☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
een cheape 4200 rpm schijf die zo traag is als wat..
Bij USB harde schijven maakt de snelheid niet zo veel uit, is toch maar maximaal 30Mb/s.AlexanderB schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:14:
echter weet je bij die goedkope aanbiedingen niet precies wat je krijgt..
een cheape 4200 rpm schijf die zo traag is als wat..
Verwijderd
Is deze schijf van mindere kwaliteit dan de huidige?
Ik raadt iedereen aan om later vandaag als de final uit is deze zeker te proberen! Uitermate simpele install via USB stick: https://wiki.ubuntu.com/MobileTeam/Mobile/HowTo/ImageWriting
waarschijnlijk net zo goedkoop ook..
Bios Update E1210 Akoya Mini Notebook
22.04.2009 - Ver: 1.0B
Aantal downloads 57671
lijkt mij een beetje veel downloads in 1 dag... en ik meen me te herinneren dat ik versie 1.0B al een paar maanden draai.
Wie weet of het inderdaad om een nieuwe firmware gaat of dat ze alleen de datum vernieuwd hebben?
Ik ben alleen niet zo blij met die partitionering... Bij zo'n kleine harde-schijf van 160 Gb vind ik partities niet noodzakelijk. Ben daarom zeer geneigd om XP er helemaal opnieuw op te gooien op één partitie, alleen dan op mijn manier (en dat moet dus met nlite heb ik al gelezen). Ik weet dat ik dan niet meer kan restoren vanaf de HD, maar heb altijd de recovery-CD's nog.
Hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Hebben jullie het standaard zo gelaten? Ik begrijp dat de restore-functionaliteit op de D-schijf zit?!
nlite is niet perse nodig, de standaard xp installatie draait prima, zelfs windows 7 draait uitstekend (met aero enzo aan)
De intel hardware is bijna perfect voor gebruik met OSX. Als je OSX erop zet, zou ik je aanbevelen de wireless kaart te vervangen door een native ondersteunde versie (ebay!) , alhoewel de realtek die erin zit echt prima is met de goede drivers.Servor schreef op maandag 13 april 2009 @ 14:07:
Hoe is de snelheid van OSX op zo'n Wind? Qua opstarten en werken dus? En werkt alles out of the box of heb je nog hardware moeten vervangen?
Een giegje geheugen erbij mag ook wel, maar hoeft niet.
Heel veel ondersteuning voor het installeren vind je hier :
http://forums.msiwind.net...il-usb-install-t9642.html
Een makkelijkere manier is het installeren met de WindOSX86.iso distributie, maar dan heb je geen 'retail' installatie.
woei!
Daar mijn Dell computer weg is voor reparatie en ik absoluut niet zonder computer kan ben ik ook de trotse bezitter van een MSI U100 notebook. Alleen heb ik de 160 GB harddisk gekloond en vervangen voor een 500GB WD5000BEVT in plaats van de WD1600BEVT . Deze harddisk is niet alleen groter met ook iets sneller.
Wat mijn opvalt is dat de specificaties inmiddels wel zijn verbeterd. Zo heeft mijn notebook 2 GB geheugen, 6 cel accu, en WIFI B,G,N Bleutooth 2.1.
Ben positief over deze notebook, Het scherm is helder, de accu gaat bijna 5 uur mee, op de cursor toetsen na is het een lekker toetsenbord. De atom processor is wel ok, lekker zuinig.
Alleen grootste ergenis is de tocht wel trage Intell 945 video+chipset. Films met een hogere resolutie bekijken dan 800 x 600 levert een schokkend beeld op. Er zijn toch wel betere chipset 's.
Verder vind ik de USB poorten links wel erg dicht naast elkaar zitten, als er een stick in zit kan er geen usb kabel meer bij.
Mijn eerste vraag is, of de prestaties van het video gedeelte te verbeteren zijn, door over klokken of iets dergelijks zodat ook hogere resolutie films bekeken kunnen worden.
Verwijderd
Je hebt alleen CCCP en Coreavc nodig.
For CCCP + CoreAVC install like this;
Install CCCP, shouldn't need to change any defaults (apart from maybe; play format x, y, z in Media Player Classic).
Install CoreAVC but DON'T install Haali Media Splitter (you'll be using the copy that came with CCCP).
Go to the CCCP settings app and untick h264 on the first page (under ffdshow). Then click next and apply.
Bedankt voor je reactie,
Ik gebruik K-Lite mega codec pack waar o,a, clasic media player in zit, verder gebruik ik VLC player 9.9. Ik kan bijna alles afspelen alleen met sommige films heeft deze computer gewoon moeite. Vooral als resolutie wat hoger word.
Kijk ook TV met digitenne heb een Anysee E30PLUS zie Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic
Moet wel alles afsluiten anders geeft dit ook problemen.
Al bij al ben ik toch wel blij met dit netbookje.
Kijk wel al reikhalzend uit naar de volgende generatie netbooks waar een dual core ATOM 330 processor in zit en een nVidia chipset die veel beter presteert en ook nog eens de helft aan energie gebruikt .
voorlopig moet ik het even met deze netbook doen.
Ben al aan het kleinere scherm gewend.
[ Voor 5% gewijzigd door LEX63 op 28-04-2009 05:04 ]
De videokaart overclocken kan zeker, ook al een paar keer genoemd in deze thread. Kijk maar naar GMABooster (www.gmabooster.com) die kan de kaart van 166mhz naar 400Mhz overklokken. Je haalt dan een redelijke winst eruit. En samen met de turbo functie van de laatste bios is je netbookje dan een stuk sneller. Ik game er af en toe ook mee nuajpeetoom schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:38:
Hallo allemaal.
Daar mijn Dell computer weg is voor reparatie en ik absoluut niet zonder computer kan ben ik ook de trotse bezitter van een MSI U100 notebook. Alleen heb ik de 160 GB harddisk gekloond en vervangen voor een 500GB WD5000BEVT in plaats van de WD1600BEVT . Deze harddisk is niet alleen groter met ook iets sneller.
Wat mijn opvalt is dat de specificaties inmiddels wel zijn verbeterd. Zo heeft mijn notebook 2 GB geheugen, 6 cel accu, en WIFI B,G,N Bleutooth 2.1.
Ben positief over deze notebook, Het scherm is helder, de accu gaat bijna 5 uur mee, op de cursor toetsen na is het een lekker toetsenbord. De atom processor is wel ok, lekker zuinig.
Alleen grootste ergenis is de tocht wel trage Intell 945 video+chipset. Films met een hogere resolutie bekijken dan 800 x 600 levert een schokkend beeld op. Er zijn toch wel betere chipset 's.
Verder vind ik de USB poorten links wel erg dicht naast elkaar zitten, als er een stick in zit kan er geen usb kabel meer bij.
Mijn eerste vraag is, of de prestaties van het video gedeelte te verbeteren zijn, door over klokken of iets dergelijks zodat ook hogere resolutie films bekeken kunnen worden.
Wèh zedde gij??
Verwijderd
Daarnaast loop ik tegen het volgende op: op pagina's als bijv nederland.fm lukt het mij maar niet om de radioplayer aan het werk te krijgen (WM laat alleen maar 'Gereed' zien). Zie ik iets over het hoofd, dit moet toch mogelijk zijn?
Alvast bedankt voor enig advies, karstvdw
Verwijderd
Op die van mij (gisteren aangeschaft) zit dat gewoon onder Fn+F11 (2x intoetsen)-SambaL- schreef op donderdag 30 april 2009 @ 09:45:
Of ik ben net wakker of het is gewoon heel moeilijk te vinden. Ik wil Bluetooth activeren op mijn pas aangeschafte U100-027 , waar ik verder absoluut tevreden mee ben tot dusver , maar waar zit die schakelaar dan toch? Geen (schuif)switch, geen FN combi toets, waar zit dat ding verstopt?
Ik dacht er nog aan maar het leek me sterk en wilde het dus ook niet proberen omdat ik bang was mijn verbinding te verliezen. Nou ja, bedankt in ieder geval. =)
Wat betreft jouw probleem; ik had direct een verbinding in de player met een station. Beide geprobeerd in IE en Chrome. Gebruik jij wellicht een andere browser waarvoor je de player handmatig zou moeten installeren?
On a side note. Ik vind mijn wireless verbinding achteruit gegaan na een driver update. Hij valt vaker weg dan met de standaard geïnstalleerde driver.
[ Voor 0% gewijzigd door -SambaL- op 30-04-2009 12:42 . Reden: aanpassing ]
Verwijderd
ik heb 'n restore-disc bij m'n U100 gekregen...Vads schreef op donderdag 30 april 2009 @ 16:38:
Waarmee hebben jullie een backup (volledige image) gemaakt van de MSI op een USB-key, zodat in geval van problemen je het hele systeem kunt restoren?
Verwijderd
Iemand hier bekend mee? Het ligt volgens mij niet aan m'n settings, zou er iets met de accu kunnen zijn?
Wat kan deze Bios meer? Overklokken of stabieler? Die van mij loopt uiterst stabiel.Vads schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 01:31:
Heb vandaag mijn MSI Wind U100 049EU gehaald; echt leuk dingetje!
Ik ben alleen niet zo blij met die partitionering... Bij zo'n kleine harde-schijf van 160 Gb vind ik partities niet noodzakelijk. Ben daarom zeer geneigd om XP er helemaal opnieuw op te gooien op één partitie, alleen dan op mijn manier (en dat moet dus met nlite heb ik al gelezen). Ik weet dat ik dan niet meer kan restoren vanaf de HD, maar heb altijd de recovery-CD's nog.
Hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Hebben jullie het standaard zo gelaten? Ik begrijp dat de restore-functionaliteit op de D-schijf zit?!
Graag reactie!
Verwijderd
Maar dit is (als 't goed is) een nieuwe accu: heb hem afgelopen woensdag bij Paradigit gekocht...tedkroon schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:14:
Ik denk aan een slechte accu!! De spanning klapt in mekaar met als gevolg dat hij onder de drempel waarde komt. Nieuwe accu en hij is weer fris!!
Hij heeft het ook niet over eeen oude/lege accu maar een slechte accu. Kan gewoon een productiefout zijn. Ik zou er mee terug gaan en een nieuwe eisen. Je zit nog binnen je 7 dagen na aankoop, dus dan moeten ze het gewoon omruilen of repareren zonder gedoe. tipje: consuwijzer, lees je rechten en zeg dat lekker hard tegen hen, daar hebben ze meestal niks op terug.Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 07:15:
[...]
Maar dit is (als 't goed is) een nieuwe accu: heb hem afgelopen woensdag bij Paradigit gekocht...
[ Voor 22% gewijzigd door Havocnl op 02-05-2009 18:01 ]
Wèh zedde gij??
Ze hebben in de winkel nu trouwens ook de verkoop voorwaarden op A4 liggen, verstandig dat je die even doorneemt om te weten waar je wel en niet recht op hebt in zulk soort gevallen.
Ik ben zelf uiteindelijk een beetje teleurgesteld over de resultaten op het gebied van video playback. Stotterend beeld bij 720p playback kon ik nog wel inkomen, maar op het moment dat het ook allemaal niet zo lekker wilde bij het afspelen van de gemiddelde streaming video (bijv. Gamekings.tv) kwam dat toch even aan als een domper. Nu moet ik zeggen dat ik alleen tijdens het gebruik op de accu was, wanneer hij op netspanning hangt loopt het prima. Maar toch, ik wil toch ook onderweg wel eens een video'tje kunnen checken zonder gehaper. Beetje jammer dus. Ik had al wel vernomen dat de gebruikte chipset niet zo denderend bleek, maar dit had ik niet verwacht.
Ik ga nog wel even proberen wat codec packs te installeren, kijken of dat iets van een verschil maakt, en aan de slag met de aanbevolen GMABooster, eens zien wat dat voor de chipset kan betekenen.
Het over klokken van Atom heeft trouwens wel iets gedaan voor de FPS, dat is dan wel weer nice van MSI, echter is dat helaas alleen te gebruiken wanneer je aan het netstroom hangt.
Heb de U100 ook vandaag gekocht, maar heb problemen met het draadloze thuisnetwerk.
De Sitecom XR 300n router doet het prima met de andere 2 thuislaptops, maar op de u100 #$%#$@^
Wat heb ik al gedaan?
- drivers opnieuw geinstalleerd (heb de Ralink, dus nu driver 1.4.2.0)
- stroombesparende modus op CAM gezet
- adhoc ondersteuning 802.11n op inschakelen gezet
maar toch vliegt de verbinding er iedere keer weer opnieuw uit...@#$%@#$%
Hij roept dingen als:
- windows kan geen certificaat vinden aan de hand waarvan .... (overigens werkt internet dan wel even)
- later gooit hij de verbinding er alsnog uit
HELP.... Ben alweer ruim 2 uur bezig....

one life, live it!
Bekend probleem. Je moet als powerprogramma voor always on kiezen en het is gefixed.-SambaL- schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:37:
Ik ben zelf uiteindelijk een beetje teleurgesteld over de resultaten op het gebied van video playback. Stotterend beeld bij 720p playback kon ik nog wel inkomen, maar op het moment dat het ook allemaal niet zo lekker wilde bij het afspelen van de gemiddelde streaming video (bijv. Gamekings.tv) kwam dat toch even aan als een domper. Nu moet ik zeggen dat ik alleen tijdens het gebruik op de accu was, wanneer hij op netspanning hangt loopt het prima. Maar toch, ik wil toch ook onderweg wel eens een video'tje kunnen checken zonder gehaper.
De MSI schakeld bij accugebruik automatisch over op een één of ander zuiniger programma. Volgensmij ergens tussen ecomode en volwaardig gebruik in.
[ Voor 41% gewijzigd door directjohan op 03-05-2009 12:34 ]
Er staat een tooltje en een recentere driver op de msiwebsite. In mindere mate blijft het probleem bestaan, ik ben er tenminste niet helemaal van af gekomen. Bios update schijnt ook te helpen, maar daar heb ik zelf geen gebruik van gemaakt.
edit: Ook een sitecom router hier
[ Voor 5% gewijzigd door directjohan op 03-05-2009 12:58 ]
Een usb-dock met daarin een dvd writer en aansluiting voor sata harddisk en er zit een cooling fan op.
Het hele device wordt onder de netbook geplaatst.
http://www.engadget.com/2...tbook-a-greater-sense-of/
http://www.century.co.jp/products/pc/supply/cnbsbkodd.html
Verwijderd
Ze deden er totaal niet moeilijk over: er werd een andere doos geopend en de accu gewisseld. Met de oude accu (had nog zo'n 30%) geprobeerd die andere U100 op te starten maar na 15sec sloeg-ie toch weer af: inderdaad een kapotte accu.-SambaL- schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:37:
Even terug naar de Para en het probleem voorleggen, dan kunnen ze het probleem zelf ondervinden en met een beetje geluk ruilen ze de boel dan voor je om. Je hebt hem tenslotte net een week, toch.
Ze hebben in de winkel nu trouwens ook de verkoop voorwaarden op A4 liggen, verstandig dat je die even doorneemt om te weten waar je wel en niet recht op hebt in zulk soort gevallen.
Heb gisteren thuis met de nieuwe accu kunnen werken tot onder de 10%. Zal vanmiddag nog eens alleen op de accu draaien, maar volgens doet deze het wèl!
Heb niets hoeven te tekenen ofzo, stond binnen 5 minuten weer buiten.
Paradigit Maastricht: bedankt voor de goede service!
Vreemd probleem.. Heb hier een U90 met een Realtek RTL8187SE en een Linksys Wap en de verbinding is prima. Heb het oa. getest met het kijken van een (Xvid) film die op een gedeelde map op de U90 staat. Het os is OSX.directjohan schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:38:
[...]
Er staat een tooltje en een recentere driver op de msiwebsite. In mindere mate blijft het probleem bestaan, ik ben er tenminste niet helemaal van af gekomen. Bios update schijnt ook te helpen, maar daar heb ik zelf geen gebruik van gemaakt.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
ben even naar de mediamarkt heen-en-weer gereden. top service!directjohan schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:38:
[...]
Blijkt dat ik een 'vinkje' moest uitzetten... (IEEE 802.1X-verificatie voor dit netwerk inschakelen)
vervolgens dus geen centje pijn meer!
one life, live it!
De aanhechting met de computer van deze notebook kan ik ook niet echt super noemen, Zeker als je net als ik een 6 cel 4400mha accu hebt. Fijn dat ze niet moeilijk deden en de accu gratis omruilde.Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:40:
Nu heb ik het volgende probleem: wanneer m'n batterij zo rond de 45% zit, wordt mijn systeem uitgeschakeld en pas wanneer ik hem weer aan de stroom hang, krijg ik hem weer opgestart.
Iemand hier bekend mee? Het ligt volgens mij niet aan m'n settings, zou er iets met de accu kunnen zijn?
Heb ook geklooi gehad omdat de accu niet goed vast zat en ineens de computer uit was. Heb betere montage systemen gezien. Als bij de msi wind een accu monteert goed luisteren of je een klik hoort.
[ Voor 15% gewijzigd door LEX63 op 04-05-2009 10:34 ]
Nu is mijn vraag welke accu ik het best qua prijs/kwaliteitverhouding kan kopen. Via de medionshop kan je voor 59 euro de 5200 mAh accu krijgen. Is dit een goede deal of kan ik beter ergens anders een 6600 oid halen die meer batterij levert voor het geld dat je betaalt?
Andere vraag: volgens de geruchten gebruikt de nieuwe ubuntu netbook remix 9.04 flink wat meer batterij dan xp. Nu vroeg ik mij af of er toevallig ook OS'en zijn die specifiek voor laag energiegebruik gemaakt zijn... linux of bijv. een speciale xp lite versie. Kan iemand me hier meer info over geven?
Bvd
youtube.com/@hisrep
ik heb mijn D schijf destijds geformatteerd maar hoe kan ik nu -zonder de originele medion bestanden terug te zetten- een bios flash naar 1.0B doen? En: is deze bios flash nuttig?
youtube.com/@hisrep
-accuduur is verbeterd (2u en 30 minuten op volle accu met WiFi aan, ipv 2u)
-WiFi ontvangst is een stuk beter.
Best een aanrader dus
Ik heb nog een vraagje ook: weet iemand toevallig een lijst met wat voor hardware exact in de akoya zit? ik wil even een lijstje met driver updates maken, is wellicht ook handig voor de OP. Ik ben zelf niet zo'n fan van tooltjes als DriverMax, ik doe het liever handmatig vandaar.
Bvd!
youtube.com/@hisrep
Is versie 1.0B nieuwer (en beter) dan versie 1.09?!HetWonder schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:28:
Even een kleine update, ik heb vanmiddag op mijn Akoya E1210 het bios geflashed naar 1.0B en merk best fijne verbeteringen:
-accuduur is verbeterd (2u en 30 minuten op volle accu met WiFi aan, ipv 2u)
-WiFi ontvangst is een stuk beter.
Best een aanrader dus
Ik heb nog een vraagje ook: weet iemand toevallig een lijst met wat voor hardware exact in de akoya zit? ik wil even een lijstje met driver updates maken, is wellicht ook handig voor de OP. Ik ben zelf niet zo'n fan van tooltjes als DriverMax, ik doe het liever handmatig vandaar.
Bvd!
Ontvang hoop ik morgen een 5200mAh accu die ik heb besteld heb bij medionshop. K laat hier nog wel even horen hoe lang die het volhoudt.
youtube.com/@hisrep
Hij geeft al min of meer 2 uur aan dat ik er totaal 6 uur mee ga kunnen werken. Ben benieuwd of hij dit gaat redden maar het valt me tot nu toe alles mee
youtube.com/@hisrep
1.09 zit ook op mijn U100-049EU. Tenminste, in het main setup scherm staat:Vads schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:19:
Is versie 1.0B nieuwer (en beter) dan versie 1.09?!
BIOS Version EN0111MS Ver.109
Build Date 10/06/2008 15:48:00
Iemand met ervaring met het verschil tussen deze bios en versie 1.0B? Mijn draadloze ontvangst is niet zo heel geweldig, dus als die erop vooruit zou gaan zou dat erg prettig zijn!
youtube.com/@hisrep
ja en nee...HetWonder schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 21:36:
Voor de duidelijkheid; ik heb wel de Medion Akoya, ik weet niet of dit bios overeenkomt met die van MSI maar ze noemen het bij Medion inmiddels hetzelfde.
bios van de een kan op de andere, maar je zult wel wat dingen moeten instellen na het flashen van je bios. (msi heeft namelijk onboard memory, die zul je in het bios uit moeten schakelen (door escape in te houden tijdens het indrukken van de powerknop na het flashen)) verder heeft het msi bios support voor overclocken met de fn-f10 hotkey, en dat van medion had/heeft dat niet.. (dus daarom heeft het zin om msi bios op de medion te zetten)
Anyway, kennelijk hebben jullie er verstand van: is het nou wel of niet verstandig om de 1.0B erop te zetten als je MSI is geleverd met 1.09? Reden voor de wil om te flashen is de draadloze ontvangst die van mij wel wat beter zou mogen zijn. Maar die "B" klinkt zo beta, en 1.0 klinkt ook lager dan 1.09. De build date van de 1.0B is dan weer wel nieuwer. Echt logisch klinkt het allemaal niet...
1.0B staat voor 1.10 (0B is hexadecimaal voor 10)JME schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 09:29:
Die 1.0B die ik op mijn MSI zou installeren, is de 1.0B die op de MSI-site staat. Zal dus wel loslopen, maar dank voor de waarschuwing!
Anyway, kennelijk hebben jullie er verstand van: is het nou wel of niet verstandig om de 1.0B erop te zetten als je MSI is geleverd met 1.09? Reden voor de wil om te flashen is de draadloze ontvangst die van mij wel wat beter zou mogen zijn. Maar die "B" klinkt zo beta, en 1.0 klinkt ook lager dan 1.09. De build date van de 1.0B is dan weer wel nieuwer. Echt logisch klinkt het allemaal niet...
youtube.com/@hisrep
flink boven mijn verwachting iig.
youtube.com/@hisrep
Even voor de goede orde, dit is de Medion Li-ion accu voor netbook E1210 en die past/kan ook in de Wind U100?HetWonder schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:59:
Kleine update; de 5200mAh batterij van de medionshop is wel een aanrader.
(dat ik het niet voor niets aanschaf)
Of past de 5200 ook in de U90 ??Randomcybrarian schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:23:
[...]
Even voor de goede orde, dit is de Medion Li-ion accu voor netbook E1210 en die past/kan ook in de Wind U100?
(dat ik het niet voor niets aanschaf)
Ik zou ze voor de zekerheid gewoon even mailen.
youtube.com/@hisrep
Dit is de laatste overweging die ik nog dien te maken t.o.v. de Asus EEE PC 901 (A).
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Wanneer je er constant film mee kijkt houdt ie het ongeveer 4.5 uur vol.
Zonder wifi weet ik eigenlijk niet.. Zal wel richting de 7.5 uur gaan denk ik?
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
mmmmm heximaal is 0A of wat jij zegt A 10 en B gewoon 11.HetWonder schreef op zondag 10 mei 2009 @ 02:02:
[...]
1.0B staat voor 1.10 (0B is hexadecimaal voor 10)
0123456789 A B C D E F hexi
0123456789 10 11 12 13 14 15 decimaal
gr. je kan het met de rekenmachine van windows controleren dan even op wetenschappelijk zetten.
Verwijderd
zelfs de accu fan LG X110 past ahahha is ook een msi clone maar wel anders.AlexanderB schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:49:
1210 = u100, dat past.. u90 weet ik niet.
Verwijderd
MSI Wind U100-049EU: € 288,-
Correct.JunkieXP schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:58:
En standaard zit i het 049EU model dus de 4400 neem ik aan?

Snap niet helemaal waar ze bij Medion mee bezig zijn; accu is wel voordelig euro 59......
Hoeveel zwaarder is deze eigenlijk dan de 6Cell, 4400MAh
Of bedoel je in grammen?
[ Voor 4% gewijzigd door JME op 14-05-2009 11:25 ]
Precies, bedoelde in grammen, ik hoef niet op de procent de toenname van de Accu Capaciteit te weten, toch bedankt want het ziet er interessanter uit dan verwacht (bijna 20%)JME schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:25:
(5200-4400)/4400*100%=18,18% zwaarder ;-)
Of bedoel je in grammen?
[ Voor 3% gewijzigd door JunkieXP op 14-05-2009 11:40 ]
Ik heb sinds afgelopen dinsdag de MSI Wind U100-049EU (inclusief 4400Mah accu). Eerlijk gezegd vind ik deze accu behoorlijk zwaar qua gewicht. De Accu steekt er een stukje onderuit waardoor de Wind er een stuk dikker en ook een beetje topzwaar van wordt.JunkieXP schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:53:
Wel echt jammer dat deze 5200Mah niet bij de Wind werd meegeleverd. Wil eigenlijk stiekem alles er aan doen om in de buurt te komen van de Accu duur EEE 901, maja dan is een 6600Mah accu wel aan te raden =P.
Hoeveel zwaarder is deze eigenlijk dan de 6Cell, 4400MAh
Mijn eerste ervaringen is dat de Wind het met deze accu prima 4-5 uur kan volhouden bij normaal gebruik.
Afweging dus tussen gewicht/draagbaarheid en accuduur.
Ik wil kijken of ik het Voltage van de Processor nog kan Underclocken, en tevens de GMA wellicht iets omlaag kan zetten.
Krijg trouwens met geen mogelijkheid de Processor op 1,6GHz wanneer hij op de Accu draait. Heb al de nieuwste versie van SCM. Dit is echter buiten het energiebesparende plaatje.
Extra gewicht is dus te verwaarlozen. ;-)Philflow schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:41:
De 4400 accu weegt 312 gram.
de 5200 van de U115 weegt 324 gram
IDEAL betaling via ABN-AMRO op Firefox lukte hier ook niet: de betaling was 2 keer mislukt en de order was geannuleerd. Met IE7 lukte het bij mij wel, dus misschien zou je dat kunnen proberen...OgWok schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:06:
Probeer al 2 dagen een accu voor de E1210 te bestellen bij Medion op internet. Al 3 keer lukt de betaling niet; stuur een mail naar webshop, krijg ik een Duitse mail terug om mee te doen aan een klattevredenheids onderzoek in Duitsland![]()
Snap niet helemaal waar ze bij Medion mee bezig zijn; accu is wel voordelig euro 59......
gewoon via ebay een accu kopen..had laatst een 7200 mah voor 42 euries incl. verzend gekocht. was er binnen 5 dagen vanuit hong kong. is onder de 150 euro dus geen btw of importheffing. helaas past ie niet op mijn akoya E1211. ze hebben ook kleinere accus's. de 720 is wel erg groot.TheSeb schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:08:
[...]
IDEAL betaling via ABN-AMRO op Firefox lukte hier ook niet: de betaling was 2 keer mislukt en de order was geannuleerd. Met IE7 lukte het bij mij wel, dus misschien zou je dat kunnen proberen...
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Edit: Je moet wel degelijk je Energiebeheerprofiel aanpassen, Max Battery zorgt er bijvoorbeeld voor dat je niet hoger gaat dan 800MHz, maar wanneer je op Laptop staat kan je de 1600MHz wel halen op je accu
_______
B. Recentelijk gaf mijn Bluetooth tooltje van Toshiba welke vanaf Stock geinstalleerd was een melding waarin ze mij bedankten voor het gebruiken van de evaluatie versie, als ik het wilde blijven gebruiken diende ik het product aan te schaffen.
Nou heb ik het verwijderd en wilde ik gewoon alleen de Core Drivers welke benodigd zijn om de standaard BlueTooth functionaliteit binnen Windows XP te gebruiken, bij het downloaden van de Drivers op de site van MSI blijkt echter dat ik enkel de installatie uit kan voeren waarbij ik weer hetzelfde ouderwetse pakket krijg (die evaluatie versie dus) heeft iemand het Drivers Only pack?
Edit: Om de BlueTooth Drivers van Windows zelf te activeren dien je eerst de Toshiba Drivers te verwijderen en vervolgens naar C:Windows/inf/bth.inf te gaan, daar navigeer je naar: [Toshiba.NT.5.1]. En daaronder voeg je de regel "TOSHIBA Integrated Bluetooth 4= BthUsb, USB\VID_0DB0&PID_A97A" vervolgens laat je de Stuurprogramma's opnieuw zoeken en laat je deze automatisch installeren.
[ Voor 79% gewijzigd door JunkieXP op 16-05-2009 12:42 ]
Ik heb hier een MSI Wind u100 staan, met een KPN USB Dongel.
De dongel werd eerst herkend als CD-Rom schijf (Wat ook de bedoeling is), en standaard geïnstalleerd met het KPN Dashboard.
Zodra hij aan het installeren was werd de virtuele CD schijf 2 losse USB poorten.
Nu krijg ik helemaal geen usb schijven of cd-rom meer te zien, en als ik heb opnieuw aansluit geeft hij af en toe cd-rom schijf aan (virtueel), en vervolgens direct 2 usb schijven.
Zou dit aan drivers oid liggen? Ik kom er in ieder geval echt niet uit, heb al wind u100 updates geprobeerd, is allemaal up to date, het is een nieuwe machine net geïnstalleerd.
Kijk dat zijn handige tips, vooral die van bleutoothJunkieXP schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 01:27:
A. Hoe krijgen jullie de MSI Wind op Full Speed bij het gebruik van de Accu, zowel de Turbo functie (op stroom). Alleen zowel in Eco als in normale modus blijft hij steken op 800MHz wanneer hij enkel aan de accu hangt. Ook bij zwaar gebruik, dit is soms erg irritant.
Edit: Je moet wel degelijk je Energiebeheerprofiel aanpassen, Max Battery zorgt er bijvoorbeeld voor dat je niet hoger gaat dan 800MHz, maar wanneer je op Laptop staat kan je de 1600MHz wel halen op je accu
_______
B. Recentelijk gaf mijn Bluetooth tooltje van Toshiba welke vanaf Stock geinstalleerd was een melding waarin ze mij bedankten voor het gebruiken van de evaluatie versie, als ik het wilde blijven gebruiken diende ik het product aan te schaffen.
Nou heb ik het verwijderd en wilde ik gewoon alleen de Core Drivers welke benodigd zijn om de standaard BlueTooth functionaliteit binnen Windows XP te gebruiken, bij het downloaden van de Drivers op de site van MSI blijkt echter dat ik enkel de installatie uit kan voeren waarbij ik weer hetzelfde ouderwetse pakket krijg (die evaluatie versie dus) heeft iemand het Drivers Only pack?
Edit: Om de BlueTooth Drivers van Windows zelf te activeren dien je eerst de Toshiba Drivers te verwijderen en vervolgens naar C:Windows/inf/bth.inf te gaan, daar navigeer je naar: [Toshiba.NT.5.1]. En daaronder voeg je de regel "TOSHIBA Integrated Bluetooth 4= BthUsb, USB\VID_0DB0&PID_A97A" vervolgens laat je de Stuurprogramma's opnieuw zoeken en laat je deze automatisch installeren.
Wèh zedde gij??
Weet iemand van jullie toevallig of er ook een Reislader beschikbaar is in onderstaand model, dat lijkt me echt ideaal om te vervoeren. Ben ze zelf niet tegen gekomen op bv. eBay.

Is dit wat je bedoeld?JunkieXP schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:20:
Weet iemand van jullie toevallig of er ook een Reislader beschikbaar is in onderstaand model, dat lijkt me echt ideaal om te vervoeren. Ben ze zelf niet tegen gekomen op bv. eBay.
http://cgi.ebay.com/Trave...0.m14&_trkparms=72%3A1205|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50#ebayphotohosting
Helaas dat een dergelijke platte stekker niet bestaat, maar de oplossingen die voorhande zijn, zijn in iedergeval al beter dan de stock charger.
Wèh zedde gij??
letten op.. euh, niets
Toen ik em aanzette bleek het al een GEBRUIKT systeem te zijn!
Dit heb ik allemaal gezien:
-Nonstandaard wallpaper
-Icoontjes op het bureaublad
-Account"Richard" die meteen inlogt
-Winrar geinstalleerd
-Event logs die teruggaan tot 23-4-2009
WTF is dit? En hoe kan dit?
Daarnaast zie ik ook een Partitie van 3,91 GB waar ik niet bij kan, die niet is gemount.
Volgens de Disk Manager staat de drive in EISA-configuratie, ofzo.
Iemand enig idee wat dit is?
Tenslotte: Hoe kan ik gebruik maken van install cd's? ik heb ze er wel bij gekregen maar ik kan er dis weinig mee aangezien ik geen optische drive heb.
It's always DNS...
Gelijk terug gaan en een nieuwe eisen.ShadyNetworker schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:42:
Ik heb net een MSI Wind U100 bij Paradigit gekocht.
Toen ik em aanzette bleek het al een GEBRUIKT systeem te zijn!
Die partitie is waarschijnlijk de recover partitie...
Ik betaal toch voor een nieuw systeem.
Wat hands-on ervaring betreft: ik dacht dat het scherm glossy zou zijn maar dat is dus niet zo.
Het toetsenbord werkt wel ok, maar diegene die de FN knop LINKS van de control toets heeft geplaatst moeten ze afschieten. Wat een ACHTERLIJK idee.
Verder is het touchpad best klein en de knoppen zijn niet echt lekker.
De batterij gaat wel lekker lang mee.
Ik zal nog een uitbegreider verslag doen als ik een fatsoenlijk systeem heb.
It's always DNS...
Overigens WinRar is Out of the Box installed alsmede dat je bureaublad (enigszins) volstaat met icoontjes. Alleen Richard, die had ik idd niet =p.
Wat ik persoonlijk ook balen vind is dat voor €11,- (t.o.v. Saturn) meer nu ineens de Witte Wind beschikbaar is bij Paradigit =(.
Ik zie zowel de 049EU alsde 027EU op de site toch echt voor €299,- te staan. Ook in de folder staat de 049EU voor €299,-.Vads schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:30:
De MSI Wind U100 049-EU versie is momenteel 288 euro bij Paradigit, waar ik hem anderhalve maand geleden voor 333 euro heb aangeschaft... Ach ja...
Floccinoccinihilipilification
Hij is van de vorige folder naar de huidige folder in prijs verlaagd. Van €333,- naar €299,-.Vads schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:30:
De MSI Wind U100 049-EU versie is momenteel 288 euro bij Paradigit, waar ik hem anderhalve maand geleden voor 333 euro heb aangeschaft... Ach ja...
Overigens zit er in de MSI van Paradigit 2GB. Even voor de duidelijkheid.
Ik heb hem zelf ook gekocht en er gelijk Windows 7 RC opgezet. Het draait redelijk, niet denderend. Maar misschien vergelijk ik het teveel met m'n desktop. Dit is ook m'n eerste laptop.
[ Voor 6% gewijzigd door _the_crow_ op 19-05-2009 14:16 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Bij Paradigit lekker stunten met de prijs, maar ja retour systemen gewoon weer uitleveren is niet echt kosjer wel ? Kocht mijn systeem bij Alternate begin dit jaar voor 379,- , maar wel een nieuwe en GEEN problemen... kost nu daar 329,- geloof ik...
[ Voor 64% gewijzigd door intraxi op 19-05-2009 15:27 ]
Kreeg ik heel luchtig een of ander verhaal te horen dat "tja, dit kan wel eens voorkomen, we werken met kleine voorraden, dus het niet niet onddenkbaar dat u een exemplaar uit de winkel krijgt hoor.....
Echt. W-T-F, en ook echt glashard volhouden.
Pas toen ik aangaf dat de logfiles van bijna 4 weken terug dateren zei hij van "oh, alright, dan ga ik verder niet meer in discussie".
Serieus, ik ga maandag terug voor een nieuw exemplaar, als hier ook mee geknoeid blijkt te zijn kunnen ze de #%&@#($*#@ krijgen en koop ik NOOIT meer iets bij ze.
Niet eens een excuus ofzo of "logisch dat u dat denkt, kan ik volkomen begrijpen, excuses voor de verwarring".
Even een vraag aan de juristen: is zijn verhaal correct?
Of is het gewoon misleiding en wordt bij een demo/showmodel of nog erger, een gebruikt model verkocht onder valse voorwendselen?
Edit: de batterij die erbij zat blijkt een 4400 mAh te zijn....is dit nog typisch voor een bepaalde soort batterij?
@Mods: Excuus als dit offtopic is!
[ Voor 5% gewijzigd door ShadyNetworker op 19-05-2009 19:28 ]
It's always DNS...
Dat is de U100 neem ik aan? Zijn er nog veel van?RamO schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:02:
de akoya mini is voor 200 euro te koop bij de ALDI Epe
Volgens mij mag het totaal niet wat ze doen, een gebruikte als nieuw verkopen.ShadyNetworker schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:27:
Ik was dus vandaag teruggegaan naar Paradigit.
Maar er is inderdaad een speciaal forum voor dit soort zaken: Stuffis Generalis
Ps. de 4400 MAh wordt inderdaad als 6 cel verkocht door Paradigit en Computerland.
Er is toch echt niks verkeerds aan het verkopen van een teruggebracht model, zolang er maar niks mis mee is. Waarschijnlijk hebben ze net zoals Mycom een regeling dat je je product binnen 10 dagen terug kan brengen zonder enige opgaaf van redenen, net zoals bij webwinkels, maar dan in de gewone winkel.ShadyNetworker schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:27:
Ik was dus vandaag teruggegaan naar Paradigit.
Kreeg ik heel luchtig een of ander verhaal te horen dat "tja, dit kan wel eens voorkomen, we werken met kleine voorraden, dus het niet niet onddenkbaar dat u een exemplaar uit de winkel krijgt hoor.....
Echt. W-T-F, en ook echt glashard volhouden.
Pas toen ik aangaf dat de logfiles van bijna 4 weken terug dateren zei hij van "oh, alright, dan ga ik verder niet meer in discussie".
Serieus, ik ga maandag terug voor een nieuw exemplaar, als hier ook mee geknoeid blijkt te zijn kunnen ze de #%&@#($*#@ krijgen en koop ik NOOIT meer iets bij ze.
Niet eens een excuus ofzo of "logisch dat u dat denkt, kan ik volkomen begrijpen, excuses voor de verwarring".
Even een vraag aan de juristen: is zijn verhaal correct?
Of is het gewoon misleiding en wordt bij een demo/showmodel of nog erger, een gebruikt model verkocht onder valse voorwendselen?
Edit: de batterij die erbij zat blijkt een 4400 mAh te zijn....is dit nog typisch voor een bepaalde soort batterij?
@Mods: Excuus als dit offtopic is!
Wat moet een winkel dan met dat product doen dat teruggebracht is, gewoon maar weggooien?
Niet netjes dat ze hem niet hersteld hebben, dat hadden ze zeker moeten doen, maar wat moeten ze anders met die laptop?
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic