Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Verwijderd
Ik heb mijn m1530 inmiddels al bijna 7 maanden en hij bevalt me nog prima!
Maar ik zit met een probleem..
Op de plaatsen waar je normaal je handpalmen hebt zitten als je aan het typen bent
is de kleur van het aluminium weg!
Ik heb 1 jaar garantie op dit ding en vroeg me af of zoiets ook daaronder valt..
Je zou denken van wel toch, hij kostte niet voor niets €1300,- en er staat ook geen made in china op of whatever
Dit probleem heb ik tevens al een aantal maanden, eerst dacht ik hmm naja t zal wel, maar met de tijd mee is het steeds lelijker geworden..

Meer mensen met dit probleem? zoja; wat heb je hieraan gedaan?
Als ik morgen tijd heb zal ik Dell eens bellen..
Check trouwens de foto, dan snap je precies wat ik bedoel.

Groetjes!
(ow en ik ben mijn oude account gegevens kwijt, stom stom

Is dat niet meer dat bijv. zweet e.d. in het alu getrokken is? Kortom een vorm van corrosieVerwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:36:
...
Op de plaatsen waar je normaal je handpalmen hebt zitten als je aan het typen bent
...
Dit probleem heb ik tevens al een aantal maanden, eerst dacht ik hmm naja t zal wel, maar met de tijd mee is het steeds lelijker geworden..![]()
...
Al een vochtig doekje geprobeerd? Bij mij slaat dat na intensief gebruik ook weleens wat wit uit maar dat is zo weg te vegen.Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:36:
Verwijderd
Het probleem is dat ik hem niet eens zo heel vaak gebruik.. max. 3 uur per dag?
vochtig doekje werkt voor ongeveer 30 seconden, en dan zie je dat witte weer..
Verwijderd
In een van de vorige delen was ook iemand die ditzelfde probleem had. Even contact met Dell opnemen hierover.Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:36:
Hallo beste mensen,
Ik heb mijn m1530 inmiddels al bijna 7 maanden en hij bevalt me nog prima!
Ik heb 1 jaar garantie op dit ding en vroeg me af of zoiets ook daaronder valt..
Je zou denken van wel toch, hij kostte niet voor niets €1300,- en er staat ook geen made in china op of whatever![]()
Dit probleem heb ik tevens al een aantal maanden, eerst dacht ik hmm naja t zal wel, maar met de tijd mee is het steeds lelijker geworden..![]()
Check trouwens de foto, dan snap je precies wat ik bedoel.
[afbeelding]
Groetjes!
(ow en ik ben mijn oude account gegevens kwijt, stom stom)
Verwijderd
gewoon bellen en hopen dat je geluk hbt.
Ik zou je toetsenbord eens nakijken...Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:54:
klopt, diegene kreeg een nieuwe laag aluminium, maar wel met de mededeling dat dell di iet altijd doet, want dit is geen tehcniche fout (hoewel het alu gewo net goed is)
gewoon bellen en hopen dat je geluk hbt.
Echter wel complimenten voor de service van Dell, garantie binnen één werkdag en dan nog thuis komen maken, tja dat is wel beter dan opsturen en twee weken kwijt zijn.
Jij wilt dan ook niet weten wat jij betaald hebt voor de "Next Business Day onsite support". Het erge is nog dat het waarschijnlijk ook nog eens "mits onderdelen op voorraad zijn" garantie is. Die ervaring heb ik namelijk met dergelijke constructies. (niet specifiek bij Dell)alex3305 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:35:
De monteur van Dell is net weg. Gister een half uur aan de telefoon gehangen en inmiddels heb ik een nieuw scherm gekregen. Wel weer zo'n @&$@ glans scherm, maargoed wilde we folie eroverheen plakken. Dezelfde die ik ook eerder heb gebruikt, werkt het deze keer wat minder. We hadden het laagje folie namelijk al los gehad om het over het losse scherm heen te plakken (toen deze nog niet in de laptop zat) echter paste dit totaal niet. Dus nu zit er vuil en dergelijke onder![]()
echt jammer...
Echter wel complimenten voor de service van Dell, garantie binnen één werkdag en dan nog thuis komen maken, tja dat is wel beter dan opsturen en twee weken kwijt zijn.
In iedergeval sper dat ze bij jouw dit zosnel afgehandeld hebben.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
Ik heb contact gehad met de xps support in NL (wow, de service is 10x beter dan de UK helpdesk)
Volgens Melvin Rulloda valt dit probleem niet onder de garantie.
Maar omdat mijn xps pas een half jaartje oud is, maken ze een uitzondering ^,^
Volgende week komt er een monteur en die vervangt het hele bovenstuk van me xps.
Dus incl. mousepad enz.
Top hoor!
ik heb mijn m1530 nu een kleine week en heb een vraag. Zijn er mensen die ook ervaren dat zij af en toe dubbele toetsaanslagen hebben? Dus dat bij 1x indrukken 2 letters verschijnen? Het probleem lijkt zich voornamelijk aan de rechterkant van het toetsenbord voor te doen.
Iemand vergelijkbare problemen gehad en opgelost
BTW: mijn toetsenbord staat niet bol ofzo.
Verwijderd
Ik heb een XPS M1530
T7250
1280 x 800
160 gb 7200 rpm
2,5 gb werkgeheugen
8600 GT
en alle extra's die ik erbij kreeg.
ik heb hem vanaf eind december.
nou wil ik het eigenlijk verkopen (alleen tegen een redelijke bod).
is 650 euro een goede prijs?
[ Voor 16% gewijzigd door Terror op 11-10-2008 17:33 ]
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Verwijderd
Ik dacht eerst dat het aan mijn instelling voor het aantal dpi voor de lettergrootte lag, maar nadat ik dit gewijzigd had naar de orginele waarde, bleef het probleem hetzelfde.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of weten waar dit aan ligt ?
Ach ja, het werkt in ieder geval weer, daar ben ik gelukkiger mee. Ach ja, nieuwe folie bestellen dan maar, maar toch nog even ViewGuard mailen of ze me niet tegemoet kunnen komen eventueel._Dune_ schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:47:
[...]
Jij wilt dan ook niet weten wat jij betaald hebt voor de "Next Business Day onsite support". Het erge is nog dat het waarschijnlijk ook nog eens "mits onderdelen op voorraad zijn" garantie is. Die ervaring heb ik namelijk met dergelijke constructies. (niet specifiek bij Dell)
In iedergeval sper dat ze bij jouw dit zosnel afgehandeld hebben.
Overigens na de installatie van mijn nieuwe scherm doet mijn 3D raar. UT draait veelstesnel... Toch even een nieuwe driver installeren daarvoor en anders maar weer Windows, pfft. Wel heb ik al in apparaatbeheer mijn scherm verwijderd ivm eventuele compatibiliteitsproblemen. Ach ja.. fijn computers
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Heeft dit niet iets met dual core te maken? Ligt mij in ieder geval iets van bij. Google daar eens op. Alhoewel waarom dat opeens op zou treden na het installeren van een nieuw scherm kan ik dan ook niet verklaren...alex3305 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:01:
Overigens na de installatie van mijn nieuwe scherm doet mijn 3D raar. UT draait veelstesnel... Toch even een nieuwe driver installeren daarvoor en anders maar weer Windows, pfft. Wel heb ik al in apparaatbeheer mijn scherm verwijderd ivm eventuele compatibiliteitsproblemen. Ach ja.. fijn computers
[ Voor 23% gewijzigd door boaty op 13-10-2008 19:47 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Verwijderd
Base
Intel® Core™2 Duo Processor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
Geheugen
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord
VS/Internationaal - Intern toetsenbord (QWERTY)
Grafische kaart
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen
Harde schijf
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
Besturingssysteem
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Dutch
Modem
Geen modem
Optische stations
Vast 8x DVD+/-RW-station met dunne laadsleuf, inclusief software
Draadloze connectiviteit
Intel® Wireless-N-minikaart van de volgende generatie
Verzendingsdocumenten
Nederlandstalige documentatie met Europese stroomkabel - 3-pins
Gedis-pakketreferentie
N10X5303
Microsoft-software
Microsoft® Works 9.0 /Nederlands - (bevat geen Microsoft® Word)
Standaardondersteuning
1 jaar Premium XPS-garantiesupport - Voorrang bij telefonisch contact en on-site support
Ondersteuningsdiensten
1 jaar Premium XPS-garantiesupport - Voorrang bij telefonisch contact en onsite support
Beveiligingssoftware
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
Voeding
90 W-wisselstroomadapter - 3-pins
Bluetooth
Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data rate - Eur
Bestelgegevens
Inspiron-bestelling - Nederland
Primaire Batterij
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
Draagtassen
Geen draagtas
Biometric Identification
Biometrische vingerafdruklezer met ZWART accent
Systeemmedia
DVD met hulpbronnen - diagnosemiddelen en drivers
Keuze uit kleuren
2,0 megapixel camera & Tuxedo Black voor CCFL-beeldscherm
Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support
Tv-tuners
Dell™-reisafstandsbediening
Bestelling via internet bij Dell
Bestelling via internet bij Dell
LCD-scherm
15,4-inch Widescreen™ WXGA (1.280 x 800) TFT-scherm (220 nit) met TrueLife™
Normaliter heeft het inderdaad iets te maken met Powermizer van Nvidia of de energy saving van Intel / AMD, echter als ik deze op maximaal zet (Altijd aan in energiebeheer en in het Nvidia controlpanel de Powermizer uitschakel) dan heb ik er nog steeds last van. Daarom vermoed ik een driverprobleem.boaty schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:46:
[...]
Heeft dit niet iets met dual core te maken? Ligt mij in ieder geval iets van bij. Google daar eens op. Alhoewel waarom dat opeens op zou treden na het installeren van een nieuw scherm kan ik dan ook niet verklaren...
Ik heb ook wel eens iets over AMD Dual Core Optimizer gelezen die ook dergelijke problemen op zou lossen zelfs voor een Intel systeem, of het instellen van de affiniteit van het proces op een core.alex3305 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:30:
[...]
Normaliter heeft het inderdaad iets te maken met Powermizer van Nvidia of de energy saving van Intel / AMD, echter als ik deze op maximaal zet (Altijd aan in energiebeheer en in het Nvidia controlpanel de Powermizer uitschakel) dan heb ik er nog steeds last van. Daarom vermoed ik een driverprobleem.
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Als ik op het icoon klik, gaat het scherm op zwart, fans blijven nog even doordraaien en gaan dan ook uit, maar m'n laptop blijft aan. De lampjes van WiFi en numlock blijven branden en af en toe hoor ik ook wat HD geratel.
Ik kan verder niks meer met het systeem, ik moet hem uitschakelen door de powerbutton ingedrukt te houden.
Het gekke is dat het geheel willekeurig voorkomt. De ene keer wel en de andere keer niet. Het aantal programma's dat nog draait op het moment dat ik in slaapstand wil, maakt ook niet uit, soms wil het wel, soms niet.
Verwijderd
jaVerwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:07:
Kan ik hier een beetje mee gamen ??
heel veel nutteloze specs...
Verwijderd
MediaDirect werkt wel vanuit Windows maar wanneer ik het via de bootknop wil openen gaat het goed tot het introductiescherm. Daarna krijg ik een blauw scherm met een memory dump en error.
Voor zover ik kan herinneren was dit zo al bij de eerste maal ik de laptop opstartte. Aan de partities en dergelijke ligt het dan volgens mij ook niet. Kan ik hier iets aan herstellen? De meegeleverde MediaDirect CD meldde wel dat hij het succesvol opnieuw had afgerond maar helaas zonder vooruitgang. De fout bleef.
Er zou een repair tool bestaan van Dell voor MediaDirect maar ik kan het echt niet vinden. Ofwel kijk ik helemaal mis...
Any help?
Verwijderd
Hij werkt alleen als ik er echt had op druk heel irritant met de andere toetsen heb ik hier geen last van.
Zou dit een software probleem zijn of moet ik dell me toetsenbord laten vervangen.
Het begint iig enorm irritant te worden!!
Gezien je dat probleem enkel hebt met de a-toets zal het wel aan de hardware liggen. Dat wordt dus contact opnemen met Dell.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:06:
Ik heb een probleem met mijn toetsen bord als ik blind tiep werkt de a knop vaak niet.
Hij werkt alleen als ik er echt had op druk heel irritant met de andere toetsen heb ik hier geen last van.
Zou dit een software probleem zijn of moet ik dell me toetsenbord laten vervangen.
Het begint iig enorm irritant te worden!!
Als tweaker wordt je geacht dat zelf wel te kunnen beoordelen. Ga op Internet maar zoeken naar performance tests van bijv. de videokaart en de processor m.b.t. games.Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:07:
Kan ik hier een beetje mee gamen ??
marc68
Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met memory problemen en Dell? Kan ik verwacthen dat Dell mij morgen na telefonisch contact nieuwe bankjes toesturen? Of wordt dit een langdurige kwestie?
Systeem is overigens 2 weken oud.
[ Voor 4% gewijzigd door nika op 19-10-2008 21:51 ]
aangezien je systeem pas 2 weken oud is kun je er zeker van uit gaan dat dell je zal helpen. Leg het probleem voor aan een medewerker en hooraan welke oplossing er voor wordt gesteld. Aangezien je al diverse tests hebt uitgevoerd waaruit blijkt dat je geheugen het probleem is zou het kunnen dat dell alleen nieuw geheugen toestuurd of zelf er een blik op wagen...nika schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:50:
Sinds een dag of drie had mijn M1530 vreemde crashes BSOD e.d. Toch maar eens de DELL Diagnostic utility gerund. Wat blijkt...alle memorytests falenOp een bepaald adres is er een integriteitsprobleem. Ook memtest 86+ vindt het probleem.
Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met memory problemen en Dell? Kan ik verwacthen dat Dell mij morgen na telefonisch contact nieuwe bankjes toesturen? Of wordt dit een langdurige kwestie?
...
Het zal niet aan het OS liggen (heb er XP-pro op gezet) aangezien het ook al tijdens het opstarten van de BIOS is voorgekomen. Gebeurt ongeveer een a twee keer per week.
Ik heb onlangs de Dell utilitydisk er op losgelaten en iets van 30 uur volledige zelftesten laten doen - zonder fouten. Ook nog zo'n 30 uur memtest86+ laten draaien, ook geen fouten.
Hoe kan ik hier het beste mee verder gaan? Ik zit nog ruim in de garantieperiode, maar Dell hierover bellen/mailen? Het lastige is dat de foutanalyse-programma's niets vinden en het probleem niet structureel of reproduceerbaar is...
Ik ben erg aan het twijfelen om een m1530 aan te schaffen, maar het enige wat mij hiervan afhoudt op dit moment is het bekende Nvidia probleem.
Ik heb contact gehad met Dell via de chat, maar de operator wist hier niks over en bestreedt het feit dat Dell een jaar extra garantie hierop geeft.
Ze gaf ook aan dat http://direct2dell.com/on...-customers-worldwide.aspx geen officiële Dell site was in eerste instantie, naderhand gold dit alleen voor de VS, terwijl er toch duidelijk worldwide staat.
Nu heb ik eens op haar naam gezocht hier en gevonden dat ze niet echt op de hoogte is (het was de bekende Pascale B.)
nu vraag ik me het volgende af : speelt dit nog steeds, of is de batch die op dit moment gebruikt wordt hiervan "genezen"
Verwijderd
Gewoon bellen sturen ze zsm iemand langs, vandaag heb ik ook mannetje van getronics om 10uur op de stoepnika schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:50:
Sinds een dag of drie had mijn M1530 vreemde crashes BSOD e.d. Toch maar eens de DELL Diagnostic utility gerund. Wat blijkt...alle memorytests falenOp een bepaald adres is er een integriteitsprobleem. Ook memtest 86+ vindt het probleem.
om me toetsenbord die wat problemen vertoonde te vervangen.
Het lijkt mij wel dat het probleem genezen is, sowieso denk ik niet dat ze zo stom zijn bij nvidiaXgar schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:12:
Hallo allemaal,
Ik ben erg aan het twijfelen om een m1530 aan te schaffen, maar het enige wat mij hiervan afhoudt op dit moment is het bekende Nvidia probleem.
Ik heb contact gehad met Dell via de chat, maar de operator wist hier niks over en bestreedt het feit dat Dell een jaar extra garantie hierop geeft.
Ze gaf ook aan dat http://direct2dell.com/on...-customers-worldwide.aspx geen officiële Dell site was in eerste instantie, naderhand gold dit alleen voor de VS, terwijl er toch duidelijk worldwide staat.
Nu heb ik eens op haar naam gezocht hier en gevonden dat ze niet echt op de hoogte is (het was de bekende Pascale B.)
nu vraag ik me het volgende af : speelt dit nog steeds, of is de batch die op dit moment gebruikt wordt hiervan "genezen"
om een ontwerp te maken dat defect is. Maar dat het gewoon om een productie fout gaat
Xgar schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:12:
Hallo allemaal,
Zover bekend beslaat dit probleem bij alle G84 en G86 chips (8400 en 8600 mobile), daarnaast was op de frontpage afgelopen week te lezen dat ook de 8800 serie (desktop) hierdoor getroffen is. Het betreft een produktie/design fout waarin verkeerde materialen zijn gekozen voor het vervaardigen van de chips. Ik volg dit nu reeds sinds half/eind Juli en tot op heden heb ik nog geen bericht gehoord of gelezen dat dit probleem verholpen zou zijn.Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:38:
[...]
Het lijkt mij wel dat het probleem genezen is, sowieso denk ik niet dat ze zo stom zijn bij nvidia
om een ontwerp te maken dat defect is. Maar dat het gewoon om een productie fout gaat
Overigens is het min of meer toegegeven door Nvidia, maar echt ruchtbaarheid wordt er niet aan gegeven. Waarschijnlijk omdat er dan vanuit consument organisaties op een recall zal worden aangedrongen en dat betekend waarschijnlijk het einde van Nvidia. De enige oplossingen die er nu verstrekt worden zijn BIOS updates die er voor zorgen dat de Fan in de laptop meer zal draaien (en sneller) om de GPU op een constantere temperatuur te houden. (het is geen oververhittings probleem, maar de GPU kan niet tegen warmte schommelingen)
Zelf heb ik begin juli voor mij en mijn vriendin twee XPS M1330 laptopjes gekocht en was helaas te laat op de hoogte van dit probleem, anders waren zij beide retour gegaan voor een total refund. Mijn vriendin heeft nog geen problemen gehad, maar ik zelf kan in logfiles reeds drie foutmeldingen terug vinden welek aangeven dat Windows (Vista) instabiel is geworden door defecte grafische hardware.
Mijn advies zou zijn, zoalng Dell en Nvidia geen duidelijkheid van zaken geven, geen laptops te kopen waarin Nvidia componenten zijn verwerkt.
De fabrikanten die reeds hebben aangegeven met dit probleem te kampen:
- HP
- Dell
- Apple (Macbooks)
Waarbij HP afgelopen week ook waarschuwde over de 8800 serie in hun desktop machines.
Wat betreft Direct2Dell.com, dit is een door Dell geregistreerde website welke onderhouden wordt door Dell medewerkers, dus hoezo niet officieel Dell? Pascale B. heeft het wel vaker bij het verkeerde einde, zoals in dit topic terug gevonden kan worden, daarnaast is de persoon niet erg klant gericht of vriendelijk.
[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 20-10-2008 12:32 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Met andere woorden, ik denk niet dat dit iets is waar je je op dit moment zorgen over hoeft te maken als je een nieuwe Dell laptop met nVidia grafische chip koopt.
Mijn XPS M1530 (gekocht eind april 2008) heeft gelukkig (tot nu toe) geen problemen vertoond.
[ Voor 10% gewijzigd door jj71 op 20-10-2008 13:50 ]
Zojuist heb ik de XPS technical Support in Nederland gebeld, zij zijn weldegelijk op de hoogte en geven inderdaad aan dat desbetreffende laptops/GPU's een grotere uitval ondervinden dan andere typen. Tevens erkent Dell Nederland de 1 jaar extended waranty, wat betekend dat je naast de bijgekochte of standaard garantie nog 1 jaar extra krijgt op eventuele problemen rondom de GPU tot een max. van 5 jaar.
Daarnaast raden zij ten sterkte aan de BIOS updates van juli te installeren.
Negatieve bij effecten zijn:
- meer geluidsproduktie
- meer slijtage van Fan's
- impact op accu duur per sessie en totale levensduur.(zal wel eens waar gering zijn)
Men geeft aan dat lang alle laptops het probleem niet zullen ondervinden, naar mijn eigen idee zal dat afhangen aan hoe men de laptop gebruikt. Wanneer de GPU weinig wordt gebruikt, dus weinig warmte fluctuaties dan zal het probleem zich niet voordoen. Wanneer de GPU wel veelvuldig wordt gebruikt, dus meer warmte fluctuaties zal de kans op valen groter worden.
In iedergeval zeer jammer dat er geen duidelijkheid verschaft wordt en er zo slecht over gecommuniseerd wordt. Misschien ben ik te paranoia, maar ik heb hier wel twee laptops staan die gesamelijk zo'n 2400 euro hebben gekost, wat voor mij en velen en behoorlijk bedrag is. Waarbij ik er vanuit was gegaan een degelijke (XPS-lijn) machine aangeschaft te hebben.
Overigens dit was probleem niet al een (paar) maanden bekend, maar al sinds November 2007, toen is HP hier al mee naar buiten gekomen. Als Nvidia toen goed gereageerd had was er nu niet nogsteeds sprake van probleem GPU's, maar meer dan een half jaar later moeten Dell en Apple (Macbook) constateren dat zij inmiddels ook dezelfde problemen ondervinden. (voor mij voorlopig geen Nvidia produkten meer)
Ik leg de schuld ook niet zozeer bij Dell neer, maar bij Nvidia. Daarnaast vindt ik het wel jammer dat Dell niet de mogelijkheid bied (zoals HP dat doet) de Nvidia GPU te vervangen voor een ATi/AMD vergelijkbare GPU. Begrijp mij niet verkeerd, de XPS lijn zijn zeer mooie en degelijke laptops, alleen er zit een Nvidia bitter randje aan.
[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 20-10-2008 15:04 ]
Denk dat ik hem dan toch ga bestellen, gezien de prijs/prestaties en zeker ook de look. voldoet hij aan mijn wensen.
gezien dat Dell de extended warranty in NL ook ondersteund, heb ik er gelukkig een goed gevoel bij.
Vandaag even met Dell gebeld inzake bovenstaand probleem. Ik was meer dan verbaasd dat de telefoon na precies 1 keer overgaan werd opgenomen. Dit lijkt wel haast echt Premium Support! Mij werd gevraagd zelf even te testen of het idd een memory reepje was of het moederbord (even 1 verwijderen, testen, bij negatief resultaat ook in andere bank testen etc.). Ff gedaan en lijkt idd het geheugen. Morgen even terugbellen en dan wordt binnen 1 werkdag nieuw geheugen geleverd.nika schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:50:
Jammer dat het geheugen kapot is natuurlijk, maar van deze service wordt ik wel vrolijk!
Bedankt voor de reactie overigens!
UPDATE: dag later inderdaad een nieuw bankje thuis via UPS. Tot zover ben ik zeer te spreken over de service van Dell.
[ Voor 6% gewijzigd door nika op 24-10-2008 09:28 ]
... maar heeft dat zin, bij problemen die zich willekeurig ongeveer een maal per week voordoen en die niet door diagnoseprogramma's gevonden worden? Staat die man op de stoep, "laat het probleem maar eens zien!"...Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:38:
[...]
Gewoon bellen sturen ze zsm iemand langs, vandaag heb ik ook mannetje van getronics om 10uur op de stoep
om me toetsenbord die wat problemen vertoonde te vervangen.
(desondanks zal ik binnenkort deze suggestie wel opvolgen, niet geschoten is altijd mis en door blijven gaan met een wekelijks irritatiemoment is ook zo wat...)
Volgens mij valt dat wel mee, mijn oplader werd regelmatig niet herkend door de laptop. Na enig contact met Dell (Premium Support) zou de werknemer me na een aantal dagen terugbellen met de vraag of hij de kuren nog had vertoond (we hadden een BIOS update e.d. even uitgevoerd, uiteraard kwam het toen niet meer voorvanaalten schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:52:
[...]
... maar heeft dat zin, bij problemen die zich willekeurig ongeveer een maal per week voordoen en die niet door diagnoseprogramma's gevonden worden? Staat die man op de stoep, "laat het probleem maar eens zien!"...
(desondanks zal ik binnenkort deze suggestie wel opvolgen, niet geschoten is altijd mis en door blijven gaan met een wekelijks irritatiemoment is ook zo wat...)
Heeft ook een paar dagen later teruggebeld met de vraag of het nu beter was: een hele simpele vorm van klantenbinding en zeker iets waarvoor ik een pluim over heb!
Uiteraard hoefde ik geen monteur langs gestuurd krijgen, maar ze lijken je toch echt op je woord te geloven. Ik neem dan ook aan dat ze niet moeilijk doen met de monteur..
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik gebruik de 175.19 - beste tot nu toe voor mij.jelmervos schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:40:
Welke nvidia drivers gebruiken jullie momenteel en welke zijn snel/stabiel?
" Play the violent strings of my symphony "
een update voor de sigmatel geluidskaart en een update voor de upek fingereader
marc68
Kan iemand dit bevestigen/ ontkrachten?
Verwijderd

Recent Vista opnieuw geïnstalleerd en toen de driver vanaf de CD maar weer eens geprobeerd, en die werkte in één keer perfect, en ook m'n microfoon werkt prima nu.
Ik heb al me laptop aan een ander stopcontact gehangen en een andere geluidskaart in me pc geprobeerd.
Valt dit probleem op te lossen?
Ik ben in het bezit van een Dell XPS M 1530. CPU: Core 2 DUo (2.0GHZ), Videokaart
8600 M GT (256 mb ddr3), 2 GB geheugen en Hd van 160 GB (7200RPM) Ik loop vanaf vandaag tegen het volgende probleem: als ik het spel Pro Evelution Soccer 09 speel, krijg ik tijdens het spelen regelmatig een wazige balk van boven naar beneden door mijn beeld. Die de middenlijn van het voetbalveld vervormd.
Dit was hiervoor in dit spel niet het geval. Ongeveer 3 dagen geleden.
Als ik het spel FIFA 09 speel, gaat alles in het menu van het spel net ietsjes
langzaam als eerst. Tijdens het spelen lijk ik net een frame drop te krijgen het loopt niet vloeiend.
Het loopt even goed en dan stottert het even!
De details en de resolutie staan in fifa 09 allemaal op HIGH, alleen zijn de details van bijvoorbeeld het voetalveld een stuk minder als eerst. Mijn CPU staat tijdens het spelen op 52%, moet toch makkelijk kunnen.
Ik denk dat het misschien aan mijn videokaart ligt, omdat de 84,86,88 series videokaarten van Nvidea materiaal bevatten die slecht tegen temperatuur schommelingen kunnen.
En dus hierdoor kapot kunnen gaan.
Bestaan er programma´s om je videokaart te testen op fouten, zo ja welke ? (Om onderander het VRAM op mijn videokaart te testen)
Ook hoor ik graag jullie mening, denken jullie ook dat het aan de videokaart ligt of aan iets anders.
Ook heb ik de drivers geupdate van mij videokaart alleen leidt dit tot geen kwaliteitsverbetering.
Alvast bedankt, voor je reactie.
[ Voor 28% gewijzigd door boaty op 25-10-2008 19:24 ]
Ik had gisteren voordat ik dit bericht postte het volgende gedaan: Mijn videokaart: gedeinstalleerd en opnieuwKillzone schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 01:49:
Andere drivers van laptopvideo2go proberen? Laatste biosversie geinstalleerd? Wat zijn de temperaturen?
geinstalleerd met oude driver op Rescue dvd vn dell.
Dit leidde tot hetzelfde resultaat, vervolgens deze driver gedeinstalleerd en dan een iets oudere driver geinstalleerd van omstreeks april.
Dit was nog steeds hetzelfde resultaat en vervolgens de nieuwste van 23 Oktober 2008.
Ook geen verandering.
Ik moet wel zeggen, ik had net die middag Far Cry 2 gekocht ik kreeg de melding: update je videokaart driver ik gedaan naar die van 23 oktober. (Stond op de site van Dell)
Ik was dus terug gegaan naar mijn oude zelfde resultaat en fifa 09 nog trager als bij de nieuwste.
Laatste bios versie: A09, temp: bij spelen spel is CPU 55/60, videokaart 65°C
[ Voor 4% gewijzigd door PSP123 op 25-10-2008 20:01 ]
[ Voor 14% gewijzigd door boaty op 25-10-2008 20:17 ]
Hoe zit het met die balk? Resolutie zelf aangepast? Wat is je standaardreolutie van je beeldscherm, en wat is de resolutie waarop je gamed? Wat zegt Riva Tuner als je aan het spelen bent en je monitort de snelheid van je GPU en Mem? Wat zegt 3D Mark 06?
[quote][
Mijn standaard resolutie is: 1280*700, dit is ook zo in het spel dus ik game met 1280*700.
Riva turner en 3D Mark 06, heb ik niet op mijn pc staan, kan ik hier dan iets mee meten?
Ik meet de temperaturen met: Speedfan en CPUID hardware Monitor.
Ik heb nu ook net AtiTool geinstalleerd, op verzoek van een andere poster, maar als ik een test draai dan wordt mijn videokaart na 2 minuten ongeveer 70°C.
Hoort dit zo, ik heb de test na 2 min stop gezet om te kijken of dit zo hoort, anders is ie straks helemaal kapot.
De lijn in het spel vervormen vaak!
3D Mark 06 zou ik eens draaien om objectief te kunnen beoordelen of je PC echt trager geworden is. Van een keertje 70 graden gaat hij echt niet op slag kapot. Je moet uit gaan kijken als hij in de richting van de 80 a 90 graden gaat.De lijn in het spel vervormen vaak!
[ Voor 23% gewijzigd door boaty op 25-10-2008 21:08 ]
Ja, sorry ik bedoel 1280*800, het lukt niet om een screenshot in het spel te maken, ik kan wel vertellen dat fifa 09 eerst echt heel vloeiend draaide. Maar nu stottert. Ik installeer rivaturner om te kijken naar mijn videokaart.boaty schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:06:
Ik neem aan dat je 1280*800 bedoelt. Met Rivatuner kun je realtime de snelheden checken waarop je videokaart draait en aangezien hij telkens even stottert zou het kunnen zijn dat hij telkens even terugklokt. Probeer je probleem eens in een screenshot te laten zien. Want het is niet erg duidelijk wat je bedoelt met:
[...]
3D Mark 06 zou ik eens draaien om objectief te kunnen beoordelen of je PC echt trager geworden is. Van een keertje 70 graden gaat hij echt niet op slag kapot. Je moet uit gaan kijken als hij in de richting van de 80 a 90 graden gaat.
De XPS M 1530, heeft een S-Video uitgang en een VGA ingang en zelfs HDMI.Mudi schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:29:
Ik heb een vraag, heeft de xps M1530 eigenlijk een S-video of VGA ingang. Ik kon het nergens vinden dus vandaar mijn vraag, ik zou graag mijn xbox op kamer willen aansluiten om eventjes een week te kunnen gamen. Is dit mogelijk via de M1530
Ik heb me ook al afgevraagd of je via HDMI kan gamen (Xbox 360) op het beeldscherm van je XPS M 1530, ik denk het echter niet omdat volgens mij het HDMI signaal een uitvoer signaal is. Verberter me als ik fout zit.
80 euro dacht ik zo.
[ Voor 6% gewijzigd door dr. Dude op 26-10-2008 18:02 ]
Ligt eraan wat voor iets je wilt. Je hebt ze ook al van rond de 16 euro. Echter is het wel zo dat er vaak een lag opzit en daardoor gamen niet echt lekker gaat.dr. Dude schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:01:
Maar met een usb-TV ding waar een svideo/rca aansluiting op zit zou het prima gaan.
80 euro dacht ik zo.
Op internet is hier vrij veel informatie over te vinden. Zoek daarnaast ook eens op "VGA Box"
Maar mijn vraagje... krijg je Roxio CD creator er tegenwoordig niet meer bij? Bij mij staat het niet geinstalleerd. Foutje? Ik heb er ook geen cd bijgekregen met Roxio erop. Vaag.. want in de manual wordt er wel op 1 plaats (summier) naar Roxio verwezen.
Echter er zit geen sleeve bij, is dit normaal tegenwoordig. Ik dacht namelijk dat deze standaard meegeleverd werd.
Verwijderd
Hier heb ik ook last van, PES 2009 stottert weer niet, maar FIFA heeft zware lag bij mij. Ik heb zelfs een zalman NC1000 cooler eronder....PSP123 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:52:
[...]
Ja, sorry ik bedoel 1280*800, het lukt niet om een screenshot in het spel te maken, ik kan wel vertellen dat fifa 09 eerst echt heel vloeiend draaide. Maar nu stottert. Ik installeer rivaturner om te kijken naar mijn videokaart.
Volgens mij functioneert de 8600GT helemaal niet zo goed als gedachtt. Alle spellen die bij mij vloeiend draaien draaien ook op een 9200 GS. Alles wat de 9200 GS niet aankan, stottert bij mij ook.
Je schijnt iig niet de enige met het probleem te zijn: Google maar eens...
[ Voor 87% gewijzigd door boaty op 28-10-2008 17:07 ]
Ik heb hem 5 weken terug met sleeve gekregen. Nog wel een discussie met iemand van Dell over gehad, want volgens haar zou hij er niet bij zitten (maar wel dus).Xgar schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:22:
Echter er zit geen sleeve bij, is dit normaal tegenwoordig. Ik dacht namelijk dat deze standaard meegeleverd werd.
Staat er bij jou wel Roxio op? En heb je er een Roxio CD bijgekregen (ik niet).
[ Voor 9% gewijzigd door Stiggy op 28-10-2008 16:54 . Reden: Roxi vraag toegevoegd ]
Imgburn had ik er al opgegooid.Gianni Rombios schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:42:
Roxio gooi ik er altijd direct af. Gebruik liever Imgburn http://www.imgburn.com/. Is gratis.
@Stiggy Roxio heb ik op CD erbij gekregen.
...
Verwijderd
Ik heb van laptopvideo2go de vista: 174.74 draaienboaty schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:52:
Is het mogelijk ook geen driver kwestie? Hmm maar in het geval van PSP123 deed hij het eerst wel goed zei hij, Hoe was dat bij jouw?
Je schijnt iig niet de enige met het probleem te zijn: Google maar eens...
deze doet het best bij mij, ik weet niet of er betere zijn,maar deze is wel heel constant.
Ps welke programma gebruiken jullie om de oude driver weg te gooien?
Ik vind alleen dat ImgBurn een erg slechte user interface heeft: kleine windowtjes die je niet kunt resizen en de UI zit ook niet erg logisch in elkaar. Typisch gemaakt door een programmeur die niet zoveel talent heeft voor het ontwerpen van user interfaces... Ik gebruik InfraRecorder, ook een gratis en open source brandprogramma voor Windows met een veel betere UI dan ImgBurn.Gianni Rombios schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:42:
... Roxio gooi ik er altijd direct af. Gebruik liever Imgburn http://www.imgburn.com/. Is gratis.
Verwijderd
...
De nieuwe HDD is helemaal leeg. Iemand tips hoe ik het beste vista, media direct en de recovery partitie zo makkelijk mogelijk er weer op krijg?
Dat werkt toch niet omdat Media Direct op een hidden partitie staat?t-town schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 12:45:
Een image maken met norton ghost of enige andere vergelijkbare software, en dat later weer op de nieuwe schijf zetten?
Voor backup van mijn systeem gebruik ik zelf Norton Ghost 14 en heb net eventjes gekeken of het mogelijk is. Blijkt dus dat wanneer je een station moet selecteren waarvan een backup gemaakt moet worden je de mogelijkheid hebt om hidden drives weer te geven. Het is dus perfect mogelijk om een backup te maken van alle partities inclusief de mediadirect partitie met Norton Ghost.Stiggy schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 18:26:
[...]
Dat werkt toch niet omdat Media Direct op een hidden partitie staat?
Er zit zelfs een functie in Norton Ghost waarmee je de harde schijf naar een andere schijf kunt kopiëren, maar deze functie heb ik zelf nog nooit gebruikt, dus weet niet in hoeverre deze doet wat je verwacht.
A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer
Verwijderd
Dat tikken kun je gewoon aanpassen hoor, die HDD is echt niet kapot, niks mis mee. Ik heb er zelf een Western Digital HDD inzitten die eerst ook tikte maar nu muisstil is. Lukraak blijven terugsturen heeft dus geen zin, dat kost uiteindelijk alleen maar geld waardoor Dell duurder wordt voor ons allemaal.Stiggy schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:02:
Mmh, de nieuwe HDD was weer een Seagate. Die gaan gebruiken en de hele installatie gaan zitten doen heeft geen zin.Ik heb hem alweer terug gestuurd. Nah ja, zo erg is dat tikken nou ook weer niet.
Mij is het niet gelukt om het tikken weg te krijgen. Ik heb de BIOS aanpassing gedaan (max perf en silent mode geprobeerd) en via Notebook Hardware Control de drive instellingen veranderd. Je blijft hem nog steeds horen. Er zijn op notebookreview heel wat topics over. Wat heeft bij jou gewerkt mferrari?Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:45:
[...]
Dat tikken kun je gewoon aanpassen hoor, die HDD is echt niet kapot, niks mis mee. Ik heb er zelf een Western Digital HDD inzitten die eerst ook tikte maar nu muisstil is. Lukraak blijven terugsturen heeft dus geen zin, dat kost uiteindelijk alleen maar geld waardoor Dell duurder wordt voor ons allemaal.
Dat 'ie niet kapot is snap ik trouwens ook wel. En lukraak terug blijven sturen gaat ook helemaal niet. Ik heb via de XPS service begrepen dat ze per geval 1x een poging mogen doen om een andere op te sturen. Krijg je weer een Seagate Momentus 7200.3 dan heb je pech, krijg je een Fujitsu dan niet.
Nu heeft de HP laptop van m'n vader dezelfde aansluiting als mijn adapter. Ook is het aantal Watt (90) hetzelfde. Weet iemand of het veilig is om tijdelijk deze te gebruiken? Heb liever niet dat ik m'n laptop opblaas
[ Voor 4% gewijzigd door ejsp op 03-11-2008 19:35 ]
Is het mogelijk om met de gewone power knop Ubuntu op te starten, en met de Media Direct button XP, en dat hij dat menu waar je een besturingssysteem moet kiezen helemaal overslaat?
Kijk ook even naar de andere spanningswaarde. Als die gelijk zijn, zou er niets kunnen gebeuren. Als die lager zijn ook niet (dacht ik).ejsp schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:28:
Mijn adapter lijkt doorgebrand te zijn. Laptop laadt niet op en ik ruik een branderige geur aan de adapter. Ik heb een mail naar Dell gestuurd en gevraagd of ze een nieuwe kunnen sturen.
Nu heeft de HP laptop van m'n vader dezelfde aansluiting als mijn adapter. Ook is het aantal Watt (90) hetzelfde. Weet iemand of het veilig is om tijdelijk deze te gebruiken? Heb liever niet dat ik m'n laptop opblaas.
EDIT: @Tralapo Dat is mogelijk ja, moet je even kijken in dit topic, staat volgens mij het antwoord!
[ Voor 6% gewijzigd door alex3305 op 03-11-2008 23:14 ]
Ik wil eigenlijk geen domme vraag stellen, maar ik wil het nu toch wel weten.Stiggy schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:33:
[...]
Mij is het niet gelukt om het tikken weg te krijgen. Ik heb de BIOS aanpassing gedaan (max perf en silent mode geprobeerd) en via Notebook Hardware Control de drive instellingen veranderd. Je blijft hem nog steeds horen. Er zijn op notebookreview heel wat topics over. Wat heeft bij jou gewerkt mferrari?
Dat 'ie niet kapot is snap ik trouwens ook wel. En lukraak terug blijven sturen gaat ook helemaal niet. Ik heb via de XPS service begrepen dat ze per geval 1x een poging mogen doen om een andere op te sturen. Krijg je weer een Seagate Momentus 7200.3 dan heb je pech, krijg je een Fujitsu dan niet.Zo wordt het zelf door XPS support voorgesteld.
Ik ben ook in het bezit van een m1530.. Ik kan mijn schijf ook horen (tikken) maar dit is niet constant
is het de bedoeling dat je die schijf totaal niet hoor tikken (nooit) of is dat normaal dat die wel eens tikt.
Mij is opgevallen als ik niets doe dan maakt die geen geluid, maar zovlug ik type/download/unzip/games speel tikt die om de 15 sec
Spanningswaarde lager kan je prima je laptop mee slopen, niet doen dus!alex3305 schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:10:
[...]
Kijk ook even naar de andere spanningswaarde. Als die gelijk zijn, zou er niets kunnen gebeuren. Als die lager zijn ook niet (dacht ik).
Wat wél lager mag zijn is het wattage, maar dan loop je het risico dat je de adapter opblaast. Mijn ervaring met een 75watt adapter voor een 90watt laptop is dat adapter wat warm wordt en dat laptop niet oplaad als hij aan staat maar verder nooit problemen mee gehad.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
hier is een vorlopige changelog die ik op het internet kon vinden:
Preliminary changelog:
. 8GB support
. fixed issue of AC adapter not being detected when attached while on battery. No annoying message anymore.
dus 8GB geheugen
[ Voor 5% gewijzigd door Paul1987 op 04-11-2008 12:02 ]
Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!
Heb het er maar op gewaagd.Makkelijk schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:52:
[...]
Spanningswaarde lager kan je prima je laptop mee slopen, niet doen dus!
Wat wél lager mag zijn is het wattage, maar dan loop je het risico dat je de adapter opblaast. Mijn ervaring met een 75watt adapter voor een 90watt laptop is dat adapter wat warm wordt en dat laptop niet oplaad als hij aan staat maar verder nooit problemen mee gehad.
Nu heb ik een mail gestuurd en krijg ik als antwoord terug dat ik alleen in het Engels verder geholpen kan worden. Nu is dat voor mij niet zo'n probleem, maar ik zou de nieuwe adapter natuurlijk wel graag zo snel mogelijk hebben.
Iemand ervaring met de snelheid van problemen oplossen/onderdelen toesturen door de Engelse XPS helpdesk?
Normaal gezien zou het niet uitmaken of je de engelse of nederlandse support eraan krijgt.ejsp schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:57:
[...]
Heb het er maar op gewaagd.Geen probleem, laadt nu gewoon op.
Nu heb ik een mail gestuurd en krijg ik als antwoord terug dat ik alleen in het Engels verder geholpen kan worden. Nu is dat voor mij niet zo'n probleem, maar ik zou de nieuwe adapter natuurlijk wel graag zo snel mogelijk hebben.
Iemand ervaring met de snelheid van problemen oplossen/onderdelen toesturen door de Engelse XPS helpdesk?
Waarschijnlijk heb je gewoon morgen 90% kans (en anders overmorgen) een nieuwe adapter.
Het is wel verstandig om te bellen ipv mailen.. dan weet je zeker dat de helpdesk je direct behandelt.
Ik heb ook nog een vraag:
Preliminary changelog:
. 8GB support
. fixed issue of AC adapter not being detected when attached while on battery. No annoying message anymore.
dus 8GB geheugen
Ik weet niet hoeveel intern geheugen slots de m1530 maar maar ik heb al 4 GB ein kan ik dan nu nog 2 van 2 gb bij steken of hoe zit zoiets?
[ Voor 23% gewijzigd door RVE_NL op 04-11-2008 19:23 ]
Oeps ja, ik zie het.alex3305 schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:10:
EDIT: @Tralapo Dat is mogelijk ja, moet je even kijken in dit topic, staat volgens mij het antwoord!
Ik zie ook dat ik Media Direct geïnstalleerd moet hebben om dit te kunnen gebruiken, dit heb ik niet.
Gaat dus helaas niet door.
helaas heeft de m1530 slechts 2 geheugen bankjes, voor de update ondersteunde de bios/chipset al 6GB in een opstelling van 2 + 4, nu dus in allebei de bankjes 4GB.dus 8GB geheugen
Ik weet niet hoeveel intern geheugen slots de m1530 maar maar ik heb al 4 GB ein kan ik dan nu nog 2 van 2 gb bij steken of hoe zit zoiets?
Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!
...
Heeft toch een Intel 965-chipset? Die kunnen toch gewoon 8GB aan, voor zover ik op de website van Intel kan zien.Terror schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:48:
Chipset van XPS M1530 kan sowieso niet meer dan 4 GB aan.
Voor alles m.b.t. levertijden kun je in dit topic terecht! Let wel: berichten plaatsen met 'het duurt lang!' zal de levertijd niet doen verkorten!