Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
jj71 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:17:
Ach, te laat, ik heb direkt een nieuwe module besteld nadat ik merkte dat het geheugen kapot was (in slot DIMM B volgens het ingebouwde diagnoseprogramma). Dus te laat om het nog aan Dell te gaan vragen...
Je kan gewoon je bestelling annuleren of terugsturen binnen 7 dagen. En dan alsnog Dell vragen om een nieuwe module :)
Of gewoon de module die je besteld hebt, 2dehands verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:15
Hey mensen, ik bel net dell om me garantie te verlengen (3 jaar next business day garantie) en mij wordt verteld dat het 180 euro is incl. btw. Met welke afdelingen hebben jullie gebeld? ik had de afdeling verkoop. Hij wist ook niet zeker of ik het bij hem kon verlengen...

Dus bij wie o wie moet ik zijn voor de 120euro :o?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Ik ben een paar keer doorverbonden, ik had eerst naar de xps helpdesk gebeld maar uiteindelijk kwam ik volgens mij inderdaad bij de verkoop uit. De prijzen zijn misschien veranderd, ik zou het niet weten, maar misschien valt er over die 180 euro nog wel te praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Misschien betaal je 120 euro voor "normale" garantie en 180 euro voor next-business-day?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:03
jj71 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:17:
Ach, te laat, ik heb direkt een nieuwe module besteld nadat ik merkte dat het geheugen kapot was (in slot DIMM B volgens het ingebouwde diagnoseprogramma). Dus te laat om het nog aan Dell te gaan vragen...
Het ligt eraan wat je zelf wilt, met dit voorval geval zou ik wel gebruik maken van mijn garantie. Of misschien wilde je je geheugen upgraden van 2 GB naar 4 GB. Ja dan heb je niet zoveel aan een 1 GB geheugenreepje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupaman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08-2023
Heb de x-minimax luidsprekers besteld voor de laptop, ben benieuwd hoe ze zijn. Heb er erg veel positieve reacties over gelezen.

Ik heb een vraagje, ik heb het gevoel dat mijn laptop erg warm word en heirdoor de keyboard en muis uitvalt. Is dit op te lossen door dell, iemand ervaring mee.

Ik heb zelf wel een laptop cooler van dealextreme en van belkin maar wil ze niet blijven gebruiken.

Hij wordt echt heet hoor, heb zelfs een keertje een brandwond aan overgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Chupaman schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:43:
Heb de x-minimax luidsprekers besteld voor de laptop, ben benieuwd hoe ze zijn. Heb er erg veel positieve reacties over gelezen.

Ik heb een vraagje, ik heb het gevoel dat mijn laptop erg warm word en heirdoor de keyboard en muis uitvalt. Is dit op te lossen door dell, iemand ervaring mee.

Ik heb zelf wel een laptop cooler van dealextreme en van belkin maar wil ze niet blijven gebruiken.

Hij wordt echt heet hoor, heb zelfs een keertje een brandwond aan overgehouden.
Dat je een brandwond krijg van je laptop lijkt me niet de bedoeling 8)7 Evenals dat het niet normaal is dat er al dan niet door hitte dingen uitvallen. In jou geval zou ik dan toch echt Dell bellen.

Hier wordt mijn laptop ook wel behoorlijk warm maar niet echt heet ofzo en er valt ook nooit iets uit, hoe lang ik er ook op game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
silmaril8 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:28:
Je kan gewoon je bestelling annuleren of terugsturen binnen 7 dagen. En dan alsnog Dell vragen om een nieuwe module :)
Of gewoon de module die je besteld hebt, 2dehands verkopen.
Bedankt, maar ik ga niet zoveel moeite doen voor die twee tientjes... ;)
PSP123 schreef op zondag 12 april 2009 @ 10:06:
Het ligt eraan wat je zelf wilt, met dit voorval geval zou ik wel gebruik maken van mijn garantie. Of misschien wilde je je geheugen upgraden van 2 GB naar 4 GB. Ja dan heb je niet zoveel aan een 1 GB geheugenreepje. :P
Nee, ik had al 4 GB (2 x 2 GB), en één van de twee modules is dus blijkbaar kapot.

[ Voor 36% gewijzigd door jj71 op 15-04-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je grafische kaart niet goed meer werkt, komen die mannen van dell dan bij u thuis om dat onderdeel te vervangen (indien je de juiste garantie hebt natuurlijk) ?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Howdy toch even laten weten.

Mijn GPU werd 100° C, best wel warm dus. Dell gemail. 2 weken late (na wat heen en weer gemail) een mail met de boodschap dat mijn moederbord vervangen zou worden. De dag erna om 9u10 belt een technieker me; "Kan ik nu je laptop komen herstellen?". Ik zat op de universiteit op dat moment en zei dat er dus niemand thuis was en ik mijn laptop bij me had. "Geen probleem meneer, waar zit je op de universiteit?"
Ik: "Hasselt"
Dell: "Ok dan kom ik wel naar jou toe. Binnen ongeveer 20 min aan het onthaal?"
Ik: Stom verbaasd: "OK"

20 min later stond daar effectief een technieker van Dell.
uurtje later alles in orde en ik was gehoplen
De man natuurlijk een koffie aangeboden maar de plicht riep en weg was ie.

Mijn ervaring met dell support? Wat een service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
FikkieHo schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:35:
Aangezien ik niet zeker weet of het hier nog gepost was. Ik was dus aan het zoeken naar een M1530 driver waarbij je wel stereomix had en ook hdmi, en toevallig was dit de nieuwste driver die dat had. Stond bij de M1730 drivers. Als het oud nieuws was, ook leuk. Ik had er iig moeite mee om een goeie driver te vinden.

M1530 driver met stereomix
Deze is niet bedoeld en werkt ook niet op de Sigmatel van de XPS m1530. Dat is trouwens het voordeel van deze stereomix?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

dirkjesdirk schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:08:
[...]

Deze is niet bedoeld en werkt ook niet op de Sigmatel van de XPS m1530. Dat is trouwens het voordeel van deze stereomix?
Raar, maar hij werkt toch echt bij mijn Sigmatel 92XX. Voordeel van stereomix is, dat je brongeluid van je pc op kan nemen voor video's/muziek. Ik gebruik het zelf voor fraps.

Heb je zelf de driver geprobeerd? Want er staat weliswaar bij de M1730, maar die gebruikt dezelfde chip als de M1530.

[ Voor 38% gewijzigd door FikkieHo op 19-04-2009 19:19 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Zodan... 40minuten aan de telefoon gehangen om uiteindelijk te horen te krijgen dat de verkoper aan de telefoon zelf geen prijs weet maar een offerte gaat sturen naar me e-mail met daarin de prijs en me daarna erover terug belt. Typisch dell... nog aparter is dat hij zei ik voelde het al aankomen dat je het ergens anders waarschijnlijk goedkoper heb gezien.

We wachten het maar af, mag hopen dat het ook wel mee weegt dat ik 40 minuten aan de telefoon heb gehangen ervoor :\

Ik laat het nog wel even weten hier hoe het verloopt :)

Update:
3Yr Premium Warranty Support
Subtotaal 149,40
Transportkosten 0,00
BTW 28,39
Totaal 177,79

Of in 1 zin je wordt gewoon genaaid. Iemand nog tips/ideeën, hij belt vanmiddag terug of ik akkoord ga maar dat doe ik natuurlijk niet voor een slordige 60euro teveel!

[ Voor 20% gewijzigd door dieselb0y op 20-04-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:50
Vandaag mijn XPS 1530 binnen gekregen \o/

Maar had er geen sleeve bij, heb ik iets gemist en geven ze tegenwoordig geen sleeves meer bij de XPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

soms doen ze er 1 der bij, soms weer niet. Ook al ga je klagen bij de helpdesk, ze zeggen dat er meestal geen sleeve bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupaman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08-2023
de moederbord van mijn laptop wordt vervangen...happy en mijn minimax is binnen damn wat een geluid. Ik zou het iedereen aanraden behalve fikkieho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Chupaman schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 02:36:
de moederbord van mijn laptop wordt vervangen...happy en mijn minimax is binnen damn wat een geluid. Ik zou het iedereen aanraden behalve fikkieho
Uh ik snap je niet echt? Wat heeft dit te maken met mij of bedoel je al dat ik al een goede speakerstjes eraan heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwdtourkane
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:04
Ik ben bang dat ik morgen maar eens moet bellen met de helpdesk van Dell, het is me wel opgevallen dat mijn GPU de laatste tijd wat heet werd richting de 100 graden.

Alleen het vervelende nu is dat mn garantie net een weekje is afgelopen en mn laptop nu niets meer doet.
Zonet wou ie nog even aan voor een paar tellen maar wou ie windows niet starten vanwege een general hardware failure.

Als ik hem nu aandruk, gaan netjes de lampjes eerst knipperen heen en weer, nou ja ik neem dat iedereen wel weet wat ik bedoel, maar het lampje naast de powerknop gaat uit en die aan de voorkant blijf branden.

Dat is dan ook zo'n beetje het enige wat er te zien valt, want verder krijg ik ook geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Er zit iets van 4 of 5 jaar extra garantie op de gpu en alles wat daardoor kapot kan gaan of iets in die :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

dieselb0y schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:41:
Er zit iets van 4 of 5 jaar extra garantie op de gpu en alles wat daardoor kapot kan gaan of iets in die :)
Nee, de officiele leesing is anders. De garantie is maximaal 5 jaar, waarbij uitgegaan wordt van de garantie welke je zelf hebt aangekocht bij Dell. Voorbeeld: heb jij 3 jaar garantie bij jouw laptop gekocht dan mag je daar voor alleen de GPU/IGP 1 jaar bij optellen, je hebt dan 4 jaar garantie op je GPU/IGP.

Voor iemand die alleen de standaard 1 jaar garantie heeft genomen, die heeft op de GPU/IGP daadwerkelijk 2 jaar garantie. Iemand die 5 jaar garantie zou hebben bij gekocht zal nooit 6 jaar garantie op de GPU/IGP gaan krijgen.

Om het kort te verwoorden is de garantie op de GPU/IGP: "de gekocht garantie" + 1 jaar, tenminste dit is de officiele leesing die je bij Dell op de webstie kunt terug vinden.

Nu raad ik en ieder aan gewoon contact met Dell op te nemen, want wat ik aan reacties gelezen heb neemt mijn hier over het algemeen een wat ruime beoordeling aan en wordt als nog het moederbord vervangen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwdtourkane
Ik heb vanochtend meteen met Dell contact opgenomen.

Morgen zal er een monteur langs komen om mijn laptop te repareren, voorzover ik het weet zal het moederbord vervangen worden.

Ik ga er dus vanuit dat mijn laptop morgen weer up en running is.

Nog wat ervaringen op een rij:
  • Touchpad kan niet uit, is soms zeer vervelend
  • Wifi ontvangst is zeer goed, beter dan de meesten in m'n klas
  • Werkt gewoon lekker snel
  • Extra langere batterijduur 9 cells batterij is zeer fijn max 5 a 6 uur als je gewoon wat surf en typt
En zo zijn er ook nog wat anders puntjes, maar dit wou ik eerst even kwijt.

[ Voor 43% gewijzigd door wwdtourkane op 27-04-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
wwdtourkane schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:22:
• Touchpad kan niet uit, is soms zeer vervelend
Je kunt je touchpad gewoon uit schakelen via de software "Dell Touchpad". Je kunt er zelfs voor kiezen om alleen de touchpad of alleen de knoppen uit te schakelen. Je hebt daar ook de mogelijkheid om bij het aansluiten van een USB muis, het touchpad automatisch uit te schakelen. Dat laatste gebruik ik zelf. Werkt prima.

Zie in het configuratiescherm je muisinstellingen. Daar is een tabblad "Dell Touchpad" toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwdtourkane
Holgersson schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:38:
[...]

Je kunt je touchpad gewoon uit schakelen via de software "Dell Touchpad". Je kunt er zelfs voor kiezen om alleen de touchpad of alleen de knoppen uit te schakelen. Je hebt daar ook de mogelijkheid om bij het aansluiten van een USB muis, het touchpad automatisch uit te schakelen. Dat laatste gebruik ik zelf. Werkt prima.

Zie in het configuratiescherm je muisinstellingen. Daar is een tabblad "Dell Touchpad" toegevoegd.
Ah bedankt voor de tip, ik zal het zo meteen direct uitproberen.
Voor zo ver ik me kan herinneren ik heb die dat programmaatje niet geïnstalleerd.

* update: touchpad software geïnstalleerd, en het werkt touchpad gaat nu uit als ik de muis aansluit.

Verder kan mijn dag al niet meer stuk, want mijn laptop doet het weer.
_/-\o_ Voor de monteur die mijn laptop heeft gefixed.

*het moederbord is vervangen

[ Voor 5% gewijzigd door wwdtourkane op 28-04-2009 10:58 . Reden: Touchpad instelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

heb je nog een rekening gekregen of heeft dell het nog vergoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwdtourkane
FikkieHo schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:44:
heb je nog een rekening gekregen of heeft dell het nog vergoed?
Niets gehoord over eventuele kosten.

Na de tijd zij de monteur zelfs altijd bellen, en als je geluk hebt wordt alles vergoed.
Ook al is de garantie verlopen.

Prima service dus van Dell.

[ Voor 9% gewijzigd door wwdtourkane op 28-04-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:29
Klopt het dat de m1530 niet meer verkocht wordt? Op de Dell website staat hij niet meer.

Of zal er een product upgrade uitgevoerd worden?

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:59
XPS Studio 16 is volgensmij de directe opvolger. Ik vermoed dat de XPS 1530 nu gewoon exit is. Het is niet ongewoon dat een model na meer dan een jaar op de markt te zijn geweest verdwijnt. Daarnaast is de hardware niet meer up to date. Geheugen bus is nu allemaal 800 MHz ipv 667 MHz. En centrino 2 is toch wel het platform wat je moet hebben voor een performance notebook (wat de xps serie hoort te zijn).

Als je er nog een wil aanschaffen zou ik Dell bellen of zoeken naar recente value codes. Ze zullen vast nog wel een kleine uitverkoop voorraad hebben gok ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Terror op 01-05-2009 11:52 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
De XPS M1530 is nog te koop via "Kleine & middelgrote bedrijven". Je kunt daar als particulier ook bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:29
Ik wilde hem juist na 1 juli kopen omdat je dan gelijk een gratis upgrade naar windows 7 krijgt.

En met de xps studio 16 zijn er nog de nodige hitte problemen door een verkeerd design van de laptop waar nog steeds geen volwaardige oplossing voor is gevonden, behalve het opvoeren van de fans.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:42
Die warmte-problemen vallen wel mee, ik zou me veel meer zorgen maken met dit ding! Kwestie van tijd voor je 8600m kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Denken jullie dat de extra garantie (achteraf) nog wel af te sluiten is ondanks dat hij niet meer op de site te bestellen is?

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Ik denk het wel, lijkt me wel zo redelijk. Want ik moet hem ook nog verlengen :) Het is immers alleen de verkoop die stopt en niet de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
ninoxps schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:11:
Denken jullie dat de extra garantie (achteraf) nog wel af te sluiten is ondanks dat hij niet meer op de site te bestellen is?
Sterker nog; Mijn standaard garantie van één jaar is vorige week afgelopen en ik kreeg van Dell een mailtje of ik wilde verlengen. Bij interesse kon ik mijn gegevens doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht dat Dell op alle notebook met een 8600m de gerantie met jaar gratis heeft velengd in verband met de productie fout in d egrafische kaart. En zowie zo mocht je latop in 2de jaar stuk gaan en dell geen service willen aanbieden dan kan je makelijk aanvachten via geschillen comisie wat je vervolgens makelijk wint.

Dustja, is geen truuk van dell om proberen hoop klanten hun gerantie te laten verlengen voor wat geld. Terwijl ze die gerantie eigelijk al hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Holgersson schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 00:28:
[...]

Sterker nog; Mijn standaard garantie van één jaar is vorige week afgelopen en ik kreeg van Dell een mailtje of ik wilde verlengen. Bij interesse kon ik mijn gegevens doorgeven.
Wat voor prijzen hanteerde ze?

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
ninoxps schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:17:
[...]

Wat voor prijzen hanteerde ze?
Geen idee. Ze willen me graag een aanbod doen aan de hand van mijn systeem (servicetag). Maar ik ben niet geïnteresseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:48
Mijn moederbord is pas vervangen in verband met mijn laad probleem. (Hij wou niet meer normaal opladen en bleef telkens hangen op 6%. Het laad lampje komt af en toe aan voor een paar seconden en dan gaat hij weer uit.)

Echter nu lopen mijn idle temperaturen aardig op, zeker 30°C hoger dan mijn vorige moederbord. 50°C - 55°C was normaal voor mijn vorige board maar deze komt niet lager dan 77°C. En de GPU niet lager dan 83°C.

Met deze verhoogde temperaturen is tevens de temperatuur van mijn hdd omhoog gegaan van 40°C naar rond de 47°C - 53°C.

Zie hier een export van hwmonitor.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
Hardware monitor
-----------------------------------------------------

ACPI hardware monitor

Temperature sensor 0    83°C (181°F) [0xDEA] (THM_)

Dump hardware monitor

Hardware monitor

Intel Mobile Core 2 Duo T7250 hardware monitor

Temperature sensor 0    82°C (179°F) [0x12] (Core #0)
Temperature sensor 1    83°C (181°F) [0x11] (Core #1)

Dump hardware monitor

Hardware monitor

GeForce 8600M GT hardware monitor

Temperature sensor 0    93°C (199°F) [0x5D] (GPU Core)

Dump hardware monitor

Hardware monitor

WDC WD25 00BEVS-75UST hardware monitor

Temperature sensor 0    51°C (123°F) [0x33] (HDD)

Dump hardware monitor

Zou er iets fout gegaan zijn bij de vervanging of heb ik gewoon een brak bordje terug gekregen?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Geen idee, maar temperaturen van boven de 80 graden voor de CPU en GPU als het systeem idle is zijn wel abnormaal hoog (zo heet wordt 'ie bij mij zelfs niet als ik 'm flink laat werken), ik zou als ik jou was maar weer snel met Dell contact opnemen. Voelt de laptop ook heet aan aan de onderkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
Dat dacht ik ook. Dell denkt dat het komt omdat ik mijn OS niet opnieuw geinstalleert heb na de reparatie.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 18:27
Ik had ook hoge temperaturen op mijn systeem. Ik heb de laptop open gemaakt en toen bleek er nogal was stof in te zitten. Tevens bleek de thermal paste opgedroogd te zijn. CPU wordt nu niet meer hoger dan 39 graden en GPU 58 graden.

Hier een tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
Worldtravelon schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:47:
Ik had ook hoge temperaturen op mijn systeem. Ik heb de laptop open gemaakt en toen bleek er nogal was stof in te zitten. Tevens bleek de thermal paste opgedroogd te zijn. CPU wordt nu niet meer hoger dan 39 graden en GPU 58 graden.

Hier een tutorial
Wat voor temperaturen had je voor de fix?

Ik vind het nogsteeds een merkwaardig geval. Zouden ze mijn koelpasta vergeten zijn?
De laptop is in Nederland voor de reparatie, maar ik zit in het buitenland, dus alles moet perfect zijn voordat die terug komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Ansenyi op 09-05-2009 22:29 ]

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:52

Hier een tutorial
is dat onderload of idle?

Mijn Idle temps met een T8100 zijn: rond de 38-39grade en stressed +/-52-55
GPU 45idle en Stressed richting de 70+

Ik dacht altijd dat deze temps redelijk normaal waren maar als er zoveel winst met wat nieuwe koelpasta behaald kan worden gaat ie gelijk uitelkaar :+

oh en laptop is precies een jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-12-2020
Mils schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 15:35:
Ik wilde hem juist na 1 juli kopen omdat je dan gelijk een gratis upgrade naar windows 7 krijgt.

En met de xps studio 16 zijn er nog de nodige hitte problemen door een verkeerd design van de laptop waar nog steeds geen volwaardige oplossing voor is gevonden, behalve het opvoeren van de fans.
Schrik ik eff/ Nu baal ik ook want ze verkopen het kennelijk niet meer :( Dell haalt zijn in mijn ogen paradepaardje uit de schappen. Die foeilelijke dikke 16 inch versie bah :X

Dell maakt hier een domme fout. Ze hadden verder moeten bouwen aan de 1530. 13 inch te klein en 16 inch te groot. Nu zijn ze allemaal te klein te groot te dik of te lelijk. ;( en beschikken totaal niet over de functionaliteiten die de m1530 wel had.

|:( |:( |:(

Bedankt Dell tijd voor maar weer een Sony ook al vind ik die ook de laatste tijd lelijker worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Schotborgh op 14-05-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
er zijn meer merken dan dell en sony natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
Crazyanz schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:48:
er zijn meer merken dan dell en sony natuurlijk ;)
Welke? Kliko, Aso?, Alienfat?, Samleeg?

25e verjaardag ingaan met een totale dieptepunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Je kan altijd een MBP halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
kijk eens naar de MSI notebooks als ik op dit moment een nieuwe notebook zocht en geen M1530 zou halen zou ik voor de MSI notebooks gaan met 9800GT erin en dat soort leuke dingen :)

Zoiets dus:
http://azerty.nl/producte...vd-ram-gf-9600m-gt-t.html

[ Voor 34% gewijzigd door haakjesluiten op 15-05-2009 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
Msi.... tja....

Ik was totaal gevallen voor m1530 afstandsbediening is gewoonweg geniaal. En DVD inshuifsysteem...

Ben aan het bedenken of ik wellicht via Amerika de dell laptop kan aanschaffen want daar zijn ze tenminste niet zo debiel om te stoppen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
hmmz ik gebruik die hele afstandbediening NOOIT en tja dvd laad systeem ik weet niet maar die gebruik ik ook bijna nooit en dit zijn nou net onderdelen waar ik dus nooit mijn keuze voor een laptop vanaf zou laten hangen :? maarja dat is natuurlijk persoonlijk.

Je mag natuurlijk mijn M1530 wel over kopen haal ik een msi O-)

[ Voor 11% gewijzigd door haakjesluiten op 15-05-2009 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm, zijn alle problemen weg met de 8600GT dan?
Ik blijf misschien op hameren, maar wie koopt nou een laptop waarvan hij weet dat die elk moment kapot kan gaan?

Het is een hele mooie laptop, maar als ik had geweten dat er wat mis is met de vdkaart (ook altijd TE warm), zou ik het niet eens kopen voor 500 euro.

Mijn laptop is kapot!
dell gebeld en zelfs buiten garantie gaan ze het gratis repareren!
Volgens mij is het een videokaart probleem, want op mijn lcd zie ik geen hol meer en het opstarten gaat ook niet meer super.
Maargoed ik kijk het aan.
Wel supergoede service en hierdoor zal ik weer een dell overwegen (natuurlijk wel met een ati kaart, want nvidia wordt het niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 00:51:
ehm, zijn alle problemen weg met de 8600GT dan?
Ik blijf misschien op hameren, maar wie koopt nou een laptop waarvan hij weet dat die elk moment kapot kan gaan?

Het is een hele mooie laptop, maar als ik had geweten dat er wat mis is met de vdkaart (ook altijd TE warm), zou ik het niet eens kopen voor 500 euro.

Mijn laptop is kapot!
dell gebeld en zelfs buiten garantie gaan ze het gratis repareren!
Volgens mij is het een videokaart probleem, want op mijn lcd zie ik geen hol meer en het opstarten gaat ook niet meer super.
Maargoed ik kijk het aan.
Wel supergoede service en hierdoor zal ik weer een dell overwegen (natuurlijk wel met een ati kaart, want nvidia wordt het niet meer)
Het is inderdaad een GPU probleem. Nvidia heeft een produktie fout gemaakt in de G84, G86 en G92 mobile GPU's, maar deze nooit verholpen terwijl men reeds sinds eind 2007 op de hoogte is van dit probleem. HP is toen der tijd hiermee naar buiten gekomen en bood klanten uiteindelijk de keuze om de Nvidia GPU's te laten vervangen voor vergelijkbare ATi GPU's. (moederbord dient geheel vervangen te worden).

Zo'n services is het dus niet van Dell aangezien Dell de defecte GPU's vervangt voor dezelfde type "by design" defecte GPU's. Het was niet meer dan normaal geweest als ook Dell een redesigned moederbord op de markt had gezet met een vergelijkbare ATi GPU. Als ik van te voren het geweten had, had ik ook nooit twee XPS M1330 laptop's gekocht.

Overigens een poosje geleden viel er op de frontpage te lezen dat mogelijk ook nieuwere generaties Nvidia GPU's hetzelfde probleem ondervinden. Dus ook voor mij absoluut geen Nvidia produkten meer.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 18:27
Crazyanz schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:39:
[...]

is dat onderload of idle?

GPU 45idle en Stressed richting de 70+

Ik dacht altijd dat deze temps redelijk normaal waren maar als er zoveel winst met wat nieuwe koelpasta behaald kan worden gaat ie gelijk uitelkaar :+

oh en laptop is precies een jaar oud
Geloof me nieuwe koelpasta doet wonderen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

_Dune_ schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 02:07:
[...]

Het is inderdaad een GPU probleem. Nvidia heeft een produktie fout gemaakt in de G84, G86 en G92 mobile GPU's, maar deze nooit verholpen terwijl men reeds sinds eind 2007 op de hoogte is van dit probleem. HP is toen der tijd hiermee naar buiten gekomen en bood klanten uiteindelijk de keuze om de Nvidia GPU's te laten vervangen voor vergelijkbare ATi GPU's. (moederbord dient geheel vervangen te worden).
Hoeveel mensen zijn er nou werkelijk tegen dit probleem aan gelopen? Ik hoor weinig mensen hier op GoT die problemen hebben met de GPU. Misschien komt het nog hoor.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Ik denk dat het op lange termijn pas merkbaar is. Immers hogere temperaturen betekenen vaak kortere levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broertje had dit probleem bij zijn acer laptop met 8600 en vriend had bij zijn nvidia 6600 in zijn laptop.

Of wel volgens hebben niet alleen de 8600 en 8400 er last van, en lijkt er op dat de koeling in de dell laptops zo goed is dat in die laptops het probleem niet in voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
inderdaad ik hoor hier mensen zeggen dat de GPU te warm word maar in een gemiddelde laptop met een 8600GT worden ze al snel 60+ idle en 80+ stressed dat zijn temps die ondenkbaar zijn voor dell laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:56:
Mijn broertje had dit probleem bij zijn acer laptop met 8600 en vriend had bij zijn nvidia 6600 in zijn laptop.

Of wel volgens hebben niet alleen de 8600 en 8400 er last van, en lijkt er op dat de koeling in de dell laptops zo goed is dat in die laptops het probleem niet in voor komt.
om het probleem zo lang mogelijk uit te stellen heb ik mijn mobo altijd geupdate. Alleen de fans draaien om het geringste al op superstand. Na een vergelijking met een HP laptop besefte ik dat mijn laptop gewoon een Miele stofzuiger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Ik heb in dit topic al even niks meer gelezen over het tikken van de harde schijf, ik had dit probleem ook en ik werd er knettergek van tot ik deze firmware update tegen kwam. Een oase van rust hier nu! :)

Eigenaar van domoticavergelijken.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
MidnightMotion schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 18:59:
Ik heb in dit topic al even niks meer gelezen over het tikken van de harde schijf, ik had dit probleem ook en ik werd er knettergek van tot ik deze firmware update tegen kwam. Een oase van rust hier nu! :)
Hmmz ook es proberen echt nog nooit van gehoord HD drivers O.o

hmmz hoe instaleer je die driver :S ik heb maar de autoexe geopend maar die opent alleen een dos scherm voor 0,1 seconden en verdwijnt dan

[ Voor 11% gewijzigd door haakjesluiten op 15-05-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Crazyanz schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:30:
[...]

Hmmz ook es proberen echt nog nooit van gehoord HD drivers O.o

hmmz hoe instaleer je die driver :S ik heb maar de autoexe geopend maar die opent alleen een dos scherm voor 0,1 seconden en verdwijnt dan
Dit is geen driver het is firmware ;) Overigens bestaan ook HD drivers wel degelijk, met raid en windows xp moet je ze zelfs vooraf inladen om XP uberhaupt te kunnen installeren.

Maar ik denk dat Dell niet voor niets een uitleg op diezelfde site zet :P
Installeren

1. Dubbelklik op het nieuwe pictogram op het bureaublad. Bijvoorbeeld R12345.EXE.
2. Het venster Self-Extractor (Zelfuitpakkend bestand) wordt weergegeven en u wordt gevraagd om het bestand uit te pakken in C:\DELL\DRIVERS\R12345.EXE. (Voorbeeldpad). Noteer dit pad zodat u het bestand (bijvoorbeeld Setup.exe) later kunt terugvinden.
3. Het venster Self-Extractor wordt weergegeven.
4. Klik op OK.
5. Als het venster Self-Extractor na het uitpakken van het bestand nog open is, sluit u dit.
6. Klik op de knop Start en vervolgens op Uitvoeren.
7. Typ C:\DELL\DRIVERS\R12345 in het tekstvak Openen en klik daarna op OK.
8. Volg de aanwijzingen op het scherm om de installatie uit te voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ja die had ik al gezien maar die werkt niet das een algemene uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 20:08
Schotborgh schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:36:
[...]Dell maakt hier een domme fout. Ze hadden verder moeten bouwen aan de 1530. 13 inch te klein en 16 inch te groot. Nu zijn ze allemaal te klein te groot te dik of te lelijk. ;( en beschikken totaal niet over de functionaliteiten die de m1530 wel had.
Bij dell willen ze de Studio15 laten doorgaan als de opvolger van de M1530 (http://tweakers.net/nieuws/54201/dell-introduceert-nieuwe-inspiron-studio-notebooks.html)
Zoals het bericht zegt is voornamelijk het design overgenomen, (en dus niet alle fijne dingen die de M1530 bood 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Crazyanz schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 00:02:
ja die had ik al gezien maar die werkt niet das een algemene uitleg ;)
Staat bij dat ie checkt of je wel de juiste schijf hebt waar deze firmware voor bedoeld is. Ik gok dat je een ander merk of type schijf hebt en het programmatje dus weer sluit. Dat kan je evt nakijken via apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
hmmz ik heb de samsung HM320JI die word inderdaad niet ondersteund door deze driver. Wel vreemd aangezien op de site voor zowat elke HD een nieuwe driver is uitgebracht behalve voor die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Stijn_D schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 11:19:
[...]

Bij dell willen ze de Studio15 laten doorgaan als de opvolger van de M1530 (http://tweakers.net/nieuws/54201/dell-introduceert-nieuwe-inspiron-studio-notebooks.html)
Zoals het bericht zegt is voornamelijk het design overgenomen, (en dus niet alle fijne dingen die de M1530 bood 8)7 )
Om dan nog maar te zwijgen over de bouwkwaliteit van de Studio 15 en al de problemen met die Mediabar...
Ik ben blij met mijn keuze voor de XPS, want ik had omwille van de prijs nog even nagedacht over de Studio. Na het lezen van wat reviews en het Studio topic hier op GoT was mijn keuze snel gemaakt :X

[ Voor 0% gewijzigd door Darkstar op 17-05-2009 12:56 . Reden: zpelling :) ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Crazyanz schreef op zondag 17 mei 2009 @ 12:40:
hmmz ik heb de samsung HM320JI die word inderdaad niet ondersteund door deze driver. Wel vreemd aangezien op de site voor zowat elke HD een nieuwe driver is uitgebracht behalve voor die van mij.
Misschien omdat ik met deze HD geen last heb van tikkend geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 17:35
Net voor mijn xps ook nog even gekeken of er driver updates zijn aan de hand van service-tag maar ik kan die driver update ook niet gevonden krijgen voor mijn hd. En dat "tikken" is hoor vanaf aanschaf vorig jaar sept. Verder nooit problemen mee gekregen...

Tevens zie ik de studie 15 niet direct als de opvolger voor de xps. Beide modellen zijn al enige tijd op de markt. En er zit ook wel een verschil tussen beide modellen. Destijds ook niet voor niks voor de xps gekozen :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Het lijkt me dat je eerder de Studio XPS 16 volgens Dell als opvolger van de XPS M1530 zou moeten zien. Dat is tenminste toch een XPS... (de Studio 15 is geen XPS-laptop).

Ik vind de M1530 nog altijd mooier dan de Studio XPS 16 - vooral dat metaal met die schroeven aan beide kanten onderaan het scherm vind ik lelijk.

Mijn M1530 doet het nog altijd goed, geen problemen met de nVidia grafische kaart, ik sla de Studio XPS 16 over en hoop dat Dell in de toekomst met iets mooiers komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Net thread gesearched op windows 7. Kan iemand bevestigen of alles ondertussen werkt onder windows 7? Heb geen zin om veel tijd te investeren in een bij voorbaat gedoemde brakke install. Fingerprintreader is iig al bevestigd via deze thread. WiFi, Lan, Geluid en Graphics geloof ik wel. Ben vooral geïnteresseerd in webcam en de drivers voor de fn-functies.

Verder wil ik graag weten of XPM beschikbaar is. Mijn T8300 proc kan virtualisatie aan, maar weet niet of het in het bios geactiveerd is.

[ Voor 16% gewijzigd door Terror op 19-05-2009 00:10 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
boaty schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:17:
Zie mijn post:
[...]

Fingerprint reader werkt nu ook naar behoren. Kortom alles werkt op de XPS M1530 onder Windows 7.
Dit is wel onder de beta, maar neem aan dat alles onder de RC dan zeker werkt. Alleen XPM heb ik nog niet kunnen testen want heb de RC nog niet geinstalleerd.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Vond alles een wat ruim begrip ;) Kan me voorstellen dat als je opties niet gebruikt, dat je die dan ook niet mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:09
Terror schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 00:08:
Net thread gesearched op windows 7. Kan iemand bevestigen of alles ondertussen werkt onder windows 7? Heb geen zin om veel tijd te investeren in een bij voorbaat gedoemde brakke install. Fingerprintreader is iig al bevestigd via deze thread. WiFi, Lan, Geluid en Graphics geloof ik wel. Ben vooral geïnteresseerd in webcam en de drivers voor de fn-functies.

Verder wil ik graag weten of XPM beschikbaar is. Mijn T8300 proc kan virtualisatie aan, maar weet niet of het in het bios geactiveerd is.
Ik heb ook Windows 7 RC 64-bit draaiend op mijn xps m1530. Alles werkt goed, in het begin wat problemen met de fingerprint reader die windows af en toe aangaf als losgekoppeld?(please reconnect biometric device) Maar na een herinstallatie van de drivers en app werkt die nu ook zoals het hoort. :) XPM heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ook ik heb Windows 7 RC x64 draaien, moest wel de laatste drivers installeren van de Finterprint Reader: http://www.upek.com/suppo.../windows7/learnmorew7.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Heb ondertussen gevonden dat er mensen zijn die XPM werkend hebben op hun XPS M1530 met een T8300: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=4839018 (Pagina 11)

Helemaal ready to go dus. Nu nog even uitzoeken hoe ik Win 7 of Vista moet laten booten met de media direct knop en dan kan ik weer een weekend je prutsen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Terror schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:11:
Vond alles een wat ruim begrip ;) Kan me voorstellen dat als je opties niet gebruikt, dat je die dan ook niet mist.
Ik had het over drivers. Software heb ik natuurlijk niet allemaal getest, maar ik ben niets tegengekomen wat niet werkt, bovendien is software ook generiek voor elke willekeurige andere computer met Windows 7.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Terror schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:00:
Heb ondertussen gevonden dat er mensen zijn die XPM werkend hebben op hun XPS M1530 met een T8300: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=4839018 (Pagina 11)

Helemaal ready to go dus. Nu nog even uitzoeken hoe ik Win 7 of Vista moet laten booten met de media direct knop en dan kan ik weer een weekend je prutsen 8)
als je dat heb uitgevonden mag je dat ook gelijk hier posten ik gebruik die mediadirect knop nooit :) en op die manier booten is vele malen handiger dan zoon dualboot scherm @ startup.

Ik weet dat mensen het gebruiken voor hackingtoshes maar echt makkelijk is het geloof ik niet

[ Voor 7% gewijzigd door haakjesluiten op 19-05-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Kijk wel uit daarmee. Ik heb een keertje zitten prutsen met die mediatoets, maar toen kreeg ik het zodanig voor elkaar dat ik xp niet meer terug kreeg, en dat er een faulty OS op de mediaknop zat en die ook startte als default.

En dat allemaal waardoor ik niet meer kon booten naar mijn XP/format c :D..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123

Hier een tutorial
Nette tutorial!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Hallo,

Ik haal de volgende temperaturen met mijn Dell XPS M 1530:
Onder Idle:

CPU T7250: 2,0GHZ
Core 0: 55°C
Core 1: 57°C
GPU: 61°C
HD: 43°C

Onder Stress Sims 3:
Max temp:
Core 0: 78°C
Core 1: 83°C
GPU: 80°C
HD: 45°C

Far Cry 2:
Max temp:
Core 0: 72°C
Core 1: 73°C
GPU: 76°C

PES 09
Max temp:
Core 0: 70°C
Core 1: 71°C
GPU: 70°C
HD: 44°C

Zijn dit goede temperaturen??
Vooral de max. temperaturen bij de Sims 3 zijn nogal erg hoog naar mijn mening! Of is dit normaal voor een laptop.

Oja, ik las net een stukje over het opnieuw opbrengen van koelpasta op CPU en GPU omdat de oude pasta was uitgedroogd.
Ik heb ongeveer een maand geleden mij geheugen geüpgrade van 2GB naar 4GB en toen zag ik bij de GPU dat er aan de linker kant wat koelpasta van onder was gelopen kan dat kwaad. Ook zag de koelpasta er nogal droog uit!

Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Crazyanz schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:32:
[...]als je dat heb uitgevonden mag je dat ook gelijk hier posten ik gebruik die mediadirect knop nooit :) en op die manier booten is vele malen handiger dan zoon dualboot scherm @ startup.

Ik weet dat mensen het gebruiken voor hackingtoshes maar echt makkelijk is het geloof ik niet
Waarschijnlijk kan het op deze manier: http://masteranza.wordpre...xps-m1530-with-dual-boot/

ipv linux overal widows 7 lezen. Maargoed, kan het pas eind deze maand testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

PSP123 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:49:
Hallo,

Ik haal de volgende temperaturen met mijn Dell XPS M 1530:
Onder Idle:

CPU T7250: 2,0GHZ
Core 0: 55°C
Core 1: 57°C
GPU: 61°C
HD: 43°C

Onder Stress Sims 3:
Max temp:
Core 0: 78°C
Core 1: 83°C
GPU: 80°C
Haal zelfde temperaturen als jou, heb ook met Sims 3 getest, daar gaat mijn GPU zelfs nog wat hoger (tot 90 graden). Toch heb ik het idee dat m'n fan nog wel wat harder kan (heb laatste bios).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik vind ze erg hoog maar T7XXX is nog 65NM toch ?

GPU 45idle en Stressed richting de 70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Terror schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:32:
[...]

Waarschijnlijk kan het op deze manier: http://masteranza.wordpre...xps-m1530-with-dual-boot/

Hmmz dan moet je vista zeker opnieuw installeren dat zie ik niet zitten staat een jaar aan studie typsel op en 30GB aan foto's en ook nog tig GB aan muziek te lui om het te backuppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Crazyanz schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:16:
[...]

Hmmz dan moet je vista zeker opnieuw installeren dat zie ik niet zitten staat een jaar aan studie typsel op en 30GB aan foto's en ook nog tig GB aan muziek te lui om het te backuppen :+
Je maakt ook geen backups van hetgeen je voor je studie maakt :? Is niet te hopen dat je HD kapot gaat dan...

Muziek enzo zou ik tijdelijk even op een netwerkschijf zetten ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ik sla af en toe wat op @ me gmail maar das zoon chaos 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Misschien werkt I8kfanGUI voor de Dell XPS M1530: http://www.diefer.de/i8kfan/index.html
Daarmee kun je de fansnelheden zelf bepalen en eigen profielen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Crazyanz schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:16:
Dat is niet slim... 8)7 Reken er maar op dat er vroeg of laat iets kapot gaat, en de harddisk is juist datgene wat in computers vaak het eerste kapot gaat (bewegende delen, gevoelig voor schokken enz.). Als die data belangrijk voor je is dan is backuppen gewoon absoluut noodzakelijk, anders ben je op een dag al je jaren studietypsel en je 30 GB aan foto's enz. allemaal voorgoed kwijt! |:( Er zijn al veel te veel mensen die al hun digitale foto's kwijt raken en die dan komen janken... ;(

[ Voor 6% gewijzigd door jj71 op 21-05-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Ik heb sinds kort XP draaiend op mijn M1530, dit mbv geslipstreamde sata drivers en een custom driver pack.
Alles werkt gewoon goed, alleen krijg ik bij een shutdown of restart soms een BSOD net voor het afsluiten.

Bij een shutdown start ie dan ook opnieuw op i.p.v. uit te blijven.

Is dit een bekend probleem als je XP erop hebt of zou het eenvoudig op te lossen zijn?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

mmm, meestal hoort hij dat niet te doen. Bij mij werkt hij gewoon prima, dus ik zou niet weten waar het aan zou liggen.. Een foutieve windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
marko77 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:02:
Ik heb sinds kort XP draaiend op mijn M1530, dit mbv geslipstreamde sata drivers en een custom driver pack.
Alles werkt gewoon goed, alleen krijg ik bij een shutdown of restart soms een BSOD net voor het afsluiten.

Bij een shutdown start ie dan ook opnieuw op i.p.v. uit te blijven.

Is dit een bekend probleem als je XP erop hebt of zou het eenvoudig op te lossen zijn?
Is niet normaal nee, hier werkt XP ook gewoon zonder problemen op mijn M1530 (heb een dualboot Vista / XP).

Inderdaad zou dit goed aan een slechte XP versie kunnen liggen. Heb je eigenlijk een legale versie of gewoon ergens wat gedownload? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik zou eerst een nieuwe intel matrix driver downloaden. Als dat niet helpt kijken of je een nieuwere grafische driver kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
ik heb de laatste forceware mobility modded erop draaien. Ik zal nog eens kijken naar de intel drivers.

Waar hebben jullie de drivers voor de XP install vandaan? Lijkt me dat iedereen heeft lopen 'klussen' aangezien er standaard vista op staat :P

Ik heb XP SP3 er op geinstalleerd btw.

[ Voor 7% gewijzigd door marko77 op 23-05-2009 08:56 ]

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik heb die link uit de startpost gebruikt voor een compleet pakket XP drivers. Een paar weken geleden heb ik wel nog de laatste videokaart driver van de site van nvidia gehaald i.v.m. een overlay probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij heb ik hetzelfde driver pakket gebruikt. Ik check dat nog even.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Terror schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:32:
[...]

Gisteravond die dual-boot-met-mediadirect handleiding gebruikt om een Ubuntu als tweede OS (naast Windows-XP) te installeren. De guide klopt, het werkt nu, maar wel mee uitkijken:
In eerste instantie had ik Ubuntu niet op een primary partition geinstalleerd, zoals de guide voorschrijft, maar gewoon in het ongepartitioneerde deel van de schijf zelf maar wat laten doen - en dat werd dus een extended partition. Daarna de tool van Dell voor de mediadirect knop er op los gelaten - en beide OSsen wilden niet meer booten.

Repareren van m'n windows partitie: via de recovery console (op windows-XP install disk) fixboot en fixmbr gedaan - hielp niet. Bleek dat ik met een partitie-editor de windows XP partitie opnieuw op 'bootable' moest zetten.

Daarna de Ubuntu partitie verwijderd en nu tijdens het installeren zelf duidelijk twee nieuwe partities (primary voor OS en een swap) gemaakt en Ubuntu geinstalleerd (en even opletten aan het begin dat je de bootloader niet op je MBR zet).
Alles werkt nu zoals het hoort: mediadirect voor Linux, on/off voor Windows-XP. Geen idee of Windows-7 net zo 'makkelijk' gaat - ik denk dat je vooraf zelf moet partitioneren zodat je weet dat windows-7 naar je tweede primary partition gaat.

Tips: zorg voor een klaarliggende windows-XP (of Vista) install-CD met recovery console er op; zorg ook voor een klaarliggende rescue-CD met goede partitie-editor; belangrijkste tip: backup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
jj71 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:00:
[...]

Dat is niet slim... 8)7 Reken er maar op dat er vroeg of laat iets kapot gaat, en de harddisk is juist datgene wat in computers vaak het eerste kapot gaat (bewegende delen, gevoelig voor schokken enz.). Als die data belangrijk voor je is dan is backuppen gewoon absoluut noodzakelijk, anders ben je op een dag al je jaren studietypsel en je 30 GB aan foto's enz. allemaal voorgoed kwijt! |:( Er zijn al veel te veel mensen die al hun digitale foto's kwijt raken en die dan komen janken... ;(
och wees maar niet bang ik gebruik mijn laptop voor erbij en hij heeft vrij weinig te lijden. Ik weet inmiddels hoe hd's zich gedragen. maar binnenkort ga ik een klein servertje bouwen voor opslag van documenten muziek en foto's O-) puur omdat ik nu op 3 pc's me bestanden verspreid heb staan en dat is nogal onhandig.

heeft er trouwens iemand een goede geluidskaart voor de m1530? ik heb wat reviews gelezen van die creative dingen en die blijken dus 10x kut te zijn. iemand goede ervaringen met andere geluidskaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Crazyanz schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 11:45:
[...]

och wees maar niet bang ik gebruik mijn laptop voor erbij en hij heeft vrij weinig te lijden. Ik weet inmiddels hoe hd's zich gedragen.
Wow je bent een soort hd fluisteraar? :P

Nee serieus niemand kan voorspellen wanneer een hd kapot gaat. En dat hoeft ook niets te maken hebben met slecht met de laptop omgaan. Backups heb je dus altijd nodig, maar je moet het natuurlijk zelf weten ;)
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Let op:
Voor alles m.b.t. levertijden kun je in dit topic terecht! Let wel: berichten plaatsen met 'het duurt lang!' zal de levertijd niet doen verkorten!