[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.318 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 18:48

BeyondThunder

Lost Lightning

GroteBozewolf schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:05:
[...]

"teveel onderbroken punten" is een melding van XBMC, het treed op bij netwerk problemen. Zelfs al zou je de media url gewoon in XBMC afspelen, zonder XOT, zou je het krijgen. Het feit dat je het op al je xboxen bevestigd naar mijn idee het feit dat het iets is buiten XBMC en XOT om.
Dit heb ik op mijn Xbox ook. Zelf heb ik alles vervangen in de "infrastructuur" om te kijken waar het probleem zat. Ik ben er helaas nooit achter gekomen.
Welke release ik ook gebruik. Toch iets met de xbox hardware denk. Alleen de Xbox zelf heb ik nog niet vervangen....

Ook onderstaande fout heb ik veel gezien:

"Opening Video Decoder [dmo] DMO"

Waar over ook al veel gesproken is.

Ik heb het wel beter gekregen met het aanpassen van de Cache instellingen.
Maar stabiel is het helaas nooit geweest. :(

Ondankt alles hou ik erg veel van xbmc :)

[ Voor 14% gewijzigd door BeyondThunder op 09-12-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou de afbeeldingen zijn knip en plakwerk.

Heb nu idd wel een skinfolder gemaakt en moet zeggen past eigenlijk allemaal wel goed.
De aanpassing is een kwestie van 5 afb. aanpassen in media en 2 afb. in rtl channel.
En als ik het goed begrijp kun je voor elk kanaal een background maken. Leuk fanart in een script.

Aleen staat nu (xbox media center XOT-Uzg) wat ongelukkig.
Zou dit graag weg willen halen (weet alleen niet waar?) en daarvoor in de plaats een XOT-Uzg logo willen plaatsen. Heb je een logo ?

Dit is wel een screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/1972/xotkh4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:46:

Heb nu idd wel een skinfolder gemaakt en moet zeggen past eigenlijk allemaal wel goed.
De aanpassing is een kwestie van 5 afb. aanpassen in media en 2 afb. in rtl channel.
En als ik het goed begrijp kun je voor elk kanaal een background maken. Leuk fanart in een script.

Zou dit graag weg willen halen (weet alleen niet waar?) en daarvoor in de plaats een XOT-Uzg logo willen plaatsen. Heb je een logo ?

[afbeelding]
Ik ben lui en heb geen zin om vorige 20 pagina's door te lezen. Welk script is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
Coeluh schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:25:
[...]

Ik ben lui en heb geen zin om vorige 20 pagina's door te lezen. Welk script is dit?
het ging om de lay-out, die staat op pagina 52..
het kanalen script (als je dat bedoelt) is de volgende: XOT-Uzg.v3 te downloaden op de eerste hit.

[ Voor 3% gewijzigd door stavast op 10-12-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
BeyondThunder schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:41:
[...]

Dit heb ik op mijn Xbox ook. Zelf heb ik alles vervangen in de "infrastructuur" om te kijken waar het probleem zat. Ik ben er helaas nooit achter gekomen.
Welke release ik ook gebruik. Toch iets met de xbox hardware denk. Alleen de Xbox zelf heb ik nog niet vervangen....
Het leuke is dat ik het met de laatste release (8.10) heb op zowel Windows als op Linux... Mis ik een fix, ik draai nu XOT-uzg v3.2.0b2... Iemand een idee... (het gaat dus om het teveel onderbroken punten foutmelding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30

[afbeelding]
Je hoeft in het RTL kanaal ook niet echt iets aan te passen. Als je in je media folder van je skin, dezelfde bestandsnamen hanteert als in het RTL kanaal, zal XOT die images gebruiken ipv. die in het kanaal staan. 't Is zo'n mooi scriptje, al zeg ik het zelf *zwijmel*.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
stavast schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:39:
[...]

het ging om de lay-out, die staat op pagina 52..
het kanalen script (als je dat bedoelt) is de volgende: XOT-Uzg.v3 te downloaden op de eerste hit.
Werkt deze met MediaStream skin?

edit: Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort ongeveer 100Gb aan MP3's (staan op een NAS) toegevoegd aan de XBMC library. Bij het opstarten van de Xbox zie ik rechts boven in beeld dat hij die complete source weer gaat scannen. Ik heb bij de opties al de library (en het updaten hiervan) uitstaan bij muziek (niet voor video), maar toch blijft hij de MP3 mappen scannen.

Ik vind de library voor muziek sowieso weinig toegevoegde waarde hebben, ik heb alles al netjes in mapjes staan, met covers en alles erbij. Hoe krijg ik de toegevoegde MP3's nu uit de library? Moet ik de hele library weggooien en alles (inclusief films en tv-series) weer opnieuw scannen, of kan ik dit per source doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Kan per source. Heet iets van musicdb in de map userdata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:31
ehuurman schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:01:
Ik heb sinds kort ongeveer 100Gb aan MP3's (staan op een NAS) toegevoegd aan de XBMC library. Bij het opstarten van de Xbox zie ik rechts boven in beeld dat hij die complete source weer gaat scannen. Ik heb bij de opties al de library (en het updaten hiervan) uitstaan bij muziek (niet voor video), maar toch blijft hij de MP3 mappen scannen.

Ik vind de library voor muziek sowieso weinig toegevoegde waarde hebben, ik heb alles al netjes in mapjes staan, met covers en alles erbij. Hoe krijg ik de toegevoegde MP3's nu uit de library? Moet ik de hele library weggooien en alles (inclusief films en tv-series) weer opnieuw scannen, of kan ik dit per source doen?
In de map 'UserData' vind je een map 'Database' en als je daar de muziekdatabase verwijderd zal de library weer leeg zijn. :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 13:04
Hallo mensen,

Ik heb een projectje in mijn hoofd waar ik zonder hulp niet uitkom:

Op mijn XBOX draait XBMC, deze is bekabeld aangesloten op mijn Speedtouch 780. Mijn laptop is hier wireless op aangesloten.
Met oud en nieuw geef ik een feest, ik wil hierbij (uiteraard :) ) een muziekje bij hebben. Nu heb ik een vrij uitgebreide MP3 collectie op mijn laptop + externe HD staan maar is het geluid uit de laptop weer vrij beperkt.

Wat ik wil is het volgende:

De muziek op mijn laptop middels een regulier programma bedienen, zodat iedereen muziek aan kan zetten, en dit streamen naar mijn xbox. Het gaat me er dus om dat ik een soort eigen radio station creeer wat ik op de xbox alleen maar 1x aan hoef te zetten.

Heeft iemand hier ervaring mee, of is dit sowieso niet mogelijk?

Groeten,

Sjoerten

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Heb je een programma nodig die hetgene dat ie afspeelt omzet in een stream. Deze stream kun je vervolgens openen in XBMC. VLC player kan dit bijvoorbeeld. Is genoeg over te vinden via google.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47
Of je bestuurd XBMC via de web-interface? Beetje spartaans,maar het werkt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 13:04
Tnx, ga met VLC aan de slag..... Streamen is wel de meest nette manier...

[ Voor 38% gewijzigd door Sjoerten op 10-12-2008 21:55 ]

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort stopt mijn xbmc met op willekeurige momenten met het afspelen van video bestanden. XBMC loopt niet vast maar keert terug naar het scherm waar je het video bestand kunt aanklikken om af te spelen. het maakt niet uit welk formaat het video bestand heeft. Op dit moment maak ik gebruik van T3CH XBMC 2008-12-07 SVN rev16491. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Sjoerten schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:07:
Hallo mensen,

Ik heb een projectje in mijn hoofd waar ik zonder hulp niet uitkom:

Op mijn XBOX draait XBMC, deze is bekabeld aangesloten op mijn Speedtouch 780. Mijn laptop is hier wireless op aangesloten.
Met oud en nieuw geef ik een feest, ik wil hierbij (uiteraard :) ) een muziekje bij hebben. Nu heb ik een vrij uitgebreide MP3 collectie op mijn laptop + externe HD staan maar is het geluid uit de laptop weer vrij beperkt.

Wat ik wil is het volgende:

De muziek op mijn laptop middels een regulier programma bedienen, zodat iedereen muziek aan kan zetten, en dit streamen naar mijn xbox. Het gaat me er dus om dat ik een soort eigen radio station creeer wat ik op de xbox alleen maar 1x aan hoef te zetten.

Heeft iemand hier ervaring mee, of is dit sowieso niet mogelijk?

Groeten,

Sjoerten
Dan share je de muziek op je laptop toch zodat je het kan benaderen vanuit XBMC?!
Als je persee vanuit je laptop muziek aan wil kunnen zetten op de XBOX kan dat onderdaad via de websinterface, maar nog eenvoudiger met mijn Winamp achtige tooltje XBMControl :)

.NET 3.5 moet geinstalleerd zijn om het te kunnen gebruiken. Er zitten nog behoorlijk bugs in maar werkt (volgens menig gebruiken) een stuk prettiger dan de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:19:
[...]

Je hoeft in het RTL kanaal ook niet echt iets aan te passen. Als je in je media folder van je skin, dezelfde bestandsnamen hanteert als in het RTL kanaal, zal XOT die images gebruiken ipv. die in het kanaal staan. 't Is zo'n mooi scriptje, al zeg ik het zelf *zwijmel*.
XOT script _/-\o_ .

Zit nog hiermee?
Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/9131/xotlogobigor2.jpg

Gebruik dit nu als default.tbn en als vevanging van
xbox media center XOT-Uzg
xbox media center zo mag je het niet meer noemen :S

Edit ;
Heb het al gevonden. Kan nu XOT gaan pimpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bestaan er eigenlijk ook andere builds dan de T3CH-build? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• whatever001
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09-2021
Kan de xbmc niet koppelen aan mijn synology 106. Hij staat er wel bij als keuze, maar symbol is niet groen (verklarend dat hij niet beschikbaar is?). Indien ik Z: (drive letter van de synology 106 NAS) wil selecteren, wordt er staads verwezen naar c:/documents and settings/xuser/application data/xbmc/cache .
Ik kom gewoon via het xbmc gewoon niet op de NAS.
Natuurlijk is het via de explorer geen probleem.

Iemand een idee wat dit kan oplossen? :?

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:00:
[...]

XOT script _/-\o_ .

Zit nog hiermee?
[...]
[afbeelding]

Gebruik dit nu als default.tbn en als vevanging van
xbox media center XOT-Uzg
xbox media center zo mag je het niet meer noemen :S

Edit ;
Heb het al gevonden. Kan nu XOT gaan pimpen.
Mocht je een mooie skin hebben gemaakt, dan wil ik hem best includen in het XOT package. Laat me het maar even weten via PM.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• anandus
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op donderdag 11 december 2008 @ 07:37:
[...]

Mocht je een mooie skin hebben gemaakt, dan wil ik hem best includen in het XOT package. Laat me het maar even weten via PM.
Je moet je sig even updaten naar b2 :P

• Mar2zz
whatever001 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 00:34:
Kan de xbmc niet koppelen aan mijn synology 106. Hij staat er wel bij als keuze, maar symbol is niet groen (verklarend dat hij niet beschikbaar is?). Indien ik Z: (drive letter van de synology 106 NAS) wil selecteren, wordt er staads verwezen naar c:/documents and settings/xuser/application data/xbmc/cache .
Ik kom gewoon via het xbmc gewoon niet op de NAS.
Natuurlijk is het via de explorer geen probleem.

Iemand een idee wat dit kan oplossen? :?
Doe het met unc paths.
Dus //SYNOLOGYNAAM/SHARENAAM

• Fire69
anandus schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:05:
Bestaan er eigenlijk ook andere builds dan de T3CH-build? :?
Ja, PIMPED-builds :)

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:07

arnova

weet veel, maar niet alles

Bram77 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:59:
[...]

Dan share je de muziek op je laptop toch zodat je het kan benaderen vanuit XBMC?!
Als je persee vanuit je laptop muziek aan wil kunnen zetten op de XBOX kan dat onderdaad via de websinterface, maar nog eenvoudiger met mijn Winamp achtige tooltje XBMControl :)

.NET 3.5 moet geinstalleerd zijn om het te kunnen gebruiken. Er zitten nog behoorlijk bugs in maar werkt (volgens menig gebruiken) een stuk prettiger dan de webinterface.
Je zal toch iets meer info moeten geven. Bv. staan de files lokaal (en via netwerk: welk protocol), wat zie je als je debug logging aanzet in je log, etc.

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
Zo, de hardware voor mijn nieuwe xbmc powered htpc / servertje is in bestelling :)

Asus P5N7A-VM (775, GF 9300, mATX, 4x DDR2, PCI-e)
Intel Core Duo E5200 (S775, 2.50 GHz, 2MB, 800 MHz FSB, Boxed)
Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR800D2N5K2⁄2G)
NEC AD-5200S 20x12xRAM (SATA, Dual-layer, Zwart)
NOX Caja Media (FATX,NO PSU, Black)
Scythe Ninja Mini Heatpipe For Intel and AMD
Hardisks had ik al maar er komen 2 SATA Samsung Spinpoints in van 500 GB per disk.

Ben benieuwd naar de prestaties. Toch gekozen voor E5200, lekker goedkoop en als ik toch tegen snelheidsgrenzen aanloop schijnt deze proc echt makkelijk op 3Ghz te kunnen (volgens de oc testen op internet zelfs stabiel tot 4 Ghz _/-\o_ ) en dat moet volgens mij zelfs voor de zwaarste films genoeg zijn, zeker in combinatie met de GF9300 chipset van het mb.

Anyways, dit is immers een topic over xbmc, dus mijn vraag. Welke ubuntu versie kan ik het beste gebruiken?
Zat zelf te denken aan een ubuntu server install die gewoon rechtstreeks in xbmc moet gaan booten.
Verder lees ik veel berichten over problemen met pulseaudio onder ubuntu 8.10, heeft de server editie hier ook last van?
Iemand hier xbmc op ubuntu server 8.10 draaien? Zo ja, wat zijn je ervaringen?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dan zou ik kijken naar XBMC Live 8.10. Dit is een op Ubuntu Mobile gebaseerde XBMC die meteen boot naar de GUI en iets van 300MB zwaar weegt. Je kunt vanaf een USB stick booten of installen op HD. Durf alleen niet te zeggen of de GF9300 out of the box wordt ondersteund. Anders zou ik inderdaad een Ubuntu server 8.10 proberen.

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Ik heb thuis ook nog een 4:3 tube met daaraan een xbox en gebruik tot nu toe altijd nog pm3.
Heb even mediastream geprobeerd maar die was niet echt goed te lezen en er vielen links en rechts ook tekens weg.

Mijn vraag aan de mensen die mediastream gebruiken op een ouderwets 4:3 beeldkanon: wat zijn jullie instellingen/skinconfig(font,zoom ed.)? Hoe groot is de beeldbuis?

Misschien dat ik met die info ook mediastream kan gebruiken,want die is natuurlijk wel veel mooier:)

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Arie-Kanarie schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:10:
Ik heb thuis ook nog een 4:3 tube met daaraan een xbox en gebruik tot nu toe altijd nog pm3.
Heb even mediastream geprobeerd maar die was niet echt goed te lezen en er vielen links en rechts ook tekens weg.

Mijn vraag aan de mensen die mediastream gebruiken op een ouderwets 4:3 beeldkanon: wat zijn jullie instellingen/skinconfig(font,zoom ed.)? Hoe groot is de beeldbuis?

Misschien dat ik met die info ook mediastream kan gebruiken,want die is natuurlijk wel veel mooier:)
Ik heb sinds kort een nieuwe TV, maar daarvoor had ik een 3:4 (alhoewel dat wel een tft was). Het eerste wat je moet doen is je scherm calibreren. Als er spullen buiten beeld staan dan is je calibratie niet goed. Daarnaast moet je je skin even op light zetten omdat je een xbox gebruikt. Dan is hij wat minder zwaar. Verder was de tekst af en toe inderdaad wat lastig te lezen. Ik weet niet precies wat ik er aan gedaan heb, maar ik heb me er nooit echt aan gestoord. Eventueel zou je een iets groter font kunnen proberen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Ik beb nog steeds op zoek naar een HDD oplossing voor mijn Xbox. Ik wil mijn internet HDD vervangen/vergroten, een extere HDD heb ik al, maar wil ik niet hiervoor gebruiken. Alleen snap ik een paar dingen niet:

- Ik lees dat bij 500gb+ schijven je meerdere partities moet aanmaken? Omdat enkele partities max 500gb mogen zijn?
- IDE schijven gaan maar tot 750gig, er is geen oplossing om in mn xbox meer opslagruimte te krijgen, met bijvoorbeeld een SATA?
- Wat voor opslagruimte hebben jullie op je xbox?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

500GB heb ik.

Je kan geloof ik wel een SATA > IDE converter kopen, maar dan zit je nog steeds beperkt aan 1TB aangezien dat nu toch de grootste schijven zijn? En je moet elke keer de clustersize vergroten, waardoor je wel elke keer veel schijfruimte weggooit. Echter gaat dit vooral op bij heel veel kleine bestandjes, als je het alleen voor films gebruikt valt het mee.

offtopic:
Dit neigt wel erg naar Xbox zelf en niet XBMC, kijk ook even naar de topicwaarschuwing ;)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb 160GB in mijn XBOX zitten. Daar passen al zo veel spellen op dat ik niet zou weten waar ik nog meer ruimte voor nodig zou kunnen hebben. Muziek en films zijn veel makkelijker om op een netwerk schijf te plaatsen. Naar de XBOX FTPen is veel trager en onhandiger.

• Bigfoot87
Ik zou ook voor de NAS oplossing gaan.

Zelf heb ik 80 GB in mn Xbox zitten, is meer dan genoeg aangezien ik er een NAS naast heb staan met al mijn muziek en films dubbel opgeslagen mbv een RAID-1 configuratie. :)
Mocht 1 van de schijven het dus begeven dan heb ik altijd nog een exacte kopie.

• stavast
hoe kan instellen dat wanneer ik een dvd wil afspelen met een video_ts map dat hij gelijk de dvd afspeeld en niet door de map gaat bladeren zodat ik eerst opzoek moet gaan naar de video_ts.inf file of iets dergelijks. dus net als een iso gaat afspelen, gewoon klikken en afspelen.

of is dit niet mogelijk?

heb de nieuwste versie trouwens en platform is xbox

Verwijderd

Als je de dvd's toevoegd aan je bib spelen ze met een klik af.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik heb laatst een vraag over mediastream gesteld maat geen antwoord op gehad.Misschien dat iemand alsnog mij even kan helpen.

Heb dus de laatste versie van Mediastream binnen gehaald en in mn Xbox XBMX geplaatst.
Als ik nu naar mn films ga, dan zie ik dus geen film informatie. Alleen het hoesje welke ik zelf elke keer er in doe als FOLDER .JPEG.

Normaal haal ik zelf handmatig de informatie binnen van elke film,door naar de film map te gaan en zoeken via IMDB.
Maar volgens mij kan XBMC dit ook doen in een keer voor al mn films (die op de HD van de Xbox staan maar ook die op mn server)

Mijn vraag is hoe ik film informatie binnen kan halen in een keer voor alle films?

Ten tweede,

Ik heb dus al van een film (Batman) de film informatie binnen.Probleem is dat ik deze alleen te zien krijg als ik naar Bibliotheek ga :(
En dat wil ik dus niet gebruiken , want deze wordt namelijk ingedeeld iun verschillende thema's (jaartal,enz)
Ik wil gewoon al mn films in een keer zien en elke keer als ik op de hoes ga staan dan de informatie vertoond wordt,zoals hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.teamrazorfish.co.uk/mediastream/090_media_thumb.jpg

Op dit moment krijg ik alleen maar dit:

Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/7820/screenshot000jv2.png

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op donderdag 11 december 2008 @ 07:37:
[...]

Stuur een PM met de skin folder.

Het is puur een aanpassing van de default skin.(PAL)
Heb alleen het xbox media center XOT-Uzg verwijderd uit de xml files en het nieuwe logo aan toegevoegd.
Afb die ik niet niet gebruik transparant gemaakt. Verwijderen wil ik aan jouw overlaten.

Wil best nog wat tijd erin steken, maar dan wel 16:9 720P

Edit;
BTW Het logo is nog niet verkleind.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 19:31 ]

• Coeluh
seninha schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:07:
Ik heb laatst een vraag over mediastream gesteld maat geen antwoord op gehad.Misschien dat iemand alsnog mij even kan helpen.

Heb dus de laatste versie van Mediastream binnen gehaald en in mn Xbox XBMX geplaatst.
Als ik nu naar mn films ga, dan zie ik dus geen film informatie. Alleen het hoesje welke ik zelf elke keer er in doe als FOLDER .JPEG.

Normaal haal ik zelf handmatig de informatie binnen van elke film,door naar de film map te gaan en zoeken via IMDB.
Maar volgens mij kan XBMC dit ook doen in een keer voor al mn films (die op de HD van de Xbox staan maar ook die op mn server)

Mijn vraag is hoe ik film informatie binnen kan halen in een keer voor alle films?

Ten tweede,

Ik heb dus al van een film (Batman) de film informatie binnen.Probleem is dat ik deze alleen te zien krijg als ik naar Bibliotheek ga :(
En dat wil ik dus niet gebruiken , want deze wordt namelijk ingedeeld iun verschillende thema's (jaartal,enz)
Ik wil gewoon al mn films in een keer zien en elke keer als ik op de hoes ga staan dan de informatie vertoond wordt,zoals hier:

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je al op je map geklikt met functietoets --> set content?

Verwijderd

Zoek maar eens in dit topic naar media companion. Het scrapen van film info word hier uitgelegt.

Is trouwens een nieuwe scraper op de markt Movie info plus - nfo thumbnail and poster tool
Ziet er een stuk gelikter uit werkt net even anders maar beter dan, vind ik van niet.
Ten tweede,

[afbeelding]

[afbeelding]
Info opvragen kan altijd met de info button.(De weergave is wel anders)

Waarom zou je nou niet de bib gebruiken. 8)7
Ook in de bib kun je al je films in een keer zien.
Plus de vele meerdere mogelijkheden en weergaven.

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 09:19
Bram77 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:59:
[...]

Dit is wat ik zocht, je kan hier onderandere shuffel mee aan en uit zetten! Ga door!

klein vraagje wat is de Party knop? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Hou me op de hoogte van je versie's en ik _/-\o_ _/-\o_

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik heb echt lopen zoeken maar kon het niet vinden.
Waar kan ik het beste XOT plaatsen in de script folder of plugin?

Ik heb de wiki ed. gelezen maar kom hier nog niet echt uit.
Help is much appriciated : )

Bedankt

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:56:
[...]

Zoek maar eens in dit topic naar media companion. Het scrapen van film info word hier uitgelegt.

Is trouwens een nieuwe scraper op de markt Movie info plus - nfo thumbnail and poster tool
Ziet er een stuk gelikter uit werkt net even anders maar beter dan, vind ik van niet.

[...]

Info opvragen kan altijd met de info button.(De weergave is wel anders)

Waarom zou je nou niet de bib gebruiken. 8)7
Ook in de bib kun je al je films in een keer zien.
Plus de vele meerdere mogelijkheden en weergaven.
Media Companion heb ik al geinstalleerd op mn server. Programma heeft ook alle info van die films binnen gehaald. Maar kan geen info halen van de films welke op mn Xbox staan.

Verder is het zo dat ik dus de info te zien kreeg als ik Bib modus gebruikte.

En wat deze bib modus betreft, hoe kan ik er voor zorgen dat ik alle films te zien krijg?

Want ik heb alleen de mogelijkheid om bv op jaartal te selecteren.
Als ik dan 2008 selecteer dan krijg ik alleen die films te zien die in 2008 gemaakt zijn.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Door op ok te drukken als je op mijn films staat open je de bib op titel. (Alle titels zichtbaar)
Makkelijker kon niet. :)
Doe je naar rechts als je op mijn films staat krijg je contextmenu met de mogelijkheden genre, jaar enz.
Zit je eenmaal in de bib kun je weer de rankschikking aanpassen. (contextmenu waar ook view is in te stellen)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 21:39 ]

Verwijderd

-nickx- schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:51:
Ik heb echt lopen zoeken maar kon het niet vinden.
Waar kan ik het beste XOT plaatsen in de script folder of plugin?

Ik heb de wiki ed. gelezen maar kom hier nog niet echt uit.
Help is much appriciated : )

Bedankt
Het mooie van dat programmaatje is dat je het als beide kan gebruiken. Dus kan je het naar beide plekken kopieren, dan kan je zelf proberen welk jij het liefst gebruikt.

Ik ben trouwens erg benieuwd naar de mediastream skin van xot-uzg, de screenshots van poeier zagen er al mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
stavast schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:31:
hoe kan instellen dat wanneer ik een dvd wil afspelen met een video_ts map dat hij gelijk de dvd afspeeld en niet door de map gaat bladeren zodat ik eerst opzoek moet gaan naar de video_ts.inf file of iets dergelijks. dus net als een iso gaat afspelen, gewoon klikken en afspelen.

of is dit niet mogelijk?

heb de nieuwste versie trouwens en platform is xbox
Je moet de 'Stack'-functie aanzetten.
Als je dan de folder selecteert, begint hij direct te spelen.

Ten tweede,

[afbeelding]

[afbeelding]
Negeer even alle antwoorden die je hierboven al gekregen hebt, want daar ben je niet naar op zoek. :P

Je probleem is dat je 2 dingen door elkaar haalt, nl. File View en Library.

De kleine screenshot die je toont is de Library, de grote screenshot van jezelf is de File View.
Wil je alle info krijgen, dan moet je echt in Library-mode gaan (waarvoor je dus eerst moet Set Content doen op de sources die je in je Library wilt (films op Xbox en op je server), en dan XBMC laten scannen).

Je probleem dat je die genres en jaartallen en zo niet wil, is heel makkelijk op te lossen door in het Menu (naar rechts of naar boven drukken, afhankelijk van de view waar je inzit) 'Flatten' aan te zetten. :)

[ Voor 64% gewijzigd door Fire69 op 12-12-2008 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:38
zijn er al mensen die dit gebruiken: http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=39399
Default Thumbnail Overlay Generator - makeshift HD video flagging script

ziet er wel leuk uit.. komt dus op de dvd cover SD of HD en dan 720p 1080i etc.. en of het 5.1 sound is enzo..

vond het persoonlijk wel zeer mooi.. ga vanavond of morgen eens zien als ik tijd heb..

Afbeeldingslocatie: http://nic.wolfeden.ca/tog/tog_2.png
Afbeeldingslocatie: http://nic.wolfeden.ca/tog/tog_1.png

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:59:
zijn er al mensen die dit gebruiken: http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=39399
Default Thumbnail Overlay Generator - makeshift HD video flagging script

ziet er wel leuk uit.. komt dus op de dvd cover SD of HD en dan 720p 1080i etc.. en of het 5.1 sound is enzo..

vond het persoonlijk wel zeer mooi.. ga vanavond of morgen eens zien als ik tijd heb..

[afbeelding]
[afbeelding]
Welke skin is dat btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Horizonz of Aeon volgens mij. In ieder geval een Aeon-afgeleide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Uit de thread op het xbmc forum maak ik op dat het Horizonz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Heel vaag probleem. Als ik een film afspeel in Quiktime i.c.m perian dan heb ik gewoon NL-ondertitel (ingebakken). En als ik dezelfde film afspeel in Plex dan is de ondertitel ineens engelstalig :S! Wie o wie weet een oplossing voor dit kleine probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatever001
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09-2021
Mar2zz schreef op donderdag 11 december 2008 @ 07:48:
[...]

Doe het met unc paths.
Dus //SYNOLOGYNAAM/SHARENAAM
smb://SYNOLGY_IP_ADDRESS/SHARENAAM/SUBDIR werkt. Dank je. _/-\o_
Ik ben benieuwd hoe snel XBMC 600GB aan muziek heeft geindexeerd ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

600GB Dat duurt wel even.
De PC indexeerd velemale sneller dan de xbox.
Eporteer en importeer muziekbibliotheek is dan de uitkomst.
Maar op een of andere rede maakt mijn xbmc windows geen goede musicdb.xml aan.( xml is leeg, vreemd?)
De xbox exporteerd wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga NAS in mijn netwerk zetten zodat er nog meer movies door mijn xmbc (mediastream) kan worden afgespeeld. Mediastream heeft een voorkeuze voor Movies en die snelkoppeling verwijst nu naar de map movies op mijn xbox. Kan ik ERBIJ een mapje van mijn NAS zetten ? Ik kan die optie namelijk niet kiezen.
Dus dat in mijn overzicht films het totaal opgedeeld is uit 2 lokaties ?
of moet ik alles gaan overzetten naar die NAS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:17:
Ik ga NAS in mijn netwerk zetten zodat er nog meer movies door mijn xmbc (mediastream) kan worden afgespeeld. Mediastream heeft een voorkeuze voor Movies en die snelkoppeling verwijst nu naar de map movies op mijn xbox. Kan ik ERBIJ een mapje van mijn NAS zetten ? Ik kan die optie namelijk niet kiezen.
Dus dat in mijn overzicht films het totaal opgedeeld is uit 2 lokaties ?
of moet ik alles gaan overzetten naar die NAS ?
Je kan toch gewoon 'add source' doen?
Als je dan de juiste content set (bijv. films), dan komt dat van je NAS bij je andere films :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Hij bedoelt waarschijnlijk 1 map openen, waar een verzameling films in zit van meerdere locaties.
Ja, ga op je map movies van xbox staan, kies locatie aanpassen, en dan kan je meerdere locaties bij die map onderbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is het mogelijk om een ftp met FTPES te benaderen? (alleen log/pass encrypted)

Ik heb de ?auth=ssl en ?auth=tls geprobeerd maar dat wil niet.
XBMC draait op een xbox en is een recente build.

Indien de ftp zonder tls/ssl draait is deze gewoon te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06-2022

XorZ

Dat ligt vast ergens aan!

Wat gebruiken jullie om Youtube te kunnen kijken via XBMC (8.10)? Ik draai het gebeuren op Ubuntu (Hardy, alle laatste updates), zaken als XOT, TED talks en Apple movie trailers werken prima maar heb nog geen werkende Youtube plugin gevonden. Meeste blijft hangen op 'could not connect to network server', met wat (path) aanpassingen in de default.py krijg ik iig overzichtjes qua most views/most linked/etc incl. werkende preview shots/iconen, dus de verbinding met Youtube is werkend, maar iets afspelen ho maar. En aangezien xbmcscripts down is... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:18

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Even een functioneel vraagje, Ik gebruik al een behoorlijk tijdje XBMC maar vroeg me gisteren opeens het volgende af :
Ik kijk niet heel erg vaak, maar wel regelmatig series.
Probleem is nu dat ik vaak niet meer precies weet welke aflevering ik nu wel of niet heb gezien.
Is er nu een functie in XBMC waarbij ik kan zien of ik een file / aflevering al wel of niet bekeken heb ?
(zoals ik dat b.v. kan zien bij de podcasts op mijn Iphone)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
cyclone schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:21:
Even een functioneel vraagje, Ik gebruik al een behoorlijk tijdje XBMC maar vroeg me gisteren opeens het volgende af :
Probleem is nu dat ik vaak niet meer precies weet welke aflevering ik nu wel of niet heb gezien.
Is er nu een functie in XBMC waarbij ik kan zien of ik een file / aflevering al wel of niet bekeken heb ?
Volgens mij hangt dat van de skin af, maar een hoop skins hebben een watched/unwatched functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Even iets heel anders dan de skin-discussies die tegenwoordig overhand lijken te krijgen.
Frenck schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:43:
3FM Serious Request 2007 Script voor XBMC

[afbeelding]

Te downloaden @ http://www.frenck.nl/3FM

Gewoon uitpakken naar je script map van XBMC (Q:\XBMC\Scripts) en gaan met die banaan!
Weet iemand of het 3FM Serious Request-script van vorig jaar nog werkt, of is er toevallig al een nieuwe in de maak. Ik heb het script zo niet meer liggen en om nou voor niets op zoek te gaan vind ik toch een beetje zonde.

website http://www.frenck.nl/3fm/ geeft nu alleen een leeg scherm

[ Voor 40% gewijzigd door Bart© op 15-12-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wat is er mis met praten over een skin? :?
De skin bepaald volgens mij toch minstens 50% van je XBMC-ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Fire69 schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:59:
Wat is er mis met praten over een skin? :?
De skin bepaald volgens mij toch minstens 50% van je XBMC-ervaring...
Mwoa, vind het nogal meevallen. Voor mij maakt het niet zoveel uit. Als ik mijn films en series maar kan kijken, hoe dat dan er precies uit ziet boeit me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf gebruik mediastream en in de tvseries view staat bij elke serie het totaal aantal afleveringen en de hoeveelheid die ik nog moet zien. Hetzelfde staat op de seizoen lijst. Op het scherm met alle afleveringen hebben degene die ik al wel gezien hebben een grijs rondje terwijl de afleveringen die ik nog niet
(helemaal) gezien heb een blauw rondje hebben. Aangezien de series bij mij automagisch verschijnen zonder inmenging van mij *gniffel*, kan ik dus mooi op het overzichtsscherm zien waar nog niet gekeken afleveringen tevoorschijn komen.

Tot slot schijnt er ook nog een serie bookmark achtig iets te zijn. Geen idee wat het precies is, maar ik kan me voorstellen dat je daarmee een bookmark kunt zetten voor de volledige serie. Geen idee of het verder werkbaar is trouwens, want ik heb het nog niet gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je ziet een vinkje in het beeld bij de aflevering. Bij de standaardskin kan je ook "verberg bekeken" aanzetten, zodat alle bekeken worden... goed zo, verborgen :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Bart© schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:54:
Even iets heel anders dan de skin-discussies die tegenwoordig overhand lijken te krijgen.

[...]

Weet iemand of het 3FM Serious Request-script van vorig jaar nog werkt, of is er toevallig al een nieuwe in de maak. Ik heb het script zo niet meer liggen en om nou voor niets op zoek te gaan vind ik toch een beetje zonde.

website http://www.frenck.nl/3fm/ geeft nu alleen een leeg scherm
Kan je frenck niet DM'en of mailen?
Geen idee wat het allemaal liet zien, maar ik volg 3FM en zeker serious reqeust wel, dus ben wel geinteresseerd in dit script.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XorZ schreef op maandag 15 december 2008 @ 01:05:
Wat gebruiken jullie om Youtube te kunnen kijken via XBMC (8.10)? Ik draai het gebeuren op Ubuntu (Hardy, alle laatste updates), zaken als XOT, TED talks en Apple movie trailers werken prima maar heb nog geen werkende Youtube plugin gevonden. Meeste blijft hangen op 'could not connect to network server', met wat (path) aanpassingen in de default.py krijg ik iig overzichtjes qua most views/most linked/etc incl. werkende preview shots/iconen, dus de verbinding met Youtube is werkend, maar iets afspelen ho maar. En aangezien xbmcscripts down is... :/
Is waarschijnlijk iets veranderd bij Youtube, meeste scripts en plugins werken niet.
Maar, in Navi-x 2.4 script zit wel een goed werkende Youtube. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Waar ik vandaag een beetje tegen aanloop is dat hij bij mij niet alle films herkend.

Ik heb een 7 films.

Folder Eagle.Eye_2008 (niet herkend)
Folder How_To_lose_(2008) (niet herkend)
Los Max.Payne_(2008) (herkend)
Folder Wild Child 2008 nl subs (herkend)
X-Files.Believe_(2008) niet herkend

Iemand een idee hoe ik alles krijg herkend? Ik kan nu wel handmatig bladeren maar wil graag zo een mooi overzicht maken. Alvast bedankt want ik krijg 't niet geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je kan beter niet folders en losse filmbestanden mixen. De scraper herkent dat niet goed, daarbij kun je alleen instellen dat ie OF mapnamen gebruikt OF filmnamen bekijkt (ik weet niet hoe dat in de nieuwste skins zit, maar ik neem aan hetzelfde). Ik doe ze altijd zonder jaartal, dus gewoon Max Payne.avi, en het gaat bijna nooit fout. Als ik zie wat bij jou herkend wordt dan staat ie op het scrapen met de naam van het filmbestand en niet die van mappen. Als je perse mappen moet hebben, bijvoorbeeld omdat je daarin dvd-files hebt (.vob enzo), dan maak je in fileview 2 bronnen, 1 met losse filmbestanden en 1 met mappen met daarin files. Beide ga je inhoud toekennen, de 1e zoals je nu hebt, de andere dat ie mapnamen gebruikt. In de bibliotheek zie je het onderscheid tussen die 2 bronnen toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je benamingen kloppen natuurlijk ook absoluut niet...
Wil je alles (of toch 99%) herkend krijgen, moet je de files of folders hetzelfde noemen als op IMDB, eventueel met het jaartal achter.
Bvb: The X Files: I Want to Believe want X-Files.Believe_(2008) verschilt natuurlijk veel te veel om via regex er iets herkenbaar van te maken.
Daarom dat je Max Payne en Wild Child wel herkend worden.
Geef eens 'How To Lose' in op IMDB, en kijk hoeveel hits hij daarop krijgt. XBMC weet niet welke te kiezen :)

@Mar2zz: ik gebruik folders en files door elkaar (iso's en folders met avi's erin) en dat gaat gewoon goed hoor. Zolang je benamingen correct zijn en de films in IMDB staan (Mega Mindy herkent hij niet :+ )

[ Voor 17% gewijzigd door Fire69 op 16-12-2008 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
ja maar .iso's kun je naar de film noemen. Max Payne (2008).iso. Met .vob files is dat toch anders? een video.ts of .vob geeft toch geen normale hit op imdb? Ik hou het altijd gescheiden. Maar ik gebruik de library ook niet, doe alles gewoon in fileview, heb zoveel homemade video's en kinderfilms dat wordt toch niet herkend, en om daarvoor nou de hele tijd te library/fileview te switchen... (het Zandkasteel staat niet op imdb).

Maar ik geloof je direct dat het niet nodig zou zijn, ik gaf een omslachtige oplossing, en daar is vast al rekening mee gehouden door de xbmc-devvers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
.ifo en .vob heb ik ook geen ervaring mee, dus daar zou jij weer gelijk kunnen hebben. Misschien houd hij wel rekening met de Stack-functie. Dan ziet hij een dvd met onderliggende folders ook als 1 file. :)
Zal ik anders even testen...

[edit]
Zo, testje gedaan :)

Denk dat ik met onderstaande wel de meest gebruikte mogelijkheden heb staan?
code:
1
2
3
4
5
6
7
C:\Videos\Movies (aangeduid als source voor 'Movies')
-> Big Buck Bunny.avi
-> Max Payne
  -> VIDEO-TS
     -> video_ts.ifo
-> Babylon A.D
  -> Babylon A.D.avi

Opties bij 'Set Content'
- IMDB als scraper
- Automated scan, Use Foldernames en Scan Recursively staan alle 3 uit.

Alles wordt mooi naar de Library gescanned :)

[ Voor 50% gewijzigd door Fire69 op 16-12-2008 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:11:
[...]

Is waarschijnlijk iets veranderd bij Youtube, meeste scripts en plugins werken niet.
Maar, in Navi-x 2.4 script zit wel een goed werkende Youtube. ;)
Verrassend genoeg werkt het YouTube2 script wel nog steeds! YouTube3 kun je vergeten inderdaad. Trouwens die in Navi-x zit werkt bij mij ook niet... Kies jij "Worldwide" of 'Nederlands"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dan zal ie inderdaad wel video_ts enzo negeren. Wat is het toch ook een mooi stukje software... slik... I am in love again...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Surineeslander schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:28:
[...]

Verrassend genoeg werkt het YouTube2 script wel nog steeds! YouTube3 kun je vergeten inderdaad. Trouwens die in Navi-x zit werkt bij mij ook niet... Kies jij "Worldwide" of 'Nederlands"?
Navi-x werkt bij mij niet, bij het opstarten (onder Windows) krijg ik een 'File not found'-error... :/
Mar2zz schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:29:
Dan zal ie inderdaad wel video_ts enzo negeren. Wat is het toch ook een mooi stukje software... slik... I am in love again...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Fire69 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:03:
.ifo en .vob heb ik ook geen ervaring mee, dus daar zou jij weer gelijk kunnen hebben. Misschien houd hij wel rekening met de Stack-functie. Dan ziet hij een dvd met onderliggende folders ook als 1 file. :)

[edit]

code:
1
2
3
4
5
6
7
-> Big Buck Bunny.avi
-> Max Payne
  -> VIDEO-TS
     -> video_ts.ifo
-> Babylon A.D
  -> Babylon A.D.avi

Opties bij 'Set Content'
- IMDB als scraper

Bedankt dat je even de proef op de som wilde nemen. Hoe doen jullie dit dan met .srt bestanden deze staan gewoon los bij de file structuur? Dat is het enige wat ik mij nog afvrraag.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Yes, gewoon alles erbij gooien :)

Babylon A.D.avi
Babylon A.D.srt
Babylon A.D.nfo
Babylon A.D.tbn
...

Krijg je mooie lange file-listings van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Fire69 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:50:

Babylon A.D.avi
Babylon A.D.srt
Babylon A.D.nfo
Babylon A.D.tbn
...

Flippuh bedankt! Ik heb hem via een nieuwe imac hdmi aangesloten op m'n full hd tv en gisteren eens the futuru ... nog wat serie gekeken van discovery in HD wat een beeld / functionaliteit het is een prachtig systeem. Vandaag een update van boxee en ik ben heel erg blij : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

XorZ schreef op maandag 15 december 2008 @ 01:05:
XorZ... Mag ik je iets vragen? Hoe heb jij die scripts aan de praat gekregen? Ondanks het raadplegen van vele fora en uren zoeken met Google lukt het me eenvoudig niet om de scritps te laten werken.

Heb jij een gouden tip? Ik draai Intrepid met XMBC Atlantis final (8.10).

Mocht dat eenvoudiger zijn dan mag je me ook een PM sturen. _/-\o_

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik gebruik altijd Navi-X, die vond ik wat handiger en eerst bestond er nog geen officiele plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@ linux-users. Installeer alle python librarys, misschien helpt dat? gewoon op python in synaptics zoeken. Ik zal mijn ubuntu weer eens aanzwengelen, heb ik 3 xbmc's (xbox,win en lin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heb je ook een tip voor Windows-users?
Je bent niet de enige met meerde xbmc's hoor, ik heb 2* xbox, 1 Live en 2* Windows :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja gooi ook python erop. www.python.org. Volgens mij heb ik geen problemen met scripts, bv XOT start normaal op, maar heb geen video's aangeklikt. (tenminste, daarvoor had ik het geinstalleerd, wou ff xot-icoontjes pimpen ivm met die poeier mediastreamskin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje,

Ik gebruik al jaren mijn xbox met xbmc en dat werkte altijd perfect.

Nu heb ik een nieuwe lcd tv gekocht (samsung le40a552) en nu stottert het beeld vaak en loopt het geluid voor op het beeld.
Als ik de xbox aansluit op mn oude tv werkt het gewoon goed.

Heb de xbox al op ntsc ingesteld maar dit mocht niet baten,

Weet iemand wat ik nog meer kan doen om het weer goed werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:45:

Navi-x werkt bij mij niet, bij het opstarten (onder Windows) krijg ik een 'File not found'-error... :/
Heb even voor je gekeken in xbmc windows en ook deze is ok.

Heb je wel de goede versie, moet nm. versie 2.4 hebben en heb je een xbox en windows versie?
Surineeslander schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:28:
[...]

Maakt niets uit, alles werkt. :)
Fire69 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:50:

Babylon A.D.avi
Babylon A.D.srt
Babylon A.D.nfo
Babylon A.D.tbn
...

Folder.jpg (voor thumb in verkenner)
Babylon A.D-fanart.jpg

Deze (moet) kun je er ook nog bij zetten, om de lijst nog wat langer te maken en compleet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 08:48:
Maar ik gebruik de library ook niet, doe alles gewoon in fileview, heb zoveel homemade video's en kinderfilms dat wordt toch niet herkend, en om daarvoor nou de hele tijd te library/fileview te switchen... (het Zandkasteel staat niet op imdb).
Had eerst hetzelfde probleem met de kinderfilms deed deze ook niet toevoegen maar de normale films wel.
Dus moest ik switchen, met mediastream werd het al wat makkelijker (mijn videos, mijn films).
Toch ben ik eraan begonnen om ook de kinderfilms toe te voegen aan de bib.
Heb dit met media companion gedaan, handmatig.
Dacht dat het veel tijd ging kosten maar uiteindelijk viel het best mee. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavast
om mijn server af te sluiten heb ik op mijn computer een .bat file welke dit voor elkaar krijgt. is het mogelijk deze als script in xbmc te zetten?

het is een kleine commando:

shutdown /s /m \\kevinserver /d up:1:1

is het trouwens ook mogelijk om met behulp van samba of iets dergelijks de hardeschijf van mijn xbox te benaderen als gedeelde hdd in plaats van via ftp?

[ Voor 26% gewijzigd door stavast op 16-12-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Onder het motto: Beter veeeel te laat dan nooit staat er weer een nieuwe XBMCworld-release klaar. (Xbox only!)
Deze keer met maar liefst 28 verschillende skins!

Namens het team veel plezier er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:39
stavast schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:23:
om mijn server af te sluiten heb ik op mijn computer een .bat file welke dit voor elkaar krijgt. is het mogelijk deze als script in xbmc te zetten?

het is een kleine commando:

shutdown /s /m \\kevinserver /d up:1:1
Nee, ik ben er bang voor. Het commando "shutdown" is een windows/dos commando. Bestaat wel onder linux maar volgens mij onder xbox niet bekend. Mogelijk wel als python command uit te voeren.
is het trouwens ook mogelijk om met behulp van samba of iets dergelijks de hardeschijf van mijn xbox te benaderen als gedeelde hdd in plaats van via ftp?
Nee, de xbox heeft alleen een samba-client geen samba-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

rally schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:31:
[...]

XorZ... Mag ik je iets vragen? Hoe heb jij die scripts aan de praat gekregen? Ondanks het raadplegen van vele fora en uren zoeken met Google lukt het me eenvoudig niet om de scritps te laten werken.

Heb jij een gouden tip? Ik draai Intrepid met XMBC Atlantis final (8.10).

Mocht dat eenvoudiger zijn dan mag je me ook een PM sturen. _/-\o_
Heel simpel eigenlijk, gewoon downloaden, uitpakken en in de ~/.xbmc/plugins/video directory mikken (elk in apparte subdir). Dan in Xbmc: Videos, Add Source, Browse, Video Plugins, select welke je wilt hebben en done... Heb er een aantal die doen het niet met melding dat Xbmc niet kan connecten naar network server. Maar allicht is dat dus het eerder aangehaalde Youtube probleem
(Gaat om Google-video, Lasttube, Youtube2 en nog een andere Youtube plugin). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:40:
[...]

Heb even voor je gekeken in xbmc windows en ook deze is ok.

Heb je wel de goede versie, moet nm. versie 2.4 hebben en heb je een xbox en windows versie?

[...]
Bedankt om het te checken. Ik heb de 2.4 Windows/Linux-versie. Heb jij Python erop staan, zoals Mar2zz zegt?
[...]

Folder.jpg (voor thumb in verkenner)
Babylon A.D-fanart.jpg

Deze (moet) kun je er ook nog bij zetten, om de lijst nog wat langer te maken en compleet. :)
Vandaar ook de ... onder mijn lijstje, je kan het zo gek maken als je zelf wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

XorZ schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 19:18:
[...]

Heel simpel eigenlijk, gewoon downloaden, uitpakken en in de ~/.xbmc/plugins/video directory mikken (elk in apparte subdir). Dan in Xbmc: Videos, Add Source, Browse, Video Plugins, select welke je wilt hebben en done... Heb er een aantal die doen het niet met melding dat Xbmc niet kan connecten naar network server. Maar allicht is dat dus het eerder aangehaalde Youtube probleem
(Gaat om Google-video, Lasttube, Youtube2 en nog een andere Youtube plugin). :)
Ok... dan ga ik dat nog een keer proberen. Thanks!

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:40:
[...]

Bedankt om het te checken. Ik heb de 2.4 Windows/Linux-versie. Heb jij Python erop staan, zoals Mar2zz zegt?
Nee, moest dit wel even checken, xbmc windows gebruik ik om te testen van....ooh wacht even, mijn windows build is compiled op 14-12-2008 daar zou het 'm ook in kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waar heb je die dan vandaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

rally schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:56:
[...]

Ok... dan ga ik dat nog een keer proberen. Thanks!
Oh, en als ze niet willen werken moet je even in je xmbc.log kijken (bij mij in /var/tmp), soms lijkt 't path verkeerd te staan en dan moet je even de default.py aanpassen zodat 'ie geen dynamisch path gebruikt maar een hardcoded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wist dat je dat ging vragen.
Third-party SVN builds for the community (unofficial and unsupported)

Laatste pagina laatste build :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Fire69 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:03:

[edit]

code:
1
2
3
4
5
6
7
-> Big Buck Bunny.avi
-> Max Payne
  -> VIDEO-TS
     -> video_ts.ifo
-> Babylon A.D
  -> Babylon A.D.avi

Opties bij 'Set Content'
- IMDB als scraper

En voor series moet ik dan het zelfde aanhouden? Tot op heden nog niet zo veel succes. Volgens mij moet ik mijn hele db eens cleanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dom van me. Heb dat topic nog zitten lezen een tijdje geleden :P
Even de build van vandaag afhalen en testen 8)
-nickx- schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:35:
[...]

En voor series moet ik dan het zelfde aanhouden? Tot op heden nog niet zo veel succes. Volgens mij moet ik mijn hele db eens cleanen.
Series heb ik zo:
C:\Videos\Series\Californication\Californication - Season 2\Californication - 2x12 - La Petite Mort.avi

Maar dat kan je op vele andere manieren ook doen hoor (korter vooral :) )

[ Voor 93% gewijzigd door Fire69 op 16-12-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

zeer vaag probleem in de library...

Ik heb keurig netjes alle films in library staan, echter als ik ze wil opstarten krijg ik (eerste keer na boot) de vraag of ik de login en ww van de netwerkshare wil invullen... vraag me af waarom die niet wordt onthouden.

(probeem doet zich alleen voor bij de movies, tv shows geen enkel probleem)

Skin Media Stream, build 12-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die kan je beter gewoon in je sources.xml meegeven. Handiger ook voor als je XMBC eens moet herinstalleren of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Fire69 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:20:
Die kan je beter gewoon in je sources.xml meegeven. Handiger ook voor als je XMBC eens moet herinstalleren of zo :)
Staat nu inmiddels in de sources.xml...

Ben bang dat de library entries niet correct zijn. Toen ik de library "maakte", dus de info bij de films scrapte, stond hij nog niet in de source.
Later heb ik login en ww toegevoegd aan sources, vervolgens series toegevoegd aan library.

Series werken dus wel goed, films niet.

Kan ik ergens library entries vinden met ftp en aanpassen? lijkt me het snelst.

[ Voor 15% gewijzigd door Zerveza op 16-12-2008 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Via ftp kan je enkel je myvideos.db deleten, maar dan is alles weg.
Je kan in XBMC zelf ook je Library cleanen, dan haalt hij alles weg uit de Library wat hij niet meer kan vinden in je sources.
Pagina: 1 ... 14 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>