[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.319 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

thnx.. heeft het helaas niet gedaan voor me...

Sterker nog, ben nu stukken verder van huis, een rescan van mijn database heeft ervoor gezorg dat nu alles dubbel in mijn database staat... arg

[ Voor 61% gewijzigd door Zerveza op 17-12-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je toch je bib gaat wissen, en weer wilt gaan toevoegen kijk dan eens naar media companion.
Deze scraped sneller en je hebt meer invloed en controle en xbmc scraped ook weer sneller als er .nfo en .tbn files aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
Begin maar eerst met je myvideos.db weg te gooien. :)
Dan kan je kiezen, rechtstreeks in xbmc of via XB Media Companion. Ik raad je ook het laatste aan, dan kan je manueel nog dingen corrigeren (foutief herkende films en zo) voordat ze in je XBMC Library terecht komen. :)

Verwijderd

Met de nieuwste build is weather fanart mogelijk. :Y d:)b
Heb het weather fanart pack van timdog82001 gedownload en zijn home.xml en myweather.xml (mediastream) Alleen fanart locatie nog aanpassen in de .xml files
Zijn 42 weercondities, dus is het mistig krijg je fanart achtergronden (diavoorstelling) met een mistig landschap.
De pack heeft 800 afb. en zitten zeer mooie achtergronden bij. _/-\o_
Voor de xbox even de afb. rezisen zijn nogal groot.
Dit weather fanart pack werkt ook met het TWC supplemental script.

Echt mooi dat weather fanart nu nog muziek fanart.

Edit;
Hier nog de link waar je het kunt downloaden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 20:53 ]

• Fire69
Even proberen.
Direct een serieuze update: XBMC, Mediastream, Weather-backdrops... Ben ik weer even bezig :P

Verwijderd

Dan doe deze update dan ook gelijk. :*)

Media companion New Version 2.064

Vind de toevoeging poster browser wel handig.
Fanart browser is ook handig dit zat al in versie 2.008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zo, Weather-fanart werkt... half. Ik krijg wel mooi wisselende achtergrondjes, maar ze passen helemaal niet bij het weer dat 'voorspelt' wordt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Mooi, deze mediacompanion verslikt zich niet in mijn films! thx voor het melden poeier! Op de pc scannen gaat zoveel sneller.

Wat zou het mooi zijn als hij de opensubtitles api integreert. hoeft dat ook niet meer handmatig... wie helpt zeuren?

@fire: als je alle weerlocaties op dezelfde zet dan nog?

[ Voor 42% gewijzigd door Mar2zz op 19-12-2008 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik op de controllerpoort van de xbox een usb ext schijf hangen met behulp van een xbox usb converter adapter? Kan er zo 1234 weinig over vinden.

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waarschijnlijk niet.
De xbox ondersteund enkel FAT16 via de usb-poort, dus een HD is sowieso al niet erg interessant. En dan is hij nog heel kieskeurig welke hij wil lezen ook.
Je kan het dus wel eens proberen, maar ik schat je kansen klein in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Paar weken geleden XBMC met Aeon en Mediacompanion geinstalleerd, werkt echt super. Echter heb ik een paar vraagjes. Wanneer ik in mediacompanion ervoor kies om meerdere fanart-afbeeldingen te laten downloaden, dan zie je in de TV-shows library telkens dezelfde op de achtergrond staan.

Is het daarnaast ook niet mogelijk om je fanart die wordt gedownload automatisch te laten zien in het hoofdmenu van XBMC?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:49:
Zo, Weather-fanart werkt... half. Ik krijg wel mooi wisselende achtergrondjes, maar ze passen helemaal niet bij het weer dat 'voorspelt' wordt. :?
Zo jij ziet ook alles. B)
Lees dit maar eens
Mar2zz schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:55:
Mooi, deze mediacompanion verslikt zich niet in mijn films! thx voor het melden poeier! Op de pc scannen gaat zoveel sneller.

Wat zou het mooi zijn als hij de opensubtitles api integreert. hoeft dat ook niet meer handmatig... wie helpt zeuren?

@fire: als je alle weerlocaties op dezelfde zet dan nog?
Heb je nu ook je home-videos toegevoegd?
Werkt echt mooi.
Even handmatig naam, jaar, tijdsduur,genre en studio invullen.(acteur en director zou ook nog kunnen)
Als genre geef je bv. home-video/verjaardag.
Studio; Mar2zz Company.
Kunt dan in plot een mooi verhaaltje schrijven over de verjaardag.
Gebruik een staande verjaardags foto als folder en liggende als fanart.
Nu kun je de home-video zoeken op naam, jaar, genre, studio.
Wat wil je nog meer. :*)
domi235 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:02:
Paar weken geleden XBMC met Aeon en Mediacompanion geinstalleerd, werkt echt super. Echter heb ik een paar vraagjes. Wanneer ik in mediacompanion ervoor kies om meerdere fanart-afbeeldingen te laten downloaden, dan zie je in de TV-shows library telkens dezelfde op de achtergrond staan.
Oudere media companion versies haalde meerdere fanart op, fanart2,3 enz. Xbmc ondersteund dat niet.
De nieuwste versie heeft een fanart browser en met deze versie kun je kiezen welke fanart getoond moet worden.
Is het daarnaast ook niet mogelijk om je fanart die wordt gedownload automatisch te laten zien in het hoofdmenu van XBMC?
Even met de verkenner zoeken met zoek functie naar fanart in de map waar ze staan natuurlijk.
Nu zie je alle fanart afb. die aanwezig zijn in je mappen, kopieer ze en verklein ze eventueel. Zet deze in een map. Stel deze map dan in als mijn videos achtergrond map en enable dat ze ook op de home page te zien zijn.
Deze map kun je ook eventueel als screensaver instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Poeier dat is een goeie tip! daar ga ik ff een foldertje mee bewerken.

Ik weet trouwens niet hoe ik mediacompanion moet gebruiken. Ik dacht ik gooi ff mijn videodb weg, en alle video-thumbnails. heb mediacompanion laten zoeken, de hele folder staat nu vol met .avi,.nfo,.srt,.tbn x 70 ofzo. Maar hoe ziet xmbc dat ik dat spul allemaal al heb? Of werkt dat niet in fileview? Ik dacht ik scan 'm even opnieuw met de xbox, gaat vast sneller, maar nee hoor, weer dik half uur.

how?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe doe je het goed.
Xbmc ziet het spul door te scrapen.
Xbmc zal altijd eerst zoeken naar tbn en nfo files. Als deze erbij staan gaat het scrapen stukken sneller maar verwacht niet de snelheid van een pc, xbox blijft maar een oud doosje.
Ja , werkt ook met Fileview maar heeft een folder.jpg nodig voor een thumb ipv .tbn .
Laat media companion dus ook een folder.jpg aanmaken.

Ik maak op uit jouw tekst dat alles in 1 folder staat.
Mischien dat het daarom komt dat het scrapen zo lang duurt, moet telkens een grote folder doorlopen voordat hij de info vind.
Zelf stop ik elke film,(serie) seizoen, muziek cd in een aparte map, werkt altijd en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Fire69 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:29:
Waarschijnlijk niet.
De xbox ondersteund enkel FAT16 via de usb-poort

hoe schat je de kans in met een usb stick geformtatteerd op fat 16? (kan het niet uitproberen, heb nog geen convertkabel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 09:57:
[quote]Fire69 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:29:
Waarschijnlijk niet.
De xbox ondersteund enkel FAT16 via de usb-poort

hoe schat je de kans in met een usb stick geformtatteerd op fat 16? (kan het niet uitproberen, heb nog geen convertkabel)?
heeft niets met kans te maken... check ff hier:
http://xbmc.org/wiki/?title=USB_Mass_Storage_support_in_XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Vorig jaar was er een script voor de 3FM Serious Request Streams.
Is die er weer ergens te krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3198/3030207870_a697427fd4_m.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door supersatan op 20-12-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 23:17
supersatan schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 11:59:
Vorig jaar was er een script voor de 3FM Serious Request Streams.
Is die er weer ergens te krijgen?

[afbeelding]
Onderstaande link ff in een .strm bestand gooien
http://www.omroep.nl/live/3fm_glazenhuis_live.asx

[ Voor 3% gewijzigd door DevaZ op 20-12-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Euh, wat bedoel je? :?
Aha, dat wist ik nog niet, ik dacht dat XBMC gewoon het onderliggende MS-systeem gebruikte.
Maar het heeft toch wel een beetje met kans te maken, want anders zou het niet zo zijn dat ze een lijst van werkende en niet-werkende sticks/hd's hebben. Dan zou het gewoon zo zijn dat als je stick via MSC werkt, XBMC hem ondersteund.
Ik heb 2 sticks, 1 werkt, de andere niet.

[edit]
Hm, ik zit met een vreemd probleem.
Ik heb net op mijn 2de werk-laptop ook XBMC geinstalleerd. Zelfde versie als op mijn eerste laptop (XBMC for Windows, jester-versie van 16/12).
Op laptop 1 werkt internet in xbmc goed (scrapen en zo werkt)
Op laptop 2 heb ik alle settings identiek gezet als bij laptop 1, toch zegt XBMC op de info-pagina "Internet: Not connected".
En internet werkt echt wel hoor, want ik post vanop die laptop :)

Ideeën? :?

Never mind, blijkbaar was het McAfee firewall die xbmc blokkeerde... :)

[ Voor 22% gewijzigd door Fire69 op 21-12-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou daar staat beschreven waarom sommige afb niet overeenkomen met de voorspelling en of je dit dan wilt melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ah, daar moet ik overgelezen hebben dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptec
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
ik heb ook mn video.db weggegooid en met media companion alles gescant enzo. Maar als ik nu in xbmc opnieuw scan voor mn library dan vindt i alleen nog maar mn DVD's (dus alles wat in video_ts staat) terwijl media companion voor al mn avi's enzo ook gewoon een .nfo en .tbn file heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de locatie toegevoegd en heb je de inhoud weer toegewezen aan de mappen waar .nfo en.tbn files aan zijn toegevoegd.
Xbmc moet gewoon weer scrapen alleen haalt hij nu de info niet van imdb maar uit het .nfo en .tbn file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Laatst online: 10-09 10:59
Ook hier een overstapper van het wel erg rommelige en het "overal een plugin voor nodig" mediaportal naar het wel erg strakke XBMC. Wel een vraag, waar jullie misschien antwoord op hebben. Is er een mooie manier om het uitzendinggemist script in het hoofdmenu te krijgen? Dus dat je naast kiezen van "Movies", "Settings" ook kan kiezen voor "uitzendinggemist" en dat dan het script gestart wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hangt af van welke skin je gebruikt denk ik, maar met wat creatief xml-gepruts zou dat geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Laatst online: 10-09 10:59
Gebruik de Aeon skin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChefChocolateball schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:25:
Ook hier een overstapper van het wel erg rommelige en het "overal een plugin voor nodig" mediaportal naar het wel erg strakke XBMC. Wel een vraag, waar jullie misschien antwoord op hebben. Is er een mooie manier om het uitzendinggemist script in het hoofdmenu te krijgen? Dus dat je naast kiezen van "Movies", "Settings" ook kan kiezen voor "uitzendinggemist" en dat dan het script gestart wordt...
Oeh, dat zou ik ook mooi vinden met de mediastream skin. Dat is een goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Met de Aeon-skin moet het redelijk eenvoudig te doen zijn. Daar heb ik ooit ook de labels in het Home-screen vervangen.
In principe moet je ook de achterliggende actie bij het selecteren kunnen aanpassen.
Kijk eens naar \Aeon\720p\Homescrollers.xml, daar kan je per Home-screen-item het label en de actie aanpassen. Hoe je juist een script moet starten dan, zal wel te googlen zijn of op het XBMC-forum te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChefChocolateball schreef op maandag 22 december 2008 @ 12:25:
Wat fire zegt.

Als je gebruik maakt van een harmony zou je deze kunnen programeren dat script onder een knop zit en Xot uitzendinggemist zou ook moeten lukken.

XBMC.RunScript(script[,args]*)
Runs the python script. You must specify the full path to the script, or use Q:\Scripts\Scriptname.py. As of 2007/02/24, all extra parameters are passed to the script as arguments and can be accessed by python using sys.argv

Button On Media Extender Remote ( Harmony instellen als Extender Remote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
Ik heb dit weekend een klein tooltje gemaakt, waarmee ik nfo-bestanden die XBMC MediaCompanion maakt kan aanpassen. Ik gebruik het zelf om in de titel en bij genres extra informatie toe te voegen zodat ik weet wanneer een film een DVD of 720p film betreft. Zo heb ik nu in mijn genres-lijst een genre [DVD] en een genre [720p]. Je kan echter je eigen invulling geven door de config-file aan te passen. Het tooltje is -inclusief source- te downloaden van http://www.aoa.nl/meuk/InfoUpdater.zip.

Je kan instellingen voor de tool wijzigen in InfoUpdater.xml. Je kan voor meerdere paden aangeven welke aktie je wilt uitvoeren. Opties voor "action" zijn "append","prepend" en "replace". Ik heb zelf alleen "append" gebruikt, de anderen zouden moeten werken ;) Als voorbeeld zit mijn xml-bestand erbij.

Foutafhandeling is nu nog redelijke lomp, vragen en problemen mag je natuurlijk melden.

Noot: Programmaatje publiceer ik "as is", dus geen garanties voor een correcte werking. Maak vooraf een backup van je nfo-bestanden!

Toevoeging: Vanavond de tool aangepast zodat je diverse tags kan aanpassen. Ik gebruik het nu om de watched tag op true of false te zetten afhankelijk van het pad waar de film in staat. (Helaas lijkt XBMC hier echter niets mee te doen?)

[ Voor 20% gewijzigd door Mart! op 24-12-2008 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:44

fatshark

fat to da bone

Ik heb een (oude) xbox1 die gesoftmod is in 2004.
Nu wil de oude versie van XBMC die er op staat upgraden naar de nieuwste xbmc for xbox.
Ik heb de T3CH build gedownload.
Vervolgens volg ik netjes de stappen volgens xbmc guide

- verwijder de xbmc folder > e:\apps\xbmc
- verwijder 0face008 > UDATA en TDATA

Upload de T3CH xbmc naar > e:\apps\xbmc

Als ik de xbox nu boot kan ik XBMC niet meer opstarten, er gebeurt namelijk niks (evo-x kan ik wel starten).
Vervolgens een andere optie geprobeerd

- upload de content van T3CH xbmc over/naar de "oude xbmc" folder > e:\apps\xbmc

Als ik de xbox nu boot kan ik XBMC starten maar 3 tellen please wait reboot de xbox

Iemand enige idee hoe wel te upgraden?

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ten opzichte van XBMC in 2004 is de 'startprocedure' redelijk veranderd.
Je moet nu een shortcut gebruiken ipv rechtstreeks de xbmc.xbe te starten.
Echter mogen we je daarmee niet verder helpen hier.
Volgens mij zit er bij de T3CH wel een txt'tje met uitleg hoe de shortcut te gebruiken.
Zo niet, zal je naar het xbmc-forum of xbox-scene moeten uitwijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
Ben gisteravond even aan het proberen geweest met de Apple Movie Trailers plugin op mijn xbmc installatie (linux versie)
Heb hiervoor de laatste svn gesynced, hieruit de plugin gebuild en deze in de plugins dir geplaatst.

Alles lijkt dan goed te gaan, hij gaat bij de eerste keer opstarten een index bouwen enzo, echter als ik vervolgens de plugin start krijg ik wel een achtergrondje te zien (van wall-e geloof ik) en gaat ie even snel laatste trailerlijstje binnenhalen, maar dan... niets. XBMC wil niet meer voor- of achteruit.
Iemand deze plugin aan de praat op de linux versie van XBMC? Zo ja, welke versie?

Met overige plugins meestal geen problemen, xbmc zelf draait zo stabiel als een huis dus moet iets in die plugin zijn.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBashir
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 17:58
Ik heb het nu al vanaf 3 verschillende providers geprobeerd, maar XBMC.org lijkt off-line te zijn?

D3: SuHwak-2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
DrBashir schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:46:
Ik heb het nu al vanaf 3 verschillende providers geprobeerd, maar XBMC.org lijkt off-line te zijn?
Nee hoor, hier werkt het gewoon...

• Paultje72
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:21
Is het mogelijk om eredivisie voetbal wedstrijden te kijken op je xbox?

Nu kijk ik live via sopcast / myp2p.eu
Is hiervoor een script? :9~

groeten

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-08 15:44
Als ik video afspeel via mijn XBMC via Windows dan is mijn beeld vaak traag of dat het lijkt dat 2 stukken van elkaar bewegen. Het is niet vloeiend. Als ik gewoon via windows afspeelvia VLC player of zo, dan is er niks aan de hand.

Waaraan kan dit liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al opgemerkt dat kanalenkiezer niet meer werkt in XOT-Uzg.v3.2.0b2.
Heb even gekeken, maar het schijnt dat de desbetreffende site weer een nieuwe layout heeft gekregen.
Ik heb trouwens de laatste stabile versie van t3ch lopen op mijn box, dus ligt niet aan xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds lange tijd heb ik deze kerst maar eens mijn oude xbox weer tot leven gebracht en de nieuwe XBMC geïnstalleerd. Fantastisch om te zien dat er nog zoveel mensen actief mee bezig zijn!

XBMC is me tijdens het testen zo goed bevallen dat ik eraan zit te denken om alles te vervangen door de XBMC. Echter zit ik met een klein praktisch lui probleempje. Vaak doe ik 's ochtends de radio aan door één knop te drukken waardoor de radio aangaat. Bij de XBMC ben je altijd verplicht om eerst de TV aan te doen. Ik ben dus opzoek naar een oplossing om de radio automatisch te laten starten wanneer ik de XBMC aan doe. Via het script Autostartmanager dacht ik dit voor elkaar te krijgen alleen de ontwikkelaar is ermee gestopt en het script werkt niet meer.

Heeft er iemand anders misschien een idee/oplossing om een radiozender automatisch te laten starten wanneer ik alleen de xbox aan doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Je kan ergens een playlist instellen die opstart als je de xbox aan doet. Weet alleen niet exact waar O-) .

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt MsG, daar moet inderdaad vast wel iets mee mogelijk zijn.

Kom net tot de ontdekking dat ik toch niet de laatste versie erop had staan. Net geupdate naar de laatste Tech versie met de mediastream skin, wat mooi! De optie om 720p of 1080i is alleen nu grijs, iemand een idee hoe dat kan? Letters zijn vaak slecht leesbaar door de lage resolutie.

Edit: lees net dat ik het signaal moet omzetten naar NTSC ipv PAL. O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2008 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:38
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 01:28:
Bedankt MsG, daar moet inderdaad vast wel iets mee mogelijk zijn.

Kom net tot de ontdekking dat ik toch niet de laatste versie erop had staan. Net geupdate naar de laatste Tech versie met de mediastream skin, wat mooi! De optie om 720p of 1080i is alleen nu grijs, iemand een idee hoe dat kan? Letters zijn vaak slecht leesbaar door de lage resolutie.

Edit: lees net dat ik het signaal moet omzetten naar NTSC ipv PAL. O-)
en een HD kabel..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Na enkele maanden 'aanmodderen' met XBMC voor Windows en videoplayback issues, begin ik er onderhand toch wel een hard hoofd in te krijgen dat ik het goed aan de praat ga krijgen.

Ik had mijn HTPC samengesteld uit de volgende onderdelen:
  • Asus P5B-MX
  • Intel Core2Duo E6400
  • 1GB DDR2-800
  • Samsung 1TB + Samsung 500GB HD
  • Antec Fusion Black 430
  • Logitech Harmony 525
Als OS gebruik ik Windows XP SP3. In eerste instantie heb ik enkele maanden MediaPortal gebruikt, welke redelijk goed werkte, al vond ik het aanvoelen als een logge, lastig configureerbare app. Uiteraard wel al met de beta releases van XBMC gespeeld, maar deze was het nog net niet helemaal. Tot in november Atlantis gereleased werd. Ik heb toen MediaPortal verwijderd, en heb me helemaal op XBMC gestort. Dit werkte als vanouds (ben ook XBMC @ Xbox gewend), dus ik was wel blij dat hij nu ook op Windows platform uit was.

Vooral met de MediaStream skin is de wow-factor gewoon TE vet 8) Maar het viel me op dat de video problemen had met de vertical sync, dit is een setting in XBMC, dus ik had em al op alle standen aangepast, maar ik bleef problemen hebben met 'schokken' en lijnen in beeld. Na wat research kwam ik erachter op een XBMC.org forum thread dat dit probleem zich voordoet bij Intel onboard GPU's, en dat het een known issue is.

Ik kon hier om heen werken door terug te gaan naar Atlantis beta2, maar ik wilde toch de final release gebruiken omdat daar mooiere opties in zitten. Dus ik heb voor mijn HTPC een videokaartje gekocht, welke (volgens reviews) uitermate geschikt zou zijn voor HTPC's: een MSI ATI Radeon HD3450 met 512MB. Deze gisteren ingebouwd, en inderdaad, alle vsycn problemen zijn opgelost. Maar ik heb er een stroperige, schokkerige, en out of sync playback voor teruggekregen :(

Uiteraard alles opnieuw geinstalleerd: Catalyst 8.12 drivers, CoreAVC codec, K-Lite MegaCodec pack, XBMC Atlantis in diverse builds... maar niets hielp. Kennelijk hebben ATI kaarten ook problemen, want de volgende thread heeft het over een 'ATI hack' dmv. de advancedsettings.xml. Deze werkte helaas niet voor mijn probleem.

Aangezien XBMC voor Windows niet de focus heeft bij het ontwikkelteam, en dit 'erbij' gedaan wordt door enkele goedbedoelende lieden, heb ik niet het vermoeden dat deze (en nog meer, als ik de forums moet geloven) playback problemen op korte termijn aangepakt gaan worden.

Ik vrees dat ik dan ook weer terugga naar MediaPortal, hoe mooi en intuitief XBMC ook mag zijn :/

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw probleem is waarschijnlijk een kwestie van tijd.
Er word hard gewerkt aan de windows build, andere builds btw ook.
Windows Xbmc draait hier goed (Medion pc van 4 jaar oud.)

Je kunt ook eens een Third-party SVN builds for the community (unofficial and unsupported) proberen.
Deze builds zijn bijgewerkt tot en met de laatste revisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:37
Na jaren XBMC op de XBOX draai ik het nu op een PC met een nieuwe HD plasma TV.
Vista beviel niet maar na wat modderen loopt het nu allemaal erg goed op XP.
Met de kerst hebben we heerlijk mkv's gekeken op 1080p

De pinnacle remote werkt ook goed, alle funkties die ik wil zijn er.
Nu overweeg ik de logitech harmony aan te schaffen om de huidige 3 remotes te vervangen maar lees veel negatieve reacties over een trage responsetijd van dit ding.

Is dat zo en maakt het nog uit welk type je koopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De responsetijd van de harmony is idd traag als je de instellingen op default laat staan.
Pas je het een en ander aanpast in de instellingen kun je de reponsetijd verbeteren.
Blijft altijd een hele kleine vertaging houden, zelf kan ik hier goed mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 23:55:
Je kan ergens een playlist instellen die opstart als je de xbox aan doet. Weet alleen niet exact waar O-) .
Heb inmiddels de functie in de Project Mayham skin gevonden (het stond onder skin instellingen). Wanneer ik gebruik maak van de Mediastream skin lijkt de functie verdwenen. Iemand een idee waar deze functie staat in Mediastream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt erop dat deze functie niet is meegenomen naar mediastream, jammer.
Je kunt er een request voor doen, maar ben bang dat de prioriteiten van team razorfish nu ergens anders zijn.

Ben er wel van overtuigd dat het moet lukken in mediastream, wat je wil.
Zou dit dan ook eens vragen op het forum. zie link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was er al bang voor. Net weer alle menu's van voor naar achter doorgepluisd maar niks gevonden. Ik neem je tip mee en zal een request doen, al betwijfel ik inderdaad wat je zelf ook al aangaf of de prioriteiten voor deze functie hoog genoeg zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoelde niet dat ze geen prioriteit aan de functie geven want daar is niks mis mee vind dit zelf een hele goede en zou het zeker melden.

Ze hebben nu de prioriteiten bij het ontwikkelen van een nieuwe skin voor de fanart liefhebbers.

Voor Mediastream worden nog request en verbeteringen aangenomen maar niet meteen verwerkt.

Edit;

Heb je een harmony dan heb je de mogelijkheid om de radio stream onder een knop te zetten

Zie hier List of Built In Functions.

XBMC.PlayMedia(media)
Plays the media. This can be a playlist, music, or video file or an Url.

Edit;

Heb je de normale remote kun je dit toevoegen aan je keymap.xml

<one>XBMC.PlayMedia(http://server-07.stream-server.nl:8100)</one>

Plaats deze bij:

<Home>
<remote>
<menu>XBMC.Skin.ToggleSetting(HomeViewToggle)</menu>
<info>XBMC.ActivateWindow(SystemInfo)</info>
<clear>XBMC.ActivateWindow(Weather)</clear>
<hash>XBMC.ActivateWindow(Settings)</hash>
<remote>
<Home>

Als xbmc in het hoofd menu is (en daar zit je in na het opstarten) en je drukt op de 1 van je remote zal xfm afspelen. :*)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er al een tijdje mee te kloten.
Voorheen gebruikte ik iconen van 256x256 als thumbnails.
Nu ik xbmc draai op 720p 16:9 zagen de iconen als thumbnails er niet meer uit. (Mediastream skin)
512x512 iconen zijn er bijna niet en foto's als thumbs word het ook een ongeregeld zooitje van.

Heb dus nu een sjabloon gemaakt 512x512 waar ik een .png icon van 256x256 in plaats en tekst.

Zie hier sjabloon; (rechtse muisknop / opslaan als, als je het sjabloon wilt uitproberen)

Afbeeldingslocatie: http://img361.imageshack.us/img361/8472/sjabloonxo7.jpg

Sjabloon met icon en tekst; (Dit is een voorbeeld, welk icon of lettertype je gebruikt moet je zelf weten.)

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/4916/project2lr2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Zijn er hier mensen die XBMC op een Panasonic Plasma TH-37PX80 draaien? Ik vind nl. de resolutie van deze tv een beetje raar (1.024 x 720), maar wil deze tv wel heel graag gaan aanschaffen.

En zo ja, zijn er nog bepaalde instellingen waar ik wat moet gaan regelen binnen XBMC? En via welke tv-ingang loopt de Xbox dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

hars73 schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:07:
Zijn er hier mensen die XBMC op een Panasonic Plasma TH-37PX80 draaien? Ik vind nl. de resolutie van deze tv een beetje raar (1.024 x 720), maar wil deze tv wel heel graag gaan aanschaffen.
Ik denk dat je heel erg goed moet gaan zoeken naar mensen die überhaupt nog een Xbox aansluiten op een plasma scherm. In ieder geval: met die 'rare' resolutie kan je waarschijnlijk gewoon XBMC in 720p draaien (aangenomen dat je scherm een standaard breedbeeldverhouding heeft), hoewel je wat kwaliteit bij de horizontale pixels zal verliezen.
En zo ja, zijn er nog bepaalde instellingen waar ik wat moet gaan regelen binnen XBMC? En via welke tv-ingang loopt de Xbox dan?
De enige standaardaansluiting waarover je 480p, 720p of 1080i kan sturen is YPbPr (component). Let op dat je hiervoor je Xbox moet omzetten naar NTSC (bijvoorbeeld met Enigmah Video Switcher) voordat deze resoluties beschikbaar worden met de juiste kabel. Met wat zoek- en knutselwerk is het mogelijk om op de iets oudere Xbox versies (V1.0-V1.4) ook VGA aan de praat te helpen, hoewel dit voor een plasma/LCD-TV weinig toevoegt.

Als je echter van plan bent om iets in high-definition te gaan kijken, dan kan je de Xbox echter beter de deur uit doen en een losse media center oplossing aanschaffen welke dit wel kan (zoals een apparaat van Popcorn Hour of soortgelijk). Voor gewone DVD's kijken (eventueel upscaled) is de Xbox wel geschikt.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hars73 schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:07:
Deze vraag had ik ook.
(Het loont om vanaf daar even het topic verder te scannen :) )

Hier een verlossend antwoord:
Fire69 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:08:
[...]

Ik zou deze nemen, dan heb je voor 5€ meer ook een optische uitgang, je weet nooit of je in de toekomst ook je eerste surround-set nog eens koopt ;)
Kost dus bijna niets, maar je hebt dan wel een digitale aansluiting :)

Verder moet je je Xbox op NTSC zetten, zodat je 480/720/1080 kan kiezen :)

en hier mijn reactie:
anandus schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:51:
Wauw :)

Zo'n composietnentkabel maakt echt een wereld van verschil zeg! :o _o_
:P

Wat Zep Man hierboven dus ook zegt :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

The Zep Man schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:15:
[...]
Ik denk dat je heel erg goed moet gaan zoeken naar mensen die überhaupt nog een Xbox aansluiten op een plasma scherm. In ieder geval: met die 'rare' resolutie kan je waarschijnlijk gewoon XBMC in 720p draaien (aangenomen dat je scherm een standaard breedbeeldverhouding heeft), hoewel je wat kwaliteit bij de horizontale pixels zal verliezen.

[...]

De enige standaardaansluiting waarover je 480p, 720p of 1080i kan sturen is YPbPr (component). Let op dat je hiervoor je Xbox moet omzetten naar NTSC (bijvoorbeeld met Enigmah Video Switcher) voordat deze resoluties beschikbaar worden met de juiste kabel. Met wat zoek- en knutselwerk is het mogelijk om op de iets oudere Xbox versies (V1.0-V1.4) ook VGA aan de praat te helpen, hoewel dit voor een plasma/LCD-TV weinig toevoegt.

Als je echter van plan bent om iets in high-definition te gaan kijken, dan kan je de Xbox echter beter de deur uit doen en een losse media center oplossing aanschaffen welke dit wel kan (zoals een apparaat van Popcorn Hour of soortgelijk). Voor gewone DVD's kijken (eventueel upscaled) is de Xbox wel geschikt.
Nou ik heb op dit moment een standaard CRT 16:9 tv en wil graag de genoemde Panasonic plasma aanschaffen vanwege de goede reviews en kwaliteiten van dat toestel. En ik heb er al een Xbox met XBMC naast staan nu, waar ik af en toe een spel op speel en zo af en toe wat divx films op kijk. HD materiaal echter niet, en was dat ook niet van plan eigenlijk. De plasma van Panasonic is ook geen HD model, maar HD ready.

Ik heb al een kabel in bezit voor de Xbox waar optisch geluid, RGB en Svideo aansluitingen opzitten, dus die zou ik toch ook gewoon kunnen gebruiken op de Panasonic?
Afbeeldingslocatie: http://www.konsolenkost.de/images/produkte/5734677.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nou, zo ver moet je niet zoeken hoor om iemand te vinden die een xbox op een plasma aansluit. Hier zijn er meerdere, waaronder ik. Xbox op een 42" plasma ziet er perfect uit op 720p via component.
Je kan natuurlijk geen HD afspelen, maar een gewone divx/xvid ziet er nog goed genoeg uit.

Resolutie van de TH-37PX80 is trouwens niet 1024x720 maar wel 1024 x 768 zoals vele hd-ready plasmas.
Van die rare 4:3-resolutie moet je je niks aantrekken. Je zet je xbox gewoon op 720p en de tv zal je een perfect 16:9-beeld geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Fire69 schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:42:
Nou, zo ver moet je niet zoeken hoor om iemand te vinden die een xbox op een plasma aansluit. Hier zijn er meerdere, waaronder ik. Xbox op een 42" plasma ziet er perfect uit op 720p via component.
Je kan natuurlijk geen HD afspelen, maar een gewone divx/xvid ziet er nog goed genoeg uit.

Resolutie van de TH-37PX80 is trouwens niet 1024x720 maar wel 1024 x 768 zoals vele hd-ready plasmas.
Van die rare 4:3-resolutie moet je je niks aantrekken. Je zet je xbox gewoon op 720p en de tv zal je een perfect 16:9-beeld geven. :)
Okee, dus als ik het goed begrijp kan ik nog steeds mijn huidige kabel blijven gebruiken als ik dat wil en gewoon via de s-video (die gebruik ik nu ook) laten lopen. Echter zou ik een veel beter beeld krijgen als ik de Konig component kabel zou aanschaffen. Dan zou ik de Xbox op NTSC moeten zetten en vervolgens een instelling ergens op 720p moeten zetten. Deze twee instellingen, doe ik die in XBMC of ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
hars73 schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:59:
[...]

Okee, dus als ik het goed begrijp kan ik nog steeds mijn huidige kabel blijven gebruiken als ik dat wil en gewoon via de s-video (die gebruik ik nu ook) laten lopen. Echter zou ik een veel beter beeld krijgen als ik de Konig component kabel zou aanschaffen. Dan zou ik de Xbox op NTSC moeten zetten en vervolgens een instelling ergens op 720p moeten zetten. Deze twee instellingen, doe ik die in XBMC of ergens anders?
Je hebt helemaal gelijk :)

NTSC moet je in de MS Dash doen, dan kan je geloof ik 720 in XMBC aanzetten.
Je kan ook 720 in de MS Dash aanzetten, is wat makkelijker, als je toch bezig bent met omzetten naar NTSC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs4Bugs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:09
Ik kan mijn mp3 vanaf mijn nas niet meer afspelen in xbmc. Vanaf de pc lukt dit zonder problemen. Lijkt te zijn onstaan na een update van xbmc. Heb reeds een oudere versie terug gezet, maar dit heeft niet geholpen.
Films van dezelfde nas is geen probleem. Mp3 doet niets? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
anandus schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:01:
[...]
Je hebt helemaal gelijk :)

NTSC moet je in de MS Dash doen, dan kan je geloof ik 720 in XMBC aanzetten.
Je kan ook 720 in de MS Dash aanzetten, is wat makkelijker, als je toch bezig bent met omzetten naar NTSC :P
Je moet je xbox via de Enigmah Video Switcher omzetten naar NTSC.
Dan krijg je in je MS dash de opties op 720p en 1080i aan te zetten.

Daarna kan je in XBMC alle mogelijke opties kiezen die je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Fire69 schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:27:
[...]

Je moet je xbox via de Enigmah Video Switcher omzetten naar NTSC.
Dan krijg je in je MS dash de opties op 720p en 1080i aan te zetten.

Daarna kan je in XBMC alle mogelijke opties kiezen die je wilt :)
Okee, daar maar eens even naar op zoek dan... En ik zal de Panasonic maar eens even gaan bestellen en dan eerst maar eens via s-video draaien. En dan in het nieuwe jaar rustig kijken of ik de component ingang ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf de samsumg ps42a410c 42 inch plasma 1074x720 met konig kabel aangesloten.
De kabel maakt een wereld van verschil is de investering meer dan waard.
The Zep Man schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:15:
[...]
Ik denk dat je heel erg goed moet gaan zoeken naar mensen die überhaupt nog een Xbox aansluiten op een plasma scherm.
Denk juist dat de meeste de xbox op een plasma hebben aangesloten.

How do you like yours?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Eigenlijk wel grappig om te zien, die poll.
Hoofddoel van XBMC is nu de ontwikkeling voor Linux, echter gebruikt slechts 12% het onder Linux tegenover 31% onder Windows.
Prioriteit beetje verkeerd gelegd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 10:33
k denk het niet, heb het idee dat ze uiteindelijk toch voornamelijk naar een xbmc-live achtig iets willen wat gewoon z'n eigen OS heeft, dus wat in theorie nog makkelijker toegankelijk zou moeten zijn dan windows..

en wat verwacht je anders, meeste gebruikers hebben al windows, dus zullen het installeeren op de pc die ze toch al hebben, maar veel mensen die een standalone htpc maken voor in de woonkamer, gebruiken weer linux..

ach zolang ze overal voor blijven ontwikkelen is t prima :P

k hoop alleen nogsteeds dat ze uiteindelijk een versie van xbmc krijgen die draait op iets ala popcorn hour, en full hd af kan spelen :P

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wel, ik ben blij dat ze een "on-officiele" Windows-versie hebben, want ik heb het een paar maand onder Ubuntu gebruikt, maar daar werd ik toch niet zo blij van.
Onder Linux heb je gewoon teveel extra dingen die je eerst moest zien aan de praat te krijgen (en houden) om voor 'normale' mensen bruikbaar te zijn.
Zelfs de Live-versie heeft dat probleem. Ik heb het draaien op een usb-stick, lekker simpel zou je denken, maar mijn wireless doet het niet out-of-the-box. En wat doe je dan als simpele gebruiker? Die gaan echt niet Alt-F1'en om in een terminal terecht te komen en dan eindeloze commando's te gaan invoeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:51:
Eigenlijk wel grappig om te zien, die poll.
Hoofddoel van XBMC is nu de ontwikkeling voor Linux, echter gebruikt slechts 12% het onder Linux tegenover 31% onder Windows.
Prioriteit beetje verkeerd gelegd? :)
Missschien dat je nu twee dingen door elkaar haalt, de poll How do you like yours? is van mediastream en waarschijnlijk niet representatief voor heel xbmc.

En waar haal je vandaag dat linux het hoofddoel is? Op de volgende wiki zie namelijk ik ook de xbox en windows onder prioriteit 1 vallen: 9.04_Release_Schedule
is dat ergens op het forum vermeld? of zijn daar gewoon meer ontwikkelaars voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Inderdaad is de poll eigenlijk enkel voor Mediastream, maar ik denk wel dat je het als een algemene poll kan aanzien ook.

Waar ik het vandaag haal? Ik kan het nu niet direct vinden, maar de 'main objective' is om het bug-vrij onder Linux werkend te hebben.
Dat Windows niet zo'n hoge prioriteit heeft, kan je zien aan het feit dat WiSo de enige Windows-developer is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poll : Deze is algemeen!

What primary XBMC Media Center platform are you running on?

Mooi om te zien dat de xbox nog steeds het meeste word gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:16:

Daar is het wel heel duidelijk te zien idd, hoewel er nog steeds maar 163 stemmers zijn geweest :D

@fire69
Wel jammer dat er maar door 1 developer voor windows ontwikkeld. Misschien moet xbmc wat developers van mediaportal terugtrekken om xbmc voor windows een boost te geven :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:16:

Daar zie je ook dat Linux toch redelijk achterloopt op Windows. Daarom snap ik dus niet echt waarom Windows 'achteropgesteld' wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:10:
Heb zelf de samsumg ps42a410c 42 inch plasma 1074x720 met konig kabel aangesloten.
De kabel maakt een wereld van verschil is de investering meer dan waard.
[...]
Denk juist dat de meeste de xbox op een plasma hebben aangesloten.

How do you like yours?
Heb inmiddels de Panasonic plasma in huis staan, hij moet alleen nog worden uitgepakt en neergezet. De componentkabel voor de xbox is bij Bol.com besteld..

Dat omzetten van PAL naar NTSC kan dus echt alleen maar via Enigmah Video Switcher en niet alleen via het MS dashboard zelf? En dat omzetten heeft verder helemaal geen gevolgen voor andere zaken in XBMC of de xbos? Dient alleen voor het kunnen kiezen van 720p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen via enigmah.
Nee, geen gevolgen.
Ja, alleen maar voor het kiezen van 720p en optical output enable.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Optical out niet hoor, die had ik op mijn Advanced Scart Cable ook al, in gewone PAL dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk.
Het was op de konig kabel waar je de schakelaar op component moet zetten om optical out te enablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
New Asus EEE-BOX: Worlds smalles HD desktop PC
[...]

De nettop-variant van de Asus Eee PC, de Eee Box, krijgt een krachtiger grafische kaart en zal met een afstandsbediening worden geleverd. Ook wordt een backup- accu standaard ingebouwd.

De nieuwe Eee Box, met typenummer 204, zal in het eerste kwartaal van 2009 op de markt verschijnen, maar de prijs kon Asus nog niet verklappen. Net als de eerder verschenen Eee Box, de 202, krijgt de 204 een Atom-processor met een kloksnelheid van 1,6GHz, ondersteund door 1GB geheugen. De grafische capaciteiten van het nieuwe model worden echter uitgebreid met de integratie van een gpu van ATI uit de 3400-serie. Daarmee beschikt de nieuwe Eee Box over een hdmi-poort, zodat deze gemakkelijker op een televisie aangesloten kan worden. Een andere vernieuwing is de ingebouwde accu van de Eee Box 204. Deze laat de kleine computer gedurende twintig minuten los van het stopcontact functioneren, zodat het systeem niet uitgeschakeld hoeft te worden wanneer dit bijvoorbeeld richting de tv wordt verplaatst.

Asus heeft naast de reguliere afstandsbediening twee afstandsbedieningen beschikbaar die sterk lijken op Nintendo's Nunchuk-controllers. Daarmee moet de Eee Box in een spelcomputer veranderen. Een van de bewegingsgevoelige afstandsbedieningen functioneert tevens als muis, terwijl de ander over een kleine joystick beschikt. Deze Eee Sticks zullen voorlopig alleen met Eee PC-producten worden geleverd: losse verkoop is nog niet gepland.
Het lijkt er inmiddels op dat dit echt de ideale XBMC hardware gaat zijn:

Asus have detailed their new Eee Box B204 and Eee Box B206 which Asus proudly bill as being the ‘World’s smallest desktop PCs with HD capability’ thanks to offering hardware accelerated HD content courtesy of an integrated discrete graphics card with integrated hardware video decoder – specifically an ATI Radeon HD 3400 series with 256MB DDR2 memory - paired with HDMI output allowing the new Eee Box B204 and B206 to deliver HD quality content to any HD compatible device such as LCD displays, HD projectors and high-def digital home entertainment systems.

bron: http://nexus404.com/Blog/...ware-decoder-hdmi-output/

Asus info: http://www.asus.com/news_show.aspx?id=13626

[ Voor 48% gewijzigd door supersatan op 30-12-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze hardware word hier besproken.

Best XBMC HTPC Hardware with HDMI / HD / 1080p + HDMI Audio

Thread #304 enz.

Dell NEW Studio HybridTM

Word een pagina verder besproken.

Beide pc blijken niet ideaal. wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:50:
Deze hardware word hier besproken.

Best XBMC HTPC Hardware with HDMI / HD / 1080p + HDMI Audio

Thread #304 enz.

Dell NEW Studio HybridTM

Word een pagina verder besproken.

Beide pc blijken niet ideaal. wel mooi.
Waarom niet ideaal?
Ik denk eerder dat XBMC nog niet ideaal is op het gebied van HD decoding van grafische kaarten. Als dat eenmaal beter ondersteund wordt, dan lijkt de Asus EEE-BOX een perfecte oplossing voor een HD Mediacenter.

[ Voor 8% gewijzigd door supersatan op 30-12-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef je helemaal gelijk en deel jouw mening. (Combi niet ideaal had ik moeten zeggen)

Het is een kwestie van tijd.
Hou het nog steeds bij de xbox voldoet nog prima en mijn zoon doet niets liever dan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 18:16:
Bedoelde niet dat ze geen prioriteit aan de functie geven want daar is niks mis mee vind dit zelf een hele goede en zou het zeker melden.

Ze hebben nu de prioriteiten bij het ontwikkelen van een nieuwe skin voor de fanart liefhebbers.

Voor Mediastream worden nog request en verbeteringen aangenomen maar niet meteen verwerkt.

Edit;

Heb je een harmony dan heb je de mogelijkheid om de radio stream onder een knop te zetten

Zie hier List of Built In Functions.

XBMC.PlayMedia(media)
Plays the media. This can be a playlist, music, or video file or an Url.

Edit;

Heb je de normale remote kun je dit toevoegen aan je keymap.xml

Plaats deze bij:

<Home>
<remote>
<menu>XBMC.Skin.ToggleSetting(HomeViewToggle)</menu>
<info>XBMC.ActivateWindow(SystemInfo)</info>
<clear>XBMC.ActivateWindow(Weather)</clear>
<hash>XBMC.ActivateWindow(Settings)</hash>
<remote>
<Home>

Als xbmc in het hoofd menu is (en daar zit je in na het opstarten) en je drukt op de 1 van je remote zal xfm afspelen. :*)
Bedankt voor deze tip Poeier! Ga hem meteen uitproberen maar dat gaat vast wel lukken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de keymap.xml in xbmc/system hebt aangepast kun je hem het beste ook even kopieren en bij je userdata plaatsen. Xbmc zal deze dan als default gebruiken en mocht je een keer een build update doen blijf je de keymap.xml behouden. Userdata neem je namelijk mee naar de nieuwe build.
Laat me even weten of het is gelukt. succes.

edit :

En jawel, update is er al T3CH XBMC 2008-12-30 SVN rev16762

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:49

mr_fragle

Don't forget the guide

Ik heb jaren niks met mijn xbox gedaan en het leek mij vandaag een leuk idee om er een mediaspeler van te maken.

Xbmc erop ivm met Mediastream skin. Ziet er allemaal gelikt uit. Ik krijg het ook allemaal wel werkend, maar niet echt heel mooi. Ik zie wat simpele dingen over het hoofd. Ik heb veel gelezen in dit topic (en zijn voorgangers), maar het een beetje zoeken in een hooiberg geworden.

Ik heb een HD van 120 gig met
F:/Games
F:/Series
F:/Cabaret
F:/Movies
F:/Music
F:/Photo

Als ik in mediastream in het menu op "foto" klik krijg ik het submenu van fotos waar ik mijn Map "foto" kan selecteren en "locatie toevoegen" kan kiezen. Ik wil eigenlijk dat hij direct mijn mappen laat zien die in mijn f:/ Photo staan.

Hetzelfde geld voor Programma's. Ik wil dat direct mijn games zien, en niet eerst moeten kiezen tussen "games" en "locatie toevoegen".

Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is.

Groet,

mr_fragle

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
witte toets op die map doen en standaard locatie kiezen. dan gaat ie direct door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga op de map staan die je direct wilt openen, open context menu selecteer "maak standaard".
Nu opend hij deze map direct.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Bedankt voor de snelle reactie :) Toch wel handig dat ik mijn GoT account nog had. Al zoveel jaar niks meer mee gedaan :) Maar hou deze thread in ieder geval in de gate :)

Een klein beetje Offtopic, maar zijn er programma's die in 1 keer mijn /music folder op mijn laptop netjes maakt, zodat ik vervolgens alles met FTP naar xboxHD kan zetten. Is behoorlijk irritant om alle filenames aan te passen (mag niet te lang zijn voor xbox). Of wordt dit gewoon monnikenwerk?

Is er trouwens een automatische manier om je scripts te updaten?

Groet,

mr_fragle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mr_fragle schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:00:
Bedankt voor de snelle reactie :) Toch wel handig dat ik mijn GoT account nog had. Al zoveel jaar niks meer mee gedaan :) Maar hou deze thread in ieder geval in de gate :)

Een klein beetje Offtopic, maar zijn er programma's die in 1 keer mijn /music folder op mijn laptop netjes maakt, zodat ik vervolgens alles met FTP naar xboxHD kan zetten. Is behoorlijk irritant om alle filenames aan te passen (mag niet te lang zijn voor xbox). Of wordt dit gewoon monnikenwerk?

Is er trouwens een automatische manier om je scripts te updaten?
Ik weet niet hoe 'erg' de filenames nu zijn, maar als je XBMC Media Companion gebruikt, dan kan dat progje alle imdb-info, fanart en thumbnails downloaden :)

Edit:
Oh, ik las over je 'music' heen, dacht dat je films bedoelde :$
Zorg idd dat de ID3-tags okee zijn, zoals hieronder gezegd wordt :)
Groet,

mr_fragle
Groetjes hoeven hier op GoT niet ;)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 30-12-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg dat je ID3-Tag in orde zijn.
Google naar een ID3-Tag-Editor.
Ik gebruik tagrunner.
Hoop wel voor je dat het niet al teveel cd's zijn voor je. Kost je wat tijd maar...je krijgt er wel een puike bibliotheek voor terug. succes.

Zolang je ftp verbinding via xbmc is heb je geen last van te lange file names xbmc kort ze aut. in.

Script updaten kan ooit vanuit een script maar zijn verschijdene downloadscripts/plugins.

SVN Repo Installer - plugin
XBMC-Favorites Installer - plugin
XBMC-Addons Installer Plugin - plugin
XBMC-Plugins-Package - plugin
XBMCScripts - script
Installer Passion-XBMC - script

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

En wederom bedankt voor de snelle reactie. Begin al aardig verslaafd aan xbmc te raken. Jammer dat die Aeon skin niet voor CRT geschikt is. Ziet er netjes uit. Coverart voor cd's moeten dus met het handje van internet gehaald worden. Dan kost het maar wat meer tijd. Voordeel daarvan is dat ik iets selectiever word, heb tenslotte maar 120Gb is mijn xbox hangen. En maar eens een afstandbediening op de kop tikken ergens. Weg met die snoeren, gebruik de controler dan volgens mij toch niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mr_fragle schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:26:
Coverart voor cd's moeten dus met het handje van internet gehaald worden. Dan kost het maar wat meer tijd.
Ik geloof dat, mits je ID3-tags okee zijn, XBMC dit ook voor je kan doen :)
Helaas vergist-ie zich soms in de artiest, maar het is de moeite waard te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:22:
Als je de keymap.xml in xbmc/system hebt aangepast kun je hem het beste ook even kopieren en bij je userdata plaatsen. Xbmc zal deze dan als default gebruiken en mocht je een keer een build update doen blijf je de keymap.xml behouden. Userdata neem je namelijk mee naar de nieuwe build.
Laat me even weten of het is gelukt. succes.

edit :

En jawel, update is er al T3CH XBMC 2008-12-30 SVN rev16762
Je tip werkt perfect! Verschillende zenders ingesteld ook, het begint net een radio te worden ;). Stream van 538 doet het alleen niet maar ik las dat meer mensen daar problemen mee hadden. Overigens is het aan te raden om de buffersize flink in te korten.Heb die van mij op 256 staan nu en dat werkt prima.

Keymap.xml staat nu ook in de userdata map. Na nieuwjaar gaan we de update proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat je alles naar je xbox gaat zetten het is ook mogelijk om de files direct vanaf je pc of Nas af te spelen.
Het enige wat niet extern kan zijn games. Dus als je graag games speelt gebruik daar de 120GB voor.
NAS is de beste oplossing en hoeft niet duur te zijn. Staan je files op NAS dan zijn ze vanuit elke locatie bereikbaar. (Ook dus bereikbaar voor MediaCompanion in de toekomst).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:48:
[...]

Je tip werkt perfect! Verschillende zenders ingesteld ook, het begint net een radio te worden ;). Stream van 538 doet het alleen niet maar ik las dat meer mensen daar problemen mee hadden. Overigens is het aan te raden om de buffersize flink in te korten.Heb die van mij op 256 staan nu en dat werkt prima.

Keymap.xml staat nu ook in de userdata map. Na nieuwjaar gaan we de update proberen :)
Mooi man , let wel op dat je niet in de knoei komt met <global>. ;)
3 = volume up.
6 = volume down.
9 = mute

Edit:
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:08:
radio538 http://talpa-asx.streamin...g.asp?P=20001&Q=R538_HIGH
slam fm http://www.true.nl/streams/slamfmlivestream.asx
sky radio http://web.tiscali.nl/asx/SkyRadio.asx

Voor etc ga naar radiowww.nl klik op gewenst station.
Rechtse muisklik op mediaplayer, eigenschappen en kopieer het adres. ;)

edit
Heb je onbekende types buffer-internet wel op 256kb staan !
Een aantal doen het niet maar de helft is wat overdreven.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Speel eigenlijk geen games meer. Op den duur komt er denk ik een htpc bij en dan gaat daar gewoon 2tb in en dan ben ik snel klaar. Maar tot die tijd hou ik de xbox wel voor wat muziek en series. Heb helaas geen pc die 24/7 aan staat om te streamen.

Tagrunner werkt idd perfect. Meeste artwork vind ik er wel bij, en anders is het pech hebben.

Ben wel wat anders raars tegengekomen. f:/series nu gevuld met wat series. Map netjes als serie-map aangewezen in xbmc. Hij haalt dus mooi de informatie op. Californication geeft ie mooi weer. 24 echter niet. Krijg ik zelfs niet in de lijst te zien. Heb nu een lijst met:

- Californication
- font.weight: bold blablabla (hier zou dus 24 moeten staan)

Enig idee wat daar fout gaat?

Daarnaast blijft ie bij iedere reboot mijn f:/movies scannen en info ophalen. 1 keer lijkt mij genoeg toch? Optie automatisch scannen staat uit, hier iemand nog een idee voor op dit late uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem aan dat je nu de bib. functie aan het gebruiken bent.
Om te scrapen moet je wel een redelijk structuur hebben en benaming van files zijn belangrijk.

Lees deze zoek actie Media Companion word je veel wijzer van.

Wat tagrunner is voor je muziek is Mediacompanion voor je Movies en tv shows maar op een veel hoger niveau. Muziek scrapen word in de toekomst ook mogelijk!!

Media Companion 2.085. Probeer maar eens ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Thnx voor de hint. Ben nu bezig met die Media Companion. Maar kan eigenlijk geen echte goede database aanleggen bij gebrek aan genoeg HD ruimte op de xbox. Misschien dat ik dan toch maar van mijn externe HD moet gaan streamen. Zal eens uitzoeken hoe ik dat werkend krijg onder xbmc. Zolang geleden alweer dat ik hiermee bezig ben geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga op de folder staan die je wilt delen.
Rechtse muisknop/delen en beveiligen/ van deze map een gedeelde netwerkmap maken aanvinken.

Nu kun je in XBMC locatie toevoegen/bladeren/windows network SMB/ en dan waarschijnlijk ms home en dan zul je de map zien. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Dat sharen lukt nog niet echt. Hij vindt de share niet. Fout: 1073741772: gedeelde map niet beschikbaar. Firewall op pc staat uit. Wellicht dat mijn router vervelend is?

Verder valt het me op dat er vrij veel radiozenders zijn die het niet doen: Teveel onderbroken punten ofzo. Radio 2 bijvoorbeeld. Is daar wat aan te doen, of is dat gewoon pech hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Die sharefout had ik toevallig gister ook, bij windows xp pro was dat. Heb toen maar via upnp geshared dat werkt wel. Dat kun je aanzetten in windows media player 11. (media delen). Xbox upnp inschakelen en dan vindt ie de shares wel, al is het niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Ik heb die fout ook een keer gehad i.c.m. Vista & draadloos. Vista zet je draadloze verbinding standaard op "publiek". Bij een publieke draadloze verbinding wordt er meer afgeschermd blijkbaar. Zodra ik deze op "thuis netwerk" of "privé" oid zette kon ik wel weer normaal bij mijn shares.

Misschien heb je er wat aan.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:31
mr_fragle schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:52:
Verder valt het me op dat er vrij veel radiozenders zijn die het niet doen: Teveel onderbroken punten ofzo. Radio 2 bijvoorbeeld. Is daar wat aan te doen, of is dat gewoon pech hebben?
Ik ben er mee bezig, het zijn er ondertussen inderdaad een heel aantal die het niet meer doen.
Deze week hoop ik met een nieuwe update te komen.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Pagina: 1 ... 15 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>