k ben dus eigenaar van een 5930G, maar weet iemand of het mogelijk is om osx hierop te zetten, en of er uberhaupt drivers voor zijn? ben zelf ook aan het zoeken maar kan nog niet echt wat vinden..
en mocht hij nog te koop zijn, hij is al wat ouder maar toch, heb even een reviewtje gemaakt over dit laptopje;)
Review acer aspire 5930G
Specificaties:
Intel C2D P7350 2,0Ghz
4Gb DDR2 geheugen
Nvidia 9600M GT 512 MB DDR3 deticated, tot 1700 mb shared
Crystal Eye Webcam
3x USB en 1x USB/e-Sata
Cardreader
320 Gb HD 5400 RPM
15.4” scherm spiegelend
Ik heb de laptop inmiddels 3,2 maand en bevalt mij erg goed, de bouwkwaliteiit voor een acer is goed, en doet niet onder voor andere merken, maar is niet helemaal gebouwd om elke dag flink mee te zeulen.
De prestaties van de laptop is ontzettend goed, de 9600M GT zorgt voor goede prestaties, en spellen zijn goed te spelen. Het scherm is een spiegelend scherm, dit zal sommige mensen niet bevallen, maar persoonlijk heb ik er niet zo’n problemen mee.
Het geluid van de boxen is niet geweldig, muziek afspelen op de volledige 100% geluid zorgt voor onscherp geluid en lijkt niet goed te zijn voor de boxen. Een mooi voordeel is wel de bass onder in de laptop, die er speciaal is. Maar ook deze moet niet te hard gezet worden.
Dan het geluid van de laptop, het is geen stil beestje, deze 5930G. De Fan heeft een hard geluid bij het spelen van games, of andere grafische veeleisers, dit kan worden opgelost met het geluid van de boxen harder te zetten. Maar mensen die niet van een luide laptop houden, raad ik deze niet aan.
De laptop, is verder wel erg stofgevoelig, maar dit zullen waarschijnlijk veel laptops wel hebben.
De webcam geeft goed beeld, en is duidelijk. De accu kan ongeveer 2,5 tot 3 uur mee, op stroombesparingsstand. En op volledige GPU en CPU kracht 1 uur tot 1,5 uur. Dit eerder in richting van 3 uur, een respectabele tijd voor een 15.4’’
Er wordt standaard Windows Vista Home Premium opgezet, de 5930G kan goed overweg met vista, alhoewel acer het wel leuk vint om veel rotzooi erop te zetten, zodat je bij de eerste opstart 1 uur dik bezig bent met 20 spelletjes eraf te gooien, en andere acer rotzooi. Maar dat hoef je maar 1x te doen;)
Ik ben positief over deze laptop, en werkt na 3,2 maand nog perfect.
[
Voor 84% gewijzigd door
ErgoStijn op 25-02-2009 16:43
]