[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.322 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:30:
ik heb mij deze middag bezig gehouden om moviemeter scraper werkend te krijgen,

De scraper code staat op http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?p=263371#post263371
;)
Mooi man!
Dit wil ik wel even testen, weet alleen onder welk bestandsnaam en extensie moet opslaan en waar ik hem vervolgens moet plaatsen om hem door xbmc te laten herkennen.

Heb je hem trouwens ook al via trac aan xbmc overhandigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
hebben meer mensen er last van dat hun beeld echt enorm gaat trillen wanneer ze de nieuwe t3ch update hebben gedaan (301208 die update)? heb hem nu weer op de update van 071208 gedaan en nu doet hij het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:35:
[...]

Mooi man!
Dit wil ik wel even testen, weet alleen onder welk bestandsnaam en extensie moet opslaan en waar ik hem vervolgens moet plaatsen om hem door xbmc te laten herkennen.

Heb je hem trouwens ook al via trac aan xbmc overhandigd?
Plak het in een tekstbestand (opslaan) hernoem de extensie .txt naar .xml en plaats deze in :

XBMC/System/scrapers.

Wil je helemaal goed doen plaats je er ook nog een thumb bij.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:47:
[...]

Plak het in een tekstbestand (opslaan) hernoem de extensie .txt naar .xml en plaats deze in :

XBMC/System/scrapers.

Wil je helemaal goed doen plaats je er ook nog een thumb bij.
Natuurlijk wil ik het goed doen, ik ga er een mooie thumb bij plaatsen.
Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Workaholic schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:24:
[...]

Zo heb ik recent ook de xbox in de woonkamer aangesloten op mijn nieuwe 50" plasma. Upscalen naar 720/1080 doet hij prima, maar het afspelen gaat helaas niet altijd zo soepel.

Hij lijkt soms te laggen en de fps info geeft dan duidelijk flinke drops weer. Ik vrees dus dat de cpu niet snel genoeg is voor het upscalen van dvdtjes via het netwerk.

Ik dacht eerst dat het aan de zware skins zou liggen, maar zelfs met een default skin heb ik hetzelfde probleem.

Kan iemand mij vertellen of een mediacenter pc met de windows versie van xbmc dit wel aankan?

Ik heb overigens ook al op 720p getest ipv 1080, allebei "laggen" ze af en toe.

Hebben andere mensen hier ook last van? Het vreemde is dat mijn andere xbox hier geen last van heeft, dus ik zal deze van de week voor alle zekerheid even swappen. Moet zeggen dat deze wel aan een kleinere LCD hangt (wel in 720p).
[...]
Of je xbox nu aan een 32" LCD of een 50" Plasma hangt, dat doet er helemaal niet toe natuurlijk, 720p is 720p voor je xbox :)

ISO's streamen via het netwerk gaat hier heel goed... op 1 voorwaarde!! Deinterlacing mag niet op Auto staan, want dan krijg ik ook schokkend beeld. Ik kies nu gewoon Deinterlace en dan gaat het allemaal perfect goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Workaholic schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:24:
Ik heb thuis 3 xboxen staan, voor op kantoor, woonkamer en onze slaapkamer.

Tot op heden altijd erg tevreden geweest en alles heeft altijd perfect gewerkt.. en dat allemaal voor + - 50 euro per xbox via marktplaats.

Zo heb ik recent ook de xbox in de woonkamer aangesloten op mijn nieuwe 50" plasma. Upscalen naar 720/1080 doet hij prima, maar het afspelen gaat helaas niet altijd zo soepel.

Hij lijkt soms te laggen en de fps info geeft dan duidelijk flinke drops weer. Ik vrees dus dat de cpu niet snel genoeg is voor het upscalen van dvdtjes via het netwerk.

Ik dacht eerst dat het aan de zware skins zou liggen, maar zelfs met een default skin heb ik hetzelfde probleem.

Kan iemand mij vertellen of een mediacenter pc met de windows versie van xbmc dit wel aankan?

Ik heb overigens ook al op 720p getest ipv 1080, allebei "laggen" ze af en toe.

Hebben andere mensen hier ook last van? Het vreemde is dat mijn andere xbox hier geen last van heeft, dus ik zal deze van de week voor alle zekerheid even swappen. Moet zeggen dat deze wel aan een kleinere LCD hangt (wel in 720p)..

Als laatste, bij een kennis heb ik dezelfde component/optische kabel in gebruik, maar wij krijgen hier geen voor geen mogelijk de mogelijkheid om optisch geluid (dts/dobly) aan te zetten bij settings in xbox media center. De optie blijft gewoon "gray". Iemand een idee? Ik heb digitaal geluid in de microsoft xbox dashboard al aangezet. Bij mij gaat het perfect, met dezelfde kabel. Iemand idee wat hier mis gaat?
Probeer anders een mac mini (1,83 / 2,0ghz) via marktplaats aan te schaffen. En een mooi apparaat en prima resultaten met afspelen van 720p/1080p. Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ben vandaag bezig met het installeren van dutchradiostreams. Volgens de readme moeten de volgende zaken gebeuren:

Installation instructions

1. Extract the files to your harddrive
2. Upload the content to a folder on your Xbox (for example 'Music' on your E or F drive.)
3. Set your "Unknown type cache - Internet" at 256 kb
4. Go to Music on the homescreen and select 'Add Location'
5. Select the folder you placed the content in.

Nu wil het feit dat ik de optie "add location" in het homescreen van my music (?) niet terug kan vinden. Kan het zijn dat de versie van mijn xbmc te oud is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je hebt het waarschijnlijk uitgezet in de opties. :)
Maar je kan het via het context-menu ook.
Xbox - Witte knop (dacht ik?)
Windows - Rechter muisknop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Bigfoot, wanneer is de nieuwe xbox release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Oe, dat wil ik ook wel weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

heeft iemand XBMC draaien op een Acer Aspire X3200 ?

Ik wil mijn xbox gaan vervangen en wil hem op op een kleine stille pc draaien, dus die acer of een EEE Box van Asus. Iemand nog andere tips?
(liefst iets waar windows op draait)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 21:49

mr_fragle

Don't forget the guide

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:20:
[...]

De info's scrapen kan tot heden alleen maar met xbmc.
Op de pc gaat het sneller en zou je de bib kunnen exporteren naar de xbox maar de thumbs neemt ie niet mee ook als je de thumb map kopieert.
Uiteindelijk moet je toch gaan scrapen met de xbox. en dan is het verrekte handig als je het maar een keer hoeft te doen, fouten heb je er al uitgefilterd in xbmc windows.

Edit:
In windows test je ook niet de hele zooi maar telkens een stuk of 20 cd's voeg ze toe aan de bib en kijk naar fouten in ID3 Tags en covers. Haal deze eruit wis de bib en thumbs en voeg ze weer toe.
Heb je het goed gedaan, zouden ze nu goed moeten zijn en xbox ready. Volgende cd's.

Het ophalen van de .nfo files heeft geen zin in xbmc windows (hij zet deze in de userdata vind je niet terug en eporteren zie hierboven), doe dit op de xbox. (vink dit uit in xbmc windows) Later is dit mogelijk met Media Companion. Even geduld nog.

Folder.jpg toevoegen heb ik handmatig gedaan wilde mooie grote covers min 300 x 300.

Wat wil je ermee gaan doen met die htpc, kunt er namelijk ook een Nas server van maken.
HD :N
Het mp3 verhaal los ik inderdaad dan wel gewoon lokaal op. Dan maar 1 malig "zelf" de folder.jpg toevoegen. Op zich geen probleem. En met een tv-serietje op de achtergrond ook niet echt vervelend. Foldernamen en bestandsnamen zijn al netjes. En ook de tags zijn in orde. Op een lijst van tig albums maakt het me ook niet uit als ergens wat foute info :)

Wat betreft je voorstel om mijn oude pc te gebruiken. Dat is helemaal geen slecht idee. Voordeel is dan wel dat mijn storage altijd online is, terwijl ik daar nu mijn laptop voor aan moet zetten (las op xbmc forum dat als je je xbmc aanzet terwijl storage offline is je libary leeggegooid wordt). Maar als mijn pc dan toch als fileservertje gaat draaien kan ik net zo goed die pc als "niet-HD-HTPC". Voordeel is dan dat scrapen enzo sneller gaat :) Weet zo alleen uit mijn hoofd niet of die vidkaart tv-uit heeft (gf3, 6 jaar oud ding ofzo). Zit helaas ook maar 10mbit kaartje en maar 512 geheugen. Hoop dat dit genoeg is om de xbox qua preformance te overklassen. En ik hoop dat ik nog ergens een stille fan en kleine case vandaag kan halen. Zal wel project voor naar de tentamens gaan worden :D

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
mr_fragle schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:52:
[...](las op xbmc forum dat als je je xbmc aanzet terwijl storage offline is je libary leeggegooid wordt).
Dat kan ik in ieder geval ontkrachten, zelf meerdere keren gedaan, echter staat alles er nog in... (heb ik het wel over de laatste 8.10 release voor linux) maar kan me voorstellen dat dit voor alle 8.10 releases geld. Verder zelf ook maar een nieuw HTPCtje besteld... Mn vorige trok de "vogels" niet in de full HD planet earth (ok de PC zelf was ook gewoon oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
ik heb sinds kort last van trillend beeld. weet iemand of dit ligt aan de instellingen in xbmc, of dat het ergens anders aan ligt. aan de kabels zitten heeft geen zin. en het is ook tijdelijk. op het filmpje is het te zien, op het einde stopt het in eens.
http://www.youtube.com/watch?v=ghGRjFRnEpo

heb de fout al gevonden denk ik. ik heb de xbox via scart aangesloten en mijn computer via de tulp ingang aan de voorkant. ik heb deze er nu uitgetrokken en het beeld is weer goed. (kreeg ook nog een kleine schok van die stekker :D )

[ Voor 29% gewijzigd door stavast op 06-01-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerveza schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:50:
heeft iemand XBMC draaien op een Acer Aspire X3200 ?

Ik wil mijn xbox gaan vervangen en wil hem op op een kleine stille pc draaien, dus die acer of een EEE Box van Asus. Iemand nog andere tips?
(liefst iets waar windows op draait)
Vind dit een hele mooie.

Dell NEW Studio HybridTM

Zie ook forum XBMC.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb sinds kort op mijn Xbox met Mediastream het probleem dat films en series de helft van de tijd niet meer willen opstarten. Ik klik ze aan (in library of file mode), en er gebeurt niets behalve een klik-geluid als bevestiging dat ik echt op 'select' heb gedrukt. Na een aantal pogingen loopt de xbox vaak vast, en moet ik weer rebooten. Ik heb al geupdate naar de nieuwste t3ch release en mediastream, maar het probleem blijft bestaan. Ik stream mijn films en series via een CH3SNAS.

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Memory problemen.
Veel besproken probleem.
MediaStream (verschillende threads.)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ poeier --> nog niet aan trac overhandigd.
Ik heb wel gemerkt dat er hash files gebruikt worden bij het zoeken in moviemeter (om de zoveel minuten wordt dit geupdate). Dus indien het niet werkt is omdat in de scraper de oude hashfile gebruikt wordt. (dit moet dan telkens handmatig aangepast worden :( )

ik heb nog een vraag ivm friends episodes.
Ik heb alle friends op dvd, en daar heb je per dvd VTS_01_1.VOB,...
Is het mogelijk om de metadata werkend te krijgen als ik deze dvds gewoon op de harde schijf plaats?

Season 8\VIDEO_TS\VTS_01_0.VOB werkt niet (logisch eigenlijk)
maar hoe krijg ik dat dan toch werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's toevallig kijk hier heb dit net gepost.

Edit :
Heb je nog vragen stel gerust. :)

Oja, gister idd even moviemeter geprobeerd en net wat je zegt. :'(
Is het te fixen?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 11:30
Dat is inderdaad een hele mooie!
Jammer dat je er verplicht Vista, MS Works, een toetsenbord, een muis etc. bij moet kopen.
Dan komt de prijs al heel snel richting de 700 á 800 euro. En dat vind ik net even te gek.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het opzich meevallen dit kan ook. Wel doorsparen

http://www.atechfabricati...DG45FC_Blu-ray_player.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Zo, dat zou op mijn kamer een beetje een vlag op een modderschip zijn, maar damn wat ziet dat er strak uit :)

Ben ook eindelijk klaar met mijn mp3 verzameling. Nu de laatste films en series adden en dan ben ik klaar. En dan over een maandje maar kijken of ik inderdaad een NAS systeempje kan opzetten. Moet helaas wel aardig wat spul nog hebben daarvoor: cooler, remote, 100mbitkaartje. Weet eigenlijk nieteens of dat ding usb 2.0 heeft en of de vidkaart tv-out heeft. Gaat dus ook nog wel ff duren voor dat werkt :)

Was het trouwens iemand gelukt om die Aeon skin netjes op een CRT (wel bb) te krijgen, of is die echt alleen voor HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 00:30:
Vind het opzich meevallen dit kan ook. Wel doorsparen
Voor een 1080p speler zou het inderdaad niet veel zijn, maar hij schijnt alleen 720p zonder problemen af te spelen. En dan vind ik 800 euro toch echt veel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:58:
Da's toevallig kijk hier heb dit net gepost.

Edit :
Heb je nog vragen stel gerust. :)

Oja, gister idd even moviemeter geprobeerd en net wat je zegt. :'(
Is het te fixen?
Volgens mij is het enkel te fixen indien je een script kan draaien voordat de scraper begint.
In dit script zou dan de hash moeten opgehaald worden, en in de scraper zelf die hash moeten vervangen worden....
Ofwel een php server runnen die om de zoveel minuten de hash in de scraper aanpast.... maar dit is allemaal erg omslachtig natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Snuffel schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:52:
Werkt de MCE afstandsbediening op de XBOX met XBMC?
Ik heb het geprobeerd. Nee. Werkt 0,0...

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerveza schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:34:
[...]

Geinig!

Met de youtube plugin en nu dit krijg ik steeds meer zin om een keyboard aan mijn xbox te hangen. Typen met osd keyboard is bagger.
Ik heb zo'n xbox --> usb verloopstuk, kan ik daar ieder keyboard aan hangen? e.g. zo'n Logitech draadloze multimedia keyboard met geintegreerde touch pad...?

nu nog een werkende internet browser.
Xbox USB Keyboard and Mouse Support

Weet niet of je snel bent in sms'en, maar kunt numeriek toetsen gebruiken van je afstand bediening.
En nee, er is geen T9 functie.
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:06:
[...]
Volgens mij is het enkel te fixen indien je een script kan draaien voordat de scraper begint.
In dit script zou dan de hash moeten opgehaald worden, en in de scraper zelf die hash moeten vervangen worden....
Ofwel een php server runnen die om de zoveel minuten de hash in de scraper aanpast.... maar dit is allemaal erg omslachtig natuurlijk...
Kun je de hash niet ophalen met de scraper. :?
En dit als extra stap toevoegen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Vooral het stukje over know working Tobo/mouse combi's is leuk :P
Known Working Keyboard/Mouse Combos
Compaq Windows RF Keyboard & Mouse Combo – Model CPQ175KB (Keyboard works, mouse doesn't)
Genius USB Wireless Keyboard & Mouse (keyboard works, mouse not tested)
Logitech Cordless Freedom Optical (keyboard works, mouse doesn't)
Logitech MX5000 Bluetooth (keyboard works, mouse doesn't)
Logitech Cordless Desktop MX3000 (keyboard works, mouse doesn't)
Draadloos tobo is natuurlijk voor youtube wel ideaal. Maar zit je wel weer met zo'n log ding op je tafel/bank/voetbank/stoel. Kan je net zo goed je laptop erbij pakken.... (if aanwezig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --JvL--
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

--JvL--

Know why

Iemand toevallig al geprobeert Frets on Fire (http://fretsonfire.sourceforge.net/) draaiend te krijgen onder XBMC? Game draait onder pyton dus zou misschien mogelijk zijn?

Don't dream your life, live your dream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 14:03

Snuffel

Vroem!

jbr schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:15:
[...]

Ik heb het geprobeerd. Nee. Werkt 0,0...
Das erg jammer... Maar goed, dan maar een Logitech Harmony halen, dat werkt in eder geval wel :D
Nu nog even vriendin proof maken...

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snuffel schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 08:24:
[...]

Das erg jammer... Maar goed, dan maar een Logitech Harmony halen, dat werkt in eder geval wel :D
Nu nog even vriendin proof maken...
Stel je harmony in als een Xbox Media Extender Remote

Remote Buttons

Hoe moet dat dan, zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

^^

tnx!

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Bedenk me net dat het mogelijk is om de achtergronden bij de skin te vervangen door eigen foto's/stoere hi-res pics van internet. Bestaat er een mogelijkheid tot een random achtergrond? Of nog beter, een achtergrond afhankelijk van de tijd van de dag. Bijvoorbeeld in de ochtend een zons opgang, overdag een random pic, en savonds een zon's ondergang. En later op de avond eventueel een foto van een stad bij nacht of iets dergelijks? Eigenlijk geen idee of zoiets mogelijk is, maar bedenk me net dat dat best mooi zou zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen weather fanart doet zoiets (weersafhankelijk).

BTW kunt ook een map instellen als background.

Heb heel grote collectie backgrounds maar gebruik ze niet vanwege memory Xbox.
Alleen weather-fanart ingesteld.

Screensaver instellen op diavoorstelling en weather-pack als path. Is ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coo_tjai
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 17:52
Is de Acer Aspire X3200-Quad geschilkt voor vloeiend 1080p weergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:58
coo_tjai schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 00:04:
Is de Acer Aspire X3200-Quad geschilkt voor vloeiend 1080p weergave?
heeft het een nvidia vid kaart (opengl 2.0 stuff) && minstens 3ghz? dan ja

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is er eigenlijk een home automation iets voor XMBC?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

anandus schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 01:24:
Ik heb er al eens scripts voor gezien.. lampen / gordijnen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:04:
Je hebt het waarschijnlijk uitgezet in de opties. :)
Maar je kan het via het context-menu ook.
Xbox - Witte knop (dacht ik?)
Windows - Rechter muisknop
Ik heb bij settings gekeken maar kan zoiets niet aanzetten.
Het hele begrip "Add location" komt bij mij niet voor in het context menu.

De oude dutch radio streams werken wel bij mij, die gingen nog via het starten van een script.

Edit:
Ik heb net eea geprobeerd op xbmc voor windows en daar kun je inderdaad via het music scherm, de d.r.s. toevoegen. Mogelijk is de xbmc versie op mijn xbox te oud :? .

[ Voor 16% gewijzigd door getfirefoxnow op 09-01-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:39
Via welke weg zou dit dan aangestuurd moeten worden, een zelf gemaakt usb geval, of een extra op het xbox-moederbord gesoldeerde parallelle-poort? Denk dat het niet echt haalbaar is en er daarom ook weinig over te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb het volgende probleempje. Gister heb ik via de imdb scraper film informatie van mijn netwerkfilms laten ophalen. Dit ging allemaal goed, van de meeste films haalde hij de cover en fanart probleemloos op.

Echter toen kwam ik erachter dat er geen dvd's meer konden worden afgespeeld. Na een hoop te hebben uitgeprobeerd heb ik uiteindelijk mijn user data map verwijderd en teruggezet. Alles werkt weer, alleen alle informatie van netwerkfilms is verdwenen. De betreffende map staat nog wel ingesteld als movie map met imdb als scraper, echter de film informatie wordt niet meer opnieuw opgehaald. Heb de map al opnieuw toegewezen en dit gaat goed, echter hij weigert de map opnieuw te scannen.

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Ja dat is er. Hieronder enkele voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/ltek/images/xbmc/screenshot006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.toove.com/power%20manager%20xbmc.png

Anderhalf jaar terug hebben we het er al eens over gehad...
berties schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:47:
[...]

Via welke weg zou dit dan aangestuurd moeten worden, een zelf gemaakt usb geval, of een extra op het xbox-moederbord gesoldeerde parallelle-poort? Denk dat het niet echt haalbaar is en er daarom ook weinig over te vinden is.
Het systeem wordt aangestuurd dmv netwerkcommando's geloof ik...

[ Voor 30% gewijzigd door Bigfoot87 op 09-01-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
CodeIT schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:14:
[...]

Ik heb zelf ook eens een script geschreven om mijn Klik aan klik uit (zie EL) en Usb power strip via XBMC te besturen:
[afbeelding]
Het ding kan alleen geen status ontvangen, dus dimmen gebeurt met commando's hoger en lager.
Nadeel is wel dat er een pc voor moet aanstaan als je de verlichting bestuurt.
Van dat project was ik niet op de hoogte. Het is me alleen niet duidelijk hoe dit nu precies werkt. Een USB powerstrip... maar dan... via XBMC op de XBOX middels netwerkcommandos een USB powerstrip (eigen mod) aansturen op een andere pc, die dan een relais schakelt waar een lamp op zit aangesloten?
Dan heb je dus nog steeds een andere pc nodig waar je de zaak op uitvoerd. Of die USB powerstrip zou direct op de xbox moeten zitten. Dan lijkt het me echter wel een mod en om daar nu weer tijd in te steken...
Vraag me af of het wel een zinvol project is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

getfirefoxnow schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:47:
[...]

Ik heb bij settings gekeken maar kan zoiets niet aanzetten.
Het hele begrip "Add location" komt bij mij niet voor in het context menu.

De oude dutch radio streams werken wel bij mij, die gingen nog via het starten van een script.

Edit:
Ik heb net eea geprobeerd op xbmc voor windows en daar kun je inderdaad via het music scherm, de d.r.s. toevoegen. Mogelijk is de xbmc versie op mijn xbox te oud :? .
Zou niet uit moeten maken hoe oud de build is ;)
Witte knop of info drukken, cursor moet op de plaats staan waar normaal de locaties staan.
Nu heb je het context menu kies locatie toevoegen.

Of in instellingen

systeem/instellingen/uiterlijk/weergave opties/'bron toevoegen'knoppen niet weergeven (uitvinken).

HOW-TO add and scan media files into XBMC Library
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:51:
Hoi,

Ik heb het volgende probleempje. Gister heb ik via de imdb scraper film informatie van mijn netwerkfilms laten ophalen. Dit ging allemaal goed, van de meeste films haalde hij de cover en fanart probleemloos op.

Echter toen kwam ik erachter dat er geen dvd's meer konden worden afgespeeld. Na een hoop te hebben uitgeprobeerd heb ik uiteindelijk mijn user data map verwijderd en teruggezet. Alles werkt weer, alleen alle informatie van netwerkfilms is verdwenen. De betreffende map staat nog wel ingesteld als movie map met imdb als scraper, echter de film informatie wordt niet meer opnieuw opgehaald. Heb de map al opnieuw toegewezen en dit gaat goed, echter hij weigert de map opnieuw te scannen.

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen?
"user data map verwijderd en teruggezet" Dezelfde of een lege userdata terug geplaatst?
Heb je de oude terug gezet met de info er nog in dan haalt xbmc ze idd niet meer op.

Dat de dvd niet afspelen is waarschijnlijk een memory probleem voeg je een grote map toe heeft de xbox de tijd nodig om deze in de userdata op te slaan. Geeft xbmc aan dat hij klaar is met scrapen wil niet zeggen dat hij alle thumbs (folder.jpg's) heeft weggeshreven naar de userdata. Dit duurt vaak nog wat langer.
Is ie hier nog mee bezig krijg je idd geen dvd gestart (memory tekort.)

Blader een keer rustig door file view zodat alle thumbs opgehaalt worden. Is alles opgehaalt zul je zien dat xbmc weer een stuk soepeler loopt.

Deze problemen liggen aan de skin, deze haalt alles uit je xbox en zit op het randje van het kennen en kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Ik zit met een kleine onduidelijkheid. Ik heb op mijn xbox en op mijn PC mediastream draaien (of de mediastram mod van xbmc forum). Bij mijn film weigert xbmc dan om enkele folder.jpg's af te beelden. In beide gevallen gaat het om dezelfde films.

Als ik echt switch naar een andere skin, dan is er niks aan de hand. Waar zou dit in kunnen liggen? Niet mijn userdb lijkt me aangezien het op een verse install op mijn laptop hetzelfde is? Libary is ook vers toegevoegd. Vind het toch jammer, gaat toch om 15 films zonder folderart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bigfoot87 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:55:
[...]

Ja dat is er. Hieronder enkele voorbeelden:

[afbeelding]
[afbeelding]

Anderhalf jaar terug hebben we het er al eens over gehad...

[...]

Het systeem wordt aangestuurd dmv netwerkcommando's geloof ik...
Kijk, zoiets zoek ik inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_fragle schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:03:
Ik zit met een kleine onduidelijkheid. Ik heb op mijn xbox en op mijn PC mediastream draaien (of de mediastram mod van xbmc forum). Bij mijn film weigert xbmc dan om enkele folder.jpg's af te beelden. In beide gevallen gaat het om dezelfde films.

Als ik echt switch naar een andere skin, dan is er niks aan de hand. Waar zou dit in kunnen liggen? Niet mijn userdb lijkt me aangezien het op een verse install op mijn laptop hetzelfde is? Libary is ook vers toegevoegd. Vind het toch jammer, gaat toch om 15 films zonder folderart.
Vreemd.
En wat als je info opvraagt en thumb doet vernieuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
misschien foutje in guisettings.xml ofzo? waarever dat ding ook moge staan, maar hij kan bij sommige skins problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn backgrounds

Heb ze evt.ook in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
berties schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:23:
[...]

Van dat project was ik niet op de hoogte. Het is me alleen niet duidelijk hoe dit nu precies werkt. Een USB powerstrip... maar dan... via XBMC op de XBOX middels netwerkcommandos een USB powerstrip (eigen mod) aansturen op een andere pc, die dan een relais schakelt waar een lamp op zit aangesloten?
Dan heb je dus nog steeds een andere pc nodig waar je de zaak op uitvoerd. Of die USB powerstrip zou direct op de xbox moeten zitten. Dan lijkt het me echter wel een mod en om daar nu weer tijd in te steken...
Vraag me af of het wel een zinvol project is..
Maat van me heeft tuin (hoe kwam ik daar op? :P ) thuis ook redelijk wat dingen via home automation.
Dat systeem werkt gewoon via een server. Die draait oa een web-servertje waarmee je alles kan bedienen.
Daar zal ook wel een api voor beschikbaar zijn zodat je via oa. je xbox dus gewoon commando's kan versturen :)
Heeft niks met usb of xbox-mods te maken dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Fire69 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 23:29:
[...]

Maat van me heeft tuin ook redelijk wat dingen via home automation.
Dat systeem werkt gewoon via een server. Die draait oa een web-servertje waarmee je alles kan bedienen.
Daar zal ook wel een api voor beschikbaar zijn zodat je via oa. je xbox dus gewoon commando's kan versturen :)
Heeft niks met usb of xbox-mods te maken dus :P
Maar dat is eigenlijk precies wat ik zeggen wil. Je hebt een server staan (om de home-automation te kunnen gebruiken moet die pc die dit bedient wel aan staan, dus vandaar een server) en daarop een ad-da kaart of middels een parallelle-poort aansturing zorg je dan voor de relais-schakelingen. Zo'n parallelle-poort aansturing heb ik ook nog wel ergens op zolder liggen... De meerwaarde van een api op de xbox voor de bediening van die server mbt de home-automation zie ik niet echt. Kun je net zo goed middels een webinterface doen, en dan kun je bij wijze van spreken met een enkele weblink al je relais schakelen. Een set van enkele .strm files zou dan dus voldoende moeten zijn. Een compleet home-automation script lijkt mij niet echt heel zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Mar2zz schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:22:
misschien foutje in guisettings.xml ofzo? waarever dat ding ook moge staan, maar hij kan bij sommige skins problemen geven.
Dan gebeurt er niks. Kan wel gewoon naar de juiste dir browsen om folder.jpg op te vragen, maar onthouden doet hij niet?

Nu hoop ik op korte termijn naar een HTPC te upgraden (simpel ding, alleen xbmc voor mp3, dvd en divx. HD/blu-ray doe ik voorlopig niks mee). Voordeel is dat ik dan waarschijnlijk naar Aeon of Horizon overstap en het probleem weg is. Maar tot die tijd zou ik het wel fijn vinden als het als nog werkend te krijgen is. Niemand die dit probleem herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Vraagje:

Ik heb mijn XBOX met een optische kabel aangesloten op een Inspire 3500.
In de instellingen van XBMC kan ik echter alleen kiezen voor analoog geluid, terwijl de originele audiosetup op Dolby staat.
Als ik een DVD over het netwerk deel (ISO mount), dan heb ik in zijn geheel geel geluid

Hoe krijg ik de instellingen goed, en dus geluid over al mijn boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is alleen mogelijk als je de box op NTSC zet.
Dan kun je ook op 720p/1080i zetten.
Heb je wel een RGB kabel voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:14:
Dat is alleen mogelijk als je de box op NTSC zet.
Dan kun je ook op 720p/1080i zetten.
Heb je wel een RGB kabel voor nodig.
maar als ie hem optisch heeft aangesloten, zal hij wel een RGB kabel hebben... :p

je moet op zoek naar een video mode switcher en het zaakje inderdaad op NTSC zetten. Meestal zit die switcher al jouw versie van xbmc

[ Voor 17% gewijzigd door Zerveza op 10-01-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, hoeft niet zijn ook xbox kabels zonder RGB maar wel met optische uitgang.
Heb er zelf een. Weet het niet 100% zeker maar deze optische uitgang doet het alleen bij games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Heb de handel inmiddels werkend.
Vraag me niet hoe, ik heb niets veranderd in de setting, maar opeens deed 'ie het.

Binnen XBMC kan ik overigens nog steeds niet kiezen voor digitaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals xbox NTSC zetten. Anders geen digitaal.
Dit kan niet in settings. Enigma is de key.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

:?

Xbox in NTSC zetten? Ow, leuk, das nu net een setting die mijn TV niet aankan
En wat bedoel je met Enigma? Beetje een cryptische post zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan helaas geen digitaal voor jouw.
cryptische post omdat dit hier niet besproken mag worden.
Enigmah = Video Switcher PAL - NTSC. Maar is niet van toepassing voor jouw.
Eerst een nieuwe TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ah, ok, een non-discussie dus :P

Met wat zoekwerk heb ik het programma gevonden, en NTSC ingesteld.
En wat blijkt: TV kan het aan :D
Alleen de digitale optie is alsnog afgesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgom
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 14:55
Ik kan sinds kort niet meer switchen tussen beeldverhouding 4:3 en 16:19 in XBMC. In MSdash lukt dit ook niet. Weet iemand waar dit aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snuffel schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:03:
Ah, ok, een non-discussie dus :P

Met wat zoekwerk heb ik het programma gevonden, en NTSC ingesteld.
En wat blijkt: TV kan het aan :D
Alleen de digitale optie is alsnog afgesloten...
Dan heb je niet de juiste kabel.
Deze Werkt zeker

Moet wel component aangesloten zijn (RGB) en de schakelaar op de kabel goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:07
Ik gebruik XBMC vooral om video's te streamen vanaf mijn pc. Nu heb ik de laatste tijd last dat mijn controller af en toe niet meer reageerd, dus dan kan ik bijv de video niet meer op pauze zetten. Als dit zo is blijft de tijdsbalk ook rechts bovenin meestal staan.

Nu heb ik vorige week geupgrade naar atlantis final en nu heb ik het probleem opnieuw. Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen en hoe ik het kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:18:
[...]

Dan heb je niet de juiste kabel.
Deze Werkt zeker

Moet wel component aangesloten zijn (RGB) en de schakelaar op de kabel goed staan.
Ja, das de kabel die ik ook heb. Heb geen component aangesloten, wel S-video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet de schakelaar dan maar eens op Component, weet het niet meer zeker maar dan heb je zwart wit beeld met S-video maar kun je wel digitaal geluid aanzetten.
Dit is natuurlijk geen optie.
Kunt de schakelaar doorverbinden zodat hij het met S-video het ook doet.
Er is een Thread daarover op xbmc forum. Zal even kijken.

DTS and Dolby Digital with KÖNIG AV cable for Xbox? Thread #18

Houd wel in de gaten dat beeld kwaliteit slechter is met NTSC zolang deze is aan gesloten op S-video

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:40:
[...]

Of je xbox nu aan een 32" LCD of een 50" Plasma hangt, dat doet er helemaal niet toe natuurlijk, 720p is 720p voor je xbox :)

ISO's streamen via het netwerk gaat hier heel goed... op 1 voorwaarde!! Deinterlacing mag niet op Auto staan, want dan krijg ik ook schokkend beeld. Ik kies nu gewoon Deinterlace en dan gaat het allemaal perfect goed. :)
Snap er niets van, zelfs met deinterlace nog steeds duidelijk lag zichtbaar op 720p met dvd's hier op mijn 50 "plasma :(

Een andere vraag tussendoor, moet de xbox op NTSC staan voor optisch geluid? Mijn xboxen kan ik gewoon digitaal geluid inschakelen bij settings in XBMC. Bij mijn schoonvader zijn deze opties grijs... dit komt dus door de NTSC?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yip, en component aansluiten.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier zijn ze dan in HD. Alles 16x9
Meeste backgrounds zijn 1080.

HD Backgrounds 16x9

Wil je XBMC pimpen, zou ik zeker een kijkje nemen, vind je ze mooi blijf dan even seeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Praktische vraag:

Kan ik mijn Logitech Harmony zodanig programmeren dat hij met één druk op de knop naar bijvoorbeeld de radiozenders gaat? Of direct het DVD menu in?
Zo ja: hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Ook maar weer een update de deur uit gedaan, je kunt je XBMC nu bedienen met je touchscreen (more options => touch) van je mobiele telefoon... Wat je doet is op het scherm gewoon aantikken wat je wil zien en het wordt uitgevoerd.

Download!

Illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://derek.denhaas.info/xbmc/Knipsel8.PNG
Lijkt misschien te klein, maar op de mobiel + je mediacenter erbij werkt het top! (en ja is gedraaid)

Commentaar hoor ik uiteraard graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Leuk!
Alleen ik zie voor Linux/Windows installaties, (nog?) niet voor de XBOX zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snuffel schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:32:
Praktische vraag:

Kan ik mijn Logitech Harmony zodanig programmeren dat hij met één druk op de knop naar bijvoorbeeld de radiozenders gaat? Of direct het DVD menu in?
Zo ja: hoe?
Ja dat kan. En nog zoveel meer

List of Built In Functions

Voorbeeld: Xfm afspelen als je op de 1 drukt (Home page)
Zet deze regel dan in de keymap bij <home>

<one>XBMC.PlayMedia(http://server-07.stream-server.nl:8100)</one>

Zie ook deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Snuffel schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:29:
Leuk!
Alleen ik zie voor Linux/Windows installaties, (nog?) niet voor de XBOX zelf?
"Helaas" draait het op PHP en Apache... Ik zelf heb een media server (die dus films/muziek serveert), en draai daar dus zelf Apache en PHP op. Dit zet ik in een mapje erbij, en vervolgens kun je elke XBMC er aan koppelen dus ook XBOX.

Je kan het ook stand-alone draaien, helaas gaat dat alleen op linux/windows. Ik heb hier eerder een post over geschreven mocht je meer info willen raad ik je aan die na te lezen.

[ Voor 9% gewijzigd door XiniX88 op 11-01-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:41:
[...]

Zie ook deze post.
Dank. Ik hoop dat ik het allemaal ga snappen :D
Zal wel even klieren worden denk ik zo, maar goed. Mag ik af en toe nog wat domme vragen stellen hier als ik er niet uitkom?
"Helaas" draait het op PHP en Apache... Ik zelf heb een media server (die dus films/muziek serveert), en draai daar dus zelf Apache en PHP op. Dit zet ik in een mapje erbij, en vervolgens kun je elke XBMC er aan koppelen dus ook XBOX.

Je kan het ook stand-alone draaien, helaas gaat dat alleen op linux/windows. Ik heb hier eerder een post over geschreven mocht je meer info willen raad ik je aan die na te lezen.
Ben zeker geinteresseerd, wil buiten mijn XBOX ook de PC met XBMC laten draaien.

[ Voor 26% gewijzigd door Snuffel op 11-01-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
XiniX88 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:59:
Ook maar weer een update de deur uit gedaan, je kunt je XBMC nu bedienen met je touchscreen (more options => touch) van je mobiele telefoon... Wat je doet is op het scherm gewoon aantikken wat je wil zien en het wordt uitgevoerd.

Download!

Illustratie:
[afbeelding]
Lijkt misschien te klein, maar op de mobiel + je mediacenter erbij werkt het top! (en ja is gedraaid)

Commentaar hoor ik uiteraard graag!
Helaas werkt de touch-functie bij mij niet.
De screenshot wordt wel gemaakt, maar op het scherm van mijn HTC Kaiser II krijg ik alleen een zwart vlak te zien. (ik gebruik Opera als browser) Zowel via de 3G als de lokale netwerkverbinding. Voor de rest blijft het een fantastisch programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Bigfoot87 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:41:
[...]

Helaas werkt de touch-functie bij mij niet.
De screenshot wordt wel gemaakt, maar op het scherm van mijn HTC Kaiser II krijg ik alleen een zwart vlak te zien. (ik gebruik Opera als browser) Zowel via de 3G als de lokale netwerkverbinding. Voor de rest blijft het een fantastisch programma!
Lijkt of GD lib niet is geinstalleerd. Als je opnieuw v0.3 download, vind je daarin test.php, als je deze draait kan je zien of GD is geinstalleerd of niet (GD is nodig voor het draaien van het plaatje).

Heb namelijk zelf de HTC Touch cruise, bijna gelijk aan de Kaiser, en hierop werkt het wel. Opera 9.5 draai ik.

[ Voor 8% gewijzigd door XiniX88 op 11-01-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:41:
[...]

Zie ook deze post.
Is me gelukt! Heb nu een aatal aciviteiten in de Harmony kunnen programmeren door midden van voorgeprogrammeerde knoppen. Werkt goed!
Dank voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
XiniX88 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:20:
[...]

Lijkt of GD lib niet is geinstalleerd. Als je opnieuw v0.3 download, vind je daarin test.php, als je deze draait kan je zien of GD is geinstalleerd of niet (GD is nodig voor het draaien van het plaatje).

Heb namelijk zelf de HTC Touch cruise, bijna gelijk aan de Kaiser, en hierop werkt het wel. Opera 9.5 draai ik.
Ok bedankt! Ga ik vanavond even proberen. :)

Edit:

Wanneer ik test.php draai staat er "GD is supported by your server".
XPM en JIS-mapped worden echter niet ondersteund...

[ Voor 12% gewijzigd door Bigfoot87 op 12-01-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb MediaStream skin op xbox.
Hij haalt geen FanArt meer op van films.
Als ik Get Fanart kies gaat hij proberen te checken op meligrove maar die site bestaat niet meer
en dat is http://www.themoviedb.org geworden.

Kan ik nu iets wijzigen zodat je toch fanart automatisch kan ophalen of word het vanaf nu tot er een update is
handmatig fanart toewijzen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe oud is je Build ?
http://www.themoviedb.org bestaat al een tijdje en waarschijnlijk dat de meest recente build deze site gebruikt om Fanart te scrapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Bigfoot87 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 08:09:
[...]

Ok bedankt! Ga ik vanavond even proberen. :)

Edit:

Wanneer ik test.php draai staat er "GD is supported by your server".
XPM en JIS-mapped worden echter niet ondersteund...
Het enige wat ik je nog aan kan/wil raden is je Opera upgraden op het forum van XDA staan nieuwere versies, echter over de legaliteit hiervan kan worden getwist, vandaar dat je de link helaas zelf moet zoeken. In de volgende versie zal ik nog wel wat doen aan de compatibiliteit, door wat andere telefoons op te duiken.

Verdere vragen wil ik je verzoeken in het officiele topic te stellen op xbmc.org om dit topic niet teveel te vervuilen.

Edit:
Mocht je denken, wat kan het allemaal, hier een filmpje.

[ Voor 7% gewijzigd door XiniX88 op 13-01-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
XiniX88 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 09:54:
[...]
Het enige wat ik je nog aan kan/wil raden is je Opera upgraden op het forum van XDA staan nieuwere versies, echter over de legaliteit hiervan kan worden getwist, vandaar dat je de link helaas zelf moet zoeken. In de volgende versie zal ik nog wel wat doen aan de compatibiliteit, door wat andere telefoons op te duiken.

Verdere vragen wil ik je verzoeken in het officiele topic te stellen op xbmc.org om dit topic niet teveel te vervuilen.
Prima, bedankt voor de hulp iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje over de installatie van de uitzedinggemist plugin in xbmc (ik werk ermee op de pc)

De file XOT-Uzg heb ik gedownload en de files in de mappen video en scrips geplaatst. (van site: http://www.rieter.net/uitzendinggemist/)

Nu krijg ik het volgende beeld in xdmc en kan vervolgens nergens op klikken:

Weet iemand wat het probleem is, of wat ik fout gedaan heb?

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MIXH3IAA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30

Edit:
Echt heel gaaf!! leuke addon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk niet het juiste forum maar ik heb een vraag over de xbox (niet 360).

Op mijn xbox is EvoX geinstalleerd als dashboard. FTP met de xbox gaat prima totdat ik een spel opstart of een andere applicatie zoals xbmc opstart. Dan krijg ik connection lost.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen want ik wil een spel inlezen vanaf m'n xbox maar dat gaat niet omdat de FTP verbinding is verbroken.

En oja hoe kan ik de default dvd player wijzigen zodat XBMC als dvd player wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:21:
Mogelijk niet het juiste forum maar ik heb een vraag over de xbox (niet 360).

Op mijn xbox is EvoX geinstalleerd als dashboard. FTP met de xbox gaat prima totdat ik een spel opstart of een andere applicatie zoals xbmc opstart. Dan krijg ik connection lost.
Volgens mij is daar weinig aan te doen, zodra je van EvoX naar een andere applicatie of spel gaat dan beëindigd de ftp-server, afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:21:

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen want ik wil een spel inlezen vanaf m'n xbox maar dat gaat niet omdat de FTP verbinding is verbroken.

En oja hoe kan ik de default dvd player wijzigen zodat XBMC als dvd player wordt gebruikt?
wat hier boven zegt... connection los heb je altijd.. waarom wil je ftpen terwijl er een spel op staat..? XBMC heeft ook een ingebouwde FTP server...

je kunt gewoon de'xbe' opstarten van uit evox.. beste kun je xbmc standaard 'dash' maken..

je kunt je games erook mee opstarten..

als het is voor filmen naar je xbox te zetten of als server... dan zit je verkeerd te denken.. (gaat niet terwijl je een game op hebt..)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Edit:
XiniX88 _/-\o_

Off topic:
Binnenkort nieuw abonement met eindelijk een nieuw mobieltje. Heb jij of iemand een aanrader ?
Moet kenne belle en XBMC HTTP-R kenne gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:37:
Ik heb even een vraagje over de installatie van de uitzedinggemist plugin in xbmc (ik werk ermee op de pc)

De file XOT-Uzg heb ik gedownload en de files in de mappen video en scrips geplaatst. (van site: http://www.rieter.net/uitzendinggemist/)

Nu krijg ik het volgende beeld in xdmc en kan vervolgens nergens op klikken:

Weet iemand wat het probleem is, of wat ik fout gedaan heb?

[afbeelding]
Download Xot is van google code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat heb ik gedaan, maar welke bestanden van de Xot-uzg moet ik nu waar in de map Xbmc (programfiles) plaatsen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekiller2k6 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:38:
[...]

wat hier boven zegt... connection los heb je altijd.. waarom wil je ftpen terwijl er een spel op staat..? XBMC heeft ook een ingebouwde FTP server...

je kunt gewoon de'xbe' opstarten van uit evox.. beste kun je xbmc standaard 'dash' maken..

je kunt je games erook mee opstarten..

als het is voor filmen naar je xbox te zetten of als server... dan zit je verkeerd te denken.. (gaat niet terwijl je een game op hebt..)
Ik wil FTP'n omdat ik een spel willen rippen met qwix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:33:
Ok dat heb ik gedaan, maar welke bestanden van de Xot-uzg moet ik nu waar in de map Xbmc (programfiles) plaatsen?
De hele map xot-uzg plaatsen in scripts en eventueel ook in plugin/video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:38:
[...]

Ik volg even niet wat dat met XBMC te maken heeft?
offtopic:
Maar kan je niet gewoon EvoX aan laten tot je het spel geüpload hebt dan dan het spel vanuit de dash laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:38:
[...]

Qwix ript niet maar is een applicatie om spellen te FTP'n van en naar je xbox dit moet wel in avalaunch dash gebeuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Edit:
Echt een geweldige applicatie die ik gebruik op mijn thuisservertje om zo via mijn Mac mijn XBMC aan te sturen. Voor mijn iPhone gebruik ik XBMC Remote (lijkt erg op jouw skin). Ik browse altijd om door mijn muziek te bladeren, maak dus geen gebruik van de library, maar wat ik dus erg mis bij jouw web-applicatie is om een complete map (inclusief subfolders) te queuen.

Afbeeldingslocatie: http://remote.collect3.com.au/assets/galleries/V1-Screenshots/_resampled/PaddedResize320480-IMG0016.PNG

Bij XBMC Remote staat boven elke map een knopje (Queue All Items). Dat zou voor mij ideaal zijn in XBMC HTTP-R.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezz X Team-XBMC Skinner (PMIII) heeft een nieuw project ziet er zeer belovend uit.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=42051

Edit;
GBW. Iemand (tvalacarta) heeft spaanse kanalen gemaakt voor XOT-uzg
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=43778

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:39:
Jezz X Team-XBMC Skinner (PMIII) heeft een nieuw project ziet er zeer belovend uit.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=42051

Edit;
GBW. Iemand (tvalacarta) heeft spaanse kanalen gemaakt voor XOT-uzg
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=43778
Dus het team van Mediastream is met een nieuwe veelbelovende skin bezig, de maker van PMIII ook al en Aeon heeft meer spinoffs dan een Sims-spel.

Ik krijg het nog druk met uittesten van die al skins :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe skin van Jezz X zal waarschijnlijk heel goed draaien op de xbox, PMIII kennende.
Ben ook zeer benieuwd naar allemaal. :9

Edit
Nog een nieuwtje music fanart en plugin supoport door xbmc
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=43766

PMII HD ondersteund dit al.

Oh ja, een vraag van een gebruiker met als resultaat........ :'(
Does XBMC and XBMC Media Center end-users have permission to scrape imdb.com website?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ligt dat aan mij of is XOT-uzg enorm traag in XBMC onder linux? Als ik een kanaal selecteer duurt het toch minimaal een halve minuut voordat er enige activiteit plaatsvindt, waarna ik nog een tijdje mag wachten voordat de lijst wordt weergegeven.

Niet echt werkbaar op deze manier, wat doe ik verkeerd?

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Maw, zo snel mogelijk backup maken van de imdb.xml, en bij het updaten van xbmc die gewoon terugzetten. :P
Pagina: 1 ... 17 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>