Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze laptop is echt van goede kwaliteit alles doet het perfect, ik speel far cry 2 alles op z'n hoogst op DX9
3dmark06 is 6732 3dmarks

mem - 875mhz
core - 650mhz
shader - 1650mhz

Dit is vry makkelijk te doen, iemand die er ook op wil gamen dit scheelt echt wel bijna 10 fps in sommige games. :9~

De videokaart vervangen is echt zinloos, je kan hem nog hoger klokken dan een 9700m GT
Processor is een optie, maar in deze tijd nog niet echt merkbaar, een gestripte Win64-bit versie geeft al een boost.

Gr

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan hem zo niet vinden tussen apparaat beheer, hoe heet dat ding precies en onder welk ding staat ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:57
onder stuurprogramma voor geheugentechnologie, en dan SD/MMC host controller (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat er niet tussen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:09:
Deze laptop is echt van goede kwaliteit alles doet het perfect, ik speel far cry 2 alles op z'n hoogst op DX9
3dmark06 is 6732 3dmarks

mem - 875mhz
core - 650mhz
shader - 1650mhz

Dit is vry makkelijk te doen, iemand die er ook op wil gamen dit scheelt echt wel bijna 10 fps in sommige games. :9~

De videokaart vervangen is echt zinloos, je kan hem nog hoger klokken dan een 9700m GT
Processor is een optie, maar in deze tijd nog niet echt merkbaar, een gestripte Win64-bit versie geeft al een boost.

Gr
Mag ik vragen hoe je dit precies doet met die mgz standen ? Moet dat met een tweak programma of zo? Ik ben benieuwd! het is altijd fijn als de framerate wat hoger kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je doen met nibitor en Nvlfash, en je hebt er een usb stick voor nodig.
staat allemaal beschreven op deze site:

http://www.laptopvideo2go...topic=21798&mode=threaded

Let er goed op dat je een backup van je oude bios maakt.

Voor alleen het overclocken van je shaderspeed, dan kan je ntune downloaden, die kan de shaderspeed verhogen, dat scheelt ook al wel 4-5 fps en 400 3dmarks.

Gr jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:21:
Moet je doen met nibitor en Nvlfash, en je hebt er een usb stick voor nodig.
staat allemaal beschreven op deze site:

http://www.laptopvideo2go...topic=21798&mode=threaded

Let er goed op dat je een backup van je oude bios maakt.

Voor alleen het overclocken van je shaderspeed, dan kan je ntune downloaden, die kan de shaderspeed verhogen, dat scheelt ook al wel 4-5 fps en 400 3dmarks.

Gr jeroen
Dit alles gaat natuurlijk wel gepaard met het nodige risico en misschien wel garantiebeperkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
k ben dus eigenaar van een 5930G, maar weet iemand of het mogelijk is om osx hierop te zetten, en of er uberhaupt drivers voor zijn? ben zelf ook aan het zoeken maar kan nog niet echt wat vinden..
en mocht hij nog te koop zijn, hij is al wat ouder maar toch, heb even een reviewtje gemaakt over dit laptopje;)

Review acer aspire 5930G
Specificaties:
Intel C2D P7350 2,0Ghz
4Gb DDR2 geheugen
Nvidia 9600M GT 512 MB DDR3 deticated, tot 1700 mb shared
Crystal Eye Webcam
3x USB en 1x USB/e-Sata
Cardreader
320 Gb HD 5400 RPM
15.4” scherm spiegelend

Ik heb de laptop inmiddels 3,2 maand en bevalt mij erg goed, de bouwkwaliteiit voor een acer is goed, en doet niet onder voor andere merken, maar is niet helemaal gebouwd om elke dag flink mee te zeulen.

De prestaties van de laptop is ontzettend goed, de 9600M GT zorgt voor goede prestaties, en spellen zijn goed te spelen. Het scherm is een spiegelend scherm, dit zal sommige mensen niet bevallen, maar persoonlijk heb ik er niet zo’n problemen mee.

Het geluid van de boxen is niet geweldig, muziek afspelen op de volledige 100% geluid zorgt voor onscherp geluid en lijkt niet goed te zijn voor de boxen. Een mooi voordeel is wel de bass onder in de laptop, die er speciaal is. Maar ook deze moet niet te hard gezet worden.

Dan het geluid van de laptop, het is geen stil beestje, deze 5930G. De Fan heeft een hard geluid bij het spelen van games, of andere grafische veeleisers, dit kan worden opgelost met het geluid van de boxen harder te zetten. Maar mensen die niet van een luide laptop houden, raad ik deze niet aan.

De laptop, is verder wel erg stofgevoelig, maar dit zullen waarschijnlijk veel laptops wel hebben.

De webcam geeft goed beeld, en is duidelijk. De accu kan ongeveer 2,5 tot 3 uur mee, op stroombesparingsstand. En op volledige GPU en CPU kracht 1 uur tot 1,5 uur. Dit eerder in richting van 3 uur, een respectabele tijd voor een 15.4’’

Er wordt standaard Windows Vista Home Premium opgezet, de 5930G kan goed overweg met vista, alhoewel acer het wel leuk vint om veel rotzooi erop te zetten, zodat je bij de eerste opstart 1 uur dik bezig bent met 20 spelletjes eraf te gooien, en andere acer rotzooi. Maar dat hoef je maar 1x te doen;)

Ik ben positief over deze laptop, en werkt na 3,2 maand nog perfect.

[ Voor 84% gewijzigd door ErgoStijn op 25-02-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:55

SkyStreaker

Move on up!

Kan iemand mij asjeblieft een plezier doen? Mijn opstart partitie van de Acer is corrupt geraakt (de system32 dir is iets mee), kan iemand mij graag een image ervan branden? Of weet ik veel... Ik kan op dit moment echt niet die rescueschijven betalen. Wil iemand mij uit de brand helpen? Ik betaal wel de verzendkosten enzo. :'( Alsjeblieft?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
volgensmij kan dit ook:
koop een case voor je HD, plug deze met usb op een andere pc, data overzetten en dan terug in laptop platsen en nieuw vista/xp installeren?
can someone confirm this or correct me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Dat zoek ik niet, ik moet gewoon een image hebben van die partitie. Of iig de inhoud gekopieerd zop van de HD af.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn webcam werkt niet meer naar behoren. Ik kan alleen nog maar foto's maken, op lage resolutie. Ik wil graag dingen opnemen. Ik heb al uren verknald om de juiste drivers te vinden. Ik moet als het goed is versie 3.0.3.1 hebben. Zou iemand mij uit de brand kunnen helpen? In een eerdere post stond dat je een back-up cd kan maken met alle stuurprogramma's met Acer recovery onder het empowerment programma. Dat heb ik er echter afgeflikkerd en om nou heel mijn laptop te formateren en opnieuw te starten met de back-up cd's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

SkyStreaker schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:43:
Kan iemand mij asjeblieft een plezier doen? Mijn opstart partitie van de Acer is corrupt geraakt (de system32 dir is iets mee), kan iemand mij graag een image ervan branden? Of weet ik veel... Ik kan op dit moment echt niet die rescueschijven betalen. Wil iemand mij uit de brand helpen? Ik betaal wel de verzendkosten enzo. :'( Alsjeblieft?
indien je de kosten voor het verzenden en de dvd's betaald wil ik in de loop van volgende week wel een
kopie van mijn installie / herstell dvd's maken

dit zijn 3 dvd's die je ook zelf aan had kunnen maken de 1e keer dat je de laptop aan zette
(waarom doet niemand dit ??)
je kan dit nog een x doen als je je laptop kaal geplukt hebt (overbodige acer shit er uit gehaald hebt)
echter zijn mijn voorwaardes
knappe dvd's (dus geen platinum enz)maar bv verbatim oid)
en verzending via post op eigen risico
je mag het ook op komen halen als je in de buurt van zaandam woond.
neem even contact op via pm of mail
dan kunnen we evt wat afspreken als je intresse hebt.

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

stijnovinchi schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:07:
Dan het geluid van de laptop, het is geen stil beestje, deze 5930G. De Fan heeft een hard geluid bij het spelen van games, of andere grafische veeleisers, dit kan worden opgelost met het geluid van de boxen harder te zetten. Maar mensen die niet van een luide laptop houden, raad ik deze niet aan.
Dit is heel simpel op te lossen ! Heb ik zelf ook gedaan.

Laptop openschroeven, fan eruithalen en openschroeven, olie op asje smeren.
Alles weer dichtschroeven en je hoort de laptop niet meer. En je hebt ook geen last meer van je buren die klagen over te hard geluid uit je boxen :9

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:25

artificial_sun

Mazda Rx7

stijnovinchi schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:07:
k ben dus eigenaar van een 5930G, maar weet iemand of het mogelijk is om osx hierop te zetten, en of er uberhaupt drivers voor zijn? ben zelf ook aan het zoeken maar kan nog niet echt wat vinden..
en mocht hij nog te koop zijn, hij is al wat ouder maar toch, heb even een reviewtje gemaakt over dit laptopje;)

Ik ben positief over deze laptop, en werkt na 3,2 maand nog perfect.
Leuke review waarom zet je m niet in de PW

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-08 09:00
Heeft iemand in deze computer al eens geprobeerd om een nieuwere (en dus snellere) processor in te bouwen? En wat zijn de bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik denk dat die praktijken pas beginnen als de garantie voorbij is :). Voor die tijd laten mensen meestal liever de laptop dicht.

Ikzelf merk dat de processor bij mij de bottleneck is voor het meeste wat ik doe, dus de laptop gaat de upgrade nog wel eens krijgen :).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

* DaMarcus heeft de posts opgezocht waarom Nomad ook alweer een snellere CPU nodig had, DaMarcus kon zich nog iets herinneren van de discussie O-)

Ik ben niet heel bekend met het CS4-pakket in combinatie met GPU-acceleratie, maar in hoeverre kan dat een (tijdelijke) oplossing bieden totdat je je CPU gaat upgraden? :)

Mits je natuurlijk CS4 gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Ik ben zelf ook zeer benieuwd wanneer iemand een CPU upgrade gaat doen. Ik merk zelf inderdaad ook vaak dat de CPU toch vaak de bottleneck is voor de prestaties. Voorlopig is dit voor mij nog niet hinderend, maar kan me voorstellen dat de laptop toch een stuk langer mee kan met een verbeterde CPU.

Zelf ben ik niet zo'n onwijze techneut, dus zou graag de bevindingen van iemand willen zien die het wel aan durft.

PSN: Rich_E1988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

CS4 komt er aan binnenkort, werk nu nog met cs3 en die ga ik binnenkort maar eens upgraden, om inderdaad gebruik te maken van mijn video kaart power.

Even een andere vraag...laptop heeft hdmi en vga uitgang...kan ik op beiden een monitor aansluiten tegelijk?...zodat ik totaal met 3 monitoren werk (inclusief laptop scherm) of kan ik slechts 1 extern scherm tegelijk aan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand zijn webcam het niet meer doet bij deze labtop, dan heb ik de oplossing. Download vanaf de Acer site 'Acer Empowering Technology' en 'Acer eRecovery Management' als die je niet al erop hebt staan (ik had ze eraf geflikkerd..). Start dan eRecovery op, ga naar tabblad 'herstellen' en dan naar 'toepassingen/stuurprogramma's opnieuw installeren'. Dan naar 'contents' . Dan pak je de zesde van onder, 'SYWEPAP 1.0 webcam utility', installeren, opnieuw opstarten en klaar is kees.

Eigenlijk heel simpel, maar als die die Acer programma's niet hebt, dan is het wel even anders.. Ik kon die verdomde goede drivers nergens vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb onlangs een officepakket 2007 aangeschaft.
Moet ik nu die demoversie die voorgeinstalleerd is eerst verwijderen voordat ik het nieuwe pakket installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-07 21:48
Heb onlangs een officepakket 2007 aangeschaft.
Moet ik nu die demoversie die voorgeinstalleerd is eerst verwijderen voordat ik het nieuwe pakket installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:19

Malarky

Wils voor wat ieder

Je hoeft geen twee nieuwe accounts aan te maken hoor. Maar nee dat hoeft niet als jij een Office Home/Student code hebt kun je die gewoon invoeren. Moet je daarna kiezen voor 'installeren' en dan gaat hij werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
Dat eerste account was een fout...is verwijderd...

Ik heb een volledig officepakket 2007, dan zal het wel anders moeten gaan neem ik aan.
Bestaat uit meerdere onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
Radioamateur schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:18:
Dat eerste account was een fout...is verwijderd...

Ik heb een volledig officepakket 2007, dan zal het wel anders moeten gaan neem ik aan.
Bestaat uit meerdere onderdelen.
demoversie verwijderen is anders weinig werk, en installeren van nieuwe duurt ok niet zolang, dus doe dat gewoon;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

oke, meer mensen die windows 7 geinstalleerd hebben en nu de drivers aan het zoeken zijn? :D

Nèt windows 7 geinstalleerd, dus nog niet bezig geweest met drivers, ik ga vooralsnog gewoon vista 74 drivers probere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verrassend genoeg gaat het allemaal heel vlotjes, vista 64 drivers pakthij vooralsnog erg goed.
W7 maakt de laptop trouwens echt snel, een aanrader dus wat mij betreft om W7 te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
wellicht later eens proberen, kan ik trouwens windows 7 gewoon naast windows vista 64 bt draaien? dat ik ze beide op mijn HD zet, en bij opstarten kan kiezen? ik weet dat het bij verschillende HD's kan, heb wel 2 partitie's (de stajdaard partities..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ja, dat moet wel kunnen, ik heb het zelf niet en ook geen dual boot gehad met windows systemen.
Linux distributies hebben vaak een dual boot optie bij het installeren, wel zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
dan ga ik het gewoon proberen, straks even backup maken van alles;) laat de bevindingen van w7 bij mij wel weten. zullen niet veel anders zijn dan die van Nomad though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 06:14
Ik heb deze laptop hier staan omdat de eigenaar niet goed overweg kon met windows vista, met het verzoek om hem te voorzien van een windows xp installatie netjes met licentie enzo. Nu heb ik echter een probleem, er staan geen drivers voor windows xp op de acer website. Nu heb ik deze via creatief google gebruik gevonden en de hardware werkt allemaal naar behoren. Ik kan echter niet de software applicaties vinden voor bijvoorbeeld acer empowering technology frame work (de E knop) Op de acer website staan deze wel maar die zijn allemaal voor de vista varianten.

Wie weet waar ik moet zoeken? Ik ben een beetje door m'n opties heen :)

http://wotlabs.net/eu/player/GJP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ze stonden een tijdje hier gelinkt in dit topic, maar rapidshare heeft sommige bestanden weg gedaan omdat ze te weinig gebruikt werden.
Goede kans daarentegen dat sommigen de drivers wel kunnen geven.
Lees dit topic even door daarvoor, het staat er echt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

even iets anders.

Speelde vandaag sinds tijden weer eens een spelletje, maar na een half uur was mijn laptop oververhit en sloeg hij zichzelf uit.
Ik heb deze laptop/processor juist omdat hij minder warmte produceert om dit soort taferelen te voorkomen....
Anyway, de vraag is, hebben meer mensen er last van dat bij flinke stress de laptop tè warm wordt en uitvalt?

ik heb garantie e.d., maar heb niet het gevoel dat mijn laptop stuk is, maar dat het gewoon een design error is en dat acer er ook weinig mee kan.

Iemand hier een idee over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
Nomad schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 01:14:
even iets anders.

Speelde vandaag sinds tijden weer eens een spelletje, maar na een half uur was mijn laptop oververhit en sloeg hij zichzelf uit.
Ik heb deze laptop/processor juist omdat hij minder warmte produceert om dit soort taferelen te voorkomen....
Anyway, de vraag is, hebben meer mensen er last van dat bij flinke stress de laptop tè warm wordt en uitvalt?

ik heb garantie e.d., maar heb niet het gevoel dat mijn laptop stuk is, maar dat het gewoon een design error is en dat acer er ook weinig mee kan.

Iemand hier een idee over :)
hmm, mijn 5930 wordt met een potje gamen, wat ik af en toe doe, ook flink warm. 102 graden voor de GPU gehaald. maar uitvallen doet ie niet. mijn provosorische oplossing ois door mn portomonee linksvoor de laptop te leggen, om de koeler vrij te maken. dus zorg dat je koeler genoeg lucht kan aanzuigen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ja, dat heb ik nu ook gedaan, iets er onder gelegd, zodat hij daar wat meer ruimte krijgt en het werkt ook wel als oplossing, maar het zou toch niet nodig moeten zijn.

Naja, de provisorische oplossing werkt hier ook, dus toe maar, we kunnen eerst weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

ik heb ook het zelfde probleem als jullie.
als ik ff flink ga gamen vliegt de temp omhoog tot wel 95 graden
maar uitvallen ofzo doet hij niet gelukkig
ik was zelf ook al op de oplossing gekome om er iets onder te leggen en dat zorgt er idd ook voor dat me temp wat lager is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor1972
  • Laatst online: 20-06 07:47
Ik heb deze laptop gekocht augustus 2008, is bij jullie ook de accu zo goed als onbruikbaar geworden?? mijn laptop hangt meestal gewoon aan de stroom , maar als ik hem nu loskoppel is hij na 10 - 20 minuten leeg terwijl hij aangeeft nog 50 % vol te zitten. ik heb opnieuw calibreren etc al geprobeerd maar dat helpt ook niet. Ik persoonlijk vind dit erg slecht, maar ik ben benieuwd of jullie dit herkennen??

het is niet dat het een goedkope laptop was dus ik verwacht toch iets meer. ik heb ook 2 apple laptops maar die accu's zijn na een jaar nog steeds harstikke goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Kan een incidentele fout zijn, het komt vaker voor en niet alleen bij Acer.

Wat betreft Apple: ik ken een bedrijf wat zo'n beetje ieder jaar de accu's van de Macbook Pro's moet vervangen omdat ze weer op zijn. Dit wegens intensief gebruik van de Macbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
jor1972 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 08:38:
Ik heb deze laptop gekocht augustus 2008, is bij jullie ook de accu zo goed als onbruikbaar geworden?? mijn laptop hangt meestal gewoon aan de stroom , maar als ik hem nu loskoppel is hij na 10 - 20 minuten leeg terwijl hij aangeeft nog 50 % vol te zitten. ik heb opnieuw calibreren etc al geprobeerd maar dat helpt ook niet. Ik persoonlijk vind dit erg slecht, maar ik ben benieuwd of jullie dit herkennen??

het is niet dat het een goedkope laptop was dus ik verwacht toch iets meer. ik heb ook 2 apple laptops maar die accu's zijn na een jaar nog steeds harstikke goed.
Dit zal dan een productiefout oid zijn, maar weet niet of Acer die nog kosteloos zal vervangen, aangezien je volgensmij maar een half jaar op je accu hebt. maar ik heb de mijne sinds december '08, en kan nog steeds +/- 2,5 uur (iets minder) met m'n accu. Bel de klantensupport van Acer, of stuur ze een mail;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
Heb je de laptop lang gebruikt op permanent stroom?
Je moet zo nu en dan de laptop op de accu laten werken totdat die geheel leeg is.
Zo 1 keer per 2 weken.
Hij verliest anders zijn capaciteit doordat hij nooit goed ontladen word.
Als je veel op stroom werkt kun je de accu er beter uithalen en in de koelkast (niet in vriezer) bewaren........ja dit verhoogd de levensduur.
Als je de laptop ongeveer een jaar permanent op stroom hebt gebruikt, zal de capaciteit afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, hij is voornamelijk op stroom gebruikt maar het is niet dat de capaciteit gewoon is afgenomen, hij valt weg na een kwartier en geeft dan zelf aan nog 50 % te hebben.

ik bel wel met de klantenservice, maar daar heb ik weinig vertrouwen in eerlijk gezegd. aangezien ze maar een half jaar garantie geven op accu
Radioamateur schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 23:10:
Heb je de laptop lang gebruikt op permanent stroom?
Je moet zo nu en dan de laptop op de accu laten werken totdat die geheel leeg is.
Zo 1 keer per 2 weken.
Hij verliest anders zijn capaciteit doordat hij nooit goed ontladen word.
Als je veel op stroom werkt kun je de accu er beter uithalen en in de koelkast (niet in vriezer) bewaren........ja dit verhoogd de levensduur.
Als je de laptop ongeveer een jaar permanent op stroom hebt gebruikt, zal de capaciteit afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
Word de adapter erg warm?
Wie weet trekt de laptop meer stroom om een of andere reden.
Dan gaat de accu ook sneller leeg.
Je moet eens googelen op laptopaccus. Vind je wel vervangtypes die goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de garantie van deze laptop graag uitbreiden. In de Acer store kwam ik een uitbreiding naar 4 jaar tegen: zie [img]acer site[/img] . Dat kost me wel 150 euro.

Nu zie ik op internetwinkels dat garantie vaak veel goedkoper wordt aangeboden. Op laptopshop kan ik de garantie uitbreiden naar 3 jaar pick up & return voor 69 euro, terwijl me dezelfde garantie op de acersite 130 euro kost terwijl dat slechts alleen carry in garantie is.

Een uitbreiding naar 4 jaar garantie zie ik alleen in de Acer store. Kan iemand me vertellen hoe ik het beste mijn garantie kan uitbreiden? Als iemand een site kent waarbij je deze laptop goedkoper voor 4 jaar uit kan breiden, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Girrekes
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08-2024
jor1972 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 08:38:
...is bij jullie ook de accu zo goed als onbruikbaar geworden?? ...ben benieuwd of jullie dit herkennen??...
Zelfde probleem hier, laptop 11 maanden oud. Met geluk een kwartiertje op de accu. Heb hem vaak genoeg helemaal laten laden en leeglopen, dus niet alleen maar op de netspanning. Ik was al aan het kijken naar nieuwe cellen voor erin, maar een hele nieuwe accu van Acer zou natuurlijk beter zijn. Heb de accu open gekregen, (ofja hij viel al half uit elkaar voordat ik hem eruit haalde, eveneens erg slecht.) en er zitten 6 stuks 18650 cellen in, die zijn wel goed te krijgen. Dan zou je ongeveer voor €35,- klaar zijn, als het dan tenminste werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 10:42

BD1

Heb net mijn Acer 5930 terug van reparatie. De hoofdtelefoonaansluiting was kapot. Er stond bij:

'replaced mainboard, audio cable, audio board'. Verder is Windows Vista opnieuw geinstalleerd.

Gelukkig doet de hoofdtelefoonaansluiting het weer, alleen deze doet het iets TE goed. Nu komt er alleen maar geluid uit de hoofdtelefoonuitgang, er komt geen geluid meer uit de luidsprekers. Ik heb de nieuwste drivers van RealTek geinstalleerd, maar deze bieden ook geen uitkomst.

Wat verder opvalt is dat er continue een rood lampje in de hoofdtelefoonaansluiting brand. Dit was voor de reparatie niet zo.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Edit: Volgens mij denkt de computer dat de hoofdtelefoon nog aangesloten is. Zie printscreen:
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails9.imagebam.com/4700/fe320246992750.gif

[ Voor 14% gewijzigd door BD1 op 28-08-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
BigDrummer1 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:06:
Heb net mijn Acer 5930 terug van reparatie. De hoofdtelefoonaansluiting was kapot. Er stond bij:

'replaced mainboard, audio cable, audio board'. Verder is Windows Vista opnieuw geinstalleerd.

Gelukkig doet de hoofdtelefoonaansluiting het weer, alleen deze doet het iets TE goed. Nu komt er alleen maar geluid uit de hoofdtelefoonuitgang, er komt geen geluid meer uit de luidsprekers. Ik heb de nieuwste drivers van RealTek geinstalleerd, maar deze bieden ook geen uitkomst.

Wat verder opvalt is dat er continue een rood lampje in de hoofdtelefoonaansluiting brand. Dit was voor de reparatie niet zo.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Edit: Volgens mij denkt de computer dat de hoofdtelefoon nog aangesloten is. Zie printscreen:
[afbeelding]
Kontroleer je instellingen.
Als je een rood lichtje ziet staat je geluidskaart ingesteld op SPDIF (digitaal)
Zet dit vinkje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1

BD1

Ik heb me rot gezocht naar de optie om spdif uit te schakelen. Maar ik kan het niet vinden. Volgens mij heb ik de instellingen goed. Kijk naar de printscreen
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails16.imagebam.com/4700/dd22db46995528.gif

Maar ik zou graag vernemen waar de optie staat om spdif uit te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
BigDrummer1 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:11:
Ik heb me rot gezocht naar de optie om spdif uit te schakelen. Maar ik kan het niet vinden. Volgens mij heb ik de instellingen goed. Kijk naar de printscreen
[afbeelding]

Maar ik zou graag vernemen waar de optie staat om spdif uit te schakelen
Bij mij staat alles ingeschakeld.
Maar,...kijk eens rechts onderaan en rechtsklik op je luidspreker.
Kies voor "volumemixer openen"
Klik nu op "apparaat"

Hier kan je SPDIF in-of uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
Ga naar empowerment instellingen (groene knop)
Kies audiomanagement.
Klik rechts met muis op groen icoon in tray rechts.
Kies instellingen.

Hoop dat dit werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1

BD1

sn0w13 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:03:
[...]

Bij mij staat alles ingeschakeld.
Maar,...kijk eens rechts onderaan en rechtsklik op je luidspreker.
Kies voor "volumemixer openen"
Klik nu op "apparaat"

Hier kan je SPDIF in-of uitschakelen.
Nee, dit werkt ook niet. Ik heb luidsprekers aangeklikt (stonden trouwens al aangevinkt) en dan opnieuw opgestart. Wat ik ook doe ik krijg geen geluid over mijn speakers en het rode lampje blijft aan staan.
Radioamateur schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:44:
Ga naar empowerment instellingen (groene knop)
Kies audiomanagement.
Klik rechts met muis op groen icoon in tray rechts.
Kies instellingen.

Hoop dat dit werkt...
Wanneer ik met de rechtermuisknop op het groene icoontje klik dan komt er wel een blauwe rechthoek te voorschijn, maar zonder inhoud. Maar volgens mij moet Windows ook geluid afspelen zonder eAudio. Dus ik denk niet dat het hier aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
Welk lampje bedoel je eigenlijk.
Is me niet helemaal duidelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1

BD1

In de hoofdtelefoonaanlsluiting (de zwarte, 3e van links) zit een rood lampje. Deze schijnt te branden als je SPDIF hebt ingeschakeld o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
Kan echter geen lampje ontdekken.
Ook bij inschakelen SPDIF zie ik niets gebeuren....
Moet je perse iets aansluiten....
Neem aan dat ACER alles getest heeft voor het afleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1

BD1

Net Vista opnieuw geinstalleerd, mocht niet baten. Ik denk dat ik van de weej Acer maar weer eens ga opbellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1

BD1

Vandaag mijn laptop weer teruggekregen. 'Speakers replaced. Tested and it works now. BIOS updated', aldus het rapport. Maar nee hoor: kapotte luidsprekers en een werkende hoofdtelefoonaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
Je wil toch niet zeggen dat het nog niet werkt!!!!
Niet te geloven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Girrekes
Mijn laptop viel uiteindelijk uit na 5 minuten op een volledig opgeladen accu.
Ik was niet van plan om een nieuwe accu te kopen van €100,- (voor een laptop van nog geen jaar oud), en Acer bood ook geen alternatief, er zit maar een half jaar garantie op de accu.

Nu heb ik 2 maanden geleden op Ebay een imitatie accu gekocht voor €30,- (gunstige dollarkoers). Ik moet zeggen: ik ben er meer als tevreden over! Heeft nog altijd de volle capaciteit, ongeveer 1,5 tot 2 uur. Hij wordt bijna dagelijks wel een keer ontladen en opgeladen, dus zit denk ik wel over de 50 ladingen heen.

Nu is nog de vraag of deze accu het ook een jaar uithoud, maar het ziet er in ieder geval al goed uit.
dus voor de mensen met een rotte accu:
zoek even op het typenummer op e-bay internationaal en zoek een verkoper met goede rating. Vaak is vanuit Hongkong gratis verzendkosten (hoe ze het doen weet ik ook niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1

BD1

Laptop weer opgestuurd en is drie weken weg geweest. Volgens Acer is de laptop niet meer te repareren en krijg ik een nieuwe laptop. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigDrummer1 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:58:
Laptop weer opgestuurd en is drie weken weg geweest. Volgens Acer is de laptop niet meer te repareren en krijg ik een nieuwe laptop. Ik ben benieuwd...
Op zich best mazzel, dat je gewoon een nieuwe krijgt :). Natuurlijk altijd kut als je laptop naar de haaien gaat, zoals bij mij na twee weken (zie elders in dit forum). Maar ik sjouw hem overal mee naar toe en daar lijdt ie denk ik best wel van.
Ik wil deze weer terug zetten naar de fabrieksinstellingen via zo'n acer programmatje, maar daar ben ik bang voor, omdat ik hem keer opstuurde naar acer omdat hij kapot was, toen zeiden ze dat het aan de bios lag. Als ik hem weer terug zet naar de fabrieksinstellingen ben ik bang dat ik misschien weer gezeik krijg met die bios...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1

BD1

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:30:
[...]

Ik wil deze weer terug zetten naar de fabrieksinstellingen via zo'n acer programmatje, maar daar ben ik bang voor, omdat ik hem keer opstuurde naar acer omdat hij kapot was, toen zeiden ze dat het aan de bios lag. Als ik hem weer terug zet naar de fabrieksinstellingen ben ik bang dat ik misschien weer gezeik krijg met die bios...
Kun je niet gewoon Vista opnieuw installeren? Dan verandert er niks aan de BIOS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1

BD1

Net gebeld, ik krijg een Acer Aspire 7738G-904G50MN als vervanging. Ik ga er gelukkig wel op vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Girrekes
Wel een groter scherm.. kun je weer een nieuwe tas kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Girrekes
Weet iemand trouwens waar ik de temperatuur kan instellen waarbij hij uitschakelt? In de Bios is hierover niets te vinden...
Laptop kan erg heet worden heb ik gemerkt, bij normaal gebruik is niets aan de hand, maar bij gamen werd hij laatst bijna 80°, toch een beetje te hoog.

• ErgoStijn
Girrekes schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:41:
Weet iemand trouwens waar ik de temperatuur kan instellen waarbij hij uitschakelt? In de Bios is hierover niets te vinden...
Laptop kan erg heet worden heb ik gemerkt, bij normaal gebruik is niets aan de hand, maar bij gamen werd hij laatst bijna 80°, toch een beetje te hoog.
nee dit gaat volgensmij niet, maar hij gooit er zich bij 120 graden pas uit ofzo (ja is mij vaker gebeurt..) als je denkt dat hij te warm wordt, pak een nietmachine en zet deze onder het linker pootje, linksachter. dan kan hij beter lucht aanzuigen. ja dit ziet n beetje raar uit, maar is goedkoop en ik heb iig geen last van mijn polsen ofzo. probeer het eens;)

(ander voorwerp kan ook, je kan ook beide achterkanten ophogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
Oke, geen enkel probleem gehad met mijn laptop, maar het toetsenbord is erg vuil geworden. ofja, eronder. nu dacht ik, ik haal m er even af. maar ik kan nergens vinden hoe. ik zie idd 4 clipjes die ik weg moet duwen. maar a) bijna onmogelijk en b) als ik het doe, komt het tobo niet los? een andere 5930G eigenaar die dit wel voor elkaar gekregen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigDrummer1 schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:43:
Net gebeld, ik krijg een Acer Aspire 7738G-904G50MN als vervanging. Ik ga er gelukkig wel op vooruit!
Damn!! Ben ik even jaloers.. Je krijgt gewoon een quad core laptop als vervanging! Leg eens uit hoe je dat deed ;). Nog bedankt voor de tip om alleen Vista opnieuw te installeren waardoor de bios intact blijft. Misschien moet ik dat maar niet doen, is ie straks ook niet meer te repareren.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
Mijn batterijcapaciteit begint terug te lopen.

Als ik bij Acer kijk voor een nieuwe batterij geeft hij een capaciteit aan van 4800 Mha 14,8 V
Nu zit er een batterij in van 4400 Mha.11,1V
Zie bij alternatieve leveranciers wel een accu voor de 5930 G van 4400 Mha. 11,1V
Zijn die beide dan te gebruiken of moet ik degene nemen die al in de laptop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig iets gevonden hoe je met deze laptop films kunt bekijken op een 'oude televisie' (met een scart aansluiting) ? Ik ben er al lang mee bezig geweest, maar ik krijg niks gevonden. Alleen de aanschaf van een flatscreen tv, maar laat ik daar nou het geld niet voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1

BD1

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:35:
Heeft iemand toevallig iets gevonden hoe je met deze laptop films kunt bekijken op een 'oude televisie' (met een scart aansluiting) ? Ik ben er al lang mee bezig geweest, maar ik krijg niks gevonden. Alleen de aanschaf van een flatscreen tv, maar laat ik daar nou het geld niet voor hebben.
Er bestaan wel VGA naar Tulp/Scart-converters. Zie dit topic als je zelf een beetje handig bent. En ik heb ooit zo'n kabel gezien in de webshop van een grote elektronicawinkel. Nu ben ik alleen de naam van die winkel kwijt...

P.s. Eigenlijk had je deze vraag beter in een ander topic kunnen stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
BigDrummer1 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:47:
[...]

Er bestaan wel VGA naar Tulp/Scart-converters. Zie dit topic als je zelf een beetje handig bent. En ik heb ooit zo'n kabel gezien in de webshop van een grote elektronicawinkel. Nu ben ik alleen de naam van die winkel kwijt...

P.s. Eigenlijk had je deze vraag beter in een ander topic kunnen stellen...
Die gaan niet werken. De Nvidia kaart mist het V-Sync signaal in de connector, dus je kan geen goed PAL signaal genereren. Met een ati kaart zou het wel moeten kunnen, maar die zit niet in deze laptop.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dan houdt het op inderdaad. @ BigDrummer 1: ik had al wel eens op andere topics/fora gekeken, maar daar kwam ik niet veel verder. Ik dacht, laat ik mijn vraag hier nog eens stellen. Wellicht dat gebruikers van dezelfde laptop zelf iets bedacht hadden dacht ik, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Girrekes
Je zou deze eens kunnen proberen, het is natuurlijk een gokje, maar er zijn een aantal goede reviews erover waarin staat dat het werkt. Heb al tientallen goede ervaringen met DX trouwens.

KLIK

[ Voor 15% gewijzigd door Girrekes op 18-01-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Girrekes schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:13:
Je zou deze eens kunnen proberen, het is natuurlijk een gokje, maar er zijn een aantal goede reviews erover waarin staat dat het werkt. Heb al tientallen goede ervaringen met DX trouwens.

KLIK
Relaxt, thanks! aan de reacties te zien moet dat dingetje prima werken. En, het is betaalbaar. Als jij zegt dat de site ook nog eens betrouwbaar is.., meer dan bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Girrekes
Zou je even iets kunnen laten horen hoe het werkt als je het hebt? Houd rekening met ongeveer 2 weken levertijd als je bij DX besteld. Het komt tenslotte van ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-01 16:36
Crapaccu is ook terminaal overleden. Heb hem nu 15 maanden in bezit, en nu is hij na 10 minuten zonder stroom al bijna volledig ontladen (van 95% naar 5%). Bah. Ook dus maar eens op eBay koekeloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Girrekes
Mijn namaak accu van een half jaar oud is nog altijd prima inorde ;) Let op dat je een verkoper pakt die een goede rating heeft, en dus veel verkoopt. Anders heb je kans dat de verkoper geen verse accu verstuurd, en dan heb je misschien al kans dat de accu niet meer de volledige cappaciteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
Iemand al eens nvidia driver geupdate?
Waar, welke versie :)

• guid0o
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

Radioamateur schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:18:
Iemand al eens nvidia driver geupdate?
Waar, welke versie :)
gwn de nieuwste versie van de Nvidia site :P al zo vaak gedaan werkt perfect!

http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik kom hier even helemaal niet uit. Mijn laptop moet even ter reparatie aangeboden worden, d'r begint wat meer te rammelen aan dit ding dan de bedoeling is.

Hij is ong. 1 jaar oud, geen extra garantie, bij consumentenwet heb ik recht op 2 jaar garantie. Maar hoe ga ik dit afhandelen, de site is enorm, enorm onduidelijk.

Moet ik hem langs een verkooppunt brengen. Moet ik Acer Nederland bellen en komen zij hem ophalen? Ik geraak er maar niet achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Girrekes
Tegen mij hebben ze verteld dat ik het het 2e jaar alleen nog maar via de winkel kon regelen. Het gehele 1e jaar kon je Acer bellen(nummer moet je van de winkel waar je hem gekocht hebt krijgen) Die komen hem dan thuis halen. Verder weet ik het ook niet.

Ik had trouwens mijn lader stuk (na 1,5 jaar). In de winkel vertelde ze me dat ik geen nieuwe lader kon krijgen zonder de laptop erbij mee te geven.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
lotgenoten,

Ik kreeg op mijn lappie sinds vorige week een foutmelding dat mijn install van win corrupt was en startte niet meer op. Opnieuw installeren werkte ook niet meer... vanalles getest, harddisk, dvd-rom.. uiteindelijk bleek één van de twee geheugenbankjes kapot. Verdomme..
Ik draai nu op één bankje.. maar dat merk ik goed.

Wat kan ik nu het beste doen? 2x2gb opnieuw erin plaatsen.. of alleen een 2gb erbij plaatsen?
Kan ik elke willekeurig SO-DIMM geheugen erin proppen? Alleen DDR2 of kan ook DDR3?
op alternate.nl staat de kingston configurator.. deze komt op een geheugen uit die ze niet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
MadRettoR schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:15:
lotgenoten,

Ik kreeg op mijn lappie sinds vorige week een foutmelding dat mijn install van win corrupt was en startte niet meer op. Opnieuw installeren werkte ook niet meer... vanalles getest, harddisk, dvd-rom.. uiteindelijk bleek één van de twee geheugenbankjes kapot. Verdomme..
Ik draai nu op één bankje.. maar dat merk ik goed.

Wat kan ik nu het beste doen? 2x2gb opnieuw erin plaatsen.. of alleen een 2gb erbij plaatsen?
Kan ik elke willekeurig SO-DIMM geheugen erin proppen? Alleen DDR2 of kan ook DDR3?
op alternate.nl staat de kingston configurator.. deze komt op een geheugen uit die ze niet leveren.
Je moet gewoon een 2gb reepje SO-DIMM DDR2, erbij plaatsen. kijk anders even op het oude reepje dat kapot is welke er nu in zat. bij mij is dit:
DIMM1: Hynix HYMP125S64CP8-Y5 2 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM

maar elke andere 2gb geheugenlatje zal ook werken, afaik.
SkyStreaker schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:05:
Ik kom hier even helemaal niet uit. Mijn laptop moet even ter reparatie aangeboden worden, d'r begint wat meer te rammelen aan dit ding dan de bedoeling is.

Hij is ong. 1 jaar oud, geen extra garantie, bij consumentenwet heb ik recht op 2 jaar garantie. Maar hoe ga ik dit afhandelen, de site is enorm, enorm onduidelijk.

Moet ik hem langs een verkooppunt brengen. Moet ik Acer Nederland bellen en komen zij hem ophalen? Ik geraak er maar niet achter...
je hebt bij de wet niet 2 jaar garantie, dat was iets van de EU maar in nederland niet verplicht. de fabrikant kan wel aan coulance doen. ik zou een belletje naar Acer doen;)

[ Voor 27% gewijzigd door ErgoStijn op 05-04-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisBengel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-07 18:21
De accu is na iets meer dan een half jaar nu stuk, en nu begint ie ook nog te overhitten. Ingame schiet de cpu binnen notime boven de 95 graden en sluit windows af.. Morgen maar ff langs de winkel.Gelukkig heb ik nog garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
Ik heb nu inderdaad beide bankjes vervangen voor een nieuwe 4gb kit van Kingston. Dat werkt weer perfect!

Te warm:
Heeft een van jullie al een andere oplossing voor het te warm worden van de laptop (tijdens bijv. gamen). Ik heb er nooit last van gehad maar heb het opeens ook. Echt vervelend. Met Settlers7 gaat de laptop uit na ca. 10 minuten... :|
Is het niet mogelijk om een betere fan te plaatsen? Ik ga iig opzoek naar zoiets...

het volgende kwam ik tegen en lijkt ook wel interresant, vooral voor ons tweakers. 8)
Een tut hoe de p8400 proccesor te vervangen voor een t9600!!
http://forum.notebookrevi...ease-step-step-guide.html

Wie durft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met Windows 7 op deze laptop? Ik heb Windows 7 Ultimate geinstalleerd. Hij werkte prima, totdat ik steeds blauwe schermen krijg en de laptop opnieuw opstart. Ik heb WhoCrashed een keer laten checken, het onderstaande kwam eruit.

On Sun 20-6-2010 13:07:29 your computer crashed
This was likely caused by the following module: csrss.exe
Bugcheck code: 0xF4 (0x3, 0x88278820, 0x8827898C, 0x82E67D90)
Error: CRITICAL_OBJECT_TERMINATION
Dump file: C:\Windows\Minidump\062010-18330-01.dmp
file path: C:\Windows\system32\csrss.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: Client Server Runtime Process
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect, possibly the culprit is in another driver on your system which cannot be identified at this time.

Ik heb de grafische kaart geüpdatet, maar dat verhelpt het probleem niet. Ik dacht dat het misschien heeft te maken met de verborgen partities van Acer die erop staan, die heb ik niet geformateerd omdat me dat veiliger leek. Het is ook kak dat ik de webcam drivers die op acer.nl zijn te downloaden niet aan de praat krijg. Toen ik nog vista had, kon ik het programma eRecovery draaien, daar kon ik de webcam driver mee installeren. Maar dat programma werkt niet, ik krijg de volgende error: 'erecovery cannot be installed 6. software disc'. Comptabiliteits modi helpen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

Draaid als een trein hier met windows 7 (legaal)
je kan het beste even kijken voor de drivers op de site van acer zelf
als ze voor de 5930 er niet staan
kun je gewoon die van de 8930 pakken
das het zelfde notebook alleen met raid en een slag je groter

LET OP:
dat je daar niet een bios update vandaan trekt want dan is het over en uit.

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prodigy schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 01:17:
Draaid als een trein hier met windows 7 (legaal)
je kan het beste even kijken voor de drivers op de site van acer zelf
als ze voor de 5930 er niet staan
kun je gewoon die van de 8930 pakken
das het zelfde notebook alleen met raid en een slag je groter

LET OP:
dat je daar niet een bios update vandaan trekt want dan is het over en uit.
Bedankt! Daar staat tenminste ook een fatsoenlijke driver voor de webcam van de 5930g op. Wat is raid eigenlijk? Het heeft iets met harde schijven te maken is het niet?

Windows 7 werkt trouwens wel bij mij, al moet ik het systeem op high performance zetten, anders krijg ik om de haverklap blauwe schermen/ instant start-ups. Nu nog maar heel sporadisch.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
Webcam werk niet meer...
Via e recovery repair gedaan....

Geen resultaat.....

Wie heeft een oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Radioamateur schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 23:12:
Webcam werk niet meer...
Via e recovery repair gedaan....

Geen resultaat.....

Wie heeft een oplossing....
Iets meer detail. Ziet apparaatbeheer hem als onbekend apparaat of zit er een uitroepteken achter? Kan ook wellicht zo zijn dat je hem open moet halen omdat het kabeltje is losgeschoten, zoals bij mijn cardreader het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
In apparaatbeheer bij usb staat een onbekend apparaat ...
Hmm openmaken.....waar....
Gebruik laptop nauwelijks buitens huis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Radioamateur schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:20:
In apparaatbeheer bij usb staat een onbekend apparaat ...
Hmm openmaken.....waar....
Gebruik laptop nauwelijks buitens huis....
Probeer via 7-zip bijv. het usb-driver programma uit te pakken in een directory op je bureaublad. Rechtermuisklik op het onbekende apparaat en installeer de driver eens handmatig door naar de directory te navigeren.

Als ook dat niet lukt, is mijn kennis te klein je adequaat te helpen en verdiend dit wellicht een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 14:23
Probeer je antwoorden / vragen iets uitgebreider en in correct nederlands te typen. Het ziet er op deze manier namelijk erg laks uit en heeft SkyStreaker tot nu toe meer moeite gedaan om jouw probleem op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
Hoezo...geef probleem aan...
Ben geen computer nerd.....

SkyStreaker wat bedoel je precies.
Welk usb driver-programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ga naar: http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers

Loop vervolgens naar gelang het screenshot uitlegt de stappen 1, 2, 3, 4 en 5 door. Éen van de 2 drivers is geschikt voor je laptop. Gaat dit ook niet werken dan is het of contact maken met Acer (garantie) of een clip-on webcammetje voor de laptop kopen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0FwQXsjPdq0VZj7ZMPUPizep/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
OK ga proberen...
Heeft onbekend apparaat bij usb controllers in apparaatbeheer er nog wat mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
Ben er uit denk ik.
Drivers installeren had geen resultaat.
De webcam is inwendig aan een USB poort aangesloten.
Dus webcam zal defect zijn.
Krijg bij opstarten pop-up met onbekend apparaat,
Als je het deïnstalleerd komt die gewoon weer mee bij het opstarten.

Ga hem er niet voor opsturen.....
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste