gersompie schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 21:23:
Inmiddels ben ik ook al 1,5 maand trotse eigenaar van een dell xps m1530
Ik kamp alleen met 3 problemen. Misschien dat andere mensen hier een oplossing voor weten:
- Ik heb ingesteld dat mijn touchpad uitgeschakeld is wanneer er een externe muis aanwezig is. Toch is na verloop van tijd de touchpad gewoon ingeschakeld. Heeft dit te maken met slaapstand e.d. of heeft dit een totaal andere oorzaak? De software is al een keer geherinstalleerd.
- Als ik externe devices zoals externe hd en printer aan mijn laptop heb hangen blijft de laptop tijdens het booten hangen op dat cursorknipperscherm na de bios. Ik heb mijn interne hd als enigste bootdevice ingesteld in mijn bios dus daar kan het niet aan liggen.
- Dell Quickset is ook niet altijd actief. Soms moet ik het handmatig opstarten voor de sneltoetsen boor bijvoorbeeld slaapstand werken. Heeft dit misschien ook iets te maken met slaapstand? Ik doe namelijk 4 á 5 dagen met 1 sessie (door steeds de slaapstand te gebruiken) en dan doe ik pas een keer opnieuw opstarten.
Algemene opmerking, de slaapstand vind ik vergeleken met mijn vorige toshiba niet het sterkste punt van deze xps. Afhankelijk van het type video driver wil de laptop na een hybernate nog weleens crashen of er niet meer uit terugkeren. (draai nu de mobile beta versie van nvidia, die doet het laatste tijd wel weer redelijk, alleen is de performance stuk minder)
1. Geen idee, ik gebruik de touchpad software niet (gebruik standaard windowds driver).
2. Ik heb zelf een compacte usb-hub op mn xps aangesloten, en daarop zit dan bijv de printer en alle andere externe apparaten. Geen problemen gehad met het hangen op het cursorknipperscherm.
3. Ik gebruik vrijwel altijd de hibernate functie, maar heb geen dell quickset actief draaien.
Btw, de standby functie doet het bij mij helemaal niet. Na een standby start de laptop niet meer op en moet ik de powerknop lang indrukken voordat hij echt uit gaat en daarna weer aan kan zetten.
@n3rd: Op E-bay kan je volgensmij ook veel van die adapters vinden, alleen moet je goed opletten op een europese stekker, of hier zelf een andere kabel voor regelen.
Maar wat ik wel apart vind, stel dat je adapter kapot zou gaan dan moet je toch bij de XPS garantie gewoon een vervangende krijgen? Dus ze moeten die dingen toch wel ergens op voorraad hebben lijkt me...
[
Voor 8% gewijzigd door
Superstudent op 22-02-2009 17:31
]