Waarschijnlijk heb je deze http://www.mycom.nl/Produ...l%20Converter/148380.aspx er bij nodig. Een 3,5mm jack -> tos converter.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:32:
[...]
Zou je mij misschien een voorbeeld kunnen sturen welke ik kan bestellen, want ik heb namelijk deze een keer gekocht, maaar die was toen voor de playstation, maar die gaat hier niet in passen denk ik
http://www.mycom.nl/Produ...&utm_campaign=kelkooclick
Bedankt
Verwijderd
ik heb er mij zo dit weekend eentje aangekocht...
heb slechts 1 probleem:
Hoe krijg'k die mediakeys aan de rechterkant (lichten blauw op.. play/pause, next, previous & stop) uitgeschakeld..Want is bijzonder irritant als ge aan't typen zijt, en ge drukt een aantal kere op backspace, of ge drukt op de home/end knoppen en opeens ben sta je in WMP en wat moet je daar nu mee >-<
heb slechts 1 probleem:
Hoe krijg'k die mediakeys aan de rechterkant (lichten blauw op.. play/pause, next, previous & stop) uitgeschakeld..Want is bijzonder irritant als ge aan't typen zijt, en ge drukt een aantal kere op backspace, of ge drukt op de home/end knoppen en opeens ben sta je in WMP en wat moet je daar nu mee >-<
Ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn laptop, ik had alleen vanochtend een vreemd probleem. Ik had mijn laptop opgestart en probeerde het geluid harder te zetten via het schijfje op de laptop, dit werkte echter niet. Later probeerde ik te typen, en dit werkte ook niet. Het leek er dus op of alle knoppen op de laptop niet actief waren. Mijn externe muis bleef het wel gewoon doen, dus ik probeerde de laptop opnieuw op te starten. Vervolgens bleef hij hangen in het 'Afsluitscherm'. Probleem was echter dat ik geen harde reset kon geven omdat de aan/uit knop het ook niet deed. Ik heb toen maar de batterij verwijderd en hem opnieuw opgestart. Nu werkt alles weer gewoon, maar toch was het vreemd. Iemand een idee hoe dit kon gebeuren? Of was dit gewoon toeval?
@synbiote: Volgens mij kun je aan die knoppen verder weinig doen...
@synbiote: Volgens mij kun je aan die knoppen verder weinig doen...
[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 27-12-2008 13:25 . Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig ]
PSN: Rich_E1988
@synbiote,
Ik heb laatst van alles uitgezet in het msconfig menu opstarten, en sindsdien werken de mediakeys bij mij niet meer. Ik gebruik ze toch niet, dus laat ze maar gewoon uitstaan. Wat je precies moet uitvinken weet ik niet.
het kan ook zijn dat het gebeurd is na het verwijderen van overbodige Acer software....
Ik heb laatst van alles uitgezet in het msconfig menu opstarten, en sindsdien werken de mediakeys bij mij niet meer. Ik gebruik ze toch niet, dus laat ze maar gewoon uitstaan. Wat je precies moet uitvinken weet ik niet.
het kan ook zijn dat het gebeurd is na het verwijderen van overbodige Acer software....
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je je laptop weer terug hebt van Acer, als de CPU fan vervangen moet worden? Hij maakt namelijk zon takke herrie dat je er niet normaal naast kan zitten...
Verwijderd
overbodige software staat er wel met hopen en tonnen op.. pfff.. der is BIJNA geen beginnen aan om alle trail/share/preinstalled stuff er vanaf te gooien.. & staat er nota bene nog es 32bit OS op >_<Girrekes schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:54:
@synbiote,
Verwijderd
mss ff een dom vraagje (ik ben dan ook.. een belg)..
maar de bovenkant van 't toestel(met het oplichtende acerlogo).. is nogal aan de indrukbare kant..
zou toch geen kwaad kunne dat er iets op rust ofzo???
maar de bovenkant van 't toestel(met het oplichtende acerlogo).. is nogal aan de indrukbare kant..
Op het scherm bij mij is tot nu toe niets van beschadigingen te zien. Op de zwarte strook onder aan het scherm (bij het kleine acer-logo) zitten wel al veel kleine lelijke krasjes. Omdat het scherm een beetje doorbuigt raakt die strook net het gedeelte met de aan-uit knop. De krassen zijn er waarschijnlijk op gekomen omdat ik veel moet reizen met de laptop. Daar is hij in mijn ogen echt niet voor gemaakt.
Iedereen op letten dus! Koop een beschermdoek voor tussen de toetsen en het scherm als je deze laptop vaak in een tas hebt, het zal altijd iets helpen.
Iedereen op letten dus! Koop een beschermdoek voor tussen de toetsen en het scherm als je deze laptop vaak in een tas hebt, het zal altijd iets helpen.
Of je moet LManager.exe in msconfig niet op laten starten of je moet gewoon de hele driver (LaunchManager) verwijderen door uninstallVerwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:32:
ik heb er mij zo dit weekend eentje aangekocht...
heb slechts 1 probleem:
Ik zit met hetzelfde probleem...DoDo schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:49:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je je laptop weer terug hebt van Acer, als de CPU fan vervangen moet worden? Hij maakt namelijk zon takke herrie dat je er niet normaal naast kan zitten...

Heb je trouwens ook dat als je hem zeg maar aan de voorkant pakt en de laptop achterover helt dat het geratel stopt? bij mij wel maar even later begint het weer... Heb egt geen zin om dat ding een week kwijt te zijn zodat ie naar RMA kan... veel te vaak voor nodig
Ik heb dr gelijk Vista Ultimate opgezet, werd helemaal gek van die acer zooi...Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:58:
[...]
overbodige software staat er wel met hopen en tonnen op.. pfff.. der is BIJNA geen beginnen aan om alle trail/share/preinstalled stuff er vanaf te gooien.. & staat er nota bene nog es 32bit OS op >_<

Ik zou em in ieder geval niet als stoel gebruiken nee...Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:38:
mss ff een dom vraagje (ik ben dan ook.. een belg)..

Zo en nu maar hopen dat de vragen een beetje zijn opgelostttt

Verwijderd
ga'k zeker er dan ook tussenleggen.. elke week van studentenkamer naar huis en weer terug.. dus reizen doet ie welGirrekes schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:21:
thx KeFFeR1208..KeFFeR1208 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 02:31:
Of je moet LManager.exe in msconfig niet op laten starten of je moet gewoon de hele driver (LaunchManager) verwijderen door uninstall
Ik zou em in ieder geval niet als stoel gebruiken nee...
Zo en nu maar hopen dat de vragen een beetje zijn opgelostttt
ga zeker je tip van de launchmanager proberen..
En nee 't is nie als stoel.. gewoon om enkele boeken op te laten rusten als we'm tijdelijk moete opbergen..(nuja..enkele dagen fozo.. een kilotje of 3 derbovenop max)
Verwijderd
Hmm, dat is toch best veel als je het mij vraagt. Ik zou er mee oppassen, aangezien Acer spul nogal breekbaar/meukerig is..Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:04:
[...]
ga'k zeker er dan ook tussenleggen.. elke week van studentenkamer naar huis en weer terug.. dus reizen doet ie wel.
[...]
thx KeFFeR1208..
ga zeker je tip van de launchmanager proberen..
En nee 't is nie als stoel.. gewoon om enkele boeken op te laten rusten als we'm tijdelijk moete opbergen..(nuja..enkele dagen fozo.. een kilotje of 3 derbovenop max)
Verwijderd
als de bovenkant echt vlak was zou'k het er gewoon op leggen, maar 't is nogal indrukbaar.. (daarom da'k het dus vraag)Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:12:
[...]
Hmm, dat is toch best veel als je het mij vraagt. Ik zou er mee oppassen, aangezien Acer spul nogal breekbaar/meukerig is..
Even een gedachte spinsel waar ik niet een antwoord op kon vinden:
De processor vervangen is volgens mij niet eens zo moeilijk en voor mij wel de bottleneck in de computer.
Nu heb ik de laptop nog maar net en ga ik hem niet uit elkaar halen voordat de garantie voorbij is, maar wat kan het moederbord maximaal voor processor aan?
Er zit nu een c2d 2.0ghz in, en diezelfde aansluiting heb je ook op 3.0ghz, maar vind dat moederbord dat ook een goed idee?
Over een dik jaar ofzo, dan een soortgelijke upgrade lijkt me best de moeite waard, 4gb blijft nog wel even genoeg en die videokaart presteert ook als een dolle
zou je bijvoorbeeld kunnen upgraden naar een E7400? (ook 45nm en 1066mhz bus) of is die niet "mobile"?!
Kortom, wat zijn de mogelijkheden straks qua uitbreiding?
De processor vervangen is volgens mij niet eens zo moeilijk en voor mij wel de bottleneck in de computer.
Nu heb ik de laptop nog maar net en ga ik hem niet uit elkaar halen voordat de garantie voorbij is, maar wat kan het moederbord maximaal voor processor aan?
Er zit nu een c2d 2.0ghz in, en diezelfde aansluiting heb je ook op 3.0ghz, maar vind dat moederbord dat ook een goed idee?
Over een dik jaar ofzo, dan een soortgelijke upgrade lijkt me best de moeite waard, 4gb blijft nog wel even genoeg en die videokaart presteert ook als een dolle
zou je bijvoorbeeld kunnen upgraden naar een E7400? (ook 45nm en 1066mhz bus) of is die niet "mobile"?!
Kortom, wat zijn de mogelijkheden straks qua uitbreiding?
[ Voor 11% gewijzigd door Nomad op 08-11-2008 15:39 ]
De E7400 is niet compatible met de 5930G. Simpelweg omdat ze beide op een ander platform zitten.
Ik geloof dat een T9600 toch echt wel de max. is van de Acer 5930G. En welke applicaties voer je uit waardoor je weet de proc. de max. is?
Ik geloof dat een T9600 toch echt wel de max. is van de Acer 5930G. En welke applicaties voer je uit waardoor je weet de proc. de max. is?
ik doe fotobewerking, elke batch in photoshop of export in lightroom trekt mijn cpu's naar 100%, waarbij hdd en geheugen heerlijk rustig pruttelen met energie overDaMarcus schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:40:
De E7400 is niet compatible met de 5930G. Simpelweg omdat ze beide op een ander platform zitten.
T9600, dat is best nog een upgrade tegen die tijd
Verwijderd
Mijn fan pas laten vervangen, na 1 maand ging hij al behoorlijk te keer.DoDo schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:49:
Ben hem nog geen 2 weken kwijt geweeest
Mijn adapter is helaas overleden en nu wil ik ook sowieso een universele adapter (ik stuur mijn originele op naar acer maar moet wel door kunnen werken.) Ik heb echter de keuze uit 2 adapters.
Een FSP NB90 19 volt, 90 watt, 4.74 ampere
Een FSP NB120 19 volt, 120 watt, 6.32 ampere
Welke adapter is een betere keuze voor mijn Acer 5930 zodat er geen dingen kapot gaan ivm teveel of te weinig power?
Een FSP NB90 19 volt, 90 watt, 4.74 ampere
Welke adapter is een betere keuze voor mijn Acer 5930 zodat er geen dingen kapot gaan ivm teveel of te weinig power?
De tweede adaptor heeft meer vermogen dus is beter.
Als ook de stekkers kloppen kun je hem gebruiken.
Succes
Als ook de stekkers kloppen kun je hem gebruiken.
Succes
Verwijderd
Ik wil graag films op mijn tv kijken vanaf mijn laptop, kan dat met deze Acer? Ik heb naar een antwoord gezocht op Google, maar ik kom er niet echt uit. Op de Acer 5930g zit geen tv-out of zoiets, maar betekent het dan dat je de laptop niet kan gebruiken met een tv?
Er zit een HDMI en een VGA uitgang op.
De moderne flatscreen LCD TV,s hebben vaak wel een HDMI ingang.
Je hebt ook wel TV,s met een VGA ingang.
Dus er is een mogelijkheid!!
[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 27-12-2008 13:25 . Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig ]
Afhankelijk van welke type TV het isRadioamateur schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:13:
Er zit een HDMI en een VGA uitgang op.
Groeten...
Ja OK, als je een oudere TV hebt is dat niet aanwezig. Wel vaak een scart aansluiting.
Weet niet of er verloopkabels zijn van HDMI naar scart.
Informeer eens bij een speciaalzaak in beeld/video of google eens rond.
Zal ook eens uitkijken....
[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 27-12-2008 13:25 . Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig ]
ik heb sinds een tijdje ook deze laptop, een erg fijn ding vindt ik zelf, maar ik had nog een paar vraagjes:
waar kan ik me equalizer instellen?
me laptop wordt tijdens game vrij warm is dit normaal?
hoe kan ik de temperatuur checken van me laptop?
alvast bedankt
waar kan ik me equalizer instellen?
me laptop wordt tijdens game vrij warm is dit normaal?
hoe kan ik de temperatuur checken van me laptop?
alvast bedankt
Verwijderd
Ik heb een gewone oude tv, met scart. Met op de voorkant van deze aansluitingen:Radioamateur schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:24:
[...]
Ja OK, als je een oudere TV hebt is dat niet aanwezig. Wel vaak een scart aansluiting.
Weet niet of er verloopkabels zijn van HDMI naar scart.
Informeer eens bij een speciaalzaak in beeld/video of google eens rond.
Zal ook eens uitkijken....
Groeten,

Ik ben even vergeten hoe ze ook alweer heten, maar volgens mij kan je daar ook de laptop op aansluiten. Ik zal eens googlen.
Verwijderd
Deze kabel moet je als het goed is hebben om de Acer 5930g aan te sluiten op een tv. Maar volgens dit forum komt van de vga aansluiting een RGB-signaal, de horizontale en verticale sync mis je dan, tevens de signaalfrequenties verschillen. Volgens iemand van het forum zou je dan dit programma (kijk voor de eigenschappen ervan) moeten gebruiken.
Ik koop denk ik geen kabel maar laat er een maken door mijn heel handige broer. Alleen nog even kijken of het allemaal gaat lukken zo.
Ik koop denk ik geen kabel maar laat er een maken door mijn heel handige broer. Alleen nog even kijken of het allemaal gaat lukken zo.
Hallo allemaal, ik had een vraagje. Ben ook de (trotse) bezitter van de acer aspire 5930. Heb 'm toen gekocht omdat hij er mooi uitzag. Haha ben niet zo into. Maar nu een vraagje. Na wat research enz. blijkt dat ik hier gewoon cod4 op kan doen! Maar na wat proberen heb ik echt verschrikkelijke lag en fps is bagger. Ik las dat je die powerbla bla met 2222 enz kunt uitzetten. Dat lukt me wel, maar als ik 'm aan de kabel heb en max. laat draaien duurt het opladen ook ongeveer 3 eeuwigheden of niet? Het komt namelijk regelmatig voor dat ik snel in de pauze de accu even aan het stroom zet om in de colleges weer door te gaan.
Verder zat ik eraan te denken om een reinstall te doen. Ik twijfel tussen XP en vista (uiteraard 64b). En geen flauw idee waar ik de drivers dan vandaan moet halen. Dat is echt het enige waar ik altijd mee zit te stoeien.
Is er iemand die mij hier verder mee kan helpen?
Vr. Gr. Jasper van Horssen
Verder zat ik eraan te denken om een reinstall te doen. Ik twijfel tussen XP en vista (uiteraard 64b). En geen flauw idee waar ik de drivers dan vandaan moet halen. Dat is echt het enige waar ik altijd mee zit te stoeien.
Ik ben ook net als jou bezitter van deze laptop, heb hem afgelopen zaterdag gekocht bij de MM in Enschede, was het showmodel dus kreeg nog een leuke kortingjasperaap schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:26:
(...)COD en accu duur(...)
(...) reinstall (...)
Ik zou sowieso een schone reinstall proberen, verse drivers erop, en dan moet COD gewoon goed lopen.
Hij draait hier namelijk prima, alles high.
De accu kan als hij volledig opgeladen is 3u mee volgens Windows.
Nu is dit wel erg positief maar heb wel het gevoel dat ik er 2.5u mee kan doen, mits je niet te zware dingen aan het doen was, ik was toen ongeveer anderhalf uur aan het Gotten/etc en toen zat er nog 52% sap in, dus dit valt me hard mee.
Wat ook aanzienlijk scheelt is de helderheid van het scherm, als je die wat lager zet zal je accu zeker langer meegaan.
De drivers kun je van de Acer site afhalen. Daar staan trouwens wel alleen de vista drivers.
Ik heb ze gister ook vast even gedownload omdat ik deze week even een verse Vista Ultimate install wil gaan doen.
Normaal prefereer ik XP ook boven vista maar uiteindelijk zou je er toch aan moeten geloven.
Voor als je toch XP wil installeren moet je even in dit topic kijken, meen 1e of 2e pagina, daar zul je de XP drivers vinden.
Veel succes en plezier ermee!
Weet iemand een winkel waar ik WEL grafische kaarten kan vinden die ik wel in mijn laptop zetten kan? Ik wil mogelijk de 9600M vervangen door een krachtigere, maar ik het gewoon echt NERGENS vinden.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Verwijderd
Hoi,
Zojuist heb ik Windows XP Pro (64-Bit) geinstalleerd alle drivers gedownload van rapidshare wat gepost waren. Hiervan heb ik ook de Nvidia driver geinstalleerd maar ik zie geen applicatie van nvidia en mijn beeld blijft stotteren iemand enig idee?
Heb zelf ook nog de website van Nvidia geprobeerd maar daarvanaf krijg ik de foutmelding kan geen geschikte hardware vinden bij dit stuurprogramma.
Zojuist heb ik Windows XP Pro (64-Bit) geinstalleerd alle drivers gedownload van rapidshare wat gepost waren. Hiervan heb ik ook de Nvidia driver geinstalleerd maar ik zie geen applicatie van nvidia en mijn beeld blijft stotteren iemand enig idee?
Heb zelf ook nog de website van Nvidia geprobeerd maar daarvanaf krijg ik de foutmelding kan geen geschikte hardware vinden bij dit stuurprogramma.
Kijk hier maar even: http://www.laptopvideo2go.com/drivers/xp64/177.85Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 17:52:
Hoi,
Ik heb daar mijn drivers vandaan, voor mn 32 bits vista ultimate. Loopt als een zonnetje
Ook de modded .inf meenemen, anders ziet ie hem bijkans nog nietKeFFeR1208 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:00:
[...]
Kijk hier maar even: http://www.laptopvideo2go.com/drivers/xp64/177.85
Ik heb daar mijn drivers vandaan, voor mn 32 bits vista ultimate. Loopt als een zonnetje
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Verwijderd
Dus ik moet deze driver downloaden http://www.nvidia.com/object/winxp64_180.48_whql.html vervolgens moet ik hem uitpakken en het bestand modded.info in system map?SkyStreaker schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:45:
[...]
Ook de modded .inf meenemen, anders ziet ie hem bijkans nog nietKopiëren over het origineel.
Je pakt de boel uit. Tussen die uitgepakte files in de nieuwe directory zie een .inf bestand staan, die moet je overschrijven.
Verwijderd
Eindelijk.... na heel heel veel proberen werkt hij eindelijk (videokaart) mochten er meer mensen zijn met XP 64-Bit die de driver willen pm me! Ik help graag medetweakersSkyStreaker schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:14:
Je pakt de boel uit. Tussen die uitgepakte files in de nieuwe directory zie een .inf bestand staan, die moet je overschrijven.
Ook wel leuk om te vermelden, klap alsjeblieft die ePower Management zooi d'r uit. Ook al zet je klaptop op max. prestatie. de GPU en de CPU zet ie op minimaal. Draag er ook zorg voor dat je het via Windows Energiebeheer ook op max. zet. Anders lopen je games traag...
Het beste is gewoon een fresh install te doen van je OS. Maarja aangezien Acer er geen disc bijdoet met je OS moet je maar ff een gekraakte versie ergens vandaan halen, bijvoorbeeld van usenet. Ik heb Ultimate er nu opstaan en ben blij dat al die Acer crap er af is. Koop je een nieuwe laptop, zitten er 32 voorgeinstalleerde trail spelletjes op... Het zou verboden moeten worden....SkyStreaker schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 21:28:
Ook wel leuk om te vermelden, klap alsjeblieft die ePower Management zooi d'r uit. Ook al zet je klaptop op max. prestatie. de GPU en de CPU zet ie op minimaal. Draag er ook zorg voor dat je het via Windows Energiebeheer ook op max. zet. Anders lopen je games traag...
Bedankt voor de aanvulling, ik dacht dat deze zonder modded .inf was...SkyStreaker schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:45:
[...]
Ook de modded .inf meenemen, anders ziet ie hem bijkans nog nietKopiëren over het origineel.
hij is nu voor 699,- bij neckerman
http://www.neck.nl/produk...lister%26fh_view%3Ddetail
maar er staat wat weinig info bij, heeft iemand hem daarbesteld en kan bevestigen dat het idd precies dezelde is als in startpost? want voor 699 is het een aantrekkelijk din om te halen, ook al is het acer.
en klopt ie dan ook met de PW? qua specs pricewatch: Acer Aspire 5930-734G32MN
maar er staat wat weinig info bij, heeft iemand hem daarbesteld en kan bevestigen dat het idd precies dezelde is als in startpost? want voor 699 is het een aantrekkelijk din om te halen, ook al is het acer.
[ Voor 9% gewijzigd door ErgoStijn op 06-12-2008 10:57 ]
Ja, als ik het zo snel bekijk is dit gewoon dezelfde als uit de pricewatch. Wel vreemd dat hij zowat nergens meer te krijgen is en de neckerman biedt hem aan. Maarja, misschien dat deze nog ergens over waren..stijnovinchi schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 10:25:
hij is nu voor 699,- bij neckerman
bedankt! dan ga ik hem halen, 700 is niks voor zon ding. ik ga hem denkelijk vanmiddag over 3 uurtjes dus bestellen =) i can't wait.
edit: heeft de vid kaart ook gewoon DDR3 gheugen?
edit: heeft de vid kaart ook gewoon DDR3 gheugen?
[ Voor 16% gewijzigd door ErgoStijn op 06-12-2008 12:23 ]
Verwijderd
Je hoeft geen gekraakte versie te downloaden en volgensmij willen ze dat hier helemaal niet horen.KeFFeR1208 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 02:08:
[...]
Het beste is gewoon een fresh install te doen van je OS. Maarja aangezien Acer er geen disc bijdoet met je OS moet je maar ff een gekraakte versie ergens vandaan halen, bijvoorbeeld van usenet. Ik heb Ultimate er nu opstaan en ben blij dat al die Acer crap er af is. Koop je een nieuwe laptop, zitten er 32 voorgeinstalleerde trail spelletjes op... Het zou verboden moeten worden....
[...]
Bedankt voor de aanvulling, ik dacht dat deze zonder modded .inf was...
Je kan wel van iemand een Vista Installatiecd gebruiken daar staat alles op, dus ook de bijgeleverde Vista Home Premium de key op de onderkant gebruiken en het werkt en dan heb je gewoon een legale versie.
en hij is besteld bij neckerman, voor 709 euro. kwam gewoon 10 euro verzendkosten bij en 0,25ct voor bankdinges. dinsdag wordt hij afgeleverd maar dan ben ik niet, dus komen ze woensdag terug.
Verwijderd
Interessant, ik had namelijk wel eens het idee dat dit beestje meer kon doen in games. Maar als je dat ePower Management eraf gooit, loop je dan niet de kans dat het ding te heet wordt? Natuurlijk zit er niet op iedere laptop Epower Management, maar is het dan wellicht raadzaam om een beter power programma erop te zetten?SkyStreaker schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 21:28:
Nee. Vista beheert dat prima zelf. Hij kan ook meer in games doen, zolang de GPU en CPU maar op hun max. prestaties stana ingesteld.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:39:
[...]
Interessant, ik had namelijk wel eens het idee dat dit beestje meer kon doen in games. Maar als je dat ePower Management eraf gooit, loop je dan niet de kans dat het ding te heet wordt? Natuurlijk zit er niet op iedere laptop Epower Management, maar is het dan wellicht raadzaam om een beter power programma erop te zetten?
Verwijderd
Ik heb de driver-file gedownload van deze site: http://laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=22128
Ik lees in het forum van die site dat iemand problemen ondervond met het installeren van de drivers voor zijn 9600m GT kaart, die in onze laptop zit dus. Iemand ook toevallig problemen mee gehad? Ik heb nog niks geprobeerd..
Ik lees in het forum van die site dat iemand problemen ondervond met het installeren van de drivers voor zijn 9600m GT kaart, die in onze laptop zit dus. Iemand ook toevallig problemen mee gehad? Ik heb nog niks geprobeerd..
Ik zou niet weten wat voor een problemen?
Verwijderd
Mja, het zal wel een incidenteel gevalletje geweest zijn. Maar trouwens nog bedankt voor de tip, Skystreaker, om Epower management van Acer eraf te gooien, ik heb nog geen games getest nu ik die zooi eraf heb geflikkerd, maar ze zullen vast en zeker beter lopen nu[Guest_Guest_ToBeX_*_*
post Dec 7 2008, 01:35 PM
Post #15
computer freezes then i do a computer restart. i am using 9600M GT. which drivers works on this GPU?
Als er nog meer tips zijn om dit beestje beter te laten presteren, altijd zeer welkom!
Maar als je toch zowel in ePower Management als in Vista Energiebeheer alles op max zet dan is er toch niets aan de hand? Of wordt hij dan toch afgeremd door ePower Management?SkyStreaker schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 21:28:
Verwijderd
Ik heb een vraag
ik ben ook in bezit van de 5930G
En heb deze spdif kabel
http://www.smarthome.com/images/851031side.jpg
En deze converter erbij gekocht
http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=208
nu wil ik een film afspelen, heb ik totaal niks geen geluid.
Maar wel beeld?
heb hem aan gesloten op mn dvd speler op de stb uitgang en die andere op de uitgang van de hoofdtelefoon, en nog een hdmi kabel naar de tv
Vroeger heb ik dit op de playstation 2 gedaan, en zette ik de versterker op stb en deed alles het.
Maar nu hoor ik geen geluid.
ik ben ook in bezit van de 5930G
En heb deze spdif kabel
http://www.smarthome.com/images/851031side.jpg
En deze converter erbij gekocht
http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=208
nu wil ik een film afspelen, heb ik totaal niks geen geluid.
Maar wel beeld?
heb hem aan gesloten op mn dvd speler op de stb uitgang en die andere op de uitgang van de hoofdtelefoon, en nog een hdmi kabel naar de tv
Vroeger heb ik dit op de playstation 2 gedaan, en zette ik de versterker op stb en deed alles het.
Maar nu hoor ik geen geluid.
[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 27-12-2008 13:26 . Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig ]
Heb je het al opgelost dan?
Want volgens mij kan het allemaal een stuk makkelijker en heb je helemaal niet zo veel kabeltjes nodig. Maar als het al is opgelost hoef ik het niet meer op te zoeken, dus laat het even weten..
Even nog een quote van mezelf.. heb dit nog steeds niet opgelost?MadRettoR schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 11:58:
Ik gebruik Nashua DVD+R 16x... alleen behaal ik een gemiddelde brandsnelheid van 6x. Nu gooi ik het maar op de media (hoewel nashua toch wel tot de betere behoort). Welk merk gebruiken jullie en welke snelheid behalen jullie?
iemand?
download imgburn. Zet de snelheid eens geforceerd op 16x.
Je moet ook goed begrijpen, een gemiddelde snelheid gebaseerd op variabele snelheden tijdens het fikken zelf. Zover ik ooit heb begrepen is dat de binnenkant van de DVD sneller gefikt wordt dan de buitenste kant van de DVD. Ik zal anders eens kijken op RPC1.org of dat doe je zelf even. Er zitten daar wat specifiekere experts op dit gebied.
Je moet ook goed begrijpen, een gemiddelde snelheid gebaseerd op variabele snelheden tijdens het fikken zelf. Zover ik ooit heb begrepen is dat de binnenkant van de DVD sneller gefikt wordt dan de buitenste kant van de DVD. Ik zal anders eens kijken op RPC1.org of dat doe je zelf even. Er zitten daar wat specifiekere experts op dit gebied.
Verwijderd
Het is mij trouwens nog niet gelukt om beeld van deze laptop op een gewone tv (met scart) te krijgen. Mijn broer had een kabel van VGA naar scart gemaakt, maar als ik de laptop daarmee op een tv aansluit krijg ik maar weinig dat met beeld te maken heeft.
Is iemand anders het misschien wel gelukt? Zo ja, hoe dan.
Is iemand anders het misschien wel gelukt? Zo ja, hoe dan.
Zal het eens proberen.. wat ik vreemd vind is dat ik alleen 2x 4x en 8x kan kiezen. Dus het brandprogramma, of het nou Nero, imgburn of maaktnietuit is, vind dat mijn brander max 8x kan branden, met 16x speed media erin. Ik dacht dat er mogelijk (betere) nieuwere firmware zou zijn.SkyStreaker schreef op zondag 21 december 2008 @ 22:07:
download imgburn. Zet de snelheid eens geforceerd op 16x.
Krijg zo nu en dan melding van videohardwarefout.
Er is een oplossing of zo..en dat soort kreten.
Moet dan drivers updaten.
Moet ze dan bij Acer downloaden.Maar in de file van de 5930 staan geen drivers voor de videokaart 9600m GT.
Hoe zit dit dan....iemand een idee?
Moet ze dan bij Acer downloaden.Maar in de file van de 5930 staan geen drivers voor de videokaart 9600m GT.
[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 27-12-2008 13:27 . Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig ]
Niet gekeken zekerRadioamateur schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:36:
Krijg zo nu en dan melding van videohardwarefout.
[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 27-12-2008 13:28 ]
Hoezo niet bekeken..
Ben op site geweest...
Als je naar Nvidia site gaat zeggen ze dat je bij Acer de drivers moet downloaden omdat er Acer functies aan toegevoegd zijn.
Staan geen drivers Nvidia bij....
Ben op site geweest...
Als je naar Nvidia site gaat zeggen ze dat je bij Acer de drivers moet downloaden omdat er Acer functies aan toegevoegd zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 27-12-2008 13:28 . Reden: Aanhef en groeten/danken is niet nodig ]
Wat is het webadres waar ze staan dan?
[ Voor 27% gewijzigd door een moderator op 27-12-2008 13:28 . Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig ]
Hoe word die genoemd dan.
Zie alleen iets van Intel staan.
Neem aan dat je onder service en support kijkt en dan downloads, drivers en type selecteren 5930.
Zie geen Nvidia staan of kijk ik verkeerd...
Zie alleen iets van Intel staan.
Neem aan dat je onder service en support kijkt en dan downloads, drivers en type selecteren 5930.
Zie geen Nvidia staan of kijk ik verkeerd...
[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 27-12-2008 13:29 . Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig ]
OK is dit zo omschreven...
Bedankt.
... Heeft een hoger versienummer...
Prettige feestdagen....en een goed 2009...
Bedankt.
Prettige feestdagen....en een goed 2009...
[ Voor 11% gewijzigd door een moderator op 27-12-2008 13:29 . Reden: Aanhef en groeten/danken is niet nodig ]
Je kunt volgens mij beter de drivers van de site van nvidia halen, deze zijn veel recenter dan die van Acer.
http://www.nvidia.com/object/notebook_drivers.html
Acer heeft aan de drivers functies toegevoegd i.v.m. bv. powermanagement.
Zij raden zelf aan updates op de Acersite te doen.
Die melding kreeg ik van nvidia zelf.
Zij raden zelf aan updates op de Acersite te doen.
Die melding kreeg ik van nvidia zelf.
[ Voor 12% gewijzigd door een moderator op 27-12-2008 13:29 . Reden: Aanhef en groeten/danken is niet nodig ]
Het lijkt alsof mijn laptop sinds een aantal dagen ineens veel trager is geworden. Zo haal ik bijvoorbeeld in Counter-Strike nog maar een FPS van 20 terwijl dit voorheen gewoon 80 was. Ook met andere dingen duurt het af en toe opvallend lang, waar het voorheen gewoon soepel ging. Ik heb in de tussen tijd geen grote programma's er op gezet dus daar kan het niet aan liggen. Heeft iemand dit ook wel eens gehad? En weet iemand een manier waarop ik kan bevestigen dat er iets fout zit? Misschien met een hardware test of iets dergelijks..
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
heb het ook gehad en toen bleek dat mijn e-power management de instellingen van "hoge prestaties" had veranderd. Ook in die instellingen waren mijn gpu en cpu gelimiteerd. Kan je gewoon instellen bij e-power management.Richi E. schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:09:
Het lijkt alsof mijn laptop sinds een aantal dagen ineens veel trager is geworden. Zo haal ik bijvoorbeeld in Counter-Strike nog maar een FPS van 20 terwijl dit voorheen gewoon 80 was. Ook met andere dingen duurt het af en toe opvallend lang, waar het voorheen gewoon soepel ging. Ik heb in de tussen tijd geen grote programma's er op gezet dus daar kan het niet aan liggen. Heeft iemand dit ook wel eens gehad? En weet iemand een manier waarop ik kan bevestigen dat er iets fout zit? Misschien met een hardware test of iets dergelijks..
Alvast bedankt!
Oké, bedankt voor de tip. Ik heb maar gelijk even heel mijn laptop opnieuw geinstalleerd. Ik vertrouwde het niet helemaal meer, hij liep ook een aantal keer vast enzo. Ik zal nu eens kijken of het nog steeds gebeurd, ik hou jullie op de hoogte.
Edit:
Het lijkt er op dat alle problemen nu zijn verholpen. Ik kan helaas dus niet zeggen wat het probleem was, maar een herinstallatie was dus wel de oplossing
Edit:
Het lijkt er op dat alle problemen nu zijn verholpen. Ik kan helaas dus niet zeggen wat het probleem was, maar een herinstallatie was dus wel de oplossing
[ Voor 25% gewijzigd door Richi E. op 29-12-2008 21:35 ]
Verwijderd
Radioamateur schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:35:
Hoezo niet bekeken..
Ben op site geweest...
Nou weet ik het niet meer, kan ik nu het beste drivers van de Acer site afhalen of van Laptopvideo2go.com?Flipside schreef op donderdag 25 december 2008 @ 00:15:
Je kunt volgens mij beter de drivers van de site van nvidia halen, deze zijn veel recenter dan die van Acer.
Die powermanagement shit heb ik eraf gegooid, dus ik weet niet of dat wat uitmaakt in mijn keuze?
Acer voegt helemaal geen functionaliteit aan drivers toe, in het beste geval laten ze alle functies erin zitten. Naar mijn mening kun je best zo weinig mogelijk stuurprogrammas van Acer gebruiken. Haal ook zeker al die ePowerMngt en ander eShit eraf.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:29:
[...]
[...]
Nou weet ik het niet meer, kan ik nu het beste drivers van de Acer site afhalen of van Laptopvideo2go.com?
Die powermanagement shit heb ik eraf gegooid, dus ik weet niet of dat wat uitmaakt in mijn keuze?
Voor de grafische kaart gebruik je best drivers van nvidia (179.28) of van laptopvideo2go (179.28, 179.29 of 185.20). Als je drivers gebruikt die ontworpen zijn voor desktop grafische kaarten kan het zijn dat de laptop niet meer uit standby of slaapstand komt, maar je hebt eventueel wel betere prestaties. Als het goed is zijn de 179.xx allemaal voor laptops.
Verwijderd
Bedankt voor jou waardevolle reactie
.
Flipside schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:51:
[...]
Acer voegt helemaal geen functionaliteit aan drivers toe, in het beste geval laten ze alle functies erin zitten. Naar mijn mening kun je best zo weinig mogelijk stuurprogrammas van Acer gebruiken. Haal ook zeker al die ePowerMngt en ander eShit eraf.
Voor de grafische kaart gebruik je best drivers van nvidia (179.28) of van laptopvideo2go (179.28, 179.29 of 185.20). Als je drivers gebruikt die ontworpen zijn voor desktop grafische kaarten kan het zijn dat de laptop niet meer uit standby of slaapstand komt, maar je hebt eventueel wel betere prestaties. Als het goed is zijn de 179.xx allemaal voor laptops.
Even een vraagje aan de rest van de 5390G bezitters...
Als jullie je laptop via HDMI op een tv aansluiten krijgen jullie dan geluid via de tv?
Ik namelijk niet...
Hoor graag jullie ervaring
Als jullie je laptop via HDMI op een tv aansluiten krijgen jullie dan geluid via de tv?
Ik namelijk niet...
open dat acer empowerming manegement, en klik dan op geluid, en moet je dit even op hdmi zetten ipv op 2 luidsprekers. je kan zo ook 5.1 geluid enz. instellen;)KeFFeR1208 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:52:
Even een vraagje aan de rest van de 5390G bezitters...
Ik namelijk niet...
Bedankt voor je antwoord maar dat heb ik allemaal al geprobeerd en dat werkt niet...stijnovinchi schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:18:
[...]
open dat acer empowerming manegement, en klik dan op geluid, en moet je dit even op hdmi zetten ipv op 2 luidsprekers. je kan zo ook 5.1 geluid enz. instellen;)
Iemand andere suggesties?
Hier al op gelet?

Weet iemand trouwens of er bij deze laptop een mogelijkheid is om een los bluetooth kaartje erbij te plaatsen? want ik vind dit toch een groot gemis...
Een bluetooth usb stick is maar irritant en raak je zo snel kwijt.
Ik heb het ding al eens uit elkaar gehad enigzins. Ik kwam niet heel direct een vrij slot tegen... Maar wellicht dat er op het moederbord een los usb-connectertje rondzwerft, wie weet.
Echt waar, ik dacht dat ik alles had geprobeerd maar je blijkt toch de held van de maand
*download snel een paar HD films en komt het weekend door*
Misschien zijn deze mini usb dingetjes wat voor jou:Girrekes schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:23:
Weet iemand trouwens of er bij deze laptop een mogelijkheid is om een los bluetooth kaartje erbij te plaatsen? want ik vind dit toch een groot gemis...
Trust mini USB Bluetoothdingtjes
Als je die in je usb slot aan de voorkant naast je volume doet heb je er nooit last van
Verwijderd
Voor de gamers onder ons:
De Acer 5930G kan onder andere de volgende spellen draaiende houden, volgens deze youtube filmpjes.
Fallout 3
GTA IV
Crysis
Cod 5
Mirror's Edge
Dead Space
Far Cry 2
Jammer van de ietwat tegenvallende frames per seconde. Maar, alles is iig speelbaar
De Acer 5930G kan onder andere de volgende spellen draaiende houden, volgens deze youtube filmpjes.
Fallout 3
GTA IV
Crysis
Cod 5
Mirror's Edge
Dead Space
Far Cry 2
Jammer van de ietwat tegenvallende frames per seconde. Maar, alles is iig speelbaar
Ik heb de MBR verneukt door eens te klooien met multiboot zooi. Affijn, ik mis dus mijn recovery-optie. De verborgen meuk om de boel te herstellen is er alsnog, maar daar kom ik dus niet meer bij. Zelf zoeken heeft als resultaat opgeleverd dat ik mety Stellar Phoenix Recovery Suite prima overweg zou moeten kunnen. Maar dit programma is een beetje lastig uit te vogelen.
Is er op een of andere manier een mogelijkheid om de recovery partitie actie te maken en dat de PC vanaf de recovery partitie opgestart kan worden?
Is er op een of andere manier een mogelijkheid om de recovery partitie actie te maken en dat de PC vanaf de recovery partitie opgestart kan worden?
Nee. Anders vroeg ik hier niet om.
Dat kan je natuurlijk stom vinden, zo zie ik dat niet. Zo ontdek ik meer hoe de boel in elkaar zit.
Evenzo, verdere zoektochten leveren informatie op naar een NAPP CD, dit is iets voor de Acer Engineers en het is erg lastig te verkrijgen. Nu heb ik een ISO kunnen vinden die werkt tot op zekere hoogte (gewoon niet voor dit model). Tot op zekere hoogte is dat hij blijft hangen.
Nu heb ik mij laten vertellen dat die NAPP CD eigenlijk ook in de boot-partitie verborgen zit.
Weet iemand hoe ik dit verder kan doen? Kan Norton Ghost iets doen voor mij denken jullie?
Dat kan je natuurlijk stom vinden, zo zie ik dat niet. Zo ontdek ik meer hoe de boel in elkaar zit.
Evenzo, verdere zoektochten leveren informatie op naar een NAPP CD, dit is iets voor de Acer Engineers en het is erg lastig te verkrijgen. Nu heb ik een ISO kunnen vinden die werkt tot op zekere hoogte (gewoon niet voor dit model). Tot op zekere hoogte is dat hij blijft hangen.
Nu heb ik mij laten vertellen dat die NAPP CD eigenlijk ook in de boot-partitie verborgen zit.
Weet iemand hoe ik dit verder kan doen? Kan Norton Ghost iets doen voor mij denken jullie?
[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 17-01-2009 23:23 ]
Cod5, Gta4, Crysis Warhead kan ik je inderdaad bevestigen. Ze lopen redelijk, weliswaar op laagste v/h laagste natuurlijk maar dat mag de pret niet drukken.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:05:
Voor de gamers onder ons:
Fallout 3
GTA IV
Crysis
Cod 5
Mirror's Edge
Dead Space
Far Cry 2
Maar ik heb een ander probleem. Normaal als ik de stekker uit het stopcontact haal dan zou hij moeten verspringen van hoge prestaties naar energiebesparing. Echter dit doet hij niet, en blijft hij staan op hoge prestaties, maar het beeldscherm wordt wel donkerder maar de batterij gaat niet langer mee. Ik heb er wel een beetje mee zitten rommelen, en ook veel acertroep verwijderd, maar dat e-Power management staat er nog steeds wel op. Zit ik nu fout of zit de laptop fout?
Verwijderd
Ik zou zeggen, klik op het 'batterijtje-stekkertje' icoontje linksonder op de taakbalk en dan op 'meer opties'. Dan op 'de schema-instellingen wijzigen' bij 'energiebesparing ( de middelste), vervolgens op 'geavanceerde energie-instellingen wijzigen'Tuinstoel schreef op zondag 18 januari 2009 @ 10:54:
[...]
Cod5, Gta4, Crysis Warhead kan ik je inderdaad bevestigen. Ze lopen redelijk, weliswaar op laagste v/h laagste natuurlijk maar dat mag de pret niet drukken.
Maar ik heb een ander probleem. Normaal als ik de stekker uit het stopcontact haal dan zou hij moeten verspringen van hoge prestaties naar energiebesparing. Echter dit doet hij niet, en blijft hij staan op hoge prestaties, maar het beeldscherm wordt wel donkerder maar de batterij gaat niet langer mee. Ik heb er wel een beetje mee zitten rommelen, en ook veel acertroep verwijderd, maar dat e-Power management staat er nog steeds wel op. Zit ik nu fout of zit de laptop fout?
Dan op het kruisje 'energiebeheer voor processor' en uiteindeijk de maximale en minimale processorstatussen wijzigen. bij mij staan de percentages bij maximaal op 50 % en minmaal op 5 %.
Ik zou niet weten of dit het oplost, maar dit lijkt mij voor de hand liggend.
Ik heb dus de laatste tijd dat ik in spellen zoals Fallout 3 of de laatste Prince of Persia, dat de laptop ineens aflsuit binnen 2 seconden tijd. Niet ineens uit, maar gewoon "beelscherm zwart, HD loopt eventjes en dan pats, uit". Iemand een idee?
Mijn 5930G draait nog steeds als een tierelier maar ik zit er toch ook aan te denken om de processor te upgraden.
Ik heb nu de standaard versie van processor er in zitten maar wil naar bijvoorbeeld een T9600, 2.8 Ghz en 1066 Mhz. Zeker nu de processor prijzen naar beneden gaan is dit interessant geworden.
Mijn vraag is echter of de huidige bios dit wel accepteert en of er andere problemen kunnen opduiken met deze upgrade?
Ik heb nu de standaard versie van processor er in zitten maar wil naar bijvoorbeeld een T9600, 2.8 Ghz en 1066 Mhz. Zeker nu de processor prijzen naar beneden gaan is dit interessant geworden.
Mijn vraag is echter of de huidige bios dit wel accepteert en of er andere problemen kunnen opduiken met deze upgrade?
Verwijderd
Heb nu ook een reactie gehad van Acer zelf: geen bluetooth en geen tv-tuner
Toch raar dat er winkels hier wel mee adverteren... typfout?!?
De afgelopen tijd heb ik mezelf weer helemaal bijgespijkerd wat betreft computers. Maar heb toch graag nog een second opinion over het volgende:
- Kan ik het 4gb RAM DDR 2 geheugen vervangen door DDR3?
- Nadat gedaan te hebben de 64 bit versie van Vista installeren/upgraden?
- De P7350 processor vervangen door een P8600 of sneller?
- cache geheugen uitbreiden? bijv. 6mb ipv 3mb?
Deze upgrades wil ik voorlopig niet doen, maar wel fijn om te weten of het kan of niet
.
En een vraagje die al wat ervaring hebben met de laptop.. Start ie een beetje snel op? Zag dat er zogenaamde "Intel Turbo Memory" modules te koop zijn om je computer supersnel op te starten.
Hoe zit het trouwens met pixelgarantie? Is dit nuttig om er bij te nemen of zit dit al in de standaard garantie van Acer?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Dave
[/quote]
- Weet ik niet. Vast wel ergens op te zoeken.
- Upgraden kan niet, installeren wel, die zul je dan zelf wel ergens moeten downloaden of lenen maar je kunt dezelfde serial gebruiken als bij de meegeleverde 32bit versie. Het is in ieder geval beter om zelf Windows te installeren, vanaf een DVD die niet door Acer of een andere fabrikant 'besmet' is. Dan ben je ook gelijk van al die Acer brol af.
- Ja dat kan, niet eens zo moeilijk, de processor zit op een gebruiksvriendelijke socket gemonteerd. Vergeet dan niet er goeie koelpasta op de doen.
- Cache zit in de processor. De P/T8000-serie heeft 3MB en de P/T9000-serie 6MB.
- Je zou kunnen proberen die los te kopen, ga dan wel direct voor de 2GB versie. Met de 1GB versie haal je niet zo veel winst. De meningen erover zijn een beetje verdeeld maar je laptop wordt er zeker niet slechter van.
- Pixelgarantie lijkt me tegenwoordig niet echt nodig. Zit er niet standaard bij, toch niet voor 1 of 2 dode pixels, wel als het meer dan x% bedraagd (een hele rij bvb.).
[/quote]
Alsjeblieft
Toch raar dat er winkels hier wel mee adverteren... typfout?!?
De afgelopen tijd heb ik mezelf weer helemaal bijgespijkerd wat betreft computers. Maar heb toch graag nog een second opinion over het volgende:
- Kan ik het 4gb RAM DDR 2 geheugen vervangen door DDR3?
- Nadat gedaan te hebben de 64 bit versie van Vista installeren/upgraden?
- De P7350 processor vervangen door een P8600 of sneller?
- cache geheugen uitbreiden? bijv. 6mb ipv 3mb?
Deze upgrades wil ik voorlopig niet doen, maar wel fijn om te weten of het kan of niet
En een vraagje die al wat ervaring hebben met de laptop.. Start ie een beetje snel op? Zag dat er zogenaamde "Intel Turbo Memory" modules te koop zijn om je computer supersnel op te starten.
Hoe zit het trouwens met pixelgarantie? Is dit nuttig om er bij te nemen of zit dit al in de standaard garantie van Acer?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Dave
[/quote]
- Weet ik niet. Vast wel ergens op te zoeken.
- Upgraden kan niet, installeren wel, die zul je dan zelf wel ergens moeten downloaden of lenen maar je kunt dezelfde serial gebruiken als bij de meegeleverde 32bit versie. Het is in ieder geval beter om zelf Windows te installeren, vanaf een DVD die niet door Acer of een andere fabrikant 'besmet' is. Dan ben je ook gelijk van al die Acer brol af.
- Ja dat kan, niet eens zo moeilijk, de processor zit op een gebruiksvriendelijke socket gemonteerd. Vergeet dan niet er goeie koelpasta op de doen.
- Cache zit in de processor. De P/T8000-serie heeft 3MB en de P/T9000-serie 6MB.
- Je zou kunnen proberen die los te kopen, ga dan wel direct voor de 2GB versie. Met de 1GB versie haal je niet zo veel winst. De meningen erover zijn een beetje verdeeld maar je laptop wordt er zeker niet slechter van.
- Pixelgarantie lijkt me tegenwoordig niet echt nodig. Zit er niet standaard bij, toch niet voor 1 of 2 dode pixels, wel als het meer dan x% bedraagd (een hele rij bvb.).
[/quote]
Alsjeblieft
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 15:23 ]
Verwijderd
Zag net de twee berichten hierboven.... dacht.. hey dat komt bekend voor
.
Ik heb de laptop al een paar maanden nu, werkt prima. Heb wel via configuratiescherm\verwijderen software de acer programma's verwijderd. Scheelt weer zo'n 20 seconden in opstarttijd en duurt nu 1 minuut. Scheelt trouwens ook in de prestaties van het ding.
Crysis draait er redelijk goed op, dus een upgrade is voor mij niet echt nodig. Maar ik heb hem wel gekocht met de gedachte dat het wel kan, zoals hierboven beschreven is.
Heb wel een probleempje met de laptop. Af en toe bij het opstarten geeft ie een fout van de videokaart. Heb hier wel de laatste versie opstaan (niet de laatste acer versie
). Iemand een suggestie?
Groetjes!
Ik heb de laptop al een paar maanden nu, werkt prima. Heb wel via configuratiescherm\verwijderen software de acer programma's verwijderd. Scheelt weer zo'n 20 seconden in opstarttijd en duurt nu 1 minuut. Scheelt trouwens ook in de prestaties van het ding.
Crysis draait er redelijk goed op, dus een upgrade is voor mij niet echt nodig. Maar ik heb hem wel gekocht met de gedachte dat het wel kan, zoals hierboven beschreven is.
Heb wel een probleempje met de laptop. Af en toe bij het opstarten geeft ie een fout van de videokaart. Heb hier wel de laatste versie opstaan (niet de laatste acer versie
Groetjes!
Hoe zit het trouwens met het upgraden van de grafische kaart. Heerlijk dat dat gewoon kan in dit ding, maar waar haal je het in vredesnaam vandaan?
http://www.notebookcheck....ren-vervangen.3321.0.html
De meest nuttige link tot dusver, maar...
[ Voor 30% gewijzigd door SkyStreaker op 27-01-2009 20:15 ]
Upgraden is door middel van een MXM-module zoals je had gelezen. Echter zit hier wel een maar aan.
Er dient wel een vBIOS van Acer op de GPU te zijn geflasht voordat deze werkt in de notebook. Ook vraag ik me af het enigzins nut zal hebben. Het maximale wat zal passen is een 9650M GT. Voor mij zou het de moeite niet waard zijn om dan te upgraden.
Er dient wel een vBIOS van Acer op de GPU te zijn geflasht voordat deze werkt in de notebook. Ook vraag ik me af het enigzins nut zal hebben. Het maximale wat zal passen is een 9650M GT. Voor mij zou het de moeite niet waard zijn om dan te upgraden.
Dit zou ik dus ook wel willen weten wat ik er tot nu van gelezen hebt koop je die mmx modules nergens.
Maar misschien dat een tweaker hier ervaringen hiermee heeft?
Maar misschien dat een tweaker hier ervaringen hiermee heeft?
SkyStreaker schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:04:
Hoe zit het trouwens met het upgraden van de grafische kaart. Heerlijk dat dat gewoon kan in dit ding, maar waar haal je het in vredesnaam vandaan?
Verwijderd
ik heb al een tijdje een 5930 en ben zeer tevreden over de prestaties. Maar ik wou laatst een sd kaart er in stoppen, en mijn laptop leest hem niet. Heb bij disk manager gekeken en daar staat ie ook helemaal niet tussen. ehm enig idee hoe dat kan en nog belangrijker, hoe dit op te lossen?
Je moet even de driver opnieuw installeren: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5930.html
Verwijderd
als ik Cardreader_JMicron_v1.0.11.02 probeer te instaleren zegt ie dat ie geen flash media controller kan vinden??
Is deze dan wel ingeschakeld in je BIOS voor zover dat in te schakelen is in je BIOS?