Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb dan ook eindelijk na een beetje wikken en wegen mijn m1530 besteld :D
2 verkoopsters aan de lijn gehad, de eerste heb ik aan de telefoon opgehangen (ze was heel erg onaardig) en de tweede was gewoon subliem!

Ik heb hem met de volgende specificaties besteld:

Intel Core 2 Duo T8300
Windows Vista Home Premium
15,4" WXGA+ met de 1.440 x 900 resolutie
4GB Dual Channel (2x2GB)
250GB Free Fall Sensor (7200RPM)
nVidia 8600GT 256MG geheugen
Vast Blu-raydisk station _/-\o_
6-cel hoofdbatterij

Met de €100 standaard korting + de 10% korting coupon ben ik uitgekomen op €1310,61

Zelf was ik zeer te spreken over de service! Alleen meer korting is niet meer gelukt, maar de mevrouw legde mij uit dat ze een ander systeem hebben. Nouja, of ik het nou wel of niet moet geloven, ik ben tevreden, vooral over het blu-ray station (helaas geen brander, maar speler). :9~

Ik hou jullie op de hoogte van alle vorderingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 15:32
waarom heb je niet de 9-cell batterij erbij gedaan, die is momenteel even duur als de 6-cell (gratis upgrade dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik een vooral mobiele laptop wil, en daarom dus niet die 3cm uitsteek wil. Ook vind ik het zelf (maar dat is mijn mening ;) ) het niet zo heel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Ja, maar mobiele laptop betekend ook zoveel mogelijk batterijduur :P. Maargoed, eigen mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whahaha ;) jaa eigenlijk heb je wel gelijk, maar ik wilde die 3cm uitsteek gewoon niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-08 22:22
joertem schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 00:20:
[...]

beetje laat maar alsnog:
http://www.alternate.nl/h...36435/?articleId=-1036435
volgensmij moet dit een goede kabel zijn. Ik ga volgende week een bestellinkje plaatsen bij alternate, ik post wel even of ie goed is.
kabel is prima, 1,8m lang, erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Het enige nadeel van de adapter van Dell vind ik dat deze nogal zwaar is. Iemand al ervaring met een lichtere variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
joertem schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:10:
[...]

kabel is prima, 1,8m lang, erg handig.
idd erg handig, alleen jammer dat je meer dan het dubbele voor de verzendkosten betaald }:O
4 euro voor de kabel en 9,50 euro voor verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de mijne ontvangen. Toetsenbord is niet 'krom' zoals bij sommigen het geval was en het scherm is een LG. De 9-cell batterij valt best wel mee kwa uitsteek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:04:
Zo, ik heb dan ook eindelijk na een beetje wikken en wegen mijn m1530 besteld :D
2 verkoopsters aan de lijn gehad, de eerste heb ik aan de telefoon opgehangen (ze was heel erg onaardig) en de tweede was gewoon subliem!

Ik heb hem met de volgende specificaties besteld:

Intel Core 2 Duo T8300
Windows Vista Home Premium
15,4" WXGA+ met de 1.440 x 900 resolutie
4GB Dual Channel (2x2GB)
250GB Free Fall Sensor (7200RPM)
nVidia 8600GT 256MG geheugen
Vast Blu-raydisk station _/-\o_
6-cel hoofdbatterij

Met de €100 standaard korting + de 10% korting coupon ben ik uitgekomen op €1310,61

Zelf was ik zeer te spreken over de service! Alleen meer korting is niet meer gelukt, maar de mevrouw legde mij uit dat ze een ander systeem hebben. Nouja, of ik het nou wel of niet moet geloven, ik ben tevreden, vooral over het blu-ray station (helaas geen brander, maar speler). :9~

Ik hou jullie op de hoogte van alle vorderingen 8)7
Ik wil je nieuwe systeempje niet afkraken maar waarom heb je de 1920x1200 resolutie niet genomen
bij die bd-speler dan kan je tenminste 1080p op je monitor kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:42:
Omdat ik een vooral mobiele laptop wil, en daarom dus niet die 3cm uitsteek wil. Ook vind ik het zelf (maar dat is mijn mening ;) ) het niet zo heel erg mooi.
Ik heb hem nu ook een maand, en destijds ook voor de 9-cells variant gekozen, maar ben het er wel mee eens: die uitsteek vind ik ook niet mooi.
Heb er inmiddels een 6-cells variant bijgekocht en de 9-cells te koop gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 01:26:
[...]

Ik wil je nieuwe systeempje niet afkraken maar waarom heb je de 1920x1200 resolutie niet genomen
bij die bd-speler dan kan je tenminste 1080p op je monitor kijken
Omdat ik redelijk goed ogen heb, maar een resolutie van 1920x1200 gaat me wel iets te ver. En als je hem van 1920x1200 terugzet naar 1440x900 dan wordt de beeld slechter, dus vandaar ;)
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:54:
[...]

Ik heb hem nu ook een maand, en destijds ook voor de 9-cells variant gekozen, maar ben het er wel mee eens: die uitsteek vind ik ook niet mooi.
Heb er inmiddels een 6-cells variant bijgekocht en de 9-cells te koop gezet :)
Oke, daar ben ik dan blij mee! Ik heb verschillende foto's vergeleken en ben tot de conclusie gekomen dat de 6-cel mij mooier lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:07:
[...]

Omdat ik redelijk goed ogen heb, maar een resolutie van 1920x1200 gaat me wel iets te ver. En als je hem van 1920x1200 terugzet naar 1440x900 dan wordt de beeld slechter, dus vandaar ;)
[...]

Oke, daar ben ik dan blij mee! Ik heb verschillende foto's vergeleken en ben tot de conclusie gekomen dat de 6-cel mij mooier lijkt.
Ik ben juist blij dat ik voor de 9-cel ben gegaan, gaat veel langer mee en zorgt voor een betere koeling van de laptop. Bovendien komt de laptop wat schuin te staan waardoor het makkelijker typen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:57:
[...]

ik zou zeggen wacht nou maar even, waarom de onnodige risico lopen....
De kans dat je kaart stuk gaat is eigenlijk bijna 100%, zelfs na reparatie gaat hij nog een keer stuk.
Blue ray is een brander. Wellicht leuk om in de TS te zetten, ik heb er ook naar lopen zoeken!

Sidenote:
Meer Informatie
Orderdatum: 21-8-2008
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 12-9-2008
Werkelijke verzenddatum: 26-8-2008
Naam transporteur:
UPS
Status van levering: Uw bestelling bevindt zich momenteel bij de transporteur. Weldra zal een gedetailleerde status over uw levering beschikbaar zijn.
Volgens UPS morgen bezorgd. M1530 dus in 7 dagen binnen!!! Dit is met Blu-ray, WUXGA+, T9300, 8600 GT, the works zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
//offtopic: van schuin typen kun je wel RSI krijgen

Ik wil eigen een 6-cell erbij hebben. Moet de mijne dus nog ontvangen, maar ik weet wel bijna zeker dat ik in dagelijks gebruik de 6 cell wil hebben, en de 9 ook nodig hebt voor vakanties e.d. De 9 heb ik nu vanwege de kortere levertijd en 0,00 meerprijs. Dus als je hem hebt liggen..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Config schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:59:
[...]

Blue ray is een brander. Wellicht leuk om in de TS te zetten, ik heb er ook naar lopen zoeken!
Dat zou wel erg fijn zijn, alleen betwijfel ik dit zeer, omdat ik van 2 telefonisten van afdeling verkoop te horen heb gekregen dat deze blu-ray speler geen blu-ray's kan branden.

Ik weet niet of dit is toegestaan, zoniet zal ik het weghalen, maar ik had een vraagje over de levertijden. Ik heb hem gister besteld en krijg hem voor of op 17-09-2008 geleverd. In hoeverre gebeurt dit ook werkelijk? Hoeveel werkdagen hebben jullie ongeveer moeten wachten? En hoelang duurde bij jullie ongeveer de fase pre-productie?
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:24:
[...]

Ik ben juist blij dat ik voor de 9-cel ben gegaan, gaat veel langer mee en zorgt voor een betere koeling van de laptop. Bovendien komt de laptop wat schuin te staan waardoor het makkelijker typen is. :)
Op dit moment wilde ik de 9-cel niet, maar misschien dat ik hem in de toekomst er nog bij koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Tja ik heb ongeveer een maand moeten wachten terwijl de levertijd eerst ongeveer 2 weken was volgens dell...

Maar tegenwoordig lijkt het meestal snell te gaan, zie het Dell levertijden topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 15:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:27:
Ik weet niet of dit is toegestaan, zoniet zal ik het weghalen, maar ik had een vraagje over de levertijden. Ik heb hem gister besteld en krijg hem voor of op 17-09-2008 geleverd. In hoeverre gebeurt dit ook werkelijk? Hoeveel werkdagen hebben jullie ongeveer moeten wachten? En hoelang duurde bij jullie ongeveer de fase pre-productie?
In het Dell levertijden topic vind je vast een antwoord op je vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:40
Config schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:59:

Daar moeten we dus eerst zekerheid over hebben, voordat ik het in TS zet. Kan iemand dit nog bevestigen of ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de verkopers gehoord dat het een speler is en dat ze er vandaag (gisteren dus) achter kwamen dat het erg onduidelijk op de site stond (ik was zelf redelijk teleurgesteld). Dus ik hoop dat iemand het nog kan bevestigen want ik heb zelf een blu-ray speler of brander besteld. Ik weet niet eens wat ik heb besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 21:57
Als u dit wilt... Kies dan dit …

Hoge capaciteit plus de flexibiliteit om Blu-ray Discs, dvd’s en cd’s af te spelen en te branden. Opmerking: het Blu-ray Disc-combinatiestation kan wel Blu-ray Discs lezen (speelt high-definition films af) maar niet naar Blu-ray Discs schrijven. Blu-ray Disc

http://www1.euro.dell.com...dhs1&l=nl&s=dhs&~lt=popup Kopje aanbevelingen.

Voor de rest zijn ze er wel lekker onduidelijk over geweest want ik was ervan in de onderstelling dat je er ook mee kon branden...(Heb overigens gewoon een dvd station :)

Edit:
Nog geen uitsluitsel als je even naar het kopje "vergelijken" kijkt zie je daar weer staan dat je er wel mee zou moeten kunnen branden argh... :?

Ik zie dat je een Blu-ray disc STATION hebt en een Blu-ray disc COMBINATIESTATION. En aangezien ik de laatste nergens kan selecteren ga ik ervan uit dat iedereen een normaal disc station heeft waar je dus ook mee moet kunnen branden.

[ Voor 24% gewijzigd door dieselb0y op 27-08-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
Als er iemand een 9-cell battery tegen m'n 6-cell wil ruilen (Config?) dan ben ik degene die je zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een hele andere vraag. Ik ben van plan om binnen een week of anderhalf ook een dell xps m1530 aan te schaffen maar hoe is de ervaring met het TRUELIFE scherm? Op de foto's die ik heb gezien lijkt het soms wel een beetje erg te weer spiegelen...

Bent benieuwd naar de reacties:)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phantom schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:17:
Als er iemand een 9-cell battery tegen m'n 6-cell wil ruilen (Config?) dan ben ik degene die je zoekt :)
Jammer dat ik al zo'n 6-cell gekocht heb... maar je kunt de mijne kopen en je 6-cell verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de xps m1530 nog niet natuurlijk, maar TrueLife is vooral de weerspiegeling. Ik denk dat je er niet veel last van zal hebben, je moet echter niet lekker buiten willen zitten in de zon. Als je vaker op dit forum komt, zal ik mijn ervaring posten over de weerspiegeling, als ik de mijne ontvang (uiterste datum 17-09-2008)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:41:
Ik heb de xps m1530 nog niet natuurlijk, maar TrueLife is vooral de weerspiegeling. Ik denk dat je er niet veel last van zal hebben, je moet echter niet lekker buiten willen zitten in de zon. Als je vaker op dit forum komt, zal ik mijn ervaring posten over de weerspiegeling, als ik de mijne ontvang (uiterste datum 17-09-2008)
kan iemandd mij eens vertellen waarom overal die glanzende schermen opgedrongen worden?
Ik vind het namelijk maar nix.

offtopic: Zo heb je je xps net besteld ofzo? ik gister en bij mij staat ie op 16-9

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-08 00:38
@ MRoyal

Heb je al enige nieuws, je zou de 22ste denk ik een nieuwe hdd krijgen, is het probleem met het geluid opgelost?

Verwijderd

@ Bigtweak

Oke! Naja het zal vooral voor binnen zijn, maar ook buiten als 't lekker weer is... maar ach we will see! Oke is goed:)... ik wacht 't af;)!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 11:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:24:
[...]

kan iemandd mij eens vertellen waarom overal die glanzende schermen opgedrongen worden?

offtopic: Zo heb je je xps net besteld ofzo? ik gister en bij mij staat ie op 16-9
Ja over die glanzende schermen, als je geen weerspiegeling heb (binnenshuis) schijnt het beeld wel mooier te zijn.

Offtipic back: ik heb hem 26-08 besteld en hij is nu in fase 2 en hij staat nu op 17-09 bij mij

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 16:53
delete

[ Voor 92% gewijzigd door FloRadix op 28-08-2008 16:32 ]

• MRoyal
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Mudi schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 02:17:
@ MRoyal

Heb je al enige nieuws, je zou de 22ste denk ik een nieuwe hdd krijgen, is het probleem met het geluid opgelost?
Het ruilen van de harde schijf is een dag later helaas door Dell geannuleerd, blijkbaar konden ze niet garanderen dat ik niet nog eens dezelfde Seagate zou krijgen (ze zouden een 7200rpm Samsung schijf sturen maar dat bleek dus toch niet mogelijk te zijn). Nu hebben ze mijn case doorgegeven aan een level 2 tech medewerker ofzoiets, maar nu een week later heeft hij nog niets van zich laten horen :'(

• Config
Phantom schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:17:
Sorry, ik wil ze beide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beeld is veel en veel mooier. Door mat lijken de kleuren btj vervaagd. Door een glanzende scherm heb je een mooie beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:28:
[...]
Het beeld is veel en veel mooier. Door mat lijken de kleuren btj vervaagd. Door een glanzende scherm heb je een mooie beeld.
Dergelijke glansende schermen maken ze, omdat ze dan een minder kwalitatief LCD/TFT kunnen gebruiken, maar toch er een goed uitziend beeld er uit kunnen krijgen. Met name het contrast wordt hoger, maar voor kleur echtheid moet je het absoluut niet doen, naar het schijnt. Daarnaast is het erg iritant met reflecties, maar je hebt tegenwoordig eigenlijk geen keuze meer.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
-edit- verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door honmashinsei op 29-08-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 31-08 17:33
Ik heb de 1530 nou een half jaar ongeveer met WXGA+ scherm (1440, een LG dacht ik) en vind dat spiegelende niet zo irritant als ik had verwacht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Na 1 maand gebruik te hebben gemaakt van mijn dell xps1530 ben ik er wel tevreden over. 1x eerder gecrasht tijdens het spelen van een spelletje en toen ergens wel flink schadelijk. Toen had ik hem net een week en dus had ik hem gewoon helemaal leeggegooid en vista er opnieuw opgezet. Nu zijn we 3 weken verder maar is hij weer gecrasht tijdens een spelletje. Niks deed het meer dus ik hem maar uitgezet en hoorde mijn harddisk al rare geluiden maken. Nu wil ik hem opstarten maar krijg ik error code 0141.

Dat word weer eventjes puzzelen wat of ik daar nog aan kan doen. Iemand die het al eerder heeft gehad en een oplossing heeft gevonden?

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Wanneer krijg je die error code? Kan je nog het BIOS in, of is het met het laden daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick

dommerick

is domm

Volgens een snelle search op google in het de harddisk die niet herkend word of kapot is. Ik kan nog gewoon het bios in, maar zodra hij gaat zoeken naar de bootfiles kan hij mijn harddisk gewoon niet benaderen.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:41
Bellen naar Dell, die regelen dat wel. Voordat je zelf de boel sloopt ;) . Dell heeft goede service, dus dat komt wel goed :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb mijn 1530 nu ongeveer half jaartje denk.
Nog niet eerder een laptop gehad, maar verder een mooie en degelijke laptop.

Heb gelukkig (nog) niet last gehad van de meest voorkomende problemen. Dus eigenlijk een tevreden gebruiker zou je denken.

Dat is ook wel maar heb toch een probleem.
Van begin af aan vind ik de laptop traag. En waar dat aan ligt weet ik niet.
Het kan ook gewoon Vista zijn uiteraard. Maar bijvoorbeeld met de muis via menu start boven Configuratiescherm staan duurt het zeker 2 seconden voordat de lijst dan tevoorschijn komt.

Het opstarten van Firefox voor de eerste keer na algehele opstart duurt ongeveer 7 a 8 seconden.

Hetzelfde bij outlook.

Het is vooral het opstarten van programma's dat erg traag gaat. Eenmaal opgestart ervaar ik wel aanvaardbare snelheden. Bijvoorbeeld bij Architect 3d renderen. Dat gaat wel sneller als bij mijn vaste PC 3.2P4 (2GB).

Ik heb hier een T7500 met 2GB, 160GB 7200rpm hdd en Win Vista HP.

Heb uiteraard al diverse tweaks geprobeerd voor menu's te versnellen/afsluiten etc... maar merk daar eigenlijk heel weinig van. Indexeren al uitgeschakeld.

Ligt dit nu aan Vista of aan de laptop zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 01:10
Staat het energiebeheer op hoge prestaties? Zelfs als je bij een lager profiel de maximale processorstatus op 100% hebt staan, lijkt hij hier toch trager te functioneren dan wanneer je het hoge prestaties profiel kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of iemand anders problemen heeft gehad met de mozilla firefox support.
Maar ik wel omdat ik dus versie 5,6 had van upeks reader software.
Na ff gezocht te hebben op de dell site en google (dell bied niet de laatste versie aan alleen 5.6)
Heb ik de volgende oplossing op de upek site gevonden:
http://www.upek.com/suppo...ort/Topic.asp?ID_Topic=53

Met behulp van dit artikel moet het mogelijk zijn de fingerprint software naar versie 5.8 te updaten.

Mss moet de topicstarter de startpost wijzigen en de niet werkende rapidshare link naar de nieuwste
versie verwijderen.

Me laptop is trouwens vandaag net binnengekomen en ik ben druk bezig de laptop klaar te maken
voor school en een image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik gebruik gewoon de API voor Firefox

http://files.upek.com/Get...F6092PUD33U41U2OV1GQBPHUO

Een kwestie van downloaden, dan slepen naar je firefox 3 venster en dan loslaten. Dan begint Firefox hem gelijk te installeren.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick

dommerick

is domm

Killzone schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:07:
Bellen naar Dell, die regelen dat wel. Voordat je zelf de boel sloopt ;) . Dell heeft goede service, dus dat komt wel goed :) .
Inderdaad vandaag gebeld naar dell. Zonder problemen word er een nieuwe harddisk naar me opgestuurd. Nu hopen dat deze iets langer meegaat.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 14:45:
Ik weet niet of iemand anders problemen heeft gehad met de mozilla firefox support.
Maar ik wel omdat ik dus versie 5,6 had van upeks reader software.
Na ff gezocht te hebben op de dell site en google (dell bied niet de laatste versie aan alleen 5.6)
Heb ik de volgende oplossing op de upek site gevonden:
http://www.upek.com/suppo...ort/Topic.asp?ID_Topic=53

Met behulp van dit artikel moet het mogelijk zijn de fingerprint software naar versie 5.8 te updaten.

Mss moet de topicstarter de startpost wijzigen en de niet werkende rapidshare link naar de nieuwste
versie verwijderen.

Me laptop is trouwens vandaag net binnengekomen en ik ben druk bezig de laptop klaar te maken
voor school en een image.
Top, gisteren de hele tijd naar gezocht. (Maar hier dus niet gelezen) :) Ik gebruik op m'n laptop FF als standaardbrowser, dus harstikke handig dat het nu ook nog kan voor FF3.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://gistron.com/?url=http://gistron.com/info/34199?t=1

zou deze harddisk in mijn XPS 1530 passen? Zou deze niet te warm worden? Mijn 160GB 7200 draait als een gek namelijk, wordt mij iets te warm onder mijn pols

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle mensen met nVidia problemen:

Ik had al tijden last van een ontzettend warm systeem en spontane freezes (vaak al na 2 a 3 uur werken..). Gebeld met XPS support en moest de Dell Extented Test (op de utility dvd) draaien. Helaas kwam mijn M1530 daar dus niet doorheen (weer freeze), dus weer contact gezocht met de XPS support. Kerel aan de lijn moest even overleggen met een collega, resultaat: ze komen een nieuw moederbord + koelblokken inbouwen. Hopen dat de problemen dan verdwenen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Comp-Freak schreef op maandag 01 september 2008 @ 08:41:
Staat het energiebeheer op hoge prestaties? Zelfs als je bij een lager profiel de maximale processorstatus op 100% hebt staan, lijkt hij hier toch trager te functioneren dan wanneer je het hoge prestaties profiel kiest.
Ja, staat eigenlijk altijd op hoge prestaties.

Ik zie nu ook via een tooltje dat mijn geheugengebruik bij gewoon een idle bureaublad (met sidebar) tussen de 50% en 57% schommelt.

Gebruik dus meer dan 1GB zonder dat ik iets met de laptop doe? Is dat normaal bij Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:56:
Voor alle mensen met nVidia problemen:

Ik had al tijden last van een ontzettend warm systeem en spontane freezes (vaak al na 2 a 3 uur werken..). Gebeld met XPS support en moest de Dell Extented Test (op de utility dvd) draaien. Helaas kwam mijn M1530 daar dus niet doorheen (weer freeze), dus weer contact gezocht met de XPS support. Kerel aan de lijn moest even overleggen met een collega, resultaat: ze komen een nieuw moederbord + koelblokken inbouwen. Hopen dat de problemen dan verdwenen zijn!
Ik zie het verband niet tussen jouw problemen en de nVidia problemen, ze kunnen gerust door een ander onderdeel dan de GPU worden veroorzaakt. Of heb je op een of andere manier zekerheid verkregen over de GPU als oorzaak van jouw problemen?

En over welke nVidia problemen heb je het eigenlijk? Er wordt beweerd dat sommige chips het kunnen begeven na grote temperatuurschommelingen maar bij mijn weten zijn er daar nog geen concrete gevallen van bekend.
readytoflow schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:59:
Gebruik dus meer dan 1GB zonder dat ik iets met de laptop doe? Is dat normaal bij Vista?
Als ik me niet vergis ligt dat inderdaad aan Vista, een feature genaamd SuperFetch om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

fanatic_david schreef op woensdag 03 september 2008 @ 01:04:
[...]
En over welke nVidia problemen heb je het eigenlijk? Er wordt beweerd dat sommige chips het kunnen begeven na grote temperatuurschommelingen maar bij mijn weten zijn er daar nog geen concrete gevallen van bekend.
Sorry, dat ik het zeg of je kruipt net onder een steen vandaan of je hebt gewoon niet goed opgelet.

Het is inmiddels wel duidelijk dat de gehele G84 en G86 lijn mogelijkt geinfecteerd is met een produktie fout. Nvidia heeft het niet met veel worden laten weten, maar hebben wel in een persbericht aan hun aandeelhouders laten weten $220 Miljoen te reserveren voor schadeclaims. Daarnaast lees de blog postings eens op direct2dell, de laatste BIOS update van een hele serie laptops zijn om deze reden uitgegeven. (heeft op de frontpage gestaan)

HP weet al sinds November 2007 van het probleem en is eind vorig jaar al met een BIOS update gekomen. De BIOS updates zijn overigens alleen maar lapmiddelen. Ze zorgen ervoor dat de ventilatoren langer en harder gaan draaien, wat weer nadelige neven effecten met zich mee brengt.

Zowel HP als Dell komen inmiddels met een extended garantie, helaas van maar één jaar. In iedergeval allemaal genoeg aanwijzingen dat er wel degelijk iets mis is met de Nvidia chips.

Daarnaast heb ik zelf contact gehad met Dell NL technical support die voor mij contact op heeft opgenomen met Dell Zweden waar het technical research center zit. Zij geven dus ook toe dat er problemen zijn met deze Nvidia GPU's en dat ze een aanzienlijk grotere uitval kennen.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 03-09-2008 11:15 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er nog iemand last van dode pixels?

Ik heb er al één...laptop is een week in gebruik. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:11:
Heeft er nog iemand last van dode pixels?

Ik heb er al één...laptop is een week in gebruik. :X
Nee, gelukkig niet. Maar ben er als de dood voor.. Kan Dell hier nog iets in betekenen?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

_Dune_ schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:08:
[...]

Sorry, dat ik het zeg of je kruipt net onder een steen vandaan of je hebt gewoon niet goed opgelet.

Het is inmiddels wel duidelijk dat de gehele G84 en G86 lijn mogelijkt geinfecteerd is met een produktie fout. Nvidia heeft het niet met veel worden laten weten, maar hebben wel in een persbericht aan hun aandeelhouders laten weten $220 Miljoen te reserveren voor schadeclaims. Daarnaast lees de blog postings eens op direct2dell, de laatste BIOS update van een hele serie laptops zijn om deze reden uitgegeven. (heeft op de frontpage gestaan)

HP weet al sinds November 2007 van het probleem en is eind vorig jaar al met een BIOS update gekomen. De BIOS updates zijn overigens alleen maar lapmiddelen. Ze zorgen ervoor dat de ventilatoren langer en harder gaan draaien, wat weer nadelige neven effecten met zich mee brengt.

Zowel HP als Dell komen inmiddels met een extended garantie, helaas van maar één jaar. In iedergeval allemaal genoeg aanwijzingen dat er wel degelijk iets mis is met de Nvidia chips.

Daarnaast heb ik zelf contact gehad met Dell NL technical support die voor mij contact op heeft opgenomen met Dell Zweden waar het technical research center zit. Zij geven dus ook toe dat er problemen zijn met deze Nvidia GPU's en dat ze een aanzienlijk grotere uitval kennen.
Ik was op de hoogte van de uitbreiding van de garantie van HP en Dell, en ook van de BIOS-updates. Daarentegen had ik nog niet gehoord van de geldreserve voor schadeclaims, en ook niet van gevallen waarbij de GPU het had begeven omwille van het defect.

Het is gewoon zo dat ik de XPS M1530 discussie hier op GoT al sinds deel 2 aan het volgen ben en in die tijd zijn er weinig tot geen mensen geweest die melding hebben gemaakt van een defecte GPU (en daarmee bedoel ik dan echt defect, niet gewoon geïnfecteerd met de productiefout want daar heeft iedereen last van). Dat is waar ik eigenlijk op doelde, maar ik had het dus blijkbaar beter moeten verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over die garantie. Als ik op de site mijn service tag ingeef en ik kijk naar garantie-informatie, dan staat daar:

Garantie: 3 jaar complete care, Volgende Werkdag, Accidental Damage / Begindatum 11-03-2008 / Einddatum 10-03-2009 / Aantal resterende dagen: 188

Heb ik nu 3 jaar of 1 jaar complete care? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

fanatic_david schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:51:
[...]
Ik was op de hoogte van de uitbreiding van de garantie van HP en Dell, en ook van de BIOS-updates. Daarentegen had ik nog niet gehoord van de geldreserve voor schadeclaims, en ook niet van gevallen waarbij de GPU het had begeven omwille van het defect.

Het is gewoon zo dat ik de XPS M1530 discussie hier op GoT al sinds deel 2 aan het volgen ben en in die tijd zijn er weinig tot geen mensen geweest die melding hebben gemaakt van een defecte GPU (en daarmee bedoel ik dan echt defect, niet gewoon geïnfecteerd met de productiefout want daar heeft iedereen last van). Dat is waar ik eigenlijk op doelde, maar ik had het dus blijkbaar beter moeten verwoorden.
Oke, daar heb je gelijk in. Het was mij ookal opgevallen dat op GoT er weinig over gesproken wordt terwijl op sommige andere engelse fora het gewoon HET gesprek van de dag is, en dat al een maand of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05-2024
_Dune_ schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:37:
[...]

Oke, daar heb je gelijk in. Het was mij ookal opgevallen dat op GoT er weinig over gesproken wordt terwijl op sommige andere engelse fora het gewoon HET gesprek van de dag is, en dat al een maand of twee.
Dat was nou ook precies mijn vraag!

Verwijderd

Ik heb mijn m1530 nu sinds maandag heb de nieuwe bios revisie(A09) er std opgekregen
en ik moet zeggen dat er helemaal niet veel geluid uitkomt.
En de reacties van sommige mensen hier dat de fans bij gewoon werk telkens gaan spinnen
is niet waar althans ik heb het niet ondervonden. Alleen bij fullscreen dingen als videos kijken
begint soms ff de fan te spinnen en uiteraard als ik ga gamen ook. De personen die daarover
klagen zijn wss gewoon azijnzeikers en zelfs als de fans spinnen is de laptop nog altijd
stiller dan mijn desktop antec182 met super grote zalman koeler idle is.
Kortom je krijgt dus eigenlijk voor iets waar je wss geen last van hebt gratis een jaar extra garantie

Het hele nivdia geforce productiefout verhaal is dus geen reden om er niet 1 te kopen.
Zeker omdat het wss niet eens alle gpus heeft beinvloed ze hebben alleen wss geen goed
batch systeem oid waardoor ze niet met zekerheid kunnen zeggen welke batches het probleem hebben.

Ik heb de laptop nu een week en het is echt een geweldig ding super sterk gebouwt nergens
een kraakje of iets anders vervelends en alles doet gewoon wat het moet doen.
En hij ziet er ook nog eens super mooi uit _/-\o_

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Ach, mensen moeten nu eenmaal soms hun verhaal kwijt. Ikzelf heb ook de m1530 gekocht terwijl ik wist dat er iets mis wat met de gpu. Wat maakt mij dat nou uit, alsof elke m1530 kapot gaat na 1 maand... Zo ja, dan zit je sowieso in de garantie periode..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:31:
Ik heb mijn m1530 nu sinds maandag heb de nieuwe bios revisie(A09) er std opgekregen
en ik moet zeggen dat er helemaal niet veel geluid uitkomt.
En de reacties van sommige mensen hier dat de fans bij gewoon werk telkens gaan spinnen
is niet waar althans ik heb het niet ondervonden. Alleen bij fullscreen dingen als videos kijken
begint soms ff de fan te spinnen en uiteraard als ik ga gamen ook. De personen die daarover
klagen zijn wss gewoon azijnzeikers en zelfs als de fans spinnen is de laptop nog altijd
stiller dan mijn desktop antec182 met super grote zalman koeler idle is.
Kortom je krijgt dus eigenlijk voor iets waar je wss geen last van hebt gratis een jaar extra garantie

Het hele nivdia geforce productiefout verhaal is dus geen reden om er niet 1 te kopen.
Zeker omdat het wss niet eens alle gpus heeft beinvloed ze hebben alleen wss geen goed
batch systeem oid waardoor ze niet met zekerheid kunnen zeggen welke batches het probleem hebben.

Ik heb de laptop nu een week en het is echt een geweldig ding super sterk gebouwt nergens
een kraakje of iets anders vervelends en alles doet gewoon wat het moet doen.
En hij ziet er ook nog eens super mooi uit _/-\o_
Deels met je eens, hij is inderdaad heel mooi en het is echt een geweldig ding. Ben ik helemaal met je eens, maar nVidia heeft wel mondjesmaat toegegeven dat het in theorie alle geproduceerde videokaarten van die serie het probleem kan hebben (niet toegegeven, ook niet ontkend).

Ik studeer en heb mijn laptop dus vaak in slaapstand en dan gaat ie even 10 minuten aan en dan weer op slaapstand, etc. Zo kan het een hele tijd doorgaan: de temperatuur fluctueert bij mij dus gewoon flink en juist dan kunnen de problemen zich voordoen. Ik kan nou niet zeggen dat ik zo gerust ben met de grafische kaart en ik heb hem toch echt elke dag nodig :| Ik doe een opleiding waar een laptop gewoon een vereiste is (praktisch).

Ik merk overigens wel dat de fan eerder op spint, niet storend, maar hij doet het toch echt wel ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

FikkieHo schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:37:
Ach, mensen moeten nu eenmaal soms hun verhaal kwijt. Ikzelf heb ook de m1530 gekocht terwijl ik wist dat er iets mis wat met de gpu. Wat maakt mij dat nou uit, alsof elke m1530 kapot gaat na 1 maand... Zo ja, dan zit je sowieso in de garantie periode..
Hte is juist niet dat het probleem zich in de eerste maand of jaar voordoet maar juist op de middenlange termijn. Zover ik gelezen heb een jaar tot anderhalf. Dat betekend veelal precies na de standaard garantie periode.

Daarnaast, zoals reeds eerder opgemerkt, wanneer de GPU het begeeft mag je hopen dat Dell een beetje snel reageert en je niet een week op reparatie mag wachten. Het probleem is gewoon dat je weet dat het mis kan gaan, dat een produkt waar je dik 1000 euro voor het betaald bij voorbaat een verhoogt risico heeft om eerder te sterven.

Mijn vorige laptop van Dell een Inspiron 4150 heeft ruim 5 jaar dienst gedaan en ik heb vervolgens nog weer kunnen doorverkopen. Nu heb ik een XPS M1330 met een Nvida bug :) , waarvan ik mag hopen dat hij het zolang uithoud.

Daarbij heeft een meer draaiende fan ook andere neven effecten o.a. meer slijtage van de fan en meer energie opname van met name de accu, dus een kortere accu duur. Geluids overlast volt opzich nog wel mee, op mijn werk worden er business laptops van HP gebruikt die veel meer lawaai produceren. Ik ben nu juist voor een M1330 gegaan omdat hij mobiel moet zijn (de lichtste in zijn klasse), stil en een lange accu duur moet hebben, maar ook performance moet geven. Deze eisen zijn mede door mijn vriendin bepaald die er ook een heeft, zij zit met regelmaat in het buitenland voor haar werk en dan heb niets aan een laptop die je niet kunt vertrouwen.

Al met alis de onzekerheid het ergste.

Wat betreft de extended garantie, ik mag hopen dat niet alleen de GPU hier onder valt maar ook gerelateerde componenten, bijvoorbeeld de fan welke eeder slijtage kan gaan vertonen.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 04-09-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb zojuist met mijn nieuwe harde schijf de laptop alles opnieuw geïnstalleerd (oude was kapot gegaan :S). Het probleem is nu dat ik geen draadloze verbinding kan maken, want "Er is geen netwerkadapter voor draadloze netwerken geïnstalleerd en geconfigureerd".
Hoe kan ik die installeren?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Heb je wel al een driver geïnstalleerd :S ? Wanneer krijg je dat bericht, want je bent nu nogal vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
waarschijnlijk de schakelaar niet aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:40
Er staat nog niet in de startpost dat de laptop inmiddels met 500gb 5400rpm schijf te configureren is.

Zeer vreemd trouwens dat de laptop met slechts 10/100 NIC is uitgerust, belachelijk achterhaald. Heeft iemand ervaring met pci-e insteek gbit NIC's?

[ Voor 42% gewijzigd door arnoman op 06-09-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
arnoman schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:21:
Er staat nog niet in de startpost dat de laptop inmiddels met 500gb 5400rpm schijf te configureren is.

Zeer vreemd trouwens dat de laptop met slechts 10/100 NIC is uitgerust, belachelijk achterhaald. Heeft iemand ervaring met pci-e insteek gbit NIC's?
Waarom zou je een gbit NIC willen. Vindt je 100Mbit dan niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mijn 1530 is voor de 2e keer kapot gegaan, getronix kwa na 4 dagen een nieuwe processor en nieuwe geheugen modules plaatsen.

Ik denk erover om mijn 1530 te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
silmaril8, mijn hele thuisnetwerk draaid al jaren op gigabit. Dat een moderne laptop als de XPS1530 dit niet standaard ondersteund vind ik belachelijk en een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
arnoman schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 17:49:
silmaril8, mijn hele thuisnetwerk draaid al jaren op gigabit. Dat een moderne laptop als de XPS1530 dit niet standaard ondersteund vind ik belachelijk en een gemiste kans.
Mijn netwerk draait ook op 1000mbit, maar ik heb het nog echt nooit nodig gehad. Daar komt bij: je harde schijf in je laptop kan geeneens 1000mbit (=125MB per seconden) aan: waarschijnlijk kan je maar met een gemiddelde van 40MB per seconde schrijven. Daarom vind ik (naar mijn mening ;) ) het erg overdreven om een Gbit kaartje te kopen en die erin te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ik ben van plan om een 128gb SSD te plaatsen in mijn laptop, waardoor ik waarschijnlijk een stuk verder kom ;-) Daarbij het verschil van ~12mb p/s t.o.v. 40mb p/s vind ik zeker noemenswaardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
arnoman schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:35:
Ik ben van plan om een 128gb SSD te plaatsen in mijn laptop, waardoor ik waarschijnlijk een stuk verder kom ;-) Daarbij het verschil van ~12mb p/s t.o.v. 40mb p/s vind ik zeker noemenswaardig
Het is inderdaad noemenswaardig als je echt vaak bestanden via een lokaal netwerk deelt. Als je dit niet doet, is het overdreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Aan de ene kant wel een 1000mbit netwerk opzetten, maar blijven verdedigen dat een "topline" product als de xps met een 100mbit kaart een wel gebalanceerd product is.

Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
  • Laatst online: 09-09 16:26
silmaril8 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:08:
[...]

Mijn netwerk draait ook op 1000mbit, maar ik heb het nog echt nooit nodig gehad. Daar komt bij: je harde schijf in je laptop kan geeneens 1000mbit (=125MB per seconden) aan: waarschijnlijk kan je maar met een gemiddelde van 40MB per seconde schrijven. Daarom vind ik (naar mijn mening ;) ) het erg overdreven om een Gbit kaartje te kopen en die erin te proppen.
je kan het ook omgekeerd bekijken. 100 Mbit betekend in optimale omstandigheden slechts 12,5 MBps; toch wel ver onder het gemiddelde van 54 MBps dat mijn M1530 200GB 7200rpm schijf haalt.

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bezuiniging van Dell, maar is hoop. Gelukig heeft intel besloten dat bij nieuwe platform verplicht een Gbit netwerk kaart in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Liquid schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:04:
Aan de ene kant wel een 1000mbit netwerk opzetten, maar blijven verdedigen dat een "topline" product als de xps met een 100mbit kaart een wel gebalanceerd product is.

Classic.
Wie zegt dat de XPS een gebalanceerd product is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
arnoman schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:21:

??

[ Voor 9% gewijzigd door Tralapo op 19-08-2009 14:16 . Reden: Plaatje werkte niet meer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik heb inderdaad zoals hier aangegeven wordt een 1gb netwerkadapter. :)

Maar 1 vraagje, ik de m1530 compleet opnieuw geïnstalleerd. Kortom niet via de herstelpartitie, maar via de bijgeleverde media.

Nu krijg ik, buiten het knopje om, om Blutooth uit te zetten. Lees, softwarematig. Voor de rest verbind hij wel gewoon, kortom het is wel correct geïnstalleerd. Iemand een idee?

Voor de rest nog geen nadelen kunnen vinden aan de M1530 en dus super tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier geeft hij ook aan 1 Gbit/sec op het moment dat de kaart niet verbonden is. Echter als je een kabel erin doet krijg je geen snellere verbinding als 100 Mbit (mijn netwerk is wel gewoon gigabit dus daar komt dat niet door)

Voor de rest ook super tevreden, laptop is snel, stil en netjes afgewerkt. Draai er zelf nu een dualboot XP/Vista op.

[ Voor 21% gewijzigd door ik222 op 07-09-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind trouwens dat mijn laptop een wel erg kill beeld geeft vergeleken met me samsung syncmaster 206
Kan ik dit wegkrijgen met kallibreren? ben daar niet zo ervaren mee. Of heb ik soms een slecht scherm gekregen?
Heb even gekeken en het is een samsung, zou probereen een lg scherm te krijgen helpen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hoe oud is je laptop?D nieuwere samsung schermen zouden namelijk net zo goed moeten zijn als de LG schermen.

/edit: Ik zie je in je postgeschiedenis dat je je hem pas een paar dagen hebt. Normaal gesproken zou dat samsung scherm dan ook goed van kwaliteit moeten zijn...

[ Voor 43% gewijzigd door ik222 op 07-09-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03
Heb ik ook, de 206BW heeft warmere kleuren. Calibratie kan helpen, maar in mijn ervaring is de 206BW té warm en deze net iets te koel (het moet er een beetje tussenin zitten :) ).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 12:55
mijn m1530 1 september besteld en zou op of voor 23-9 geleverd worden. Vrijdag mail gehad dat deze 9 september geleverd word door UPS

vind dit wel een mooie levertijd. als ik het zo leeg zie ik dat sommige er ook langer op hebben moeten wachten.

[ Voor 67% gewijzigd door koentjuh1987 op 07-09-2008 18:19 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koentjuh1987 schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:18:
mijn m1530 1 september besteld en zou op of voor 23-9 geleverd worden. Vrijdag mail gehad dat deze 9 september geleverd word door UPS

vind dit wel een mooie levertijd. als ik het zo leeg zie ik dat sommige er ook langer op hebben moeten wachten.
Nou bij mij duurde het maar een weekje lekker puh!
Dit is trouwens meer iets voor het dell levertijden topic.

Maarja ik ga dan maar eens uitvogelen hoe ik me monitor moet kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Sp!tF!re schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:15:
Heb ik ook, de 206BW heeft warmere kleuren. Calibratie kan helpen, maar in mijn ervaring is de 206BW té warm en deze net iets te koel (het moet er een beetje tussenin zitten :) ).
LG Scherm in mijn XPS stond default veel te fel en kill afgesteld. Beetje spelen met de instellingen van je grafische kaart en het is ineens een super scherm.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 31-08 17:33
Helemaal mee eens, dit is voor mij het enige serieuze minpunt van de laptop.
En die schijven van tegenwoordig zijn echt stukken sneller.
Ik mag graag HD content bekijken op de laptop dus veel data pompen en dat vind ik wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Zojuist mijn XPS1530 besteld, geleverd met het hele pretpakket op het Blu-Ray gebeuren na. Dit alles voor een m.i. zeer nette prijs :-) Zodra ik het spul binnen heb, zal ik mijn ervaringen hier ook delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
vind het alleen jammer dat dell niet gelijk 64 bit vista meeleverd. Want wat heb ik dan aan mijn 4 gig geheugen?

of is er de mogelijkheid om 64 bit te verkrijgen?
want heb wel gelezen dat x64 hp te installeern is met de 32 bit key maar activatie etc...?

[ Voor 39% gewijzigd door koentjuh1987 op 08-09-2008 14:15 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
koentjuh1987 schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:11:
vind het alleen jammer dat dell niet gelijk 64 bit vista meeleverd. Want wat heb ik dan aan mijn 4 gig geheugen?
Welke programma's draai je dan dat jij denkt 4GB nodig te hebben? Is 3,25GB niet voldoende dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
draait niet direct programma's die 64 bit nodig hebben. Maar vind het alleen raar dat je 4 gig kunt kiezen bij je configuratie en maar 3,25 gig daarvan kunt gebruiken door een 32 bit besturingssysteem

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:24
koentjuh1987 schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:11:

of is er de mogelijkheid om 64 bit te verkrijgen?
want heb wel gelezen dat x64 hp te installeern is met de 32 bit key maar activatie etc...?
De 32 bit key is ook geldig voor 64 bit, dit is volledig legal en toegestaan door microsoft, activatie is ook geen enkel probleem. Je zal alleen zelf een DVD'tje moeten regelen.
Er bestaan eigenlijk geen 32 bit of 64 bit keys, 't zijn gewoon Vista keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
ok dat maakt een hoop duidelijk voor me!
Want heb ook al op de site van dell gekeken of de m1530 64 bit ondersteund maar daar stond alleen 32 bit. 1330 en 1730 ondersteunde wel 64 bit.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
koentjuh1987 schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:15:
draait niet direct programma's die 64 bit nodig hebben. Maar vind het alleen raar dat je 4 gig kunt kiezen bij je configuratie en maar 3,25 gig daarvan kunt gebruiken door een 32 bit besturingssysteem
Waarom is dit raar? 3,25GB is toch altijd meer dan 2GB of 3GB? En die 4GB draait dan meteen in dualchannel (hardwarematig). 3GB draait ook wel dualchannel, maar dit is softwarematig en is iets langzamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Even ter info: ik heb eind mei maar 1 jaar garantie genomen. Nu de Nvidia kaart het waarschijnlijk niet lang gaat volhouden heb ik de garantie met 4 jaar verlengd voor 213 euro (inclusief btw). Dus 5 jaar garantie in totaal. Telefonisch naar 020 674 5000 gebeld, werd geholpen door Pascale Behr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
@silmaril8, hardware matig dualchannel of dat intel truukje scheelt in de praktijk max 5% performance

Daarbij, 3,25 gb alloceerbaar geheugen is dus 3,25 minus je 256mb graka, wat dus op zelfs minder dan 3gb terecht komt. Ik doe het nodige met Photoshop en daar is elke mb mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees kijk net in de startpost naar de verschillende schermen. Mijn scherm staat er niet bij. Ik heb een CPT. Die is van CHUANGHWA PICTURE TUBES en is naar mijn mening goed op wat backlight bleeding na. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:16:
Ik lees kijk net in de startpost naar de verschillende schermen. Mijn scherm staat er niet bij. Ik heb een CPT. Die is van CHUANGHWA PICTURE TUBES en is naar mijn mening goed op wat backlight bleeding na. :)
De LG schermen hebben net zo goed wat backlight bleeding hoor maar niet veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-09 06:22
Gianni Rombios schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:57:
Even ter info: ik heb eind mei maar 1 jaar garantie genomen. Nu de Nvidia kaart het waarschijnlijk niet lang gaat volhouden heb ik de garantie met 4 jaar verlengd voor 213 euro (inclusief btw). Dus 5 jaar garantie in totaal. Telefonisch naar 020 674 5000 gebeld, werd geholpen door Pascale Behr.
Waarom denk je dat de Nvidia kaart het niet lang ga volhouden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Ik hoor op allerlei sites dat, er een nieuwe bios voor de Dell XPS M 1530 beschikbaar is.
Wat voor voordeel brengt deze bios mee?
Is het zo dat de nieuwe BIOS je FAN continuer laat draaien?
Ik zie graag een antwoord tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
arnoman schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:57:
@silmaril8, hardware matig dualchannel of dat intel truukje scheelt in de praktijk max 5% performance

Daarbij, 3,25 gb alloceerbaar geheugen is dus 3,25 minus je 256mb graka, wat dus op zelfs minder dan 3gb terecht komt. Ik doe het nodige met Photoshop en daar is elke mb mooi meegenomen.
Ik gebruik ook regelmatig Photoshop, maar ik kom echt nooit in de buurt van een gebruik van 3GB.
Ik durf hier met een gerust hart te zeggen dat nog geeneens 1% van alle gebruikers meer dan 2GB gebruikt.
Maar ja, als je echt 100% zeker weet dat je die 4GB volkrijgt, dan moet je uiteraard 64bit installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
.

[ Voor 98% gewijzigd door PSP123 op 08-09-2008 18:27 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste

Let op:
Voor alles m.b.t. levertijden kun je in dit topic terecht! Let wel: berichten plaatsen met 'het duurt lang!' zal de levertijd niet doen verkorten!