betere keus dan Alsa (als ik de alsa v.s. OSS discussies mag geloven). Je zult de configuratie van bepaalde programma's wel moeten aanpassen om gebruik te maken van OSS. Flash o.a., uit mijn hoofd. XBMC kiest geloof ik gewoon de standaard geconfigureerde sound driver.

* Fire69 hard wegrent nu
Goede suggestie, de moeite waard inderdaad om eerst het probleem te fixen.Bram77 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:07:
Heb je OSS al geprobeert i.p.v. Alsa? <snip>
De Intel High Definition Audio (ICH*) on-board chipsets staan er tussen dus dat zit wel snor.
Hier nog een leuke tutorial die ik eens ga doorlezen vanavond:
http://www.ubuntu-unleash...in-ubuntu-with-brand.html
Zo moeilijk is het niet hoor. Alles wat je voor het eerst doet kost wat meer tijd. Het is een kwestie van geduld.Fire69 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:12:
Leuk hé, Linux aan de praat proberen krijgen (en houden). Ik heb het ook een aantal maand geprobeerd.
* Fire69 hard wegrent nu
Maar daar gaan we hier best geen discussie over opstarten denk ik.
Verwijderd
Weet een van jullie of deze radiostreams dan werken op xbmc (mijn xbox is er sinds gisteren mee gestopt, ik kan het dus niet controleren! dus ik moet het nu echt met plex doen, en daar doen onderstaande links het niet)Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:56:
[...]
XBMC kan goed overweg met .asx (Supported file/container formats:)
Sommige laden wat langer maar geen 3 minuten.
Er zijn genoeg streams die werken, kunt beter kijken waarom PLEX ze niet afspeelt.
radio 538: http://talpa-asx.streaming.is.nl/streaming...amp;Q=R538_HIGH
Sky Radio: http://web.tiscali.nl/asx/SkyRadio.asx
100% nl: mms://wm1.streaming.castor.nl/100pctnl=wm
DanceFM: http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/dancefm.asp
thanks
Verwijderd
Sky Radio,100% nl en DanceFM zijn goed op de xbox.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:12:
[...]
Weet een van jullie of deze radiostreams dan werken op xbmc (mijn xbox is er sinds gisteren mee gestopt, ik kan het dus niet controleren! dus ik moet het nu echt met plex doen, en daar doen onderstaande links het niet)
radio 538: http://talpa-asx.streaming.is.nl/streaming...amp;Q=R538_HIGH
Sky Radio: http://web.tiscali.nl/asx/SkyRadio.asx
100% nl: mms://wm1.streaming.castor.nl/100pctnl=wm
DanceFM: http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/dancefm.asp
thanks
Radio 538 doet het niet. Ook op de pc krijg ik 'm niet afgespeelt.
edit
Eerder gegeven stream adres doet het wel.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 18:46 ]
En ja hoorHeyDude schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:35:
[...]
Goede suggestie, de moeite waard inderdaad om eerst het probleem te fixen.
De Intel High Definition Audio (ICH*) on-board chipsets staan er tussen dus dat zit wel snor.
Nog wat gegoogle en dan hopelijk ook geluid via XBMC!
Thanks!
Er is een nieuwe versie van XBMControl beschikbaar.
Schaamteloze XBMC forum quote...
topicDetails and a new screenshot of the media browser are in the start post.
I haven't been able to test it very well and I've put hours and hours (and hours and days) into revising the communication layer and adding database support. So I wouldn't be surprised if you'll find some new bugs. Please let me know what you think and any new bugs you encounter! I'll try to fix them asap.
I'm moving to a new house meanwhile, so I might not be able to react to your comments as quickly as you're used to. But you'll hear from me sooner or later
Download
Changelog
[0.4.1] - 06-10-2008
* Completely revised the XBMC communication layer.
* Added basic database support
* Added playlist button
* (almost) Completely fixed playlist window losing focus
* Added "run at windows startup" feature again
Wat heb ik gedaan..
- De IR receiver zit in gameport 4
- heb de Keymapping.xml aangepast volgens de tutorial die ergens hierboven staat in een link
- heb de Harmony geprogrammeerd
Komt iemand dit bekend voor?
ik heb het allemaal al nagekeken, maar wordt er gek van
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
maar het rare is dat andere RAR bestanden dan wel weer werken.Janoz schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:30:
Komt het misschien omdat, bij het afspelen van rar bestanden, de boel wordt uitgepakt naar de xbox zelf? Dat zou het verschil kunnen verklaren. NAS die wel >4GB ondersteund terwijl de interne XBox HD dat niet kan.
de ene film kan ik wel opstarten in 50MB rar bestanden en de andere weer niet..
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
heb ik ook wel eens last van, volgens mij heeft het te maken dat er meerdere files in de rar zit. Een dvd iso van 4.4gb in rarretjes van 50mb heb ik nooit last van maar zodra er meer bestanden in de rars ziten wel.Ankh schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:21:
Ik krijg steeds vaker de melding bij XMBC dat er geen bestanden groter dan 4GB kan worden geopend. Dit is bij RAR files van50MB groot die helemaal compleet zijn. Terwijl als ik hem uit pak dan kan ik de ISO wel weer openen... Dit is allemaal op een NAS server...
ik heb het allemaal al nagekeken, maar wordt er gek van
Ik denk dat het te maken heeft met de wijze van inpakken. Als dit met compressie is, dan zal het bestand uitgepakt moeten worden. Is dit lokaal en het bestaand groter dan 4Gb dan heb je waarschijnlijk een probleem. Is dit op een NAS waarvan het bestandssysteem deze grootte wel ondersteund, geen probleem.mennoo schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:05:
[...]
heb ik ook wel eens last van, volgens mij heeft het te maken dat er meerdere files in de rar zit. Een dvd iso van 4.4gb in rarretjes van 50mb heb ik nooit last van maar zodra er meer bestanden in de rars ziten wel.
Als er dus geen compressie is bij de rar (enkel "store") dan kan deze min of meer "on the fly" uitgepakt worden en zal het geen problemen opleveren.
Het helpt ook om de cache instellingen in XBMC aan te passen als je dit wilt gaan doen.berties schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:29:
[...]
Als er dus geen compressie is bij de rar (enkel "store") dan kan deze min of meer "on the fly" uitgepakt worden en zal het geen problemen opleveren.
Scheelt in snelheid, maar tot nu toe kan ik het geduld niet opbrengen om deze optie te gebruiken.
Kan iemand aangeven hoe lang deze actie duurt bij 4GB ingepakt?
Denk dat er een seconde of 5 buffering opkwam, en toen begon de film (WMV, geen DVD) te spelen.
Dit topic is gesloten.
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.
Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>