• ElayZ
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14-11 12:46
Thnx mensen! Ik ga er even naar kijken,Roelos, heb jij m bij de duitse shop of gewoon de NL shop van medion?

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:27

OgWok

U.N.C.L.E.

ElayZ schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:38:
Thnx mensen! Ik ga er even naar kijken,Roelos, heb jij m bij de duitse shop of gewoon de NL shop van medion?
Ik heb hem bij de NL shop gekocht. Even duur als bij de Duitse dacht ik....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• AlexanderB
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 10:48

AlexanderB

7800 rpm

zo, 9 cel accu (van dealextreme) dr onder en tot nu toe (zit al anderhalf uur te werken en hij staat nog op 75%) ben ik dr erg tevreden mee :)

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

AlexanderB schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:34:
zo, 9 cel accu (van dealextreme) dr onder en tot nu toe (zit al anderhalf uur te werken en hij staat nog op 75%) ben ik dr erg tevreden mee :)
en wat heb je ervoor neergelegd??

• GR1221
  • Laatst online: 10:44
Roelos schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:35:
[...]

Gisteren mijn nieuwe accu binnen gekregen. Ik heb hem we via de medion-shop en het is dezelfde als die op de foto van enkele posts hierboven. (59 euro)
De originele acuu was 2200 mAh en die ik nu heb is 5200 mAh. (weet eigenlijk niet eens hoeveel cells die is :X )
Ik heb hem net voor de tweede keer opgeladen. Ik heb het scherm nu op halve kracht en wifi aan en volgens het icoontje 98% en nog 6 uur te gaan. Gisteren ook uren op school met de laptop aan de gang geweest.
Bevalt prima tot nu toe!
Noem me gekke henkie, maar ik kan hem totaal niet vinden! Is het deze: https://www.medionshop.nl...anpid=1291750446087750658 (6600 MaH geeft deze aan..)

Of kan iemand anders me een linkje geven? Liefst zo groot mogelijk capaciteit natuurlijk (passend op een MSI Wind u100).

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Toch schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:19:
[...]

Noem me gekke henkie, maar ik kan hem totaal niet vinden! Is het deze: https://www.medionshop.nl...anpid=1291750446087750658 (6600 MaH geeft deze aan..)

Of kan iemand anders me een linkje geven? Liefst zo groot mogelijk capaciteit natuurlijk (passend op een MSI Wind u100).
Misschien helpt dit:

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

iets van 53 dollar? of 57.. weet niet meer, kortom, <40 euro. :)
hij is trouwens wel lomp/groot, maargoed, nu heb ik echt gewoon praktisch gezien geen acculimiet meer, ik ben nooit langer van huis/weg zonder stopcontact dan wat die accu aankan :)

[Voor 58% gewijzigd door AlexanderB op 05-10-2009 20:15]

• accel
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11-08 16:07
Is http://forums.msiwind.net down of ligt het bij mij. Probeer er al dagen op te komen, maar zonder resultaat.
Weet iemand wat er mee is?

• Hoodlum77
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21-09 15:28
accel schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:43:
Is http://forums.msiwind.net down of ligt het bij mij. Probeer er al dagen op te komen, maar zonder resultaat.
Weet iemand wat er mee is?
kom er ook al een tijd niet meer op.

• BdK9001
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 27-11 15:26

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik heb inmiddels al bijna een jaar een 9-cells mugen accu eronder hangen, heeft me destijds €120 gekost, maar met de standaard 3-cells haalde ik geen 2 hoorcolleges achter elkaar (4 uur). Heb nu met Win7 ongeveer 8-9 uur op een lading, dit was 9 uur onder XP en tot 10 uur met Fedora 10. Echter Win7 loopt er wel echt het vlotst op

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 06-12 21:05
BdK9001 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:18:
Ik heb inmiddels al bijna een jaar een 9-cells mugen accu eronder hangen, heeft me destijds €120 gekost, maar met de standaard 3-cells haalde ik geen 2 hoorcolleges achter elkaar (4 uur). Heb nu met Win7 ongeveer 8-9 uur op een lading, dit was 9 uur onder XP en tot 10 uur met Fedora 10. Echter Win7 loopt er wel echt het vlotst op
Heb je toevallig ook ervaring met Ubuntu Netbook Remix? Ik draai die nu namelijk en twijfel of ik over een week de nieuwe versie (9.10) erop zet of overstap naar Windows 7...

• BdK9001
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 27-11 15:26

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

HetWonder schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:44:
[...]

Heb je toevallig ook ervaring met Ubuntu Netbook Remix? Ik draai die nu namelijk en twijfel of ik over een week de nieuwe versie (9.10) erop zet of overstap naar Windows 7...
Nee helaas, qua snelheid beviel Fedora me wel, en had geen zin om OS's te blijven installeren :P

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

• helpaub
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-09-2011
Hallo,

Ik heb een msi wind u100 en heb gisteren 12 november een nieuwe windows update geinstalleerd (automatisch updaten) en dit heeft mijn msi wind min of meer gecrasht... Mijn audio doet het niet meer, alles is geheel in klassiek/windows 95 style (en kan dit niet veranderen), sytem control manager werkt niet meer, kan geen bestanden meer kopieren/plakken (wel kopieren eigenlijk maar niet plakken) etc.

Ik had windows XP home, 1.09 BIOS, service pack 3 installed, 2gb ram....

Zijn er andere met die probleem, hoe los ik dit op?

Bij voorbaat dank!

• Vads
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 05-12 23:28
helpaub schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 05:21:
Hallo,

Ik heb een msi wind u100 en heb gisteren 12 november een nieuwe windows update geinstalleerd (automatisch updaten) en dit heeft mijn msi wind min of meer gecrasht... Mijn audio doet het niet meer, alles is geheel in klassiek/windows 95 style (en kan dit niet veranderen), sytem control manager werkt niet meer, kan geen bestanden meer kopieren/plakken (wel kopieren eigenlijk maar niet plakken) etc.

Ik had windows XP home, 1.09 BIOS, service pack 3 installed, 2gb ram....

Zijn er andere met die probleem, hoe los ik dit op?

Bij voorbaat dank!
Bij dit soort gebeurtenissen is het bij mij vaak Windows herinstalleren... :|
Blijkbaar is er door een update iets corrupts geraakt. Je zou kunnen proberen om die update te verwijderen (uninstallen). Anders is het toch echt Windows herinstalleren volgens mij.

• pelt
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12:00
Ik hoop dat de garantie van MSI een beetje oke is, want mijn Wind U100 heeft er zojuist de brui aan gegeven. Gaf een error scherm bij het opstarten, welke mij vertelde te recoveren. Externe cd-rom speler aangesloten en originele recovery cd erin gedaan. Bleef hangen bij het mooi opgemaakte MSI schermpje tijdens het formatteren. Uiteindelijk maar een Windows XP versie gedownload en proberen te installeren (foei ja ja). Die gaf aan dat dmboot.sys beschadigd is. Een snelle google search leerde mij dat het hoogstwaarschijnlijk om een hardware probleem gaat, bij of de harde schijf of het interne geheugen. Vervolgens alsnog proberen te formatteren via windows boot dinges, maar kreeg daar errors dat de harde schijf beschadigd is. Nu heb ik hier nog een 2.5" harde schijf liggen, maar denk dat ik de warrenty sticker toch maar even intact laat en het op de garantie gooi.

Klantenservice is dicht in het weekend, dus bel ze maandag om te vragen of ik er zelf mag testen of het aan de harde schijf ligt. Iemand ervaring met de garantie-afhandeling van MSI? Hoop dat ik hem niet al te lang kwijt ben, maar vrees het ergste.

• helpaub
Allereerst hartelijk bedankt voor het snelle reageren Vads,

Ik heb gelukkig mijn belangrijke files nog kunnen overzetten op usb (d.m.v. winrar inpakken naar...). Ik heb geprobeerd de update te verwijderen, maar wat zo raar is is dat ik geen update zie van de datum waarop mijn pc crashte, terwijl ik toen wel een update heb geinstalleerd en gelijk daarna begon de ellende.. Ik heb geprobeerd dus de meest recente update te verwijderen maar hij blijf er gewoon tussen staan (in software lijst). Hierna gaf mijn wind wel aan dat ie allerlei dingen opnieuw vond, usb, plug en playmonitoren etc. wat ik allemaal moest installeren...

Om een lang verhaal kort te maken, ik wil nu mijn wind re-setten/opnieuw installeren. Hoe doet ik dit? Ik zit momenteel in Australie voor stage en gebruik mijn wind hiervoor alleen ik heb niet de recovery cd meegenomen (dom, ik weet het maar verwachtte niet dat zoiets zou gebeuren, zeker niet door een WINDOWS UPDATE)...

Bij voorbaat dank!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

helpaub schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 03:17:

Ik heb gelukkig mijn belangrijke files nog kunnen overzetten op usb (d.m.v. winrar inpakken naar...). Ik heb geprobeerd de update te verwijderen, maar wat zo raar is is dat ik geen update zie van de datum waarop mijn pc crashte, terwijl ik toen wel een update heb geinstalleerd en gelijk daarna begon de ellende.. Ik heb geprobeerd dus de meest recente update te verwijderen maar hij blijf er gewoon tussen staan (in software lijst). Hierna gaf mijn wind wel aan dat ie allerlei dingen opnieuw vond, usb, plug en playmonitoren etc. wat ik allemaal moest installeren...

Om een lang verhaal kort te maken, ik wil nu mijn wind re-setten/opnieuw installeren. Hoe doet ik dit? Ik zit momenteel in Australie voor stage en gebruik mijn wind hiervoor alleen ik heb niet de recovery cd meegenomen (dom, ik weet het maar verwachtte niet dat zoiets zou gebeuren, zeker niet door een WINDOWS UPDATE)...

Bij voorbaat dank!
Booten van recovery-cd en HD formateren. Gaat het goed dan XP opnieuw installeren (anders eerst nieuwe HD erin; heb zelf problemen gehad met de Toshiba die erin zat)

[Voor 3% gewijzigd door OgWok op 14-11-2009 10:42]

• Vads
helpaub schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 03:17:

Bij voorbaat dank!
Ook al had je de recovery-cd bij je, dan had je nog een externe dvd-drive nodig. Nu rest je niets anders dan een kopie van XP (of 7) te scoren en die via USB te installeren...

• LEX63
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 13-08 08:44
7 maanden verder en de afbeeldingen boven de leds zijn al weg gesleten? Nu weet ik wat welke led betekend . Toch een aandacht puntje voor MSI om hier toch meer aandacht aan te schenken.

• helpaub
Vads schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 13:56:
[...]

Ook al had je de recovery-cd bij je, dan had je nog een externe dvd-drive nodig. Nu rest je niets anders dan een kopie van XP (of 7) te scoren en die via USB te installeren...
Ik heb hier wel een externe dvd-drive. Maar hoe kom ik aan die kopie van windows?...

Bij voorbaat dank!

• Vads
helpaub schreef op zondag 15 november 2009 @ 08:41:
[...]

Ik heb hier wel een externe dvd-drive. Maar hoe kom ik aan die kopie van windows?...

Bij voorbaat dank!
Of kopen of online scoren ;)

• GR1221
Bij mij zijn ook alle afbeeldingen boven de LED's weggesleten, behalve Bluetooth, Wifi en Standby. Daar kom ik dan ook niet met mijn hand overheen. Ziet er wel erg karig uit.

• patje22
  • Laatst online: 21-11-2009
Hallo,

ik zou graag willen weten hoeveel mb de video kaart is. ik heb nu namelijk maar 64mb en dat is teweinig
ik ben van plan deze te kopen maar moet wel minimaal 128mb inzitten

wil namelijk wel lichte spellentjes doen :)

en wat vinden julie van de videokaart??

• Ilyas
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Ilyas

Cats & Whisky

patje22 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:59:
Hallo,

ik zou graag willen weten hoeveel mb de video kaart is. ik heb nu namelijk maar 64mb en dat is teweinig
ik ben van plan deze te kopen maar moet wel minimaal 128mb inzitten

wil namelijk wel lichte spellentjes doen :)

en wat vinden julie van de videokaart??
....Hoeveel MB de videokaart is?
Ik raad je aan om je een beetje te verdiepen in videokaarten en hoe ze werken. De hoeveelheid "MB" zegt niet zoveel namelijk.
Bovendien, welke spelletjes wil je doen? Patience? Crysis? Wolfenstein 3D? Een potje Team Fortress 2 ofzo zal niet lukken. Volgens mij zit er een Intel videochipje in. Google it zou ik zeggen.

It's always DNS...

• LEX63
*Knip, daar hebben we T.net V&A voor* ;)

[Voor 92% gewijzigd door DaMarcus op 28-11-2009 09:02]

• DeNachtwacht
Ik ben op zoek naar een reislader voor de Medion Akoya E1210, maar bestel eigenlijk het liefst niet via Ebay. Is er iemand die een webwinkel weet waar ik zo'n ding tegen een beetje redelijke prijs kan bestellen?

• DeNachtwacht
niemand?

• Stabby
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09-08-2011
Ik zit dus met een gigantisch probleem met mijn Medion Akoya Mini. Ik wil hem terug naar de kooptoestand brengen, maar F3 wilt maar niet werken bij opstarten, hoe snel of hoeveel ik er ook op ram. Ik heb dit reeds gedaan een jaar geleden en had hetzelfde probleem, maar ik zou niet weten hoe ik het uiteindelijk heb opgelost.

Iemand ideetje?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

HetWonder schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:48:
Ik ben op zoek naar een reislader voor de Medion Akoya E1210, maar bestel eigenlijk het liefst niet via Ebay. Is er iemand die een webwinkel weet waar ik zo'n ding tegen een beetje redelijke prijs kan bestellen?
Ik weet niet hoe het met de E1210 is maar mijn Wind U90 voeding gaat van 100-240V dus daarvoor heb je alleen een stekker-aanpassing voor nodig. Heb je het over aan laagspannings voeding dan is alles wat 12-24V kan converteren naar 19/20V bij 2A goed genoeg (+ op middenpennetje).

Voorbeeld van Hapé:

http://www.hape.nl/site/?page=2&s=detail&qs=&c=4&p=28

• Airdack
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 06-12 15:41
Ik heb een netbook aangeschaft (is morgen binnen hoop ik), de nieuwe MSI U123. Deze heeft een 6 cell batterij, en das mooi want ik koop zo'n ding speciaal voor de accuduur. Ik heb dan ook een beetje rond zitten kijken naar distro's die goed met de accu omgaan, en toen kwam ik dit tegen:

http://www.phoronix.com/s...blin_benchmarks&num=5

Zoals jullie zien is bij video afspelen ubuntu netbook remix erg goed bezig, en bij de uitgebreide test is opensuse king & queen. Ik was eerst van plan om ubuntu NBR te vergelijken met windows XP om uit te zoeken welke van die 2 beter met de accu omgaat, maar misschien kan ik beter gewoon opensuse installeren?
En heeft iemand enig idee of windows xp beter met de accu omgaat dan opensuse? want XP zit er namelijk standaard op ...

Ohja en mocht iemand anders een suggestie hebben (andere distro) dan is dat altijd welkom, maar ikzelf vind KDE echt heel mooi, dus een fluxbox of xfce distro is niet echt aan mij besteed denk ik :)

Mocht niemand trouwens enig idee hebben hoe de accu zich gedraagd met verschillende OS'en dan zal ik denk ik eens wat metingen verrichten en mijn bevinden hier posten ;)

Gamen op een laptop is best ok .... echt

• helpaub
Hallo,

Ik ben zojuist terug gekomen van mijn stage in het buitenland en wil nu mijn MSI WIND U100 opnieuw installeren via een usb stick omdat ik geen externe driver heb. Ik heb een 4gig usb stick bij de hand en de recovery cd die bij de wind geleverd werd. Is er iemand die mij (in stapjes voor beginners/noobs) kan vertellen hoe ik dit kan doen?

Bij voorbaat dank!

• t.coenraad
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:28
helpaub schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:54:
Hallo,

Ik ben zojuist terug gekomen van mijn stage in het buitenland en wil nu mijn MSI WIND U100 opnieuw installeren via een usb stick omdat ik geen externe driver heb. Ik heb een 4gig usb stick bij de hand en de recovery cd die bij de wind geleverd werd. Is er iemand die mij (in stapjes voor beginners/noobs) kan vertellen hoe ik dit kan doen?

Bij voorbaat dank!
Als je het echt makkelijk wilt doen dan pak je er een Windows XP Home bij, zet je die op usb (http://articles.techrepublic.com.com/5100-22_11-5928902.html) en installeer je met de code die onderop je netbook staat. Zo heb ik een virtualbox met Windows gevuld, dus dan moet dit ook werken. Heb je ook direct een frisse installatie. Succes!

• LEX63
ajpeetoom schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:05:
[mbr]*Knip, daar hebben we T.net V&A voor*[/mbr] ;)
waar dan kan het niet vinden.

• suminum
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 10:29
Hi, Ik wil een 2GB upgrade doen met mijn MSI Wind U123-010EU maar ik krijg met geen mogelijkehid het achterpaneel los. Hij ligt ondersteboven, accu verwijderd, alle 9 schroeven zijn verwijderd, de achterkant en recht komt hij los maar voorkant maar half tot de touchpad toetsen.
Wie heeft ervaring hiermee? zonder gebruik te maken van schroevendraaier of andere breekijzers 8)7 !
Thanks

• LEX63
suminum schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:56:
Hi, Ik wil een 2GB upgrade doen met mijn MSI Wind U123-010EU maar ik krijg met geen mogelijkehid het achterpaneel los. Hij ligt ondersteboven, accu verwijderd, alle 9 schroeven zijn verwijderd, de achterkant en recht komt hij los maar voorkant maar half tot de touchpad toetsen.
Wie heeft ervaring hiermee? zonder gebruik te maken van schroevendraaier of andere breekijzers 8)7 !
Thanks
ook dat schroefje onder de witte sticker met de opdruk Warranty sticker
void if tampered

Kapje gaat er iets geforceerd af scharniert rond de aansluitingen rechter kant lan VGA audio in/uit kaart poort en usb poort.

Vond het toen ook iets tegen vallen heb toen de harddisk van160 GB vervangen door een van 500GB.

Heb nu sinds kort een nieuwe netbook een Acer Ferrari one 200 zie website

reviews: Acer Ferrari One: de bolide onder de mini-notebooks?

[Voor 11% gewijzigd door LEX63 op 14-12-2009 13:15]

• DeNachtwacht
Philflow schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:47:
Is dit wat je bedoeld?
[afbeelding]
http://cgi.ebay.com/Trave...0.m14&_trkparms=72%3A1205|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50#ebayphotohosting
Weet iemand of deze opladers ook ergens bij een nederlandse webshop te vinden zjin?
Ik heb weinig zin om voor een ladertje van 10 euro een paypal én een ebay account aan te maken.

• DeNachtwacht
Niemand?

• he3763
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Weet iemand waar ik een goedkope 3-cell batterij kan krijgen. Ik heb net een U100 plus gekocht met standaard 6-cell batterij en ik wil graag een kleinere batterij erbij voor onderweg, maar alle batterijen op ebay etc. zijn juist groter/zwaarder.

• LEX63
Daar ze voor mijn MSI bijna niets meer willen geven "op marktplaats en speurders gehad" Wil ik van mijn MSI Wind U100 een linux computerje maken.

Zelf heb ik op een andere computer goede ervaringen met UBUNTU nu bestaat er hier ook een speciale netbook versie, Welke distributie zal ik installeren.

• Fotogravinnetje
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19-10 17:49
Ik heb vrij goede ervaringen met kubuntu-netbook, alleen is er nog steeds een probleem met de helderheid. Qua batterijduur wint die het van windows xp (en xp won het weer van ubuntu/UNR) en het uiterlijk bevalt mij. Je moet alleen even opletten of het usb-probleem nog steeds bestaat of niet. Mij is het gelukt met de webcam uitgeschakeld en via een sd-kaartje in de kaartlezer en ik ben voorlopig niet van plan om kubuntu-netbook er weer af te gooien. Heb XP er wel op laten staan, dus dualboot, omdat dat soms handig blijkt te zijn en m'n desktop kubuntu singleboot draait.

• GR1221
Fotogravinnetje schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:01:
Ik heb vrij goede ervaringen met kubuntu-netbook, alleen is er nog steeds een probleem met de helderheid. Qua batterijduur wint die het van windows xp (en xp won het weer van ubuntu/UNR) en het uiterlijk bevalt mij. Je moet alleen even opletten of het usb-probleem nog steeds bestaat of niet. Mij is het gelukt met de webcam uitgeschakeld en via een sd-kaartje in de kaartlezer en ik ben voorlopig niet van plan om kubuntu-netbook er weer af te gooien. Heb XP er wel op laten staan, dus dualboot, omdat dat soms handig blijkt te zijn en m'n desktop kubuntu singleboot draait.
Probleem met de helderheid en USB/webcam is inmiddels opgelost voor 9.10 Ubuntu en UNR. Had eerst UNR erop, maar de kiddy interface ging me steeds meer storen. Heb nu reguliere (9.04) Ubuntu erop en dat bevalt me prima, beter dan XP.

• Ilyas
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Ilyas

Cats & Whisky

Hoe krijg ik op mn u100 Blutetooth werkend zonder die Toshiba stack zooi?
Ik wil gewoon de boel vanuit windows zelf laten aansturen, kan dit?
De MSI site nogal ondoorzichtig(zoals in mijn ervaring helaas de meeste websites) als het gaat om het vinden van Bluetooth drivers

It's always DNS...

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09:08
Gezien het ook een MSI Wind is, leek het mij een goed idee om jullie te verblijden met mijn review over de MSI Wind12 U230!

Geweldig klein laptopje, zoals je kan lezen in de review:

Klikkie klikkie

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• krijger_chris
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 05-12 15:22
Sinds twee weken ben ik de trotse eigenaar van een Wind u135. Momenteel heb ik windows 7 Ultimate erop geinstalleerd. Dit loopt zonder problemen met 2gig ram en 320 gb hardeschijf.

Ik heb nu 2 gig aan ram geheugen erin zitten (1 onboard en 1 in de uitbreidingssleuf). Zijn er hier nog mensen die er meer ram werkend op hebben, mij lukt dit namelijk niet. Is dit een lock in de bios of een beperking van de chipset?

MDA COMPACT III - 260MHZ - 4GIG - Artemis Touch 4.01 WM6.1 WWE ROM /// Diamond - 528mhz - 4 GIG - WILDBERRY V1

• -xerox-
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 06-12 22:55
Ik heb sinds kort de U200. Nu vraag ik mij het volgende af:
- Zit hier eigenlijk wel bluetooth in? Er is allemaal bluetooth software op geinstalleerd, maar als ik de combinatie Fn toets en F9 (bluetooth tekentje) gebruik, gaat het bluetooth lampje niet aan en gebeurt er niks.
- Wanneer ik de deksel dichtklap en hem daarna weer open (uit slaapstand haal), verschijnt er altijd een scherm met bluetooth remote camera.

Heeft iemand hetzelfde gemerkt?

• XanderDrake
-xerox- schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:29:
Ik heb sinds kort de U200. Nu vraag ik mij het volgende af:
- Zit hier eigenlijk wel bluetooth in? Er is allemaal bluetooth software op geinstalleerd, maar als ik de combinatie Fn toets en F9 (bluetooth tekentje) gebruik, gaat het bluetooth lampje niet aan en gebeurt er niks.
- Wanneer ik de deksel dichtklap en hem daarna weer open (uit slaapstand haal), verschijnt er altijd een scherm met bluetooth remote camera.

Heeft iemand hetzelfde gemerkt?
Hetzelfde als bij mijn U230 waarschijnlijk: geen bluetooth. Hoewel de hele laptop er klaar voor is, hebben ze hem er niet in gestopt.

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD

• -xerox-
XanderDrake schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:37:
[...]

Hetzelfde als bij mijn U230 waarschijnlijk: geen bluetooth. Hoewel de hele laptop er klaar voor is, hebben ze hem er niet in gestopt.
Eigenlijk belachelijk, maarja dat gebeurt volgens mij al jaren bij diverse laptops van welk merk dan ook. Heb jij dat ook gemerkt met het opstarten van remote camera na het uit slaapstand halen van je u230?

• CT
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 06:29

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Op ebay komen vaak voor 14+ euro die bluetooth modules die je er vrij simpel in je wind kan zetten.
Want op je moederbord van (althans mijn u230) zit een pci-e slot waar deze in past. Misschien is het een licentie issue? Dat deze er vaak uitgelaten worden?
tzt zal ik eens zo'n module bestellen om te testen of dat zo makkelijk erin te zetten is als gezegd wordt.

En zelf merk ik ook dat als de laptop een tijdje echt helemaal uit gestaan heeft dat ik de webcam opnieuw moet inschakelen met de hardware toetsen.

• XanderDrake
-xerox- schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:34:
Eigenlijk belachelijk, maarja dat gebeurt volgens mij al jaren bij diverse laptops van welk merk dan ook. Heb jij dat ook gemerkt met het opstarten van remote camera na het uit slaapstand halen van je u230?
Het is een beetje raar ja, zo veel energie stoppen in het klaar maken van de laptop en vervolgens geen bluetooth toevoegen...

Nee, dat remote camere verhaal zegt me niets :?
CT schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:32:
Op ebay komen vaak voor 14+ euro die bluetooth modules die je er vrij simpel in je wind kan zetten.
Want op je moederbord van (althans mijn u230) zit een pci-e slot waar deze in past. Misschien is het een licentie issue? Dat deze er vaak uitgelaten worden?
tzt zal ik eens zo'n module bestellen om te testen of dat zo makkelijk erin te zetten is als gezegd wordt.
Ja, ik zat al te kijken op ebay, maar het is niet zo evident dat al die modules daaro werken met een U200. De meesten hebben een rare connector, ik kan niet thuisbrengen waar ik die aan vast moet koppelen in de laptop... De rest is vrij prijzig.
Inderdaad, er is een PCI-E slot vrij, daar kan je veel mee doen, maar al de bluetooth modules die ik vind passen daar niet op. Je kan wel een wifi+bluetooth module vinden voor pci-e mini, maar dat zoek ik niet echt.

Ach ja. Ik laat bluetooth voor wat het is, gebruik het toch nooit! Langzaam en outdated, leuk om ringtones over te pompen 5 jaar geleden, maar meer niet :)

• -xerox-
XanderDrake schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:46:
[...]
Het is een beetje raar ja, zo veel energie stoppen in het klaar maken van de laptop en vervolgens geen bluetooth toevoegen...

Nee, dat remote camere verhaal zegt me niets :?
Ik kreeg een oplossing voor die auto-start van remote camera na slaapstand maar niet gevonden (slechts 1 hit met google). Heb uiteindelijk via configuratiescherm de Toshiba bluetooth stack verwijderd. Ben toch niks meer van plan met bluetooth in de toekomst ;). Hiermee was het probleem gelukkig opgelost.

• XanderDrake
-xerox- schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:23:
[...]

Ik kreeg een oplossing voor die auto-start van remote camera na slaapstand maar niet gevonden (slechts 1 hit met google). Heb uiteindelijk via configuratiescherm de Toshiba bluetooth stack verwijderd. Ben toch niks meer van plan met bluetooth in de toekomst ;). Hiermee was het probleem gelukkig opgelost.
Aha, dus je had al drivers voor bluetooth geinstalleerd hoewel het niet in de laptop zat?

• -xerox-
XanderDrake schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:31:
[...]

Aha, dus je had al drivers voor bluetooth geinstalleerd hoewel het niet in de laptop zat?
Nee die waren blijkbaar al voorgeïnstalleerd met alle programma's als bluetooth assistent, instellingen ed :/

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

beperking ja.

overigens heb ik nu een 7200.4 500gig disk gekauft voor mn u100, die zou de gevoelsprestatie van de laptop behoorlijk moeten boosten, plus een stuk meer opslagruimte geven, zodat ik nog wat films dr op kan laten staan om onderweg te kijken. de huidige 80 gig schijf geeft belabberde read/write troughput en nog slechtere accestimes, tot op het punt dat de hele laptop dr langzaam van word...

• LEX63
XanderDrake schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:19:
Gezien het ook een MSI Wind is, leek het mij een goed idee om jullie te verblijden met mijn review over de MSI Wind12 U230!

Geweldig klein laptopje, zoals je kan lezen in de review:

Klikkie klikkie
Hehe eindelijk zijn ze van de zwakke atom Processor afgestapt en gebruiken nu ook een AMD Neo x2 L335 dualcore processor. Heel verstandige besluit van MSI.

Intel blijft maar doorgaan met de doorontwikkeling van Atom hij is nu iets sneller geworden 1.8 Ghz maar wel singel core. Ik zelf heb een Acer Ferrari one 200 met een AMD Neo x2 L310 iets tragere processor maar ook snel genoeg voor alles wat ik er mee doe.

De Nieuwe MSI is echt een aanrader.

• -xerox-
@XanderDrake, heb jij al je u230 op je tv aangesloten via een hdmi kabel? Ik zag vandaag bij de action een hdmi kabel voor 3 euro liggen en wilde toch even proberen of ik hiermee beeld krijg :) Ik krijg helaas alleen maar rode en gele kleuren op mijn tv (samsung le32r32b, HDready). Enig idee?

• NeoMe
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 27-10 10:27

NeoMe

#Addict

-xerox- schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:59:
@XanderDrake, heb jij al je u230 op je tv aangesloten via een hdmi kabel? Ik zag vandaag bij de action een hdmi kabel voor 3 euro liggen en wilde toch even proberen of ik hiermee beeld krijg :) Ik krijg helaas alleen maar rode en gele kleuren op mijn tv (samsung le32r32b, HDready). Enig idee?
Ik gebruik twee van die kabels ( laptop + xbox 360 ) en ze doen het prima zonder problemen. Aan de kabels ligt het niet of je hebt net een kapotte getroffen.

Misschien even je videokaart-driver updaten ?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• -xerox-
Stom, had nog helemaal niet mijn videokaart drivers geupdate! Gedaan en dat werkte idd. Kleuren normaal, maar ik probeer nu nog mijn beeldscherm goed op de tv te krijgen. Laptop heeft een resolutie van 1366x786, wanneer ik hem aansluit op de tv schakelt ie automatisch over op 1280x720, maar het beeld 'past' niet en ik vind het bovendien ook niet zo scherp. Frequentie gaat van 60 naar 59 Hz?? Het lukt me alleen om het beeld kloppend te krijgen door wat met de horizontale en verticale schaling te spelen. Op zich geen probleem, maar had het me wat scherpen voorgesteld.

• AliCetin
  • Laatst online: 12:09
Hallo , heb vandaag een gratis medion e1210 gekregen hierop wilde ik windows 7 installeren maar telkens ik wil booten krijg ik een fout melding ... heb al Drie verschillende iso's er op gezet en ook een copy van mn eigen windows dvd erop gezet telkens een fout ... wie kan er helpen ...!!!!

• XanderDrake
-xerox- schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:59:
Helaas heb ik nog geen apparaten die HDMI accepteren dus dat heb ik niet kunnen testen.

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:51
Iemand die toevallig zijn U100 MSI Wind open heeft liggen?
Ik had een universele adapter gekocht voor in de auto.. heb ik die stekker verkeerd om erop gezet, waardoor de polariteit dus verkeerd is |:( Je raadt het al.. dikke rookwolk uit de Wind en dat ding ging uit. Gelukkig werkt hij nog wel, maar laadt hij niet op. Er is een chipje (mosfet?) doorgebrand die vlakbij de connector zit. Zit vlaknaast dat ding waar 100PF op staat. Kan iemand even kijken welke cijfers erop staan? Als het goed is zijn het 3 regels, eerste regel eindigt op AJ en laatste regel eindigt op AS.
Ik heb op internet gezocht, maar kon geen plaatje vinden waarvan de tekst leesbaar is helaas.

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Jimster schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:16:
Iemand die toevallig zijn U100 MSI Wind open heeft liggen?
Ik had een universele adapter gekocht voor in de auto.. heb ik die stekker verkeerd om erop gezet, waardoor de polariteit dus verkeerd is |:( Je raadt het al.. dikke rookwolk uit de Wind en dat ding ging uit. Gelukkig werkt hij nog wel, maar laadt hij niet op. Er is een chipje (mosfet?) doorgebrand die vlakbij de connector zit. Zit vlaknaast dat ding waar 100PF op staat. Kan iemand even kijken welke cijfers erop staan? Als het goed is zijn het 3 regels, eerste regel eindigt op AJ en laatste regel eindigt op AS.
Ik heb op internet gezocht, maar kon geen plaatje vinden waarvan de tekst leesbaar is helaas.
ja, zal zo ff kijken, had je eerder moeten posten, ik had em vanmiddag nog open liggen voor een andere HDD moet eigenlijk een nieuwe kap voor de onderkant, dr zit n scheur bij de vga connector en t schroefje daar is ook door het plastic heen gegaan..
AliCetin schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:40:
Hallo , heb vandaag een gratis medion e1210 gekregen hierop wilde ik windows 7 installeren maar telkens ik wil booten krijg ik een fout melding ... heb al Drie verschillende iso's er op gezet en ook een copy van mn eigen windows dvd erop gezet telkens een fout ... wie kan er helpen ...!!!!
het zou helpen als je ook vertelt wat dr op de foutmelding staat.. ik heb namelijk vanmiddag nog windows 7 op mn u100/e1210 gezet, zonder problemen (alleen ff scrollpad driver en SCM downloaden en alles draait)

• zorak
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16-07 16:27
@XanderDrake

Hoe draait jouw U230 HD video's?

Ik heb nu verschillende 720P video's geprobeerd en ze zijn allemaal houterig of hebben slecht/geen geluid

Draai nu op Win7 Ultimate 64 Bit. Heb CCCP en Klite geprobeerd maar niets schijnt echt te helpen.
CPU gaat door het dak 100%

Benieuwd of jij mij van mijn probleem kunt helpen.

• XanderDrake
zorak schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:06:
@XanderDrake

Hoe draait jouw U230 HD video's?

Ik heb nu verschillende 720P video's geprobeerd en ze zijn allemaal houterig of hebben slecht/geen geluid

Draai nu op Win7 Ultimate 64 Bit. Heb CCCP en Klite geprobeerd maar niets schijnt echt te helpen.
CPU gaat door het dak 100%

Benieuwd of jij mij van mijn probleem kunt helpen.
Je wilt weten hoe bij mij HD films draaien?
Ben ik effe blij dat ik dat visueel kan uitbeelden :P

Ik kan je aanraden om MPC Home Cinema te proberen.

Wel raar trouwens. Normaal moet de CPU al sterk genoeg zijn voor 720p.

• zorak
Ik was eingelijk meer benieuwd naar welke drivers je gebruikt enz eventueel instelling en codec packs :)

Ik heb mede dankzij jouw review de u230 gekocht. :)

Erg vreemd ik krijg deze reply op mij vraag op het MSI support Forum...
http://forum-en.msi.com/index.php?topic=136531.0

[Voor 48% gewijzigd door zorak op 17-03-2010 11:57]

• XanderDrake
zorak schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:54:
Ik was eingelijk meer benieuwd naar welke drivers je gebruikt enz eventueel instelling en codec packs :)

Ik heb mede dankzij jouw review de u230 gekocht. :)

Erg vreemd ik krijg deze reply op mij vraag op het MSI support Forum...
http://forum-en.msi.com/index.php?topic=136531.0
Ik gebruikt de nieuwste 10.3 drivers, maar het filmpje is gemaakt met de Win7 64bit standaard drivers.
Als je MPC Home Cinema gebruikt zou het moeten werken.

Ik ga eens even posten op dat forum, raar figuur...

[Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 17-03-2010 13:04]

• CT
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 06:29

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

XanderDrake schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:43:
[...]

Helaas heb ik nog geen apparaten die HDMI accepteren dus dat heb ik niet kunnen testen.
Voor degene die nog willen weten of de hdmi echt werkt op de U230:

Zelf heb ik al meerdere films gekeken via de hdmi van de laptop (U230).
Standaard zit er al een hdmi-sound driver geinstalleerd (bij me nvidia pc leverde dit allerlei moeilijkheden op) dus alles incl geluid werkt perfect.
Alleen moest ik me tv wel op een alternatieve 'pixel' verhouding zetten, want de uitzending is iets 'kleiner' geschaald dan de tv verwachten, dit is niet het geval bij me nvidia kaart.
maar verder geen rare dingen, gewoon goed beeld (op 1080p).

Alleen zet ik wel de externe (de tv) als hoofdmonitor en het laptop scherm uit, anders hapert alles enorm, en dat heeft niks met de cpu te maken maar ik denk met het videogeheugen of ondersteuning van 2 schermen tegelijk.

• zorak
XanderDrake schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:01:
[...]

Ik gebruikt de nieuwste 10.3 drivers, maar het filmpje is gemaakt met de Win7 64bit standaard drivers.
Als je MPC Home Cinema gebruikt zou het moeten werken.

Ik ga eens even posten op dat forum, raar figuur...
Ik heb nu ook de 10.3 drivers geïnstalleerd en het is er iets beter op geworden, maar mijn CPU draait nog steeds rond de 95%.

Ik maakte al gebruik van de MPC HC versie en dat doe ik nog steeds, kun je eventueel een screenshot mailen van je settings in MPC HC?

Oh en ik ben benieuwd wat onze vriend op het forum te melden heeft ;)

• XanderDrake
zorak schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:34:
Ik heb nu ook de 10.3 drivers geïnstalleerd en het is er iets beter op geworden, maar mijn CPU draait nog steeds rond de 95%.

Ik maakte al gebruik van de MPC HC versie en dat doe ik nog steeds, kun je eventueel een screenshot mailen van je settings in MPC HC?
Raar hoor. Ik was juist blij dat HD min of meer out of the box werkte, ik hoefde niets te doen, naast het installeren van MPC HC. Daarom heb ik helaas geen ander advies voor je...
Vereist de video een of andere exotische codec?
Oh en ik ben benieuwd wat onze vriend op het forum te melden heeft ;)
Die is ondertussen terug gekomen op zn fout :)

• zorak
Okay als je beloofd niet te zullen lachen dan vertel ik je hoe ik het opgelost heb. ;)

Ik probeerde, zonder het te weten, een 1080P filmpje af te spelen....

Ondertussen werkt het dus, bijna, vlekkeloos! :D

• XanderDrake
zorak schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:17:
Okay als je beloofd niet te zullen lachen dan vertel ik je hoe ik het opgelost heb. ;)

Ik probeerde, zonder het te weten, een 1080P filmpje af te spelen....

Ondertussen werkt het dus, bijna, vlekkeloos! :D
Ik snap het niet helemaal, 1080p zou ook moeten werken?

• -xerox-
Pas geleden heb ik aan de rechter rand van het scherm van mijn u200 gemerkt dat er een paar witte strepen (wit door led licht denk ik?) te zien zijn als je onder een schuine hoek naar de overgang van het scherm-behuizing kijkt. Bij induwen van de behuizing worden de strepen/spleten kleiner. Is het scherm aan de binnenkant losgelaten ofzo? Notebook slechts een 1,5 maand in bezit, niks ernstigs mee gebeurd. Probleem stoort niet maar is toch niet netjes. Weet iemand precies wat dit is?

• Lisadr
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 08:07
Weet iemand een Nederlandse leverancier van een witte u230?

Ik kan ze nergens vinden.

GoT, You have to love it!

• MetalRush
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 24-11 14:41

MetalRush

PAS OP, HÈ !

AlexanderB schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:28:
[...]

overigens heb ik nu een 7200.4 500gig disk gekauft voor mn u100, die zou de gevoelsprestatie van de laptop behoorlijk moeten boosten, plus een stuk meer opslagruimte geven, zodat ik nog wat films dr op kan laten staan om onderweg te kijken. de huidige 80 gig schijf geeft belabberde read/write troughput en nog slechtere accestimes, tot op het punt dat de hele laptop dr langzaam van word...
En hoe bevalt deze hdd, Alexander ?
Geval is dat ik zelf nu ook een U100 heb, sinds een ruime week, en mij afvraag of dit een leuke upgrade is.
Zit nu een 160GB hdd in (volgens mij 5400rpm) en 2GB intern geheugen.

Hoe zit het met de warmte ontwikkeling, met dit 7200rpm schijfje ?
Wordt jouw Wind nu merkbaar warmer ?
XanderDrake schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:53:
[...]

Ik snap het niet helemaal, 1080p zou ook moeten werken?
Jups: http://insanelywind.com/w...g_1080p_video_on_MSI_WIND

[Voor 13% gewijzigd door MetalRush op 20-04-2010 17:38. Reden: Aanvulling]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

MetalRush schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:57:
[...]

En hoe bevalt deze hdd, Alexander ?
Geval is dat ik zelf nu ook een U100 heb, sinds een ruime week, en mij afvraag of dit een leuke upgrade is.
Zit nu een 160GB hdd in (volgens mij 5400rpm) en 2GB intern geheugen.

Hoe zit het met de warmte ontwikkeling, met dit 7200rpm schijfje ?
Wordt jouw Wind nu merkbaar warmer ?

[...]

Jups: http://insanelywind.com/w...g_1080p_video_on_MSI_WIND
hij is gevoelsmatig iets sneller, mja, mn windows experience index heeft ie met n 5.9 ook veruit de hoogste score. (de rest zit tussen de 2.0 en 2.9, lol) benchmarks zijn ook veel beter
hij word niet echt warmer, ook gevoelsmatig, niet gemeten.
grootste voordelen zijn dus de hogere snelheid, en "onbeperkt" ruimte, ipv de 80 gig die ik had.

volgende upgrade is 2gb, die 1 zit iets te snel vol.. en een nieuwe kap voor de onderkant, de schroef bij de vga connector is uitgescheurd waardoor het scherm ook los zit (schanier = zelfde schroef)

[Voor 10% gewijzigd door AlexanderB op 20-04-2010 18:41]

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Hmmm, dat is flink balen van die schroef.
Maar als je daar toch mee aan de gang gaat, is dit wellicht ook een leuke upgrade om direct mee te nemen: TouchScreen ! http://cgi.ebay.nl/10-2-M...Nov05?hash=item5d2896aed0
Installatie/demo: http://www.youtube.com/watch?v=Sor_btsSV-s

Eerst maar even een grotere accu en snellere hdd bestellen :)

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

accu heb ik al, 6 uur + 2 uur = handig onderweg :)

jammer dat die panelen zo duur zijn/blijven, ik vind 100 euro nogal wat voor een laptop die nieuw ondertussen minder dan 250 euro kost/waard is..

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Dat laatste ben ik wel met je eens.
Voordeel daarvan is weer dat, mócht het inbouwen mislukken, je niet direct >400 euro af kan schrijven :+
Ik denk er nog even over na... vind het wel een erg hoog Tweakers-gehalte :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Buddyjoe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 30-10 18:09
Hallo,
Zojuist, mede dankzij de uitstekende review van Xanderdrake, een U230 aangeschaft.
Probleem is echter dat de webcam niet wil werken.
Ik blijf de foutmelding ontvangen dat er geen webcam gevonden kan worden.
Iemand suggesties?

Edit fn+f6 deed `m, webcam werkt!

[Voor 7% gewijzigd door Buddyjoe op 05-05-2010 11:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XanderDrake
Buddyjoe schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:20:
Hallo,
Zojuist, mede dankzij de uitstekende review van Xanderdrake, een U230 aangeschaft.
Probleem is echter dat de webcam niet wil werken.
Ik blijf de foutmelding ontvangen dat er geen webcam gevonden kan worden.
Iemand suggesties?

Edit fn+f6 deed `m, webcam werkt!
Ik wilde dat al zeggen ;)

Hoe bevalt hij voor de rest?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Buddyjoe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 30-10 18:09
Ik vind het een perfecte kleine laptop
Ideaal voor mijn doeleinden
Straks even het gamen testen, dual boot met Linux erbij en ik ben nog meer tevreden.

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Ik zit op het moment op een MSI Wind U100, volgens mij zit hier een sentelic touchpad op, terwijl er synaptics drivers geïnstalleerd waren. Maar ik kan ook gewoon prima de sentelic drivers installeren. Ik heb beetje gezocht, maar voor zover ik begrijp kan ik met deze sentelic touchpad dus alleen scrollen met die tapzones? En slidescrollen of multi touch gaat niet lukken met welke drivers dan ook? Want vind scrollen met die tapzones maar irritant en heb liever gewoon multi touch. Op het moment heb ik deze drivers van sentilic erop staan.

• erwin.heukels
  • Laatst online: 05-12-2020
ik heb de U100 al een lange poos (volgens mij ruim 2 jaar) in gebruik en ben erg erg heppy mee!
10x zo snel als de dure HP van de baas die helemaal dicht zit met beveiliging en niet vooruit te branden is.
Ook XP kan nog steeds goed meekomen en dus een perfecte metgezel die zelfs de prive PC overbodig heeft gemaakt...

nu alleen maar 1 probleem.... de batterij geeft af-en-toe kuren. Weet niet precies wat het is, maar zo af-en-toe valt de netbook midden in je werk zomaar uit. Meestal gaat dit met een harde 'tik'. als je dan weer opnieuw opstart heeft de batterij nog meer dan genoeg spanning, dus klinkt alsof het contact kort losgeschoten is geweest of dat er ergens een spanningsbeveiliger is ingesprongen die de netbook hard heeft uitgezet om tegen schade te beschermen.

vreemde is dan overigens dat bij het booten de wireless hardwarematig uitstaat. Kwestie van paar keer Fn-F11 en hij draait weer als een zonnetje...

moet ik het probleem in de batterij zoeken? nieuwe is niet echt goedkoop... iemand enig idee wat ik kan controleren?

one life, live it!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

erwin.heukels schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 07:33:
ik heb de U100 al een lange poos (volgens mij ruim 2 jaar) in gebruik en ben erg erg heppy mee!
10x zo snel als de dure HP van de baas die helemaal dicht zit met beveiliging en niet vooruit te branden is.
Ook XP kan nog steeds goed meekomen en dus een perfecte metgezel die zelfs de prive PC overbodig heeft gemaakt...

nu alleen maar 1 probleem.... de batterij geeft af-en-toe kuren. Weet niet precies wat het is, maar zo af-en-toe valt de netbook midden in je werk zomaar uit. Meestal gaat dit met een harde 'tik'. als je dan weer opnieuw opstart heeft de batterij nog meer dan genoeg spanning, dus klinkt alsof het contact kort losgeschoten is geweest of dat er ergens een spanningsbeveiliger is ingesprongen die de netbook hard heeft uitgezet om tegen schade te beschermen.

vreemde is dan overigens dat bij het booten de wireless hardwarematig uitstaat. Kwestie van paar keer Fn-F11 en hij draait weer als een zonnetje...

moet ik het probleem in de batterij zoeken? nieuwe is niet echt goedkoop... iemand enig idee wat ik kan controleren?
Nou als je van snelheid houdt moet je OSX eens installeren. Gebruik het nu op een U90 en bevalt perfect. Wireless kan je toch in de bios aan en uitzetten?

• erwin.heukels
OgWok schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 08:56:
[...]

Nou als je van snelheid houdt moet je OSX eens installeren. Gebruik het nu op een U90 en bevalt perfect. Wireless kan je toch in de bios aan en uitzetten?
heb geen probleem met aan/uit zetten, maar meer dat de laptop in zijn geheel uitvalt. bij opnieuw opstarten blijkt wireless dan disabled te zijn (is niet het geval bij een reguliere restart of shutdown en opstarten, enkel wanneer hij onverwachts uitvalt). aanzetten is het probleem niet... kwestie van Fn-F11 en wireless doet het weer prima...

vraag is dus hoe ik kan voorkomen dat de laptop onverwachts uitvalt? Dit gebeurt namelijk alleen maar op batterij (dus zonder netsnoer/adapter aan te sluiten)....

one life, live it!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

erwin.heukels schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:43:
[...]

heb geen probleem met aan/uit zetten, maar meer dat de laptop in zijn geheel uitvalt. bij opnieuw opstarten blijkt wireless dan disabled te zijn (is niet het geval bij een reguliere restart of shutdown en opstarten, enkel wanneer hij onverwachts uitvalt). aanzetten is het probleem niet... kwestie van Fn-F11 en wireless doet het weer prima...

vraag is dus hoe ik kan voorkomen dat de laptop onverwachts uitvalt? Dit gebeurt namelijk alleen maar op batterij (dus zonder netsnoer/adapter aan te sluiten)....
Voor de U90 had ik bij Medion in Duitsland een grotere accu voor € 52,-- zie verder terug in dit topic. Als ik me niet vergis past die ook in de U100

• erwin.heukels
OgWok schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:55:
[...]

Voor de U90 had ik bij Medion in Duitsland een grotere accu voor € 52,-- zie verder terug in dit topic. Als ik me niet vergis past die ook in de U100
dank voor de tip. 52,- is nog steeds niet goedkoop voor een netbookje die maar een paar honderd euri kost tegenwoordig... voor 250,- heb je al een nieuwere met snellere processor, dus....

het vreemde is alleen dat de accu het best nog wel een paar uur uithoudt.... is alleen dat hij zo af-en-toe onverwachts uitvalt. Kan ook een kwestie zijn dat hij op de een-of-andere-manier even het contact verliest en dan dus spontaan stilvalt... of er schiet de een-of-andere beveiliging in werking? niemand met eenzelfde ervaring?

one life, live it!

• AvWijk
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 02:23
Sinds een paar dagen zeer tevreden met een U100 via V&A. Weet iemand van jullie hoe ze bijvoorbeeld hier de achterkant zo strak hebben gekregen (los gezien van het Apple logo). Aceton?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

AvWijk schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:29:
Sinds een paar dagen zeer tevreden met een U100 via V&A. Weet iemand van jullie hoe ze bijvoorbeeld hier de achterkant zo strak hebben gekregen (los gezien van het Apple logo). Aceton?

[afbeelding]
Met aceton verpest je het direkt; veel te agressief. Je kan het polijsten met bv. zilverpoets. Is een hoop werk, maar wordt wel mooi

• Tuxie
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 08:50

Tuxie

En WeL nU!

Even een kleine kick: Mijn scherm van mijn Akoya E1210 is kaduuk. Ik heb al even op internet lopen snuffelen, maar ik kom niet goedkoop aan een replacement screen (zit telkens incl. verzenden rond de 90 euro). Heeft iemand van jullie een tip of adresje, want anders ga ik een nieuwe halen...

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

damn, vandaag nieuw reepje ram dr in gedaan (kingston 2gb ddr2 800 cl5) en nu geeft ie geen beeld meer (boot niet meer?) ook niet toen ik t originele reepje terug dr in zette.. iemand nog een idee? of is mn laptop na meer dan 2 jaar trouwe dienst, spontaan overleden?

• W00fer
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Ik heb een Medion E1210 MD96888 gekocht. Bios 1.0B erop gezet net.
Kan het zijn dat de fan vaker aanslaat?

Bios bij kopen was 1.08. Wifi met die bios was niet erg super. Batterijtijd is nu ook beter.

• erwin.heukels
Ik ben nog steeds super happy met mijn MSI U100, alleen loopt de harde schijf iedere keer vol.

wil dus graag een upgrade gaan doen en heb hier al veel video's over gelegen hoe dit te doen. toch heb ik nog een paar praktische vragen:

1. tot hoeveel Gb kan de U100 aan? ik heb ergens gelezen max 320Gb, dus dan wordt het de
http://tweakers.net/pricewatch/168112/western-digital-scorpio-blue-wd3200bevt-320gb-sata-300-8mb-5400rpm.html
Maar voor paar euro extra heb je nog meer Gb's, zoals de 500Gb voor nog geen 10,- extra:
http://tweakers.net/price...sata-300-8mb-5400rpm.html

2. nu wil ik eigenlijk gewoon met XP blijven werken zoals origineel meegeleverd was, inclusief alle standaard-drivers etc. Is het op een eenvoudige manier mogelijk om voor het monteren van de nieuwe harde schijf de rescue-partitie van de oude schijf op de nieuwe te zetten en bij boot een automatische re-install te doen?

one life, live it!

• TMoose
  • Laatst online: 30-11 21:38

TMoose

Mooooooose !!

Je kunt gewoon een image van de rescue-partitie maken, en die op je nieuwe schijf zetten. Volgens mij moet het gewoon de 2e partitie op de schijf zijn, dan werkt de restore zoals het hoort. Ik heb de rescue-partitie nog ergens op een DVDtje gearchiveerd, voor als ik de laptop nog eens wil verkopen. Momenteel gaat de laptop als een speer met 2 GB en een 30GB SSD :)

Tevo Tarantuls & Anycubic Photon

• W00fer
  • Niet online
Als ik de rescue partitie vanaf een dvd boot, recovert hij dan de laptop?
Ik wil eigenlijk gewoon een slipstream maken met nLite van de recovery partitie. kan dat?

• DeNachtwacht
Waarom zou je dat in godsnaam willen. De resolutie van de U100 is 1024x600 dus zelfs een 720p film (1280x720) is eigenlijk al te groot voor het scherm en wordt dus gecropped.

• TMoose
  • Laatst online: 30-11 21:38

TMoose

Mooooooose !!

W00fer schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:24:
Als ik de rescue partitie vanaf een dvd boot, recovert hij dan de laptop?
Ik wil eigenlijk gewoon een slipstream maken met nLite van de recovery partitie. kan dat?
De recovery formatteerd en herstelt de eerste partitie van de schijf waarop de recoverypartitie(als 2e) staat. Dus je zult minimaal wat aan moeten passen om vanaf DVD te kunnen recoveren. Wellicht is booten met een linux cd, en de recoverypartitie terugzetten een gemakkelijkere optie. Daarna gewoon recoveren.

Tevo Tarantuls & Anycubic Photon

• Razzmatazz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 06-09 23:02
Voor het geval een andere Tweaker van plan is dit te ondernemen hier een heads-up.

Ik heb onlangs een OCZ Vertex Plus 60GB gekocht voor mijn U100 (type N011). Op het eerste gezicht leek alles perfect te werken: de BIOS herkent de drive netjes, en ook de Windows 7 installatie ziet de drive. Maar uiteindelijk krijg ik helemaal aan het einde van de installatie de volgende melding:

"Windows Setup could not configure windows to run on this computer's hardware."

Na wat heen-en-weer gemail met MSI notebook support is de conclusie dat dit probleem niet zomaar te verhelpen is, en MSI geen fix/BIOS/patch/driver uit gaat brengen om dat te verhelpen. Ik heb uiteindelijk de drive dan ook weer geretourneerd. Dikke pech dus, want het leek zo'n goeie match...

Ik heb het enkel geprobeerd met Windows 7 Professional N (32bit). Wellicht dat dit probleem zich met Windows XP niet voordoet, maar ik zou er niet op gokken. Ook is er een kans dat het een hardwareprobleem is van mijn U100, maar dat blijkt nergens anders uit. Ook heb ik nergens een melding gevonden van iemand die deze combinatie wel werkend had.

• XanderDrake
Hmmm, ik hoop dat ik met mijn Wind12 toch iets meer mazzel zal hebben!

• W00fer
  • Niet online
TMoose schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:39:
[...]

De recovery formatteerd en herstelt de eerste partitie van de schijf waarop de recoverypartitie(als 2e) staat. Dus je zult minimaal wat aan moeten passen om vanaf DVD te kunnen recoveren. Wellicht is booten met een linux cd, en de recoverypartitie terugzetten een gemakkelijkere optie. Daarna gewoon recoveren.
Het kan niet, ik heb het op een andere pc uitgeprobeerd. Als je de recovery CD's slipstreamd (die meestal beveiligd zijn met een password) en dan door nLite heenhaalt, vervolgens installeert blijft hij hangen op de in te voeren key. Sowieso is de key onderop je laptop een OEM key, en werkt hij niet samen met de Retail schijven (nLite maakt als het ware retail schijven aan). Het verschil zit hem in dat een versie vanaf je recovery partitie of vanaf een recovery CD je cd-key uit de BIOS (een andere key, die je met Magicjellybean keyfinder kunt achterhalen) bij installatie, en niet vanaf je sticker van je laptop.

[Voor 3% gewijzigd door W00fer op 23-02-2012 18:23]

• JME
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:58

JME

zeg maar Jamie

Doordat ik de netbook altijd op dezelfde manier in een tas stop en er weer uithaal, waarbij ik hem dus altijd op dezelfde plaats vastpak, zijn twee karakters van de productcodesticker niet meer leesbaar. Zijn die nog te achterhalen of kan ik daarvoor MS bellen?
Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee