Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb geen 1530 meer maar ik zou bij ebay bestellen en deze nemen
http://cgi.ebay.nl/Batter...eries&hash=item4152f7e296

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Heb je daar argumenten bij?
* Gwannoes moet al voor de 2e keer een nieuwe accu zoeken...

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 17:35
via hwmonitor zie ik dat mijn laptop 12.49v gebruikt. De accu die jij aanbied via ebay levert maar 11.1

tevens zou ik ook graag zie op basis van wat je die accu aanbeveelt.

@Gwannoes: Voor de 2de keer al een nieuwe accu nodig? Eerder ook een replica besteld via ebay of elke keer de originele via dell?

[ Voor 27% gewijzigd door koentjuh1987 op 26-09-2010 19:47 . Reden: kleine toevoegen en reactie op gwannoes ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Mijn argumenten zijn:
- oudere laptop, originele batterij is te duur
- 9 cell 7200mAh (de andere die ik zo snel zag hebben een wat lagere waarde)
- betrouwbare verkoper gezien zijn reputatie.
- nette prijs (voor zover ik zag allemaal vrijwel deze zelfde prijs)

Geen ervaringen met vervangende (notebook) batterijen overigens.
Goeie ervaringen met ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Gianni Rombios schreef op zondag 26 september 2010 @ 23:33:
Mijn argumenten zijn:
- oudere laptop, originele batterij is te duur
- 9 cell 7200mAh (de andere die ik zo snel zag hebben een wat lagere waarde)
- betrouwbare verkoper gezien zijn reputatie.
- nette prijs (voor zover ik zag allemaal vrijwel deze zelfde prijs)

Geen ervaringen met vervangende (notebook) batterijen overigens.
Goeie ervaringen met ebay.
Ok, dus als ik het goed begrijp was deze specifieke aanbieder maar een voorbeeld?
koentjuh1987 schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:46:
[knip]
@Gwannoes: Voor de 2de keer al een nieuwe accu nodig? Eerder ook een replica besteld via ebay of elke keer de originele via dell?
Vorige accu via Samenkopen.net gedaan. D'r was toen geen actie van gemaakt, maar via het Animo forum zijn er toch een aantal accu's besteld. Dat ding was al binnen een maand gaar. Accu lever nu nog voor ca. 45 minuten stroom. :/
Overigens ben ik van een 9-cells naar een 6-cells gegaan, en dat maakt de laptop wel een stukje "hanteerbaarder". Dat bevalt me wel. En die extra gebruiksduur bleek ik toch niet nodig te hebben; hij staat bijna altijd in de huiskamer aan de adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan de cellen ook zelf vervangen, oude accu openbreken, kijken welke cellen erin zitten, en bestellen.

is een gedoe... maar het werkt wel en kost geen drol. als het werkt natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:25:
je kan de cellen ook zelf vervangen, oude accu openbreken, kijken welke cellen erin zitten, en bestellen.

is een gedoe... maar het werkt wel en kost geen drol. als het werkt natuurlijk :P
die optie is er idd maar zo technisch ben ik ook weer niet. En de kans dat het dan fout gaat is groot.

Blijf het wel apart vinden dat dell geen 9-cells meer levert voor de laptop. De 6-cells biedt wel mogelijkheden maar voor het gebruik in de collegezaal en gedurende het project is niet altijd een stopcontact voor handen... een 9-cells en werktijd van ruim 5 uur biedt hierbij uitkomst...;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:25:

Zit je dan niet met electronica in die accu die dan alsnog "beweert" dat de accu stuk is? Is uiteindelijk misschien ook wel te hacken, maar je haalt je wel een bult werk op de hals

Zie ook bijvoorbeeld dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
eerlijk gezegd ben ik niet bereid zoveel werk te gaan verrichten voor een nieuwe accu ;)
mijn kennis op dat gebied is te beperkt om er iets fatsoenlijks van te maken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 09:22
Ik heb zelf sinds dit weekend ook de hierboven genoemde batterij in mijn XPS zitten, en vooralsnog heb ik weer een vergelijkbare gebruiksduur als met de originele toen die nog goed was. Overigens is deze aanbieder ontzettend snel in levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
moeite waard dus om te bestellen.

Heb ook de dell hardware support gemaild en die vertelde me ook al dat dell de 9-cells helaas niet meer verkocht en alleen nog de 6-cells leverbaar is....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 10:27
mijn accu is ook niet meer wat ie geweest is. laatst eens uitgelezen en hij kan nog 67% van de capaciteit leveren van origineel. Iemand ervaring met die accu's van ebay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Crazyanz schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:57:
mijn accu is ook niet meer wat ie geweest is. laatst eens uitgelezen en hij kan nog 67% van de capaciteit leveren van origineel. Iemand ervaring met die accu's van ebay?
dat vraag ik me dus ook af. In mijn geval is de 9-cells accu niet meer leverbaar door dell. De 9-cells is voor mij uitermate geschikt voor gebruik op school.

maar een antwoord op de vraag hoe de accu werken heb ik nog niet echt gekregen. De een zegt dat het bocht is en je er beter niet aan kan beginnen.... de ander loopt er mee weg en vind het helemaal geweldig...

...

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bij Dealextreme.com hebben ze ook een accu voor de M1530 voor 43 dollar (30 euro), inclusief verzendkosten. Heeft iemand deze toevallig misschien al geprobeerd?

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 14:14
Ik heb vorige week deze accu besteld: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...RK:MEWNX:IT#ht_2661wt_912

Verwacht hem volgende week binnen!

Weet iemand of er ook een 640GB hd in de notebook past?

Heb deze op het oog: pricewatch: Samsung Spinpoint M7 HM641JI , 640GB

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Nvidia heeft in de VS geschikt met Dell, HP en Apple over de defectieve GPU's in laptops, onder andere de M1530 en M1330. Nu ben ik alleen benieuwd wat dit betekend voor Nederland of Europa.

Verwijderd

mr_niceguy schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:22:
Ik heb vorige week deze accu besteld: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...RK:MEWNX:IT#ht_2661wt_912

Verwacht hem volgende week binnen!

Weet iemand of er ook een 640GB hd in de notebook past?

Heb deze op het oog: pricewatch: Samsung Spinpoint M7 HM641JI , 640GB
Waarvoor pak je geen seagate momentus XT met 4GB ssd ?

• alex3305
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:21:
[...]

Waarvoor pak je geen seagate momentus XT met 4GB ssd ?
4GB SSD, mag hopen dat je dat als cache schijf bedoeld? Aangezien Windows 7 minimaal 16/20GB aan harde schijf ruimte nodig heeft. Overigens zou ik dan weer voor alleen SSD van minimaal 60GB gaan O-).

Verwijderd

alex3305 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:33:
[...]

4GB SSD, mag hopen dat je dat als cache schijf bedoeld? Aangezien Windows 7 minimaal 16/20GB aan harde schijf ruimte nodig heeft. Overigens zou ik dan weer voor alleen SSD van minimaal 60GB gaan O-).
Inderdaad wordt het SSD gedeelte als cache gebruikt, als je deze review:
productreview: Seagate Momentus XT ST95005620AS (Hybrid), 500GB SATA-300, 32MB, 7200rpm review door Mx. Alba

leest, klinkt het wel positief moet ik zeggen, ik denk dat ik er zelf ook een ga bestellen ipv een "echte" ssd schijf.

Heb 'm besteld, zal de ervaringen in het momentus xt topic plaatsen \/ \/.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 16:05 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Check het topic over de Momentus XT ook even. Echt een zware aanrader (tenzij een kleine SSD groot genoeg voor je is).

[Ervaringen] Seagate Momentus XT "hybrid" schijf.

[ Voor 29% gewijzigd door Gianni Rombios op 30-09-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
Maar past er uberhaubt een 640 GB hd in de M1530? Of is 500GB de max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Past er gewoon in hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 16:44
koentjuh1987 schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:09:
[...]
dat vraag ik me dus ook af. In mijn geval is de 9-cells accu niet meer leverbaar door dell. De 9-cells is voor mij uitermate geschikt voor gebruik op school.

maar een antwoord op de vraag hoe de accu werken heb ik nog niet echt gekregen. De een zegt dat het bocht is en je er beter niet aan kan beginnen.... de ander loopt er mee weg en vind het helemaal geweldig...
9 cells is wel inkloon varianten beschikbaar. Voorbeeld

Accu's op ebay kan je niks over zeggen. Alles en iedereen kan er aanbieden, dus je zal er ook alle kwaliteiten tegen komen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Laatst online: 06:21
Aan het overwegen of ik een de xps m1530 zal vervangen, mijn accu is al eens vervangen en de 2e begint nu ook aan vervanging toe te raken. Jammer dat de originele dell accu zo duur blijft, de accu's op ebay lijken me toch wat onbetrouwbaar.
Vandaag gekeken naar een apple macbook pro en een sony vaio e serie.
De macbook pro ziet er wel mooi uit maar de 13 inch viel me tegen en dan vooral de in mijn ogen te lage resolutie. Mac os x zal wel wennen neem ik aan.
De macbook pro 15 inch vond ik wel een aantrekkelijke vervanger maar de prijs vond ik wel heel erg aan de hoge kant (1750 euro) dat heb ik er niet voor over.
Dan naar de sony, de viao ziet er ook mooi uit (ik zag een zwarte) en heeft windows 7 wat ik eigenlijk erg prettig vind werken.
Toch twijfel ik ook over de laatste vanwege de verhalen op internet over een pieptoon en de hoeveelheid bloatware.

Ik hoop eigenlijk dat Dell met een vervanger komt van de xps serie, wat zou de kans daarop zijn?
Andere ervaringen met vervangers?

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
@mark
wellicht is een hp envy laptop een optie?
Het uiterlijk van de mac maar met windows en 400 euro goedkoper dan een macbookpro

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
koentjuh1987 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:51:
@mark
wellicht is een hp envy laptop een optie?
Het uiterlijk van de mac maar met windows en 400 euro goedkoper dan een macbookpro
Dank je wel voor het meedenken, heb net uitvoerig naar de envy zitten kijken, zeker de 14 inch trekt me zeker aan. Wel stevig aan de prijs, dat vind ik wel een nadeel.
Ik wacht de komende tijd eens af wat er op laptopgebied nog gebeuren gaat. Een andere dell, misschien een nieuwe Sony

Ga nu een een nieuwe battery bestellen, eerst eens dell bellen kijken of er korting te regelen valt, anders maar een kloon uit China

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
mark succes met zoeken en je zal er vast wel uitkomen...

Toch blijf ik het jammer vinden dan dell niet zelfs de 9-cells meer in de shop heeft...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Gisteravond heb ik de nieuwste drivers voor de Nvidia 8600M GT videokaart (GPU) in mijn Dell XPS 1530 geïnstalleerd. (Version: 258.96, Release Date: 2010.07.19)

Na de geslaagde installatie was een reboot nodig. Dat was het laatste wat mijn laptop nog deed! Wat daarna restte was een zwart scherm. Niet meer, niet minder. Vanmorgen heb ik al het denkbare geprobeerd - de bios is niet eens meer benaderbaar, er verschijnt geen enkele output op het beeldscherm - maar tevergeefs. Na het indrukken van de power button gebeurt er niets, op het oplichten van enkele lampjes na. Het indrukken van de Fn toets tijdens het aanzetten, levert een diagnose op via de drie leds boven het toetsenbord: knipperend - aan - aan. Dit schijnt te duiden op een probleem met de GPU danwel CPU.

Ten einde raad heb ik Dell gebeld en een uur aan de lijn gehangen. Ook nu kwamen we niet verder. Zelfs niet nadat de Dell medewerker mij de laptop had laten open schroeven (op zijn aanwijzingen) en de harde schijf, de geheugenmodules en het WLAN-kaartje los had laten halen.
Aan de hand van de leds luidt de conclusie: defect moederbord. Wel vreemd dat een driver update een hardware probleem veroorzaakt, niet? :?

Mijn laptop is in april 2008 gekocht (eind mei 2008 ontvangen). Ruim 2 jaar oud en dus een paar maanden buiten de garantie, als je er het extra jaar "Nvidia garantie" bij optelt. Dacht ik! Want de Dell medewerker legde me de keus voor: de laptop zou ter reparatie opgehaald worden en binnen circa 1 week gerepareerd worden. Kosteloos. Of er kwam een monteur aan de deur (Next business day) met een nieuw moederbord, maar dan was mijn eigen bijdrage €34.

Aangezien ik mijn laptop hard nodig heb, heb ik voor dat laatste gekozen en hoop ik dat er morgen een monteur aan de deur staat, die m'n XPS M1530 weet te fixen! :)
Ik zal hier laten weten hoe dit afloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je niet meer in de bios komt is het sowieso een hardware defect aangezien drivers daar geen rol spelen. Maar toch een nette service van Dell moet ik zeggen, gratis reparatie bij hen binnen een week of tegen een heel redelijk vergoeding de volgende dag reparatie aan huis. En dat terwijl de laptop buiten garantie is.

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 04-10-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
In navolging van mijn bericht van 4 oktober (Holgersson in "[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 4") hier het vervolg.

Vanmorgen stond er een door Dell gestuurde monteur aan de deur om het moederbord van m'n XPS M1530 te vervangen. Hij bleek van Getronics te zijn. De man leek mij kundig, werkte zeer vlot door en is een luttele drie kwartier bij me binnen geweest. Ik vond het wel interessant om te zien hoe het ding helemaal uit en daarna weer in elkaar ging :)

Na vervanging van het moederbord werkt m'n laptop weer als vanouds! Goede service dus van Dell :*)
Hopelijk kan mijn laptop er nu weer minstens 2,5 jaar tegenaan :)

Edit: het was overigens een "refurbished" moederbord, geen nieuw dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Holgersson op 06-10-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
koentjuh1987 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:10:
mark succes met zoeken en je zal er vast wel uitkomen...

Toch blijf ik het jammer vinden dan dell niet zelfs de 9-cells meer in de shop heeft...
Alstu

Een 9 cells originele DELL batterij voor je M1530 voor € 129,-

dagje levertijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Tranzy op 06-10-2010 09:38 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Dat is een compatible accu geen originele. Een compatible 9cell heb je al voor minder dan 50 euro.
Dit moet wel een echte zijn maar zit in de US http://www.parts4nb.com/c...0-9-cell-original-battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
Mijn notebook wordt aan de linkerkant op de palmrest echt te heet, ligt dit dan aan de GPU of aan de HD die daar ook zit?

Wie heeft of had hier ook last van en hoe opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Je HDD zit daar, je GPU zit onder je toetsenbord. Andere 5400rpm installeren zal de temp doen afnemen maar dan wordt je doorvoer ook trager natuurlijk. Of een SSD installeren. Lappert stukken sneller maarja de rpijs ook hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
Hurricane schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:49:
Je HDD zit daar, je GPU zit onder je toetsenbord. Andere 5400rpm installeren zal de temp doen afnemen maar dan wordt je doorvoer ook trager natuurlijk. Of een SSD installeren. Lappert stukken sneller maarja de rpijs ook hoger.
Is de HD dan kapot? Ik was al van plan om een 640gb 5400rpm te kopen maar hoop niet dat die HD dan ook zo warm wordt.. Kan als ie zo heet wordt niet eens mn linker handpalm onder het toetsenbord kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!m_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:05
Ok, ik zal proberen een kort verhaal te schetsen in de hoop wat advies te krijgen.

Heb m'n xps m1530 ondertussen klein 2 jaar, en heb nu nog 2 jaar garantie. Zit nu aan m'n 3e moederbord.
Kleine maand geleden monteur langs geweest voor het plaatsen van 3e moederbord, en vervanging van heatpipe, ventilator en nieuw lcd scherm ( reden hiervoor was storing op oud moederbord waardoor m'n heatpipe letterlijk volledig rond m'n cpu was gesmolten.. )

Nu heb ik dus dit refurbished moederbord een kleine maand. Ondertussen heb ik niet overdreven reeds 14 bsod's gehad tijdens normale pc activiteit ( visual studio, firefox, aantal gadgets enz ). Windows 7 reeds 3 maal opnieuw geïnstalleerd, telkens met standaard drivers en nieuwste videokaart driver van nvidia.

In de bsod komt regelmatig een foutmelding voor i.v.m. memory_managent..

Nu is de vraag, waar moet ik het probleem gaan zoeken ? Google levert willekeurige resultaten die geen steek houden in mijn situatie.

Ik kan Dell bellen voor vervanging van dit moederbord ( wat ze vrijwel steeds doen als er probleem blijkt te zijn), maar lost dit het probleem wel op ? Heb ik misschien stukken aan mijn hdd, of aan mijn ram geheugen :/ ?

Hoe kan ik dit testen met harde cijfers, zodat ik Dell kan bellen met overtuiging dat het probleem niet bij het moederbord ligt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

memtest draaien, volgens mij word dat geaccepteerd als "stuk" bij dell.

zit ook ingebouwd in de dell diagnostics, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!m_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:05
Ok, heb een uitgebreide memtest gedraaid, plus nog aantal andere testen van o.a. de hdd en video geheugen. In totaal ruim 3u aan het testen geweest. Nergens een fout te bekennen :/

Deze nacht nog eens een zeer uitgebreide test van de hdd draaien die aantal uur duurt, ma de kleinere testen gaven geen fouten aan. Ook heb ik de sensors voor temp e.d. getest en nergens een fout te bekennen.

En dat terwijl ik zelfs nu tijdens het typen met een constante 'schrik' zit om een bsod te krijgen, snap echt niet waar het probleem zich bevindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het probleem begin bij het plaatsen van het nieuwe moederbord, lijkt de oorzaak mij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Mijn linkermuisknop was defect aan het gaat. Geen klik meer enzo. Werkte zeer slecht. Palmrest zelf was ook achteruit aan het gaat aan de linkervoorkant (Toplaag gin eraf. Waarschijnlijk mijn horloge die erlangs schuurt) Nu via Ebay een andere palrest besteld met muis en vingerafdruk lezer. Alles omgezet en het werkt weer als een trein. Nu is ook al een hele tijd mijn linker CTRL toets aan het flippen. Zo doet hij het een hele tijd goed en daarna valt het om de haverklap uit. En dat is vooral irritant als je net een hele stuk tekst denk te hebben gecopieerd of op het moment als je verschillende bestanden wilt selecteren en dan opnieuw kunt beginnen.
Nu wil ik ook een ander keyboard via ebay bestellen alleen vind ik 2 verschillende types. Welke van de 2 moet ik eigenlijk hebben? Welke hebben jullie?

- Dell XPS M1530 M1330 Keyboard MU203 MU194 US Lighter
http://cgi.ebay.com/ws/eB...&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

- Dell 1520 1521 1525 M1330 M1530 Keyboard NK752 US
http://cgi.ebay.com/Dell-...sMice&hash=item2ea654e604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:52
Volgens een eigenaarshandleiding op dell.com:
Toetsenbord
Aantal toetsen 86 (V.S. en Canada); 87 (Europa); 90 (Japan);
88 (Brazilië)
Indeling QWERTY/AZERTY/Kanji
Ik ben ook even aan het uitzoeken wat het verschil nou is tussen die 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
De mogelijke opvolgers van de xps m 1530, de xps 14, 15 en 17 zijn imho een gemiste kans. Een niet geslaagd design en geen xps support meer. Gemiste kans dell, ik vermoed dat veel xps m1530 en 1330 aan vervanging toe zijn.

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
marc68 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:53:
De mogelijke opvolgers van de xps m 1530, de xps 14, 15 en 17 zijn imho een gemiste kans. Een niet geslaagd design en geen xps support meer. Gemiste kans dell, ik vermoed dat veel xps m1530 en 1330 aan vervanging toe zijn.
De prijs is ook al behoorlijk hoog, next business day garantie is aan de prijs en dan moet je los nog accidental damage support betalen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Mijn xps kan nog wel even mee hoor. Als ik zie wat het aanbod momenteel is verbaas ik me er over dat mijn 2 en half jaar oude laptop nog minstens even goed is als het mainstream aanbod van nu. misschien ook wel tekenend voor de in mijn ogen langzaam ontwikkelende laptop business. Waar bij desktops de ene na de andere nieuwe technologie zijn intreden vind en de CPU en GPU power met sprongen vooruit gaat blijft de laptop een beetje hangen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij desktops ook hoor, als je 3.5(!) jaar geleden een C2Q had gekocht kan je daar vandaag de dag nog steeds veel mee.
sterker nog, met een overclock heb je dan waarschijnlijk een snellere processor dan de populaire amd X3'tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 01:13:
bij desktops ook hoor, als je 3.5(!) jaar geleden een C2Q had gekocht kan je daar vandaag de dag nog steeds veel mee.
sterker nog, met een overclock heb je dan waarschijnlijk een snellere processor dan de populaire amd X3'tjes.
Helemaal waar ik zit dus ook op nog op zoon Q9550. Maar ondertussen kan je al 6 cores krijgen komen er binnenkort 8 cores aan. Is de grafische power verdubbeld etc..... en als je dan kijkt wat dat moet kosten. Voor 600 euro bouw je een verdomt snelle game pc tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Gianni Rombios schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:48:
Dat is een compatible accu geen originele. Een compatible 9cell heb je al voor minder dan 50 euro.
Dit moet wel een echte zijn maar zit in de US http://www.parts4nb.com/c...0-9-cell-original-battery
Heb hem binnen en er staat gewoon het DELL logo op. Tja ..ze zullen wel een aantal DELL stickers over hebben gehad ;)

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milhouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 14:28
Holgersson schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:35:
In navolging van mijn bericht van 4 oktober (Holgersson in "[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 4") hier het vervolg.

Vanmorgen stond er een door Dell gestuurde monteur aan de deur om het moederbord van m'n XPS M1530 te vervangen. Hij bleek van Getronics te zijn. De man leek mij kundig, werkte zeer vlot door en is een luttele drie kwartier bij me binnen geweest. Ik vond het wel interessant om te zien hoe het ding helemaal uit en daarna weer in elkaar ging :)

Na vervanging van het moederbord werkt m'n laptop weer als vanouds! Goede service dus van Dell :*)
Hopelijk kan mijn laptop er nu weer minstens 2,5 jaar tegenaan :)

Edit: het was overigens een "refurbished" moederbord, geen nieuw dus.
Zojuist dezelfde ervaring gehad; 3 dagen terug deed onze XPS M1530 (2,5 jaar oud) helemaal niets meer (zelfs geen lampjes). Na een half uurtje aan de telefoon met dell support en geheugen en harde schijf demonteren was de conclusie: moederbord vervangen.

Heb ook gekozen voor de 34 euro betalen om de monteur te laten langskomen. We gebruiken de laptop nl. veel. Hij werkt nu weer als een zonnetje ! Was prettig verrast dat er verder geen kosten aan waren. Ondanks de bekende problemen met de GPU vindt ik dit netjes opgelost door dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Hmmz mijn accu is nu echt op een punt dat hij nog maar 50% van de originele capaciteit vast houd. Wat duidelijk gewoon ruk is. Ik kom nergens echt reviews tegen van die accu's op ebay. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Crazyanz schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:35:
Hmmz mijn accu is nu echt op een punt dat hij nog maar 50% van de originele capaciteit vast houd. Wat duidelijk gewoon ruk is. Ik kom nergens echt reviews tegen van die accu's op ebay. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb er geen ervaring mee. Mijn accu doet het nog prima (even afkloppen) na 2 jaar. Heb je inmiddels al iets gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeLLiE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hallo,

Ik heb vd week een XPS M1530 van iemand overgenomen. Vista was erop geinstalleerd dus het eerste wat ik heb gedaan is gelijk Vista eraf gooien en Windows 7 erop gooien. Gelijk problemen met het installeren want kreeg een foutmelding (kan even niet meer herinneren wat er precies in stond).
Maar goed, na wat google-en kwam ik dus een reactie van iemand tegen die vertelde dat je moest proberen om 1 van je geheugensticks eruit te halen. Ik heb 2x 2gb geheugen erin. Dus ik 1 eruit gehaald en prompt begint de installatie. Ik blij. Alles geinstalleerd, dus ik dacht mooi, nu kan die 2gb er weer in die ik eruit had gehaald.

Opnieuw opstarten en pang, systeem loopt vast bij het windows 7 logo ik krijg een seconde een blauw scherm te zijn en de laptop start weer opnieuw op.

Ik van alles geprobeerd. Elke geheugen in ieder slot geprobeerd en telkens start hij gewoon zonder problemen op, maar zodra je ze alle 2 erin gooit krijg ik een blauw scherm te zien.

Heb alle tests die windows zelf aanbied doorlopen, maar zonder resultaat.

Is er iemand die de oplossing hier voor weet zodat ik wel 4gb erin kan gooien ipv 2gb?? Vista wil ik er sowieso niet op hebben dus die oplossing ga ik niet gebruiken.
Alvast bedankt!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 18:33
Heb geen oplossing voor je, maar kan je in elk geval vertellen dat ik Windows-7 probleemloos met 4GB geheugen (2 reepjes) draai.
Destijds geinstalleerd met 3GB er in (1+2GB) en later geupgrade. Maar totaal geen problemen ondervonden tijdens het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wie weet helpt een bios update. Check ook de HDD modus in het bios. (AHCI on/off)

[ Voor 44% gewijzigd door Gianni Rombios op 12-12-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeLLiE
  • Niet online
vanaalten schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 23:36:
Heb geen oplossing voor je, maar kan je in elk geval vertellen dat ik Windows-7 probleemloos met 4GB geheugen (2 reepjes) draai.
Destijds geinstalleerd met 3GB er in (1+2GB) en later geupgrade. Maar totaal geen problemen ondervonden tijdens het installeren.
Hmmz ok. Iig bedankt voor je reactie, dan weet ik iig wel dat 4gb wel mogelijk is en het geen bekend probleem is. Maar snap er niks van. 8)7
Afzonderlijk doen ze het wel, maar tegelijk start ie niet op.
Memory tests geeft geen fouten, maar zodra ik ze er samen in gooi dan krijg ik een blauw scherm.
Gianni Rombios schreef op zondag 12 december 2010 @ 00:11:
Wie weet helpt een bios update. Check ook de HDD modus in het bios. (AHCI on/off)
Volgens mij heb ik al de laatste bios update (A12) die er is.
AHCI staat standaard aan. Heb het uitgezet, maar ook dat had geen succes helaas :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Hmm.. Meestal is het zo dat dit soort problemen komt door verschillende soorten ram. Maar aangezien hij eerder bij Vista wel met 4gig werkte, is dat blijkbaar niet het probleem.

Kan je voor de zekerheid checken of het 2 verschillende zijn?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeLLiE
  • Niet online
Nou heb zojuist gekeken, maar de 2 geheugens zijn identiek aan elkaar. Dus dat is het helaas ook niet :'(
Heb echt uren lopen google-en naar eventuele oorzaken, maar nergens kan ik hier een antwoord op vinden.

Kijk hij doet het prima met 2gb, maar als je 4gb hebt moet het natuurlijk wel worden gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Misschien iemand die je kent waarmee je het geheugen even kunt swappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeLLiE
  • Niet online
Nou het is gelukt hoor....
Heb een 64 bit versie erop gegooid en nu doet hij het wel... erg vreemd..
32 bit loopt hij steeds vast maar nu werkt hij als een zonnetje.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 15-09 18:33
Ah, goed om te horen!
Geen moment aan gedacht om dat te noemen, maar ik had destijds inderdaad meteen de 64-bit versie geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeLLiE
  • Niet online
Hehe ja zeg dat dan gelijk ;).
Maar vreemd toch dat 64bit geen enkel probleem is en 32bit alleen werkt als ik er 2gb in gooi. Hij is wel retesnel trouwens. maja ik was nog mn oude inspiron 1501 gewend dus dan is denk ik alles bijna retesnel. haha. Nogmaals bedankt voor het meedenken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Fijn dat het opgelost is.
Toch vreemd, want bij mij werkt Win7 Ultimate NL 32-bit wel met 4GB memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorjd
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-02-2020
Ik ben misschien niet zo kieskeurig, maar het geluid dat uit mijn nieuwe xps 15 komt is echt ongelofelijk. Ik hoor nu instrumenten in nummers die ik nog nooit gehoord had.. Dit maakt mijn dag echt als ik thuis kom na een dag hard werken, nu nog wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

BeLLiE schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:05:
Nou het is gelukt hoor....
Heb een 64 bit versie erop gegooid en nu doet hij het wel... erg vreemd..
32 bit loopt hij steeds vast maar nu werkt hij als een zonnetje.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval :)
Heeft te maken met de geheugen ondersteuning van het 32 bits OS. De ervaringen zijn wisselvallig, bij de één werkt 3gb of meer prima, bij de ander niet. Officieel geven ze iig een ondersteuning tot 3GB.

Ook al heb je je antwoord inmiddels, ik wou het toch nog even kwijt.

Ik denk erover om vandaag een accu te kopen op e-bay. Geen zin om nog 100+euros te investeren in een laptop van 3 jaar oud.
floorjd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:37:
Ik ben misschien niet zo kieskeurig, maar het geluid dat uit mijn nieuwe xps 15 komt is echt ongelofelijk. Ik hoor nu instrumenten in nummers die ik nog nooit gehoord had.. Dit maakt mijn dag echt als ik thuis kom na een dag hard werken, nu nog wel in ieder geval.
Zolang je het volume maar niet op (bijna) max zet, zal het geluid wel in orde blijven.

[ Voor 24% gewijzigd door t!mP op 18-12-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeLLiE
  • Niet online
Hallo,

Heb weer een nieuwe vraag mbt mn laptop :)
Gisteren wilde ik voor het eerst mn laptop op mn tv aansluiten via de HDMI kabel. Dat ging gewoon zonder problemen, echter kreeg ik het niet voor elkaar om het geluid ook via de HDMI kabel op mn tv te krijgen. Heb in de geluidsinstellingen de uitvoer van mn laptop speakers naar de HDMI veranderd, maar het lukt maar niet.

Na wat google-en kwam ik er dus achter dat het een probleem zou zijn met de Nvidia drivers van mn videokaart (GeForce 8600 GT ).

Nu heb ik niet echt zin om 4 topics door te lezen van dus mijn vraag. Weet iemand of er een oplossing hier voor is zodat ik wel geluid krijg??

Ik draai windows 7 64 bit. Wederom bedankt voor jullie hulp :)
t!mP schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:52:
[...]

Heeft te maken met de geheugen ondersteuning van het 32 bits OS. De ervaringen zijn wisselvallig, bij de één werkt 3gb of meer prima, bij de ander niet. Officieel geven ze iig een ondersteuning tot 3GB.

Ook al heb je je antwoord inmiddels, ik wou het toch nog even kwijt.

Ik denk erover om vandaag een accu te kopen op e-bay. Geen zin om nog 100+euros te investeren in een laptop van 3 jaar oud.
Hmmz wel vreemd dan. naja aan de ene kant ben ik al lang blij dat hij het nu doet met 64bits.:)
Heb echt uren er mee lopen kloten voordat hij het deed.
Iig nog bedankt voor je reactie

[ Voor 33% gewijzigd door BeLLiE op 19-12-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeLLiE
  • Niet online
sorry dubbel...

[ Voor 97% gewijzigd door BeLLiE op 19-12-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Ik heb mijn drivers voor de soundcard: http://forums.laptopvideo...est-sigmatel-idt-drivers/

En de drivers voor de videokaart gewoon van latopvideo2go..

Meestal werkt het ook zonder aanpassingen :P Der is wel heel veel mis met jouw laptop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Ik kreeg het ook een jaar geleden niet werkend haha, maar nu lukt het wel zelfde videokaart zelfde laptop: Na aansluiten van videokaart idd bij geluidsconfiguratie aanpassen naar HDMI

Draai W7 Ultimate

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
milhouse schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:01:
[...]

Zojuist dezelfde ervaring gehad; 3 dagen terug deed onze XPS M1530 (2,5 jaar oud) helemaal niets meer (zelfs geen lampjes). Na een half uurtje aan de telefoon met dell support en geheugen en harde schijf demonteren was de conclusie: moederbord vervangen.

Heb ook gekozen voor de 34 euro betalen om de monteur te laten langskomen. We gebruiken de laptop nl. veel. Hij werkt nu weer als een zonnetje ! Was prettig verrast dat er verder geen kosten aan waren. Ondanks de bekende problemen met de GPU vindt ik dit netjes opgelost door dell.
Ik probeer Holgersson en jou te bereiken, maar jullie ontvangen geen direct messages. Ik zit met precies hetzelfde probleem, maar werd doorverbonden van een nederlandse helpdesk naar een internationale en de medewerker kon me alleen aanbieden om de laptop op te sturen voor 169 euro en een nieuw mobo zou rond de 400 euro kosten. Toch een stuk meer dan die 34 euro voor de monteur....
Nu heb ik dus jullie gegevens nodig om dezelfde behandeling te kunnen krijgen en ik hoop dat jullie me daarbij willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Aniki schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:50:
[...]
Ik probeer Holgersson en jou te bereiken, maar jullie ontvangen geen direct messages.
Nu wel als het goed is! Probeer nog eens, zou ik zeggen.

Overigens heb ik een week geleden een vervangende 9-cells accu besteld. Komt uit Hong Kong, dus dat duurt even. Maar voor $39,55 inclusief verzending volgens mij een koopje :)
Mijn originele accu houdt het namelijk nog geen half uur meer uit bij alleen wat internetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Holgersson schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:25:
[...]

Overigens heb ik een week geleden een vervangende 9-cells accu besteld. Komt uit Hong Kong, dus dat duurt even. Maar voor $39,55 inclusief verzending volgens mij een koopje :)
Mijn originele accu houdt het namelijk nog geen half uur meer uit bij alleen wat internetten...
ik heb je een pm gestuurd.

mocht de laptop het weer doen na een minimale ingreep.... ga ik ook maar eens zo'n accu bestellen denk ik! erg cheap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

[...]

Ik heb in het verleden ook de accu van DealExtreme overwogen. Heb het uiteindelijk niet aangedurft.
Je hoort wel eens verhalen over exploderende accu's etc, en dat heb ik liever niet op m'n schoot :|

Bij een andere replacement-accu weet je natuurlijk ook niet of het veel beter is, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 18:27
Aniki schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:50:
[...]

Ik probeer Holgersson en jou te bereiken, maar jullie ontvangen geen direct messages. Ik zit met precies hetzelfde probleem, maar werd doorverbonden van een nederlandse helpdesk naar een internationale en de medewerker kon me alleen aanbieden om de laptop op te sturen voor 169 euro en een nieuw mobo zou rond de 400 euro kosten. Toch een stuk meer dan die 34 euro voor de monteur....
Nu heb ik dus jullie gegevens nodig om dezelfde behandeling te kunnen krijgen en ik hoop dat jullie me daarbij willen helpen.
Typisch... sinds vorige week is mijn m1530 er ook compleet mee opgehouden. Geen fan, geen status-lampjes, niets.
Moet nog contact opnemen met Dell, maar ging er eigenlijk al vanuit dat het een dure grap zou worden. Echter wanneer de laptop voor een bedrag rond de 30-40 gerepareerd zou kunnen worden, dan maar al te graag natuurlijk! Wellicht kunnen we elkaar op de hoogte houden van de reacties van Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
na zeer lang en uitgebreid contact met Dell heb ik geloof ik voor elkaar gekregen dat mijn notebook binnen de garantie gerepareerd wordt. De medewerker had het zelf over dat de reparatie onder de nvidia-garantie zou vallen.

maar goed, niets is nog helemaal zeker want ik moet nog teruggebeld worden om te betalen en om een afspraak te maken en dat moeten we eerst maar eens afwachten. (de medewerker had het over een monteur voor morgen al, dus dat klinkt wel hoopvol.)

het is echt bizar, de notebook van een vriend van mij is een maand geleden overleden met hetzelfde probleem. het lijkt alsof alle M1530's dit probleem dus hebben.

maar goed, de procedure:
bel dit nummer: 020-6745967
laat je doorverbinden met de technische dienst en vraag naar Mark of Eelco. Zij weten van het probleem. Ik heb (nog) geen dossiernummer, maar je kunt misschien het dossiernummer van Holgersson vragen, dat heeft mij iig geholpen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Nu dit topic toch weer actief is een vraagje: soms krijg ik spontaan groene strepen in beeld, even bewegen met het scherm verhelpt het. Lijkt een los contact, iemand enig idee of ik dit zelf kan oplossen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

jelmervos schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:56:
Nu dit topic toch weer actief is een vraagje: soms krijg ik spontaan groene strepen in beeld, even bewegen met het scherm verhelpt het. Lijkt een los contact, iemand enig idee of ik dit zelf kan oplossen?
Heb ik ook gehad. Was een breukje in de kabel naar de monitor. Ze wilden dat ik het ding opstuurde, maar na veel touwtrekkerij met Dell mocht ik, bij hoge uitzondering, een los kabeltje bestellen en deze zelf vervangen. Je hele laptop moet er voor uit elkaar, maar met deze manual lukt het wel.

Volgens mij is dit dezelfde kabel, maar dat durf ik nu niet te garanderen; ik heb hem zelf van Dell. Kwam wel een lullige 25 euro verzendkosten overheen.
[edit: ik bedenk me net dat dit type waarschijnlijk enkel geschikt is voor mijn type scherm: 1440x900 van AUO]

'k Zit nu op m'n werk, maar thuis heb ik wel het precieze DELL part number.

[ Voor 5% gewijzigd door Gwannoes op 03-04-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
monteur is geweest op vrijdag, laptop werkt weer perfect! Het heeft wat belminuten mogen kosten, maar het resultaat mag er zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Je zou toch zeggen dat ze op een gegeven moment door hun moederboarden heen zijn bij Dell? Of bakken ze de defecte moederboarden gewoon weer in de oven om ze te hergebruiken :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Mijn M1530 is nu 3 jaar oud, en ik ben aan m'n derde accu toe :'(
Hoe lang doen jullie met de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
Ik heb ook contact gehad met de klantenservice en mijn laptop wordt ook gerepareerd onder de garantie :)
De laptop is nog geen 3 jaar oud, vandaar dat de reparatie nog onder garantie viel werd mij verteld.

Monteur komt morgen langs dus ben benieuwd! Toch wel netjes van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Superstudent schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:08:
Je zou toch zeggen dat ze op een gegeven moment door hun moederboarden heen zijn bij Dell? Of bakken ze de defecte moederboarden gewoon weer in de oven om ze te hergebruiken :)?
Tja het is ook bij Dell bekend dat bijvoorbeeld de 8400GS / 8600GT kaarten uit de fabriek defect zijn. Hier hebben ze bij de productie rekening mee kunnen houden. Daarnaast moet je nagaan dat Intel en Nvidia zeker nog voor OEMs zulke moederborden en chips produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Bij Dell kun je maximaal 5 jaar garantie bijbestellen dus niet zo vreemd dat ze nog wel wat voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
De monteur is vandaag langs geweest en ik typ dit nu weer op m'n M1530 :)
Mooie service van Dell en weer een meevaller; was al aan het zoeken voor een nieuwe laptop, bespaard me nu toch weer een hoop kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 16:44
Gwannoes schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:48:
Nog steeds mijn 1e accu. Heb een 9 cells batterij, waar ik ooit dik 4,5 uur mee deed. Nu is 2 uur helaas het maximum dat ik op de batterij doe. Mijn xps is overigens ook 3 jaar oud.

[ Voor 5% gewijzigd door Terror op 10-04-2011 16:07 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Dan valt het met 2 uur nog wel mee.. Mijn accu, van zomer 2008, houdt het voor gezien naar een uur Word wel voor gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Gwannoes schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:48:
Die van mij is ook 3 jaar oud en mn 9-cell accu gaat nog best aardig. Volgens de software nog 77% van de oorspronkelijke capaciteit. Moet ik wel bij zeggen dat ik hem niet dagelijks gebruik, maar dit valt me niks tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

OK, blijkbaar heb ik gewoon heel veel pech gehad met m'n accus (nog ca. 15% van de oorspronkelijke capaciteit).
Hopelijk doet m'n volgende accu het beter... Komt eind van de maand binnen bij ReplaceDirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Comp-Freak schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:04:
[...]
Volgens de software nog 77% van de oorspronkelijke capaciteit.
Met welke software valt de resterende capaciteit van de accu te meten?

[ Voor 6% gewijzigd door Holgersson op 13-04-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik gebruik nu sinds een maandje oid. BatteryCare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Gwannoes schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:39:
Ik gebruik nu sinds een maandje oid. BatteryCare.
Volgens dat programma'tje is het slijtageniveau van mijn accu 83,6% :)
(Van de oorspronkelijke 57720mWh is nog maar 9468mWh over.)

@Gwannoes: heeft het zin zo'n kalibratie uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Holgersson schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:54:
[...]

Volgens dat programma'tje is het slijtageniveau van mijn accu 83,6% :)
(Van de oorspronkelijke 57720mWh is nog maar 9468mWh over.)

@Gwannoes: heeft het zin zo'n kalibratie uit te voeren?
Heb ik zelf nog niet gedaan, dus weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Mijn accu was na 1 jaar al overleden hij wordt nu zelfs niet meer herkend.. Maarja eigen schuld ik had hem constant aan de stroom hangen..

Z'n omzeiling van je accu als die al vol is lijkt me voor de toekomstige laptop wel handig.. Macbook's hadden dit dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n systeem heeft elke laptop al een jaar of 10 hoor... Je accu totaal niet gebruiken is gewoon schadelijk voor het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Holgersson schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:15:
[...]

Met welke software valt de resterende capaciteit van de accu te meten?
Ik doe dit met Dell Support Center. Ivm windows 7 heb ik versie 3.0.5744.02 geïnstalleerd, is een andere versie dan je via de downloadpagina voor de M1530 kan vinden. Maar ik meen me te herinneren dat er in eerdere versies ook de batterijstatus op te zoeken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
[...]
De 9 cells accu (7200mAh) is na 3,5 week wachten uit Hong Kong gearriveerd :)
Bij intensief gebruik heb ik daar 2,5 uur op kunnen werken, niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Holgersson schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:07:
[...]

De 9 cells accu (7200mAh) is na 3,5 week wachten uit Hong Kong gearriveerd :)
Bij intensief gebruik heb ik daar 2,5 uur op kunnen werken, niet slecht!
Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Op eBay: http://cgi.ebay.nl/330543520032

Dezelfde verkoper heeft ook een vervangend model voor de gewone 6 cells accu. Bij een 9 cells accu (die dikker is) komt de achterzijde van je laptop 2cm omhoog. Dat heeft als voordeel dat de onderzijde van de ondergrond komt en er daardoor een betere koeling mogelijk is. Bovendien vind ik het fijner typen op een schuin liggend toetsenbord.

De vervangende 6 cells M1530 accu kost bij hem 29,99 dollar, de 9 cells accu 39,55 dollar. Inclusief verzending!
Een koopje imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ik heb hem net ook besteld bij deze aanbieder. Heeft met dus €28,- gekost :-) Voor dat geld wil ik het wel een keer proberen. Zal jullie mijn bevindingen ook laten horen zodra hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Heb mijn 9 cell ook vanuit ebay gekocht en gaat nog gemakkelijk een goeie 2.5 uur mee en dat na een jaar tijd. Nu heb ik een probleem. Mijn scherm is volledig gebarsten, werk nu met een externe scherm maar dit is natuurlijk niet handig! Is er iemand die een defect M1530 met resolutie 1440X900 heeft en het scherm aan mij wil verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Volgens mij hoeft het niet speciaal een 1440x900 scherm te zijn maar mag het ook een 1680x1050 scherm zijn toch? Of kan je niet zomaar een hogere resolutie scherm in je laptop zetten/bouwen.

Ff terugkomen op de 9 cell die ik via ebay heb gekocht. Deze vandaag binnen gekregen en in de laptop gezet. Past niet zo goed als de originele, maar alles zit nu goed. Nu afwachten of de accu het goed uithoud. Toch wel snel, in 12 dagen binnen gekregen.
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
Voor alles m.b.t. levertijden kun je in dit topic terecht! Let wel: berichten plaatsen met 'het duurt lang!' zal de levertijd niet doen verkorten!