Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf ook van plan een Dell xps m1530 aan te schaffen, met o.a. deze specs zoals ze worden aangegeven op de site van dell:

Intel® Core™ 2 Duo Processor T5750 (2.00 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2 cache)
15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
3072MB 667MHz DDR2 SRAM (1x1024+2x2048)
250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen

--

Nu heb ik twee vragen:

1. Is het verschil in games-performance tussen een T5750 en de T7250 processor nou de extra 80 euro waard?
2. Bij 3072mb staat geen 'dual-channel' aangegeven, en als ik me niet vergis klopt '1x1024+2x2048', zoals aangegeven, niet. Draait dit nu ook in dual-channel (1x1024+2x1024) of is het voor prestaties in games beter om voor de 2 gig aan geheugen te gaan aangezien deze in dual-channel draait?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoyal
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Is dit normaal geluid voor een 7200rpm hdd? :X
WAV in ZIP (0.5 MB)

De schijf heeft eerst namelijk altijd gewerkt zonder dit geluid te maken, maar opeens hoorde ik niets anders... Dat WAV-bestand doet de kwaliteit geen goed overigens, maar het geluid is dus echt heel goed hoorbaar en zeer irritant (het is ook hoorbaar in rumoerige kamers en het is dus niet een geluidje dat je enkel hoort wanneer je je oor op de laptop legt)!

Zodra er aan de laptop bewogen wordt wordt het geluid overigens een stuk harder – is dit normaal gedrag? Kunnen anderen (lieft ook met 7200rpm hdd) dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-08 00:38
MRoyal schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 20:52:
Is dit normaal geluid voor een 7200rpm hdd? :X
WAV in ZIP (0.5 MB)

De schijf heeft eerst namelijk altijd gewerkt zonder dit geluid te maken, maar opeens hoorde ik niets anders... Dat WAV-bestand doet de kwaliteit geen goed overigens, maar het geluid is dus echt heel goed hoorbaar en zeer irritant (het is ook hoorbaar in rumoerige kamers en het is dus niet een geluidje dat je enkel hoort wanneer je je oor op de laptop legt)!

Zodra er aan de laptop bewogen wordt wordt het geluid overigens een stuk harder – is dit normaal gedrag? Kunnen anderen (lieft ook met 7200rpm hdd) dit bevestigen?
Ik heb juist hetzelfde geluid met mijn 200 GB 7200 rpm. Tot nu toe heb ik nog niks ondernomen, stoort me wel, maar ik ben het gewoon een beetje gewend en omdat ik het nu zo druk heb (herexamens), heb ik de tijd niet om het te melden. Bel zeker dell, want het geluid is niet normaal

PS: deel dan even u ervaringen, zodat ik ook weet wat te zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoyal
  • Niet online
Mudi schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:04:
[...]

Ik heb juist hetzelfde geluid met mijn 200 GB 7200 rpm. Tot nu toe heb ik nog niks ondernomen, stoort me wel, maar ik ben het gewoon een beetje gewend en omdat ik het nu zo druk heb (herexamens), heb ik de tijd niet om het te melden. Bel zeker dell, want het geluid is niet normaal

PS: deel dan even u ervaringen, zodat ik ook weet wat te zeggen :P
Nou, eerlijk gezegd is de hdd die je in dat WAV bestandje hoort al de derde hdd die dit geluid maakt ... Het gekke is echter dat deze hdd eerst circa 2 uur heeft gewerkt zonder dat geluidje te maken, dus ik – en de monteur – dachten dat het probleem was opgelost. Opeens begon de hdd echter uit het niets weer zo te ratelen, dus ik weet het zelf ook niet meer.

Omdat dit nu de derde schijf is die dit geluid maakt begon ik te twijfelen of het wel een "fout" was, misschien hoorde het geluid wel zo. De monteur die de schijf vervangen heeft zei echter ook dat dat geluid niet normaal was, dus ik ga ervan uit dat het probleem in de laptop zelf zit en niet in de drie harde schijven.

Zoals gezegd is het WAV bestandje echter ook geen goede weergave van het geluid, je zou het eigenlijk gewoon in het echt moeten horen. Het lijkt alsof er een schroefje of knikker binnen in de laptop zit, die op en neer begint te rollen zodra je aan de laptop beweegt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRoyal schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:18:
[...]

Nou, eerlijk gezegd is de hdd die je in dat WAV bestandje hoort al de derde hdd die dit geluid maakt ... Het gekke is echter dat deze hdd eerst circa 2 uur heeft gewerkt zonder dat geluidje te maken, dus ik – en de monteur – dachten dat het probleem was opgelost. Opeens begon de hdd echter uit het niets weer zo te ratelen, dus ik weet het zelf ook niet meer.

Omdat dit nu de derde schijf is die dit geluid maakt begon ik te twijfelen of het wel een "fout" was, misschien hoorde het geluid wel zo. De monteur die de schijf vervangen heeft zei echter ook dat dat geluid niet normaal was, dus ik ga ervan uit dat het probleem in de laptop zelf zit en niet in de drie harde schijven.

Zoals gezegd is het WAV bestandje echter ook geen goede weergave van het geluid, je zou het eigenlijk gewoon in het echt moeten horen. Het lijkt alsof er een schroefje of knikker binnen in de laptop zit, die op en neer begint te rollen zodra je aan de laptop beweegt :X
Dit hoort gewoon zo, ligt aan de power management settings van de harde schijf. Niks aan de hand dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:06:
Ben zelf ook van plan een Dell xps m1530 aan te schaffen, met o.a. deze specs zoals ze worden aangegeven op de site van dell:

Intel® Core™ 2 Duo Processor T5750 (2.00 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2 cache)
15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
3072MB 667MHz DDR2 SRAM (1x1024+2x2048)
250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen

--

Nu heb ik twee vragen:

1. Is het verschil in games-performance tussen een T5750 en de T7250 processor nou de extra 80 euro waard?
2. Bij 3072mb staat geen 'dual-channel' aangegeven, en als ik me niet vergis klopt '1x1024+2x2048', zoals aangegeven, niet. Draait dit nu ook in dual-channel (1x1024+2x1024) of is het voor prestaties in games beter om voor de 2 gig aan geheugen te gaan aangezien deze in dual-channel draait?
Het antwoord op de eerste vraag kun je zelf vinden... bijvoorbeeld hier

De tweede vraag, dat klopt. Er zit een keer 1GB en een keer 2GB in. Dit draait wel in een vorm van dual channel. De snelheids verlies bij het geheugen wat je verliest ten opzichte van 'echt' dual channel is echter maar 5% oid. Dus 3GB geheugen is interessanter. Overigens moet je eigenlijk een andere laptop kopen voor 'echt gamen', want die 8600GT is nou niet de snelste kaart die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoyal
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:12:
[...]

Dit hoort gewoon zo, ligt aan de power management settings van de harde schijf. Niks aan de hand dus :)
Ik weet het echt niet hoor, die monteur zei ook dat hij het geluidje niet plaatsen kon en dat het niet goed klonk (hij vond dat het als kortsluiting klonk, zo'n knisperend geluid is het, maar kortsluiting is het in ieder geval niet).

Als dit echt normaal gedrag is dan snap ik niet dat mensen hier niet over klagen! Zoals gezegd hoor ik het geluid dus ook in rumoerige kamers of zelfs wanneer de laptop gewoon idle aan de andere kant van de kamer ligt. En dan niet zachtjes, maar echt duidelijk gekraak. Het is dus niet zo dat ik mijn best moet doen en met mn oor tegen de laptop moet gaan liggen om het te kunnen horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:25:
[...]

Het antwoord op de eerste vraag kun je zelf vinden... bijvoorbeeld hier

De tweede vraag, dat klopt. Er zit een keer 1GB en een keer 2GB in. Dit draait wel in een vorm van dual channel. De snelheids verlies bij het geheugen wat je verliest ten opzichte van 'echt' dual channel is echter maar 5% oid. Dus 3GB geheugen is interessanter. Overigens moet je eigenlijk een andere laptop kopen voor 'echt gamen', want die 8600GT is nou niet de snelste kaart die er is.
Bedankt voor je reply! Vanochtend zelf gebeld naar Dell met dezelfde vraag (vraag 2) en mij werd verteld dat 3 gb inderdaad niet in dual-channel draait en 2gb wel, en dat 2gb dus de beste keuze is aangezien 4 gb door vista 32-bit niet volledig wordt gezien. Right..

Ik wil trouwens niet alleen gamen op de laptop, maar op zijn tijd wel wel :) Daarvoor vind ik de prestaties van deze laptop goed genoeg.
Zat nu te twijfelen (met het oog op de performance bij games) tussen of toch gaan voor de T8100 en 2 gb geheugen, of de T5750 en 3gb geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
MRoyal schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:43:
[...]

Ik weet het echt niet hoor, die monteur zei ook dat hij het geluidje niet plaatsen kon en dat het niet goed klonk (hij vond dat het als kortsluiting klonk, zo'n knisperend geluid is het, maar kortsluiting is het in ieder geval niet).

Als dit echt normaal gedrag is dan snap ik niet dat mensen hier niet over klagen! Zoals gezegd hoor ik het geluid dus ook in rumoerige kamers of zelfs wanneer de laptop gewoon idle aan de andere kant van de kamer ligt. En dan niet zachtjes, maar echt duidelijk gekraak. Het is dus niet zo dat ik mijn best moet doen en met mn oor tegen de laptop moet gaan liggen om het te kunnen horen ;)
Ik zou het toch echt niet normaal noemen deze herrie...

Heb zelf een 250 Gb 7200 rpm harddisk en die is als je gewoon zit te werken (ook under load) op je laptop niet te horen. Als je met je oor op de HD gaat liggen natuurlijk wel als hij aan het werk is, maar dat is zo bij elke HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat ligt er aan, wanneer het hierbij bij blijft behoud je een laptop welke potentieel een verhoogt risico heeft om er op elk moment de geest te geven. Of je dat positief moet noemen weet ik niet. Ik had liever gezien dat men met een vervangende GPU zouden komen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:59:
[...]

Bedankt voor je reply! Vanochtend zelf gebeld naar Dell met dezelfde vraag (vraag 2) en mij werd verteld dat 3 gb inderdaad niet in dual-channel draait en 2gb wel, en dat 2gb dus de beste keuze is aangezien 4 gb door vista 32-bit niet volledig wordt gezien. Right..

Ik wil trouwens niet alleen gamen op de laptop, maar op zijn tijd wel wel :) Daarvoor vind ik de prestaties van deze laptop goed genoeg.
Zat nu te twijfelen (met het oog op de performance bij games) tussen of toch gaan voor de T8100 en 2 gb geheugen, of de T5750 en 3gb geheugen..
Ga dan voor de T8100 en 2GB aangezien je geheugen makkelijk kunt bijplaatsen, maar een processor vervangen is een heeeeel ander verhaal!
_Dune_ schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:32:
[...]

Dat ligt er aan, wanneer het hierbij bij blijft behoud je een laptop welke potentieel een verhoogt risico heeft om er op elk moment de geest te geven. Of je dat positief moet noemen weet ik niet. Ik had liever gezien dat men met een vervangende GPU zouden komen.
Zal wel iets TE duur zijn denk ik?

[ Voor 20% gewijzigd door alex3305 op 19-08-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ben reeds een halfjaar in het bezit van Dell XPS met win XP, hij bevalt heel goed...

twee vragen echter:
had enkele weken terug de nieuwe beta drivers van nvidia geinstalleerd (177.66), maar dan crashte hij regelmatig, of liepen applicaties zonder reden vast... nu terug naar oude drivers sinds twee dagen en voorlopig geen vastlopers meer... nog mensen met dat probleem?

en de multimedia buttons werken perfect in windows xp, het enige dat ik nog graag had gehad was die balk op het scherm als je het volume aanpast... iemand een idee hoe? kweetet, tis onnozel klein ding, maar ja had het graag terug :P

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel2002
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2021
Ik ben ook van plan een laptop uit deze serie aan te schaffen, twee vraagjes:
- op de foto's in de begin post steekt de accu wat uit naar beneden. Is dit alleen bij de 9-cel accu en is de 6-cel gewoon plat?
- Als ik voor een Sata schrijf kies, kan ik dan later alsnog een Solid State harde schijf erin zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 15:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:01:
en de multimedia buttons werken perfect in windows xp, het enige dat ik nog graag had gehad was die balk op het scherm als je het volume aanpast... iemand een idee hoe? kweetet, tis onnozel klein ding, maar ja had het graag terug :P
QuickSet installeren.

Volgende keer eerst even zoeken want dit antwoord was terug te vinden op pagina 4 (de vorige pagina dus) van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
chiel2002 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:24:
Ik ben ook van plan een laptop uit deze serie aan te schaffen, twee vraagjes:
- op de foto's in de begin post steekt de accu wat uit naar beneden. Is dit alleen bij de 9-cel accu en is de 6-cel gewoon plat?
- Als ik voor een Sata schrijf kies, kan ik dan later alsnog een Solid State harde schijf erin zetten?
1 - Dit is volgens mij alleen bij de 9-cell zo.
2 - Er kunnen geen IDE schijven in deze laptop, en ja je kunt er later nog een SSD inzetten. Overigens had je dat zelf ook makkelijk kunnen vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
MRoyal schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:43:
[...]

Dit is echt niet normaal wat er uit de hdd komt. Ik kan het weten want bij mij doet hij het nog steeds. Ik irriteer me er eigenlijk niet meer aan, net zoals de hoge pieptoon (CPUwhine), maar ik kan zeker niet met mijn laptop in de bib werken !!!!!!!
Ik bel de komende dagen dell eens en zal ook voor een wissel vragen. Als het dan opgelost is, dan is het waarschijnlijk door de hdd, als ik het weer heb, komt het dan door de laptop !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoyal
  • Niet online
Mudi schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:29:
[...]

Dit is echt niet normaal wat er uit de hdd komt. Ik kan het weten want bij mij doet hij het nog steeds. Ik irriteer me er eigenlijk niet meer aan, net zoals de hoge pieptoon (CPUwhine), maar ik kan zeker niet met mijn laptop in de bib werken !!!!!!!
Ik bel de komende dagen dell eens en zal ook voor een wissel vragen. Als het dan opgelost is, dan is het waarschijnlijk door de hdd, als ik het weer heb, komt het dan door de laptop !
Donderdag krijg ik wederom een vervangende hdd (ditmaal geen Seagate, de eerste drie hdd's waren hetzelfde Seagate model) dus dan zal hopelijk duidelijk worden of het aan de hdd ligt of op de een of andere manier toch aan de laptop zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Toch wel typisch dat je zo HDD's krijgt toegezonden :P Moet toch ook wat kosten daar bij Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ongeveer een half jaar in het bezit van een m1530
meteen dual boot xp/vista van gemaakt
had veel moeite om een werkende driver te vinden voor audio
zeer tevreden over de laptop
maar heb nu een probleem
vorige week terug formatj van mn xp en zoals de vorige keer, veel moeite gehad om mn geluid werkende te krijgen (driver die de vorige keer wel werkte deed het deze keer ook niet)
uiteindelijk na veel prutsen werkte het
als ik nu mn versterker in mn laptop plug dan zit ik met enorm gekraak, je hoort met moeite de muziek op de achtergrond, steek ik mn oortjs in, geen gekraak, zelf geen geruis waar hier soms sprake van is, steek ik mn externe pc boxen in dan heb ik ook geen probleem
enkel bij mn versterker heb ik enorm gekraak, totdat ik de voeding van mn laptop uittrok.. weg gekraak
blijkbaar kraakt mn plug enkel als ik op netstroom werk en enkel bij mn versterker
voor de format had ik dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fanatic_david schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:35:
[...]

QuickSet installeren.

Volgende keer eerst even zoeken want dit antwoord was terug te vinden op pagina 4 (de vorige pagina dus) van dit topic.
Merci!

heb trouwens gezocht, maar geen van mijn trefwoorden kwam overeen met die post ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 15:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:49:
[...]

Merci!

heb trouwens gezocht, maar geen van mijn trefwoorden kwam overeen met die post ...
Aangezien jij het in je post had over volume: trefwoord 'volume' in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al gelezen?

Dell geeft 1 jaar extra aangepaste garantie vanwege het Nvidia probleem.

Slechte zaak, dell kan wel beter dan dit lijkt me.....1 jaar erbij kom ik maar tot 2 jaar, ik had toch wel een levensduur van minimaal 4 jaar verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja daar heb ik natuurlijk niet op gezocht :-) maar goed dat er nog goede zielen zijn die mij willen voorthelpen _/-\o_

heb nu quickset geïnstalleerd (of eerder had), maar het programma maakt alle tekst in windows groter (bijv die icoon namen op de desktop). nochtans staat de lettertype-grootte nog altijd op hetzelfde, denk dat hij gewoon de font heeft verandert... raar ding.... heb eigenlijk geen idee waar ik het windows font kan aanpassen...uit miserie het ding maar weer weggesmeten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:36:
Al gelezen?

Dell geeft 1 jaar extra aangepaste garantie vanwege het Nvidia probleem.

Slechte zaak, dell kan wel beter dan dit lijkt me.....1 jaar erbij kom ik maar tot 2 jaar, ik had toch wel een levensduur van minimaal 4 jaar verwacht...
Een leeftijd van een gemiddelde laptop is 'maar' 3 jaar, dus minimaal 4 jaar is zware overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:23

Q-bone

Dusss...

volgens mij wordt er gezegd dat er 1 jaar extra garantie gegeven op de al 60 maanden standaard garantie op de videokaart... (tenminste zo heb ik het opgevat)

[ Voor 8% gewijzigd door Q-bone op 20-08-2008 12:04 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
MRoyal schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:40:
[...]

Donderdag krijg ik wederom een vervangende hdd (ditmaal geen Seagate, de eerste drie hdd's waren hetzelfde Seagate model) dus dan zal hopelijk duidelijk worden of het aan de hdd ligt of op de een of andere manier toch aan de laptop zelf.
Ik ben zeer benieuwd of dit het probleem oplost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:26

Fab1Man

Live life to the fullest

Q-bone schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:04:
volgens mij wordt er gezegd dat er 1 jaar extra garantie gegeven op de al 60 maanden standaard garantie op de videokaart... (tenminste zo heb ik het opgevat)
Ik heb het opgevat dat je op de Nvidia kaart 1 jaar éxtra garantie krijgt bovenop de MAX. 60 maanden die je standaard al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:08:
[...]

Ik ben zeer benieuwd of dit het probleem oplost....
Waarschijnlijk wel ja, want het is gewoon een eigenschap van die Seagate harde schijven. De schijven zelf zijn dus niet kapot en het is niet nodig ze te vervangen. Overigens is dit probleem op te lossen met een registeraanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Je kunt maximaal 60 maanden, 5 jaar (alleen voor zakelijke klanten geloof ik en dan ook weer alleen bij Latitude ed.) garantie nemen op je laptop. De mensen die dus een 'geïnfecteerde' laptop hebben krijgen hier 12 maanden extra bij.

Praktisch voorbeeld:
Jan Klaassen kocht een Dell XPS m1530 met een 8400GS bij Dell. Hij heeft het standaard garantie pakket genomen. Hij krijgt nu dus 12 maanden 'normale' garantie op zijn laptop plus 12 maanden 'extra' garantie op (waarschijnlijk) zijn videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan binnen enkele dagen een XPS m1530 te bestellen bij dell.be maar na zowat alle mogelijke fora te lezen ben ik toch wat aan het twijfelen.

Kan iemand me vertellen of dell momenteel nog altijd worstelt met problemen als het problematische samsung display, kromme keyboards, falende HDD's en dergelijke? Of is hier al een verbetering in?

Vooral het scherm is belangrijk uiteraard.

Heb weinig zin om voor dat geld achteraf nog meer problemen te hebben... :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Hoi Janneman88, welkom op GoT.

Als je dit topic en het vorige had doorgelezen dan had je het geweten... maar omdat je hier nieuw bent zal ik niet al te flauw doen.

Het slechte Samsung display is blijkbaar compleet verholpen en zowat niemand heeft er meer last van. Anders kun je altijd bellen naar Dell voor een nieuw display.

Kromme keyboards komt nog wel eens voor, hetzelfde hier, gewoon even bellen.

Falende HDD's heb ik nog niets over gelezen en het enige waar mensen last van blijken te hebben is hardere geluiden bij de snellere HDD's.

Voor de rest lees je de afgelopen topics maar door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, had het vorige topic (deel 3) grondig nagekeken maar was nog niet aan deel 4 begonnen. Zal deze week normaal bestellen, ben benieuwd of alles naar wens gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Over het algemeen zul je alleen de mensen horen die problemen hebben. Ik heb bijv. helemaal geen problemen, LG-scherm en de HDD werkt prima. Diegene waarbij het allemaal werkt gaat geen topic opzoeken om zijn 'niet-problemen' te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Na de firmware update van de optiarc brander (18-8-2008) gekeken of hij nu 8speed dvd+rw kon branden. Leek even te lukken maar zitten toch weer teveel fouten in. Jammer. Ook staan de nieuwe nvidia drivers sinds 18-8 nu op de update pagina
http://support.euro.dell....3L35Q3J&appIndex=dellspct

[ Voor 13% gewijzigd door Gianni Rombios op 20-08-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

trouwens, heeft iemand ook last van galmende speakers? Als ik muziek aan het luisteren en er is een hoog toonhoogte dan galmt het als een gek.. Dus zeg maar soort microfoon effect... Microfoon staat toch standaard uit?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Gianni Rombios schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:46:
Na de firmware update van de optiarc brander (18-8-2008) gekeken of hij nu 8speed dvd+rw kon branden. Leek even te lukken maar zitten toch weer teveel fouten in. Jammer.
Hmm, mijn 1530 is met een TEAC brander uitgerust en die heeft totaal geen problemen met Philips 8-speed DVD+RW schijven (geproduceerd door Ricoh: "RICOHHJPN W21" als type). Misschien een keer proberen?

Als die het ook niet doen, dan ligt het waarschijnlijk inderdaad aan de brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Waar koop jij die Ricohjpn w21 schijven? Ik wil die zeker eens proberen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit Jan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 13:06
Ik heb eindelijk een goed resultaat betreffende het piepje.
Volgens mevr. Hasprunova
Inspiron/Latitude/XPS technical support specialist
Komt het piepje door de schakeling van de voeding van de processor. (vcore etc)
Hier komt een qoute van de mail die ik heb gekregen, ze noemt als een mogenlijke oplossing het uitschakelen van de usb energie besparing, ik heb het nog niet getest.
Ze zijn bezig met het zoeken naar een oplossing.
You have a high performance Intel Dual-Core 2 Processor installed. This processor has up to four Core Voltages. More information you can find here: Wikipedia: CPU core voltage

CPU’s with such a high tact-frequency and performance, produce within a short time period stream-differences (up to 100 microamperes per second). This process is producing a high pitched noise.

I can understand that the noise can be annoying, but it has no effect to the functionality.

We are steady in touch with Intel and looking for a solution. A BIOS update could be one of the solutions, therefore please try to perform the update. I have prepared you the download link:
http://support.dell.com/s...t=1&libid=1&fileid=267480

Please be aware that with updating the BIOS higher than 3 versions at once, the BIOS chip could be damaged. Therefore please update the BIOS only within 2 or 3 version higher in one step.(For example from 5 to 7 or 8).
Under this link can you find all older versions of BIOS…
http://support.dell.com/s...=1&impid=-1&osl=en&os=WLH

In case that the BIOS should not resolve the issue, I would like to ask you to be a bit patient, I’m sure a solution will by contemporary available.

Unfortunately we can’t foresee exactly when the solution will be available. My personal tip for you is to create an account on our support page to get the latest information about new updates and drivers. So can you keep your notebook always up to date. You can create the Dell account here…
https://ecomm.dell.com/de...spx?c=us&l=en&s=dhs&cs=19

Because there is no another official solution I have searched also on internet.

The problem is not only DELL related, also other user experiencing this kind of problem.

I found a couple of possible solutions, but because we couldn’t try it out completely I can’t assure you that it will help.

Please try following steps in order to solve the issue:

The problem could be also caused by the energy save-mode function of the USB devices.
Please try to perform following:

In device manager (right mouse button on “My Computer” – “Properties” – “Hardware” – “Device Manager”); USB Controller you can see the list of all USB devices, as well as a list of USB root hubs. Please deactivate the first listed device (right mouse button click on the first listed USB-root-hub and simply choose deactivate).

Furthermore should be the energy save mode by all USB devices be deactivated. For a lot of users helped this immediately.

You can do so performing these steps: right mouse button click on the USB-root-hub – properties – power management, and remove all marks from the boxes.
Please perform this with all USB – root – hubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46
...

[ Voor 99% gewijzigd door Ansenyi op 20-08-2008 19:45 . Reden: Dubbelpost ]

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46
Ik ben net mijn eerste echte probleem met deze laptop tegen gekomen. Ik wou verbinding maken met het netwerk & internet via een internet cafe, en toen deed mijn netwerk kaart het ineens niet meer. Geen lichtjes als je de kabel erin stopt.

edit: Ik heb 4 verschillende kabels geprobeert, tevergeefs. Een andere laptop kon wel verbinden

Ik heb vervolgens een keer reboot, de driver uninstalled (die overigens weer automatisch geinstalleerd werd). Toen deed hij het nogsteeds niet.

Daarna heb ik de pc helemaal uitgezet en in de BIOS gekeken. Daar niks gevonden de pc weer aangezet en toen deed hij het opeens weer.

Ik heb geen idee wat de oorzaak hiervan was, maar ik hoop dat het hierbij blijft. :(

[ Voor 7% gewijzigd door Ansenyi op 20-08-2008 20:19 . Reden: Toevoeging ]

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 16:26
als de drivers automatisch opnieuw geïnstalleerd worden lijkt het dat Windows ze detecteert en er mss iets scheelt aan de kabel / switch / router of aansluiting in je laptop

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Dat is slechts een logisch gevolg van het deïnstalleren van de drivers.

Ik heb zelf ook een paar keer gehad dat mijn netwerkkaart geen verbinding wilde maken met internet en ik niet kon achterhalen waar het probleem lag. Na het uitschakelen en weer inschakelen van de netwerkkaart (via apparaatbeheer) werkte het weer als vanouds. Dat is me een keer of drie (in drie maanden) gebeurt. Maak me er verder niet druk om aangezien het zo sporadisch is voorgevallen.
't Blijft een levend iets, hè, zo'n notebook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Gianni Rombios schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:09:
Waar koop jij die Ricohjpn w21 schijven? Ik wil die zeker eens proberen...!
Auw... ik heb die dingen destijds (jaar of wat geleden) bij Opus gekocht - en ik zie nu dat ze die 8-speed +RW van Philips niet meer verkopen. Sterker nog, in de pricewatch kom ik ze ook niet meer tegen. Geen idee waar je ze nu nog kan kopen...

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:07
Als ik nu een M1530 bestel krijg ik dan last van de Nvidia-bug? Of is deze bug nu opgelost?

• alex3305
Dat weet niemand. En ja, je krijgt de bug er gratis en voor niets bij :D! Leuk toch?

Overigens Boki...Nico, als je de nieuwsberichten even had doorgelezen had je er zelf ook wel uit kunnen komen...

Verwijderd

het is geenens een bug....gewoon een grote fout!
ik zou het niet bestellen als ik jou was

• alex3305
Wat een grote onzin?!

Waarom zou die de laptop niet moeten bestellen? Het is een mooie laptop voor een hele goede prijs. Daarnaast heb je ook XPS support en is Dell nou niet een van de slechtste bedrijven in support. Maargoed, ben jij dan zo ontevreden met je laptop?

• nico_van_wijk
alex3305 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:48:
Waarom zou die de laptop niet moeten bestellen?
Als je van te voren weet dat een product niet goed is. Maar daarom vraag ik me dus af, heeft iedereen er last van, en is er inmiddels iets aan gedaan?

• Mudi
Ik heb tot nu geen enkel last gehad van de bug :?
Ik zou niet weten wat het in praktijk inhoudt. Mijn laptop wordt zeker warm als ik al een tijdje begin te gamen, maar dat is dan zo goed als normaal beschouw ik aangezien mijn laptop plat op de bureau ligt. Verder denk ik een cooling pad aan te schaffen als oplossing voor koeling, kan zeer veel helpen volgens sommige, dus het proberen waard. Voor de rest mogen wij, diegene die het al een paar maanden hebben, zeker niet klagen.

Toen heeft mijn systeem 630 euro gekost (T8300, 3GB, WXGA+, 200 GB 7200 rpm + al de rest). Nu kost deze systeem veel meer EN het is ook verouderd.

Alleen al hierdoor zou ik nu geen M1530 kopen. Waarschijnlijk (kortste tijd) zal dell met zijn nieuwere modellen op markt komen. Dell is altijd zo, maar ze bieden wel heel erg scherpe prijzen voor kwaliteit.

Over Support kan ik alleen maar lof spreken. Mijn scherm had 2 dode pixels en deze werd onmiddelijk verholpen door een monteur langs te sturen.

Besluit: wacht nog even als je kan, anders zie naar een ander alternatief. Er zijn genoeg laptops die nu veel beter zijn dan de M1530.

[ Voor 4% gewijzigd door Mudi op 21-08-2008 13:57 ]

• nico_van_wijk
Mudi schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:53:
Toen heeft mijn systeem 630 euro gekost (T8300, 3GB, WXGA+, 200 GB 7200 rpm + al de rest). Nu kost deze systeem veel meer EN het is ook verouderd.
Nou verouderd zal wel meevallen. Dell heeft overigens nu de studio line (zijn ook veel problemen mee). De Inspiron gaat er binnen nu en een paar weken uit.

Denk jij dat er een ander model voor de XPS komt?

Op zich zijn de uitvoeringen van Dell wel degelijk en betrouwbaar, met andere merken heb ik eingelijk niet zoveel ervaring.

[ Voor 11% gewijzigd door nico_van_wijk op 21-08-2008 14:28 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mudi schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:53:
Ik heb tot nu geen enkel last gehad van de bug :?
Ik zou niet weten wat het in praktijk inhoudt.
De "bug" zoals het hier wordt genoemd is een produktie fout welke effect heeft op vermoedelijk alle mobile GPU's gebasseerd op de Nvidia G84 en G86 chip. Dit houdt in dat alle 8400 en 8600 grafische oplossingen "by default" niet in orde zijn. Het problem is dat Nvidia een verkeerd materiaal heeft gebruikt voor het vervaardigen van de chips, dit materiaal blijkt niet bestand te zijn tegen de temperatuur fluctuaties welke opteden bij het gebruik van de laptop/chip. Het is dus niet dat ze te warm worden.

Als iemand nu op hetpunt staat een laptop met deze chips aan te schaffen, dan, mocht het mogelijk zijn, zou ik nog even afwachten wat Dell en andere OEM's hiermee gaan doen. De eerste acties welke nu gedaan zijn door Dell:

- BIOS update welke ervoor zorgt dat de fan in de laptop langer en harder gaat draaien, mijn ervaring met een XPS M1330 is dat de fan voor de GPU practice contimeu op 100% staat.

- Extended garantie, bovenop de standaard garantie of de bijgekochte garantie wordt 1 jaar extra garantie gegeven met een maximale garantie van 60 maanden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Jongens, misschien hele domme vraag, maar er zit een 8 in 1 card reader in de XPS1530, maar kan er maar 1 type geheugen kaart in doen, de rest past niet... mis ik misschien wat?

• steven_cooreman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-04-2020
Die "8-in-1" slaat wss op het feit dat je er verschillende snelheden en capaciteiten in kan doen ;-) Met datzelfde truukje heb ik ook al "53-in-1"-USBlezers gezien, die zeker geen 53 verschillende formaten konden pakken...

Verwijderd

steven_cooreman schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:06:
Die "8-in-1" slaat wss op het feit dat je er verschillende snelheden en capaciteiten in kan doen ;-) Met datzelfde truukje heb ik ook al "53-in-1"-USBlezers gezien, die zeker geen 53 verschillende formaten konden pakken...
Maar waarom staat er dan naast de cardreader "SD/MMC - MS/Pro" ?

• Holgersson
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:07:
[...]
Maar waarom staat er dan naast de cardreader "SD/MMC - MS/Pro" ?
Uit eigen ervaring kan ik melden dat SD en MMC prima gelezen worden. Met die andere heb ik geen ervaring.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://pan.fotovista.com/dev/2/5/00070752/l_00070752.jpg

Gaat om deze geheugenkaartjes dus

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 01:10
Moet je volgens mij een verloopje bij hebben. MS pro Duo heeft een ander formaat dan MS en MS pro.

• Mudi
Ik kon de kaart van mijn psp wel in mijn slot steken en het werkte toen wel. Ik weet niet of ze hetzelfde formaat zijn, maar ik denk van wel

• alex3305
Dat is gewoon Memory Stick Pro dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:21

Zillion01

Obey your screen!

Kan iemand mij vertellen of de geluidskwaliteit van de speakers acceptabel is? Ik ben Macbook Pro gewend qua geluid.
En kun je hem flink hard zetten desgewenst als je bijv. een gecodeerde film wilt kijken waar het geluid zachtjes van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oke mijn 250gb hd is dus gisteren spontaan gecrashed. Dell gebeld, en heb nu net een nieuwe hd binnen.. nu maar hopen dat deze het wel langer dan 3 maanden uithoudt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Zillion01 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:48:
Kan iemand mij vertellen of de geluidskwaliteit van de speakers acceptabel is? Ik ben Macbook Pro gewend qua geluid.
En kun je hem flink hard zetten desgewenst als je bijv. een gecodeerde film wilt kijken waar het geluid zachtjes van is?
Ja, de kwaliteit van het geluid is denk ik toch flink subjectief. Wat je het beste kunt doen is kijken of je iemand kent met deze laptop en daar gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
_Dune_ schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:05:
Als iemand nu op hetpunt staat een laptop met deze chips aan te schaffen, dan, mocht het mogelijk zijn, zou ik nog even afwachten wat Dell en andere OEM's hiermee gaan doen.
Wel vreemd dat je op de site nog steeds de keuze hebt bij het bestellen van een xps uit:

NVIDIA® GeForce™ Go 8400M GS met 128 MB toegewezen grafisch geheugen [Inbegrepen in prijs]

NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen [meerprijs € 50,00 of € 2/maand-1]

Ze kunnen beter overgaan op ATI of zo...

[ Voor 68% gewijzigd door nico_van_wijk op 22-08-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Daar heb je zo'n Adaptor voor nodig, dan past hij erin.
Hieronder afgebeeld:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/af/Memory_Stick_Duo_Adaptor.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers,

ik ben nieuw hier en heb al een tijdje zitten meelezen op het forum. Ik heb nu (eindelijk) genoeg geld om een mooie m1530 te kopen. Alleen een paar vraagjes.

Ik heb de mogelijkheid om hem zonder btw te bestellen, alleen onder die functie staan op dit moment de aanbiedingen niet. Aangezien ik hem eerst voor 966 kon configureren, krijg ik hem nu rond de 1020.
En dan nog een ding. Ik weet dat er soms boos op wordt gereageerd, maar is er een grote kans dat het systeem wordt geupdate in de komende weken/maanden? Er is altijd een kans natuurlijk, maar ik ik zou het vervelend vinden als ik er een bestel en een maand later is er een WLED scherm, P-processoren en 9xxx serie grafische kaarten.
Dan nog een vraagje: zijn er ook korting coupons te vinden voor bedrijven? Want ik hoor mensen met rond de 20% korting. Dit zou erg fijn zijn natuurlijk _/-\o_
Ik heb bijna alles doorgelezen (klein gedeelte van deel 1 niet) dus ben redelijk op de hoogte.

Bij voorbaat dank ;)
Gegroet.

ps. mooie start post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Hoi BigTweak, welkom op GoT :w :)

Om even je vragen te beantwoorden. Je kunt toch ook gewoon bij consumenten bestellen en dan op naam van het bedrijf en uiteindelijk de BTW af laten schrijven? Overigens zie ik dat je 14 bent en ik dus wel niet zeker weet of dit helemaal legaal is in verband met dat zo'n computer eigenlijk IN het bedrijf moet worden gebruikt.

Daarnaast zijn de laptops wel duurder geworden de laatste tijd. Er is ook een zeer grote kans dat er in september of oktober een nieuwe lichting laptops naar voren wordt geschoven met in ieder geval Montevina erin.

Voor kortingsbonnen van Dell kun je kijken in het daarvoor bedoelde topic, als hier geen kortingsbonnen instaan dan zijn deze er gewoonweg niet. Op het moment zijn de prijzen daarnaast wat aan de hoge kant en kortingsbonnen wat aan de weinige kant, dus ik zou daarom ook nog even wachten met je aankoop.

Veel succes ermee, en lees de policy en faq van Got nog even door, groeten hoeft hier namelijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, in ieder geval alvast bedankt!
Hij wordt gedeeltelijk van mijn vader, en ik mag hem dus ook gebruiken. Dus waarschijnlijk is dat wel gewoon legaal. Altijd fijn voor de snelle reacties. Ik heb hem via de sectie Kleine en middelgrote bedrijven bekeken, maar het kortingprobleem is opgelost;)

Over Montevina: Ik kijk het een paar weekjes aan en dan zie ik het wel. Als het er over ongeveer een maand nog niet is, dan bestel ik hem gewoon, de T-series zijn tenslotte ook (razend)snel!

Ik zal straks even het kortingsbonnen-topic doorspitten. Ik houd jullie op de hoogte.

Sorry voor de groet;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 19:19 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

nico_van_wijk schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:59:
[...]
Wel vreemd dat je op de site nog steeds de keuze hebt bij het bestellen van een xps uit:

NVIDIA® GeForce™ Go 8400M GS met 128 MB toegewezen grafisch geheugen [Inbegrepen in prijs]

NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen [meerprijs € 50,00 of € 2/maand-1]

Ze kunnen beter overgaan op ATI of zo...
Dat is nu het probleem, het is inmiddels wel duidelijk dat er iets mis is, maar geen van de partijen geeft aan of het nu reeds verholpen is. Het lijkt er op dat Dell, Nvidia en andere fabrikanten een BIOS update als afdoende oplossing vinden en ondertussen gewoon door gaan met de verkoop van "by default" defecte chips.

Waarom zou Nvidia en/of Dell niet gewoon aangeven vanaf wanneer het probleem is verholpen, als dit wel het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Even over die bios update: ben wel benieuwd wie die nu installeert. Persoonlijk heb ik daar helemaal geen zin in om met een lawaaiige continue draaiende fan te komen zitten. kortom: ik laat de oude bios er nog even op. Als de chip dan defecct raakt, ga ik er van uit dat mij dat niet zal worden verweten. Immers, hoeveel leken kijken nooit naar (bios)updates op het internet...

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:20
dirkjesdirk schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:42:
Even over die bios update: ben wel benieuwd wie die nu installeert. Persoonlijk heb ik daar helemaal geen zin in om met een lawaaiige continue draaiende fan te komen zitten. kortom: ik laat de oude bios er nog even op. Als de chip dan defecct raakt, ga ik er van uit dat mij dat niet zal worden verweten. Immers, hoeveel leken kijken nooit naar (bios)updates op het internet...
Ik heb mijn vriendin gepushed om die update te doen, haar vorige laptop (HP) was dus doorgefikt met dat NVidia akkefietje, maar heb geen 'continu' of 'lawaaierige' fan opgemerkt bij haar upgrade :?

Ik weet terdege waar je op doelt en heb om dezelfde reden aandachtig op zitten letten VOOR en NA de upgrade ... het is idle helemaal niet zo dat hij al 'een standje hoger en merkbaar' draait. En dat voor iemand, zoals ik, die er op let omdat hij het weet, zou ik me nog een keer afvragen of het 'het doorfikken' van die chip en je laptop, misschien met data en al, kwijt te raken voor een paar weken het waart is.

I rest my case, het is immers mijn laptop niet en heb ook een nuchtere geest ala 'niet elke update/vernieuwing is een verbetering', het ligt er immers maar net aan waar je je prioriteiten op legt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb de bios-update gewoon geinstalleerd, en ik merk totaal niets van hogere fan-snelheden e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

ThomasB schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:12:
Ik heb de bios-update gewoon geinstalleerd, en ik merk totaal niets van hogere fan-snelheden e.d.
Ik ook niet, ik vind hem akelig stil in CS:S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Heb ook gewoon geupdate (natuurlijk), het mag wel duidelijk zijn dat het eject-"probleem" echt opgelost is, maar over de geruchten dat de fans harder gaan draaien.. nou nee.
Merk totaal geen verschil.

Wat dus betekend dat het "nadeel" weggestreept, blijft het voordeel over = BIOS Updaten brengt verbetering.

[ Voor 21% gewijzigd door Tralapo op 23-08-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee je merkt er niets van, probleem is ook niet dat de laptop te warm werd maar dat er te grote temperatuur verschillen waren. Deze update laat dan ook niet de fans sneller draaien, het wordt alleen beter constant gehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Tralapo schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:43:
Heb ook gewoon geupdate (natuurlijk), het mag wel duidelijk zijn dat het eject-"probleem" echt opgelost is, maar over de geruchten dat de fans harder gaan draaien.. nou nee.
Merk totaal geen verschil.

Wat dus betekend dat het "nadeel" weggestreept, blijft het voordeel over = BIOS Updaten brengt verbetering.
Kan ik alleen maar beamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Howdy,

Ik heb een oplossing gevonden voor het ruis via de koptelefoonaansluiting. Namelijk als je de microfoon uitschakelt dan neemt het ruis sterk af. Tenminste dat was bij mij het geval.

PS: sommige toepassingen werken dan wel niet meer. Bv COD4 werkte bij mij niet meer wanneer ik de microfoon uitschakelde.

Hopelijk helpt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week een xps m1530
Alles werkt goed, behalve een probleempje en dat is dat het typen niet zo snel verloopt.
Het duurt even heel kort voordat het op het scherm verschijnt (dus iets vertraagd), dit is zo sinds het begin.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja heb ik ook met bepaalde webpagina's

Misschien is het toetsenbord niet goed aangesloten (ik had zelf de toetsenbord ingeklikt, want kreeg een NLse toetsenbord)
Fans kunnen niet harder draaien, maar wel EERDER draaien. Dus minder batterijduur (niet dat dat belangrijk is voor mij)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:05:
[...]

Fans kunnen niet harder draaien, maar wel EERDER draaien. Dus minder batterijduur (niet dat dat belangrijk is voor mij)
Nou dat hoeft ook niet. Van wat ik gelezen hebt ging het om fluctuaties in temperatuur waar het problemen geeft.

Het volgende zijn gewoon hypotheses.

Oude bios:
Als de temperatuur 80 wordt, dan starten de fans om het zo snel terug te brengen naar 60. Een temperatuur verschil van 20 graden.

Nieuwe bios:
Hou de temperatuur contant. Of dat nu wat hoger is of wat lager, maar niets uit. Als het maar ongeveer continue 75 graden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ik222 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:26:
Nee je merkt er niets van, probleem is ook niet dat de laptop te warm werd maar dat er te grote temperatuur verschillen waren. Deze update laat dan ook niet de fans sneller draaien, het wordt alleen beter constant gehouden...
Dit is een beetje naief of hoe moet ik het noemen. Tuurlijk gaan de GPU fan meer draaien en ook eerder op een hoger toerental. Dit is nu juist nodig om de temperatuur op een constante waarde te houden. In mijn geval betekend het dat de fan bij een kamer temperatuur van 20-21 graden na enkele minuten naar 100% gaat terwijl ik alleen maar wat op GoT zit rond te neuzen. Overigens lees ik deze waarden uit met GPU-Z. Overigens heeft de GPU een temperatuur van 45 graden, wat nog wel redelijk koel is voor een GPU.

In iedergeval blijft het een niet wenslijke oplossing, aangezien de fan voor meer energie opname zorgt waardoor de accu eerder leeg raakt, meer recharges nodig heeft met als gevolg dat de accu ook minder lang mee gaat.

Dell zal ook hetzelfde als HP moeten gaan doen, HP schijnt de Nvidia GPU's inmiddels te vervangen door AMD/ATi. Helaas is er nogaltijd niet veel keuze op het gebied van highend laptops met ATi GPU's anders had ik deze bij voorbaat al genomen. Mijn voorkeur ging dus al uit naar ATi, na dit Nvidia fiasco zal ik ook niet snel meer een produkt kopen met Nvdia chip.

P.s. Ik heb overigens zelf twee XPS M1330 laptop's staan, dus geen M1530, maar de problemen blijven gelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door _Dune_ op 24-08-2008 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 13:24
Voor mij geld hetzelfde als bovenstaand, de Asus M51 was een goed alternatief maar was degelijk prijzig dat dat voor mij geen optie was (had een HD3650). Ik hoop dat Dell binnenkort met een oplossing komt om er bijv. een HD3650 in te zetten, dan ben ik al blij!

De laptop op zich is echt geweldig, maar die grafische kaart blijft me dwars zitten. Ik heb mijn laptop veel nodig en ga hem zo'n 6 uur per dag sowieso wel gebruiken. Ik heb er niet voor niets 3 jaar premium garantie bij genomen, maar dat maakt zo nog niets uit: het gaat om de gevallen dat het echt nodig is en in dit geval zou het niet nodig moeten zijn. Maar goed.. We zullen zien wat Dell erover zegt!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@Dune: Ik zeg dit omdat ik zelf totaal geen verschil merk voor of na de bios update. Niet wat betreft geluid en ook niet wat betreft accuduur...

Verder kan ik me eigenlijk niet echt druk maken om dit probleem, laptop werkt nu prima en als hij over drie jaar mogelijk kapot gaat zien we dat dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor hier allemaal negatieve berichten over de nVidia-chips. Het probleem is nu dat ik de xps m1530 zeer spoedig wil bestellen en ook nodig heb. Ik wil hem graag bestellen met de 8600M GT. Wat vinden jullie? Moet ik wachten? In principe ben ik een nVidia-fan (vraag me niet waarom ;) ) , maar dat zou dus betekenen dat ik alle laptops met een 8xxx serie zou moeten laten staan?

en dan nog even wat anders: Ik wil graag ook blu-ray i.p.v. dvd erbij hebben, maar is de blu-ray een brander of een speler (sorry voor de domme vraag :+ )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:40
Heeft er hier iemand ervaring meteen (dell) bluetooth stereo headset en een bluetooth muis die tegelijk werken? Werkt dat zonder storingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:11:
Ik hoor hier allemaal negatieve berichten over de nVidia-chips. Het probleem is nu dat ik de xps m1530 zeer spoedig wil bestellen en ook nodig heb. Ik wil hem graag bestellen met de 8600M GT. Wat vinden jullie? Moet ik wachten? In principe ben ik een nVidia-fan (vraag me niet waarom ;) ) , maar dat zou dus betekenen dat ik alle laptops met een 8xxx serie zou moeten laten staan?

en dan nog even wat anders: Ik wil graag ook blu-ray i.p.v. dvd erbij hebben, maar is de blu-ray een brander of een speler (sorry voor de domme vraag :+ )?
ik zou zeggen wacht nou maar even, waarom de onnodige risico lopen....
De kans dat je kaart stuk gaat is eigenlijk bijna 100%, zelfs na reparatie gaat hij nog een keer stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:57:
[...]

ik zou zeggen wacht nou maar even, waarom de onnodige risico lopen....
De kans dat je kaart stuk gaat is eigenlijk bijna 100%, zelfs na reparatie gaat hij nog een keer stuk.
8)7

Edit voor verduidelijking:
Dat is nogal een stupide melding, de kans dat een CPU kapot gaat is ook 100% (of een hard-disk, of een auto of een fiets). Het gaat erom wat de verwachte levensduur is. Die is bij deze processoren af en toe wat korter, rond de 5 jaar ipv de 20, maar om nou zo negatief te zijn... 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door kunnen op 25-08-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
ThomasB schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:03:
[...]

8)7

Dat is nogal een stupide melding, de kans dat een CPU kapot gaat is ook 100% (of een hard-disk, of een auto of een fiets). Het gaat erom wat de verwachte levensduur is. Die is bij deze processoren af en toe wat korter, rond de 5 jaar ipv de 20, maar om nou zo negatief te zijn... 8)7
Ja, waarom zou ik überhaupt nog een laptop kopen, gaat toch kapot 8)7.

Kijk dat er fouten zijn gemaakt in het ontwerp weten we allemaal hier nu wel, maar dat betekend niet dat je iets niet hoeft te kopen. Daarnaast zijn er ook een hele hoop andere laptops waar ook deze serie grafische kaarten inzitten en dus niet alleen bij Dell. Ook zijn er bij andere fabrikanten known-issues bij laptops, dus je hebt altijd wel 'iets'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
alex3305 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:30: Ook zijn er bij andere fabrikanten known-issues bij laptops, dus je hebt altijd wel 'iets'...
Dat kan, maar als je van te voren weet dat een product niet goed is, dan koop je het toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whaha ;) Maar ik blijf twijfelen, wat moet ik nou doen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:48:
Whaha ;) Maar ik blijf twijfelen, wat moet ik nou doen :S
Ik zelf stond op het punt om hem te bestellen. Nog even op dit forum gelezen, waaruit bleek dat er problemen zijn. Dus bestel ik hem niet en wacht ik gewoon nog even af. Het lijkt me dat er wel een oplossing voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasB schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:03:
[...]

8)7

misschien kon ik wat specifieker zijn, maar jij weet ook dondersgoed wat ik bedoel...
dit is geen probleem dat je misschien wel of neit krijgt, maar iedereen krijgt wordt na een tijdje hiermee geconfronteerd. Zoniet zou dell best wel wat overtuigende over de balk mogen komen dan 1 jaar extra aangepaste garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Hmm toch weer OSX geïnstalleerd en alles werkend gekregen behalve shutdown en reboot.. :( jammergenoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:40
t-town schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:27:
Heeft er hier iemand ervaring meteen (dell) bluetooth stereo headset en een bluetooth muis die tegelijk werken? Werkt dat zonder storingen?
Niemand die hier een antwoord op heeft?
@alex3305, spijtig dat je het niet werkend hebt gekregen, had het ook wel eens willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:10
Bluetooth muis geen ervaring. Ik heb wel eens gewerkt met mijn Nokia stereo bluetooth headset i.c.m met mijn telefoon over bleutooth. Mijn telefoon heb ik toen als internet doorgeefluik ingezet. Geen storing. Ik krijg echter wel storing als er foto's verplaatst worden van telefoon naar laptop via bluetooth.

Ik vermoed dat een muis dus geen storing gaat opleveren vanwege het lage dataverkeer.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Nja het gaat wel werken als je een oude versie van Leopard gebruikt (10.5.1 of 10.5.0) maar dat zie ik niet zo zitten in verband met beveiliging enzo.

De rest werkt wel goed overigens :) Alleen beetje een zooitje gemaakt met de drivers, dus ff opnieuw proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 22:41
t-town schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:27:
Geen enkel probleem. Ik gebruik regelmatig de Dell bluetooth stereo headset en de Logitech V470 bluetooth muis gelijktijdig. Ook in combinatie met WiFi heb ik geen problemen geconstateerd. De headset werkt +- 5m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net Dell gebeld voor een xps m1530 maar ze wilden er geen cent korting afhalen? is dat nieuw? want je hoort altijd dat je kortingen via de telefoon kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:56:
Ik heb net Dell gebeld voor een xps m1530 maar ze wilden er geen cent korting afhalen? is dat nieuw? want je hoort altijd dat je kortingen via de telefoon kan krijgen...
hier staan wat kortingsbonnen: dell waardebonnen? (coupons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Tipje: kortingen er niet af laten halen maar er bij op laten doen.
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Let op:
Voor alles m.b.t. levertijden kun je in dit topic terecht! Let wel: berichten plaatsen met 'het duurt lang!' zal de levertijd niet doen verkorten!