Ik heb geen 1530 meer maar ik zou bij ebay bestellen en deze nemen
http://cgi.ebay.nl/Batter...eries&hash=item4152f7e296
Heb je daar argumenten bij?Gianni Rombios schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:10:
Ik heb geen 1530 meer maar ik zou bij ebay bestellen en deze nemen
Hmmz, hier komt dus m'n sig
[ Voor 27% gewijzigd door koentjuh1987 op 26-09-2010 19:47 . Reden: kleine toevoegen en reactie op gwannoes ]
...
Ok, dus als ik het goed begrijp was deze specifieke aanbieder maar een voorbeeld?Gianni Rombios schreef op zondag 26 september 2010 @ 23:33:
Mijn argumenten zijn:
- oudere laptop, originele batterij is te duur
- 9 cell 7200mAh (de andere die ik zo snel zag hebben een wat lagere waarde)
- betrouwbare verkoper gezien zijn reputatie.
- nette prijs (voor zover ik zag allemaal vrijwel deze zelfde prijs)
Geen ervaringen met vervangende (notebook) batterijen overigens.
Goeie ervaringen met ebay.
Vorige accu via Samenkopen.net gedaan. D'r was toen geen actie van gemaakt, maar via het Animo forum zijn er toch een aantal accu's besteld. Dat ding was al binnen een maand gaar. Accu lever nu nog voor ca. 45 minuten stroom.koentjuh1987 schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:46:
[knip]
@Gwannoes: Voor de 2de keer al een nieuwe accu nodig? Eerder ook een replica besteld via ebay of elke keer de originele via dell?
Verwijderd
die optie is er idd maar zo technisch ben ik ook weer niet. En de kans dat het dan fout gaat is groot.Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:25:
je kan de cellen ook zelf vervangen, oude accu openbreken, kijken welke cellen erin zitten, en bestellen.
is een gedoe... maar het werkt wel en kost geen drol. als het werkt natuurlijk
...
Zit je dan niet met electronica in die accu die dan alsnog "beweert" dat de accu stuk is? Is uiteindelijk misschien ook wel te hacken, maar je haalt je wel een bult werk op de halsVerwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:25:
je kan de cellen ook zelf vervangen, oude accu openbreken, kijken welke cellen erin zitten, en bestellen.
is een gedoe... maar het werkt wel en kost geen drol. als het werkt natuurlijk
...
...
dat vraag ik me dus ook af. In mijn geval is de 9-cells accu niet meer leverbaar door dell. De 9-cells is voor mij uitermate geschikt voor gebruik op school.Crazyanz schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:57:
mijn accu is ook niet meer wat ie geweest is. laatst eens uitgelezen en hij kan nog 67% van de capaciteit leveren van origineel. Iemand ervaring met die accu's van ebay?
...
Verwijderd
Waarvoor pak je geen seagate momentus XT met 4GB ssd ?mr_niceguy schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:22:
Ik heb vorige week deze accu besteld: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...RK:MEWNX:IT#ht_2661wt_912
Verwacht hem volgende week binnen!
Weet iemand of er ook een 640GB hd in de notebook past?
Heb deze op het oog: pricewatch: Samsung Spinpoint M7 HM641JI , 640GB
4GB SSD, mag hopen dat je dat als cache schijf bedoeld? Aangezien Windows 7 minimaal 16/20GB aan harde schijf ruimte nodig heeft. Overigens zou ik dan weer voor alleen SSD van minimaal 60GB gaanVerwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:21:
[...]
Waarvoor pak je geen seagate momentus XT met 4GB ssd ?
Verwijderd
Inderdaad wordt het SSD gedeelte als cache gebruikt, als je deze review:alex3305 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:33:
[...]
4GB SSD, mag hopen dat je dat als cache schijf bedoeld? Aangezien Windows 7 minimaal 16/20GB aan harde schijf ruimte nodig heeft. Overigens zou ik dan weer voor alleen SSD van minimaal 60GB gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 16:05 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Gianni Rombios op 30-09-2010 22:15 ]
9 cells is wel inkloon varianten beschikbaar. Voorbeeldkoentjuh1987 schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:09:
[...]
dat vraag ik me dus ook af. In mijn geval is de 9-cells accu niet meer leverbaar door dell. De 9-cells is voor mij uitermate geschikt voor gebruik op school.
maar een antwoord op de vraag hoe de accu werken heb ik nog niet echt gekregen. De een zegt dat het bocht is en je er beter niet aan kan beginnen.... de ander loopt er mee weg en vind het helemaal geweldig...
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
marc68
...
Dank je wel voor het meedenken, heb net uitvoerig naar de envy zitten kijken, zeker de 14 inch trekt me zeker aan. Wel stevig aan de prijs, dat vind ik wel een nadeel.koentjuh1987 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:51:
@mark
wellicht is een hp envy laptop een optie?
Het uiterlijk van de mac maar met windows en 400 euro goedkoper dan een macbookpro
marc68
...
[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 04-10-2010 20:18 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Holgersson op 06-10-2010 15:39 ]
Alstukoentjuh1987 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:10:
mark succes met zoeken en je zal er vast wel uitkomen...
Toch blijf ik het jammer vinden dan dell niet zelfs de 9-cells meer in de shop heeft...
[ Voor 8% gewijzigd door Tranzy op 06-10-2010 09:38 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Is de HD dan kapot? Ik was al van plan om een 640gb 5400rpm te kopen maar hoop niet dat die HD dan ook zo warm wordt.. Kan als ie zo heet wordt niet eens mn linker handpalm onder het toetsenbord kwijt!Hurricane schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:49:
Je HDD zit daar, je GPU zit onder je toetsenbord. Andere 5400rpm installeren zal de temp doen afnemen maar dan wordt je doorvoer ook trager natuurlijk. Of een SSD installeren. Lappert stukken sneller maarja de rpijs ook hoger.
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben ook even aan het uitzoeken wat het verschil nou is tussen die 2Toetsenbord
Aantal toetsen 86 (V.S. en Canada); 87 (Europa); 90 (Japan);
88 (Brazilië)
Indeling QWERTY/AZERTY/Kanji
marc68
De prijs is ook al behoorlijk hoog, next business day garantie is aan de prijs en dan moet je los nog accidental damage support betalenmarc68 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:53:
De mogelijke opvolgers van de xps m 1530, de xps 14, 15 en 17 zijn imho een gemiste kans. Een niet geslaagd design en geen xps support meer. Gemiste kans dell, ik vermoed dat veel xps m1530 en 1330 aan vervanging toe zijn.
Verwijderd
Helemaal waar ik zit dus ook op nog op zoon Q9550. Maar ondertussen kan je al 6 cores krijgen komen er binnenkort 8 cores aan. Is de grafische power verdubbeld etc..... en als je dan kijkt wat dat moet kosten. Voor 600 euro bouw je een verdomt snelle game pc tegenwoordig.Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 01:13:
bij desktops ook hoor, als je 3.5(!) jaar geleden een C2Q had gekocht kan je daar vandaag de dag nog steeds veel mee.
sterker nog, met een overclock heb je dan waarschijnlijk een snellere processor dan de populaire amd X3'tjes.
Heb hem binnen en er staat gewoon het DELL logo op. Tja ..ze zullen wel een aantal DELL stickers over hebben gehadGianni Rombios schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:48:
Dat is een compatible accu geen originele. Een compatible 9cell heb je al voor minder dan 50 euro.
Dit moet wel een echte zijn maar zit in de US http://www.parts4nb.com/c...0-9-cell-original-battery
Ik heb ook een leuke computer..
Zojuist dezelfde ervaring gehad; 3 dagen terug deed onze XPS M1530 (2,5 jaar oud) helemaal niets meer (zelfs geen lampjes). Na een half uurtje aan de telefoon met dell support en geheugen en harde schijf demonteren was de conclusie: moederbord vervangen.Holgersson schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:35:
In navolging van mijn bericht van 4 oktober (Holgersson in "[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 4") hier het vervolg.
Vanmorgen stond er een door Dell gestuurde monteur aan de deur om het moederbord van m'n XPS M1530 te vervangen. Hij bleek van Getronics te zijn. De man leek mij kundig, werkte zeer vlot door en is een luttele drie kwartier bij me binnen geweest. Ik vond het wel interessant om te zien hoe het ding helemaal uit en daarna weer in elkaar ging
Na vervanging van het moederbord werkt m'n laptop weer als vanouds! Goede service dus van Dell![]()
Hopelijk kan mijn laptop er nu weer minstens 2,5 jaar tegenaan
Edit: het was overigens een "refurbished" moederbord, geen nieuw dus.
Ik heb er geen ervaring mee. Mijn accu doet het nog prima (even afkloppen) na 2 jaar. Heb je inmiddels al iets gevonden?Crazyanz schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:35:
Hmmz mijn accu is nu echt op een punt dat hij nog maar 50% van de originele capaciteit vast houd. Wat duidelijk gewoon ruk is. Ik kom nergens echt reviews tegen van die accu's op ebay. Iemand hier ervaring mee?
[ Voor 44% gewijzigd door Gianni Rombios op 12-12-2010 00:13 ]
Hmmz ok. Iig bedankt voor je reactie, dan weet ik iig wel dat 4gb wel mogelijk is en het geen bekend probleem is. Maar snap er niks van.vanaalten schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 23:36:
Heb geen oplossing voor je, maar kan je in elk geval vertellen dat ik Windows-7 probleemloos met 4GB geheugen (2 reepjes) draai.
Destijds geinstalleerd met 3GB er in (1+2GB) en later geupgrade. Maar totaal geen problemen ondervonden tijdens het installeren.
Volgens mij heb ik al de laatste bios update (A12) die er is.Gianni Rombios schreef op zondag 12 december 2010 @ 00:11:
Wie weet helpt een bios update. Check ook de HDD modus in het bios. (AHCI on/off)
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Heeft te maken met de geheugen ondersteuning van het 32 bits OS. De ervaringen zijn wisselvallig, bij de één werkt 3gb of meer prima, bij de ander niet. Officieel geven ze iig een ondersteuning tot 3GB.BeLLiE schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:05:
Nou het is gelukt hoor....
Heb een 64 bit versie erop gegooid en nu doet hij het wel... erg vreemd..
32 bit loopt hij steeds vast maar nu werkt hij als een zonnetje.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval
Zolang je het volume maar niet op (bijna) max zet, zal het geluid wel in orde blijven.floorjd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:37:
Ik ben misschien niet zo kieskeurig, maar het geluid dat uit mijn nieuwe xps 15 komt is echt ongelofelijk. Ik hoor nu instrumenten in nummers die ik nog nooit gehoord had.. Dit maakt mijn dag echt als ik thuis kom na een dag hard werken, nu nog wel in ieder geval.
[ Voor 24% gewijzigd door t!mP op 18-12-2010 13:53 ]
Hmmz wel vreemd dan. naja aan de ene kant ben ik al lang blij dat hij het nu doet met 64bits.:)t!mP schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:52:
[...]
Heeft te maken met de geheugen ondersteuning van het 32 bits OS. De ervaringen zijn wisselvallig, bij de één werkt 3gb of meer prima, bij de ander niet. Officieel geven ze iig een ondersteuning tot 3GB.
Ook al heb je je antwoord inmiddels, ik wou het toch nog even kwijt.
Ik denk erover om vandaag een accu te kopen op e-bay. Geen zin om nog 100+euros te investeren in een laptop van 3 jaar oud.
[ Voor 33% gewijzigd door BeLLiE op 19-12-2010 11:21 ]
[ Voor 97% gewijzigd door BeLLiE op 19-12-2010 11:21 ]
Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris
Ik probeer Holgersson en jou te bereiken, maar jullie ontvangen geen direct messages. Ik zit met precies hetzelfde probleem, maar werd doorverbonden van een nederlandse helpdesk naar een internationale en de medewerker kon me alleen aanbieden om de laptop op te sturen voor 169 euro en een nieuw mobo zou rond de 400 euro kosten. Toch een stuk meer dan die 34 euro voor de monteur....milhouse schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:01:
[...]
Zojuist dezelfde ervaring gehad; 3 dagen terug deed onze XPS M1530 (2,5 jaar oud) helemaal niets meer (zelfs geen lampjes). Na een half uurtje aan de telefoon met dell support en geheugen en harde schijf demonteren was de conclusie: moederbord vervangen.
Heb ook gekozen voor de 34 euro betalen om de monteur te laten langskomen. We gebruiken de laptop nl. veel. Hij werkt nu weer als een zonnetje ! Was prettig verrast dat er verder geen kosten aan waren. Ondanks de bekende problemen met de GPU vindt ik dit netjes opgelost door dell.
Nu wel als het goed is! Probeer nog eens, zou ik zeggen.Aniki schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:50:
[...]
Ik probeer Holgersson en jou te bereiken, maar jullie ontvangen geen direct messages.
ik heb je een pm gestuurd.Holgersson schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:25:
[...]
Nu wel als het goed is! Probeer nog eens, zou ik zeggen.
Overigens heb ik een week geleden een vervangende 9-cells accu besteld. Komt uit Hong Kong, dus dat duurt even. Maar voor $39,55 inclusief verzending volgens mij een koopje![]()
Mijn originele accu houdt het namelijk nog geen half uur meer uit bij alleen wat internetten...
Ik heb in het verleden ook de accu van DealExtreme overwogen. Heb het uiteindelijk niet aangedurft.Holgersson schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:25:
[...]
Nu wel als het goed is! Probeer nog eens, zou ik zeggen.
Overigens heb ik een week geleden een vervangende 9-cells accu besteld. Komt uit Hong Kong, dus dat duurt even. Maar voor $39,55 inclusief verzending volgens mij een koopje![]()
Mijn originele accu houdt het namelijk nog geen half uur meer uit bij alleen wat internetten...
Typisch... sinds vorige week is mijn m1530 er ook compleet mee opgehouden. Geen fan, geen status-lampjes, niets.Aniki schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:50:
[...]
Ik probeer Holgersson en jou te bereiken, maar jullie ontvangen geen direct messages. Ik zit met precies hetzelfde probleem, maar werd doorverbonden van een nederlandse helpdesk naar een internationale en de medewerker kon me alleen aanbieden om de laptop op te sturen voor 169 euro en een nieuw mobo zou rond de 400 euro kosten. Toch een stuk meer dan die 34 euro voor de monteur....
Nu heb ik dus jullie gegevens nodig om dezelfde behandeling te kunnen krijgen en ik hoop dat jullie me daarbij willen helpen.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Heb ik ook gehad. Was een breukje in de kabel naar de monitor. Ze wilden dat ik het ding opstuurde, maar na veel touwtrekkerij met Dell mocht ik, bij hoge uitzondering, een los kabeltje bestellen en deze zelf vervangen. Je hele laptop moet er voor uit elkaar, maar met deze manual lukt het wel.jelmervos schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:56:
Nu dit topic toch weer actief is een vraagje: soms krijg ik spontaan groene strepen in beeld, even bewegen met het scherm verhelpt het. Lijkt een los contact, iemand enig idee of ik dit zelf kan oplossen?
[ Voor 5% gewijzigd door Gwannoes op 03-04-2011 19:41 ]
Tja het is ook bij Dell bekend dat bijvoorbeeld de 8400GS / 8600GT kaarten uit de fabriek defect zijn. Hier hebben ze bij de productie rekening mee kunnen houden. Daarnaast moet je nagaan dat Intel en Nvidia zeker nog voor OEMs zulke moederborden en chips produceren.Superstudent schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:08:
Je zou toch zeggen dat ze op een gegeven moment door hun moederboarden heen zijn bij Dell? Of bakken ze de defecte moederboarden gewoon weer in de oven om ze te hergebruiken?
Nog steeds mijn 1e accu. Heb een 9 cells batterij, waar ik ooit dik 4,5 uur mee deed. Nu is 2 uur helaas het maximum dat ik op de batterij doe. Mijn xps is overigens ook 3 jaar oud.Gwannoes schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:48:
Mijn M1530 is nu 3 jaar oud, en ik ben aan m'n derde accu toe![]()
Hoe lang doen jullie met de accu?
[ Voor 5% gewijzigd door Terror op 10-04-2011 16:07 ]
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Die van mij is ook 3 jaar oud en mn 9-cell accu gaat nog best aardig. Volgens de software nog 77% van de oorspronkelijke capaciteit. Moet ik wel bij zeggen dat ik hem niet dagelijks gebruik, maar dit valt me niks tegenGwannoes schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:48:
Mijn M1530 is nu 3 jaar oud, en ik ben aan m'n derde accu toe![]()
Hoe lang doen jullie met de accu?
Met welke software valt de resterende capaciteit van de accu te meten?Comp-Freak schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:04:
[...]
Volgens de software nog 77% van de oorspronkelijke capaciteit.
[ Voor 6% gewijzigd door Holgersson op 13-04-2011 12:16 ]
Volgens dat programma'tje is het slijtageniveau van mijn accu 83,6%Gwannoes schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:39:
Ik gebruik nu sinds een maandje oid. BatteryCare.
Heb ik zelf nog niet gedaan, dus weet ik niet...Holgersson schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:54:
[...]
Volgens dat programma'tje is het slijtageniveau van mijn accu 83,6%
(Van de oorspronkelijke 57720mWh is nog maar 9468mWh over.)
@Gwannoes: heeft het zin zo'n kalibratie uit te voeren?
Verwijderd
Ik doe dit met Dell Support Center. Ivm windows 7 heb ik versie 3.0.5744.02 geïnstalleerd, is een andere versie dan je via de downloadpagina voor de M1530 kan vinden. Maar ik meen me te herinneren dat er in eerdere versies ook de batterijstatus op te zoeken was.Holgersson schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:15:
[...]
Met welke software valt de resterende capaciteit van de accu te meten?
De 9 cells accu (7200mAh) is na 3,5 week wachten uit Hong Kong gearriveerdHolgersson schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:25:
[...]
Waar heb je hem besteld?Holgersson schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:07:
[...]
De 9 cells accu (7200mAh) is na 3,5 week wachten uit Hong Kong gearriveerd
Bij intensief gebruik heb ik daar 2,5 uur op kunnen werken, niet slecht!
Op eBay: http://cgi.ebay.nl/330543520032
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq