[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.317 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
anandus schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:28:
[...]
Zoek eens rond op de fora van XMBC, volgens mij kan je het meeste wel vinden :)
Een NL-EPG, werkend, nee.
RSS-reader, werkend, NEE. (ik heb alle rss-scripts geprobeerd die er te vinden zijn voor xbmc, geen 1 werkte nog. (zijn allemaal lang geleden voor het laatst geupdate). Er zijn wel specifieke RSS-readers die werken, zoals bijvoorbeeld het Gametrailers-script. Maar die haalt alleen van gametrailers op. Misschien kan je die aanpassen, als je wat pythonscripting kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

anandus schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:28:
[...]
Zoek eens rond op de fora van XMBC, volgens mij kan je het meeste wel vinden :)
Bovenstaande berichten zijn tegenstrijdig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Er is wel een werkende EPG, maar er zitten geen Nederlandse zenders in. Als je kunt coden, ga je gang. Het script heet geloof ik MyTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
Arie-Kanarie schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:12:
[...]

Ik ben ook geen tegenstander van bibliotheek, maar heb alle mp3'tjes nog niet aan de bib. toegevoegd. Alleen films voor de fanart.

Ik wil het ook nog een keer met meerdere xbox gaan testen (mn pc en/of laptop) kijken hoe dat gaat.
Die slider onderaan, met het bolletje op rechts, is dat om door film/nummer te spoelen of voor het volume (heb zelf nog niet geprobeerd wat het doet)?
Idd, bij mp3's snap ik hem, maar bij films niet... Iig die maak ik dan ook nog. De bar onderin is voor het volume, afgekeken van de iPhone. Doorspoelen kan je namelijk met de knoppen, geluid gebruik ik meer.

Maargoed ik hoop nog eens een developer te zien die wil meewerken... Zelf niet alle tijd. Overigens, werkt het Wake On Lan op de XBOX of kan die dat niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47
Voor mij mag er ook voor film een file-mode komen. Soms is het gewoon handig :)

WOL doet de xbox volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Helaas niet :(

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 01:12:
Ik krijg mijn library maar niet fatsoenlijk aan de praat

Ik heb met media companion films en tv shows gescrapt. Mooie nfo'tjes gekregen, maar als ik nu op bv tv shows ga staan onder file view en ik kies, "scan for new content". Dan krijg ik voor een paar seconden de melding:
Downloading Tv show Information, scanning for new content, voor de rest gebeurt niets.

Ga ik naar een submap onder tv shows, bv 24, dan scant ie de seizoenen die daar onder staan en worden ze toegevoegt aan de Library, maar kan dit niet automatisch

De vraag is, hoe laat ik xbmc automatische een bepaalde hoofd map (bv movies/tv shows) scannen op media, en dat dan de aangemaakte nfo files gebruikt worden om de library te vullen

Ik gebruik versie : XBMC 8.10 Atlantis Nov 14 08
Mooi dat je media companion gebruikt.
Je hebt nu de info in de map van de film staan en wilt deze scrapen in xbmc.

De scraper werkt een bepaalde volgorde af, eerst kijkt hij in de;
1. userdata staat daar geen info dan
2. filmmap naar .nfo en .tbn. Staat hier ook geen data zal hij uiteindelijk scrapen bij
3. IMDb.

Dit houd dus in;
Dat de files die al aanwezig zijn in de userdata niet meer opgehaald worden.

Dus;
Wil je xbmc de .nfo en.tbn laten ophalen moet je eerst de map userdata/database/video verwijderen.
Of verwijder eerst de locatie xbmc vraagt dan of hij de ook of de info uit de de bib moet worden verwijderen (JA) en dan weer de locatie toevoegen en inhoud toewijzen.

Wil je in bestanden de folder.jpg ophalen die door media companion is gescraped moet je eerst de map userdata/thumbnails/video verwijderen.

Lees anders even ook deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:31
Sinds enige tijd ben ik met XBMC op mijn laptop aan het spelen. Ik vind het een geweldig programma, en zou het graag gebruiken om mijn films en series te beheren en af te spelen. Ik sluit mijn laptop via VGA aan op mijn Panasonic TH42PX80 (geen HDMI / DVI op mijn laptop, dan is VGA de volgende beste keus).

Nu heb ik bij XBMC het probleem dat ik niet de juiste resolutie / aspect ratio kan kiezen. Mijn tv heeft een plasma paneel met een resolutie van 1024x768: een 16:9 paneel met een 4:3 resolutie, wat standaard is bij HD ready plasma tv's. De TV accepteert geen 720p of 1080p/i over VGA, en ik moet de 1024x768 resolutie kiezen om een beeldvullend beeld te krijgen op mijn TV. Nu geeft deze resolutie een uitgerekt beeld (zoals een 4:3 uitzending er in breedbeeld uitziet).

In mediaplayer classic zit een optie: scale to 16:9 TV die perfect werkt. XBMC heeft ook een optie waar je de pixel aspect ratio kan aanpassen, maar dit geeft een erg verstoord beeld. Ik kan op internet een aantal fora vinden waar mensen dezelfde problemen hebben, maar ik heb er nog oplossing voor gevonden

Is er in XBMC een optie om eeen 4:3 resolutie met een 16:9 aspect ratio via VGA op mijn TV te krijgen buiten de pixel aspect ratio aanpassing die een verstoord beeld geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je het met beeld calibreren niet de zaak zo forceren dat het uiteindelijk toch weer een 16:9 beeld is.
(Van vierkant een rechthoek maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:49:
[...]

Mooi dat je media companion gebruikt.
Je hebt nu de info in de map van de film staan en wilt deze scrapen in xbmc.

De scraper werkt een bepaalde volgorde af, eerst kijkt hij in de;
1. userdata staat daar geen info dan
2. filmmap naar .nfo en .tbn. Staat hier ook geen data zal hij uiteindelijk scrapen bij
3. IMDb.

Dit houd dus in;
Dat de files die al aanwezig zijn in de userdata niet meer opgehaald worden.

Dus;
Wil je xbmc de .nfo en.tbn laten ophalen moet je eerst de map userdata/database/video verwijderen.
Of verwijder eerst de locatie xbmc vraagt dan of hij de ook of de info uit de de bib moet worden verwijderen (JA) en dan weer de locatie toevoegen en inhoud toewijzen.

Wil je in bestanden de folder.jpg ophalen die door media companion is gescraped moet je eerst de map userdata/thumbnails/video verwijderen.

Lees anders even ook deze post.
Bedankt voor de quick reply...

Ik had dus inderdaad, niet van te voren de database leeggegooid..

Onder /E/Apps/XBMC/UserData/Database/ heb ik het bestand MyVideos34.db staan, bedoel je dat ik dit bestand moet verwijderen? Ik heb daar geen map genaamd videos staan!! De enigste map die daar onder staat heet CDDB

Als ik dus datgene wis, wat is dan de beste manier om hem te laten scrapen? Is dat dan op de hoofdmap (bv movies of tv shows) te staan, white button duwen, en dan scan for new content kiezen? Ik wil dus dat automatisch alle shows plus seizoenen gescrapt worden onder de hoofdmap TV shows

PsPs. Ik heb tot nu toe dus handmatig, losse shows toegevoegd, gaat opzicht best goed, want ik denk dat hij dus de nfo'tjes gebruik, want het scrapen gaat vrij rap..

Als ik nu Update Lbrary onder Library view kies. dan betrap ik XBMC erop dat hij iedere keer een "Comedy Now" show gaat scrapen. Het mooie is dat ik dus geen Comedy Now Show er op heb staan.. Ga ik dan naar comedy now, dan zie ik er bv afleveringen van Entourage, Two and Half Men en nog meerdere tv comedy shows onder staan.

Zelfde gebeurt met drama shows, dan maakt ie dus een map "Oh Drama" aan, waaronder afleveringen van bv criminal minds, the killzone, csi ect gezet worden.. Heel irritant, vooral omdat als ik hem dus zn gang laat gaan, hij meer dan 350 shows op die ene hoop gooit..

Iemand enig idee, waar deze rare stuiptrekking vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:26:
[...]

Bedankt voor de quick reply...

Ik had dus inderdaad, niet van te voren de database leeggegooid..

Onder /E/Apps/XBMC/UserData/Database/ heb ik het bestand MyVideos34.db staan, bedoel je dat ik dit bestand moet verwijderen? Ik heb daar geen map genaamd videos staan!! De enigste map die daar onder staat heet CDDB
Ja, MyVideos34.db verwijderen.
Als ik dus datgene wis, wat is dan de beste manier om hem te laten scrapen? Is dat dan op de hoofdmap (bv movies of tv shows) te staan, white button duwen, en dan scan for new content kiezen? Ik wil dus dat automatisch alle shows plus seizoenen gescrapt worden onder de hoofdmap TV shows
Gewoon hoofdmap scannen :) ook onderliggende mappen aanvinken.
PsPs. Ik heb tot nu toe dus handmatig, losse shows toegevoegd, gaat opzicht best goed, want ik denk dat hij dus de nfo'tjes gebruik, want het scrapen gaat vrij rap..
Jip.
Als ik nu Update Lbrary onder Library view kies. dan betrap ik XBMC erop dat hij iedere keer een "Comedy Now" show gaat scrapen. Het mooie is dat ik dus geen Comedy Now Show er op heb staan.. Ga ik dan naar comedy now, dan zie ik er bv afleveringen van Entourage, Two and Half Men en nog meerdere tv comedy shows onder staan.

Zelfde gebeurt met drama shows, dan maakt ie dus een map "Oh Drama" aan, waaronder afleveringen van bv criminal minds, the killzone, csi ect gezet worden.. Heel irritant, vooral omdat als ik hem dus zn gang laat gaan, hij meer dan 350 shows op die ene hoop gooit..

Iemand enig idee, waar deze rare stuiptrekking vandaan komt?
Als deze tv shows ook een .nfo en .tbn file hebben zou er niets mis moeten gaan.(Media companion)
Ook hier weer even MyTVshowsxx.db verwijderen.

Mijn indeling; TV shows/serienaam/season 1/serienaam S01E01.avi

Er zijn meerdere indelingen mogelijk maar zo gaat het altijd goed.

Zet je bv. video files direct in de map drama en laat hem op mapnaam zoeken zal hij naar een serie genaamd drama zoeken.

Indeling mappen is belangrijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Wil ook maar eens Fanarts gaan gebruiken ism Mediastream .Nou heb ik dus Media Companion gedownload.

Nu is het zo dat ik films op de HD in mn Xbox heb staan,maar ook films welke op mn server bewaard worden.
Als ik het goed begrijp dan moet ik dus Media Companion installeren op mn server en dan laten runnen.

Die neemt natuurlijk alleen de films welke op mn server staat.Met de films welke op de HD in de Xbox staan wordt niets gedaan.

Moet ik deze dan scrapen via XBMC zelf of is er andere manier?

En als laatste. De achtegronden die gebruikt worden met fanart, moet ik die nou zelf downloaden en naast de film zetten of haalt het scrapen ze zelf naar binnen??

Ik heb nu al mn films elk apart in een map,met in elke map een folder.jpeg , welke de hoes voorstelt.
Moet ik deze allemaal verwijderen om fanart goed te laten werken of kunnen ze gewoon blijven?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
seninha schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:14:
Wil ook maar eens Fanarts gaan gebruiken ism Mediastream .Nou heb ik dus Media Companion gedownload.

Nu is het zo dat ik films op de HD in mn Xbox heb staan,maar ook films welke op mn server bewaard worden.
Als ik het goed begrijp dan moet ik dus Media Companion installeren op mn server en dan laten runnen.

Die neemt natuurlijk alleen de films welke op mn server staat.Met de films welke op de HD in de Xbox staan wordt niets gedaan.

Je kan die inderdaad 'gewoon' door XBMC laten scrapen.

Je kan eventueel 'dummy's' van de films op je Xbox maken (lege files, maar wel met die naam) en die in een map zetten, ik denk dat ze dan ook gewoon gescrapet kunnen worden.
Maar je kan het dus ook gewoon door XBMC laten doen.
(Persoonlijk vind ik Media Companion fijner, omdat je toch meer controle hebt).
En als laatste. De achtegronden die gebruikt worden met fanart, moet ik die nou zelf downloaden en naast de film zetten of haalt het scrapen ze zelf naar binnen?
Wordt vanzelf gescrapet door Media Companion :)
Ik heb nu al mn films elk apart in een map,met in elke map een folder.jpeg , welke de hoes voorstelt.
Moet ik deze allemaal verwijderen om fanart goed te laten werken of kunnen ze gewoon blijven?
Nee, ze kunnen naast elkaar blijven.
Fanart krijgt de naam $filmnaam-fanartx.jpg (als ik het me goed herinner).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ok thanks. Ben nu ff de nieuwste XBMC versie aan het updaten.heb ook alle film informatie in USERDATA verwijderd.
Ben erg benieuw hoe dat er uit zal zien

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:14:

Xbox ftp client. Met dit prog. is het mogelijk om de xbox ook als client te gebruiken.
Heb zelf geen ervaringen mee maar denk dat dit de oplossing is om xbmc media companion de mappen van je xbox te laten lezen. (Als er iemand wel ervaring mee heeft zou het graag willen weten)
En als laatste. De achtegronden die gebruikt worden met fanart, moet ik die nou zelf downloaden en naast de film zetten of haalt het scrapen ze zelf naar binnen??

Madia companion haalt fanart binnen en noemt ze filmnaam-fanart.jpg (zelf bijplaatsen kan ook.)
Zijn er meerdere fanarts te downloaden, doet ie dat ook (instelling) en noemt ze fanart2 / fanart3 / enz. deze worden niet door XBMC gezien.

Wil je dat de thumbs hetzelfde zijn in je bib en verkenner, kun je het beste de optie folder.jpg aanmaken in media companion aanvinken.
De bilbliotheek modus gebruikt namelijk de .tbn als thumbnail en bestandmodus de folder.jpg.
moet je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb even snel getest in MediaStream. Maar de enig mogelijkheid om op de achtergrond een plaatje van de film te zien (fanart) was als ik bibliotheek modus koos.

En moet zeggen dat ik dat niet handig vind.

Dit omdat in bibliotheek je kan kiezen tussen genre,jaartal enz
En dat wil ik dus niet.
Ik wil gewoon tussen al mn films kunnen browsen zonder iets te hoeven doen (alleen in map movies gaan natuurlijk)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:03:
Kun je het met beeld calibreren niet de zaak zo forceren dat het uiteindelijk toch weer een 16:9 beeld is.
(Van vierkant een rechthoek maken.)
Bedoel je het beeld calibreren op de TV? Ik kan op de VGA ingang alleen kiezen tussen 4:3 en 16:9. Bij 16:9 wordt het beeld dus uitgerekt, en bij 4:3 zie ik het letterboxed.

Bij het beeld calibreren in XBMC via pixel calibration krijg ik geen goed beeld. Ik kan de aspect ration op 1.333:1 zetten, wat een goede verhouding geeft, maar dit levert een hoop storing op in beeld (zeker bij bewegende beelden). Volgens mij doet media player classic hetzelfde bij de optie scale to 16:9 TV, maar dit geeft wel een goed beeld.

Volgens mij kun je custom resoluties toevoegen aan XBMC, maar het is mij niet duidelijk hoe ik een 1024x768 resolutie met een 16:9 aspect ratio toe te voegen.

Mijn TV accepteert ook 1366x768 via de VGA ingang, maar als ik deze resolutie kies in Vista (via rivatuner of powerstrip) krijg ik geen beeldvullend beeld.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik een beeldvullend beeld op een plasma TV (want volgens mij is dit een plasma probleem - aangezien deze allemaal deze 'vreemde' resolutie / aspect verhouding hebben) krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel beeld calibreren in XBMC.
Je kunt daar de uiterste hoeken bepalen van je beeldschem, hoogte ondetitling en de video/thumbs weergave verhouding bepalen (vierkant in het midden). Maak daar maar eens een rechthoek van, doe dit overdreven kun je beter het resultaat zien. Kijk maar eens naar een thumb.
Verplaats je de hoeken, doe dit ook maar eens overdreven zul je zien dat weergaven verhouding van je skin veranderd. Kunt ook je skin in / uit zoomen.
Probeer maar eens.

Heb zelf ook zo'n verhouding plasma maar dan met RGB aangestuurd instelling 720P.
Geen problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:13:
Bedoel beeld calibreren in XBMC.
Je kunt daar de uiterste hoeken bepalen van je beeldschem, hoogte ondetitling en de video/thumbs weergave verhouding bepalen (vierkant in het midden). Maak daar maar eens een rechthoek van, doe dit overdreven kun je beter het resultaat zien. Kijk maar eens naar een thumb.
Verplaats je de hoeken, doe dit ook maar eens overdreven zul je zien dat weergaven verhouding van je skin veranderd. Kunt ook je skin in / uit zoomen.
Probeer maar eens.

Heb zelf ook zo'n verhouding plasma maar dan met RGB aangestuurd instelling 720P.
Geen problemen hier.
ok, dit menu bedoel ik met pixel calibration - het heet eigenlijk video calibration zie ik nu... Als hier hier de verhouding aanpas van het vierkant in het midden (naar 1.333:1), krijg ik inderdaad de juiste aspect ratio, maar een erg vervormd beeld (niet scherp - lijkt een erg lage resolutie te hebben).

Het aanpassen van de hoeken (overscan compensation) leidt er alleen toe dat het beeld niet correct beeldvullend is.

[ Voor 7% gewijzigd door john5951 op 02-12-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Denk dat je het beter even in het xbmc-forum gaat vragen, daar kunnen de devs je misschien een beter antwoord geven :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 02-12-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Hoe kan je je homescreen (Xbox version) weer veranderen?
Ik heb atm Programs bovenaan staan, maar zou graag Videos daar hebben...
Moet ik in 1 of andere xml gaan rommelen?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hangt er vanaf welke skin je gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
PMIII.HD heeft video's bovenaan. PMIII heeft Programma's bovenaan.

Wat fire dus zegt.

@John5951: Als je na de calibratie in het video-instellingen menu een andere pixelshader kiest, gaat het dan beter? Calibratie zou genoeg moeten zijn om XBMC te vertellen hoe groot je scherm is. Het vierkant in het midden moet precies vierkant zijn (het bepaald niet de thumbs, maar de pixels, en pixels moeten vierkant zijn!). Je plasma zal sowieso 16x9 zijn, dus wees er zeker van dat je dit zowel bij skin-instellingen als bij videoinstellingen hebt vastgezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
PMIII dus...
Vroeger was het mogelijk om die volgorde te veranderen, dat staat me nog ergens bij, uit een ver verleden...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:39
dodge_911 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:32:
PMIII dus...
Vroeger was het mogelijk om die volgorde te veranderen, dat staat me nog ergens bij, uit een ver verleden...
offtopic:
Dat is het nog steeds... moet je wel even de broncode bekijken.. lang leve de open source >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

ik zie op het net links en rechts foto's van een PM3.HD (of PMIII.HD) skin. ziet er super uit. ik heb me rot gezocht op alle fora, maar kan nergens een download vinden... bestaat er een download voor de xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die zit standaard in de T3CH-release...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Fire69 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:11:
Die zit standaard in de T3CH-release...
niet in mijn xbmcworld versie... wat raar.. heet hij ook echt PM3.HD? zou ik zo'n folder moeten hebben? (ik kan hem niet vinden)
Heeft PM niet een eigen website waar ze hun producten posten??

-->Ben nu laatste T3CH aan het downloaden

--> Hij is binnen... yep PM3.HD staat er in...

[ Voor 5% gewijzigd door Zerveza op 03-12-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBMC World en T3CH hebben beide deze skins standaard .
Staan in de map XBMC/skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:48:
Ik heb even snel getest in MediaStream. Maar de enig mogelijkheid om op de achtergrond een plaatje van de film te zien (fanart) was als ik bibliotheek modus koos.

En moet zeggen dat ik dat niet handig vind.

Dit omdat in bibliotheek je kan kiezen tussen genre,jaartal enz
En dat wil ik dus niet.
Ik wil gewoon tussen al mn films kunnen browsen zonder iets te hoeven doen (alleen in map movies gaan natuurlijk)
Als je de optie flatten kiest in de rij met instellingen als je in de library bent en je duwt met d-pad naar rechts. Dan heb je zeg maar een simpele library view. Als je dit voor tv shows doet dan zie je meteen de namen van de verschillende shows, en bij movies, zie je meteen de film namen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Media stream ziet er inderdaad zeer gelikt uit, werkt gelukkig ook mooi in 4:3 resolutie..

Kan iemand me uitleggen, hoe ik het home image plaatje van movies en tv shows kan veranderen, dus dat bioscoop zaal plaatje en woonkamer plaatje..

Als ik namelijk een achtergrond kies in skin settings, dan zie ik dat plaatje alleen als ik in de desbetreffende modus (tv shows of movies) ben, en dus niet als ik in het home scherm op een van die twee sta.. De optie enable custom bg's on home screen, onder skin-->home screen settings scherm, resulteert in een zwart beeld dus helemaal niets als ik op bv tv shows sta..

Ik heb bmp, jpg, png en zelfs tff versies geprobeert?? Draai de nieuwste versie. Iemand de oplossing

Tweede probleem dat ik maar niet weg krijg, is dat meestal als ik een aflevering van een serie wil afspelen, dan begint ie niet met afspelen.. Meerdere keren op groen duwen resulteert in de melding: "Playlist playback aborted - Too many consecutive failed items". Ik heb geen playlist aangemaakt voor tv shows dus vrij vreemd. Soms doet hij dit, soms speelt hij het gewoon af.. Iemand een idee?

ps. @ Poeier, bedankt nog voor de waardevolle info betreft de library, loopt als een tierelier nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden kwam ik via de meuktracker het volgende bericht tegen: http://tweakers.net/meukt...televisie-player-107.html
Een player waarin je ziggo zenders kan kijken, mits je een internet verbinding van ziggo hebt.

In de reactie eronder vertelde iemand dat deze player de volgende urls gebruikt:
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-12" - Nederland 1
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-13" - Nederland 2
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-14" - Nederland 3
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-02" - SBS 6
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-04" - Veronica / Jetix
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-07" - RTL 8
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-01" - Net 5
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-09" - BRT1
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-10" - BRT2
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-15" - Nickelodion
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-06" - Discovery
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-05" - Animal Planet
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-16" - Travel Channel
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-03" - TMF
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-08" - MTV
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-11" - TV Oranje
"mms://83.80.17.52/casema wmstream-17" - Etalagekanaal
Nou is mijn vraag, weten jullie of ik deze urls ook kan openen in xbmc? Dat zou toch helemaal geweldig zijn, dan kan ik toch live tv kijken op mijn xbox :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zet mms://83.80.17.52/casema wmstream-12 in een tekstbestandje, noem het Nederland1.strm en test het eens zou ik zo zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:31
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:04:
Een tijdje geleden kwam ik via de meuktracker het volgende bericht tegen: http://tweakers.net/meukt...televisie-player-107.html
Een player waarin je ziggo zenders kan kijken, mits je een internet verbinding van ziggo hebt.

In de reactie eronder vertelde iemand dat deze player de volgende urls gebruikt:

[...]

Nou is mijn vraag, weten jullie of ik deze urls ook kan openen in xbmc? Dat zou toch helemaal geweldig zijn, dan kan ik toch live tv kijken op mijn xbox :D.
Dat kun je heel gemakkelijk zelf doen door de gewenste URL in een tekstdocumentje te zetten, en dit document op te slaan als bijvoorbeeld Nederland 1.strm

Vervolgens zoek je een afbeelding van het logo van Nederland 1, hernoem dit bestand naar Nederland 1.tbn, en zet beide bestanden op de Xbox. Veel kijkplezier gewenst. ;)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Bigfoot87 en Fire96
Ik ga dat zeker uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Dat zou erg mooi zijn... Je neemt een internet abonnement van Ziggo en zegt je tv abonnement op.
Alle zenders zet je in losse strm file, logotje er bij en je kijkt je live tv via de xbox. Je zorgt gewoon dat je bij elke tv een xbox hebt staan (met besparing van tv-abonn heb je dat zo terug), kun je daarmee je standaard mediacenter-content afspelen en "normale" tv kijken..

Klinkt goed! Vraag me alleen af wat voor stream het is, welke resolutie, welke encoding, en welke bitrate..

edit; zie wel een nadeeltje nu ik de post lees uit meuktracker....de lijst met zenders is niet compleet...

[ Voor 10% gewijzigd door berties op 04-12-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En je moet steeds wachten op het bufferen. Effe snel zappen is er dus niet echt meer bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Fire69 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:46:
En je moet steeds wachten op het bufferen. Effe snel zappen is er dus niet echt meer bij :)
Zappen is ZOOO 2007, ik wil alleen dingen zien die me interesseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Moet je eerst zien een EPG in XBMC te krijgen natuurlijk, anders moet je in de TV-gids gaan zoeken naar wat je interesseert, en da's ZOOO 1980! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 10:33
t zou wel heel relax zijn dan, als je die streams combineert met het tvgids script oO

*wat is er nu op tv, he das vet -> selecteer, click -> tada ^^
en voor linux/windows zou dat evt wel te combineren moeten zijn met een recorder..

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:31
coredalae schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:33:
t zou wel heel relax zijn dan, als je die streams combineert met het tvgids script oO

*wat is er nu op tv, he das vet -> selecteer, click -> tada ^^
en voor linux/windows zou dat evt wel te combineren moeten zijn met een recorder..
Als je dat voor elkaar krijgt kan Ziggo een hele stapel nieuwe klanten tegemoet zien. ;)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En een heleboel tv-abbo's zien verdwijnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 00:51:
Media stream ziet er inderdaad zeer gelikt uit, werkt gelukkig ook mooi in 4:3 resolutie..

Kan iemand me uitleggen, hoe ik het home image plaatje van movies en tv shows kan veranderen, dus dat bioscoop zaal plaatje en woonkamer plaatje..

Als ik namelijk een achtergrond kies in skin settings, dan zie ik dat plaatje alleen als ik in de desbetreffende modus (tv shows of movies) ben, en dus niet als ik in het home scherm op een van die twee sta.. De optie enable custom bg's on home screen, onder skin-->home screen settings scherm, resulteert in een zwart beeld dus helemaal niets als ik op bv tv shows sta..

Ik heb bmp, jpg, png en zelfs tff versies geprobeert?? Draai de nieuwste versie. Iemand de oplossing

Tweede probleem dat ik maar niet weg krijg, is dat meestal als ik een aflevering van een serie wil afspelen, dan begint ie niet met afspelen.. Meerdere keren op groen duwen resulteert in de melding: "Playlist playback aborted - Too many consecutive failed items". Ik heb geen playlist aangemaakt voor tv shows dus vrij vreemd. Soms doet hij dit, soms speelt hij het gewoon af.. Iemand een idee?

ps. @ Poeier, bedankt nog voor de waardevolle info betreft de library, loopt als een tierelier nu..
Het toevoegen van eigen afb. zou het moeten doen, je hebt de juiste instelling.

Waarschijnlijk komt probleem 1 door probleem 2.

Je tweede probleem is namelijk je memory.

Mediastream is een zeer goede uitgebreide skin met het oog op meerdere platforms.
Voor de xbox hebben ze een lite versie (standaard), maar zelfs deze haalt alles uit je xbox en soms teveel.
Maar, vaak als je even wacht speelt ie alsnog de file af.

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

Heb dit probleem ook maar is ook het enigste luxe probleem.(meestal na veelvuldig bladeren).
Mijn bib is groot, 450 films, 250 TV afl., 350 cd's veel fanart en grote Thumbs voor cd's allemaal belastend voor je memory , dus geen klachten hier.
De rede waarom ik geen eigen achtegronden gebruik is vanwege dat deze veel memory gebruiken. Voor de rest heb ik XBMC flink gepimpt.

Fijn dat ik je opweg heb kunnen helpen met je bib. als je het eenmaal door hebt en onder controle kijk je nooit meer in je verkenner. Zo heb ik laatst ook mijn ID3 tags in orde gemaakt en geweldig kan nu ook heerlijk zoeken in mijn muziek bibliotheek, info erbij wat wil je nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:44:
[...]

Heb dit probleem ook maar is ook het enigste luxe probleem.(meestal na veelvuldig bladeren).
Mijn bib is groot, 450 films, 250 TV afl., 350 cd's veel fanart en grote Thumbs voor cd's allemaal belastend voor je memory , dus geen klachten hier.
[...]
Noem je dat een grote bib? Mijn Simpsons-eps alleen zijn er al ~400 >:) Doe daar nog een 500 films en +1000 cd's bij, dat begint al te tellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:27:
[...]

Noem je dat een grote bib? Mijn Simpsons-eps alleen zijn er al ~400 >:) Doe daar nog een 500 films en +1000 cd's bij, dat begint al te tellen :P
Ja je hebt altijd baas boven baas _/-\o_ :7

BTW

Over het streamen van tv (Ziggo) en een EPG.

Terwijl ik een stream afspeel kan ik gewoon het tvgids script draaien.
Switchen tussen de stream en gids is gewoon mogelijk met de display knop.
Tevens heb ik een harmony en heb scripts als extra button toegevoegd.
Scheelt weer een aantal handelingen.

edit;
MediaStream v1.00 Released (4/12/2008) - At last!
'We're now going to concentrate on developing a new skin (one for the fanart fanboys!) ''
Ben zeer benieuwd naar deze skin.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:09:
[...]

Ja je hebt altijd baas boven baas _/-\o_ :7

BTW

Over het streamen van tv (Ziggo) en een EPG.

Terwijl ik een stream afspeel kan ik gewoon het tvgids script draaien.
Switchen tussen de stream en gids is gewoon mogelijk met de display knop.
Tevens heb ik een harmony en heb scripts als extra button toegevoegd.
Scheelt weer een aantal handelingen.

edit;
MediaStream v1.00 Released (4/12/2008) - At last!
'We're now going to concentrate on developing a new skin (one for the fanart fanboys!) ''
Ben zeer benieuwd naar deze skin.
:+

Ah, er is dus blijkbaar al een tv-gids-script? Alleen voor NL-televisie dan?

Nieuwe skin voor de fanart-fanboys? Was Mediastream dat nog niet? Gelijk waar je kijkt wordt je bedolven onder de fanart :P
Ik ben ook wel heel benieuwd nu! Zou dit dan samen met DJH (was toch die van Aeon dacht ik?) zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TV gids script idd alle ned. zenders en een aantal buitenlandse zoals speciaal voor jouw;
een, ketnet en canvas, jammer dat deze zenders euh... :Z zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mja, Ketnet is nog leuk voor mijn kinderen, maar die checken de tvgids nog niet :P
Verder jammergenoeg niet zo nuttig voor mij idd. :)

Maar misschien komt er ooit wel een combi tvgids-stream-record-script en dan zullen er wel internationale tvgidsen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Fire69 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:45:
[...]
Nieuwe skin voor de fanart-fanboys? Was Mediastream dat nog niet? Gelijk waar je kijkt wordt je bedolven onder de fanart :P
Ik ben ook wel heel benieuwd nu! Zou dit dan samen met DJH (was toch die van Aeon dacht ik?) zijn?
Team Razorfish gaat inderdaad een nieuwe skin bouwen voor de fanart liefhebbers! Ik ben enorm benieuwd wat daar uit gaat komen.

DJH werkt momenteel aan Stark. Om je vingers bij af te likken, zo mooi als die screenshots zijn.

Geen idee of jullie het al hadden gezien, maar er is ook een nieuw "weer" script: klik
Er zijn ideeën om aan het type weer fanart te koppelen. Leuke feature!

[ Voor 61% gewijzigd door Dynamix op 04-12-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Wat ik op dit moment echt jammer vind is dat het XOT script niet werkt onder windows XBMC. schijnt niet aan XOT te liggen maar aan windows/xbmc. Ik hoop dat dit snel gefixed is, want dan is mijn XBMC windows echt compleet!

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Stark is :9~

MyTV 1.18 geeft bij een foutmelding ivm een missende XML direct na het starten (XBMC for Windows, Atlantis Final)

[ Voor 82% gewijzigd door Fire69 op 04-12-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:36
Dat kun je heel gemakkelijk zelf doen door de gewenste URL in een tekstdocumentje te zetten, en dit document op te slaan als bijvoorbeeld Nederland 1.strm

Vervolgens zoek je een afbeelding van het logo van Nederland 1, hernoem dit bestand naar Nederland 1.tbn, en zet beide bestanden op de Xbox. Veel kijkplezier gewenst. ;)
Dat werkt prima alleen geluid niet gelijk. Maar is het op die mannier of een andere manier mogelijk om een internetpagina te laten zien in XBMC Xbox versie.

Buienrader heeft namelijk een website die je kunt gebruiken voor Media Center en zou die ook graag in XBMC willen gebruiken.

Link: http://mce.buienradar.nl/BuienRadarMCE/buienradar.htm

Gebruikte altijd Buienrader 1.2 maar daarvan werkt de helft helaas nog maar. Deze link blijft altijd werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Je kan Linksbox proberen, maar de ontwikkeling daarvan ligt al een tijdje stil volgens mij.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
Mensen, ook ik ben aan het rondkijken voor een geschikt systeem voor xbmc.
Belangrijk voor mij is dat ik de xbmc linux versie ga draaien zodat de htpc ook meteen mijn huidige linux server kan vervangen.
De bedoeling is dan ubuntu 8.10 (omdat hier 'officiele' repos voor zijn van xmbc zag ik).
Nu ben ik al een tijdje aan het lezen over verschillende hardware configuraties, maar kom er maar niet uit.

Wat zijn jullie ervaringen?
Ik dacht aan het volgende:
Gigabyte GA-MA78GM-S2H + AMD5050e proc, dit is echter een ati chipset en mijn ervaringen met ati onder linux (alweer aantal jaren geleden) was toen niet zo denderend, ben later om die reden altijd voor nvidia gegaan. Echter is did wel een mooie betaalbare en energiezuinige oplossing.

2e optie:
Asus P5N-EM HDMI + een intel core2duo (type twijfel ik nog over, iemand ervaringen? met de 8400 zit ik volgens mij zowieso goed, alleen vind ik die eigenlijk een beetje aan de dure kant.

Om het helemaal lastig te maken lees ik ineens ook goede berichten over intel G45 chipset.
Ik kom er niet meer uit :) Iemand tips?

Liefst wil ik dus ook 1080p kunnen afspelen (de mkv's van 25+ gig laat ik meestal aan me voorbij gaan, maar de wat kleinere (met dus lagere bitrate) wil ik wel graag kunnen afspelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De Intel G45 chipset werkt nog niet helemaal lekker onder 8.10 vind ik, XBMC Live werkt er sowieso niet mee.

Ik verwacht dat vanaf 9.04 de nieuw Intel chipsets wel goede support zullen hebben onder Ubuntu. Bij XBMC raden ze toch wel nVidia aan als preferred grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
DeOS schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:50:
Je kan Linksbox proberen, maar de ontwikkeling daarvan ligt al een tijdje stil volgens mij.
Helaas staat er: Note that you need the XDK (Xbox Development Kit) and MS Visual Studio .NET 2003 to compile these sources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:51
RFdeGroot schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:05:
Gigabyte GA-MA78GM-S2H + AMD5050e proc, dit is echter een ati chipset en mijn ervaringen met ati onder linux (alweer aantal jaren geleden) was toen niet zo denderend, ben later om die reden altijd voor nvidia gegaan. Echter is did wel een mooie betaalbare en energiezuinige oplossing.

2e optie:
Asus P5N-EM HDMI + een intel core2duo (type twijfel ik nog over, iemand ervaringen? met de 8400 zit ik volgens mij zowieso goed, alleen vind ik die eigenlijk een beetje aan de dure kant.

Om het helemaal lastig te maken lees ik ineens ook goede berichten over intel G45 chipset.

Liefst wil ik dus ook 1080p kunnen afspelen (de mkv's van 25+ gig laat ik meestal aan me voorbij gaan, maar de wat kleinere (met dus lagere bitrate) wil ik wel graag kunnen afspelen.)
Heb zelf een E8200 op een MSI P6NGM-FIH (Nvidia 7150 igp) - Ubuntu 8.04. Deze doet 1080p over HDMI. Ik kijk alleen HD, voornamelijk 720p. Ik heb heel de Planet Earth reeks in 1080p in zeer hoge bitrate, waar ze dus de birdscene uit geknipt hebben en deze wordt perfect afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
RFdeGroot schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:05:
Mensen, ook ik ben aan het rondkijken voor een geschikt systeem voor xbmc.
Belangrijk voor mij is dat ik de xbmc linux versie ga draaien zodat de htpc ook meteen mijn huidige linux server kan vervangen.
De bedoeling is dan ubuntu 8.10 (omdat hier 'officiele' repos voor zijn van xmbc zag ik).
Nu ben ik al een tijdje aan het lezen over verschillende hardware configuraties, maar kom er maar niet uit.

2e optie:

Ik zou zeker voor een nvidia gaan als je nu al zeker weet dat je met Ubuntu gaat werken.
Dan heb je grofweg drie opties; de 7000, 8000 of 9000 serie. Ik zou voor de laatste gaan, mogelijk nu nog wat kleine firmware probleempjes (kijk eens in andere topics, is eea over te vinden) maar misschien zijn die tegen de tijd dat je het spul hebt wel opgelost. De 7000 is al weer wat ouder en volgens mij heeft de 7150 als enige nog wat in de pap te brokkelen voor wat betreft video decoding onder linux. Anders komt het echt 100% op cpu aan. De 8000 serie is er voor AMD, en daar zou ik niet voor kiezen, in verband met de slechte hardware decoding ondersteuning in linux heeft de cpu power van intel de voorkeur. Op het XBMC forum zijn wel een aantal mensen die een intel processor uit de 7000 of 5000 serie als voldoende beschouwen. Deze zijn immers goed over te klokken. Dus als je nu al weet dat je toch niet voor de 25k rips gaat, zou ik voor een goedkopere 5200 intel gaan icm met de energiezuinige en goed presterende nvidia 9000-serie mGPU gaan. Moet redelijk betaalbaar zijn...

edit; mantis was me voor met het 7150 verhaal... weer te lang over de tekst gedaan......trage hendrik dak ben.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:40:
[...]

Dat werkt prima alleen geluid niet gelijk. Maar is het op die mannier of een andere manier mogelijk om een internetpagina te laten zien in XBMC Xbox versie.

Buienrader heeft namelijk een website die je kunt gebruiken voor Media Center en zou die ook graag in XBMC willen gebruiken.

Link: http://mce.buienradar.nl/BuienRadarMCE/buienradar.htm

Gebruikte altijd Buienrader 1.2 maar daarvan werkt de helft helaas nog maar. Deze link blijft altijd werken.
Denk dat je The Weather Channel - Supplemental script wel leuk vind. (Internationaal weerbericht/buienradar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Dank voor de reacties.

Ik ga dus inderdaad voor nvidia dan (zal wel 9000 serie worden).
Zal dan betreft processor nog even het een en ander doorlezen, misschien dan een 5200 intel (deze kan altijd later nog vervangen worden voor een 8400 als ik toch performance mis.

Hoe zit het eigenlijk met encoden van de meer gecomprimeerde formaten zoals bijv wmv-hd of mp4. Daar is de 5200 neem ik aan krachtig genoeg voor? Of word dat ook een probleem op 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie het nu pas, maar de maker van Media companion heeft nog een handige aplicatie.

XBMC-DB - separate nfo files

.nfo files zijn reuze handig maar xbmc voegt nog extra info toe zoals bekeken/niet bekeken en bij muziek de info die je scraped bij allmusic.
Nu kun je met deze aplicatie een geexporteerde bib (.xml file) inlezen en weer exporteren naar een .nfo file.

Met andere woorden alle extra info/thumb toevoegingen door xbmc kunnen hiermee weer worden opgeslagen in je mappen.

Maar is een probleem krijg de aplicatie niet goed geopend. Foutmelding, config file error :(
Kan eens iemand kijken of deze aplicatie het doet?
Zou het heel graag gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
RFdeGroot schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:38:
Dank voor de reacties.

Ik ga dus inderdaad voor nvidia dan (zal wel 9000 serie worden).
Zal dan betreft processor nog even het een en ander doorlezen, misschien dan een 5200 intel (deze kan altijd later nog vervangen worden voor een 8400 als ik toch performance mis.

Hoe zit het eigenlijk met encoden van de meer gecomprimeerde formaten zoals bijv wmv-hd of mp4. Daar is de 5200 neem ik aan krachtig genoeg voor? Of word dat ook een probleem op 1080p?
Voor ervaringen kun je wel kijken op het forum van XBMC... daar zijn nogal wat mensen te vinden die Ubuntu draaien.

De vraag over het encoderen begrijp is niet helemaal. Iedere pc kan encoderen, dat doet mijn oude PIII 400Mhz ook prima, als het moet waarschijnlijk zelfs in HD, maar alleen met een snelheid van 0,01 frames/seconde.. Dat is dus slechts een kwestie van tijd.
Of bedoel je dat deze realtime moet kunnen encoden om daarmee je opgenomen tv signaal in wmv-hd of mp4 weg te schrijven..?? WMV-HD zal denk ik niet lukken realtime, maar niet te hoge bitrate/resolutie mp4/xvid moet wel lukken.....correct me if i'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
berties schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 07:40:
[...]
De vraag over het encoderen begrijp is niet helemaal. Iedere pc kan encoderen, dat doet mijn oude PIII 400Mhz ook prima, als het moet waarschijnlijk zelfs in HD, maar alleen met een snelheid van 0,01 frames/seconde.. Dat is dus slechts een kwestie van tijd.
Sorry voor mijn onduidelijkheid, maar ik bedoel eigenlijk gewoon afspelen van dergelijke bestanden.
Ik heb ook al veel op het forum van xbmc gelezen, maar de reacties daaro verschillen nogal eens heb ik het idee. Dit komt natuurlijk ook doordat er tig verschillende formaten zijn en heel veel verschil in bitrates e.d.

Ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen met deze chipset en proc met xbmc op ubuntu linux.
Ik ga waarschijnlijk zowieso voor een mb met geforce 9300 chipset, maar daarbij zoek ik nog een processor.
De E5200 staat me prijstechnisch wel aan, en hij is lekker zuinig en volgens mij ook goed stil te houden door de geringe warmteproductie, maar hij moet natuurlijk wel in staat zijn de meeste content af te spelen. Dus ik wil wel graag 1080p kunnen, alleen de 25+ gig blueray rips boeien met niet zo.
Maar al het overige zou toch prettig zijn :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:51
Ik denk dat we sowieso volgend jaar deftige GPU decoding mogen verwachten op het linux platform. Ik gok eerder via de VDPAU api van Nvidia dan via de openGL weg van XBMC (waar al maanden niet meer aan gewerkt is).

"Well I just got my nVidia 9400 and installed the VDPAU driver and mplayer patches. I'm both overwhelmed at how little CPU power it takes to play my 720p x264 encodes (1%) and underwhelmed at what a poor job of rendering it does (frames presented out of order, terrible blockyness on some content)." bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai de T3CH release van XBMC-8.10 (Atlantis) met de XOT-Uzg.v3.2.0b2 plugin.

Ik krijg netjes de zenders te zien en de onderliggende af te spelen files (uitzendingen).
Alleen krijg ik, bij de meeste uitzendingen, een error: Too many dots! (teveel ... / path naam te lang?)

Dit geldt voor de veronica uitzendingen van bv de grote beurt (wegmisbruikers werkt dan weer wel).
Ook de filmpjes pagina's als myvideo en dumpert werken niet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb 2 vraagjes mbt PMIII HD:
1. als ik bij mijn mobies blader zit er een irritant grijs blok in het midden, lijkt mij dat dit niet zo hoort? Ik heb de nieuwste versie.
2. Bij het bladeren door de menus, veranderd de kleur van de achtergrond lichtelijk, kan ik dit uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:42:
Ik draai de T3CH release van XBMC-8.10 (Atlantis) met de XOT-Uzg.v3.2.0b2 plugin.

Ik krijg netjes de zenders te zien en de onderliggende af te spelen files (uitzendingen).
Alleen krijg ik, bij de meeste uitzendingen, een error: Too many dots! (teveel ... / path naam te lang?)

Dit geldt voor de veronica uitzendingen van bv de grote beurt (wegmisbruikers werkt dan weer wel).
Ook de filmpjes pagina's als myvideo en dumpert werken niet. :'(
Post even een logfile (uzgplugin.log) op pastebin.ca (niet hier dus), dan zal ik er naar kijken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:45
@GBW, in het XOT script werkt het Southpark kanaal niet. Hij wil hem wel inladen maar start dan de uitzending niet. Bij een andere seizoen stopt ie en geeft ie een foutmelding (iets van teveel fouten(?))

zou je hier eens naar willen kijken?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb de laatste tijd het probleem dat bepaalde series (en wellicht zelfs films) die ik start vanuit de library niet starten... XBMC hangt en er gebeurd niks meer. Ik heb onlangs mijn hele XBMC omgegooid naar laatste T3CH versie, MediaStream skin en gebruik nu pas echt de library (voorheen altijd gewoon files). Via de files methode start het wel direct zonder problemen. Wat ik tot nu toe gelezen heb zou het geheugen vol kunnen zijn. Zit het sowieso nogal snel vrees ik met zulke mooie skins en fanart. Iemand die hiervoor een oplossing heeft? Ik gebruik al de 'lite' textures van MediaStream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Puck schreef op zondag 07 december 2008 @ 01:35:
Ik heb de laatste tijd het probleem dat bepaalde series (en wellicht zelfs films) die ik start vanuit de library niet starten... XBMC hangt en er gebeurd niks meer. Ik heb onlangs mijn hele XBMC omgegooid naar laatste T3CH versie, MediaStream skin en gebruik nu pas echt de library (voorheen altijd gewoon files). Via de files methode start het wel direct zonder problemen. Wat ik tot nu toe gelezen heb zou het geheugen vol kunnen zijn. Zit het sowieso nogal snel vrees ik met zulke mooie skins en fanart. Iemand die hiervoor een oplossing heeft? Ik gebruik al de 'lite' textures van MediaStream.
Je kan fan-art uitzetten volgensmij, scheelt weer iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanart uitzetten, dacht het niet. :N

In video instellingen kun je ;

*Verberg info bij media preview (aanvinken) en
*Toon animatie bij mediapreview (aanvinken).

Als je nu in video bibliotheek media preview view gebruikt kun je ten eerste genieten van je fanart afb. en heb je het minste last van je memory. Info kun je altijd nog opvragen met de info knop op je remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je de Lite texture versie vinden van MediaStream ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

instellingen/uiterlijk/uiterlijk/thema keuze tussen standaard en richer (xbox)

Standaard is de lite versie

Op windows heb je juist weer standaard en lite !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
groxgrox schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:46:
@GBW, in het XOT script werkt het Southpark kanaal niet. Hij wil hem wel inladen maar start dan de uitzending niet. Bij een andere seizoen stopt ie en geeft ie een foutmelding (iets van teveel fouten(?))

zou je hier eens naar willen kijken?
Ik ben er mee bezig, maar tot nu toe kom ik niet echt ver. Lijkt erop dat hij controleert of de episodes vanuit hun eigen player worden aangeroepen of niet.

EDIT: hier de bevestiging dat Southpark het maar een korte tijd heeft gedaan: http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=41666

[ Voor 10% gewijzigd door GroteBozewolf op 07-12-2008 10:17 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:17

MsG

Forumzwerver

Ik krijg altijd bij XOT "teveel onderbroken punten" echt geen een werkt hier thuis, op welke xbox dan ook, na een full rebuild of op een oude, niks mag baten :(. Ben het daardoor al een poosje niet meer gaan gebruiken. Zal ik de log eens sturen? Ik vind het alleen zo gek dat het op geen 1 xbox werkt hier.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

iemand ervaring met de xbox als UPNP server mbv XBMC?

Ik heb radiotje gekocht die naast FM en internet radio ook UPNP bronnen kan zien. Ik heb bij in XBMC aangevinkt dat hij ook als UPNP server moet dienen, met de map music gedeeld.
Radio vind XBMC, ziet de map, ik kan zelfs de mp3's selecteren... echter als ik op play druk, zegt hij "connecting" en springt hij direct naar "end of que".. speelt dus niets af.

Iemand die UPNP werkend op xbmc? zou dat het probleem kunnen zijn? of moet ik het eerder bij de radio zoeken (Tangent Quattro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Trouwens nog een tip voor Firefox gebruikers: met de FoxyTunes plugin kun je je XBMC aansturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op zondag 07 december 2008 @ 10:41:
Ik krijg altijd bij XOT "teveel onderbroken punten" echt geen een werkt hier thuis, op welke xbox dan ook, na een full rebuild of op een oude, niks mag baten :(. Ben het daardoor al een poosje niet meer gaan gebruiken. Zal ik de log eens sturen? Ik vind het alleen zo gek dat het op geen 1 xbox werkt hier.
Dat is vreemd hier werkt UZG gewoon goed.
Alleen het southpark channel doet het niet, RTMP probleem xbmc.
New RTMP Fix Patch hiermee zou je het oplossen.
Ik zou niet weten waar de files te plaatsen dus als iemand dat wel weet graag even laten weten.

T3ch no more?
Wel interessant om te lezen voor xbox users. (staat post RTMP fix bij.)

AFAIK t3ch will be releasing once in a while.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 21:08:
[...]

Post even een logfile (uzgplugin.log) op pastebin.ca (niet hier dus), dan zal ik er naar kijken.
Logfile: http://pastebin.ca/1278799

De grote beurt afleveringen kan ik nu wel kijken (raar maar waar)

De afleveringen van de Lama's kan ik niet bekijken

Error: Teveel onderbroken punten...

De filmpjes verzamelpagina's zoals dumpert, myvideo en 123video werken allemaal niet.
De plugin zegt connecting to server ... en komt dan weer terug in het "afspeelscherm" zonder foutmelding

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Laatst online: 20:37
RFdeGroot schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:03:
[...]

Sorry voor mijn onduidelijkheid, maar ik bedoel eigenlijk gewoon afspelen van dergelijke bestanden.
Ik heb ook al veel op het forum van xbmc gelezen, maar de reacties daaro verschillen nogal eens heb ik het idee. Dit komt natuurlijk ook doordat er tig verschillende formaten zijn en heel veel verschil in bitrates e.d.

Ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen met deze chipset en proc met xbmc op ubuntu linux.
Ik ga waarschijnlijk zowieso voor een mb met geforce 9300 chipset, maar daarbij zoek ik nog een processor.
De E5200 staat me prijstechnisch wel aan, en hij is lekker zuinig en volgens mij ook goed stil te houden door de geringe warmteproductie, maar hij moet natuurlijk wel in staat zijn de meeste content af te spelen. Dus ik wil wel graag 1080p kunnen, alleen de 25+ gig blueray rips boeien met niet zo.
Maar al het overige zou toch prettig zijn :9~
Waarom de 9300 als de 9400 al te koop is van Gigabyte
Voor 1080p is 2x3ghz aan te raden, dus de E8400
Ik heb net de E8500 gekocht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
hmm, ok. Toch nog maar ff over een 8400 denken dan.

Ben vandaag eens ff flink aan het testen geweest met xbmc op een wat ouder pc'tje die ik nog had staan (AMD64 3200+ met ATI Radeon 9800 Pro kaart).
Moet zeggen dat ik op zich behoorlijk onder de indruk ben van xbmc op zich, had echter nog wel wat issues af en toe. Bijvoorbeeld dat hij tijdens het bladeren in het dvd menu van een iso af en toe vastliep. Tenminste 1 iso'tje had daar last van, bij andere die ik geprobeerd heb geen problemen gevonden.
Verder als ik post processing options inschakelde voor het upscalen van sd content liepen divx films ineens of veel te langzaam of veel te snel en meer van dat soort irritante dingetjes, kan dit te maken hebben met de verouderde ati kaart? Of de brakke VIA AC '97 soundchip van dat mb?

Verder wel veel :9~ :9~ momenten hehe
Ik had xbmc jaren geleden voor het laatst gebruikt op de xbox en dit was dus mijn eerste hands-on op een linux pc.
Hoe stabiel draait xbmc bij jullie eigenlijk met goed ondersteunde hardware (nieuwe gforce chipset bijv) en dan op linux.
Verder was ik benieuwd welke linux versie ik het best kan gebruiken. Heb de test gedaan vandaag met ubuntu 8.10. Waar draaien jullie op?

[ Voor 9% gewijzigd door RFdeGroot op 07-12-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
MsG schreef op zondag 07 december 2008 @ 10:41:
"teveel onderbroken punten" is een melding van XBMC, het treed op bij netwerk problemen. Zelfs al zou je de media url gewoon in XBMC afspelen, zonder XOT, zou je het krijgen. Het feit dat je het op al je xboxen bevestigd naar mijn idee het feit dat het iets is buiten XBMC en XOT om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T3CH XBMC 2008-12-07 SVN rev16491

Hier zou de RMTP fix in moeten zitten, maar krijg southpark channel in XOT-Uzg ook met deze build niet aan de praat.

GroteBozewolf request.
De achtergrond afbeeldingen zijn gericht op PMIII.
Ben zelf al wat aan het zoeken naar een achtergrond die meer bij mediastream zou passen.
Nog niet echt een geschikte achtergond gevonden.
Mischien heb jij ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:07

arnova

weet veel, maar niet alles

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:18:
T3CH XBMC 2008-12-07 SVN rev16491

Hier zou de RMTP fix in moeten zitten, maar krijg southpark channel in XOT-Uzg ook met deze build niet aan de praat.

GroteBozewolf request.
De achtergrond afbeeldingen zijn gericht op PMIII.
Ben zelf al wat aan het zoeken naar een achtergrond die meer bij mediastream zou passen.
Nog niet echt een geschikte achtergond gevonden.
Mischien heb jij ideen?
Als je een debug log van XBMC post zal ik er eens naar kijken. De RMTP fix heb ik inderdaad laatst gemerged naar de Xbox branch, dus het kan bijna niet dat RTMP probleem zijn, waar jij last van hebt. En ik mag aannemen dat t3ch de juiste versie heeft gecompiled...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:11:
[...]

Denk dat je The Weather Channel - Supplemental script wel leuk vind. (Internationaal weerbericht/buienradar)
Bedankt voor de link. Deze heb ik er ook op staan maar daar zit geen buienradar in helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

XOT-UZG wil niet meer werken, heb de laatste versie gedownload, uitgepakt en naar scripts folder van xbox ge-FTP-d.. Als ik de uzg.log bekijke zie ik op de laatste regel:
code:
1
2
3
4
5
20081208 19:33:00 - CRITICAL - default.py       - 171 - Error initializing XOT-Uzg (XOT-Uzg.v3) script
20081208 19:33:00 - CRITICAL - default.py       - 171 - | Traceback (most recent call last):
20081208 19:33:00 - CRITICAL - default.py       - 171 - |   File "Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\default.py", line 162, in ?
20081208 19:33:00 - CRITICAL - default.py       - 171 - |     MyWindow = progwindow.GUI(config.appSkin ,config.rootDir, config.skinFolder)
20081208 19:33:00 - CRITICAL - default.py       - 171 - | TypeError: XML File for Window is missing

is dit een bekende fout? ligt het aan XOT-UZG of aan mijn xbox, of aan mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnova schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:09:
[...]

Als je een debug log van XBMC post zal ik er eens naar kijken. De RMTP fix heb ik inderdaad laatst gemerged naar de Xbox branch, dus het kan bijna niet dat RTMP probleem zijn, waar jij last van hebt. En ik mag aannemen dat t3ch de juiste versie heeft gecompiled...
XBMC log
http://pastebin.ca/1279838

XOT-Uzg log
http://pastebin.ca/1279842

Fijn dat je er even naar wilt kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Probleem zit misschien toch in XOT-Uzg: zojuist bij mijzelf gekeken en daar zie ik dit voorbij komen (laatste SVN + extra RTMP patch): "HandShake, client signiture does not match!" (inclusief taalfout ;-)). Ik vermoed dat dit iets is wat in XOT-Uzg gefixt moet worden, maar het kan ook iets in XBMC zelf zijn. In dat geval raad ik je aan de bug te posten in onze bugtracker: http://xbmc.org/trac/

[ Voor 14% gewijzigd door arnova op 08-12-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
arnova schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:44:
[...]
Probleem zit misschien toch in XOT-Uzg: zojuist bij mijzelf gekeken en daar zie ik dit voorbij komen (laatste SVN + extra RTMP patch): "HandShake, client signiture does not match!" (inclusief taalfout ;-)). Ik vermoed dat dit iets is wat in XOT-Uzg gefixt moet worden, maar het kan ook iets in XBMC zelf zijn. In dat geval raad ik je aan de bug te posten in onze bugtracker: http://xbmc.org/trac/
Wat betreft die Handshake signature, da's niks waar XOT iets aan kan doen. XBMC begint het afspelen en doet de handshaking. Bij hun dus een bug report maken maar.

@Poeier: Ik heb de Mediastream skin nog nooit gebruikt (*schaam*). Maar als je mij een linkje geeft zal ik eens kijken en misschien wel wat fabrieken. Maar ik wil er wel een kanttekening bij plaatsten dat tot nu toe alle skins die XOT had een stille dood zijn gestorven omdat de skins niet meer werden gebruik (MC360???). Ik ga er dus geen dagen insteken, maar XOT moet er natuurlijk wel mooi uit blijven zien :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MC360 hebt ik altijd een verschrikkelijke skin gevonden. Kijk naar de Xbox360, zelfs die is van het concept met de blades afgestapt! :+
Denk wel dat Mediastream wat langer populair zal blijven... tenzij ze binnenkort met nog iets mooier komen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Inderdaad, je hebt een mediacenter in handen, geen namaak 360 :). Al zou ik hem mooi vinden (vind ik niet) waarom zou je een mediacenter in de vorm van een xbox 360 skin gebruiken ipv functioneel en stylish zoals de andere skins.

Skins die ik wel gebruik:
-xTV, al mis ik wat handigheidjes waardoor ik uiteindelijk in PMIII beland :).

Helaas zijn de mooiste skins HD only, en laat ik nu net gezegend zijn met een 4:3 "tube" :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hoog tijd voor een upgrade als je hier nog serieus genomen wilt worden! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Haha, mijn 4:3 tube blijft gewoon staan dus ik heb ook geen update nodig :). Ben stiekem blij, als ik HD had zou het nooit allemaal passen op die 500GB in m'n xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Och, ik heb maar 2 films in Full-HD, al de rest is gewoon SD-materiaal, en mijn terra-schijf is ook vol.
Om die reden moet je dus niet op je tube blijven kijken hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Aangezien mensen probleempjes schijnen te hebben met XOT, vraag ik me af of mijn vraag er ook iets mee te maken kan hebben?
anandus schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:33:
Ik heb een probleempje met streamen van het internet.

Normale films (van schijf) afspelen werkt prima, Apple Trailer werkt ook prima.

Maar als ik uitzendinggemist wildoen, dan blijft-ie na het cachen hangen
Hij zegt: "Opening Video Decoder [dmo] DMO" en wat gereutel.

Iemand een suggestie?
Laatste XBMC op de Xbox.
en om maar even iemand te citeren:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

anandus schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:10:
Aangezien mensen probleempjes schijnen te hebben met XOT, vraag ik me af of mijn vraag er ook iets mee te maken kan hebben?

[...]

en om maar even iemand te citeren:
Heeft ie dit consequent? Of af en toe...? Er heeft destijds wel een bug in gezeten waardoor hij af en toe bleef hangen tijdens het starten van een stream, maar dat hebben we in XBMC-Atlantis/8.10 gefixt. En anders toch even een debug-log op pastebin zetten en even linken hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
arnova schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:13:
[...]

Heeft ie dit consequent? Of af en toe...? Er heeft destijds wel een bug in gezeten waardoor hij af en toe bleef hangen tijdens het starten van een stream, maar dat hebben we in XBMC-Atlantis/8.10 gefixt. En anders toch even een debug-log op pastebin zetten en even linken hier...
hij heeft het heel consequent :P

Ik dacht dat ik de 8.10 T3CH erop had gezet, maar zal het wel even dubbelchecken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:15:
[...]

Wat betreft die Handshake signature, da's niks waar XOT iets aan kan doen. XBMC begint het afspelen en doet de handshaking. Bij hun dus een bug report maken maar.

@Poeier: Ik heb de Mediastream skin nog nooit gebruikt (*schaam*). Maar als je mij een linkje geeft zal ik eens kijken en misschien wel wat fabrieken. Maar ik wil er wel een kanttekening bij plaatsten dat tot nu toe alle skins die XOT had een stille dood zijn gestorven omdat de skins niet meer werden gebruik (MC360???). Ik ga er dus geen dagen insteken, maar XOT moet er natuurlijk wel mooi uit blijven zien :D.
Mediastream.

Is zeker de moeite waard om eens te gaan kijken naar deze skin.

Heb wat geknutselt, maar ben zelf niet echt enthousiast.

Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/8256/xotuzgbk2.jpg

Edit;

BTW. Zo ziet XOT-Uzg eruit als plugin in mediastream.

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/6706/project5at8.jpg

Wat verder geknutselt.

Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/2389/menudq6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/3299/dumpertgh7.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediastream is echt een super mooie skin, werkt zelfs heel mooi op mijn 4:3 tube (je bent niet alleen MsG).

@ Poeier, ik vind jou knutselwerk anders al behoorlijk mooi.
Als ik het mag zeggen dan vind ik die icoontjes iets teveel afsteken tegen de (drukke) achtergrond. Misschien kan je, net als bij je screenshot van de plugin, wat doen met zo'n donker laagje waar je nog wel de achtergrond doorheen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:40:
[...]
Is zeker de moeite waard om eens te gaan kijken naar deze skin.

Heb wat geknutselt, maar ben zelf niet echt enthousiast.

Edit;

BTW. Zo ziet XOT-Uzg eruit als plugin in mediastream.
Ziet er best aardig uit toch? Heb je wel een aparte skin folder "MediaStream" (zelfde hoofdletters als de folder van de XBMC skins) aangemaakt in de XOT-Uzg.v3\resources\skins\ folder? XOT kiest dan zelf de juiste skin bij het starten. De default skin moet eigenlijk niet aangepast worden.

Pagina: 1 ... 13 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>