You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
De http api bied alleen de mogelijkheid om achteraf toe te voegen dus dat doet mijn tooltje ook, maar ik kan wel gewoon alles na het huidige nummer weggooien en dan het gewenste nummer toevoegen. Automatisch zou ik eventueel dezelfde actie uit kunnen halen en dan alle nummers weer toevoegen, maar dat werkt dan alleen maar wanneer je een nummer na het huidige nummer toe wilt voegen en gaat waarschijnlijk ook niet zo heel snel.Mar2zz schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:40:
Tof tooltje dan! Nummers op een plek@random in een playback queue inserten is onmogelijk met xbmc. Komt vaak voor dat ik dan toch even net iets anders wil luisteren tussendoor, maar xbmc voegt alleen aan het einde van de queue toe.
Grappig dat jij dan gewoon tools bouwt, ik zou featurerequesten op xmbc.org
Heb tot nu toe altijd omslachtig gewerkt (gek dat je dat soms niet merkt dat je dat doet, maar dat je iets heel vervelend gaat vinden als je je er bewust van wordt) met die queue's.
@nasty nate:
wellicht kun je via google meer vinden over hoe je de code's in je prestigo krijgt. Kan de prestigo niet leren door de afstandsbedieningen op elkaar te mikken en dan ir-signaal af te vangen?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik begrijp niet wat je bedoeld. Ik heb ook een harmony en daar wordt alles gewoon goed ingesteld. Ik heb gewoon een activiteit aangemaakt met de xbox en dat werkt als een trein. Het enige probleem is dat de afstandsbediening de xbox niet aan kan zetten, dus dat moet nog even met het handje.Snuffel schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:10:
[...]
Vast wel, maar de hamvraag blijft toch echt wie de mol is
Nu even een techneuten vraag:
Als ik op mijn Harmony 555 een activiteit kies als DVD kijken, dan schakel ik de TV in, mijn versterker, en wil vervolgens de afstandsbediening op de XBOX zetten. Alleen weet ik niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen, hij blijft nl. geprogrammeerd staan op het laatst aangezette apparaat.
Iemand een idee?
Dat is zo ongeveer de ab ja, knoppenindeling klopt iig vrij aardig.Fire69 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:06:
Dat van die muisknop had ik even over het hoofd gezien
Is dit die AB?
[afbeelding]
Lijkt me meer joystick-achtig.
Die knop moet toch ook IR-codes uitzenden?
Welke Prestigo heb je?
Die joystick achtige knop die je dus als muis gebruikt stuurt zeker codes uit, alleen dus niet een code voor up/down left/right lijkt me...
Ik heb de Prestigo SRU8015!
Als je die via IR aanleert aan je Prestigo, zou je volgens mij geen problemen mogen hebben.
Ik zal je tooltje gaan proberen voordat ik dan verder opmerkingen erover maak.Janoz schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:47:
[...]
De http api bied alleen de mogelijkheid om achteraf toe te voegen dus dat doet mijn tooltje ook, maar ik kan wel gewoon alles na het huidige nummer weggooien en dan het gewenste nummer toevoegen. Automatisch zou ik eventueel dezelfde actie uit kunnen halen en dan alle nummers weer toevoegen, maar dat werkt dan alleen maar wanneer je een nummer na het huidige nummer toe wilt voegen en gaat waarschijnlijk ook niet zo heel snel.
Wel jammer, dat inserten is zo lekker. De workflow xbmc die ik nu hanteer is vaak het volgende (als ik niet gewoon een m3u selecteer). Wat mappen doorlopen, nummers of mappen selecteren met de Y-toest (=add to playbackqueue). Vervolgens luisteren. maar als ik dan door nummer A ineens heel erg zin krijg in nummer B, die nog niet in de playlist staat, dan moet ik 'm alsnog via Y toevoegen en er dan heen scrollen en playen (kost me heel veel clicks). Of, ik, zoek 'm op, druk gelijk op play, met als gevolg dat ik de queue kwijt ben.
Dus bij deze, gelijk een featurerequest ^^
@fire69:
misschien is dat 8weg ding analoog, dus hangen er heel veel signalen aan om elke stand door te geven, en is het niet aan een digitale knop te leren.
[ Voor 6% gewijzigd door Mar2zz op 27-01-2009 13:17 ]
Let wel. Tooltje is uber pre alfa en spartaans in configuratie, dus laat je daar niet door afschrikken.
[ Voor 32% gewijzigd door Mar2zz op 27-01-2009 13:46 ]
Euhm, jaMar2zz schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:43:
Ik ken je episodebutler al he, of kan het nog spartaanser?
Wellicht kan je hiereens naar kijkenJanoz schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:49:
[...]
Ik begrijp niet wat je bedoeld. Ik heb ook een harmony en daar wordt alles gewoon goed ingesteld. Ik heb gewoon een activiteit aangemaakt met de xbox en dat werkt als een trein. Het enige probleem is dat de afstandsbediening de xbox niet aan kan zetten, dus dat moet nog even met het handje.
http://xbmc.org/wiki/?tit...turn_your_Xbox_ON_and_OFF
Wordt je wellicht erg blij van
Ik moet om de XBMC te bedienen met mijn Harmony eerst devices en dan spelcomputer kiezen.Janoz schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:49:
[...]
Ik begrijp niet wat je bedoeld. Ik heb ook een harmony en daar wordt alles gewoon goed ingesteld. Ik heb gewoon een activiteit aangemaakt met de xbox en dat werkt als een trein. Het enige probleem is dat de afstandsbediening de xbox niet aan kan zetten, dus dat moet nog even met het handje.
Terwijl ik als activiteit wil: XBMX UZG kijken.
Dan wil ik TV aan, versterker aan, knopje 0 (daar zit een scriptje achter om XOT op te starten), maar vervolgens kan ik niet navigeren met mijn Harmony. Dan moet ik toch echt eerst weer devices - spelcomputer kiezen.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Omdat ie je xbox ziet als iets wat bij een andere activiteit hoort vermoed ik.Snuffel schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:33:
[...]
Ik moet om de XBMC te bedienen met mijn Harmony eerst devices en dan spelcomputer kiezen.
Terwijl ik als activiteit wil: XBMX UZG kijken.
Dan wil ik TV aan, versterker aan, knopje 0 (daar zit een scriptje achter om XOT op te starten), maar vervolgens kan ik niet navigeren met mijn Harmony. Dan moet ik toch echt eerst weer devices - spelcomputer kiezen.
Als dat niet werkt, hebben ze hem er in de code misschien uitgehaald (wat me zo verwonderen eigenlijk) of hij staat gewoon niet aan in je XBMC
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Stom van me, nieuwe SVN build gepakt van de T3CH site en daar zit ie zo te zien wel in... raar
Dan een andere vraag of opmerking. Is het misschien een idee om alle XBMC remote scripts / apps in de TS te zetten? Want ik weet nu niet meer welke in alpha, beta of goed werkende status is.. volg het een beetje op de achtergrond maar goed. De komende dagen weer wat bij lezen en dan komt het wel goed denk ik...
Welke app gebruiken jullie het meest op een Ipod touch / ander touch device om de playlist aan te passen etc.? Zoals ik al zei, ik zal het topic ook doorspitten maar mocht iemand zich geroepen voelen om mij een trap in de goede richting te geven, schroom dan niet om dat te doen
Ah, das een goeie, ik zal vanavond eens testenJanoz schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:57:
Je moet gewoon een activiteit aanmaken, gebaseerd op 'spelen met de spelcomputer' en deze dan hernoemen naar de gewenste activiteit. Hierbij geef je inderdaad aan welke devices je wilt gebruiken en vervolgens voeg je als extra toe dat je op 0 wilt drukken voor het starten van het script.
Verwijderd
Eerst Xbox als device toevoegen zie how to. (Dit heb je al gedaan als het goed is)Snuffel schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:01:
[...]
Ah, das een goeie, ik zal vanavond eens testen
Actviteit aanmaken is vrij simpel en zal er ongeveer zo uitzien.

Je zult er wel aan uitkomen harmony software vraagt telkens netjes wat je wil.
Ik heb maar 2 activiteiten TV kijken en XBMC.
Voorheen had ik meer activiteiten zoals muziek / dvd / film / foto's.
Werkt opzich prima maar 2 activiteiten is toch wat kindvriendelijker.
Yip.Mar2zz schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:15:
Ik gebruik op de pc geen xbmc, alleen op de xbox. als ik een dedicated htpc zou hebben dan zou ik xmbc er wel opzetten. ..........enz
Heb XBMC windows puur en alleen voor te testen en aankloten. Kijk ook nooit naar een film op de pc.
XBMC is bankhangen met een remote in je hand.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 17:59 ]
Ik heb net ff een nieuwe versie geupload. Niet veel veranderingen. Paar bugfixes en het is nu een exe.Mar2zz schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:06:
Ik zal je tooltje gaan proberen voordat ik dan verder opmerkingen erover maak.
http://members.home.nl/janoz/xbmc/XBMCAmp-win32.zip
Welke EEEpc heb je gekocht? 204? 206?Mar2zz schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 08:34:
Klasse Janoz. Lag al op 1 oor gister. Heb net een EEEpc'tje geregeld, kan ik het daar mooi mee testen, ook vanaf de eettafel ^^. Moet ik alleen ff winxp nog op gooien. Dat is lekker. normaal tijdens het eten gaat de tv uit, dus ik zie dan niet wat ik doe, dan moet ik op de gok next en previous doen om op de juiste plek in de playlist te komen.
Ben erg benieuwd naar je bevindingen... hoe draait OS? draait XBMC van de live-USB? hoe installeert XBMC?
zit er ook aan te denken deze aan te schaffen
De eeepc is van asus. het is 1 van de eerste, 7inch scherm geloof ik. het typenummer weet ik zo niet uit het hoofd, zal ik vanavond even moeten kijken. zitten hebreeuwse letters op de toetsen geetst, hij komt uit Israel. Mooi apparaatje. (deze heeft nog zo een scherm met van die luidsprekertjes aan de zijkanten, niet de hele klep wordt door scherm benut). helaas is ie niet van mij, over 2 week moet ik hem weer inleveren
edit:
Het is een asus eeepc 4g surf (de 701). Ik ga eerst live-xbmc testen. resultaatjes gooi ik hier wel neer. dan doe ik winxp erop, met xbmc, en weer resultaatjes hier. ben benieuwd. als alles wel gaat, dan wordt zo een ding vervanger van de xbox, heb ik gelijk een mooi scherm erbij, hoeft de tv niet altijd aan.
[ Voor 72% gewijzigd door Mar2zz op 29-01-2009 08:08 ]
Verwijderd
in heb een xbox met de nieuwe versie van xbmc en heb een avanced av kabel gekocht
omdat ik ook sinds kort een home cinema set heb.
maar nu plug ik dus alles in maar kan ik niet in het orginele xbox menu dolby digital kiezen
aleen dolby surround
op mijn hcs komt op het display lpmc te staan en als ik dat op dloby-d of dts zet hoor ik niks meer.
ik heb de optische kabel aangesloten op de xbox en de versterker.
en de gele op de scart en de rode en witte gebruik ik niet
ik hoop dat iemand mij kan helpen
grt Beuki
Zie deze linkVerwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:15:
[...]
maar nu plug ik dus alles in maar kan ik niet in het orginele xbox menu dolby digital kiezen
aleen dolby surround
[...]
ik heb de optische kabel aangesloten op de xbox en de versterker.
en de gele op de scart en de rode en witte gebruik ik niet
[...]
Verwijderd
Ten eerste beter beeld kwaliteit en zet je de xbox op ntsc kun je xbmc op 720p of 1080i draaien.
Dolby digital kun je met deze setting dan ook probleemloos enable.
Verwijderd
Een verloop of zo iets
als ik de groene van de stekkers in de scart doe heb ik wel dolby-d maar zwart wit beeld
1 geen dolby digital
2 geen kleur
3 nieuwe tv halen die wel een component aansluiting heeft
Weet je trouwens zeker dat je tv geen component ondersteund?
Verwijderd
Op xbmc staat ergens een how to.
Edit:
Zie deze thread vanaf post #18
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 20:01 ]
Verwijderd
en daar zitten de aansluitingen niet op, het home cinema setje is ook niet nieuw
waar kan ik deze how to vinden? ik had al wat gelezen dat je het een en ander kon solderen dat je dan permanent digitaal geluid heb
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Verwijderd
Had 'm al een tijdje terug gedownload met Installer Passion-XBMC script.
Plugin deed het niet

Edit:
Heb je Ziggo als provider en vind je voetbal geweldig zou ik zeker even de lees mij/xtra.txt bestanden lezen.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 22:27 ]
Ook te downloaden met XBMC-FavoritesGroteBozewolf schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:30:
Voor de geinteresseerden: net als het NL radiopack is er ook een NL TV pack met een aantal live streams. Ik heb het hier gevonden: http://www.xbmczone.com/plugin_details.asp?id=50
Verwijderd
zoals ik begrijp uit de volgende link http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=162983#post162983 en dan bij 18 moet je 6 en 18 doorverbindeb
ik heb dus net pin 6 en 18 doorverbonden maar krijg dan geen digitaal geluid er uit
doe ik iets fout?
ik hoor het graag
mischien zijn er mensen die dit ook zo gedaan hebben?
Verwijderd
Zou toch eens nadenken over een nieuwe tv.
Digitaal geluid klinkt beter maar valt bij lange na niet zo op als het verschil tussen 720p en PAL.
Dig. geluid
XBMC 720p
Verwijderd
het is gelukt, ik moest bij mij pin 11 hebben dat is mode2 en die moet je doorverbinden met massa
nu werkt dolby digital en dts
Verwijderd
Heb je dit in de xbox gedaan of de kabel aangepast ? iets meer uitleg graag.
Verwijderd
en deze uitleg, maar hier hebben ze het over pin 18 en 6 maar als je de tekst goed leest praten ze ook over mode 2 en mode 2 is in het 1e plaatje pin 11
http://images.google.nl/i...D1%26hl%3Dnl%26safe%3Doff
dus aan pin 11 een draad gesoldeerd en aan een willekeurige masa geslodeerd
ff een gepriegel maar het gaat wel
werkt nu perfect ook via het netwerk, ik heb een demo van dolby en dts geluid op de pc staan en het is net of de muggen om je heen vliegen
hoop dat je zo meer info heb, anders hoor ik het wel
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Verwijderd
Als ik binnen de muzieksectie een albummap heb met meerdere cd's daarin, dan wordt er geen cover art weergegeven. Normaal gesproken staan de muzieknummers direct onder de hoofdmap. Bij een album met meerdere cd's heeft elke cd een aparte map onder de hoofdmap, en dan wordt er geen coverart weergegeven.
Moet ik de nummers van alle cd's direct onder de hoofdmap plaatsen om coverart te krijgen? Hiernaast heb ik vaak het probleem bij redelijk gangbare album dat er geen coverart beschikbaar is.
Verwijderd
als je dan die doorverbinding maakt heb je continu digitaal geluid, dat komt weer uit de stekker met een optische kabel
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 05:31 ]
Ik heb in de album folder weer folders CD1 t/m CDx waarbij elke folder een folder.jpg heeft. Sommige albums hebben een aparte hoes per CD (alhoewel ik daar zelf überhaupt maar 1 voorbeeld van heb)Mar2zz schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 23:13:
je moet elke map waar je een plaatje bij wilt voorzien van een folder.jpg. ik heb bij dubbelcd's alles in 1 map staan en noem mijn bestanden 1.01 artist-title en 2.01 artist-title. zo blijft het ook overzichtelijk en mooi gesorteerd, en heb je maar 1 folder.jpg nodig.
ik ga nu bezig om in elke artistmap een artist.jpg te zetten (genaamd folder.jpg) zodat xbmc dat ook leest. Ik heb al een configuratie van Album art Downloader waarmee ik alleen artistplaatjes ophaal (komen van last.fm). omdat er nog best veel werk bij komt kijken, ook al is er nu veel geautomatiseerd, ik moet toch steeds 1 van de gevonden plaatjes kiezen en daarop klikken om 'm te saven. daarom schuif ik het wat voor me uit.
De tests met xbmc op de EEEpc gaan overigens niet door, wat een rotapparaat, je blijft scrollen en scherm schuiven en doen. Ik heb windowsxp erop gezet en dat ding gelijk teruggegeven aan de eigenaar uit frustratie.man ik voel de opgelopen rsi nu nog, terwijl ik daar nooit last van heb met normale resoluties
[ Voor 12% gewijzigd door Mar2zz op 30-01-2009 09:01 ]
XBMC kan natuurlijk al een langere tijd film-, en muziekstreams afspelen middels het http protocol, maar tot op heden was het niet mogelijk deze ook als source toe te voegen. Als je je films en muziek bijvoorbeeld wil delen via het internet zet je een http server met directory-listing en voert het adres als http source in op XBMC. Dan kun je vervolgens al je, via internet gedeelde bestanden, streamen. Top!!
Zet ik mooi een directory-listing op en kan ik mijn xbox overal mee naar toe nemen en via internet mijn films en muziek streamen. Ik was al een paar keer begonnen aan het aanpassen het het Xot en navi-x script om dit middels deze scripts te doen maar dat is een heel stuk omslachtiger dan middels de build-in http source ondersteuning.
Ook komt er bij mij elke week zoveel muziek bij dat ik de library aan het herscannen blijf om alles toe te voegen (ik weet niet altijd meer wat er nou precies bijgekomen is, dus ik kan die submappen niet handmatig toevoegen aan library). Heel af en toe schakel ik even de tags in en scan ik alles naar library, zodat ik nog wel gebruik kan maken van de zoekfunctie en van browsen op genre, maar dan zet ik direct die tags weer uit daarna (library blijft dan wel mooi in database staan inclusief taginfo).
offtopic:
ik wist niet dat reverence en irreverence een dubbelcd was. die heb ik dus als 2 aparte entry's, dacht dat het 2 aparte albums waren. (heb ff gechecked op discogs en je kan hem inderdaad als dubbelcd halen, maar ook los kopen. geinig.)
Verwijderd
Konig kabel is goed maar zit een fout in.Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 05:30:
ik heb dus een kabel gekocht maar dan werkt het digitale geluid alleen als je de groene blauwe en rode tulp stekkers gebruikt, maar omdat ik die nergens in kan steken moet ik de normale video tulp aansluiting gebruiken en dan kent de xbox dus geen digitaal geluid
als je dan die doorverbinding maakt heb je continu digitaal geluid, dat komt weer uit de stekker met een optische kabel
Andere merken met optische uitgang hebben hier geen last van.
Had toch liever een mediaserver gezien... films bijv. met een hogere upstream dan mijn ADSL connectie (1 Mbps) gaan t nu bijvoorbeeld niet redden, zelfde geld voor lossless audio files. Vroeger had men volgensmij een streaming server, zo kun je je configuratie overal binnen en buiten je netwerk gelijk houden (dus dezelfde streams etc staan overal).berties schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:37:
Zet ik mooi een directory-listing op en kan ik mijn xbox overal mee naar toe nemen en via internet mijn films en muziek streamen. Ik was al een paar keer begonnen aan het aanpassen het het Xot en navi-x script om dit middels deze scripts te doen maar dat is een heel stuk omslachtiger dan middels de build-in http source ondersteuning.
Zie het als: pc1 => server <= pc2 (server = backed, pc1 & pc2 als frontend) iets wat linuxMCE en mythtv wel kunnen. In theorie kan je dan zelfs je mobiel aanslutien op de backend, die alles compressed zodat het zelfs daar goed op doorkomt
Als de upstream het niet trekt is de videostream dus groter dan de netwerkbandbreedte. Dan zitten er maar twee dingen op; netwerkbandbreedte verhogen of videostream verlagen. Als het via internet is kun je dus alleen je internetabonnement upgraden of de videostream verlagen. Meestal komt het dus op het laatste neer, maar dat bekent recoden en daarvoor is processorpower nodig. Bij een hoge steam is dit ook redelijk veel power, en bij één server en meerdere clients heeel veel power. Als je een redelijke server hebt en weinig front-ends is dit niet zo'n groot probleem maar optimaal is het niet.XiniX88 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:53:
[...]
Had toch liever een mediaserver gezien... films bijv. met een hogere upstream dan mijn ADSL connectie (1 Mbps) gaan t nu bijvoorbeeld niet redden, zelfde geld voor lossless audio files. Vroeger had men volgensmij een streaming server, zo kun je je configuratie overal binnen en buiten je netwerk gelijk houden (dus dezelfde streams etc staan overal).
Zie het als: pc1 => server <= pc2 (server = backed, pc1 & pc2 als frontend) iets wat linuxMCE en mythtv wel kunnen. In theorie kan je dan zelfs je mobiel aanslutien op de backend, die alles compressed zodat het zelfs daar goed op doorkomt
Mijn server is een oude PII 800Mhz, die nog heel wat meer taken heeft dus recoden heeft niet mijn voorkeur. Zeker niet omdat ik toch een 100Mbit down én upload internetverbinding heb. Mijn intern netwerk is dus even snel als mijn extern netwerk (in theorie).
Ok ik leuk downloaden... Alleen mn series werken niet meer nu (ik weet het SVN = geen support) maar voor de andere mensen misschien handig te weten. Hij pakt bij mij 2 series wel die hij indexeerd, maar met scrubs en californication lijkt hij problemen te hebben en indexeert deze niet.Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:22:
[...]
Wist dat je dat ging vragen.
Third-party SVN builds for the community (unofficial and unsupported)
Laatste pagina laatste build
Blijkt dus dat de .inf files er niet meer bij mogen staan... anders loopt ie er op vast... so you know.
[ Voor 15% gewijzigd door XiniX88 op 31-01-2009 17:19 ]
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Verwijderd
ThxGroteBozewolf schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:05:
Ik heb net een MTV.nl kanaal voor XOT online gezet. Updaten kan via de auto update.
Ik draai al jaren lang met veel plezier XBMC op een xbox. Werkt prima, tot rond de tijd dat de Atlantis release in zicht ging komen...
Bij het afspelen van video via het netwerk is het beeld ontzettend schokkerig... de data stroom kan het duidelijk niet bijhouden. De video's staan op een SMB source (Synology DS107+ NAS), die aan een gigabit switch hangt. Ik heb al van alles geprobeerd in te stellen met behulp van de buffer en cache settings, maar niets lijkt te helpen. Het enige wat ik niet kan bepalen is is of het aan de recente versies van xbmc ligt in combinatie met de oude xbox hardware, of dat de xbox gewoon niet lekker communiceert met m'n NAS (tot een half jaar terug stond alle data op een Linux samba doos).
Verder ben ik ook al druk aan het experimenteren met XMBC onder Linux, om op den duur de xbox te vervangen door een 'echte' htpc. XMBC voor Linux werkt impressive, gezien de effort die in de port heeft gezeten. Los van gebrek aan goede video acceleratie onder Linux voor ATI en ook toch nog steeds voor NVIDIA (standaard idle pakt xbmc al 20% cpu op een AMD BE2300 cpu) werkt alles best netjes.
Nou alleen het gekke: Als ik in XBMC op de xbox een directory in ga met een VIDEO_TS en AUDIO_TS structuur, dan wordt de folder automatisch als DVD herkend en gestart. Maar in XBMC voor Linux moet ik echt helemaal de VIDEO_TS dir in duiken en video_ts.ifo aanklikken voor de DVD wordt gestart.
Heeft iemand zich hier al eerder aan gestoord en er een oplossing voor gevonden? Googlen e.d. leverde mij nog niet echt resultaten.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
volgens mij is de gebruikersnaam xbox en het wachtwoord is in te stellen bij de instellingen. Maar ik neem aan dat dat de eerste plaats is geweest waar je hebt gezocht toch?anthonycd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 15:27:
Hmm, heb de webserver aan de praat in XBMC voor de XBOX, maar nu vraagt ie om een gebruikersnaam en wachtwoord terwijl dat niet ingesteld staat. Via de FTP kan ik er zo bij met xbox / xbox... Iemand die weet hoe ik dit moet instellen want kom er niet uit en google is vandaag ook al niet mijn vriend
Het probleem dat je beeld schokt zou ik niet toe kunnen schrijven aan de nieuwere xbmc releases. Ik ben nergens dit probleem tegen gekomen. Het zou ook raar zijn als de nieuwe releases meer problemen hebben met het afspelen van videobestanden. Dit zou heel snel aan het licht komen. Ik verwacht dan ook dat het eerder aan je netwerk, aangepaste instellingen () of je NAS ligt.eymey schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 23:26:
OK. Ik volg dit topic al een poosje en nu heb ik toch ook een vraag
.
Ik draai al jaren lang met veel plezier XBMC op een xbox. Werkt prima, tot rond de tijd dat de Atlantis release in zicht ging komen...
Bij het afspelen van video via het netwerk is het beeld ontzettend schokkerig... de data stroom kan het duidelijk niet bijhouden. De video's staan op een SMB source (Synology DS107+ NAS), die aan een gigabit switch hangt. Ik heb al van alles geprobeerd in te stellen met behulp van de buffer en cache settings, maar niets lijkt te helpen. Het enige wat ik niet kan bepalen is is of het aan de recente versies van xbmc ligt in combinatie met de oude xbox hardware, of dat de xbox gewoon niet lekker communiceert met m'n NAS (tot een half jaar terug stond alle data op een Linux samba doos).
Verder ben ik ook al druk aan het experimenteren met XMBC onder Linux, om op den duur de xbox te vervangen door een 'echte' htpc. XMBC voor Linux werkt impressive, gezien de effort die in de port heeft gezeten. Los van gebrek aan goede video acceleratie onder Linux voor ATI en ook toch nog steeds voor NVIDIA (standaard idle pakt xbmc al 20% cpu op een AMD BE2300 cpu) werkt alles best netjes.
Nou alleen het gekke: Als ik in XBMC op de xbox een directory in ga met een VIDEO_TS en AUDIO_TS structuur, dan wordt de folder automatisch als DVD herkend en gestart. Maar in XBMC voor Linux moet ik echt helemaal de VIDEO_TS dir in duiken en video_ts.ifo aanklikken voor de DVD wordt gestart.
Heeft iemand zich hier al eerder aan gestoord en er een oplossing voor gevonden? Googlen e.d. leverde mij nog niet echt resultaten.
Het probleem met de VIDEO_TS heeft te maken met het groeperen of met het "stacken" van gelijke files. Het eerste zit in het video menu, het tweede bij de instellingen.
Yup, xbox / xbox al geprobeerd. wachtwoord bij de server weggehaald en dan user name xbox zonder password of als tekst 'nopass'. Niets mag baten. Iemand anders nog een tip voor de laatste versie van de T3CH build en de webserver en hoe hier op te komen?berties schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:02:
[...]
volgens mij is de gebruikersnaam xbox en het wachtwoord is in te stellen bij de instellingen. Maar ik neem aan dat dat de eerste plaats is geweest waar je hebt gezocht toch?
Ik zou het toch nog maar eens proberen, heb het gisteren nog geprobeerd op de nieuwe T3CH en het werkt perfect. Dus bij instellingen xbox als wachtwoord instellen, dan inloggen met gebruikersnaam xbox en wachtwoord xboxanthonycd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:35:
[...]
Yup, xbox / xbox al geprobeerd. wachtwoord bij de server weggehaald en dan user name xbox zonder password of als tekst 'nopass'. Niets mag baten. Iemand anders nog een tip voor de laatste versie van de T3CH build en de webserver en hoe hier op te komen?
Laatste build verwijderd van de XBOX en de laatste erop gezet en eureka..berties schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:50:
[...]
Ik zou het toch nog maar eens proberen, heb het gisteren nog geprobeerd op de nieuwe T3CH en het werkt perfect. Dus bij instellingen xbox als wachtwoord instellen, dan inloggen met gebruikersnaam xbox en wachtwoord xbox
XiniX88, even een tip / bug(fix) voor je webapp , werkt overigens mooi, dat je <?php opent en je ?> sluit. Her en der staat nog <? als opening en geen ?> als sluiten. Hierdoor kan het zijn dat de server de pagina niet uitvoert omdat er geen volledige php openen tag staat...
voor de rest prima spul!
[ Voor 20% gewijzigd door anthonycd op 01-02-2009 14:57 ]
Hebt gelijk dat het niet in de /index.php staat, hier had hij wel gemoeten. De overige files hoeven niet te worden voorzien van een eindtag, aangezien PHP deze files include, en niet worden geopend door apache/IIS. Elke keer wanneer PHP namelijk ?> ziet, wordt PHP uitgezet, totdat hij weer een <?PHP ziet. Zie ook ditanthonycd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:29:
XiniX88, even een tip / bug(fix) voor je webapp , werkt overigens mooi, dat je <?php opent en je ?> sluit. Her en der staat nog <? als opening en geen ?> als sluiten. Hierdoor kan het zijn dat de server de pagina niet uitvoert omdat er geen volledige php openen tag staat...
voor de rest prima spul!
Ik hoop dat de mensen mn 0.3.1 versie nog hebben gevonden (als ik hem niet hier ook had aangekondigd). Deze verhelpt namelijk het rotate probleem in het nieuwe "Touch" gedeelte. Voor mijn 0.4 release is er een "hoop" in het template verbeterd (betere overzichten en sneller navigeerbaar).
Meer over dit alles kun je lezen op: het officiële topic
En downloaden kun je op: de project pagina
[ Voor 9% gewijzigd door XiniX88 op 01-02-2009 19:54 ]
Verwijderd
Wel zou ik graag willen weten of je van plan bent om de apl. op Android market te plaatsen ?
Werkt perfect die market.
Lees het nu net terug, en misschien niet goed neergezet maar bedoel het volgende.XiniX88 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:53:
[...]
Hebt gelijk dat het niet in de /index.php staat, hier had hij wel gemoeten. De overige files hoeven niet te worden voorzien van een eindtag, aangezien PHP deze files include, en niet worden geopend door apache/IIS. Elke keer wanneer PHP namelijk ?> ziet, wordt PHP uitgezet, totdat hij weer een <?PHP ziet. Zie ook dit
Ik hoop dat de mensen mn 0.3.1 versie nog hebben gevonden (als ik hem niet hier ook had aangekondigd). Deze verhelpt namelijk het rotate probleem in het nieuwe "Touch" gedeelte. Voor mijn 0.4 release is er een "hoop" in het template verbeterd (betere overzichten en sneller navigeerbaar).
Meer over dit alles kun je lezen op: het officiële topic
En downloaden kun je op: de project pagina
Je opent soms een php tag met '<?'. Mijn server config pakt die tags niet en pakt alleen PHP als er echt '<?php' staat. Dit staat door een aantal files heen, zo ook in je index en templates.
En kun je iets meer info geven over 0.4?
Ik begreep je inderdaad fout, ik dacht dat je het had over de sluittag, ik zal hem meenemen! Tnxanthonycd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:37:
En kun je iets meer info geven over 0.4?
0.4 wordt meer een tussenrelease, tussen 0.3 en 0.5 (ja ik kan tellen!). Door het plaatsen van in en uitklap "knoppen", blijft alles overzichtelijker, klik je op meer info, staat er op dezelfde pagina direct meer informatie. Weinig echt veel nieuws, maar je merkt t wel (elk interfaceje zit net iets handiger/netter in elkaar).
0.5 zal wat meer draaien om gebruiksgemak, aangezien voor mij het simpel is om een config.php bestandje aan te passen, zijn er mensen die hier wel problemen mee hebben (begrijpelijk als het nieuw voor je is). Ook komt er een schaalbare interface, die op elke resolutie (of je moet 3x2 pixels hebben) werkt. Ook zet ik er een light skin in, speciaal voor oude devices. Deze gebruikt dan dus geen AJAX en CSS, maar alles is verwerkt in de HTML zelf.
@Poeier: helaas is het geen echte android applicatie, maar gewoon een website. Je installeert ook niets op je Android telefoon om het te laten werken, alles installeer je op je XBMC of een thuis server. Dit zal dus beter thuishoren op het XBMC googlecode gebeuren (waar alle XBMC plugins staan). Echter is dat niet mogelijk, dus blijf ik voorlopig op hoe het is werken.
[ Voor 21% gewijzigd door XiniX88 op 02-02-2009 08:41 ]
Thanks voor de tip met betrekking tot VIDEO_TS.berties schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:09:
[...]
Het probleem dat je beeld schokt zou ik niet toe kunnen schrijven aan de nieuwere xbmc releases. Ik ben nergens dit probleem tegen gekomen. Het zou ook raar zijn als de nieuwe releases meer problemen hebben met het afspelen van videobestanden. Dit zou heel snel aan het licht komen. Ik verwacht dan ook dat het eerder aan je netwerk, aangepaste instellingen () of je NAS ligt.
Het probleem met de VIDEO_TS heeft te maken met het groeperen of met het "stacken" van gelijke files. Het eerste zit in het video menu, het tweede bij de instellingen.
Voor wat betreft de performance problemen: Ik heb nog wat geprobeerd en in ieder geval uitgesloten dat het aan de NAS of aan het netwerk ligt. Met andere netwerkkabels en een 100 mbit switch ipv gigabit heb ik dezelfde problemen. En in xbmc onder Linux zijn de problemen weer weg.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik had met XOT UzG af en toe last van een schokkerig beeld, met name met een snelle camera draai.
In eerste instantie had ik de cache voor video op 4Mb gezet, maar met 2Mb gaat het nu beter.
Waarom is mij overigens niet duidelijk
Echter, dit is wel pas mogelijk nadat ik een applicatie van Freecom installeer en de schijf met dat programma toevoeg als netwerklocatie.
Nu is mijn vraag of dit ook mogelijk is via xbmc?
Het netwerk met mijn schijven op de pc herkent hij perfect. Alleen zou ik die netwerkschijf zonder dat programma als netwerklocatie toe kunnen voegen?
K to the KillaZ
Jij hebt namelijk geen NAS, maar een NDAS. En daarvoor moet je een driver op je pc installeren. Die is niet beschikbaar voor XBMC (althans, toch niet op de XBOX, voor XBMC for Windows/Linux zou het geen probleem mogen zijn)
Bedankt voor je snelle reactie!
K to the KillaZ
True, maar m'n NAS is uitgesloten doordat XBMC vanaf andere hardware wel werktJanoz schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:13:
Met een andere switch en andere kabels heb je nog niet uitgesloten dat het probleem bij je NAS ligt lijkt me.
@ Eymey, misschien freakt je xbox op je gigabit switch. zit er niet een optie op om die een 100mbit switch te laten zijn?
Verwijderd
Ik heb alleen hetvolgende probleem:
- als ik een DVD afspeel vanaf mijn PC (uit een VIDEO TS map) dan kan ik niet veranderen van geluid of ondertitel. Dus krijg ik The Lion King alleen in het engels met engelse ondertitels.
- het is overigens een DVD zonder menu
- ik kan, als ik op de .IFO file sta kiezen uit DVD-player en M-player. Bij beiden krijg ik echter geen optie om geluid of ondertitel te wisselen (niet met mijn remote, ook niet met mijn gamepad)
- ik heb nu zo'n 30 pagina van dit forum gelezen, veel geleerd, maar no geen oplssing voor dit probleem gevonden.
Wat doe ik niet goed? Of is hier een speciale skin voor? Ik ga er vanuit dat dit al wel ergens besproken is, maar kan het niet vinden....
Verwijderd
In mijn skin PM3 krijg je zo'n digitale 'pad' in beeld, en ik dacht steeds dat dat speaker icoontje alleen was om geluid harder / zachter / mute te zetten. En het ergste is: mijn vriendin moest me er net op wijzen 'is het niet dat speakertje dan'..

Nee, helaas nietMar2zz schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:25:
Ach ja, ben daar altijd mee in de war... Composiet.. Hij bedoelt component, ik voel het aan mijn water...
@ Eymey, misschien freakt je xbox op je gigabit switch. zit er niet een optie op om die een 100mbit switch te laten zijn?
Ik zal jullie op de hoogte houden.
Mocht je XOT gebruiken en Windows, zou je anders kunnen vertellen waar je deze vandaan hebt. De officiele versie werkt namelijk ook niet ik weet niet hoe t verder zit met andere build.
Alvast dank.
Ik neem aan dat je de laatste XOT versie hebt? Hier werkt het in ieder geval op de Xbox en op Win32. Ik zou toch eens naar de bufferinstellingen kijken.XiniX88 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:03:
Tijdje geleden ook al gevraagd, maar ik krijg steeds teveel onderbroken punten foutmelding bij XOT op XBMC in bijna alle builds (ook de laatste gedownload via OCS) in windows. Heeft iemand hier een fix op? Niets werkt op SBS (geloof ik) na.
Mocht je XOT gebruiken en Windows, zou je anders kunnen vertellen waar je deze vandaan hebt. De officiele versie werkt namelijk ook niet ik weet niet hoe t verder zit met andere build.
Alvast dank.
Kijk voor win32 versies van XBMC eens op het forum van XBMC
Zelfs die heb ik gehad, had het overigens ook in de Linux builds (de officiele 8.10), in alle van de 3 gemaakte SVN builds heb ik het probleem ook en de officiele windows build ook,berties schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:45:
[...]
Ik neem aan dat je de laatste XOT versie hebt? Hier werkt het in ieder geval op de Xbox en op Win32. Ik zou toch eens naar de bufferinstellingen kijken.
Kijk voor win32 versies van XBMC eens op het forum van XBMC
gebruik overigens de laatste XOT versie + de 2 zender updates (RTL en MTV.NL). Iemand die het wel onder windows werkend heeft? Aan de codecs kan het niet liggen, die levert XBMC mee.
Ja ik heb het dus werkend, met de Win32 builds en de Xbox builds, de laatste 8.10 releases en met de svn builds. Dan kan het dus naar mijn idee nog maar aan 2 dingen liggen. Je buffer / cache is niet goed ingesteld in XBMC (speel eens een beetje met de (vooral laatste) waardes, door deze bijvoorbeeld op 256k te zetten) en de tweede optie is je netwerk dat niet optimaal functioneert.XiniX88 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:39:
[...]
Zelfs die heb ik gehad, had het overigens ook in de Linux builds (de officiele 8.10), in alle van de 3 gemaakte SVN builds heb ik het probleem ook en de officiele windows build ook,
gebruik overigens de laatste XOT versie + de 2 zender updates (RTL en MTV.NL). Iemand die het wel onder windows werkend heeft? Aan de codecs kan het niet liggen, die levert XBMC mee.
Verwijderd
Met default buffer instellingen buffert ie soms wat lang maar dat is een kwestie van aanpassen.
XBMC versie windows XBMC pre-9.04 SVN:17292 (Compiled : Jan 23 2009)
BTW: mtv.nl heeft het programma Fur.TV: niet voor kindertjes, maar wel enorm cool
Verwijderd
Heb HTTP-R wekend op de G1 Android. Werkt goed ook touchXiniX88 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 08:36:
@Poeier: helaas is het geen echte android applicatie, maar gewoon een website. Je installeert ook niets op je Android telefoon om het te laten werken, alles installeer je op je XBMC of een thuis server. Dit zal dus beter thuishoren op het XBMC googlecode gebeuren (waar alle XBMC plugins staan). Echter is dat niet mogelijk, dus blijf ik voorlopig op hoe het is werken.
Is alleen niet beeld vullend maar kan bijna 100% inzoomen (zit net tussen 2 zoom stappen).
Moet nog wat spelen
Toch zou je er volgens mij een android aplicatie van kunnen maken, er is al namelijk een apl. genaamd Gmote en werkt volgens mij op het zelfde principe.
Krijgt ook een aplicatie op de pc en gebruikt de java player om video files af te spelen.
Ook heel leuk, kunt met Gmote ook de files op je G1 afspelen, werkt goed met .jpeg , .mp3 en .mp4.
Jammer genoeg ondersteunt de G1 geen .avi.
Zou zeker eens een kijkje nemen naar Gmote (net zoals je dat gedaan hebt met de Iphone).
Alles terug opnieuw ingesteld, maar bij het ftp'en van een 2,06GB bestand krijg ik steeds een error.
FatX ondersteund toch tot 4GB?
Ik heb ook meerdere ftp programma's getest en meerdere pc's. Alle andere kleinere bestanden gaan overigens wel goed!
Niets werkt helaas. Nu moet ik zeggen dat ik een brakke router heb, maar aangezien het meeste over TCP/IP gaat, zou dat gewoon goed moeten komen (verkeer over die internet-router heeft soms een loss van 10% van de pakketten (van de 70.000 pakketten werden er 7.000 opnieuw verzonden)). Telfort vind het alleen niet nodig de router te vervangen...GroteBozewolf schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:41:
Ik draai ook op Xbox en Win32 en de meeste streams werken goed onder Win32. Af en toe heb ik hetzelfde probleem, maar zoals mensen al melden: da's een kwestie van tweaken.
BTW: mtv.nl heeft het programma Fur.TV: niet voor kindertjes, maar wel enorm cool
Overigens is het rare dat mediamonkey en appletv wel gewoon werken die van de zelfde soort streams gebruik maken (ook al lopen deze wel eens vast). Maar waarschijnlijk ligt het dus aan mn netwerk, aangezien andere op win32 wel gewoon alles zien. (Wist niet dat het zo'n drama was op met die router, totdat (ikweetnietwie) zei dat het aan mn netwerk kon liggen).
De redenering dat van de 70.000 pakketten die worden verstuurd, er 7.000 opnieuw moeten worden verstuurd klopt dan wel bij 10% loss, maar houdt rekening met het volgende, van die 7.000 komen er weer 700 niet aan. Die moeten ook weer opnieuw worden verzonden, en van de 70 komen er dus weer 7 niet aan. Bij het opnieuw verzenden van die 7 is er een kans van 7/10 dat het laatste pakketje ook niet aan komt. Daarmee wordt je verbinding dus echt waardeloos. Hoe dit precies binnen tcp/ip geregeld wordt weet ik niet, maar als de nieuwe pakketten moeten wachten tot de vorige volledig en dus correct binnen zijn levert dit een grote vertraging op. En wanneer de nieuwe pakketten wel goed binnen komen is er een groot probleem met het opnieuw samenstellen van de oorspronkelijke pakketten. Ik kan me voorstellen dat er dan ergens een groot buffer moet zijn en er een heleboel hersteld moet worden en opnieuw moet worden gerangschikt. Dit is bij een 1kbps lijntje niet zo'n probleem maar bij een 10mbps verbinding vermoed ik dat dit toch echt serieuze problemen gaat opleveren.....XiniX88 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:27:
[...]
Niets werkt helaas. Nu moet ik zeggen dat ik een brakke router heb, maar aangezien het meeste over TCP/IP gaat, zou dat gewoon goed moeten komen (verkeer over die internet-router heeft soms een loss van 10% van de pakketten (van de 70.000 pakketten werden er 7.000 opnieuw verzonden)). Telfort vind het alleen niet nodig de router te vervangen...
Overigens is het rare dat mediamonkey en appletv wel gewoon werken die van de zelfde soort streams gebruik maken (ook al lopen deze wel eens vast). Maar waarschijnlijk ligt het dus aan mn netwerk, aangezien andere op win32 wel gewoon alles zien. (Wist niet dat het zo'n drama was op met die router, totdat (ikweetnietwie) zei dat het aan mn netwerk kon liggen).
Ik vind het vreemd dat Telfort bij deze waardes geen actie onderneemt. Is het onderzoek van 10% loss door jou zelf gedaan of door Telfort? Misschien kun je de MTU waarde eens wat terugschroeven, dan worden de pakketten minder lang en heb je denk in (in theorie in ieder geval) minder problemen met de pakketloss.
Succes ermee..
edit; na een aantal testjes hier kom ik tot de conclusie dat mijn gateway ook niet optimaal is, daar vallen zo'n 2,2 % aan pakketten weg. Maar ik heb niet het idee dat ik veel last hiervan ondervind in mijn internet verkeer. Ik weet ook niet wat eigenlijk een gangbare standaard is... in theorie zou ik denken dat over de gehele verbinding (met alle tussenliggende hosts ) het op maximaal 1 of 2 % mag liggen maar of dat reeel is, ik weet het niet. Als ik naar mijn eigen verbinding kijk vind ik het vreemd dat er nergens dan ook maar 1 pakket verkeerd aankomt behalve op de gateway van mijn provider, daar valt dus 2,2% aan pakketten weg. Zal er eens melding van maken, kijken wat ze daar zelf van vinden.
De opmerking van Mar2zz nog even mee genomen; ik ga er van uit dat je niet in de tussentijd bijvoorbeeld een torrentclient open hebt staan (oid) want dan lijkt me de kans dat het daar ligt erg groot! Nogmaals, waar haal je de 10% pakketloss van? Test op client (win32/win64), op je router (intern) op je modem, op een testscript op een site of van Telfort?
[ Voor 19% gewijzigd door berties op 04-02-2009 13:36 ]
Er is helaas nog steeds iets fundamenteels fout met de WINDOWS versie van XBMC ten aanzien het streamen van audio of video content. Dit werkt vanaf dag 1 al niet goed. Zeker niet ten aanzien van plugins en scripts in vergelijking met b.v de XBOX versie.
Wat veel voorkomt is dat het bufferen onevenredig lang duurt. Bij het starten van een stream in een andere applicatie speelt deze direct af, terwijl dit in XBMC laaaaaaang duurt.
Vaak worden streams onjuist geïnterpreteerd (audio, wordt gezien als een video stream en vice versa) en de interne player (DVDPlayer) blijkt in ingestelde cache instellingen niet te respecteren. Dit alles resulteert vaak in de gewraakte "teveel onderbroken punten" foutmelding.
Er lopen al diverse (oa door mij gestarte) Topics en Tracs over dit onderwerp, maar of de ontwikkelaars kunnen het of nog niet traceren, of hebben niet de middelen cq tijd om de fouten te reproduceren.
Een laatst gestarte Trac ten aanzien van het spelen van audio webstreams is een stap in de goede richting, maar werkt nog niet naar behoren:
Probeer de audio streams maar eens van: http://www.bigfoot87.com/dutchradio/index.html. Deze werken allemaal op de XBOX maar niet of nauwelijks op Windows (ook niet met een goede router)
Dat het dus een setje is en je niet een willekeurige xbox afstandsbediening kunt pakken en die kan laten werken met het infrarood oog van je andere setje.
Ik heb dit zelf ook al meerdere keren geprobeerd nadat een (nep) afstandsbediening bij vrienden kapot was gegaan en ik de codes van mijn xbox ab wilde over programmeren in hun learnable ab.
Dat kon dus niet, werkte dus totaal niet.
Nou hoor ik van anderen dat die setjes (ab+ontvanger) gewoon uitwisselbaar zijn, hebben jullie die ervaring ook?
/offtopicMar2zz schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:10:
Telfort en speedtouchmodem? misschien is er wel een nieuwe firmware beschikbaar voor je router. Als je een speedtouch 716 hebt, net als ik, die kan erg warm worden als ie druk is met streamen/downloaden en allerlei dingen tegelijk over verschillende kabels, en dan gaat ie enorm netwerkverkeer laggen. Die moet dus vrij staan.
Hier staat een 0,0 open aan download programma's. Ik heb al speciaal (omdat telfort alleen stukke modems accepteerd) een 2e netwerk gemaakt met een 2e router, de telfort router bedient alleen het internet, meer kan die niet eens aan (loopt ie vast). Om dan maar compleet te zijn, staat ie zelfs op tijdschakelaar zodat ie elke 24 uur reboot... Anders werkt ie ook niet meer (dat staat ie pas 2 maanden, ik ken het probleem van slijtage door stroom er af en op te zetten).
Ik heb nog een 7 jaar oude zyxel (zwart) router, is voorzien van de laatste firmware (uit 2006 gloof ik), telefonie kan je er al helemaal niet op gebruiken tis net walky talky geluid (als je praat hoor je de ander niet).
Maargoed ik vraag wel een nieuwe aan tegen betaling... ik ben de problemen een beetje zat (youtube bijvoorbeeld laad ook tergend traag in).
/ontopic
Iemand enig idee van HD + XBMC, windows codecs doen dat vloeiend, echter heeft ffmpeg (= de codec achter XBMC) er problemen mee. Heb ook de speciale jester XBMC-jester-ffmpeg-mt build geprobeerd, maar die haalt weinig uit (mt=multi threaded).
Dit topic is gesloten.
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.
Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>