Nog een vraagje: heeft iemand ervaring met deze Bluetooth muis op de M1530? Aangezien we ingebouwd BT hebben wil ik eigenlijk geen losse dongle voor mijn muis, en ik vind deze wel mooi.
Ik volg de XPS M1530 discussie hier al geruime tijd en heb nog niemand zien melding maken van het ontbreken van de sleeve. Mocht deze ontbreken bij jou zou je dus de eerste zijn.Stiggy schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:13:
Hey, hoe zit het nu met die sleeve? In het start-topic staat dat je deze erbij krijgt. Was ik ook vanuit gegaan. Degene die mijn bestelling bij Dell afgehandeld heeft, heeft echter net per e-mail bevestigd dat ik deze er niet bij krijg (volgens haar wordt de sleeve alleen in de VS meegeleverd).
Ik heb gisteren mijn XPS M1530 gekregen en hij zat netjes in een sleeve. Je krijgt er inderdaad niet zo'n mooi mapje bij om al je boekjes in te bewaren. Maar gelukkig wel de sleeve!Stiggy schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:13:
Hey, hoe zit het nu met die sleeve? In het start-topic staat dat je deze erbij krijgt. Was ik ook vanuit gegaan. Degene die mijn bestelling bij Dell afgehandeld heeft, heeft echter net per e-mail bevestigd dat ik deze er niet bij krijg (volgens haar wordt de sleeve alleen in de VS meegeleverd).
Ik heb gisteren besteld en ben nu al door alle bestel-statussen gegaan. Hij is vandaag al naar UPS gegaan voor verzending!
Ik zal hem deze week al hebben dan denk ik, dus ik wacht even af of de sleeve erbij zit.
De Bluetooth muis bestel ik maar los. Tenzij er hele slechte ervaringen mee zijn.
De Bluetooth muis bestel ik maar los. Tenzij er hele slechte ervaringen mee zijn.
Ik gebruikte hier altijd VLC om video's af te spelen, maar sinds ik deze laptop heb niet meer. De reden is dat de video's er wat blurry en blokkerig uitzien vergeleken met andere spelers.
Ik heb al wat gespeeld met de instelling van Video output, tevergeefs. De openGL video output is niet meer blokkerig, maar daar lijkt het beeld niet altijd vloeiend te zijn.
Hebben jullie hier ook last van of een oplossing voor?
Ik heb al wat gespeeld met de instelling van Video output, tevergeefs. De openGL video output is niet meer blokkerig, maar daar lijkt het beeld niet altijd vloeiend te zijn.
To be, or not to be...
Verwijderd
Ik zal ook mijn ervaringen met deze laptop eens posten. Tot zover zeer ontevreden over de service en de laptop.
1ste laptop kreeg ik snel binnen. Tussen bestellen en afleveren zat een week. Dat was dus zeer netjes. Deze laptop had de volgende problemen:
- Slechte harde schijf (Regelmatig uitval en heel veel herrie)
- Krom toetsenbord
- Scherm met backlight bleeding
- Batterij compatibaliteit probleem
Ik heb toen contact met Dell opgenomen of er een monteur langs kon komen om deze problemen te verhelpen. Er werd mij toen gevraagd foto's te maken van de problemen en deze op te sturen. Er werd toen aan de had van de foto's een vervangend systeem besteld.
Het tweede systeem kreeg ik wederom erg snel binnen (binnen 2 weken).
Ik voelde de bui natuurlijk al hangen en inderdaad ook deze laptop had problemen:
- Enorme last van backlight bleeding en een samsung scherm
Na een tijdje begon het scherm ook kuren te vertonen wat leek op een videokaart probleem (wit werd roze en het hele scherm trilde)
Ik heb toen gekeken of dit probleem zich ook op een extern scherm voordeed en dat was idd het geval. Toch was de monteur overtuigd dat alleen het scherm kapot was terwijl ik al zeker wist dat dit niet het geval zou zijn.
De monteur is toen langsgeweest en heeft het scherm vervangen en dat had inderdaad alleen het backlight probleem opgelost (nog steeds de rare kleuren en het trillende scherm).
Daarnaast had de monteur een aantal dingen beschadigd aan de laptop (touch button plaatje en de frame rondom het scherm).
De vrijdag daarop stond onaangekondigd de dell monteur op de stoep toen ik niet thuis was met de laptop (ze zouden eerste bellen). Deze heeft toen de onderdelen achtergelaten die hij zou vervangen.
Gister is de monteur langsgeweet en heeft er een compleet nieuw moederbord en videokaart ingezet en je raad het al, het probleem is nog steeds niet opgelost. De monteur heeft toen afgesproken dat Dell contact met mij zou opnemen voor wederom een nieuwe laptop.
Vandaag zouden ze contact opnemen om een nieuw systeem op te sturen en heb dus nog niets van ze gehoord.
Ik begin er echt genoeg van te krijgen
Ik kan nu natuurlijk mijn geld terug vragen. Dan zit ik 2 weken zonder laptop en moet ik wachten totdat ik het geld terug krijg om bij een andere fabrikant een laptop te bestellen, terwijl ik mijn laptop hard nodig heb.
1ste laptop kreeg ik snel binnen. Tussen bestellen en afleveren zat een week. Dat was dus zeer netjes. Deze laptop had de volgende problemen:
- Slechte harde schijf (Regelmatig uitval en heel veel herrie)
- Krom toetsenbord
- Scherm met backlight bleeding
- Batterij compatibaliteit probleem
Ik heb toen contact met Dell opgenomen of er een monteur langs kon komen om deze problemen te verhelpen. Er werd mij toen gevraagd foto's te maken van de problemen en deze op te sturen. Er werd toen aan de had van de foto's een vervangend systeem besteld.
Het tweede systeem kreeg ik wederom erg snel binnen (binnen 2 weken).
Ik voelde de bui natuurlijk al hangen en inderdaad ook deze laptop had problemen:
- Enorme last van backlight bleeding en een samsung scherm
Na een tijdje begon het scherm ook kuren te vertonen wat leek op een videokaart probleem (wit werd roze en het hele scherm trilde)
Ik heb toen gekeken of dit probleem zich ook op een extern scherm voordeed en dat was idd het geval. Toch was de monteur overtuigd dat alleen het scherm kapot was terwijl ik al zeker wist dat dit niet het geval zou zijn.
De monteur is toen langsgeweest en heeft het scherm vervangen en dat had inderdaad alleen het backlight probleem opgelost (nog steeds de rare kleuren en het trillende scherm).
Daarnaast had de monteur een aantal dingen beschadigd aan de laptop (touch button plaatje en de frame rondom het scherm).
De vrijdag daarop stond onaangekondigd de dell monteur op de stoep toen ik niet thuis was met de laptop (ze zouden eerste bellen). Deze heeft toen de onderdelen achtergelaten die hij zou vervangen.
Gister is de monteur langsgeweet en heeft er een compleet nieuw moederbord en videokaart ingezet en je raad het al, het probleem is nog steeds niet opgelost. De monteur heeft toen afgesproken dat Dell contact met mij zou opnemen voor wederom een nieuwe laptop.
Vandaag zouden ze contact opnemen om een nieuw systeem op te sturen en heb dus nog niets van ze gehoord.
Ik begin er echt genoeg van te krijgen
Ik kan nu natuurlijk mijn geld terug vragen. Dan zit ik 2 weken zonder laptop en moet ik wachten totdat ik het geld terug krijg om bij een andere fabrikant een laptop te bestellen, terwijl ik mijn laptop hard nodig heb.
Mocht je die uitsteeksel echt zo irritant vinden, ik wil wel graag mijn 6-cell tegen die uitsteekselende 9-cell ruilenVerwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 01:55:
Heeft iemand een goed adresje om goede accus vandaan te halen?
Ik zou graag nog een 6cell voor dr bij hebben voor als ik dat uitsteeksel zat ben ofzo
Als je nu denkt van, ja die accu is helemaal verrot, nee dat is hij niet, hij is nog maar 2,5 maanden oud
Verwijderd
Valt backlight bleeding onder de garantie? Want mijn samsung scherm kent geen zwart
alleen donker grijs
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 00:32 ]
Ik heb geen ervaring met die Bluetooth-muis maar aangezien het een Dell muis is zal 'ie toch zeker wel samenwerken met je Dell laptop?Stiggy schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:16:
Nog een vraagje: heeft iemand ervaring met deze Bluetooth muis op de M1530? Aangezien we ingebouwd BT hebben wil ik eigenlijk geen losse dongle voor mijn muis, en ik vind deze wel mooi.
Ik heb een Logitech V470 bluetooth muis en die werkt zonder problemen met de XPS M1530, zowel onder Windows Vista als onder Ubuntu.
De M1530 stond niet bij het lijstje compatible systemen van die Dell bluetooth muis. Volgens een Dell representative moet het echter wel werken.
Maar mijn XPS'je komt morgen al en de levertijd op die Dell muis is ong. 3 weken. En ik lees hier en daar in fora toch wel wat negatieve verhalen over bluetooth muizen (vooral lag tijdens gamen). Ik ben dus toch maar voor een Logitech VX nano gegaan. Die heeft een heel klein ontvangertje. Straks ff ophalen.
Maar mijn XPS'je komt morgen al en de levertijd op die Dell muis is ong. 3 weken. En ik lees hier en daar in fora toch wel wat negatieve verhalen over bluetooth muizen (vooral lag tijdens gamen). Ik ben dus toch maar voor een Logitech VX nano gegaan. Die heeft een heel klein ontvangertje. Straks ff ophalen.
Verwijderd
Hallo, ik heb dit probleem ook. Alle kleuren worden prachtig weergeven, maar zwart (scène in het donker) is dan heel blokkerig. Heb het uiteindelijk gelaten voor wat het is, geen enkele andere speler of codex heeft het probleem opgelost ...Ansenyi schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:48:
Ik gebruikte hier altijd VLC om video's af te spelen, maar sinds ik deze laptop heb niet meer. De reden is dat de video's er wat blurry en blokkerig uitzien vergeleken met andere spelers.
Overigens over de muis, ik heb de versie met draad en die werkt perfect!
Alleen:
Alleen:
is nogal jammerlijkGebruikelijke verzending in: + 3 weken
[ Voor 37% gewijzigd door alex3305 op 18-09-2008 14:46 ]
Nu de XPS m1530 een week in mijn bezit. Prima laptop en prima prestaties. Ook op de accu (9 cells) houd hij het wel enige tijd uit max is tot nu toe 6,5 uur.
Wel heb ik vandaag 1x een bluescreen gehad. Alles liep vast en deed een reboot. Iemand hier vaker last van?
mbt het geluid van de HD vind ik meevallen niet direct storend.
Wel heb ik vandaag 1x een bluescreen gehad. Alles liep vast en deed een reboot. Iemand hier vaker last van?
mbt het geluid van de HD vind ik meevallen niet direct storend.
...
Ik heb al een aantal keren een bluescreen gehad, maar nooit echt series een probleem ermee gehad
Verwijderd
Weet iemand waar je kan zie welke laptops dell gaat uitbrengen en hoeveel ze dan kosten. Want ik moet over een jaar naar de hogeschool en dan wil ik graag een goede laptop hebben die behoorlijk wat power onder de motorkap heeft. Dit is nodig omdat ik hem niet alleen ga gebruiken voor een beetje word.
Of kent iemand een ander merk waar je voor onder de 1000 euro een lekkere laptop in elkaar kan laten zetten. Ik wil liever niet een kant en klare omdat die meestal niet overall snel zijn maar met 1 of 2 onderdelen.
Of kent iemand een ander merk waar je voor onder de 1000 euro een lekkere laptop in elkaar kan laten zetten. Ik wil liever niet een kant en klare omdat die meestal niet overall snel zijn maar met 1 of 2 onderdelen.
Voor 1000 euro kan je een behoorlijk goede XPS in elkaar zetten bij Dell. Een advies: Bestel tijdig, het kan namelijk even duren..Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:19:
Weet iemand waar je kan zie welke laptops dell gaat uitbrengen en hoeveel ze dan kosten. Want ik moet over een jaar naar de hogeschool en dan wil ik graag een goede laptop hebben die behoorlijk wat power onder de motorkap heeft. Dit is nodig omdat ik hem niet alleen ga gebruiken voor een beetje word.
Verwijderd
Ja ik weet dat ik een goede xps bij dell kan configureren voor 1000 euro maar als er een nieuwe uitkomt zou dat mooi zijn. Vaak is die dan een beetje sneller en een nieuw design zou ook mooi zijn.
nee maar scherm wat dimmen kom je al een heel eind;)
...
als je over 1 jaar pas naar de hogeschool gaat zou ik nog even wachten met de aanschaf. Kijk tegen die tijd naar het aanbod wat er dan is. Nu kunnen we moeilijk zeggen wat er over 1 jaar in een laptop zit en wat de prijzen zullen zijn. Voor €1000 zul je tegen die tijd een leuke laptop kunnen kopen;)Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:19:
...
Ik heb mijn XPS M1530 gisteren ontvangen (met sleeve). Tot nu toe ben ik behoorlijk onder de indruk! Wat een prachtig apparaat!
Hij ziet er erg chique uit. De media knopjes zijn erg cool en de alu bovenkant ook. Het 1680x1050 scherm geeft lekker veel ruimte. Leuke meegelevere software, en het bloathware gehalte valt mee. De hard disk is redelijk stil, alleen de tikjes vallen af en toe op. Tot zo ver: super!
Ik vraag me alleen af of het toetsenbord helemaal recht zit. Eens effe in de 'kromme toetsenborden' reacties duiken hier.
By the weg: dinsdagmiddag om kwart voor 5 besteld, vrijdag in huis. Is dat snel of wat?
Ik vraag me alleen af of het toetsenbord helemaal recht zit. Eens effe in de 'kromme toetsenborden' reacties duiken hier.
By the weg: dinsdagmiddag om kwart voor 5 besteld, vrijdag in huis. Is dat snel of wat?
[ Voor 1% gewijzigd door Stiggy op 21-09-2008 13:37 . Reden: Met sleeve toegevoegd ]
Ik heb mijn Dell XPS M1530 ondertussen al weer een tijdje in huis en ik heb er eigenlijk helemaal niets op aan te merken.
Wat ik mij afvroeg was of het mogelijk was om analoge TV te kunnen kijken op mijn XPS? Ik weet dat er zo'n kaart is die je normaal in je card slot stopt, maar de XPS heeft enkel een expresslot toch?
Wat ik mij afvroeg was of het mogelijk was om analoge TV te kunnen kijken op mijn XPS? Ik weet dat er zo'n kaart is die je normaal in je card slot stopt, maar de XPS heeft enkel een expresslot toch?
Ja, daar moet je dan een express kaart in stoppen.. Of je koopt een analoge tv usbstick..
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
De mediamarkt, verkoopt deze USB sticks wel!adgjm schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 19:07:
Weet iemand waar ik zoiets kan halen?
[ Voor 13% gewijzigd door PSP123 op 20-09-2008 20:57 ]
Hallo,
Ik ben in het bezit van een XPS M 1530 van Dell: Intel Core 2 Duo 2.0GHZ en Nvidea M8600GT 256MB DDR 3. HD 160 GB Samsung 7200 RPM.
Ik draai Vista Home Premium.
In normale stand staat er het volgende:
Op zijn koelst:
IDLE:
CPU: 1995.12MHZ
CPU Temp: 43 C
Core 1: 39C
Core 2: 40C
CPU Voltage: 1.288V
Core 1 Load: 1%
Core 2 Load: 1%
GFX TEMP: 52 C (Videokaart)
[u][i]Vervolgens lopen de temperaturen op naar:
Tot onderste temperaturen loopt het op en dan gaat de FAN aan! (Gebruik Internet) [/i][/u]
CPU Temp: 58 C
Core 1: 55C
Core 2: 57C
GFX TEMP: 63 C (Videokaart)
Is dit een goede temperatuur??
Bij het spellen van COD4 (Call of Duty 4):
CPU Temp: 74 C
Core 1: 76C
Core 2: 72C
Core 1 Load: 100%
Core 2 Load: 64%
GFX TEMP: 71 C (Videokaart)
Is dit niet erg hoog en schadelijk voor mijn laptop??
Ik hoor graag jullie mening hierover!
Ik ben in het bezit van een XPS M 1530 van Dell: Intel Core 2 Duo 2.0GHZ en Nvidea M8600GT 256MB DDR 3. HD 160 GB Samsung 7200 RPM.
Ik draai Vista Home Premium.
In normale stand staat er het volgende:
Op zijn koelst:
IDLE:
[u][i]Vervolgens lopen de temperaturen op naar:
Tot onderste temperaturen loopt het op en dan gaat de FAN aan! (Gebruik Internet) [/i][/u]
CPU Temp: 58 C
Core 1: 55C
Core 2: 57C
GFX TEMP: 63 C (Videokaart)
Is dit een goede temperatuur??
Bij het spellen van COD4 (Call of Duty 4):
CPU Temp: 74 C
Core 1: 76C
Core 2: 72C
Core 1 Load: 100%
Core 2 Load: 64%
GFX TEMP: 71 C (Videokaart)
Is dit niet erg hoog en schadelijk voor mijn laptop??
Ik hoor graag jullie mening hierover!
[ Voor 113% gewijzigd door PSP123 op 22-09-2008 22:15 ]
76 graden is VEELS te hoog voor een C2D. 58 idle is al erg slecht, maar 76 slaat alles. Ik zou even bellen naar Dell, want dit is niet goed (iig mogen C2D desktop modellen niet boven de 60 graden uitkomen.). Videokaart weet ik niet, de 8 serie in desktops mag 120 graden worden, dus ik denk dat het met de graka wel goed zit
.
Waarschijnlijk vanmiddag mijn lader kwijtgeraakt, dus keek ik net ff op de Dell site, kan ik de Dell M1530 helemaal niet kiezen. Wel de M1330 en M1710, maar deze staat er niet tussen. Iemand overigens nog suggestie voor een universele power supply die wat lichter is?
De XPS, koelt bij mij altijd weer terug, hier ging de koeler dus net aan het wordt dus zo:Killzone schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:52:
76 graden is VEELS te hoog voor een C2D. 58 idle is al erg slecht, maar 76 slaat alles. Ik zou even bellen naar Dell, want dit is niet goed (iig mogen C2D desktop modellen niet boven de 60 graden uitkomen.). Videokaart weet ik niet, de 8 serie in desktops mag 120 graden worden, dus ik denk dat het met de graka wel goed zit.
Sorry mijn fout!
In normale stand staat er het volgende op zijn koelst:
Maar bij het spellen van COD4 is alle temp. toch wel erg hoog?
[ Voor 5% gewijzigd door PSP123 op 22-09-2008 22:16 ]
Hoeveel mag de CPU worden max.??Killzone schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:52:
76 graden is VEELS te hoog voor een C2D. 58 idle is al erg slecht, maar 76 slaat alles. Ik zou even bellen naar Dell, want dit is niet goed (iig mogen C2D desktop modellen niet boven de 60 graden uitkomen.). Videokaart weet ik niet, de 8 serie in desktops mag 120 graden worden, dus ik denk dat het met de graka wel goed zit.
Ik heb weleens gehoord dat ze max 90°C kunnen worden en dat je laptop/pc dan uit voorzorgsmaatregelen uitgaat.
Screenshot van Cpuid Hardware Monitor: Tijdes het spellen van COD4:

Misschien kunnen de lezers van dit topic, ook eens kijken of de temperaturen overeen komen met het draaien van intensief programma.
Download File:CPUID hardware Monitor: http://www.cpuid.com/hwmonitor.php
Misschien zit er dan echt wel een temperatuur bug in de XPS M 1530, waar veel mensen het over hebben, vooral op laptop2go.com
Alvast,
Bedankt.

Misschien kunnen de lezers van dit topic, ook eens kijken of de temperaturen overeen komen met het draaien van intensief programma.
Download File:CPUID hardware Monitor: http://www.cpuid.com/hwmonitor.php
Misschien zit er dan echt wel een temperatuur bug in de XPS M 1530, waar veel mensen het over hebben, vooral op laptop2go.com
Alvast,
Bedankt.
Ja, jouw laatste plaatje is wel ongeveer goed, rond die waarden zit ik ook als ik wat actief bezig ga.
"Normaal" hangt de temperatuur van m'n HDD zo tussen de 30 en 40 graden, GPU (de warmste) tussen de 50 en 60, en de CPU's tussen 40 en 50.
Lijkt me verder niet echt een probleem allemaal. 't Is niet koud, maar het kan erger.
"Normaal" hangt de temperatuur van m'n HDD zo tussen de 30 en 40 graden, GPU (de warmste) tussen de 50 en 60, en de CPU's tussen 40 en 50.
Lijkt me verder niet echt een probleem allemaal. 't Is niet koud, maar het kan erger.
[ Voor 15% gewijzigd door Tralapo op 22-09-2008 23:12 ]
@PSP123: Nee met die temperaturen is niets mis hoor, je hoeft je daarover geen zorgen te maken 
In een laptop worden CPU's nu eenmaal wat warmer dan in desktop. Ook de temperatuur voor de GPU is volkomen normaal, zowel in desktops als in laptops.
Wat betreft de desktop C2D modellen heb je overigns wel gelijk, maar die bouwen ze ook niet in laptops
In een laptop worden CPU's nu eenmaal wat warmer dan in desktop. Ook de temperatuur voor de GPU is volkomen normaal, zowel in desktops als in laptops.
Nee voor een laptop CPU zijn die temps vrij normaal hoorKillzone schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:52:
Wat betreft de desktop C2D modellen heb je overigns wel gelijk, maar die bouwen ze ook niet in laptops
[ Voor 63% gewijzigd door ik222 op 23-09-2008 07:41 ]
Verwijderd
Precies ja, die temperaturen zijn doodnormaal, niks mis mee.ik222 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 07:37:
@PSP123: Nee met die temperaturen is niets mis hoor, je hoeft je daarover geen zorgen te maken
[...]
Nee voor een laptop CPU zijn die temps vrij normaal hoor
Verwijderd
heb enkele dagen geleden mijn XPS 1530 besteld, mooie kortingen etc, maar na het lezen van deze topic ben ik serieus aan het overwegen om mn order te cancellen, die problemen met de NVIDIA GeForce Go 8600M GT zinnen mij niet echt...
je leest natuurlijk meer reacties van ontevreden klanten dan van de (hopelijk) meerderheid tevreden klanten, dus ik vraag mij af wat de kans is dat mijn toekomistige laptop 'besmet is'?
weet iemand of ook vandaag nog crappie 8600M GT chips worden gebruikt in het ineenzetten van een nieuwe XPS 1530, of gaat het over een batch probleem, en zijn de slechte chips opgebruikt en heb ik dus niks meer te vrezen?
zijn er gebruikers die in juni, juli of augustus een XPS besteld hebben en die ook overheatingsproblemen hebben?
thnx
je leest natuurlijk meer reacties van ontevreden klanten dan van de (hopelijk) meerderheid tevreden klanten, dus ik vraag mij af wat de kans is dat mijn toekomistige laptop 'besmet is'?
weet iemand of ook vandaag nog crappie 8600M GT chips worden gebruikt in het ineenzetten van een nieuwe XPS 1530, of gaat het over een batch probleem, en zijn de slechte chips opgebruikt en heb ik dus niks meer te vrezen?
zijn er gebruikers die in juni, juli of augustus een XPS besteld hebben en die ook overheatingsproblemen hebben?
thnx
_Dune_ schreef op maandag 15 september 2008 @ 08:09:
[...]
Het lijkt hier op GoT inderdaad mee te vallen, maar wanneer je in andere fora kijkt kom je daadwerkelijk meer reacties tegen. Voornamelijk op de Dell blogsite zie je heel extreme gevallen. Het vervelende is ook dat er inmiddels wel duidelijk is dat er iets aan de hand is, maar hoe groot het probleem is, is niet duidelijk. Dit komt ook voornamelijk doordat zowel Nvidia als de OEM fabrikanten absoluut geen informatie vrijgeven, met betrekking tot welke revisie van de chips het probleem daadwerkelijk speelt. Hierdoor ben je gewoon genoodzaakt er van uit te gaan dat alle Chips het probleem bevatten. De beide XPS M1330 laptopjes die ik begin Juli heb aangeschaft vertonen ook absoluut geen problemen, daarnaast worden ze ook niet zo warm als sommig personen melden in het eigen topic over de XPS M1330.
Ik heb bij de aanschaf 4 jaar garantie bijgekocht, alleen het probleem is dat de laptop gewoon niet meer bedrijfszeker is te noemen, (en ja ik weet dat een defect altijd kan optreden) daarnaast is het zover ik weet geen "next business day waranty", in het geval van dit probleem mag Dell naar mijn idee de klanten wel tegemoed komen door de garantie hier naar te upgraden en niet alleen een jaar te verlengen. Het zou fijn zijn als Dell en Nvidia wat meer informatie vrij zouden geven, want verder vind ik het een super laptopje en ben er erg tevreden over.
Verwijderd
Mijne draait nog steeds perfectVerwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:59:
Als je hier rondleest dan lees je zelfs dat dat GF8600m in de xps zelfs zeer goed is over te clokken zonder enkele tempratuur problemen. Ofwel de kwaliteit van de gebruikte gf8600 chips in de xps is zeer goed te noemen.
Ofwel voor problemen ben ik echt niet bang, want als in de XPS´en zou slechte batch zal zitten dan zou overclokken helemaal onmogelijk moet zijn.
En de 2de, mocht mijn gf8600 naar anderhalf jaar gaar zijn dan krijg ik wel even gratis een splinter nieuwe moederbord in mijn laptop
Ik zal je even uit een droom helpen.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:18:
[...]
Mijne draait nog steeds perfect![]()
Als je hier rondleest dan lees je zelfs dat dat GF8600m in de xps zelfs zeer goed is over te clokken zonder enkele tempratuur problemen. Ofwel de kwaliteit van de gebruikte gf8600 chips in de xps is zeer goed te noemen.
Ofwel voor problemen ben ik echt niet bang, want als in de XPS´en zou slechte batch zal zitten dan zou overclokken helemaal onmogelijk moet zijn.
En de 2de, mocht mijn gf8600 naar anderhalf jaar gaar zijn dan krijg ik wel even gratis een splinter nieuwe moederbord in mijn laptopBeter kan je niet hebben, en na 3 jaar gebruik is mijn laptop toch al afgeschreven, veroudering van laptoppen gaat behoorlijk hard.
Daarnaast, wanneer je GPU dood gaat hoef je geen nieuw moederbord te krijgen, veelal zijn dit refurbished moederborden, met dezelfde mogelijk door een produktie fout getijsterde GPU. Wat als deze GPU nu ook na een anderhalf jaar sterft? Jij vindt 3 jaar voor een laptop voldoende, maar ik kan je zeggen dat de meeste personen dat niet met jou eens zullen zijn. Over het algemeen zijn het namelijk niet de goedkoopste laptops waar deze GPU in zit.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
sinds vandaag heb ik last van het volgende:
Tijdens het werken op de laptop valt soms de usb muis weg. Opnieuw inpluggen opdezelfde usb poort helpt tijdelijke en even later ligt ie er weer uit.
Mijn externe hd van wd (passport) geeft geen problemen en kan ik overal inpluggen en werkt.
Is mijn muis nu aan het f*cken of ... is er dan iets met mijn usb poort aan de hand?
Zijn er mensen die hier ook last van hebben of ben ik echt de enige. Verder werkt de xps goed
Tijdens het werken op de laptop valt soms de usb muis weg. Opnieuw inpluggen opdezelfde usb poort helpt tijdelijke en even later ligt ie er weer uit.
Mijn externe hd van wd (passport) geeft geen problemen en kan ik overal inpluggen en werkt.
Is mijn muis nu aan het f*cken of ... is er dan iets met mijn usb poort aan de hand?
Zijn er mensen die hier ook last van hebben of ben ik echt de enige. Verder werkt de xps goed
...
Ik denk je muis of je Windows installatie. Probeer eens een andere muis.koentjuh1987 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:26:
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Zou het dan toch eindelijk gaan gebeuren....?
nieuws: Dell stapt volledig over op notebooks met led-backlights
nieuws: Dell stapt volledig over op notebooks met led-backlights
Een maandje gelden heb ik mijn m1530 (320GB 7200, 2,4ghz,4gb, WUXGA, 9cell) gekregen en ik ben er super tevreden mee. Het ding werkt niet als een trein maar als een spaceshuttle.
Scherm perfect, geen toestanden met toetsenbord enz.
Heerlijke Notebook muis is de MX5500 van Logitech (bluetooth) je moet hier/ of krijgt hier ook meteen een toetsenbord bij. Muis is lekker ligt, laad op in docking station, gaat op zeer veel oppervlakte zonder problemen en werkt snel.
Omdat ik zo tevreden ben is mijn vader ook van plan een nieuwe te gaan kopen (ja zijne is echt aan vervanging toe)
Hij heeft hem niet alleen per direct nodig dus rond de kerst zou ook goed zijn. De prijs is niet zo'n probleem alleen als je kunt besparen is altid beter natuurlijk.
Wat doet de prijs bij Dell / Laptops meestal rond kerst? is dat een zeer groot verschil of nauwelijks? Worden er dan nog vernieuwingen verwacht of is dit op het moment ok ?
Scherm perfect, geen toestanden met toetsenbord enz.
Heerlijke Notebook muis is de MX5500 van Logitech (bluetooth) je moet hier/ of krijgt hier ook meteen een toetsenbord bij. Muis is lekker ligt, laad op in docking station, gaat op zeer veel oppervlakte zonder problemen en werkt snel.
Omdat ik zo tevreden ben is mijn vader ook van plan een nieuwe te gaan kopen (ja zijne is echt aan vervanging toe)
Hij heeft hem niet alleen per direct nodig dus rond de kerst zou ook goed zijn. De prijs is niet zo'n probleem alleen als je kunt besparen is altid beter natuurlijk.
Wat doet de prijs bij Dell / Laptops meestal rond kerst? is dat een zeer groot verschil of nauwelijks? Worden er dan nog vernieuwingen verwacht of is dit op het moment ok ?
er komen wel nieuwe modellen van de xps (xps studio) wanneer deze precies komen weet ik zo niet.
Het is echter aan jou of je pa zelf om te beslissen wanneer je het koopt. Nu kopen of over een paar maanden zal wel schelen in prijs/specificaties...
Het is echter aan jou of je pa zelf om te beslissen wanneer je het koopt. Nu kopen of over een paar maanden zal wel schelen in prijs/specificaties...
...
Verwijderd
Ik begin me toch een beetje zorgen te maken over de temperatuur in mijn M1530. Na even gamen zitten de CPU en GPU al boven of rond de 90 graden, dat kan toch niet goed zijn?
Jawel, dit klopt wel hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:15:
Ik begin me toch een beetje zorgen te maken over de temperatuur in mijn M1530. Na even gamen zitten de CPU en GPU al boven of rond de 90 graden, dat kan toch niet goed zijn?
Verwijderd
Gelukkig. Al is het wel vervelend dat bij bijvoorbeeld CS:Source en Audiosurf de fps na enkele minuten een tijdje gigantisch naar beneden gaat, om daarna weer normaal te worden (en dit herhaalt zich...). De temperatuur daalt dan ook wel weer iets.
Onzin - 90 graden is ERG hoog. Wanneer ik mijn 8600m GT overclock naar 665-920 wordt de GPU-core max. 80 graden na 1,5 uur gamen. 90 graden is gevaarlijk hoog - zeker als dit op clock-speed gebeurd!
Ik zou meteen contact opnemen met Dell of de vents checken op stof en schoonmakemn (als je de notebook al wat langer hebt).
" Play the violent strings of my symphony "
Dit klinkt alsof de GPU downclocked. Dit doet de GPU wanneer hij te heet wordt - heb ik ook ervaren in mijn OC avonturen. Lijkt mij de verkeerde kant opgaan, zeker niet iets om te negeren!Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:43:
[...]
Gelukkig. Al is het wel vervelend dat bij bijvoorbeeld CS:Source en Audiosurf de fps na enkele minuten een tijdje gigantisch naar beneden gaat, om daarna weer normaal te worden (en dit herhaalt zich...). De temperatuur daalt dan ook wel weer iets.
" Play the violent strings of my symphony "
90 graden voor een GPU hoog???
Mijn 8800GTX wordt met de standaard cooling soms wel warner als dat, komt doordat nvidia de cooler pas vol aan laat slaan rond de 105 graden...
Ook de tjunction max van de T9300 is 100 graden...

Mijn 8800GTX wordt met de standaard cooling soms wel warner als dat, komt doordat nvidia de cooler pas vol aan laat slaan rond de 105 graden...
Ook de tjunction max van de T9300 is 100 graden...
De temperatuur 90 graden is zeker te hoog, ik haal na een uur of 2 gamen max 75-80 graden. Ik zou ook als ik jouw was contact met Dell opnemen. Als de temp te hoog wordt schakelt de laptop wel uit maar ja dan is het misschien al te laat.Symphony-X schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:56:
[...]
Onzin - 90 graden is ERG hoog. Wanneer ik mijn 8600m GT overclock naar 665-920 wordt de GPU-core max. 80 graden na 1,5 uur gamen. 90 graden is gevaarlijk hoog - zeker als dit op clock-speed gebeurd!
Ik zou meteen contact opnemen met Dell of de vents checken op stof en schoonmakemn (als je de notebook al wat langer hebt).
Oké gelukkig, bedankt kan ik weer gerust verder gamen.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:03:
[...]
Precies ja, die temperaturen zijn doodnormaal, niks mis mee.
Ik had even een vraagje, heeft iemand ervaring met zo'n Dell Linux ISO, en dan vooral icm de M1530?
http://linux.dell.com/wiki/index.php/Ubuntu_8.04
Het klinkt wel interessant, maar weet niet of dit nou makkelijker is dan gewoon normaal Ubuntu installeren.
Het klinkt wel interessant, maar weet niet of dit nou makkelijker is dan gewoon normaal Ubuntu installeren.
Verwijderd
Infrarood ?
Weet iemand hoe je infrarood aan praat kan krijgen bij XPS 1530 ? Afstandbediening werkt perfect, maar wat ik mis is infrarood pictrogram in configratiescherm en in apparaatbeheer. Of is de infrarood poort enkel compitaal met bij geleverde afstandbediening ?
Weet iemand hoe je infrarood aan praat kan krijgen bij XPS 1530 ? Afstandbediening werkt perfect, maar wat ik mis is infrarood pictrogram in configratiescherm en in apparaatbeheer. Of is de infrarood poort enkel compitaal met bij geleverde afstandbediening ?
Waarschijnlijk is het een specifieke ontvanger voor de afstandsbediening, zoals dat normaal ook is bij Media Center afstandsbedieningen.
Verwijderd
Ja, ik vermoed dat ook zo is na dat ik gisteren avond nog ben wezen googlen. Jammer, maarja was toch al van plan om nieuwe PDA aan te schaffen.
Overigens kun je voor een paar euro bij DealExtreme al wat moois op de kop tikken qua infrarood
.
Wat ik wel even kwijt wil over mijn laptop is dat ik sinds kort een soort van 'pressure point' in mijn beeldscherm heb zitten. Een vlekje wat net lichter is dan de rest van het beeldscherm. Echter wilde ik vandaag kijken of ik het er wat uit kon poetsen / masseren (zoals je dat wel vaker leest), maar toen ik erop duwde en van achter wat weerstand gaf kwamen er allemaal strepen over mijn scherm heen! Zowel verticaal en horizontaal afwisselend. Waarschijnlijk zit er dus iets niet helemaal lekker daar!
Binnenkort ga ik zeker de XPS support inschakelen. Moet wel nog even kijken in verband met anti-glare folie wat ik over mijn scherm heb zitten. Dit stukje plakplastic kostte me wel mooi 25 euro en als eventueel mijn scherm vervangen wordt, is dat een dure hobby.
Wat ik wel even kwijt wil over mijn laptop is dat ik sinds kort een soort van 'pressure point' in mijn beeldscherm heb zitten. Een vlekje wat net lichter is dan de rest van het beeldscherm. Echter wilde ik vandaag kijken of ik het er wat uit kon poetsen / masseren (zoals je dat wel vaker leest), maar toen ik erop duwde en van achter wat weerstand gaf kwamen er allemaal strepen over mijn scherm heen! Zowel verticaal en horizontaal afwisselend. Waarschijnlijk zit er dus iets niet helemaal lekker daar!
Binnenkort ga ik zeker de XPS support inschakelen. Moet wel nog even kijken in verband met anti-glare folie wat ik over mijn scherm heb zitten. Dit stukje plakplastic kostte me wel mooi 25 euro en als eventueel mijn scherm vervangen wordt, is dat een dure hobby.
Misschien zegt XPS support wel dat het door die folie komtalex3305 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:51:
Overigens kun je voor een paar euro bij DealExtreme al wat moois op de kop tikken qua infrarood.
Verwijderd
Hoi
Ben sinds begin dit jaar in bezit van een xps 1530 ,ben er tevreden over, maar heb nu een probleem met het scharnier van mijn laptop.
Dit begint wat los te komen,er zit speling op het rechter scharnier.
Is er nog iemand met dit probleem?
Nu wil ik naar dell bellen maar,maar zie dat de xps support is enkel in het “engels” ,aangezien ik geen engels kan is dit wel een probleem voor mij ,dit zou toch in het nederlands moeten kunnen.
Weet er iemand waar ik terecht kan met mijn probleem in het nederlands
Graag jullie ervaring
Alvast bedankt
Ben sinds begin dit jaar in bezit van een xps 1530 ,ben er tevreden over, maar heb nu een probleem met het scharnier van mijn laptop.
Nu wil ik naar dell bellen maar,maar zie dat de xps support is enkel in het “engels” ,aangezien ik geen engels kan is dit wel een probleem voor mij ,dit zou toch in het nederlands moeten kunnen.
Graag jullie ervaring
Alvast bedankt
Eergister avond is mijn laptop er spontaan mee op gehouden.
Eerste symtoom was dat maar 1 USB poort werkte, bij het afsluiten blijf hij op een zwart scherm staan met de ventilator vol uit.
Sinds dien wil hij niet meer aan (led in de power button gaat aan en weer uit zoals normaal) er komt niks op me scherm, er gebeurd helemaal niks. Na het raadplegen van de eigenaarshandleiding het geheugen opnieuw geplaatst (gewisseld tussen banks en met enkele modules geprobeerd).
Als ik FN+Power button indruk gaat mijn numlock led knipperen en mijn Caps lock led blijft constant aan.
Heb de accu een dag er uit gelaten (en van de stroom gehad) ook dit maakt geen verschil.
Zijn er mensen die dit ook gehad hebben of is er misschien iemand die nog een suggestie heeft, ik kan niks vinden en vrees dat mijn moederbord of processor gestorven is
Gerrit Jan
Eerste symtoom was dat maar 1 USB poort werkte, bij het afsluiten blijf hij op een zwart scherm staan met de ventilator vol uit.
Sinds dien wil hij niet meer aan (led in de power button gaat aan en weer uit zoals normaal) er komt niks op me scherm, er gebeurd helemaal niks. Na het raadplegen van de eigenaarshandleiding het geheugen opnieuw geplaatst (gewisseld tussen banks en met enkele modules geprobeerd).
Als ik FN+Power button indruk gaat mijn numlock led knipperen en mijn Caps lock led blijft constant aan.
Heb de accu een dag er uit gelaten (en van de stroom gehad) ook dit maakt geen verschil.
Zijn er mensen die dit ook gehad hebben of is er misschien iemand die nog een suggestie heeft, ik kan niks vinden en vrees dat mijn moederbord of processor gestorven is
Gerrit Jan
misschien dat je via de chat een medewerker kunt spreken die je dan alsnog kan helpen.Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:30:
Hoi
Graag jullie ervaring
Alvast bedankt
...
...
Verwijderd
heb al op de site gekeken,maar voor xps laptop is dit nog niet beschikbaarkoentjuh1987 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:38:
[...]
misschien dat je via de chat een medewerker kunt spreken die je dan alsnog kan helpen.
...
is er geen nr of mailadres waar men je in het nederlands kan helpen,dit is toch wel raar
Xps support is tijdens kantoor uren gewoon in het nederlands beschikbaar hoor. Moet je even in dit topic zoeken, het is al ergens aanbod gekomen
[ Voor 31% gewijzigd door dieselb0y op 01-10-2008 11:23 ]
Als je geen windows wilt draaien is dit wel erg makkelijk. AndersTralapo schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:36:
Ik had even een vraagje, heeft iemand ervaring met zo'n Dell Linux ISO, en dan vooral icm de M1530?
DISCLAIMER: These images are unofficial Dell recovery media and are provided as-is. Do not call Dell Technical support with questions about this image, or software installed by this image, as they will not be able to help you. This image will erase all content on the machine and return it to a factory Ubuntu configuration. If you want to dual boot a system with Windows, you will want to install using a standard Ubuntu 8.04.1 DVD.
Ik heb ook een leuke computer..
Verwijderd
ok alvast bedankt
iemand nog met het zelfde probleem van scharnier?
iemand nog met het zelfde probleem van scharnier?
[ Voor 155% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 11:56 ]
Verwijderd
Iemand ervaring en/of tips voor het inbouwen van een 3g/hdspa kaart ?
(zoals de Dell 5520)
- Kan deze naast de andere miniPci (voor wlan) gezet worden ?
- Is het eventueel een kwestie van gewoon "inprikken" (antenne?) ?
(zoals de Dell 5520)
- Kan deze naast de andere miniPci (voor wlan) gezet worden ?
- Is het eventueel een kwestie van gewoon "inprikken" (antenne?) ?
Nee, geen ervaring met de Dell-specifieke versie van Ubuntu 8.04.Tralapo schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:36:
Ik gebruik gewoon de standaard 64-bit versie Ubuntu 8.04, en alles werkt (met een paar kleine tweaks). Hier is mijn pagina met info: http://jesperdj.pbwiki.com/Ubuntu-on-the-Dell-XPS-M1530
De touchpad werkt met A09 ook nog niet lekker ... is erg traag . heb jij daar al iets voor gevonden of moet daar nog steeds dezelfde tweak voor gebruikt worden?jj71 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:20:
[...]
Nee, geen ervaring met de Dell-specifieke versie van Ubuntu 8.04.
Ik gebruik gewoon de standaard 64-bit versie Ubuntu 8.04, en alles werkt (met een paar kleine tweaks). Hier is mijn pagina met info: http://jesperdj.pbwiki.com/Ubuntu-on-the-Dell-XPS-M1530
Tja en misschien door doodstralen van Marssilmaril8 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:56:
[...]
Misschien zegt XPS support wel dat het door die folie komt

Dankjejj71 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:20:
[...]
Nee, geen ervaring met de Dell-specifieke versie van Ubuntu 8.04.
Had ook al verder gekeken, en neem maar gewoon een echte versie.
Ik zoek voor de M1530 een hoes (sleeve) met schuimbekleding, zodat de laptop nog wat beschermd wordt.
Probleem is, dat de M1530 met 9 cel-accu aan één kant wat dikker is dan normaal voor laptops gebruikelijk.
Ik heb dus nog geen passende hoes gevonden voor een M1530 met 9 cels accu.
Iemand tips?
Probleem is, dat de M1530 met 9 cel-accu aan één kant wat dikker is dan normaal voor laptops gebruikelijk.
Iemand tips?
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
en de hoes die je bij bestelling van je xps hebt gekregen? Gebruik die ook prima sleeveClaude schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:19:
Ik zoek voor de M1530 een hoes (sleeve) met schuimbekleding, zodat de laptop nog wat beschermd wordt.
Iemand tips?
...
bij mij past anders de laptop met 9 cells er prima in hoor...
...
Ik heb sinds vorige week ook mijn XPS M1530 ontvangen met 9-cells batterij en moet zeggen dat de laptop bij toch zonder veel problemen in de sleeve past. Ik moet alleen heel eventjes ertegen duwen zodat die echt onderaan zit en dan gaat de sleeve goed dicht. (batterij zit aan de kant van de opening, mocht dat helpen)Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:25:
in die meegelverde hoes past geen 9cell batterij
Ben ook zeer tevreden van de laptop, zeer mooi scherm (1680x1050 LG), geen problemen met bol toetsenbord of eender welke andere verschijnselen. Heb wel direct vista opnieuw erop gezet zodat alles 'zuiver' is en ik zelf kan kiezen welke software ik erop zet.
Specs M1530:
- Core 2 Duo T9300 2.50GHz
- WSXGA+ (1680x1050) TrueLife scherm
- 4GB geheugen
- 400GB 5400rpm disk
- GeForce Go 8600M GT, 256MB
- DVD-RW
- 9-cells batterij
A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer
Ik heb BIOS versie A09 inmiddels ook al een tijd op mijn M1530 staan maar ik merk niets van een trage touchpad. Ik gebruik nog wel dezelfde tweak (kenel parameter i8042.nomux=1).Tranzy schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:33:
De touchpad werkt met A09 ook nog niet lekker ... is erg traag . heb jij daar al iets voor gevonden of moet daar nog steeds dezelfde tweak voor gebruikt worden?
*edit*: En als je de snelheid van de muispijl instelt met System / Preferences / Mouse?
[ Voor 9% gewijzigd door jj71 op 02-10-2008 11:26 ]
De meegeleverde sleeve heeft geen schuimbekleding voor een beetje extra bescherming. Juist daarnaar was ik op zoek.dsalden schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:14:
[...]
Ik heb sinds vorige week ook mijn XPS M1530 ontvangen met 9-cells batterij en moet zeggen dat de laptop bij toch zonder veel problemen in de sleeve past. Ik moet alleen heel eventjes ertegen duwen zodat die echt onderaan zit en dan gaat de sleeve goed dicht. (batterij zit aan de kant van de opening, mocht dat helpen)
Er zijn genoeg third-party sleeves, maar daarin past dan een laptop tot 3 cm dikte...
Een M1530 met de 9 cells accu zit op 5,5 cm.
tjah dan wordt het lastiger. Sommige sleeves zijn nog beetje rekbaar waardoor er toch de xps met 9 cells in kan. maargoed het komt dan wel straks in zijn jasje te zitten.
Ik gebruik nu nog gewoon de sleeve die bijgeleverd zat bij de laptop. Werkt prima ook met 9-cells
maar wat doe je dan waardoor de bijgeleverde sleeve niet toepasbaar is voor je?
Ik gebruik nu nog gewoon de sleeve die bijgeleverd zat bij de laptop. Werkt prima ook met 9-cells
maar wat doe je dan waardoor de bijgeleverde sleeve niet toepasbaar is voor je?
...
Kijk anders eens naar een 17" of 16.6" sleeve.
Verwijderd
Ik heb ook een 9 cell XPS M1530. Past wel in de sleeve maar zit dan behoorlijk strak, waardoor het toetsenbord het scherm zou kunnen raken (nee, ik heb geen bol toetsenbord). Ik leg voor de zekerheid altijd even dat beschermende schuim over het toetsenbord als ik de sleeve gebruik, dan gaat het prima.
Inderdaad, ik doe precies dezelfde handelingen.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:29:
Ik heb ook een 9 cell XPS M1530. Past wel in de sleeve maar zit dan behoorlijk strak, waardoor het toetsenbord het scherm zou kunnen raken (nee, ik heb geen bol toetsenbord). Ik leg voor de zekerheid altijd even dat beschermende schuim over het toetsenbord als ik de sleeve gebruik, dan gaat het prima.
denk dat wel meer mensen dit zo doen. Je hebt die sleeve en tussenlegger niet voor niks gekregen. Het past ook nog is. Je moet allen zelf creatief zijn.PSP123 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:51:
[...]
Inderdaad, ik doe precies dezelfde handelingen.
BTW de sleeve vind ik degelijk, lekker stevig en makkelijk in gebruik
...
Verschil met A08 en 09 is; dat mijn muis bij 08 alle kanten opschiet en bij 09 hij erg traag zich verplaatst over het scherm. Heb gekeken of het idd met de preferences wat sneller kon. Het gaat wel iets sneller ...maar hang je daarna een normale muis er aan ...dan kan je hem weer niet meer bijhoudenjj71 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:15:
[...]
Ik heb BIOS versie A09 inmiddels ook al een tijd op mijn M1530 staan maar ik merk niets van een trage touchpad. Ik gebruik nog wel dezelfde tweak (kenel parameter i8042.nomux=1).
*edit*: En als je de snelheid van de muispijl instelt met System / Preferences / Mouse?
Bij aflevering zat er een heel dun laagje plastig (schuimachtig) spul tussen je beeldscherm en je keyboard. Dit om je beeldscherm te beschermen neem ik aan. Ik denk dat hij dat er tussen doetalex3305 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:03:
Tussenlegger heb ik er niet bij gekregen.
Klopt! Die 'tussenlegger' gebruik ik altijd wanneer ik mijn laptop vervoer. Ter bescherming om te voorkomen dat ik toetsafdrukken op mijn scherm krijg.Cannotwin schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:00:
[...]
Bij aflevering zat er een heel dun laagje plastig (schuimachtig) spul tussen je beeldscherm en je keyboard. Dit om je beeldscherm te beschermen neem ik aan. Ik denk dat hij dat er tussen doet
[ Voor 19% gewijzigd door Holgersson op 03-10-2008 14:48 ]
Vandaag is de Monteur van Getronics langs geweest, hij heeft mijn (2de al) moederbord vervangen.
Helaas heeft hij daarbij mijn Service tag verkeerd ingevoerd, en de laptop meld mij bij het opstarten dat er een verkeerde adapter in zit (wat niet zo is
) maandag maar weer even bellen met de support afdeling.
Helaas heeft hij daarbij mijn Service tag verkeerd ingevoerd, en de laptop meld mij bij het opstarten dat er een verkeerde adapter in zit (wat niet zo is
Nee dat laagje schuim, wat ik ook al ken van andere laptops, heb ik niet bij mijn laptop gekregen... Vreemd genoeg, ik was overigens wel al verbaasd dat dit niet zo was toen ik de laptop kreeg overigens. Ach ja dan maar ergens een andere scoren denk ik
Dat heb ik nu gedaan.alex3305 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:24:
Kijk anders eens naar een 17" of 16.6" sleeve.
Ik heb de knoop doorgehakt en gisteravond voor twee tientjes bij Bol.com een Belkin sleeve gekocht in de
17" maat.
Zojuist ontvangen en de M1530 met 9 cells accu past er gemakkelijk in.
Hallo,
Ik probeerde vandaag om XP op mijn XPS M1530 te krijgen, maar dit werkt niet.
Ik had al gelezen dat je een SATA driver moest toevoegen aan de installatie, dit heb ik gedaan.
En het gaat helemaal goed, tot het moment dat ik dingen in moet gaan vullen tijdens de installatie.
Hier heb ik geen muis om op dingen te klikken, en ook het toetsenbord werkt niet om dingen te kunnen typen.
Iemand een idee wat ik hier fout doe?
Ik probeerde vandaag om XP op mijn XPS M1530 te krijgen, maar dit werkt niet.
Ik had al gelezen dat je een SATA driver moest toevoegen aan de installatie, dit heb ik gedaan.
En het gaat helemaal goed, tot het moment dat ik dingen in moet gaan vullen tijdens de installatie.
Hier heb ik geen muis om op dingen te klikken, en ook het toetsenbord werkt niet om dingen te kunnen typen.
Iemand een idee wat ik hier fout doe?
Nee, dat is het lulligealex3305 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:01:
Werkt een externe muis ook niet?
Verwijderd
heb sinds kort een XPS m1530 . Helaas na korte tijd al hardeschijf moeten vervangen. De meegeleverde harddisk tikte de hele tijd en werd erg heet. Via een overnight delivery heb ik van Dell een nieuwe harddisk gekregen en ingebouwd.
Nu doet zich het probleem voor dat ik de mediabuttons niet kan configureren. Heb werkelijk geen idee hoe ik dat voor me kaar krijg. Wie kan me daarmee helpen?
Dell XPS m1530 Vista Home
Nu doet zich het probleem voor dat ik de mediabuttons niet kan configureren. Heb werkelijk geen idee hoe ik dat voor me kaar krijg. Wie kan me daarmee helpen?
Neem eens een kijkje naar de tools op de bijgeleverde DVD/CD (?). Daar ik niet in het bezit ben van een XPS laptop kan ik het niet met zekerheid zeggen maar ik vermoed toch dat je 1 van die tooltjes moet installeren om die buttons te kunnen configureren.Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:53:
heb sinds kort een XPS m1530 . Helaas na korte tijd al hardeschijf moeten vervangen. De meegeleverde harddisk tikte de hele tijd en werd erg heet. Via een overnight delivery heb ik van Dell een nieuwe harddisk gekregen en ingebouwd.
De Vista DVD die je bij je laptop hebt gekregen is namelijk een kale Vista. Bij een herinstallatie moet je dus zelf nog alle drivers, tools en bloatware naar wens installeren.
Als een externe muis en tobo niet werkt zou ik toch een andere XP CD/DVD proberen. Hier heb ik echter XP geïnstalleerd met zo'n compatibiliteitmode (AHCI oid) en dat werkte perfect!
Hiervoor moet je de Dell Quickset installeren. Overigens was dit ook (volgens mij) in dit topic nog zelfs te vinden, zoniet achterin het vorige deeltje zeker nog wel!Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:53:
Verwijderd
Om de laptop op een gewone tv (breedbeeld,analoog) aan te sluiten, moet ik dan perse dit setje bestellen?
http://accessories.euro.d...s&cs=nldhs1&sku=470-10380

of weet iemand welke kabel ik bv bij de mediamarkt zou uit het rek kan halen?

Je hebt een S-Video naar SCART nodig, lijkt mij, Hou er rekening mee dat je dus geen audio er uit gaat krijgen, voor zover ik weet gaat er over de S-video plug namelijk geen geluid.Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:00:
Om de laptop op een gewone tv (breedbeeld,analoog) aan te sluiten, moet ik dan perse dit setje bestellen?
[afbeelding]
Geluid gaat je denk ik alleen lukken als je de boel via HDMI aansluit.
Dit klopt niet helemaal.vanaalten schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 18:10:
[...]
Je hebt een S-Video naar SCART nodig, lijkt mij, Hou er rekening mee dat je dus geen audio er uit gaat krijgen, voor zover ik weet gaat er over de S-video plug namelijk geen geluid.
Geluid gaat je denk ik alleen lukken als je de boel via HDMI aansluit.
Er zijn verschillende opties:
- S-Video naar Component, dit geeft niet al te goed beeld en mits je televisie niet anders ondersteund is dit niet aan te raden.
- S-Video naar S-Video, dit geeft over het algemeen het beste beeld omdat S-video wordt uitgestuurd.
- HDMI naar HDMI of DVI (en eventueel naar VGA), dit is een digitaal signaal en dus het beste! Met HDMI - HDMI zit er ook meteen geluid bij.
Verwijderd
Ik heb een probleem met me service tag als ik kijk naar me garantie status staat er
Dell Precision WorkStation T3400 met 3 jaar Prosupport. De aankoopdatum enzo kloppen allemaal wel
Zou ik hierover moeten bellen of maakt dit niet uit? En kan ik ook nederlandse support krijgen want dat vind ik
wat makkelijker. vorige keer dat ik support belde kreeg ik een zwaar londons accent aan de lijn
en nou ben ik best goed in engels, die accenten zijn toch vrij onbegrijpbaar.
Dell Precision WorkStation T3400 met 3 jaar Prosupport. De aankoopdatum enzo kloppen allemaal wel
Zou ik hierover moeten bellen of maakt dit niet uit? En kan ik ook nederlandse support krijgen want dat vind ik
wat makkelijker. vorige keer dat ik support belde kreeg ik een zwaar londons accent aan de lijn
en nou ben ik best goed in engels, die accenten zijn toch vrij onbegrijpbaar.
Tussen 9 en 5 zijn er blijkbaar gewoon Nederlanders die achter de telefoon zitten bij de supportdesk. Echter zou ik toch even bellen met Dell met betrekking tot je servicetag, dit is namelijk niet goed volgens mij. Alhoewel 3 jaar pro support wel lekker klinkt
Let op:
Voor alles m.b.t. levertijden kun je in dit topic terecht! Let wel: berichten plaatsen met 'het duurt lang!' zal de levertijd niet doen verkorten!
Voor alles m.b.t. levertijden kun je in dit topic terecht! Let wel: berichten plaatsen met 'het duurt lang!' zal de levertijd niet doen verkorten!