Hier geen problemen met de IR receiver en Harmony 555. Ik heb wel af en toe dat ik sneller zap dan de Harmony leuk vindt, maar geen hangers ofzo. Lastig troubleshooten... Misschien een typo in je XML? Snelheidsinstellingen van je Harmony nalopen?hars73 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 08:36:
Ik heb sinds dat ik de DVD kit heb en daarbij alleen de IR receiver gebruik icm met mijn Harmony 555, dat XBMC af en toe gewoon vastloopt. Het lijkt heel willekeurig te zijn, zonder aanwijsbare reden. Soms na een paar minuten, soms na wat langere tijd. Kan dan maar één ding doen en dat is een reset via de controller of via de powerbutton op de Xbox zelf. Het is wel altijd als ik het menu zit te browsen en te klikken met de Harmony. Tijdens het afspelen van Divx en het spelen van spellen heb ik het nog niet gehad (en dat is toch al aardig wat uren in totaal).
Wat heb ik gedaan..
- De IR receiver zit in gameport 4
- heb de Keymapping.xml aangepast volgens de tutorial die ergens hierboven staat in een link
- heb de Harmony geprogrammeerd
Komt iemand dit bekend voor?
5 seconden. Dat is te doen.Fire69 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:49:
Denk dat er een seconde of 5 buffering opkwam, en toen begon de film (WMV, geen DVD) te spelen.
Het zal ook wel te maken hebben met de specs van je PC (CPU en de hoeveelheid memory).
Bij mij duurde deze actie toendertijd lang, errug lang.
Wellicht dat de nieuwste XBMC versies hier beter/sneller mee omgaan. Zal het eens proberen.
Scheelt weer tijd die nodig is voor het uitpakken...
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Ja is ook heel lastig troubleshooten. Kan de komende tijd de Harmony wel ff links laten liggen en dan even met de afstandbediening van de DVD kit of de gewone game controller proberen. Dan kan ik in ieder geval iets gaan uitsluiten eventueel.Surineeslander schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:01:
[...]
Hier geen problemen met de IR receiver en Harmony 555. Ik heb wel af en toe dat ik sneller zap dan de Harmony leuk vindt, maar geen hangers ofzo. Lastig troubleshooten... Misschien een typo in je XML? Snelheidsinstellingen van je Harmony nalopen?
Ik denk zeker dat je CPU hier invloed op heeft (geheugen ook trouwens). Als het bestand gecomprimeerd is, zal de tijd afhankelijk zijn van de sterkte van de compressie en de beschikbare rekenkracht van de CPU.HeyDude schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:02:
[...]
5 seconden. Dat is te doen.
Het zal ook wel te maken hebben met de specs van je PC (CPU en de hoeveelheid memory).
Bij mij duurde deze actie toendertijd lang, errug lang.
Wellicht dat de nieuwste XBMC versies hier beter/sneller mee omgaan. Zal het eens proberen.
Scheelt weer tijd die nodig is voor het uitpakken...
Als het bestand 0% compressie heeft, is zelfs de celeron uit de XBOX voldoende om deze in minder dan een seconde te laten starten met afspelen. De rar bestanden hoeven alleen maar aan elkaar geplakt te worden, of eigenlijk kan er direct uit de rar's worden gelezen aangezien er geen compressie is.
Is het echter 1 enkel ingepakte iso met hele hoge compressie dan heeft de celeron uit de XBOX er heeel er lang voor nodig om dit uit te pakken. Misschien lukt het zelfs helemaal niet omdat er filesystem-beperkingen om de hoek komen kijken (2gb max voor fat-x of zo??).
Zijn hier mensen die Aeon (of Aeon Lite) op de Xbox draaien?
Lukt het jullie om achtergronden te gebruiken? Ik krijg alleen maar zwarte achterrgonden. En dat gras is een beetje saai aan het worden
Ik heb alles geresized naar 1280x720, en omgezet naar Tif, Aeon draait in Xbox-mode. Is er nog iets waar ik op moet letten?
Lukt het jullie om achtergronden te gebruiken? Ik krijg alleen maar zwarte achterrgonden. En dat gras is een beetje saai aan het worden
Ik heb alles geresized naar 1280x720, en omgezet naar Tif, Aeon draait in Xbox-mode. Is er nog iets waar ik op moet letten?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
TIF? Ik dacht dat Aeon voor de xbox BMP aangeraden werd? Zeker dat TIF ondersteund wordt?
Gooi er anders snel even een jpg'je bij (iets uit je pr0n-collectie of zo
) om te kijken of die wel getoond wordt...
Gooi er anders snel even een jpg'je bij (iets uit je pr0n-collectie of zo
Ja Aeon op de Xbox.anandus schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:38:
Ja, werkt prima.Lukt het jullie om achtergronden te gebruiken?
Ja, ik draai ook op 720P en heb alles geresized naar 12780x720 maar wel in bmp ipv tif of jpg. Denk dat dat het probleem is.[...]
Aha, okee, dan probeer ik inderdaad Bmp (of jpg).
Op de site van Aeon staat dit:
Maar dan zal ik bitmapjes proberen
Zit er nog een maximum aan ofzo?
ZodoendeStored here as zipped JPG files, they've been compressed at the highest possible quality settings. If you want them to cycle smoothly in Aeon and XBMC, however, it's vital they're converted from JPG to an uncompressed TIFF format once downloaded. The perfect app for this is Irfanview, with its intuitive batch command. Just convert to TIFF, copy them to your HTPC/Xbox and tell Aeon where to find them.
Dat is wel vreemd, ik meen me te kunnen herinneren dat ze juist naar bmp moesten worden geconverteerd. Maar uit de tekst van de site valt op te maken zou tiff moeten werken.anandus schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:46:
Aha, okee, dan probeer ik inderdaad Bmp (of jpg).
[...]
Zodoende
Alleen zal het probleem misschien wel in de compressie liggen (he, daar had ik het in een eerder post aangaande andere problemen ook al over
Aangezien bmp ook ongecomprimeerd is zullen beide in ongecomprimeerde vorm wel werken. Misschien heb jij wel tiff gebruikt maar dan met compressie en werkt het daarom niet. Probeer beide eens, tiff zonder compressie en bmp, denk dat ze dan beide werken.
Verder moeten de plaatjes ook exact 1280x720 zijn, ik geloof dat ze niet weergegeven worden als er 1 pixel ontbreekt.
[ Voor 58% gewijzigd door berties op 07-11-2008 11:09 ]
Denk je dat dit echt zo is? In principe mag xbmc er bij een film van 1,5 uur ook 1,5 uur over doen om de film uit te pakken, als het maar netjes in volgorde gaat. Ik heb me namelijk nog al eens verbaasd over de snelheid waarmee je films in rar-bestanden kan bekijken. Een .iso is ook een inpak-container, vergelijkbaar met .rar. Dus hij hoeft niet de hele iso uit te pakken om te spelen, alleen het eerste stukje van de film, die bufferen tot je buffer vol is, en spelen maar. De rest mag in principe een seconde uitpakwerk per seconde film zijn. Dat haalt de xbox makkelijk. (als je een iso uitpakt is zal ie er nooit anderhalf uur over doen, maar 10 tot 20 minuten ofzo hooguit?)berties schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:25:
[...]
Ik denk zeker dat je CPU hier invloed op heeft (geheugen ook trouwens). Als het bestand gecomprimeerd is, zal de tijd afhankelijk zijn van de sterkte van de compressie en de beschikbare rekenkracht van de CPU.
Als het bestand 0% compressie heeft, is zelfs de celeron uit de XBOX voldoende om deze in minder dan een seconde te laten starten met afspelen. De rar bestanden hoeven alleen maar aan elkaar geplakt te worden, of eigenlijk kan er direct uit de rar's worden gelezen aangezien er geen compressie is.
Is het echter 1 enkel ingepakte iso met hele hoge compressie dan heeft de celeron uit de XBOX er heeel er lang voor nodig om dit uit te pakken. Misschien lukt het zelfs helemaal niet omdat er filesystem-beperkingen om de hoek komen kijken (2gb max voor fat-x of zo??).
Heb nu ook deze kabel gekocht voor de xbox ( met optische uitgang ) en aangesloten op mijn tv via component ( 3Y Pb Pr ) maar nu kan ik de GUI nog steeds niet op 720p of 1080i zetten ??Fire69 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:08:
[...]
Ik zou deze nemen, dan heb je voor 5€ meer ook een optische uitgang, je weet nooit of je in de toekomst ook je eerste surround-set nog eens koopt
Kan wel de optische uitgang activeren voor de AC3 films, dat gaat super. Mijn versteker pakt het signaal goed op.
Iemand die mij kan vertellen waarom ik het niet kan activeren in de XBMC GUI
Met Bmp werkt het prima! Ziet er echt tof uit, zo! 
@Hierboven: 720p/1080i gaat alleen als je NTSC hebt, niet PAL. Je moet het dus omzetten.
(Ik geloof dat dat is omdat toen de Xbox uitkwam er nog geen HD in Europa was, dus ze het niet voor PAL hebben ingebouwd. Ofzo.)
@Hierboven: 720p/1080i gaat alleen als je NTSC hebt, niet PAL. Je moet het dus omzetten.
(Ik geloof dat dat is omdat toen de Xbox uitkwam er nog geen HD in Europa was, dus ze het niet voor PAL hebben ingebouwd. Ofzo.)
Inderdaad, zoals anandus zegt.
Zoek maar even op Enigmah Video Switcher. De rest zal je zelf moeten uitdokteren/Googlen.
Zoek maar even op Enigmah Video Switcher. De rest zal je zelf moeten uitdokteren/Googlen.
Iemand enig idee waarom de laatste t3ch update alweer een maand oud is?
En daar zit het um in. Als alles in volgorde staat is het geen probleem. Net als het streamen van video, dat de rest van de film nog niet binnen is, is geen probleem, als het maar sneller binnen komt dan het wordt afgespeeld.Mar2zz schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:43:
[...]
Denk je dat dit echt zo is? In principe mag xbmc er bij een film van 1,5 uur ook 1,5 uur over doen om de film uit te pakken, als het maar netjes in volgorde gaat.
[...]
Maar als er door de compressie geen juiste volgorde gebruikt wordt (en volgens mij is dat altijd zo bij compressie) dan moet je wachten tot de file 100% uitgepakt is. Daarom zal een 4gb iso waarschijnlijk langer duren dan ge-rar-de dvd, daarbij kunnen de losse vob's uitgepakt worden en die zijn maar 1gb / stuk.
Dit is de beta 2, en die is van een maand geleden. Daarna is er geen nieuwe versie meer gekomen (alleen svn maar volgens mij zit daar een feature hold op. Het is dus nog even wachten op de volgende beta of de eerste final release (zie trac op xbmc, 7 dagen na planning, en 94% tickets closed)Bad_Karma schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:07:
Iemand enig idee waarom de laatste t3ch update alweer een maand oud is?
Als ik jou was zou ik Horizonz gebruiken! Dit is een Aeon mod, die super smooth draait op de xbox en nog eens vele malen mooier en uitgebreider is dan originele Aeonanandus schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:38:
[ Voor 5% gewijzigd door Dynamix op 07-11-2008 14:30 ]
Is daar ook een lite versie van?Surineeslander schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:29:
[...]
Als ik jou was zou ik Horizonz gebruiken! Dit is een Aeon mod, die super smooth draait op de xbox en nog eens vele malen mooier en uitgebreider is dan originele Aeon
Hier is geen lite versie van nodig! Is al geoptimaliseerd namelijk. Gebruik hem zelf ook op de xbox en draait als een zonnetje. Daarnaast is er eventueel een xbox-mode in te stellen.
Ik gebruikte ook eerst Horizonz, en die is idd iets mooier (imo natuurlijk
) en vlotter.
Je kan ook gewoon je bmp'tjes daar in gebruiken als je wilt
Je kan ook gewoon je bmp'tjes daar in gebruiken als je wilt
Verwijderd
Achtergronden/fanart omzetten naar .bmp
Tot zover heb ik totaal geen problemen met Mediastream lite en werk nog steeds met .jpg.
De normale versie liep op een moment vast omdat er teveel fanart afb. waren en dat begon bij ongeveer 150 afb.
Heb nu ongeveer 300 fanart files, de fanart afb. laad binnen een seconde en geen vastlopers.
Ben zeer tevreden over deze skin.
Tot zover heb ik totaal geen problemen met Mediastream lite en werk nog steeds met .jpg.
De normale versie liep op een moment vast omdat er teveel fanart afb. waren en dat begon bij ongeveer 150 afb.
Heb nu ongeveer 300 fanart files, de fanart afb. laad binnen een seconde en geen vastlopers.
Ben zeer tevreden over deze skin.
Goede tip, ga ik ook eens proberen!Surineeslander schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:29:
[...]
Als ik jou was zou ik Horizonz gebruiken! Dit is een Aeon mod, die super smooth draait op de xbox en nog eens vele malen mooier en uitgebreider is dan originele Aeon
Om de een of andere vage reden kan ik Horizonz niet als skin gebruiken op de xbox. Heb hem uit het topic gedowned (hij staat niet in skinmanager). Op de xbox gezet en hij wordt uitgegrijsd in instellingen. Ik zie hem dus wel, maar met vage letters. how come?
Hmmm... Ik heb hetzelfde?Mar2zz schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:55:
Om de een of andere vage reden kan ik Horizonz niet als skin gebruiken op de xbox. Heb hem uit het topic gedowned (hij staat niet in skinmanager). Op de xbox gezet en hij wordt uitgegrijsd in instellingen. Ik zie hem dus wel, maar met vage letters. how come?
Moet je misschien Aeon geïnstalleerd hebben eerst ofzo?
Verwijderd
Nee, link van xbmc forum werkt prima.anandus schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:59:
[...]
Hmmm... Ik heb hetzelfde?
Moet je misschien Aeon geïnstalleerd hebben eerst ofzo?
Vaag, die heb ik gebruikt. Ik heb ook de allerlaatste T3CH release. Na ja, 't is ook alleen maar eyecandy. De meest gebruiksvriendelijke ever is nog steeds PMIII.
Verwijderd
Daar heb je gelijk in, maar Mediastream is net zo gebruiksvriendelijk je moet er alleen even aan wennen.Mar2zz schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:24:
Vaag, die heb ik gebruikt. Ik heb ook de allerlaatste T3CH release. Na ja, 't is ook alleen maar eyecandy. De meest gebruiksvriendelijke ever is nog steeds PMIII.
Tevens vind ik het de beste skin voor fanart.
BTW er komt een skin voor fanart liefhebbers
Team Razorfish in the planning stage next skin
Hier niet (meer).
Vandaag xbox opnieuw geïnstalleerd, met XBMC, maar nu is-ie greyed out.
Gisteren werkte het nog.
Misschien de verkeerde versie van XBMC?
Dat heb ik ook jaaaren gezegd. Telkens weer teste ik ander skins, maar na enkele dagen keerde ik terug naar PMIII.Mar2zz schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:24:
Aeon heeft me wat langer kunnen vasthouden, die heb ik een maandje of 2 gebruikt.
Maar Mediastream heeft toch echt de beste ondersteuning voor fanart, en naar mijn mening ook supergoeie views. Zoals voor series, daar kies ik in de lijst van series de Info List-view. Als je dan een serie kiest, kan je voor de seizoenen de Season-view kiezen. En als je dan een seizoen selecteert, kan je voor de eps de Episodes-view kiezen. Allemaal supermooi met veel info erbij en zo.
Dat kan dus absoluut niet met PMIII, die heeft zelfs geen onderscheiding voor Movies en TV Shows
Verwijderd
Horizonz maar eens bekeken en heeft zeker een aantal mooie views maar wat zijn ze tijdrovend.
Mediastream heeft soortgelijke views (en meer) die veel sneller zijn.
Horizonz blinkt op sommige punten uit maar laat ze op andere punten steken vallen. Mediastream vind ik over de gehele linie gezien stukken beter, mooier, completer, sneller, meer mogelijkheden, gebruiksgemak etc etc..
Mediastream heeft soortgelijke views (en meer) die veel sneller zijn.
Horizonz blinkt op sommige punten uit maar laat ze op andere punten steken vallen. Mediastream vind ik over de gehele linie gezien stukken beter, mooier, completer, sneller, meer mogelijkheden, gebruiksgemak etc etc..
Mediastream heb ik vooral als heel buggy ervaren (op de xbox), achtergrond blijven half hangen enzo.
Maarre... niemand die dus weet hoe je Horizonz op de xbox aan de praat krijgt?
Edit:
Aha, ik zie het al. De folder zat in nóg een folder (Horizonz_-_Volume_III), zodoende
Nu werkt het!
Maarre... niemand die dus weet hoe je Horizonz op de xbox aan de praat krijgt?
Edit:
Aha, ik zie het al. De folder zat in nóg een folder (Horizonz_-_Volume_III), zodoende
Nu werkt het!
[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 08-11-2008 12:38 ]
Verwijderd
Mediastream is zeker niet buggy maar in ontwikkeling en daar horen bugs bij en achtergronden blijven idd hangen als je niet de juiste instellingen hebt voor de xbox.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 12:57 ]
Mediastream is zeker een hele mooie en complete skin. Vind alleen dat ze wat doorslaan met de mogelijkheden, teveel opties in mijn optiek. Daarnaast werkten bij mij de backdrops niet soepel.
Ik heb volgens mij nooit in dit topic vermeld dat ik de Nederlandse vertaling van MediaStream verzorg. Mocht iemand op- of aanmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag!
Ik heb volgens mij nooit in dit topic vermeld dat ik de Nederlandse vertaling van MediaStream verzorg. Mocht iemand op- of aanmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag!
Zijn er hier meer mensen die Horizonz gebruiken?
Ik gebruik dezelfde view (showcase) als in dit plaatje: http://i114.photobucket.c.../throughtheiris25/2-3.jpg
Ik krijg ook wel de albumcovers onderin, maar de achtergrond blijft de standaard grijze Horizonz achtergrond.
Heeft iemand fanart/backdrop wel werkend voor muziek? Ik heb al gekeken op de site van Horizonz maar daar kon ik het zo gauw niet vinden.
Weet iemand hoe ik dit moet doen, welke naamgeving moet ik gebruiken? Heb al diverse dingen geprobeerd met foldername-fanart.jpg in de dezelfde map, in de hoofdmap. Mocht allemaal niet baten.
Ik heb 1 hoofdmap (Muziek) en daar binnen staan alle albums in mappen met de naamgeving: Artiest - CD naam.
Verder nog de mappen A t/m Z voor alle losse bestanden (op basis van artiestnaam) en een enkele losse mappen met zelf samengestelde verzamelcd's.
Ik gebruik dezelfde view (showcase) als in dit plaatje: http://i114.photobucket.c.../throughtheiris25/2-3.jpg
Ik krijg ook wel de albumcovers onderin, maar de achtergrond blijft de standaard grijze Horizonz achtergrond.
Heeft iemand fanart/backdrop wel werkend voor muziek? Ik heb al gekeken op de site van Horizonz maar daar kon ik het zo gauw niet vinden.
Weet iemand hoe ik dit moet doen, welke naamgeving moet ik gebruiken? Heb al diverse dingen geprobeerd met foldername-fanart.jpg in de dezelfde map, in de hoofdmap. Mocht allemaal niet baten.
Ik heb 1 hoofdmap (Muziek) en daar binnen staan alle albums in mappen met de naamgeving: Artiest - CD naam.
Verder nog de mappen A t/m Z voor alle losse bestanden (op basis van artiestnaam) en een enkele losse mappen met zelf samengestelde verzamelcd's.
[ Voor 2% gewijzigd door Arie-Kanarie op 11-11-2008 11:21 . Reden: link + typos gefixed ]
Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier
Verwijderd
Hallo,
Ik ben een totale nieuweling op het gebied van xbmc en de xbox.
Ik heb van de week een xbox gekocht omdat ik van de mediacenter mogelijkheid gebruik wil maken.
De xbox en het netwerk werken inmiddels prima,alleen krijg ik de share van mijn pc naar de xbox niet werkend.
De situatie is zo bij mij: xbox is met een netwerkkabel verbonden aan mijn draadloze router die uiteraard draadloos in verbinding staat met mijn pc,FTP naar de xbox toe werkt ook gewoon.
Als ik nu een map share op mijn pc dan ziet mijn xbox die ook gewoon,alleen als ik dan de map in ga op mijn xbox ziet hij geen bestanden in die map terwijl die er wel gewoon zijn.
Weet iemand hoe dit kan?
Ik ben een totale nieuweling op het gebied van xbmc en de xbox.
Ik heb van de week een xbox gekocht omdat ik van de mediacenter mogelijkheid gebruik wil maken.
De xbox en het netwerk werken inmiddels prima,alleen krijg ik de share van mijn pc naar de xbox niet werkend.
De situatie is zo bij mij: xbox is met een netwerkkabel verbonden aan mijn draadloze router die uiteraard draadloos in verbinding staat met mijn pc,FTP naar de xbox toe werkt ook gewoon.
Als ik nu een map share op mijn pc dan ziet mijn xbox die ook gewoon,alleen als ik dan de map in ga op mijn xbox ziet hij geen bestanden in die map terwijl die er wel gewoon zijn.
Weet iemand hoe dit kan?
Je geeft wat weinig info. Welk besturingssysteem heeft je PC, heb je een firewall ofzo? Hoe zoek je de map op op de xbox? Kan je testen of een andere pc in je netwerk wel bestanden kan zien? Wat staat er in je sources.xml? (kijk in userdata op de xbox, openen met kladblok). Is je pc beveiligd met een gebruikersnaam en wachtwoord?
Verwijderd
Hallo,
Mijn pc draait op windows xp,firewall staat inderdaad aan,moet deze uit?
De map zoek ik op de xbox op via video's en dan locatie toevoegen en dan Windows Netwerk (SMB) en dan ziet hij mijn LAN en ook de mappen maar geen inhoud zichtbaar dus dan!
sources.xml kan ik trouwens niet vinden in E:\Apps\XBMC\Userdata op de xbox en mijn pc is niet beveligd met gebruikersnaam en wachtwoord.
Bedankt weer.
Mijn pc draait op windows xp,firewall staat inderdaad aan,moet deze uit?
De map zoek ik op de xbox op via video's en dan locatie toevoegen en dan Windows Netwerk (SMB) en dan ziet hij mijn LAN en ook de mappen maar geen inhoud zichtbaar dus dan!
sources.xml kan ik trouwens niet vinden in E:\Apps\XBMC\Userdata op de xbox en mijn pc is niet beveligd met gebruikersnaam en wachtwoord.
Bedankt weer.
sources.xml wordt aangemaakt zodra je een locatie toevoegt. Als je via smb de locatie toevoegt, moet je daarna er nogmaals naar bladeren (dan niet via smb, maar dan staat ie gewoon onder bladeren) en dan als locatie toevoegen. De eerste keer voegt ie hem toe aan de lijst van beschikbare locaties, de 2e keer kun hem kiezen als locatie.
Verwijderd
Oke dit werkt nu inderdaad,bedankt!
Nu ga ik via het kopje video's ernaar toe en dan staan ze er inderdaad allemaal,maar hoe krijg ik nu van die mooie icoontjes per map erbij?
Nu ga ik via het kopje video's ernaar toe en dan staan ze er inderdaad allemaal,maar hoe krijg ik nu van die mooie icoontjes per map erbij?
Verwijderd
Je hebt de locatie toegevoegd, wil je nu mooie icoontjes moet je de locatie een inhoud toewijzen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:16:
Oke dit werkt nu inderdaad,bedankt!
Scape de info van imdb en deze locatie heeft mooie icoontjes,info,fanart en is aan je bibliotheek toegevoegd.
De mooiste views zijn in de bibliotheek modus.
XBMC media companion kun je ook mee scrapen.
Voordeel;
Deze plaatst de .info/.tbn/folder.jpg/fanart files bij de film map ipv direct in je userdata.
De xbmc van je xbox moet alsnog scrapen om deze toe tevoegen aan bib. maar doet dit razend snel omdat alle info bij de film staat en zal deze gebruiken.
Tevens heb je meer controle over je bib. en op andere systemen waar xbmc op draait zal de bib. gelijk zijn.
Echt een aanrader !
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 15:05 ]
Verwijderd
Is het niet gewoon een persoonlijke achtergrond afbeelding.Arie-Kanarie schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:18:
Zijn er hier meer mensen die Horizonz gebruiken?
Want naar mijn weten word fanart niet ondersteund in muziek.
Dat zou dan een reden kunnen zijn waarom ik er niet echt duidelijke info over kon vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:12:
[...]
Is het niet gewoon een persoonlijke achtergrond afbeelding.
Want naar mijn weten word fanart niet ondersteund in muziek.
Misschien dat iemand anders dit kan bevestigen of ontkrachten
Wel heel toevallig dan dat de achtergrond overeenkomt met de artiest van het album, of dat is natuurlijk voor het plaatje gedaan.
Zal het forum nog eens opzoeken en kijken of ik de poster kan bereiken.
Die ondersteuning zit volgens mij wel in andere Media centers (mediaportal) dus wie weet komt het binnenkort ook in XBMC.
[ Voor 9% gewijzigd door Arie-Kanarie op 11-11-2008 15:43 . Reden: kleine toevoeging ]
Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier
http://xbmc.org/trac/ticket/4834Arie-Kanarie schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:42:
[...]
Dat zou dan een reden kunnen zijn waarom ik er niet echt duidelijke info over kon vinden.
Misschien dat iemand anders dit kan bevestigen of ontkrachten
Wel heel toevallig dan dat de achtergrond overeenkomt met de artiest van het album, of dat is natuurlijk voor het plaatje gedaan.
Zal het forum nog eens opzoeken en kijken of ik de poster kan bereiken.
Die ondersteuning zit volgens mij wel in andere Media centers (mediaportal) dus wie weet komt het binnenkort ook in XBMC.
is er is een ticket voor dus zal binnenkort wel komen...
waarschijnlijk hebben die mensen het manueel gecompileerd met de patch
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Muziek fanart (en ook games fanart) moet nog door team XBMC ontwikkeld worden. Lees toevallig net een post in het Horizonz topic. Ik hoop in ieder geval dat ze dat ook daadwerkelijk gaan inbouwen.
Mijn probleem houdt nog steeds aan. Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor?Westmania schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:27:
Op de een of andere manier lukt het me niet om nieuw toegevoegde series in mijn library te krijgen. Als ik scan op een aflevering gaat ie wel zoeken (zegt ie), maar komt telkens terug met 'niet gevonden melding'. Iemand een idee?
Hier is mijn log:
http://pastebin.com/m148c51cd
Kun je trouwens veilig een xbmcworld-versie vervangen door een T3ch?
En nog een vraag. Ik heb zowel op mijn E: als Q: xbmc staan. (waarom weet ik eigenlijk ook niet)
In E: staat in een map xbmc met daarin alle inhoud (zie hieronder), in Q staat de inhoud direct op Q, dus niet in een mapje XBMC.
drwxr-xr-x 1 ftp ftp 0 Oct 26 15:44 credits
drwxr-xr-x 1 ftp ftp 0 Oct 26 15:44 language
drwxr-xr-x 1 ftp ftp 0 Oct 25 20:15 media
drwxr-xr-x 1 ftp ftp 0 Oct 26 15:44 plugins
drwxr-xr-x 1 ftp ftp 0 Oct 26 15:44 screensavers
drwxr-xr-x 1 ftp ftp 0 Oct 26 15:45 scripts
drwxr-xr-x 1 ftp ftp 0 Oct 25 20:15 skin
drwxr-xr-x 1 ftp ftp 0 Oct 26 15:49 sounds
drwxr-xr-x 1 ftp ftp 0 Oct 26 15:49 system
drwxr-xr-x 1 ftp ftp 0 Oct 25 20:15 UserData
drwxr-xr-x 1 ftp ftp 0 Oct 26 15:52 visualisations
drwxr-xr-x 1 ftp ftp 0 Oct 26 15:52 web
-rw-r--r-- 1 ftp ftp 7835648 Oct 26 15:52 default.xbe
-rw-r--r-- 1 ftp ftp 3328 Nov 11 22:11 xbmc.log
-rw-r--r-- 1 ftp ftp 31612 Nov 10 23:33 xbmc.old.log
Als ik bijv. in mapje thumbnails/fanart/ kijk, worden de mapjes (in zowel Q als E) allebei geupdate met de laatste fanart.
[ Voor 45% gewijzigd door Westmania op 11-11-2008 22:20 . Reden: toevoeging van extra info ]
Q: is gewoon een verwijzing naar de xbmc die op je E: geinstalleerd staat.
Ik heb vanavond trouwens even een klein testje gedaan. Onbdanks dat XOT over het algemeen goed werkt is het niet helemaal fail save (Op 1 of andere manier weet mijn vrouw het toch voor elkaar te krijgen dat het niet altijd werkt). Daarnaast is het nogal uitgebreid wanneer het in 99% van de gevallen alleen voor GTST gebruikt wordt. Ik wilde proberen het eens over een andere boeg te gooien.
Ik had wat gelezen over nfo bestanden en dat deze blijkbaar door de library opgepikt werden. Ik vroeg me dus af of ik een strm bestand ook in de library op kon nemen. Ik heb vervolgens een gtstmapje aangemaakt met hierin de serieinfo.nfo en een gtst-19x57.nfo en gtst-19x57.strm. Wat bleek, ik kreeg keurig een nieuwe entry in mijn tv-shows onderdeel in mediastream
. GTST kwam mooi tussen Dexter en Jericho terecht
. Ook speelde de aflevering keurig af.
Aangezien ik niet zo'n python held ben en ik op mijn server al meer applicaties heb draaien die automatisch mijn serie kijk behoeftes voorzien denk ik dat ik maar eens even een nieuw projectje start. Een tooltje die op de server wat info van de rtl site plukt en automatisch nfo en strm bestandjes aanmaakt. Ik moet alleen nog even kijken hoe belangrijk de timestamp in de url van de afleveringen is. Nu is daar wel een workaround voor (door de bestanden constant te updaten), maar het zou mooier zijn wanneer ik daar een meer permanente oplossing voor kan vinden.
Ik had wat gelezen over nfo bestanden en dat deze blijkbaar door de library opgepikt werden. Ik vroeg me dus af of ik een strm bestand ook in de library op kon nemen. Ik heb vervolgens een gtstmapje aangemaakt met hierin de serieinfo.nfo en een gtst-19x57.nfo en gtst-19x57.strm. Wat bleek, ik kreeg keurig een nieuwe entry in mijn tv-shows onderdeel in mediastream
Aangezien ik niet zo'n python held ben en ik op mijn server al meer applicaties heb draaien die automatisch mijn serie kijk behoeftes voorzien denk ik dat ik maar eens even een nieuw projectje start. Een tooltje die op de server wat info van de rtl site plukt en automatisch nfo en strm bestandjes aanmaakt. Ik moet alleen nog even kijken hoe belangrijk de timestamp in de url van de afleveringen is. Nu is daar wel een workaround voor (door de bestanden constant te updaten), maar het zou mooier zijn wanneer ik daar een meer permanente oplossing voor kan vinden.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik heb sinds een aantal maanden een oude xbox met xbmc staan, en ben er heel erg tevreden over. Ik had de xbox gekoppeld aan een conceptronic NAS. Omdat ik wat meer functionaliteit wil gaat het NAS eruit, en ga ik dit vervangen door een mediacenter PC, met Vista.
Nu kreeg ik het niet voor elkaar om dmv smb een verbinding te maken vanuit de xbox naar de mediacenter PC. Zondag-avond is het me even wel gelukt, maar het was me niet duidelijk waarom dit was. Ik had op dat moment mijn laptop met XP draaien.
Nu kreeg ik het vanavond wederom niet aan de praat. Na wat gepuzel bleek het om het volgende probleem te gaan. Zodra Vista machines en Windows Server 2008 alleen maar Vista en/of Server 2008 installaties vinden schekelt SMB om naar V2!
En daar kan de xbox niet mee overweg ! Op het moment dat ik de laptop aan had staan, schakelde de mediacenter pc blijkbaar terug naar SMB V1 en werkte het
Ik heb nu de volgende registry key aangepast op de mediacenter PC:
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters
Maak hieronder een Dword met de naam Smb2, en laat de waarde op 0. Ik heb de mediacenter PC hertstart, en werken
Ik dacht laat ik het hier even melden, wellicht dat iemand er zijn voordeel mee kan doen. Ik ben er in ieder geval wel even mee aan het zoeken geweest
Nu kreeg ik het niet voor elkaar om dmv smb een verbinding te maken vanuit de xbox naar de mediacenter PC. Zondag-avond is het me even wel gelukt, maar het was me niet duidelijk waarom dit was. Ik had op dat moment mijn laptop met XP draaien.
Nu kreeg ik het vanavond wederom niet aan de praat. Na wat gepuzel bleek het om het volgende probleem te gaan. Zodra Vista machines en Windows Server 2008 alleen maar Vista en/of Server 2008 installaties vinden schekelt SMB om naar V2!
Ik heb nu de volgende registry key aangepast op de mediacenter PC:
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters
Maak hieronder een Dword met de naam Smb2, en laat de waarde op 0. Ik heb de mediacenter PC hertstart, en werken
Ik dacht laat ik het hier even melden, wellicht dat iemand er zijn voordeel mee kan doen. Ik ben er in ieder geval wel even mee aan het zoeken geweest

Oh, wow, dat lijkt mij echt heel erg de moeite waard!Janoz schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:26:
Ik heb vanavond trouwens even een klein testje gedaan. Onbdanks dat XOT over het algemeen goed werkt is het niet helemaal fail save (Op 1 of andere manier weet mijn vrouw het toch voor elkaar te krijgen dat het niet altijd werkt). Daarnaast is het nogal uitgebreid wanneer het in 99% van de gevallen alleen voor GTST gebruikt wordt. Ik wilde proberen het eens over een andere boeg te gooien.
Ik had wat gelezen over nfo bestanden en dat deze blijkbaar door de library opgepikt werden. Ik vroeg me dus af of ik een strm bestand ook in de library op kon nemen. Ik heb vervolgens een gtstmapje aangemaakt met hierin de serieinfo.nfo en een gtst-19x57.nfo en gtst-19x57.strm. Wat bleek, ik kreeg keurig een nieuwe entry in mijn tv-shows onderdeel in mediastream. GTST kwam mooi tussen Dexter en Jericho terecht
Zo zou je ook Nova, Pauw & Witteman, etc. kunnen doen.
Maar wil je voortborduren op XOT, of gewoon vanaf scratch een uitzendinggemist-scraper maken?
Hoe dan ook, keep us updated, je bent niet de enige met dit probleem.
Ik volg ook maar een paar series, en om dan dat hele XOT door te spitten... Ik heb het dan ook liever in TV-Series staan.
Je kan XOT ook als Plugin gebruiken en daar de interessante folders van in je Library zetten.anandus schreef op woensdag 12 november 2008 @ 07:55:
[...]
Oh, wow, dat lijkt mij echt heel erg de moeite waard!
Maar wil je voortborduren op XOT, of gewoon vanaf scratch een uitzendinggemist-scraper maken?
Ik volg ook maar een paar series, en om dan dat hele XOT door te spitten... Ik heb het dan ook liever in TV-Series staan.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
In plaats van een script bedoel je?GroteBozewolf schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:09:
[...]
Je kan XOT ook als Plugin gebruiken en daar de interessante folders van in je Library zetten.
Je gooit de xot map in xbmc\plugins\video, vervolgens ga je naar je videoscherm, voeg je de locatie XOT-uzg toe. De series die je dan interessant vindt ofzo daar bepaal je inhoud op. Ik denk dat GBW dat bedoelt.
Dat heb ik vroeger wel eens geprobeerd. Ik heb toen een snelkoppeling gemaakt naar de GTST map via de plugin. Het probleem was echter dat deze nog wel werkte op het moment dat ik hem aanmaakte, maar wanneer ik een paar dagen later opnieuw die map wilde openen bleef deze leeg. Het kan zijn dat dat nu beter is, maar ik heb het eerder (versie 3.0 dacht ik) enkele keren geprobeerd zonder resultaat.GroteBozewolf schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:09:
[...]
Je kan XOT ook als Plugin gebruiken en daar de interessante folders van in je Library zetten.
Het is een compleet verschillende aanpak aangezien ik iets wil proberen te maken dat niet zelf op de XBox draait, maar op mijn server. Hier heb ik ook al een ander serie volg tooltje van mijzelf draaien (waar ik vanwege de legaliteit niet zo heel veel meer over mag zeggen) die de TV map vult. Dit leek me een handige aanvulling omdat het nu op dezelfde wijze in de library terecht komt.anandus schreef op woensdag 12 november 2008 @ 07:55:
[...]
Oh, wow, dat lijkt mij echt heel erg de moeite waard!
Verwijderd
Thanks, voor deze hint.Janoz schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:26:
Ik had wat gelezen over nfo bestanden en dat deze blijkbaar door de library opgepikt werden. Ik vroeg me dus af of ik een strm bestand ook in de library op kon nemen. Ik heb vervolgens een gtstmapje aangemaakt met hierin de serieinfo.nfo en een gtst-19x57.nfo en gtst-19x57.strm. Wat bleek, ik kreeg keurig een nieuwe entry in mijn tv-shows onderdeel in mediastream. GTST kwam mooi tussen Dexter en Jericho terecht
Heb dvd's files met 4 films.
Maak 4 strm files, plaats deze in mappen met film naam en verwijs ze naar het ifo file.
Ook plaats ik er een fake avi erbij omdat hij anders niet wil scrapen.
Nu zijn ze in bib zichtbaar maar kan ze niet afspelen.
Maar idd met de laatste build kun je strm files toevoegen aan je bib.
Daar moet dan idd wel het .nfo en .tbn file bijstaan anders scraped xbmc niets.
Ook moet je een keer de info van de film opvragen anders plaats ie 'm niet in de bib vreemd genoeg.
Maar nu staan ze in de bib en spelen ook nog eens af.
edit;
Moet nu 100 locaties toevoegen, scrapen en100 keer info opvragen maar dan kan ik ze weer verwijderen als locatie maar niet uit de bib. De hoofdmap staat tevens nog steeds als locatie toegevoegd.
Dit gaat me veel tijd kosten maar maak er mijn zoontje blij mee.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 20:44 ]
for the record..
XBMC SVN 2008-11-13 (13th of November 2008) rev16144 ATLANTIS *FINAL* :-)
zal wel weer even duren voor er een nieuwe build beschikbaar komt aangezien deze als STABLE wordt gereleased..
zal wel weer even duren voor er een nieuwe build beschikbaar komt aangezien deze als STABLE wordt gereleased..
w00t!!!x0rcist schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:46:
for the record..
En iedereen maar wachten op de eerste release candidate.. =D
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Dus dit is de final van wát precies?
XBMC an sich, of een bepaalde versie van XBMC?
XBMC zelf =)anandus schreef op donderdag 13 november 2008 @ 18:08:
Dus dit is de final van wát precies?
Balen dat ik nu net het hele weekend weg moet... mis ik het hele mediacircus.
Voor zover ik het kan zien is Atlantis nog steeds niet final/stable.
T3ch noemt hem misschien zo (alhoewel de svn het ook over atlantis 8.10 heeft (handig die Ubuntu nummers...)), maar als ik naar de trac/svn gegevens kijk staan er nog een aantal tickets open.
Volgens mij is het team van plan die eerst te sluiten/af te ronden voordat er een echte final/stable uitgegeven wordt.
Nu kun je je afvragen in hoeverre die enkele (momenteel iets van 24) tickets nog problemen op gaan geven. Op die puntjes na is het dus een final/table release.
Er zit in ieder geval wel redelijk wat vooruitgang in ten opzichte van de vorige t3ch.
T3ch noemt hem misschien zo (alhoewel de svn het ook over atlantis 8.10 heeft (handig die Ubuntu nummers...)), maar als ik naar de trac/svn gegevens kijk staan er nog een aantal tickets open.
Volgens mij is het team van plan die eerst te sluiten/af te ronden voordat er een echte final/stable uitgegeven wordt.
Nu kun je je afvragen in hoeverre die enkele (momenteel iets van 24) tickets nog problemen op gaan geven. Op die puntjes na is het dus een final/table release.
Er zit in ieder geval wel redelijk wat vooruitgang in ten opzichte van de vorige t3ch.
Nogmaals mijn vraag: Kun je voor de xbox de xbmcworldversie gewoon zonder problemen vervangen door de atlantis of t3ch versie (of zijn die nu hetzelfde) ?
[ Voor 11% gewijzigd door Westmania op 13-11-2008 21:45 ]
Ik ben bang dat dit de laatste T3CH release is, de Xbox-versie van XBMC gaat op slot.
Dat leidt ik tenminste af aan een reactie van Jezz_X in dit topic van de officiële XBMC forums.
Er is al langer over gespeculeerd dat de Xbox versie niet langer ondersteund zou gaan worden.
Heel erg jammer, maar ergens ook wel te begrijpen aangezien XBMC nu eenmaal verder moet en de Xbox een blok aan het been aan het worden is door de beperkte mogelijkheden die het platform nu eenmaal biedt.
Dat leidt ik tenminste af aan een reactie van Jezz_X in dit topic van de officiële XBMC forums.
Er is al langer over gespeculeerd dat de Xbox versie niet langer ondersteund zou gaan worden.
Heel erg jammer, maar ergens ook wel te begrijpen aangezien XBMC nu eenmaal verder moet en de Xbox een blok aan het been aan het worden is door de beperkte mogelijkheden die het platform nu eenmaal biedt.
De gedachte dat de Xbox-versie echt een blok aan het been is, kan ik toch niet helemaal delen. De beperkingen die de Xbox-versie heeft liggen voornamelijk op de veelbesproken HD ondersteuning. Implementetie van de HD ondersteuning is er al lang. Op alle niet Xbox-versies waar er genoeg CPU power en geheugen is werkt het prima om HD content af te spelen. De Xbox-versie heeft er ook ondersteuning voor maar alleen niet de CPU power en het geheugen. Dit heeft verder niets met de software te maken. In de broncode is support voor Hd opgenomen en deze wordt gewoon gecompiled voor de betreffende versies.
Dat de Xbox-versie niet meer ondersteund gaat worden kan ik me wel voorstellen, dat is een ander verhaal. De focus zal nu toch wel op de PC/Linux/Mac versies gericht zijn en minder op de Xbox-versies. Alhoewel er nog steeds een hele grote groep Xbox-XBMC-gebruikers is.
Dat de Xbox-versie niet meer ondersteund gaat worden kan ik me wel voorstellen, dat is een ander verhaal. De focus zal nu toch wel op de PC/Linux/Mac versies gericht zijn en minder op de Xbox-versies. Alhoewel er nog steeds een hele grote groep Xbox-XBMC-gebruikers is.
Ik begrijp ook niet goed waarom de xbox-versie zou gedropped worden.
Het lijkt me niet dat de beperkte power iets doet aan de features die kunnen ondersteund worden.
Dat je geen HD kan afspelen, wil niet zeggen dat ze het er speciaal voor de xbox moeten uitslopen...
Het lijkt me trouwens (en ik meen me een poll te herinneren die dat ondersteund) dat de xbox-gebruikers nog steeds de grootste groep is.
[edit]
Hier staat die poll.
Het lijkt me niet dat de beperkte power iets doet aan de features die kunnen ondersteund worden.
Dat je geen HD kan afspelen, wil niet zeggen dat ze het er speciaal voor de xbox moeten uitslopen...
Het lijkt me trouwens (en ik meen me een poll te herinneren die dat ondersteund) dat de xbox-gebruikers nog steeds de grootste groep is.
[edit]
Hier staat die poll.
[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 14-11-2008 09:22 ]
Klopt, maar zaken als TV-kaart ondersteuning waar de Linux en Windows versies toch echt op aan gaan sturen zijn niet mogelijk met de Xbox, waardoor de verschillen tussen de verschillende versies behoorlijk groot kunnen gaan worden, daarom begrijp ik wel dat ze de Xbox-versie laten liggen. Verder zie je nu ook al dat bepaalde skins problemen geven op de Xbox, waardoor je 'Lite-versies' en dergelijke krijgt.
Ik denk eigenlijk dat het nog wel een behoorlijk tijdje kan duren voordat ze beginnen aan ondersteuning voor TV, da's toch niet iets dat je zo 1-2-3 erin bouwt...
Skins ligt volledig aan de skinners natuurlijk, zij beslissen of ze een lite maken of niet.
Skins ligt volledig aan de skinners natuurlijk, zij beslissen of ze een lite maken of niet.
Kwa TV ondersteuning kunenn ze zich imho beter richten op het integreren van Mythtv. Het grote voordeel hiervan is dat deze is opgesplitst in een server en client variant. Binnen XBMC hoef je alleen het client deel te ondersteunen en heb je dus geen TV-Kaart ondersteuning nodig. Voor non-xbox is er geen enkel probleem om naast XBMC ook de mythtv server applicatie te draaien. Voor windows, linux en mac releases kan eventueel de serverapplicatie wat opgepoetst worden om gebruikersgemak te verhogen.
TV-kaart ondersteuning is een redelijk groot gemis, ik denk dat dit het enige is dat XBMC in de weg staat om marktleider te worden op het gebied van mediacenter software. Maar ik denk dat, zoals Fire69 al zegt, het wel even kan duren voordat dit geimplementeerd wordt. Tot dat moment lijkt het me dat de broncode voor de versies niet hoeft te verschillen.Bigfoot87 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:26:
Klopt, maar zaken als TV-kaart ondersteuning waar de Linux en Windows versies toch echt op aan gaan sturen zijn niet mogelijk met de Xbox, waardoor de verschillen tussen de verschillende versies behoorlijk groot kunnen gaan worden, daarom begrijp ik wel dat ze de Xbox-versie laten liggen. Verder zie je nu ook al dat bepaalde skins problemen geven op de Xbox, waardoor je 'Lite-versies' en dergelijke krijgt.
Het probleem van die skins heeft denk ik ook niet direct met XBMC te maken. De skinner maakt gewoon een mooie HD-skin die eigenlijk te veel power vergt, en daarmee niet optimaal is voor de Xbox. Aangezien de Xbox toch alleen in het menu in HD kan draaien is de doelgroep voor deze skinners voornamelijk de niet Xbox versies. De oplossing die er nu is vind ik persoonlijk prima; of een iets trager werkende Xbox of een Xbox optie die een aantal CPU intensieve features uitschakeld of de beschikbaarheid van een lite versie.
Op zich is het principe van MythTV prima, de losse server en losse front-end. Een goed werkende interface voor de backend (server) van MythTV is een prima ontwikkeling, dan kan de Xbox als frontend fungeren. Ik meen ook dat er in het verleden scripts voor zijn ontwikkeld waar al een lange tijd niet meer aan wordt gewerkt. Maar ik kan me vergissen.Janoz schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:38:
Kwa TV ondersteuning kunenn ze zich imho beter richten op het integreren van Mythtv. Het grote voordeel hiervan is dat deze is opgesplitst in een server en client variant. Binnen XBMC hoef je alleen het client deel te ondersteunen en heb je dus geen TV-Kaart ondersteuning nodig. Voor non-xbox is er geen enkel probleem om naast XBMC ook de mythtv server applicatie te draaien. Voor windows, linux en mac releases kan eventueel de serverapplicatie wat opgepoetst worden om gebruikersgemak te verhogen.
Ik heb MythTV een jaar of 2 terug ook geprobeerd maar was er niet van onder de indruk, er zaten veel fouten is, slecht geschreven en veel te zwaar kwa opzet. Ik heb toen voor een andere lichter en eenvoudiger alternatief gekozen. Aan een algemene implementatie van een front/backend TVkaart opname systeem (wat een omschrijving
Er is iig een client voor windows afaik.
Punt is dat ze nu de effort kunnen steken in iets zelf schrijven, maar die effort kunnen ze imho beter steken in een bestaand onderdeel goed integreren en nog beter maken.
In svn zat volgens mij een branch met een (native, dus geen script) client.berties schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:19:
[...]
Op zich is het principe van MythTV prima, de losse server en losse front-end. Een goed werkende interface voor de backend (server) van MythTV is een prima ontwikkeling, dan kan de Xbox als frontend fungeren. Ik meen ook dat er in het verleden scripts voor zijn ontwikkeld waar al een lange tijd niet meer aan wordt gewerkt. Maar ik kan me vergissen.
Zie boven, je kunt wat nieuws bedenken, maar je kunt ook het bestaande verbeteren. Ikzelf ken eigenlijk alleen Mythtv, maar als er andere, betere implementaties zijn dan kan dat natuurlijk ook. Wat voor algemene implementatie had je in gedachte?Ik heb MythTV een jaar of 2 terug ook geprobeerd maar was er niet van onder de indruk, er zaten veel fouten is, slecht geschreven en veel te zwaar kwa opzet. Ik heb toen voor een andere lichter en eenvoudiger alternatief gekozen. Aan een algemene implementatie van een front/backend TVkaart opname systeem (wat een omschrijving) geef ik de voorkeur, dan hoef ik niet naar MythTV over te stappen...
Welke algemene implementatie ze zouden kunnen gebruiken, daar heb ik geen idee van, maar ze moeten natuurlijk wel iets cross-platform gebruiken, anders zijn ze terug bij af...
Voor zover ik weet (maar ik ben niet alwetend natuurlijk
) is zoiets er niet?
MythTv, Mediaportal, GBPVR, ... allemaal front/back-end systemen, maar niet cross-platform.
Volgens mij gaan ze dus iets zelf moeten ontwikkelen, en dat doe je niet zo maar even (tussen de soep en de pattatten om het op zijn Belgisch te zeggen
)
Voor zover ik weet (maar ik ben niet alwetend natuurlijk
MythTv, Mediaportal, GBPVR, ... allemaal front/back-end systemen, maar niet cross-platform.
Volgens mij gaan ze dus iets zelf moeten ontwikkelen, en dat doe je niet zo maar even (tussen de soep en de pattatten om het op zijn Belgisch te zeggen
Ik gebruik zelf freevo. Dat werkt prima, maar de ontwikkeling daarvan gaat heel langzaam. Het heeft ook geen grote community voor zover ik weet. Dit is voor mij geen probleem, aangezien het op een server draait met alleen maar cli. Bediening vanaf een website is voldoende en dat werkt prima. Freevo heeft ook een losse backend (die ik dus heb draaien), een eigen web-interface en zo zijn er nog veel andere losse modules. Er bestaat ook een frontend, die overeenkomsten heeft met XBMC maar bij lange na niet zo goed is natuurlijk. Ik neem nu alles op via de website/web-interface maar als er een soort algemene frondend voor dit soort (en dus ook MythTV) backends komt kan ik alles vanaf XBMC instellen, nog gemakkelijker. Dan kan ik ook de TV-gids daarvan gebruiken.Janoz schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:32:
[...]
Zie boven, je kunt wat nieuws bedenken, maar je kunt ook het bestaande verbeteren. Ikzelf ken eigenlijk alleen Mythtv, maar als er andere, betere implementaties zijn dan kan dat natuurlijk ook. Wat voor algemene implementatie had je in gedachte?
Een frontend die kan communiceren met verschillende backends (freevo, mythtv, enz) zou mooi zijn maar is denk ik een utopie, dan moet de communicatie tussen de frond en backend van de verschillende systemen gelijk zijn en volgens een bepaalde standaard. Voor zover ik weet is dat niet het geval (lijkt me ook sterk...) en dus is dit (vooorlopig) niet mogelijk. Of het ooit zover komt....ik denk het niet.
Mediaportal TV-server zou wel eens de meest interessante optie kunnen zijn. Het werkt in ieder geval het best van alle opties. Als XBMC en MP nou eens samen gingen werken.... Ik weet niet genoeg van de TVserver architectuur om te weten wat er voor nodig is, maar het zou in ieder geval prachtig zijn als het op Mono zou werken. Dan zou het op Windows, de Mac en Linux kunnen draaien. Waarchijnlijk staat D3D in de weg...
Een solide XBMC MP Tvserver client zoals in MP zit zou al een goed begin zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Bram77 op 14-11-2008 12:05 ]
Ik denk dat je dat wel kunt vergeten, de oprichter van MP is een van de vroegere programmeurs/teammembers van XBMC en die is weggegaan omdat hij andere ideeen had over hoe het moest gaan. Zou wou hij graag een tv-server implementatie en de rest van het team zag dat niet zitten. Volgens mij is hij daarom toen weggegaan en is MP gestart. Dat ze nu om de zelfde reden weer gaan samenwerken lijkt me sterk.Bram77 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:05:
Mediaportal TV-server zou wel eens de meest interessante optie kunnen zijn. Het werkt in ieder geval het best van alle opties. Als XBMC en MP nou eens samen gingen werken.... Ik weet niet genoeg van de TVserver architectuur om te weten wat er voor nodig is, maar het zou in ieder geval prachtig zijn als het op Mono zou werken. Dan zou het op Windows, de Mac en Linux kunnen draaien. Waarchijnlijk staat D3D in de weg...
XBMC kun je nu ook al als frontend voor MythTV gebruiken. Voor meer informatie: http://www.mythtv.org/wik...ith_native_MythTV_Support
Op mijn HTPC gebruik ik XBMC regelmatig als frontend voor MythTV, het werkt nog niet zo mooi als binnen mythtv zelf, voor zover ik heb gezien geen tvgids informatie en dergelijke, maar het begin is er in ieder geval.
Op mijn HTPC gebruik ik XBMC regelmatig als frontend voor MythTV, het werkt nog niet zo mooi als binnen mythtv zelf, voor zover ik heb gezien geen tvgids informatie en dergelijke, maar het begin is er in ieder geval.
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Verwijderd
TV kijken via xbmc is mogelijk met een dreambox.
Beeld en geluid ok maar zappen gaat wat traag heb ik me laten vertellen.
Heeft er iemand meer ervaring mee ?
Heb je bv een prog. gids, kun je opnemen vanuit xbmc.
Kortweg wat is er wel en niet mogelijk en is dit een goed alternatief ?
Beeld en geluid ok maar zappen gaat wat traag heb ik me laten vertellen.
Heeft er iemand meer ervaring mee ?
Heb je bv een prog. gids, kun je opnemen vanuit xbmc.
Ik heb trouwens even lopen kloten en heb het GTST tooltje aan de praat..
Linkje naar een hoog expirimenteel en zonder enige garanties rarretje. Het GTST mapje zet je ergens tussen je series. Het gtst-scraper mapje zet je neer waar je je tool wilt hebben. DIt tooltje is een executable java jar. Er zit ook een linux sh script bij dat ik gebruik om hem te runnen.
Voor het draaien even in gtst.properties de directory neerzetten waar de episodes terecht moeten komen en vervolgens met een andere scheduling tool zorgen dat hij na 21:00 een paar keer draait. (ikzelf gerbuik cron met "19,39,59 20,21,22,23 * * 1,2,3,4,5 /home/media/apps/gtst-scraper/gtst-scrape")
Linkje naar een hoog expirimenteel en zonder enige garanties rarretje. Het GTST mapje zet je ergens tussen je series. Het gtst-scraper mapje zet je neer waar je je tool wilt hebben. DIt tooltje is een executable java jar. Er zit ook een linux sh script bij dat ik gebruik om hem te runnen.
Voor het draaien even in gtst.properties de directory neerzetten waar de episodes terecht moeten komen en vervolgens met een andere scheduling tool zorgen dat hij na 21:00 een paar keer draait. (ikzelf gerbuik cron met "19,39,59 20,21,22,23 * * 1,2,3,4,5 /home/media/apps/gtst-scraper/gtst-scrape")
Zulke tools zouden verboden moeten worden Janoz... Stel dat een onwetend vrouwtje erachter komt dat zoiets bestaat... Hou je dan wel tv-tijd voor jezelf over?
Wat is Mediastream trouwens een mooie skin! had hem nog nooit geprobeerd, om de een of andere vage reden heb ik hem altijd met PM3.HD verward ofzo! Wat veel opties enzo! Wel jammer dat de nederlandse vertaling ervoor zorgt dat Programma's en Weerbericht de eerste letter half buiten beeld valt als de mediabar links uitgelijnd is.
Wat is Mediastream trouwens een mooie skin! had hem nog nooit geprobeerd, om de een of andere vage reden heb ik hem altijd met PM3.HD verward ofzo! Wat veel opties enzo! Wel jammer dat de nederlandse vertaling ervoor zorgt dat Programma's en Weerbericht de eerste letter half buiten beeld valt als de mediabar links uitgelijnd is.
Gelukkig duurt een GTST aflevering maar 20min en is er maximaal 1 per werkdag. Dat betekend dat ik in alle redelijkheid 5x20 min is 2,5 andere aflevering daar tegenover kan zetten
..
XBMC Atlantis Final is uit....
We gaan met team-XBMCworld een mooie release in elkaar fietsen. =)
[ Voor 28% gewijzigd door Bigfoot87 op 15-11-2008 01:05 ]
Op de XBMC.org site staat de volgende thread: XBMC DreamboxXBMC Tuxbox Enigma Stream Client daarin zijn wellicht je vragen al aan bod gekomen.Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:49:
Of heb je zelf nog meer informatie over dit onderwerp gevonden?
Ik heb er zelf nog niet naar gekeken, klinkt wel interessant.
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Komt er ook een XBMCworld release voor de PC?Bigfoot87 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 00:49:
XBMC Atlantis Final is uit....
De binaries voor de PC zijn toch gewoon te downloaden?Gaitman schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 11:45:
[...]
Komt er ook een XBMCworld release voor de PC?
Ja klopt maar in XBMC world zijn een paar dinge aangepast en dan heb ik mijn Xbox en PC gelijk aan elkaaranandus schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:37:
[...]
De binaries voor de PC zijn toch gewoon te downloaden?
Hey, ik ben nieuw in dit topic.
Na jaren XBMC op m'n xbox te hebben gebruikt ben ik nu overgestapt naar een HTPC waar ik ook XBMC heb geinstalleerd. De grootste reden voor het overstappen was het gebrek aan HD playback op de xbox en natuurlijk SCART VS. HDMI.
Ik heb het nu allemaal draaiend en alles doet het goed alleen loop ik nu tegen een vervelend probleem aan.
Net als bij de xbox stream ik al mijn media vanaf mijn 'hoofd-PC'. Nu is het probleem dat na ongeveer 5 minuten de videofile stopt met spelen en hij gewoon terugkeerd naar het keuzemenu.
Wanneer ik een file afspeel vanaf de harddisk van de MediaPC gaat het goed, maar dat is niet wat ik wil want daar zit maar een 80gig harddisk in.
Dit probleem had ik het met de Beta Atlantis versie maar nu ook met de nieuwe ''final'' versie.
Heeft iemand hier ook last van dit probleem gehad en is er misschien een oplossing beschikbaar?
Na jaren XBMC op m'n xbox te hebben gebruikt ben ik nu overgestapt naar een HTPC waar ik ook XBMC heb geinstalleerd. De grootste reden voor het overstappen was het gebrek aan HD playback op de xbox en natuurlijk SCART VS. HDMI.
Ik heb het nu allemaal draaiend en alles doet het goed alleen loop ik nu tegen een vervelend probleem aan.
Net als bij de xbox stream ik al mijn media vanaf mijn 'hoofd-PC'. Nu is het probleem dat na ongeveer 5 minuten de videofile stopt met spelen en hij gewoon terugkeerd naar het keuzemenu.
Wanneer ik een file afspeel vanaf de harddisk van de MediaPC gaat het goed, maar dat is niet wat ik wil want daar zit maar een 80gig harddisk in.
Dit probleem had ik het met de Beta Atlantis versie maar nu ook met de nieuwe ''final'' versie.
Heeft iemand hier ook last van dit probleem gehad en is er misschien een oplossing beschikbaar?
Hoi,
Tijdje terug alweer dat ik hier iets heb gepost... Als het niet op: nieuws: Ontwikkelaars geven final van Xbmc Atlantis vrij stond had ik waarschijnlijk ook niks gepost...
Affijn... Ik heb zojuist versie "Atlantis" geinstalleerd op mijn Xbox, maar om nou te zeggen dat er veel verschil zit tussen "Atlantis" en een versie van ± 6 maanden geleden.
Enige verschil dat ik snel kan zien is dat je een letter ziet als je snel door je lijst gaat scrollen.
Wat is nu het grote verschil tussen Atlantis en de "oudere" builds ?
Tijdje terug alweer dat ik hier iets heb gepost... Als het niet op: nieuws: Ontwikkelaars geven final van Xbmc Atlantis vrij stond had ik waarschijnlijk ook niks gepost...
Affijn... Ik heb zojuist versie "Atlantis" geinstalleerd op mijn Xbox, maar om nou te zeggen dat er veel verschil zit tussen "Atlantis" en een versie van ± 6 maanden geleden.
Enige verschil dat ik snel kan zien is dat je een letter ziet als je snel door je lijst gaat scrollen.
Wat is nu het grote verschil tussen Atlantis en de "oudere" builds ?
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Ik gok... ondersteuning voor fanart en bugfixes (hoofdzakelijk natuurlijk, er zijn ook wel andere kleinere nieuwe dingen)?
Die letter bij het scrollen ligt trouwens puur aan je skin.
Die letter bij het scrollen ligt trouwens puur aan je skin.
Zoveel zichtbaar verschil is er inderdaad niet, maar Atlantis is de eerste STABLE die multi-platform is. Een echte mijlpaal. Ik raad al sinds ik zelf xbmc heb het aan iedereen aan, nu hoef ik er niet meer bij te zeggen dat ze voor een prikkie een xbox op marktplaats kunnen kopen ervoor. Iedereen kan het gewoon op zijn eigen pc draaien, of het nu een mac, windows of linuxbak is, maakt niet uit! XBMC is met grote afstand het makkelijkste mediacenterprogramma dat er is, het enige gemis dus nu nog is dat tv-kaart/opname ondersteuning.
Na enig testen lijkt me de irritantste bug in de Windows-versie nu wel opgelost.
Geen verspringende cursor meer als XBMC minimized is, je kan XBMC zelfs op de achtergrond hebben als je Alt-Tabbed naar een ander niet-maximized programma!
Geen verspringende cursor meer als XBMC minimized is, je kan XBMC zelfs op de achtergrond hebben als je Alt-Tabbed naar een ander niet-maximized programma!
Heeft iemand al eens geprobeerd Ubuntu 8.10 minimal te installeren en daarnaast alleen XBMC met de benodigde dependencies? Geen idee of dat uberhaupt lukt maar dan heb je een soort XBMC Live gebaseerd op de nieuwere 8.10 release ipv de huidige 8.04 XBMC variant. Ik mis namelijk nog de ondersteuning voor de Intel G45 chipset.
Verwijderd
Wil een NAS gaan aanschaffen maar weet nog niet welke. Zijn er NAS-tips die werken icm XBMC?
Verwijderd
Heb zelf een 1TB externe harde shijf op een Linksys Network Storage Link NSLU2 aangesloten.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 10:54:
Wil een NAS gaan aanschaffen maar weet nog niet welke. Zijn er NAS-tips die werken icm XBMC?
Overdracht snelheid ongeveer 5~6MB/s en dat is niet slecht want extene netwerk HD hebben een gemiddelde van 3~4MB/s
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 12:57 ]
Ik heb deze besteld:
Conceptronic 640GB Ethernet/USB2.0/UPnP voor 109,95.
Werkt ook prima (als het goed is
)
Conceptronic 640GB Ethernet/USB2.0/UPnP voor 109,95.
Werkt ook prima (als het goed is
Hebben jullie eigenlijk wel geluid bij het afspelen van HD materiaal? Ik niet. Wel bij een Blu-Ray filmpje, maar met een gewoon WMVHD file-tje niet..
En XBMC gebruikt toch eigen codecs? Is het niet handiger als die dat niet zou doen zodat je gewoon zelf codecs kan kiezen?
Oja, XBMC staat bij mij op Windows Vista x64 en heb Atlantis Final
/edit
VLC kan het ook niet bij de betreffende films:
Heb dit gevonden.. Het ligt dus niet aan XBMC, maar de speler die ze gebruiken.
En XBMC gebruikt toch eigen codecs? Is het niet handiger als die dat niet zou doen zodat je gewoon zelf codecs kan kiezen?
Oja, XBMC staat bij mij op Windows Vista x64 en heb Atlantis Final
/edit
VLC kan het ook niet bij de betreffende films:
//editGeen bruikbare decoder module:
VLC ondersteunt het "wmap" audio of video formaat niet. Helaas kunt u hier weinig aan doen om dit op te lossen.
Heb dit gevonden.. Het ligt dus niet aan XBMC, maar de speler die ze gebruiken.
[ Voor 46% gewijzigd door HaTe op 16-11-2008 16:14 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Iemand die wat meer weet over Fanart scraping?
Ik heb een aantal films (oa The Happening) waar de fanart niet opgehaald wordt. Ik heb nu de extra scraper van tmdb.com erbij geplaatst maar ik zie nog steeds geen fanart bij die paar films als ik ze opnieuw scan. De andere gegevens worden wel mooi opgehaald. Van welke site haalt xbmc als default z'n movie fanartbackgrounds tegenwoordig?
Ik heb een aantal films (oa The Happening) waar de fanart niet opgehaald wordt. Ik heb nu de extra scraper van tmdb.com erbij geplaatst maar ik zie nog steeds geen fanart bij die paar films als ik ze opnieuw scan. De andere gegevens worden wel mooi opgehaald. Van welke site haalt xbmc als default z'n movie fanartbackgrounds tegenwoordig?
Heb je anders de XBMC Media Companion al geprobeerd? Doet het bij mij héél erg goedMantis schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:28:
Iemand die wat meer weet over Fanart scraping?
Verwijderd
XBMC en XBMC Media companion scrapen beide fanart van meligrove. Als er geen fanart gescraped wordt is dat omdat deze dan niet in de database zit van meligrove.
Het is BTW vrij makkelijk om een fanart afb. zelf te maken van bv een wallpaper. Deze kun je dan natuurlijk weer uploaden bij meligrove zodat andere er ook van kunnen genieten.
edit;
Zie dat je voor uploaden wordt doorverwezen naar www.themoviedb.org.
TMDb is the next version of Meligrove.
Het is BTW vrij makkelijk om een fanart afb. zelf te maken van bv een wallpaper. Deze kun je dan natuurlijk weer uploaden bij meligrove zodat andere er ook van kunnen genieten.
edit;
Zie dat je voor uploaden wordt doorverwezen naar www.themoviedb.org.
TMDb is the next version of Meligrove.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 16:39 ]
Ik heb even een vraagje. Ik kan op het forum die skin secties niet meer vinden, zegmaar waar skins instaan. Ben ik nu scheel of is het verplaatst?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.
Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.
Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>