Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

ShadyNetworker schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:27:
Ik was dus vandaag teruggegaan naar Paradigit.
Kreeg ik heel luchtig een of ander verhaal te horen dat "tja, dit kan wel eens voorkomen, we werken met kleine voorraden, dus het niet niet onddenkbaar dat u een exemplaar uit de winkel krijgt hoor.....

Echt. W-T-F, en ook echt glashard volhouden.
Pas toen ik aangaf dat de logfiles van bijna 4 weken terug dateren zei hij van "oh, alright, dan ga ik verder niet meer in discussie".
Serieus, ik ga maandag terug voor een nieuw exemplaar, als hier ook mee geknoeid blijkt te zijn kunnen ze de #%&@#($*#@ krijgen en koop ik NOOIT meer iets bij ze.
Niet eens een excuus ofzo of "logisch dat u dat denkt, kan ik volkomen begrijpen, excuses voor de verwarring".
Een demo-exemplaar verkopen is niet abnormaal hoor. Dat wordt echt niet alleen bij Paradigit gedaan. Dat zo'n exemplaar dan netjes in de orginele staat gebracht moet worden, is dan niet meer dan logisch. Helaas komt het wel eens voor dat dat niet gebeurd. Niet dat dat goed te praten is. :)
intraxi schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:24:
Net geupgrade naar OSX Leopard 10.5.7... draait super op de wind... >:)
Heb jij ook al Windows 7 geprobeerd? En draait OSX echt veel beter/soepeler?
Bij Paradigit lekker stunten met de prijs, maar ja retour systemen gewoon weer uitleveren is niet echt kosjer wel ?
Je suggereert dat er een relatie is tussen die twee dingen: het goedkoop zijn en het uitleveren van retoursystemen? Dat eerste komt doordat Paradigit een goeie deal heeft gemaakt met MSI. Het tweede komt, zoals ik eerder zei, bij elke winkel voor. Daar is dus niks mis mee, mits in orginele staat teruggebracht.
Philflow schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:06:
Volgens mij mag het totaal niet wat ze doen, een gebruikte als nieuw verkopen.
Niet onder vermelding naar een klant toe dat het een nieuw model betreft. Maar als het erbij vermeld wordt, is daar wederom niks mis mee.
Ps. de 4400 MAh wordt inderdaad als 6 cel verkocht door Paradigit en Computerland.
Ook door Informatique en nog véél meer winkels. Is het niet een echte 6-cells dan? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

_the_crow_ schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:25:
[...]
Ook door Informatique en nog véél meer winkels. Is het niet een echte 6-cells dan? :)
Ik bedoelde, de capaciteit lijkt me wat laag voor een 6 cel...
Ik zie ze (bij andere laptops) meestal van rond de 5200-5400.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 19-05-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

De EEE PC 901 biedt zelfs een 6600mAh oplossing, of valt dit in het niet omdat het voltage aanzienlijk lager ligt (7,4). Toch gaat dit beestje ruim 3u langer mee.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 12:15
_the_crow_ schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:25:
[...]
Een demo-exemplaar verkopen is niet abnormaal hoor. Dat wordt echt niet alleen bij Paradigit gedaan. Dat zo'n exemplaar dan netjes in de orginele staat gebracht moet worden, is dan niet meer dan logisch. Helaas komt het wel eens voor dat dat niet gebeurd. Niet dat dat goed te praten is. :)
[...]
Heb jij ook al Windows 7 geprobeerd? En draait OSX echt veel beter/soepeler?
[...]
Je suggereert dat er een relatie is tussen die twee dingen: het goedkoop zijn en het uitleveren van retoursystemen? Dat eerste komt doordat Paradigit een goeie deal heeft gemaakt met MSI. Het tweede komt, zoals ik eerder zei, bij elke winkel voor. Daar is dus niks mis mee, mits in orginele staat teruggebracht.
[...]
Windows-7 loopt ook prima net als OSX.

Die relatie is er inderdaad vaak wel. Winkels die met prijzen stunten verkopen geretourneerde exemplaren gewoon weer opnieuw zonder dit aan de klant te melden. Het is nu eenmaal duurder om deze systemen naar de importeur terug te sturen, die ze dan weer in originele staat terug brengt en vervolgens kunnen ze dan weer het verkooptrajekt in. In dit geval is het bijzonder slordig, omdat het systeem niet eens in de originele staat is terug gebracht... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

intraxi schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 02:19:
Windows-7 loopt ook prima net als OSX.
Ok, ik heb momenteel nu de RC draaien van Windows 7. :)
Die relatie is er inderdaad vaak wel. Winkels die met prijzen stunten verkopen geretourneerde exemplaren gewoon weer opnieuw zonder dit aan de klant te melden. Het is nu eenmaal duurder om deze systemen naar de importeur terug te sturen, die ze dan weer in originele staat terug brengt en vervolgens kunnen ze dan weer het verkooptrajekt in. In dit geval is het bijzonder slordig, omdat het systeem niet eens in de originele staat is terug gebracht... >:)
Dat is bij Paradigit in ieder geval niet het punt waarom het goedkoper is. Maar hier kunnen we het er over eens zijn dat het slordig is ja.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10
ShadyNetworker schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:27:
Ik was dus vandaag teruggegaan naar Paradigit.
Kreeg ik heel luchtig een of ander verhaal te horen dat "tja, dit kan wel eens voorkomen, we werken met kleine voorraden, dus het niet niet onddenkbaar dat u een exemplaar uit de winkel krijgt hoor.....

Echt. W-T-F, en ook echt glashard volhouden.
Pas toen ik aangaf dat de logfiles van bijna 4 weken terug dateren zei hij van "oh, alright, dan ga ik verder niet meer in discussie".
Serieus, ik ga maandag terug voor een nieuw exemplaar, als hier ook mee geknoeid blijkt te zijn kunnen ze de #%&@#($*#@ krijgen en koop ik NOOIT meer iets bij ze.
Niet eens een excuus ofzo of "logisch dat u dat denkt, kan ik volkomen begrijpen, excuses voor de verwarring".

Even een vraag aan de juristen: is zijn verhaal correct?
Of is het gewoon misleiding en wordt bij een demo/showmodel of nog erger, een gebruikt model verkocht onder valse voorwendselen?

Edit: de batterij die erbij zat blijkt een 4400 mAh te zijn....is dit nog typisch voor een bepaalde soort batterij?

@Mods: Excuus als dit offtopic is!
Het is heel simpel met die MSI Windjes: de allereerste keer dat je de machine opstart, gaat het je vragen in welke taal je de OS wilt installeren, waarna het het rustig gaat installeren. Doet het systeem dit niet, dan heeft het een eerdere eigenaar gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:04

JME

zeg maar Jamie

Is dit nog ontopic? Ik hoop het...
Onze Wind gaat mee op vakantie en we willen dan af en toe er een filmpje op kijken. We willen daartoe een paar dvd's uit de kast halen, die rippen en coderen en vervolgens kunnen afspelen op de Wind. Naar welk format kunnen we het beste coderen, welke tools kunnen we daar het beste voor gebruiken en welke player gaat tenslotte het beste om met de resources van de Wind?

[ Voor 4% gewijzigd door JME op 20-05-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:27
Volgens mij is Divx of Xvid het beste hiervoor :), ik gebruikte CloneDVD2Mobile voor mijn vriendin daarvoor.
Die heeft mijn Wind tegenwoordig in bezit namelijk :) en werkte perfect met Media Player 6.4 Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HI, heeft er nog iemand problemen met slechte kwaliteit van interne microfoon bij Medion E1210 ? Zelfs met de versterking van windows aan nauwelijks the horen, gebruik de laatste nieuwe drivers van realtek. Probleem bestaat van in het begin reeds, kan nauwelijks internettelefoneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 15-09 21:53
_the_crow_ schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:09:
Dat is bij Paradigit in ieder geval niet het punt waarom het goedkoper is. Maar hier kunnen we het er over eens zijn dat het slordig is ja.
Hoe weet je dat zo zeker van Paradigit? Ik heb behoorlijk wat interesse in die Wind, maar als ik er rekening mee moet gaan houden dat ie al van iemand anders is geweest, dan hoeft die aanbieding van mij niet. Ik zit dus in twijfel. De aanbieding is namelijk mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dancing_Animal schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 23:56:
[...]
Ik heb behoorlijk wat interesse in die Wind, maar als ik er rekening mee moet gaan houden dat ie al van iemand anders is geweest, dan hoeft die aanbieding van mij niet. Ik zit dus in twijfel. De aanbieding is namelijk mooi.
Je zou het ook kunnen controleren in de winkel...

PS. je kunt hem ook voor 299 thuis bezorgd krijgen, dan heb je 14 dagen retour recht.
pricewatch: MSI Wind U100-049EU (alleen heb je bij paradigit wel 2GB)

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 22-05-2009 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Dancing_Animal schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 23:56:
Hoe weet je dat zo zeker van Paradigit? Ik heb behoorlijk wat interesse in die Wind, maar als ik er rekening mee moet gaan houden dat ie al van iemand anders is geweest, dan hoeft die aanbieding van mij niet. Ik zit dus in twijfel. De aanbieding is namelijk mooi.
offtopic:
Omdat ik er zelf werk. En in elk bedrijf zijn er slordigheidjes, dus uiteraard ook bij Paradigit. Maar ik moet zeggen dat ik het zelf nog niet meegemaakt heb dat een gebruikt model opnieuw verkocht werd zónder het erbij te vermelden. Je kan ook even kijken of de doos dichtgeplakt is met een zegel of iets dergelijks. Dan weet je het zeker. :)
Philflow schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 00:00:
PS. je kunt hem ook voor 299 thuis bezorgd krijgen, dan heb je 14 dagen retour recht.
Als je op 'koop op afstand' doelt. Die is binnen 7 dagen.

[ Voor 15% gewijzigd door _the_crow_ op 22-05-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 05:16:
HI, heeft er nog iemand problemen met slechte kwaliteit van interne microfoon bij Medion E1210 ? Zelfs met de versterking van windows aan nauwelijks the horen, gebruik de laatste nieuwe drivers van realtek. Probleem bestaat van in het begin reeds, kan nauwelijks internettelefoneren
ik heb zelf geen problemen, tis natuurlijk wel niet de meest geweldige mic, maar voor internetbellen werkt ie goed genoeg..
ik denk dat t puur jouw laptop is, telefoontje naar de helpdesk?
JME schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:35:
Is dit nog ontopic? Ik hoop het...
Onze Wind gaat mee op vakantie en we willen dan af en toe er een filmpje op kijken. We willen daartoe een paar dvd's uit de kast halen, die rippen en coderen en vervolgens kunnen afspelen op de Wind. Naar welk format kunnen we het beste coderen, welke tools kunnen we daar het beste voor gebruiken en welke player gaat tenslotte het beste om met de resources van de Wind?
VLC speelt eigenlijk alles prima af, of het de meest zuinige is weet ik eigenlijk niet. videoformaat zou ik zo dicht mogelijk bij de originele schermresolutie van de laptop, of dat van de dvd kiezen. codec kan vanalles zijn, divx of H.264 zijn (zover ik weet) aanbevolen, maar een directe kopie van de dvd naar de harde schijf (met bepaalde programma's waarvan ik zo ff geen naam weet) kan ook, en dan hou je de menu's en extra's en ondertitels en alles dr bij, in originele qualiteit. kost alleen wel wat meer ruimte per film (zo'n 4 GB per dvd)
maar rip programma's houd ik me niet zo mee bezig, tis bijna net zo snel gedownload als geript eigenlijk.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik zie het hier nog nergens staan, vandaar dat ik het even noem:
MSI Wind U100-049EU, €299,- bij VIcomputer.

Ikzelf twijfel nog. Het is een leuk ding. Maar ik kijk altijd wat economisch. Er ziet een nieuwe aan te komen, gaat deze dan niet flink in prijs zakken, hoewel deze net in prijs gezakt is?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ Dat is dezelfde als bij Paradigit en Computerland. Goede aanbieding.
Er komt inderdaad de U120 aan, maar dat is eigenlijk dezelfde hardware in een nieuw jasje.PS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
De 120 is er toch al? Als ik even google...

Afbeeldingslocatie: http://images.msiwind.net/albums/userpics/10001/wind_u120_u100_compared_4.jpg

Ik ben ook van plan om een Wind te halen de komende weken maar als er een nieuwe komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

BARACUS schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 09:21:
De 120 is er toch al? Als ik even google...
De 120 is al een tijdje uit, maar ik zie hem niet bij Nederlandse shops. Vandaar.
Wel in Duitsland: http://geizhals.at/deutschland/a397031.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:40:
Nu heb ik het volgende probleem: wanneer m'n batterij zo rond de 45% zit, wordt mijn systeem uitgeschakeld en pas wanneer ik hem weer aan de stroom hang, krijg ik hem weer opgestart.

Iemand hier bekend mee? Het ligt volgens mij niet aan m'n settings, zou er iets met de accu kunnen zijn?
Ik heb sinds een kleine week de Wind U-100-027EU. En na de derde keer opladen had ik hetzelfde probleem... Aangezien ik hem via dunnet.nl gekocht heb en die in eerste instantie naar de fabrikant zelf doorverwijzen, heb ik contact opgenomen met MSI. Dat was op hemelvaartsdag, dus ik verwachtte niet dezelfde dag een reactie, maar de volgende ochtend net na 9 uur kreeg ik een mailtje van MSI. Moest formuliertje invullen en dan zou ik binnen 5 dagen een RMA-nummer en UPS label gemaild krijgen. Die waren er voor het begin van de middag. Lekker snel dus. Moest nog wel zelf contact opnemen met UPS voor het ophalen van het pakketje. Wat UPS betreft had het dezelfde dag opgehaald kunnen worden, alleen moest ik nog zorgen voor deugdelijke verpakking, dus nu komen ze het maandag ophalen. Ik hoef alleen de accu maar te sturen. Staat ook netjes op het RMA-formulier vermeld. Tot nog toe dus uitstekende service, alleen jammer dat je dan zo'n slechte accu treft.

Verder ben ik erg tevreden met mn wind. Heb er ubuntu op geïnstalleerd en dat draait soepel. In het begin even moeten wennen aan de exacte plaatsing van de toetsen, maar dat heb ik bij elk toetsenbord. Kan er uitstekend blind op typen. Ding doet ook gewoon wat ie moet doen: surfen, mailen, chatten. Dus ik ben, op de slechte accu na, heel blij met mn netbookje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40

OgWok

U.N.C.L.E.

Philflow schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:03:
[...]

De 120 is al een tijdje uit, maar ik zie hem niet bij Nederlandse shops. Vandaar.
Wel een bak geld, die U120. Ben erg tevreden met mijn U90 voor 269,-- bij Informatique......

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

OgWok schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 14:53:
[...]
Wel een bak geld, die U120. Ben erg tevreden met mijn U90 voor 269,-- bij Informatique......
Duur ja. Maar wel standaard een 6 cel en 3G modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Kun je in die 3G-modem eigenlijk ook je simkaartje uit je telefoon werkend krijgen voor mobiel internet? Of moet het echt een data-abonnement-variant zijn die je normaal gesproken in een dongle doet?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

ik zit te twijfelen om deze laptop te kopen want mijn huidige laptop heeft zijn beste tijd gehad. Maar ik zou graag willen weten wat het verschil in prestatie is tussen mijn huidige laptop (Nec Versa P550) en dan deze MSI Wind (/de clones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

je huidige laptop is een hele hoop sneller? ik zou et niet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

met mijn huidige laptop is haast niet meer te werken omdat ik er continu problemen mee heb. Ondanks dat ik er enorm zuinig mee omga is bijna alle hardware al een keer vervangen (moederbord, paar keer de brander, hdd, accu) en nu kan hij weer terug voor reparatie omdat hij sinds het nieuwe moederbord alleen nog maar slechter werkt..

daarom wil ik misschien zo'n MSI Wind hebben, is goedkoop en klein. En ik kan er eventueel osx86 op zetten. Maar dan wil ik eigenlijk wel weten hoeveel ik ga inleveren kwa prestaties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Hangt er ook vanaf waar je je notebook voor wilt gebruiken. Als je er alleen maar dingen mee doet als chatten, surfen en e-mailen, af en toe muziek luisteren en een enkel filmpje kijken, dan is een netbook als de MSI wind prima te doen. Tenminste, als je bij het surfen rekening houdt met het feit dat je wat vaker moet scrollen en F11 een van je meest gebruikte sneltoetsen gaat worden ;)
Wil je regelmatig cd/dvd gebruiken of grafisch meer van je notebook vraagt (bijvoorbeeld heel aantal spellen) dan kun je beter 100 euro meer uitgeven aan een echt notebook met betere specs (snellere proc, betere GPU bijvoorbeeld) en een optische drive. Voor het surfen, mailen, chatten en tekstverwerken zal een MSI wind over het algemeen prima voldoen (als je tenminste kunt wennen aan kleine scherm en net wat kleinere toetsenbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:55:
Maar ik zou graag willen weten wat het verschil in prestatie is tussen mijn huidige laptop (Nec Versa P550) en dan deze MSI Wind (/de clones)
Ligt eraan wat voor specs je Versa heeft. Een Atom presteert ongeveer als een Pentium 4 M 1.1Ghz met 1GB en integrated graphics.

Wat voor specs heeft je Versa?

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 25-05-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Intel Pentium M 750 processor (1.86 Ghz, 2 MB cache, 533 Mhz FSB)
Intel 915PM chipset (Sonoma)
1024 MB (2*512 MB) intern
ATI Mobility Radeon X300 grafische kaart, 64 Mb dedicated memory (Hyper Memory)

(meer info: \[TU/e laptop 2005/2006] NEC Versa P550)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ok die gaat wel hard rondjes rennen om een Atom netbook.

Maar zoals gezegd, voor surfen, een beetje word, muziek en af en toe een 720p filmpje werkt een netbook snel genoeg. Wat bijvoorbeeld niet 100% vloeiend gaat is een HD flash filmpje zoals op Geenstijl.tv (maar misschien dat de overklok functie dan helpt).

[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 25-05-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
Philflow schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:03:
[...]

Buiten UMTS zie ik geen extra aanvullende verbeteringen.

Het wordt pas interessant als de Atom 330 dualcore CPU gebruikt gaat worden. Ik heb deze netbook 2 maanden er zullen wel grote verbeteringen moeten komen als ik een nieuwe netbook ga kopen.

1 Snellere CPU Dualcore
2 Snellere GPU en energie zuiniger.
3 Energie zuinigere Chipset de huidige Intell 945 verbruikt 6 tot 16 watt. Toch raar dat de chipset meer verstookt dan de zuinige Atom processor! De Atom verbruikt slechts 2.5 watt de verhoudingen zijn dan ook totaal zoek.
4 Hogere resolutie scherm 1280 X 1024 je moet nu te veel scrollen en met het balkje schuiven.
5 Verder mis ik de firewirepoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Hey luitjes,

Heb maandag mn nieuwe Wind opgehaald.
Had em omgeruild bij Paradigit, dat was verder geen probleem, Dit keer heb ik wel een gloednieuw exemplaar gehad. Er zat ook zo een zwarte sticker over het lipje van de blauwe doos etc.
Netjes afgehandeld dus.

Dan over de Wind zelf:
Alles lijkt te werken dit keer BEHALVE:
-Webcam
-Touchpad is niet echt lekker

Windows ziet de hele webcam niet, ook niet nadat ik alle updates heb geïnstalleerd.
Het touchpad wordt niet als los apparaat gezien in XP, is dat normaal? Op mijn(6jr) oude laptop kan ik aan de hoeken en randen allerlei extra functies toevoegen, is dit ook mogelijk op de wind? Zelfs een scroll mogelijkheid ontbreekt...

Verder heb ik een 6cell batterij waar ik tot dusver erg over te spreken ben, vooral met de underclock functie.
Installeren van al mn apps is wel een flinke PITA moet ik bekennen, en vooral een tijdrovende klus.
Binnenkort even proberen om een 720p clipje te kijken, hoe zijn daar de ervaringen mee?

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Heb je de Webcam wel ingeschakeld met fn + f6, pas dan schakelt de webcam in en gaat hij deze installeren (werkt overigens ongeveer soortgelijk voor de BlueTooth module).

Het touchpad werkt bij mij wel als Scroll Device, echter niet door in de randen te slepen met de vinger, maar door bijvoorbeeld de rechter onderhoek te duwen, (of bovenhoek).

[ Voor 34% gewijzigd door JunkieXP op 27-05-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Inderdaad, dat fn+F6 moest ik nog even ingeven.
Vreemd dat ie dat niet out of the box installeert.
Het werkt nu in ieder geval wel.

Alleen dat van de touchpad krijg ik nog steeds niet voor elkaar.
Zijn er trouwens nog extra batterijbesparende opties en/of tools die aan te raden zijn ?

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luchtfiets
  • Laatst online: 31-07 22:57
Is het mogelijk vanaf opstart in Ecomodus te komen?
Automatisch in spaarstand dus?
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Aangezien mijn Akoya mini een beetje sloom begint te worden wil ik hem een keertje geheel opnieuw gaan installeren. Maar er zijn 2 dingen die ik graag zou willen weten voor ik hier aan begin. Hoe kan ik het best Windows XP opnieuw installeren en met een 'verse' laptop beginnen en daarbij de verborgen partitie te behouden. Want volgens mij is daar in de loop der tijd ook wat rotzooi op terecht gekomen maar deze is wel nodig voor eventuele firmware updates. Ook heb ik nog steeds niets kunnen vinden over een echte oplossing voor dat stomme hardeschijf geklik behalve dan een nieuwe hdd kopen of software installeren die je laptop behoorlijk wat slomer maakt (dat heb ik op dit moment). Als software nog steeds de enige oplossing is, wat is dan het beste programmaatje hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Tijdens de boot op F3 rammen geloof ik, dan kom je in het recovermenu.
Volgens mij is die verborgen partitie echt verborgen, dus hoe zou er dan rotzooi op gekomen moeten zijn?

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Gisteren een U100-027EU gekocht bij Paradigit voor 299.
Deze had volgens mij de beste prijs kwaliteit verhouding met 2GB RAM, een 160GB HD en een 6 cell accu, misschien ga ik de schijf nog vervangen door een 7200rpm 500GB oid.
Ik heb er nu Windows 7 RC op staan en dat draait echt als een zonnetje.

De laptop waar ik nu op werk is een Dell E6500 met een 15,4 scherm met 1920x1200 dus qua resolutie is het even wennen maar het valt me niet tegen :)
De wind is ongeveer 2 keer zo klein dus dat scheelt nogal wat sleepwerk elke dag.

Wel jammer trouwens dat ie geen gigabit netwerk heeft, de rest van mijn netwerk draait wel op gigabit en kopieren duurt nogal lang zo :/

[ Voor 11% gewijzigd door Bierkameel op 28-05-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Ik heb mijn MSI Wind al vrij lang, maar inmiddels beginnen de logo's boven de LEDs af te slijten, zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik vind het redelijk storend, het ziet er vrij karig uit.

Overigens werkt ook de bluetooth LED niet meer, ook jammer.Verder natuurlijk een prima apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Toch schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:28:
Ik heb mijn MSI Wind al vrij lang, maar inmiddels beginnen de logo's boven de LEDs af te slijten, zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik vind het redelijk storend, het ziet er vrij karig uit.

Overigens werkt ook de bluetooth LED niet meer, ook jammer.Verder natuurlijk een prima apparaatje.
Zelfde probleem van die LEDjes. Misschien garantie op claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Don3k schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:01:
[...]

Zelfde probleem van die LEDjes. Misschien garantie op claimen?
Geen idee of dat zin heeft. Zouden ze daarvoor speciaal een hele nieuwe topcase erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Weet niet of het al bekend was, maar inmiddels heeft DealExtreme ook een 9cell op 7800mAh beschikbaar.

Zwart: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24918
Wit: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24915

Voor ongeveer €42,- wil ik de grootte misschien wel voor lief nemen :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
JunkieXP schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:56:
Weet niet of het al bekend was, maar inmiddels heeft DealExtreme ook een 9cell op 7800mAh beschikbaar.

Zwart: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24918
Wit: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24915

Voor ongeveer €42,- wil ik de grootte misschien wel voor lief nemen :o.
WOW, nice, idd!

Morgen MSI maar eens bellen voor:
- Fan maakt soms ratelend geluid
- Klipje die accu vasthoud is afgebroken
- Linker muisknop klikt niet meer
- Muisknoppen lak gaat eraf
- Touchpad werkt ook niet meer
- SD kaartje gaat stroef soms

Dat zijn de grootste klachten :P

[ Voor 4% gewijzigd door Don3k op 02-06-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Gisteren even bij Mediamarkt gekeken voor een extra lader voor op het werk, daar vragen ze gewoon 50 euro voor zo'n ding met allemaal plugjes.
Gelukkig kwam ik die in dit topic tegen op Ebay en die zijn zo goedkoop dat ik er meteen 2 heb besteld :P

Verder bevalt de Wind nog goed, ik heb er nu wel een TFT aanhanger als ik er lang op moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Even tijd om de Wind wat te versnellen:Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/MSI_VERTEX.JPGInterieur van de Wind is wat rommelig, stukjes geel en zwart tape moeten bv. de batterij op zijn plek houden. Maar ach, doosje dicht en alles ziet er weer prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 15-09 21:53
En, issie sneller geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Safari en Opera starten merkbaar sneller. Scheelt echt een stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik vind de HDD niet traag in mijn Wind, ik had hem ook willen vervangen door een grotere en snellere.
Kan je Atto eens draaien om te kijken hoe die SSD het doet?
Mijn 160GB haalt zo'n 50MB/sec lezen en schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

oke, mijn 80 gig doet maar 30 MB/s lezen en schrijven..

overigens vreet de LAN chip echt cpu cycles, of ligt dat aan mij? 30-50% use (dus eigenlijk al processor maxed) met 100 mbit transferren

over de touchpad: ff de touchpad driver/utility installeren en dan heb je wel scrollranden :)

en over gele tape: ik heb dr nu n hele rol van, dus als je alles in je laptop netjes en semi-origineel weer wilt vasttapen, kom n stukje halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Bierkameel schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:59:
Ik vind de HDD niet traag in mijn Wind, ik had hem ook willen vervangen door een grotere en snellere.
Kan je Atto eens draaien om te kijken hoe die SSD het doet?
Mijn 160GB haalt zo'n 50MB/sec lezen en schrijven
Atto gaat niet lukken want ik draai OSX... XBench laat dit zien:

Results 158.17
System Info
Xbench Version 1.3
System Version 10.5.6 (9G55)
Physical RAM 2048 MB
Model MacPro3,1
Drive Type OCZ-VERTEX v1.10 OCZ-VERTEX v1.10
Disk Test 158.17
Sequential 139.87
Uncached Write 132.25 81.20 MB/sec [4K blocks]
Uncached Write 200.12 113.23 MB/sec [256K blocks]
Uncached Read 83.69 24.49 MB/sec [4K blocks]
Uncached Read 244.44 122.85 MB/sec [256K blocks]
Random 182.00
Uncached Write 58.18 6.16 MB/sec [4K blocks]
Uncached Write 371.80 119.03 MB/sec [256K blocks]
Uncached Read 2252.30 15.96 MB/sec [4K blocks]
Uncached Read 603.83 112.05 MB/sec [256K blocks]

Ander voordeel is ook dat de Vertex volledig stil is. Klein voordeel tov. de Toshiba waar op de sticker staat "Rattle noise is normal" ;) (volgens mij niet, maar je hoort dat ding steeds)
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/RATTLE_TOS.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door OgWok op 04-06-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Trage USB POORTEN poorten maximaal 4.7 mb is dit normaal bij een MSI U100 wind Netbook of een corrupte driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

AlexanderB schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 01:23:
over de touchpad: ff de touchpad driver/utility installeren en dan heb je wel scrollranden :)
Welke driver bedoel je precies?

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkW800i
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
ShadyNetworker schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:26:
[...]

Welke driver bedoel je precies?
synaptics driver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Euh ja, welke Synaptics driver heb je het dan over :?
VOlgens mij zit er geen Synaptics touchpad op mijn U100....

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
ShadyNetworker schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 04:46:
Euh ja, welke Synaptics driver heb je het dan over :?
VOlgens mij zit er geen Synaptics touchpad op mijn U100....
Ga naar de website van MSI en zoek de U100 op. Alle drivers die je nodig hebt staan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Laatst online: 16-09 13:15
Heeft iemand de nieuwe Bios update 1.0D al geprobeerd?

http://eu.msi.com/index.p...incat_no=135&prod_no=1474

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Fixed auto detect function issue.
Wat moet ik me bij de changelog voorstellen? De issue die genoemd wordt, klinkt mij niet bekend in de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 15:18
Hmmm heb ik 1.0C gemist.... ik heb 1.0B er nu al een tijdje op staan en paar dagen geleden nog nieuwe drivers gedownload... Hebben ze niet uitgebracht denkik...

Info over nieuwe versie uit dit msi topic
Official fix in 1.0D:
* Fixed auto detect function issue. {related to WLAN}

[ Voor 20% gewijzigd door Havocnl op 04-06-2009 22:53 . Reden: changes ]

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Right, ik heb zojuist de laatste Synaptics drivers geinstalleerd en alle functies werken naar behoren :?
Ik denk zelf nog steeds dat ik geen Synaptics TP heb, aangezien hij meer/minder druk op de randen niet lijkt te registreren(EdgeMotion scroll) maar ik ben in ieder geval tevreden :)

Dus iedereen die de prest heeft aan zijn/haar touchpad, ik zou zeggen: probeer die Synaptics drivers!
Wel op eigen risico, ik heb geen idee wat ewr gebeurd als je het probeert en het sloopt je touchpad(functies) ofzol. Windows herkende ook geen touchpad totdat ik de driver had geinstalleerd....

Heb er ook Ubuntu Netbook Remix op geknald, dat lijkt ook aardig tewerken. Alleen heb ik dan niet de Powersave functie zitten, iemadn enig idee of dat nog te fixen is?

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
De nieuwe accu werkt gelukkig uitstekend :)
Ik heb momenteel kubuntu op mn wind draaien en dat bevalt uitstekend. Overigens lukte het me met een normale kubuntu-installatie niet om mn draadloze kaart aan het werk te krijgen icm WPA, maar via UNR en dan kde-desktop installeren en alle gnome-dingen eraf gooien is het wel gelukt. En ik moet zeggen: het werkt erg prettig. Zelfs prettiger dan UNR, als ik eerlijk ben. Ik heb natuurlijk wel lopen klooien om de lettertypes te verkleinen en allerlei balkjes kleiner te maken zodat ik zo weinig mogelijk last heb van die 600 pixels in de hoogte. O ja, nog een voordeel van kde ten opzichte van gnome: ik doe een uurtje langer op 1 acculading :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Heeft ook iemand last van trage usb poorten? Volgens mij werken ze op usb 1.0 snelheid.

Memory stick die bijna 20 mbit haalt op mijn Dell haalt 10 op mijn MSI wind.

Wie wil er ook even testen? Voor testen kan je gratis HD TUNE downloaden.

[ Voor 10% gewijzigd door LEX63 op 06-06-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ik heb het niet getest, maar het is me niet opgevallen dat de usb-poorten traag zouden zijn. Wel heb ik bij het aansluiten van mn externe usb-hardeschijf een tweede poort nodig voor de power. Heb al een paar keer een paar GB van de interne naar de externe schijf gekopieerd en vice versa en dat ging behoorlijk snel, maar exacte snelheden zou ik je niet kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
ShadyNetworker schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 08:33:
Right, ik heb zojuist de laatste Synaptics drivers geinstalleerd en alle functies werken naar behoren :?
Ik denk zelf nog steeds dat ik geen Synaptics TP heb, aangezien hij meer/minder druk op de randen niet lijkt te registreren(EdgeMotion scroll) maar ik ben in ieder geval tevreden :)

Dus iedereen die de prest heeft aan zijn/haar touchpad, ik zou zeggen: probeer die Synaptics drivers!
Wel op eigen risico, ik heb geen idee wat ewr gebeurd als je het probeert en het sloopt je touchpad(functies) ofzol. Windows herkende ook geen touchpad totdat ik de driver had geinstalleerd....

Heb er ook Ubuntu Netbook Remix op geknald, dat lijkt ook aardig tewerken. Alleen heb ik dan niet de Powersave functie zitten, iemadn enig idee of dat nog te fixen is?
Heb het ook even getest en de Synaptics driver geinstalleerd. Dit voegt NIETS toe aan de funktionaliteit van de Sentelic touchpad in Windows-XP behalve een icoontje in de taskbar... dus dit is helaas hoop blabla.. zie ook msi-wind.net... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

intraxi schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 12:37:
[...]

Heb het ook even getest en de Synaptics driver geinstalleerd. Dit voegt NIETS toe aan de funktionaliteit van de Sentelic touchpad in Windows-XP behalve een icoontje in de taskbar... dus dit is helaas hoop blabla.. zie ook msi-wind.net... |:(
Right, en ik verzin natuurlijk alles ter plekke.
Wat voor functionaliteiten heb jij allemaal wel op je touchpad? Kun je ook scrollen door langs de zijkanten te slepen? ik had op mijn touchpad alles al geprobeerd en ik kon enkel en alleen mn muis bewegen en erop tappen om te klikken. Nu kan ik er veel meer mij, heb je al geprobeerd om de advanced settings in te stellen, via het Synaptics tabblad?

Dan wat anders: ik heb gemerkt dat Flash toepassing TRAAAAAAG lopen tenzij ik op netstroom werk. Hebben anderen dit ook ? Ook als ik de CPU niet onderklok dan blijft youtube bijvoorbeeld haperen.

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Iceman B, weet je wel zeker dat jij een Sentelic touchpad hebt? Het lijkt me namelijk sterk dat die ook met een Synaptics driver zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

@Philflow: Nee. Zoals ik eerder heb aangegeven, ik heb -geen- idee wat voor touchpad ik heb, ik kan het niet bepalen.

Het enige dat ik weet is dit:
-Windows herkende out of the box GEEN extra apparaat zoals een touchpad ofzo, het werkte wel.
-Op de site van MSI staan geen aparte touchpad drivers
-Na het installeren van de Synaptic drivers geeft Windows WEL een Synaptics PS/2 device aan

Ik heb gewoon op goed geluk de Synaptics drivers erop gezet.
Nu ben ik niet zo een expert op het gebied van hardware, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat Synatics drivers ook op een Sentelic touchpad zou werken, toch?
Beide versies van de touchpad zitten op dezelfde poort, en ik kan me niet voorstellen dat er intern echt ZOVEEL anders is.
Als het waar is wat jullie zeggen, dan wijst alles erop dat ik een Synaptics TP heb.

Iets anders btw: Sinds kort heb ik het probleem dat explorer.exe steeds vastloopt als ik aan het bladeren ben. CPU loopt niet vast ofzo, maar ik meot het proces opnieuw opstarten. GEEN idee dus waar het aan kan liggen(as usual). Bekend probleem?
Laatste wat ik heb geïnstalleerd wat erop zou kunnen werken is AntiVir en die Synaptics drivers dus.

[ Voor 0% gewijzigd door ShadyNetworker op 06-06-2009 17:02 . Reden: typos, verduidelijking ]

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ShadyNetworker schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:58:
Nu ben ik niet zo een expert op het gebied van hardware, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat Synatics drivers ook op een Sentelic touchpad zou werken, toch?
Uitgesloten is het niet, maar het lijkt me wel sterk.
Synaptics touchpads staan veel beter bekend dan Sentelic. Ik geloof dat de eerdere Winds hadden Synaptics en de latere Sentelic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Philflow schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:05:
[...]

Uitgesloten is het niet, maar het lijkt me wel sterk.
Synaptics touchpads staan veel beter bekend dan Sentelic. Ik geloof dat de eerdere Winds hadden Synaptics en de latere Sentelic.
Dat vraag ik me af. Ik heb nog maar een paar weekjes mijn Wind en daar zit toch echt een Synaptics TP op... Dus als het verschil ouder/nieuwer is, dan is het eerder zo dat de oude een Sentelic hadden en de nieuwe Synaptics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Fotogravinnetje schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:09:
[...]

Dat vraag ik me af. Ik heb nog maar een paar weekjes mijn Wind en daar zit toch echt een Synaptics TP op... Dus als het verschil ouder/nieuwer is, dan is het eerder zo dat de oude een Sentelic hadden en de nieuwe Synaptics
Misschien zijn ze bij MSI nu (na alle protesten ! ) weer overgegaan op Synaptics, maar wat Philflow schreef is op zich juist.

Na het installeren van de Synaptics driver herkent Windows-XP het Sentelic touchpad als een Synaptics TP.
Er is echter geen enkele additionele funktionaliteit, omdat zoals je kunt zien nog steeds de Windows-XP mouse driver wordt gebruikt, die ook al werd gebruikt VOOR de installatie van het Synaptics progje. Zoals ik al eerder schreef hoop blabla... |:( Voor scrollen kun je op de Sentelic TP de rechter boven- of onderhoek gebruiken, swipe- of horizontaal scrollen werkt niet op Sentelic... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Heeft iemand WidComm drivers functioneel gekregen op de Wind zodat er gebruik gemaakt kan worden van een Bluetooth Headset binnen XP?

Ik heb verschillende WidComm drivers geprobeerd en ook de INF proberen aan te passen maar zonder succes.

Ik hoop dat iemand mij kan voorzien van een functionele Patched WidComm driver.

PS. BlueSoleil wil ik het liefst skippen aangezien de WidComm driver vrijwel zeker de (goedkopere) oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnflower
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 09:10
Hi allen,

Lees nu al een tijdje in dit topic en heb ook een vraagje.

Kennis heeft z'n Akoya E1210 laten vallen en XP start nu niet meer door. HD ratelt als een rasp dus denk ik dat ie overleden is. Windows setup ziet ook geen HD.

Nu zag ik voor in het topic hoe een HD van de MSI te vervangen ( WiFi kaartje los schroeven ) maar de Medion heeft een ander kaartje ( N ). Iemand enig idee hoe dit kaartje eruit te krijgen ?? ( HD bevestigings schroef zit eronder )

Er zit over de hele oppervlakte van het WiFi kaartje een metalen plaatje dus zie geen schroefje.

Alvast bedankt voor je reactie.

[ Voor 8% gewijzigd door johnflower op 07-06-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

intraxi schreef op zondag 07 juni 2009 @ 01:28:
Er is echter geen enkele additionele funktionaliteit, omdat zoals je kunt zien nog steeds de Windows-XP mouse driver wordt gebruikt, die ook al werd gebruikt VOOR de installatie van het Synaptics progje. Zoals ik al eerder schreef hoop blabla... |:( Voor scrollen kun je op de Sentelic TP de rechter boven- of onderhoek gebruiken, swipe- of horizontaal scrollen werkt niet op Sentelic... :'(
Bij mij werkte dat tappen in de hoeken niet, en ik heb echt flink zitten proberen.
Ik denk ook dat ik gewoon een Sentelic TP heb die nu wordt aangestuurd door Synaptics drivers. Meer kan ik er niet echt over zeggen, behalve dat het nu naar wens werkt.

Ik hoop alleen niet dat die drivers voor onverklaarbare lockups in "explorer.exe" zorgt.

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

johnflower schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:10:
Hi allen,

Kennis heeft z'n Akoya E1210 laten vallen en XP start nu niet meer door. HD ratelt als een rasp dus denk ik dat ie overleden is. Windows setup ziet ook geen HD.

Nu zag ik voor in het topic hoe een HD van de MSI te vervangen ( WiFi kaartje los schroeven ) maar de Medion heeft een ander kaartje ( N ). Iemand enig idee hoe dit kaartje eruit te krijgen ?? ( HD bevestigings schroef zit eronder )

Er zit over de hele oppervlakte van het WiFi kaartje een metalen plaatje dus zie geen schroefje.

zit het metalen plaatje zo dat het dr gemakkelijk af kan? in principe zit het wifi kaartje met 1 of 2 schroeven vast, maar als het van rand tot rand afgedekt is, is de kans groot dat je em op eenofandere nondestructieve manier kan/moet openmaken voordat je verder kan.

maak anders ff wat foto's (met de macrostand aan, zodat we de details goed zien) misschien kunnen we dr meer over zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
ShadyNetworker schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:28:
[...]

Bij mij werkte dat tappen in de hoeken niet, en ik heb echt flink zitten proberen.
Ik denk ook dat ik gewoon een Sentelic TP heb die nu wordt aangestuurd door Synaptics drivers. Meer kan ik er niet echt over zeggen, behalve dat het nu naar wens werkt.

Ik hoop alleen niet dat die drivers voor onverklaarbare lockups in "explorer.exe" zorgt.
Deinstalleer de Synaptics driver maar eens dan zul je zien dat het nog steeds hetzelfde werkt i.e als je een Sentelic TP hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnflower
AlexanderB schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:43:
[...]

zit het metalen plaatje zo dat het dr gemakkelijk af kan? in principe zit het wifi kaartje met 1 of 2 schroeven vast, maar als het van rand tot rand afgedekt is, is de kans groot dat je em op eenofandere nondestructieve manier kan/moet openmaken voordat je verder kan.

maak anders ff wat foto's (met de macrostand aan, zodat we de details goed zien) misschien kunnen we dr meer over zeggen :)
Ga hem morgen weer openmaken ( na het werk ) en kijk dan nog eens. zal indien ik er niet uitkom wel wat foto's maken en plaatsen.

Bedankt alvast voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 17:44
johnflower schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:10:
Hi allen,

Heb er recent een 320gb disk ingezet in m'n Akoya. Je moet één 'antenne' van het WiFi kaartje loshalen (klik/druk systeem). Dan kun je het schroefje losdraaien en voorzichtig uit het slot trekken. Dan kun je het schoefje van de HDD losmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Dutchy007 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:41:
[...]

Heb er recent een 320gb disk ingezet in m'n Akoya. Je moet één 'antenne' van het WiFi kaartje loshalen (klik/druk systeem). Dan kun je het schroefje losdraaien en voorzichtig uit het slot trekken. Dan kun je het schoefje van de HDD losmaken.
Dat is inderdaad de manier, je kan alles gewoon prima zonder blijvende schade verwijderen en terugplaatsen. Heb mijn hdd er ook uit gehad namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb mijn U100 nu een paar weken en ik heb er XP SP3, Windows 7 RC en Ubuntu netbook remix op gehad, het viel me allemaal nogal tegen qua snelheid.
Heb er nu OS X op staan en die bevalt me echt super, het was even wat werk om alles aan de praat te krijgen (Wifi, koptelefoonuitgang) maar hij draait nu als een zonnetje, eerder hing het arme ding al bijna tijdens het spelen van een Youtube filmpje en nu heb ik daar geen last meer van.
De resolutie blijft nog steeds jammer maar het is wel werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnflower
Dutchy007 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:41:
[...]

Dan gaat het wel lukken, allen bedankt.

En hij is eruit.... zag het schroefje onder de antenne nu pas :)

Johan.

[ Voor 7% gewijzigd door johnflower op 08-06-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Dunno of dit het juiste forum ervoor is maar, heeft iemand met zn Wind last van random freezes in Windows?
Alsin, het scherm bevriest totaal en er lijkt niets meer te gebeuren? Alleen de fn+F10 knop lijkt iets te doen met enige vertraging maar het heet verder ook geen effect.

Ik kan echt nergens ENIGE aanwijzing vinden binnen windows zelf. Het engie dat erop zit is een harde power-off en weer on. Daarna werkt het weer voor onbepaalde tijd, tot hetzelfde gebeurt. Klinkt dit ook maar enigszins bekend?

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Geen last van freezes, even de ram checken?

Kan iemand mij vertellen wat voor een installatie de bijgeleverde Windows dvd doet? Is dit gewoon een standaard installatie of krijg je dan wederom de opgeblazen fabrieksinstallatie?

Ik verwacht volgende week een externe dvd-drive dus wil alles klaar hebben liggen om het even netjes af te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Ik heb laatst (met de nieuwste bios 1.0D) wat zitten testen ivm overclocken. In het verleden kon ik max 155 overclock instellen. Dit is op mijn Wind met 2GB, 1GB intern en 1GB Transcend (dachtik). Nu had ik verschillende dingen gelezen over RAM dat de snelheid niet aan zou kunnen, maar dit leek me sterk met dit werkgeheugen. Veel mensen konden de 24% wel halen met het externe ram uitgeschakeld en puur het interne ram.
Nu heb ik het tegenovergestelde geprobeerd, het interne uitgeschakeld. Dit werkt dus als een tierelier.... 24% met alleen het externe gaat goed. Het interne was hier dus het beperkend factor. wie heeft hier nog meer last van gehad. en wie heeft er een goede tip voor wat extra ram voor mijn windje? een 2Gb of 3Gb (bestaan die?) reepje

Oh wil je leuke fixes in je bios hebben kijk eens msiwind.net en msi hq forum. daar worden custom biossen uitgebracht met fixes, zoals het omdraaien van de Fn en de Ctrl toetsen en het vervangen van het lelijke BIOS image van Intel en MSI (dit kun je ook zelf doen met een tooltje van daar, getest en werkt perfect, nieuw atom logootje hier)
Zo is je Wind bij het opstarten netjes getweakt! :)

[ Voor 20% gewijzigd door Havocnl op 20-06-2009 14:21 ]

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Havocnl schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:19:
Ik heb laatst (met de nieuwste bios 1.0D) wat zitten testen ivm overclocken. In het verleden kon ik max 155 overclock instellen. Dit is op mijn Wind met 2GB, 1GB intern en 1GB Transcend (dachtik). Nu had ik verschillende dingen gelezen over RAM dat de snelheid niet aan zou kunnen, maar dit leek me sterk met dit werkgeheugen. Veel mensen konden de 24% wel halen met het externe ram uitgeschakeld en puur het interne ram.
24% van wat? En extern ram bestaat niet. Je bedoelt flash-geheugen. ;)
Nu heb ik het tegenovergestelde geprobeerd, het interne uitgeschakeld. Dit werkt dus als een tierelier.... 24% met alleen het externe gaat goed. Het interne was hier dus het beperkend factor. wie heeft hier nog meer last van gehad. en wie heeft er een goede tip voor wat extra ram voor mijn windje? een 2Gb of 3Gb (bestaan die?) reepje
Intern geheugen is niet uit te schakelen. Het is er of het is er niet. Dus ik weet niet wat je allemaal geprobeerd hebt, maar aangezien het sneller werkt volgens jou, zou ik dat graag preciezer willen weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

erm, de msi versie heeft een 'reepje' ram onboard gesoldeerd, en n slot voor het 2e reepje. het onboard ram klokt niet zo goed over, en is in het bios uit te schakelen (ja, wel dus)

dus onboard ram uitschakelen en alleen van de losse (snellere) reep draaien, klokt waarschijnlijk beter over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

AlexanderB schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:41:
erm, de msi versie heeft een 'reepje' ram onboard gesoldeerd, en n slot voor het 2e reepje. het onboard ram klokt niet zo goed over, en is in het bios uit te schakelen (ja, wel dus)

dus onboard ram uitschakelen en alleen van de losse (snellere) reep draaien, klokt waarschijnlijk beter over ;)
Ok, dat van dat uitschakelen wist ik niet. Neemt niet weg dat extern ram nogal een vage terminologie is. Maar goed, misverstandje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
_the_crow_ schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:02:
[...]
Ok, dat van dat uitschakelen wist ik niet. Neemt niet weg dat extern ram nogal een vage terminologie is. Maar goed, misverstandje... ;)
De naar extern was in dit geval gekozen om duidelijk te maken dat het niet over interne (lees gesoldeerde) ram van de Wind gaat. Volgens mij heb jij nog nooit in je bios of je specificaties rondgekeken als je dat nog niet wist...

Maar iig goed om te horen dat ik niet de enige ben met deze bevindingen en dat mijn theorie over het trage interne ram dus klopt. Ik zal dan maar eens een leuk reepje van 2 Gb of meer gaan zoeken :)
Hebben jullie nog tips over merk enzovoorts hiervoor?

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:04

JME

zeg maar Jamie

Havocnl schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 00:39:
De naar extern was in dit geval gekozen om duidelijk te maken dat het niet over interne (lees gesoldeerde) ram van de Wind gaat. Volgens mij heb jij nog nooit in je bios of je specificaties rondgekeken als je dat nog niet wist...
Beetje flauw is het wel. RAM geheugen is intern geheugen, of het nou vastgesoldeerd zit of niet. Als jij opeens een eigen definitie gaat hanteren om onderscheid te maken tussen vastgesoldeerd en los ingeprikt geheugen, vind ik niet dat je het iemand kwalijk mag nemen dat hij of zij dat niet snapt. Zeker niet als je daar bestaande termen voor gebruikt die normaliter voor andere dingen worden gebruikt. Just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Laatst online: 16-09 13:15
ShadyNetworker schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 02:16:
Dunno of dit het juiste forum ervoor is maar, heeft iemand met zn Wind last van random freezes in Windows?
Alsin, het scherm bevriest totaal en er lijkt niets meer te gebeuren? Alleen de fn+F10 knop lijkt iets te doen met enige vertraging maar het heet verder ook geen effect.

Ik kan echt nergens ENIGE aanwijzing vinden binnen windows zelf. Het engie dat erop zit is een harde power-off en weer on. Daarna werkt het weer voor onbepaalde tijd, tot hetzelfde gebeurt. Klinkt dit ook maar enigszins bekend?
Ik had hier ook last van, meerdere keren per dag. Ik verdenk AVG 8.5 (free versie) ervan. Na het deinstalleren hiervan heb ik zelden last van freezes.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Na 3 weken mijn Wind terug gekregen van de repair. Waarschijnlijk zit er een nieuw moederbord in. Hij klokt nu ook over 24% met interne ram stable. Accu haak gefixed, muis knop ook gefixed. Cosmetische puntjes hebben ze niet meegenomen (had wel naar gevraagd tegen een meerprijs). De top cover is nu wel meer beschadigd met lichte krasjes.

-edit, ook 1080p speelt perfect af nu :D

[ Voor 6% gewijzigd door Don3k op 27-06-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Ik heb 1x een dergelijke Freeze gehad, hij stond toen al wel zo'n 3 weken aan (slaapstand (wegschrijven naar HDD)) draai geen enkel anti virus programma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Havocnl schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 00:39:
[...]
2 GB of meer gaan zoeken :)
Hebben jullie nog tips over merk enzovoorts hiervoor?
meer heeft iig geen zin, chipset ondersteunt maar 2 GB.
merk, geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik wilde net een een U100 gaan bestellen, nu blijkt dat deze overal uitverkocht is. Sowieso zie ik nog maar weinig MSI netbooks te koop. Betekent dit dat er nieuwe modellen aankomen? Volgens de site van MSI zou er een U100 plus (met Atom N280) moeten zijn en een U123. Heeft iemand hier al meer over gehoord of weet iemand misschien wanneer deze in Nederland leverbaar worden?

[ Voor 0% gewijzigd door Erapaz op 29-06-2009 10:48 . Reden: grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Erapaz schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:47:
Betekent dit dat er nieuwe modellen aankomen?
U120 wordt in Duitsland al een tijdje verkocht. ik verwacht hem ook in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik heb een medion akoya mini E1211 (nee geen typo en dus geen 1210) ik vondt m nou niet echt lekker vlot met win xp home. heb als eerst de grafische settings op perfomance gezet. was al wat beter maar niet super.

ik was van paln 2Gb aan te schaffen en een 320/500 gb wd erin te zetten. of zelfs een lichter OS te installeren zoals ubunte. ik had m gedownload maar ik opeens moest ik aan de RC van windows 7 denken. gedownload en over winxp installed.

een woord...Retestrak! :-) stukken sneller en soepeler dan win xp home. alle grafische opties aan en i kheb zelfs een paar gadgets op mijn desktop. werkt allemaal zeer goed. een aanrader. ik probeer m nog wat langer maar ik ga zeker upgraden naar win 7.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Deze accu is inderdaad vet! :9 Heb je hem zelf al aangeschaft?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Lijkt erg op die van DealExtreme, de laatste is echter slechts $57,- (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24918) als daarmee dezelfde performance te halen valt wordt ik alleen maar geinteresseerder :|

Heeft iemand 3th party BlueTooth drivers werkend gekregen op z'n MSI Wind (WidComm), wil graag m'n BlueTooth headset pairen en dat is niet mogelijk op de std. BlueTooth XP drivers.

Wellicht dat iemand al een WidComm versie heeft gemoddified en werkend heeft gekregen, dit is mij namelijk nog niet gelukt.

[ Voor 59% gewijzigd door JunkieXP op 29-06-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

*Oeps, dubbelpost*

[ Voor 93% gewijzigd door JunkieXP op 29-06-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

JunkieXP schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:51:
Lijkt erg op die van DealExtreme, de laatste is echter slechts $57,- (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24918) als daarmee dezelfde performance te halen valt wordt ik alleen maar geinteresseerder :|
Lijken op, daar moet je bij uitkijken op dealextreme. Het is een prima webwinkel, maar alle producten lijken ergens op en dat zegt niks over de kwaliteit :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAMMA folder. ALLÉÉN OP WOENSDAG 1 juli: Medion Akoya Mini E1215 (o.a. met geintegreerd UMTS modem en incl. 30.- internettegoed): € 349.-

Aldi vanaf woensdag 8 juli: Medion Akoya Mini E1210 XL: € 299.-

- 3 cell accu
- Intel® Atom™ processor N270 (1.6 GHz)
- 10'' (25 cm) TFT widescreen display-HD met 1024 x 600 pixel
- Intel® Graphics Media Accelerator 950 gebaseerd op PCI-Express technologie
- 160 GB harde schijf
- 1 GB werkgeheugen (DDR2 SDRAM)
- geïntegreerde Wireless LAN 802.11 n-draft technologie
- USB Bluetooth® 2.0 mini adapter
- geïntegreerde VGA webcam met microfoon
- geïntegreerde network controller Ethernet LAN (10/100 MBit/s.)
- multi-kaartlezer (SD, MMC & MS)
- wit of zwart

- uitgebreid softwarepakket met o.a.: OEM-versies vooraf geïnstalleerd en/of geleverd op CD/DVD of recovery DVD: Microsoft® Windows® XP Home Edition inclusief Service Pack 3,Corel® Suite (Corel® Home Office, CorelDraw® Essentials 4, Corel® Painter; Essentials 4), Cyberlink PowerDVD; 7, BullGuard Internet Security (90-daagse update)

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_28/OFF01.SHTML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 02:28:
GAMMA folder. ALLÉÉN OP WOENSDAG 1 juli: Medion Akoya Mini E1215 (o.a. met geintegreerd UMTS modem en incl. 30.- internettegoed): € 349.-
Iemand ervaring met UMTS internet op deze Medion ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05 16:07

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

U123 komt vanaf volgende week in Nederland. De u120 en u110 zullen hier nooit komen.
De u123 heeft wel een strakker design.

u123 heeft 1Gb geheugen, waar veel u100's nog met 1GB extra upgrade kwamen.

[ Voor 24% gewijzigd door Raptorial op 03-07-2009 16:06 ]

Knowledge is power

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic