[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.128 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 22:27
XiniX88 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:02:
[...]

/offtopic
Hier staat een 0,0 open aan download programma's. Ik heb al speciaal (omdat telfort alleen stukke modems accepteerd) een 2e netwerk gemaakt met een 2e router, de telfort router bedient alleen het internet, meer kan die niet eens aan (loopt ie vast). Om dan maar compleet te zijn, staat ie zelfs op tijdschakelaar zodat ie elke 24 uur reboot... Anders werkt ie ook niet meer (dat staat ie pas 2 maanden, ik ken het probleem van slijtage door stroom er af en op te zetten).

Ik heb nog een 7 jaar oude zyxel (zwart) router, is voorzien van de laatste firmware (uit 2006 gloof ik), telefonie kan je er al helemaal niet op gebruiken tis net walky talky geluid (als je praat hoor je de ander niet).

Maargoed ik vraag wel een nieuwe aan tegen betaling... ik ben de problemen een beetje zat (youtube bijvoorbeeld laad ook tergend traag in).
[...]
offtopic:
Mijn god, dat is wel heel erg.. Als je modem op een tijdschakelaar moet om hem nog een beetje redelijk te laten functioneren en dat Telfort deze dan nog steeds niet wil vervangen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:29
Tsja, ik zal maar niet over Telfort beginnen. Wordt ik dadelijk nog gebanned voor grof taalgebruik :(

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 14:25
Zet er gewoon even 220v op, dan zullen ze hem wel moeten omwisselen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 13:42
Nasty Nate schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:07:
Even een vraag: Ik dacht altijd dat de afstandsbediening plus ir ontvanger die bij de originele xbox horen bij elkaar hoorden.
Dat het dus een setje is en je niet een willekeurige xbox afstandsbediening kunt pakken en die kan laten werken met het infrarood oog van je andere setje.

Ik heb dit zelf ook al meerdere keren geprobeerd nadat een (nep) afstandsbediening bij vrienden kapot was gegaan en ik de codes van mijn xbox ab wilde over programmeren in hun learnable ab.

Dat kon dus niet, werkte dus totaal niet.

Nou hoor ik van anderen dat die setjes (ab+ontvanger) gewoon uitwisselbaar zijn, hebben jullie die ervaring ook?
Hmm, of ze uitwisselbaar zijn weet ik niet. Maar heel erg proprietary spul is die xbox afstandsbediening ook weer niet. Mijn Logitech Harmony 555 kon 'm in ieder geval gewoon out of the box nadoen :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262895

Ik gebruik XBMC Atlantis 8.10 (t3ch) op een Xbox met de Mediastream skin.

Nu heb ik het probleem dat bij het afspelen van films een deel buiten het scherm valt. Als ik het afspelen pauzeer bijvoorbeeld, komt er zo'n balk onderin, en daarbij vallen de eerste letters buiten het scherm. Hetzelfde geldt voor de balk die bovenin komt als ik op de 'info' toets druk.

Nu zou je denken dat dat een kwestie van calibreren is, maar die calibatie staat goed. In de menus valt er ook niks weg, en als ik met calibrate het scherm echt overdreven klein maak, lijkt dat alleen effect te hebben op de menus, en niet op de weergave van films.

Met PM3 als skin heb ik dit probleem niet. Weet iemand hoe het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Anoniem: 262895 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:17:
Ik gebruik XBMC Atlantis 8.10 (t3ch) op een Xbox met de Mediastream skin.

Nu heb ik het probleem dat bij het afspelen van films een deel buiten het scherm valt. Als ik het afspelen pauzeer bijvoorbeeld, komt er zo'n balk onderin, en daarbij vallen de eerste letters buiten het scherm. Hetzelfde geldt voor de balk die bovenin komt als ik op de 'info' toets druk.

Nu zou je denken dat dat een kwestie van calibreren is, maar die calibatie staat goed. In de menus valt er ook niks weg, en als ik met calibrate het scherm echt overdreven klein maak, lijkt dat alleen effect te hebben op de menus, en niet op de weergave van films.

Met PM3 als skin heb ik dit probleem niet. Weet iemand hoe het zit?
Skin-zoom? Misschien wordt je skin uitgezoomd, waardoor in het menu alles zichtbaar is en bij het afspelen van een film de zoom niet meer actief is en er een deel buiten beeld valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hoe is je xbox aangesloten? Ik gok via component.
Waarschijnlijk heb je je skin ingesteld op 720p en je video-resolutie op 'Highest Possible' wat dus 1080i zou zijn. Probleem is dat beide een aparte calibratie nodig hebben. (resoluties zijn voorbeelden/aannames, met andere resoluties geldt dit ook)

Speel je video af, zet hem op pauze, ga naar het OSD en kies in het Video-menu voor Calibratie.
Je komt dan in een nieuw scherm waar je video op de achtergrond staat, met de calibratie-lijnen erboven.
Calibreer correct en druk Back.

Nu zouden video en skin beide correct in beeld moeten komen.

Ik hoop dat het dat is, anders is dit een hele hoop nutteloze tekst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262895

Fire69 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:33:
Hoe is je xbox aangesloten? Ik gok via component.
Waarschijnlijk heb je je skin ingesteld op 720p en je video-resolutie op 'Highest Possible' wat dus 1080i zou zijn. Probleem is dat beide een aparte calibratie nodig hebben. (resoluties zijn voorbeelden/aannames, met andere resoluties geldt dit ook)

Speel je video af, zet hem op pauze, ga naar het OSD en kies in het Video-menu voor Calibratie.
Je komt dan in een nieuw scherm waar je video op de achtergrond staat, met de calibratie-lijnen erboven.
Calibreer correct en druk Back.

Nu zouden video en skin beide correct in beeld moeten komen.

Ik hoop dat het dat is, anders is dit een hele hoop nutteloze tekst :P
Bedankt, dat was het inderdaad!
Ik was in de veronderstelling dat die calibratie 1 centrale setting was, maar dat is dus blijkbaar niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Graag gedaan. :)

Ik gok dat dat zo gemaakt is omdat CRT's per resolutie een andere hoeveelheid overscan hebben.
Voor flatscreens zou 1 centrale instelling voldoende zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-06 08:45
Ik heb
Nasty Nate schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:07:
Even een vraag: Ik dacht altijd dat de afstandsbediening plus ir ontvanger die bij de originele xbox horen bij elkaar hoorden.
Dat het dus een setje is en je niet een willekeurige xbox afstandsbediening kunt pakken en die kan laten werken met het infrarood oog van je andere setje.

Ik heb dit zelf ook al meerdere keren geprobeerd nadat een (nep) afstandsbediening bij vrienden kapot was gegaan en ik de codes van mijn xbox ab wilde over programmeren in hun learnable ab.

Dat kon dus niet, werkte dus totaal niet.

Nou hoor ik van anderen dat die setjes (ab+ontvanger) gewoon uitwisselbaar zijn, hebben jullie die ervaring ook?
Ik heb 2 xboxen met xbmc gehad en de afstandsbedieningen waren gewoon uitwisselbaar
Anders zou een Logitech Harmony bv ook niet werken (die werkt gewoon super)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugenholz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-03 01:09
Ik heb een probleem met de XBMC voor de Xbox (het zou ook een hardware probleem kunnen zijn) . Bij elke toepassing (video/stream kijken, game spelen, etc) hoor ik na een 10 tal minuten m'n Xbox ratelen (zelfde geluid wat die ook maakt bij het opstarten) en slaat die compleet vast. Ik heb zo'n beetje alles gedaan om het te verhelpen; nieuwe harde schijf erin geknald, geformateerd, laatste XBMC erop gegooid, cooling-ventilatoren hoger gezet (stand 3).

Ik bezit een Xbox 1.4, DuoX2 modchip, laatste XBMC (XBMC-2008-12-12-rev16491-ATLANTIS)

De temperaturen hebben een normale waarde (tussen de 30 en 40 graden Celsius)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:23
Lijkt mij puur een hardware probleem. Het eerste wat mij te binnen schiet is een onstabiele voeding.

Aangezien je overal problemen mee hebt en niet alleen het afspelen van media in XBMC hoort je vraag dan ook niet hier thuis maar in Het Grote Xbox Topic Deel 11 .

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 09:52
m3gA schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:14:
Ik heb
[...]

Ik heb 2 xboxen met xbmc gehad en de afstandsbedieningen waren gewoon uitwisselbaar
Anders zou een Logitech Harmony bv ook niet werken (die werkt gewoon super)
Een logitech harmony werkt uit de doos direct met een willekeurige xbox zonder dat je de codes overschiet?

Dan moet het bijna wel uitwisselbaar zijn ja! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Let wel, enkel met de originele MS-ontvanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

Ik heb sinds kort een super irritant probleem met XBMC op mn Xbox. Af en toe zijn na het opstarten al mijn skin instellingen gereset en is de standaard skin weer geselecteerd. Ook mijn beeldscherminstellingen e.d. zijn dan ineens weg en kan ik alles weer instellen.

Is iemand bekend met dit probleem? Google, XBMC updaten en reinstall heeft niets geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-10-2023
Anoniem: 136075 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:24:
Ik heb sinds kort een super irritant probleem met XBMC op mn Xbox. Af en toe zijn na het opstarten al mijn skin instellingen gereset en is de standaard skin weer geselecteerd. Ook mijn beeldscherminstellingen e.d. zijn dan ineens weg en kan ik alles weer instellen.

Is iemand bekend met dit probleem? Google, XBMC updaten en reinstall heeft niets geholpen...
Is je library dan ook weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Dit probleem kan voorkomen als de partitie waar xbmc op staat te vol is. Probeer minimaal 50mb ruimte over te houden op die partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn library is niet weg... en de harde schijf staat ook niet vol... xbmc staat op de grootste partitie, en die heeft nog 200gig vrij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
probleempje clustersize?
MsG schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:55:
[...]
Volgens mij kan SATA ook gewoon, mits jij die converter maar fysiek in de kast krijgt. Je moet echter rekening houden dat de clustersize steeds verder omhoog moet om het niet corrupt te laten gaan, waardoor je met veel kleine bestanden heel veel data weggooit, doordat een bestandje van bijv 1 kb al 4kb in neemt op de schijf. Tot 512 GB moet je minimale clustersize van 32, daarna weer hoger. Als ik jou was zou ik dan een pc'tje kopen en dan daar XBMC op zetten, omdat het op den duur omslachtig wordt. Mijn 500GB wordt ook steeds krapper omdat ik altijd alles wil bewaren, virtueel dus ook :). Ook al heb ik een seizoen al gekeken ik hou em er toch op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178

Dan moet het aan de userdata map liggen.

Hernoem je huidige userdata map en plaats een nieuwe in xbmc.
Doe je instellingen goed zetten en kijk of deze wel default blijft.

Heb je met de nieuwe userdata map geen problemen kun je eventueel de bib uit de oude kopieren en in de nieuwe plakken enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

Misschien een hele domme vraag, maar kan iemand mij vertellen hoe ik film info bij films krijg die ik handmatig toevoeg vanuit file view? De refresh knop bij movieinfo is uitgegrijsd...

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heb je de map waar de films inzitten wel toegewezen aan imdb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Mar2zz schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:05:
Heb je de map waar de films inzitten wel toegewezen aan imdb?
Jah, er worden ook wel films toegevoegd aan de Library met film info, alleen als ik handmatig een film toevoeg (uit dezelfde directory, omdat hij deze niet heeft herkend) kan ik hem gewoon afspelen e.d. maar kan ik er geen movie info bij krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja die films heb ik soms ook. Vernieuwen werkt bij mij echter wel, maar dan vind ie ook vaak geen info. Misschien is bij sommige films de website net iets anders. Een oplossing kun eventueel vinden in Mediacompanion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Mar2zz schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:00:
Ja die films heb ik soms ook. Vernieuwen werkt bij mij echter wel, maar dan vind ie ook vaak geen info. Misschien is bij sommige films de website net iets anders. Een oplossing kun eventueel vinden in Mediacompanion?
Heb Mediacompanion al geprobeert, maar die maakt er ook niet al te veel van. En ik wil het eigenlijk doen zonder losse software, zodat mijn xboxje mooi stand alone kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Media Companion zal ook nooit iets meer vinden dan XBMC, ze zoeken namelijk beiden in dezelfde bron ;)
Het voordeel van MC is dat je zelf kan zeggen welke film het is, dat wordt mooi in een bestandje gezet dat je bij je film zet, en dan zal XBMC altijd de goeie info geven.
Je xbox kan nog steeds mooi standalone draaien hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Wat is de naam van die film? dan test fire het voor je met een dummybestand (ik ben niet thuis ;p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Mar2zz schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:23:
Wat is de naam van die film? dan test fire het voor je met een dummybestand (ik ben niet thuis ;p)
Ik ben ook niet thuis, maar het zijn verschillende films (zeker 10). Vind het ook geen probleem om ze handmatig toe te voegen in XBMC, als ik het maar gewoon op de Xbox kan doen. Vroeger zat de functie voor een losse lookup er wel gewoon in namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:19:
Media Companion zal ook nooit iets meer vinden dan XBMC, ze zoeken namelijk beiden in dezelfde bron ;)
Het voordeel van MC is dat je zelf kan zeggen welke film het is, dat wordt mooi in een bestandje gezet dat je bij je film zet, en dan zal XBMC altijd de goeie info geven.
Je xbox kan nog steeds mooi standalone draaien hoor :)
Media companion scraped voortaan beter dan xbmc. (accepteerd veel vreemde benamingen)
En heb je een nieuwe build van xbmc dan scrapen ze ook niet van de zelfde bron.
Default scraper van xbmc is niet meer imdb. (Kunt zelf natuurlijk wel de imdb.xml toevoegen)

Koenzie maak het je zelf niet moeilijk gebruik media companion !

De voordelen zijn teveel om op te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mar2zz schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:23:
Welke functie heb jij op je werk? Management? Je bent namelijk heel goed in delegeren. :P
Anoniem: 255178 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:06:
[...]

Media companion scraped voortaan beter dan xbmc. (accepteerd veel vreemde benamingen)
En heb je een nieuwe build van xbmc dan scrapen ze ook niet van de zelfde bron.
Default scraper van xbmc is niet meer imdb. (Kunt zelf natuurlijk wel de imdb.xml toevoegen)

Koenzie maak het je zelf niet moeilijk gebruik media companion !

De voordelen zijn teveel om op te noemen.
Idd, daar heb je wel gelijk in, had ik even niet meer aan gedacht. :)
Zou MC IMDB blijven gebruiken in de toekomst, want in principe schendt hij ook de regels van IMDB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Ik wil het mezelf ook niet moeilijk maken...... ik wil gewoon in xbmc film info kunnen toevoegen aan een file, dat kon 5 jaar geleden ook, dus dan zou het nu ook moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26
GBZ, ik geloof dat dit (Look at it and it looks promising. I will try to implement it as soon as
possible.) van jou is? Het gaat over freecaster.tv. Als dat zo is.

HARTSTIKKE BEDANKT, je maakt mijn vrije dagen zoveel mooier.

• Fire69
Koenzie schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:42:
Ik wil het mezelf ook niet moeilijk maken...... ik wil gewoon in xbmc film info kunnen toevoegen aan een file, dat kon 5 jaar geleden ook, dus dan zou het nu ook moeten kunnen
Film info toevoegen aan een file? 5 jaar geleden? Denk het niet hoor. Tenzij je bedoelt dat ze in de Library gezet worden.

Ik heb net even getest met een dummy-file ('Plop in de Stat', opzettelijk met typefout erin).
Als ik de film laat scrapen, wordt hij normaal gevonden op IMDB.
Als ik de Movie Information open en Refresh kies, zoekt XBMC opnieuw en krijg ik een lijstje met mogelijkheden, maar ik kan ook Manual kiezen en de naam van de film ingeven waarop moet gezocht worden.

Dat is volgens mij hoe het al jaren gaat. Wat je dus bedoelt met 'Film info toevoegen aan een file', dat begrijp ik niet zo goed. :)

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Ik zal even in stappen uitleggen wat ik bedoel :

- Zet content voor een directory
- Scan de directory in de library
- De films worden gevonden, maar een stuk of 10 niet (vage benamingen, docu's e.d.)
- Ga naar de file view
- Selecteer een film die niet automatisch is toegevoegd
- Doe "add to library manualy"
- Ga naar de library
- Zoek de toegevoegde film op
- Ga naar movie info
- Refresh is uitgegrijsd

Hoe voeg ik nu toch imdb info toe aan deze film..... ze komen namelijk wel allemaal voor op imdb (of een andere site). Vroeger kon ik gewoon wel in xbmc scannen op deze films en handmatig de info toekennen (jah weet ik zeker, heb namelijk pas een week geleden geupgrade vanaf een release van jaren terug)

Vraag 2 : Heeft iemand het Pathe.nl script aan de gang, bij mij begint hij wel met laden maar houd er daarna mee op

[ Voor 12% gewijzigd door Koenzie op 12-02-2009 12:31 ]

Koenzie schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:29:
Ik zal even in stappen uitleggen wat ik bedoel :

- Zet content voor een directory
- Scan de directory in de library
- De films worden gevonden, maar een stuk of 10 niet (vage benamingen, docu's e.d.)
- Ga naar de file view
- Selecteer een film die niet automatisch is toegevoegd
- Doe "add to library manualy"
- Ga naar de library
- Zoek de toegevoegde film op
- Ga naar movie info
- Refresh is uitgegrijsd

Hoe voeg ik nu toch imdb info toe aan deze film..... ze komen namelijk wel allemaal voor op imdb (of een andere site). Vroeger kon ik gewoon wel in xbmc scannen op deze films en handmatig de info toekennen (jah weet ik zeker, heb namelijk pas een week geleden geupgrade vanaf een release van jaren terug)

Vraag 2 : Heeft iemand het Pathe.nl script aan de gang, bij mij begint hij wel met laden maar houd er daarna mee op
Heb je de userdata meegenomen van je oude build ?
Zou dit niet doen namelijk er is veel veranderd laatste jaar in xbmc mede hierdoor doet Pathe.nl het niet, volgens mij heeft GBW dit nog niet aangepast.

Begin dus met clean build en userdata.
En ben niet eigenwijs en gebruik MC is sneller met scrapen en je hebt de volledige controle over je bib. ;)
Fire69 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:50:
Zou MC IMDB blijven gebruiken in de toekomst, want in principe schendt hij ook de regels van IMDB?
Ja ,Media Companion en movie info plus blijven gewoon imdb gebruiken in de toekomst.

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=43626

Anoniem: 257418

maartend schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:17:
GBZ, ik geloof dat dit (Look at it and it looks promising. I will try to implement it as soon as

nice freecaster tv zou super vet zijn !!!!

• GroteBozewolf
maartend schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:17:

Dat was ik ja. Ga er zo eens aan werken. Eerst wat andere zaken fixen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Heb geen userdata meegenomen uit de oude build, en blijf wel eigenwijs. Een medicenter moet gewoon automatisch alles kunnen doen zonder van allerlei software ernaast nog te moeten gebruiken. Maar toch bedankt voor de tips.

jammer dat Pathe.nl niet meer werkt, hoop dat dat nog gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Koenzie schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:41:
Een medicenter moet gewoon automatisch alles kunnen doen zonder van allerlei software ernaast nog te moeten gebruiken.
Dat ben ik met je eens, en dat is ook het geval. Alleen zit het probleem in de oneindige hoeveelheid films, de oneindige hoeveelheid mogelijkheden deze te benoemen of identificeren, en de oneindige mogelijkheden deze te zoeken. Dat er dan geen 100% betrouwbaarheid mogelijk is bij het vinden van de juiste info bij een film of muziek cd, lijkt mij logisch. Dus met inachtneming van een kleine foutmarge vind XBMC alles geheel automatisch. Wil je echter 100% zekerheid en betrouwbaarheid van de gevonden film en of muziek info, dan ontkom je er niet aan dit op de een of andere manier nog te controleren en eventueel aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

berties schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:54:
[...]

Dat ben ik met je eens, en dat is ook het geval. Alleen zit het probleem in de oneindige hoeveelheid films, de oneindige hoeveelheid mogelijkheden deze te benoemen of identificeren, en de oneindige mogelijkheden deze te zoeken. Dat er dan geen 100% betrouwbaarheid mogelijk is bij het vinden van de juiste info bij een film of muziek cd, lijkt mij logisch. Dus met inachtneming van een kleine foutmarge vind XBMC alles geheel automatisch. Wil je echter 100% zekerheid en betrouwbaarheid van de gevonden film en of muziek info, dan ontkom je er niet aan dit op de een of andere manier nog te controleren en eventueel aan te passen.
Het gaat mij ook niet om het feit dat hij sommige dingen niet of niet goed vind, maar om het feit dat ik geen info kan toevoegen als ik een film handmatig toevoeg als hij deze niet heeft gevonden en dus ook niet in de library zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Misschien is imdb licht afwijkend op die films en moet je die films even met een andere scrapersource aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Het ligt aan de naamgeving van de bestanden of directory's die zijn blijkbaar niet duidelijk genoeg voor de scrapper. Ik heb er al verschillende gebrobeert (standaart TMDB), maar hij herkent ze nooit terwijl de films wel aanwezig zijn op de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Soms gaat het met het scrapen wel wat raar vwb de foldernaam, heb ik ook al gemerkt.
Babylon AD bvb, die werd bij mij wel gevonden als de folder "Babylon AD (LUSO DVD-Rip 2008)" was.
Folder "Babylon A.D.", perfect zoals genoemd op IMDB vond de scraper dan weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koenzie schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:19:
[...]

Het gaat mij ook niet om het feit dat hij sommige dingen niet of niet goed vind, maar om het feit dat ik geen info kan toevoegen als ik een film handmatig toevoeg als hij deze niet heeft gevonden en dus ook niet in de library zet
Wat Berties al zei en ook naar mijn weten moet dit ook gewoon kunnen.
Waarschijnlijk is de film info foutief opgeslagen in de userdata en dan kun je idd vernieuwen enz maar doet dat niet want er is al een info file van in de userdata (die fout is).

Geef anders eens een voorbeeld zodat ik het even voor je test.
Zelf heb ik ook meerdere builds op de xbox, kun je kijken wat er in een andere build gebeurd en een clean build proberen voordat je een bug report aanmaakt.

De scraper van xbmc werkt perfect, maar de scrape fouten liggen meestal aan imdb, vandaar dat ik ook de het jaartal bij de film naam heb.
In xbmc zijn deze fouten lastiger op te lossen dan in MC.
Voeg je een .nfo file toe aan de film zal xbmc deze veel sneller wegschrijven naar de userdata en foutloos.
Raak je, je userdata ooit kwijt. Geen probleem alle info staat tenslotte bij je files, heb je een tweede xbmc in huis zal je bib exact hetzelfde zijn en kan zo nog wel even doorgaan.

Ja, ben ook eigenwijs goede eigenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11-2023
Als ik alles goed heb ingesteld (dus bv wachtwoorden voor dee shares) en ik kan op de pc komen en dus films streamen dan werjkt het goed. Maar zodra de XBox uit is geweest vraagt deze weer bij het benaderen van de shares op de pc om het inlognaam en wachtwoord. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je kan ze dan beter handmatig iin je sources.xml. ben ff vergeten hoe die regel ook alweer zat. ik zal ff zoeken

hiero:
fire69
smb://<username>:<paswoord>@<computernaam>/<sharenaam>

[ Voor 44% gewijzigd door Mar2zz op 13-02-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 17-06 16:35
Ik krijg XOT (uitzendinggemist) plugin niet aan de praat in Boxee. Als ik Settings > Applications > Add doe, dan lukt dat. Ook zie ik in mijn sources.xml de verwijzing naar de XOT plugin staan. Maar Boxee lijkt de plugin kwijt te zijn. Uitzendinggemist wordt niet opgenomen in Videos > Internet en ook niet in Settings > Applications > Update.

De installatie documentatie is zo ongelooflijk onduidelijk (lees: niet bestaand! Alleen deze post: http://weblog.braindead.n...-gemist-in-boxee-of-plex/). Is het echt zo dat ik de XOT plugin download .zip (van http://www.rieter.net/uitzendinggemist/) in de boxee plugin dir uitpak? Of moet ik nog iets in scripts directory zetten of andere magic uithalen voordat het werkt?

Overigens werk ik onder Mac OSX 10.5 en heb de boxee plugin in the /Applications/Boxee.app/Contents/Resources/Boxee/plugins dir gezet. Boxee versie is 0.9.8.4880. XOT versie is XOT-Uzg.v3.2.0b3.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor iedereen die heel recente XBMC's gebruiken even een waarschuwing:

Sinds begin februari wordt er in XBMC anders gebruikt gemaakt van paden op bestandssystemen. D:, E: etc, die bestaan niet meer. Daarvoor zijn special://-paden gekomen (http://xbmc.org/jmarshall...-for-scripts-and-plugins/).

Hierdoor gaat denk ik meer dan 75% van je scripts niet meer werken, waaronder XOT. Aangezien er nog wat bugjes zitten in de implementatie van deze paden, zijn er nu echt een paar blokkerende zaken waardoor ik XOT nog niet compatible kan maken met deze paden. Wil je dus van XOT genieten, blijf dan even uit de buurt van deze XBMC builds.

Zodra er een werkende versie is van XOT (die zowel oud als nieuwe stijl aan kan) zal ik het laten weten.

EDIT: dit betekent overigens dat het Freecaster kanaal (dat wel al ver gevorderd is) nog even op zich moet laten wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door GroteBozewolf op 14-02-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de info GBW.

Nog een nieuwtje imdb scraper is weer terug maar niet als default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugenholz
He Grote Boze Wolf is het nog gelukt met de AT5 en de Gamekings script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3979

Ik heb XBMC nu op mijn HTPC draaien(vista) maar ik krijg programs niet werken. SVN REPO INSTALLER wil niet starten. Weet iemand misschien wat hieraan te doen is? Installer Passion-XBMC stata ook bij programs maar wil ook niet werken:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
hugenholz schreef op zondag 15 februari 2009 @ 04:18:
He Grote Boze Wolf is het nog gelukt met de AT5 en de Gamekings script?
AT5 was gelukt, totdat ze de dag nadat ik klaar was de site hebben omgegooid :( Nu hebben ze een of andere Flash Player waar ik nog niet helemaal uit ben.
GameKings ben ik nog niet aan begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-06 12:19
GroteBozewolf schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 19:01:
Zodra er een werkende versie is van XOT (die zowel oud als nieuwe stijl aan kan) zal ik het laten weten.

EDIT: dit betekent overigens dat het Freecaster kanaal (dat wel al ver gevorderd is) nog even op zich moet laten wachten.
Thanks voor de info! Ik wacht met spanning, woon in Oostenrijk en kan niet zonder XOT :)
EDIT: wat is de laatste build voor deze implementatie?

[ Voor 5% gewijzigd door Birdstrike op 15-02-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3979 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 10:20:
Ik heb XBMC nu op mijn HTPC draaien(vista) maar ik krijg programs niet werken. SVN REPO INSTALLER wil niet starten. Weet iemand misschien wat hieraan te doen is? Installer Passion-XBMC stata ook bij programs maar wil ook niet werken:(
SVN REPO INSTALLER is een plugin.
Installer Passion-XBMC is een script.
Programs is ook meer voor de xbox om spellen , emulators en xbox programma's te starten.
In PM HD skin is zelfs programs niet aanwezig.
Mediastream heeft programs en daarin program plugins. Hier staat als default SVN REPO INSTALLER.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 15-02-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-06 10:52
Is er eigenlijk al iemand bezig met de nieuwe moviemeter.nl api?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:08:
[...]

SVN REPO INSTALLER is een plugin.
Installer Passion-XBMC is een script.
Programs is ook meer voor de xbox om spellen , emulators en xbox programma's te starten.
In PM HD skin is zelfs programs niet aanwezig.
Mediastream heeft programs en daarin program plugins. Hier staat als default SVN REPO INSTALLER.
Ja ik heb mediastream ook draaien, en daar staat idd repo default in. maar krijg hem niet draaiend
Ok Installer Passion werkt nu, thx:)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 3979 op 15-02-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3979 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 13:19:
[...]

Ja ik heb mediastream ook draaien, en daar staat idd repo default in. maar krijg hem niet draaiend
Ok Installer Passion werkt nu, thx:)
Download anders met installer passion xbmc het svn repo plugin opnieuw.
Opzich heb je aan installer passion xbmc al een hele goede, zeer up to date en compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 14:18:
[...]

Download anders met installer passion xbmc het svn repo plugin opnieuw.
Opzich heb je aan installer passion xbmc al een hele goede, zeer up to date en compleet.
Bedankt, het werkt.
Nu ff mijn harmony 785 gaan instellen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Harmony instellen zie hier.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=188706#post188706
Heb je dan nog vragen stel gerust. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugenholz
GroteBozewolf schreef op zondag 15 februari 2009 @ 10:23:
[...]

AT5 was gelukt, totdat ze de dag nadat ik klaar was de site hebben omgegooid :( Nu hebben ze een of andere Flash Player waar ik nog niet helemaal uit ben.
GameKings ben ik nog niet aan begonnen.
Ok bedankt voor de moeite. Dat is wel balen dat ze plotseling hun website veranderd hebben. Ze maken volgens mij gebruik van de laatste Flash player (versie 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:25

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand ervaringen met XBMC i.c.m. de PS3 Remote, terwijl je PS3 gewoon op standby staat?

Ik wil Plex gaan gebruiken met de PS3 Remote (vanwege de BT), het wordt alleen lastig als ik steeds de stroom van mij PS3 moet halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kan iemand met XBMC for Windows even testen of een film/serie met idx/sub werkt?
Bij mij loopt hij steeds vast op 'Buffering' :/
Test met een versie van maandje of 2 oud, en een nieuwe build van gisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250659

Poeier, ik hoop dat ik ook een vraag mag stellen over jou tutorial O-)
Alle stappen heb ik precies hetzelfde kunnen doorlopen als in jou tutorial staat, behalve bij het volgende gedeelte:
Your back at devices select now settings from the just added device.
Set up this device based on a similar device. (next)
No - I do not have a remote for this device(next)
Pusch on. View more similar devices.. And select
Microsoft Media Center Extender for XBOX. (next)
(done)
Ik zie er geen Microsoft Media Center Extender for XBOX tussen staan, zie screenshot: http://test.vdgeest.cc/Harmony_similar_device.png

Kun je mij misschien verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Voor mensen die XBMC for Windows draaien, hier vind je de laatste svn builds van XBMC for Windows, gemaakt door de moderator van het Windows forum op XBMC: http://ocs.nl/xbmc

Draai deze nu op een XP SP3 installatie, werkt super! Nu nog een manier bedenken om een soort XBMC Live gebaseerd op Windows te maken.

De Linux variant werkt niet bij mij omdat de nieuwe Intel G45 chipset niet goed gesupport wordt helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Link was hier al eens geplaatst.
Heb net de versie van gisteren geinstalleerd, en ben blij dat deze terug normaal werkt.
Vorige versies kon je niet meer Alt-Tabben, XBMC bleef steeds in beeld, da's vrij vervelend :P

Live versie zou nog een redelijk probleem kunnen zijn.
WinPE-versie maken zal wel nog lukken, maar hoe het zit met driver-ondersteuning in Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ja, die WinPE of Windows Embedded oplossing is ook al eens besproken op xbmc.org maar driver ondersteuning is daar inderdaad erg lastig in te bouwen.

Een stripped-down versie van XP waarbij je XBMC als shell start ipv Explorer zou de truc kunnen doen. Bootlogo even wijzigen en het begint er al erg op te lijken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Collega van me heeft WinXP op een USB-stick gekregen en het boot nog behoorlijk snel ook :)
Maar dan zit je nog steeds met het driver-probleem lijkt me.
Je start het op een pc met een ander moederbord erin en je zit waarschijnlijk al met een bluescreen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250659 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:49:
[...]

Poeier, ik hoop dat ik ook een vraag mag stellen over jou tutorial O-)
Alle stappen heb ik precies hetzelfde kunnen doorlopen als in jou tutorial staat, behalve bij het volgende gedeelte:

[...]

Ik zie er geen Microsoft Media Center Extender for XBOX tussen staan, zie screenshot: http://test.vdgeest.cc/Harmony_similar_device.png

Kun je mij misschien verder helpen?
Natuurlijk en bedankt voor de feedback, want er is idd iets veranderd in de software van Harmony.
Eerst was het alleen zo mogelijk om de extender te kunnen kiezen (toevoegen en daarna het apparaat wijzigen.)
Dit hoeft nu niet meer, kunt nu direct de extender kiezen.
Heb de how to aangepast op xbmc forum en zie hieronder.
(Heb dit niet getest maar zo te zien zou het goed moeten zijn laat anders even weten of het nu lukt.)
Is een gedeelte vervallen en hetgeen dat veranderd is heb ik even onderstreept.

There is a special remote called media center extender for xbox.
You can choose this remote with your harmony 525 like this.
Go to devices / add device
Device-(Computer)Media Center-pc / manufacturer- microsoft / model-Microsoft Xbox Media Center Extender
(next)
(next)

Customize Buttons

prev - back
ok - enter
exit - clear
* - *
# - #
Teletext Red - My tv
Teletext Green - My pictures
Teletext yellow - My videos
Teletext bleu - My music

Extra buttons

On/off - powertoggel
Mediacenter - mediacenter
scripts - livetv
Screenshot - recordedtv

You must learn 1 button and thats the display.
Call the button display and place it with the extra buttons.

Now you need to change your keymap a little bit.
Rename these 2 commands to

<record>XBMC.RestartApp()</record>
<mytv>XBMC.ActivateWindow(MyPrograms)</mytv>

And add this (global)

<livetv>XBMC.ActivateWindow(Scripts)</livetv>
<Recordedtv>Screenshot</Recordedtv>

Now you got 42 buttons with each a function.

The extra functions are. (compared to normal remote)

power off
Restart xbmc (Verry nice)
Media center (back to main menu)
My prog
My pictures
My videos
My music
Scripts
Sreenshot
settings - # - symbols
* - shift
exit

This is my device setting. These settings I also use for all activities with the xbox.

Greatings

Waffa,Poeier

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 17-02-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Poeier, ik ga hem nu ff proberen

Hmm TOT extra buttons volg ik het nog wel:)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 3979 op 16-02-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan keymap.xml wel uploaden maar leer je niets van.

Keymap.xml vind je in xbmc/system/keymap.xml.
Kopieer deze naar je userdata map en open dan deze met kladblok.
In <global> <remote> moet je dan

<record>Screenshot</record>
veranderen naar
<record>XBMC.RestartApp()</record>

<mytv>XBMC.ActivateWindow(Home)</mytv>
veranderen naar
<mytv>XBMC.ActivateWindow(MyPrograms)</mytv>

En voeg deze 2 erbij toe.

<livetv>XBMC.ActivateWindow(Scripts)</livetv>
<Recordedtv>Screenshot</Recordedtv>

Dat is alles.
Met je keymap kun je hele leuke dingen doen zoals snelkoppelingen maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat is al gebeurd, maar die extra buttons niet. en wat bedoel je hier precies mee:
?
Maar volgens mij zie ik iets over het hoofd want de remote doet helemaal niks in XBMC:)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 3979 op 16-02-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3979 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:25:
Ja dat is al gebeurd, maar die extra buttons niet. en wat bedoel je hier precies mee:
?
Maar volgens mij zie ik iets over het hoofd want de remote doet helemaal niks in XBMC:)
XBMC herkend een aantal commands zie hier.
http://xbmc.org/wiki/?title=Keymap.xml#Remote_Buttons

De meeste comando's heb je al onder de knoppen zitten maar er blijven er een aantal over die je onder de extra buttons moet zetten.
Verwijder ook gewoon de extra buttons die al onder de knoppen zitten

De display knop (meest bovenste knop xbox remote) is een vrij belangrijke knop want hiermee toggle je van fileview naar visualisatie in music en in films van films naar file view terwijl de film blijft spelen enz.

settings(Media Center-pc)---Infraroodopdrachten leren. ;)

Heb je wel een IR ontvanger van de orginele xbox remote ?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 16-02-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, werkt idd niet maar ben aan het testen en heb het al gevonden breng zo verslag uit.

OK dit is het, als model niet
Microsoft Xbox Media Center Extender

Maar;
Xbox Media Center Extender

Met de bovenste krijg je de wireless uitvoering. En die doet het niet.
Was trouwens ook voorheen het probleem moest daarom apparaat toevoegen en daarna wijzigen.
Heb de how to aantal post terug aangepast en getest en doet het nu goed.

Sorry voor het ongemak en bedankt voor de feedback.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 16-02-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
De de geintereseerden:

Hier is het nieuwe Freecaster.tv kanaal te vinden:

http://code.google.com/p/...ame=freecaster.090216.zip

Of je download het direct via de AutoUpdate functie van XOT.

Verder kan ik jullie mededelen dat de enorme bug waardoor scripts onder XBMC niet meer goed werkte, inmiddels in de XBMC source is gefixed. Recentere builds zouden dus weer gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_/-\o_ GBW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Terwijl jullie lekker aan't klooien zijn om je Harmony aan de praat te krijgen, heb ik mooi mijn Wiimote onder Windows aan de praat gekregen! :P
Handig, maar ik kom 1 knopje tekort. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 16-02-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:)
Welk knopje mis je O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:08:
Hmm, werkt idd niet maar ben aan het testen en heb het al gevonden breng zo verslag uit.

OK dit is het, als model niet
Microsoft Xbox Media Center Extender

Maar;
Xbox Media Center Extender

Met de bovenste krijg je de wireless uitvoering. En die doet het niet.
Was trouwens ook voorheen het probleem moest daarom apparaat toevoegen en daarna wijzigen.
Heb de how to aantal post terug aangepast en getest en doet het nu goed.

Sorry voor het ongemak en bedankt voor de feedback.
Bedankt voor je hulp zo ver _/-\o_ , maar zowel degene met Microsoft ervoor als degene zonder werken bij mij niet. Als ik bij die similar devices kijk, krijg ik het volgende te zien: http://test.vdgeest.cc/Harmony_similar_device2.png. Lijkt me wel dat ik de goede dan heb, toch?

Ik heb ook ooit zelf is geprobeerd xbmc toe te voegen, gebaseerd op gameconsole met dvd. Die ziet hem gewoon als microsoft xbox. Het nadeel daarvan is dat elke opdracht dubbel uitgevoerd wordt door xbmc (als ik 1 keer naar boven druk gaat hij twee plaatsen naar boven). En ik mis dan natuurlijk die extra instellingen van jou.

Ik heb trouwens wel de originele xbox reciever (Part no. X08-25402)

Kortom, kun je mij nog een kick de juiste richting in geven? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 16:44

mr_fragle

Don't forget the guide

Zo, na enkele maanden xbmc gedraaid te hebben op mijn xbox (old school) toch maar besloten om langzamerhand naar een htpc toe te gaan. Xbox is me toch iets te langzaam met de mediastream skin. En ook het feit dat mijn laptop/externe HD's aan moeten staan vind ik niet echt handig (lawaai, warmte, onhandigheid). Ook is het bijna onmogelijk om mijn verbinding tijdens het streamen te gebruiken voor downloaden. Daarnaast vind ik het updaten van de lib toch behoorlijk traag gaan. Ik denk dat dit onder andere komt door de beperkte hardware die een in xbox zit.

Doel is:
100 gig aan mp3 direct afspelen (van interne HD in htpc).
DVD's afspelen op dvd speler in HTPC (xbox speler is ook brak)
divx/xvid afspelen van externe HD die aan HTPC zal hangen (of toch inbouwen?)
Eventueel mail/news/sport lifestreams (rojadirecta) afspelen op tv (sony crt breedbeeld, 100hz)

Inmiddels een mooie kast op de kop getikt. Dit wordt vooralsnog een vergaarbak van oude zooi. Ik heb nog een asus av7-266e liggen met AMD xp1700+, 1gig intern, 120 + 40 gig HD, xforce 3 video ding. Mijn vraag is of dit aanzienlijk sneller zal gaan werken dan mijn xbox? Vooral de laadtijden bij muziek beginnen mij te storen alsmeden het gescrape bij booten van xmbc op de xbox. Lost het overschakelen naar een een basic/oude htpc dit probleem op (voordeel: snellere proc, meer intern geheugen, interne HD dus geen gestream via draadloos netwerk dat ook nog belast wordt met downloaden). Geheel zal met wireless tobo bediend worden, later wellicht remote.

Ik weet dat ik geen HD materiaal af kan spelen en dat het systeem outdated is. Echter lijkt het me een verbetering ten opzichte van mijn xbox, en ik heb simpelweg geen geld voor een quad core, FullHD-whatever systeem. Ook doorsparen is geen optie, investering voor HD materiaal (nieuw mobo, proc, vidkaart, geheugen) is te hoog. Geef mijn geld liever aan andere dingen uit. Maaaarrr.. Mijn vraag is of dit de moeite waard is? Zal het een aanzienlijke verbetering opleveren ten opzichte van de situatie met de xbox?

Bedoeling is dat bovenstaande op kale winXP gaat draaien met enkel wat scrapesoftware en XBMC. Linux heb ik weinig kaas van gegeten en systeem moet prima xp draaien (jaren geleden als desktop ook geen probleem). Is het mogelijk om een kale XP install direct standaard xbmc te laten opstarten? Of om het systeem standaard aan de laten staan en bij het verlaten van het huis in sleep/hibernate te zetten? (als ik thuis ben staat er toch _altijd_ muziek aan, en als ik op vakantie ga trek ik de stekkers er sowieso uit).

Verder wellicht nog enkele problemen die ik over het hoofd zie? Door de grootte van de topics raak ik de weg een beetje kwijt. Probleem benoemen alleen is ook genoeg, zoek ik zelf het antwoord er wel bij :)

]Ik hoop dat dit niet te algemeen is, wil gewoon een strak draaiend systeem, old school xbox trekt het net niet en zitten te veel nadelen aan (laptop aan, verbinding bezig, vaak gekut). NAS zou ook een optie zijn, maar die moet ik weer ergens kwijt (studentenkamer), moet ik weer kabel trekken, ding remote beheren), etc.

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Trouwen GBW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
mr_fragle schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 01:17:
Doel is:
100 gig aan mp3 direct afspelen (van interne HD in htpc).
DVD's afspelen op dvd speler in HTPC (xbox speler is ook brak)
divx/xvid afspelen van externe HD die aan HTPC zal hangen (of toch inbouwen?)
Eventueel mail/news/sport lifestreams (rojadirecta) afspelen op tv (sony crt breedbeeld, 100hz)

Ik hoop dat dit niet te algemeen is, wil gewoon een strak draaiend systeem, old school xbox trekt het net niet en zitten te veel nadelen aan (laptop aan, verbinding bezig, vaak gekut). NAS zou ook een optie zijn, maar die moet ik weer ergens kwijt (studentenkamer), moet ik weer kabel trekken, ding remote beheren), etc.
Alles wat beweegt maakt lawaai of gaat lawaai maken. Interne harde schijven zijn dus niet ideaal, tenzij je hele stille varianten of SSD's koopt. Streamen zorgt er dan dus wel voor dat je de lawaaimaker (een nas met schijven bijvoorbeeld, ergens anders neer kunt zetten zodat je het niet hoort, al zal dat op een studentenkamer niet veel uitmaken.

Of het echt veel sneller gaat worden moet je echt proberen. De xbox hoeft bijna geen besturingssysteem te laden, terwijl je pc dat wel moet. Die extra gigahertz winst van je cpu kan daardoor eventueel teniet gedaan worden. Windows is wel veel beter te tweaken dan een xbox. Linux is nog beter te tweaken, en vlotter, maar dat is een extra leercurve als je dat nog niet eerder hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Probleem is al opgelost. :)
Jammere aan WiinRemote is dat je de powerknop van de Wiimote niet kan gebruiken, anders had ik daarmee het Shutdown-menu kunnen openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zit dus net Freecaster te kijken op mijn GroteTV.

Men, wat een goede kwaliteit van die gasten. (beeld is dus mooi en scherp)

GBW, nogmaals bedankt voor de implementatie. Dit is bijna de enige reden dat ik XOT nog gebuik (pun not intended). Heerlijk kitesurf/MTB en alle andere baggersporten. Helemaal te gek.

Nog een vraag ; is het op de een of andere manier mogelijk om te zien hoe lang de filmpjes duren?

[ Voor 26% gewijzigd door maartend op 17-02-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250659 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 00:23:
[...]

Bedankt voor je hulp zo ver _/-\o_ , maar zowel degene met Microsoft ervoor als degene zonder werken bij mij niet. Als ik bij die similar devices kijk, krijg ik het volgende te zien: http://test.vdgeest.cc/Harmony_similar_device2.png. Lijkt me wel dat ik de goede dan heb, toch?

Ik heb ook ooit zelf is geprobeerd xbmc toe te voegen, gebaseerd op gameconsole met dvd. Die ziet hem gewoon als microsoft xbox. Het nadeel daarvan is dat elke opdracht dubbel uitgevoerd wordt door xbmc (als ik 1 keer naar boven druk gaat hij twee plaatsen naar boven). En ik mis dan natuurlijk die extra instellingen van jou.

Ik heb trouwens wel de originele xbox reciever (Part no. X08-25402)

Kortom, kun je mij nog een kick de juiste richting in geven? :*)
Vroeger moest je hem als gameconsole toevoegen maar kan niet meer.

Vreemd dat ie het niet doet, moet nu weg maar zal srtaks nog eens testen, gister werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Mar2zz schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 08:53:
[...]

Alles wat beweegt maakt lawaai of gaat lawaai maken. Interne harde schijven zijn dus niet ideaal, tenzij je hele stille varianten of SSD's koopt. Streamen zorgt er dan dus wel voor dat je de lawaaimaker (een nas met schijven bijvoorbeeld, ergens anders neer kunt zetten zodat je het niet hoort, al zal dat op een studentenkamer niet veel uitmaken.

Of het echt veel sneller gaat worden moet je echt proberen. De xbox hoeft bijna geen besturingssysteem te laden, terwijl je pc dat wel moet. Die extra gigahertz winst van je cpu kan daardoor eventueel teniet gedaan worden. Windows is wel veel beter te tweaken dan een xbox. Linux is nog beter te tweaken, en vlotter, maar dat is een extra leercurve als je dat nog niet eerder hebt gebruikt.
Bedankt voor de reactie :) SSD's zijn natuurlijk geen optie. Leuke techniek, maar onbetaalbaar. Streamen levert natuurlijk geluidswinst op, maar kost een boel werk en op een studentenkamer boeit het niet echt. In een huis zou ik het direct doen. In de meterkast en klaar is Kees. Een beetje lawaai vind ik ook probleem eigenlijk. Het maakt nooit meer lawaai dan mijn xbox + loeiende laptop + externe HD's binnen een meter van mij hoofd. Het moet dus vooral een pretsysteem worden. Geen audiofiele aspiraties. MP3 spelen, laatste serietjes kijken (denk southpark, HIMYM, Lost, ect), en wat divx en DVD. De set moet vooral meer gemak en minder ergenis bieden dan de xbox met sambashared laptop/HD.

Wat je zegt over een proc die wellicht niet veel winst biedt omdat het besturingssysteem ook nog bedient meot worden zit wat in. Hier heb je met linux natuurlijk al minder last van. Ik heb wel eens linux gedraaid, maar een held ben ik er niet in. Ik ben voornemens om XP op die 40 gig te installeren, daar is ook zat ruimte voor een dual boot. Als ik xp dan werkend heb vind ik het ook wel leuk om te kijken of ik hetzelfde/beter kan bereiken onder linux (ubuntu icm Xbmc?).

Dan blijft mijn prestatievraag over mijn externe HD over. Zal ik verschil merken in laadtijden/scrapetijden als ik mijn externe HD (met usb aan de htpc) in de htpc hang?

En hoe is de beeldkwaliteit van xp/firefox/etc op je tv? Is het aan te zien om je mail op je tv te checken (sony crt 100hz breedbeeld, 4 jaar oud)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
De beeldkwaliteit is erg afhankelijk van je tv. Een crt kan (volgens mij alleen maar) maximaal 1024 x 786 resolutie aan, maar draait native lager (waarbij je een stukje beeld buiten beeld krijgt. Met grote dpi en grote lettertypes kun je alles prima lezen, maar de kijkafstand is dan niet heel erg groot.

Laadtijd vanaf een usb schijf is snel genoeg om niet te merken dat de schijf niet intern is. (op mijn pc merk ik het niet in ieder geval, en die is maar iets sneller dan die van jou).

Scrapetijden zullen niet veranderen, die gaan via internetverbinding. De snelheid daarvan wordt in hoge mate beperkt door de website waarvan gescraped wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:58:
[...]

Vroeger moest je hem als gameconsole toevoegen maar kan niet meer.

Vreemd dat ie het niet doet, moet nu weg maar zal srtaks nog eens testen, gister werkte het.
De xbox reageert nog wel als ik de harmony instel voor de gameconsole, welliswaar te veel. Ik heb de snelheid en tijd tussen de knoppen al naar beneden aangepast toendertijd, maar dat heeft ook niet geholpen.

Ik hoop dat de harmony op jouw manier in te stellen is, want het zou geweldig zijn om alles in 1 te bedienen. (Vooral ook om mijn vriendin uit te lachen die het nut niet ziet van de harmony >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:05

duderuud

Sliden is koel

Na wat nalezen in dit topic kom ik wel het eea tegen over de IMDB-info 'plugin' maar een echt antwoord heb ik nog niet gevonden :)

Ik zet al mijn films op een SAN en via de info-knop op de MS remote laad ik de IMDB-info normaal gesproken in. Alleen sinds kort werkt deze niet meer. XBMC vind helemaal niks meer op IMDB. Heeft IMDB iets aangepast aan hun url's waardoor deze plugin niet meer werkt of ligt het aan de build van XBMC?

Heb de laatste versie van T3ch erop staan...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250659 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:59:
[...]

De xbox reageert nog wel als ik de harmony instel voor de gameconsole, welliswaar te veel. Ik heb de snelheid en tijd tussen de knoppen al naar beneden aangepast toendertijd, maar dat heeft ook niet geholpen.

Ik hoop dat de harmony op jouw manier in te stellen is, want het zou geweldig zijn om alles in 1 te bedienen. (Vooral ook om mijn vriendin uit te lachen die het nut niet ziet van de harmony >:) )
Net weer een test gedaan en geen probleem.
Probeer eens opnieuw.

Device-(Computer)Media Center-pc / manufacturer- microsoft / model- Xbox Media Center Extender
(next)
(next)

En nu eens uploaden naar je harmony remote.
Instellingen van knoppen is natuurlijk niet goed maar zou het al moeten doen.

Mischien kan paultje66 even een feedback geven of hij 'm aan de praat heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 17-02-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

duderuud schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:30:
Na wat nalezen in dit topic kom ik wel het eea tegen over de IMDB-info 'plugin' maar een echt antwoord heb ik nog niet gevonden :)

Ik zet al mijn films op een SAN en via de info-knop op de MS remote laad ik de IMDB-info normaal gesproken in. Alleen sinds kort werkt deze niet meer. XBMC vind helemaal niks meer op IMDB. Heeft IMDB iets aangepast aan hun url's waardoor deze plugin niet meer werkt of ligt het aan de build van XBMC?

Heb de laatste versie van T3ch erop staan...
De laatste versie van T3CH heeft geen imdb scraper maar tmdb. de eerst volgende build zal imdb wel weer aanwezig zijn maar niet als default ingesteld zijn.

Maar je files staan op NAS zou als ik jouw was maar eens kijken naar media companion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:51:
[...]

Probeer eens opnieuw.

Device-(Computer)Media Center-pc / manufacturer- microsoft / model- Xbox Media Center Extender
(next)
(next)
No - I do not have a remote for this device(next)
(next)
(done)

het dikgedrukte krijg ik al niet:)
Maar nee ik heb het nog niet aan de gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197658

Als ik UG stream dan heb ik nog steeds een (miniem) verschil tussen beeld en geluid. Ik weet dat dit al eens eerder genoemd is, maar is dit al iets (bugje wil ik het niet noemen want vlgs mij ligt het aan XBMC) wat opgelost is?

Nieuwste versie net er op gezet en dat draait prima synchroon

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 197658 op 17-02-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3979 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:31:
[...]

het dikgedrukte krijg ik al niet:)
Maar nee ik heb het nog niet aan de gang
Je hebt gelijk had dat ook moeten verwijderen overheen gekeken.
Maar zou het moeten doen.
Post aangepast.

Als jullie testen word dit gedaan als device?
Want als activiteit moet je de knoppen overnemen van device instellingen op de volume en mute knoppen na.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 17-02-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Zo, inmiddels de hele boel ingebouwd in in een silverstone kast. Hardware is toch wel redelijk verouderd, maarja, dat is budgettechnisch gewoon even niet anders (XP1700+, 512, geforce 3, usb 1.0). Echt heel treurig, maar op den duur vervang ik dit wel. Voorlopig hier maar even mee spelen. Zoals hierboven gezegd wil ik een zo kaal mogelijke windows install met alleen xbmc en een browser. Aangezien bovenstaande combi toch 24/7 aan zal staan wil ik eigenlijk proberen om hem ook voor webserver/ftp server te laten spelen. Iemand die daar zijn HTPC ook voor gebruikt (beetje zonde om apart topic aan te maken) en zo ja, voor welke software hebben jullie gekozen.

Hoe traag mijn pc trouwens ook is, ik moet zeggen dat het nu al sneller werkt dan de xbox. Vooral veranderingen maken, even snel wat files hernoemen. Gaat allemaal stuk fijner dan via de xbox. Morgen of overmorgen boel maar eens formatteren en afmaken.

Trouwens erg tevreden over mijn HTPC-case: Silverstone Lascala LC17 Silver
Wel erg hoog, maar daardoor wel veel ruimte (plaats zat). Ook wel fijn aangezien mijn XP1700 een vrij groot warmte probleem heeft.

Verwacht dat xbmc mij nu helemaal bezig zal houden, en denk dat het niet lang zal duren voor ik voor een nieuwe HD-TV ga icm nieuwe hardware. Morgen maar eens uitzoeken wat minimale vereisten zijn (en dus kosten) zijn voor pc die met HD om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197658

mr_fragle schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 03:34:
Iemand die daar zijn HTPC ook voor gebruikt (beetje zonde om apart topic aan te maken) en zo ja, voor welke software hebben jullie gekozen.
Ik zou kiezen voor GeneFTP (windows) of anders pro-ftpd (linux)
Verwacht dat xbmc mij nu helemaal bezig zal houden, en denk dat het niet lang zal duren voor ik voor een nieuwe HD-TV ga icm nieuwe hardware. Morgen maar eens uitzoeken wat minimale vereisten zijn (en dus kosten) zijn voor pc die met HD om kan gaan.
Ben benieuwd waar je voor gaat kiezen kan je dat hier tzt eens opgeven. Misschien ten overvloede maarre houd rekening met het verbruik (met name IDLE-stand) ivm kosten en/of millieu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Anoniem: 197658 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:53:
[...]

Ik zou kiezen voor GeneFTP (windows) of anders pro-ftpd (linux)

[...]

Ben benieuwd waar je voor gaat kiezen kan je dat hier tzt eens opgeven. Misschien ten overvloede maarre houd rekening met het verbruik (met name IDLE-stand) ivm kosten en/of millieu
Ben eigenlijk vooral op zoek naar simpel webservertje. Ben nu beetje aan het klooien met WAMP (win tegenhanger van LAMP) op mijn oude install. Kan er ff een zooi van maken, voordat ie in de kast verdwijnt komt er verse install op. Denk dat ubuntu veel voordelen heeft op XP. Maar is waarschijnlijk voor mijn humeur niet zo goed :) Gaat te veel tijd in zitten.

Wat betreft het HD gebeuren. Er zal eerst een tv komen in de nabije toekomst. Daarna pas een upgraden van mijn HTPC. Moet dan inderdaad ook op verbruik/geluid/temperatuur gaan letten. Gok dat de kosten daar behoorlijk hoog voor worden, dus dat zal nog even op zich laten wachten.

XBMC icm HDTV en Aeon spreekt mij wel erg aan. Zo pc op tv aansluiten om te zien of ik kan leven met de kwaliteit van internet op crt tv. Lijkt me dat dat met een nieuwe HD/lcd al een stuk beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:51:
[...]

Probeer eens opnieuw.

(next)
(next)

Ik heb zojuist alleen het bovenstaande gedaan, ook dat werkt nog niet bij mij. Geen van de knoppen werken.

Ik test het inderdaad op mijn remote als device en niet als activity, zo heb ik hem nog niet ingesteld (wilde eerst het als device werkend hebben).

Any idea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291803

Vraagje van een leek:

Mn huisgenoot heeft geprobeerd xbmc als dashboard in te stellen. Jullie raden het al, dit ging fout. Bij het opstarten blijft ie nu in het logo hangen. Benaderen via ftp gaat dus niet mere. Heb al een aantal boot cd's/dvd's gebrand, maar deze werken niet. Nu kwam ik op verschillende sites tegen dat niet alle merken cd's gelezen kunnen worden. Met welk merk hebben jullie de beste ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De xbox drive is gewoon ontzettend kieskeurig. Ik heb en Slayers boot cd waarmee ik soms wel 80 keer de xbox moet booten voordat ie een keer herkend wordt en dan doet ie het ook perfect. Volgens mij kun je het best dvd-r proberen
Pagina: 1 ... 21 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>