Xbox gebruik ik enkel nog om DVD's, muziek en tv-opnames te bekijken. Werkt nog steeds perfect.
Ik heb zojuist een XBox overgenomen. Hierop staat EvolutionX. Om dit op te starten moet ik eerst de box aanzetten. Als dan het XBox menu komt moet ik naar "Music" dan naar een leeg vakje, Dan twee keer naar de knop "copy" en dan OK oid. Dan komt deze in het Evolution menu. Op deze xbox staat wel een media player maar niet XBMC. Deze wil ik erop zetten. Kan dat gewoon en kan ik er dan ook voor zorgen dat ik gelijk in XBMC opstart zonder eerst al die handelingen op te voeren om in de alternatieve bios oid te komen?
Verwijderd
Ja is mogelijk , maar mag niet over gesproken worden in Topic.
Snelkoppeling maken naar xbmc zie hier.
Verdere vragen zie XBOX-Scene
Snelkoppeling maken naar xbmc zie hier.
Verdere vragen zie XBOX-Scene
Verwijderd
Ben het hier helemaal mee eens.anandus schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:56:
[...]
De xbox is de grote winnaar \o/
Moet ik zeggen dat ik XBMC voor Linux nog niet op de XDSL geprobeerd heb![]()
Xbmc draait nog steeds het beste en met minste problemen op de xbox.
Uiteindelijk switch je van platform vanwege High Def.
Maar dit is nog niet uit de kinderschoenen software-matig en de bonodigde hardware is momenteel nog lekker duur. (Software is daar ook mede schuldig aan.)
Aangezien mijn plasma HD ready is, de xbox perfect upscaled naar 720P, de .avi lekker snel zijn te downen en niet teveel ruimte innemen op HD zie ik ook geen reden om over te stappen.
Ik draai nu bijna een jaar XBMC onder Ubuntu en ik zou het toch ook niet aanraden aan mensen die nog helemaal geen ervaring hebben met Linux. Er kruipt wel wat tijd in om alles volledig perfect in orde te krijgen en te houden.
Nog meer mensen problemen met het uitzendinggemist script de laatste dagen?
De programma`s van RTL werken hier niet meer, ik zie na het selecteren van een programma wel even het laadbalkje, maar verder doet hij niet veel. Andere zenders werken nog wel gewoon.
XBMC op de Xbox met laatste verzie van XOT-uzg
De programma`s van RTL werken hier niet meer, ik zie na het selecteren van een programma wel even het laadbalkje, maar verder doet hij niet veel. Andere zenders werken nog wel gewoon.
Ja daar het ik ook problemen mee met XOT-UZG en dan RTL. Ben bang dat ze nu DRM zijn gaan gebruiken voor de video's
Verwijderd
samsumg ps42a410cWestmania schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:58:
Welke plasma heb je als ik vragen mag?
Component (RGB) aangesloten.
Logitech Z-5500
Optisch aangesloten.
Tel er dan nog een xbox bij en je hebt voor weinig centen een hoop lawaai en een beeldje van heb ik jouw daar.
XBMC op playstation 3? Wie wat waar hoe?Mar2zz schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:11:
xbmc op de playstation 3 in de alternatieve linux-bootmode...
Arrived anxious, left bored
Ja vooral dat laatste... hoe?!
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
haha lol... Het was een idee ivm die discussies over welk OS nou echt heerlijk werkt met xbmc. Linux draait al op een ps3, dus ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat xbmc daarop gecompileerd kan worden. Had er ook al dm's over gehad... Verbaasd me dat nog niemand het gelukt is aangezien het al heel lang kan (ook al is niet alle hardware accessible). Mocht het ooit lukken dan weet ik welke console mijn volgende aanschaf wordt...
[PS3] Linux programmeren
[PS3] Linux programmeren
XBMC wordt voor x86 geschreven. Zal waarschijnlijk niet zo heel gemakkelijk zijn om om te zetten.Mar2zz schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 08:09:
haha lol... Het was een idee ivm die discussies over welk OS nou echt heerlijk werkt met xbmc. Linux draait al op een ps3, dus ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat xbmc daarop gecompileerd kan worden. Had er ook al dm's over gehad... Verbaasd me dat nog niemand het gelukt is aangezien het al heel lang kan (ook al is niet alle hardware accessible). Mocht het ooit lukken dan weet ik welke console mijn volgende aanschaf wordt...
[PS3] Linux programmeren
Ja er moet vast vanalles gebeuren, ik las op xmbc.org dat xbmc-dev's er zich zeker niet specifiek op gaan richten.
Maar ik zag wat anders moois tijdens het googlen, Megabox. Ziet er veelbelovend uit.
Maar ik zag wat anders moois tijdens het googlen, Megabox. Ziet er veelbelovend uit.
Als zou het starten, dan is het waarschijnlijk niet vooruit te stoken aangezien je geen OpenGL hebt in Linux op de PS3.
Overigens ook hier problemen met UZG in Plex 0.7.5.
Overigens ook hier problemen met UZG in Plex 0.7.5.
Het probleem is niet de Python maar XBMC voor PC. Die kan gewoon niet lekker streamen.x0rcist schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:51:
Weet iemand een mogelijkheid om binnen xbmc webstreams te recorden? vroeger (in de xbox versie althans) zat deze functie er standaard in..
En ik weet niet of meer mensen hier last van hebben maar XOT werkt bij mij alles behalve stabiel op windows.. de meeste van de streams werken niet of ik krijg weer een melding over "to many connections..."
Python scripts zijn heel erg leuk enzo maar ik kan niet zeggen dat dit rete stabiel draait..
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Ze hebben bij RTL de player veranderd. Ik zal dus wat moeten gaan uitzoeken en fixen.DaneV schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:57:
Nog meer mensen problemen met het uitzendinggemist script de laatste dagen?
Update: ziet er niet spannend uit. Geen DRM of zo. Zal het vanavond fixen.
[ Voor 7% gewijzigd door GroteBozewolf op 22-01-2009 11:25 ]
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
http://xbmc.org/trac/ticket/5744
Aanvraagje gedaan om CR2 RAW image support er terug in te knutselen. Dan kan ik eindelijk mijn foto's op tv bekijken, ipv via de laptop (tenzij ik die aan de tv hang natuurlijk
)
Aanvraagje gedaan om CR2 RAW image support er terug in te knutselen. Dan kan ik eindelijk mijn foto's op tv bekijken, ipv via de laptop (tenzij ik die aan de tv hang natuurlijk
Verwijderd
Heb je de mail nu wel ontvangen en zo ja wat vind je ervan.GroteBozewolf schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:20:
[...]
Ze hebben bij RTL de player veranderd. Ik zal dus wat moeten gaan uitzoeken en fixen.
Als we dan toch feature-requests aan't maken zijn: http://xbmc.org/trac/ticket/5735 
Wireless in de Live-versie mag wel wat makkelijker gemaakt worden vind ik.
Wireless in de Live-versie mag wel wat makkelijker gemaakt worden vind ik.
Ik heb een nieuw RTL kanaal uitgebracht. Update gaat via de autoupdate functie of via: http://code.google.com/p/...l?name=rtl4578.090122.zip
Wat betreft de Spaanse kanalen: ik vind het leuk dat iemand wat onderneemt, maar ik vind het niet echt netjes zo. Hij gebruikt XOT, maar niet zoals het bedoelt is. Hij pakt alles, gooit er wat van hemzelf/haarzelf bij en noemt het gebaseerd op? Hij past niks aan: bestandsnamen van logfiles, readme.txt is exacte copy inclusief namen van donateurs, en zelfs de update-url wijst naar mijn site?
Beetje raar allemaal. Het wordt nog een to-be-continued.
Wat betreft de Spaanse kanalen: ik vind het leuk dat iemand wat onderneemt, maar ik vind het niet echt netjes zo. Hij gebruikt XOT, maar niet zoals het bedoelt is. Hij pakt alles, gooit er wat van hemzelf/haarzelf bij en noemt het gebaseerd op? Hij past niks aan: bestandsnamen van logfiles, readme.txt is exacte copy inclusief namen van donateurs, en zelfs de update-url wijst naar mijn site?
Super! Bedankt voor het up-to-date houden.
PLEX heeft nu een NL forum. Ik wil dat hier onder de aandacht brengen omdat ik er ook verwezen heb naar de scripts die hier veel besproken worden.
Mocht iemand er bezwaar tegen hebben hoor ik het wel.
http://forums.plexapp.com/index.php?showforum=39
Mocht iemand er bezwaar tegen hebben hoor ik het wel.
http://forums.plexapp.com/index.php?showforum=39
Tierelier
Thanks voor de fix hoef ik de videorecorder niet meer aan te sluiten om de soap van mijn vrouw op te nemen. Wel heb ik nog een vraagje of er met XOT-UZG misschien nog ondersteuning komt voor XBMC voor Windows?GroteBozewolf schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:20:
[...]
Ze hebben bij RTL de player veranderd. Ik zal dus wat moeten gaan uitzoeken en fixen.
Hij speelt bij mij onder Vista business geen streams af terwijl hij dat uiteraard prima op me xbox doet of doe ik wat verkeerd?
[ Voor 22% gewijzigd door DJ_Soulfly op 22-01-2009 23:46 ]
Wederom bedankt, keep up the good work!GroteBozewolf schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:40:
Ik heb een nieuw RTL kanaal uitgebracht. Update gaat via de autoupdate functie of via: http://code.google.com/p/...l?name=rtl4578.090122.zip
Dat lijkt mij een overtreding van de CC licentie waar XOT onder valt, alhoewel ik CC toch minder strikt vind dan een GPL 2 (laten we over 3 maar niet beginnen). Maar als je de XOT licentie aanpast naar GPL v2 dan lijkt het me in ieder geval zeker dat hij (of zij,,,,) zich aan moet passen. Dit is op z'n minst niet netjes..Wat betreft de Spaanse kanalen: ik vind het leuk dat iemand wat onderneemt, maar ik vind het niet echt netjes zo. Hij gebruikt XOT, maar niet zoals het bedoelt is. Hij pakt alles, gooit er wat van hemzelf/haarzelf bij en noemt het gebaseerd op? Hij past niks aan: bestandsnamen van logfiles, readme.txt is exacte copy inclusief namen van donateurs, en zelfs de update-url wijst naar mijn site?
Hey, wat raar, ik kan ineens niet meer bij mijn XBOX?
Met FlashFXP doettie het niet meer, maar een ping over het netwerk geven op het bewuste IP adres werkt wel
Ik wordt gek
Oh... een bijdehandje heeft mij IPadres veranderd
Ik BEN gek
Met FlashFXP doettie het niet meer, maar een ping over het netwerk geven op het bewuste IP adres werkt wel
Ik wordt gek
Oh... een bijdehandje heeft mij IPadres veranderd
Ik BEN gek
[ Voor 16% gewijzigd door Snuffel op 23-01-2009 17:38 ]
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Ik kwam zo een mooie tool tegen, dat ik dacht dat ik hem even share. Ideaal om even zaken op orde te stellen mbt tot albumart in de muzieklibrary. Powerfull en easy. Selecteer je hele muziekmap ineens, en deze tool kijkt waar albumart mist, en je kunt het downloaden. (als je dat doet, let dan op de size van de plaatjes. aangezien alles richting hd gaat, is een minimum van 300x300 pixels aan te raden, gelukkig mag je zelf kiezen).
Hier staat ie (de 2e tool, XUI heb ik het over, maar als al je mappen in orde zijn werkt aggregator natuurlijk ook). foobar2000 is niet verplicht om te gebruiken, maar als je dat nog niet doet dan mis je echt iets...
Hier staat ie (de 2e tool, XUI heb ik het over, maar als al je mappen in orde zijn werkt aggregator natuurlijk ook). foobar2000 is niet verplicht om te gebruiken, maar als je dat nog niet doet dan mis je echt iets...
[ Voor 4% gewijzigd door Mar2zz op 23-01-2009 20:26 ]
Wat is eigenlijk de grote verandering? Op dit moment werken al mijn gtst strm bestandjes niet meer en daar is het vrouwtje niet zo blij mee.GroteBozewolf schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:40:
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
WAUW, dit ziet er goed uit.Mar2zz schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:25:
Ik kwam zo een mooie tool tegen, dat ik dacht dat ik hem even share. Ideaal om even zaken op orde te stellen mbt tot albumart in de muzieklibrary. Powerfull en easy. Selecteer je hele muziekmap ineens, en deze tool kijkt waar albumart mist, en je kunt het downloaden. (als je dat doet, let dan op de size van de plaatjes. aangezien alles richting hd gaat, is een minimum van 300x300 pixels aan te raden, gelukkig mag je zelf kiezen).
Bedankt voor de tip.
De url's zijn veranderd an eindigen niet meer op max.wxv. Je zal ze uit de verschillende XML's moeten parsen.Janoz schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 21:00:
[...]
Wat is eigenlijk de grote verandering? Op dit moment werken al mijn gtst strm bestandjes niet meer en daar is het vrouwtje niet zo blij mee.
Verwijderd
Heb een request GroteBozewolf.
Video's - autoweek.nl
Zou het mogelijk zijn om dit als kanaal toe te voegen ?
Video's - autoweek.nl
Zou het mogelijk zijn om dit als kanaal toe te voegen ?
Ik heb de Windows Alha versie van Boxee eens geinstalleerd. Dit is een custom versie van XBMC. Tot dusver ziet het er veelbelovend uit. XBMC op Windows viel me wat tegen maar dit geeft me een veel betere indruk..(beter gebruikersgemak en alle scripts geintegreerd)
Voor de geïnteresseerden: Ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.0b3 online gezet. Hieronder de changes:
Changelog v3.2.0b3 - 2009-01-23 (Needs at least XBMC revision R17016)
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/uitzendinggemist of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list
Licentie
Gezien recente ontwikkelingen waarbij andere personen XOT zijn gaan aanpassen, maar wel gebruik maken van de naam, update sites en andere aanverwante artikelen, heb ik besloten XOT in 2 stukken op te delen met elk hun eigen licentie:
Voor de duidelijkheid: suggesties, patches of nuttige aanpassingen voor het XOT framework zijn uiteraard altijd welkom. Als ze passen en functioneel bijdragen zal ik ze zeker opnemen. Maar het is dus vanaf deze versie niet meer toegestaan zaken zelf aan te passen en dan te verspreiden/hosten.
Het gevolg van deze beslissing is dat ik het framework niet meer kan hosten bij google, die staat dus voortaan alleen op mijn eigen site in de vorm van een compleet XOT-Uzg download (zoals altijd) en een lost XOT-Framework download. Updates van kanalen en skins blijven bij google staan.
Changelog v3.2.0b3 - 2009-01-23 (Needs at least XBMC revision R17016)
- New: CC Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported Licentie
- Added: MediaStream skin (thanks to Poeier from tweakers.net)
- Fixed: RTL channel
- Added: better sorting of items (date still needs some tweaking)
- Added: Mouseclick support (Requires Rev 17016)
- Added: Z@PP Channel
- Fixed: SVT Channel
- Backup je xot.db file.
- Verwijder altijd eerst de oude versies ipv. deze te overschrijven.
- Als plugin: copieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Plugin\Video folder. Je moet daarna XOT toevoegen als Source in het Video scherm. Dat gaat via het contextmenu. Meer info op de XBMC wiki.
- Als script: kopieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Scripts folder.
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/uitzendinggemist of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list
Licentie
Gezien recente ontwikkelingen waarbij andere personen XOT zijn gaan aanpassen, maar wel gebruik maken van de naam, update sites en andere aanverwante artikelen, heb ik besloten XOT in 2 stukken op te delen met elk hun eigen licentie:
- XOT-Framework: met een Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported licentie (zie hier)
- XOT kanalen en skins: met een GPL v3 licentie.
Voor de duidelijkheid: suggesties, patches of nuttige aanpassingen voor het XOT framework zijn uiteraard altijd welkom. Als ze passen en functioneel bijdragen zal ik ze zeker opnemen. Maar het is dus vanaf deze versie niet meer toegestaan zaken zelf aan te passen en dan te verspreiden/hosten.
Het gevolg van deze beslissing is dat ik het framework niet meer kan hosten bij google, die staat dus voortaan alleen op mijn eigen site in de vorm van een compleet XOT-Uzg download (zoals altijd) en een lost XOT-Framework download. Updates van kanalen en skins blijven bij google staan.
[ Voor 41% gewijzigd door GroteBozewolf op 24-01-2009 15:51 ]
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar boxee. Je hebt er toch een code nodig om deze te downloaden? Heb jij er een?m3gA schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:47:
Ik heb de Windows Alha versie van Boxee eens geinstalleerd. Dit is een custom versie van XBMC. Tot dusver ziet het er veelbelovend uit. XBMC op Windows viel me wat tegen maar dit geeft me een veel betere indruk..(beter gebruikersgemak en alle scripts geintegreerd)
Je moet je inschrijven voor de Alpha.. je krijgt dan een download linkje. Je kunt Boxee zelf ook niet gebruiken zonder in te loggen.berties schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:22:
[...]
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar boxee. Je hebt er toch een code nodig om deze te downloaden? Heb jij er een?
Verwijderd
Weet iemand toevallig hoe je de VIEW van APLLE MOVIE TRAILERS kunt veranderen? Ik krijg het op 1 of andere manier niet voor elkaar. Ik gebruik de mediastream skin op windows
Is het ook mogelijk om de films te sorteren op aanmaakdatum? Dus gewoon de datum wanneer de betreffende film/map aangemaakt is.
Het maakt me niet uit of dat in Library mode is of niet. Lijkt me wel handig om de laatste film die je op de computer hebt gezet bovenaan te hebben staan.
(normaal sorteren op Date helpt niet. Als ik een wijziging in een map aanbreng, bijvoorbeeld door een plaatje toe te voegen, dan springt die map weer 'naar boven')
Het maakt me niet uit of dat in Library mode is of niet. Lijkt me wel handig om de laatste film die je op de computer hebt gezet bovenaan te hebben staan.
(normaal sorteren op Date helpt niet. Als ik een wijziging in een map aanbreng, bijvoorbeeld door een plaatje toe te voegen, dan springt die map weer 'naar boven')
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p
Verwijderd
Rechts blijven drukken krijg je vanzelf context menu te zien.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:58:
Weet iemand toevallig hoe je de VIEW van APLLE MOVIE TRAILERS kunt veranderen? Ik krijg het op 1 of andere manier niet voor elkaar. Ik gebruik de mediastream skin op windows
Schaamteloze crosspost
Janoz in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - dee..."
Een eerste uberprealfa status tooltje icm een java-api die ik probeer op te zetten voor het remote via de webserver aansturen van XBMC.
Janoz in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - dee..."
Een eerste uberprealfa status tooltje icm een java-api die ik probeer op te zetten voor het remote via de webserver aansturen van XBMC.
Verwijderd
Ja dat is normaal, maar helaas krijg ik dat niet bij apple movie trailersVerwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:13:
[...]
Rechts blijven drukken krijg je vanzelf context menu te zien.
Verwijderd
Zou moeten werken.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 22:19:
[...]
Ja dat is normaal, maar helaas krijg ik dat niet bij apple movie trailers

Gebruik anders dit script
Installer Passion-XBMC
om apple movie trailers te downloaden.
Werkt bij mij en heb dit vandaag nog gedaan.
Verwijderd
Ja dat krijg ik wel, maar ik zie geen instellingen om de view te veranderen.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 22:37:
[...]
Zou moeten werken.
[afbeelding]
Gebruik anders dit script
Installer Passion-XBMC
om apple movie trailers te downloaden.
Werkt bij mij en heb dit vandaag nog gedaan.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 22:48 ]
Ik heb zojuist gedownload en deze naar mn Xbox verplaatst.GroteBozewolf schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:34:
Voor de geïnteresseerden: Ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.0b3 online gezet. Hieronder de changes:
Changelog v3.2.0b3 - 2009-01-23 (Needs at least XBMC revision R17016)Installatie
- New: CC Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported Licentie
- Added: MediaStream skin (thanks to Poeier from tweakers.net)
- Fixed: RTL channel
- Added: better sorting of items (date still needs some tweaking)
- Added: Mouseclick support (Requires Rev 17016)
- Added: Z@PP Channel
- Fixed: SVT Channel
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile).
- Backup je xot.db file.
- Verwijder altijd eerst de oude versies ipv. deze te overschrijven.
- Als plugin: copieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Plugin\Video folder. Je moet daarna XOT toevoegen als Source in het Video scherm. Dat gaat via het contextmenu. Meer info op de XBMC wiki.
- Als script: kopieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Scripts folder.
Licentie
Gezien recente ontwikkelingen waarbij andere personen XOT zijn gaan aanpassen, maar wel gebruik maken van de naam, update sites en andere aanverwante artikelen, heb ik besloten XOT in 2 stukken op te delen met elk hun eigen licentie:Op deze manier blijft het opensource: iedereen mag het kostenloos gebruiken, maar enkel de kanalen en skins mogen zonder toestemming worden aangepast. Het framework mag dus ook door iedereen gebruik worden, ook met bijvoorbeeld Spaanse kanalen, zolang er maar geen aanpassingen zijn van het framework. Naar mijn idee is dit de enige manier om te voorkomen dat er straks 10 versies van XOT bestaan die wel alle 10 mijn update site gebruiken. Nu kan iedereen geniet van het moois, kanalen en skins maken, maar het framework blijft overal gelijk. En dit slaat precies aan mij mijn oorspronkelijke doelstelling (meer details op de XOT pagina).
- XOT-Framework: met een Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported licentie (zie hier)
- XOT kanalen en skins: met een GPL v3 licentie.
Plugin opstarten gaat wel goed ,alleen ik krijg geen films te zien.
heb eerst geprobeerd om een aflevering van Waar is de Mol ! te kijken,maar voortgang balk blijft een streep voor het einde stil staan en verder niets.
Zelfde geval bij een aflevering van Wegmisbruikers.
Verwijderd
Hier een leuke mod. voor weather. (MediaStream skin)
Kunt namelijk vrij eenvoudig een button toegevoegen.
Heb nu dus vernieuwen / instellingen / TWC.
Zodra ik op TWC druk opent het TWC supplemental script.
Dit is een leuke uitbreiding van het weer bericht. (TWC ondersteunt ook weather-fanart.)
Wat moet ik aanpassen in MyWeather.xml
button" id="4" bestaad reeds en button" id="5" is erbij gekomen.
Wat verandert is of erbij gekomen is onderstreept.
<control type="button" id="4">
<description>Settings button</description>
<posx>172</posx>
<label>5</label>
<onclick>ActivateWindow(MyWeatherSettings)</onclick>
<onleft>2</onleft>
<onright>5</onright>
<onup>3</onup>
<include>WeatherButton</include>
</control>
<control type="button" id="5">
<description>TWC</description>
<posx>350</posx>
<label>TWC</label>
<onclick>XBMC.RunScript(Q:\scripts\TWC Supplemental\default.py)</onclick>
<onleft>4</onleft>
<onright>2</onright>
<onup>3</onup>
</control>
Kunt namelijk vrij eenvoudig een button toegevoegen.
Heb nu dus vernieuwen / instellingen / TWC.
Zodra ik op TWC druk opent het TWC supplemental script.
Dit is een leuke uitbreiding van het weer bericht. (TWC ondersteunt ook weather-fanart.)
Wat moet ik aanpassen in MyWeather.xml

button" id="4" bestaad reeds en button" id="5" is erbij gekomen.
Wat verandert is of erbij gekomen is onderstreept.
<control type="button" id="4">
<description>Settings button</description>
<posx>172</posx>
<label>5</label>
<onclick>ActivateWindow(MyWeatherSettings)</onclick>
<onleft>2</onleft>
<onright>5</onright>
<onup>3</onup>
</control>
<control type="button" id="5">
<description>TWC</description>
<posx>350</posx>
<label>TWC</label>
<onclick>XBMC.RunScript(Q:\scripts\TWC Supplemental\default.py)</onclick>
<onleft>4</onleft>
<onright>2</onright>
<onup>3</onup>
</control>
Ik heb net Boxee even geprobeerd.
Het is direct duidelijk dat het meer community-gericht is, maar verder dan dat ben ik er niet zo gek van wat betreft de user-interface.
Ik blijf lekker bij XBMC
Het is direct duidelijk dat het meer community-gericht is, maar verder dan dat ben ik er niet zo gek van wat betreft de user-interface.
Ik blijf lekker bij XBMC
Verwijderd
Had je verkeerd begrepen.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 22:44:
[...]
Ja dat krijg ik wel, maar ik zie geen instellingen om de view te veranderen.
View veranderen is idd niet mogelijk.
Wel kun je eens apple movie trailer II plugin downloaden (Installer Passion-XBMC), daar kun je wel de view veranderen.
Verwijderd
Hehe ok bedankt voor de tipVerwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 23:18:
[...]
Had je verkeerd begrepen.
View veranderen is idd niet mogelijk.
Wel kun je eens apple movie trailer II plugin downloaden (Installer Passion-XBMC), daar kun je wel de view veranderen.
Ik zou toch bijna zweren dat ik eerst een andere view had bij apple maar dat zal dan wel een andere skin zijn geweest
Films? Die staan er over het algemeen niet bij. Welke voortgangsbalk zie je? Die van het streamen van de video? Of die van het navigeren vanuit XOT?seninha schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 22:49:
[...]
Ik heb zojuist gedownload en deze naar mn Xbox verplaatst.
heb eerst geprobeerd om een aflevering van Waar is de Mol ! te kijken,maar voortgang balk blijft een streep voor het einde stil staan en verder niets.
Verwijderd
Had dit ook (direct na ftp naar xbox) maar is een kwestie van de xbox een keer uitschakelen en weer opstarten.seninha schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 22:49:
[...]
Ik heb zojuist gedownload en deze naar mn Xbox verplaatst.
XOT werkt perfect. Ook waar is de mol / wegmisbruikers heb dit even getest.
Ik ben een grote fan van de XOT_uzg tool. Echter heb ik een vraag. Niet alle uitzendingen die ik o prtl gemist zie staan en kan kijken komen terug via xot-uzg (v3.2.b3). Bijvoorbeeld de a1gp uitzending van rtl gp van vannacht. Deze is te zien via: http://www.rtl.nl/compone...race_Hoofdrace_s10_a8.xml
Maar ik vind deze niet terug onder de 2 RTL GP categorieren van rtl4,5,6,7 in XOT-uzg. Zou dit wel moeten of komen sommige uitzendingen gewoon niet terug?
Maar ik vind deze niet terug onder de 2 RTL GP categorieren van rtl4,5,6,7 in XOT-uzg. Zou dit wel moeten of komen sommige uitzendingen gewoon niet terug?
Verwijderd
Heb zojuist de HTC G1 Android in handen gehad en kan 'm volgende week ophalen.
XiniX88 ben benieuwt of ik je aplicatie draaiend krijg op android.
Wat is iedereen toch wakker. Het probleem bij RTL is dat ze geen echte basis hebben voor hun uitzendinggemist. Het lijkt de www.rtlgemist.nl site te zijn (en dat was vroeger ook zo) maar steeds meer van hun programma's houden hun eigen video bestand bij. En dat voorkomt het browsen van de boel vanuit 1 punt.Opperpanter2 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:20:
Ik ben een grote fan van de XOT_uzg tool. Echter heb ik een vraag. Niet alle uitzendingen die ik o prtl gemist zie staan en kan kijken komen terug via xot-uzg (v3.2.b3). Bijvoorbeeld de a1gp uitzending van rtl gp van vannacht. Deze is te zien via: http://www.rtl.nl/compone...race_Hoofdrace_s10_a8.xml
Na veel speurwerk heb ik dan toch een manier gevonden om wel meer items te krijgen. Een nieuw RTL kanaal kan worden gedownload via de auto update.
Laat ik er het antwoord al op weten: http://derek.denhaas.info/xbmc/android2.PNG JaVerwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:40:
Heb zojuist de HTC G1 Android in handen gehad en kan 'm volgende week ophalen.![]()
Is het iemand al gelukt de streams van www.eredivisielive.nl via de xbox te bekijken?
Lijkt me geniaal als dat zou lukken.
Lijkt me geniaal als dat zou lukken.
Verwijderd
Weet dat je appl. werkt op android. Maar daar zit 't probleem niet.XiniX88 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:28:
[...]
Laat ik er het antwoord al op weten: http://derek.denhaas.info/xbmc/android2.PNG Ja, android draait al weer een tijdje op mijn HTC, tis helaas wel een andere resolutie... Je zou wel wat moeten aanpassen om t schermvullend te krijgen... Maar het werkt zeker!
Ik moet het draaiend zien te krijgen als newbie . Ben nog uit het tijdperk dat je nummers moest draaien op de telefoon.
Ik gebruik geen XBMC meer op mijn pc. Iemand is bezig met een mini media center te maken, een app die niet eens full screen is en opent in externe media player.
Ik geloof dat hij iemand kent die een Media Center voor Media Player aan het maken is geloof ik?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik gebruik geen app meer die niet eens full screen is en opent in een externe mediaplayer meer op mijn pc. Iemand is bezig met een media center te maken, een app die full screen is.
Deze is net zo raar eigenlijk... Misschien ga ik deze even posten in forums voor andere mediaplayers, als ze dan ook Huh? zeggen dan spam ik een link naar xmbc.org
.
Deze is net zo raar eigenlijk... Misschien ga ik deze even posten in forums voor andere mediaplayers, als ze dan ook Huh? zeggen dan spam ik een link naar xmbc.org
anandus schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:25:
[...]
Ik geloof dat hij iemand kent die een Media Center voor Media Player aan het maken is geloof ik?
Media Player gebruikt op zijn beurt overigens VMR9 + de codecs rond windows. Hiervan maakt MediaPortal ook gebruik... dus als je dan al iets moet gaan gebruiken, gebruik dan laatst genoemde.
Btw die nieuwe minimalistic skin is erg vet! Ik mis alleen de afgeronde randjes, hoop dat dat nog komt.
[ Voor 47% gewijzigd door XiniX88 op 26-01-2009 10:25 ]
Ik had een vraagje iemand een idee hoe ik eventueel de webstream van radio 3 op mijn xbmc kan kijken (xbox versie).
Dit omdat op vrijdag avond altijd lachen gieren brullen is op 3fm met ekstra weekend.
Dit omdat op vrijdag avond altijd lachen gieren brullen is op 3fm met ekstra weekend.
euhmmmm
Als je de link naar die stream hebt dan plak je die in een textbestand en die sla je op als Radio3.strm.
Maar hij zal ook wel in Bigfoot87 zijn radiopack zitten. Die kun je op xmbcworld wel halen denk ik. Dan heb je ineens alle radiostations, met mooie ploaties.
Maar hij zal ook wel in Bigfoot87 zijn radiopack zitten. Die kun je op xmbcworld wel halen denk ik. Dan heb je ineens alle radiostations, met mooie ploaties.
Hij zit idd in het XBMCworld pakket, maar de laatste versie staat op mn eigen website.Mar2zz schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:46:
Als je de link naar die stream hebt dan plak je die in een textbestand en die sla je op als Radio3.strm.
sorry ik ben net geheel duidelijk geweest het gaat om de webCAMstream van radio 3fm maar geld hier hetzelfde voor ? en waar moet het .stream achtige bestand worden neergegooid ?Bigfoot87 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:11:
[...]
Hij zit idd in het XBMCworld pakket, maar de laatste versie staat op mn eigen website.
edit:
Bedankt voor de tip.
Dit word lachen gieren brullen vanaf de bank op vrijdag avond
[ Voor 21% gewijzigd door cactusman op 26-01-2009 11:31 ]
euhmmmm
Ok dan! Nou bigfoot, nu naast een radiopack ook een tvpack?
Als er genoeg interesse is...Mar2zz schreef op maandag 26 januari 2009 @ 12:29:
Ok dan! Nou bigfoot, nu naast een radiopack ook een tvpack?
Er is al wel een tvpack, met streams van over de hele wereld, google tv ofzo is de naam geloof ik, heb ik ooit ergens opgeduikeld.
Maar qua aanbod nederlandse streams die nog niet in xot zitten en ook niet in xot kunnen omdat het geen zender is maar gewoon een losse stream van iets zou ik niet weten in hoeverre dat interessant zou kunnen zijn.
Paul de Leeuw natuurlijk, om zijn programma verder te kunnen volgen op internet, deze 3fm blijkbaar. En tja? dan is bij mij het idee al op eigenlijk. Om daar een heel script omheen te maken...
Maar qua aanbod nederlandse streams die nog niet in xot zitten en ook niet in xot kunnen omdat het geen zender is maar gewoon een losse stream van iets zou ik niet weten in hoeverre dat interessant zou kunnen zijn.
Paul de Leeuw natuurlijk, om zijn programma verder te kunnen volgen op internet, deze 3fm blijkbaar. En tja? dan is bij mij het idee al op eigenlijk. Om daar een heel script omheen te maken...
Verwijderd
Er is idd een tv pack genaamd xbmc-tv. (11 April 2007 niet echt up to date)
Navi-x heeft ook veel ned streams.
In navi-x Media Portal zit de map DUTCH TV.
En in navi-xtra Media Portal zit ook weer een map DUTCH internet Television.
Die laatst genoemde is wel leuk want in navi-xtra kun je streams toevoegen en aanpassen als user.
Zo blijven de kanalen beter update.
Dat is ook gelijk het grote minpunt van xbmc-tv het updaten van streams.
Edit;
Mischien is het wel een leuk idee om xbmc-tv te uploaden bij navi-xtra.
XBMC-TV is opzich best een goed uitgangspunt om op verder te borduren en met navi-xtra kun je dus als user kanalen blijven toevoegen en aanpassen zodat alle users er van kunnen profiteren.
Navi-x heeft ook veel ned streams.
In navi-x Media Portal zit de map DUTCH TV.
En in navi-xtra Media Portal zit ook weer een map DUTCH internet Television.
Die laatst genoemde is wel leuk want in navi-xtra kun je streams toevoegen en aanpassen als user.
Zo blijven de kanalen beter update.
Dat is ook gelijk het grote minpunt van xbmc-tv het updaten van streams.
Edit;
Mischien is het wel een leuk idee om xbmc-tv te uploaden bij navi-xtra.
XBMC-TV is opzich best een goed uitgangspunt om op verder te borduren en met navi-xtra kun je dus als user kanalen blijven toevoegen en aanpassen zodat alle users er van kunnen profiteren.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 16:20 ]
Nu ik hem zelf lees denk ik ook huh. Ik bedoelde dat ik op zoek was naar video library software, met scraper mogelijkheid. Maar die zijn er dus niet. Zegmaar op bijvoorbeeld om daarna in GOM player te openen.anandus schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:25:
[...]
Sorry voor topicvervuiling
Oh zoCoeluh schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:19:
[...]
Nu ik hem zelf lees denk ik ook huh. Ik bedoelde dat ik op zoek was naar video library software, met scraper mogelijkheid. Maar die zijn er dus niet. Zegmaar op bijvoorbeeld om daarna in GOM player te openen.
Sorry voor topicvervuiling
Als je het perse in een aparte player wilt afspelen, dan is XBMC inderdaad niets voor je.
Maar verder heeft XBMC wel een videolibrary/scrape-mogelijkheid. Ik weet niet precies hoe het zit met het afspelen in externe applicaties, maar misschien dat iemand anders dat weet?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Wat dacht je van Media Companion zit een bibliotheek filter in scraped als de beste en kunt files afspelen.
Kunt zelfs voorkeur geven aan welke player je wilt gebruiken.
Edit:
Je zou ook Movie Info Plus kunnen proberen.
Ziet er wat gelikter uit maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan Media companion.
Edit:
Voor de xbox users.
T3CH XBMC 2009-01-25 SVN rev17349
Kunt zelfs voorkeur geven aan welke player je wilt gebruiken.
Edit:
Je zou ook Movie Info Plus kunnen proberen.
Ziet er wat gelikter uit maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan Media companion.
Edit:
Voor de xbox users.
T3CH XBMC 2009-01-25 SVN rev17349
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 16:51 ]
Nou kijk, ik vind het gewoon niet super fijn werken XBMC. Heb heel vaak dat de interface net iets anders doet dan ik wil. Ik wil wel zon browse mogelijkheid, als in XBMC. Dus tv show, seizoen, aflevering.anandus schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:23:
[...]
Oh zo
Als je het perse in een aparte player wilt afspelen, dan is XBMC inderdaad niets voor je.
Maar verder heeft XBMC wel een videolibrary/scrape-mogelijkheid. Ik weet niet precies hoe het zit met het afspelen in externe applicaties, maar misschien dat iemand anders dat weet?
Mediacompanion en movieinfoplus zijn net niet wat ik wil.
Verwijderd
Huh?Coeluh schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:56:
[...]
Nou kijk, ik vind het gewoon niet super fijn werken XBMC. Heb heel vaak dat de interface net iets anders doet dan ik wil.
Nee, geintje.
Moet wel zeggen dat mijn mening hierover volkomen tegengestelt is aan die van jouw.
De interface in xbmc wordt heel erg bepaald door de skin en de views in die skin. Er is dan ook nog onderscheid tussen libraryviewer en folderviewer. Als je wat concreter kunt aangeven wat je nou precies niet bevalt... Misschien hebben we dan tips. Er zit vast wel iets bij wat je wel bevalt.
Het is niet voor niets God's mediaplayer, ik geef niet zomaar zo een stempel aan een programma, het staat geschreven. Op de 8ste dag maakte hij xbmc.
Het is niet voor niets God's mediaplayer, ik geef niet zomaar zo een stempel aan een programma, het staat geschreven. Op de 8ste dag maakte hij xbmc.
Haha.Mar2zz schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:52:
De interface in xbmc wordt heel erg bepaald door de skin en de views in die skin. Er is dan ook nog onderscheid tussen libraryviewer en folderviewer. Als je wat concreter kunt aangeven wat je nou precies niet bevalt... Misschien hebben we dan tips. Er zit vast wel iets bij wat je wel bevalt.
Ik gebruik mediastream. Moet ik een andere gebruiken? Het werkt allemaal prima, daar niet van. Heb af en toe dat ik niet weet wat welke setting is. Dat ik per ongeluk op vorige druk, dat ik dan wel terug ga in het menu, dat hij blijft doorspelen maar nergens een mini view heb. Gebruik hem alleen voor tv shows en films. Muziekgedeelte vind ik niet prettig werken, omdat ik winamp gewend ben. Ik wil namelijk alles met de muis kunnen doen, en mediastream is daar niet echt op gericht.
Mediastream is inderdaad wel een ingewikkelde skin om mee te beginnen.Coeluh schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:01:
[...]
Haha.
Ik gebruik mediastream. Moet ik een andere gebruiken? Het werkt allemaal prima, daar niet van. Heb af en toe dat ik niet weet wat welke setting is. Dat ik per ongeluk op vorige druk, dat ik dan wel terug ga in het menu, dat hij blijft doorspelen maar nergens een mini view heb. Gebruik hem alleen voor tv shows en films. Muziekgedeelte vind ik niet prettig werken, omdat ik winamp gewend ben. Ik wil namelijk alles met de muis kunnen doen, en mediastream is daar niet echt op gericht.
Ik zou eerst eens een paar weken PMIII gebruiken. Dat is naar mijn idee de meest basic skin.
PMIII, ik beken, ik gebruik hem nog steeds. al jaren nu! ook vanwege de vrouw, die vind digitale veranderingen nogal ... tja... een reden om mij te betichten van het haar expres moeilijk maken zodat ik de afstandsbediening vast moet houden...
Maar goed, PMIII is een hele overzichtelijke skin, vrouwvriendelijk zelfs dat blijkt wel. Die doet alleen maar wat je wilt.
Anyway, ik ben dus al getrouwd poeier, ik wist niet dat xbmc een vrouw was, maar verdorie, het is wel een lekker ding... Vooral met mediastream, die perfecte rondingen...
Maar goed, PMIII is een hele overzichtelijke skin, vrouwvriendelijk zelfs dat blijkt wel. Die doet alleen maar wat je wilt.
Anyway, ik ben dus al getrouwd poeier, ik wist niet dat xbmc een vrouw was, maar verdorie, het is wel een lekker ding... Vooral met mediastream, die perfecte rondingen...
Mijn vrouw is ook winamp gewend, en inderdaad moet ik Coeluh gelijk geven mbt de muziek. Het zoeken heb ik geen problemen mee, maar het hete playlist gebeuren is IMHO zo weggestopt. Vandaar dat ik het eerder aangehaalde tooltje gemaakt heb. Ik moet daarbij wel de kanttekening maken dat ik XBMC gewoon gebruik op de xbox die in de kast onder de tv staat. Het playlist beheer gebeurt op de laptop die in de kamer staat.
Ik denk trouwens dat ik 'm ga hernoemen naar xbmcAmp. Dat sluit volgens mij beter aan bij wat het nu voorstelt.
Ik denk trouwens dat ik 'm ga hernoemen naar xbmcAmp. Dat sluit volgens mij beter aan bij wat het nu voorstelt.
[ Voor 12% gewijzigd door Janoz op 26-01-2009 20:08 ]
Oh i know. But ik vind die skin echt heel lelijk.Bigfoot87 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:05:
[...]
Mediastream is inderdaad wel een ingewikkelde skin om mee te beginnen.
Ik zou eerst eens een paar weken PMIII gebruiken. Dat is naar mijn idee de meest basic skin.
Welke tool?Janoz schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:07:
Mijn vrouw is ook winamp gewend, en inderdaad moet ik Coeluh gelijk geven mbt de muziek. Het zoeken heb ik geen problemen mee, maar het hete playlist gebeuren is IMHO zo weggestopt. Vandaar dat ik het eerder aangehaalde tooltje gemaakt heb. Ik moet daarbij wel de kanttekening maken dat ik XBMC gewoon gebruik op de xbox die in de kast onder de tv staat. Het playlist beheer gebeurt op de laptop die in de kamer staat.

Ik gebruik op de pc geen xbmc, alleen op de xbox. als ik een dedicated htpc zou hebben dan zou ik xmbc er wel opzetten. Op de pc heb ik eigenlijk zo een lekkere manier om door mijn files te browsen en te organizen (met een dualpane verkenner, freecommander). En voor audio gebruik ik natuurlijk foobar, die hele lekkere playlistjes aan kan maken en organized als geen ander. taken zoals taggen/hernoemen/verplaatsen etc gaat veel te omslachtig in xbmc. Maar daar is xbmc ook niet voor bedoeld.
xbmc is echt een frontend, echt voor op een televisie en gebruik met een afstandsbediening, puur om af te spelen van media. het gebruiken op de pc waarop je ook gewoon internet/emailed enzo vind ik het een vervelend programma omdat je helemaal het scherm in moet duiken om een filmpje te starten. (of zijn er manieren om xmbc bijvoorbeeld te associeren met videofiles?), ik gebruik daar gewoon mediaplayer classic homecinema, die start na dubbelklik op de file.
Ook het zoeken van albumart en dergelijke vind ik xbmc irritant, omdat ie alleen zijn eigen database update. andere programma's hebben daar niets aan. doe het op de pc met een mooi programma, sla het op als folder.jpg en het resultaat is netwerkbreed, iedereen en ieder programma profiteert ervan.
Bij nader inzien, dat zal je wel bedoeld hebben Coeluh? Dit nadeel van xbmc? Wat eigenlijk geen nadeel is, maar meer een featureset die er gewoon niet in thuishoort. Met dit in het achterhoofd moet je kijken of xbmc dan wel het programma is dat je wilt gebruiken voor jouw taken. als je pc geen dedicated mediacenter is dan zijn andere programma's makkelijker in gebruik. hang je echter je pc aan de tv en wil je lekker lui vanaf de bank controle hebben over wat je luistert en kijkt dan heb je met xbmc het neusje van de zalm.
xbmc is echt een frontend, echt voor op een televisie en gebruik met een afstandsbediening, puur om af te spelen van media. het gebruiken op de pc waarop je ook gewoon internet/emailed enzo vind ik het een vervelend programma omdat je helemaal het scherm in moet duiken om een filmpje te starten. (of zijn er manieren om xmbc bijvoorbeeld te associeren met videofiles?), ik gebruik daar gewoon mediaplayer classic homecinema, die start na dubbelklik op de file.
Ook het zoeken van albumart en dergelijke vind ik xbmc irritant, omdat ie alleen zijn eigen database update. andere programma's hebben daar niets aan. doe het op de pc met een mooi programma, sla het op als folder.jpg en het resultaat is netwerkbreed, iedereen en ieder programma profiteert ervan.
Bij nader inzien, dat zal je wel bedoeld hebben Coeluh? Dit nadeel van xbmc? Wat eigenlijk geen nadeel is, maar meer een featureset die er gewoon niet in thuishoort. Met dit in het achterhoofd moet je kijken of xbmc dan wel het programma is dat je wilt gebruiken voor jouw taken. als je pc geen dedicated mediacenter is dan zijn andere programma's makkelijker in gebruik. hang je echter je pc aan de tv en wil je lekker lui vanaf de bank controle hebben over wat je luistert en kijkt dan heb je met xbmc het neusje van de zalm.
Met films bedoel ik natuurlijk een uitzending die ik wil zien (bv Waar is de Mol)GroteBozewolf schreef op zondag 25 januari 2009 @ 00:07:
[...]
Films? Die staan er over het algemeen niet bij. Welke voortgangsbalk zie je? Die van het streamen van de video? Of die van het navigeren vanuit XOT?
Voortgangsbalk is van het stream zelf. XOT navigeren werkt gewoon goed.
Waar de mol is? Nou, die is onder de grond.seninha schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:15:
[...]
Met films bedoel ik natuurlijk een uitzending die ik wil zien (bv Waar is de Mol)
Wie de mol is blijft echter de hamvraag
Maar dat geheel terzijde
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Hier kan ik me helemaal bij aansluiten. Het enige verschil is dat ik Tag'n'Rename gekocht heb om mijn muziekcollectie goed te taggen en de folder.jpg's aan te maken. Ik zorg dat het er in de verkenner allemaal leuk uit ziet en dat alle tags kloppen en vervolgens laat ik XBMC zijn database updaten.Mar2zz schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:15:
..een heel verhaal...
Voor het afspelen in de woonkamer werd echter altijd winamp gebruikt, maar omdat de laptop aan de andere kant van de kamer staat had ik deze niet op de geluidsinstalatie aangesloten. Een tussenoplossing was via shoutcast streamen naar XBMC, maar dat gaf een vervelende vertraging van een paar seconden waardoor winamp gebruiken irritant was.
@Coeluh: In Janoz in "[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII" verwijs ik naar Janoz in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - dee..."
ik ben hier volledig aan het lurken, maar "waar is de mol" is toch het vakantieprogramma van johnnie?Snuffel schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:36:
[...]
Waar de mol is? Nou, die is onder de grond.
Wie de mol is blijft echter de hamvraag
Maar dat geheel terzijde
[ Voor 6% gewijzigd door Royz op 27-01-2009 09:02 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Wat zijn de voordelen tov het opslaan van een m3u-bestand met je mediaplayer en die aan een remote bediende xbmc voeren? (dat is namelijk wat ik doe, meestal niet remote, maar ik sla mooie playlists gemaakt in foobar gewoon op als m3u in de root van de muziekmap.)
Het voordeel is dat je niet naar je tv moet lopen en/of de afstandsbediening hoeft te grijpen om de muziek aan te zetten, maar dat je in de woonkamer gewoon je muziekjes kunt draaien terwijl je aan de eettafel achter de laptop zit. Daarnaast kun je tijdens het spelen de playlist aanpassen. Precies zoals we dat in het pre xbmc tijdperk ook al deden met een hele lange kabel van de laptop naar de stereo.
Naast het live bouwen van je playlist ipv vooraf is het andere voordeel dat er automatisch een translatie wordt toegepast op de mappen zodat alles wat op het netwerk beschikbaar is ook in de playlist opgenomen kan worden. Je hoeft dus niet alleen relative paden in je m3u te gebruiken en kunt muziek van verschilende bronnen mixen.
Maar verder is er inderdaad weinig verschil (ok, 3e verschil is dat mijn tooltje nog zo groen is dat de features een stuk minder en de bugs wat meer zijn ivm andere tools als foobar en winamp).
Naast het live bouwen van je playlist ipv vooraf is het andere voordeel dat er automatisch een translatie wordt toegepast op de mappen zodat alles wat op het netwerk beschikbaar is ook in de playlist opgenomen kan worden. Je hoeft dus niet alleen relative paden in je m3u te gebruiken en kunt muziek van verschilende bronnen mixen.
Maar verder is er inderdaad weinig verschil (ok, 3e verschil is dat mijn tooltje nog zo groen is dat de features een stuk minder en de bugs wat meer zijn ivm andere tools als foobar en winamp).
Dat live editen zie ik wel zitten. Tv steeds aan is grootste nadeel van xbmc. (als er eenmaal een lekkere playback queue staat dan kan ie wel, maar toch). Wat ik niet direct zie, is het een standalone tool of heb je winamp nodig?
(offtopic: janoz, stap eens gauw over op foobar, ook daar kun je heerlijk addons voor schrijven, het is de mediaplayer voor programmeerverslaafden, bovendien kun je dan winamp & tag&rename de deur uitgooien en geld/of het gezeur met cracks besparen, pretty, pretty please with a bit of sugar and cream and a cherry on top)
(offtopic: janoz, stap eens gauw over op foobar, ook daar kun je heerlijk addons voor schrijven, het is de mediaplayer voor programmeerverslaafden, bovendien kun je dan winamp & tag&rename de deur uitgooien en geld/of het gezeur met cracks besparen, pretty, pretty please with a bit of sugar and cream and a cherry on top)
Nog anderen hier die Atlantis (Windows) gebruiken en problemen hebben met TWC supplemental?
Hij opent wel maar blijft verder leeg, kan er ook niet meer uit daarna.
Hij opent wel maar blijft verder leeg, kan er ook niet meer uit daarna.
Tool is standalone. Ik wilde een java api maken om de remote functionaliteit van XBMC op een wat intuïtievere manier te ontsluiten. Dit tooltje leek me de ideale kapstok om de boel aan op te hangen. Eigenlijk is het niks meer dan een lijstje nummers en de standaard functionaliteiten (prev, stop, play, pause, next, repeat, shuffle en partymode). Bij het opstarten zie je gewoon de playlist die je op dat moment aan het draaien bent in xbmc (wat natuurlijk logisch is aangezien hij daarmee synchroniseerd). Verder kun je mp3's of mappen (en volgens mij zelfs m3u bestanden) in het lijstje slepen, met del meerdere items uit de lijst halen en met dubbelklik direct een nummer afspelen.Mar2zz schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 09:44:
Dat live editen zie ik wel zitten. Tv steeds aan is grootste nadeel van xbmc. (als er eenmaal een lekkere playback queue staat dan kan ie wel, maar toch). Wat ik niet direct zie, is het een standalone tool of heb je winamp nodig?
Verder ben niet ik degene die winamp gebruikt, maar mijn vrouw. En vrouwen zijn nogal conservatief in hun software gebruik. Vandaar dat ik zoveel mogelijk probeer de usecases die mijn vrouw bij winamp gebruikt te identificeren en deze in het tootlje te implementeren. Uiteindelijk wordt de java xbmc api redelijk stabiel en ga ik die eens op een googlecode pagina neerzetten zodat anderen ook simpel xbmc tooltjes in java kunnen schrijven.
Tag&Rename heb ik gewoon gekocht (geen zin in trojan gezeik met al die illegale rotzooi, zeker niet voor die schamele E25) en ik ben erg tevreden met de werking. Binnen een paar seconden heb ik een compleet album precies zoals ik hem hebben wil incl albumart (van amazon) in de map en in de mp3, maar laten we hier niet veel verder op in gaan aangezien dit topic over XBMC gaat en niet Tag&Rename
[ Voor 10% gewijzigd door Janoz op 27-01-2009 11:11 ]
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met Soundgraph Imon in combinatie met XBMC?
Ik heb een Silverstone kast met infraroodoog en heb dus die Imon software erbij geinstalleerd en die afstandsbediening die ze erbij leveren werkt goed maar ik vind dat een knakending.
Er zit geen links/rechts up/down op die ab omdat het meer een muisachtige ronddraaiknop is.
Wil dus graag de codes overschieten naar mijn Philips Prestigo maar hoe..
Heb al gekeken op xbmc.org maar de search is down en de topics die ik vind geven me geen makkelijke uitleg.
[edit] Ook kan ik dus niet zoeken op xbmc.org op het toevoegen van de Horizonz skin in Atlantis voor Windows en een hele zooi backdrops...
Vind wel een Horizonz topic, maar geen tutorial.
Ik heb een Silverstone kast met infraroodoog en heb dus die Imon software erbij geinstalleerd en die afstandsbediening die ze erbij leveren werkt goed maar ik vind dat een knakending.
Er zit geen links/rechts up/down op die ab omdat het meer een muisachtige ronddraaiknop is.
Heb al gekeken op xbmc.org maar de search is down en de topics die ik vind geven me geen makkelijke uitleg.
[edit] Ook kan ik dus niet zoeken op xbmc.org op het toevoegen van de Horizonz skin in Atlantis voor Windows en een hele zooi backdrops...
[ Voor 14% gewijzigd door Nasty Nate op 27-01-2009 11:41 ]
Tof tooltje dan! Nummers op een plek@random in een playback queue inserten is onmogelijk met xbmc. Komt vaak voor dat ik dan toch even net iets anders wil luisteren tussendoor, maar xbmc voegt alleen aan het einde van de queue toe.
Grappig dat jij dan gewoon tools bouwt, ik zou featurerequesten op xmbc.org
Heb tot nu toe altijd omslachtig gewerkt (gek dat je dat soms niet merkt dat je dat doet, maar dat je iets heel vervelend gaat vinden als je je er bewust van wordt) met die queue's.
@nasty nate:
wellicht kun je via google meer vinden over hoe je de code's in je prestigo krijgt. Kan de prestigo niet leren door de afstandsbedieningen op elkaar te mikken en dan ir-signaal af te vangen?
Grappig dat jij dan gewoon tools bouwt, ik zou featurerequesten op xmbc.org
Heb tot nu toe altijd omslachtig gewerkt (gek dat je dat soms niet merkt dat je dat doet, maar dat je iets heel vervelend gaat vinden als je je er bewust van wordt) met die queue's.
@nasty nate:
wellicht kun je via google meer vinden over hoe je de code's in je prestigo krijgt. Kan de prestigo niet leren door de afstandsbedieningen op elkaar te mikken en dan ir-signaal af te vangen?
[ Voor 17% gewijzigd door Mar2zz op 27-01-2009 11:43 ]
Die Prestigo is toch een programmeerbare AB? Dan kan je toch gewoon de AB's tegen elkaar leggen en knop-per-knop aanleren?Nasty Nate schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:39:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met Soundgraph Imon in combinatie met XBMC?
Skin-folder gewoon zetten in <xbmc-install-dir>\skin en dan kan je hem selecteren in XBMC.[edit] Ook kan ik dus niet zoeken op xbmc.org op het toevoegen van de Horizonz skin in Atlantis voor Windows en een hele zooi backdrops...
Zooi backdrops gooi je ergens neer en van in Horizonz kan je dan die folder selecteren.
Ja die Prestigo is learnable maar als de up/down left/right codes al niet in de originele zitten omdat daar dus zo'n muisfunctie opzit, dan krijg ik ze ook niet over....
Zo simpel Fire69?
Ga het eens ff proberen dan vanavond!
Zo simpel Fire69?
Ga het eens ff proberen dan vanavond!
Dat van die muisknop had ik even over het hoofd gezien 
Is dit die AB?

Lijkt me meer joystick-achtig.
Die knop moet toch ook IR-codes uitzenden?
Welke Prestigo heb je?
Is dit die AB?

Lijkt me meer joystick-achtig.
Die knop moet toch ook IR-codes uitzenden?
Welke Prestigo heb je?
[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 27-01-2009 12:06 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.
Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.
Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>