Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Ik heb me vandaag ook maar 3 jaar garantie erbij gekocht voor €119,40 incl. btw. Dat is dan gewoon XPS premium support. De prijzen ex. btw waren volgens de man aan de lijn:

1 jaar: €70
2 jaar: €90
3 jaar: €100
4 jaar: €150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Comp-Freak schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:30:
Ik heb me vandaag ook maar 3 jaar garantie erbij gekocht voor €119,40 incl. btw. Dat is dan gewoon XPS premium support. De prijzen ex. btw waren volgens de man aan de lijn:

En zelfs deze prijzen kunnne nog omlaag, maar het hangt er maar net vanaf welke Dell medewerker je aan de lijn hebt.
En daarom moet je ook altijd extra garantie NA aankoop kopen. En dan ongeveer na 8-10 maanden na aankoop. Ten eerste weet je dan of je nog wel de laptop wil houden of niet en ten tweede zijn de prijzen voor extra garantie dan altijd veel lager dan wanneer je het gelijk bij de aankoop doet.
Ik begrijp dan ook nooit de mensen die 3 jaar extra garantie erbij nemen; je bent dan echt een dief van je eigen portomonnaie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb woensdag mijn m1530 ook binnen gekregen. Ik heb gekozen voor 1920 scherm.
Op het werk gebruik ik een lattiude met zelfde resolutie alleen scherm is breder. Maar moet zeggen dat het toch wel een erg hoge resolutie is voor een 15.4 inch scherm. Ik heb er nog maar paar uurtjes achter gezeten. Misschien dat het ook even wennen is. Ik moet wel zeggen dat het bestellen via de telefoon prima ging. 64 bit vista was geen probleem en er kon zelfs wat van de prijs af. Opzich ook wel weer logische ergens want er zat geen sleeve bij die ik bij andere wel heb gezien. Niet dat ik daar erg om geef maar het zijn wel van die kleine dingen. Ook levering ging snel 28 feb besteld 4 maart had ik hem al. Erg netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

loyd1000, dat is wel erg snel ja. Ik heb 26/02 besteld en heb hem vanmorgen gekregen, 6/03 dus. Op zich nog steeds een mooie levertermijn, zeker omdat de geschatte termijn van Dell 19/03 was.
Ikzelf heb toch gekozen voor het 1650 scherm, werkt aangenaam moet ik zeggen. Kleiner lijkt mij persoonlijk toch iets té klein.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

Kreeg vandaag hetzelfde rijtje (1 jaar : €67 ipv 70), door een ontzettend snel sprekende man, die er gelijk achteraan ratelde dat ik de 3 jaar moest nemen omdat die het voordeligst was (wat overigens wel klopt) en hij had me al haast een offerte gestuurd voor ik een woord kon zeggen... Vond het niet heel erg want had ook al helemaal geen wachttijd aan de telefoon, maar heb toch maar even om wat denktijd gevraagd. De beste man stuurde me een leeg mailtje, hoef hem alleen maar te beantwoorden met mijn telefoonnummer en hij zou me gelijk terugbellen.

@silmaril8: enig idee of en zo ja hoe ik er dan iets vanaf zou kunnen krijgen? Ben niet echt een onderhandelaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Hoe lang heb je je laptop? Dan kan je bijv. zeggen, hij heeft het al tig maand uitgehouden zonder problemen, kan er niet nog wat van die prijs af ofzo. Moet ik wel bij zeggen dat ik zelf niet geprobeerd heb wat van de prijs af te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Gewoon terugmailen en laat hem jou maar bellen. Zeg dan dat je er over na hebt gedacht en dat je 100 euro voor 3 jaar nét iets teveel vindt. Kijken hoe ie dan reageert. Als ie dan niet inbindt, gewoon opnieuw Dell bellen en met iemand anders hierover praten. En dan weer hetzelfde doen :)
Ik denk dat je er ongeveer nog zo'n 10-20 euro vanaf kan lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook problemen met de fingerprint reader suite. Deze gebruikt bij mij soms wel 2 gig aan geheugen. Ik gebruik windows vista 64 bit iemand ook ervaring met deze bug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Had laatst dat de tray application van de fingerprint reader software bleef hangen en veel geheugen begon te eten, gewoon proces gestopt. Ik gebruik ook Vista x64

[ Voor 8% gewijzigd door jelmervos op 07-03-2009 17:19 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ik heb zelf ergens van internet versie 5.8.x.x gedownload. Dus nieuwere versie dan bij dell te downloaden is. Deze heeft het geheugenprobleem niet. Beetje jammer van Dell dat deze nog niet op hun site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:42
Mag ik jullie er op wijzen dat in de voorlaatste faq een link te vinden is om de suite te downloaden, versie 5.8.?.?. Daarbij staat ook een link waarmee je de suite kan gebruiken in firefox 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:03
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 16:50:
Heeft iemand ook problemen met de fingerprint reader suite. Deze gebruikt bij mij soms wel 2 gig aan geheugen. Ik gebruik windows vista 64 bit iemand ook ervaring met deze bug ?
Hier ook heb ik soms ook last van!
Gestopt via processen in taakbeheer en ik draai ook 64 Bit, met 32 Bit nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 16:50:
Hier ook heb ik soms ook last van!
Gestopt via processen in taakbeheer en ik draai ook 64 Bit, met 32 Bit nooit last van gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Tralapo schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 19:08:
[...]

Kreeg vandaag hetzelfde rijtje (1 jaar : €67 ipv 70), door een ontzettend snel sprekende man, die er gelijk achteraan ratelde dat ik de 3 jaar moest nemen omdat die het voordeligst was (wat overigens wel klopt) en hij had me al haast een offerte gestuurd voor ik een woord kon zeggen... Vond het niet heel erg want had ook al helemaal geen wachttijd aan de telefoon, maar heb toch maar even om wat denktijd gevraagd. De beste man stuurde me een leeg mailtje, hoef hem alleen maar te beantwoorden met mijn telefoonnummer en hij zou me gelijk terugbellen.

@silmaril8: enig idee of en zo ja hoe ik er dan iets vanaf zou kunnen krijgen? Ben niet echt een onderhandelaar..
Waarom neem je eigenlijk meer garantie??
Vanwege de Nvidea bug??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Hoi,

Ik heb afgelopen maand mijn laptop opnieuw geinstalleerd van 32 bit naar 64 bit.
Ik wilde vandaag een dvd´tje gaan branden alleen had ik alleen de optie om op 2,4x en 4,0x speed te branden.
Dvd kan max 8,0 speed aan en op 32 Bit besturingsysteem (Vista) brandde ik wel op 8,0 speed.
Ik heb al op de Dell site gekeken om misschien de firmware van de Slot in dvd brander de upgraden, alleen zegt deze file dat er dat de dvd brander niet de juiste is!
Hij staat toch daadwerkelijk onder XPS M 1530 64 BIT.
Wat denken jullie dat het aan de firmware ligt zo ja, wie kan mij helpen aan de juiste firmware voor een upgrade?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
PSP123 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:16:
[...]

Waarom neem je eigenlijk meer garantie??
Vanwege de Nvidea bug??
Eigenlijk denk ik daar helemaal nooit bij na, die bug.
Maar nee, ik ben nog van plan om deze laptop nog een hele tijd te behouden, en mocht er iets mis gaan, en mijn garantie is verlopen, kost het me een ton.... Het geeft me dus ook een beetje "veiligheid/vertrouwen".

En mocht ik em in een korte tijd toch nog kwijt willen, is garantie verkooptechnisch ook altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Dell (US) heeft in ieder geval aangegeven dat je nog een jaar extra garantie kan claimen op de grafische kaart vanwege dit probleem. Dit is ook op de Dell blog verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:15
Klopt, ik heb hier ook ergens gepost dat er ongeveer 5 jaar garantie zit op de gpu en die info had ik van een dell medewerker, dus de gpu is denk ik bij zeer weinig mensen de rede om extra garantie te nemen.
Ik ben zelf ook van plan extra garantie te nemen (3 jaar) ik ben toch van plan er nog wel 2 jaar mee te doen bovendien is het niet zo duur ong. 33euro per jaar en dan zit je helemaal veilig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 17:35
ik was ook van plan extra garantie bij te kopen.

Heb pas het formulier op de dell site ingevuld maar tot op heden nog niks van vernomen... wordt er wel contact opgenomen over garantieverlenging of kun je beter de medewerkers bellen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Formulier heb ik tot op de dag van vandaag geen reactie op gehad. Gewoon bellen naar de sales afdeling, dan kan het meteen geregeld worden. Ik heb zelf de garantie genomen om gewoon geen gezeur te hebben mocht er wat mis gaan. De kosten vond ik ook nog wel te overzien.

@ PSP123:

Er zijn meerdere merken branders geleverd in de M1530, dus niet elke firmware zal op elke brander willen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb de M1530 nu al een half jaar, nog steeds erg blij mee, maar heb het probleem dat de letter "o" op mijn toetsenbord soms raar doet. Soms gebeurd er niks als je er op drukt, en soms staan er twee o's bij 1 keer drukken, en vaak werkt ie ook gewoon prima. Iemand anders dit probleem? Ik was al van plan dat knopje eraf te halen om te kijken of ie vies is,maar ik weet niet precies hoe en ben bang dat ik iets beschadig. Iemand een idee hoe ik dat kan doen? Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Steenvoorde schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:02:
Ik heb de M1530 nu al een half jaar, nog steeds erg blij mee, maar heb het probleem dat de letter "o" op mijn toetsenbord soms raar doet. Soms gebeurd er niks als je er op drukt, en soms staan er twee o's bij 1 keer drukken, en vaak werkt ie ook gewoon prima. Iemand anders dit probleem? Ik was al van plan dat knopje eraf te halen om te kijken of ie vies is,maar ik weet niet precies hoe en ben bang dat ik iets beschadig. Iemand een idee hoe ik dat kan doen? Bedankt :)
Als je hem pas een half jaar hebt gewoon Dell bellen. Waarschijnlijk komt een monteur dan je toetsenbord vervangen en dan is het opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:28

Dax

Ik heb als upgrade voor de ingebouwde dell 1395 wlan kaart een Intel Wireless WiFi Link 4965AGN besteld, vanwege de ontbrekende Draft-N ondersteuning op de 1395.
Nou heb ik al het één en ander gegoogled maar ik kom er niet echt uit, heeft de M1530 nou 2 of 3 antennes voor wifi?
Ik was er al achter dat mocht ik er maar 2 gebruiken de snelheid niet boven de 130mbit zal liggen.
Nou heb ik de laptop eens open geschroefd, en het 1395 wlan kaartje eruit gehaald, en die zit inderdaad met 2 antennes verbonden, maar eronder staat dus wel vermeld: Wite Grey Black.
En er zit een losse grijze kabel in het compartiment die nergens op aangesloten zit, zou dit dan de 3e antenne zijn?
Het maakt ook niet gek veel uit, morgen zal ik het wel uitvinden als de intel binnenkomt, maar was toch wel benieuwd.

2 foto's voor de duidelijkheid (clickable):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dadutch/IMG_8890k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dadutch/IMG_8894k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 06:54
Iemand toevallig de afstandbediening van zijn xps werkend kunnen krijgen met het software programma Media Portal?

Antwoord zelf al gevonden 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door heiders op 11-03-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Laatst online: 13-09 21:00
Als je de oplossing nu ook even post hebben wij er misschien ook nog wat aan.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsalden
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 20:38
MasterJR schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:25:
Ik heb als upgrade voor de ingebouwde dell 1395 wlan kaart een Intel Wireless WiFi Link 4965AGN besteld, vanwege de ontbrekende Draft-N ondersteuning op de 1395.
Nou heb ik al het één en ander gegoogled maar ik kom er niet echt uit, heeft de M1530 nou 2 of 3 antennes voor wifi?
Ik was er al achter dat mocht ik er maar 2 gebruiken de snelheid niet boven de 130mbit zal liggen.
Nou heb ik de laptop eens open geschroefd, en het 1395 wlan kaartje eruit gehaald, en die zit inderdaad met 2 antennes verbonden, maar eronder staat dus wel vermeld: Wite Grey Black.
En er zit een losse grijze kabel in het compartiment die nergens op aangesloten zit, zou dit dan de 3e antenne zijn?
Het maakt ook niet gek veel uit, morgen zal ik het wel uitvinden als de intel binnenkomt, maar was toch wel benieuwd.
Mijn M1530 had standaard een 4965AGN en daar zijn inderdaad de 3 kabels op aangesloten (Wit, Grijs, Zwart). De grijze kabel is dus de 3e antenne voor de Wifi kaart.

Wat ik mij eigenlijk afvraag als je op de UWB positie nu een 2e wifi kaart zou aansluiten op de 3 resterende kabels, zou dat dan kunnen werken of zijn dit totaal andere antennes die op deze plaats zitten?

A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
ik222 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:08:
[...]

Als je hem pas een half jaar hebt gewoon Dell bellen. Waarschijnlijk komt een monteur dan je toetsenbord vervangen en dan is het opgelost ;)
Tja, dat was wel een goeie tip. Monteur (vrouwelijk exemplaar, monteuze dus? ;) ) heeft het toetsenbord vervangen en typ nu weer vrolijk verder. :) Toch maar die XPS garantie verlengen, als ik die kosten hierboven lees is dat best te betalen allemaal en de service vond ik echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Laatst heb ik goedkoop O-) een bluetooth afstandsbedieninkje aan kunnen komen voor in de ExpressCard slot. Ding past op zich perfect, alleen zit er geen slot mechanisme in waardoor ik de kaart er zo uit kan trekken. Erg lastig als je mij vraagt, meer mensen hier problemen mee?

Waarom ik dit vraag is omdat de hele ab niet werkt en waarom is tot dus nogver een raadsel. Hij behoort op te kunnen laden via de ExpressCard slot maar ik denk dat de ab het niet doet omdat hij te los zit of zo. In ieder geval binnenkort even testen nog met een andere computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
heiders schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 22:17:
Iemand toevallig de afstandbediening van zijn xps werkend kunnen krijgen met het software programma Media Portal?

Tjah en dat is...?
alex3305 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 11:34:
Laatst heb ik goedkoop O-) een bluetooth afstandsbedieninkje aan kunnen komen voor in de ExpressCard slot. Ding past op zich perfect, alleen zit er geen slot mechanisme in waardoor ik de kaart er zo uit kan trekken. Erg lastig als je mij vraagt, meer mensen hier problemen mee?

Waarom ik dit vraag is omdat de hele ab niet werkt en waarom is tot dus nogver een raadsel. Hij behoort op te kunnen laden via de ExpressCard slot maar ik denk dat de ab het niet doet omdat hij te los zit of zo. In ieder geval binnenkort even testen nog met een andere computer.
Jeuh, gefeliciteerd met je aankoop. Helaas ondersteund mijn glazen bol jouw bluetooth afstandsbediening niet. Ik draai nog een beta versie misschien ligt het daar aan dat ik niet weet waar je het over hebt :?

[ Voor 14% gewijzigd door Superstudent op 14-03-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
Ik vroeg me af welke driver jullie momenteel voor de videokaart gebruiken? Ik heb nog de beta driver van de nvidia website, maar deze is niet helemaal smooth zegmaar, in sommige games (bijv COD4) vertraagd de pc om de paar seconden heel even. Voor de rest is de driver wel redelijk (hibernaten enz gaan goed). Enige vervelende is dat een 2e scherm via HDMI nogal buggy werkt, je moet meerdere keren van scherm wisselen om de primary en secondary schermen goed ingesteld te krijgen. Het is het dus net niet allemaal.

Hebben jullie nog drivers die jullie kunnen aanraden (bijv een specifieke versie van laptopvideo2go.com)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb dat ook al es gevraagd hier, weinig response gekregen.

Ik gebruik nu 176.44 onder Windows Vista x64 SP1. Maar volgens mij heb ik dezelfde schokjes als jou, maar dan in CoD2. Verder heel stabiel en hibernate werkt perfect.

[ Voor 11% gewijzigd door jelmervos op 14-03-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:47
alex3305 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 11:34:

Originele afstandsbediening (AB) is geen bluetooth maar een IR afstandsbediening waarvan de signalen hardcoded zijn zodat je niks hoeft te installeren. Klopt het fomaat van die afstandbediening wel om gebruik te maken van dat mechanisme. Kan je misschien posten hoelang die is? Mijn AB heeft alleen een batterij en geen oplaad mogelijkheid. De reden dat het niet werkt lijkt me evident. Elk type IR AB geeft andere signalen. Bluetooth AB zal je eerst moeten pairen en daarna installen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Superstudent schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:00:
[...]

Jeuh, gefeliciteerd met je aankoop. Helaas ondersteund mijn glazen bol jouw bluetooth afstandsbediening niet. Ik draai nog een beta versie misschien ligt het daar aan dat ik niet weet waar je het over hebt :?
Jeuh, misschien nieuwe batterij kopen dan maar 8)7

Terror schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 21:13:
[...]

Originele afstandsbediening (AB) is geen bluetooth maar een IR afstandsbediening waarvan de signalen hardcoded zijn zodat je niks hoeft te installeren. Klopt het fomaat van die afstandbediening wel om gebruik te maken van dat mechanisme. Kan je misschien posten hoelang die is? Mijn AB heeft alleen een batterij en geen oplaad mogelijkheid. De reden dat het niet werkt lijkt me evident. Elk type IR AB geeft andere signalen. Bluetooth AB zal je eerst moeten pairen en daarna installen.
Dit is een Bluetooth AB die je volgens de handleiding gewoon kunt opladen met een laptop en pairen met een laptop of een ander Bluetooth apparaat. Mijn laptops Bluetooth werkt overigens perfect. Wat niet werkt is het opladen van de AB (om te pairen) en ik weet niet precies nu of dit door de poort of de AB komt, maar ik ga er (voor nu, heb geen andere laptop) maar vanuit dat de AB goed is.

Overigens is het gewoon een ExpressCard/54 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
jelmervos schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:00:
Ik heb dat ook al es gevraagd hier, weinig response gekregen.

Ik gebruik nu 176.44 onder Windows Vista x64 SP1. Maar volgens mij heb ik dezelfde schokjes als jou, maar dan in CoD2. Verder heel stabiel en hibernate werkt perfect.
7.15.11.7644

32bit.

Heeft iemand met hdmi op je tv ook last van het feit dat af en toe het beeld ff wegvalt en dan weer terug komt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
  • Laatst online: 06-06 06:54
heiders schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 22:17:

In principe werkt de afstandbediening al, alleen lukte het niet om met de afstandbedining naar het vorige scherm te gaan.

Maar hier staat daar de oplossing voor:
http://forum.team-mediapo...trol-how-configure-40185/
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

dieselb0y schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:40:
[...]

7.15.11.7644

32bit.

Heeft iemand met hdmi op je tv ook last van het feit dat af en toe het beeld ff wegvalt en dan weer terug komt??
nop, maar gebeurt het heel toevallig als je je beeldscherm dichtklapt?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Nope, me beeldscherm is dan al een tijd dichtgeklapt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Laatst online: 15-09 21:37
FikkieHo schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:08:
[...]
nop, maar gebeurt het heel toevallig als je je beeldscherm dichtklapt?
Bij mij gebeurt dit inderdaad ook als ik hem dichtklap.. maar gaat daarna weer normaal verder dus lijkt me niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Inderdaad als je het scherm dichtklapt gebeurt dat nu bij mij ook heel even onder XP maar is binnen een halve seconde weer terug dus niet echt een probleem. Dat is zo sinds ik de laatste driver van Nvidia heb geinstalleerd, met een oudere driver gebeurt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Hmm.. als je hem dichtklapt, dan schakelt hij zeg maar de laptop beeldscherm uit, zodat je even een flikker krijgt.. Maar als die al dicht zit.. heb werkelijk geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:00
Mijn 1530 is er net mee opgehouden! Hij viel uit tijdens het luisteren van muziek en nu start windows niet meer. Ik ben bang dat de HDD dood is. Hij is nu iets minder dan 3 maanden oud.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Makkelijk schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:21:
Mijn 1530 is er net mee opgehouden! Hij viel uit tijdens het luisteren van muziek en nu start windows niet meer. Ik ben bang dat de HDD dood is. Hij is nu iets minder dan 3 maanden oud.
Garantie! Maar wat krijg je als je hem nu aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Makkelijk schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:21:
Ik heb het ook gehad dat hij gewoon vastliep en niet meer op wilde starten. Toen ben ik fanatiek begonnen met vista er weer opnieuw op te gaan zetten. Maar ook dat wilde hij niet meer doen. Toen daarna de dell diagnostics opgestart en die laten draaien. Die had binnen 10 minuten een foutcode. 2 minuten googlen later en het bleek dat mijn HD was overleden.

Dus bespaar jezelf wat tijd en draai gewoon de dell diagnostics :)

Overigens was dat gewoon een garantie zaakje, perfect geregeld daar bij dell. Met de prijzen die ik in dit topic langs heb zien komen ga ik er ook gewoon nog 3 jaar bijkopen aangezien het toch een laptop is die ik dagelijks mee naar school neem en dus redelijk van afhankelijk ben.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Hij is hardstikke dood, mn hdd. Jammer genoeg geen back-up. Eerst een foutcode in diagnostics mbt. sectors. Vervolgens get databack gedraait om hele belangrijke data te backuppen, maar bij het scannen is de schijf steeds verder naar god gegaan. Uiteindelijk wel files gevonden maar tegen de tijd dat ik ze kon opslaan was de schijf onherkenbaar. Nu bestaat schijf niet eens in bios.

Ik vries hem nu in, laatste poging...

edit: Ik heb inmiddels een nieuwe van dell gehad. Nu een WD ipv samsung.

[ Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 19-03-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hOWDY

Voor ik men harde schijf had geformateerd had een soort digitale kluis voor bestandjes.
Het icoontje stond op het bureaublad en was een slotje als icoon.
Nu weet ik niet welke fabriekant het was en ik vind er niets over op het internet, blijkbaar is er geen enkel artikel dat me kan vertellen hoe het precies heet en al even min waar het te downloaden.

Iemand die weet hoe het bestand precies heet, of het nog heeft laat me iets weten aub.

Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Onderdeel van de Protector Suite Software (v5.8.2) van UPEK. Software voor je fingerprint reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Zoals hij zegt, een link naar de suite en een link naar een addon om hem in firefox 3.0 te gebruiken staat in de faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:33:
Onderdeel van de Protector Suite Software (v5.8.2) van UPEK. Software voor je fingerprint reader.
Thanks to the both of you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Voor mensen die interesse hebben heb ik eens het stroomverbruik van M1530 gemeten.

Het gaat hierbij om mijn M1530: T9300 / 4GB / 1680 x 1050 / 7200rpm. De accu heb ik er tijdens de test uitgelaten om elke invloed van een opladende accu uit te sluiten. Het gebruikt besturingssysteem tijdens de test is Vista 32 bit. Maar XP geeft bijna exact dezelfde resultaten (heb een dualboot dus heb dat ook gemeten).

Resultaten

• Hoge prestaties, maximale helderheid, WIFI + Bluetooth aan, idle --> 32 Watt
• Hoge prestaties, maximale helderheid, WIFI + Bluetooth uit, idle --> 30 Watt
• Hoge prestaties, minimale helderheid, WIFI + Bluetooth aan, idle --> 22 Watt
• Hoge prestaties, minimale helderheid, WIFI + Bluetooth uit, idle --> 20 Watt

Het veranderen van het energiebeheerschema maakt idle niets uit.

Opvallend is dus dat het scherm op minimale helderheid maar lieft 10 Watt minder verbruikt t.o.v. maximale helderheid. Verder verbruikt WIFI + Bluetooth aan (WIFI is dan verbonden met een netwerk) slecht 2 Watt dus dat verschil valt wel mee.

Als er interesse in is dan zal ik binnenkort nog wat metingen onder load doen, ik verwacht dat energiebeheer dan meer invloed gaat hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 22-03-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Das netjes! Makes me happy want ik heb bijna dezelfde config, alleen 5400RPM schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
dommerick schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:37:
[...]

Ik heb het ook gehad dat hij gewoon vastliep en niet meer op wilde starten. Toen ben ik fanatiek begonnen met vista er weer opnieuw op te gaan zetten. Maar ook dat wilde hij niet meer doen. Toen daarna de dell diagnostics opgestart en die laten draaien. Die had binnen 10 minuten een foutcode. 2 minuten googlen later en het bleek dat mijn HD was overleden.

Dus bespaar jezelf wat tijd en draai gewoon de dell diagnostics :)

Overigens was dat gewoon een garantie zaakje, perfect geregeld daar bij dell. Met de prijzen die ik in dit topic langs heb zien komen ga ik er ook gewoon nog 3 jaar bijkopen aangezien het toch een laptop is die ik dagelijks mee naar school neem en dus redelijk van afhankelijk ben.
Makkelijk schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:23:
Hij is hardstikke dood, mn hdd. Jammer genoeg geen back-up. Eerst een foutcode in diagnostics mbt. sectors. Vervolgens get databack gedraait om hele belangrijke data te backuppen, maar bij het scannen is de schijf steeds verder naar god gegaan. Uiteindelijk wel files gevonden maar tegen de tijd dat ik ze kon opslaan was de schijf onherkenbaar. Nu bestaat schijf niet eens in bios.

Ik vries hem nu in, laatste poging...

edit: Ik heb inmiddels een nieuwe van dell gehad. Nu een WD ipv samsung.
Heb ook al ruzie met me XPS1530 omtrent de HD (waarschijnlijk)

Dell XPS 1530M opstartproblemen

Nu net Dell Diagnostic gedraaid

Error Code 0146.
Msg: Error Code 2000-0146
Msg: Hard Drive 1 - Self Test Log contains previous error(s)

En een code 2000-0333 later nog gehad

Volgens de bronnen op internet (code 0146) is het me HD dood maar met ubuntu kon ik er nog data van afhalen? kan iemand me hier meer over vertellen? :?

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
@ ik222:

Hoe heb je dit gemeten? Opname van de oplader vanuit het net? Of tussen de oplader en de laptop in? Ik denk trouwens dat bijvoorbeeld wlan nog wel de nodige extra energie gaat gebruiken bij data verzenden/ontvangen. Ben zelf ook wel benieuwd wat het piekgebruik dan zo'n beetje kan zijn, bijvoorbeeld tijdens een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik heb inderdaad gemeten wat de oplader opneemt uit het stopcontact. Dus dan gaat er inderdaad nog wat energie verloren in de oplader zelf maar goed dat is anders niet te meten. De afwijking zal dan een paar Watt zijn. Maar het ging mij vooral om de verschillen tussen helderheid en WLAN aan en uit.

Zal zodra ik wat meer tijd heb eens een keer wat games doen met de meter ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een probleem gehad met m'n m1530. Nadat ik er ophad gewerkt en even weg was geweest terwijl de laptop aan had gestaan bleek hij na terugkomst uit te zijn. Ik probeerde de laptop weer op te starten, maar er kwam geen reactie. Ook branden er geen lampjes als ik de adapter ingestoken heb, en gaat het groene lampje op de adapter uit als ik hem in mijn laptop plug. Ik ben zeer benieuwd naar de oorzaak van dit probleem, omdat het niet hardware gerelateerd lijkt te zijn. Iemand ideeën om dit probleem snel en simpel op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:54:
Vandaag een probleem gehad met m'n m1530. Nadat ik er ophad gewerkt en even weg was geweest terwijl de laptop aan had gestaan bleek hij na terugkomst uit te zijn. Ik probeerde de laptop weer op te starten, maar er kwam geen reactie. Ook branden er geen lampjes als ik de adapter ingestoken heb, en gaat het groene lampje op de adapter uit als ik hem in mijn laptop plug. Ik ben zeer benieuwd naar de oorzaak van dit probleem, omdat het niet hardware gerelateerd lijkt te zijn. Iemand ideeën om dit probleem snel en simpel op te lossen?
Als het lampje op de oplader uitgaat zodra je hem in de laptop steekt lijkt me dat juist heel erg wijzen op een hardware defect, kortsluiting in de voeding van de laptop ofzo. Sowieso als een laptop / pc helemaal niet aan gaat is het eigenlijk altijd harware gerelateerd.

Dus je moet Dell bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
Dat het lampje op de oplader uitgaat is idd niet zo best, waarschijnlijk springt die in de beveiliging. Wat je even kan proberen is de oplader en accu afkoppelen en dan de powerknop 10 sec ofzo inhouden. Daarna eerst maar eens alleen de oplader aansluiten om te testen, accu er dus uit laten. Werkt dat niet kan je het proberen met juist alleen de accu, of met allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Laatst online: 12-05 09:29
Ik ben het met ik222 eens, als zelfs het lampje op de adapter niet aan gaat is het vrijwel zeker een hardware probleem. Hoe kom je erbij dat het niet hardware gerelateerd lijkt te zijn? De adapter wordt niet bestuurd door software die op de laptop draait.

[ Voor 15% gewijzigd door jj71 op 24-03-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:28:
Voor mensen die interesse hebben heb ik eens het stroomverbruik van M1530 gemeten.

Het gaat hierbij om mijn M1530: T9300 / 4GB / 1680 x 1050 / 7200rpm. De accu heb ik er tijdens de test uitgelaten om elke invloed van een opladende accu uit te sluiten. Het gebruikt besturingssysteem tijdens de test is Vista 32 bit. Maar XP geeft bijna exact dezelfde resultaten (heb een dualboot dus heb dat ook gemeten).

Resultaten

• Hoge prestaties, maximale helderheid, WIFI + Bluetooth aan, idle --> 32 Watt
• Hoge prestaties, maximale helderheid, WIFI + Bluetooth uit, idle --> 30 Watt
• Hoge prestaties, minimale helderheid, WIFI + Bluetooth aan, idle --> 22 Watt
• Hoge prestaties, minimale helderheid, WIFI + Bluetooth uit, idle --> 20 Watt

Het veranderen van het energiebeheerschema maakt idle niets uit.

Opvallend is dus dat het scherm op minimale helderheid maar lieft 10 Watt minder verbruikt t.o.v. maximale helderheid. Verder verbruikt WIFI + Bluetooth aan (WIFI is dan verbonden met een netwerk) slecht 2 Watt dus dat verschil valt wel mee.

Als er interesse in is dan zal ik binnenkort nog wat metingen onder load doen, ik verwacht dat energiebeheer dan meer invloed gaat hebben.
Interessant ik222!
Ik kijk zeker uit naar meer resultaten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:31:
[...]

Interessant ik222!
Ik kijk zeker uit naar meer resultaten. :9
Mooi initiatief: ik222!
Wel weinig zeg ongeveer. 33 watt bij internetten, daar kan een desktop pc'tje niet tegen op!
Ik zie dat de voeding max 90 Watt levert bij gamen wordt hij ook aardig warm ik ben ook benieuwd, wat de
resultaten zijn na een uurtje COD4 of Far Cry 2 gespeeld te hebben. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
PSP123 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:42:
[...]

Mooi initiatief: ik222!
Wel weinig zeg ongeveer. 33 watt bij internetten, daar kan een desktop pc'tje niet tegen op!
Ik zie dat de voeding max 90 Watt levert bij gamen wordt hij ook aardig warm ik ben ook benieuwd, wat de
resultaten zijn na een uurtje COD4 of Far Cry 2 gespeeld te hebben. :9
Qua stroomverbruik maakt het niet uit of je na een uurtje gamen of 10 seconden gamen kijkt hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Waarschijnlijk zal ik komend weekend tijd hebben voor wat metingen onder load. Ik verwacht dat dan het energiebeheerschema wel van invloed is, aangezien je het behoorlijk merkt als je energiebeheer niet op hoge prestaties staat tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
ik222 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:38:
Waarschijnlijk zal ik komend weekend tijd hebben voor wat metingen onder load. Ik verwacht dat dan het energiebeheerschema wel van invloed is, aangezien je het behoorlijk merkt als je energiebeheer niet op hoge prestaties staat tijdens het gamen.
Goeie zaak ik222, erg intressant! En als je dan toch bezig bent... ;)

Ik heb hier een programmaatje (Vista Battery Saver) draaien welke de Aero interface en Sidebar uitschakelt als de laptop op de accu draait, maar heb me altijd afgevraagd hoeveel de aero interface en sidebar nou aan energieverbruik schelen. Zou je het verschil kunnen meten met en zonder deze twee ingeschakeld? Ik ben heel benieuwd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:54:
Even een updatje van mijn kant. Gisteren is complete het moederbord vervangen. Ik moet eerlijk bekennen dat de service van dell erg goed was. Ondanks dat mijn laptop 2 weken buiten de garantietermijn kapot ging kreeg ik toch meteen een monteur aan de deur kreeg. Toch vind ik het eigenlijk vreemd dat de laptop na 1 jaar al een nieuw moederbord nodig heeft. Dit kan natuurlijk domme pech zijn, maar ook een structureel probleem wat misschien wel iets te maken heeft met de temperatuur (schommelingen) van de videokaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:59
Gelukkig krijg ik geen schokjes e.d. van mijn laptop maar nu voelde ik net toch wel een heel klein beetje stroom lopen toen ik met een puntje van m'n elleboog tegen m'n laptop zat (bijna niet te voelen maar toch) xD
Hier thuis heb ik alleen maar ongeaarde stopcontacten.. Naja.. gelukkig heb ik er geen last van op storende schaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Makkelijk schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:12:
[...]

Qua stroomverbruik maakt het niet uit of je na een uurtje gamen of 10 seconden gamen kijkt hoor ;).
Langer gamen = meer warmte in de laptop = harder draaiende fan = meer stroom.

Daarnaast is de weerstand van electronica temperatuur afhankelijk.

Meer warmte = meer weerstand = meer stroom.

Maakt dus wel degelijk uit of je net koud na bootup meet of meet na opwarming.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja maar het fannetje zal niet voor veel stroomverbruik zorgen en ook dat van die weerstand zal geen echt groot effect hebben.

Overigens heb ik nog geen tijd gehad om onder load te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
http://hyperphysics.phy-a...base/electric/restmp.html

Grove benadering waarin je direct de relatie tussen tempertuur en weerstand ziet. Van 20 graden celcius naar 60 graden celcius betekent ongeveer een toename van 10% a 15% in weerstand voor koper.

[ Voor 5% gewijzigd door Terror op 31-03-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Terror schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:42:
http://hyperphysics.phy-a...base/electric/restmp.html

Grove benadering waarin je direct de relatie tussen tempertuur en weerstand ziet. Van 20 graden celcius naar 60 graden celcius betekent ongeveer een toename van 10% a 15% in weerstand voor koper.
Ja maar goed zodra je een laptop hebt opgestart en bezig bent met het spel dan zijn je stroomverbruikende componten vrijwel direct op 60 graden en gaan dan door nog tot ongeveer 70 denk ik maar dat verschil valt wel mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Hmmm... mijn M1530, gekocht in juni 2008, had dus een jaar 'next business day' garantie. Zojuist via de chat met Dell gevraagd hoeveel verlengen van diezelfde garantie kost. 1 jaar: 107,40!

Is die 3 jaar voor 100 euro hierboven voor diezelfde 'next business day' garantie, of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Laatst online: 13-09 21:00
Het zijn veranderende prijzen want ik heb ook meer betaald, iedereen betaald iets anders om de een of andere reden. Waar dat op gebaseerd is weten ze alleen bij Dell. Bovendien zijn hierboven genoemde prijzen ex. BTW.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
boaty schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:20:
Het zijn veranderende prijzen want ik heb ook meer betaald, iedereen betaald iets anders om de een of andere reden. Waar dat op gebaseerd is weten ze alleen bij Dell. Bovendien zijn hierboven genoemde prijzen ex. BTW.
OK, maar dan nog - inclusief BTW 119 euro voor 3 jaar - dat prijzen veranderen is niet raar, maar 3 jaar i.p.v. 1 jaar voor ongeveer hetzelfde geld is nogal wat...
Ik ga ze anders binnenkort maar even bellen - kijken of de prijzen dan anders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:48
Ik kreeg ook het volgende lijstje:

1 jaar XPS premium hardware support € 107.40
2 jaar XPS premium hardware support € 179.00
3 jaar XPS premium hardware support € 229.00
4 jaar XPS premium hardware support € 299.00

Rara, hoe kan dat?

Kan je eigenlijk ook nog verlengen als je garantie al verlopen is?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ansenyi schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 19:55:
Kan je eigenlijk ook nog verlengen als je garantie al verlopen is?
Ja, de mijne is ondertussen een maand verlopen en dat kon nog wel gewoon, laatst naar geïnformeerd.
Ik kreeg toen overigens die lagere prijzen door hoor. Vind dit nieuwe die hier genoemd worden wel heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Als je nu een Dell M1530 besteld zijn er dan nog steeds verschillen in de lcd schermen? Ik zit te denken aan de resolutie van 1680x1050 maar ik ben bang dat ze er een samsung panel in gaan stoppen ofzo.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
BastiaanN schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 12:30:
Als je nu een Dell M1530 besteld zijn er dan nog steeds verschillen in de lcd schermen? Ik zit te denken aan de resolutie van 1680x1050 maar ik ben bang dat ze er een samsung panel in gaan stoppen ofzo.
Door topics als dit denk je meteen dat samsung panel = slecht. Mensen die er gewoon tevreden mee zijn zeggen er niks over natuurlijk.
Terror schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:53:
[...]
Langer gamen = meer warmte in de laptop = harder draaiende fan = meer stroom.

Daarnaast is de weerstand van electronica temperatuur afhankelijk.

Meer warmte = meer weerstand = meer stroom.

Maakt dus wel degelijk uit of je net koud na bootup meet of meet na opwarming.
Langer gamen = meer warmte in de laptop = langzamer klokkende GPU/CPU = minder stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe laptop en kwam ook uit op een Dell XPS 1530 of 1330.
Heb ook naar de Studio 15 gekeken, maar vind de XPS er toch wat eleganter uitzien.
Maar ik wilde eigenlijk een p8400 of p8600 processor. Is er hier iemand die de XPS heeft weten te bestellen
met één van deze processoren? Zo ja, dan zou ik graag de meerprijs hiervan willen weten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Ik heb enkele problemen met mijn M1530. Al heel lang eigenlijk, maar nog nooit heb ik ze gebeld omdat het toch niet zo'n probleem was. Nu mijn garantie bijna gaat verlopen, moet ik ze toch snel eens bellen.

Dit zijn de enkele problemen, gisteren nog eentje toegevoegd aan het lijstje:
- Mijn rechterspeaker is al een tijdje kapot. Ik krijg alleen geluid uit het linker.
- Mijn harde schijf maakt al een jaar geluid, ik stoor me er niet aan omdat ik meestal toch mijn muziek speel, maar toch wel enorm irritant als ik in de trein of bib zit.
- Mijn scherm heeft zomaar vlekken gekregen die er niet af willen. Het lijkt alsof het vuil is, maar ik kan het met geen enkel materiaal eraf krijgen.
- Mijn touchpad wou lange tijd niet werken, waardoor ik genoodzaak mijn muis steeds moest gebruiken. Toch is het na een maand vanzelf terug beginnen te werken. Raar, maar toch het melden waard want na de garantie kan het toch wel sneller mislopen.
- Mijn adapter wou niet meer werken, maar na een beetje spelen wil die ineens wel doen. Toch is deze niet 100% oke, dus ook eens melden.

Vallen deze problemen onder garantie? Ik hoop het en voor die prijs wil ik ook wel mijn garantie 3 jaar verlengen. Uiteindelijk hebben we in die tijd toch wel wat uitgegeven voor dit prachttoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Galactus schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 22:44:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe laptop en kwam ook uit op een Dell XPS 1530 of 1330.
Heb ook naar de Studio 15 gekeken, maar vind de XPS er toch wat eleganter uitzien.
Maar ik wilde eigenlijk een p8400 of p8600 processor. Is er hier iemand die de XPS heeft weten te bestellen
met één van deze processoren? Zo ja, dan zou ik graag de meerprijs hiervan willen weten. :+
Dat kan niet, dan moet je voor de Studio XPS 16 gaan (die overigens door een design fout nogal warm wordt) daar kan het wel (de P serie wordt v.z.i.w. alleen ondersteund door het Centrino 2 platform, de M1530 heeft dit platform nog niet) .

[ Voor 8% gewijzigd door BastiaanN op 05-04-2009 10:54 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Mudi schreef op zondag 05 april 2009 @ 01:06:
Ik heb enkele problemen met mijn M1530. Al heel lang eigenlijk, maar nog nooit heb ik ze gebeld omdat het toch niet zo'n probleem was. Nu mijn garantie bijna gaat verlopen, moet ik ze toch snel eens bellen.

-knip

Vallen deze problemen onder garantie? Ik hoop het en voor die prijs wil ik ook wel mijn garantie 3 jaar verlengen. Uiteindelijk hebben we in die tijd toch wel wat uitgegeven voor dit prachttoestel
Ze zullen het probleem ook zelf moeten kunnen constateren. Met die speaker zal dat wel goed komen onder het mom van garantie. Dat de hardeschijf geluid maakt is niet echt een defect. De rest lijkt me redelijk moeilijk onder garantie te claimen. Over het scherm. Heb je de vlekken er niet zelf ingewreven met schoonmaak acties?

[ Voor 29% gewijzigd door Terror op 05-04-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent

- Mijn rechterspeaker is al een tijdje kapot. Ik krijg alleen geluid uit het linker.
- Mijn harde schijf maakt al een jaar geluid, ik stoor me er niet aan omdat ik meestal toch mijn muziek speel, maar toch wel enorm irritant als ik in de trein of bib zit.
- Mijn scherm heeft zomaar vlekken gekregen die er niet af willen. Het lijkt alsof het vuil is, maar ik kan het met geen enkel materiaal eraf krijgen.
- Mijn touchpad wou lange tijd niet werken, waardoor ik genoodzaak mijn muis steeds moest gebruiken. Toch is het na een maand vanzelf terug beginnen te werken. Raar, maar toch het melden waard want na de garantie kan het toch wel sneller mislopen.
- Mijn adapter wou niet meer werken, maar na een beetje spelen wil die ineens wel doen. Toch is deze niet 100% oke, dus ook eens melden.

Wat betreft de harde schijf met het vervelende geluid, volgensmij is daar inmiddels een firmware update voor. Ik had er ook erg veel last van, maar ik heb onder XP een optie uit of aangezet (heb ik ergens beschreven in deze topic). Heb er nu vrijwel geen last meer van :).
Ik zou met de rest van de problemen gewoon proberen bij dell alles te laten checken/vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Is het een tikkend geluid? Zo ja:
Afbeeldingslocatie: http://thumb15.webshots.net/t/50/750/7/13/67/2009713670103851395Gfdrkw_th.jpgMijn harde schijf tikt de hele tijd.
Afbeeldingslocatie: http://thumb15.webshots.net/t/65/765/1/22/27/2003122270103851395abdYjz_th.jpgDat is de HDD parking technology, uit te schakelen door notebook hardware control te installeren en dan bij eigenschappen voor 'HDD max performance' te kiezen. Let op: deze techniek parkeert de kop van de hdd, dus is het veiliger als deze ingeschakeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Ik merk dat één van de twee geheugenmodules in mijn M1530 kapot is. :/ De laptop doet het meestal zonder problemen, maar ik merkte dat sommige files soms corrupt leken te zijn. Dus ik heb gereboot naar het Dell diagnostics programma en toen bleek al snel dat er fouten optraden in het geheugen. Daarna ook nog memtest86+ gedraaid, en die kwam ook meteen met fouten op één specifieke plek in het geheugen. Gelukkig is een nieuwe module (2 GB PC5300) niet heel duur (ongeveer € 20)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
Bij mij was het iig tikkend geluid van de HD. Maar dat is dus opgelost idd.

Hier nog mijn oude post hoe ik het opgelost heb:
Superstudent schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:53:
Thnx voor de mensen die hun temperaturen hebben gepost :).

Nog een ander puntje, ik weet niet of deze mogelijke oplossing al eerder voorbij is gekomen. Maar ik had zelf last van een tikkende schijf (Samsung HM500LI). Wat ik heb gedaan is in de bios de schijf op performance gezet (volgensmij is dit al wel bekend), maar dat hielp bij mij niet. Daarna heb ik onder windows XP "Enable write caching on the disk" aangezet. Dit leek eerst iets te helpen. Maar na enkele dagen lijkt het getik nu echt over te zijn. Het bizarre is nu, als ik onder "Computer management" > Device manager > Samsung schijf > Policies ga kijken. Dat alle opties opeens grijs zijn geworden! Ik kan daar dus nix meer aanpassen, waar dat voorheen wel mogelijk was, terwijl ik geen nieuwe drivers heb geinstalleerd. Vreemde zaak dus, maar uiteindelijk is het getik wel vrijwel helemaal weg :).
Ik heb vandeweek nog een laptop sleeve gekocht van Trust, bij de Mediamarkt voor 20 euro. Normaal ben ik niet zo'n fan van Trust, maar dit is wel een aardige sleeve waar de m1530 netjes in past, er is een klein beetje ruimte over in de dikte van de sleeve, de laptop is max 4cm dik en de sleeve 4,5 dus je hebt wel ietsje ruimte over, maar niet storend.
http://www.trust.com/products/product_detail.aspx?item=15637

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk

Das wel garantie lijkt me
Dat schijnt de parking technology te zijn. Ik had op mijn XPS 1530 een samsung harddisk die dit had. Heel vervelend, veranderen van settings hielp echter niet, het ging vanzelf weg na een paar weken. Na 2 maanden gaf mijn harddisk het echter compleet op. Nu heb ik een western digital die nog nooit 1 tik heeft gegeven en ook beduidend stiller is dan de samsung.
Als je dat niet zelf hebt gedaan met schoonmaakmiddel is het wel garantie. Als het doffe plekken zijn denk ik dat je je coating gesloopt hebt. Hoe dan ook zou ik het op garantie proberen te gooien.
Weet je 100% zeker dat dit geen software / driver probleem was?
Dit lijkt mij een kabelbreuk. Dat is doorgaans garantie áls er geen zichtbare schade aan de buitenkant van de kabel te zien is. In dit geval betekent het namenlijk wellicht dat soldeerpunten van de kabel in de adapter niet helemaal 100% zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Merci voor al de tips

Over de HD, ik heb alles al geprobeerd, geloof me. Maar het is niet zomaar geluid. Ik zal eens zien als ik eens van alles een foto of bestandje kan maken van mijn problemen.
Over mijn scherm, ik maak hem amper schoon. 1 keer per maand is al te veel, maar deze vlekken zijn echt niet eruit te krijgen. Ik zal eens zien als ik er een foto van kan maken.
Over de touchpad, tja ik heb zelfs Vista herinstalleerd, daarna nog eens geprobeerd via XP en zelfs op Linux heb ik het getest, steeds met hetzelfde resultaat. Alle drivers die er zijn uitgeprobeerd, maar niks wou werken. Nu doet hij het wel een maand gewoon perfect :?
En de adapter, die zal ik ook melden.

Heb nog een week garantie, het zal toch uiteindelijk goed moeten komen, hopelijk toch. Ik zal jullie morgen meer meedelen en zien of ik een foto of bestandje kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
@ vanaalten:

De door mij genoemde prijzen waren gewoon voor next businessday on-site. Ondertussen is de verlengde garantie bij mij ook al ingegaan. Ik heb dus zo'n 120 euro betaald voor 3 jaar next businessday on-site.
Makkelijk schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 13:05:
Langer gamen = meer warmte in de laptop = langzamer klokkende GPU/CPU = minder stroom
In principe zou zowel cpu als gpu niet zo heet mogen worden dat deze terug gaan klokken. Zou toch ook te gek zijn dat als je een auto met een dikke 500+ PK motor koopt, deze maar 5 sec volgas kan waarna de koeling niet meer afdoende is en de ECU je vermogen afknijpt?

Bij langer gamen zal de temperatuur nog wel iets oplopen en idd het stroomverbruik nog iets toenemen, zoals al eerder aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Mudi schreef op maandag 06 april 2009 @ 01:49:
Merci voor al de tips

Over de HD, ik heb alles al geprobeerd, geloof me. Maar het is niet zomaar geluid. Ik zal eens zien als ik eens van alles een foto of bestandje kan maken van mijn problemen.
Over mijn scherm, ik maak hem amper schoon. 1 keer per maand is al te veel, maar deze vlekken zijn echt niet eruit te krijgen. Ik zal eens zien als ik er een foto van kan maken.
Over de touchpad, tja ik heb zelfs Vista herinstalleerd, daarna nog eens geprobeerd via XP en zelfs op Linux heb ik het getest, steeds met hetzelfde resultaat. Alle drivers die er zijn uitgeprobeerd, maar niks wou werken. Nu doet hij het wel een maand gewoon perfect :?
En de adapter, die zal ik ook melden.

Heb nog een week garantie, het zal toch uiteindelijk goed moeten komen, hopelijk toch. Ik zal jullie morgen meer meedelen en zien of ik een foto of bestandje kan maken.
Touchpad toch melden, zeker doen! Ik snap het als ze het niet willen vervangen maar vraag dan bevestiging van de correspondentie. Je hebt dan bewijs dat jij het hebt gemeld en zij het wilden aanzien als het over een jaar nog steeds kapot gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Makkelijk op 06-04-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Afgelopen week liep mijn accu opeens verdacht snel leeg. Sinds gisteren kreeg ik bij het icoontje in mijn taakbalk de melding "6% beschikbaar (aan netstroom, accu wordt niet opgeladen)".

Over twee weken heb ik mijn XPS 1530 precies één jaar dus het is nog net 'n gevalletje garantie. Aan de telefonische helpdesk werd ik vlot te woord gestaan. Aangezien de Dell medewerker via de telefoon niet met 100% zekerheid vast kon stellen dat het euvel beperkt was tot een defecte accu, stelde hij voor om een monteur langs te sturen met een nieuwe accu, adapter en moederbord. Dat laatste omdat er een verbinding op het moederbord defect zou kunnen zijn waardoor de accu niet meer opgeladen zou worden. "Better safe than sorry", volkomen mee eens.
Zojuist is de monteur geweest. Zoals ik al vermoedde was een nieuwe accu voldoende :)

Ik ben erg tevreden met de service van Dell. Alle communicatie verliep vlot, vriendelijk en bovenal deskundig.
Nou maar hopen dat ik ze in de toekomst niet meer nodig heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Heb je mooi mazzel, vlak voor het verlopen van je garantie een nieuwe accu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat is inderdaad wel fijn ja na een jaar gebruiken nog net binnen de garantie een compleet nieuwe accu krijgen :)

Want een accu is toch het onderdeel van je laptop wat het meest slijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dell geeft idd 1 jaar garantie op de accu (ongeacht of je nu 1 of 5 jaar garantie op je laptop hebt). Veel andere merken geven maar 6 maanden garantie.

@jj71: een batterij/accu is een verbruiksartikel, HP en Sony geven (of gaven(?)) maar 6 maanden garantie. Het fijne weet ik er verder ook niet van (heb nog geen batterij binnen een jaar stuk gehad).

[ Voor 40% gewijzigd door Gianni Rombios op 07-04-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Is dat zo? Ik dacht dat fabrikanten van spullen in de EU verplicht zijn om minstens 1 jaar garantie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Aangezien ik niet zeker weet of het hier nog gepost was. Ik was dus aan het zoeken naar een M1530 driver waarbij je wel stereomix had en ook hdmi, en toevallig was dit de nieuwste driver die dat had. Stond bij de M1730 drivers. Als het oud nieuws was, ook leuk. Ik had er iig moeite mee om een goeie driver te vinden.

M1530 driver met stereomix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
jj71 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:19:
Is dat zo? Ik dacht dat fabrikanten van spullen in de EU verplicht zijn om minstens 1 jaar garantie te geven.
Zoals gezegd idd, accu's zijn verbruiksartikelen. Enige andere merk wat ik ken wat een jaar aanhoud is asus, maar die doen dan ook weer 2 jaar op de rest van de laptop. Een accu heeft pak m beet 500 tot 1000 load cycles. Het is goed mogelijk om dat (met wat slechte wil) binnen een jaar te overschrijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Morgen komt er ook een monteur bij mij langs, de 10de was mijn garantie vervallen. Ik krijg een nieuw harde schijf en adapter. Mijn luidspreker wordt ook in orde gebracht en normaal zou ik ook een nieuw scherm krijgen totdat ik gisteren toch na een tijdje mijn scherm schoon te maken deze vlekken toch weg kreeg. Ik hoef dus geen nieuw scherm aangezien ik hier een LG heb :) Wie weet krijg ik een slechte in de ruil waardoor ik me nog slechter zal gaan voelen.

Maar idd echt chapeau aan de technische dienst van dell xps. Verkoop is nooit zo vriendelijk geweest, ik moest enkele tests doen voor mijn kapotte onderdelen zodat ze juist wisten wat fout was en nu word ik verdomme goed geholpen. Ze bellen je nog eens op nadat de monteur langs is gekomen om te vragen als alles in orde is gekomen. Nog nooit heb ik zo'n goed service gehad. Nu nog een jaar of 3 garantie erbij regelen. Want uiteindelijk is het toch die geld waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
jj71 schreef op zondag 05 april 2009 @ 16:35:
Ik merk dat één van de twee geheugenmodules in mijn M1530 kapot is. :/ De laptop doet het meestal zonder problemen, maar ik merkte dat sommige files soms corrupt leken te zijn. Dus ik heb gereboot naar het Dell diagnostics programma en toen bleek al snel dat er fouten optraden in het geheugen. Daarna ook nog memtest86+ gedraaid, en die kwam ook meteen met fouten op één specifieke plek in het geheugen. Gelukkig is een nieuwe module (2 GB PC5300) niet heel duur (ongeveer € 20)...
Er zit op garantie normaal gesproken 99 maanden garantie, lijkt mij dus ook een garantie verhaal voor Dell! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
PSP123 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:02:
Er zit op garantie normaal gesproken 99 maanden garantie, lijkt mij dus ook een garantie verhaal voor Dell! ;)
Wat bedoel je precies "99 maanden garantie op garantie?" Hij is niet eerder kapot geweest. :? Ach, voor die 20 euro die een geheugenmodule kost heb ik geen zin om helemaal iemand van Dell te laten komen, ik zet er zelf wel een nieuwe in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Volgens mij kun je gewoon aangeven dat je hem er zelf inzet, dan sturen ze hem gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Klopt, dat heb ik gedaan met mijn defecte HDD. Ik kon kiezen, of door een monteur laten plaatsen of zelf. Heb het zelf gedaan. De oude kwamen ze keuren ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Ach, te laat, ik heb direkt een nieuwe module besteld nadat ik merkte dat het geheugen kapot was (in slot DIMM B volgens het ingebouwde diagnoseprogramma). Dus te laat om het nog aan Dell te gaan vragen...
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Let op:
Voor alles m.b.t. levertijden kun je in dit topic terecht! Let wel: berichten plaatsen met 'het duurt lang!' zal de levertijd niet doen verkorten!