Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 18:40

DeluxZ

Livin' the good life

Ik zit er ook aan te denken om mijn geheugen van mijn MBP te upgraden. Zal ik veel verschil merken tussen CAS 4 en CAS 5 geheugen ?

Ik zit namelijk naar deze te kijken:
CAS4: http://www.komplett.nl/k/...E6-410C-9075-06518B1B62A5
CAS5: http://azerty.nl/0-453-36...4-gb-2.html?tab=overzicht

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189019

Ook ik ben van plan om 4gb in mijn early 2008 MBP te doen. Maar ik zit nu zo is deze topics door te bladeren, maar ben nu redelijk de weg kwijt. O-)

Zoals degene die DeluxZ hierboven aangeeft, gaan deze (Kingston 2gbx2) werken? Wanneer ik namelijk bij volledige beschrijving kijk, staat er dat het voor de Mac mini is, of gebruiken deze hetzelfde geheugen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

sergev schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:01:
In de nieuwe macbooks zit geen 667 en ook geen 800 mhz geheugen. Dat is van de modellen die DDR2 gebruiken. Jou nieuwe MacBook gebruikt DDR3 geheugen op 1066 MHz. Als ik jou was zou ik twee van deze bestellen. Dan heb je 2 x 2 GB geheugen.
Dank je voor je reactie. Ik heb alleen een vraag. De CAS Latentie :CL7, is dit niet erg langzaam ivm de standaard geheugen van MAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-04 15:17
Werkt dat lekker in de nieuwe MBP dan?
Las hier laatst ergens op het forum (kan het op het moment zo niet weervinden) dat de nieuwste macbooks niet fijn lopen op niet-officieel apple geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 02-05 20:58
programist schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:11:
[...]

Dank je voor je reactie. Ik heb alleen een vraag. De CAS Latentie :CL7, is dit niet erg langzaam ivm de standaard geheugen van MAC?
Ik weet niet wat de CAS timing van het 'standaard' geheugen is (verschilt nogal eens per batch), maar DDR3 kent hogere latencies dan DDR2, niet iets waar je je druk over moet maken. Je zal het verschil niet snel merken op OS X, zeker niet omdat OS X anders met geheugen omgaat dan Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Grbld schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:20:
De nieuwe PC8500 DDR3 SO-DIMMs voor de nieuwe MBP zijn lastig te vinden en soms nog behoorlijk prijzig. Ik heb echter net van Komplett.nl een setje Crucial PC8500 DDR3 2x2GB binnen en deze doen het perfect in m'n nieuwe MBP. Kosten minder dan 45 euro per 2GB dus ik ben tevreden.
Bij deze gebruiker schijnt het aardig goed te werken, dus ik voorzie zo geen problemen. Mischien met de kington KVR DDR3 modules? De modules van crucial worden door wel meer mensen op andere website aangeraden dus dan zou ik daar voor gaan. Zelf heb ik er wel 4 GB van apple in zitten maar dat komt omdat het er al standaard in geleverd wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203565

Ik ga m'n Mini ook upgraden. In december het standaard model gekoch met 1GB en 80GB harddrive.
Daar gaat aankomende week 4GB in en een grotere schijf, WD Scorpio Black 320GB, 7200rpm.

Dit topic kwam goed van pas voor het zoeken naar het juiste geheugen.
Het is de Kingston KTA geworden (PC2-5300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:50

Maartenvs

For Sale

Ik ben ook aan het kijken voor een geheugen update voor mijn (unibody) Macbook Pro. Nu staan er in de pricewatch echter PC3-8500 reepjes en PC3-10600. Nu heb ik hier veel naar gezocht maar geen antwoorden gevonden op het volgende.
1. Maakt dit enigzins verschil (het zal niet veel zijn maar kan de macbook hier toch meer mee dan 8500)?
2. Werkt dit uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chicalvin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 00:21
niemand die het verschill tussen PC8500 en PC 1066 ddr3 ram op een macbook heeft ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

Maartenvs schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:00:
Ik ben ook aan het kijken voor een geheugen update voor mijn (unibody) Macbook Pro. Nu staan er in de pricewatch echter PC3-8500 reepjes en PC3-10600. Nu heb ik hier veel naar gezocht maar geen antwoorden gevonden op het volgende.
1. Maakt dit enigzins verschil (het zal niet veel zijn maar kan de macbook hier toch meer mee dan 8500)?
2. Werkt dit uberhaupt?
1. Waarom sneller kopen als je systeem maar tot 8500 (1066Mhz) gaat? Je geheugen is dan sneller, maar de rest niet. Kans dat het dan nog langzamer wordt ook als het op elkaar moet gaan wachten oid.
2. Las een post van Whiee dat de huidige MacBook (Pro)s nogal selectief zijn met het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91491

Ik wil mijn MBP late upgraden naar 4GB

Wat is verschil tussen ECC en non-ECC (behalve de prijs)?

Of waar kan ik als Belg goedkoper gaan?

EDIT. Op Komplett.be staat er
Crucial DDR3 1066MHz 4GB KIT, CL7, (90euro)
of Kingston ValueR. DDR3 1066MHz 4GB, CL7, (85 euro)

Welke is best en werkt zeker met de MBP late?

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 91491 op 17-01-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:38
Anoniem: 91491 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:33:

Ik heb die van Crucial en het werkt bij mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

Anoniem: 91491 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:33:

Vooraf, ik heb ook vandaag 2 reepjes Crucial geinstalleerd en getest met memtest zonder problemen. Kingston heb ik ook goede ervaring mee, maar omdat zoveel mensen geen problemen ondervonden met Crucial toch maar hiervoor gekozen.

Over het ECC verhaal, volgens mij is er nog geen DDR3 ECC laptop geheugen. Is verder ook niet echt nodig, ECC heeft te maken met error correcties en dit is op server gebied wel wenselijk maar bij een laptop totaal niet. Ook is dit geheugen dacht ik iets langzamer omdat hij continue moet checken op errors. Dus lekker rondkijken naar non-ECC geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287630

@maartenvs

Ik heb net een macbook pro (unibody) besteld met 2gb aan ram en ben van plan om twee extra reepjes van 2gb te bestellen. Ik heb echter op veel fora gelezen dat er problemen zijn met de nieuwe macbook en mb pro's als er 4gb in zit (of misschien ligt het aan third party memory).

Dus ik wilde aan je vragen hoe je macbook loopt met de crucials, nu naar een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

Het draait hier nu een paar dagen al probleemloos. Gamen in bootcamp nog steeds zonder freezes e.d. of andere rariteiten. Ook in OSX werkt alles nog steeds perfect. Merk eigenlijk alleen maar de snelheidswinst op omdat ik veel werk met 2 of 3 Adobe CS4 applicaties open en daarnaast een VM met AutoCad. Tot dusver geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed om te horen, ik had verhalen gelezen dat zelfs apple memory op 4gb in sommige gevallen problemen gaven. Misschien hebben ze het inmiddels al gefixed met een firmware update.
[eind deze maand m'n nieuwe macbook pro binnen!] kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Inmiddels heb ik mijn 2e geheugen-upgrade gedaan. Eerst ging ik van 1GB naar 1,5GB, ik had nl. nog een 1GB reepje liggen. Nu heb ik 2GB erbij gekocht en dat samen met de 1GB erin gestopt, waardoor ik een totaal van 3GB in mijn Mac Mini heb zitten. Dat was toch de max? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Laatst online: 15-04 18:40

DeluxZ

Livin' the good life

Net toch http://www.komplett.nl/k/...E6-410C-9075-06518B1B62A5 gekocht voor mijn Late 2007 MBP. Verwacht het dinsdag/woensdag wel binnen :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
Aloys schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:40:
Inmiddels heb ik mijn 2e geheugen-upgrade gedaan. Eerst ging ik van 1GB naar 1,5GB, ik had nl. nog een 1GB reepje liggen. Nu heb ik 2GB erbij gekocht en dat samen met de 1GB erin gestopt, waardoor ik een totaal van 3GB in mijn Mac Mini heb zitten. Dat was toch de max? :)
Dat is inderdaad de max waar je mee kunt werken. Je zou nog tot 4 GB kunnen gaan. Het wordt herkend, maar er wordt maar 3 GB van gebruikt. En om nou nog een keer 2 GB te bestellen alleen om het videogeheugen 10% sneller te laten lopen(zeg maar wat, weet dat het iets hoort te schelen) is het ook niet echt de moeite waard. Als je er bijvoorbeeld maar 1 GB in had zitten had je er 4 GB in kunnen stoppen. Zou me er anders niet zo druk om maken.
programist schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:11:
[...]
Dit is vergelijkbaar met CAS 5 voor DDR2 so-dimms, dus daar is niks mee aan de hand. Net zoals CAS 2,5/3 ongeveer de standaard was voor DDR so-dimms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chicalvin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 00:21
iemand al praktijk ervaringen met de Kingston KVR PC-8500 1 x 2 GB voor de late 2008 macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels m'n late 2008 macbook pro binnen.
Ik heb er twee reepjes van crucial ingedaan, rember memory test gedaan en de apple hardware test. geen problemen gedetecteerd. Werk nu een paar daagjes erop en nog geen errors/crashes gehad.

Voor iedereen die de nieuwe macbooks (pro) haalt kan ik de crucial ddr3 geheugen reepjes aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122995

Ik heb zelf ook de Crucial 2GB reepjes in mijn unibody mbp zitten, werkt prima, en ze kosten nu nog maar 32 euro per stuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:29

Shrien

frequent snoozer

Anoniem: 122995 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:02:
Ik heb zelf ook de Crucial 2GB reepjes in mijn unibody mbp zitten, werkt prima, en ze kosten nu nog maar 32 euro per stuk..
Ik ga ook maar eens 2x2GB in mijn unibody mb zetten. 8 euro verzendkosten vind ik wel wat veel voor 2 reepjes bij Komplett, maar het moet maar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122995

Ja verzendkosten zijn best hoog, maar gek genoeg stoppen ze die dingen ook nog in een doosje ipv envelop.. Tenminste hier wel.

Verder werkt 4GB als de brandweer, ik had eerst nog een page in/out verhouding van 2:1, en sinds upgrade heb ik gewoon 0 page-outs.

Ik merkte eerst vooral vertraging als ik Mail, Firefox, Zend Studio en Photoshop open had staan, maar nu is het weer lekker soepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-04 15:17
Heeft nou iedereen die Crucial 2GB reepjes gekocht ofzo? :P hopelijk komen ze nog terug, op het momet zjin ze uit voorraad :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

tijntjethf schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 23:15:
Heeft nou iedereen die Crucial 2GB reepjes gekocht ofzo? :P hopelijk komen ze nog terug, op het momet zjin ze uit voorraad :'(
Ik had de laatste twee O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:30
chicalvin schreef op zondag 25 januari 2009 @ 01:17:
iemand al praktijk ervaringen met de Kingston KVR PC-8500 1 x 2 GB voor de late 2008 macbook?
Ook ik ben benieuwd naar eventuele ervaringen met Kingston HyperX KHX8500S3ULK2/4G geheugen. Geheugen is vrij prijzig maar heeft een uiterst lage CAS Latentie: CL5 wat weer interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnsmfd
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2024
Iemand al "long time" ervaringen met 2 x 2 Gb Crucial geheugen in late MacBook Pro, draait het nog steeds probleemloos ?

Prijs al weer iets gezakt bij Komplett, nu € 29,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

rnsmfd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:56:
Iemand al "long time" ervaringen met 2 x 2 Gb Crucial geheugen in late MacBook Pro, draait het nog steeds probleemloos ?

Prijs al weer iets gezakt bij Komplett, nu € 29,00
Heb ze nu een paar weken in mijn Macbook, problemen met uit zijn slaap komen. Helaas..

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 07:59

TweakBoy

---

Shrien schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:40:
[...]

Heb ze nu een paar weken in mijn Macbook, problemen met uit zijn slaap komen. Helaas..
Wat voor problemen van uit de slaap komen? Krijg je hem helemaal niet meer 'wakker' en moet je hem dan hardmatig (power-button) uit/aan doen? En is dit vaak? ( 2 uit 10 keer of 1 uit 30 keer? )

Ik ben namelijk van plan om dit weekend nog een mbp+4gb te kopen.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

TweakBoy schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:26:
[...]

Wat voor problemen van uit de slaap komen? Krijg je hem helemaal niet meer 'wakker' en moet je hem dan hardmatig (power-button) uit/aan doen? En is dit vaak? ( 2 uit 10 keer of 1 uit 30 keer? )

Ik ben namelijk van plan om dit weekend nog een mbp+4gb te kopen.
Ik heb nu tijdelijk weer de oude 2gb erin zitten.
Hij werd inderdaad helemaal niet meer wakker soms, en soms wel een keer of 2 (van de 10 keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 07:59

TweakBoy

---

Shrien schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 00:32:
[...]

Ik heb nu tijdelijk weer de oude 2gb erin zitten.
Hij werd inderdaad helemaal niet meer wakker soms, en soms wel een keer of 2 (van de 10 keer).
Tnx voor je feedback!

Dat is wel jammer. Het niet aan kunnen krijgen is best irritant wanneer je snel iets wilt doen nadat het in de slaap is gekomen. ( ik gebruik het voor school/zakelijk, nu zoeken naar een ander optie dus )

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

TweakBoy schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 00:59:
[...]

Tnx voor je feedback!

Dat is wel jammer. Het niet aan kunnen krijgen is best irritant wanneer je snel iets wilt doen nadat het in de slaap is gekomen. ( ik gebruik het voor school/zakelijk, nu zoeken naar een ander optie dus )
Of even wachten op een software update of iets dergelijks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-05 09:19

quelake

PSN Quelake

Zijn er meer mensen die feedback kunnen geven op hun geheugen replacement?

Ik ben zelf ook op zoek naar vervangend geheugen voor mn Macbook Pro (unibody).

@Shrien;

is de situatie onveranderd bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293543

Ik heb een early 2008 2,4 GHz macbook.
Heb er net 2 maal 2 GB Kingston KTA-MB667K2/4G in gezet maar dan start hij niet meer op. Wel met combi oude en nieuwe geheugen in alle combinaties zodat er 3 GB in zit.

Iemand een idee wat er dan aan de hand kan zijn?

Dus: 2 maal 2 GB doet niets.
Met 1 GB en 2 GB tegelijk doet hij het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250212

Gisteren de KTAMB667K2/4G, 4GB Kit for Apple, binnengekregen, voor mijn macbook pro.

echter, als ik 2x2GB installeer start hij niet op
Als ik het originele 1 GB kaartje het onderste slot doe , en de 2gb in de bovenste (beide getest), dan start hij wel normaal op en detecteert osx gewoon de 2gb module.
Maar bij beide tegelijkertijd dus niet. Hebben jullie enig idee waar dat aan kan liggen?

thnx!

Zie net pas ook jouw bericht Vongole, iddd precies hetzelfde probleem. Ook bij Simmcity besteld?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 250212 op 06-03-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-05 07:25
quelake schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:22:
Zijn er meer mensen die feedback kunnen geven op hun geheugen replacement?

Ik ben zelf ook op zoek naar vervangend geheugen voor mn Macbook Pro (unibody).

@Shrien;

is de situatie onveranderd bij jou?
Ik heb sinds een maand 2x 2gb crucial in mijn late 2008 MBP zitten. Heeft tot nu toe vlekkeloos gefunctioneerd (bij zeer intensief gebruik). Geen problemen met uit slaapstand komen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 12:08
Ik heb nog een ongebruikt pakketje KTA-MB800K2/4G liggen, oorspronkelijk gekocht voor de vorige generatie iMac. Is dit geheugen nog steeds het juiste type voor de nieuwe iMac?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Eiríkr schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:36:
Ik heb nog een ongebruikt pakketje KTA-MB800K2/4G liggen, oorspronkelijk gekocht voor de vorige generatie iMac. Is dit geheugen nog steeds het juiste type voor de nieuwe iMac?
Nee. De nieuwste iMac heeft DDR3 nodig, dat ongebruikte pakketje is DDR2 en gaat niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 12:08
Shit die kan dan weer mooi in de verkoop :(

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294450

ik heb een macbook alu 2.4Ghz, met 2GB DDR3 1066Mhz standaard. en wil het upgraden naar 4GB DDR3. zou dit geheugen goed zijn voor mijn Macbook. Hier. ik zie dat er mensen zijn die hun macbook niet meer uit slaap stand kunnen halen. weet iemand hier meer over. is dit een veel voorkoment probleem of valt dit wel mee.

dank u,

Martijn Meijer

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 294450 op 09-03-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

@ Gustavson;

Ik neem aan dat je ook een unibody Macbook Pro hebt gekocht?
kun je mij de exacte specificaties van jouw reepjes even doorgeven? Deze?

En weet je misschien nog waar je ze vandaan hebt gehaald?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Anoniem: 294450 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:41:
ik heb een macbook alu 2.4Ghz, met 2GB DDR3 1066Mhz standaard. en wil het upgraden naar 4GB DDR3. zou dit geheugen goed zijn voor mijn Macbook. Hier. ik zie dat er mensen zijn die hun macbook niet meer uit slaap stand kunnen halen. weet iemand hier meer over. is dit een veel voorkoment probleem of valt dit wel mee.

dank u,

Martijn Meijer
Wij groeten elkaar altijd op Tweakers, dus dat mag je in 't vervolg achterwegen laten. :)

Het geheugen wat je linkt is geschikt. Er zijn mensen met problemen met het plaatsen van RAM in hun MacBook, maar de meeste 'rampverhalen' gaan over Corsair. Als je zeker weten geen problemen wilt moet je Kingston KTA geheugen aanschaffen (link), speciaal getest voor Apple's.

[ Voor 6% gewijzigd door JottemJ op 09-03-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JottemJ schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:26:
[...]

Wij groeten elkaar altijd op Tweakers, dus dat mag je in 't vervolg achterwegen laten. :)

Het geheugen wat je linkt is geschikt. Er zijn mensen met problemen met het plaatsen van RAM in hun MacBook, maar de meeste 'rampverhalen' gaan over Corsair. Als je zeker weten geen problemen wilt moet je Kingston KTA geheugen aanschaffen, speciaal getest voor Apple's.
ok ik heb Hier gevonden wat volgens mij het beste is op dit moment voor mijn MacBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 13:16
Voor dat geld hoef je het in ieder geval niet te laten om het bij Apple zelf gelijk bij te bestellen (mocht je de keuze nog hebben ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door sroebert op 09-03-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250212

Anoniem: 293543 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:26:
Ik heb een early 2008 2,4 GHz macbook.
Heb er net 2 maal 2 GB Kingston KTA-MB667K2/4G in gezet maar dan start hij niet meer op. Wel met combi oude en nieuwe geheugen in alle combinaties zodat er 3 GB in zit.

Iemand een idee wat er dan aan de hand kan zijn?

Dus: 2 maal 2 GB doet niets.
Met 1 GB en 2 GB tegelijk doet hij het prima.
de leverancier zegt tegen mij: "Volgens onze productmanager is er (na overleg met Kingston) waarschijnlijk een fout in de batch waar de Kit van is geproduceerd zodat ze gezamenlijk niet werken, maar in combinatie met een andere module wel" terugsturen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb deze besteld en ik ben benieuwd hoe het straks werkt :D

ik heb wel is op mijn windows systeem Mac OSX gedraaid met q6600 @ 3.6Ghz en 8GB ddr2 geheugen en het werkte als een trein. :) nu mijn MacBook nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij een van mijn module zijn drie transistors ofzo iets afgebroken zie plaatje ik heb het gemarkeerd.

zal dit problemen op leveren? want ik heb ze nu in mijn MacBook zitten en hij draait nog zonder problemen.

Plaatje

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 294450 op 11-03-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasC
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Anoniem: 294450 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 20:27:
ik heb deze besteld en ik ben benieuwd hoe het straks werkt :D

ik heb wel is op mijn windows systeem Mac OSX gedraaid met q6600 @ 3.6Ghz en 8GB ddr2 geheugen en het werkte als een trein. :) nu mijn MacBook nog :P
En Martijn, hoe werkt dit geheugen ondertussen in je Macbook? Nogsteeds zonder problemen?

[ Voor 5% gewijzigd door CasC op 15-03-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou ik krijg soms. bovenkant van me scherm beeld. daaronder word het zwart. tussen dat beeld en zwart zitten er allemaal regenboog kleuren. heel raar allemaal. en hij doed niks meer helemaal vast gelopen. beetje makkelijk uitgelegd maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen.

als het nog een keer gebeurt maak ik er een foto van.

ik ga het opsturen denk ik beste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Laatst online: 03-05 22:14
Sinds vandaag Kingston KTA-MB1066K2/4G in mijn MacBook gezet. Tot nu toe geen problemen, ook niet met uit slaap stand komen, etc.

Morgen zet ik in mijn andere MacBook ook zo'n zelfde soort setje... :) Mochten er problemen zich voor doen dan laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-04 18:53
Heeft iemand ervaring met Dane Elec 2 GB geheugen (DA-MBP667-2GB) in een Macbook early 2008? Het is vandaag namelijk bij www.1dayfly.nl voor 26 euro incl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Inmiddels zonder proberen ook het andere setje zonder problemen in mijn andere MacBook (alu) gezet.

@letscode: Ik hoorde laatste van een Saturn verkoper dat ze daar alleen maar met Dane Elec werkgeheugen werken voor geheugenuitbreiding. Dit merk werkt dus prima in macs. De vraag is of je het goede type hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-04 06:21
Hier met 3 MacBooks (1x 2.0 MB en 2x MBP) problemen met de Kingston KTA-MB1066K2/4G kit. Op alle drie de systemen binnen anderhalve week het probleem van een vastloper met horizontale lijnen door het scherm en een krassend geluid uit de speakers.
Daarnaast ook affentoe problemen met uit sluimer komen.
Zou dit probleem aan de Kingston kit liggen of het feit dat de MB niet goed om kan gaan met 4gb in het algemeen?

Zijn er mensen met hetzelfde probleem en Kingston ram die het opgelost hebben, of hebben jullie het ram teruggestuurd?
In ons geval is het gekocht bij Max ICT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasC
Welke generatie MBP gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedbase
CasC schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:55:
Welke generatie MBP gebruik je?
Nieuwste, unibody. geldt voor alle 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Ik had zonet ook het probleem met strepen gehad voor de eerste keer. Het zit er nog geen week in nu...

Specs:
MacBook 2.4Ghz (Unibody - Feb 2009)
Kingston KTA-MB1066K2/4G (Gekocht bij Take It Now)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ik heb het zelfde probleem ik heb zins 2 weken al 4 keer een scherm met strepen gehad en ben nu toch echt vast besloten om dit setje terug te sturen voor een nieuwe.

want ik zie geen andere optie.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 294450 op 26-03-2009 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasC
als ik dit zo allemaal lees wacht ik nog maar even met het upgraden naar 4GB van mijn MBP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedbase
Ja ik raad het denk ik op dit moment af om up te graden, zeker omdat niet duidelijk waar het probleem ligt, omdat het zich met verschillende merken voordoet. Ik las op de discussions.apple.com dat mensen het ook hadden met 4gb dat door geinstalleerd was.
Heb er zelf overigens al 5 dagen geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedbase
Vanmiddag weer het probleem gehad dat mijn MB niet meer uit slaap kwam. Heb het bovenste reepje vervangen door een van de oude originele 1gb reepjes, en loop nu op 3gb. Laat het weten als het hiermee (voorlopig) is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Laatst online: 16-12-2024
heb ook 2weken geleden nieuw kingston kta 4gb for apple geheugen in mijn mbp uni geplaatst en ik heb ook problemen gehad met horizontale strepen en krassend geluid het zelfde geld voor mijn broertje.

Het ligt dus denk ik aan de omgang met 4gb geheugen van de laptops ipv aan het geheugen.
nu maar hopen dat apple snel met een update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Je kunt je Mac OS X instellen dat hij een bepaald max van werkgeheugen gebruikt. Stel je rond de 3 GB in dan doen de problemen zich niet voor.
Someone in another thread suggested this as it worked for him:

edit com.apple.Boot.plist and set the kernel flag:

maxmem=3456

Remember to backup your original com.apple.Boot.plist first before trying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-05 14:13
om even te melden.
ik heb er 4GB door apple in laaten zetten (MBP ub)
en ik heb geen last van de boven genoemde probleemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Sinds gisteren zijn er ook 4GB Modules verkrijgbaar voor de 15 en 17 MacBook Pro Unibody.
Deze werken met de 2,53 , 2,66 en 2,93GHz modellen, niet de 2,4!!

Het artikel:
http://www.appleinsider.c..._for_15_macbook_pros.html

Duur grapje:
pricewatch: Kingston KTA-MB1066/4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Sinds gisteren zijn er ook 4GB Modules verkrijgbaar voor de 15" MacBook Pro Unibody.
Deze werken met de 2,53 , 2,66 en 2,93GHz modellen, niet de 2,4!!

Het artikel:
http://www.appleinsider.c..._for_15_macbook_pros.html

Duur grapje:
pricewatch: Kingston KTA-MB1066/4G

[ Voor 11% gewijzigd door shytah op 27-03-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrtN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-05 19:19
Ik had hetzelfde probleem als pj0tter en vongole: twee modules die wel werkten, maar niet tegelijk.
Ik heb een iMac 20" Mid-2007 waar ik een Kingston KTA-MB667K2/4G setje in probeerde te zetten. Dankzij de uitstekende service van Kingston heb ik redelijk rap een nieuw setje ontvangen die geen problemen meer geeft. De volgende keer dat ik geheugen uit ga zoeken zal ik waarschijnlijk weer voor Kingston gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233026

letscode schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:33:
Heeft iemand ervaring met Dane Elec 2 GB geheugen (DA-MBP667-2GB) in een Macbook early 2008? Het is vandaag namelijk bij www.1dayfly.nl voor 26 euro incl.
Ik heb 2 reepjes 2GB Dane Elec gekocht bij 1dayfly. Gister verzonden en hopelijk vandaag binnen. :9
Mooie upgrade voor in mijn Macbook Late 2008 2,1GHZ waar standaard maar 1 GB intern geheugen in zit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

Vraagje is het prestatie verschil goed te merken als ik mijn 2gb ddr3 upgrade naar 4 gb?
Het gaat om de mbp 2,4gh.
of merk je het bijna niet, behalve dan met photoshop enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb hier 2x 2GB liggen dat bestemd was voor mijn MacBook, maar helaas geeft het problemen bij ontwaken uit de slaapstand :( Overigens heb ik geen andere verschijnselen zoals strepen op het scherm meegemaakt.

Alles heb ik al geprobeerd: SMC- en PRAM-reset, maxmem instellen op 3456 en deze hele thread (http://discussions.apple....threadID=1757875&tstart=0) doorgelezen.
Ik wil graag geheugen dat met zekerheid goed werkt. Als het wat meer kost is dat niet erg.
Weet iemand welk geheugen wordt gekocht bij Apple resellers?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb gisteren mijn oude geheugen op gestuurd en heb meteen de zelfde dag weer nieuwe bankjes terug gekregen. die heb ik er in gezet en tot nu toe nog geen strepen of vast lopen tijdens ontwaken van de slaap stand. dus ik hoop dat het nu goed gaat.

deze kit heb ik gekocht.
http://www.takeitnow.nl/p...kingston_ddr3_4gb-kit_for

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

Zolang je niet meer dan 2 gb nodig hebt om je programma's open te hebben merk je bijna geen verschil. Maar zodra je meer nodig hebt is de impact enorm. Ik draai bijna continue met een VM open en dan is er gewoon niet meer mee te werken zo traag werd mijn MBP. Dus kijk gewoon in je activiteiten monitor of je geheugen vol loopt, of dat je nog ruimte hebt.
Anoniem: 88064 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:53:
Vraagje is het prestatie verschil goed te merken als ik mijn 2gb ddr3 upgrade naar 4 gb?
Het gaat om de mbp 2,4gh.
of merk je het bijna niet, behalve dan met photoshop enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Tot op heden nog geen problemen weer gehad. Al ben ik ook wat voorzichter met het aantal open programma's. Destijds liep het 1x vast terwijl ik een hele boel werkgeheugen gebruikte. Uit slaap komen heb ik ook geen problemen mee.

In mijn 2de laptop ook gelukkig nog geen problemen gehad. Hopelijk blijft dit zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 23:04

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb ook deze schermproblemen zonder een upgrade naar 4GB... Erg irritant allemaal strepen als je uit de slaapstand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb mijn nieuwe 4GB ram setje al 4 dagen in zitten. wat zonder problemen werkt. heb nog geen strepen op mijn beeld scherm gehad. en geen last van slaapstand problemen.
alienfruit schreef op donderdag 02 april 2009 @ 23:51:
Ik heb ook deze schermproblemen zonder een upgrade naar 4GB... Erg irritant allemaal strepen als je uit de slaapstand komt.
heb jij jouwn geheugen als is een keer er uit gehaald en goed gekeken naar fouten/kapote onderdelen mijne miste 3 kleine pinnetjes, misschien is dat gebeurt met jouwn standaard geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 14:43
Onderstaande tekst heb ik ook al in het algemene macbook pro draadje maar ik dacht dat het voor hier ook wel interesant is!
==============================================================================
Eergisteren een mailtje richting Kingston gestuurd over het niet goed functioneren van mijn macbook pro na een memory upgrade.

Direct een antwoord met daarin de vraag of ik revisie nummers en merk van de chips kon doorgeven.
Dit gedaan... paar uur daarna kwam de swap aanbieding omdat of de module defect is of niet compatible is met mijn macbook pro!

Dit moets rechtstreeks met kington gedaan worden omdat de winkel/webshop waarschijnlijk niet aan de juiste revisie's kon komen.

Ben benieuwd hoe dit afloopt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
Smarty77 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:23:
Onderstaande tekst heb ik ook al in het algemene macbook pro draadje maar ik dacht dat het voor hier ook wel interesant is!
Eergisteren een mailtje richting Kingston gestuurd over het niet goed functioneren van mijn macbook pro na een memory upgrade.

Direct een antwoord met daarin de vraag of ik revisie nummers en merk van de chips kon doorgeven.
Dit gedaan... paar uur daarna kwam de swap aanbieding omdat of de module defect is of niet compatible is met mijn macbook pro!

Dit moets rechtstreeks met kington gedaan worden omdat de winkel/webshop waarschijnlijk niet aan de juiste revisie's kon komen.

Ben benieuwd hoe dit afloopt!!
Misschien is het interesant om ons ook te vertellen welk setje je had? Had je de Kingston KTA, dan is er toch iets niet in de haak, of had je de gewone KVR, wat zou verklaren waarom kingston zou zeggen dat het niet compatible is met jou MacBook Pro.

Met de verhalen over de strepen over het scherm en het niet uit de slaapstand komen met de nieuwe unibody MacBook Pro's en MacBook's, ik denk dat het een Apple probleem is, aangezien er dus ook mensen zijn die geheugen van Apple hebben en het ook hebben, of mensen die helemaal niks geupgrade hebben en het ook ervaren. Mogelijk dat het kinderziektes zijn, of dat het echt met meerdere soorten geheugen gebeurt, inclusief dat van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
sergev schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 09:26:
[...]

Misschien is het interesant om ons ook te vertellen welk setje je had? Had je de Kingston KTA, dan is er toch iets niet in de haak, of had je de gewone KVR, wat zou verklaren waarom kingston zou zeggen dat het niet compatible is met jou MacBook Pro.

Met de verhalen over de strepen over het scherm en het niet uit de slaapstand komen met de nieuwe unibody MacBook Pro's en MacBook's, ik denk dat het een Apple probleem is, aangezien er dus ook mensen zijn die geheugen van Apple hebben en het ook hebben, of mensen die helemaal niks geupgrade hebben en het ook ervaren. Mogelijk dat het kinderziektes zijn, of dat het echt met meerdere soorten geheugen gebeurt, inclusief dat van Apple.
Ik heb dus KTAMB1066K2/4G geheugen. Over het algemeen hoor je alleen mensen klagen die een upgrade hebben gedaan!
Hier en daar ook een bericht gelezen met dezelfde issues maar dan bleken er pinnetjes van het geheugen slot verbogen/beschadigd te zijn!

Mijn macbook pro werkte altijd prima met de 2GB die vanaf de fabriek geinstalleerd zijn.

Dus ik denk dat het een combinatie is... hetzelfde wat Dell een poosje heeft gehad en de Fujitsu Siemens pc's, Die waren ook erg kieskeurig met de geheugen modules.

Ik moest aan de support man van Kingston de merknaam van de chips doorgeven. Waarschijnlijk hebben ze serie's met verkeerde/niet compatible chips. Vandaar dat ik ook een andere revisie moet krijgen. Hier gaat hij waarschijnlijk voor zorgen. Heb nog niks van hem weer gehoord, maar dikke kans dat ze daar ook pasen vieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:31

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De nieuwe KTA revisie heeft dus ook last van problemen.

Ik heb niet last van strepen oid, maar wel dat 1 uit 10 keer de Macbook weigert op te starten. Dan komt er elke seconde een lange lage toon en kan er alleen opgestart worden na een reset van het PRAM.
Nu 2 keer in een week tijd meegemaakt. 1x vanuit standby en 1x vanuit cold boot.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Kanarie schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:42:
De nieuwe KTA revisie heeft dus ook last van problemen.

Ik heb niet last van strepen oid, maar wel dat 1 uit 10 keer de Macbook weigert op te starten. Dan komt er elke seconde een lange lage toon en kan er alleen opgestart worden na een reset van het PRAM.
Nu 2 keer in een week tijd meegemaakt. 1x vanuit standby en 1x vanuit cold boot.
Hoe weet je of je de nieuwste KTA versie hebt dan??
Heb jij ook een nieuwe set gekregen van Kingston?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Smarty77 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:36:
[...]

Hoe weet je of je de nieuwste KTA versie hebt dan??
Heb jij ook een nieuwe set gekregen van Kingston?
Omdat het volgende nummer er op staat:
9905428-010.A00LF

Ipv het oude:
9905428-010.B00LF

B00LF geeft van die gekleurde strepen, A00LF heeft eens in de 20 resumes/boots een weigering.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Kanarie schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:40:
[...]

Omdat het volgende nummer er op staat:
9905428-010.A00LF

Ipv het oude:
9905428-010.B00LF

B00LF geeft van die gekleurde strepen, A00LF heeft eens in de 20 resumes/boots een weigering.
Heb je de revisie van Kingston gekregen of heeft de shop je een ander setje gegeven??
Ik heb ook de revisie B00LF.

Ik zou zeggen dat B00LF een latere revisie is dan de A00LF. Dus mochten ze met een nieuwere komen dan dit bijv een C00LF zijn... We zullen zien, ik zal in ieder geval de apple engineer waar ik contact mee heb inlichten over jouw ervaringen. Ben benieuwd wat ze daarvan zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoy
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik volg de apple topics al een hele tijd maar nu ik een mac mini wil bestellen via surfspot dan toch de volgende vraag.

Ik wil graag de instap versie kopen van de mac mini en zie hierboven verschillende problemen met 4 gb geheugen dat zelf is geinstalleerd.
Raden jullie het aan om via apple een upgrade naar 4 gb intern te doen of toch gewoon zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Paranoy schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:21:
Ik volg de apple topics al een hele tijd maar nu ik een mac mini wil bestellen via surfspot dan toch de volgende vraag.

Ik wil graag de instap versie kopen van de mac mini en zie hierboven verschillende problemen met 4 gb geheugen dat zelf is geinstalleerd.
Raden jullie het aan om via apple een upgrade naar 4 gb intern te doen of toch gewoon zelf?
Ook apple heeft problemen met de mem upgrade.. Het voordeel wel is dat het dan geen kastje muur verhaal wordt! Geen idee of er ook een probleem is met de mac mini trouwens!!

[ Voor 5% gewijzigd door Smarty77 op 22-04-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoy
Smarty77 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:09:
[...]
Ook apple heeft problemen met de mem upgrade.. Het voordeel wel is dat het dan geen kastje muur verhaal wordt! Geen idee of er ook een probleem is met de mac mini trouwens!!
Aangezien er laptop onderdelen gebruikt worden ging ik hier wel van uit.
nu ik het een en ander terug lees twijfel ik ook of de problemen ook bij een mac mini spelen.

Als iemand iets hierover vindt hoor ik dat graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201059

Ik ben vandaag ook een setje geheugen gaan halen om mijn MacBook 3.1 (dus deze zou normaal 4Gig aankunnen).
Het gaat hier over een Kingston geheugen, meer bepaald KVR800D2S5.
Ik gok dat het probleem ligt bij het feit dat het geheugen aan 800Mhz werkt ipv 667Mhz. Ik had gehoopt dat dit automatisch ging teruggeklokt worden.
Het volgende heb ik geprobeerd:

Beide Kingston modules: MacBook start niet op; scherm blijft zwart
1 Kingston module: idem
1 Kingston module + 1 standaardmodule (512mb aan 667Mhz): MacBook start normaal op, werkt aan 2,5Gb op 667 Mhz

Nu het lijkt mij raar dat de laptop wel instaat is om van 800Mhz terug te klokken naar 667Mhz als er 2 verschillende modules inzitten ipv 2 dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedbase
Weet iemand of de 4GB memory issues opgelost worden met de 10.5.7 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoy
diedbase schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:24:
Weet iemand of de 4GB memory issues opgelost worden met de 10.5.7 update?
Ik heb geen idee.
Ik weet in ieder geval dat mijn mac mini na 2 weken met 4 gig kingston geheugen nog geen enkel probleem heeft opgeleverd.
Het werkt echt super en ervaar een flinke snelheidsverbetering als meerdere geheugenvreters tegelijkertijd openstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedbase
Overigens, voor degene die een revisie bij Kingston aangevraagd hebben. Hoe hebben jullie dit gedaan? Gewoon via de website? Ik had dit ook gedaan maar moest mijn geheugen dan naar Engeland opsturen? Lijkt me beetje ver weg? Heb dus besloten om nog even de kat uit de boom te kijken toen ik las dat de nieuwe revisie ook niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
diedbase schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:10:
Overigens, voor degene die een revisie bij Kingston aangevraagd hebben. Hoe hebben jullie dit gedaan? Gewoon via de website? Ik had dit ook gedaan maar moest mijn geheugen dan naar Engeland opsturen? Lijkt me beetje ver weg? Heb dus besloten om nog even de kat uit de boom te kijken toen ik las dat de nieuwe revisie ook niet goed is.
Ik heb geen reactie gehad over mijn vraag dat deze revisie ook niet goed was....
Ik moet hem nog opsturen, ik ga dit van de week doen. En ja hij moet naar Engeland, de kosten van +/-15 euro zijn voor jezelf... Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

diedbase schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:10:
Heb het gewoon via de winkel geregeld. Die zijn (voor jou) verantwoordelijk voor de kwaliteit van het product.

Ik draai nu een week met een nieuw setje (qua serienummers e.d. identiek) geheugen, vooralsnog zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Ook mijn geheugen gaat terug naar Kingston. Bij zeer actief gebruik loopt hij af en toe vast en dat accepteer ik niet langer.

@Smarty77: Balen dat het +-15 euro is. Kan het niet goedkoper? Ik ga het gewoon versturen in een bubbelenvelop namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
BeZaX schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 08:24:
Ook mijn geheugen gaat terug naar Kingston. Bij zeer actief gebruik loopt hij af en toe vast en dat accepteer ik niet langer.

@Smarty77: Balen dat het +-15 euro is. Kan het niet goedkoper? Ik ga het gewoon versturen in een bubbelenvelop namelijk.
Je kunt het erop wagen maaaaarrrrrr:

Kingston will not accept responsibility for any lost shipments unless proof of delivery is provided. We therefore advise using any shipping company that can demonstrate proof of delivery (such as Parcel Force, FedEx, UPS, TNT, etc).
Products shipped to Kingston must be properly packaged to prevent damage/loss in transit. Any physically damaged products will be returned back to sender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Ter info: ik heb ervoor gekozen om mn 15" Macbook Pro Unibody uit te breiden naar 4GB. Ik wilde niet wagen op de kans dat het bekende Kingston geheugen problemen zou geven, dus via Prowarehouse.nl geheugen besteld.

Ik heb 2x 2Gb DDR3 Elixir geheugen gekregen, wat feilloos werkt. Op de offerte die ik eerst kreeg bij mn aanvraag las ik dat ze 3 types geheugen uitleverden bij een geheugenupgrade, waaronder Hynix / Micron / Elixir.

Kostte me iets meer (80e inc verzending), maar ben blij dat ik het gedaan heb!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Hoe lang heb je dat geheugen er al in zitten als ik vragen mag?

Heeft de laatste OSX update misschien nog iets veranderd, bv voor de gebruikers die Kingston erin hebben geplugged? Zien jullie nog hetzelfde gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89830

Hier ook de Kingston KTA-MB1066K2/4G (9905428-010.A00LF) draaien sinds een week of 4, en geen enkel probleem. Zit in een unibody 15".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Laatst online: 16-12-2024
Gebruik je je 9400M kaart of de 9600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-05 11:34

Grin

Ride si sapis.

Hier ook de Kingston KTA-MB1066K2/4G @ unibody 15" MBP.
Sinds 2 weken op 4GB draaiend en sinds 2 dagen op 10.5.7, helemaal goed.
Geen vreemd gedrag what so ever, alles werkt gewoon.

Echter, de engineer die met het plan kwam om dergelijke kleine schroeven te gebruiken voor een laptop...<$pijnlijke straf>

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Dikke kans is dat het dus niet aan de ddr3 modules ligt... maar aan de chips die zijn gebruikt op de module.
Dit is dan ook de info die de contactpersoon van Kingston wou hebben.

Welke merk chipjes hebben jullie op je werkende modules???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-05 11:34

Grin

Ride si sapis.

Ik heb de modules 9905428-010.A00LF en gebruik bijna altijd de 9600 videokaart.
Om het merk van de chipjes te achterhalen moet ik de de zaak weer openschroeven, dat wil ik graag als een eemalige verschrikkelijke ervaring achter mij laten. Kleine *** schroefjes }:|

NewsBlur || My Fujifilm gear

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste