Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 22:37
Kan je ergens instellen welke partitie opgestart moet worden als je op de media direct button drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
PSP123 schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:51:
Ik hoor op allerlei sites dat, er een nieuwe bios voor de Dell XPS M 1530 beschikbaar is.
Wat voor voordeel brengt deze bios mee?
Is het zo dat de nieuwe BIOS je FAN continuer laat draaien?
Ik zie graag een antwoord tegemoet.
Begin eerst maar eens met doorlezen van dit topic, dan kom je vanzelf de antwoorden op je vragen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 20:52
mats schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:25:
Kan je ergens instellen welke partitie opgestart moet worden als je op de media direct button drukt?
Er is voor media Direct al een partitie toegewezen kijk maar met bijvoorbeeld Partition magic dan zie je de toegewezen partitie er tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
PSP123 schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:36:
[...]

Er is voor media Direct al een partitie toegewezen kijk maar met bijvoorbeeld Partition magic dan zie je de toegewezen partitie er tussen staan.
ja dat heb ik al gezien, maar als ik die partie verwijder en dan nieuwe grotere partie maak en daar ubuntu op installeer kan ik die dan achter de media direct knop zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Volgens mij ziet ie die dan niet meer als je hem verwijdert. Mss is proberen en weer een partitie met die naam aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
_Dune_ schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:25:
[...]

Hte is juist niet dat het probleem zich in de eerste maand of jaar voordoet maar juist op de middenlange termijn. Zover ik gelezen heb een jaar tot anderhalf. Dat betekend veelal precies na de standaard garantie periode.

Daarnaast, zoals reeds eerder opgemerkt, wanneer de GPU het begeeft mag je hopen dat Dell een beetje snel reageert en je niet een week op reparatie mag wachten. Het probleem is gewoon dat je weet dat het mis kan gaan, dat een produkt waar je dik 1000 euro voor het betaald bij voorbaat een verhoogt risico heeft om eerder te sterven.

Mijn vorige laptop van Dell een Inspiron 4150 heeft ruim 5 jaar dienst gedaan en ik heb vervolgens nog weer kunnen doorverkopen. Nu heb ik een XPS M1330 met een Nvida bug :) , waarvan ik mag hopen dat hij het zolang uithoud.
PSP123, Dune heeft het kort geleden al erg goed verwoord (zoals je in de quote ziet). Iedereen die maar 1 jaar garantie heeft genomen zou ik sterk de extra garantie aanraden want deze laptop moet kwa prestaties makkelijk 5 jaar meekunnen (al is het als mediacenter / voor je schoonmoeder of zusje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Gianni Rombios schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:35:
[...]

PSP123, Dune heeft het kort geleden al erg goed verwoord (zoals je in de quote ziet). Iedereen die maar 1 jaar garantie heeft genomen zou ik sterk de extra garantie aanraden want deze laptop moet kwa prestaties makkelijk 5 jaar meekunnen (al is het als mediacenter / voor je schoonmoeder of zusje).
Als meerdere mensen last zullen krijgen van een kapotte GPU, neem ik aan dat dit wel wordt vervangen.
Al valt het buiten de garantie.
Dat duidt dan eerder op een productiefout op de Nvidia kaart.
Kijk naar bijvoorbeeld de laptops van Sony uit een bepaalde serie, deze worden te warm, al valt je laptop buiten de garantie er wordt nog gratis naar gekeken.
En vervolgens wordt het probleem wat de kans op kortsluiting groter maakt verholpen!
De bedrijven willen hun naam echt niet te grabbel gooien zowel Sony, Dell als Nvidia niet om een fout wat toch echt hun eigen fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand recent een bestelling geplaatst met de volgende specificaties (of iets wat er op lijkt?):

M1530
15" 1600x resolutie
zwart
4gb geheugen
3 jaar garantie
T8300/9300? 2.0ghz+ cpu?
7200RPM disk

Ik kon vorige maand op een 1100 euro inclusief btw uitkomen met kortingcode, ik kom nou op elke keer rond de 1300/1400 euro..

Ook twijfel ik over die 7200rpm disk, deze gaan nog wel is snel dood hoor ik?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Audi-Addict schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:12:
Heeft iemand recent een bestelling geplaatst met de volgende specificaties (of iets wat er op lijkt?):

M1530
15" 1600x resolutie
zwart
4gb geheugen
3 jaar garantie
T8300/9300? 2.0ghz+ cpu?
7200RPM disk

Ik kon vorige maand op een 1100 euro inclusief btw uitkomen met kortingcode, ik kom nou op elke keer rond de 1300/1400 euro..

Wow wat voor gekke prijzen zijn me dat 8)7

Een goede raad van me, wacht met het aanschaffen van de M1530 of koop een ander voor deze prijs. Want deze systemen zijn al verouderd. Zie naar processor, platform, gpu,...
Je kunt voor dezelfde geld een bto of een zepto met betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 18:49
@Mudi, een Dell XPS met een BTO of Zepto vergelijken vind ik wat ver gaan, een Vostro met die merken vergelijken ale, maar niet een XPS.

Afgelopen weekend heeft Dell inderdaad haar prijzen verhoogd, gelukkig kon ik via mijn accountmanager toch nog een goede deal rond krijgen :-)

Ik heb de volgende config besteld:
XPS 1530 met een T9300, 4gb, 400gb, 8600gt, DVD-RW, BT, WiFi, 1900x1200, 9cell, WinVista Business voor 1100ex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Hoezo mag je die niet vergelijken dan? De XPS serie van Dell behoort dezelfde markt aan te spreken als de laptops van BTO of Zepto. Dat Dell op het moment wat achter loopt is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 18:49
Als we alleen naar spex zouden kijken is de XPS serie inderdaad achterhaald en overpriced. Daarentegen is de XPS serie aanzienlijk robuuster geconstrueerd en hoewel tot op zekere hoogte smaak afhankelijk, een aanzienlijk beter design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123

Als je er normaal mee omgaat gaat een 7200 rpm even lang mee als een 5400 rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
Ik heb ubuntu op mijn media direct button gezet nu, werkt erg lekker
alleen in ubuntu heb ik wat problemen met me geluid, in het spelletje wormux heb ik gewoon geluid maar met de media player niet en ook met penguin hoor ik geen chat geluidjes

als ik um aan zet hoor ik eerst wel t geluidje van ubuntu maar na t inloggen hoort er een opstart geluidje te komen en die hoor ik ook niet :S

filmpjes op dumpert en youtube geven wel geluid

[ Voor 6% gewijzigd door mats op 10-09-2008 01:01 ]

Verwijderd

M1530
15" 1600x resolutie
zwart
4gb geheugen
3 jaar garantie
T8300/9300? 2.0ghz+ cpu?
7200RPM disk

Ik heb een m1530 1920x1200 resolutie
blauw
4gb geheugen
3jaar garantie
T8300(d8 ik iig de 2,4ghz c2d)
250gieg 7200rpm schijf
en heb daar 1300euro voorbetaald
zonder die garantie zou het 1100 zijn
Mudi schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:13:
[...]

Wow wat voor gekke prijzen zijn me dat 8)7

Een goede raad van me, wacht met het aanschaffen van de M1530 of koop een ander voor deze prijs. Want deze systemen zijn al verouderd. Zie naar processor, platform, gpu,...
Je kunt voor dezelfde geld een bto of een zepto met betere specs.
Nou volgens mij vallen de prijzen best mee als ik het bv met een macbook een andere design laptop vergelijk. Een m1530 voor 1300 beschikt toch over 2,4ghz c2d 1920x1200 scherm 4 gb ram
geforce 8600 7200rpm schijf en 3jaar garantie. Een macbook beschikt voor 1200 euro over
2,4ghz c2d 5400rpm schijf 2gieg ram en 1 jaar garantie.

Ik maak de vergelijking met een macbook trouwens, omdat ik die net als de m1530 als een designlaptop zie.
en bij een designlaptop betaal je voor superieure bouwkwaliteit en design.
Maar een lenovo met vergelijkbare specs en een nog beter bouwkwaliteit heeft, zit ook rond de 1300euro.

Alhoewel het platform wel al ietwat veroudert is, en montevina nu net mondjesmaat word uitgerold.
Ben ik zeker blij met mijn keuze voor de m1530, want ga jij maar eens naar de gemiddelde levertijd
kijken voor zon nieuwe lattitude van dell(was eerst mijn kandidaat voor nieuwe laptop),
en dan heb ik het nog niet eens over het belachelijke prijskaartje.

Maar misschien ben ik ook wel ietwat bevooroordeeld omdat ik mijn m1530 pas 2weken heb

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 01:01 ]

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
Gisteren mijn M1530 binnen gekregen met
t5750
4 gig
250 gb HD
BT
8600m GT
15,4 inch 1440*900

Ben zeer tevreden over de bouwkwaliteit van de laptop. Alles loopt soepeltjes. Mooi afgewerkt.

Binnenkort zal ik een uitgebreidere post plaatsen

...

• marty830
  • Niet online
Gesprek via online-chat:

16:57:03 M Eerste vraag/Commentaar: XPS m1530 geen bevestiging van bestelling
16:57:09 Systeem U wordt nu met een medewerker van Dell Technical Support verbonden. Wij danken u voor het gebruiken van Dell Chat.
16:57:09 Systeem U bent verbonden met Pascale_Behr
16:57:19 Pascale_Behr Goedemiddag.
16:57:25 M goeiemiddag
16:57:39 Pascale_Behr Wanneer heeft u de bestelling gedaan?
16:57:50 M een halfuur geleden
16:58:09 Pascale_Behr Online of bij een medewerker?
16:58:16 M bij een medewerker
16:58:34 Pascale_Behr Dan kunt u contact opnemen met die persoon.
16:58:54 M ok, maar ik heb ook nog een andere vraag
16:59:12 M waarom kost de 9-cell batterij ineens 100 euro meer dan de 6-cell?
16:59:39 Pascale_Behr Omdat die duurder is.
16:59:48 Pascale_Behr En dat hij gratis was, was een aanbieding.
17:00:01 M da toch een heel lange actie (oké deze was overdreven :P)
17:00:59 M en het prijsverschil tussen deze 2 batterijen is geen 100 euro, dat is duidelijk als je ze apart wilt aankopen
17:01:39 Pascale_Behr Als u hierover in discussie wilt gaan dan kan dat bij de persoon waar u de order heeft geplaatst.
17:01:53 M dat is ook gewoon een algemene vraag
17:03:59 Pascale_Behr Dit was een aanbieding.
17:04:41 M ja maar dat neemt niet weg dat er 100 euro extra wordt gevraagd voor 2 batterijen waar maar 85 euro verschil tussen zit
17:04:59 Pascale_Behr Dit is dus geen algemene vraag.
17:05:04 Pascale_Behr Ik wens u een prettige dag.
17:06:44 Systeem Pascale_Behr heeft de sessie verlaten!
17:06:44 Systeem De sessie is beeindigd!

Was dit nu zo'n rare vraag? :? Niet echt klantvriendelijk naar mijn mening.

ik ben echt niet zeker meer of ik deze laptop nog wel wil. Kheb nog altijd niks gehoord van mijn bestelling, heeft er iemand nog een alternatief voor de 1530?

[ Voor 3% gewijzigd door marty830 op 02-03-2010 12:26 ]

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Haha daar heb je Pascale B. weer :) Zij is de meest onvriendelijke Dell medewerker ooit. Serieus: als je haar naam ziet in een online chat of je krijgt haar aan de telefoon: gelijk wegklikken of ophangen....

misschien is het handig om haar naam te veranderen in Pascale B. Anders gaat ze namelijk weer zeuren tegenover Tweakers en dan wordt jouw hele bericht weggehaald

[ Voor 31% gewijzigd door silmaril8 op 10-09-2008 19:00 ]

• marty830
  • Niet online
Genoteerd ;)

• MRoyal
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Even een update aangaande mijn hdd probleem; Dell heeft anderhalve week geleden mijn moederbord laten vervangen maar de monteur heeft verder niet naar de HDD casing ofzo gekeken en het probleem was helaas nog steeds niet opgelost. Bovendien is het zilveren frame naast het scherm beschadigd geraakt tijdens de "reparatie" en heb ik het idee dat mijn scherm nu, onderaan over de gehele breedte, meer backlight bleeding vertoont (al kan dat ook gewoon tussen mijn oren zitten).

Dell heeft mij nu in ieder geval aangeboden deze laptop terug te nemen en dan kan ik een nieuwe bestellen. Ditmaal ga ik echter waarschijnlijk voor de 128GB SSD (Samsung MLC), al moet ik nog even wat meer info zoeken over deze SSD (benchmarks en dergelijke zouden namelijk niet al te goed zijn).

De 10% coupon eindigt vandaag overigens, weet iemand wanneer normaal gesproken nieuwe coupons uitgegeven zullen worden?

[ Voor 14% gewijzigd door MRoyal op 10-09-2008 20:45 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

PSP123 schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:15:
[...]
Als meerdere mensen last zullen krijgen van een kapotte GPU, neem ik aan dat dit wel wordt vervangen.
Al valt het buiten de garantie.
Dat duidt dan eerder op een productiefout op de Nvidia kaart.
Kijk naar bijvoorbeeld de laptops van Sony uit een bepaalde serie, deze worden te warm, al valt je laptop buiten de garantie er wordt nog gratis naar gekeken.
En vervolgens wordt het probleem wat de kans op kortsluiting groter maakt verholpen!
De bedrijven willen hun naam echt niet te grabbel gooien zowel Sony, Dell als Nvidia niet om een fout wat toch echt hun eigen fout is.
Ik vrees dat je iets te goed van vertrouwen bent, wanneer een bedrijf als Nvidia ergensonderuit kan komen zullen zij dat ook echt wel proberen. Daarbij als blijkt dat het probleem echt zo groot is als vermoed wordt en Nvidia zal een recall moeten gaan uitvoeren of gewoon ongeacht of er nog sprake is van garantie defecte chips met gaan vervangen zal dit mogelijk betekenen dat zij hun deuren kunnen gaan sluiten.

Overigens het volgende is vanavond op de frontapge verschenen: nieuws: Nvidia aangeklaagd wegens 'onder de pet houden' gpu-probleem

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:47

Pieroman

/me

Zag ik vandaag ineens dat mijn M1530 defect is. Aan de linkerkant is het plastic verschoven of verkeerd gemonteerd waardoor er een kier tussen zit:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/23mrkhw.jpg

Is dit een gevalletje Dell even bellen en langs laten komen (hoelang duurt dit ongeveer?) of is dit zelf nog wel op te lossen.

Verwijderd

Heb iets soortgelijks aan de hand:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/ss1984/notebook/DSC04146.jpg

Weet alleen nog niet wat eraan te doen want dat stuk plastic klikt niet meer vast.

Verwijderd

Lol @ pieroman.
druk eens hard erop. Is gewoon een klik systeem dan zit hij weer goed vast.

• koentjuh1987
@pieroman

hoe krijg je dat voor elkaar? Als het eerst vastzat en nu in eens los lijkt me dat je er zelf iets mee hebt gedaan...
misschien net met de tas ergens tegen aan gestoten? Want het is geen kleine kier...

...

• Pieroman
  • Laatst online: 13-09 18:47

Pieroman

/me

Geen idee hoe het komt, kan goed dat het eens ergens tegenaan is gekomen alhoewel de bovenste USB poort altijd al wat stroever ging, met duwen klikt hij niet echt vast en de firewire en hdmi poorten zitten nog steeds niet goed...
Daarnaast zit het alleen niet als kier maar ook nog ietsjes naar buiten.

[ Voor 13% gewijzigd door Pieroman op 11-09-2008 17:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:48:
Heb iets soortgelijks aan de hand:

[afbeelding]

Weet alleen nog niet wat eraan te doen want dat stuk plastic klikt niet meer vast.
Ik heb die kier boven me scherm ook maar dan aan de linker kant, als ik dell bel komen ze dan langs?
en hoe lang duurt dit ongeveer?(heb dell 3Yr XPS Premium Warranty Support - Priority Call In and Onsite Support)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb iets vreemds opgemerkt mbt tot de videodrivers: Standaard was versie 172.xx geinstalleerd maar na het opnieuw installeren van Vista heb ik de laatste versie van de Dell site gedownload en dat is versie 156.xx.

Vraag is of iemand weet hoe ik weer aan de nieuwere drivers kom, rechstreeks van nvidia downloaden kan niet want dat zegt hij dat de drivers niet geschikt zijn.

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:29

Fab1Man

Live life to the fullest

ik222 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:04:
Heb iets vreemds opgemerkt mbt tot de videodrivers: Standaard was versie 172.xx geinstalleerd maar na het opnieuw installeren van Vista heb ik de laatste versie van de Dell site gedownload en dat is versie 156.xx.

Vraag is of iemand weet hoe ik weer aan de nieuwere drivers kom, rechstreeks van nvidia downloaden kan niet want dat zegt hij dat de drivers niet geschikt zijn.
Zoek bij http://laptopvideo2go.com

• ik222
  • Niet online
Thanks, overigens is op de site van Dell nu wel een nieuwere driver te vinden....

Blijft vreemd dat een nieuwe driver eerder in de images dan op de Dell site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al voorgehad dat zijn scherm opeens begon te flikkeren?? Ik was op second life en het nvidia stuurprogr liep een aantal keren vast. Telkens opnieuw sl moeten opstarten maar na vijf minuten terug hetzelfde probleem :( Niet zo grappig daar ik voor mijn eindwerk wel op SL bezig moet zijn :/
Ik vind hier niet meteen meer info, dus iemand die er wat meer van weet pls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. Dude
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-02 09:59
Nog iets, mij viel het op dat wanneer je Vista in het engels aan klikt er 25 euro extra wordt gerekend. Dit terwijl er staat dat het 0 euro zou moeten zijn. Hierover gebeld en die 25 euro terug gekregen.

Nu was dit alles twee maanden geleden, en het is nog steeds niet veranderd... Dus even opletten tijdens het bestellen,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
zo zijn er nog wel meer dingen die vaag zijn bij het bestellen.
De ene dag nog voor 0 euro een 9-cells accu erin en een dag later kostte die ineens 100 euro extra. Als je de accu's los zou kopen zit er echter maar een verschil in van 80 euro :S

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Die verschillen heb je altijd, en die 9cells voor 0 euro was een uitzonderlijke aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Van januari tot en met maart was een 9-cell accu maar 30 euro extra. Maar die 90 euro extra is erg raar als ie los maar 80 euro is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Voordat de 'actie' met de gratis 9-cell accu er was kostte deze 147 euro extra. Overigens was de actie er alleen omdat de levertijd van 6-cell accu's meer dan 4 weken was oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een lange tijd dit forum te hebben gevolgd, en ook het vorige heb ik ook eindelijk een account op tweakers.net, en kan ik nu eindelijk mijn eigen ervaringen delen over mijn m1530.

mijn specs. zijn:
geheugen: 4gb
processor: 2.4 Ghz
320 gb hardeschijf
1440 x 900 scherm
256 mb 8600m GT videokaart
blauwe achterkant

Nu ben ik sinds eind juli 2008 in het bezit van deze laptop die ik voor mijn studie heb gekocht.
Ik ben zeer tevreden over deze laptop, aangezien alles gewoon goed werkt zoals het hoort te werken.

maar ik heb een klein probleempje. Ik heb namelijk een barstje in mijn scherm van zo'n 4 mm vanaf de onderkant van mijn scherm naar boventoe, in het plastic wat voor het lcd scherm zit. Ik heb er al over gebeld met dell, maar die vertelden me dat het niet valt onder de garantie omdat dit zou komen door eigen gebruik. Maar ik heb de laptop nog nooit laten stoten of vallen of zoiets dergelijks, dus dan lijkt het me heel erg raar dat ik door eigen gebruik een barstje in mijn scherm krijg. Maar gelukkig belemmert het barstje me nog niet, maar wat als het verder scheurt?
Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? en zo ja, heb je dan ook een nieuw scherm gekregen?

PS: Ik heb maar 1 jaar standaard xps garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gewoon Dell weer bellen als je goed in fora gaat zoeken dan kun je terug lezen dat de XPS lijn wel meer problemen heeft gehad met de netheid waarmee hij in elkaar gezet is. Wanneer jij de laptop niet hebt "mis"bruikt dan geldt gewoon dat in de eerste jaar garantie de verkopende partij de bewijslast heeft. Dell moet dus aantonen dat het scheurtje is ontstaan door misbruik. Als verder totaal geen schade aan de laptop is te vinden, wat duidt op misbruik, dan dienen zij gewoon het scherm te vervangen.

Zelf heb ik ook al eens met dit bijltje gehakt bij Dell. Ik had voor mijn XPS1330 een Inspiron 4150 welke scheurtjes begon te vertonen terhoogte van de beide scharnierpunten van het scherm. Dit ongeveer twee maanden voor het einde van mijn 3 jaar garantie. Ik heb ook even flink moeten praten, maar uiteindelijk hebben ze alleen het bovendeel (scherm) vervangen, maar ook de behuizing van de laptop had al een paar kleine scheurtjes.

1 maand na het verlopen van mijn garantie onstonden weer op dezelfde plaatsen scheurtjes, wederom (tweemaal) met Dell gebeld. uiteindelijk hebben ze de komplete behuizing van de laptop vervangen. (most ik wel even tegen praten, maar dit mag bij gewoon gebruik gewoon niet gebeuren)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik weet niet of dit probleem hier al eerder voorbij is gekomen, maar het stond iig niet in de FAQ hier.

Als mijn XPS M1530 op de accu werkt en vervolgens komt er zo'n Vista beveiligings melding dan gaat mijn muis heel traag, hij hapert dan nogal. Dit lijkt ook bij het aanmeld scherm van Vista zo te zijn. Zit ik eenmaal weer in mijn eigen desktop dan is er niks aan de hand.

Heeft dit iets te maken met mijn energieschema's ofzo?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb jij wel de nieuwste BIOSdrivers jelmer?
de dat cursor ging trippen is al opgelost met de nieuwste BIOS drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ja, heb de laatste BIOS (A09). Dit lijkt ook niks met de touchpad te maken hebben, aangezien het ook met mijn USB muis zo is. Ook heb ik het gevoel dat alles dan traag is, alleen zie het alleen bij de muis omdat er verder niks te doen is.

[ Voor 77% gewijzigd door jelmervos op 12-09-2008 21:14 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
jelmervos schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:22:
Ik weet niet of dit probleem hier al eerder voorbij is gekomen, maar het stond iig niet in de FAQ hier.

Als mijn XPS M1530 op de accu werkt en vervolgens komt er zo'n Vista beveiligings melding dan gaat mijn muis heel traag, hij hapert dan nogal. Dit lijkt ook bij het aanmeld scherm van Vista zo te zijn. Zit ik eenmaal weer in mijn eigen desktop dan is er niks aan de hand.

Heeft dit iets te maken met mijn energieschema's ofzo?
UAC uitzetten, krijg je geen onzinnige meldingen waar je alleen maar op OK moet drukken...
Heb je dat probleem ook niet :P

• PSP123
ik222 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:04:

Hier staat de nieuwste Driver van de 8600M GT:

http://support.euro.dell....t=1&libid=6&fileid=267722

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja die heb ik nu en die is inderdaad nieuw :)

Alleen vreemd dat deze ook in de standaard Dell image zat toen ik hem kreeg terwijl de versie die ik twee weken van hun site gedownload heb nog een oude was. Ze hebben dus hun images eerder bijgewerkt dan de site blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Tralapo schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:08:
[...]

UAC uitzetten, krijg je geen onzinnige meldingen waar je alleen maar op OK moet drukken...
Heb je dat probleem ook niet :P
Dat is in feite weer een workaround en dus eigenlijk niet voldoende voor de 'gemiddelde gebruiker' die toch UAC wil hebben. Overigens ben ik het wel met je eens, maargoed dat is een andere kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat iemand mij meer duidelijkheid kan geven zodat ik snel een keuze kan maken.
Heb een mogelijkheid een een goede en snelle laptop te kopen dus ik dacht aan een dell XPS 1530 of de nieuwe studio15. Ze komen bijna op hetzelfde bedrag uit.. maar lees soms dat de NVIDIA videokaart niet super is.. en ook het beeld niet mooi. Heeft iemand hier ervaring mee? en de de studia heeft een ATI kaart en een WLED scherm. DUS HELP ME!!!

Studio 15:
Intel® Core™2 Duo Processor T9300
15,4-inch WXGA+ WLED (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
256 MB ATI Mobility RADEON HD 3450
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Biometric Fingerprint Reader

XPS M1530:
Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)
15,4-inch UltraSharp™ WSXGA+ (1.680 x 1.050) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Wat is het prijsverschil tussen deze 2? Een LED scherm is trouwens wel veel fijner. Ook langere accuduur...
Maar 1680x1050 is weer een betere resolutie.

[ Voor 17% gewijzigd door silmaril8 op 14-09-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeveer 50 euro...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal voor XPS gaa, voor gemas is video kaart toch belangrijkste en gf8600 is net wat sneller + een extra jaar gerantie is het helemaal niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 17:21

Wekkie

Yeah

De 8600M GT is twee keer zo snel als de HD 3450 (~4500 3DMark's tegen ~2000). De vraag is alleen of je nog aan een NVidia 8-serie wilt beginnen met dat hele defecte GPU verhaal.

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Wekkie schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:36:
De 8600M GT is twee keer zo snel als de HD 3450 (~4500 3DMark's tegen ~2000). De vraag is alleen of je nog aan een NVidia 8-serie wilt beginnen met dat hele defecte GPU verhaal.
Ach, als je je daar zorgen om moet blijven maken.
Je hebt een BIOS die hem onder controle schijnt te houden, plus een extra jaar garantie die je er bijgekregen hebt van Dell vanwege dit probleem. What's the problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daarom twijfel ik nu enorm.. en het wordt er niet makkelijker op met de nieuwe Studio 15.
Wekkie schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:36:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Tralapo schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:47:
[...]

Je hebt een BIOS die hem onder controle schijnt te houden, plus een extra jaar garantie die je er bijgekregen hebt van Dell vanwege dit probleem. What's the problem?
Ik denk dat die grens voor iedereen anders ligt.
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:50:
Ja daarom twijfel ik nu enorm.. en het wordt er niet makkelijker op met de nieuwe Studio 15.

[...]
Als je wat serieuzer wilt gamen zou ik voor de XPS gaan. De HD 3450 is een low-end kaart dus daarmee draai je nieuwere games op low terwijl je ze met de 8600M GT op mid/high kan spelen. Tralapo heeft wel gelijk, je hebt iig garantie mocht er iets mis gaan.

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Krijg ieder XPS M 1530 bezit dan een extra jaar garantie dus i.p.v.1 jaar nu 2 jaar?
Is dit extra jaar garantie dan alleen van toepassing op je GPU/videokaart of ook als je bijvoorbeeld dode pixels krijgt of je HD begeeft het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
PSP123 schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:37:
Krijg ieder XPS M 1530 bezit dan een extra jaar garantie dus i.p.v.1 jaar nu 2 jaar?
Is dit extra jaar garantie dan alleen van toepassing op je GPU/videokaart of ook als je bijvoorbeeld dode pixels krijgt of je HD begeeft het ?
Dat zul je zelf uit dit artikel op moeten maken, weet niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@psp
ja 1 jaar garantie + 1 jaar aangepaste garantie voor de GPU.

EEN TIP!
de nieuwe XPS STUDIO komt eraan.
Er komt een 13 inch een 15 inch en een 16 inch aan.
Dit is betrouwbare informatie!
zie notebookreview, daar staan al plaatjes van.

De verwachting is begin november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot november kan ik helaas niet wachten :( maar ben niet echt van plan om veel games te spelen op de laptop... dus kan ik maar beter de studio 15 nemen, want anders heb ik weer problemen met de videokaart en dan moet ik dell weer bellen voor support etc... en dan heb je er ook niks aan. Is misschien sony een alternatief? of is dell kwa beeld mooier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb dus gekeken bij die site van notebookreview alleen daar staat dus de ene keer een 13 en een 15 studio xps aangegeven, en op andere plaatjes een 13 en een 16, dit lijkt mij erg raar omdat dell vast geen 15 en16 inch notebook gaat maken, aangezien dit zo dicht bij elkaar ligt. Dus of dit vertrouwbare informatie is weet ik niet helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Tralapo schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:47:
[...]
Wat het probleem is? Mensen hebben veelal veel geld neergelegd voor de betreffende laptops. De betreffende chips zitten namelijk voornamelijk in de highend laptops. Zelf heb ik voor twee XPS M1330's per stuk 1200 euro neergelegd. Nu wetende dat ze "by default defect" zijn. Waarom zeg ik dit, omdat zowel Nvidia als Dell in alle toonaarden zwijgen over, of het probleem in nieuwere series/revisie reeds verholpen is of niet. Dell blijft weigeren hier ook maar enige informatie over los te laten, daarom kun je er dan ook vanuit gaan dat elke Nvidia GPU uit de G84 en G86 serie nogaltijd dit defect vertoond ook de laptops die recentelijk zijn geleverd aan klanten en die nu nog besteld worden. Waarom zou Del hier anders over blijven zwijgen. Dit is onacceptabel voor de prijs die je voor een dergelijk produkt betaald.

Hoe snel het probleem zich zal voordoen is ook afhankelijk van het gebruik. Wanneer de GPU meer wordt gebruikt, bij bijvoorbeeld games of het afspelen van films, zal er vaker/meer warmte schommelingen optreden waar dus de chip niet op berekend is.

De BIOS update zorgt er alleen voor dat deze warmte schommelingen beter worden opgevangen, wat een defect mogelijk zal uitstellen, maar absoluut niet garandeert dat een defecte uitblijft. Daarnaast heeft de BIOS update als gevolg dat de fan eerder en meer/harder zal draaien wat tot gevolg heeft dat er eerder slijtage zal optreden en meer van de accu gevraagd zal worden, wanneer er op de accu gewerkt wordt. De BIOS update is dus ook absoluut niet de oplsossing, maar meer een work around tot een betere oplossing voor handen is. Ook zorgt de BIOS update er voor dat een potentieel defect dusdanig wordt uitgesteld dat dit meer kans heeft buiten de garantie te vallen.

Daarnaast worden reparaties uitgevoerd met behulp van een zelfde onderdeel met hetzelfde probleem, dus na eenzelfde periode kan het probleem zich alsnog weer voordoen, wat vervolgens zeker niet meer onder de garantie zal vallen, tenzij je voor veel geld extra garantie bijgekocht hebt of nog bij gaat kopen. Ongeacht de garantie periode afgesloten bij de laptop zou dit probleem tot minimaal 5 - 6 jaar (naar mijn idee zou er helemaal geen periode aan vast mogen hangen, omdat dit puur een produktie fout is) zonder kosten hersteld moeten worden. Daarnaast zou het helemaal niet vreemd zijn dat, wanneer het om het GPU probleem gaat, alle garanties opgewaardeerd worden naar een "next business day waranty". Dit zijn Dell en Nvida wel verplichting tegenover hun klanten.

Overigens valt er veel te lezen op Direct2Dell dit is een blogsite van Dell waar Dell medewerkers informatie op plaatsen, de vier blogdraadjes die dit probleem bespreken kun je hier terug vinden: http://direct2dell.com/se...Results.aspx?q=nvidia+gpu ze staan niet helemaal op volgorde van datum, maar dit is de meest recente: http://direct2dell.com/on...y-enhancement-details.asp

Om nog even terug te komen op jouw reactie Tralapo, waarschijnlijk zie jij niets in de waarde van 1200 euro of heb jij zelf zoveel dat het wisselgeld is, maar voor een normaal persoon is het veel geld. Iemand die alleen de standaard garantie heeft krijgt er maar een jaar bij. Als jij je beter inleest in dit probleem dan zie je dat het een probleem is dat zich pas na een langere periode zich manivesteerd, wat betekend dat het waarschijnlijk net buiten de garantie periode zal vallen, zoals ik hierboven heb proberen duidelijk te maken. Bij reparatie zal het gehele moederbord vervangen moeten worden tegen de kosten van bijna een compleet nieuwe laptop. (ik behandel veel garantie en reparatie gevallen voor mijn opdrachtgever op het gebied van deze apparatuur dus ik weet heel goed wat de in rekening gebrachte kosten zijn van dergelijke reparaties) Niet iedeeen kan zich dit veroorloven, daarom maakt men zich er druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsnog hoor ik een heleboel over dit probleem, maar heb nog van niemand gehoord
dat zijn laptop er daadwerkelijk mee ophield door de gpu.
En trouwens mocht blijken dat de nvidia gpus echt allemaal slecht zijn dan zal binnekort die rechtzaak
wel zorgen dat er wat aan gedaan word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:35:
Ok ik heb dus gekeken bij die site van notebookreview alleen daar staat dus de ene keer een 13 en een 15 studio xps aangegeven, en op andere plaatjes een 13 en een 16, dit lijkt mij erg raar omdat dell vast geen 15 en16 inch notebook gaat maken, aangezien dit zo dicht bij elkaar ligt. Dus of dit vertrouwbare informatie is weet ik niet helemaal zeker.
Dell kennende is dat helemaal niet zo raar. Je hebt de lattitude in 12, 13, 14 en 15 inch. ook dat ligt dicht tegen elkaar aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat klopt wel, maar ik zie de 16 meer als een vervanger van het 15,4'' scherm, aangezien die een 16:9 verhouding zou krijgen ipv 16:10 wat het nog is bij de huidige 15,4'' schermen
Want 16:9 wordt natuurlijk de nieuwe standaard schermverhouding voor alle multimedianotebooks waar deze xps ook onder zullen gaan vallen

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 02:40:
Alsnog hoor ik een heleboel over dit probleem, maar heb nog van niemand gehoord
dat zijn laptop er daadwerkelijk mee ophield door de gpu.
En trouwens mocht blijken dat de nvidia gpus echt allemaal slecht zijn dan zal binnekort die rechtzaak
wel zorgen dat er wat aan gedaan word.
Het lijkt hier op GoT inderdaad mee te vallen, maar wanneer je in andere fora kijkt kom je daadwerkelijk meer reacties tegen. Voornamelijk op de Dell blogsite zie je heel extreme gevallen. Het vervelende is ook dat er inmiddels wel duidelijk is dat er iets aan de hand is, maar hoe groot het probleem is, is niet duidelijk. Dit komt ook voornamelijk doordat zowel Nvidia als de OEM fabrikanten absoluut geen informatie vrijgeven, met betrekking tot welke revisie van de chips het probleem daadwerkelijk speelt. Hierdoor ben je gewoon genoodzaakt er van uit te gaan dat alle Chips het probleem bevatten. De beide XPS M1330 laptopjes die ik begin Juli heb aangeschaft vertonen ook absoluut geen problemen, daarnaast worden ze ook niet zo warm als sommig personen melden in het eigen topic over de XPS M1330.

Ik heb bij de aanschaf 4 jaar garantie bijgekocht, alleen het probleem is dat de laptop gewoon niet meer bedrijfszeker is te noemen, (en ja ik weet dat een defect altijd kan optreden) daarnaast is het zover ik weet geen "next business day waranty", in het geval van dit probleem mag Dell naar mijn idee de klanten wel tegemoed komen door de garantie hier naar te upgraden en niet alleen een jaar te verlengen. Het zou fijn zijn als Dell en Nvidia wat meer informatie vrij zouden geven, want verder vind ik het een super laptopje en ben er erg tevreden over.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 15-09-2008 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 07:59:
Ja dat klopt wel, maar ik zie de 16 meer als een vervanger van het 15,4'' scherm, aangezien die een 16:9 verhouding zou krijgen ipv 16:10 wat het nog is bij de huidige 15,4'' schermen
Want 16:9 wordt natuurlijk de nieuwe standaard schermverhouding voor alle multimedianotebooks waar deze xps ook onder zullen gaan vallen
Het kan ook de opvolger worden van de xps m1730, want de 17inch versie gaat naar AlienWare. Dell heeft "waarschijnlijk" een samenwerking met AW om een superlaptop uit te brengen. Dan heeft het geen nut voor dell om zelf een XPS 17 inch in elkaar te zetten.

oh btw,
volgens mij heb ik een probleem met mijn videokaart.

Telkens als ik langer game dan 1 uur loopt mijn scherm vast. Alles blijft hangen voor minuut. Na 1 minuut kan ik op crl alt del drukken. Vervolgens het spel uitzetten en weer aanzetten en spelen voor een half uur. Hij blijft geheel vastzitten, ook het geluid (kan daarom dus ook aan Vista liggen).

Ik had deze vraag ook gesteld aan Leonard van DellBlogs, maar mijn post is verwijderd?!?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoyal
  • Niet online
Zojuist mijn vervangende M1530 besteld (wegens hdd problemen, zie eerdere posts in dit topic) Ditmaal voor een 128GB SSD gegaan, nu zouden alle problemen omtrent een lawaaierige hdd toch tot het verleden moeten horen! :9

Zul je zien dat er nu iets mis is met het scherm ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
vind het lawaai van de hd nog best wel meevallen.
niet direct storend.
Mijn vaste pc hoor ik nog beter...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoyal
  • Niet online
Bij mij was dat dus andersom, als ik achter mijn desktop zat terwijl de laptop idle aan de andere kant van de kamer lag dan hoorde ik de hdd nog ratelen en tikken. Zelfs in de klas werd ik door anderen aangesproken op het geluid van mijn hdd :o

[ Voor 3% gewijzigd door MRoyal op 15-09-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn hdd ook veel geluid maakt, maar ik dit na een tijdje eigenlijk niet meer merk, maar als het zo erg is dat je klasgenoten er zelfs wat van zeggen dan zou ik wel eens een keer contact opnemen met dell, want dan is het wel erg extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoyal
  • Niet online
Zoals gezegd is de hdd al tweemaal vervangen en het moederbord is ook vervangen. Bij de vervanging van het moederbord was ik er helaas niet bij, dus ik weet niet of de monteur toen ook naar die "case" waar de hdd in zit heeft gekeken (aangezien de meeste andere oorzaken al getest waren).

Maar goed dat doet er nu niet meer toe want dat systeem gaat retour en ik bestel nu dus mijn nieuwe systeem, met SSD ditmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
_Dune_ schreef op maandag 15 september 2008 @ 01:25:
[...]

Wat het probleem is? Mensen hebben veelal veel geld neergelegd voor de betreffende laptops. De betreffende chips zitten namelijk voornamelijk in de highend laptops. Zelf heb ik voor twee XPS M1330's per stuk 1200 euro neergelegd. Nu wetende dat ze "by default defect" zijn. Waarom zeg ik dit, omdat zowel Nvidia als Dell in alle toonaarden zwijgen over, of het probleem in nieuwere series/revisie reeds verholpen is of niet. Dell blijft weigeren hier ook maar enige informatie over los te laten, daarom kun je er dan ook vanuit gaan dat elke Nvidia GPU uit de G84 en G86 serie nogaltijd dit defect vertoond ook de laptops die recentelijk zijn geleverd aan klanten en die nu nog besteld worden. Waarom zou Del hier anders over blijven zwijgen. Dit is onacceptabel voor de prijs die je voor een dergelijk produkt betaald.

Hoe snel het probleem zich zal voordoen is ook afhankelijk van het gebruik. Wanneer de GPU meer wordt gebruikt, bij bijvoorbeeld games of het afspelen van films, zal er vaker/meer warmte schommelingen optreden waar dus de chip niet op berekend is.

De BIOS update zorgt er alleen voor dat deze warmte schommelingen beter worden opgevangen, wat een defect mogelijk zal uitstellen, maar absoluut niet garandeert dat een defecte uitblijft. Daarnaast heeft de BIOS update als gevolg dat de fan eerder en meer/harder zal draaien wat tot gevolg heeft dat er eerder slijtage zal optreden en meer van de accu gevraagd zal worden, wanneer er op de accu gewerkt wordt. De BIOS update is dus ook absoluut niet de oplsossing, maar meer een work around tot een betere oplossing voor handen is. Ook zorgt de BIOS update er voor dat een potentieel defect dusdanig wordt uitgesteld dat dit meer kans heeft buiten de garantie te vallen.

Daarnaast worden reparaties uitgevoerd met behulp van een zelfde onderdeel met hetzelfde probleem, dus na eenzelfde periode kan het probleem zich alsnog weer voordoen, wat vervolgens zeker niet meer onder de garantie zal vallen, tenzij je voor veel geld extra garantie bijgekocht hebt of nog bij gaat kopen. Ongeacht de garantie periode afgesloten bij de laptop zou dit probleem tot minimaal 5 - 6 jaar (naar mijn idee zou er helemaal geen periode aan vast mogen hangen, omdat dit puur een produktie fout is) zonder kosten hersteld moeten worden. Daarnaast zou het helemaal niet vreemd zijn dat, wanneer het om het GPU probleem gaat, alle garanties opgewaardeerd worden naar een "next business day waranty". Dit zijn Dell en Nvida wel verplichting tegenover hun klanten.

Overigens valt er veel te lezen op Direct2Dell dit is een blogsite van Dell waar Dell medewerkers informatie op plaatsen, de vier blogdraadjes die dit probleem bespreken kun je hier terug vinden: http://direct2dell.com/se...Results.aspx?q=nvidia+gpu ze staan niet helemaal op volgorde van datum, maar dit is de meest recente: http://direct2dell.com/on...y-enhancement-details.asp

Om nog even terug te komen op jouw reactie Tralapo, waarschijnlijk zie jij niets in de waarde van 1200 euro of heb jij zelf zoveel dat het wisselgeld is, maar voor een normaal persoon is het veel geld. Iemand die alleen de standaard garantie heeft krijgt er maar een jaar bij. Als jij je beter inleest in dit probleem dan zie je dat het een probleem is dat zich pas na een langere periode zich manivesteerd, wat betekend dat het waarschijnlijk net buiten de garantie periode zal vallen, zoals ik hierboven heb proberen duidelijk te maken. Bij reparatie zal het gehele moederbord vervangen moeten worden tegen de kosten van bijna een compleet nieuwe laptop. (ik behandel veel garantie en reparatie gevallen voor mijn opdrachtgever op het gebied van deze apparatuur dus ik weet heel goed wat de in rekening gebrachte kosten zijn van dergelijke reparaties) Niet iedeeen kan zich dit veroorloven, daarom maakt men zich er druk om.
Ik ben het zeker eens met alles wat jij hier zegt, en m'n reactie viel misschien een beetje anders uit dan geplant, maar ik vind dit ook zeker geen normale procedure.
Maar je hebt nou eenmaal een BIOS update gekregen en een extra jaar garantie, meer valt er ook niet aan te doen.
En ik bedoelde meer te zeggen dat je dit als grootste reden kunt zien om er niet eentje te kopen, maar meer dan de helft van de laptops heeft die dingen......

Ik ben het dus zeker ook niet eens met de hele situatie, maar je doet er helaas niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Dell USA is een heel XPS feest aan het bouwen trouwens..

http://www.dell.com/xpsevent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Tralapo schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:16:

Hopelijk betekent dit ook dat er eindelijk nieuwe modellen aankomen :)
Die 'gelekte' powerpoint sheets waar een heel topic omheen draait op notebookreview.com vond ik namelijk nogal nep overkomen.

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Wekkie schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:25:
[...]

Hopelijk betekent dit ook dat er eindelijk nieuwe modellen aankomen :)
Die 'gelekte' powerpoint sheets waar een heel topic omheen draait op notebookreview.com vond ik namelijk nogal nep overkomen.
Met dat laatste ben ik het zeker eens, daar geloof ik helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Tralapo schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:16:

Dit is trouwens ook bij de Nederlandse Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Ik kwam net dit schema tegen. Weet niet of het dezelfde data zijn als die andere sheets (ik geloof van niet?*). Maar er zou morgen dus een nieuwe desktop uit moeten komen... Ben benieuwd, ik neem het allemaal maar met een korreltje zout (hoewel ik 't wel echt tijd vindt voor Centrino 2, hoor) :)

*Overigens hebben ze het hier dus weer over die nieuwe XPS (danwel XPS Studio) 13" en 16" laptops

[ Voor 11% gewijzigd door Wekkie op 15-09-2008 20:43 ]

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een tijdje druk geweest met de laptop, maar ik heb hem ook binnen, lg scherm, geen tikkende hd, geen krom toetsenbord helemaal tevreden.
nou heb ik in topic 3 gelezen over een zalman cooler

[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 3[filter_keywords]=zalman&data[boolean]=AND ( in deel 3 zoeken met trefwoord "zalman"

ik vroeg mij dus af: helpt deze cooler ook bij het verlengen van de levensduur van de GPU? En nog een (misschien) raar vraagje: als je zo een cooler eronder zet, wordt dan juist niet de warme lucht in de gaten teruggeblazen? Ik wilde deze namelijk aanschaffen ivm GPU, maar eerst eventjes checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Wat ik eigenlijk ook weleens wil weten, zijn er mensen op dit forum die alleens een defecte GPU hebben gehad?? Ik heb namelijke nog geen berichten gezien, van een kapotte GPU (Kan er ook overheen gelezen hebben).
Als de GPU dus de Videokaart kapot is, is het dan niet mogelijke een nieuwe videokaart erin te zetten?
Ik ben het ook eens dat de owners van deze videokaarten anders behandeld moeten worden, wat als het in het 3de jaar van je laptop valt.
Dan draai je er nog zelf voor op, jammer want het is toch een productiefout of misschien is het niet met alle kaarten het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:34:
Even een tijdje druk geweest met de laptop, maar ik heb hem ook binnen, lg scherm, geen tikkende hd, geen krom toetsenbord helemaal tevreden.

[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 3[filter_keywords]=zalman&data[boolean]=AND ( in deel 3 zoeken met trefwoord "zalman"

ik vroeg mij dus af: helpt deze cooler ook bij het verlengen van de levensduur van de GPU? En nog een (misschien) raar vraagje: als je zo een cooler eronder zet, wordt dan juist niet de warme lucht in de gaten teruggeblazen? Ik wilde deze namelijk aanschaffen ivm GPU, maar eerst eventjes checken ;)
Goede vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je hem ook beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Zelf heb ik deze cooler (niet voor mijn XPS, maargoed) en deze werkt perfect. Vooral door het aluminium oppervlak wordt het koelen optimaal benut. Echter heb ik deze nog niet getest met de XPS.. Wel heb ik de 9-inch batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
alex3305 schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:57:
Zelf heb ik deze cooler (niet voor mijn XPS, maargoed) en deze werkt perfect. Vooral door het aluminium oppervlak wordt het koelen optimaal benut. Echter heb ik deze nog niet getest met de XPS.. Wel heb ik de 9-inch batterij.
We kunnrn kijken of er temperatatuur verschillen zijn met deze Special cooler en de gewone XPS cooler op de XPS M1530!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 01:01
De warme lucht word er aan de achterkant uitgeblazen, en aan de onderkant erin gezogen. Dus een cooler met een fan aan de onderkant kan heel goed!

en een beetje tweaker zou gewoon de fan omdraaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:34:

ik vroeg mij dus af: helpt deze cooler ook bij het verlengen van de levensduur van de GPU?
Mocht het defect ervoor zorgen dat de GPU mogelijk stuk gaat bij extreem hoge temperaturen dan is het antwoord: ja, hoogstwaarschijnlijk. Maar het defect zorgt er mogelijk voor dat de GPU het begeeft bij grote temperatuurschommelingen dus is mijn antwoord eerder: nee. De recentste BIOS update tracht die grote schommelingen te vermijden door de GPU fan anders te gebruiken dan voorheen. Volgens mij zou je met die Zalman cooler dus enkel de temperatuur van de GPU lager houden waardoor het aan- en uitgaan van de GPU fan zou worden beïnvloed.

[ Voor 15% gewijzigd door fanatic_david op 16-09-2008 15:58 . Reden: laatste zin vervolledigd ter verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ja en dus ook beinvloed je dan de temperatuur van de GPU, aangezien de GPU cooler aan of uitgaat gebaseerd op de temperatuur van de GPU. Overigens houd ik het nog even zonder, het werkt nu goed dus, we zien wel.

Wat ik overigens wel heb gemerkt de afgelopen twee weken is dat de laptop af en toe in mijn tas aangaat als deze in Standby (Windowsx XP) staat. Dit gebeurt alleen als ik standby niet handmatig inschakel, maar als ik gewoon de klep dichtdoe. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
PSP123 schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:43:
Wat ik eigenlijk ook weleens wil weten, zijn er mensen op dit forum die alleens een defecte GPU hebben gehad?? Ik heb namelijke nog geen berichten gezien, van een kapotte GPU (Kan er ook overheen gelezen hebben).
Als de GPU dus de Videokaart kapot is, is het dan niet mogelijke een nieuwe videokaart erin te zetten?
Ik ben het ook eens dat de owners van deze videokaarten anders behandeld moeten worden, wat als het in het 3de jaar van je laptop valt.
Dan draai je er nog zelf voor op, jammer want het is toch een productiefout of misschien is het niet met alle kaarten het geval.
GPU zit op het moederbord vast. Hij is geïntegreerd, wat dus extra slecht uitkomt, het hele moederbord moet vervangen worden als de GPU stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:41
Gianni Rombios schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:06:
[...]

GPU zit op het moederbord vast. Hij is geïntegreerd, wat dus extra slecht uitkomt, het hele moederbord moet vervangen worden als de GPU stuk is.
Wat over het algemeen bijna evenveel kost als een nieuwe laptop. Als de GPU het dus buiten de garantie periode het begeeft is dat feitelijk het einde van de laptop, aangezien het economisch gezien nooit meer zinvol zal zijn om een dergelijk dure reparatie uit te laten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Is dat tintelingen probleem bij ongeaarde stopcontacten nog steeds aanwezig? Of is dat als ik nu een XPS 1530 bestel inmiddels verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volumius schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:29:
Is dat tintelingen probleem bij ongeaarde stopcontacten nog steeds aanwezig? Of is dat als ik nu een XPS 1530 bestel inmiddels verholpen?
Mmmm beetje vreemde vraag, aangezien dit geen probleem is. Apparatuur welke is voorzien van randaarde behoort in een geaarde wandcontactdoos geplaatst te worden, anders loop je altijd de kans een tinteling te voelen (bij metalen behuizing), omdat er zo'n 100 Volt op de behuizing kan komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:57
Hoi allemaal. Ik was eigenlijk op de Sony FW11J aan het wachten, maar kreeg maar geen duidelijkheid of die wel of niet leverbaar wordt in Nederland. Had ook hoop op een 16" XPS, maar het wachten duurde me te lang. Ik heb dus zojuist een XPS M1530 besteld!

Specs:
- CORE 2 DUO T9300 2.50GHz,6MB cache
- WSXGA+ (1680x1050) TrueLife (Wide Viewing Angle) scherm
- 4 Gb geheugen
- 320 GB 7200rpm disk
- GeForce Go 8600M GT, 256MB
- DVD RW (blu-ray maar weggelaten, bij nader inzien toch niet de meerprijs waard)
- Vista Home Premium English

Best dik apparaat dacht ik zo. Incl. bezorging €1.148,- Da's een nette prijs toch?

Ik ben voor een 7200rpm schijfje gegaan (ik wel snelheid :*) ). Nou maar hopen dat hij bij mij niet zo'n herrie maakt als sommigen hier rapporteren. En hopen dat mijn toetsenbord niet krom is, de GPU niet kapot gaat, etc... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
_Dune_ schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:45:
[...]

Mmmm beetje vreemde vraag, aangezien dit geen probleem is. Apparatuur welke is voorzien van randaarde behoort in een geaarde wandcontactdoos geplaatst te worden, anders loop je altijd de kans een tinteling te voelen (bij metalen behuizing), omdat er zo'n 100 Volt op de behuizing kan komen te staan.
Toch vind ik het een beetje vreemd dan dat dat zomaar "normaal" zou zijn. Ik ken tientallen notebooks die je in ongeaarde stopcontacten kan gebruiken zonder 100 volt op je palmrest. Vind het dus een beetje minder dat dat met deze 1530 niet kan. Aangezien in mijn school nogal veel ongeaarde stopcontacten in de muur zitten kan ik hem dus bijna nergens gebruiken. Daarom vroeg ik me dus af of Dell er misschien al een oplossing voor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volumius schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:53:
[...]

Toch vind ik het een beetje vreemd dan dat dat zomaar "normaal" zou zijn. Ik ken tientallen notebooks die je in ongeaarde stopcontacten kan gebruiken zonder 100 volt op je palmrest. Vind het dus een beetje minder dat dat met deze 1530 niet kan. Aangezien in mijn school nogal veel ongeaarde stopcontacten in de muur zitten kan ik hem dus bijna nergens gebruiken. Daarom vroeg ik me dus af of Dell er misschien al een oplossing voor had.
Niet met blote voeten achter je laptop werken...
Ik heb nl nergens last van, alleen als ik met blote voeten tegen een radiator aan ga zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 13-09 23:03
Ik had vanmiddag ook een klein schokje, nog nooit meegemaakt vanuit de laptop dus ik was enigszins verbaasd. Waarschijnlijk op school niet geaard en hier thuis wel gewoon. Wel een apart gevoel, vooral dat het van mijn laptop af kwam :9 Hoe het ook was gebeurd, het aluminium was in ieder geval licht geladen :+

De laptop is verder écht een topper, ben er zeer tevreden over. Ook op school houdt hij het lang genoeg uit met mijn 9cells accu (> 3 uur met gewoon simpel office gebruik en geen maximale helderheid), sluit hem ook regelmatig aan op de televisie en dat werkt ook heel erg goed. Plug 'n play!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Volumius schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:53:
[...]
Die zijn dan waarschijnlijk gewoon van plastic, om het maar even simpel te noemen.
En of het echt 100 volt is weet ik niet, maar ik voel er iig niks van. Wij hebben 2 on-geaarde stopcontacten hier in huis, en alleen als ik met m'n hand op de kop er hard overheen wrijf voel ik een beetje een gek iets, maar ik zou het zelf nooit echt stroom genoemd hebben als niet wist dat deze laptop dit probleem had.
Een echte schok heb ik nog nooit gehad. Maar ik zou het zeker geen "niet probleem" noemen nee..

[ Voor 3% gewijzigd door Tralapo op 16-09-2008 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:57:
Ik heb zelf de 6-cel batterij, ik heb de laptop op 3 dvd hoesjes staan, zodat hij omhoog staat. maar als ik de reacties zo lees, dan is het eigenlijk een heel geschikte cooler. Zou je misschien een keer willen proberen met de xps laptop op deze cooler? en merk je ook echt verschil als je hem wel en niet heb aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Stiggy schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:40:
*knip*
- 320 GB 7200rpm disk
*knip*

Ik ben voor een 7200rpm schijfje gegaan (ik wel snelheid :*) ).
Bij mijn weten is de 320 GB een 5400rpm schijf en als ik zo even naar de (Belgische) website kijk wordt dat ook bevestigd. Ben je wel zeker dat het om een 7200rpm schijf gaat en, zo ja, hoe heb je die verkregen?

[ Voor 3% gewijzigd door fanatic_david op 16-09-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
fanatic_david schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:54:
[...]
Bij mijn weten is de 320 GB een 5400rpm schijf en als ik zo even naar de (Belgische) website kijk wordt dat ook bevestigd. Ben je wel zeker dat het om een 7200rpm schijf gaat en, zo ja, hoe heb je die verkregen?
Ja, dat weet ik zeker. Van mijn offerte: "320GB Free Fall Sensor (7200RPM)"

Ik heb gebeld met Dell en mijn order telefonisch geplaatst. Via de Nederlandse Dell site kon ik helemaal geen 7200rpm's meer bestellen. En ik moest toch telefonisch bestellen want ik wou een Engelse Vista ipv een Nederlandse en dat kan niet via de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:31:
[...]

Ik heb zelf de 6-cel batterij, ik heb de laptop op 3 dvd hoesjes staan, zodat hij omhoog staat. maar als ik de reacties zo lees, dan is het eigenlijk een heel geschikte cooler. Zou je misschien een keer willen proberen met de xps laptop op deze cooler? en merk je ook echt verschil als je hem wel en niet heb aanstaan?
Ik zou het graag een keer uitproberen, echter zou ik dan wel graag weten welk progje je dan gebruikt voor temperaturen te meten? Speedfan en dergelijke ken ik wel, maar ik wil dan toch wel een 'geëikte' applicatie zeg maar. Daarnaast heb ik wel een 8400GS in mijn laptop zitten ipv een 8600GT.

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Stiggy schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:45:
[...]

Ja, dat weet ik zeker. Van mijn offerte: "320GB Free Fall Sensor (7200RPM)"

Ik heb gebeld met Dell en mijn order telefonisch geplaatst. Via de Nederlandse Dell site kon ik helemaal geen 7200rpm's meer bestellen. En ik moest toch telefonisch bestellen want ik wou een Engelse Vista ipv een Nederlandse en dat kan niet via de site.
Ook via de Belgische site zijn de 7200rpm schijven niet langer verkrijgbaar. Ik blijf het raar vinden dat sommige onderdelen niet via de website kunnen worden gekozen maar wel via de telefoon of chat.

Iig bedankt voor de bevestiging en de info :)

Verwijderd

Heeft iemand een goed adresje om goede accus vandaan te halen?
Ik zou graag nog een 6cell voor dr bij hebben voor als ik dat uitsteeksel zat ben ofzo

• Stiggy
Hey, hoe zit het nu met die sleeve? In het start-topic staat dat je deze erbij krijgt. Was ik ook vanuit gegaan. Degene die mijn bestelling bij Dell afgehandeld heeft, heeft echter net per e-mail bevestigd dat ik deze er niet bij krijg (volgens haar wordt de sleeve alleen in de VS meegeleverd). |:(
Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Let op:
Voor alles m.b.t. levertijden kun je in dit topic terecht! Let wel: berichten plaatsen met 'het duurt lang!' zal de levertijd niet doen verkorten!