Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:56
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:44:
Is het niet zo dat er max maar 4GB aan werkgeheugen in de Xps 1530 kan? :? Ik dacht dat het zo was maar ik kan het ook fout hebben hoor. 8)7 Want het liefst wil ik op een gegeven moment ook meer geheugen erin. Maar dacht toen ik hem kocht dat me verteld was dat 4Gb max was voor dit moederbord.
Toen wel, nu 8.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Je kunt de M1530 op de Dell website nu ook met 6 of 8 GB bestellen. Dus er kan zeker wel meer dan 4 GB in.

[ Voor 6% gewijzigd door jj71 op 20-01-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, goed om te weten dat ik dus een Dell heb waar maar 4Gb in kan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:45:
Was je dan van plan 500-600 euro neer te leggen om 2x4GB geheugen te kopen? :+

Zoals iemand anders al opmerkte: het is niet slim om nu 8GB DDR2 te kopen voor deze prijs omdat de volgende generatie laptops allemaal DDR3 zullen bevatten. Dus je kan ze niet meenemen naar je volgende laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. Dude
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-02 09:59
Om nog even terug te komen op de temperatuur.

Hebben jullie ook last van een temperatuur verhoging van de videokaart?
Ik heb in een keer last van ernstig zakkende framerates in game.

Zo'n 4 maanden geleden kwam mijn temp max tot 73C.
Nu zie ik dat de temperatuur al 86C wordt. Een beetje stof zou de air flow toch niet zo kunnen beïnvloeden. Omgevingstemperatuur is gelijk (gewoon in de kamer). Ook de CPU en HD hebben nog eenzelfde temperatuur.

Ik heb de nieuwste bios en forceware 176.44.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:45:
Lees dit topic en ontdek de bios update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:13
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:23:
[...]

Beste Worldtravelon. Ik heb het probleem ook gehad met mijn scherm dat ik van die kleine zwarte vlekjes had. En dat vormde samen een wat grotere vlek. Niet echt dat het iemand anders zou opvallen. Maar zelf viel mijn oog er elke keer wel op en vond het na verloop van tijd storend. Bij een witte pagina is het heel goed zichtbaar en heb mijn scherm meerdere malen schoon gemaakt, maar kreeg het niet weg. Ik heb toen Dell gebeld en het probleem uitgelegd en die hebben de week daarop een monteur langs gestuurd. Die heeft mijn beeldscherm vervangen. Met geluk heb ik nu een Lg scherm gekregen terwijl daarvoor het een Samsung scherm was.

Ik kan nu met eigen woorden zeggen dat het een verschil is tussen de schermen. De Lg heeft een veel heldere output dan de Samsung. Maar om eerlijk te zijn heb ik nooit problemem gehad met de Samsung scherm omdat ik niet anders gewend was. Maar nu zou ik niet meer terug willen. ;)

Ik wil ook vermelden dat de service van Dell uitmuntend was. _/-\o_ En dat geld ook voor mijn 64bit versie van Vista.

Dus mijn advies is bel ze gewoon op en leg het ze uit.
Ik heb nu hetzelfde, alleen is het een streep in plaats van een vlek. Het lijkt eigenlijk op een streep van een balpen, alleen is het niet weg te vegen wat me doet denken dat dit hetzelfde probleem is (in het scherm). :?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10 21:07
Post hier eens een foto?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr. Dude schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:19:

Nu zie ik dat de temperatuur al 86C wordt. Een beetje stof zou de air flow toch niet zo kunnen beïnvloeden. Omgevingstemperatuur is gelijk (gewoon in de kamer). Ook de CPU en HD hebben nog eenzelfde temperatuur.

Ik heb hetzelfde probleem. Bij Guild Wars wordt de temperatuur al snel 90C en dropt de framerate als een gek. Ik heb zelfs twee keer gehad dat het scherm overspoeld werd met 'sneeuw' zoals bij oude tv's (zie foto). Dat wordt binnenkort toch dell support bellen :| .

ps. excuses voor de vage foto. Ik was zo in paniek dat ik niet eens fatsoenlijk een foto kon nemen |:(
pps. Nee, het is geen stof ;)
Afbeeldingslocatie: http://i13.photobucket.com/albums/a286/hinato/probleem2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Zover ik het op basis van deze ene foto kan beoordelen zou ik zeggen dat je videokaart inderdaad het loodje aan het leggen is. Dit heeft verdacht veel weg van artifacts.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:50:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Bij Guild Wars wordt de temperatuur al snel 90C en dropt de framerate als een gek. Ik heb zelfs twee keer gehad dat het scherm overspoeld werd met 'sneeuw' zoals bij oude tv's (zie foto). Dat wordt binnenkort toch dell support bellen :| .

ps. excuses voor de vage foto. Ik was zo in paniek dat ik niet eens fatsoenlijk een foto kon nemen |:(
pps. Nee, het is geen stof ;)
[afbeelding]
Je kan beter een foto maken met een zwarte achtergrond. Dan zien wij (en Dell) veel beter de artifacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:24:
[...]

Je kan beter een foto maken met een zwarte achtergrond. Dan zien wij (en Dell) veel beter de artifacten.
Ik heb er niet altijd last van, slechts in een aantal random gevallen als de temperatuur boven de 90C uitkomt. Maar de volgende keer zal ik een foto maken tegen een zwart achtergrond; bedankt voor de tip. Desalniettemin ga ik gewoon contact opnemen met Dell en hoop ik dat dit nooit meer gebeurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:21
1. Zojuist toch even gebeld naar de xps support voor een 64bit dvd, zonder probleem wordt deze naar mij opgestuurd.
2. Hoe het precies met de garantie op de videokaart zit: 5 jaar garantie vanaf de aankoopdatum mocht deze het begeven wordt heel het moederbord vervangen op kosten van nvidia omdat de gpu hierop vast gesoldeert zit.
3. Hdmi valt soms uit en als ik dan de kabel eruit haal of beetje op en neer beweegt werk het meestal wel weer. advies: Even afwachten of dit na de 64bit installatie ook nog het geval is ivm drivers.

Ik blijf erbij dat dell toch goede support bied _/-\o_ Binnen 30 sec had ik al iemand aan de lijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-10 10:27
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:35:
[...]

Ik heb er niet altijd last van, slechts in een aantal random gevallen als de temperatuur boven de 90C uitkomt. Maar de volgende keer zal ik een foto maken tegen een zwart achtergrond; bedankt voor de tip. Desalniettemin ga ik gewoon contact opnemen met Dell en hoop ik dat dit nooit meer gebeurt ;)
Je moet zeker contact opnemen met Dell, want dit is niet normaal.
Hoe oud is je laptop valt ie nog binnen de garantie en anders de 2 jaar GPU garantie?
Ik hoop dat ze je bij DELL kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
dieselb0y schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:35:
1. Zojuist toch even gebeld naar de xps support voor een 64bit dvd, zonder probleem wordt deze naar mij opgestuurd.
2. Hoe het precies met de garantie op de videokaart zit: 5 jaar garantie vanaf de aankoopdatum mocht deze het begeven wordt heel het moederbord vervangen op kosten van nvidia omdat de gpu hierop vast gesoldeert zit.
3. Hdmi valt soms uit en als ik dan de kabel eruit haal of beetje op en neer beweegt werk het meestal wel weer. advies: Even afwachten of dit na de 64bit installatie ook nog het geval is ivm drivers.

Ik blijf erbij dat dell toch goede support bied _/-\o_ Binnen 30 sec had ik al iemand aan de lijn :*)
Is dat nummer van Dell trouwens een telefoonnummer waar je bijv 10 ct/pm voor neertelt? Ik bedoel dus niet tegen lokaal tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr. Dude schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:19:

Ik wou nog even reageren op dit bericht, omdat het mijn ervaring is dat stof wel degelijk de temperaturen van de GPU enorm kan laten stijgen. Ik kreeg ook last van artifacts, freezes etc. en de GPU was 10 tot 15 graden hoger dan bij aankoop. Vervolgens heb ik met een micro-schroeverdraaier de GPU voor een deel uit elkaar gehaald en de heatsink was helemaal geblokkeerd met stof! Al het stof verwijderd en alle temperatuurproblemen zijn verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
PSP123 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:52:
[...]

Is dat nummer van Dell trouwens een telefoonnummer waar je bijv 10 ct/pm voor neertelt? Ik bedoel dus niet tegen lokaal tarief?
Uhm ik heb eerlijk gezegt geen flauw idee, ik heb hem maar 10minuten aan de lijn gehad volgens mij was het lokaal tarief maar ik weet het niet zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dell telefoonnummers zijn inderdaad gewoon "gratis" (=lokaal tarief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. Dude
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-02 09:59
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:02:
[...]

Ik wou nog even reageren op dit bericht, omdat het mijn ervaring is dat stof wel degelijk de temperaturen van de GPU enorm kan laten stijgen. Ik kreeg ook last van artifacts, freezes etc. en de GPU was 10 tot 15 graden hoger dan bij aankoop. Vervolgens heb ik met een micro-schroeverdraaier de GPU voor een deel uit elkaar gehaald en de heatsink was helemaal geblokkeerd met stof! Al het stof verwijderd en alle temperatuurproblemen zijn verholpen.
Ah bedankt. Zoiets dacht ik al. Al leek het mij stug omdat de andere temperaturen gelijk zijn gebleven. Ik zal de boel is stofzuigen kijken wat het uitmaakt. Vervalt de garantie niet als je er lekker in gaat wroeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-10 22:25

My

Worldtravelon schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:44:
Ik heb mijn M1530 nu 9 maanden. Inmiddels heeft het een aantal gebruikerskrasjes, zit er moeilijk verwijderbaar stof bij de speakertjes, heb ik 1 dode pixel en zijn er een paar letters van de toetsen af. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal bij gebruik, maar er zitten ook een stuk of 8 vlekjes op/in me scherm die met geen mogelijkheid te verwijderen zijn? Het zijn geen dode pixels maar toch echt zwarte vlekken van 3mm groot. Het is een erg mooi helder LG scherm maar die vlekken zijn hinderlijk. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze vlekken zelf kan verwijderen en/of ik een beroep kan doen op mijn garantie?
Ik heb iets gehad wat er misschien op leek... Bij mij is er op een gegeven moment een beestje naar binnen gekropen (vraag me ook niet hoe), en die besloot ongeveer in het midden dood te gaan en vanaf toen had ik ook een 'vlek' van 3mm, die dus niet te verwijderen is.

Ik heb er een foto van gemaakt (met witte achtergrond) en uiteindelijk hebben ze het hele scherm bij mij vervangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
My schreef op maandag 26 januari 2009 @ 00:37:
Ik heb iets gehad wat er misschien op leek... Bij mij is er op een gegeven moment een beestje naar binnen gekropen (vraag me ook niet hoe), ...
Je had dus letterlijk een bug in je laptop! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
My schreef op maandag 26 januari 2009 @ 00:37:
[...]

Ik heb iets gehad wat er misschien op leek... Bij mij is er op een gegeven moment een beestje naar binnen gekropen (vraag me ook niet hoe), en die besloot ongeveer in het midden dood te gaan en vanaf toen had ik ook een 'vlek' van 3mm, die dus niet te verwijderen is.

Ik heb er een foto van gemaakt (met witte achtergrond) en uiteindelijk hebben ze het hele scherm bij mij vervangen. :)
Hoort desalniettemin niet te kunnen. Een TFT panel dient goed afgesloten te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 13-10 13:29

FikkieHo

Wokmaster

nou ja, misschien heeft het beestje via een andere gat naar binnen gekropen.. speakergaatjes :P of tussen de scharnieren..

Ach ja, goed ddat hij vervangen is :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Iemand hier al ervaringen met het installeren van Windows 7?

Edit:

Heb hem net geinstalleerd en zover ik tot nog toe kan beoordelen werkt alle hardware gewoon onder Windows 7 behalve de fingerprint reader, daar moet ik nog even induiken.Voor de rest worden alle benodigde drivers vanzelf gedownload.

[ Voor 67% gewijzigd door boaty op 28-01-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:20
Mijn Windows 7 installatie was zo buggy as hell op mijn M1530, maargoed Vista werkt ook niet echt heel erg lekker op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 vragen over het aansluiten van de laptop op mijn hifi installatie.

Wanneer ik de M1530 dmv HDMI aansluit op mijn versterker (Onkyo TX-SR605) dan wordt het beeld doorgestuurd naar mijn tv (full HD lcd), echter de zijkanten van het computerscherm vallen buiten het beeld van mijn tv. Hoe is dit te verhelpen?

Vervolgens heb ik ook een probleem met het geluid.
Wanneer ik een mp3 afspeel met de mediaplayer, dan blijft het geluid uit de speakers van de laptop komen in plaats van uit de hifi installatie.

Wanneer ik rechtsonder bij het speakertje, rechtermuistoest en dan ‘geluid afspelen’ kies, zie ik een lijstje waar HDMI wel tussen staat.
Als ik daar vervolgens op ga staan, rechtermuistoets en dan ‘testen’ kies, dan hoor ik het test-geluid wel door de speakers van mijn hifi installatie. Maar dus niet als ik een liedje afspeel.
Hoe is dit op te lossen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat betreft de zwarte randen op je televisie moet je eerst een kijken hoe je het tweede beeldscherm hebt geconfigureerd in je nvidia control panel. Als resolutie zou je die op 1920 x 1080 (full hd) moeten zetten. Tevens moet je de tv vaak ook op de juiste modus zetten, bij mijn samsung heet dat "alleen scannen"

Wat betreft het geluid moet je volgens mij bij de volume regeling aan kunnen geven dat het geluid via de HDMI poort gestuurd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:17
Iemand al opgevallen dat bij het bestellen de meerprijzen voor de 4GB modules voor geen kanten kloppen.
Heb je standaard 2x2GB dan is de meerprijs voor 1x2GB+1x4GB 250 euro, maar de meerprijs voor 2x4GB is 560 euro.

De meerprijs van de 1e module is dus 250 euro en de 2e module kost 310 euro :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Dat is bij Dell heel normaal. Ze halen de verdiensten namelijk op de upgrade's die je kunt doen. Dit betekend dat het nemen van bijvoorbeeld meer geheugen extra veel geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:17
Dat is bekend ja, maar je kan als Dell toch niet hard maken dat 't vervangen van een 2GB module door een 4GB module verschilldende prijzen heeft voor de 1e en voor de 2e module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Tja ze kunnen vragen voor de geheugenmodules wat ze willen, jij bent klant en wil je het niet dan neem je het toch niet. Logica van Dell moet je niet proberen te volgen :P. Bovendien is de upgrade op het moment niet duur als je vergelijkt met wat je betaald voor 2 4 Gb modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Wanneer ik de M1530 dmv HDMI aansluit op mijn versterker (Onkyo TX-SR605) dan wordt het beeld doorgestuurd naar mijn tv (full HD lcd), echter de zijkanten van het computerscherm vallen buiten het beeld van mijn tv. Hoe is dit te verhelpen?
Kijk naar de instellingen van je TV. Ik heb mijn M1530 ook wel eens op mijn TV aangesloten en ik moest de zoom-modus van de TV op de juiste stand zetten anders dan viel er iets van het beeld af.

[ Voor 3% gewijzigd door jj71 op 29-01-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tralapo schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:34:
[...]

Heb vandaag een mailtje naar Dell de deur uitgedaan waarin ik vraag om een 64-bit versie van Microsoft Windows Vista. Heb DSN policy document ID 158098, 5th bullet under Policy, first sub-bullet er gelijk maar in vermeld. Ben erg benieuwd naar de reactie.
Vandaag eindelijk een in het Engels geschreven mailtje terug, bleek van de XPS Support, dat ze m'n mailtje niet begrepen en of ik hem nogmaals wilde sturen maar dan in het Engels. Right....
't Is dat ik het puur voor de lol deed maar anders... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:32
Tralapo schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:03:
[...]

Vandaag eindelijk een in het Engels geschreven mailtje terug, bleek van de XPS Support, dat ze m'n mailtje niet begrepen en of ik hem nogmaals wilde sturen maar dan in het Engels. Right....
't Is dat ik het puur voor de lol deed maar anders... 8)7
Waarom bel je niet gewoon naar de XPS Premium Support? Ik heb zonder problemen een 64-bit DVD ontvangen. Overigens 64-bit Ultimate (en ook echt Ultimate geïnstalleerd). Ik heb nu Vista Business OEM, Vista Home Premium OEM en Vista Ultimate OEM (64-bit), mijn laptop is namelijk vervangen en toen kreeg ik een Vista Business licentie erbij? Foutje, maar goed ik had nog een Home Premium liggen en kreeg Ultimate dus ik vond het wel best!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrail
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:50
Sp!tF!re schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:09:
[...]

Waarom bel je niet gewoon naar de XPS Premium Support? Ik heb zonder problemen een 64-bit DVD ontvangen. Overigens 64-bit Ultimate (en ook echt Ultimate geïnstalleerd). Ik heb nu Vista Business OEM, Vista Home Premium OEM en Vista Ultimate OEM (64-bit), mijn laptop is namelijk vervangen en toen kreeg ik een Vista Business licentie erbij? Foutje, maar goed ik had nog een Home Premium liggen en kreeg Ultimate dus ik vond het wel best!
Heb je de Engelse of de Nederlandse OEM gekregen? Ik heb namelijk alleen een Engelse (gedownload) en zou graag de Nederlandse willen hebben... En het zou dus mooi zijn als ik die gratis kan krijgen van Dell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Retrail schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:23:
[...]

Heb je de Engelse of de Nederlandse OEM gekregen? Ik heb namelijk alleen een Engelse (gedownload) en zou graag de Nederlandse willen hebben... En het zou dus mooi zijn als ik die gratis kan krijgen van Dell :)
Dell heeft mij een Vista Ultimate 64bit SP1 OEM gegeven nadat ik gebeld heb. Hierin zaten veel talen, waaronder ook Nederlands. Bij de Setup kon ik kiezen welke taal ik wou installeren.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Bij mij dus hetzelfde :) Was ook helemaal geen probleem om hem te krijgen, deden ze helemaal niet moeilijk over!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

jelmervos schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 08:55:
Zijn er hier ook mensen die wel eens een BSOD krijgen met DRIVER_POWER_STATE_FAILURE? Helaas staat er in de BSOD niet vermeld om welke driver het gaat, maar dit kan ik misschien uit de dump halen.

Ik krijg deze soms als ik Vista in slaapstand zet.
Na het krijgen van dezelfde BSOD heb ik de minidump eens geanalyseerd met windbg. Hieruit blijk dat het gaat om NETw4v64.sys, driver van mijn Intel wifi. Meer mensen hebben last met deze driver.

Ik heb momenteel de 64bit wifi driver van Dell geïnstalleerd: 11.1.1.3 (TIC146561), A05 (14-8-2007).
Vanavond maar eens proberen de laatste driver van Intel zelf te installeren: 12.2.0.0 (1/5/2009).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Sp!tF!re schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:09:
[...]

Dat ga ik ook zeker doen want kreeg vandaag het volgende antwoord terug:
Dear Mr. ****************

Thank you for contacting Dell hardware support.

Unfortunately we are not able to send you the Windows Vista home Premium DVD because we simply do not have it.
The free upgrade is possible only for customers with Vista Business or Vista Ultimate purchased.

If you would like to purchase the Windows Vista home premium 64 bit, please contact our Sales department at Tel: 020 674 4869

I'm sorry to tell you, but I can’t offer any other solution to you. Nevertheless I hope that you are satisfied with my personal support.

As a personal advice I would tell you to try the solutions mentioned at:

http://www.avforums.com/f...-home-premium-64-bit.html

http://www.theinquirer.ne...-64-bit-versions-of-vista

Please let me know if you have any other questions or queries that I could help you with.

I wish you a nice day.

Kind regards,
Peter Kresak
XPS technical support specialist
E-Mail team Portables
Non-Voice Support
Dell Corporation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Koptelefoon uitgang piept trouwen wel behoorlijk. Dat was bekend, weet ik. Maar wat me op valt is dat het alleen is wanneer laptop aan stroom ligt.

En ja het is geaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Makkelijk schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:27:
Koptelefoon uitgang piept trouwen wel behoorlijk. Dat was bekend, weet ik. Maar wat me op valt is dat het alleen is wanneer laptop aan stroom ligt.

En ja het is geaard.
Mijn laptop is teruggestuurd (en vervangen) omdat ik er schokken van ontving terwijl hij geaard aangesloten was. Bovendien zat er een enorme ruis in de koptelefoon als ik hem aangesloten had met een laag volume, zo gauw mijn hand richting de laptop ging en er zo'n halve centimeter boven hing verdween de ruis! Het was bij mij dus een statisch probleem en daarom hebben ze hem vervangen (iets met volksgezondheid ofzo, alsof mij dat uitmaakt; zolang hij het maar weer doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Ik heb mijn laptop nu al een redelijke tijd en ik vraag me eigenlijk af hoe jullie alles netjes schoon houden, welke spullen gebruiken jullie?(Scherm, behuizing enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
dieselb0y schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:34:
Ik heb mijn laptop nu al een redelijke tijd en ik vraag me eigenlijk af hoe jullie alles netjes schoon houden, welke spullen gebruiken jullie?(Scherm, behuizing enz)
Behuizing gewoon een vochtige doek en scherm een busje speciale tft cleaner icm met een stofdoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Behuizing en scherm gewoon met licht vochtig keuken rol, daarna ff met droog stukje er over heen. Maar ik maak hem zo min mogelijk schoon, 1x per 3 maanden ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door jelmervos op 01-02-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Bij mij piept de koptelefoon uitgang niet (maakt niet uit of 'ie op batterijen of aan het stopcontact zit). Dit is dus niet iets wat bij alle 1530's zo is.
Ik gebruik een microvezeldoekje (gewoon bij de Albert Heijn gekocht). Doekje heel lichtjes vochtig maken (met de vingers een paar druppels water erop sprenkelen), en dan poetsen.

[ Voor 34% gewijzigd door jj71 op 01-02-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danv
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-02-2009
Hallo,

k heb sinds een twee tal maanden deze Dell XPSm1530. ben er zeer tevreden over en ik heb gelukkig (hout vasthouden) nog geen problemen met de hardware zoals hier door verschillende mensen neergeschreven.

Toen ik hem deze week op batterij gebruikte wou ik de scherm helderheid aanpassen door de FN toets en het pijltje omhoog in te drukken.

Op dat moment begint de computer te "flippen", er komt een window op alsof je de ALT+tab toets hebt ingedrukt. Dit begint dan constant en automatisch tussen de opties te switchen en je kan dat niet meer afzetten.

Hij switch dus niet tussen de volledige schermen maar enkel in dat window tussen de keuzemogelijkheden.

OM dit op te lossen had ik dan taakbeheer opgestart via CRTL ALT DEL en heb de schermen gesloten. Ook dan blijft hij tussen iconen en start button actief switchen (oplichten), net alsof je constant op de TAB toets klikt.

zeer vreemd dus
Enkel een complete reboot kon dit oplossen.

ik kan het opnieuw simuleren maar krijg het niet opgelost.
Ik gebruik VISTA HOME Premium
de BIOS is versie A12 (ik denk dat dat de recentste is)

ik kjon hier op het forum geen gelijkaardige cases vinden.
Mocht iemand een idee hebben ben ik uitermate geinteresseerd want ik heb (nog) geen zin om vista opnieuw te installeren ofzo.

dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk

En ja het is geaard.
Ik ben er achter dat het werd veroorzaakt door stekkerdozen??? Ik had de laptop op een stekkerdoos met de speakers, wanneer ik de laptop van stroom voorzag ging het geluid van de laptop van die stroomgeluid piepjes geven, vooral wanneer ik met de muis bewoog.

Wanneer ik de laptop echter op een ander (ongeaard) stopcontact aansluit is er geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 02-02-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Hey,

Ik sloot vandaag mijn XPS M1530 aan via HDMI op mijn Samsung 2493HM, maar ik krijg geen geluid door de speakers van de 2493HM.
Ligt dit gewoon aan een driver die niet geinstalleerd is of hebben jullie dit probleem ook?
HDMI kabel is 100% correct want van Xbox 360 naar 2493HM geeft wel geluid.
Graag hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
PSP123 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:18:
Hey,

Ik sloot vandaag mijn XPS M1530 aan via HDMI op mijn Samsung 2493HM, maar ik krijg geen geluid door de speakers van de 2493HM.
Ligt dit gewoon aan een driver die niet geinstalleerd is of hebben jullie dit probleem ook?
HDMI kabel is 100% correct want van Xbox 360 naar 2493HM geeft wel geluid.
Graag hulp! :)
Heb je je afspeelapparaat wel standaard als HDMI ingesteld? Rechtermuisknop op je speakertje onderin, afspeelapparaat en dan je HDMI als standaard instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Volgens mij geeft de hdmi ingang op de M1530 geen geluid door. En volgens mij is dit wel vaker in dit (of vorige) topics verteld.

Oh ik dacht eerst echt dat dit nit kon. Weer wat geleerd :P

[ Voor 21% gewijzigd door silmaril8 op 05-02-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

silmaril8 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:27:
Volgens mij geeft de hdmi ingang op de M1530 geen geluid door. En volgens mij is dit wel vaker in dit (of vorige) topics verteld.
De hdmi uitgang op mijn 1530 geeft gewoon geluid door. Zoals al gezegd werd kan je em als default instellen en wanneer je dat niet wil geven veel applicaties je wel de mogelijkheid om de audio renderer op hdmi te zetten.

ik zag twee beren fout parkeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Yup, ik draai ook gewoon geluid door hdmi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Inderdaad de M1530 geeft prima geluid door via de HDMI aansluiting naar mijn Samsung LE32A552. Gebruik dat altijd, je moet het alleen even instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn dvd brander: teac dvd+-rw dvw28slc ata device, kan niet branden.
Mijn Computer, ziet het als een cd-station. Wanneer ik naar de eigenschappen ga, zie ik 2 stations. 1 teac en 1 fujitsu (harde schrijf). Ik kan Teac niet aanwijzen als de gewenste dvd rewriter.
Er wordt aangegeven dat er fout code 39 is, maar een driver kan ik neit vinden op de dell site, google of teac's eigen site.
Ik heb de nieuwste Bios geinstaleerd (5 minuten geleden nog)

Iemand die me kan helpen?
Dank,

----------------------opgelost door mijzelf----------------------

een stom vraagje, maar wanneer je een dvd brand met speed 16, dan is de kans groter dat er lagstoten zijn dan wanneer je brand met speed 4? of ligt dit puur aan bestand + dvdrom?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
En hoe heb je het dan zelf opgelost? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Sp!tF!re schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:20:
[...]

Heb je je afspeelapparaat wel standaard als HDMI ingesteld? Rechtermuisknop op je speakertje onderin, afspeelapparaat en dan je HDMI als standaard instellen.
Oh, zit daat het euvel. Wist ik niet, weer wat geleerd.. Morgen gelijk testen of het werkt! ;)
Thanx! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Hey,

Ik heb vandaag mijn XPS M 1530 opnieuw geinstalleerd (Vista 64 bit), ik wilde nu net Bluetooth installeren alleen loop ik figuurlijk vast bij het volgende:
Na de driver van bluetooth gedownload te hebben van de site van Dell, krijg ik na uitvoeren dat ik op: FN + F2 moet drukken.
Ik doe dit tig keer alleen gebeurt er niks en kan ik alleen de optie kiezen installatie annuleren.
Wie kan mij helpen, zodat mijn bluetooth werkt!
Graag hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:42
PSP123 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 22:35:
Hey,

Ik heb vandaag mijn XPS M 1530 opnieuw geinstalleerd (Vista 64 bit), ik wilde nu net Bluetooth installeren alleen loop ik figuurlijk vast bij het volgende:
Na de driver van bluetooth gedownload te hebben van de site van Dell, krijg ik na uitvoeren dat ik op: FN + F2 moet drukken.
Ik doe dit tig keer alleen gebeurt er niks en kan ik alleen de optie kiezen installatie annuleren.
Wie kan mij helpen, zodat mijn bluetooth werkt!
Graag hulp!
Jouw probleem is dat je bluetooth uit stond tijdens het installeren, deze is dan niet meer aan te krijgen (ditzelfde probleem heb ik gehad). Ik heb een exe van dell zelf die in staat is de bluetooth weer aan te zetten.

Hier even een link: http://forum.notebookrevi...hp?p=2867011&postcount=17. Het gaat om de volgende file: ftp://ftp.us.dell.com/network/R159805.EXE

Of zie deze link van dell zelf: http://support.euro.dell....1&docid=319055&l=nl&s=bsd

[ Voor 8% gewijzigd door Amargedon op 08-02-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:58
En natuurlijk moet men de faq niet lezen die op de eerste pagina staat? Daar staat dus precies hetzelfde antwoord in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Amargedon schreef op zondag 08 februari 2009 @ 10:53:
[...]

Jouw probleem is dat je bluetooth uit stond tijdens het installeren, deze is dan niet meer aan te krijgen (ditzelfde probleem heb ik gehad). Ik heb een exe van dell zelf die in staat is de bluetooth weer aan te zetten.

Hier even een link: http://forum.notebookrevi...hp?p=2867011&postcount=17. Het gaat om de volgende file: ftp://ftp.us.dell.com/network/R159805.EXE

Of zie deze link van dell zelf: http://support.euro.dell....1&docid=319055&l=nl&s=bsd
Werkt nu, bedankt! :*) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraag
volgens mij is er tijdens een update iets gewijzigd aan mij hardware instellingen.
Heb volgens mij (zeker weten) een LG screen.
als ik nu probeer via "Computer -> Eigenschappen > Hardware > Apparaatbeheer > Monitors > Plug & Play Monitor > Eigenschappen > Details > Hardware ID's" mijn scherm te zien kom ik niet verder dan Algemeen PiP beeldscherm.
Kan dus niet meer achterhalen wat mijn scherm is.
De link "Computer -> Eigenschappen > Hardware > Apparaatbeheer > Monitors > Plug & Play Monitor > Eigenschappen > Details > Hardware ID's" heb ik helemaal niet ik heb configscherm >apparaatbeheer en dan >beeldschermen hier staat aleen de Algemeen PiP beeldscherm.

heeft dit nu gevolgen voor de aansturing van mijn scherm?
en hoe krijg ik dan wel te zien dat ik een LG scherm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Algemeen PiP beeldscherm? Bedoel je ipv PiP niet PnP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:23:
Heb een vraag
volgens mij is er tijdens een update iets gewijzigd aan mij hardware instellingen.
Heb volgens mij (zeker weten) een LG screen.
als ik nu probeer via "Computer -> Eigenschappen > Hardware > Apparaatbeheer > Monitors > Plug & Play Monitor > Eigenschappen > Details > Hardware ID's" mijn scherm te zien kom ik niet verder dan Algemeen PiP beeldscherm.
Kan dus niet meer achterhalen wat mijn scherm is.
De link "Computer -> Eigenschappen > Hardware > Apparaatbeheer > Monitors > Plug & Play Monitor > Eigenschappen > Details > Hardware ID's" heb ik helemaal niet ik heb configscherm >apparaatbeheer en dan >beeldschermen hier staat aleen de Algemeen PiP beeldscherm.

heeft dit nu gevolgen voor de aansturing van mijn scherm?
en hoe krijg ik dan wel te zien dat ik een LG scherm heb.
Rechtermuisknop op Algemeen PiP beeldscherm en dan eigenschappen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Laatst toch weer Vista op mijn laptop gehad (x86 en x64) en moet toch zeggen dat bij mij XP 32bit toch een stuk stabieler draait dan Vista zelf. Bij mij stottert het nog wel eens op Vista. Misschien komt dit omdat ik een 8400m GS heb, maar volgens mij moet dat niet kunnen...

Toch maar eens proberen de fabrieksinstall terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:51:
Algemeen PiP beeldscherm? Bedoel je ipv PiP niet PnP?
yes fouje PnP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:53:
[...]

Rechtermuisknop op Algemeen PiP beeldscherm en dan eigenschappen.....
Gedaan resultaat
Fabrikant : (Standaardbeeldschermtypen)

Heb het nu voor elkaar is vrij ingewikeld.

configscherm >apparaatbeheer en dan >beeldschermen hier staat aleen een Algemeen PnP beeldscherm.

Algemeen PnP beeldscherm aankliken en met rechter muisklik eigenschappen openen.
kies dan tab DETAILS
onder dropdown eigenschap >- zoek en kies HARDWARE IDs

Krijg dan de volgende boodschap:

MONITOR\LPLDF00 *O*

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al kon ik het niet direct vinden is het hier waarschijnlijk al eens langs gekomen, maar ik heb een probleempje bij het afspelen van DVD's via het Windows Media Center.

Ik heb mijn laptop aangesloten via HDMI aan mijn TV (Samsung LE32A456). Om gewoon filmpjes te kijken of muziek te beluisteren gebruik ik Windows Media Center. Alles loopt heel goed, geluid is goed, beeld is goed. Alleen als ik een DVD insteek en wil afspelen hoor ik niets uit mijn tv speakers. Als ik het standaardapparaat ingesteld hou op Luidsprekers (ipv HDMI) dan is er geen probleem en hoor ik het geluid via moijn laptopspeakers..

Er lijkt dus iets fout te lopen bij het doorsturen van het geluid van mijn M1530 naar mijn TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10 22:50
Waarschijnlijk staat er bij de eigenschappen van de hdmi audio nog dat hij ook surround geluid (dts of dolby) door mag geven. De tv zal dit niet kunnen decoderen en dus hoor je niets. Even instellen dat ie alleen stereo doorgeeft en het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Comp-Freak schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:25:
Waarschijnlijk staat er bij de eigenschappen van de hdmi audio nog dat hij ook surround geluid (dts of dolby) door mag geven. De tv zal dit niet kunnen decoderen en dus hoor je niets. Even instellen dat ie alleen stereo doorgeeft en het probleem is opgelost.
Great, dit is inderdaad de oplossing :-)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Al wat meer mensen ervaring met Windows 7 op de M1530 inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Zie mijn post:
boaty schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:23:
Iemand hier al ervaringen met het installeren van Windows 7?

Edit:

Heb hem net geinstalleerd en zover ik tot nog toe kan beoordelen werkt alle hardware gewoon onder Windows 7 behalve de fingerprint reader, daar moet ik nog even induiken.Voor de rest worden alle benodigde drivers vanzelf gedownload.
Fingerprint reader werkt nu ook naar behoren. Kortom alles werkt op de XPS M1530 onder Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3rd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-08 22:39
Is er iemand die een tweede adapter bij zijn m1530 heeft besteld?

Ik heb namelijk vanmiddag een half uur met de klanten service gebeld en die konden mij prima een tweede adapter leveren, maar toen ik vroeg of deze dan ook van randaarding was voorzien bleek dat niet het geval. Na een paar maal te zijn door verbonden, bleek het toch echt niet mogelijk.

Ik ben echt zeer verbaasd dat Dell geen tweede geaarde adapter kan leveren, als je het ergens zou verwachten is het wel bij Dell zelf. Ze wisten zelfs niet eens te vertellen of ze überhaupt ooit nog geleverd gaan worden in ieder geval niet binnen een aantal weken.

Is er iemand anders die dit heeft gehad?

Heeft iemand misschien een idee hoe ik aan een tweede adapter kan komen? De enige winkel die ik daar voor kon vinden is replacedirect.com maar die leveren ook alleen adapters zonder randaarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-10 17:11
Inmiddels ben ik ook al 1,5 maand trotse eigenaar van een dell xps m1530 :)

Ik kamp alleen met 3 problemen. Misschien dat andere mensen hier een oplossing voor weten:
  • Ik heb ingesteld dat mijn touchpad uitgeschakeld is wanneer er een externe muis aanwezig is. Toch is na verloop van tijd de touchpad gewoon ingeschakeld. Heeft dit te maken met slaapstand e.d. of heeft dit een totaal andere oorzaak? De software is al een keer geherinstalleerd.
  • Als ik externe devices zoals externe hd en printer aan mijn laptop heb hangen blijft de laptop tijdens het booten hangen op dat cursorknipperscherm na de bios. Ik heb mijn interne hd als enigste bootdevice ingesteld in mijn bios dus daar kan het niet aan liggen.
  • Dell Quickset is ook niet altijd actief. Soms moet ik het handmatig opstarten voor de sneltoetsen boor bijvoorbeeld slaapstand werken. Heeft dit misschien ook iets te maken met slaapstand? Ik doe namelijk 4 á 5 dagen met 1 sessie (door steeds de slaapstand te gebruiken) en dan doe ik pas een keer opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
gersompie schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 21:23:
Inmiddels ben ik ook al 1,5 maand trotse eigenaar van een dell xps m1530 :)

Ik kamp alleen met 3 problemen. Misschien dat andere mensen hier een oplossing voor weten:
  • Ik heb ingesteld dat mijn touchpad uitgeschakeld is wanneer er een externe muis aanwezig is. Toch is na verloop van tijd de touchpad gewoon ingeschakeld. Heeft dit te maken met slaapstand e.d. of heeft dit een totaal andere oorzaak? De software is al een keer geherinstalleerd.
  • Als ik externe devices zoals externe hd en printer aan mijn laptop heb hangen blijft de laptop tijdens het booten hangen op dat cursorknipperscherm na de bios. Ik heb mijn interne hd als enigste bootdevice ingesteld in mijn bios dus daar kan het niet aan liggen.
  • Dell Quickset is ook niet altijd actief. Soms moet ik het handmatig opstarten voor de sneltoetsen boor bijvoorbeeld slaapstand werken. Heeft dit misschien ook iets te maken met slaapstand? Ik doe namelijk 4 á 5 dagen met 1 sessie (door steeds de slaapstand te gebruiken) en dan doe ik pas een keer opnieuw opstarten.
Algemene opmerking, de slaapstand vind ik vergeleken met mijn vorige toshiba niet het sterkste punt van deze xps. Afhankelijk van het type video driver wil de laptop na een hybernate nog weleens crashen of er niet meer uit terugkeren. (draai nu de mobile beta versie van nvidia, die doet het laatste tijd wel weer redelijk, alleen is de performance stuk minder)
1. Geen idee, ik gebruik de touchpad software niet (gebruik standaard windowds driver).
2. Ik heb zelf een compacte usb-hub op mn xps aangesloten, en daarop zit dan bijv de printer en alle andere externe apparaten. Geen problemen gehad met het hangen op het cursorknipperscherm.
3. Ik gebruik vrijwel altijd de hibernate functie, maar heb geen dell quickset actief draaien.

Btw, de standby functie doet het bij mij helemaal niet. Na een standby start de laptop niet meer op en moet ik de powerknop lang indrukken voordat hij echt uit gaat en daarna weer aan kan zetten.

@n3rd: Op E-bay kan je volgensmij ook veel van die adapters vinden, alleen moet je goed opletten op een europese stekker, of hier zelf een andere kabel voor regelen.
Maar wat ik wel apart vind, stel dat je adapter kapot zou gaan dan moet je toch bij de XPS garantie gewoon een vervangende krijgen? Dus ze moeten die dingen toch wel ergens op voorraad hebben lijkt me...

[ Voor 8% gewijzigd door Superstudent op 22-02-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Laatst online: 10:51
n3rd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:14:
Is er iemand die een tweede adapter bij zijn m1530 heeft besteld?

Ik heb namelijk vanmiddag een half uur met de klanten service gebeld en die konden mij prima een tweede adapter leveren, maar toen ik vroeg of deze dan ook van randaarding was voorzien bleek dat niet het geval. Na een paar maal te zijn door verbonden, bleek het toch echt niet mogelijk.

Ik ben echt zeer verbaasd dat Dell geen tweede geaarde adapter kan leveren, als je het ergens zou verwachten is het wel bij Dell zelf. Ze wisten zelfs niet eens te vertellen of ze überhaupt ooit nog geleverd gaan worden in ieder geval niet binnen een aantal weken.

Is er iemand anders die dit heeft gehad?

Heeft iemand misschien een idee hoe ik aan een tweede adapter kan komen? De enige winkel die ik daar voor kon vinden is replacedirect.com maar die leveren ook alleen adapters zonder randaarding.
Mijn adapter is een aantal maanden geleden doorgebrand. Ik heb contact opgenomen met Dell (XPS support gebeld) en ik had binnen twee dagen gewoon een nieuwe adapter in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik een offerte gekregen voor 2 jaar XPS Premium Support garantie (Next Business Day On Site is dat eigenlijk, enkel een andere naam en 24/24). Prijs voor 2 jaar incl. btw is 107€, vind ik wel een eerlijk prijsje voor zo'n garantie van 24 maanden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook aan het kijken naar een xps 1530 maar heb eigenlijk twee vragen.
- de fingerprint reader wat kun je daar precies mee? behalve het lezen van een fingerprint.
- Zijn er mensen met een resolutie van 1900 X 1200 ? is dit een werkbare resolutie voor de grote van het scherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:11:
- de fingerprint reader wat kun je daar precies mee? behalve het lezen van een fingerprint.
- Zijn er mensen met een resolutie van 1900 X 1200 ? is dit een werkbare resolutie voor de grote van het scherm ?
Vraag 1 kun je wel vinden via Google, en vraag 2 is als het goed is al een paar keer beantwoord in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Hoe lang duurt het gemiddeld vooraleer Dell door heeft dat je het systeem besteld en betaald hebt (betaling via Creditcard)? Ik heb dit topic al even doorzocht maar kon niet echt een zinnig antwoord vinden. Ik ben het namelijk gewoon dat een betaling via CC 'onmiddelijk' geregistreerd is, maar in dit geval duurt het blijkbaar wat langer (op dit moment een halve dag). Via de tracking op de Dell website krijg ik dus de melding 'Wij kunnen u momenteel geen update geven omdat...'. Niet dat ik ongeduldig ben hoor! :+ Ik ben er graag nogal snel bij indien er iets niet in orde is. O-)

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
D4rkSt4r schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:41:
Hoe lang duurt het gemiddeld vooraleer Dell door heeft dat je het systeem besteld en betaald hebt (betaling via Creditcard)? Ik heb dit topic al even doorzocht maar kon niet echt een zinnig antwoord vinden. Ik ben het namelijk gewoon dat een betaling via CC 'onmiddelijk' geregistreerd is, maar in dit geval duurt het blijkbaar wat langer (op dit moment een halve dag). Via de tracking op de Dell website krijg ik dus de melding 'Wij kunnen u momenteel geen update geven omdat...'. Niet dat ik ongeduldig ben hoor! :+ Ik ben er graag nogal snel bij indien er iets niet in orde is. O-)
Check het dell leveringstijden topic! Daar staat actuele informatie.

Zie voor link de topicwarning bij quick reply

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 25-02-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-10 19:52
Voor de mensen die last hebben van extreme fps drops ingame, fps dat op het ene moment dropt naar 20 en dan de volgende seconde weer omhoog gaat naar 100, die mensen wil ik vragen om eens te letten op hun cpu snelheid. Ik heb namelijk ondervonden dat mijn cpu snelheid steeds door speedstep verlaagt wordt naar de laagste core speed, 1.2ghz in mijn geval. Dit zorgt er voor dat er zo energie en hitte blijft bespaard. Speedstep bepaald wanneer de cpu full speed nodig heeft en wanneer niet. Tijdens het gamen heb ik opgemerkt dat de core speed om de seconde wordt verlaagt naar 1.2ghz en dit veroorzaakt zo de lage fps rate. Speedstep in de bios uitzetten heeft geen zin want dan wordt de core speed gesteld op zijn allerlaagste snelheid. Op de vraag waarom speedstep de core speed verlaagt tijdens het gamen heb ik nog geen duidelijk antwoord. Een mogelijk antwoord kan zijn dat de laptop te heet wordt en speedstep dit probeert te voorkomen door de core speed te verlagen. Probeer dus uit te zoeken of de laptop daadwerkelijk aan het overhitten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:11:
Inloggen door je vinger over de reader heen te halen (in plaats van je password in te typen), en er zit ook een programmaatje op wat passwords voor websites en andere programma's kan onthouden en automatisch kunt invullen als je je vinger over de reader heen haalt (hoewel het bij mij niet werkt met Firefox 3, het programma klaagt dat de browser "te nieuw" is...).

Ik gebruik Ubuntu 8.04 op m'n M1530, en hoewel de fingerprint reader daar wel werkend te krijgen is, is het niet zo praktisch omdat het niet helemaal goed is geïntegreerd met het authenticatiemechanisme van het OS waardoor sommige programma's ineens om passwords gaan vragen (het programma snapt dan niet goed dat je bent ingelogd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten Kroon
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 00:28
Ik denk erover na deze laptop te kopen, toch had ik nog enkele vraagjes:

1 .Dell biedt 3 soorten schermen aan op hun website, welke schermen zijn aan te raden ik hoorde namelijk dat Samsung schermen van mindere kwaliteit zijn.

2. Is een 1.920 x 1.200 scherm aan te raden of is dat te groot voor een 15" scherm, zelfde vraag geldt eigenlijk voor het 1.680 x 1.050 scherm.

3. Dell bied t/m vandaag een korting van € 200, ik ga de laptop echter niet vandaag al kopen. Verwachten jullie dat er binnenkort weer een soortgelijke actie zal zijn?

• silmaril8
  • Niet online
Maarten Kroon schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:57:
Ik denk erover na deze laptop te kopen, toch had ik nog enkele vraagjes:

1 .Dell biedt 3 soorten schermen aan op hun website, welke schermen zijn aan te raden ik hoorde namelijk dat Samsung schermen van mindere kwaliteit zijn.

2. Is een 1.920 x 1.200 scherm aan te raden of is dat te groot voor een 15" scherm, zelfde vraag geldt eigenlijk voor het 1.680 x 1.050 scherm.

3. Dell bied t/m vandaag een korting van € 200, ik ga de laptop echter niet vandaag al kopen. Verwachten jullie dat er binnenkort weer een soortgelijke actie zal zijn?
1. Je kan niet het merk scherm kiezen. Alleen de resolutie. Dus dan maakt het niks uit.
2. Dat is een vraag die alleen jij kan beantwoorden. Puur persoonlijk. Dus je moet op zoek gaan naar laptops met deze resoluties om deze zelf in werking te zien.
3. Dell heeft elke week kortingen.

• Maarten Kroon
Is het niet zo dat bijvoorbeeld Samsung alleen de 1920 x 1200 schermen maakt en LG andere?

• Maarten Kroon
Ook twijfel ik nog tussen de T8100 en de T9300 processor, het verschil is 300 euro (!), is die T9300 nu echt zoveel beter? Ik heb gezocht naar benchmarks maar kan die helaas niet vinden.

• Makkelijk
Maarten Kroon schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:35:
Is het niet zo dat bijvoorbeeld Samsung alleen de 1920 x 1200 schermen maakt en LG andere?
Nee.

Mij is hier wel verteld dat de kwaliteit van 1920x1200 laptop schermen in het algemeen slechter schijnt te zijn dan die van 1680x1050 schermen.

[ Voor 25% gewijzigd door Makkelijk op 26-02-2009 10:01 ]

• jj71
Maarten Kroon schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:59:
Ook twijfel ik nog tussen de T8100 en de T9300 processor, het verschil is 300 euro (!), is die T9300 nu echt zoveel beter? Ik heb gezocht naar benchmarks maar kan die helaas niet vinden.
De T8100 draait op 2.1 GHz en heeft 3 MB cache; de T9300 draait op 2.5 GHz en heeft 6 MB cache. Qua prestaties van de processor zou je dus denk ik op 20% verschil kunnen rekenen. In de meeste applicaties (websurfen, office, ...) zul je hier niet veel van merken. Misschien wel met meer veeleisende applicaties (spellen).

De mijne heeft een T9300, maar ik heb mijn M1530 al sinds april vorig jaar (toen was de processorkeuze anders).

Je moet voor jezelf uitmaken of je 't verschil 300 euro waard vindt, maar de prijs/prestatieverhouding van de T8100 is duidelijk beter.

[ Voor 4% gewijzigd door jj71 op 26-02-2009 10:45 ]

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:00
Bechnmarks voor mobile CPU's: http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

In de benchmarks zie je dat het idd makkelijk 20% kan schelen. Of je dit merkt is natuurlijk een heel andere vraag. Dat hangt helemaal af van je gebruikspatroon.

Over de scherm resolutie. Daar zijn verschillende visies over, maar ik vind de letters bij 1440*900 precies groot genoeg. Full HD lijkt me op een 15" echt te klein worden. Ik werk bij ee electronica gigant. 1680 op 15" vond ik er daar ook nog wel doable uitzien. Full HD resoluties zou ik pas aan beginnen bij 17" of groter. Maargoed, als je er veel blu ray's op gaat kijken kan ik me voorstellen dat je echt alle details op je scherm wil hebben, al is het maar voor het idee.

[ Voor 47% gewijzigd door Terror op 26-02-2009 11:17 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Maarten Kroon
De enigste game die ik er echt goed werkend op wil hebben in World of Warcraft, het systeem moet ook tijdens raids nog goed performen. Denken jullie dat dit gaat lukken met een T8100 of kan ik dan toch beter de T9300 kiezen?

• Terror
WoW Recommended Specifications

* Windows XP (Service Pack 3), Windows Vista (Service Pack 1)
* Dual-core processor, such as the Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2
* 1 GB RAM (2 GB for Vista users)
* 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 128 MB VRAM such as an ATI Radeon X1600 or NVIDIA GeForce 7600 GT class card or better
* DirectX-compatible sound card or motherboard sound capability
* Broadband Internet connection.
* Multi-button mouse with scroll wheel recommended.

Source: ( http://www.wow-europe.com/en/requirements/technical.html )

Met een T8100 en een GF8600 zit je daar redelijk dik overheen. Moet geen probleem zijn.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Maarten Kroon
Zelf heb ik gemerkt dat wow tijdens raids en in drukke steden een hoop meer van je pc vraagt dan tijdens gewoon solo spelen. De recommended systeemeisen vindt ik dan ook niet echt heel veel zeggend. Iemand die misschien deze laptop heeft een een benchmark wilt doen?

• silmaril8
  • Niet online
Er zijn voldoende reviews over de M1530 te vinden hoor.

• Terror
http://www.notebookcheck....1530-Notebook.7626.0.html

Met 3D Mark benchmark om te vergelijken.

Anders nog een topic over de XPS 1530 op de WOW fora :P

http://forums.worldofwarc...8765784727&sid=1&pageNo=1

• Maarten Kroon
Probleem met review op notebookcheck is dat die een T7250 processor heeft, en dat ik niet weet wat een systeem ongeveer moet kunnen scoren in 3dmark om wow lekker te laten draaien. Dat topic op de wow site zal ik zo eens bekijken. bedankt.

• PSP123
Maarten Kroon schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:54:
Probleem met review op notebookcheck is dat die een T7250 processor heeft, en dat ik niet weet wat een systeem ongeveer moet kunnen scoren in 3dmark om wow lekker te laten draaien. Dat topic op de wow site zal ik zo eens bekijken. bedankt.
Ik heb in mijn XPS M1530 een 2,0 GHZ cpu namelijk de T7250.
GPU: 8600 M GT en 2 GB Ram.
Ik heb hier WoW op gespeeld, draait goed/zeer goed alleen niet mijn spel. ;)

• PSP123
ejsp schreef op maandag 23 februari 2009 @ 17:15:
[...]

Mijn adapter is een aantal maanden geleden doorgebrand. Ik heb contact opgenomen met Dell (XPS support gebeld) en ik had binnen twee dagen gewoon een nieuwe adapter in huis.
Was je laptop nog binnen de garantie? :)
Of is Dell echt zo goedgevig dat je zelfs buiten je garantieperiode nog een adapter krijgt? :P

• PSP123
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 00:50:
[...]

Gedaan resultaat
Fabrikant : (Standaardbeeldschermtypen)

Heb het nu voor elkaar is vrij ingewikeld.

configscherm >apparaatbeheer en dan >beeldschermen hier staat aleen een Algemeen PnP beeldscherm.

Algemeen PnP beeldscherm aankliken en met rechter muisklik eigenschappen openen.
kies dan tab DETAILS
onder dropdown eigenschap >- zoek en kies HARDWARE IDs

Krijg dan de volgende boodschap:

MONITOR\LPLDF00 *O*
Bij mij staat onder Hardware ID:

Monitor/CPT141F

Welk scherm is dit: LG of Samsung of ... :)

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

CPT: CHUANGHWA PICTURE TUBES

Staat in de beginpost.. Geen idee wat vorn scherm het is :P

• ejsp
  • Laatst online: 10:51
PSP123 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:25:
[...]

Was je laptop nog binnen de garantie? :)
Of is Dell echt zo goedgevig dat je zelfs buiten je garantieperiode nog een adapter krijgt? :P
Ja, mijn laptop was nog binnen garantie.
Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Let op:
Voor alles m.b.t. levertijden kun je in dit topic terecht! Let wel: berichten plaatsen met 'het duurt lang!' zal de levertijd niet doen verkorten!