Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:01
Gwannoes schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:48:
Mijn M1530 is nu 3 jaar oud, en ik ben aan m'n derde accu toe :'(
Hoe lang doen jullie met de accu?
Die van mij is ook 3 jaar oud en mn 9-cell accu gaat nog best aardig. Volgens de software nog 77% van de oorspronkelijke capaciteit. Moet ik wel bij zeggen dat ik hem niet dagelijks gebruik, maar dit valt me niks tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-07 14:40

Gwannoes

Solderen moet je leren

OK, blijkbaar heb ik gewoon heel veel pech gehad met m'n accus (nog ca. 15% van de oorspronkelijke capaciteit).
Hopelijk doet m'n volgende accu het beter... Komt eind van de maand binnen bij ReplaceDirect.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Comp-Freak schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:04:
[...]
Volgens de software nog 77% van de oorspronkelijke capaciteit.
Met welke software valt de resterende capaciteit van de accu te meten?

[ Voor 6% gewijzigd door Holgersson op 13-04-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik gebruik nu sinds een maandje oid. BatteryCare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Gwannoes schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:39:
Ik gebruik nu sinds een maandje oid. BatteryCare.
Volgens dat programma'tje is het slijtageniveau van mijn accu 83,6% :)
(Van de oorspronkelijke 57720mWh is nog maar 9468mWh over.)

@Gwannoes: heeft het zin zo'n kalibratie uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Holgersson schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:54:
[...]

Volgens dat programma'tje is het slijtageniveau van mijn accu 83,6% :)
(Van de oorspronkelijke 57720mWh is nog maar 9468mWh over.)

@Gwannoes: heeft het zin zo'n kalibratie uit te voeren?
Heb ik zelf nog niet gedaan, dus weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:07
Mijn accu was na 1 jaar al overleden hij wordt nu zelfs niet meer herkend.. Maarja eigen schuld ik had hem constant aan de stroom hangen..

Z'n omzeiling van je accu als die al vol is lijkt me voor de toekomstige laptop wel handig.. Macbook's hadden dit dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n systeem heeft elke laptop al een jaar of 10 hoor... Je accu totaal niet gebruiken is gewoon schadelijk voor het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:01
Holgersson schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:15:
[...]

Met welke software valt de resterende capaciteit van de accu te meten?
Ik doe dit met Dell Support Center. Ivm windows 7 heb ik versie 3.0.5744.02 geïnstalleerd, is een andere versie dan je via de downloadpagina voor de M1530 kan vinden. Maar ik meen me te herinneren dat er in eerdere versies ook de batterijstatus op te zoeken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Holgersson schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:25:
[...]
Overigens heb ik een week geleden een vervangende 9-cells accu besteld. Komt uit Hong Kong, dus dat duurt even. Maar voor $39,55 inclusief verzending volgens mij een koopje :)
Mijn originele accu houdt het namelijk nog geen half uur meer uit bij alleen wat internetten...
De 9 cells accu (7200mAh) is na 3,5 week wachten uit Hong Kong gearriveerd :)
Bij intensief gebruik heb ik daar 2,5 uur op kunnen werken, niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Holgersson schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:07:
[...]

Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Op eBay: http://cgi.ebay.nl/330543520032

Dezelfde verkoper heeft ook een vervangend model voor de gewone 6 cells accu. Bij een 9 cells accu (die dikker is) komt de achterzijde van je laptop 2cm omhoog. Dat heeft als voordeel dat de onderzijde van de ondergrond komt en er daardoor een betere koeling mogelijk is. Bovendien vind ik het fijner typen op een schuin liggend toetsenbord.

De vervangende 6 cells M1530 accu kost bij hem 29,99 dollar, de 9 cells accu 39,55 dollar. Inclusief verzending!
Een koopje imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:42

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb hem net ook besteld bij deze aanbieder. Heeft met dus €28,- gekost :-) Voor dat geld wil ik het wel een keer proberen. Zal jullie mijn bevindingen ook laten horen zodra hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07 09:12
Heb mijn 9 cell ook vanuit ebay gekocht en gaat nog gemakkelijk een goeie 2.5 uur mee en dat na een jaar tijd. Nu heb ik een probleem. Mijn scherm is volledig gebarsten, werk nu met een externe scherm maar dit is natuurlijk niet handig! Is er iemand die een defect M1530 met resolutie 1440X900 heeft en het scherm aan mij wil verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Volgens mij hoeft het niet speciaal een 1440x900 scherm te zijn maar mag het ook een 1680x1050 scherm zijn toch? Of kan je niet zomaar een hogere resolutie scherm in je laptop zetten/bouwen.

Ff terugkomen op de 9 cell die ik via ebay heb gekocht. Deze vandaag binnen gekregen en in de laptop gezet. Past niet zo goed als de originele, maar alles zit nu goed. Nu afwachten of de accu het goed uithoud. Toch wel snel, in 12 dagen binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Mudi schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:37:
Heb mijn 9 cell ook vanuit ebay gekocht en gaat nog gemakkelijk een goeie 2.5 uur mee en dat na een jaar tijd. Nu heb ik een probleem. Mijn scherm is volledig gebarsten, werk nu met een externe scherm maar dit is natuurlijk niet handig! Is er iemand die een defect M1530 met resolutie 1440X900 heeft en het scherm aan mij wil verkopen?
ebay staat vol met vervangende schermen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Hurricane schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:30:
Ik heb hem net ook besteld bij deze aanbieder. Heeft met dus €28,- gekost :-) Voor dat geld wil ik het wel een keer proberen. Zal jullie mijn bevindingen ook laten horen zodra hij binnen is.
En hoe staat het met de aankoop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

@dieselb0y
Hurricane in "[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 4"

Valt me echt niet tegen. Natuurlijk moeilijk te testen naar 1 avondje maar gaat goed voor dat geld. Zeker weer 2 1/2 uur tot 3 uur op de accu als ik windows mag geloven als ik alleen aan het internetten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Ik heb er ook maar eentje besteld bij dezelfde verkoper(9 cell) ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Hurricane schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:21:
@dieselb0y
Hurricane in "[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 4"

Valt me echt niet tegen. Natuurlijk moeilijk te testen naar 1 avondje maar gaat goed voor dat geld. Zeker weer 2 1/2 uur tot 3 uur op de accu als ik windows mag geloven als ik alleen aan het internetten ben.
Hoelang duurde het bij jou/jullie voor je hem binnenhad? en kreeg je nog een shipping number of iets dergelijks? ik heb hem namelijk besteld op 1 mei en heb nog niets vernomen behalve dat die gekocht is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Bij mij duurde het 3,5 week voor de 9-cells accu vanuit Hong Kong binnen was. Maar ik las hier ook over een levertijd van 12 dagen. Zelf heb ik nooit een shipping number gekregen.
Ik zou de verkoper even een mailtje sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 15:38

FikkieHo

Wokmaster

Het kan best lang duren hoor. Het langst wat bij mij was, duurde 6 weken. Dit ivm de douane in Nederland. Maar ook zonder douane kan het een poos duren. En meestal ook idd zonder shipping number.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Ik heb hem inmiddels binnen! Hij doet het vooralsnog goed, hij was voor 90% vol ongeveer en op het pakketje staat aangegeven "gift" en value 12$.

Aanrader denk ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:15

KSG

Gwannoes schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:25:
[...]

Heb ik ook gehad. Was een breukje in de kabel naar de monitor. Ze wilden dat ik het ding opstuurde, maar na veel touwtrekkerij met Dell mocht ik, bij hoge uitzondering, een los kabeltje bestellen en deze zelf vervangen. Je hele laptop moet er voor uit elkaar, maar met deze manual lukt het wel.

Volgens mij is dit dezelfde kabel, maar dat durf ik nu niet te garanderen; ik heb hem zelf van Dell. Kwam wel een lullige 25 euro verzendkosten overheen.
[edit: ik bedenk me net dat dit type waarschijnlijk enkel geschikt is voor mijn type scherm: 1440x900 van AUO]

'k Zit nu op m'n werk, maar thuis heb ik wel het precieze DELL part number.
Dit heb ik ook gehad, alleen ik krijg nu dus af en toe helemaal geen beeld meer op mijn scherm. Waarschijnlijk is het dus ook mijn LCD kabel. Maar op ebay kan ik alleen kabels vinden voor 1440x900 schermen. Terwijl ik een 1680x1050 scherm heb. Weet iemand of het kabeltje (XR857) ook geschikt is voor mijn scherm? Voordat ik het ga bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

KSG schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:21:
[...]

Dit heb ik ook gehad, alleen ik krijg nu dus af en toe helemaal geen beeld meer op mijn scherm. Waarschijnlijk is het dus ook mijn LCD kabel. Maar op ebay kan ik alleen kabels vinden voor 1440x900 schermen. Terwijl ik een 1680x1050 scherm heb. Weet iemand of het kabeltje (XR857) ook geschikt is voor mijn scherm? Voordat ik het ga bestellen...
Sorry, maar daar durf ik geen uitspraak over te doen...
Je kunt het wel checken door je laptop open te schroeven; het staat wel op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:49
Mijn scherm valt tegenwoordig soms zomaar uit of de drivers crashen dan gaat ie even uit en weer aan. Maar duid dit op gare drivers (heb al geupdate en verschillende geprobeerd) of is de gevreesde nvidea chip fout eindelijk opgedoken en kan mijn laptop bij het grofvuil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSG

KSG

Gwannoes schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:50:
[...]

Sorry, maar daar durf ik geen uitspraak over te doen...
Je kunt het wel checken door je laptop open te schroeven; het staat wel op de kabel.
Bedankt, ik heb m'n laptop uit elkaar gehaald. Het is inderdaad de XR857, ik heb een nieuwe besteld en zal het binnenkort vervangen. Hope it works...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:38
Crazyanz schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:36:
Mijn scherm valt tegenwoordig soms zomaar uit of de drivers crashen dan gaat ie even uit en weer aan. Maar duid dit op gare drivers (heb al geupdate en verschillende geprobeerd) of is de gevreesde nvidea chip fout eindelijk opgedoken en kan mijn laptop bij het grofvuil?
Hier had ik ook last van, dat wil zeggen na een tijdje begon mijn scherm keihard te flikkeren om vervolgens uit te vallen. Een rebootje verhielp dit een aantal keren wel, maar sinds een week of 2 doet het scherm dus helemaal niets meer.

Toevallig gisteren nog eens gekeken door hem aan te sluiten op mijn TV via HDMI.
Daar had ik wel een erg lage resolutie dus ik moet ook nog eens gaan uitzoeken wat er nou precies mis is en of er nog iets aan te doen is.
1680x1050 scherm btw.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSG

KSG

Ik heb het vervangen, maar als ik mijn laptop nu opnieuw opstart doet hij het niet meer. Dus ik maak het aan en dan gaat de fan draaien, maar even daarna stopt hij weer. De harde schijf blijft wel actief. Van de ledjes gaat led6 in het begin even aan, maar daarna is deze ook uit.

Verder heb ik mijn harde schijf en ram verwijderd, maar dit heeft ook niet mogen baten. Weet iemand wat er mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk is je grafische chip overleden. Heb je nog garantie? (De 1530 heeft dus de nvidia bug die hier al genoemd is. Kans is groot dat hij binnen 3 jaar doorbrandt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Nog even terugkomen op de batterij die ik via Ebay had gekocht. Heb nu al meerdere keren gehad dat de laptop met +/- 45% over gewoon uitvalt. Had ik met de originele batterij nooit. Gebeurt niet elke keer maar blijft erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Maandag was mijn M1530 kapot gegaan. Deed helaas helemaal niks meer. Bij het aanzetten gewoon zwart scherm.

Gelijk gebeld, na wat testjes geconcludeerd dat de moederbord kapot was. Dus vandaag dan de monteur langs geweest. Moederbord vervangen en voila, hij doet het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

FikkieHo schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:15:
Maandag was mijn M1530 kapot gegaan. Deed helaas helemaal niks meer. Bij het aanzetten gewoon zwart scherm.

Gelijk gebeld, na wat testjes geconcludeerd dat de moederbord kapot was. Dus vandaag dan de monteur langs geweest. Moederbord vervangen en voila, hij doet het weer!
Hoe oud was je laptop?
Binnen de garantie gerepareerd of moest je er voor betalen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Mijn laptop was drie jaar oud. Ik had geen officiële garantie meer van Dell. Maar naar overleg met wat technische lui van Dell voor 34 euro de monteur laten langs komen. Je moet gewoon even melden ivm de NVIDIA videokaart en alle problemen die daarbij horen.

[ Voor 20% gewijzigd door FikkieHo op 03-08-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou mijn xps is voor de 2e keer overleden in 3 jaar. computer start compleet niet op en alleen het bluetoothlampje brand kort even bij het aandoen.

De vorige keer is het moederbord en de processor vervangen. Bij het opstarten met fn+power knipperde het eerste lampje wat neer kwam op " processor niet herkend" . Komt dit nou op hetzelfde neer als jullie verhaal?

Heb van alles aan deadlines en kan hem niet weer 2 weken missen.. Zou het dan mogelijk zijn ook een monteur te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Hmmm... Als je een beetje doorzeurt dan kan er best een monteur komen. Maar ik weet niet of ze bij de 3de keer zo gul zijn..

Je kan trouwens ook even je geheugen reepjes andersom in doen. Dus module 1 in bank 2 en andersom. Dat hielp eerst bij mij namelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door FikkieHo op 13-09-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44
Misschien dat iemand hier een oplossing heeft voor mijn probleem. Een aantal jaar kijk ik er tegenaan maar ik begin er steeds meer moeite mee te krijgen. Op ongeveer 1/5 van de bovenkant van het scherm heb ik heel vaak last van tearing in zowel video's als games.

Nu heb ik al gezocht op Google en ook wat gelezen met betrekking tot dan de refresh rate niet helemaal correct is, maar dat lijkt me sterk als het gaat om het interne display van de laptop. Hiervoor heb ik overigensn ook al v-sync geforceerd, maar dat lijkt geen verschil te maken. Ook heb ik al verschillende drivers geprobeerd maar het blijft aanwezig in meerdere of mindere mate.

Hebben meer mensen hier problemen mee en eventueel een oplossing? Qua grafische kaart gaat het overigens over de 8400M GS.

Kleine edit:
Het maakt overigens niet uit welke videospeler ik gebruik. Ook maakt het niets uit of ik via software of hardware render. Het is eigenlijk 'altijd' wel aanwezig.

[ Voor 10% gewijzigd door alex3305 op 12-09-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

En ja hoor, mijn laptop is na 1 maand reparatie weer kapot. Bij de Fn-power knop combi kreeg ik zoals de vorige keer weer de knipperende Numlock. Maar dit keer kreeg ik geen monteur langs omdat ze geen zin hadden om weer het verkeerde component mee te brengen. Dus daarom maar nu de laptop opsturen. Als ze hem kosteloos nu nog fixen ben ik iig tevreden. Ben hem weliswaar 2 weken kwijt, maar goed, beter dan dat ik een nieuwe laptop moet halen.

• TouchHD
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-01 14:02
Sorry dat ik het forum misbruik, maar helaas heeft iemand zojuist mijn prachtige Dell M1530 gestolen vanaf station Duivendrecht. Heeft iemand nog tips om hem terug te vinden? I

Hij is in goede staat (met uitzondering van wat afbladderende verf rondom de luidsprekers) en heeft Service Tag 7JPJK3J. Heeft iemand hem gezien, please PM me. Ik koop hem zonder probleem van je terug als je hem te goeder trouw hebt gekocht.

Unfortunately somebody stole my Dell M1530 laptop, with Service Tag 7JPJK3J. Do you own it or have you seen it? Please send me a PM.

On Topic: De 9-cells accu die ik onlangs op aanraden van dit topic heb besteld voor mijn M1530 werkt prima. Hij koste 28 euro en had een levertijd van ongeveer 10 werkdagen. De accu gaat ongeveer 2 tot 3 uur mee bij vrij intensief gebruik. Een aanradar dus!

• haakjesluiten
Kut om te horen touchhd. Ik hoop dat je je belangrijkste documenten op een extrene opslag heb?

Even wat anders, zijn er hier mensen met ervaring met linux distro's op hun m1530? Ik wil eens gaan experimenteren met linux maar vroeg me af of alles dan nog naar behoren functioneert ivm drivers.

• alex3305
Crazyanz schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 17:24:
Kut om te horen touchhd. Ik hoop dat je je belangrijkste documenten op een extrene opslag heb?

Even wat anders, zijn er hier mensen met ervaring met linux distro's op hun m1530? Ik wil eens gaan experimenteren met linux maar vroeg me af of alles dan nog naar behoren functioneert ivm drivers.
Geen directe ervaring maar ik weet bijvoorbeeld dat OS X gewoon goed werkt, dat zal met Linux niet anders zijn neem ik aan. Daarnaast zijn er voor de meeste apparaten gewoon drivers te vinden - ook voor Windows - zonder al te veel moeite.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Crazyanz schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 17:24:

Heb zelf ubuntu (10.04) op mijn laptop draaien, werkt prima. Alleen de fingerprint reader doet het niet maar daar heb ik verder ook geen aandacht aan besteed aangezien ik die toch nooit gebruik.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Hier Ubuntu 10.10 draaien, op zich nagenoeg probleemloos.
Fingerprint-reader gebruik ik niet, dus weet ik niets van.
Hibernate, Linux versie, is prut - gewoon opstarten is sneller.
Bluetooth & koppelen met telefoon gaat goed. Wifi ook geen problemen mee.
Enige wat een beetje brak is: de backlight-instelling als 'ie op de accu loopt. Wil hij spontaan wel eens terugspringen nadat ik 'm handmatig heb ingesteld.

• haakjesluiten
Klinkt hoopgevend, van de week maares erop slingeren.

• Hurricane

Hurricane

Nu heeft mijn laptop het helaas ook opgegeven. Was te ver uit de garantie om maar in aanmerking te komen voor een nieuw moederbord, of ik moest hem zelf betalen + monteur. Kosten voor alleen een nieuw moederbord lag al op198,- ex btw dus ik ga maar eens kijken naar wat nieuws. Ook bij mij knipperde het eerste lampje en brandde nummer 2+3. Misschien dat ik hem dan in onderdelen ga verkopen, moet ik nog even zien. Of hebben jullie een beter idee??

• haakjesluiten
mijn accu heeft het opgegeven, hoe zijn de ervaringen met die accu's op ebay?

@hurricane, probeer het op de gpu te gooien als het goed is heb je toch extended garantie op de nvidea gpu.

Verwijderd

Er zit idd standaard 5 jaar garantie op de 8xxx serie in alle verkochte dell laptops als ik het me goed herriner.

• Hurricane

Hurricane

Heb ik geprobeerd vanmiddag, maar de man bleef erbij dat de status leds aangaven dat het probleem in de cpu/socket zat en dat daar dus geen extended garantie op zat. Misschien morgen nog eens proberen en kijken of ik iemand anders aan de lijn krijg. Ben alleen bang dat het gesprek van vanmiddag ook in het systeem is gekomen.

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Je moet anders vragen naar bijvoorbeeld zoals hiervoor aangegeven naar Eelco. Misschien dat ze dan wel misschien het probleem begrijpen. En trouwens, als je gpu defect raakt kan het net zo goed zijn dat daardoor je hele mobo raar gaat doen. Dus ze kunnen niet blind op die leds vertrouwen. Met die reden is mijn laptop ook naar hun verzonden. Ben ook benieuwd of het mij wat gaat kosten aangezien ze niks over kosten hebben gezegd..

EDIT: Inmiddels is mijn laptop terug. Mobo is vervangen en voorlopig zie ik nog geen bon :)

[ Voor 9% gewijzigd door FikkieHo op 30-09-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeLLiE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoi,
Ben er al sinds vanochtend mee bezig, maar krijg het niet voor elkaar.
De laatste tijd flikkerde mn scherm als ik een filmpje wilde opstarten.
Maakte gebruik van nvidia drivers 267.76 voor mn geforce 8600m gt.
Werd er een beetje gek van dus dacht even nieuwere drivers downloaden van de nvidia site.
Maar wat ik ook doe, (dus ook in veilige mode) de nieuwe drivers (en ook de drivers die ik al had) willen
niet meer installeren. Ook geprobeerd om via apparaatbeheer de drivers handmatig te installeren.
Begin me nu dus af te vragen of mn videokaart niet naar zn grootje is?? :(

Iemand een idee??

Ik gebruik win 7 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Nou ik heb zelf de laptop uit elkaar gedraaid en het moederbord in de oven gegooit op 200graden voor 10 minuten. De laptop weer in elkaar gedraait en toen op de aan/uit knop gedrukt.......Helemaal niets helaas. Toen drukte ik per ongeluk op de mediadirect knop en de laptop startte wel op en na een tijdje startte deze door naar windows. Nu kan ik via de mediadirect de laptop opstarten en gewoon er mee werken in windows. Ik heb nu al wel een nieuwe laptop gekocht dus denk dat ik de M1530 waar ik nu gewoon op werk te koop op Tweakers aanbied met dit verhaal erbij. Misschien kan ik er dan nog iemand blij mee maken voor een zacht prijsje, want het blijft een mooie laptop.

edit:
Probleem dat de aan/uit knop niet werkte ook opgelost. De flatcable zat er niet helemaal lekker in. Nu doet ook deze knop het weer en is alles eigenlijk weer zoals het was voordat de laptop er mee op hield.

[ Voor 13% gewijzigd door Hurricane op 29-10-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 15:00
Dat mag je in T.net V&A plaatsen :)

[ Voor 96% gewijzigd door DaMarcus op 30-11-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Hij is al weg :-)

Heb nu de nieuwe XPS15

[ Voor 43% gewijzigd door Hurricane op 06-12-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56
Mijn m1530 (vier jaar oud, al drie jaar en een week geen garantie meer) is gisteravond overleden. Geen enkel lampje of piepje of licht te bekennen. Accu en voeding nog wel in orde. Als ik de voeding in het stopcontact doe brandt het lampje, maar dat gaat uit zodra ik hem in de laptop doe. Conclusie: moederbord kapot.

Nu had ik in dit topic gelezen dat mensen ondanks verlopen garantie tegen kleine vergoeding een monteur langs kregen, dus heb ik Dell gebeld en dat gaat voor mij niet op.

Nu heb ik twee vragen, voordat ik mijn laptop total loss verklaar.

1) Heeft het zin om Dell nogmaals te bellen en te verwijzen naar mensen van hier die wel het geluk hadden dat een monteur tegen kleine vergoeding het moederbord kwam vervangen?

2) Bij Dell kost een nieuw moederbord rond de 500 euro, maar op ebay vond ik er één voor rond de 120 euro inclusief verzendkosten. Deze handleiding lijkt overzichtelijk. Weet iemand of het haalbaar is om het zelf te doen of toch wel heel erg moeilijk? Ik ben redelijk secuur, maar ben geen techneut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

1) Heb je wel echt aangekaart dat het probleem aan de GPU ligt? Dus vanwege Nvidia gedoe? Zo ja, dan heeft het weinig zin om nog een keer te bellen. En als ik naar jouw probleem kijk, lijkt het niet op een kapotte moederbord als resultaat van de gpu. De meesten die problemen hadden met de GPU kregen wel gewoon wat lampjes maar geen beeld. Ook kon hij aan de stopcontact zonder problemen. Nu weet ik niet of jou geval iets erger is, maar de symptonen zijn in ieder geval wel anders.

2) De vraag is natuurlijk of die moederbord het wel zou doen.. In principe is het niet lastig, ik heb de monteur hier thuis hem uit elkaar zien halen, vrijwel hetzelfde als een pc. Enkel wat meer priegelwerk. De vraag is natuurlijk, is enkel jouw moederbord kapot of misschien ook meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
FikkieHo schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:54:
1) Heb je wel echt aangekaart dat het probleem aan de GPU ligt? Dus vanwege Nvidia gedoe? Zo ja, dan heeft het weinig zin om nog een keer te bellen.
Ik heb aangegeven dat ik had gelezen dat veel mensen nvidia-problemen hadden en dat het moederbord werd vervangen. Hij gaf aan dat de symptomen niet overeenkomen met de nvidia-problemen.
2) De vraag is natuurlijk of die moederbord het wel zou doen.. In principe is het niet lastig, ik heb de monteur hier thuis hem uit elkaar zien halen, vrijwel hetzelfde als een pc. Enkel wat meer priegelwerk. De vraag is natuurlijk, is enkel jouw moederbord kapot of misschien ook meer?
Kan ik een definitieve diagnose stellen? En zo ja, hoe? De vorige keer ging de laptop nog probleemloos aan, gisteravond ging nog iets van een seconde het lampje van de aan-knop branden, en daarna niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Het enige wat ik zelf nog weet is dat ik FN+powerknop heb ingedrukt. Dan krijg je als het goed is een paar blinkende numlock/caps lampjes. Zoniet, dan zou ik het ook niet meer weten.

http://www.bay-wolf.com/portpostcodes.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
FikkieHo schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:16:
Het enige wat ik zelf nog weet is dat ik FN+powerknop heb ingedrukt. Dan krijg je als het goed is een paar blinkende numlock/caps lampjes. Zoniet, dan zou ik het ook niet meer weten.

http://www.bay-wolf.com/portpostcodes.htm
Er branden helemaal geen lichtjes meer. De laptop is echt volledig dood. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn XPS M1530 van april 2008 heeft sinds zaterdag ook de gevreesde moederbord problemen: bij opstarten brand kort het on-lichtje, daarna gebeurt niets meer. Je hoort nog wel een gezoem. Ik kon het tijdelijk oplossen door 5 minuten met een haardroger het moederbord te verwarmen, maar die oplossing blijft niet werken.

Vandaag naar dell gebeld. Ook al is deze lang buiten garantie (zakelijk aangekocht, met gewoon 1jaar standaard), toch komt Dell deze gratis ophalen en vervangen ze ook het moederbord zonder kosten. De eerste persoon van de technische XPS-servicedesk wilde mij niet helpen (buiten garantie, dus trek uw plan), maar op mijn aandringen opnieuw doorgeschakeld naar het onthaal en het hele robotronde doorlopen (heb in totaal 8 x service tag ingegeven). Gelukkig kreeg ik een andere medewerker aan de lijn, die meteen zei dat het onder garantie valt. Hij wist meteen waar ik het over had.

Volhouden is dus de boodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens heb je zakelijk geen garantie op productiefouten voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, maar rommel verkopen is ook niet netjes. Mijn klanten betalen ook niets als ik slecht werk aflever. Als het defect snel terug opduikt blijf ik ze lastigvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Bij mij is de laptop voor de 3de keer repareerd :) Niet dat ik er heel blij mee ben, maar ze hebben hem ditmaal gewoon zonder gemor een monteur op pad gestuurd. Blijkbaar is er een aantal maanden garantie na de reparatiebeurt.

@katanka, rommel verkopen doen ze niet. Het is gewoon dat ze de ongelukkig nvidia chip hebben gebruikt, die kwam pas aan het licht nadat de xps al een jaar uit was? Dus in principe kan Dell er zelf niet zoveel aan doen. Wat ze wel kunnen doen is sneller toegeven dat er wat fout is, want sommige mensen als jij moeten gewoon te lang bellen voordat het fout erkend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Maar wel erg coulant want na 3 jaar heb je nog weinig rechten. Goeie kans dat je met een laptop zonder bug geen garantie meer had gekregen... Ik had overigens 5 jaar garantie maar heb hem al lang niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:10
Interessant om te zien dat dit topic na meer dan 4 jaar nog steeds leeft (TS deel 1, 28 dec 2007). Jammer dat nu veel laptops langzaam maar zeker defect raken. Ligt na 4 jaar in de lijn der verwachtingen dat een laptop na op is, maar blijft een teleurstelling als je trouwe DELL de geest geeft.

Voor de doe het zelvers onder ons zou ik willen wijzen op:Heb zelf goede ervaringen met het vervangen van onderdelen van andere laptops en heb mijn XPS M1530 al een paar keer open gehad om de koeling te ontdoen van stof. Alles draait nog immer schon (/me zoekt blank hout om af te kloppen), dus ik hoop dat mijn RED editie nog een flink tijdje mee gaat. Enige wat er aan mankeert is dat mijn 9 cells accu nog maar op 45% van zijn originele capaciteit zit, waardoor Windows 7 gaat zeuren dat ie vervangen moet worden.

Wat betreft ervaringen met diverse besturingssystemen. Ik heb op mijn XPS M1530 gehad:
  • Ubuntu
  • Mandriva
  • Feodora
  • OSx86
  • WindowsXP
  • Vista 32 en 64 bits versies
  • Windows 7 x64
Ergens in een van de topics is er denk ik nog wel een XP driver pack en een handleiding voor een penta boot te vinden. Mocht iemand overigens nog een mPCI-e SSD weten die werkt op dit model, dan houd ik me aanbevolen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
mijn m1530 is still goeing strong, al heeft ie de laatste tijd wat vage acties nadat ie in de slaapstand heeft gestaan (win 7 X64).
Maarja mijn M1530 is op enkele maanden dat ik geklooi met mijn pc had nooit mijn main computer geweest en heeft het dus waarschijnlijk wat rustiger gehad dan andere M1530's. Accu moet nu wel echt vervangen worden want na een krap uur houd de pret op.

Als ik kijk wat er nu te krijgen is kwa design en hardware kan mijn M1530 nog wel even mee ik ben niet erg onder de indruk van huidige aanbod. Beetje jammer dat er in 4 jaar zo weinig is gebeurd...

[ Voor 36% gewijzigd door haakjesluiten op 23-01-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een laptop van 2.5 jaar oud. Ik herriner me nog een aankoopadviestopic uit die tijd. Iemand zocht een vervanger voor zijn 2 jaar oude notebook, een notebook met een 10% tragere processor dan ik net had gekocht :X

Het heeft sinds de C2D inderdaad lang stilgestaan. Zo een paar jaar terug, een inspiron of lenovo met 1200p scherm, de beste aankoop die je ooit kon doen. Zelfs nu zou zo'n ding nog actueel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik heb met verwondering gekeken naar de laptop ontwikkeling afgelopen jaren hoe zelfs high end game laptops met de absurde resolutie van 1.366 x 768 werden en worden aangeboden.

Al met al is een huidige XPS15 wel een vooruitgang (technisch gezien visueel is het een gedrocht). Ding heeft nu een quadcore en 2x zo krachtige gpu. ruw weg is hij dus 2x zo krachtig geworden. Maarja ik studeer inmiddels ook niet meer en me is laptop sinds me scriptie vooral een media center :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:07

burgt

Starbass

Mijn m1530 is ook nog flink in gebruik, maar hij begint toch al wat af te takelen.
Hybernate in win7 is een ramp, dit was een stuk beter bij vista.
Sindskort is de linker muispad knop zeer gevoelig geworden (hij ligt wat dieper, maar is nog wel te gebruiken) en had op een gegeven moment flink last van crashes bij het spelen van Skyrim door de thermische beveiliging. Ik heb nu de plaat onder de laptop bij cpu/gpu eraf geschroefd en speel 1280X800 in windowed mode en nu loopt hij niet meer vast.
De accu en stekkerblok zijn al een keer vervangen.

Toch al veel plezier van gehad, maar ik denk dat ik toch een keer overga als de nieuwe ivy bridges en GPU goe dbeschikbaar zijn..

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
Gisteren heb ik het moederbord vervangen van mijn m1530 en: hij doet het weer! Het is een enorm secuur priegelwerk, maar het feit dat hij het weer doet, terwijl die helemaal nada nakkes niets meer deed is erg cool. En ik heb er ook van geleerd. Beetje een dure grap (uiteindelijk 145 euro voor betaald), maar voorlopig hoef ik geen nieuwe laptop te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
mercje schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:59:
Gisteren heb ik het moederbord vervangen van mijn m1530 en: hij doet het weer!
Niet dat ik het nu nodig heb, maar voor het geval dat: waar heb je dat nieuwe moederbord vandaan? Dell, Ebay, anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
Niet dat ik het nu nodig heb, maar voor het geval dat: waar heb je dat nieuwe moederbord vandaan? Dell, Ebay, anders?
Uiteindelijk heb ik hem bij http://www.lapparts.nl/ gekocht. Op Ebay zeker goedkoper, maar een Nederlands bedrijf vond ik wel zo prettig. Getest en wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Holgersson schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:07:
[...]

Na 9 maanden gebruik laadt deze accu nog maar tot 72% op en stopt dan met laden. Volgens het programma'tje Batterycare resteert er minder dan 40% van de originele capaciteit.
Daarop heb ik contact opgenomen met de verkoper en na enkele weken wachten op een inhoudelijke reactie (volgens mij heeft Chinees nieuwjaar voor vertraging gezorgd) heb ik vandaag zonder verdere vragen mijn geld ($39,55) teruggekregen :)

Ik wil nog even wachten met het bestellen van een nieuwe 9 cells accu. Tenzij deze nog verder verslechtert, want nu houdt de accu het nog ongeveer een uur uit.
Hoe zijn de andere ervaringen met accu's uit Hong Kong e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 06:54
Vorige week heb ik ook het nu welbekende probleem gekregen waarbij het scherm zwart blijft bij het aanzetten van de laptop. Direct de XPS-support gebeld (020-674 4594) en die zei mij dat ik zelf eerst even een aantal testjes moest doen om te kijken wat het was. Heb toen de harde schijf, geheugen en netwerkkaart er stuk voor stuk uitgehaald en gekeken of de laptop het deed, maar helaas, geen verbetering. Ook extern scherm geeft niks.

Vandaag dus weer de XPS-support gebeld, meteen weer dezelfde vrouw (met een zeer monotone stem) aan de lijn. Heb uitgelegd dat ik een XPS heb en waarschijnlijk last had van de Nvidia bug, zei vertelde dat daar inderdaad nog garantie voor was maar alleen voor de videokaart en niet voor het moederbord. Ik nog uitleggen dat het moederbord natuurlijk ook als gevolg van een bug in de videokaart naar de knoppen kon gaan, maar zij hield stug vast dat daar geen garantie voor bestond.
Uiteindelijk werd ik doorgestuurd naar de "buiten garantie"-afdeling, waar een meneer mij direct vertelde dat mijn laptop zakelijk aangekocht was met maar 1 jaar garantie en dat ik via deze Nvidia regeling alleen 1 jaar extra garantie kreeg en ik dus er volledig buiten viel (laptop is ongeveer 4 jaar oud). Oftewel zou ik deze laptop gemaakt willen hebben kan ik ervan uit gaan dat het me flink wat geld gaat kosten. |:(

Nu weet ik dat andere gebruikers hier ook hun laptop zakelijk aangekocht hebben en wel nog iets hebben kunnen regelen (zoals katanka). Hoe hebben jullie dit geregeld? Welk nummer hebben jullie gebeld en naar een naam gevraagd? Wellicht dat iemand zijn dossiernummer ook kan doorgeven wie dit zelfde probleem wel succesvol heeft geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zakelijk: garantie voorbij = pech.

Je kan bij een zakelijke aankoop geen aanspraak maken op de verlengde garantie. Dell heeft het volste recht daar geld voor te vragen. Dat is het risico van een zakelijke aankoop.

Je kan nog een paar keer proberen te bellen en hopen dat je iemand tegenkomt die coulant is, maar dat is het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sowieso is 4 jaar natuurlijk erg oud om nog garantie te claimen. Zelfs als consument is het dan nog maar zeer de vraag of je nog ergens recht op hebt wat betreft garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Yep, de enige reden waarom ik nog garantie kreeg na 4 jaar was enkel omdat hij elke keer weer na 2 maanden kapot ging. Na een reparatie krijg je gewoon een aantal maanden extra, maar als je nu pas het probleem hebt.. Zie het maar als de normale levensduur van een laptop, weliswaar een beetje kort, maar toch acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSG

KSG

Ik heb ook te maken met de nvidia bug. Tenminste alle testen die ik heb uitgevoerd nadat ik deze topic heb gelezen wijzen uit dat het die bug is.

Heb dus net met de technische dienst en buiten garantie afdeling gesproken. De technische dienst had het over kosten voor de diagnose van ongeveer 89 euro plus nog de kosten voor de monteur. Maar ik heb verder niets over zulke kosten gelezen in deze topic. Ik neem aan dat je zelf ook de diagnose kan doen? Dat heb ik ook gezegd. Ik werd dus doorverbonden met de buiten garantie afdeling.

Hij kon me vermelden dat mijn m8600 niet binnen de garantieregeling valt. Dit is ook nieuw voor mij aangezien ik dit nog geen 1x heb gelezen. De m1530 is nu 4 jaar en een aantal dagen oud. Hij zegt dat hij een melding van de computer krijgt als de videokaart binnen de garantie valt. Ik vroeg of hij me kon vertellen welke versie dan wel onder de garantie valt. Maar dat kon hij me niet vertellen, omdat hij alleen een melding van de computer krijgt. Ik dacht dat alle m8600 een bug hadden... of is dit gewoon een methode om mijn moederbord niet te vervangen?

Ik las net een document dat was vrijgegeven door nvidiasettlement.com. Er wordt vermeld dat de Dell XPS M1530 gekocht in de periode September 2007 – January 31, 2009 valt onder de settlement regeling (alhoewel de settlement alleen voor de VS geldig is, maar daarvan afgeleid worden ook M1530 in andere landen gerepareerd)

[ Voor 13% gewijzigd door KSG op 05-03-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen juist dat dell de garantie van alle getroffen notebooks naar 5 jaar heeft verlengd. Ik zou nog een keer proberen te bellen. Dell is de slechtste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSG

KSG

Even een kleine update... Dell wilt me in ieder geval niet meer helpen. Ik heb dus gewoon een föhn gebruikt (wat al eerder is beschreven (een föhn of oven)) op de gpu voor 2 tot 3 minuten. Mijn laptop doet het weer en tot nu toe geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Mijn M1530 is vervelend aan het doen:
  • Vrijdagmiddag: spontaan tijdens het opstarten een vertikale-strepen patroon, onregelmatig, achter de normale graphics;
  • Uitgezet, weer aangezet - en nu helemaal geen beeld, ook niet tijdens de BIOS startup. Laptop start wel normaal op (windows opstartgeluid en zo), maar gewoon geen beeld.
  • opengemaakt en met een fohn twee a drie minuten de GPU verwarmd. Dichtgemaakt en laptop deed het weer probleemloos.
  • ... maar net: tijdens het gebruik ineens een totale vastloper met corrupte graphics door het beeld. Laptop uitgezet, aangezet en weer geen beeld (maar verder normaal opstarten)
  • tien minuten uit laten staan, weer aangezet en hij doet het probleemloos.
... is dit de doodstrijd van mijn M1530? Is dit nou het beroemde GPU probleem, of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07 20:29

Archimond

Lopende Helpdesk

Ja dat is het begin van het GPU probleem.
Je kunt het in de oven doen of je moet het aan een reparatie bedrijf over laten die speciale apparatuur heeft. Dat kost 169 - 200 euro bij Online2design.nl: http://www.online2design....w=article&id=10&Itemid=31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Bedankt voor je reactie - ik was wat ongeduldig en heb net dit weekend een nieuwe laptop aangeschaft.
Desondanks - zo'n GPU vervanging voor 169 euro klinkt toch wel interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom 169 betalen voor een GPU die nog steeds hetzelfde brakke soldeer heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-07 19:59

Webaccess

Garmin Epix 2

Iemand hier met ervaring over het plaatsen van een SSD in de Dell XPS m1530.
In een poging de performance te verbeteren heb ik de bestaande 320GB HDD vervangen door een Samsung D830 512GB SSD. Vervolgens Vista Ultimate SP2 (64-bit) geïnstalleerd waarbij tijdens de installatie nog wel een extra driver noodzakelijk was.

De performance lijkt alleen nergens op, ik heb het gevoel met de oude HDD te werken. AS SSD geeft een Seq. leessnelheid van >210MB/s (>13 iops) aan en een Seq. schrijfsnelheid van >190MB/s (>12 iops) aan. Met de aanwezige Intel ICH8M chipset zou dit kunnen kloppen. De 4K snelheid test heb ik echter afgebroken omdat deze gewoon te traag is, ik krijg een schrijfsnelheid van 0,74MBs (185 iops), dit kan volgens mij niet goed zijn.

Volgens mij heb ik alle drivers geüpdate en de chipsetzelf via de Intel site naar de laatste versie gebracht, echter zonder succes. Vanmorgen Windows 7 Ent (64-bit) geïnstalleerd, exact dezelfde resultaten. Volgens mij moeten er betere resultaten met SSD gehaald kunnen worden in deze laptop. Iemand enig idee of de Samsung i.c.m. deze laptop een probleem is of zie ik mogelijk wat over het hoofd.

[ Voor 1% gewijzigd door Webaccess op 18-09-2012 15:03 . Reden: typo + update snelheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Hier heb ik een SLC SSD in dat beestje zitten en dat werkt gewoon perfect. Echter haal ik maar een kleine 100MB/s omdat de controller gewoonweg niet sneller is. Wel denk ik dat je even beter in OM kunt kijken voor deze vraag, deze hebben wat meer inzicht in SSD tests en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Webaccess schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:21:
Iemand hier met ervaring over het plaatsen van een SSD in de Dell XPS m1530.
Ja, ik had de HDD vervangen door een Plextor 256GB M2P SSD en haalde daar zeer goede (SATA-2) resultaten mee. Lekker snel, goede response. Heb er eigenlijk ook niets speciaals voor hoeven te doen, Windows-7 installeren, Intel driver installeren en klaar.

Wat zegt AS-SSD benchmark over alignment, ACPI en driver? Wellicht dat je 'm in IDE mode gebruikt?
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:35:
Waarom 169 betalen voor een GPU die nog steeds hetzelfde brakke soldeer heeft?
Omdat 'ie nu weer enkele jaren mee kan, en qua prestaties voor heel veel soorten gebruik nog goed is? T8300 processor, 4GB geheugen, redelijk snelle harddisk en GPU die voor office-gebruik zeker voldoet. Zonder vervanging had ik een defecte laptop die tientjes waard was, nu kan ik er - denk ik - makkelijk 250 euro voor vangen. Al gaat 'ie wellicht naar ouders of zus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:15:

Omdat 'ie nu weer enkele jaren mee kan
Wie zegt dat? Misschien gaat hij morgen stuk. Misschien koop je een gereflowd moederbord. Je moet goed bedenken dat je iets koop wat in feite inherent stuk is. De kans dat je er geen week plezier van hebt is zeker aanwezig. Ik vind het het niet waard om daar zo veel geld in te steken.

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-07 19:59

Webaccess

Garmin Epix 2

vanaalten schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:15:
[...]
Wat zegt AS-SSD benchmark over alignment, ACPI en driver? Wellicht dat je 'm in IDE mode gebruikt?
[...]
Ziet er allemaal goed uit, zie ook onderstaande afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img94/992/asssdbenchsamsungssdpm8.png
Score zijn behaald met een andere laptop (HP NC8430) waardoor de lees en schrijfsnelheid nog een stuk lager uitkomen maar het probleem met de 4K snelheid en de Access tijd is vergelijkbaar.

Zie Cristaldiskinfo hieronder (firmware is: CXM03D1Q)
Voor zover nog niet bekend/duidelijk, het gaat hier om een Samsung PM830 welke ik van een andere tweaker heb overgenomen. Komt dus uit de bekende Dell XPS 17-series
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img507/162/crystaldiskinfosamsings.png

[ Voor 12% gewijzigd door Webaccess op 19-09-2012 21:14 . Reden: update gebruik HP NC8430 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:07

burgt

Starbass

Hierbij nog een laatste ode aan mijn recentelijk overleden m1530,

Het was dinsdag avond toen mijn vrouw je wilde starten, maar jij het niet meer deed.
alleen de speelse ledjes gingen aan, de fan blaast een laatste adem.
Je hardeschijf horen we nog draaien, maar meer teken van leven is er niet te bespeuren.
We hebben ruim 4 jaar samen veel beleefd, jij en ik, Eerst mocht je mee in de trein en lekker creatief zijn;
Zelfs spelletjes kon je lang aan.
Daarna heb je de dochter en zoontje geboren zien worden en zien groeien;
De foto's staan nog in je geheugen
Maar nu is het gedaan, je harde schijf zal nog worden getransplanteerd zodat je herinneringen bewaard blijven. (Daarna gaat hij de PS3 in.)

Dag rode vriend

(mocht er nog iemand tranplantatie onderdelen nodig hebben, laat het dan weten, hij is donor ;))
Ohja, hij wordt vervangen door een 15R SE, toch maar weer in Dell, hopelijk gaat die net zo lang mee.

[ Voor 5% gewijzigd door burgt op 23-11-2012 16:06 ]

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Haha, leuk verhaal.
Mijn M1350 werkt nog steeds, is een keer gevallen en het scherm wordt soms groen door slechte contacten denk ik. Maar verder prima nog. Ben benieuwd hoelang nog.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:29
burgt, Heb je al eens contact opgenomen met Dell? Voor hetzelfde geld willen ze het moederbord nog vervangen onder de "extended warranty" en heb je er nog een leuk reservelaptopje aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

mwah, ik denk dat na 5 jaar ze ook niet meer zo coulant zijn :) Maar proberen kan altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:01
Ik ben momenteel mijn brakke XPS M1530 aan het repareren en opknappen voor mijn schoonmoeder (we hebben zelf al een nieuwe), maar ik heb ooit de harde schijf eruit gehaald. Ik heb nu dus niet meer het kapje waarmee de harde schijf in de laptop zit.

Heeft er iemand toevallig zo'n kapje over die ik kan overnemen om de laptop weer werkend te krijgen? Anders moet ik kijken of ik de harde schijf zonder klepje erin krijg, maar dat zal niet heel fijn worden.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik zie net een T9300 op tweakers V&A en ik vind het erg verlijdelijk om mijn T8100 daarmee te vervangen. Is dat de moeite nog waard (als in ga ik dat merken)? (kan ik hem gelijk eens uitelkaar halen want hij begint aardig te blazen de laatste tijd zal wel redelijk wat stof in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Ter info. Windows 8.1 Pro x64 draait als een zonnetje op de XPS M1530. Voelt in ieder geval iets soepeler dan Windows 7 x64. Omdat mijn vrouw in het onderwijs werkt kon ik de licentie voor €12,50 aanschaffen 8) Ben ondertussen helemaal om. Windows 7 er maar af gegooid zelfs.

Paar dingen om rekening mee te houden:
  • Wifikaartje Intel 4965 AGN wordt officieel niet ondersteund. Na een verse installatie zal wifi N zeer instabiel zijn. Oplossing: meest recente chipsetdrivers van intel site gebruiken. Meest recente windows 7 wifi driver van intel website gebruiken (v15.3). Bij eigenschappen van je 4965AGN kaartje aangeven dat deze niet uitgeschakeld mag worden om energie te besparen. Verbinding is bij mij nu stabiel op 144 mbps. Uiteraard kan je ook een nieuw kaartje erin zetten met Windows 8 support of wifi-N uitschakelen.
  • Cardreader wordt niet standaard herkend. Oplossing: meest recente driver voor windows 7 van dell website plukken.
Batterijduur kan ik weinig over zeggen. Mijn batterij is na 5 jaar zo goed als op. Gaat nog maar 15 minuten mee, onafhankelijk van besturingssysteem. Iemand nog een goede batterij te koop omdat zijn XPS het begeven heeft?

Ben benieuwd of er meer mensen met deze laptop de overstap gaan maken.

@ Crazyanz: Ik denk dat je er maximaal 10% a 15% performance mee wint. Moet wel een erg goede deal zijn om de moeite te nemen voor een switch. Schoonmaken van fans en heatsink kan sowieso geen kwaad. Vergeet de koelpasta niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Terror op 03-01-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:01
Ik heb nog een nieuwe batterij liggen maar zit prive even in een hectische tijd. Stuur me anders even een DM. Het is een 9cells accu die laatst nog getest is maar slechts twee keer is gebruikt (door fout van Dell had ik opeens twee batterijen). Andere batterij is ook nog prima maar nieuw is altijd beter. Mijn laptop is gestuiterd en doet het dus niet meer goed. Laat per DM maar weren wat je ervoor wil geven.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb HDMI poort opgeblazen doordat laptop niet in geaard stopcontact zat. Of wel door spaning verschil tussen laptop en scherm.
En nu begint gpu ook gaar te worden. Allemaal strepen in beeld ( erg jammer) vga uitgang doet nog wel goed en dan heb ik wel normaal beeld. Misschien ook maar proberen de truuk met de föhn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Jaarlijkse check-in :) Laptop begint ondertussen de eerste kuren te vertonen.Niet slecht na 6,5 jaar 8) Af en toe horizontale witte strepen op het scherm. Is denk ik iets met de kabel tussen moederbord en LCD scherm. Als ik het scherm onder een andere hoek plaats dan is het weg namelijk. Binnenkort maar eens kijken of er zichtbare schare aan die kabel te zien is.

Upgrades over de jaren:
- harde schijf 2x vervangen (groter)
- 3GB naar 4 GB werkgeheugen
- van windows vista naar windows 7 naar windows 8.1
- batterij vervangen (Dank aan Arjan90 _/-\o_ )

Wellicht interessante info voor mensen die een laptop op marktplaats willen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 12:21
Ook hier een m1530 die wat schermproblemen krijgt. Omdat het apparaat niet heel veel meer wordt gebruikt is dat geen probleem.
Destijds al snel de 200 euro dure intel 80gb x25m ingebouwd en het systeem voelt na bijna 6 jaar nog steeds snappy en soepel aan. De kwaliteit van de onderdelen - muv de 8600M GT - is meer dan uitstekend. Feitelijk nog geen enkele slijtage van onderdelen. Ook de slot in DVD speler - die altijd het geluid maakt alsof deDVD wordt opgegeten - werkt nog prima.

Goede koop geweest. Omdat de waarde beperkt is, verkoop ik em niet.

@ Crazyanz: Ik heb hier de T9300 in zitten, maar tov de T8... serie is het verschil niet zo groot (<10%). Minder groot dan het huidige verschil tussen i5 en i7 CPU's.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
Voor alles m.b.t. levertijden kun je in dit topic terecht! Let wel: berichten plaatsen met 'het duurt lang!' zal de levertijd niet doen verkorten!