Het snelheidsverschil tussen 64-bit en 32-bit is verwaarloosbaar! Heb het beide gebruikt op mijn main desktop en het verschil is niet merkbaar.jj71 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:07:
Zes of acht GB in je laptop?! Ik zou niet weten waarom je in een laptop zoveel geheugen nodig zou hebben.
In ieder geval is het verschil tussen een 32-bit en een 64-bit OS méér dan alleen de mogelijkheid om 4 GB of meer geheugen te kunnen gebruiken. In principe is een 64-bit OS ook sneller, en dit zou je vooral moeten kunnen merken met software die intensief gebruik maakt van de processor (bijvoorbeeld video- of audio-encoding e.d.). Je moet dan natuurlijk wel 64-bit software gebruiken. (32-bit programma's werken ook op een 64-bit OS maar maken geen gebruik van de extra registers e.d. die de processor in 64-bit mode heeft).
Ik gebruik al een hele tijd 64-bit Ubuntu op mijn M1530 en ben daar heel tevreden over.
Ik heb overigens geen problemen met het branden van CD's en DVD's met Brasero.
Dit heeft een reden, welke te maken heeft met by default defecte GPU's van Nvidia. De G84, G86 en G92 mobile GPU's van Nvidia hebben een fout in het produktie proces (geen enkele uitgezonderd). Om er voor de zorgen dat de GPU langer blijft leven heeft Dell het BIOS aangepast op de volgende punten:Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:40:
Binnenkort word ik ook de eigenaar van een nieuwe m1530 (na vervanging). In mijn vorige laptop kon ik mijn 8600gt redelijk goed overklokken maar nu heb ik dit forum een beetje doorgenomen en blijkt dus dat de laptop na bios A09 niet meer te overklokken is. Kan je dit met een of andere oplossing omzeilen?
- Klock snelheden zijn vst gezet, in iedergeval niet eigenhandig meer te wijzigen.
- De fan zal eerder aan slaan. (bij lagere Temperaturen)
- De fan blijft langer draaienop hogere snelheden.
- De fan zal sneller draaien bij voorgaande BIOSen.
Voor meer informatie hierover zie o.a. de frontpage: nieuws: Nvidia biedt 'oplossing' voor defecte notebook-gpu's
Wanneer je veel gebruik maakt van VMware (virtuele machines) dan ben je erg gelukkig met dergelijke hoeveelheden geheugen.jj71 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:07:
Zes of acht GB in je laptop?! Ik zou niet weten waarom je in een laptop zoveel geheugen nodig zou hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 30-12-2008 23:59 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Van 8GB RAM maak bijna niemand in Vmware gebruik!
Wel mooi, natuurlijk dat er 8GB in kan! Dat is iets wat zeker is!
Wel mooi, natuurlijk dat er 8GB in kan! Dat is iets wat zeker is!
_Dune_ schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:56:
[...]
Wanneer je veel gebruik maakt van VMware (virtuele machines) dan ben je erg gelukkig met dergelijke hoeveelheden geheugen.
Dell NL en Dell US lijken langs elkaar heen te werken. Toen ik mijn 64 bit DVD heb aangevraagd kreeg ik ook te horen dat er geen driver support zou zijn, maar Dell biedt sinds een tijdje gewoon 64 bit drivers ter download aan!boaty schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:57:
[...]
Inderdaad kreeg ik dus ook die preek, maar wat ik dan nog wel het mooiste vind is dat ze de XPS M1530 tegenwoordig gewoon met 6 en zelfs 8 GB werkgeheugen verkopen en dat ze daar beweren dat het de goedkoopste en makkelijkste manier is om de laptop sneller te maken
[afbeelding]
Maar natuurlijk als je hem alleen met een 32 bit besturingssysteem levert
Betreffende de mogelijkheid om nu voor 6 of 8 GB geheugen te kiezen; dit is waarschijnlijk ook overgenomen van de US store, waar dit al langer mogelijk is, alleen is het in de US store ook mogelijk een 64 bit OS te kiezen. Dit wordt in de NL store echter dus nog niet aangeboden

Gepost op Dell Community:Cannotwin schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:36:
[...]
Op grond van welke policy? Als ik dan de volgende keer bel, dan weet ik ook waarmee ik ze "om de oren kan slaan".
Het gaat hier over DSN policy document ID 158098, 5th bullet under Policy, first sub-bullet. Succes!DELL-Bill_B schreef:
Per Dell policy, if you purchased 32 bit Vista of any version, you are entitled to the 64 bit DVD of the same version upon request, with the caveat that Dell does not provide complete 64 bit driver support for all platforms. XP 32-to-64 bit is excluded from this policy.
This is supposed to be a global policy, but I can not say for certain it applies in all regions, and agents in other regions may not be able to access the same internal document using the same document ID.
Heeft er overigens al iemand met succes de toegestuurde 64 bit Ultimate DVD gebruikt op zijn Home Premium XPS laptop?
Verwijderd
Hey, ik heb net windows opnieuw geinstalleerd op men dell xps 1530, ik krijg alles werkende buiten mijn draadloze internetverbinding zonder een usb adapter die bij de modem zat.
Normaal zouden vanboven op de laptop de 2 rechtse van de 4 moeten branden, nu brand alleen degene helemaal rechts en die links ervan niet, weet iemand soms hoe ik dit weer aan de praat kan krijgen?
Normaal zouden vanboven op de laptop de 2 rechtse van de 4 moeten branden, nu brand alleen degene helemaal rechts en die links ervan niet, weet iemand soms hoe ik dit weer aan de praat kan krijgen?
Iemand hier al Windows 7 geprobeerd op hun XPS M1530. Ik krijg elke keer een (soort van) bad media message (0x80070241) en dit van USB stick en DVD+R. Misschien dat ik toch nog wat moet pielen met instellingen..
Er zit (uit m'n hoofd gezegd) een zwarte CD/DVD geleverd bij de M1530. Deze CD/DVD moet je even installeren en dan zie je welke drivers je kunt gebruiken op je M1530.Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:30:
Hey, ik heb net windows opnieuw geinstalleerd op men dell xps 1530, ik krijg alles werkende buiten mijn draadloze internetverbinding zonder een usb adapter die bij de modem zat.
TnxMRoyal schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:42:
...
Gepost op Dell Community:
Het gaat hier over DSN policy document ID 158098, 5th bullet under Policy, first sub-bullet. Succes!
...
[ Voor 19% gewijzigd door Cannotwin op 31-12-2008 15:48 . Reden: Extra reactie. ]
Verwijderd
Jep, heb ik er al in gestoken, maar ik weet niet welke ik moet installeren want er staan er nogal veel op ivm wireless dingen :\Cannotwin schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:47:
[...]
Er zit (uit m'n hoofd gezegd) een zwarte CD/DVD geleverd bij de M1530. Deze CD/DVD moet je even installeren en dan zie je welke drivers je kunt gebruiken op je M1530.
Een andere optie is om even naar de Dell pagina te gaan http://support.euro.dell....=WLH&osl=du&catid=&impid= en daar voer je je servicetag in. Aan de hand van deze tag kan de site bepalen welke onderdelen in jouw laptop zitten. Kijk dan onder netwerk. Hier zul je Blutooth, Wifi en Ethernet vinden. Dan zul je (denk ik) moeten kiezen voor de Wifi optie en die installeren.
Verwijderd
Bedankt, het werkt nu terugCannotwin schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:59:
Een andere optie is om even naar de Dell pagina te gaan http://support.euro.dell....=WLH&osl=du&catid=&impid= en daar voer je je servicetag in. Aan de hand van deze tag kan de site bepalen welke onderdelen in jouw laptop zitten. Kijk dan onder netwerk. Hier zul je Blutooth, Wifi en Ethernet vinden. Dan zul je (denk ik) moeten kiezen voor de Wifi optie en die installeren.
Een ander probleem nu, als ik world of warcraft speel, heb ik last van sporadische framedrops, 5min een goede fps van rond de 60 en dan weer 5 tot 15min een fps van rond de 30 en als er grafisch wat meer van het spel gevraagd wordt kan deze zelfs zakken tot 5 à 1 fps, en dat voor gemiddeld 10min lang, heel frustrerend.

Iemand met dezelfde problemen en misschien een oplossing? Bedankt
He, misschien dat het al ergens in één van deze 4 topics staat uitgelegd maar op deze site staat een heel simpele manier om je dell media direct button aan te passen, misschien handig voor sommigen.
http://forums.techguy.org...-media-direct-button.html
http://forums.techguy.org...-media-direct-button.html
Temperaturen van de laptop?Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 18:29:
[...]
Bedankt, het werkt nu terug
Een ander probleem nu, als ik world of warcraft speel, heb ik last van sporadische framedrops, 5min een goede fps van rond de 60 en dan weer 5 tot 15min een fps van rond de 30 en als er grafisch wat meer van het spel gevraagd wordt kan deze zelfs zakken tot 5 à 1 fps, en dat voor gemiddeld 10min lang, heel frustrerend.![]()
Iemand met dezelfde problemen en misschien een oplossing? Bedankt
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Verwijderd
Waar kan ik deze vinden of moet ik ergens iets downloaden daarvoor?
EDIT: Met speedfan heb ik temperaturen van ~90c (gpu, core 1 en core 2) als ik wow speel, dat lijkt me wel heeeel hoog :\
Het staat nu een minuut af en temp is gedaald naar 80c voor gpu en 66c voor core 1 en core 2
De fan lijkt me vrij vuil te zijn, hoe kan ik die best eens uitkuisen?
En als ik die openvijs, verlies ik dan men garantie?
Andere hulpmiddelen om de temp te verlagen zijn ook welkom
EDIT2: Het probleem zit dus dieper, lees dit maar eens:
http://www.engadget.com/2...8400m-8600m-chips-faulty/
http://www.engadget.com/2...-are-defective-its-a-lot/
http://en.community.dell....r-dell-laptop-owners.aspx
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 08:51 ]
Dit is echt al heel vaak behandeld in dit topicVerwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 03:59:
Verwijderd
En is er al een oplossing gevonden of zijn we nu allemaal ge***** door da nvidia da gewoon aan het rekken is tot dat het kapot gaat buiten de garantie en we terug voor een kaart de volledige prijs moeten betalen? Die laptop heeft al stukken van mensen gekost, ik wil daar ni nog es zoveel hondereden euros bijsteken.
En nog iets, een nvidia 9600 kaart die past niet in de xps m1530 of wel?
En nog iets, een nvidia 9600 kaart die past niet in de xps m1530 of wel?
Verwijderd
Ik heb last van zo een blauw scherm. Dit gebeurd alleen bij het gamen. Omdat dit 1 keer per week voorkomt (en maar 5 seconden voor reboot) is het nogal moeilijk te lezen wat er staat. Vroeger op mijn oude Pc had ik dit ook en bleek aan geheugen te liggen. Maar volgens mij las ik het woordje GPU in dat blauwe scherm.
Iemand hier ook last van?
Kaisz
Iemand hier ook last van?
Kaisz
Je kunt instellen dat hij bij een BSOD niet gelijk opnieuw opstart, dan kun je rustig lezen wat er staat.
Ik zou eerst de temperaturen eens controleren, omdat je zegt dat het bij het gamen gebeurd. Het is iig niet goed dat je een BSOD krijgt!
Ik zou eerst de temperaturen eens controleren, omdat je zegt dat het bij het gamen gebeurd. Het is iig niet goed dat je een BSOD krijgt!
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
mijn temperaturen zijn sowieso te hoog.
Met een zalman cooler heb ik nog steeds last van BSOD.
Met een zalman cooler heb ik nog steeds last van BSOD.
1+1=2 dan he.
Je kunt proberen met de stofzuiger voorzichtig het stof uit je fan te zuigen. door de openingen. Waarschijnlijk verhelpt dit al een stuk van het probleem. De fout van Nvidia die je aanhaalt is namelijk geen oververhittingsprobleem, maar je GPU kan kapot gaan na te veel temperatuurschommelingen. Dus waarschijnlijk als je het stof uit het koelelement haalt dat de temperaturen al een heel stuk zullen verbeteren.Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 03:59:
[...]
Waar kan ik deze vinden of moet ik ergens iets downloaden daarvoor?
EDIT: Met speedfan heb ik temperaturen van ~90c (gpu, core 1 en core 2) als ik wow speel, dat lijkt me wel heeeel hoog :\
Het staat nu een minuut af en temp is gedaald naar 80c voor gpu en 66c voor core 1 en core 2
De fan lijkt me vrij vuil te zijn, hoe kan ik die best eens uitkuisen?
En als ik die openvijs, verlies ik dan men garantie?
Andere hulpmiddelen om de temp te verlagen zijn ook welkom
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Verwijderd
Maar de kwaliteit van de onderdelen veranderd niet en dus blijft de kans (waarschijnlijk zelfs) dat de gpu op een dag kapot zal zijn?boaty schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 12:59:
[...]
Je kunt proberen met de stofzuiger voorzichtig het stof uit je fan te zuigen. door de openingen. Waarschijnlijk verhelpt dit al een stuk van het probleem. De fout van Nvidia die je aanhaalt is namelijk geen oververhittingsprobleem, maar je GPU kan kapot gaan na te veel temperatuurschommelingen. Dus waarschijnlijk als je het stof uit het koelelement haalt dat de temperaturen al een heel stuk zullen verbeteren.
En is er juridisch niets aan te doen? Dell verkoopt een laptop, dan verwacht je als klant toch dat deze in orde gaat zijn. Allé ik wil geen proces aanslepen ofzo, maar ik wil wel de laptop zoals ervoor reclame werd gemaakt op de site :\
In dit topic (en voorgaande delen) en in het M1330 staat veel info over dit probleem. Als je er echt mee zit, raad ik je aan om deze topics goed door te nemenVerwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:34:
[...]
Maar de kwaliteit van de onderdelen veranderd niet en dus blijft de kans (waarschijnlijk zelfs) dat de gpu op een dag kapot zal zijn?
En is er juridisch niets aan te doen? Dell verkoopt een laptop, dan verwacht je als klant toch dat deze in orde gaat zijn. Allé ik wil geen proces aanslepen ofzo, maar ik wil wel de laptop zoals ervoor reclame werd gemaakt op de site :\
Misschien word er een rechtszaak vanwege dit probleem aangespannen in de toekomst maar daar is het nu nog te vroeg voor. Ik heb in ieder geval nog niet van een dergelijk initiatief gehoord. Maar het is dus inderdaad zo dat er ondeugdelijke producten door Nvidia en indirect door Dell (want zij schenen er wel iets van af te weten) zijn verkocht. Maar ze bieden dus een jaar extra garantie aan voor de GPU. De vraag is of dat voldoende is, maar de andere kant is dat er fabrikanten zoals Acer, Asus, Sony en Apple zijn die bij mijn weten nog niet eens erkend hebben dat er een probleem kan zijn met hun notebooks.
Het enige wat je kunt doen is garantie bijkopen, of een rechtszaak starten als het zover is als je dan geen garantie meer hebt en ze weigeren coulant te zijn.
Het enige wat je kunt doen is garantie bijkopen, of een rechtszaak starten als het zover is als je dan geen garantie meer hebt en ze weigeren coulant te zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door boaty op 01-01-2009 13:48 ]
Verwijderd
Mja we zullen zien zeker en het beste hopen.
Maar is het soms mogelijk om mijn grafische kaart te upgraden naar een 9600 of een andere uit de 9 series? (Voor zover dat mogelijk is in een xps m1530)
Ik heb gelezen dat deze stukken beter zijn en zonder defecten.
(Het is maar een mogelijkheid die ik men achterhoofd hou voor als de 8600 toch niet in orde zou komen.)
Maar is het soms mogelijk om mijn grafische kaart te upgraden naar een 9600 of een andere uit de 9 series? (Voor zover dat mogelijk is in een xps m1530)
(Het is maar een mogelijkheid die ik men achterhoofd hou voor als de 8600 toch niet in orde zou komen.)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 14:12 ]
Nee dat is niet mogelijk.Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:09:
Verwijderd
Spijtig 
Ik heb hem net vanonder eens afgestofzuigt, maar de gpu temp in idle toestand blijft ~60c en beide cores ~50c
Ik vrees ervoor dat er niet meer verandering in zal komen en dat ik zal moeten wachten tot hij kapot gaat en ik hem binnen kan doen voor reparatie.
Bedankt toch
Ik heb hem net vanonder eens afgestofzuigt, maar de gpu temp in idle toestand blijft ~60c en beide cores ~50c
Ik vrees ervoor dat er niet meer verandering in zal komen en dat ik zal moeten wachten tot hij kapot gaat en ik hem binnen kan doen voor reparatie.
Bedankt toch
Oh zo vreemd is dat niet, als de temperatuur een beetje te hoog wordt clockt ie de videokaart terug.
Het kan helpen om even iets aan de achterkant onder je laptop te schuiven, zodat hij de warmte wat beter kwijt kan. Mijn videokaart wordt standaard 97 graden op z'n hoogst tijdens een game, en zakt daarna meestal naar iets rond de 90. Maakt mij voor de rest niet heel veel uit...
Het kan helpen om even iets aan de achterkant onder je laptop te schuiven, zodat hij de warmte wat beter kwijt kan. Mijn videokaart wordt standaard 97 graden op z'n hoogst tijdens een game, en zakt daarna meestal naar iets rond de 90. Maakt mij voor de rest niet heel veel uit...
Verwijderd
Yea heb ik gedaan, er zit redelijk wat plaats tussen nu zodat de lucht vrijer kan bewegen, maar men temperatuur ligt nog altijd hoog en men fps is er tijdens games ook naar, spelen tegen 5 fps of minder is echt niet leuk 
Edit: Hmm het geluk staat wat meer langs men kant weer precies, vandaag na hem hebben uitgekuisd en anders opgesteld zodat de lucht beter stroomt langs vanonder heb ik een enorme boost in fps gekregen! Bij stress zit de temp nu meestal rond de 85c en ik kan een fps van 20 halen tijdens grafisch intensieve stukken!
Ik ben aan het overwegen van mij misschien zo iets te kopen:
http://cgi.ebay.nl/LAPTOP...ewItemQQitemZ160306047968
http://www.ciao-shopping.nl/Vantec_LapCool_2_LPC_301__888610
Iets in die aard. Iemand die er soms iets meer van weet wat goed is (prijs/kwaliteit) en waar ik zulke dingen in België zou kunnen vinden? Bedankt
Edit: Hmm het geluk staat wat meer langs men kant weer precies, vandaag na hem hebben uitgekuisd en anders opgesteld zodat de lucht beter stroomt langs vanonder heb ik een enorme boost in fps gekregen! Bij stress zit de temp nu meestal rond de 85c en ik kan een fps van 20 halen tijdens grafisch intensieve stukken!
Ik ben aan het overwegen van mij misschien zo iets te kopen:
http://cgi.ebay.nl/LAPTOP...ewItemQQitemZ160306047968
http://www.ciao-shopping.nl/Vantec_LapCool_2_LPC_301__888610
Iets in die aard. Iemand die er soms iets meer van weet wat goed is (prijs/kwaliteit) en waar ik zulke dingen in België zou kunnen vinden? Bedankt
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 22:23 ]
Zo net even de klantenservice een mailtje gestuurd met de vraag of ik de 64bit dvd toegezonden kan krijgen. Ik laat nog wel weten hoe en wat ze antwoorden.
Ik heb maandag gebeld en vandaag Vista Ultimate 64bit SP1 gekregen per post. Terwijl ik Home Premium 32bit bij mijn laptop heb. Bedankt Dell :-)dieselb0y schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:30:
Zo net even de klantenservice een mailtje gestuurd met de vraag of ik de 64bit dvd toegezonden kan krijgen. Ik laat nog wel weten hoe en wat ze antwoorden.
http://letmegooglethatfor...sies+van+Windows+Vista%22Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:33:
Welke zijn de voordelen van 64 op 32 bit misschien?
Haha, daar moest ik toch even om glimlachen. Bookmarked.
En hier een artikel van Hardware.Info over 32-bits en 64-bits
De grafische kaart: 8600 M GT, zit op het moederbord dus als die kapot gaat moet heel je moederbord vervangen worden.
Niet te hopen dat het ooit moet!
Niet te hopen dat het ooit moet!
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:09:
Dit zijn heus geen verkeerde temperaturen hoor.
Bij mij slaat de FAN aan bij GPU temp: 65 C en CPU temp: 58 C, vervolgens koelt ie hem netjes terug: GPU 49/50 C en CPU Core 0: 38 C en Core 1 39 C.
Temperaturen zijn gemeten met CPUID HArdware Monitor en Speedfan. Jammer dat er in de Bios van de XPS M 1500 geen temperatuur programmatje zit, is wel het meest betrouwbaar lijkt me.
Als je temp. van 90 C en 97 bij gamen haalt, zou ik toch wel erg gaan twijfelen om een reperateur langs te laten komen!
Dat zijn veel te hoge temperaturen.
Ik haal bij gamen (COD 4, FAR cry 3, COD 5) GPU MAX: 77 C en CPU Core 0: 73 en Core 1: 77.
Bij mij slaat de FAN aan bij GPU temp: 65 C en CPU temp: 58 C, vervolgens koelt ie hem netjes terug: GPU 49/50 C en CPU Core 0: 38 C en Core 1 39 C.
Temperaturen zijn gemeten met CPUID HArdware Monitor en Speedfan. Jammer dat er in de Bios van de XPS M 1500 geen temperatuur programmatje zit, is wel het meest betrouwbaar lijkt me.
Als je temp. van 90 C en 97 bij gamen haalt, zou ik toch wel erg gaan twijfelen om een reperateur langs te laten komen!
Dat zijn veel te hoge temperaturen.
Ik haal bij gamen (COD 4, FAR cry 3, COD 5) GPU MAX: 77 C en CPU Core 0: 73 en Core 1: 77.
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 15:04:
Spijtig
Bedankt toch
Bij normaal gebruik, zoals internetten en muziek luisteren zijn mijn temperaturen idle:
58 graden voor de GPU en voor Core 0 en 1, 33 graden.
Dit loopt langzaam op tot 73 graden voor de GPU en 45 graden voor de cores. Bij deze temperaturen gaat de fan weer aan. Dit is ongeveer na 5 a 10 minuten.
Vervolgens koelt hij weer af naar de idle temperaturen.
Dit is gemeten met CPUID Hardware Monitor.
58 graden voor de GPU en voor Core 0 en 1, 33 graden.
Dit loopt langzaam op tot 73 graden voor de GPU en 45 graden voor de cores. Bij deze temperaturen gaat de fan weer aan. Dit is ongeveer na 5 a 10 minuten.
Vervolgens koelt hij weer af naar de idle temperaturen.
Dit is gemeten met CPUID Hardware Monitor.
Nou mij hebben ze dus Vista Business SP1 64-bit opgestuurd in plaats van Ultimate. Tobbers daar bij Dell
.

Reactie van dell mbt de 64bit dvd:
Geachte heer ****, Hartelijk dank voor uw emailbericht waarin u vraagt naar de 64 bit versie van Vista. Dell levert geen 64 bit versie van Vista deze is bij Dell alleen verkrijgbaar bij de zakelijke verkoop en dan bij de nieuwe bestellingen en kan niet apart achteraf worden toegestuurd. Wij kunnen dan ook geen gehoor geven aan u verzoek deze aan u te sturen. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet,Dell B.V. Irene ***** Customer Care Representative Consumer
Dat wordt dus bellen met de xps support lijn morgen, achja had ik wel verwacht...
Geachte heer ****, Hartelijk dank voor uw emailbericht waarin u vraagt naar de 64 bit versie van Vista. Dell levert geen 64 bit versie van Vista deze is bij Dell alleen verkrijgbaar bij de zakelijke verkoop en dan bij de nieuwe bestellingen en kan niet apart achteraf worden toegestuurd. Wij kunnen dan ook geen gehoor geven aan u verzoek deze aan u te sturen. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet,Dell B.V. Irene ***** Customer Care Representative Consumer
Dat wordt dus bellen met de xps support lijn morgen, achja had ik wel verwacht...
Is het niet zo dat je bij Microsoft tegen een kleine vergoeding een 64-bit DVD kunt bestellen als je een geldige licentie hebt?
Windows Vista: 64-bits versies
Windows Vista: 64-bits versies
Hmmm, misschien kan dat niet met OEM-versies.64-bits dvd
Als u een pakket met Windows Vista Home Basic, Home Premium of Business in de winkel hebt gekocht en 64-bits installatiemedia wilt hebben, ga dan naar deze Windows Vista-website (Engelstalig) voor informatie over hoe u deze media kunt bestellen. Als u Windows Vista Ultimate aanschaft, bevindt de 64-bits versie zich in de verpakking.
Ik krijg idd een "no offer found" foutmelding wanneer ik mijn installatiecode invul.
Mag ik je mailen, want ik heb een paar vraagjes over de garantie. Het is bij mij verkeerd gegaan. Bedankt.boaty schreef op woensdag 24 december 2008 @ 23:14:
Ik heb vandaag dus ook eens eventjes gebeld voor die 64 bit dvd van vista. Ging die man zoeken in het systeem en kon hij de 64 bit versie van Home Premium niet vinden, dus stuurde hij mij de Ultimate versie op zei hij. Hij zij dat ik met mijn key op de laptop gewoon Home Premium kon installeren, maar dan hoef je dat toch niet als aparte versie te omschrijven. Volgens mij krijg je dus gewoon de Ultimate versie om te installeren, niet dat ik dat erg vind
. Voor een verlenging van 1 jaar naar totaal 5 jaar garantie totaal betaalde ik trouwens € 179,40.
offtopic:
Is goed, maar je kunt ook je DM aanzetten, hoeven we hier het topic ook niet te vervuilen.
Is goed, maar je kunt ook je DM aanzetten, hoeven we hier het topic ook niet te vervuilen.
Heb je de laptop al binnen?nl.mark schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:47:
[...]
Jup, doe ik (als ik hem binnen heb uiteraard)
Overigens wel perfecte service van Dell gehad tot nu toe! Laptop is al 3x gerepareerd (nieuw moederbord, koeler, toetsenbord, scherm-openklap-mageneetje) en nu dan (na 7 maanden) een compleet nieuwe.
Verwijderd
Ik heb vandaag mijn Ultimate Vista 64 bit binnen gekregen. ULTIMATE.
Of is dit hetzelfde als de gewoon 32bit home die er gratis bijzit (alleen dan 64bit)?
Ik heb nu 2x2 GB in mijn laptop zitten, maar ik zou best wel 2x4GB erin willen zetten.
Weet iemand een redelijk goedkope 2x4gb dualchannel die in deze dell kan (aangezien de dell nogal kieskeurig is)
Of is dit hetzelfde als de gewoon 32bit home die er gratis bijzit (alleen dan 64bit)?
Ik heb nu 2x2 GB in mijn laptop zitten, maar ik zou best wel 2x4GB erin willen zetten.
Weet iemand een redelijk goedkope 2x4gb dualchannel die in deze dell kan (aangezien de dell nogal kieskeurig is)
Nee, het is zeker niet dezelfde. Ik heb hem geinstalleerd en je krijgt keurig Ultimate 64bit zonder een key te hoeven invullen. Aan het begin van de installatie kun je kiezen voor de taal, Nederlands is mogelijk. Je Windows is daarna ook geheel Genuine.Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:56:
Ik heb vandaag mijn Ultimate Vista 64 bit binnen gekregen. ULTIMATE.
Dus het is ook daadwerkelijk de Ultimate versie die geïnstalleerd wordt voor gebruik? Dan wil ik hem ook! Kan ik én mijn geheugen volledig gebruiken én ik heb Ultimate (staat toch leuk) en wat mij betreft mag de laptop wel een keer opnieuw geïnstalleerd worden..jelmervos schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:05:
[...]
Nee, het is zeker niet dezelfde. Ik heb hem geinstalleerd en je krijgt keurig Ultimate 64bit zonder een key te hoeven invullen. Aan het begin van de installatie kun je kiezen voor de taal, Nederlands is mogelijk. Je Windows is daarna ook geheel Genuine.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik heb ook Vista Ultimate (32-bit) bij mijn M1530 (Ultimate was de enige mogelijkheid bij de Product Red versie toen ik 'm kocht). Op mijn desktop PC heb ik Vista Home Premium.
Ik moet zeggen dat het verschil tussen Home Premium en Ultimate minimaal is. Het prijsverschil tussen deze twee versies in de winkel is veel te groot om het aanschaffen van Ultimate te rechtvaardigen, wat mij betreft.
Zoals gezegd, "het staat leuk", verder is er vrijwel niets bijzonders waarom je graag Ultimate zou willen hebben.
Ik moet zeggen dat het verschil tussen Home Premium en Ultimate minimaal is. Het prijsverschil tussen deze twee versies in de winkel is veel te groot om het aanschaffen van Ultimate te rechtvaardigen, wat mij betreft.
Zoals gezegd, "het staat leuk", verder is er vrijwel niets bijzonders waarom je graag Ultimate zou willen hebben.
Ja, het is zeker Ultimate die geinstalleerd wordt.Sp!tF!re schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:21:
[...]
Dus het is ook daadwerkelijk de Ultimate versie die geïnstalleerd wordt voor gebruik?
Met name RDP gebruik ik veel, en daarvoor moet je toch echt Ultimate hebben (ja, bij Home Premium kan het ook met patch, maar is minder legaal).jj71 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:06:
[ Voor 41% gewijzigd door jelmervos op 09-01-2009 14:18 ]
Verwijderd
Nog steeds erg tevreden met mn laptop! Alleen zit ik met een probleem.
Ik krijg de webcam en de microfoon niet aan de praat! voor beide al 100x de driver gedownload ge-instaleerd etc. maar ze willen niet werken. Staat ook doodgewoon dat alle stuurprogramma's goed zijn.
Kan iemand me in de goede richting schoppen om deze weer werkend te krijgen?
-edit
Ik zie volgensmij ook nergens een webcam in apparaat beheer staan.
Ik krijg de webcam en de microfoon niet aan de praat! voor beide al 100x de driver gedownload ge-instaleerd etc. maar ze willen niet werken. Staat ook doodgewoon dat alle stuurprogramma's goed zijn.
Kan iemand me in de goede richting schoppen om deze weer werkend te krijgen?
-edit
Ik zie volgensmij ook nergens een webcam in apparaat beheer staan.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 16:14 ]
Nou, heb m'n nieuwe (de 3e..) M1530 binnen en gaat direct retour naar Dell.. Een SEC3350-scherm! Wat een drama in vergelijking met mijn huidige (steeds uitvallende) M1530 met een LG-scherm.
En bij Dell maar zeggen dat ze geen grainy schermen meer leveren.. Bah!
Dell mensen uitschot verkopers liegen altijdnl.mark schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:42:
Nou, heb m'n nieuwe (de 3e..) M1530 binnen en gaat direct retour naar Dell.. Een SEC3350-scherm! Wat een drama in vergelijking met mijn huidige (steeds uitvallende) M1530 met een LG-scherm.
[ Voor 3% gewijzigd door silmaril8 op 09-01-2009 20:26 ]
Je 3 de al !??nl.mark schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:42:
Zou het dan niet aan je zelf liggen, te kieskeurig?? Ik kan me niet voorstellen dat er met alle 3 iets mis is!
Verwijderd
Hallo,
Ik heb de M1530 nu bijna een jaar en ben zeer tevreden over de machine. Alleen heb ik problemen met mijn wireless verbinding die niet sterk genoeg is of steeds uitvalt. Ik heb een Intel Pro/Wireless 3945ABG kaartje intern, maar zit er over te denken om deze te vervangen door een andere. Welke wireless kaart is aan te bevelen?
Alvast bedankt
Ik heb de M1530 nu bijna een jaar en ben zeer tevreden over de machine. Alleen heb ik problemen met mijn wireless verbinding die niet sterk genoeg is of steeds uitvalt. Ik heb een Intel Pro/Wireless 3945ABG kaartje intern, maar zit er over te denken om deze te vervangen door een andere. Welke wireless kaart is aan te bevelen?
Alvast bedankt
Verwijderd
Tja, er zijn helaas altijd "beroepszeurders"...PSP123 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 23:44:
[...]
Je 3 de al !??
Zou het dan niet aan je zelf liggen, te kieskeurig?? Ik kan me niet voorstellen dat er met alle 3 iets mis is!

Uiteraard direct een etiketje plakken..Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:14:
[...]
Tja, er zijn helaas altijd "beroepszeurders"...
Dell heeft officieel bevestigd dat de kwaliteit van de Samsung SEC3350 schermen onder de maat zijn en dat deze niet meer worden geleverd. Ben ik dan een beroepszeurder als ik mij er kwaad over maak, dat ik vervolgens wel een SEC3350 geleverd krijg?
Overigens zijn de vorige twee i.v.m. andere problemen (na meerdere keren repareren) vervangen.
Dus mijn Sec3350 is grainy? Is het niet dat de oude batch sec3350 schermen grainy zijn, en niet alle sec3350 schermen? Vind je ze echt zo slecht of is het omdat het gewoon een sec3350 scherm is?
en ja, ik ben tevreden met met sec3350
[ Voor 5% gewijzigd door FikkieHo op 11-01-2009 00:59 ]
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Wat betreft mijn irritatie richting Dell is jouw vraag niet aan de orde; immers Dell zegt dat er geen SEC3350-schermen meer worden geleverd en vervolgens wordt er doodleuk wel een dergelijk scherm geleverd. Dat vind ik verre van correct!FikkieHo schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:58:
Dus mijn Sec3350 is grainy? Is het niet dat de oude batch sec3350 schermen grainy zijn, en niet alle sec3350 schermen? Vind je ze echt zo slecht of is het omdat het gewoon een sec3350 scherm is?
en ja, ik ben tevreden met met sec3350
Om in te gaan op jouw vraag betreffende het SEC3350-scherm: welke generatie ze deze keer hebben geleverd weet ik niet; het is gewoon huilen als je het ziet! Misschien dat het een oude is en dat jij een goede hebt; dat weet ik niet, maar Dell is het er mee eens dat de kwaliteit van het aan mij geleverd scherm belabberd is. Komt dus weer een nieuwe......
Heb echt niets te klagen over de XPS servicelijn, want die is top geregeld. Ze hebben daar ook te kampen met de problemen in de fabriek (en dat schijnt op redelijk grote schaal te zijn). Jammer dus dat ze het in Polen niet snappen (of willen snappen...

hihi, dan helaas dat het zo slecht gaat bij jouw, succes met vervanging! Want als je er op aandringt, krijg je vanzelf je wensen tegemoet
[ Voor 52% gewijzigd door FikkieHo op 11-01-2009 12:12 ]
Waar slaat deze opmerking nou weer op? Als je dit topic en de vorige delen gelezen had, zie je dat er echt zat laptops van Dell zijn die gewoon standaard niet voldoen bij levering. En dan heb ik het nog geeneens over het nVidia videokaart probleem.Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:14:
[...]
Tja, er zijn helaas altijd "beroepszeurders"...
En dan is 3x een laptop terugsturen (of laten repareren) echt niet zo raar. Dus lees volgende keer eerst dit topic voordat je hem in een (negatief) hokje plaatst
Nou ja, toppunt van zeuren was nog wel, de users die gingen klagen dat hun laptop na 5 dagen nog niet klaar was.. Terwijl wij net zaten te vieren dat we hem na 2 maanden hadden
Verwijderd
Als je zelf dit topic en de vorige delen goed had gelezen, had je kunnen zien dat ik al vaker een reactie heb geplaatst en dus het topic volg. Een probleem kan zich altijd voordoen, maar 3 verschillende laptops terugsturen vind ik vrij veel. Ik gebruik mijn laptop al meer dan een half jaar zeer intensief en heb geen enkel probleem ervaren. En dat zelfs met een Samsung scherm (dat niet grainy is!).silmaril8 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:40:
[...]
Waar slaat deze opmerking nou weer op? Als je dit topic en de vorige delen gelezen had, zie je dat er echt zat laptops van Dell zijn die gewoon standaard niet voldoen bij levering. En dan heb ik het nog geeneens over het nVidia videokaart probleem.
En dan is 3x een laptop terugsturen (of laten repareren) echt niet zo raar. Dus lees volgende keer eerst dit topic voordat je hem in een (negatief) hokje plaatst
duh, je zat in dezelfde batch als die van mij
Hier sluit ik me volledig bij aan, ik begrijp echt wel dat je het beste wilt voor je geld maar als je rond googeld blijkt het scherm dat jij al drie keer heb terug gestuurd bij een heleboel andere gebruikers wel bevalt.Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:54:
[...]
Als je zelf dit topic en de vorige delen goed had gelezen, had je kunnen zien dat ik al vaker een reactie heb geplaatst en dus het topic volg. Een probleem kan zich altijd voordoen, maar 3 verschillende laptops terugsturen vind ik vrij veel.
Maar goed iedereen zijn eigen smaak.
Ik heb mijn XPS M 1530 uit Januari 2008, hoe kan ik trouwens zien welk scherm ik heb?
Ook onzinnig vond ik het volgende: 15 December 2007 besteld, 26 Januari 2008 binnen, garantie via je serviceTAG op de site van Dell loopt al vanaf 15 December. En ik had hem pas in huis van 26 Januari 2008, meer mensen deze raar verloop van garantie periode?
Apparaatbeheer, monitor, eigenschappen, details, apparaatinstatie id
Bij mijn pas bestelde Latitude loopt de garantie vanaf het moment dat het notebook is verzonden vanuit met UPS. (Voor het geval je er iets aan hebt.)
Kreeg eindelijk een reactie op mijn email aan de customer service.
.
Geen laptop sleeve meer dus, en blijkbaar is het ook niet zo makkelijk om aan de Vista 64Bit versie te komen. Ze beweren zelfs dat ze deze niet hebbenHartelijk dank voor uw emailbericht waarin u vraagt om een tweetal dingen.
Dell heeft geen 64 bit versie van Windows Vista, de beschermhoes voor de laptop is geen standaard item wat met het systeem wordt meegeleverd (dit is een tijdje geleden wel als promotie meegeleverd bij een aantal orders).
mede hierdoor kunnen wij geen gehoorgeven aan u verzoek.
Ik zou even bellen en verwijzen naar het document wat eerder in dit topic genoemd is. Dat werkte voor mij wel.Superstudent schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:51:
Kreeg eindelijk een reactie op mijn email aan de customer service.
[...]
Geen laptop sleeve meer dus, en blijkbaar is het ook niet zo makkelijk om aan de Vista 64Bit versie te komen. Ze beweren zelfs dat ze deze niet hebben.
Dat van de sleeve klopt niet.. Medewerkers zijn slechte leugenaars..
nl.mark:
"Overigens zijn de vorige twee i.v.m. andere problemen (na meerdere keren repareren) vervangen."
Dus eerst een goed LG scherm, maar defecten, toen een volgende met defecten, daarna: nummer 3 met waardeloos scherm...!
Dit is geen gezeur, maar heel veel pech. Schijnbaar was nl.mark het een beetje zat daar nog op te reageren, dus doe ik het maar even.
"Overigens zijn de vorige twee i.v.m. andere problemen (na meerdere keren repareren) vervangen."
Dus eerst een goed LG scherm, maar defecten, toen een volgende met defecten, daarna: nummer 3 met waardeloos scherm...!
Dit is geen gezeur, maar heel veel pech. Schijnbaar was nl.mark het een beetje zat daar nog op te reageren, dus doe ik het maar even.
Heb vandaag een mailtje naar Dell de deur uitgedaan waarin ik vraag om een 64-bit versie van Microsoft Windows Vista. Heb DSN policy document ID 158098, 5th bullet under Policy, first sub-bullet er gelijk maar in vermeld. Ben erg benieuwd naar de reactie.Amargedon schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:03:
[...]
Ik zou even bellen en verwijzen naar het document wat eerder in dit topic genoemd is. Dat werkte voor mij wel.
Verwijderd
Ik heb een probleempje
Als ik de labtop aansluit op de AV instalitie en alle instellingen goed zet ( geluid via HDMI) werkt alles als een zonnetje.
probleem is echter als ik vervolgens standalone ga werken krijg ik met geen mogelijkheid het geluid terug op de speakers van de labtop.
Heb natuurlijk via eigenschappen en geluid alles weer terug gezet naar luidsprekers / koptelefoon.
Geluid komt echter niet terug?
hoe op te lossen?
heb ook al in vorige topics gezocht maar kan het niet vinden
Als ik de labtop aansluit op de AV instalitie en alle instellingen goed zet ( geluid via HDMI) werkt alles als een zonnetje.
probleem is echter als ik vervolgens standalone ga werken krijg ik met geen mogelijkheid het geluid terug op de speakers van de labtop.
Heb natuurlijk via eigenschappen en geluid alles weer terug gezet naar luidsprekers / koptelefoon.
Geluid komt echter niet terug?
hoe op te lossen?
heb ook al in vorige topics gezocht maar kan het niet vinden
heb je gewoon niet spk mute aanstaan? Want ik moet die altijd aanzetten als ik via mijn tv muziek will.
Verwijderd
kort antwoord neeFikkieHo schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:41:
heb je gewoon niet spk mute aanstaan? Want ik moet die altijd aanzetten als ik via mijn tv muziek will.
Je kan ook gewoon de x64 versie downloaden, werd mij zelf aangeraden door de XPS klantenservice.
Je licentie onder op de laptop werkt namelijk ook met de x64 versie.
Prima laptop, ben er vanaf het begin van deze topics bij geweest en heb er afgelopen jaar net voor de vakantie ook een aangeschaft alhoewel draagbaar en voor school makkelijk is het gene echte desktop vervanger, wil er daarom ook vanaf.
Iemand enig idee wat ik er nog voor kan vragen , heb devolgende specs:
2,4 ghz Centrino dual core processor T8300
4 GB intern geheugen
geforce M8600 GT 256MB GGDR3
200 GB HDD 7200rmp
15" 1400x900 crystal bright scherm (groter desktop)
WindowsVista basic
6cell batterij
Toen iets van 1200 euro betaald.
Iemand enig idee wat ik er nog voor kan vragen , heb devolgende specs:
2,4 ghz Centrino dual core processor T8300
4 GB intern geheugen
geforce M8600 GT 256MB GGDR3
200 GB HDD 7200rmp
15" 1400x900 crystal bright scherm (groter desktop)
WindowsVista basic
6cell batterij
Toen iets van 1200 euro betaald.
Waar zou je dat dan moeten downloaden? Op een illegale warez site? Slecht hoor, als ze zulk advies geven...l.degroot01 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:04:
Je kan ook gewoon de x64 versie downloaden, werd mij zelf aangeraden door de XPS klantenservice.
Sowieso is het niet legaal om windows te installeren zonder de originele CD, ook al zeggen sommigen anders. Het staat in elke OEM licensie. Een windows installatie is enkel gelicenseerd wanneer de combinatie CD / licensiestikker compleet is. Een recoverydisk/partitie is dan een uitzondering die ook telt.jj71 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:33:
[...]
Waar zou je dat dan moeten downloaden? Op een illegale warez site? Slecht hoor, als ze zulk advies geven...
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Thanx Gianni.. Ik was het inderdaad zatGianni Rombios schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:08:
nl.mark:
Begrijp heel goed dat ik heel veel pech heb gehad, maar vond het erg spijtig dat ik daarom als 'beroepszeiker' werd neergezet.
Ik heb overigens nog geen reactie van Dell, wel het hele verhaal uitgelegd en ze zouden me hierover maandag al terugbellen.. To bad nog niets gehoord!
@ Blowfish. Ik denk dat je blij mag zijn als je er €650 voor kan vangen.
Ik zou die Dell willen vergelijken met de HP dv5 1160: pricewatch: HP Pavilion dv5-1160ed (FT151EA) welke vanaf €799 te krijgen is.
Om het een beetje verkoopbaar te maken moet je daar toch stevig onder gaan zitten. Voor €100 meer kopen mensen wel een nieuwe.
ps: vista basic????
Ik zou die Dell willen vergelijken met de HP dv5 1160: pricewatch: HP Pavilion dv5-1160ed (FT151EA) welke vanaf €799 te krijgen is.
Om het een beetje verkoopbaar te maken moet je daar toch stevig onder gaan zitten. Voor €100 meer kopen mensen wel een nieuwe.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
hmm das ook niet de moeite, magoed hp ziet er goed uit indd voor die prijs! ... jup basic zat erbij heb het in de bestelling toen niet aangepast keek er overheen wel spijt van.Terror schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:31:
@ Blowfish. Ik denk dat je blij mag zijn als je er €650 voor kan vangen.
Hoeveel garantie zit er op, is ook belangrijk. Ik denk dat 650 wel moet lukken omdat veel mensen niet precies alle aanbiedingen bijhouden. En er zijn ook liefhebbers voor het xps design. Maar je kunt hem gezien de afschrijving beter houden tenzij je hem echt graag kwijt wilt.
Ik heb mijn M1530 nu 9 maanden. Inmiddels heeft het een aantal gebruikerskrasjes, zit er moeilijk verwijderbaar stof bij de speakertjes, heb ik 1 dode pixel en zijn er een paar letters van de toetsen af. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal bij gebruik, maar er zitten ook een stuk of 8 vlekjes op/in me scherm die met geen mogelijkheid te verwijderen zijn? Het zijn geen dode pixels maar toch echt zwarte vlekken van 3mm groot. Het is een erg mooi helder LG scherm maar die vlekken zijn hinderlijk. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze vlekken zelf kan verwijderen en/of ik een beroep kan doen op mijn garantie?
Heb je misschien met je vinger of iets dergelijks je scherm een paar keer te hard aangeraakt? Hierdoor ontstaan soms minder heldere vlekken in je scherm. Als dat de oorzaak is of iets wat erop lijkt ben ik bang dat je er niets aan kunt doen.
Als het scherm vuil is kan je dat reinigen met schoonmaakmiddel dat daarvoor bedoelt is. Tegenwoordig kan je dat gewoon in de supermarkt vinden bij de kantoor artikelen. Vaak een busje van 100 vochte doekjes met niet bijtend reinigend spul. Even oplette dat het echt geschikt is voor TFT.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Verwijderd
Ik heb gisteren m'n XPS 1530 ontvangen en ben nu bezig om XP te installeren (dual boot). Aangezien ik hiervoor een nieuwe/lege partitie nodig heb, heb ik besloten om de Recovery partitie leeg te gooien, te vergroten en daar XP op te installeren.
Toen ik net de bestanden van de Recovery partitie verplaatste naar de C-schijf (ca 5 GB), heeft dit naar schatting zo'n 10-15 min(!) geduurd -- volgens de informatie bij het kopieren was de snelheid dan ook maar zo'n 3 MB/sec.
Daarna als test ook nog maar 's een kopie gemaakt van een map met zo'n 400MB aan data (bron: desktop, doel: desktop). Hier was de snelheid zo'n 15-20MB/s, wat m.i. nog steeds gigantisch traag is...
Ik wist dat er in het verleden problemen waren met kopieersnelheden in Vista, maar die zijn allang opgelost toch?
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn??
(Excuses als dit al eerder is besproken, maar had geen zin om 100 pages van deze topic door te ploegen
)
Toen ik net de bestanden van de Recovery partitie verplaatste naar de C-schijf (ca 5 GB), heeft dit naar schatting zo'n 10-15 min(!) geduurd -- volgens de informatie bij het kopieren was de snelheid dan ook maar zo'n 3 MB/sec.
Daarna als test ook nog maar 's een kopie gemaakt van een map met zo'n 400MB aan data (bron: desktop, doel: desktop). Hier was de snelheid zo'n 15-20MB/s, wat m.i. nog steeds gigantisch traag is...
Ik wist dat er in het verleden problemen waren met kopieersnelheden in Vista, maar die zijn allang opgelost toch?
(Excuses als dit al eerder is besproken, maar had geen zin om 100 pages van deze topic door te ploegen
Het beste wat je kan doen om een dualboot te krijgen, is de GEHELE schijf leeg te maken en daarna opnieuw Windows XP (als eerste) en daarna Windows Vista erop installeert. Dan krijg je het beste en snelste resultaat.Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:33:
Ik heb gisteren m'n XPS 1530 ontvangen en ben nu bezig om XP te installeren (dual boot). Aangezien ik hiervoor een nieuwe/lege partitie nodig heb, heb ik besloten om de Recovery partitie leeg te gooien, te vergroten en daar XP op te installeren.
(Excuses als dit al eerder is besproken, maar had geen zin om 100 pages van deze topic door te ploegen)
Ikzelf heb met een dos partitieprogramma eerst 3 partities op mijn laptopschijf gemaakt: 30Gb voor XP, 40Gb voor Vista en de rest voor Opslag van andere documenten. En XP en Vista maken beiden dan dus gebruik van dezelfde Documenten folder (die op de 3de partitie staat).
Zelf heb ik ook een dualboot van XP en Vista op mijn M1530 staan. Ik heb inderdaad eerst de laptop volledig geformateerd en daarna eerst XP geinstalleerd en vervolgens Vista. Mijn partitie voor XP is 40GB groot, die van Vista is bijna alle overig beschikbare ruimte.
Ik heb niet gekozen voor een aparte datapartitie aangezien ik anders of de utility partitie of de recovery partitie moest verwijderen en die wilde ik graag behouden. Maar ook nu kan ik in XP gewoon bij mijn bestanden op de Vista partitie, op bepaalde beveiligde mappen na dan maar dat is niet erg. Heb data gewoon in een aparte map staan.
Ik heb niet gekozen voor een aparte datapartitie aangezien ik anders of de utility partitie of de recovery partitie moest verwijderen en die wilde ik graag behouden. Maar ook nu kan ik in XP gewoon bij mijn bestanden op de Vista partitie, op bepaalde beveiligde mappen na dan maar dat is niet erg. Heb data gewoon in een aparte map staan.
Verwijderd
Dank voor het advies.
Ik heb inmiddels XP geinstalleerd. M'n bedoeling was om Vista te behouden, maar door een dommigheidje is de MBR overschreven. Weet niet of ik Vista nog 'terug' kan halen, maar ik kan die partitie nu net zo goed leeggooien en Vista opnieuw installeren. Vraag me echter af of dat kan met de meegeleverde DVDs/CDs ...
Ik heb inmiddels XP geinstalleerd. M'n bedoeling was om Vista te behouden, maar door een dommigheidje is de MBR overschreven. Weet niet of ik Vista nog 'terug' kan halen, maar ik kan die partitie nu net zo goed leeggooien en Vista opnieuw installeren. Vraag me echter af of dat kan met de meegeleverde DVDs/CDs ...
Enig probleem wat je nu hebt is dat je de bootloader overschreven hebt met de XP bootloader (dat gaat automatisch bij een installatie van XP). En de XP bootloader kan Vista niet zien. Dat kan je op zich vrij makkelijk fixen, kun je makkelijk vinden met google en ook hier in het forum is het al vaker voorbij gekomen.Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 23:02:
Dank voor het advies.
Als je toch besluit Vista opnieuw te installeren (wat ik persoonlijk zou doen als je de laptop net hebt omdat je dan tenminste een clean install zonder allerlei onzin hebt) kan dat gewoon doormiddel van de bijgeleverde Vista DVD. Dat is namelijk gewoon een normale OEM Vista DVD dus geen recovery disk op iets dergelijks. Dus dat is geen enkel probleem
Ik keek net uit interesse even op de Dell site en wat ziet mijn oog. Studio XPS 16.
16` LED scherm Full HD
Geluids connectoren naar de zijkant geplaatst
Verbeterd geluid
Displaypoort aansluiting
Centrino 2
Verlicht toetsenbord
Ziet er best strak uit, alleen jammer van die packard bell achtige streep over de back cover.
16` LED scherm Full HD
Geluids connectoren naar de zijkant geplaatst
Verbeterd geluid
Displaypoort aansluiting
Centrino 2
Verlicht toetsenbord
Ziet er best strak uit, alleen jammer van die packard bell achtige streep over de back cover.
[ Voor 11% gewijzigd door Terror op 19-01-2009 12:45 ]
Verwijderd
Beste Worldtravelon. Ik heb het probleem ook gehad met mijn scherm dat ik van die kleine zwarte vlekjes had. En dat vormde samen een wat grotere vlek. Niet echt dat het iemand anders zou opvallen. Maar zelf viel mijn oog er elke keer wel op en vond het na verloop van tijd storend. Bij een witte pagina is het heel goed zichtbaar en heb mijn scherm meerdere malen schoon gemaakt, maar kreeg het niet weg. Ik heb toen Dell gebeld en het probleem uitgelegd en die hebben de week daarop een monteur langs gestuurd. Die heeft mijn beeldscherm vervangen. Met geluk heb ik nu een Lg scherm gekregen terwijl daarvoor het een Samsung scherm was.Worldtravelon schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:44:
Ik heb mijn M1530 nu 9 maanden. Inmiddels heeft het een aantal gebruikerskrasjes, zit er moeilijk verwijderbaar stof bij de speakertjes, heb ik 1 dode pixel en zijn er een paar letters van de toetsen af. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal bij gebruik, maar er zitten ook een stuk of 8 vlekjes op/in me scherm die met geen mogelijkheid te verwijderen zijn? Het zijn geen dode pixels maar toch echt zwarte vlekken van 3mm groot. Het is een erg mooi helder LG scherm maar die vlekken zijn hinderlijk. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze vlekken zelf kan verwijderen en/of ik een beroep kan doen op mijn garantie?
Ik kan nu met eigen woorden zeggen dat het een verschil is tussen de schermen. De Lg heeft een veel heldere output dan de Samsung. Maar om eerlijk te zijn heb ik nooit problemem gehad met de Samsung scherm omdat ik niet anders gewend was. Maar nu zou ik niet meer terug willen.
Ik wil ook vermelden dat de service van Dell uitmuntend was.
Dus mijn advies is bel ze gewoon op en leg het ze uit.
Ja, dat er een groot verschil tussen een Samsung en een LG scherm dat is wel voor de meeste mensen nu wel duidelijk. En zelfs na zoveel berichten van verschillende mensen zijn er nog steeds mensen die niet geloven dat er een (groot) kwaliteitsverschil is tussen de 2. Dit zeggen vooral de Samsung scherm eigenaren die dan denk ik, net als jij, niet anders gewend zijn. Maar zoals jij dus nu beaamt: er is echt een groot en merkbaar verschil tussen de 2 schermen.Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:23:
Ik kan nu met eigen woorden zeggen dat het een verschil is tussen de schermen. De Lg heeft een veel heldere output dan de Samsung. Maar om eerlijk te zijn heb ik nooit problemem gehad met de Samsung scherm omdat ik niet anders gewend was. Maar nu zou ik niet meer terug willen.
Verwijderd
Heeft iemand een idee welke geheugen in mijn Dell XPS moet?
Ik zou graag 2x4GB erin willen dual channel.
Iemand een idee welke erin zouden kunnen?
Dell is nogal kieskeurig.
Kaisz
Kaisz
Dat was vroeger zo, maar volgens mij is dat tegenwoordig niet meer zo. Bij een goede winkel kun je het geheugen ook wel terugbrengen als het niet werkt.
Bovendien is er voor zover ik weet nog niemand hier die 8 GB in de laptop heeft gedaan. Het lijkt mij dat als je er bijvoorbeeld gewoon Kingston Valueram of een ander bekender merk in plaatst hij het gewoon zou moeten accepteren.
Bovendien is er voor zover ik weet nog niemand hier die 8 GB in de laptop heeft gedaan. Het lijkt mij dat als je er bijvoorbeeld gewoon Kingston Valueram of een ander bekender merk in plaatst hij het gewoon zou moeten accepteren.
[ Voor 43% gewijzigd door boaty op 19-01-2009 20:53 ]
Waarom zou je er 8GB in willen doen? Dat kost meer dan 500 euro!Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:15:
Heeft iemand een idee welke geheugen in mijn Dell XPS moet?
Kaisz
Gewoon omdat het kan? Nee serieus ik denk dat hij er spijt van krijgt. Ik kan hem op een boekje geven dat het over een paar maandjes voor 100 euro in de winkel ligt en dan is het zonde dat je er 650 euro voor hebt betaald.silmaril8 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:59:
[...]
Waarom zou je er 8GB in willen doen? Dat kost meer dan 500 euro!
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Vooral met de opkomst van ddr3 geheugen.Makkelijk schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:04:
[...]
Gewoon omdat het kan? Nee serieus ik denk dat hij er spijt van krijgt. Ik kan hem op een boekje geven dat het over een paar maandjes voor 100 euro in de winkel ligt en dan is het zonde dat je er 650 euro voor hebt betaald.
Zijn er hier ook mensen die wel eens een BSOD krijgen met DRIVER_POWER_STATE_FAILURE? Helaas staat er in de BSOD niet vermeld om welke driver het gaat, maar dit kan ik misschien uit de dump halen.
Ik krijg deze soms als ik Vista in slaapstand zet.
Ik krijg deze soms als ik Vista in slaapstand zet.
[ Voor 12% gewijzigd door jelmervos op 20-01-2009 08:56 ]
Verwijderd
Is het niet zo dat er max maar 4GB aan werkgeheugen in de Xps 1530 kan?
Ik dacht dat het zo was maar ik kan het ook fout hebben hoor.
Want het liefst wil ik op een gegeven moment ook meer geheugen erin. Maar dacht toen ik hem kocht dat me verteld was dat 4Gb max was voor dit moederbord.

Let op:
Voor alles m.b.t. levertijden kun je in dit topic terecht! Let wel: berichten plaatsen met 'het duurt lang!' zal de levertijd niet doen verkorten!
Voor alles m.b.t. levertijden kun je in dit topic terecht! Let wel: berichten plaatsen met 'het duurt lang!' zal de levertijd niet doen verkorten!