Dell XPS 1530M opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Heren

ik heb een probleem met me laptop dat die niet opstart en hem in systeem herstel gooit

Ik heb een XPS1530 met de volgende specs:
PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Dutch
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar Premium XPS-Hardware Support - Voorrang bij telefooon contact en onsite support
LCD-SCHERM 15,4-inch Widescreen™ WXGA (1.280 x 800) TFT-scherm (220 nit) met TrueLife™
GEHEUGEN 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
GRAFISCHE KAART NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen
BLUETOOTH Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data rate - Eur
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell™ Wireless 1505 Wireless-N-minikaart - Europa - Core 2 Duo Processors

Geschiedenis: Ik heb hem iets langer dan een maand (nieuw gekocht). 2 weken geleden heb ik er voor het eerst ermee geskyped pakte die me microfoon niet van me headset pakte die me microfoon van me headset niet, dell support aan de lijn gehad, die heeft me door wat check schermen begleid en op afstand contact gehad met me laptop. We kwamen er niet uit hij heeft een monteur langs gesteurd die even het hele moederbord heeft vervangen(had de laptop net 2 weken) uiteindelijk kwam de monteur netjes de volgende dag hele moederbord vervangen ( die is langer dan een uur zoet geweest ) was het nog niet opgelost bleek het achteraf een instelling alsnog te zijn volgende de monteur.

Laptop en de microfoon functioneerde prima

Alleen vandaag besluit die ermee te stoppen,

Wat heb ik de afgelopen 2 dagen gedaan (als aanvullende info)

Heb gisteren Red alert3 geinstaleerd en vandaag even gespeeld, heb bij een vriend skype gestart en gebruikt laptop dichtgeklapt erna naar huis gegaan (5 minuten rijden)

Probeerde de laptop weer op te starten gooit hem automatisch in het systeem herstel waar die 10 min is in blijven hangen en de volgende melding geeft nu:

Deze computer kan niet automatisch worden hersteld

Het verzenden van informatie kan micorsoft helpen bij het oplossen van problemen

--> Informatie over dit probleem verzenden (aanbevolen)
--> Niet verzenden

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: StartuprepairV2
Probleemhandtekening 01: Autofailover
Probleemhandtekening 02: 6.0.6001.18000.6.0.6001.18000
Probleemhandtekening 03: 5
Probleemhandtekening 04: 393222
Probleemhandtekening 05: Corruptfile
Probleemhandtekening 06: Corruptfile
Probleemhandtekening 07: 3221225705
Probleemhandtekening 08: 2
Probleemhandtekening 09: Systemrestore
Probleemhandtekening 10: 0
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Ik heb de XPS 24x7 support aan de lijn gehad (het engelstalige callcenter) me engels is niet geweldig maar was goedgenoeg om met de medewerker door een bios diagnose systeem te lopen hem de probleemcode gegeven en hij gaf me aan dat er een soort herstel gestart moest worden (begreep hem niet helemaal bij dat gedeelte) maar daardoor wel me data kwijt zou zijn

Mijn vraag is nu aan jullie (voordat ik morgen de nederlandse dell support bel) wat is er aan de hand? wat kan ik eraan doen? en wat kan ik eraandoen om wat data nu ergens naartoe over te zetten want moet een belangrijk werkstuk maken voor me school studie en daar kan ik nu niet mee verder :(

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
en wat kan ik eraandoen om wat data nu ergens naartoe over te zetten want moet een belangrijk werkstuk maken voor me HBO opleiding en daar kan ik nu niet mee verder
Het beste wat je kunt doen is een live cd downloaden en hiermee de laptop proberen op te starten, en je document eraf te halen (naar usb-stick oid). Live cd's zijn beschikbaar van o.a. Knoppix en Ubuntu.

Verder zou ik inderdaad contact opnemen met support, mocht je tijd hebben kun je echter aan de slag met: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ivm met de melding 'corruptfile' lijkt het me dat je hardeschijf of geheugen de meest waarschijnlijke oorzaken van dit probleem zijn.

Succes met je werkstuk en laptop ;)
offtopic:
het is laptop!

[ Voor 9% gewijzigd door asfaloth_arwen op 22-03-2009 19:23 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:22

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

als het met spoed om de data gaat kun je als er een sata hdd in zit je hdd er uit halen en in een andere pc proppen om even de data die je snel nodig gaat hebben er af te kopieren :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:04
* Titelfix, spoed heeft iedereen... Maar wij doen ons best om eht zo snel mogelijk te fixen, garanties gaan we niet geven ;)

* Ik heb je post ook gelijk maar even door de find&replace gehaalt. Het is toch echt een laptop, zo leest het even iets beter ;)

Verder, achteraf is makkelijk praten, maar maak backups. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Een tip is om nadat het gefixed is te kijken naar http://mesh.live.com . 5GB online opslag die mappen automatisch synchroniseert. Als je je map met belangrijke documenten daarvoor aanvinkt dan heb je in ieder geval altijd een backup van je bestanden zonder dat je er om hoeft te denken of een dikke server nodig hebt.

Probeer verder inderdaad een Linux Live CD zoals die van Ubuntu. Met wat geluk pakt deze ook je interne HDD en draadloos kaartje zodat je op internet kan en je werkstuk kan mailen naar je eigen e-mail of iets dergelijks.

Verder kan een harde schijf wel snel kapot gaan in de eerste weken als deze niet echt goed is, dat komt nog wel eens voor. Verder zou je ook nog kunnen proberen in de veilige modus te geraken door op F8 te rammen net voor windows gaat starten, dus net voor het laadbalkje zichtbaar wordt, maar wel na de POST (BIOS meldingen)

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 22-03-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
Kan een mod het laptop woordje voor me wijzigen (kan het niet meer aanpassen :S )

Backups maak ik, 4 dagen geleden heb ik er nog 1 gemaakt anders was de schade nog veel grote zonder die data die ik nu wel als backup heb. enkel backuppen op dagelijkse basis leek met niet nodig met een nieuwe laptop

Me HDD eruit halen ben ik niet technisch genoeg voor (op een desktop weet ik dat maar net te te doen)

Als ik hem via veilige modus opstart, komt die weer in het systeem herstel scherm waar die niet verder komt en weer exact dezelfde melding geeft

oppix en Ubuntu zeggen me niks, Linux ken ik slechts van naam en weet dat het een alternatieve besturingssysteem is en thats it

Kan iemand me hiermee wat verder helpen alleen dan wat meer in jip en janneke taal?

p.s

Heren bedankt voor de snelle reacties :)

[ Voor 14% gewijzigd door ninoxps op 22-03-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

XD Jip en Janneke taal :P

Knoppix is een linux versie die je dan een cd of dvdtje boot (opstart)

Ubuntu is ook zo`n variant, deze is het meeste gebruikt en heeft volgens velen het beste gebruiksgemak, dit moet wel op de hdd worden geinstalleerd.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Stap 1: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download download ubuntu
Stap 2: brand dit op een cd
Stap 3: doe de gebrande cd in de laptop
Stap 4: start op van de cd
Stap 5: wacht tot Ubuntu is opgestart en kijk of je je bestand kunt benaderen en email dit of kopieer heet naar een usb drive :) http://library.gnome.org/...uide/stable/overview.html doornemen zou voldoende moeten zijn om deze actie te kunnen uitvoeren :)
BGB4rn schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:02:
Ubuntu is ook zo`n variant, deze is het meeste gebruikt en heeft volgens velen het beste gebruiksgemak, dit moet wel op de hdd worden geinstalleerd.
Ubuntu bied een live cd, vanwaaruit geïnstalleerd kan worden. Echter voor de doelen van de TS voldoet de live cd omgeving al prima :)

[ Voor 49% gewijzigd door asfaloth_arwen op 22-03-2009 20:06 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

ik ken de live cd niet echt heel erg goed maar met knoppix kan ik wel overweg :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
ninoxps schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:53:
Kan een mod het laptop woordje voor me wijzigen (kan het niet meer aanpassen :S )

Backups maak ik, 4 dagen geleden heb ik er nog 1 gemaakt anders was de schade nog veel grote zonder die data die ik nu wel als backup heb. enkel backuppen op dagelijkse basis leek met niet nodig met een nieuwe laptop

Me HDD eruit halen ben ik niet technisch genoeg voor (op een desktop weet ik dat maar net te te doen)

Als ik hem via veilige modus opstart, komt die weer in het systeem herstel scherm waar die niet verder komt en weer exact dezelfde melding geeft

oppix en Ubuntu zeggen me niks, Linux ken ik slechts van naam en weet dat het een alternatieve besturingssysteem is en thats it

Kan iemand me hiermee wat verder helpen alleen dan wat meer in jip en janneke taal?

p.s

Heren bedankt voor de snelle reacties :)
Ik had het topic per ongeluk gelocked, merk nu ook dat hij Labtop met een hoofdletter niet heeft meegenomen :X . Iig kun je hem nu weer bewerken.

Verder kun je de harde schijf er vrij makkelijk uithalen. De meeste laptops hebben een apart klepje voor de harde schijf. Zorg wel dat je de voeding er niet in hebt hangen en de accu er uit haalt. Verder eerst even de verwarming aanraken voor je begint met het aanraken van de elektronica. Er uithalen gaat wel makkelijk. verder zul je dat toch echt zelf moeten doen. Basisregel bij computers: Als het past zit het in ieder geval zo dat je het niet kapot maakt ;) en doorgaans werkt het dan ook nog automagisch O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:00
In een XPS 1530M je harddisk er uit halen is heel makkelijk. Als je de laptop dichtklapt en op de kop legt zitten er rechtsonder 4 schroefjes met een symbooltje van een harddisk erbij, die schroef je er uit en dan kan je de harddisk aan de zijkant er uit trekken.

Dell heeft overigens ook een Nederlandse technische support lijn voor XPS laptops dus ik weet niet hoe jij op de engelse kwam. Het nummer is: 020-674 4594

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In nederland hebben telefoonnummers toch 10 cijfers :?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

blijkbaar niet er moet nog een 4 achter :+

[ Voor 8% gewijzigd door BGB4rn op 22-03-2009 22:54 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
Makkelijk schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:44:
In een XPS 1530M je harddisk er uit halen is heel makkelijk. Als je de laptop dichtklapt en op de kop legt zitten er rechtsonder 4 schroefjes met een symbooltje van een harddisk erbij, die schroef je er uit en dan kan je de harddisk aan de zijkant er uit trekken.

Dell heeft overigens ook een Nederlandse technische support lijn voor XPS laptops dus ik weet niet hoe jij op de engelse kwam. Het nummer is: 020-674459
XPS Telefoonnummer Uren
XPS Premium Support is beschikbaar in het Engels, 24 uur per dag, 7 dagen per week 020-674 4594 24x7

Zo kwam ik bij het engelse callcenter (de nederlandse is alleen tijdens kantooruren beschikbaar)

@ de rest

Bedankt voor jullie snelle replies

heb me school informatie met ubuntu van me laptop op een usb weten over te zetten en over wat het probleem met de laptop is nog niet bekend, bel morgen het nederlandse callcenter en kijk wel wat ze voor me kunnen betekenen --> Hoop wel dat ze niet zoals dat engelse callcenter gaan zeggen dat hij weer naar fabrieksinstellingen moet en als gevolg ik wel al me overige data kwijt zal zijn...

Zit nou toch maar na te denken om extra garantie bij te nemen (weet iemand welke periode je na aankoop nog garantie erbij kan nemen? )

Voor diegene die geinterseerd is wat het probleem was. zodra ik het antwoord van Dell heb horen jullie het van me :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

oh als je plannen hebt om extra garantie aan te schaffen moet je dit eens kijken :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Garantieverlenging is voor jou laptop zeker wel een punt om over na te denken. Niet vanwege dit probleem, maar omdat je een NVIDIA GeForce 8600M hebt en die chips hebben veel problemen door een productiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:00
Over dat XPS helpdesk nummer, verrek staat idd dat het engels is. Vorige week was mn harddisk stuk en belde ik het nummer wat op de factuur stond, ik werd ook nog een keer doorverbonden. Welk nummer belde ik in godsnaam waar ik Nederlandse support kreeg? Ik zal het zo even voor je opzoeken.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1