NAS niet duur? Ik vind de prijzen anders behoorlijk hoog of kijk ik niet goed? Tips hoor ik graag...Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:52:
Voordat je alles naar je xbox gaat zetten het is ook mogelijk om de files direct vanaf je pc of Nas af te spelen.
Het enige wat niet extern kan zijn games. Dus als je graag games speelt gebruik daar de 120GB voor.
NAS is de beste oplossing en hoeft niet duur te zijn. Staan je files op NAS dan zijn ze vanuit elke locatie bereikbaar. (Ook dus bereikbaar voor MediaCompanion in de toekomst).
Verwijderd
Externe nas netwerk hardeschijfen zijn er genoeg. Deze zijn niet heel veel duurder dan een externe hardeschijf.
Zelf heb ik een LinkSys NSLU2 is net wat sneller en meer mogelijkheden dan externe netwerk HD.
Zie wel dat ze wat duurder zijn geworden.
Zelf heb ik een LinkSys NSLU2 is net wat sneller en meer mogelijkheden dan externe netwerk HD.
Zie wel dat ze wat duurder zijn geworden.
Ik heb inmiddels de Component kabel aangesloten van de Xbox naar mijn Panasonic plasma. Wat een geweldig resultaat! Echt niet te vergelijken met de standaard kabel.
Heb nu XBMC interface ingesteld op 720p en de mediaplayer van XBMC op best beschikbaar. En bij afspelen speelt ie dus af op 1080i. Wat is verstandig, wel of niet 1080i afspelen? En de interface kan ook op 1080i, heeft dit zin? Ik zie wel dat 1080i interface nog scherper is dan 720p, maar heb ook wel het gevoel dat het hier en daar iets trager wordt in bediening, maar kan ook een gevoel zijn.
Wat ik sinds mijn nieuwe tv wel heb is dat divx in 4:3 formaat ook echt afspeelt in 4:3 formaat met zwarte balken links en rechts. Mijn oude tv (philips) zorgde er dan altijd voor dat het beeld over de hele breedte werd uitgerekt met in het midden zo min mogelijk uitgerekte beelden en naar de zijkant toe iets meer, zodat je niet zo'n raar breedbeeld kreeg. Maar mijn nieuwe tv doet dat dus niet. Kan ik hier binnen XBMC nog iets aan instellen zodat 4:3 materiaal toch anders wordt weergegeven?
Heb nu XBMC interface ingesteld op 720p en de mediaplayer van XBMC op best beschikbaar. En bij afspelen speelt ie dus af op 1080i. Wat is verstandig, wel of niet 1080i afspelen? En de interface kan ook op 1080i, heeft dit zin? Ik zie wel dat 1080i interface nog scherper is dan 720p, maar heb ook wel het gevoel dat het hier en daar iets trager wordt in bediening, maar kan ook een gevoel zijn.
Wat ik sinds mijn nieuwe tv wel heb is dat divx in 4:3 formaat ook echt afspeelt in 4:3 formaat met zwarte balken links en rechts. Mijn oude tv (philips) zorgde er dan altijd voor dat het beeld over de hele breedte werd uitgerekt met in het midden zo min mogelijk uitgerekte beelden en naar de zijkant toe iets meer, zodat je niet zo'n raar breedbeeld kreeg. Maar mijn nieuwe tv doet dat dus niet. Kan ik hier binnen XBMC nog iets aan instellen zodat 4:3 materiaal toch anders wordt weergegeven?
Als je een WD Mybook World koopt (ik heb zelf tweedehands de 1Tb-versie voor 110 euro gekocht), dan heb je er ook een downloadmachine met een beetje moeite.Westmania schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:49:
[...]
NAS niet duur? Ik vind de prijzen anders behoorlijk hoog of kijk ik niet goed? Tips hoor ik graag...
Werkt prima!
De NAS zorgt (via torrent-RSS) ervoor dat-ie altijd de laatste afleveringen van mijn favoriete programma's download (NAS staat toch 24/7 aan
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Je kan via het OSD menu altijd aangeven dat het breedbeeld moet zijn en dat ook opslaan als default voor alle films. Met de controller kan je via de Y toets scrollen door verschillende formaten, zodat ie bijvoorbeeld naar 16x9 of 14x9 wordt uitgerekt. Er zijn 5 standen beschikbaar. normaal (4:3 dus), eigen instelling, zoom, 14x9 en 16x9hars73 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 08:50:
Thanks. Ik lees alleen slechte reviews op tweakers met betrekking tot de doervoersnelheid (maar 4mb/s). Heb jij daar geen last van?anandus schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 09:53:
[...]
Als je een WD Mybook World koopt (ik heb zelf tweedehands de 1Tb-versie voor 110 euro gekocht), dan heb je er ook een downloadmachine met een beetje moeite.
Werkt prima!
De NAS zorgt (via torrent-RSS) ervoor dat-ie altijd de laatste afleveringen van mijn favoriete programma's download (NAS staat toch 24/7 aan), en door de 'unwatched'-functie van XBMC weet ik altijd wanneer ik een nieuwe aflevering binnen heb. Ideaal
Dat is alleen als je upload naar de mybook. downloaden gaat sneller.
Up is hier 5Mb/s, down 7Mb/s (downloaden van internet heb ik max 700k/s gezien, maar dat kan ook aan de download liggen).Westmania schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 10:28:
[...]
Thanks. Ik lees alleen slechte reviews op tweakers met betrekking tot de doervoersnelheid (maar 4mb/s). Heb jij daar geen last van?
Niet razendsnel, maar als je mediabestanden er eenmaal opstaan is het niet zo'n probleem.
(Al duurt het wel effe om 1Tb met 5Mb/s vol te krijgen

Wat is eigenlijk de minimum doorvoersnelheid voor HD films?
Voor gewone* avi's is zo'n 130kb/s nodig (700Mb/90 minuten)
* Hoe noem je gewone avi's? LD ofzo?
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 02-01-2009 11:41 ]
Verwijderd
En volkrijgen die 1Tb doen we.
Doorvoersnelheid is uit te rekenen.
* .avi bestanden kunnen ook HD zijn.
* .avi bestanden kunnen ook HD zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 13:01 ]
Indeed
offtopic:
Hoe groot is een HD-film?
Die grootte delen door 5400 en je hebt de benodigde doorvoersnelheid.
(5400 komt van 90*60, ik reken voor het gemak 90 minuten voor een gemiddelde film
)
Hoe groot is een HD-film?
Die grootte delen door 5400 en je hebt de benodigde doorvoersnelheid.
(5400 komt van 90*60, ik reken voor het gemak 90 minuten voor een gemiddelde film
Verwijderd
Grote van kijk hier.
Maar is niet echt interessant. Kun je niet afspelen op xbox, andere systemen ook moeite ermee maar dat niet aleen 40 film en je 1Tb zit vol. Downloaden duurt jaren.
Met andere woorden uncompressed is niet echt interessant.
Al eens een HD avi geprobeerd dat is wel interessant.
Maar is niet echt interessant. Kun je niet afspelen op xbox, andere systemen ook moeite ermee maar dat niet aleen 40 film en je 1Tb zit vol. Downloaden duurt jaren.
Met andere woorden uncompressed is niet echt interessant.
Al eens een HD avi geprobeerd dat is wel interessant.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 15:49 ]
SMB shares werken eindelijk. Nu beetje orde aan het scheppen in de chaos op mijn HD zodat alles er ook mooi uitziet in xbmc. Om dubbel werk te voorkomen een vraagje (al eens over gelezen in een van de thread, maar kan het niet terug vinden).
Wat is de beste manier om je films te organiseren? Iedere film in een aparte map? Xbmc zoekt toch op bestandsnaam, dus belangrijkste is dan toch een duidelijke bestandsnaam. Mapnaam boeit dan toch niet meer veel?
The.movie.name (2009).avi werkt net zo goed als:
The movie name (2009).avi
Is er een manier om films te organiseren die op 2 cd's staan? Zodat ze slechts 1 keer in mijn lijst komen te staan?
Wat is de beste manier om je films te organiseren? Iedere film in een aparte map? Xbmc zoekt toch op bestandsnaam, dus belangrijkste is dan toch een duidelijke bestandsnaam. Mapnaam boeit dan toch niet meer veel?
The.movie.name (2009).avi werkt net zo goed als:
The movie name (2009).avi
Is er een manier om films te organiseren die op 2 cd's staan? Zodat ze slechts 1 keer in mijn lijst komen te staan?
And now the most interresting part of deze grot
Verwijderd
Beste idd om elke film in een map te plaatsen.
De benaming komt niet heel nouw maar zelf neem ik de benaming van imdb over.
Movie naam-cd1.avi
Movie naam-cd2.avi
Media Companion kan daar mee overweg.
De benaming komt niet heel nouw maar zelf neem ik de benaming van imdb over.
Movie naam-cd1.avi
Movie naam-cd2.avi
Media Companion kan daar mee overweg.
Verwijderd
ik heb mij deze middag bezig gehouden om moviemeter scraper werkend te krijgen,
De scraper code staat op http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?p=263371#post263371
De scraper code staat op http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?p=263371#post263371
Ik heb inmiddels al mijn dvix geshared. Van 1 film (de laatste in mijn lijst) pakt hij alleen de filmposter (folder.jpg) niet. Wel vind ie de overige info?
Daarnaast laat xbmc 2 films 2 keer in de lijst zien. Dit zijn wel films die uit 2 delen bestaan, maar daar heb ik er meer van, en daarbij gaat het wel goed. Vooral dit laatste lijkt me een rare afwijking?
Daarnaast laat xbmc 2 films 2 keer in de lijst zien. Dit zijn wel films die uit 2 delen bestaan, maar daar heb ik er meer van, en daarbij gaat het wel goed. Vooral dit laatste lijkt me een rare afwijking?
Dat ligt waarschijnlijk aan de bestandsnamen. Als je ze hernoemt naar bijvoorbeeld 'filmnaam.cd1.avi' en 'filmnaam.cd2.avi' gaat het wel goed. Wel even je library opschonen en updaten, anders staat de film er 3x inmr_fragle schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 18:55:
Verwijderd
Gun de xbox de tijd. Vooral als je database groot is.mr_fragle schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 18:55:
Ik heb inmiddels al mijn dvix geshared. Van 1 film (de laatste in mijn lijst) pakt hij alleen de filmposter (folder.jpg) niet. Wel vind ie de overige info?
Uiteindelijk haalt ie 'm wel op.
Bedankt ehuurman, denk inderdaad dat dat het is. Moet aan behoorlijk wat dingen denken voordat het goed werkt, maar het is het waard.
Dan nog een vraagje. Ik heb dus nu een default map via smb shares. Ik heb net nog 5 films toegevoegd aan die map op mijn externe HD. Inmiddels vind ik ze wel als files (onder video's in Mediastream), maar wat ik ook update, ik krijg ze niet zichtbaar in mijn bibliotheek. Zitten wel in dezelfde map als mijn andere divx. Hele map is toegekend als video en scraped van IMDB. Hoe zorg ik ervoor dat een toegevoegde divx ook direct in mijn Bibliotheek verschijnt? Wil namelijk alleen met "films" en "series" werken zodat ik niet in "video's" hoef te klojen. Het liefst heb ik dus dat een nieuw episode van serie x direct onder "series" verschijnt zodra ik hem op mijn externe HD download in de map van serie x.
Hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is
Dan nog een vraagje. Ik heb dus nu een default map via smb shares. Ik heb net nog 5 films toegevoegd aan die map op mijn externe HD. Inmiddels vind ik ze wel als files (onder video's in Mediastream), maar wat ik ook update, ik krijg ze niet zichtbaar in mijn bibliotheek. Zitten wel in dezelfde map als mijn andere divx. Hele map is toegekend als video en scraped van IMDB. Hoe zorg ik ervoor dat een toegevoegde divx ook direct in mijn Bibliotheek verschijnt? Wil namelijk alleen met "films" en "series" werken zodat ik niet in "video's" hoef te klojen. Het liefst heb ik dus dat een nieuw episode van serie x direct onder "series" verschijnt zodra ik hem op mijn externe HD download in de map van serie x.
Hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is
Heb je de optie 'bibliotheek updaten bij opstarten' aanstaan bij je video-opties? Zo ja, dan komt het wel goed. Je moet alleen even geduld hebben, het updaten van de library kan soms even duren.
Verwijderd
Wil je het effe snel doen ga dan in file view op de folder staan en vraag info op en evt. vernieuwen.
Nu staat ie gelijk bij je bib.
Nogmaals gun je xbox de tijd een keer rustig bladeren in file view en mappen openen kan geen kwaad.
Edit;
Vooral als je dadelijk een grote music database toevoeg. Laat dan eerst in file view je thumbs ophalen deze worden nm. ook gebruikt voor de bib. view. Als je dit niet doet heb je de kans dat hij gaat scrapen op internet.
Kloppen je folder thumbs weer niet.
Nu staat ie gelijk bij je bib.
Nogmaals gun je xbox de tijd een keer rustig bladeren in file view en mappen openen kan geen kwaad.
Edit;
Vooral als je dadelijk een grote music database toevoeg. Laat dan eerst in file view je thumbs ophalen deze worden nm. ook gebruikt voor de bib. view. Als je dit niet doet heb je de kans dat hij gaat scrapen op internet.
Kloppen je folder thumbs weer niet.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 20:34 ]
Bedankt voor de info. Ik weet dat ik de xbox wat tijd moet geven, maar met geduld heb ik niet zoveel
Helaas al te veel goede voornemens dit jaar, dus dat komt volgend jaar 
Wat is dat de beste manier om een grote muziek database te adden? Op pc tagrunner erdoorheen laten fietsen, dan de map delen, in view files open en dan in bibliotheek?
En hoe werkt het het beste met series. Xbox is nu bezig, dus ik heb de tijd om mijn series op orde te brengen. Is dit een idee:
-/Californication
folder.jpg
-/Season 1
-/ep 1
-/ep 2
-/ep 3
-/Season 2
-/ep 1
-/ep 2
-/ep 3
Kan niet wachten tot het allemaal strak werkt
Hoef alleen nog een afstandsbediening op de kop te tikken
Wat is dat de beste manier om een grote muziek database te adden? Op pc tagrunner erdoorheen laten fietsen, dan de map delen, in view files open en dan in bibliotheek?
En hoe werkt het het beste met series. Xbox is nu bezig, dus ik heb de tijd om mijn series op orde te brengen. Is dit een idee:
-/Californication
folder.jpg
-/Season 1
-/ep 1
-/ep 2
-/ep 3
-/Season 2
-/ep 1
-/ep 2
-/ep 3
Kan niet wachten tot het allemaal strak werkt
Verwijderd
Je bent goed bezig.
Alleen niet "ep 1" maar aflevering S01E01.avi enz.
Heb je een redelijke telefoon dan zou je deze ook kunnen gebruiken als afstandsbediening.
Zijn aplicaties voor.
Alleen niet "ep 1" maar aflevering S01E01.avi enz.
Heb je een redelijke telefoon dan zou je deze ook kunnen gebruiken als afstandsbediening.
Zijn aplicaties voor.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 21:22 ]
Haha,
Dat wist ik nog niet. Heb een SE w810i ofzo. Was heel fijn tot dat de accu brak werd. Wacht nu tot abbo voorbij is en i knieuwe uit kan zoeken. Geloof dat afstandsbediening voor de oude xbox voor 15 euro te koop is ofzo. Wireless controller zou opzich ook prima zijn. Als ik maar van die snoeren af ben
Indeling voor series is prima zo?
Dat wist ik nog niet. Heb een SE w810i ofzo. Was heel fijn tot dat de accu brak werd. Wacht nu tot abbo voorbij is en i knieuwe uit kan zoeken. Geloof dat afstandsbediening voor de oude xbox voor 15 euro te koop is ofzo. Wireless controller zou opzich ook prima zijn. Als ik maar van die snoeren af ben
Indeling voor series is prima zo?
Als je alle S01Exx afleveringen in een map plaatst, plakt XBMC dat allemaal aan elkaar.
Bijv:
Dat is opgelost door bijv. 'Top Gear Season 12 Episode 4' te gebruiken als naam
Bijv:
- Top Gear S12E04
- Top Gear S12E05
Verwijderd
DaMarcus schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:30:
Als je alle S01Exx afleveringen in een map plaatst, plakt XBMC dat allemaal aan elkaar.
Bijv:Daar maakt XMBC een gehele video van. Zodoende had ik 10GB non-stop Top Gear aan elkaar
- Top Gear S12E04
- Top Gear S12E05
Heb hier geen last van.
Heb nog even zitten zoeken welke instelling dit zou doen, maar kan die niet zo snel vinden.
Dit weekend zal ik eens kijken welke build ik heb, ik geloof de Atlantis-versie (kleine brüder kijkt film, dus ik zal hem niet onderbreken
)
Maargoed, .rar-files die bij elkaar horen (dus niet uitgepakte files van Usenet bijv.) ziet hij ook als een hele complete film. Ergens snap ik wel dat hij dan Top Gear ook als een lange film ziet
Maargoed, .rar-files die bij elkaar horen (dus niet uitgepakte files van Usenet bijv.) ziet hij ook als een hele complete film. Ergens snap ik wel dat hij dan Top Gear ook als een lange film ziet

In principe is 10 uur top gear natuurlijk hemels 
Maar iets lastiger als je geen 10 uur de tijd hebt. Moet je gaan lopen othouden bij welke droomauto je was gebleven
Dan zal ik zo nog eens even de series op orde maken. Die voeg in je videos dan gewoon toe aan je de locatie die je al hebt toch? En dan ken je als inhoud series toe. Vervolgens zorgt de libary ervoor dat je onder film en serie de juiste content krijgt.
Is het mogelijk om toe te kennen als cabaret? In menu kan je wel een submenu cabaret toevoegen volgens mij. Hopen dat de libary dan ook cabaret kan toekennen (of concerten ofzo).
Morgen in de stad eens kijken of er nog een winkel is die oude xbox afstandsbedieningen verkoopt
Maar iets lastiger als je geen 10 uur de tijd hebt. Moet je gaan lopen othouden bij welke droomauto je was gebleven
Dan zal ik zo nog eens even de series op orde maken. Die voeg in je videos dan gewoon toe aan je de locatie die je al hebt toch? En dan ken je als inhoud series toe. Vervolgens zorgt de libary ervoor dat je onder film en serie de juiste content krijgt.
Is het mogelijk om toe te kennen als cabaret? In menu kan je wel een submenu cabaret toevoegen volgens mij. Hopen dat de libary dan ook cabaret kan toekennen (of concerten ofzo).
Morgen in de stad eens kijken of er nog een winkel is die oude xbox afstandsbedieningen verkoopt
Verwijderd
Dit heb je waarschijnlijk dan gedaan Multi-file Episodes.DaMarcus schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:58:
Dit weekend zal ik eens kijken welke build ik heb, ik geloof de Atlantis-versie (kleine brüder kijkt film, dus ik zal hem niet onderbreken)
Kijk dit maar eens door.
Verwijderd
Zou ik wel voor de originele gaan, als je in de toekomst besluit een logitech harmony of andere universele afstandbediening aan te schaffen zit je meteen goedmr_fragle schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:07:
Verwijderd
Heb je goed gezien. Films scrapen met imdb en series met tvdb.mr_fragle schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:07:
In principe is 10 uur top gear natuurlijk hemels
XBMC zet ze dan vanzelf goed.
Genres toekennen kun je makkelijk met media companion.Is het mogelijk om toe te kennen als cabaret? In menu kan je wel een submenu cabaret toevoegen volgens mij. Hopen dat de libary dan ook cabaret kan toekennen (of concerten ofzo).
En ben bang dat je in de stad geen xbox remote zult vinden.
Op Internet is het zelfs al moeilijk aan het worden, dus succes.
Haha, bedankt. Net op internet gezocht naar een AB voor de xbox, wordt ook al moeilijker. Via marktplaats voor 50 Euro, krijg je er een xbox en 2 controllers bij 
Net trouwens nog even wat series netjes gemaakt. Ik krijg helaas alleen de poster van de serie te zien. De afzonderlijke episode krijg ik alleen door in bestandsweergave te kijken. Ook krijg ik onder "series" het neit voor elkaar om de seizoenen te zien. Alleen de titel van de serie. Heb de xbox voldoende tijd gegeven, en heb maar 4 series (met elk een paar seizoenen) toegevoegd.
Serienaam
-Season 1
--S0101
--S0102
-Season 2
--S0101
--S0102
Moet je dan in iedere folder van ieder seizoen ook nog een folder.jpg regelen?
Net trouwens nog even wat series netjes gemaakt. Ik krijg helaas alleen de poster van de serie te zien. De afzonderlijke episode krijg ik alleen door in bestandsweergave te kijken. Ook krijg ik onder "series" het neit voor elkaar om de seizoenen te zien. Alleen de titel van de serie. Heb de xbox voldoende tijd gegeven, en heb maar 4 series (met elk een paar seizoenen) toegevoegd.
Serienaam
-Season 1
--S0101
--S0102
-Season 2
--S0101
--S0102
Moet je dan in iedere folder van ieder seizoen ook nog een folder.jpg regelen?
Verwijderd
-Season 1
--S0101
--S0102
-Season 2
--S0101
--S0102
Waarschijnlijk bestaan er geen series met 101 en 102 seizoenen.
Noem ze:
-Season 1
--S01E01
--S01E02
-Season 2
--S02E01
--S02E02
--S0101
--S0102
-Season 2
--S0101
--S0102
Waarschijnlijk bestaan er geen series met 101 en 102 seizoenen.

Noem ze:
-Season 1
--S01E01
--S01E02
-Season 2
--S02E01
--S02E02
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 00:25 ]
Er zitten ook series tussen met de indeling die jij voorstelt, en die doen het ook niet?
Het precieze formaat is bijvoorbeeld:
title.S01E01
Of mag dat ook niet? Mag er alleen s01e01 instaan?
Het precieze formaat is bijvoorbeeld:
title.S01E01
Of mag dat ook niet? Mag er alleen s01e01 instaan?
Verwijderd
Nee maakt niets uit.
Heb je ze eerst met media companion gescraped of direct toegevoegd ?
XBMC -TVDB.com als scraper gebruikt ?
Heb je ze eerst met media companion gescraped of direct toegevoegd ?
XBMC -TVDB.com als scraper gebruikt ?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 00:36 ]
Eerst gescraped met mediacompanion en toen toegevoegd. Met tvdbdb. Ook in mediacompanion ziet ie bijvoorbeeld wel 24 maar niet dat het 6 seizoenen zijn. Wel maakt ie een rijtje van die .tbn files aan?
Verwijderd
Bent een stap vergeten in media companion.
Moet op de folder drukken met een grote groene plus. (In media companion wel te verstaan)
Dan voegt hij de episodes toe.
Moet op de folder drukken met een grote groene plus. (In media companion wel te verstaan)
Dan voegt hij de episodes toe.
Het wordt tijd om naar bed te gaan 
Kan er zo slecht tegen als ik iets over het hoofd zie. Normaal gesproken probeer ik wel alle knoppen tot in den treuren
Hij is aan het scrapen voor 24. Dat gaat nog wel even duren 
Maak dit nog ff af en dan ben ik er morgen weer bij. In ieder geval weer bedankt voor de hulp vandaag
Kan er zo slecht tegen als ik iets over het hoofd zie. Normaal gesproken probeer ik wel alle knoppen tot in den treuren
Maak dit nog ff af en dan ben ik er morgen weer bij. In ieder geval weer bedankt voor de hulp vandaag
Ok, hij is klaar met scrapen. Er staat nu in iedere map naast de episodesode een tekstbestandje met de nodige info. Xbmc lijkt daar echter niks mee te doen. Voor de zekerheid de map nieuw toegevoegd. Maar hij doet niks?
Snap niet helemaal waar het verschil in zit. Met films gaat het foutloos, maar met series weigert xmbc om de episodes te scannen lijkt het?
Snap niet helemaal waar het verschil in zit. Met films gaat het foutloos, maar met series weigert xmbc om de episodes te scannen lijkt het?
Inmiddels gevonden waar het aan ligt. Ik moet altijd 2 keer de inhoud aan een map toekennen. Als ik de map maak en ik ken het toe. Na een reboot is xbmc dat vergeten en haalt hij dus de informatie niet meer op van internet. Hij scraped dus niet van tvdb. Daar lijkt het tenminste op, want nu is hij voor het eerst met de series echt hard bezig. Kan hij mooi doen als ik ga slapen
Even een hardware vraag.
Ik ben bezig om over te stappen van mijn Xbox XBMC naar XBMC live op een USB stick.
Alle werkt eigenlijk naar behoren maar alvorens ik mijn Xbox ga omruilen met de p.c. heb ik nog een passende afstandsbediening oplossing nodig.
Heeft iemand nog goede tips ?
Op dit moment heb ik nog helemaal niets, en zit eigenlijk aan een Logitech Harmony te denken, echter mis ik dan nog wel een infrarood receiver.
Zelf bouwen zou kunnen, maar heeft niet mijn voorkeur, maar om nou een media centre remote van Microsoft aan te schaffen voor alleen de USB Infrarood receiver vind ik eigenlijk ook een beetje teveel van het goede.
Hoe hebben jullie dit gedaan / opgelost ?
En heeft er iemand misschien tips voor een goedkope USB of Seriele infrarood receiver ?
Ik ben bezig om over te stappen van mijn Xbox XBMC naar XBMC live op een USB stick.
Alle werkt eigenlijk naar behoren maar alvorens ik mijn Xbox ga omruilen met de p.c. heb ik nog een passende afstandsbediening oplossing nodig.
Op dit moment heb ik nog helemaal niets, en zit eigenlijk aan een Logitech Harmony te denken, echter mis ik dan nog wel een infrarood receiver.
Zelf bouwen zou kunnen, maar heeft niet mijn voorkeur, maar om nou een media centre remote van Microsoft aan te schaffen voor alleen de USB Infrarood receiver vind ik eigenlijk ook een beetje teveel van het goede.
En heeft er iemand misschien tips voor een goedkope USB of Seriele infrarood receiver ?
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Conrad heeft vast wel wat.. e.g. LINKcyclone schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:05:
Even een hardware vraag.
Verwijderd
Probeer de Xbox met rust te laten als je scraped.mr_fragle schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 01:24:
Inmiddels gevonden waar het aan ligt. Ik moet altijd 2 keer de inhoud aan een map toekennen. Als ik de map maak en ik ken het toe. Na een reboot is xbmc dat vergeten en haalt hij dus de informatie niet meer op van internet. Hij scraped dus niet van tvdb. Daar lijkt het tenminste op, want nu is hij voor het eerst met de series echt hard bezig. Kan hij mooi doen als ik ga slapen
Zijn memory is niet al te groot. Heb zelfs ooit dat als de screensaver begint het scrapen ook stopt.
Moet ik veel scrapen zet ik de screensaver op zwart en 1 min is standaard bij mij. Zo houd je het meeste geheugen vrij om te scrapen.
2 keer inhoud toewijzen kan maar als je "bibliotheek updaten" doet de tweede keer zou ook moeten werken.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 11:14 ]
Deze 2 recievers zijn IRDA, zover ik weet is IRDA wel iets anders dan een infrarood receiver voor een afstandsbedieing, maargoed kan het ook mis hebben.
Iemand anders nog tips ?
Bibliotheek update leek mij ook de meest logische manier, maar die weigert hij dus. Maar zo is het ook prima. Hoeft alleen als ik een nieuwe share add, dat doe je niet zo vaak dus daar kom ik wel overheen.
Series nu allemaal geadd. Hij pakt alleen slechts bij 1 serie de coverart van de losse seizoenen. Maar dat moet nog wel goedkomen.
Moet ook nog fixen dat xbox boot in xmbc, maar daar ben ik toch een beetje huiverig voor. Las dat er nogal wat mis kan gaan. En ik heb geen tijd (tentamens) of zin (luie hond) om het allemaal te gaan fixen als het fout gaat
Denk dat het dus voorlopig nog ff zo laat 
Denk dat xbox remote de goedkoopste oplossing toch? Werkt die dan ook in het menu van de xbox zelf? Dan kan ik alle controllers eruit trekken, want die liggen nu altijd op de grond in de weg.
Series nu allemaal geadd. Hij pakt alleen slechts bij 1 serie de coverart van de losse seizoenen. Maar dat moet nog wel goedkomen.
Moet ook nog fixen dat xbox boot in xmbc, maar daar ben ik toch een beetje huiverig voor. Las dat er nogal wat mis kan gaan. En ik heb geen tijd (tentamens) of zin (luie hond) om het allemaal te gaan fixen als het fout gaat
Denk dat xbox remote de goedkoopste oplossing toch? Werkt die dan ook in het menu van de xbox zelf? Dan kan ik alle controllers eruit trekken, want die liggen nu altijd op de grond in de weg.
Een afstandsbediening werkt via IRDA (dat is infrarood)cyclone schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:20:
[...]
Deze 2 recievers zijn IRDA, zover ik weet is IRDA wel iets anders dan een infrarood receiver voor een afstandsbedieing, maargoed kan het ook mis hebben.
Iemand anders nog tips ?
Als hij je syntaxis van de notatie niet pakt kan je handmatig een advancedsettings.xml bestand maken met daar neergezet hoe de indeling is. Google er maar eens op.
Op die manier werkte mijn indeling (South Park - 106 - Titel.avi) perfect.
Op die manier werkte mijn indeling (South Park - 106 - Titel.avi) perfect.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Als je de optie ¨stack¨ uitvinkt is dat probleem ook verleden tijd.DaMarcus schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:30:
Bijv:Daar maakt XMBC een gehele video van. Zodoende had ik 10GB non-stop Top Gear aan elkaar
- Top Gear S12E04
- Top Gear S12E05
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Ik weet dat IRDA infrarood is, maar zover ik weet is dit bedoeld voor communicatie voor b.v. telefoons (mijn oude nokia's hadden dit b.v. )DaMarcus schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:35:
[...]
Een afstandsbediening werkt via IRDA (dat is infrarood)
Check wiki maar
En niet voor afstandsbedieningen.
Bij mij gaf-ie problemen toen ik verschillende seizoenen in hun eigen map had gedaan, ik moest ze allemaal in de series-'root' stoppen.mr_fragle schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:54:
Is dit een idee:
-/Californication
folder.jpg
-/Season 1
-/ep 1
-/ep 2
-/ep 3
-/Season 2
-/ep 1
-/ep 2
-/ep 3
Of is dat een instelling die ik gemist heb?
Voor 10 euro op marktplaats, of anders bij een retro-gaming winkelKan niet wachten tot het allemaal strak werktHoef alleen nog een afstandsbediening op de kop te tikken
Op marktplaats staan geen afstandsbedieningen meer, alleen icm een xbox
Hopen dat ik zo wat kan vinden in de stad
Hopen dat ik zo wat kan vinden in de stad
Verwijderd
Deze worden gebruikt.cyclone schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:20:
[...]
Iemand anders nog tips ?
*MCE evt. met harmony.
*USB-UIRT evt. met harmony.
*IR RECEIVER for MICROSOFT VISTA Media Center evt. met harmony.
*HAUPPAUGE MCE MEDIA CENTER & XBOX 360 REMOTE CONTROL evt. met harmony.
*Tutorial : new module xbox remote control evt. met harmony.
Let wel op, niet alles blijkt te werken onder live. Heb zelf geen ervaringen.
In XBMC forum is best veel te vinden hierover.
Edit:
deze zal ook wel werken denk ik.
*Philips Remote + Receiver MCE (Retail)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 13:26 ]
Zo, dat viel even tegen inderdaad. In heel stad geen AB te vinden
En ook geen wireless controllers meer voor eerste xbox. Kent iemand toevallig nog een website met oude rommel (marktplaats/2ehands hebben geen advertenties voor afstandsbedieningen)?
Bol.com heeft ze nog en Ebay.mr_fragle schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:48:
Zo, dat viel even tegen inderdaad. In heel stad geen AB te vindenEn ook geen wireless controllers meer voor eerste xbox. Kent iemand toevallig nog een website met oude rommel (marktplaats/2ehands hebben geen advertenties voor afstandsbedieningen)?
Bol.com heeft geen afstandsbedieningen voor de eerste xbox meer. Modmyxbox heeft ze in bestelling staan. Email gestuurd met de vraag of ze ze nog krijgen en of ze een idee hebben hoe lang dat nog duurt. Kreeg in de stad te horen dat ze niet meer gemaakt worden en dat de laatste voorraad ook al weg was.
Nog geen tientje incl. verzendkosten. Let wel, third party, maar lijkt me dat dat ook prima werkt.
oei, goed oppassen met third party!! werkt vaak alleen met bijbehorende AB.. Ik heb mijn harmony alle knoppen moeten aanleren. Dat werkte niet helemaal lekker, omdat die third party niet de "ISO" norm voor IR signalen gebruikt.ehuurman schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:04:
Nog geen tientje incl. verzendkosten. Let wel, third party, maar lijkt me dat dat ook prima werkt.
Dude aan lijn bij Harmony moest gaan knippen/plannen in de IR signalen om hem een beetje werkend te krijgen.
Koop gewoon een goedkope xbox van marktplaats met DVD-kit, verpats deze dan weer zonder de kit.. wel ff werk, maar vast goedkoopste manier.
Heb hem toch maar bestelt. Als het niet werkt verkoop ik hem wel weer. Om nou een hele xbox te kopen lijkt me een beetje overdreven. Kan ik altijd nog doen want daar zijn er nog genoeg van. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
thanks !
Het is een MCE afstandbediening van Trust geworden, uiteindelijk duurder dan ik wilde, maar goed had geen zin om er heel Rotterdam voor af te lopen.
Werkt zonder iets te configureren in XBMC Live, en heeft een mooie kleine USB IR receiver die verbazingwekkend goed werkt
werkt de kanalenkiezer nog bij jullie onder xot? bij mij niet meer namelijk
Verwijderd
Was dat deze. Trust Wireless Vista Remote Control RC-2400cyclone schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:18:
[...]
thanks !
Het is een MCE afstandbediening van Trust geworden, uiteindelijk duurder dan ik wilde, maar goed had geen zin om er heel Rotterdam voor af te lopen.
Werkt zonder iets te configureren in XBMC Live, en heeft een mooie kleine USB IR receiver die verbazingwekkend goed werkt
Moet er ook nog eens een aanschaffen, heb er geen haast mee.
Maar de reciever is zeer interressant is mooi klein en goed ontvangst. Lees ook recenties.
Neem aan dat de harmony te gebruiken is. (Jammer dat je dat niet even kunt testen).
Iemand die voor deze remote nog werkende drivers heeft gevonden onder windows XP? Trust zelf ondersteunt alleen Vista.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 20:27:
[...]
Was dat deze. Trust Wireless Vista Remote Control RC-2400
Moet er ook nog eens een aanschaffen, heb er geen haast mee.
Maar de reciever is zeer interressant is mooi klein en goed ontvangst. Lees ook recenties.
Neem aan dat de harmony te gebruiken is. (Jammer dat je dat niet even kunt testen).
heeft iemand een mirror voor xbmcscripts.com?
Ik wil url's naar m'n xbox kunnen sturen (nee wil niet via firefox).. volgens menig forum kan het via een script dat URLposter heet.. ik kan het echter nergens vinden... arg.
Ik wil url's naar m'n xbox kunnen sturen (nee wil niet via firefox).. volgens menig forum kan het via een script dat URLposter heet.. ik kan het echter nergens vinden... arg.
Verwijderd
Zie hierZerveza schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:02:
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:07:
downloadscripts/plugins.
SVN Repo Installer - plugin
XBMC-Favorites Installer - plugin
XBMC-Addons Installer Plugin - plugin
XBMC-Plugins-Package - plugin
XBMCScripts - script
Installer Passion-XBMC - script
Speciaal daarvoor heb ik het volgende minuscule html paginatje op de laptop staan:Zerveza schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:02:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <html> <body> <h1>Play now</h1> <form method="GET" action="http://*HIER IP VAN JE XBOX*/xbmcCmds/xbmcHttp"> <input type="hidden" name="command" value="PlayFile" /> <input type="text" name="parameter" size="100"/> <input type="submit" value="Play"/> </form> </body> </html> |
[ Voor 3% gewijzigd door Janoz op 04-01-2009 08:35 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Wat gebruiken jullie om de xbox te monitoren?
SNMP zit niet in XBMC, maar weet iemand wat er gebruikt wordt om de stats van de xbox op te roepen (cpu-snelheid, temperatuur, etc.)?
Zijn er handige (remote-)monitoring scripts oid?
SNMP zit niet in XBMC, maar weet iemand wat er gebruikt wordt om de stats van de xbox op te roepen (cpu-snelheid, temperatuur, etc.)?
Verwijderd
Systeem informatie vind je onder:
Systeem/info
En zet activeren van fouten aan zie je geheugen en cpu gebruik in beeld.
Systeem/Systeem/activeren van fouten
Systeem/info
Maar hoe kan ik dat remote uitlezen?Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 12:11:
Systeem/info
Bedankt voor het HTML scriptje, is precies waar ik naar op zoek was!!
Kan via web-applicatie: http://*ip xbox*/scripts/SystemInfo.spyVerwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 12:11:
Systeem/info
Waarom zou je eigenlijk je cpu-snelheid en dergelijke van je xbox willen monitoren??anandus schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:44:
Wat gebruiken jullie om de xbox te monitoren?
Dit kan ook met XBMControlJanoz schreef op zondag 04 januari 2009 @ 08:34:
[...]
Speciaal daarvoor heb ik het volgende minuscule html paginatje op de laptop staan:
HTML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 <html> <body> <h1>Play now</h1> <form method="GET" action="http://*HIER IP VAN JE XBOX*/xbmcCmds/xbmcHttp"> <input type="hidden" name="command" value="PlayFile" /> <input type="text" name="parameter" size="100"/> <input type="submit" value="Play"/> </form> </body> </html>
Vooral de temperatuur en schuifgebruik wil ik monitoren.berties schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:05:
[...]
Waarom zou je eigenlijk je cpu-snelheid en dergelijke van je xbox willen monitoren??
En waarom? Omdat het vast kan
* anandus monitort alles in huis wat gemonitord kan worden
Waarmee monitor je dat, waar sla je het op, waar geef je het weer? Met een cli op een linux bak en dan middels mrtg of rrd? Dan is het heel eenvoudig om dit uit http://*ip xbox*/scripts/SystemInfo.spy te filteren lijkt me.anandus schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:35:
[...]
Vooral de temperatuur en schuifgebruik wil ik monitoren.
En waarom? Omdat het vast kan
* anandus monitort alles in huis wat gemonitord kan worden
Ja, ik zal binnenkort even kijken.berties schreef op zondag 04 januari 2009 @ 14:32:
[...]
Waarmee monitor je dat, waar sla je het op, waar geef je het weer? Met een cli op een linux bak en dan middels mrtg of rrd? Dan is het heel eenvoudig om dit uit http://*ip xbox*/scripts/SystemInfo.spy te filteren lijkt me.
Ik heb mijn xbox per ongeluk ge-onmod (
Kan iemand een screenshotje plaatsen wat je ziet met systeminfo.spy?
Maar waarschijnlijk kan ik het een en ander er dan wel uitfilteren
(idd, waarschijnlijk MRTG of RRD
Mijn html pagina werkt ook op de mac, linux en mijn mobiele telefoon en de pagina is compleet skinnable
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Zou kunnen. Ik gok dat ik daar deze week wel ff naar kan kijken. Maar kan niks beloven.stavast schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:40:
werkt de kanalenkiezer nog bij jullie onder xot? bij mij niet meer namelijk
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Ik heb even een vraagje m.b.t. het XBMC. Heb het sinds gisteren lekker draaiend gekregen, ideaal en nu vooral de functies ervan aan het bekijken.
Nu heb je het standaard script van Apple Movie trainers erin zitten. Maar als ik bijvoorbeeld dan zoek naar de film "The day the earth stood still" dan vindt hij die niet. Net alsof hij alleen de nieuwste films kan streamen.
Enig idee hoe dit kan??
Nu heb je het standaard script van Apple Movie trainers erin zitten. Maar als ik bijvoorbeeld dan zoek naar de film "The day the earth stood still" dan vindt hij die niet. Net alsof hij alleen de nieuwste films kan streamen.
Enig idee hoe dit kan??
zal zoiets dergelijks worden dan om je CPU temp uit te lezen (valt nog wel eea aan te verbeteren, maar het werkt wel..);anandus schreef op zondag 04 januari 2009 @ 14:36:
[...]
Ja, ik zal binnenkort even kijken.
Ik heb mijn xbox per ongeluk ge-onmod (), dus moet eerst weer even bij iemand die IDE in z'n computer heeft moeten hotswappen
Kan iemand een screenshotje plaatsen wat je ziet met systeminfo.spy?
Maar waarschijnlijk kan ik het een en ander er dan wel uitfilteren
(idd, waarschijnlijk MRTG of RRD, meeste hier is SNMP en MRTG)
code:
1
| /tmp$ lynx http://192.168.0.4/scripts/SystemInfo.spy -dump |awk '/CPU:/ {print}' | sed 's/[^0-9]//g' |
Ben er inmiddels ook achter waarom mijn xbmc zovaak vast loopt. Na het booten update hij de libary. Dit gaat altijd prima eigenlijk, tenzij ik mijn laptop met het draad aan de router hang (100mbit internet hier, en dat trekt mijn wifi niet, maar de kabel wel). Xbmc stopt er dan mee. Geen idee waarom. Zo misschien ook nog kunnen dat het komt dat mijn externe HD dan te druk is (tevens download schijf). Volgens mij ben ik wel zo ongeveer klaar met inricht van xmbc.
Alleen mijn mp3 nog even op orde brengen. Tagrunner begon leuk maar blijft hangen bij te veel files
Zoek eigenlijk een programma dat bestands en tracknamen opschoont. Dan ik later tagrunner runnen met 30cd'tjes ofzo. Iemand ervaring met het automatisch netjes maken van veel gig aan mp3?
Alleen mijn mp3 nog even op orde brengen. Tagrunner begon leuk maar blijft hangen bij te veel files
mr_fragle schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:18:
Alleen mijn mp3 nog even op orde brengen. Tagrunner begon leuk maar blijft hangen bij te veel filesZoek eigenlijk een programma dat bestands en tracknamen opschoont. Dan ik later tagrunner runnen met 30cd'tjes ofzo. Iemand ervaring met het automatisch netjes maken van veel gig aan mp3?
offtopic:
Tag&Rename did the job for me...
Tag&Rename did the job for me...
Nog ff offtopic: Thnx, ga ik daar mee aan de slag.
Enige wat ik nog steeds niet begrijp waarom ik bij een paar films (ongeveer 10% van de collectie) geen afbeelding van mijn folder.jpg te zien krijg. Ik kan update en opschonen wat ik wil. In de folder bevindt zich wel gewoon een folder.jpg. Iemand dit probleem ook gehad?
mr_fragle schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:18:
[...]
Alleen mijn mp3 nog even op orde brengen. Tagrunner begon leuk maar blijft hangen bij te veel filesZoek eigenlijk een programma dat bestands en tracknamen opschoont. Dan ik later tagrunner runnen met 30cd'tjes ofzo. Iemand ervaring met het automatisch netjes maken van veel gig aan mp3?
offtopic:
Mediamonkey gebruik ik al jaren met volle tevredenheid.
Mediamonkey gebruik ik al jaren met volle tevredenheid.
Als er zeker weten een goed leesbare folder.jpg in de map staat dan moet de fout in je library-database van xbmc zitten. Ik zou zeggen, gooi deze weg zorg dat je alles een keer door een tag&rename achtig programma heen haalt om alles netjes te krijgen en scan dan opnieuw naar je library.mr_fragle schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:45:
Enige wat ik nog steeds niet begrijp waarom ik bij een paar films (ongeveer 10% van de collectie) geen afbeelding van mijn folder.jpg te zien krijg. Ik kan update en opschonen wat ik wil. In de folder bevindt zich wel gewoon een folder.jpg. Iemand dit probleem ook gehad?
[ Voor 40% gewijzigd door berties op 04-01-2009 18:57 ]
Verwijderd
Zouden nu idd. opgehaald moeten zijn.mr_fragle schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:45:
[...]
Nog ff offtopic: Thnx, ga ik daar mee aan de slag.
Zijn waarschijnlijk niet goed opgeslagen in userdata.
Nu hoef je niet gelijk weer de hele zooi te scannen maar verwijder alleen userdata/thumbnail/video.
Als je die verwijderd haalt xbmc ze weer aut. op. Dit duurt niet heel lang.
Dat is natuurlijk uiteindelijk een optie. Maar zou toch liever niet een nieuwe libary maken. Duurt ongelovelijk lang met 750gb aan data. Folder.jpg is goed te lezen, als ik naar toe browse bij het zoeken van een thumb in xbmx dan beelt hij hem wel af?
Verwijderd
Als het er maar een paar zijn is dat goed te doen.
Maar Thumbs verwijderen is helemaal niet drastisch alle info blijft je gooit alleen de thumbs weg en haalt ze weer op duurt niet zo lang.
Als je een keer nieuwe folder.jpg's hebt voor je mappen moet je dat ook doen.
Zolang er een thumb in je userdata zit goed of fout zal xbmc deze niet vervangen met updaten of opnieuw scannen.
Maar Thumbs verwijderen is helemaal niet drastisch alle info blijft je gooit alleen de thumbs weg en haalt ze weer op duurt niet zo lang.
Als je een keer nieuwe folder.jpg's hebt voor je mappen moet je dat ook doen.
Zolang er een thumb in je userdata zit goed of fout zal xbmc deze niet vervangen met updaten of opnieuw scannen.
Ok, dan had ik het verkeerd begrepen
Dacht dat ik de hele libary zou moeten verwijderen en opnieuw zou moeten maken. Ga ik inderdaad even in userdata/thums kijken 
Gewoon Thumbnails helemaal leeggooien?
[ Voor 11% gewijzigd door mr_fragle op 04-01-2009 19:55 ]
Verwijderd
De video bibliotheek data base staat in userdata/Database/MyVideos34.db
Thumbs en database staan los van elkaar.
Met muziek is het een ander verhaal verwijder je daar de thumbs dan moet je wel scannen om ze weer terug te krijgen in je bib. hier gebeurd het op een of andere manier niet aut. Let daar dus mee op.
Advies:
Test muziek bib eerst in xbmc windows. Bib scrapen gaat vele malen sneller. Je hebt altijd wel covers met een wit randje en andere zaken die je wilt oplossen voordat je de xbox laat scrapen dit duurt lang en fouten zijn moeilijk(er) te herstellen op de xbox.
edit: Ook als ik nieuwe albums heb bekijk ik ze eerst in XBMC Windows, en dan gaan ze naar de xbox.
Thumbs en database staan los van elkaar.
Met muziek is het een ander verhaal verwijder je daar de thumbs dan moet je wel scannen om ze weer terug te krijgen in je bib. hier gebeurd het op een of andere manier niet aut. Let daar dus mee op.
Advies:
Test muziek bib eerst in xbmc windows. Bib scrapen gaat vele malen sneller. Je hebt altijd wel covers met een wit randje en andere zaken die je wilt oplossen voordat je de xbox laat scrapen dit duurt lang en fouten zijn moeilijk(er) te herstellen op de xbox.
edit: Ook als ik nieuwe albums heb bekijk ik ze eerst in XBMC Windows, en dan gaan ze naar de xbox.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2009 21:10 ]
Verwijderd
Ja, in de map video (hele inhoud)mr_fragle schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:53:
Ok, dan had ik het verkeerd begrepenDacht dat ik de hele libary zou moeten verwijderen en opnieuw zou moeten maken. Ga ik inderdaad even in userdata/thums kijken
Even een herhaling van mijn vraag, wil dit namelijk goed hebben:
Ik heb even een vraagje m.b.t. het XBMC. Heb het sinds gisteren lekker draaiend gekregen, ideaal en nu vooral de functies ervan aan het bekijken.
Enig idee hoe dit kan??
Verwijderd
Denk dat je een bug gevonden hebt. (Zijn zeldzaam voor Apple Movie trailers)
kunt altijd een bug report maken.
kunt altijd een bug report maken.
Zoek je dan ook echt op de string "The day the earth stood still" ? Zo ja maak de zoekstring eens kleiner, iets als "earth". Misschien is de string niet geheel juist en de regex om te zoeken niet ruim genoeg.Goofyduck384 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:41:
Enig idee hoe dit kan??
Welke versie gebruik je eigenlijk, en heb je de laatste versie?
Ben nu zover dat al mijn MP3 folder een mooie lay-out hebben. Zoals aangegeven is het geen doen om xbmc alle info te laten scrapen. Dit wil ik dus lekker op mijn laptop doen. Tags zijn inmiddels allemaal ingevuld, en bestandnamen zijn netjes.
Met mediamonkey kan je heel goed label van internet updaten. Ik vink dan alleen de cover aan die hij als folder.jpg in de album map wegschrijft. Nadeel is dat dit me slechts per directory lukt. Ik kan nergens een optie vinden die al mijn folders van een folder.jpg voorziet. Misschien kan dit wel niet, in dat geval doe ik het lekker folder voor folder, is nou ook weer niet zoooooo veel werk. Maar misschien heeft iemand nog een tip?
Met mediamonkey kan je heel goed label van internet updaten. Ik vink dan alleen de cover aan die hij als folder.jpg in de album map wegschrijft. Nadeel is dat dit me slechts per directory lukt. Ik kan nergens een optie vinden die al mijn folders van een folder.jpg voorziet. Misschien kan dit wel niet, in dat geval doe ik het lekker folder voor folder, is nou ook weer niet zoooooo veel werk. Maar misschien heeft iemand nog een tip?
offtopic:
daarnaast zou ik graag wel info hebben over het bouwen van een simpele HTPC. Ik heb thuis nog een AMD 1700+, GF3, 1gb staan. Is hier wat mee te doen? Ik heb atm nog geen HD, maar wil het in de toekomst wel.
daarnaast zou ik graag wel info hebben over het bouwen van een simpele HTPC. Ik heb thuis nog een AMD 1700+, GF3, 1gb staan. Is hier wat mee te doen? Ik heb atm nog geen HD, maar wil het in de toekomst wel.
Heb al heel wat gelezen en gezocht, maar het antwoord is mij nog niet duidelijk op de volgende vraag:
Werkt de MCE afstandsbediening op de XBOX met XBMC?
Ik ben een aantal posts tegengekomen op diverse fora over een protocol verschil (v5 vs v6) van de originele XBOX DVD IR dongle.
Daar waar de XBOX V5 gebruikt, heeft de MCE versie van de afstandsbediening v6.
Het zou alleen op te lossen zijn indien iemand een patch voor XBMC zou maken om dit probleem op te lossen.
Welk antwoord ik niet heb kunnen vinden is of er ondertussen een dergelijke patch in omloop is.
wie kan mij daar het verlossende antwoord geven?
Ik ben een aantal posts tegengekomen op diverse fora over een protocol verschil (v5 vs v6) van de originele XBOX DVD IR dongle.
Het zou alleen op te lossen zijn indien iemand een patch voor XBMC zou maken om dit probleem op te lossen.
Welk antwoord ik niet heb kunnen vinden is of er ondertussen een dergelijke patch in omloop is.
wie kan mij daar het verlossende antwoord geven?
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Verwijderd
De info's scrapen kan tot heden alleen maar met xbmc.mr_fragle schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:08:
Ben nu zover dat al mijn MP3 folder een mooie lay-out hebben. Zoals aangegeven is het geen doen om xbmc alle info te laten scrapen. Dit wil ik dus lekker op mijn laptop doen. Tags zijn inmiddels allemaal ingevuld, en bestandnamen zijn netjes.
offtopic:
Op de pc gaat het sneller en zou je de bib kunnen exporteren naar de xbox maar de thumbs neemt ie niet mee ook als je de thumb map kopieert.
Uiteindelijk moet je toch gaan scrapen met de xbox. en dan is het verrekte handig als je het maar een keer hoeft te doen, fouten heb je er al uitgefilterd in xbmc windows.
Edit:
In windows test je ook niet de hele zooi maar telkens een stuk of 20 cd's voeg ze toe aan de bib en kijk naar fouten in ID3 Tags en covers. Haal deze eruit wis de bib en thumbs en voeg ze weer toe.
Heb je het goed gedaan, zouden ze nu goed moeten zijn en xbox ready. Volgende cd's.
Het ophalen van de .nfo files heeft geen zin in xbmc windows (hij zet deze in de userdata vind je niet terug en eporteren zie hierboven), doe dit op de xbox. (vink dit uit in xbmc windows) Later is dit mogelijk met Media Companion. Even geduld nog.
Folder.jpg toevoegen heb ik handmatig gedaan wilde mooie grote covers min 300 x 300.
Wat wil je ermee gaan doen met die htpc, kunt er namelijk ook een Nas server van maken.
HD

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 17:03 ]
Ik zal het vanavond eens voor je proberen.Snuffel schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:52:
Voor zover ik me heb laten vertellen, is RC6 compatible met RC5, maar je mist vervolgens wel een aantal functies van RC6. We gaan het vanavond zien...Ik ben een aantal posts tegengekomen op diverse fora over een protocol verschil (v5 vs v6) van de originele XBOX DVD IR dongle.
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
Verwijderd
XBMC-Earth vond dit altijd een leuk script tot ie het niet meer deed.
Heb een nieuwe gevonden die het weer doet, heeft ook een leuke toevoeging Panoramio.
XBMC-Earth Script.
Heb een nieuwe gevonden die het weer doet, heeft ook een leuke toevoeging Panoramio.
XBMC-Earth Script.
Ik heb thuis 3 xboxen staan, voor op kantoor, woonkamer en onze slaapkamer.
Tot op heden altijd erg tevreden geweest en alles heeft altijd perfect gewerkt.. en dat allemaal voor + - 50 euro per xbox via marktplaats.
Zo heb ik recent ook de xbox in de woonkamer aangesloten op mijn nieuwe 50" plasma. Upscalen naar 720/1080 doet hij prima, maar het afspelen gaat helaas niet altijd zo soepel.
Hij lijkt soms te laggen en de fps info geeft dan duidelijk flinke drops weer. Ik vrees dus dat de cpu niet snel genoeg is voor het upscalen van dvdtjes via het netwerk.
Ik dacht eerst dat het aan de zware skins zou liggen, maar zelfs met een default skin heb ik hetzelfde probleem.
Kan iemand mij vertellen of een mediacenter pc met de windows versie van xbmc dit wel aankan?
Ik heb overigens ook al op 720p getest ipv 1080, allebei "laggen" ze af en toe.
Hebben andere mensen hier ook last van? Het vreemde is dat mijn andere xbox hier geen last van heeft, dus ik zal deze van de week voor alle zekerheid even swappen. Moet zeggen dat deze wel aan een kleinere LCD hangt (wel in 720p)..
Als laatste, bij een kennis heb ik dezelfde component/optische kabel in gebruik, maar wij krijgen hier geen voor geen mogelijk de mogelijkheid om optisch geluid (dts/dobly) aan te zetten bij settings in xbox media center. De optie blijft gewoon "gray". Iemand een idee? Ik heb digitaal geluid in de microsoft xbox dashboard al aangezet. Bij mij gaat het perfect, met dezelfde kabel. Iemand idee wat hier mis gaat?
Tot op heden altijd erg tevreden geweest en alles heeft altijd perfect gewerkt.. en dat allemaal voor + - 50 euro per xbox via marktplaats.
Zo heb ik recent ook de xbox in de woonkamer aangesloten op mijn nieuwe 50" plasma. Upscalen naar 720/1080 doet hij prima, maar het afspelen gaat helaas niet altijd zo soepel.
Hij lijkt soms te laggen en de fps info geeft dan duidelijk flinke drops weer. Ik vrees dus dat de cpu niet snel genoeg is voor het upscalen van dvdtjes via het netwerk.
Ik dacht eerst dat het aan de zware skins zou liggen, maar zelfs met een default skin heb ik hetzelfde probleem.
Kan iemand mij vertellen of een mediacenter pc met de windows versie van xbmc dit wel aankan?
Ik heb overigens ook al op 720p getest ipv 1080, allebei "laggen" ze af en toe.
Hebben andere mensen hier ook last van? Het vreemde is dat mijn andere xbox hier geen last van heeft, dus ik zal deze van de week voor alle zekerheid even swappen. Moet zeggen dat deze wel aan een kleinere LCD hangt (wel in 720p)..
Als laatste, bij een kennis heb ik dezelfde component/optische kabel in gebruik, maar wij krijgen hier geen voor geen mogelijk de mogelijkheid om optisch geluid (dts/dobly) aan te zetten bij settings in xbox media center. De optie blijft gewoon "gray". Iemand een idee? Ik heb digitaal geluid in de microsoft xbox dashboard al aangezet. Bij mij gaat het perfect, met dezelfde kabel. Iemand idee wat hier mis gaat?
[ Voor 9% gewijzigd door Workaholic op 05-01-2009 19:26 ]
Geinig!Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:13:
XBMC-Earth vond dit altijd een leuk script tot ie het niet meer deed.
XBMC-Earth Script.
Met de youtube plugin en nu dit krijg ik steeds meer zin om een keyboard aan mijn xbox te hangen. Typen met osd keyboard is bagger.
Ik heb zo'n xbox --> usb verloopstuk, kan ik daar ieder keyboard aan hangen? e.g. zo'n Logitech draadloze multimedia keyboard met geintegreerde touch pad...?
nu nog een werkende internet browser.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.
Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.
Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>