[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.325 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:40:
[...]
Binnenkort nieuw abonement met eindelijk een nieuw mobieltje. Heb jij of iemand een aanrader ?
Moet kenne belle en XBMC HTTP-R kenne gebruiken. :)
Nokia is de enige partij waarin de Symbian versie een kut browser heeft... Linux versie van Nokia heeft daar geloof ik minder last van (heeft een betere browser). Alle Windows Mobile versies zouden moeten werken, mits daarop Opera 9.5 wordt geinstalleerd (valt legaal van Opera nu nog te downen, wordt op de laatste telefoons van HTC meegeleverd en valt altijd nog via XDA-developers te downloaden (alleen weet ik niet of dit als legaal kan worden beschouwd)). Android toestellen zouden ook moeten werken (safari is een redelijk krachtige browser) idem voor de iPhone, misschien kan Puck dat voor je testen.

Persoonlijk wacht ik op een goede Android phone, ook al zijn we op xda aan het proberen android ook op mijn huidige telefoon te laten werken.
Puck schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:25:
[...]

Ik browse altijd om door mijn muziek te bladeren, maak dus geen gebruik van de library, maar wat ik dus erg mis bij jouw web-applicatie is om een complete map (inclusief subfolders) te queuen.

[afbeelding]

Bij XBMC Remote staat boven elke map een knopje (Queue All Items). Dat zou voor mij ideaal zijn in XBMC HTTP-R.
Leuk idee :) zal ik in de volgende versie meenemen!

[ Voor 4% gewijzigd door XiniX88 op 15-01-2009 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:58:
[...]

De hele map xot-uzg plaatsen in scripts en eventueel ook in plugin/video.
Oke, het werkt ! Het was even kwestie van pc opnieuw opstarten 8)7
Nu werken rtl, sbs6 en veronica niet. Heeft iemand enig idee hoe dat komt?

Hoe is een radiostream toe te voegen in xbmc?
Als ik bijvoorbeeld deze link van slamfm heb: http://www.slamfm.nl/stream/slamfm.pls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 11:30
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:46:
[...]
Hoe is een radiostream toe te voegen in xbmc?
Als ik bijvoorbeeld deze link van slamfm heb: http://www.slamfm.nl/stream/slamfm.pls
PLS bestanden kun je gewoon opslaan en afspelen. :)
Dus rechtermuisknop op de link en kiezen voor Opslaan als.. En vervolgens dat bestand openen met XBMC.

Eventueel kun je nog een thumbnail toevoegen door een afbeelding van Slam FM op te slaan als tbn-file en deze op de extentie na precies de zelfde naam te geven als het PLS bestand. Dan krijg je dus:

Slam FM.pls
Slam FM.tbn

[ Voor 35% gewijzigd door Bigfoot87 op 15-01-2009 10:55 ]

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik maak sinds een week gebruik xbmc atlantis release van december (Pm III) skin. Ziet er gaaf uit allemaal.

Echter hier veel radiostations in mijn radiolijst werken niet meer. Waarschijnlijk kloppen heel links niet meer oid. Heeft iemand een lijst met radio zenders die up-to-date is?>

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:30:
Hallo iedereen,

Ik maak sinds een week gebruik xbmc atlantis release van december (Pm III) skin. Ziet er gaaf uit allemaal.

Echter hier veel radiostations in mijn radiolijst werken niet meer. Waarschijnlijk kloppen heel links niet meer oid. Heeft iemand een lijst met radio zenders die up-to-date is?>

Alvast bedankt
Ik heb ze allemaal ge-update vorige week.
Heb alleen de website nog niet bijgewerkt, ga ik meteen doen.
Het pakket zelf is dus wel up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:56:
Hoe oud is je Build ?
http://www.themoviedb.org bestaat al een tijdje en waarschijnlijk dat de meest recente build deze site gebruikt om Fanart te scrapen.
Thanks. Dit was het probleem ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:44

fatshark

fat to da bone

Even een "basic" vraagje.
Ik draai nu volgende build T3CH XBMC 2008-11-13 8.10 PROPER
heeft het zin om te upgraden naar T3CH XBMC 2008-12-30 **FIXED** SVN rev16762 ?

Waarom is de nieuwe rev. 30mb kleiner?
Verder zag ik ook de xbmcworld "edition" van +/- 300mb, wat zit hier extra/beter in dan de T3CH build van 70?

Laatste vraag :) ik speel weleens axxo rips/films af en merk dat bij sommige scenes (ik noem het maar even soort scroll van de camera, zeg maar dat camera/beeld van punt A naar punt B gaat bijv van iemands voet "langzaam" omhoog naar zijn gezicht) een soort stottering/schokkerig flow is van beeld opbouw
Als ik title druk op mn remote zie ik boven in staan "dropped 1FPS en cache 80% dit zijn constande waares"
Hoe kan ik deze sort of stottering bij scroll van een camera vermijden?

Hopelijk beetje duidelijk uitgelegd :9

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
fatshark schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:07:
Verder zag ik ook de xbmcworld "edition" van +/- 300mb, wat zit hier extra/beter in dan de T3CH build van 70?
Het gaat hier om een Xbox-only versie waar bijna alle beschikbare skins en veel mooie/ handige scripts al in verwerkt zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Die stottering in rips kun je niets aan doen. dat is de rip. daar zit te veel verschil in keyframes waardoor je schokeffect krijgt. Eigenlijk is dat een decodinginstelling, het kan ook soepel zijn, andere rips bewijzen dat wel. Toeval dat je dat met aXXo hebt, die zijn over het algemeen prima. Helaas is zoiets geen 'nuke'-eigenschap in de scene waardoor er meestal niet een proper van komt.

De laatste t3ch is volgens mij 30 mb kleiner omdat mediastream eruit gelaten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark

fatshark

fat to da bone

Mar2zz schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:57:
Die stottering in rips kun je niets aan doen. dat is de rip. daar zit te veel verschil in keyframes waardoor je schokeffect krijgt. Eigenlijk is dat een decodinginstelling, het kan ook soepel zijn, andere rips bewijzen dat wel. Toeval dat je dat met aXXo hebt, die zijn over het algemeen prima. Helaas is zoiets geen 'nuke'-eigenschap in de scene waardoor er meestal niet een proper van komt.

De laatste t3ch is volgens mij 30 mb kleiner omdat mediastream eruit gelaten is?
Mmm nou ik heb het niet alleen bij aXXo maar ook bij gewone DVDs (vobs).
Het valt me op dat het vaak is bij van die scroll camera beelden van vlak a naar vlak b zeg maar.
Hoopte dat een instelling dit zou kunnen oplossen.

Wat zijn eigenlijk de beste video/cache instellingen of tweaks, kan dit namelijk niet echt terug vinden op internet.

OK duidelijk bedankt voor de info.

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot87 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:53:
[...]

Ik heb ze allemaal ge-update vorige week.
Heb alleen de website nog niet bijgewerkt, ga ik meteen doen.
Het pakket zelf is dus wel up-to-date.
Thanx, ga meteen ff updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met een nieuwe sources.xml maar het wil niet helemaal lukken.

Wil een gedeelde partitie met films op mijn xbox krijgen. In de sources heb ik dit als volgt omschreven:

<video>
<default></default>
<source>
<name>Films</name>
<path>smb://gebruikersnaam:wachtwoord@192.168.1.65/H:\</path>
</source>
</video>
[

Wat is hier verkeerd aan??! Ik heb het al eerder gehad, waarschijnlijk een streepje verkeerd oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:41

Snuffel

Vroem!

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:06:
Ik ben bezig met een nieuwe sources.xml maar het wil niet helemaal lukken.

Wil een gedeelde partitie met films op mijn xbox krijgen. In de sources heb ik dit als volgt omschreven:

<video>
<default></default>
<source>
<name>Films</name>
<path>smb://gebruikersnaam:wachtwoord@192.168.1.65/H:\</path>
</source>
</video>
[

Wat is hier verkeerd aan??! Ik heb het al eerder gehad, waarschijnlijk een streepje verkeerd oid?
192.168.1.65/H:\

Ik gok hierin

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik alleen \ .

<path>smb:\\gebruikersnaam:wachtwoord@192.168.1.65\H:\</path>
XiniX88 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 08:47:
[...]

Nokia is de enige partij waarin de Symbian versie een kut browser heeft... Linux versie van Nokia heeft daar geloof ik minder last van (heeft een betere browser). Alle Windows Mobile versies zouden moeten werken, mits daarop Opera 9.5 wordt geinstalleerd (valt legaal van Opera nu nog te downen, wordt op de laatste telefoons van HTC meegeleverd en valt altijd nog via XDA-developers te downloaden (alleen weet ik niet of dit als legaal kan worden beschouwd)). Android toestellen zouden ook moeten werken (safari is een redelijk krachtige browser) idem voor de iPhone, misschien kan Puck dat voor je testen.

Persoonlijk wacht ik op een goede Android phone, ook al zijn we op xda aan het proberen android ook op mijn huidige telefoon te laten werken.
Bedankt, was niet op de hoogte van Android.
Ziet er goed uit ! is het wachten waard.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:19
voor de mensen van xbmcworld

wat is t verhaal hier achter?

http://safebrowsing.clien...91-ATLANTIS-XBMCworld.rar

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Dat is inderdaad bekend, blijkbaar heeft degene die onze versie host in het verleden te maken gehad met een hacker oid. Het heeft echter niets te maken met de XBMCworld versie zelf. Deze is dus gewoon veilig te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[release]XBMC Earth - a geo mashup for XBMC

Weer wat extra features toegevoegd, geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dit is wel cool:
To get some video inside of the script you can search for geotagged youtube videos. Just hit one of the resultvideos and the video is started. You can toggle between fullscreen and windowed.
Leuk om alvast op te warmen voor je vakantiebestemming :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb het script toegevoegd aan de XBMC-Favorites plugin. Top uitbreiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:39
Die nemen we mee voor in de nieuwe XBMC World release! Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Bram77 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:15:
Ik heb het script toegevoegd aan de XBMC-Favorites plugin. Top uitbreiding!
Bij mij werkt die XBMC-favorites plugin niet op de xbox met de laatste release.... Weet je zeker dat de basis (xbmc-addon) nog wel werkt? Ik krijg bij alles wat ik installeer een 30030 "er ging iets mis" fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Welk platform gebruik je (XBOX, Linux, Windows)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Bram77 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 01:07:
Welk platform gebruik je (XBOX, Linux, Windows)?
Ik heb het nu werkend maar dan met de svn repo installer plugin. Die werkt super, gewoon een repository toevoegen, bijvoorbeeld die van xbmc favorites en je bent klaar, werkt prima.
Alleen 1 ding, het updaten van scripts/skins en plugins is wat moeilijker. Als je een nieuwe versie hebt die bijvoorbeeld files weg moet halen dan werkt het niet.
Bijvoorbeeld;
In versie 1 van script AAA zitten de volgende files;
file 111
file 112
file 113
en in versie 2 van script AAA zitten de volgende files;
file 111
file 113

Als je dan update/het script opnieuw installeerd, blijft file 112 vanuit de oude versie gewoon staan. Beter zou het zijn om de gehele directory eerst weg te gooien (als je zeker bent dat het niet in gebruik is) en dan opnieuw installeren.
Maar dat kan ik beter doorgeven aan ontwikkelaars van svn repo installer denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Nou weet ik nog niet welk platform je gebruikt :)

Daar is natuurlijk bij stil gestaan. Maar je raakt dan ook eventuele instelligen, en geschiedenis kwijt die je misschien liever wil bewaren (youtube search history b.v.)! Dus dan zou je per plugin/script moeten gaan bepalen wat wel en wat niet weg kan. Dat wordt te complex en foutgevoelig. Daarom is er voor gekozen om dit gewoon niet te doen. Je kunt er altijd zelf voor kiezen om een map te verwijderen via de File Manager toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 14:26
Laatste vraag :) ik speel weleens axxo rips/films af en merk dat bij sommige scenes (ik noem het maar even soort scroll van de camera, zeg maar dat camera/beeld van punt A naar punt B gaat bijv van iemands voet "langzaam" omhoog naar zijn gezicht) een soort stottering/schokkerig flow is van beeld opbouw
Als ik title druk op mn remote zie ik boven in staan "dropped 1FPS en cache 80% dit zijn constande waares"
Hoe kan ik deze sort of stottering bij scroll van een camera vermijden?

Hopelijk beetje duidelijk uitgelegd :9
Praat me er niet van. Ik werd gek van die hele kleine schokjes. De meeste zullen het wellicht niet opvallen maar toen ik er eenmaal achter was zat ik alleen maar op die schokken te letten ipv. de film.
Voor ik XBMC had (heb het net een maandje) gebruikte ik op de PS2 SMS Player en die deed alles prima vloeiend dus ik zat al klaar om die maar weer te gebruiken maar heb het gelukkig gevonden.
Wat bij mij heeft geholpen is de cache van hdd/dvd (weet ff de naam niet maar het is de bovenste optie) op maximaal zetten (4096). Daarna geen last meer van schokken gehad. Hij stond standaard op 256k.
Ik gebruik zelf die laatste t3ch versie (30-12) en werkt uitstekend.

Ben nu op zoek en testen naar de ultieme Xvid en/of X.264 settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje over het ophalen van media-informatie via het internet (scrapen)

Ik stream films via mijn pc. Het type media van deze map staat ingesteld op movies met imdb als scraper. Echter de film informatie wordt niet automatisch opgehaald. Bij elke film moet ik eerst kiezen voor movie informatie en dan pas wordt de gewenste informatie opgehaald. Voor muziek (albums) geldt hetzelfde verhaal.

Is het ook mogelijk om een hele map in 1 keer te scannen voor media informatie?

Ik gebruik de laatse atlantis release met de PM III skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Ja gewoon Scannen op nieuw inhoud als je op de hoofdmap staat. Met witte knopje krijg je dan zo'n menu.

Hoe noem je je films? Wel gewoon titel.avi ofzo?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opnieuw scannen ook al geprobeerd, dat helpt niet. De films zitten in mapjes, met de juiste naam. Heb ook opgegeven dat ie op de naam van de map moet gaan scannen, kan het daar misschien aan liggen?
MsG schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:18:
Ja gewoon Scannen op nieuw inhoud als je op de hoofdmap staat. Met witte knopje krijg je dan zo'n menu.

Hoe noem je je films? Wel gewoon titel.avi ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot87 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:59:
[...]

Dat is inderdaad bekend, blijkbaar heeft degene die onze versie host in het verleden te maken gehad met een hacker oid. Het heeft echter niets te maken met de XBMCworld versie zelf. Deze is dus gewoon veilig te downloaden.
Dat klopt. Een of andere hacker heeft via een andere site die opzelfde systeem gehost wordt het een en ander aangepast. Al deze software en aanpassingen zijn verwijderd. ook is de andere site verwijderd. Het heeft geen impact op de XBMCWORLD downloads gehad.

Nu moet ik alleen nog van het Google stempel afkomen... 8)7 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:53:
Opnieuw scannen ook al geprobeerd, dat helpt niet. De films zitten in mapjes, met de juiste naam. Heb ook opgegeven dat ie op de naam van de map moet gaan scannen, kan het daar misschien aan liggen?

[...]
Hij bedoelde waarschijnlijk scrapen.
Ga op de folder staan waar je films inzitten. Witte button en zie context menu.
Kies "inhoud toewijzen" en stel imdb in als scraper en of je onderliggende mappen en mapnaam wilt gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark

fatshark

fat to da bone

Tadream schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:33:
[...]

Praat me er niet van. Ik werd gek van die hele kleine schokjes. De meeste zullen het wellicht niet opvallen maar toen ik er eenmaal achter was zat ik alleen maar op die schokken te letten ipv. de film.
Voor ik XBMC had (heb het net een maandje) gebruikte ik op de PS2 SMS Player en die deed alles prima vloeiend dus ik zat al klaar om die maar weer te gebruiken maar heb het gelukkig gevonden.
Wat bij mij heeft geholpen is de cache van hdd/dvd (weet ff de naam niet maar het is de bovenste optie) op maximaal zetten (4096). Daarna geen last meer van schokken gehad. Hij stond standaard op 256k.
Ik gebruik zelf die laatste t3ch versie (30-12) en werkt uitstekend.

Ben nu op zoek en testen naar de ultieme Xvid en/of X.264 settings.
SUPER! ik ga het gelijk proberen, ik had hem al op 3048 oid gezet maar bleef bestaan :-S zal hem eens maximaal zetten hopelijk dat het dan over is :-)
Zou je jou settings mbt cache en ook je video settings kunnen mailen/posten? _/-\o_

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Ik gebruik XBMC in Windows met een Philips LCD tv. Ik heb een vervelende zwarte rand om XBMC die ik in windows niet heb. Weet iemand hoe ik die weg kan krijgen?

Ik had hem eerst in windows ook maar die heb ik met overscan in het ATI control panel weggehaald.
maar bij XBMC werkt dat niet.

[ Voor 29% gewijzigd door m3gA op 17-01-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
m3gA schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 14:05:
Ik gebruik XBMC in Windows met een Philips LCD tv. Ik heb een vervelende zwarte rand om XBMC die ik in windows niet heb. Weet iemand hoe ik die weg kan krijgen?

Ik had hem eerst in windows ook maar die heb ik met overscan in het ATI control panel weggehaald.
maar bij XBMC werkt dat niet.
Heb je al gecalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ik heb een tweede monitor op mijn PC aangesloten, en dat werkt goed. Is geen clone van mijn eerste monitor, maar een uitbreiding.

Is het mogelijk om XBMC standaard op te laten starten op die tweede monitor?
Krijg even niet zo snel in de gaten hoe dat werkt.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Snuffel schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:05:
Ik heb een tweede monitor op mijn PC aangesloten, en dat werkt goed. Is geen clone van mijn eerste monitor, maar een uitbreiding.

Is het mogelijk om XBMC standaard op te laten starten op die tweede monitor?
Krijg even niet zo snel in de gaten hoe dat werkt.
Vast wel, maar als je niet zegt welk OS (Windows/Linux/OSX) het is kunnen we je moeilijk helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:34:
[...]

Hij bedoelde waarschijnlijk scrapen.
Ga op de folder staan waar je films inzitten. Witte button en zie context menu.
Kies "inhoud toewijzen" en stel imdb in als scraper en of je onderliggende mappen en mapnaam wilt gebruiken. :)
Dat heb ik al gedaan, hij gaat daarna niet de onderliggende mappen automatisch scannen. Ik moet elke (sub) map handmatig scannen voor de film informatie. Ook als ik er een nieuw film bij zet moet ik deze eerst handmatig scannen.

Komt het misschien doordat ik elke film in een apparte map zet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

anandus schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:07:
[...]
Vast wel, maar als je niet zegt welk OS (Windows/Linux/OSX) het is kunnen we je moeilijk helpen ;)
Windows (Vista) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
fatshark schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:51:
[...]

SUPER! ik ga het gelijk proberen, ik had hem al op 3048 oid gezet maar bleef bestaan :-S zal hem eens maximaal zetten hopelijk dat het dan over is :-)
Zou je jou settings mbt cache en ook je video settings kunnen mailen/posten? _/-\o_
Het is alleen de bovenste cache optie die ik heb verhoogd (naar maximaal 4096), de rest heb ik standaard staan.
Check ook de framerate conversion, is ook te vinde bij instellingen, video en dan speler.
Als de film NTSC is dan schokt hij ook een klein beetje als je hem op een pal tv afspeelt. Althans bij mij wel ook al ondersteund m'n TV prima NTSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Ik heb iets gevonden van overscan.. maar dat werkt niet..dus iets anders als bij het ATI control panel denk ik.en er staat alleen videocalibration? en met de skin zoom spelen werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ah, ik heb wat gevonden!

Met deze launcher kan ik precies kiezen hoe ik XBMC wil starten en in welke resolutie. Ideaal!

Is er overigens iets mis met Uitzending Gemist? NL1-2-3 bekijken is geen probleem, maar RTL 4-5-7 en SBS willen niet starten. "teveel onderbroken punten"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark

fatshark

fat to da bone

Tadream schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:37:
[...]

Het is alleen de bovenste cache optie die ik heb verhoogd (naar maximaal 4096), de rest heb ik standaard staan.
Check ook de framerate conversion, is ook te vinde bij instellingen, video en dan speler.
Als de film NTSC is dan schokt hij ook een klein beetje als je hem op een pal tv afspeelt. Althans bij mij wel ook al ondersteund m'n TV prima NTSC.
Tadream heb jij je xbox naar NTSC omgezet en draai jij ook op 720 ?
Ik heb de video cache naar 4096 gezet lijkt beter te gaan.
Die framerate conversion heb je dit op None of Play PAL blabla NTSC?
Mijn xbox staat op NTSC en tv ondersteund NTSC

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:20:
[...]

Dat heb ik al gedaan, hij gaat daarna niet de onderliggende mappen automatisch scannen. Ik moet elke (sub) map handmatig scannen voor de film informatie. Ook als ik er een nieuw film bij zet moet ik deze eerst handmatig scannen.

Nee, xbmc kan daar goed mee omgaan.

Je doet het goed, welke build heb je? Heb je het al eens in een andere build geprobeerd?
Snuffel schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:09:

Is er overigens iets mis met Uitzending Gemist? NL1-2-3 bekijken is geen probleem, maar RTL 4-5-7 en SBS willen niet starten. "teveel onderbroken punten"....
Heb je het kanaal geupdate?
Witte button/info knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 17:45:
[...]

Nee, xbmc kan daar goed mee omgaan.

Je doet het goed, welke build heb je? Heb je het al eens in een andere build geprobeerd?

[...]

Heb je het kanaal geupdate?
Witte button/info knop.
Ermm...
Is dat een toetsencombi op mijn PC? heb geen afstandsbediening nog bij de PC versie van XBMC.
Zie ook geen knopje ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Snuffel schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:30:
[...]

Ermm...
Is dat een toetsencombi op mijn PC? heb geen afstandsbediening nog bij de PC versie van XBMC.
Zie ook geen knopje ofzo
Hij bedoelde op de xbox-remote :)
Ik weet niet wat dat voor de PC is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

ik heb ff een vraagje waar ik het antwoord niet op kan vinden.

Ik heb zojuist xbmc geinstalled voor de PC en vraag me af of ik de bluetooth van mijn MX5000 kan gebruiken om de ps3 remote als XBMC remote te laten draaien. Ik heb PS3 Remote Application - v1.0 BETA gevonden maar hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn windows vista deze remote gaat zien? Of kan dat niet met de bluetooth verbinding van de mx5000?

Alvast bedankt voor jullie reactie

EDIT: het is al gelukt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snuffel schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:30:
[...]

Ermm...
Zie ook geen knopje ofzo
Op het toetsenbord is het "i" van info.

Edit ;

Weet je een knop niet, kijk in je keymap.xml je ziet dan direct welke knop voor welke functie is en kunt natuurlijk ook functies toevoegen of wijzigen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Hoe is het gelukt?
Misschien dat iemand anders er ook iets aan heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Ah, ik heb wat gevonden!

Met deze launcher kan ik precies kiezen hoe ik XBMC wil starten en in welke resolutie. Ideaal!

Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:43:
[...]
offtopic:
Hoe is het gelukt?
Misschien dat iemand anders er ook iets aan heeft :)
Eerst heb ik het proggie PS3 Remote Application geinstalleerd.
Daarna ben ik naar configuratiescherm-bluetooth apparaten-toevoegen- mijn apparaat is geinstalleerd en gereed voor detectie aangevinkt. Terwijl hij zoekt druk je op de START en ENTER toets op je ps3 remote. Dan kies je bij het volgende scherm voor GEEN SLEUTEL en dan werkt het:)
Heb de volgende ini gebruikt voor PS3 Remote Application:

<settings version="1.0" smsinput="Y">
<key repeat="N">83</key>
<key repeat="N">17,16,65</key>
<key repeat="N">.</key>
<key repeat="N">17,85</key>
<key repeat="N">8</key>
<key repeat="N">.</key>
<key repeat="N">97</key>
<key repeat="N">98</key>
<key repeat="N">99</key>
<key repeat="N">100</key>
<key repeat="N">101</key>
<key repeat="N">102</key>
<key repeat="N">103</key>
<key repeat="N">104</key>
<key repeat="N">105</key>
<key repeat="N">96</key>
<key repeat="N">17,69</key>
<key repeat="N">17,77</key>
<key repeat="N">17,65</key>
<key repeat="N">9</key>
<key repeat="N">77</key>
<key repeat="N">17,16,77</key>
<key repeat="N">67</key>
<key repeat="N">8</key>
<key repeat="N">17,84</key>
<key repeat="N">73</key>
<key repeat="N">27</key>
<key repeat="N">17,79</key>
<key repeat="Y">38</key>
<key repeat="Y">40</key>
<key repeat="Y">37</key>
<key repeat="Y">39</key>
<key repeat="N">13</key>
<key repeat="N">17,18,88</key>
<key repeat="Y">34</key>
<key repeat="Y">33</key>
<key repeat="N">.</key>
<key repeat="Y">107</key>
<key repeat="Y">109</key>
<key repeat="N">17,18,77</key>
<key repeat="N">.</key>
<key repeat="N">.</key>
<key repeat="Y">17,16,66</key>
<key repeat="Y">17,16,70</key>
<key repeat="Y">17,66</key>
<key repeat="Y">190</key>
<key repeat="Y">33</key>
<key repeat="Y">34</key>
<key repeat="N">80</key>
<key repeat="N">88</key>
<key repeat="N">32</key>
</settings>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:20:
[...]

Als elke film in een aparte map staat, heb je dan bij 'Set Content' ook de 'Scan Recursively'-optie aangezet?
Anders scant hij de onderliggende folder natuurlijk niet. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:42:
[...]

Op het toetsenbord is het "i" van info.

Edit ;

Weet je een knop niet, kijk in je keymap.xml je ziet dan direct welke knop voor welke functie is en kunt natuurlijk ook funties toevoegen of wijzigen.
In Windows is het equivalent voor de witte knop op de xbox-remote gewoon rechtermuisknop. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Fire69 op 17-01-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:22:

In Windows is het equivalent voor de witte knop op de xbox-remote gewoon rechtermuisknop. :)
Klopt, maar ik laat mijn muis ook gelijk los zodra ik in xbmc kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:34:
[...]

Klopt, maar ik laat mijn muis ook gelijk los zodra ik in xbmc kom.
Ik ook. ;)
Daarom kan je ook de 'rechtermuistoets-click-emulatie-knop' op je keyboard gebruiken :P

[edit]
Even iets anders.
Ik heb in XBMC Live een apt-get upgrade en een dist-upgrade gedaan.
Blijkbaar doet dit enkel een update van de linux op de stick. Ik had gehoopt dat ik zo ook XBMC kon updaten... :/

Iemand een idee hoe ik XBMC naar een nieuwe svn kan krijgen? PPA toevoegen?

[ Voor 33% gewijzigd door Fire69 op 17-01-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
fatshark schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 17:18:
[...]

Tadream heb jij je xbox naar NTSC omgezet en draai jij ook op 720 ?
Ik heb de video cache naar 4096 gezet lijkt beter te gaan.
Die framerate conversion heb je dit op None of Play PAL blabla NTSC?
Mijn xbox staat op NTSC en tv ondersteund NTSC
Nee ik zit gewoon op Pal, heb 'nog' een ouderwetse 32inch CRT.
Als je hem op NTSC draait gaat misschien het verhaal van die framerate conversion
niet op, geen idee. Gewoon uitproberen.
Vind het overigens wel apart dat ik die cache van de lokale schijf op max moet
zetten, terwijl hij standaard op de laagste stand staat. Maar ja als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Fire69 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:53:

Even iets anders.
Ik heb in XBMC Live een apt-get upgrade en een dist-upgrade gedaan.
Blijkbaar doet dit enkel een update van de linux op de stick. Ik had gehoopt dat ik zo ook XBMC kon updaten... :/

Iemand een idee hoe ik XBMC naar een nieuwe svn kan krijgen? PPA toevoegen?
PPA toevoegen ja, xbmc.org => downloads => instructions en dan kom je hier:
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=185738

8.10 is de laatste versie, mocht je deze hebben moet je inderdaad de SVN versie gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door XiniX88 op 18-01-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 02:24
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:39:
GBW. Iemand (tvalacarta) heeft spaanse kanalen gemaakt voor XOT-uzg
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=43778
Had ik al gezien. Maar de maker van de kanalen is niet echt heel netjes te werk gegaan. Icoontjes zijn lelijk, python script niet compleet of niet volgens de specs. Maar het is wel leuk om te zien dat er mensen gebruik van maken.

Ik heb zelf al aangeboden om zijn kanalen bij mij te hosten zodat ook de auto update functie werkt.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Ah, ik heb wat gevonden!

Teveel onderbroken punten heeft met je netwerk instellingen te maken. Kan ik met XOT niks aan doen. Sowieso werkt een deel van de streams onder Windows XBMC niet goed.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GBW Heb een tijdje terug de mediastream skin voor Xot gemailt en nooit iets van je vernomen.
Heb je de mail wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark

fatshark

fat to da bone

Tadream schreef op zondag 18 januari 2009 @ 01:20:
[...]

Nee ik zit gewoon op Pal, heb 'nog' een ouderwetse 32inch CRT.
Als je hem op NTSC draait gaat misschien het verhaal van die framerate conversion
niet op, geen idee. Gewoon uitproberen.
Vind het overigens wel apart dat ik die cache van de lokale schijf op max moet
zetten, terwijl hij standaard op de laagste stand staat. Maar ja als het werkt.
OK op PAL of 480 heb ik idd geen last van schokjes meer.
Op NTSC 720 zie ik helaas nog af en toe schokjes.
Ik neem het maar voor lief of als iemand nog een ideetje heeft, gaarne.

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiniX88 Je had het laatst over android.
Heb je dit toevallig gezien.
Android XBMC Remote Control

Edit:

Puck zou jij a.u.b. kunnen proberen of de remote appl van XiniX88 op de Iphone werkt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:23:
GBW Heb een tijdje terug de mediastream skin voor Xot gemailt en nooit iets van je vernomen.
Heb je de mail wel gehad.
Eh, kennelijk niet dus. Zou je hem nog eens kunnen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem zojuist weer gemailt.
Neem aan dat het mail adres op je site juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:56:
Puck zou jij a.u.b. kunnen proberen of de remote appl van XiniX88 op de Iphone werkt.
Nu voor je geprobeerd, maar doet wel wat rare dingen. Opent de submenu items onder elkaar (de vorige pagina verdwijnt niet). Beetje lastig uit te leggen, maar ik denk dat dit met een goede skin wel opgelost kan worden. Het is trouwens wel gewoon goed werkbaar, niks aan de hand.

Touch kan ik niet zo gauw testen, denk dat ik GD niet (goed) heb draaien.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt man, ga waarschijnlijk de Iphone halen kan ik lekker wat aankloten en wat ervaringen ermee opdoen. Heb die nog niet veel in die zaken. Momenteel nog in bezit van een bakelieten Nokia 6600. :N
Jullie zien de evt vragen wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
XiniX88 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:24:
[...]

PPA toevoegen ja, xbmc.org => downloads => instructions en dan kom je hier:
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=185738

8.10 is de laatste versie, mocht je deze hebben moet je inderdaad de SVN versie gebruiken.
Done and done! :)
Nu werkt mijn Weather Fanart tenmiste. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Fire69 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:22:

[...]

Als elke film in een aparte map staat, heb je dan bij 'Set Content' ook de 'Scan Recursively'-optie aangezet?
Anders scant hij de onderliggende folder natuurlijk niet. :)

[...]

Hier kan het misschien aan liggen? Zal eens scannen met deze optie uit. Wat betekend scan recursively eigenlijk? :P

Als ik er een nieuw film bij zet, wordt deze dan automatisch gegescand zodra xbmc opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Recursief een map doorzoeken betekent dat hij ook alle submappen gaat zoeken. Als de optie al aan staat dan was dat het probleem dus niet.

Het automatisch scannen bij opstarten doet hij alleen als je dat ingesteld hebt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:14:

[...]

Hier kan het misschien aan liggen? Zal eens scannen met deze optie uit. Wat betekend scan recursively eigenlijk? :P

Als ik er een nieuw film bij zet, wordt deze dan automatisch gegescand zodra xbmc opstart?
Als je film in aparte mappen staan, moet die optie normaagezien aan staan.
'Scan recursively' betekend dat hij onderliggende mappen moet meenemen. :)

Als je nieuwe films erbij zet en je wil dat XBMC die inscanned bij het opstarten, moet je in de opties bij Videos - Library 'Update Library on startup' aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Heeft iemand ervaringen met XBMC op Linux en Windows? Levert het een snelheidswinst op of is het te verwaarlozen en niet de moeite waard om me in linux te verdiepen (XBMC live werkt niet op mijn pc dus er zit vast meer werk in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
xbmc onder linux werkt lekker snel, als je alles aan de praat krijgt. Voor mijn gevoel was het programma op linux zelfs iets sneller dan onder windows, maar marginaal verschil hoor (ubuntu 8.10 en winxp home). Mijn ervaring is vooral dat je onder linux dingen tegenkomt, helemaal als je ermee begint, die volkomen onlogisch lijken (op het eerste gezicht of dat ook blijven). Bij mij was het probleem dat ik in xbmc geen mappen kon toevoegen via de normale locatie toevoegen procedure (zoals het ook op de xbox gaat).

Heb dit probleem niet getekkeld omdat ik plotsklaps ineens weer eens genoeg had van linux vanwege al die dingen die je moet uitzoeken als iets niet direct werkt. (uitzoeken duurt niet zo lang, is genoeg ondersteuning meestal, maar als je heel vaak een klein beetje uitzoekwerk moet doen wordt je er gauw zat van). Dus maar weer naar winxp gegaan. Ik zou zeggen, niet de moeite waard, tenzij het je leuk lijkt linux te leren kennen, want dat is wel heel leuk en leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mar2zz schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:10:
xbmc onder linux werkt lekker snel, als je alles aan de praat krijgt. Voor mijn gevoel was het programma op linux zelfs iets sneller dan onder windows, maar marginaal verschil hoor (ubuntu 8.10 en winxp home). Mijn ervaring is vooral dat je onder linux dingen tegenkomt, helemaal als je ermee begint, die volkomen onlogisch lijken (op het eerste gezicht of dat ook blijven). Bij mij was het probleem dat ik in xbmc geen mappen kon toevoegen via de normale locatie toevoegen procedure (zoals het ook op de xbox gaat).

Heb dit probleem niet getekkeld omdat ik plotsklaps ineens weer eens genoeg had van linux vanwege al die dingen die je moet uitzoeken als iets niet direct werkt. (uitzoeken duurt niet zo lang, is genoeg ondersteuning meestal, maar als je heel vaak een klein beetje uitzoekwerk moet doen wordt je er gauw zat van). Dus maar weer naar winxp gegaan. Ik zou zeggen, niet de moeite waard, tenzij het je leuk lijkt linux te leren kennen, want dat is wel heel leuk en leerzaam.
QFT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:14:

XBMC kun je ook op nederlands zetten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik extended desktop met mijn ati radeon HD4870x2.
Ik gebruik Ultramon om me xbmc op mijn 2de monitor te krijgen(krijg het alleen niet werkend, maargoed)
Is er een manier om XBMC altijd te laten reageren op mijn remote? ALs ik bijv iets doe op mijn hoofscherm dan is xbmc uiteraard niet meer de hoofdprogramma waardoor me remote niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:51:
Heb hem zojuist weer gemailt.
Neem aan dat het mail adres op je site juist is.
hmm, nog niks binnen. Neem aan dat je hem naar uitzendinggemist.vx[@t]gmail[d0t]com hebt gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

* Brantje wacht op een nieuwe xbox release. Kom op Bigfoot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:03:
[...]

hmm, nog niks binnen. Neem aan dat je hem naar uitzendinggemist.vx[@t]gmail[d0t]com hebt gestuurd?
Oops, foutje in adres 7(8)7
Nu zul je hem wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Third-party SVN builds for the community (unofficial and unsupported)

http://ocs.nl/xbmc/

Ik was hem hier in 't forum nog niet tegengekomen.

Mijn problemen waren niet heel erg spannend, maar wel verholpen met deze versie.

msvcr71.dll was niet te vinden en een probleem met de refreshrate @1080P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik draai al een tijdje een build van Jester zonder problemen, verleden week had ik echter een nieuwe build geinstalleerd, toen kreeg ik XBMC niet meer uit beeld. :P
Als ik Alt-Tab naar een ander programma, zag ik wel de taskbar, maar XBMC bleef gewoon op de voorgrond staan.
Welke build gebruik jij, bokko!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Mar2zz schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:10:

Mag ik het er niet mee eens zijn, behalve op je puntje dat Linux soepeler lijkt. De linux versie is in mijn ogen namelijk makkelijker:
- Geen windows XP te hoeven installeren
- Geen drivers erbij te knallen
- Niet hoeven te zorgen dat XBMC direct opstart als windows is geladen

Linux werkt (bij mij dan) out of the box. Wat je kan proberen is gewoon de live CD (niet geschoten altijd mis) mocht die je bevallen kan je hem in no-time op je hardeschijf knallen of op een USB Stick. Ook zou het hetzelfde moeten werken als de Windows release. Jammer dat jou ervaring anders was.

Zelf heb ik gekozen voor linux vanwege het makkelijk centrale beheer en updaten (aptitude update && aptitude upgrade en je hebt b.v. de laatste SVN versie, knal dit in een CRON job, en je machine is vanzelf up to date).

Dit laatste is overigens het enige wat ik echt into linux heb gedaan, wat dus misschien niet voor beginners is te doen, maar ook niet nodig is (het doet niet af aan de functionaliteit die XBMC je geeft). Ik zoek nu alleen nog een manier om de machine in hibernate te zetten ipv te shutdownen XBMC.shutdown() functie dus verbouwen. Scheelt weer aardig wat in startup time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
De live-versie proberen doet inderdaad geen pijn. Als die direct werkt dan is het natuurlijk helemaal ok. Maar alleen xbmc draaien is voor mij niet genoeg. Ik wil op een pc meer doen dan alleen media bekijken en luisteren.

Ik wil ook downloaden/ftd'en/taggen/meervoudig hernoemen/subtitles aanpassen. Dit kan allemaal ook in linux, maar daar is geconfigureer voor nodig. (repo's toevoegen, wine gebruiken (in mijn geval, ik heb een onmisbare windows-app), fstab editen voor mounts (of is dat niet nodig vanuit xbmc?), maar wel nodig voor mijn downloadprogsels enzo.

Ik wil helemaal niet linux bashen. Ik heb er een haat/liefde verhouding mee. Een week terug was het nog liefde. Met xp heb ik alleen een liefde-verhouding. XBMC heb ik keiharde s*x mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
XiniX88 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:13:
[...]

Mag ik het er niet mee eens zijn, behalve op je puntje dat Linux soepeler lijkt. De linux versie is in mijn ogen namelijk makkelijker:
- Geen windows XP te hoeven installeren
- Geen drivers erbij te knallen
- Niet hoeven te zorgen dat XBMC direct opstart als windows is geladen

Linux werkt (bij mij dan) out of the box. Wat je kan proberen is gewoon de live CD (niet geschoten altijd mis) mocht die je bevallen kan je hem in no-time op je hardeschijf knallen of op een USB Stick. Ook zou het hetzelfde moeten werken als de Windows release. Jammer dat jou ervaring anders was.

Zelf heb ik gekozen voor linux vanwege het makkelijk centrale beheer en updaten (aptitude update && aptitude upgrade en je hebt b.v. de laatste SVN versie, knal dit in een CRON job, en je machine is vanzelf up to date).

Dit laatste is overigens het enige wat ik echt into linux heb gedaan, wat dus misschien niet voor beginners is te doen, maar ook niet nodig is (het doet niet af aan de functionaliteit die XBMC je geeft). Ik zoek nu alleen nog een manier om de machine in hibernate te zetten ipv te shutdownen XBMC.shutdown() functie dus verbouwen. Scheelt weer aardig wat in startup time.
Typisch antwoord van een Linux-gebruiker. :P

Ik durf er mijn hoofd op te verwedden dat er meer Linux-gebruikers problemen hebben met XBMC dan Windows-gebruikers. :)

Voorbeeldje, ik ben net 2 uur bezig geweest met zoeken hoe je XBMC Live op meer dan 1 wireless netwerk kan laten connecteren.
Dat duurt in Windows welgeteld 2 minuten... ;)

Het is heel simpel:
- Ben je een Windows-gebruiker, blijf bij de Windows-versie.
- Ben je een Linux-gebruiker, installeer Ubuntu en doe je ding.
- Wil je als Windows-gebruiker voelen hoe pijnlijk Linux in den beginne is, gebruik de Live-versie :+
Mar2zz schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:51:
[...]
XBMC heb ik keiharde s*x mee :).
:D

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 20-01-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Fire69 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 08:17:
Ik draai al een tijdje een build van Jester zonder problemen, verleden week had ik echter een nieuwe build geinstalleerd, toen kreeg ik XBMC niet meer uit beeld. :P
Als ik Alt-Tab naar een ander programma, zag ik wel de taskbar, maar XBMC bleef gewoon op de voorgrond staan.
Welke build gebruik jij, bokko!?
XBMCSetup-Rev17142-jester.exe

[ Voor 4% gewijzigd door bokko! op 20-01-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Vreemd, rev17202 geeft bij mij nog steeds hetzelfde probleem.

Zelfs als ik XBMC (Windowed) kies, opent hij full-screen en blijft hij altijd on top... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:33:
Vreemd, rev17202 geeft bij mij nog steeds hetzelfde probleem.

Zelfs als ik XBMC (Windowed) kies, opent hij full-screen en blijft hij altijd on top... :?
Deze bug is er in geslopen bij de laatste builds en zijn er aan het werken om deze weer op te lossen.

In de Kricker build is de Intel patch van rev 16912 verwijderd en Alt-Tab werkt dan ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

Die link komt uit op een lege pagina van SF, is het project gestopt ofzo?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-8one schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:21:
[...]

Die link komt uit op een lege pagina van SF, is het project gestopt ofzo?
Kijk hier maar.

XBMControl - A compact remote XBMC controller for Windows (.NET 3.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
XiniX88 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:13:
[...]

Ik heb de live cd geprobeerd. Kreeg geen beeld. Heb daarna een ubuntu live cd geprobeerd, kon jammer genoeg niet eens de resolutie aanpassen en de audio werkte niet. Best jammer want ik heb best goede ervaring met Ubuntu op mijn laptops. Misschien wel leuk om er eens mee te spelen maar vermoed dat het genoeg moeite kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
m3gA schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:11:
[...]

Ik heb de live cd geprobeerd. Kreeg geen beeld. Heb daarna een ubuntu live cd geprobeerd, kon jammer genoeg niet eens de resolutie aanpassen en de audio werkte niet. Best jammer want ik heb best goede ervaring met Ubuntu op mijn laptops. Misschien wel leuk om er eens mee te spelen maar vermoed dat het genoeg moeite kost.
offtopic:
Blijf het raar vinden dat je Windows installeert, je geen resolutie in kan stellen, praktisch niets van de hardware op een juiste wijze wordt herkend, er voor alles drivers moeten worden geïnstalleerd, deze vaak nog moeten worden geconfigureerd en dat dit door de meeste mensen als "normaal" wordt bestempeld, terwijl je een Linux besturingssysteem installeert en erna nog voor een minimale hoeveelheid hardware op een vaak goed gedocumenteerde manier "drivers" installeert dat dit dan niet normaal is...

Ik wil hier geen discussie over aanzwengelen (komt ie nu mee, na het bovenstaande.. 8)7 ) maar vind het persoonlijk gewoon opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
berties schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:39:
[...]

offtopic:
Blijf het raar vinden dat je Windows installeert, je geen resolutie in kan stellen, praktisch niets van de hardware op een juiste wijze wordt herkend, er voor alles drivers moeten worden geïnstalleerd, deze vaak nog moeten worden geconfigureerd en dat dit door de meeste mensen als "normaal" wordt bestempeld, terwijl je een Linux besturingssysteem installeert en erna nog voor een minimale hoeveelheid hardware op een vaak goed gedocumenteerde manier "drivers" installeert dat dit dan niet normaal is...

Ik wil hier geen discussie over aanzwengelen (komt ie nu mee, na het bovenstaande.. 8)7 ) maar vind het persoonlijk gewoon opmerkelijk.
offtopic:
Ik wilde hier geen Windows / Linux discussie beginnen ;) Wilde alleen weten wat de meerwaarde voor mij was om op Linux over te stappen en of het de moeite waard was om er veel tijd in te steken aangezien ik nooit echt veel aan Linux heb besteed.

[ Voor 5% gewijzigd door m3gA op 21-01-2009 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Ik twijfelde ook of ik Ubuntu ging draaien op mijn nieuwe htpc, maar ben er achter dan Windows voor mij toch verstandiger is.
Ook al omdat ik geen ervaring heb met Linux, ik zag deze tutorial die me er wel doorheen zou helpen maar daaronder staat weer vermeldt dat Intrepid nog geen support heeft voor multicore processoren...

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=44019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kijk, en Berties maar beweren dat XBMC op Linux helemaal automatisch gaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Fire69 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:46:
[...]

Kijk, en Berties maar beweren dat XBMC op Linux helemaal automatisch gaat. :+
Dat lijkt mij dan ook een onjuist voorbeeld. Daar wordt uitgegaan van een minimale Ubuntu installatie van 9,9 MB !!!! Dat is dus een extreem minimale installatie waarbij je vervolgens alleen installeert wat je echt nodig hebt. Je kunt moeilijk verwachten dat je een OS hebt met een installatieformaat van ~10Mb en dat alle ondersteuning aan hardware en de benodigde software daar in zit.
Dus de vergelijking van die Ubuntu installatie met Windows gaat naar mijn idee niet op.

Als je uitgaat van een standaard Ubuntu installatie dan heb je voldoende aan het volgende;
code:
1
2
3
echo "deb http://ppa.launchpad.net/team-xbmc-intrepid/ubuntu intrepid main" >> /etc/apt/sources.list
deb-src "http://ppa.launchpad.net/team-xbmc-intrepid/ubuntu intrepid main"  >> /etc/apt/sources.list
apt-get update && apt-get install xbmc

En voor de mensen met een vrees voor de console;
System → Administration → Software Sources → Add new repository → "deb http://ppa.launchpad.net/team-xbmc-intrepid/ubuntu intrepid main" en "deb-src http://ppa.launchpad.net/team-xbmc-intrepid/ubuntu intrepid main" dan naar Applications → add/remove → xbmc

En over de multi-cores ondersteuning van Intrepid, die is er wel en al heel lang (zeker sinds 2001 is er multi-core support in de Linux kernel). Maar het klopt dat er op dit moment met de laatste versie van XBMC op Ubuntu problemen zijn met een goede gelijkmatige verdeling van de taken/threads over de verschillende cores. Daar is ook een oplossing voor (work-around), die werkt, maar dat is natuurlijk niet ideaal. Het zal een kwestie van tijd zijn voordat dit probleem verholpen is. Ik verwacht dat dit niet al te lang gaat duren, als de fout dus gevonden is en er ook een oplossing is, dan moet het alleen nog op een juiste wijze in de code van XBMC verwerkt worden. De performance is o.a. daarom ook minder van XBMC onder Linux ipv Windows. Dit heeft ook veel te maken met de slechtere ondersteuning van HD-decoding op de GPU ipv door de CPU. Dat geeft de doorslag voor een keuze qua performance op een niet top systeem (<3Ghz Intel) om voor XBMC op Windows te gaan.
Dit is alleen een ander verhaal dan dat het moeilijker / lastiger is om XBMC onder Ubuntu te installeren dan onder Windows.

offtopic:
Ik persoonlijk vindt het onder Ubuntu eenvoudiger en minder werk dan in Windows.... waarom andere dit als moeilijk, lastig en hobby-werk definiëren is mij niet helemaal duidelijk. Het gaat op een andere manier dan in Windows, en dus is er misschien sprake van onbekendheid maar om dit nu als heel lastig te betitelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Dan wacht ik nog even tot die problemen zijn opgelost iig.

Mijn plan is om Windows te installeren en dan Ubuntu als dualboot zodat ik eens een beetje kan aankloten.

Welke Windows is het snelst denken jullie?
Gewoon XP Pro x64 installeren of is Vista tegenwoordig toch qua snelheid alweer in de buurt en dus wellicht de betere keuze?

Zo ja, is de basic Vista dan sneller (want kaler) dan Ultimate?

[ Voor 8% gewijzigd door Nasty Nate op 21-01-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
berties schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:13:
[...]

offtopic:
Ik persoonlijk vindt het onder Ubuntu eenvoudiger en minder werk dan in Windows.... waarom andere dit als moeilijk, lastig en hobby-werk definiëren is mij niet helemaal duidelijk. Het gaat op een andere manier dan in Windows, en dus is er misschien sprake van onbekendheid maar om dit nu als heel lastig te betitelen..
offtopic:
Ik heb 6 maand puur Ubuntu 8.04 gedraaid op mijn laptop, en ik heb in die tijd meer kilometers commando's in de console getyped dan in ~10 jaar met DOS. Google heeft serieuse overuren moeten draaien om bepaalde dingen (niet specifiek XBMC hoor, vooral Compiz en zo...) aan de praat te krijgen en te houden. :P
Ik vind dat je met Linux gewoon veel meer prutserig onderhoudswerk hebt, dan in Windows.
Dat standby/resume maar niet werkend geraakte heeft voor mij de doorslag gegeven om terug naar Windows over te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Fire69 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:41:
[...]

offtopic:
Ik heb 6 maand puur Ubuntu 8.04 gedraaid op mijn laptop, en ik heb in die tijd meer kilometers commando's in de console getyped dan in ~10 jaar met DOS. Google heeft serieuse overuren moeten draaien om bepaalde dingen (niet specifiek XBMC hoor, vooral Compiz en zo...) aan de praat te krijgen en te houden. :P
Ik vind dat je met Linux gewoon veel meer prutserig onderhoudswerk hebt, dan in Windows.
Dat standby/resume maar niet werkend geraakte heeft voor mij de doorslag gegeven om terug naar Windows over te stappen
Beter vechten jullie dit uit via de mail ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
We kunnen het ook gewoon hier bij laten, want deze discussie is al 1000x gedaan, en zal nog evenvaak terug komen, zonder 'winnaar' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:54:
We kunnen het ook gewoon hier bij laten, want deze discussie is al 1000x gedaan, en zal nog evenvaak terug komen, zonder 'winnaar' :P
De xbox is de grote winnaar \o/

Moet ik zeggen dat ik XBMC voor Linux nog niet op de XDSL geprobeerd heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
xbmc op de playstation 3 in de alternatieve linux-bootmode...
Man, man, man... Ik moet er bijna van huilen zo mooi vind ik dat multi-platform gebeuren van xbmc. Ik heb zoveel onbegrensd respect voor de dev's en dergelijke dat ze zomaar ineens van een xbox naar de 3 andere grote OS'en overstapten met zo een mooi compleet product zonder featureverlies en dergelijke. Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar... Waarom zie je dat zo weinig in programmaland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nou, eigenlijk zijn ze maar naar 1 ander platform overgestapt. Dat MacOS toevallig dezelfde basis draait, was mooi meegenomen. :)
Eigenlijk moet je heel veel respect hebben voor WiSO dat die gast op zijn eentje zo'n grafisch programma voor Linux weet om te bouwen naar Windows. _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Weet iemand een mogelijkheid om binnen xbmc webstreams te recorden? vroeger (in de xbox versie althans) zat deze functie er standaard in..

En ik weet niet of meer mensen hier last van hebben maar XOT werkt bij mij alles behalve stabiel op windows.. de meeste van de streams werken niet of ik krijg weer een melding over "to many connections..."

Python scripts zijn heel erg leuk enzo maar ik kan niet zeggen dat dit rete stabiel draait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
anandus schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:56:
[...]
De xbox is de grote winnaar \o/

Moet ik zeggen dat ik XBMC voor Linux nog niet op de XDSL geprobeerd heb :+
Die heb ik ook nog :) maar die speelt jammer genoeg geen full hd. doet het een stuk beter dan de PC versie.
Pagina: 1 ... 18 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>