Waarom moet de bios dit dan steunen? Er zijn van acer toch ook 5930G modellen op de markt met deze snellere processors: kan deze bios dan niet worden gebruikt (de rest van de hardware is immers gelijk)?GENETX schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:20:
Dan moet het BIOS het wel ondersteunen. De CPU zit met 99% zekerheid gewoon in een socket.
Verwijderd
Zijn er mensen die de heat-issues ervaren met de 5930?
Begreep dat de 9600M GT een G94 type nVidia chip is waarvan in het nieuws te lezen is dat deze ook de nVidia hitte problemen vertonen.
Begreep dat de 9600M GT een G94 type nVidia chip is waarvan in het nieuws te lezen is dat deze ook de nVidia hitte problemen vertonen.
Prima laptoppie! Een verademing na mijn 2 jaar oude Toshiba met Ati Radeon Xpress 200M. Rond de touchpad wordt hij wel wat warm.
Wat is bij jullie de opstart tijd? Bij mij ligt die rond de minuut. Daarvan is het grootste gedeelte van de tijd het scherm zwart.
Wat is bij jullie de opstart tijd? Bij mij ligt die rond de minuut. Daarvan is het grootste gedeelte van de tijd het scherm zwart.
[ Voor 9% gewijzigd door RunaR op 03-09-2008 13:04 ]
Verwijderd
opstart tijd is bij mij iets langer, 1 minuut 20. Dan is wel echt alles geladen, kan bevoorbeeld internet explorer al eerder starten. En bij mij is het ook grotendeels een zwart scherm.RunaR schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:01:
Prima laptoppie! Een verademing na mijn 2 jaar oude Toshiba met Ati Radeon Xpress 200M. Rond de touchpad wordt hij wel wat warm.
Ik zit zelf ook te twijfelen om deze laptop aan te schaffen.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:48:
Misschien is dit iets voor de mensen die nog twijfelen om deze versie van de notebook te kopen. In deze mail staat al iets meer zekerheid dan in de andere geposte mail.
"Momenteel is de Aspire 5930G slechts in één uitvoering leverbaar binnen de Benelux.
Wellicht dat hier in de loop van September nog verandering in kan komen, houd u hiervoor onze website in de gaten."
Het is een zeer krachtig ding met mooie specificaties.
Ik vind alleen het grote nadeel dat er geen bluetooth in zit. Hierdoor moet ik elke keer met een USB dongle gaan kloten.
Denken jullie dat Acer ook nog modellen uit zal brengen van de 5930 waar wel bluetooth op zit?
Heb ook weer geen zin om eindeloos te wachten op iets dat niet komen gaat...
PSN: Rich_E1988
Verwijderd
ik heb m besteld bij computer pirates en al betaald, maar nu krijg ik geen gehoor meer van hen? is dit een echt goed bedrijf? het staat wel in de tweakers pricewatch lijst... iemand ervaringen mee?
Heb net XP met AHCI draaiende op de 5930, ik heb eerst XP met bios op IDE erop gezet. vervolgens de laatste SATA/AHCI Intel driver opgehaald (IATA85ENU.exe) en die uitgepakt met "iata85enu.exe -a -p <path>". In devicemanager onder IDE ATA/ATAPI controllers stonden 2 ICH9 controllers en van beide de driver geupdate met "IHC9M-E/M SATA AHCI Controller" uit ..\intel\winall\driver. Dat laatste is de uitgepakte folder van IATA85ENU.exe. Na de gevraagde reboot met F2 de setup veranderen van IDE naar AHCI (BIOS v1.19) en XP booten. Nadat alle nieuwe hardware gevonden is opnieuw rebooten en klaar.
Ik had ook nog de onbkende "Audio Device on High Definition Audio Bus". Dit bleek de NVIDIA HDMI interface te zijn na lang zoeken. De driver die ik gebruikt heb is Audio_1000023_WHQL.zip
http://support.fujitsu-si...FE-4A8D-9F8A-B87FAA8EAD5E
Ik had ook nog de onbkende "Audio Device on High Definition Audio Bus". Dit bleek de NVIDIA HDMI interface te zijn na lang zoeken. De driver die ik gebruikt heb is Audio_1000023_WHQL.zip
http://support.fujitsu-si...FE-4A8D-9F8A-B87FAA8EAD5E
Heeft er niemand een snellere mirror voor die Windows XP drivers? Sinds rapidshare die 50 kb/s cap heeft ingeschakeld duurt het echt enorm lang. Alvast bedankt.
En bedankt dutch-mountains, straks even proberen ivm AHCI & XP
.
En bedankt dutch-mountains, straks even proberen ivm AHCI & XP
Verwijderd
heheh.Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:27:
Pas maar op dat het scherm niet te lang zwart blijft zoals bij mij
ik heb overigens geen dode pixels, hoe vaak komt zoiets voor?
Ik heb hem vandaag besteld bij EncyClue, ben zeer benieuwd !!!!
Let op bij het installeren. Je mag 1x de taal kiezen. Ik heb helaas voor nederlands gekozen. Na 2 dagen dood ergeren wilde ik Vista opnieuw installeren. Je krijgt dan geen keuze menu meer, je krijgt gewoon de zelfde taal als je eerste keuze 
En bij mijn Home Premium kan ik geen andere Display Language kiezen.
Voor iedereen met gevoelige oortjes zoals die van mij.
Mijn 5930G maakte een ENORM piep geluid idle.
Heel schel en vreselijk vervelend om achter te zitten.
Kwam erachter dat door rechtsboven van de touchpad op de laptop te drukken het geluid magisch verdween.
Eenmaal de onderkant eraf gesloopt zag ik dat de intel wireless kaart precies op die plek zat.
Nadat ik deze had verwijderd zag ik eronder een metalen plaatje dat los tegen wat electronica zat.
Ik had 2 lapjes plastic gepakt (kwam van een monitor bescherming af) deze in de juiste grote geknipt zodat de schroefgaten van de wireless kaart met de 2 lappen bedekt waren en de wireless kaart er weer ingezet/opgedrukt.
En jawel , het schelle geluid is weg
Het is de electronica die onder de metalen plaat zit dat trilt iig (vast slechte batch ofzo).
En de metalen plaat trilt dan vrolijk mee wat voor pijnlijke oortjes zorgt.
Denk dat de mensen met een goede batch hier geen last van hebben.
Nu ben ik weer een vrolijke 5930G gebruiker
--edit
Mocht iemand empowering tech op xp64 installed krijgen (werkend) , hoor ik het graag
Mijn 5930G maakte een ENORM piep geluid idle.
Heel schel en vreselijk vervelend om achter te zitten.
Kwam erachter dat door rechtsboven van de touchpad op de laptop te drukken het geluid magisch verdween.
Eenmaal de onderkant eraf gesloopt zag ik dat de intel wireless kaart precies op die plek zat.
Nadat ik deze had verwijderd zag ik eronder een metalen plaatje dat los tegen wat electronica zat.
Ik had 2 lapjes plastic gepakt (kwam van een monitor bescherming af) deze in de juiste grote geknipt zodat de schroefgaten van de wireless kaart met de 2 lappen bedekt waren en de wireless kaart er weer ingezet/opgedrukt.
En jawel , het schelle geluid is weg
Het is de electronica die onder de metalen plaat zit dat trilt iig (vast slechte batch ofzo).
En de metalen plaat trilt dan vrolijk mee wat voor pijnlijke oortjes zorgt.
Denk dat de mensen met een goede batch hier geen last van hebben.
Nu ben ik weer een vrolijke 5930G gebruiker
--edit
Mocht iemand empowering tech op xp64 installed krijgen (werkend) , hoor ik het graag
[ Voor 5% gewijzigd door GekkeR op 05-09-2008 14:44 ]
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Verwijderd
Euhm, het zal wel aan mij liggen, maar wat is er zo vervelend aan een Nederlandstalige Vista?RunaR schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:18:
Let op bij het installeren. Je mag 1x de taal kiezen. Ik heb helaas voor nederlands gekozen. Na 2 dagen dood ergeren wilde ik Vista opnieuw installeren. Je krijgt dan geen keuze menu meer, je krijgt gewoon de zelfde taal als je eerste keuze
Mijn 5930 is weer gemaakt trouwens, nu is het wachten op UPS.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2008 18:22 ]
Verwijderd
Hallo 5930 eigenaren,
Ik heb mijn 5930 nu 1,5 week en bevalt mij prima.
Ik heb een probleem: het geluid!
Het maakt soms onzuivere geluiden en blijft dat lang doen.
Je hoort dan de muziek wel, maar allemaal ruis enzo
Hebben meerdere dit probleem?
Verwijderd
Vandaag ook deze 5930G gekocht.Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:40:
Heb mn 5930G vanmiddag binnen gekregen. Heb hem helemaal laten installeren, maar na het opstarten van Vista staat er onderin een CMD schermpje "c:\windows\system32>c:\windows\PatchFul.exe". Iemand een idee wat dit is? En er staat ook de hele tijd "Process: 3/31 InstantOn Arcade" en het lijkt niet erg op te schieten want het staat er al een tijdje. Iemand die me hiermee kan helpen? Of is het mogelijk om een kale versie van Vista te installeren, over die gare software van Acer en alles heen.
Tijdens instellaren bleef hij eveneens hangen net als bij Fuentes.
Na 25 minuten een recover toegepast en alles opnieuw laten installeren.
Ook nu blijft hij weer hangen.
Hem door laten gaan en kwam ondertussen op dit topic terecht.
Hij is nu 30 minuen bezig en gaat zojuist van 3/31 InstantOn Arcade naar 4/31!!
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij gereed is.
Was wel blij dit bericht te lezen, anders had ik tot na het weekend moeten wachten voordat ik met een helpdesk contact op kan nemen (en dan nog maar de vraag of die mij verder zouden kunnen helpen)
Is volgens mij normaal. BIj mij duurde het ook zo lang maar na de installatie van InstantOn Arcade gaat het sneller. Hoe luidt het ook weer: geduld is eene schoone zaak?Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 17:34:
[...]
Vandaag ook deze 5930G gekocht.
Tijdens instellaren bleef hij eveneens hangen net als bij Fuentes.
Na 25 minuten een recover toegepast en alles opnieuw laten installeren.
Ook nu blijft hij weer hangen.
Hem door laten gaan en kwam ondertussen op dit topic terecht.
Hij is nu 30 minuen bezig en gaat zojuist van 3/31 InstantOn Arcade naar 4/31!!
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij gereed is.
Was wel blij dit bericht te lezen, anders had ik tot na het weekend moeten wachten voordat ik met een helpdesk contact op kan nemen (en dan nog maar de vraag of die mij verder zouden kunnen helpen)
Ik heb sinds gister ook deze laptop, en ik moet zeggen dat mij dat ook al opviel. Niet dat het extreem veel ruis is, maar een klein beetje, maar wel totaal onverwachts in principe omdat de boxjes bijvoorbeeld helemaal niet zo hard staan.Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:59:
Hallo 5930 eigenaren,
De indruk voor zoverre is prima, echt fijn ding (vlot). Ik heb er zelfs al eventjes Race Driver GRID op gespeeld.
Groot nadeel (maar wat wil je voor 797 euro) is de hoeveelheid software die er bij geïnstalleerd wordt. Ik heb het nog steeds niet allemaal verwijderd (al die crapgames etc), maar ben al een eind op weg. Daardoor loopt hij wel iets vlotter. De score van Vista is 5,0 en dat komt door de (trage) processor.
Hierboven wordt ergens ook nog gezegd van het installeren, dat het lang duurt. Dat had ik ook. Hij bleef bij mij ook al gigantisch lang haken op 3/31 ofzo, en daarna duurde het nog 30 tot 60 minuten ofzo. Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat de recovery mij 3 dvd's heeft gekost, wat voor troep staat daar nu allemaal wel niet op?
Verwijderd
Volgens mij is voor Vista drie dvd's voor recovery gewoon normaal. Maar behoorlijk belachelijk inderdaad van dat lange installeren. Ik dacht ook, is dat ding nou al gaar? Maar het duurt gewoon een eeuwigheid. Maandag brengen ze mijn gefixte laptop. Eindelijk...Tuinstoel schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 21:56:
[...]
Ik heb sinds gister ook deze laptop, en ik moet zeggen dat mij dat ook al opviel. Niet dat het extreem veel ruis is, maar een klein beetje, maar wel totaal onverwachts in principe omdat de boxjes bijvoorbeeld helemaal niet zo hard staan.
De indruk voor zoverre is prima, echt fijn ding (vlot). Ik heb er zelfs al eventjes Race Driver GRID op gespeeld.
Groot nadeel (maar wat wil je voor 797 euro) is de hoeveelheid software die er bij geïnstalleerd wordt. Ik heb het nog steeds niet allemaal verwijderd (al die crapgames etc), maar ben al een eind op weg. Daardoor loopt hij wel iets vlotter. De score van Vista is 5,0 en dat komt door de (trage) processor.
Hierboven wordt ergens ook nog gezegd van het installeren, dat het lang duurt. Dat had ik ook. Hij bleef bij mij ook al gigantisch lang haken op 3/31 ofzo, en daarna duurde het nog 30 tot 60 minuten ofzo. Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat de recovery mij 3 dvd's heeft gekost, wat voor troep staat daar nu allemaal wel niet op?
Verwijderd
Gisteravond begon het geluid weer slecht te worden. Ik heb als test een originele cd van Coldplay erin gedaan. Deed het nog slecht:(
Ook nadat ik subwoofer op 0 had gezet
Ik heb er snel nog een filmpje van gemaakt (cam accu leeg dus mobiel)
Die post ik straks nog wel even (want ja, geen bluetooth op je laptop)
Ook nadat ik subwoofer op 0 had gezet
Ik heb er snel nog een filmpje van gemaakt (cam accu leeg dus mobiel)
Die post ik straks nog wel even (want ja, geen bluetooth op je laptop)
Ik ga er morgen 1 voor mijn zusje bestellen. Uiteindelijk kwam ik toch bij Acer uit, omdat de specs weer geweldig zijn voor de prijs.
En ach, die bouwkwaliteit: Ik heb vrienden met Acers zonder problemen, en heb zelf HP's en Toshiba's gehad die in de 3000,- kosten en wel om de haverklap wat hadden. Het is maar net wie je spreekt
En ach, die bouwkwaliteit: Ik heb vrienden met Acers zonder problemen, en heb zelf HP's en Toshiba's gehad die in de 3000,- kosten en wel om de haverklap wat hadden. Het is maar net wie je spreekt
Ik ben ook de (gedeeltelijke) trotse bezitter van de 5930G. Heb hem onderhand een paar weekjes, gekocht voor de studie en gebruik hem voornamelijk om games te spelen (CoD4 + BF2).
Nou vragen jullie je natuurlijk af "waarom gedeeltelijk?".
Op het moment dat ik hem voor het eerst aanzette begon er na een paar minuten een raar geluid uit te komen. Dacht eerst dat het de harde schijf was maar dat bleek niet zo te zijn. Ik vermoed dat het de fan van de videokaart is (als deze een aparte fan heeft) en anders is het van de processor. Echt een heel irritant brom geluid. Als ik hem nu opstart heb ik er geen last van totdat ik games ga spelen.
Ik had hem net een week en ik d8 huppakee terug naar de Mediamarkt
met dat ding. Sta je daar eerst een half uur te wachten bij de service desk op andere mensen met kapotte zooi, ben je eindelijk aan de beurt, je voelt hem al aankomen natuurlijk, is op de 1 of andere wonderbaarlijke reden het gebrom OVER! Godver de godver
. Ik weer terug naar huis en daar had ie het ook niet. Denk dat was misschien de nieuwigheid en het is er nu uitgesleten ofzo.
Maarja het begon dus weer na een paar dagen. Kan hem nu nog wel terugbrengen maar dan ben ik hem ff kwijt en heb hem nodig voor de studie... Las hier dat iemand hem open had gemaakt. Ik was zover dat ik alle schroefjes eruit had maar dr zitten overal nog van die klemmetjes. Ik ben dr zoeen die dat allemaal weet te breken dus heb hem maar weer in elkaar gezet, voor het geval ze em niet meer terugnemen.
Mocht er iemand zijn die een oplossing weet voor dit probleem hoor ik het graag.
Oja voor ik het vergeet, als ie begint te brommen en ik kantel hem achterwaarts/voorwaarts tot ongeveer 45 graden houdt het op
Gaarne jullie reacties!
Danke sehr
PS voor de rest echt een TOPDING
Nou vragen jullie je natuurlijk af "waarom gedeeltelijk?".
Op het moment dat ik hem voor het eerst aanzette begon er na een paar minuten een raar geluid uit te komen. Dacht eerst dat het de harde schijf was maar dat bleek niet zo te zijn. Ik vermoed dat het de fan van de videokaart is (als deze een aparte fan heeft) en anders is het van de processor. Echt een heel irritant brom geluid. Als ik hem nu opstart heb ik er geen last van totdat ik games ga spelen.
Ik had hem net een week en ik d8 huppakee terug naar de Mediamarkt

Maarja het begon dus weer na een paar dagen. Kan hem nu nog wel terugbrengen maar dan ben ik hem ff kwijt en heb hem nodig voor de studie... Las hier dat iemand hem open had gemaakt. Ik was zover dat ik alle schroefjes eruit had maar dr zitten overal nog van die klemmetjes. Ik ben dr zoeen die dat allemaal weet te breken dus heb hem maar weer in elkaar gezet, voor het geval ze em niet meer terugnemen.
Mocht er iemand zijn die een oplossing weet voor dit probleem hoor ik het graag.
Oja voor ik het vergeet, als ie begint te brommen en ik kantel hem achterwaarts/voorwaarts tot ongeveer 45 graden houdt het op

Gaarne jullie reacties!
Danke sehr
PS voor de rest echt een TOPDING

Je hebt mijn post gelezen ? (just confirming
Ja maar ik denk toch dat het geluid dat de mijne maakt ergens anders vandaan komt... Hoe heb je hem trouwens opengekregen en die klemmetjes losgehaalt? Dat zie ik bij mij namelijk al helemaal foutgaan...GekkeR schreef op maandag 08 september 2008 @ 08:37:
[...]
Je hebt mijn post gelezen ? (just confirming)

Verwijderd
Ik heb afgelopen vrijdag na lang wikken en wegen en onderzoek de Acer 5930 gekocht bij Computerland. Kostte wel wat meer dan op internet maar mijn gedachte was: ik haal hem van dichtbij, als er dan wat mee is kan ik hem makkelijker terugbrengen. In eerste instantie was ik er erg tevreden mee. Hij draaide met gemak World in Conflict op de hoogste instellingen. Zelfs op m'n 94cm LCD TV draaide hij soepel. Mijn vorige PC (desktop) was al ongeveer 7 jaar oud, dus ik was helemaal niet gewend dat een pc zoveel dingen zo soepel kan. Dus als een kind zo blij begon ik te spelen etc. Verder deed alles het naar behoren...
Tot gistermiddag. Ik was een film aan het downloaden via Vuze, ondertussen gebruikte ik twee monitoren (de laptopmonitor en mn 19inch lcd) om online teksten voor mijn masterscriptie te verwerken. Op een gegeven moment wilde ik het Officeproefpakket starten en moest ik de code ingeven.
Toen begon het. Het scherm begon te knipperen, er kwamen wat rare geluiden uit, en opeens kwam daar een felblauw scherm met IRQ huppeldepup not equal (het ging nogal snel) er was geloof ik iets met een driver en de laptop was bezig een memory-dump te maken.
Daarna startte de computer opnieuw op en kon ik in de veilige modus beginnen. Ik wilde wat checks uitvoeren via probleemoplosser, apparaatbeheer, virusscanner etc., maar al deze applicaties werkten niet. En hoppa, weer een blauw scherm.
Na dit enkele keren meegemaakt te hebben was ik er klaar mee. Ik had er nog niet heel veel bestanden op gezet, dus besloot om de boel volledig opnieuw te installeren, iets wat toch eigenlijk altijd wel hoort te werken. Maar nee hoor, ik kon via alt-f8 het recovery menu wel inkomen, maar toen ik eenmaal de taal had gekozen crashte hij weer. Inmiddels werkt zelfs opstartherstel van windows niet meer.
Kortom, het apparaat is goed naar de kl*te. Ik ga hem vanmiddag naar de Computerland brengen. Ik heb hem hard nodig voor mn scriptie. Zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben? Ik gok dat het iets te maken heeft met de videokaart en/of drivers, aangezien ik dat meende te lezen in het blauwe scherm. Kan zoiets zo snel oververhit raken? Ik was wel dingen aan het downloaden, maar had nog niets geopend. Ik ben de laatste jaren erg voorzichtig wat virussen betreft en heb er op mijn vorige pc, zelfs nadat hij de eerste 4 jaar zonder virusscanner heeft gewerkt, nooit last van gehad.
Heeft iemand tips, truuks of troost? Kom maar door.
Op dit moment vind ik Acer en Vista vrij k*t!
Tot gistermiddag. Ik was een film aan het downloaden via Vuze, ondertussen gebruikte ik twee monitoren (de laptopmonitor en mn 19inch lcd) om online teksten voor mijn masterscriptie te verwerken. Op een gegeven moment wilde ik het Officeproefpakket starten en moest ik de code ingeven.
Toen begon het. Het scherm begon te knipperen, er kwamen wat rare geluiden uit, en opeens kwam daar een felblauw scherm met IRQ huppeldepup not equal (het ging nogal snel) er was geloof ik iets met een driver en de laptop was bezig een memory-dump te maken.
Daarna startte de computer opnieuw op en kon ik in de veilige modus beginnen. Ik wilde wat checks uitvoeren via probleemoplosser, apparaatbeheer, virusscanner etc., maar al deze applicaties werkten niet. En hoppa, weer een blauw scherm.
Na dit enkele keren meegemaakt te hebben was ik er klaar mee. Ik had er nog niet heel veel bestanden op gezet, dus besloot om de boel volledig opnieuw te installeren, iets wat toch eigenlijk altijd wel hoort te werken. Maar nee hoor, ik kon via alt-f8 het recovery menu wel inkomen, maar toen ik eenmaal de taal had gekozen crashte hij weer. Inmiddels werkt zelfs opstartherstel van windows niet meer.
Kortom, het apparaat is goed naar de kl*te. Ik ga hem vanmiddag naar de Computerland brengen. Ik heb hem hard nodig voor mn scriptie. Zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben? Ik gok dat het iets te maken heeft met de videokaart en/of drivers, aangezien ik dat meende te lezen in het blauwe scherm. Kan zoiets zo snel oververhit raken? Ik was wel dingen aan het downloaden, maar had nog niets geopend. Ik ben de laatste jaren erg voorzichtig wat virussen betreft en heb er op mijn vorige pc, zelfs nadat hij de eerste 4 jaar zonder virusscanner heeft gewerkt, nooit last van gehad.
Heeft iemand tips, truuks of troost? Kom maar door.
Op dit moment vind ik Acer en Vista vrij k*t!
Of het geluid van dezelfde plek komt kan je testen door rechtsboven van de touchpad op de laptop te drukken en horen of het geluid weg gaat of niet.KeFFeR1208 schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:57:
[...]
Ja maar ik denk toch dat het geluid dat de mijne maakt ergens anders vandaan komt... Hoe heb je hem trouwens opengekregen en die klemmetjes losgehaalt? Dat zie ik bij mij namelijk al helemaal foutgaan...
De onderkant openmaken is redelijk simpel.
Alles schroeven losdraaien (NIET eruit draaien , er zitten ringen onder de schroeven die er anders af/uitvallen).
Dan met een vinger de eerste paar klips losmaken bij het "gat" in het midden.
Dan zoveel mogelijk proberen los te maken en de gehele plaat naar de nog vaste kant drukken (dit om ervoor te zorgen dat 1 van de hoekklips los komt).
De hoekklip losmaken en dan het geheel eruit schuiven (aangezien nog maar 1 kant vast zit).
Vervalt je garantie eigelijk op het moment dat je hem open heb gemaakt?
Neem aan van niet (aangezien je er ook bij moet voor je HD/Geheugen).
Maar durf het niet met zekerheid te zeggen
Maar durf het niet met zekerheid te zeggen
Verwijderd
Ja, maar volgens mij alleen als je zaken openmaakt die verzegelt zijn. Ik geloof dat geheugenuitbreidingen de garantie niet doen vervallen, maar het tweaken en overclocken van processoren en videokaart wel.KeFFeR1208 schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:30:
Vervalt je garantie eigelijk op het moment dat je hem open heb gemaakt?
Ik heb trouwens net m'n laptop naar de Computerland gebracht. De aardige mensen daar zijn er meteen mee aan de slag gegaan. Ze verwachten dat er een probleem met het RAM geheugen is, in de winkel kregen ze er alleen nog maar blauwe schermpjes op. Tja, Chinese makelij is nou eenmaal wisselend succes.
Als het goed is heb ik de 5930 aan het eind van de middag terug, tenzij ze iets ernstigs vinden. Ik laat weten wat er aan de hand was.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 14:05 ]
Ik heb inmiddels mijn 5930 een week en hij bevalt me zeer goed. Ik vroeg me af of iemand weet hoe ik de garantie kan uitbreiden naar 3 jaar. Via www.aceradvantage.com wordt er gevraagd naar een geheime code en wachtwoord, welke te vinden zouden zijn in het acer advantage boekje. Ik heb dit boekje volgens mij niet, want in geen van mijn boekjes vind ik een dergelijke code. Weet iemand hoe ik deze garantie kan uitbreiden(of mijn code kan vinden)?
acer al benaderd hiervoor?
misschien kunnen zij jou verder helpen
misschien kunnen zij jou verder helpen
...
Volgens mij moet je die gelijk met aankoop erbij kopenReinTheMan schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:56:
Ik heb inmiddels mijn 5930 een week en hij bevalt me zeer goed. Ik vroeg me af of iemand weet hoe ik de garantie kan uitbreiden naar 3 jaar. Via www.aceradvantage.com wordt er gevraagd naar een geheime code en wachtwoord, welke te vinden zouden zijn in het acer advantage boekje. Ik heb dit boekje volgens mij niet, want in geen van mijn boekjes vind ik een dergelijke code. Weet iemand hoe ik deze garantie kan uitbreiden(of mijn code kan vinden)?
Dit moet je appart kopen en kost zo'n 100€.ReinTheMan schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:56:
Je krijgt dan 3jaar garantie, een laptopzak en een muis.
Ook als je de extra garantie neemt en er is een defect zijn ze verplicht op hem binnen de 5 werkdagen te herstellen.
De extra garantie kan je kopen tot 11maanden na aankoop van de laptop.
Verwijderd
Zo, mijn laptop werkt weer. De toppers van Computerland hebben hem binnen een uur gerepareerd. Er bleek maar weer eens waar made-in-china voor staat: een kapotte geheugenmodule. Ze hebben er een nieuwe in gezet en hij loopt weer als een trein, zonder dat alles opnieuw geinstalleerd hoeft te worden.
Verder ben ik erg blij met het apparaat, Crysis draait perfect met alle instellingen op High (hoogste is Very High). Top dus voor 890 euri.
Verder ben ik erg blij met het apparaat, Crysis draait perfect met alle instellingen op High (hoogste is Very High). Top dus voor 890 euri.
Verwijderd
Ik had volgens mij zo'n zelfde probleem. Bij het spelen van COD 4 liep die vast en gafie hetzelfde blauwe scherm met dezelfde melding. Na opnieuw opgestart te hebben hetzelfde gezeur. Toen viel ie weer uit. Het beeldscherm was groen toen ie uitstond (donkergroen). Iets klopte hier niet dacht ik.. maarja ben maar weer terug naar de paradigit gegaan. De laptop zelf was vorige week donderdag gekocht en zondag begaf ie het... Daar het verhaal uitgelegd. Ze hebben hem proberen te recoveren maar tijdens dat proces crashte ie opnieuw. Kortom de pc was overleden. Morgen komen er weer gloednieuwe binnen bij de paradigit. Waarvan ik er eentje krijg. We zullen zien hoelang die het uithoudt.Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:01:
Zo, mijn laptop werkt weer. De toppers van Computerland hebben hem binnen een uur gerepareerd. Er bleek maar weer eens waar made-in-china voor staat: een kapotte geheugenmodule. Ze hebben er een nieuwe in gezet en hij loopt weer als een trein, zonder dat alles opnieuw geinstalleerd hoeft te worden.
Kan ook iemand foto's maken van de laptop? Want nergens kan ik een normale foto vinden (qua resolutie ook). Ik overweeg namelijk ook deze laptop te kopen.
En Crysis hoeveel fps is dat op High settings?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Verwijderd
Neem een kijkje op de eerste pagina van dit topicMinardus schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:39:
Kan ook iemand foto's maken van de laptop? Want nergens kan ik een normale foto vinden (qua resolutie ook).
12 MPVerwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:43:
[...]
Neem een kijkje op de eerste pagina van dit topic. Morgen als ik m'n nieuwe notebook heb, zal ik ook ff een paar foto's maken. De resolutie van die foto's zijn zeker goed. Ga maar van 12mp uit
Ja, ik zie het nu. Ik had die eerste 2 'echte' foto's over het hoofd gezien. Ziet er wel vet uit dat zwarte.
Beter dan mijn 7520 met die afgrijselijke witte kleur. Die doe ik weg, want hij wordt sinds 2 dagen te heet als hij op full power loopt. De high-end 7000M (staat ong gelijk aan 6100) wordt 100 graden als ik 10 minuten rfactor speel. Daarna dropt de FPS, en loopt de hele computer traag totdat hij weer is afgekoelt. Ook wordt de cpu wel 70 graden. Zal wel aan de ventilatoren liggen. Ook is de voeding kapot sinds een dag. Duidelijk tijd om een nieuwe te kopen.
[ Voor 5% gewijzigd door Minardus op 09-09-2008 21:03 ]
Verwijderd
Ja inderdaad tijd
als je de kleur lelijk vind en de laptop 100 graden wordt.. lijkt me niet lekker om je schoot. Dat schroeit lekker. De laptop beviel mij de eerste paar dagen wel goed.. alleen je hebt 2 nadelen. Bij een aantal spellen heb je aan beide kanten een zwarte balk omdat het spel de resolutie niet ondersteund. Ook bij Futuremark Vantage heb je hetzelfde gezeur. Deze loopt te klagen dat ik minimaal 1280*1024 moet hebben.. ach ja ff van monitor switchen. Ohja.. je moet wel ff tijd uittrekken om alle meuk eraf te gooien. Zo'n 30 minuten ofzo.
Verwijderd
Mijn 5930G kreeg ik maandag eindelijk weer terug. Het heeft dus zo'n anderhalve week geduurd. Maar wat waren de drollen bij Acer vergeten? De accu
! Het blijkt dat de accu als accessoire gerekend wordt. Als de laptop gerepareerd moet worden, moet je alle accessoires er niet bij doen. Ik dacht dat dus alleen de adapter was. Maar goed, meteen een belletje gepleegd en binnen vijf werkdagen krijg ik mijn accu. Tot die tijd moet ik het maar met alleen de adapter doen. Weet iemand trouwens of dit eventueel slecht kan zijn voor je laptop? Het lijkt me niet, maar ik heb her en der wat geruchten gehoord...
Edit: O ja, dit hebben ze bij de Acer reparatie gedaan. Reflash/Reset BIOS, Replaced FRUS
Replaced the mainboard. Flashed the BIOS
En nu maar hopen dat hij het wat langer dan een week uithoudt.

Edit: O ja, dit hebben ze bij de Acer reparatie gedaan. Reflash/Reset BIOS, Replaced FRUS
Replaced the mainboard. Flashed the BIOS
En nu maar hopen dat hij het wat langer dan een week uithoudt.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 10:41 ]
Is er al iets meer bekend over eventuele nieuwe modellen van de 5930 in Nederland?
Zo ja, hoe groot is de kans dat deze wel bluetooth bevat?
Ik heb namelijk geen zin om altijd met een dongle rond te lopen.
Zo ja, hoe groot is de kans dat deze wel bluetooth bevat?
Ik heb namelijk geen zin om altijd met een dongle rond te lopen.
Verwijderd
De FPS weet ik niet precies, waar kan je dat zien? Hij loopt in ieder geval vrij soepel, de eerste minuut na het starten van een level gaat het nog een beetje traag, maar daarna loopt ie als een trein. Het zal geen extreem hoge framerate zijn, maar het is prima te doen.Minardus schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:39:
En Crysis hoeveel fps is dat op High settings?
Verder nog 2 vragen:
1. welke Acer meuk kan er allemaal af, en wat kan er allemaal uitgeschakeld worden om hem zuiniger en sneller te maken
2. hoe krijg ik in godsnaam die lelijke led-lampjes uit (Acer logo op de klep, lijntje met ledlampjes naar de harddisk indicator, mediabuttons), deze zijn storend bij het gamen en film kijken en vreten batterijen. Bovendien ben ik niet extreem trots op het feit dat ik een Acer laptop heb...
Press ~ and type r_displayinfo=1Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:26:
[...]
De FPS weet ik niet precies, waar kan je dat zien?
Heeft iemand de ingebouwde microfoon aan de praat gekregen zodat je em kan gebruiken met bv BF2 want die herkend em bij mij niet...
En je heb em tog gekocht?Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:26:
[...]
Bovendien ben ik niet extreem trots op het feit dat ik een Acer laptop heb...
Verwijderd
Ik heb net de Crysis demo geinstalleerd. Bij de optimalisatie test zette hij alles op high. Ik heb de displayinfo=1 code ingevoerd. De FPS die hij aangeeft zit steeds rond de 10, bij locaties waar het wat minder druk is geeft hij 15 of 20 aan. Niet echt hoog dus, het spel ziet er wel best mooi uit. De anti aliasing staat uit, als ik die aanzet wordt het allemaal nog trager. Maar als ik gewoon alles op high zet is het best te spelen.
Hebben meer mensen last van de hitte van dit ding. Als ik GTA SA of COD4 speel dan word de CPU gewoon 75-85 gr en is er best wat hitte te voelen rond het touchpad. Of is dit normaal bij een laptop?
Ook word ik trouwens gek van de nvidia site. Kan nergens die 9600M GT drivers vinden. Heb ze nu maar van de Acer site maar dat is outdated lijkt me zo
[ Voor 28% gewijzigd door flowiej op 10-09-2008 21:02 ]
Ik heb deze laptop nu 3 weken in mijn bezit.
Over het algemeen vind ik het een fijn ding, maar waar ik me mateloos aan irriteer is de cd/dvd drive... Hij gaat niet alleen open als ik op het knopje druk, maar ook tot ongeveer 2 cm naast het knopje. Dus iedere keer als ik de laptop op pak aan de zijkant gaat dat ding open, druk ik hem voorzichtig dicht, gaat hij weer open...enz
hebben hier meer mensen last van? En kan je zelf hier iets aan doen?
Over het algemeen vind ik het een fijn ding, maar waar ik me mateloos aan irriteer is de cd/dvd drive... Hij gaat niet alleen open als ik op het knopje druk, maar ook tot ongeveer 2 cm naast het knopje. Dus iedere keer als ik de laptop op pak aan de zijkant gaat dat ding open, druk ik hem voorzichtig dicht, gaat hij weer open...enz
Verwijderd
Ik heb zelf de zelfde laptop en ook eens geprobeerd, maar hij gaat bij mij alleen open als ik "echt" precies op het knopje druk er naast of dergelijke werkt niet..Girrekes schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:05:
Nu ik toch aan het posten ben hoord iemand ook een piepend geluid met scrollen?
Volgensmij is dit hem wel, heb hem ook gedowload maar tijdens installatie zegt ie iets van kan geen vorige drivers vinden... Link:flowiej schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:01:
Ook word ik trouwens gek van de nvidia site. Kan nergens die 9600M GT drivers vinden. Heb ze nu maar van de Acer site maar dat is outdated lijkt me zo
http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_175.19_whql.html
Over dat scrollen, ik hoor ook iets maar alleen als het doodstil is in de kamer, geen hinderlijk gepiep ofzo...
Over de DVD/CD drive, ik krijg hem alleen open als ik echt op het knopje druk...
Zijn er eigenlijk ook mensen die geen problemen hebben met de 5930G?
Begint hier langzaam aan op de servicebalie van de gemiddelde mediamarkt te lijken

Dat heb ik ook bij m'n Aspire 5920G. Zelfs al schakel ik de DVD drive uit in Apparaatbeheer, verdwijnt het wel uit Windows Explorer maar het knopje blijft werken.Girrekes schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:05:
Verwijderd
Hoi allemaal,
Ik wil een Acer 5930 kopen, maar ben op verschillende sites van aanbieders verschillende specs tegen gekomen van dit ene type (Acer Aspire 5930-734G32MN). De verschillen zitten in de volgende onderdelen:
- Aangeboden met en zonder bluetooth
- Aangeboden met en zonder TV-tuner
Weet iemand of dit er nu wel of niet op zit?
Groetjes,
Dave
Ik wil een Acer 5930 kopen, maar ben op verschillende sites van aanbieders verschillende specs tegen gekomen van dit ene type (Acer Aspire 5930-734G32MN). De verschillen zitten in de volgende onderdelen:
- Aangeboden met en zonder bluetooth
- Aangeboden met en zonder TV-tuner
Weet iemand of dit er nu wel of niet op zit?
Groetjes,
Dave
Heeft geen bluetooth en geen tv-tuner.
Verwijderd
Waar haal je deze informatie vandaan? Op de site van ComputerPirates staat dat deze bluetooth heeft en op de site van Alternate is het een uitvoering met TV-tuner (DVB-T).GekkeR schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:44:
Op de site van Acer kan ik deze informatie niet vinden.
Wie heeft er een link waar de juiste informatie op staat? Liefst een Acer site natuurlijk
Alvast bedankt
Er is maar 1 Acer Aspire 5930-734G32MN.Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:12:
[...]
Waar haal je deze informatie vandaan? Op de site van ComputerPirates staat dat deze bluetooth heeft en op de site van Alternate is het een uitvoering met TV-tuner (DVB-T).
Op de site van Acer kan ik deze informatie niet vinden.
Wie heeft er een link waar de juiste informatie op staat? Liefst een Acer site natuurlijk.
Alvast bedankt
Die staat hier voor mijn neus.
Hij heeft geen bluetooth en geen tv-tuner.
Andere 5930G typen zouden misschien wel bluetooth en een tvtuner kunnen hebben.
Maar de 5930-734G32MN heeft ze niet.
Het probleem met de cd/dvd drive is inmiddels opgelost.
Ik heb voorzichtig het frontje van de drive gehaald, en het plastic pinnetje wat op het knopje zelf drukt ietsje ingekort met een scherp mesje.
nu gaat hij ook alleen nog maar open als ik op het knopje druk, zoals het hoort.
het piepend geluid met scrollen hoor ik ook, maar idd alleen als echt stil is, dus ik stoor me er niet zo aan.
verder geen problemen met deze laptop.
Ik heb voorzichtig het frontje van de drive gehaald, en het plastic pinnetje wat op het knopje zelf drukt ietsje ingekort met een scherp mesje.
nu gaat hij ook alleen nog maar open als ik op het knopje druk, zoals het hoort.
het piepend geluid met scrollen hoor ik ook, maar idd alleen als echt stil is, dus ik stoor me er niet zo aan.
Het werd bij mij ook erg warm na een tijdje CoD4/BF2...flowiej schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:42:
Hebben meer mensen last van de hitte van dit ding. Als ik GTA SA of COD4 speel dan word de CPU gewoon 75-85 gr en is er best wat hitte te voelen rond het touchpad. Of is dit normaal bij een laptop?
Daarom deze, al zeg ik hetzelf, geniale oplossing
Watch and learn

http://img396.imageshack.us/img396/8233/img3794bn2.jpg
Gamepad "The Fang" van ZBoard. Had het hele toetsenbord al voor mn PC en nu zn kleine broertje erbij voor de flaptop
Hoef nu met geen vinger meer mn laptop aan te raken! Nu alleen nog een cooling stand halen dan is mn opstelling af
Verwijderd
Goed nieuws voor de mensen die de betere variant willen hebben want hij komt er. Op de site van Acer is hij vandaag verschenen. De specs:
Windows Vista® Home Premium,
Intel® Core 2 Duo processor Penryn 8400 (2.26GHz/FSB: 1066MHz/3MB L2 cache),
15.4" TFT WXGA CrystalBrite,
4GB DDR II RAM (2x2GB),
320GB HDD (5400rpm),
Blu-ray read (DVD Double Layer write),
6-cell Li-ion,
56K modem,
Gigabit & Wireless LAN 802.11a/b/g/n,
NVIDIA® GeForce® 9600M-GT 512MB/1280MB TC DDR3, HDMi, HD 1.0MP CrystalEye, 5-in-1 card reader, Gemstone M Black
Ik heb nog geen nieuwe laptop.. de mafkezen bij paradigit. Ik kwam op woensdag bij hen, ze zouden die dag op voorraad zijn. Kom ik daar ja sorry ze zaten niet bij de vracht. Nu moet ik wachten tot 20 september.. ach ja we zullen zien.
Windows Vista® Home Premium,
Intel® Core 2 Duo processor Penryn 8400 (2.26GHz/FSB: 1066MHz/3MB L2 cache),
15.4" TFT WXGA CrystalBrite,
4GB DDR II RAM (2x2GB),
320GB HDD (5400rpm),
Blu-ray read (DVD Double Layer write),
6-cell Li-ion,
56K modem,
Gigabit & Wireless LAN 802.11a/b/g/n,
NVIDIA® GeForce® 9600M-GT 512MB/1280MB TC DDR3, HDMi, HD 1.0MP CrystalEye, 5-in-1 card reader, Gemstone M Black
Ik heb nog geen nieuwe laptop.. de mafkezen bij paradigit. Ik kwam op woensdag bij hen, ze zouden die dag op voorraad zijn. Kom ik daar ja sorry ze zaten niet bij de vracht. Nu moet ik wachten tot 20 september.. ach ja we zullen zien.
Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van een 5930G.
Hij is op dit moment nog aan het installeren...
Maar als ik het snel bekijk bevat het nieuwe model alleen een BluRay speler, en heeft het een andere processor.. Hier had ik dus niet op hoeven wachten.
Ik vind het wel vreemd dat er geen bluetooth opzit terwijl er wel een speciale knop voor aanwezig is. Wie kan mij deze logica uitleggen?
Hij is op dit moment nog aan het installeren...
Maar als ik het snel bekijk bevat het nieuwe model alleen een BluRay speler, en heeft het een andere processor.. Hier had ik dus niet op hoeven wachten.
Ik vind het wel vreemd dat er geen bluetooth opzit terwijl er wel een speciale knop voor aanwezig is. Wie kan mij deze logica uitleggen?
Acer logica, das logischRichi E. schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:17:
Verwijderd
Volgens mij zit die knop erop voor de headset of telefoon van acer zelf. Ach ja... logica hè
Verwijderd
Wat voor framerate krijg jij? Als je speelt op ~ drukken en dan r_displayinfo=1 typen.Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:01:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 18:34 ]
Ik heb net de demo van fifa 09 gedownload, maar loopt echt voor geen ene meter, zelfs niet eens op de laagste instellingen. Kunnen jullie het misschien ook eens proberen, want ik wil weten of het aan mij exemplaar licht, of dat het gewoon niet beter kan. Bij mercenaries 2 is het hetzelfde, onspeelbaar.
edit: heb et al gefixt, heb powermizer uitgezet. als ik een spel startte, bleef de gpu in 2d perfomance ipv datie naar 3d performance ging. de kloksnelheden waren dus hele tijd laag.
edit: heb et al gefixt, heb powermizer uitgezet. als ik een spel startte, bleef de gpu in 2d perfomance ipv datie naar 3d performance ging. de kloksnelheden waren dus hele tijd laag.
[ Voor 23% gewijzigd door erhan12 op 14-09-2008 02:43 ]
Ik vind het geluid uit de speakers ook iets wat mij betreft (veel) beter had gekunt. Het kraakt aan alle kanten. Ik moet het volume erg laag zetten om het aanvaardbaar te houden. Het lijkt alsof de speakers het helemaal niet aankunnen ofzo.. ik twijfel zelfs of het niet een "foutje" is in mijn geval.
Nog een vraagje..
Ik gebruik Nashua DVD+R 16x... alleen behaal ik een gemiddelde brandsnelheid van 6x. Nu gooi ik het maar op de media (hoewel nashua toch wel tot de betere behoort). Welk merk gebruiken jullie en welke snelheid behalen jullie?
Nog een vraagje..
Ik gebruik Nashua DVD+R 16x... alleen behaal ik een gemiddelde brandsnelheid van 6x. Nu gooi ik het maar op de media (hoewel nashua toch wel tot de betere behoort). Welk merk gebruiken jullie en welke snelheid behalen jullie?
Dankje voor de tip. Heb bij mijn 5920G ook wat van dat pinnetje afgevijld en dat heeft geholpen.Girrekes schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:45:
Het probleem met de cd/dvd drive is inmiddels opgelost.
Vraagje,
Bij lopen spellen ook niet echt super. Heb eerder iets gelezen met powermizer. Maar kan dit nergens vinden bij nvidia control panel.
Some help plse ?
Bij lopen spellen ook niet echt super. Heb eerder iets gelezen met powermizer. Maar kan dit nergens vinden bij nvidia control panel.
Some help plse ?

de blauwe-"e" toets en daar je powerprofiel op maximale prestaties zetten.flowiej schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:36:
Vraagje,
Some help plse ?
Oh dat had ik al gedaan, maar ook crysis bijvoorbeeld speeld ook niet super op medium en dx9 rond de 15 fps. Is dit normaal?
Je moet rechtsonder op de batterij klikken, meer opties kiezen. Linksonder Acer ePower Management kiezen. Dr boven Hoge prestaties kiezen, cpu-snelheid bij aangesloten en/of bij accu op maximum zetten. Download daarna rivatuner en cpu-z en kijk wat de kloksnelheden zijn als je een spel speelt. cpu moet 2.0ghz zijn. Die van de gpu kan je wel ergens vinden
. Als de snelheden van de gpu niet omhoog gaan tijdens het spelen van een spel(niet op accu maar op netstroom), moet je powermizer uitzetten...http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=261929
eindelijk antwoord op mijn vraag, bedankt!erhan12 schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:06:
Je moet rechtsonder op de batterij klikken, meer opties kiezen. Linksonder Acer ePower Management kiezen. Dr boven Hoge prestaties kiezen, cpu-snelheid bij aangesloten en/of bij accu op maximum zetten. Download daarna rivatuner en cpu-z en kijk wat de kloksnelheden zijn als je een spel speelt. cpu moet 2.0ghz zijn. Die van de gpu kan je wel ergens vinden. Als de snelheden van de gpu niet omhoog gaan tijdens het spelen van een spel(niet op accu maar op netstroom), moet je powermizer uitzetten...http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=261929
Alleen toch nog wel een iets lagere fps tijdens gamen zonder netsnoer dan met netsnoer..
Asus N551JK-CN157H
heb zelf ook lang moeten zoeken:P ik weet niet of je de stappen in de link hebt gevolgd, maar als je dat hebt gedaan, is powermizer alleen uit met netsnoer, op accu staat powermizer wel aan. als je wil kan je dat ook instellen, maar moet je de posts daaro lezen. volgens mij is de waarde dan 2222 ipv 3322.
Vreemd dat die stappen toch wel effect heeft gehad tijdens het gamen zonder netsnoer. Ik zal eens de waarde veranderen in 2222, kijken wat dat scheelt.erhan12 schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:55:
heb zelf ook lang moeten zoeken:P ik weet niet of je de stappen in de link hebt gevolgd, maar als je dat hebt gedaan, is powermizer alleen uit met netsnoer, op accu staat powermizer wel aan. als je wil kan je dat ook instellen, maar moet je de posts daaro lezen. volgens mij is de waarde dan 2222 ipv 3322.
edit: effect blijft naar mijn gevoel hetzelfde (2222 of 3322). Ben iedergeval hier zeer tevreden mee.
[ Voor 10% gewijzigd door PredNL op 15-09-2008 21:58 ]
Asus N551JK-CN157H
Verwijderd
Heb nu ook een reactie gehad van Acer zelf: geen bluetooth en geen tv-tunerGekkeR schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:44:
Toch raar dat er winkels hier wel mee adverteren... typfout?!?
De afgelopen tijd heb ik mezelf weer helemaal bijgespijkerd wat betreft computers. Maar heb toch graag nog een second opinion over het volgende:
- Kan ik het 4gb RAM DDR 2 geheugen vervangen door DDR3?
- Nadat gedaan te hebben de 64 bit versie van Vista installeren/upgraden?
- De P7350 processor vervangen door een P8600 of sneller?
- cache geheugen uitbreiden? bijv. 6mb ipv 3mb?
Deze upgrades wil ik voorlopig niet doen, maar wel fijn om te weten of het kan of niet
En een vraagje die al wat ervaring hebben met de laptop.. Start ie een beetje snel op? Zag dat er zogenaamde "Intel Turbo Memory" modules te koop zijn om je computer supersnel op te starten.
Hoe zit het trouwens met pixelgarantie? Is dit nuttig om er bij te nemen of zit dit al in de standaard garantie van Acer?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Dave
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 16:15 ]
- Weet ik niet. Vast wel ergens op te zoeken.Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:10:
De afgelopen tijd heb ik mezelf weer helemaal bijgespijkerd wat betreft computers. Maar heb toch graag nog een second opinion over het volgende:
- Kan ik het 4gb RAM DDR 2 geheugen vervangen door DDR3?
- Nadat gedaan te hebben de 64 bit versie van Vista installeren/upgraden?
- De P7350 processor vervangen door een P8600 of sneller?
- cache geheugen uitbreiden? bijv. 6mb ipv 3mb?
Deze upgrades wil ik voorlopig niet doen, maar wel fijn om te weten of het kan of niet.
En een vraagje die al wat ervaring hebben met de laptop.. Start ie een beetje snel op? Zag dat er zogenaamde "Intel Turbo Memory" modules te koop zijn om je computer supersnel op te starten.
Hoe zit het trouwens met pixelgarantie? Is dit nuttig om er bij te nemen of zit dit al in de standaard garantie van Acer?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Dave
- Upgraden kan niet, installeren wel, die zul je dan zelf wel ergens moeten downloaden of lenen maar je kunt dezelfde serial gebruiken als bij de meegeleverde 32bit versie. Het is in ieder geval beter om zelf Windows te installeren, vanaf een DVD die niet door Acer of een andere fabrikant 'besmet' is. Dan ben je ook gelijk van al die Acer brol af.
- Ja dat kan, niet eens zo moeilijk, de processor zit op een gebruiksvriendelijke socket gemonteerd. Vergeet dan niet er goeie koelpasta op de doen.
- Cache zit in de processor. De P/T8000-serie heeft 3MB en de P/T9000-serie 6MB.
- Je zou kunnen proberen die los te kopen, ga dan wel direct voor de 2GB versie. Met de 1GB versie haal je niet zo veel winst. De meningen erover zijn een beetje verdeeld maar je laptop wordt er zeker niet slechter van.
- Pixelgarantie lijkt me tegenwoordig niet echt nodig. Zit er niet standaard bij, toch niet voor 1 of 2 dode pixels, wel als het meer dan x% bedraagd (een hele rij bvb.).
[ Voor 11% gewijzigd door Flipside op 16-09-2008 16:55 ]
Ben in de markt voor zo'n exemplaar.
Echter de prijzen lopen wel wat op de afgelopen weken!
Frapant?
Frapant?
American Express vraagbaak
Het is niet zo gek. Ze zijn namelijk nergens te vinden. Ik poste hier volgens mij 2 weken geleden dat ik er 1 ging halen. Toen 3 dagen gewacht, en dat had ik niet moeten doen. Niemand heeft ze op voorraad, behalve de bedrijven die er veel te veel geld voor vragen.Stinger_Ventura schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:51:
Ben in de markt voor zo'n exemplaar.
Frapant?
Als iemand weet waar ik hem kan krijgen
Verwijderd
Is er trouwens wel een slot of dergelijks om een "Intel Turbo Memory" in te kunnen plaatsen?Flipside schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:51:
[...]
- Je zou kunnen proberen die los te kopen, ga dan wel direct voor de 2GB versie. Met de 1GB versie haal je niet zo veel winst. De meningen erover zijn een beetje verdeeld maar je laptop wordt er zeker niet slechter van.
Heb net het hele forum doorgelezen en zag 2 meldingen over hoe lang het opstarten duurt: 1 to 1,5 minuut. Wat ik heb kunnen vinden over "Intel Turbo Memory" is dat je hiermee binnen enkele tellen kunt opstarten. Zie dit als een leuke gadget om eventueel later te installeren.
Heeft het trouwens nut om je garantie uit te breiden naar 3 jaar?
Zo... en nu wachten tot de 5930 weer op voorraad is

edit: Heb eventjes rondgeneusd op internet en gevonden dat je een Turbo Memory kunt toepassen op Intel Centrino 2 systemen. Dus ook op de 5930
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 14:33 ]
Het Intel Turbo Memory hoort in een PCI-Express slot. Net zoals de WiFi-kaart. Er zouden 2 of 3 zulke aansluitingen op het motherboard moeten zitten.Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:05:
[...]
Is er trouwens wel een slot of dergelijks om een "Intel Turbo Memory" in te kunnen plaatsen?
Heb net het hele forum doorgelezen en zag 2 meldingen over hoe lang het opstarten duurt: 1 to 1,5 minuut. Wat ik heb kunnen vinden over "Intel Turbo Memory" is dat je hiermee binnen enkele tellen kunt opstarten. Zie dit als een leuke gadget om eventueel later te installeren.
Bij een 5920G ziet het er zo uit:
PCI Express controller
PCI-E 1.0 x1 port #1 Leeg
PCI-E 1.0 x1 port #2 Bezet @ x1 (Intel Turbo Memory Controller)
PCI-E 1.0 x1 port #4 Bezet @ x1 (Intel Wireless WiFi Link 4965AGN Network Adapter)
PCI-E 1.0 x1 port #6 Bezet @ x1 (Broadcom NetLink BCM5787M PCI-E Gigabit Ethernet Controller)
Ik vraag me af hoe warm jullie laptop wordt tijdens het gamen. Mijn cpu wordt soms wel 97 graden...
edit: ow shit, was net mass effect aan het spelen..
cpu 100 graden
gpu 96 graden
Is dat normaal?
edit: ow shit, was net mass effect aan het spelen..
cpu 100 graden
gpu 96 graden
Is dat normaal?
[ Voor 35% gewijzigd door erhan12 op 17-09-2008 16:14 ]
Weet je dit zeker? Ik heb namelijk ook een 5920 en het serial dat daar onderop staat werkt echt alleen met de Vista versie die op de recovery staat.Flipside schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:51:
[...]
- Upgraden kan niet, installeren wel, die zul je dan zelf wel ergens moeten downloaden of lenen maar je kunt dezelfde serial gebruiken als bij de meegeleverde 32bit versie. Het is in ieder geval beter om zelf Windows te installeren, vanaf een DVD die niet door Acer of een andere fabrikant 'besmet' is. Dan ben je ook gelijk van al die Acer brol af.
Maar als dit indd zo is dan ga ik mn 5930 opnieuw installen met de vista dvd die ik nog ergens heb liggen
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
Klopt het kan inderdaad, je moet je vista wel per telefoon registreren.KabalA! schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:43:
[...]
Weet je dit zeker? Ik heb namelijk ook een 5920 en het serial dat daar onderop staat werkt echt alleen met de Vista versie die op de recovery staat.
Maar als dit indd zo is dan ga ik mn 5930 opnieuw installen met de vista dvd die ik nog ergens heb liggen
Verwijderd
@Dave78
Ik heb em bij computerpirates gekocht vanochtend.
Ze hebben ook een update van de 5930, maar de offciele specs ervan kan ik niet duidelijk vinden op internet. Ik had ze van te voren even gebeld om te vragen of ie op voorraad was.
Ze hebben me gemaild dat ze em vandaag nog versturen.
En ze hebben track & trace dat vind ik wel fijn!
Dus ik hoop morgen een track & trace mailtje te krijgen!
Tot nu toe ben ik zeer positief.
Nu alleen de werking van het apparaat nog. Ik vindt het toch jammer dat een 15 inch met een 9700m gt zo duur is. Terwijl het toch niet echt superveel scheelt. Ik hoop dat ie morgen binnen is dan laat ik wat meer weten.
Ik heb em bij computerpirates gekocht vanochtend.
Ze hebben ook een update van de 5930, maar de offciele specs ervan kan ik niet duidelijk vinden op internet. Ik had ze van te voren even gebeld om te vragen of ie op voorraad was.
Ze hebben me gemaild dat ze em vandaag nog versturen.
En ze hebben track & trace dat vind ik wel fijn!
Dus ik hoop morgen een track & trace mailtje te krijgen!
Tot nu toe ben ik zeer positief.
Nu alleen de werking van het apparaat nog. Ik vindt het toch jammer dat een 15 inch met een 9700m gt zo duur is. Terwijl het toch niet echt superveel scheelt. Ik hoop dat ie morgen binnen is dan laat ik wat meer weten.
Verwijderd
@ Ch-Indo
Zelf wil ik de laptop ook bij computerpirates bestellen, maar dan ga ik hem denk ik zelf ophalen. Ze schijnen niet zo ver van Amsterdam Sloterdijk te zitten en daar kom ik dagelijks langs met de trein.
Maar als ik een beetje gelduld heb (een maandje) en nu bestel is ie 17 euro goedkoper. Maar als de 5930 op voorraad is dan heb ik niet zoveel geduld
.
Dus met een beetje geluk kan ik de 5930 vandaag afhalen
Zit alleen te twijfelen of ik er nog extra garantie bij zal kopen. Kan me iemand vertellen of dit nodig is of niet?
Edit: Laptop is besteld en met een beetje geluk zit ik vanavond te spelen op mijn nieuwe 5930
. Hoe en wat met de garantie weet ik nog niet, maar kan tot 2 weken na aankoop nog garantie bij kopen.
Zelf wil ik de laptop ook bij computerpirates bestellen, maar dan ga ik hem denk ik zelf ophalen. Ze schijnen niet zo ver van Amsterdam Sloterdijk te zitten en daar kom ik dagelijks langs met de trein.
Maar als ik een beetje gelduld heb (een maandje) en nu bestel is ie 17 euro goedkoper. Maar als de 5930 op voorraad is dan heb ik niet zoveel geduld
Dus met een beetje geluk kan ik de 5930 vandaag afhalen
Zit alleen te twijfelen of ik er nog extra garantie bij zal kopen. Kan me iemand vertellen of dit nodig is of niet?
Edit: Laptop is besteld en met een beetje geluk zit ik vanavond te spelen op mijn nieuwe 5930
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 11:58 ]
Ok relaxed... wat ik me dan alleen afvraag, moet je dan bij elke schone install MS gaan bellen? Of kan je gewoon diezelfde activeringscode blijven gebruiken??taz3d_nl schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:58:
[...]
Klopt het kan inderdaad, je moet je vista wel per telefoon registreren.
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
Ik heb deze laptop inmiddels een aantal weken en ben er best tevreden mee. Ik had van de week echter wel een vaag probleem. Ik sloot een beamer aan via de 15 pins stekker en kreeg het vervolgens voor geen meter aan de praat. Alle mogelijke combinaties (FN-F5) en resoluties (via het NVidia scherm) geprobeerd maar het probleem bleef. De laptop/beamer verspringen elke keer van resolutie en springt aan en af. Ook hoor je elke keer het windows geluid van nieuwe hardware klinken.
Op 2 andere laptops met XP deed de beamer het prima.
Moet ik het nou zoeken in de laptop of in vista? Op google/got kan ik niet zo veel er over vinden.
Moet ik het nou zoeken in de laptop of in vista? Op google/got kan ik niet zo veel er over vinden.
Heb je er de Acer empowering software op staan?alclemenso schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:06:
Ik heb deze laptop inmiddels een aantal weken en ben er best tevreden mee. Ik had van de week echter wel een vaag probleem. Ik sloot een beamer aan via de 15 pins stekker en kreeg het vervolgens voor geen meter aan de praat. Alle mogelijke combinaties (FN-F5) en resoluties (via het NVidia scherm) geprobeerd maar het probleem bleef. De laptop/beamer verspringen elke keer van resolutie en springt aan en af. Ook hoor je elke keer het windows geluid van nieuwe hardware klinken.
Verwijderd
Gisteren heb ook ik de laptop bij de computerpiraten besteld. Vandaag binnengekregen en meteen al die uren besteed aan het eraf gooien van al die Acerrotzooi. Ze maken het echt wel HEEL erg bont! Per ongeluk die applicatie van de sneltoetsen op het toetsenbord er ook afgegooid. Weet iemand waar die te vinden is? Op de site van Acer kan ik hem niet vinden.
Als een fresh install gewoon werkt spreekt zoiets mij beter aan.
Verder heb ik wat problemen met m'n draadloze netwerk. Eerst was m'n snelheid maximaal 15 kb/s. Met een kabel erin is het gewoon zoals het hoort 1 mb/s. Zodra ik deze er weer uit haal kakt deze weer in naar 200 kb/s! Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Verder heb ik wat problemen met m'n draadloze netwerk. Eerst was m'n snelheid maximaal 15 kb/s. Met een kabel erin is het gewoon zoals het hoort 1 mb/s. Zodra ik deze er weer uit haal kakt deze weer in naar 200 kb/s! Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Verwijderd
Ik was vandaag in de middag niet meer thuis en ik verwachte ook geen post meer na 1300u.
Helaas is er een vracht gekomen en waarschijnlijk zat daar de laptop in.
Dus helaas maandag kan ik er misschien meer over vertellen!
Helaas is er een vracht gekomen en waarschijnlijk zat daar de laptop in.
Dus helaas maandag kan ik er misschien meer over vertellen!
Ja die staat aan, maar ik heb daar geen opties voor het beeld in kunnen vinden.Flipside schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:24:
[...]
Heb je er de Acer empowering software op staan?
Zou die zich er ook mee bemoeien?
Die software voor de sneltoetsen heet "Quick Launch Manager", en is gewoon op de acer download pagina te vinden. Het beste is gewoon de drivers daar downloaden (inc nieuw bios) en dan een format. Dan ben je van al die buggy acer troep af, en kan je vanaf het begin opbouwen door te installeren wat je wél nodig hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 21:42:
Gisteren heb ook ik de laptop bij de computerpiraten besteld. Vandaag binnengekregen en meteen al die uren besteed aan het eraf gooien van al die Acerrotzooi. Ze maken het echt wel HEEL erg bont! Per ongeluk die applicatie van de sneltoetsen op het toetsenbord er ook afgegooid. Weet iemand waar die te vinden is? Op de site van Acer kan ik hem niet vinden.Als een fresh install gewoon werkt spreekt zoiets mij beter aan.
Life is what you others make it.
Je vind alle acer software ook in het windows mobiliteitscentrum.falling_down schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 11:22:
[...]
Die software voor de sneltoetsen heet "Quick Launch Manager", en is gewoon op de acer download pagina te vinden. Het beste is gewoon de drivers daar downloaden (inc nieuw bios) en dan een format. Dan ben je van al die buggy acer troep af, en kan je vanaf het begin opbouwen door te installeren wat je wél nodig hebt.
Volgens mij bemoeit die Acer software zich te veel met dat soort dingen. Beter is het om dat er allemaal af te halen en het aan Windows over te laten.alclemenso schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 11:17:
[...]
Ja die staat aan, maar ik heb daar geen opties voor het beeld in kunnen vinden.
Zou die zich er ook mee bemoeien?
Het hele audio gebeuren zit me nog steeds niet lekker. Jammer genoeg van jullie nog geen reactie mogen ontvangen op mijn vragen.
Ik heb de nieuwste drivers van Realtek geinstalleerd en het "lijkt" iets beter... maar goed nog steeds vervormd het heel erg... ik zit eraan te denken om terug te gaan naar de winkel met de laptop onder mijn arm, in de veronderstelling dat hoe dit geluid klinkt, nooit de bedoeling geweest kan zijn.
Even de realtek driver geupload voor jullie, daar de snelheid van de realtek server te wensen overlaat.
Realtek drivers
Ik heb de nieuwste drivers van Realtek geinstalleerd en het "lijkt" iets beter... maar goed nog steeds vervormd het heel erg... ik zit eraan te denken om terug te gaan naar de winkel met de laptop onder mijn arm, in de veronderstelling dat hoe dit geluid klinkt, nooit de bedoeling geweest kan zijn.
Even de realtek driver geupload voor jullie, daar de snelheid van de realtek server te wensen overlaat.
Realtek drivers
Dankjewel voor de upload.MadRettoR schreef op zondag 21 september 2008 @ 08:38:
Het hele audio gebeuren zit me nog steeds niet lekker. Jammer genoeg van jullie nog geen reactie mogen ontvangen op mijn vragen.
Realtek drivers
Realtek is inderdaad brol. Maar om te kunnen zeggen dat het vervormd klinkt moet je het al vergelijken met een andere laptop, anders merk ik het nauwlijks. Hun hardware is matig, hun servers tergend traag en de drivers een ramp. Er zit niet eens een behoorlijke equalizer in. Alleen door de equalizer in VLC media player te gebruiken krijg je er een beetje behoorlijk geluid uit. Met de SRS Audio Sandbox gaat het ook wel.
Ik koop nooit meer een laptop met een Realtek geluidskaart. Nu denk ik erover om een Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Audio Notebook of Creative SoundBlaster X-Fi Notebook Wireless te kopen.
Elke keer als je een schone install doet moet je bellen inderdaad, erg irritant maar het is niet anders.KabalA! schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:06:
[...]
Ok relaxed... wat ik me dan alleen afvraag, moet je dan bij elke schone install MS gaan bellen? Of kan je gewoon diezelfde activeringscode blijven gebruiken??
Ik ben vrijdagmiddag bij de Dynabyte in Heerlen gaan vragen wanneer ze de 5930g binnen kregen maar deze verkoper vertelde mij dat ze hem niet meer kregen.
Hij zei dat het een verouderd model is wat ze niet meer geleverd werd.
Ik heb vervolgens doorgevraagd of het niet de 5920G was maar hij had het echt over de 5930G.
Wat denken jullie hiervan? Gaat het model echt weg of heeft de dynabyte een flinke fout gemaakt?
Hij zei dat het een verouderd model is wat ze niet meer geleverd werd.
Ik heb vervolgens doorgevraagd of het niet de 5920G was maar hij had het echt over de 5930G.
Wat denken jullie hiervan? Gaat het model echt weg of heeft de dynabyte een flinke fout gemaakt?
Goede tip!! Heb even een de trial van SRS audio Sandbox geprobeerd.. en klinkt inderdaad een stuk(je) beter.. Ik moet de speakersize op 60hz zetten, waardoor er bijna geen lage tonen meer zijn. Heb het idee dat het aansturen van de speakers niet goed gaat. Volgens mij zou het geluid softwarematig gefilterd moeten worden, dus bijvoorbeeld midden en hoge tonen naar de front speakers en lage tonen (bass) naar de subwoofer.Flipside schreef op zondag 21 september 2008 @ 10:03:
[...]
Dankjewel voor de upload.
Realtek is inderdaad brol. Maar om te kunnen zeggen dat het vervormd klinkt moet je het al vergelijken met een andere laptop, anders merk ik het nauwlijks. Hun hardware is matig, hun servers tergend traag en de drivers een ramp. Er zit niet eens een behoorlijke equalizer in. Alleen door de equalizer in VLC media player te gebruiken krijg je er een beetje behoorlijk geluid uit. Met de SRS Audio Sandbox gaat het ook wel.
Ik koop nooit meer een laptop met een Realtek geluidskaart. Nu denk ik erover om een Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Audio Notebook of Creative SoundBlaster X-Fi Notebook Wireless te kopen.
Ben erg benieuwd, als je voor zo'n soundblaster oplossing kiest, wat je ervaringen zijn. Let us know!!
En over het bericht hierboven... Dat lijkt me wel erg sterk hoor. Nee dat geloof ik niet.
[ Voor 3% gewijzigd door MadRettoR op 21-09-2008 16:18 ]
Verwijderd
@Slitch
Ik was vorige week ook naar dynabyte geweest. Volgens mij was ie daar € 8(95),-
De nieuwe laptops die ze hebben eindigen op 99 euro. Dus als er 95 staat dan is het voor Dynabyte al verouderd. De introductie van deze laptop is al langer op de markt en de vernieuwing van laptops is ongeveer 1,5 maand. Zover ik weet zijn er maar weinig van deze serie gemaakt.
Ze zijn maar schaars te krijgen via de webshops maar ook in winkel zijn ze vaak niet te krijgen. Ik zou zeggen koop hem online bij computerpirates daar hebben ze hem tenminste op voorraad. Bij mij werd ie geleverd binnen 24 uur na betaling. Het is dat ik niet thuis was de 1e keer dat ze langskwamen.
Verder duurt het wel erg lang met het installeren van E mpowering technology en ik heb 3 DVD's nodig om en backup te maken van de fabrieksinstellingen. Echt veels te veel.
Ik snap het probleem niet met het geluid misschien ben ik wel niets gewend. Dit is mijn eerste laptop!
Ik ben wel enorm blij met de laptop!
Ik was vorige week ook naar dynabyte geweest. Volgens mij was ie daar € 8(95),-
De nieuwe laptops die ze hebben eindigen op 99 euro. Dus als er 95 staat dan is het voor Dynabyte al verouderd. De introductie van deze laptop is al langer op de markt en de vernieuwing van laptops is ongeveer 1,5 maand. Zover ik weet zijn er maar weinig van deze serie gemaakt.
Ze zijn maar schaars te krijgen via de webshops maar ook in winkel zijn ze vaak niet te krijgen. Ik zou zeggen koop hem online bij computerpirates daar hebben ze hem tenminste op voorraad. Bij mij werd ie geleverd binnen 24 uur na betaling. Het is dat ik niet thuis was de 1e keer dat ze langskwamen.
Verder duurt het wel erg lang met het installeren van E mpowering technology en ik heb 3 DVD's nodig om en backup te maken van de fabrieksinstellingen. Echt veels te veel.
Ik snap het probleem niet met het geluid misschien ben ik wel niets gewend. Dit is mijn eerste laptop!
Ik ben wel enorm blij met de laptop!