[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.315 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

nou.. die final is echt verre van stabiel te noemen.. de beta van boxee doet het vele malen beter op mn mac mini.. had er meer van verwacht :(

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:38
dadj schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:05:
nou.. die final is echt verre van stabiel te noemen.. de beta van boxee doet het vele malen beter op mn mac mini.. had er meer van verwacht :(
Redelijk weiniger devers die een Mac hebben denk ik en daarom.. (of daardoor)
Maar uiteraard als je probs hebt bugreporten! anders geraken ze niet opgelost

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Icekiller2k6 schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:09:
[...]

Redelijk weiniger devers die een Mac hebben denk ik en daarom.. (of daardoor)
Maar uiteraard als je probs hebt bugreporten! anders geraken ze niet opgelost
weinig? bijna mn hele vrienden-kring heeft macs of wil overstappen.. dus dat valt nogal mee..
maar verder heb je gelijk. De boxee release is volgens mij zelfs alleen nog voor de mac momenteel.. (www.boxee.tv)

[ Voor 9% gewijzigd door dadj op 16-11-2008 17:54 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSurfer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 14:09
Frisian_Heretic schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 16:19:
Hey, ik ben nieuw in dit topic.

Na jaren XBMC op m'n xbox te hebben gebruikt ben ik nu overgestapt naar een HTPC waar ik ook XBMC heb geinstalleerd. De grootste reden voor het overstappen was het gebrek aan HD playback op de xbox en natuurlijk SCART VS. HDMI.

Ik heb het nu allemaal draaiend en alles doet het goed alleen loop ik nu tegen een vervelend probleem aan.
Net als bij de xbox stream ik al mijn media vanaf mijn 'hoofd-PC'. Nu is het probleem dat na ongeveer 5 minuten de videofile stopt met spelen en hij gewoon terugkeerd naar het keuzemenu.

Wanneer ik een file afspeel vanaf de harddisk van de MediaPC gaat het goed, maar dat is niet wat ik wil want daar zit maar een 80gig harddisk in.

Dit probleem had ik het met de Beta Atlantis versie maar nu ook met de nieuwe ''final'' versie.

Heeft iemand hier ook last van dit probleem gehad en is er misschien een oplossing beschikbaar?
Niet echt een bekend probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 10:54:
Wil een NAS gaan aanschaffen maar weet nog niet welke. Zijn er NAS-tips die werken icm XBMC?
Gister XBMC Atlantis geinstalleerd en ik had al een Synology Diskstation 107. De uPnP server van Synology werkt perfect samen met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Laatst online: 08-09 23:12
Al klaar , overbodig dus 8)

[ Voor 109% gewijzigd door scorpio op 16-11-2008 20:35 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb al bijna 2 jaar hier 3 xbox-en draaien met mediacenter en zelfs de vriendin kan er mee overweg.

En dat voor + - 50 euro per xbox.. super!! Alle xboxen hebben helaas geen hdisk, dus eigenlijk streamen we alleen maar.

Meestal kijken en daarna later de film verwijderen van de server, dus echt fanart en mooie displays heb ik niet zo veel aan dus de standaard skin voldoet prima (file browser).

Echter.. ik heb nu een 50"plasma in de huiskamer.. en wil graag een wat mooier ogende skin gebruiken.

Heb daarom de laatste xbox build gepakt..en deze had standaard al de laatste mediastream versie.

Echter deze loopt erg veel vast.. en soms willen dvd's niet eens starten. Het lijkt er op dat 1080i niet goed werkt en te veel geheugen vreet.. als ik terug ga naar de oude skin vliegt alles weer voorbij..

Het is wel jammer want het ziet er wel errug vet uit. Om hiervoor nou terug te gaan naar 720 is wat zonde..

Iemand hier ervaring met 1080i en mediastream?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediastream kun je op lite zetten en heel wat functies uitschakelen.
Maar 1080 is voor een xbox al eigenlijk te zwaar en zeker in combi met een vette skin.
Media stream is een zeer mooie , uitgebreide skin en dat kost eenmaal geheugen. De skin developers doen er ook alles aan om het geheugen gebruik te beperken. Echter door fanart zal het geheugen weer zwaarder worden belast.

Mediastream draait hier op 720p en heb veel fanart. Ook ik heb last van geheugen tekort maar is beperkt. Af en toe zie ik even geduld opkomen maar is ook zo weer weg en af en toe wil hij een file niet starten ook hier even geduld en start dan ook op. Het wegvallen van fanart achtergronden is nog niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Een stomme vraag, als ik zo'n fancy skin selecteer.. hoe wijzig ik de standaard backgrounds? Bijvoorbeeld wil ik de bioscoopstoelen bij movies van mediastream ook hebben bij video files.. Ik kan de standaard bestanden nergens terug vinden.. waar staan deze verstopt?

Ik zie op alle forums iedereen verschillende mooie achtergronden hebben, nou bewaar ik nooit films (ik verwijder ze na het kijken) dus echt nuttig is het niet om dit mooi in te delen. Maar de horizons skin heeft bijvoorbeeld alleen zo'n saaie grijze achtergrond..

[ Voor 33% gewijzigd door Workaholic op 16-11-2008 21:20 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Workaholic schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:02:
Een stomme vraag, als ik zo'n fancy skin selecteer.. hoe wijzig ik de standaard backgrounds? Bijvoorbeeld wil ik de bioscoopstoelen bij movies van mediastream ook hebben bij video files.. Ik kan de standaard bestanden nergens terug vinden.. waar staan deze verstopt?

Ik zie op alle forums iedereen verschillende mooie achtergronden hebben, nou bewaar ik nooit films (ik verwijder ze na het kijken) dus echt nuttig is het niet om dit mooi in te delen. Maar de horizons skin heeft bijvoorbeeld alleen zo'n saaie grijze achtergrond..
Ik heb ook wel behoefte naar een mooie achtergronden voor een skin. Ik ben al een tijd opzoek naar een mooie voor TV-Shows, want die van nu vind ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:04

HaTe

haat niet

Coeluh schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:32:
[...]

Ik heb ook wel behoefte naar een mooie achtergronden voor een skin. Ik ben al een tijd opzoek naar een mooie voor TV-Shows, want die van nu vind ik niks.
Kijk hier eens :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En deze site is ook de moeite waard, wordt ook de hele tijd bijgewerkt.
(Al is dat weer meer muziek, games en andere dingen :P maar wel de moeite waard om te checken :) )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Workaholic schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:45:
Ik heb al bijna 2 jaar hier 3 xbox-en draaien met mediacenter en zelfs de vriendin kan er mee overweg.

En dat voor + - 50 euro per xbox.. super!! Alle xboxen hebben helaas geen hdisk, dus eigenlijk streamen we alleen maar.
Elke xbox heeft een HD hoor, anders zou hij niet echt kunnen opstarten ;)
[...]
Het is wel jammer want het ziet er wel errug vet uit. Om hiervoor nou terug te gaan naar 720 is wat zonde..

Iemand hier ervaring met 1080i en mediastream?
Je gaat het verschil tussen 720p en 1080i echt niet zien in de GUI, dat is puur psychologisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Workaholic schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:02:
Deze afb. zitten in de skin map onder media / textures.xpr

This filetype is a compressed pack of graphic files (png, jpg, gif etc.) used to skin Xbox Media Center. The compression allows skins to be loaded much faster.

En ook ik zou graag willen weten waarmee je een xpr kunt openen op de pc?
Maar als je een persoonlijke background toevoeg kun je dit het beste als een .tif of .bmp doen vanwege de snelheid van het openen van de background file.

edit;
Heb een tooltje gevonden om xpr files te openen zie hier.
Alleen jammer dat mediastream niet toestaat om de afb te extracten. Bekijken is gewoon mogelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Ik heb XBMC nog niet geinstalleerd (klein hardware probleempje met de voeding) maar ik vraag me wel ff wat af. Al die mooie eye candy screenshots in dit topic... dat je door seizoenen van series bladert en daarbij op de achtergrond een mooie shot van die serie ziet en zelfs de dvdhoesjes ziet... Heb je nou eerst handmatig gegoogled en die plaatjes bij elkaar gezocht en zelf die menuutjes steeds zitten maken? Of download XBMC automatisch die plaatjes aan de hand van de film/ serie titels? Want als het dat eerste is... wat een gekkenwerk.. En als het dat laatste is.. woow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Gebeurd eigenlijk automatisch (bij het scannen van de libary). Zeker woow! ;)

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zoals Puck al zegt, het is gewoon ongelooflijk wooooowww! :9~

Er zit wel verschil op van skin tot skin, dus daar moet je even mee experimenteren, maar ik kan je MediaStream ten stelligste aanraden. Ik heb in dit topic al eens ergens gepost waarom exact. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Toch mis ik nog een leuke muziek-scraper. Zeker als je honderden bands/cd's hebt is het nogal veel werk.

Opzich heb ik cd-hoesjes, maar thumbs van bands en fanart heb ik nog niet, is daar een handy tooltje voor?

Als dat ook gewoon gescrapet wordt, dan moet je mij vergeven, mijn xbox is nog niet online :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat wordt ook gescraped, bij Allmusic.com. Maar ik heb er niet zo'n goeie ervaring mee.
Je moet het apart aanzetten in de settings ergens, dus voor je je music naar de db scant, let daar even op.

Ik had het eerst ook aanstaan, maar toen ik 's avonds begon met scrapen, ging het nogal traag vond ik.
Dus had ik mijn xbox laten aanstaan 's nachts. Kom ik 's morgens beneden, zat hij aan de letter D of zo 8)7

Heel veel artiesten vind hij ook de compleet verkeerde thumb bij (vb. Dr. Dre ft. Eminem en hij komt met een plaatje van Roy Orbinson of zo :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:35

MsG

Forumzwerver

Klopt inderdaad, of namen ineens dubbel. Ook had ik alles zwart/wit qua bandplaatjes. Misschien qua juridisch gedoe?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Fire69 schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:01:
[...]
Elke xbox heeft een HD hoor, anders zou hij niet echt kunnen opstarten ;)
Dat is waar :P Ik zou een enkele xbox eigenlijk wel willen voorzien van een grote disk (in de huiskamer). Is zoiets goed te doen? Ik kom er net achter dat 1 xbox een 40gb disk heeft (en dus al is vervangen). Kan ik deze disk bijvoorbeeld loskoppelen, aan de pc hangen en met behulp van ghost clonen naar de nieuwe disk?
[...]
Je gaat het verschil tussen 720p en 1080i echt niet zien in de GUI, dat is puur psychologisch...
Dat is waar, heb nu horizons aan staan met backdrops.. gaat perfect.. wel even de fanart geresized naar 720p.

Ik heb het afspelen ook op 720p gezet ipv 1080i. Het verschil zie ik helaas wel op een 50" plasma. Misschien toch maar weer terug naar de standaard skin aangezien deze wel moeiteloos op 1080i werkt.
Puck schreef op maandag 17 november 2008 @ 00:50:
Gebeurd eigenlijk automatisch (bij het scannen van de libary). Zeker woow! ;)
Hoe kan ik muziek toevoegen aan mijn library? Ik doe het nu via de filebrowser en dit gaat ook prima, maar wat is nou het voordeel van de library ipv de filebrowser?

[ Voor 15% gewijzigd door Workaholic op 17-11-2008 09:55 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Workaholic schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:54:
[...]

Dat is waar :P Ik zou een enkele xbox eigenlijk wel willen voorzien van een grote disk (in de huiskamer). Is zoiets goed te doen? Ik kom er net achter dat 1 xbox een 40gb disk heeft (en dus al is vervangen). Kan ik deze disk bijvoorbeeld loskoppelen, aan de pc hangen en met behulp van ghost clonen naar de nieuwe disk?
Ja maar alleen als je een bios hebt met LBA nogwat kan je groter dan 120GB of iets in die buurt. Anders kan je dus maximaal rond de 120GB. Ikzelf heb probleemloos 500GB in mijn Xbox gegooid.

offtopic:
Echter neigt dit meer naar Xbox en een semi-grijs gebied dan XBMC zelf :)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Workaholic schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:54:
[...]

Vervangen gaat vrij makkelijk (hoewel ik het met een softmod zelf nog niet gedaan heb, ik heb er een chip inzitten)
Maar daarvoor moet je dus niet hier zijn, dat mag hier niet besproken worden.

edit:

Wat MsG zegt dus :)
[...]

Dat is waar, heb nu horizons aan staan met backdrops.. gaat perfect.. wel even de fanart geresized naar 720p.

Ik heb het afspelen ook op 720p gezet ipv 1080i. Het verschil zie ik helaas wel op een 50" plasma. Misschien toch maar weer terug naar de standaard skin aangezien deze wel moeiteloos op 1080i werkt.
En het afspelen op 1080i gaf problemen of zo?
Zo niet, dan zet je de GUI op 720p en video op 1080i.
[...]

Hoe kan ik muziek toevoegen aan mijn library? Ik doe het nu via de filebrowser en dit gaat ook prima, maar wat is nou het voordeel van de library ipv de filebrowser?
Het voordeel is dat je in de search gewoon wat intypt, en je 2 sec later alle artisten/titels/albums hebt waar je zoekterm in voorkomt. Superhandig om snel iets te zoeken.

Toevoegen doe je door eerst bij Muziek/Music een source toe te voegen (de netwerklocatie waar je nu dus met de filebrowser naartoe gaat). Dan via het menu (witte knop op controller / Title op AB) kies je gewoon Scan to library.

Moet je natuurlijk wel zien dat al je ID3-tags netjes op orde staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Mar2zz schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 19:01:
Wel jammer dat de nederlandse vertaling ervoor zorgt dat Programma's en Weerbericht de eerste letter half buiten beeld valt als de mediabar links uitgelijnd is.
Mag ik vragen wat voor tv je gebruikt? Ik verzorg namelijk de Nederlandse vertaling voor MediaStream. Aangezien ik zelf nog op een oude CRT bak zit, weet ik niet of de benamingen te lang zijn voor een HDTV. Ik ging er namelijk vanuit dat het daarop wel zou passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:31
Surineeslander schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:04:
[...]
Mag ik vragen wat voor tv je gebruikt? Ik verzorg namelijk de Nederlandse vertaling voor MediaStream. Aangezien ik zelf nog op een oude CRT bak zit, weet ik niet of de benamingen te lang zijn voor een HDTV. Ik ging er namelijk vanuit dat het daarop wel zou passen...
Daar heb ik inderdaad ook last van op mijn HD-tv.
Verander het zelf meestal in 'Weer' door de language-file aan te passen.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Surineeslander schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:04:
[...]
Een hdready tv, dus 1366x768 geloof ik. XMBC draai ik in 720P. Weerbericht en Programma's hebben hier last van. Bij meer dan 10 tekens gaat het dus mis. Heb natuurlijk wel netjes gecalibreerd enzo, dus daar ligt het in ieder geval niet aan. Het is of het lettertype iets kleiner maken, of een ander woord gebruiken, maar voor programma's weet ik niet zo gauw een alternatief, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

"Programma's" heeft twee keer een 'm' wat het nog al lang maakt. Misschien past "Applicaties" vanwege de 'i' en 'l' beter?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Janoz schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:52:
....Is er niet een manier waarop ik de actie van het rippen van de cd in de drive kan opnemen in mijn favoriten?....
Nog even mijn vraag nogmaals onder de aandacht brengen ;)

Het vervelende is dat ik sinds begin november ook voor mijn muziek daadwerkelijk de library gebruik. Ik moet dus eerst naar audio, dan moet ik de library uit zetten en dan pas kan ik bij de d: drive om vervolgens tussen de opties te kiezen voor 'rip cd'. Als dit klaar is moet ik vervolgens weer de library aanzetten om weer in de oude staat terug te keren..

Kortom, omslachtig gedoe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kan iemand even een testje doen met een DVD?
- Je start de hoofdfilm (staat bvb. in het Engels met NL subs), je verandert de taal naar iets anders, NL bvb.
- Dan druk je op pijltje naar rechts, hierdoor springt hij naar de volgende chapter. Welke taal is het nu? Nog steeds NL? Of terug Engels?
- Dan druk je op pijltje omhoog, hierdoor springt hij ~1.5min vooruit. Welke taal is het nu? Nog steeds NL? Of terug Engels?

Bij mij gaat hij steeds terug naar de oorspronkelijke taal. Heel vervelend, en snap dus niet dat deze bug er al zolang inzit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Mar2zz schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:50:
[...]

Een hdready tv, dus 1366x768 geloof ik. XMBC draai ik in 720P. Weerbericht en Programma's hebben hier last van. Bij meer dan 10 tekens gaat het dus mis. Heb natuurlijk wel netjes gecalibreerd enzo, dus daar ligt het in ieder geval niet aan. Het is of het lettertype iets kleiner maken, of een ander woord gebruiken, maar voor programma's weet ik niet zo gauw een alternatief, jij wel?
Dat is inderdaad lastig, een mooi synoniem vinden voor programma's |:( Ik ga in ieder geval 'weerbericht' veranderen in 'weer' en ik zal 'applicaties' eens proberen.

Stomme is trouwens dat ik zelf gewoon de Engelse taal gebruik O-) In mijn optiek toch vele malen mooier.

[ Voor 0% gewijzigd door Dynamix op 17-11-2008 14:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Is het alleen op die instelling zo? Ik vertaal namelijk vaak de XBMC versie, als het een probleem is op alle resoluties is andere woorden misschien wel een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Surineeslander schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:51:
[...]

Dat is inderdaad lastig, een mooi synoniem vinden voor programma's |:( Ik ga in ieder geval 'weerbericht' veranderen in 'weer' en ik zal 'applicaties' eens proberen.

Stomme is trouwens dat ik zelf gewoon de Engelse taal gebruik O-) In mijn optiek toch vele malen mooier.
Waarom nederlands dan? Past software niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu met de nieuwe versie van XBMC dus mogelijk om fanart toe te voegen net zoals in de Aeon skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Fire69 schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:54:
Kan iemand even een testje doen met een DVD?
Bij mij gaat hij steeds terug naar de oorspronkelijke taal. Heel vervelend, en snap dus niet dat deze bug er al zolang inzit. :/
een .iso of een fysieke in drive? (laatste gaat mij niet lukken, ies stoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

kan iemand mij van hulp voorzien.

Ik hoor iedereen over die fanart e.d,dat wil ik ook wel,alleen kan ik dat niet selecteren in XBMC bij mij blijft die optie grijs.

Dus als ik mijn bestanden wil inscannen via de bibliotheek blijft dat bibliotheek icoon op grijs staan dus valt er bij mij niks te scannen dus ook geen fanart mogelijk tot nu toe.

Een tweede probleem is dat ik via locatie toevoegen nu ook weer gevraagd word om een password in te geven terwijl dit vorige week nog gewoon zonder ging,dit probleem had ik eerder ook.

Weet iemand een oplossing voor deze problemen

Mijn dank alvast!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mar2zz schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:30:
[...]

een .iso of een fysieke in drive? (laatste gaat mij niet lukken, ies stoek)
Iso :)
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:05:
Is het nu met de nieuwe versie van XBMC dus mogelijk om fanart toe te voegen net zoals in de Aeon skin?
Kan je even wat duidelijker zijn? Je vraagt iets over een nieuwe versie van XBMC ten opzichte van een skin voor XBMC? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heb je het over de windowsversie? met xbox geen probleem. Heb xmbc niet op windows

(gevloek in de kerk, ja ik weet het, maar mijn pc is geen multimediamachine, alleen audio doe ik ermee, en daar heb ik foobar2000 voor) (voor filmpjes vlc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:44:
Hallo,

kan iemand mij van hulp voorzien.

Ik hoor iedereen over die fanart e.d,dat wil ik ook wel,alleen kan ik dat niet selecteren in XBMC bij mij blijft die optie grijs.

Dus als ik mijn bestanden wil inscannen via de bibliotheek blijft dat bibliotheek icoon op grijs staan dus valt er bij mij niks te scannen dus ook geen fanart mogelijk tot nu toe.
Inscannen (inhoud toewijzen) gaat niet vanuit bibl. maar vanuit bestanden.
Op de map gaan staan die je wilt scannen context menu ophalen (witte button/info) en inhoud toewijzen.
Nu staat de map in de bibliotheek.
Een tweede probleem is dat ik via locatie toevoegen nu ook weer gevraagd word om een password in te geven terwijl dit vorige week nog gewoon zonder ging,dit probleem had ik eerder ook.

Weet iemand een oplossing voor deze problemen

Mijn dank alvast!
Vreemd heb dit zelf nooit meegemaakt.
Kun je geen helemaal geen locatie toevoegen of alleen geen netwerk locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dus een netwerk locatie wil toevoegen,vraagt hij om een password.

Dit heb ik een paar weken geleden ook al gehad en nu weer.

Tevens lukt het mij dus niet om fanart te krijgen met de nieuwste XBMC release T3CH final met als skin mediastream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mar2zz schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:07:
Heb je het over de windowsversie? met xbox geen probleem. Heb xmbc niet op windows

(gevloek in de kerk, ja ik weet het, maar mijn pc is geen multimediamachine, alleen audio doe ik ermee, en daar heb ik foobar2000 voor) (voor filmpjes vlc)
Ja, ik bedoelde de Windows-versie. Op de xbox heb ik het nog niet kunnen testen.

Waarom is het vloeken in de kerk? Ik vind de xbox veel geschikter dan Windows (ivm opstart-tijden, bediening en zo...), maar ja, dat gebrek aan HD hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:43:

Tevens lukt het mij dus niet om fanart te krijgen met de nieuwste XBMC release T3CH final met als skin mediastream.
Netwerk instellingen nakijken. Deel anders eens een nieuwe map en probeer deze toe te voegen.

Fanart krijg je vanzelf als de inhoud is toegewezen aan een locatie.
Met inhoud toewijzen scrape je de info, thumb en fanart. Films bij imdb en tv series bij tvdb (instellen).
Nogmaals nu staan ze in de bib en in de bib modus zijn de beste fanart views.
Fanart is dan ook te zien in bestanden. Zie mediastream instellingen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:43:

Om gelazer met je shares te verkomen is het handigste om een xbox account aan te maken in windows, wat ik ook gemerkt heb bij de laatste t3ch builds, is dat als je een source in de xml file niet een volledige path naam meegeeft dat ie er niet in komt..

<source>
<name>Media Laptop</name>
<path>smb://xbox:xbox@192.168.1.3/Media Laptop/</path>
</source>

stukje van mijn sources.xml verwijzend naar een werkende share.. Media Laptop is de naam onder delen/beveiliging die ik aan de network share heb gegeven..

Hoopt dat dit het qua shares oplost voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Coeluh schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:42:
[...]

Waarom nederlands dan? Past software niet?
Toen MediaStream werd gereleased, wilde ook graag eens wat terug doen... vandaar die vertaling. Maar blijf Engels gewoon strakker vinden in XBMC (In het Nederlands komt er zoveel extra tekst bij...)

Software hou ik aan als optie B, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Goeie zaak dat je toch vertaalt. Ik zweer wel gewoon bij nederlandstalig, ook al kan ik goed engels. Ik heb ook eens een programma vertaald (Advanced Renamer) en ik weet dus hoeveel tijd erin gaat zitten en hoe lastig het soms is om een goed alternatief te vinden omdat je ook met lengte van woorden zit. Vooral de eerste keer vertalen, als de Nederlandse vertaling helemaal nog niet bestaat is het tijdrovend. Daarna kwestie van bijhouden. Software is een tegenwoordig een goed nederlands woord dus dat zou prima moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mar2zz schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:46:
Goeie zaak dat je toch vertaalt. Ik zweer wel gewoon bij nederlandstalig, ook al kan ik goed engels. Ik heb ook eens een programma vertaald (Advanced Renamer) en ik weet dus hoeveel tijd erin gaat zitten en hoe lastig het soms is om een goed alternatief te vinden omdat je ook met lengte van woorden zit. Vooral de eerste keer vertalen, als de Nederlandse vertaling helemaal nog niet bestaat is het tijdrovend. Daarna kwestie van bijhouden. Software is een tegenwoordig een goed nederlands woord dus dat zou prima moeten kunnen.
Sterker nog, in XP is het engelse configuratie onderdeel "Add or remove programs" vertaald naar "Software".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Thanks voor de feedback. Ik ga het vanavond aanpassen. Dan zal de vertaling er bij de volgende release van MediaStream inzitten. (eens ff kijken of ik nog kan regelen dat deze in de Final Atlantis versie komt...)

Bij de "eerste" vertaling heb ik hulp gehad van twee andere XBMC forum gebruikers, zodat we een degelijke basis hadden. Nu houd ik het zelf bij. Mochten jullie nog dingen tegenkomen, let me know!

[ Voor 39% gewijzigd door Dynamix op 18-11-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Janoz schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:55:
[...]

Sterker nog, in XP is het engelse configuratie onderdeel "Add or remove programs" vertaald naar "Software".
Nóg sterker:
Als je in het Nederlands over 'Programma's' hebt, dan denken de meeste mensen vooral aan applicaties.
En aangezien spellen en dergelijke ook onder Programs vallen is 'Software' niet eens zo'n gek idee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Surineeslander schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:23:
[...]
(eens ff kijken of ik nog kan regelen dat deze in de Final Atlantis versie komt...)
[...]
Euh... die is er al? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik heb de final geinstalleerd maar krijg ineens zwarte balken rondom. In windows zelf heb ik dit niet. Heb al zitten spelen met de resoluties maar ik blijf ze houden. Is er wat veranderd bij de instellingen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:31
Kaasplank schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:47:
Ik heb de final geinstalleerd maar krijg ineens zwarte balken rondom. In windows zelf heb ik dit niet. Heb al zitten spelen met de resoluties maar ik blijf ze houden. Is er wat veranderd bij de instellingen oid?
Je hebt het over de Xbox-versie neem ik aan?

Onder Instellingen - Uiterlijk - Beeld kalibreren kun je het beeld aanpassen ;)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Degene die bij mij thuis altijd gelijk heeft baalde alweer enorm dat ik mediastream ervoor had staan. "Jij veranderd ook altijd iets! (na twee jaar lang pm3 en xtv gebruikt te hebben...). Zoals altijd raakte ze in conflict met de controller die de layout menus oproept als je naar rechts duwt waar je niet naar rechts kan (zodat je sortopties en viewopties krijgt). Maar, haar voornaamste argument, die skin is een stuk trager! En dat is dus echt zo. Ook als ie op lite staat is mediastream trager. Volgens mij is de voornaamste reden dat mediastream meerdere gegevens tegelijk ophaalt en laadt. (hoesje,fanart,info) Bij muziek het af te spelen nummer + de volgende 2 nummers de trackinfo + hoesje.

Ook horizonz voelt een stuk slomer aan. Vooralsnog blijf ik dus bij pmIII en/of xTV op de xbox. Die andere skins blijven gewoon staan voor de patsfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
PMIII op een HDTV kan echt niet meer vind ik. :P
Je kan hem wel op 720p zetten, maar je ziet toch dat de textures er niet voor ontworpen zijn.
Ik heb niet echt last van die traagheid (ie. ik vind niet dat het traag is), alles komt vlot op het scherm. Enkel als ik naar mijn films/series/muziek ga, komt er ongeveer 2 sec 'Please Wait', maar 75% van die tijd wacht hij op mijn schijf die moet upspinnen :)

[edit]
Trouwens, je hebt diegene die bij jou thuis altijd gelijk heeft slecht opgevoed. Mij vrouw heeft er zich al lang bij neergelegd dat ze elke maand wel iets nieuws moet leren op IT-vlak (niet enkel xbox of zo). :P

[ Voor 20% gewijzigd door Fire69 op 18-11-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Probeer maar eens heel snel te scrollen in bijvoorbeeld de posterwall. Of heel snel in het hoofdmenu tussen de verschillende hoofdstukken. Dan is het verschil tussen mediastream en pmIII wel merkbaar. Het gaat niet om secondes, maar wel om een voelbaar verschil. De responsiviteit is achteruitgegaan ofzo. Alsof je een muisklik moet afwachten ofzo. Ik heb er gewoon een 7200 rpm 4mb cache schijf in hangen, maar alle films/muziek etc op een netwerk, dus dat is sowieso een 'even geduld' item, maar het gaat echt om het switchen tussen menu's en functies. (bijvoorbeeld naar fullscreen visualisation switchen duurt echt langer).

;-)
Wat betreft de opvoeding... NEE...dan moet ik constant sjouwen, net zoals ik nu al de bestellingen voor wehkamp af moet ronden enzo...

[ Voor 10% gewijzigd door Mar2zz op 18-11-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, kan je wel verwachten natuurlijk hé zo'n dingen, al die pracht en praal op zo'n processortje met dat beetje geheugen erbij. :)

Hoog tijd dat we allemaal naar een dikke HTPC overstappen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bibliotheekmodus in XBMC

Hallo,

ik heb dus nog steeds een probleem met de bibliotheekmodus in XBMC,bij mij blijft deze optie grijs.

Ik zal zeggen wat ik doe:

vanuit het startmenu heb ik 4 hoofdgroepen: video,muziek,programma's en afbeeldingen

Als ik dan bijvoorbeeld muziek kies zie ik wel de map die geshared is maar blijft de optie bibliotheekmodus grijs en is niet te selecteren.

Kan iemand mij zeggen wat ik fout doe,want ik graag die fanart zichtbaar hebben en dat gaat volgens mij alleen op deze manier.

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:37:
Bibliotheekmodus in XBMC

Hallo,

ik heb dus nog steeds een probleem met de bibliotheekmodus in XBMC,bij mij blijft deze optie grijs.

vanuit het startmenu heb ik 4 hoofdgroepen: video,muziek,programma's en afbeeldingen

Als ik dan bijvoorbeeld muziek kies zie ik wel de map die geshared is maar blijft de optie bibliotheekmodus grijs en is niet te selecteren.

Kan iemand mij zeggen wat ik fout doe,want ik graag die fanart zichtbaar hebben en dat gaat volgens mij alleen op deze manier.

Bedankt!!
Ga op die gesharede map staan, open het context-menu (Windows/Linux: rechtsklikken, XBOX: witte knop of Info), daar kies je 'Scan Item to Library'

Als hij daarmee gedaan heeft, wordt je Library aktief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
I know ;) Maar zou wel mooi zijn als ze het language bestandje nog even erin willen proppen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:37:
Bibliotheekmodus in XBMC

Hallo,

Bedankt!!
Mischien is het zo duidelijker.

Afbeeldingslocatie: http://img117.imageshack.us/img117/6646/screenshot000ss4.png

Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/7460/screenshot001bd5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hmm, ik heb ook iets irritants.
In XBMC kan ik met de paplayer geen mp3 afspelen, er komt geen geluid. Wanneer ik de dvdplayer gebruik heb ik wel geluid. Om nou echter bij elke verandering van nummer dat te moeten selecteren gaat me ook net wat te ver.

Mijn vraag is nu dus hou ik standaard de dvdplayer kan gebruiken voor het afspelen van mp3's? Lijkt mij ergens een simpele config te zijn, maar ik kan het niet vinden. Is er iemand die een dergelijk probleem ook heeft (gehad)?

Overigens werkt het wel als ik mijn asound.rc wegmieter, maarja, dan heb ik weer geen geluid in onder andere MythTV, die is nu juist zo getweakt dat alle geluid over optisch gaat (en video's en tv in XBMC werkt wel prima met asound.rc)

Zoals te zien is XBMC onder linux (MythBuntu 8.04), laatste versie uit de repositories en geluid via optisch, maar ook via stereo tulp werkt het niet.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ik was ook een dagelijks XBMC gebruiker op mijn oude xbox...4 jaar (wellichtlanger) heb ik er gebruik van gemaakt...

Was ook erg verheugd toen ik hoorde dat Atlantis kwam, want sinds mijn HDTV en mediacenter-laptop met HDMI moest ik de oude xbox natuurlijk wel vaarwel zeggen 8) Na vele mediacenters geprobeerd te hebben ben ik bij Mediaportal terecht gekomen, maar ook dit was het gewoon niet (te traag, niet smooth)

Atlantis alpha, beta en beta2 werkte echter ook verrot, met HD content was het zo dusdanig slecht (crashes) dat ik geen hoop meer had. De final werkt echter zo dusdanig perfect dat het niet onderdoet voor de oude xbox-variant :)

Het enige wat ik mis, is een configtool. Misschien is dit expres gedaan i.v.m. gebruiksvriendelijkheid, maar het zal makkelijker zijn in ieder geval. Het moet ook goed mogelijk zijn gezien XBMC een XML file gebruikt voor z'n settings..

Remotecontrol support is ook slecht, gelukkig is het voor een MCE remote makkelijk om deze te gebruiken door 3rd party software te installeren, maar hier moeten ze toch een betere oplossing voor vinden. En HD kwaliteit is toch wat minder dan met bijv. coreavc codec, maar dit is iets aan FFMPEG om op te lossen.

Mij hoor je in ieder geval de komende tijd niet meer klagen over mijn mediacenter :)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Bigfoot87 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:53:
[...]

Je hebt het over de Xbox-versie neem ik aan?

Onder Instellingen - Uiterlijk - Beeld kalibreren kun je het beeld aanpassen ;)
Nee. ik draai hem op windows vista. Ik heb de resolutie op 1280*720 (meen ik) staan en de tv ingesteld dat er een pc aanhangt om overscan te voorkomen. Op die manier past m'n bureaublad precies full screen. Start ik xbmc dan krijg ik rondom een rand van zo'n 2 cm die zwart is. Welke resolutie ik ook instel in xbmc ik blijf die zwarte rand houden. Het gekke is dat wanneer ik windows instel op een refreshrate van 60hz dat ik die rand ook krijg maar ik kan in xbmc nergens vinden op welke refreshrate hij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Dannydeman schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:47:
Het enige wat ik mis, is een configtool. Misschien is dit expres gedaan i.v.m. gebruiksvriendelijkheid, maar het zal makkelijker zijn in ieder geval. Het moet ook goed mogelijk zijn gezien XBMC een XML file gebruikt voor z'n settings..
Zelf een configtool schrijven is ook prima te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Laatst online: 07-09 20:13
Kaasplank schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:00:
Start ik xbmc dan krijg ik rondom een rand van zo'n 2 cm die zwart is. Welke resolutie ik ook instel in xbmc ik blijf die zwarte rand houden. Het gekke is dat wanneer ik windows instel op een refreshrate van 60hz dat ik die rand ook krijg maar ik kan in xbmc nergens vinden op welke refreshrate hij staat.
Komt dit niet doordat XBMC standaard wellicht al rekening houd met overscan correctie? In dit geval moet je via
Settings > Video Calibration even kijken of alles goed staat (als het goed is zou je bij 1-op-1 pixel mapping geen overscan compensatie moeten hoeven gebruiken).

[ Voor 11% gewijzigd door Mart! op 19-11-2008 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Over dat 'video calibration':
Bij die pijltjes linksboven en rechtsonder, moeten die witte lijntjes nou nét wel of nét niet te zien zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb net niet. volgens mij hoort dat ook zo. meest logische lijkt me dat ze buiten het zichtbare veld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
anandus schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:36:
Over dat 'video calibration':
Bij die pijltjes linksboven en rechtsonder, moeten die witte lijntjes nou nét wel of nét niet te zien zijn?
De witte lijnen moet op de rand zitten, en dus zichtbaar zijn, je hebt dan perfect dekkend beeld zonder randjes. Anders (als de witte rand niet zichtbaar is) is de film iets uitgerekt. Dus de hoek van de witte randen moet ook de hoek van je TV zijn.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mar2zz schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:41:
Ik heb net niet. volgens mij hoort dat ook zo. meest logische lijkt me dat ze buiten het zichtbare veld staan.
Dannydeman schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:44:
[...]

De witte lijnen moet op de rand zitten, en dus zichtbaar zijn, je hebt dan perfect dekkend beeld zonder randjes. Anders (als de witte rand niet zichtbaar is) is de film iets uitgerekt. Dus de hoek van de witte randen moet ook de hoek van je TV zijn.
Hmm.. beetje tegenstrijdig :P

Op het moment heb ik de helft van de witte lijntjes buiten beeld en de helft van de witte lijntjes buiten beeld.
Gulden middenweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik weet 100% zeker dat de hoek op de hoek van je TV moet zitten en dat het dus zichtbaar moet zijn :) Probeer zelf maar, zolang je geen zwarte randen hebt is het namelijk perfect, over de rand is to-much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Raar eigenlijk dat ze dat veld zwart maken. als ze dat veld een willekeurige andere kleur hadden gemaakt was het meteen duidelijk geweest. Ik zie graag een bron van xbmc.org of de wiki daarvan die uitsluitsel geeft. Bovendien, op 720p zijn die lijntjes flinterdun, heel veel maakt het dus niet uit. een millimeter ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Mart! schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:21:
[...]

Komt dit niet doordat XBMC standaard wellicht al rekening houd met overscan correctie? In dit geval moet je via
Settings > Video Calibration even kijken of alles goed staat (als het goed is zou je bij 1-op-1 pixel mapping geen overscan compensatie moeten hoeven gebruiken).
Daar heb ik al aan zitten kloten maar zodra ik daar iets aan schuif geraken die witte lijnen direct buiten beeld ergens in dat zwarte kader. Er is gewoon iets veranderd tov de beta's waardoor het niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu inderdaad gelukt om de inhoud van 1 map toe te wijzen.

Alleen nu heb ik weer een volgend probleem,als ik nu weer een share wil toevoegen vraagt ie weer om een password.

Enig idee iemand hoe dit nu weer kan?,met de vorige share map heb ik daar geen last van!

Bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Is trouwens bij jullie sinds een paar releases ook de FTP uploadsnelheid (dus naar de Xbox toe) significant sneller geworden? Hier heb ik tegenwoordig aldoor rond de 10MB/s terwijl ik dat eerst lang niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Ik wil XBMC via een usb stick starten, maar kan NERGENS de builder/rebuilder vinden die je nodig hebt om de iso (die je normaal op cd brand) te converten naar iets wat usb bootable is.

Kan iemand mij uit de brand helpen?

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Sorry begreep je verkeerd :).

[ Voor 92% gewijzigd door MsG op 20-11-2008 00:14 . Reden: Foutje :P ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Googlen kan ik ook.

Hier gaat het mij om :

LiveXBMC Image and Builder—Grab them at SourceForge. At the moment, I'm using the LiveXBMCBuilder.20080507 and the LiveXBMCV2.12835 image, but they may update after this publishes, so grab what's freshest. The xbmc.12869.img file seems newer, but also incomplete.

Ik kan deze files dus niet vinden en die heb ik nodig voor het rebuilden. SourceForge hostte die files maar nu niet meer, of althans ik kan ze niet vinden... En alle andere sites met tutorials linken naar SF.

http://specs.tweak.to/16495

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

MsG schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:12:
Is trouwens bij jullie sinds een paar releases ook de FTP uploadsnelheid (dus naar de Xbox toe) significant sneller geworden? Hier heb ik tegenwoordig aldoor rond de 10MB/s terwijl ik dat eerst lang niet had.
Ja dat idee had ik dus ook de eerste keer dat ik vervolgens bestanden ging uploaden! Eerst duurde het nogal een tijdje voordat hij op snelheid kwam (8 a 9 mb/s) maar nu vrijwel direct. Zal er de volgende keer nog even op letten.

Ik moet wel zeggen dat ik wel nog wat vastlopers tegenkom, maar dat kan ook zijn door de MediaStream skin die ik sinds kort gebruik. Kan nog niet echt zeggen waardoor het precies komt, maar als het irritant wordt toch maar eens uitzoeken.

• Fire69
Heephstan schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:15:
Ik wil XBMC via een usb stick starten, maar kan NERGENS de builder/rebuilder vinden die je nodig hebt om de iso (die je normaal op cd brand) te converten naar iets wat usb bootable is.

Kan iemand mij uit de brand helpen?
Laatste keer dat ik de Live-versie downloade (beta1 was dat denk ik) heb ik de iso naar een RW'tje geschreven, daarmee geboot, en in het menu dat je dan krijgt, stond er gewoon een optie om XBMC op een stick te installeren.

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Ik heb XBMC al een tijdje draaien onder Linux maar sinds gisteren heb ik last van een vreemd verschijnsel, de video bestanden worden standaard te snel afgespeeld (zeg maar FastForward).
Nog meer versnellen kan uiteraard ook, terug naar normale snelheid (play) werkt dus niet.

Beetje lastig om een film te volgen op deze manier :o

Iemand een suggestie wat dit zou kunnen zijn of veroorzaken? Of al een keer gehad?
Ik dacht zelf een poging om het te herstellen door een herinstallatie van XBMC maar dat kan ik altijd nog proberen...

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• Fire69
Volgens mij had dit te maken met je audio. Je hebt in XBMC waarschijnlijk ook geen (versneld) geluid als je video afspeelt?
Kijk eens in je xbmc.log, daar zal waarschijnlijk iets van in staan.
Heb je sinds gisteren updates binnengekregen?

• FUBAR
  • Laatst online: 08-09 17:41

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Fire69 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:21:
[...]

Laatste keer dat ik de Live-versie downloade (beta1 was dat denk ik) heb ik de iso naar een RW'tje geschreven, daarmee geboot, en in het menu dat je dan krijgt, stond er gewoon een optie om XBMC op een stick te installeren.
yep, de iso kan je downloaden en branden op cd
als je met de CD boot kies je voor optie 4: Het creeren van een bootable USB installatie.
je hebt dus niets anders nodig dan de originele Live ISO.

(neemt niet weg dat hij bij mijn mainstream pc-tje het nog steeds niet direct doet vanwege gezeur met bepaalde Ati instellingen. Dit was bij de eerste beta al zo en en is wel een work-around, maar baal ervan dat dit niet gewoon verwerkt is in de final :( )

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

Puck schreef op donderdag 20 november 2008 @ 00:56:
[...]

Ja dat idee had ik dus ook de eerste keer dat ik vervolgens bestanden ging uploaden! Eerst duurde het nogal een tijdje voordat hij op snelheid kwam (8 a 9 mb/s) maar nu vrijwel direct. Zal er de volgende keer nog even op letten.

Ik moet wel zeggen dat ik wel nog wat vastlopers tegenkom, maar dat kan ook zijn door de MediaStream skin die ik sinds kort gebruik. Kan nog niet echt zeggen waardoor het precies komt, maar als het irritant wordt toch maar eens uitzoeken.
Als je bedoeld, het vastlopen van de ftp verbinding.
Dit ligt niet aan de skin maar aan de maximale aantal gelijktijdige overdrachten in je ftp programma.
Stel deze in op 1 en je hebt nooit geen vastlopers meer.

• Dynamix
Ff ter info:

De volgende MediaStream release bevat de nieuwe benamingen van Programma's (wordt Software) en Weerbericht (wordt Weer). Is reeds naar de SVN gezet.

[ Voor 9% gewijzigd door Dynamix op 20-11-2008 16:27 ]

Verwijderd

Zijn er nog mensen die op XBOX XBMC 720p als 540p (960x540) afspelen ?
Het is redelijk eenvoudig, met weinig kwaliteitsverlies, als er interesse is
leg ik het kort even uit ...

• Mar2zz
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de "waarom zou je lager draaien als je hoger kan?"...

Goeie keuze Surinees! Paste applicaties ook niet?

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Ik heb atijd XBMC op me xbox gehad en was er zo tevreden over maar omdat ik geen HD kon afspelen me PC nu op me TV aangesloten.

En op mijn pc Vista 64bit gezet.
Heb zelf K-lite code pack full geinstalled.

Maar ik maak uit op dat dat niet nodig als je alles met XBMC afspeelt.

Nu doet me geluid het wel bij mijn MP3 divx en en me Video_ts bestanden.

Alleen bij mijn MKV (HD movies) doet het geluid het niet.

Ik heb al mijn instelling doorlopen maar alles staat op analoog (heb me pc met analoog kabeltje verbonden met me versterker, stereo) Alleen ik krijg me geluid maar niet werkend. Ik las dat meerdere dit probleem hebben maar ben geen oplossing tegen gekomen.

Wie kan me helpen????

• Bert
  • Laatst online: 01-08 17:56

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:38:
Zijn er nog mensen die op XBOX XBMC 720p als 540p (960x540) afspelen ?
Het is redelijk eenvoudig, met weinig kwaliteitsverlies, als er interesse is
leg ik het kort even uit ...
Graag hoor ik van je hoe je dat aanpakt.. Ik speel content via verschillende bronnen af.. en gebruik o.a. een xbmc op een xbox. Als dat wat jij nu aangeeft werkt hoef ik niet steeds twee releases van 1 programma te downloaden :)
ik weet, het is een luxe probleem... maar als je het kan uitleggen heel graag. :)

• Dynamix
Mar2zz schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:53:
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de "waarom zou je lager draaien als je hoger kan?"...

Goeie keuze Surinees! Paste applicaties ook niet?
Het hier aangedragen software past imho het beste. Zeker als je gaat kijken naar de items die er onder hangen: games, emulators en applicaties :P

Trouwens vreemd eigenlijk dat ze scripts hier ook niet onder zetten. Nu staan ze onder systeem, niet echt mooi als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja ik had scripts daar ook graag gehad.

Wat betreft die discussie over screen calibration, moeten die pijltjes nu wel of niet zichtbaar zijn... Ik denk niet, als ik het voorbeeld op de wiki bekijk zijn ze ook net buiten beeld.
http://xbmc.org/wiki/?title=Video_Calibration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mar2zz schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 08:50:
Ja ik had scripts daar ook graag gehad.

Wat betreft die discussie over screen calibration, moeten die pijltjes nu wel of niet zichtbaar zijn... Ik denk niet, als ik het voorbeeld op de wiki bekijk zijn ze ook net buiten beeld.
http://xbmc.org/wiki/?title=Video_Calibration
Als je goed kijkt (op het vergrootte plaatje) zie je dat de hoek nog precies in beeld is (1pixel breed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:18:
[...]

Als je bedoeld, het vastlopen van de ftp verbinding.
Dit ligt niet aan de skin maar aan de maximale aantal gelijktijdige overdrachten in je ftp programma.
Stel deze in op 1 en je hebt nooit geen vastlopers meer.
Nee, bedoelde gewoon in het algemeen, de Atlantis Final. Hij is een paar keer vastgelopen als ik een bepaalde serie wil laden, dat soort dingen, maar weet niet precies waar het door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo iedereen, fantastisch hoe deze threads blijven komen :)

ik heb een aantal vraagjes :

1. Kan er iemand die XBMC extensie aan de praat krijgen? Heb die extensie aangepast zodat hij in FF3 kan geïnstalllerd worden maar als ik content naar mijn XBMC stuur hangt ie?

2. Ik ga een Harmony 885 aanschaffen, zou er me iemand zijn xml kunnen sturen met de keymappings, voor een reset/reboot e.d. te doen via de AB?

3. Ik zit momenteel nog met een build van oktober 2007, is het de moeite up te graden naar een recente versie of is er niet zoveel veranderd (mijn XBMC setup is momenteel nl. zo goed als perfect voor me).

4. The linux action show heeft deze week een special rond XBMC, niks dat we nog niet weten maar wel leuk om zien
http://www.jupiterbroadcasting.com/?p=367

5. Boxee ziet er ook wel iets gelikter uit dan XBMC maar werkt niet op de XBOX, in 2009 zouden ze echter een settop-box uitbrengen die ik wel zou overwegen voor de HD content. iemand ervaring met boxee?

Beetje veel voor 1 post maar kon moeilijk 5 aparte posts doen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je zit met een bijna jaar oude build, volgens mij is er intussen wel een en ander verbeterd en vernieuwd. Eventueel kan je zelf de release notes doornemen en kijken of het je de moeite waard is. Ik weet niet of bijv. Fan Art al in jouw build zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:21:
[...]

5. Boxee ziet er ook wel iets gelikter uit dan XBMC maar werkt niet op de XBOX, in 2009 zouden ze echter een settop-box uitbrengen die ik wel zou overwegen voor de HD content. iemand ervaring met boxee?
[...]
Waar baseer je je op als je zegt dat het er gelikter uitziet? Volgens mij ligt het puur aan de gebruikte skin, als ik op hun site kijk naar het filmpje, lijkt het me nagenoeg identiek aan XBMC qua functionaliteit. Wat ook niet verwonderlijk is, aangezien het een afgeleide ervan is.
Maw, zoek een gelijkaardige skin voor XBMC en je hebt al voor 95% Boxee draaien :)

[edit]
En oh ja, 10/2007? Hoog tijd voor een upgrade dan. Misschien dat je dan merkt dat het dichter bij elkaar staat dan je denkt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 21-11-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:34:
[...]
En oh ja, 10/2007? Hoog tijd voor een upgrade dan. Misschien dat je dan merkt dat het dichter bij elkaar staat dan je denkt :)
ja ben normaal wel iemand die snel upgrade als het op OS'n aankomt maar bij XBMC had ik zoiets van 'if it does the job...' maar dan ga ik dit weekend es aan de slag met een build van november 2008 want die fanart bij video werkt idd niet,

btw, ik heb een T3CH build, zou het T3CH upgrade script dit makkelijk kunnen upgraden en dien ik dan mijn sources.xml e.d. te backupppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat upgrade-script doet wat het moet doen (wel eerst even de settings overlopen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaStream v0.99 Released.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
Het probleem:
Ik wilde een goede mobiele interface voor XBMC, aangezien er geen enkele is (ja op het XBMC forum zijn wat dingen te vinden die half werken) heb ik er zelf maar 1 gemaakt. Ik wilde dus dat het op elke mobiel werkt, daarom heb ik gekozen voor een webinterface.

De oplossing:
Het werkt op een stand alone server... Schets:

[ Mobiel ] ===> [ Apache (+PHP5.2) ] ===> [ XBMC (HTTP API) ]

Apache kan je hierdoor open gooien op poort 80, ook het internet op, XBMC op poort 8080 (bijv) maar niet het internet op, hierdoor kan er niets raars met je XBMC gebeuren.

Ook kan het script meerdere mediacenters in het huis aansturen, door een keuze in het beginscherm te maken.

Illustraties: (de rare zwarte rand(en) is het gebrek aan tijd om plaatjes netjes uit te knippen)
Afbeeldingslocatie: http://derek.denhaas.info/xbmc/Knipsel.PNGAfbeeldingslocatie: http://derek.denhaas.info/xbmc/Knipsel3.PNG
Afbeeldingslocatie: http://derek.denhaas.info/xbmc/Knipsel7.PNGAfbeeldingslocatie: http://derek.denhaas.info/xbmc/Knipsel6.PNG

Leuk zo'n preview, maar waar kan ik het downloaden?
Nog nergens, ik wilde kijken of er vraag naar is en of ik het dus publiekelijk moet gaan vrijgeven. Overigens is het nog niet helemaal af (al is het wel geheel functioneel).

Mochten er mensen het leuk vinden, ik hoop dat er ook mensen zijn die verder willen ontwikkelen, zo wil ik ook een interface hebben voor de normale PC om playlists te maken (ja ik ken AJAX XBMC interface, maar die werkt crappy), maar ook om hetzelfde te doen als deze mobiele interface.

Meer screenshots

[ Voor 4% gewijzigd door XiniX88 op 21-11-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind dit heel leuk!
Dit heeft veel weg van xbmc remote voor de iphone.
Heb daar wat mee gespeeld (broertje heeft er een) en wil nu zelf ook een iphone mede xbmc remote.
Maar deze mobile interface ziet er ook heel goed uit en als dat op elk mobiel werkt denk ik dat je een hoop mensen gelukkig maakt. Zeker als het zou werken met XBMC/PC systemen. Het is namelijk een uitstekend alternatief voor een afstandbediening zoniet de vervanger (toekomst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:15:
Vind dit heel leuk!
Dit heeft veel weg van xbmc remote voor de iphone.
Heb daar wat mee gespeeld (broertje heeft er een) en wil nu zelf ook een iphone mede xbmc remote.
Inderdaad, daar is het ook op geïnspireerd :), ik heb zelf geen iphone maar een HTC, deze interface werkt iig in:
- Opera 9.5 beta (te downen voor elke windows mobile)
- Safari

Het script herkend overigens de browser, en zo kan er voor elk type browser een template worden geschreven... Ik heb nu iig deze interface, die van elementen gebruik maakt die Internet Explorer niet echt leuk vind, maar dat zou ook zonder kunnen...

Naja ik hoop er iig andere mee blij te kunnen maken, en het verder te ontwikkelen naar iets leuks (misschien in samen spraak met XBMC, aangezien de HTTP API verre van netjes is at the moment).
Pagina: 1 ... 11 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>