Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275132

Ik ben ook al poosje aan het kijken voor deze laptop en kan hem nu krijgen voor € 794,97 bij EMPC in dronten.

Mijn vraag is aan jullie, of je er bijvoorbeeld later ook nog een andere processor in kan zetten of videokaart, zoals bijvoorbeeld de T9400 2.53GHz van de 5930G-944G32BN

Ik hoor graag van jullie
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273958

Anoniem: 275132 schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:10:
Ik ben ook al poosje aan het kijken voor deze laptop en kan hem nu krijgen voor € 794,97 bij EMPC in dronten.

Mijn vraag is aan jullie, of je er bijvoorbeeld later ook nog een andere processor in kan zetten of videokaart, zoals bijvoorbeeld de T9400 2.53GHz van de 5930G-944G32BN

Ik hoor graag van jullie
Bedankt
@Ronald1988: zie [Ervaringen] Acer Aspire 5930G - Deel 1 , hier heb ik eenzelfde soort vraag gesteld en daar ook antwoord op gekregen. Het antwoord is voor mij een bevestiging wat ik zelf al had gevonden.

@ Allemaal: Afgelopen vrijdag de laptop opgehaald bij computerpirates. Enige nadeel van deze laptop is de "gratis" software van Acer. Dit ga ik komend weekend er allemaal afhalen als ik een nieuwe versie heb van Norton Ghost om een goede back up te maken.

@ Allemaal: Gisteren een demo gedownload van COD4. Dit ziet er heel mooi uit op de 5930 en loopt lekker soepel. Als iemand een ander spel of programma weet die ook hoge systeemeisen nodig heeft hoor ik dit graag. Toch even uitproberen hoe soepel zware programma's draaien op deze laptop.

Ik heb nu de standaard garantie, is het verstandig om deze uit te breiden to bijvoorbeeld 3 jaar?
Verder een prima laptop! :*)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 273958 op 23-09-2008 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273421

Hey, ik vind het nog steeds een prima laptop alleen die subwoofer (zoals hierboven beschreven is kut) Ik zit nu achter mijn laptop zonder subwoofer. (op 0 gezet:) Is echt zo slecht!
Maar binnenkort koop ik toch externe boxen en hoop dat hij het dan wel mooi geluid maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275244

Anoniem: 273958 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:54:
[...]

@Ronald1988: zie [Ervaringen] Acer Aspire 5930G - Deel 1 , hier heb ik eenzelfde soort vraag gesteld en daar ook antwoord op gekregen. Het antwoord is voor mij een bevestiging wat ik zelf al had gevonden.
hmm ik wil ook graag een 5930 kopen, maar ik vind de processor van het model in nederland zo langzaam. Nou weet ik wel dat je de processor kan vervangen, maar waar kan je ze kopen? ik heb nog nergens andere laptop processors kunnen vinden, laat staan de nieuwe penryn processor. Iemand een locatie gevonden waar deze te koop zijn?

of iemand een idee wanneer er andere modellen van de 5930 komen? op computer pirates stond de 5930G-844G32BN erop maar deze was toen ik hem wou bestellen niet meer leverbaar :(

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:31

KabalA!

[ No-Life ]

Anoniem: 273421 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:17:
Hey, ik vind het nog steeds een prima laptop alleen die subwoofer (zoals hierboven beschreven is kut) Ik zit nu achter mijn laptop zonder subwoofer. (op 0 gezet:) Is echt zo slecht!
Maar binnenkort koop ik toch externe boxen en hoop dat hij het dan wel mooi geluid maakt
Ik heb hem aan mn stereo hangen en dan komt er prima geluid uit :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Anoniem: 184109

Ik aan mijn logitech Z5500, ultiem geluidje :) zeer gaaf bij spellen.

Heeft iemand dit probleem ook: Als ik op het draadloos internet ga, dan kapt de verbinding er na tien minuten - een kwartiertje mee. Als de pc opnieuw opstart dan doet hij het meestal weer even. Ik heb alleen een draadloze internetverbinding bij Fontys. Daar heb ik met de studentenhelpdesk meer dan een uur gebelt maar nog steeds geen resultaat. Als ik op de draadloze internet knop druk komt er "geen draadloos apparaat"te staan, wel vreemd, hij ontvangt wel gewoon verbindingen. Ik kan het draadloos internet niet uit of aanzetten, het staat volgens mij dus altijd aan. Met acer heb ik ook gebeld, of ze misschien een driver konden sturen. Dat hadden ze gedaan. Ik had een heel driverpakket van intel geinstalleerd, maar nog steeds is het probleem nog niet opgelost...

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-07 11:52

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Anoniem: 184109 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:56:
Heeft iemand dit probleem ook: Als ik op het draadloos internet ga, dan kapt de verbinding er na tien minuten - een kwartiertje mee. Als de pc opnieuw opstart dan doet hij het meestal weer even. Ik heb alleen een draadloze internetverbinding bij Fontys. Daar heb ik met de studentenhelpdesk meer dan een uur gebelt maar nog steeds geen resultaat. Als ik op de draadloze internet knop druk komt er "geen draadloos apparaat"te staan, wel vreemd, hij ontvangt wel gewoon verbindingen. Ik kan het draadloos internet niet uit of aanzetten, het staat volgens mij dus altijd aan. Met acer heb ik ook gebeld, of ze misschien een driver konden sturen. Dat hadden ze gedaan. Ik had een heel driverpakket van intel geinstalleerd, maar nog steeds is het probleem nog niet opgelost...
Wanneer je op de 'Draadloos Internet' knop klikt verbreekt hij de draadloze verbinding. Dus je kunt hem wel aan/uit zetten. Maar het is vreemd dat hij in jou geval geen draadloze verbinding kan vinden. Het lijkt er op of de draadloze ontvanger na 10 minuten stopt.

Wanneer je er zeker van bent dat dit niet aan het draadloze netwerk bij Fontys ligt zou ik maar even terug gaan met je laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaguez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 23:34
MadRettoR schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 11:58:
Ik vind het geluid uit de speakers ook iets wat mij betreft (veel) beter had gekunt. Het kraakt aan alle kanten. Ik moet het volume erg laag zetten om het aanvaardbaar te houden. Het lijkt alsof de speakers het helemaal niet aankunnen ofzo.. ik twijfel zelfs of het niet een "foutje" is in mijn geval.
Ik heb het zelfde probleem met m'n geluid, bij hoge tonen gaat ie als een gek kraaken. Iemand anders hier ook problemen mee of zelfs opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152522

heeft er iemand een update over de beschikbaarheid van de Aspire 5930G-844G32Mn in de benelux want ik begin ongeduldig te worden :-) is ie nog wel te krijgen eigenlijk? gaat ie nog wel ooit terug binnen komen?

ik ben in ieder geval serieus aan het overwegen om een tripje naar de Franse grens te maken - niet al te ver, ik woon in België - en die Franse vista neem ik er dan wel bij, n'est-ce pas:

http://micro-informatique...3&Ra=-5000&To=0&Nu=1&Fr=0

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

Het is inderdaad opvallend dat alle voorraden zo leeg zijn..
De laptop is nu toch al een aardig tijdje uit dus dan zouden ze dit toch wel onder controle hebben :S

Wel heeft http://www.4allclients.nl/?action=4&id=1647597 nog laptops beschikbaar.
Echter staat deze shop niet echt super aangeschreven in de pricewatch.

Naar Frankrijk rijden lijkt me ook niet echt een goede optie, maar je moet het natuurlijk zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275944

ik heb zelf ook deze laptop, en ik heb windows vista x64 home premium geinstaleerd (met acer 32 bit oem key), mijn vraag is of iemand de volledige 4 gb ram al werkend heeft? mijn system menu in vista geeft wel 4 gb aan (bios ook) maar dxdiag en task manager niet! of ligt dit gewoon aan het feit dat de rest van het ram al ingebruik is door het moeder bord en dat er maar 3066mb ram overblijft (task manager en dxdiag).??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
CrackBunny schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:25:
[...]

Ik heb het zelfde probleem met m'n geluid, bij hoge tonen gaat ie als een gek kraaken. Iemand anders hier ook problemen mee of zelfs opgelost?
Tja.. heb ook nog niets geweldigs gevonden, wat je kan proberen is de nieuweste realtek drivers installeren. En wat bij mij wel een klein beetje geholpen heeft is het programmatja SRS Audio Sandbox. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]dutch-mountains schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:07:
Heb net XP met AHCI draaiende op de 5930, ik heb eerst XP met bios op IDE erop gezet. vervolgens de laatste SATA/AHCI Intel driver opgehaald (IATA85ENU.exe) en die uitgepakt met "iata85enu.exe -a -p <path>". In devicemanager onder IDE ATA/ATAPI controllers stonden 2 ICH9 controllers en van beide de driver geupdate met "IHC9M-E/M SATA AHCI Controller" uit ..\intel\winall\driver. Dat laatste is de uitgepakte folder van IATA85ENU.exe. Na de gevraagde reboot met F2 de setup veranderen van IDE naar AHCI (BIOS v1.19) en XP booten. Nadat alle nieuwe hardware gevonden is opnieuw rebooten en klaar.

Perfekt !
Dit was dus de oplossing waarna ik zocht ( voor Acer 5930G-944G32Mn ).
Thx a lot

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:57
Gaat die nog leverbaar worden in de nabije toekomst, of zijn er ander merken/modellen als alternatief te vinden?

Ben nl. voor 2 exemplaren in de markt. Maar wacht nu al een paar weken.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276698

Ik ben momenteel nog op Curaçao, maar zodra ik in Januari terug ben wil ik ook de 5930G gaan aanschaffen ter vervanging van mijn Compaq V6066EA. Hopelijk is dan de versie met de T9400 processor beschikbaar in Nederland. Zijn er al enige prijsspecificaties voor deze versie bekend trouwens? En ik vroeg me af of de videokaart GDDR2 of GDDR3 gebruikt, hier vind ik namelijk wisselende specificaties voor als ik zoek met Google..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201960

Hoi,
Ik heb vandaag de 5930 gekocht en hij bevalt me prima, alleen kut dat je er geen windows bij krijgt die je zelf kan installeren want die extra proggy's vind ik maar rommel.
Nu ik zou er graag Xp opzetten, maar gaat die dan niet instabiel worden met het 4GB geheugen?
En hoe kan ik dan best te werk gaan? Als het niet lukt zou ik graag gewoon een cd erin rammen en dat alles gewoon terug installeerd zoals als je hem de eerste keer opstart. Kan iemand me dit misschien uitleggen?

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

Voor het installeren van XP moet je gewoon even dit topic door bladeren. Staat genoeg informatie over in. Als het dan nog niet lukt kunnen we je er vast wel bij helpen.

Doormiddel van het programma eRecovery manager (Blauwe e knop) kun je een back up maken. Uiteindelijk krijg je dan 3 DVD's waarmee je alles opnieuw kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201960

Richi E. schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:23:
Voor het installeren van XP moet je gewoon even dit topic door bladeren. Staat genoeg informatie over in. Als het dan nog niet lukt kunnen we je er vast wel bij helpen.

Doormiddel van het programma eRecovery manager (Blauwe e knop) kun je een back up maken. Uiteindelijk krijg je dan 3 DVD's waarmee je alles opnieuw kunt installeren.
Ik heb nu net zo een backup gemaakt, maar ik heb de tweede optie genomen dat maar 1 dvd inneemt. De back-up van het stuurprogramma en toepassing in plaats van de fabrieksinstellingen. Wat is het verschil?
Is die optie dat ik heb genomen niet gewoon vista met de basics in plaats van al die rommel?

En Xp gaat zo zonder problemen met die drivers die hier in het topic staan? Gaat perfect draaien met al dat geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ben al een maand op zoek naar deze laptop, maar nog steeds niet kunnen vinden :(

Bij een aantal shops is hij nu verdwenen, of staat er "nooit meer leverbaar". Toch maar eens op zoek naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De adviesprijs van de 844G32BN is in Duitsland trouwens 1499,-. Dat is dus echt een andere klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speelt er iemand van jullie ook wel eens een spel op deze laptop? Ik ben benieuwd hoe die draaien. Zelf speel ik af en toe een demo'tje, want ik heb het druk met school, een demo moet kunnen.
Spellen draaien over het algemeen prima, zoals Call of Duty 4, die met alle toeters en bellen aan, als een zonnetje draait. Hetzelfde geldt bij Company of Heroes. Spellen als Crysis en World of Conflict zien er wel mooi uit, maar hebben over het algemeen een behoorlijk lage framerate als alles op hoog staat (gemiddeld 10~15 FPS). Is dat bij jullie ook? Ik neem aan van wel, misschien ligt het eraan dat ik demo's speel in plaats van volledige games.
Maar goed, bij mij gaat het niet puur alleen om de graphics, maar het is natuurlijk wel extra gaaf als de gameplay al goed in elkaar steekt. Ik kocht deze laptop om oudere games te spelen zoals Bioshock omdat ik die niet kon spelen met mijn oude pc. Maar deze laptop kan nog wel even meedraaien als ik de specs van aankomende games als Fallout 3 en Far Cry 2 zo'n beetje bekijk.

Specs Far Cry 2: http://www.insidegamer.nl...euws/21838/?&p=3#reacties
Fallout 3:http://tweakers.net/nieuws/56111/bethesda-maakt-systeemeisen-pc-versie-fallout-3-bekend.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
Ik heb maar weer eens de nieuwste drivers van realtek gedownload en geupload voor jullie gemak! Het is de realtek HD audio 2.06 alweer.. wie zei dat realtek weinig updates heeft?? :-)
Hopelijk klinkt het geluid weer een (klein) beetje beter!

Realtek drivers 2.06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geachte heer van Vliet,

Dit model is inderdaad bij onze distributeurs niet meer op voorraad. Staat nog wel in de recente prijslijst, maar als "end of life": alles wat nog op voorraad is wordt uitgeleverd, maar er komen geen nieuwe modellen meer bij.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
Meilleures salutations,
With kind regards,

Benelux Info
Customer Care Presales

Acer Computer BV
Europalaan 89
NL-5232 BC 's-Hertogenbosch
The Netherlands

Hier baal ik pas van, snap er helemaal niks van!!
Hij is nog maar paar maanden op de markt, en is nu al niet meer leverbaar.

Ik heb hem al 3weken in bestelling staan bij empc, maar zal hem waarschijnlijk wel niet meer krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275132 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:27:
Geachte heer van Vliet,

Dit model is inderdaad bij onze distributeurs niet meer op voorraad. Staat nog wel in de recente prijslijst, maar als "end of life": alles wat nog op voorraad is wordt uitgeleverd, maar er komen geen nieuwe modellen meer bij.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
Meilleures salutations,
With kind regards,

Benelux Info
Customer Care Presales

Acer Computer BV
Europalaan 89
NL-5232 BC 's-Hertogenbosch
The Netherlands

Hier baal ik pas van, snap er helemaal niks van!!
Hij is nog maar paar maanden op de markt, en is nu al niet meer leverbaar.

Ik heb hem al 3weken in bestelling staan bij empc, maar zal hem waarschijnlijk wel niet meer krijgen
:o dat gaat helemaal nergens over! Waarom zouden ze zo'n scherp geprijsd en toch goed presterend model weer uit de markt halen?

.... Of is het misschien al tijd voor een opvolger? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:38

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik ga mijn desktop vervangen voor een laptop.
Budget is eigenlijk max 900 euro en heb wat zitten spitten door de best buy guides, maar nu kom ik deze laptop tegen en ik zie het addertje onder het gras niet zo.

Nu ben ik zelf helemaal niet meer thuis in laptops en ik lees de specs dan even door en denk : ziet er goed uit.
Volgens de pricewatch is die ook nog onder mijn budget...

iemand die nog wijze woorden heeft voor mij of is het inderdaad een correcte keuze?
Dat ik mijn gehele budget niet helemaal gebruik vind ik geheel niet erg :P

[ Voor 17% gewijzigd door Nomad op 14-10-2008 18:39 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Girrekes
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb hem nu 2 maanden in mijn bezit, en ik ben er nog altijd zeer tevreden over.
Alleen als je er veel mee moet reizen, zou ik me toch bedenken om een ander model/merk te pakken, want de behuizing van dit type mocht wat steviger in mijn ogen. Wat ik ook een nadeel aan de behuizing vind is dat er erg snel vlekken op de gladde bovenkant komen. Je hoeft er maar even met je handen aan te komen, en dan is hij weer vettig. :|
Op de werking heb ik echt helemaal niks aan te merken!
Het is inderdaad raar dat hij bijna nergens meer te krijgen is..? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273958

Nomad schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:21:
Ik ga mijn desktop vervangen voor een laptop.
Budget is eigenlijk max 900 euro en heb wat zitten spitten door de best buy guides, maar nu kom ik deze laptop tegen en ik zie het addertje onder het gras niet zo.
Ik heb voordat ik deze laptop gekocht heb eens goed uitgezocht wat het "addertje" is bij deze laptop. Waar naar mijn idee geld is op bespaard is door de hoeveelheid tijdelijk te gebruiken software die er op zit.
Qua hardware is naar mijn idee bespaard op de processor, maar daar heb ik zelf geen last van. Een spel als Crysis is wel een beetje het maximale, maar dit is dan ook een erg zwaar spel.

Voor een laptop in deze prijsklasse is deze erg goed!

Zelf ga ik nog wel XP installeren naast Vista om daarin de wat zwaardere programma's, zoals Crysis, te draaien, want Vista vergt aardig veel van je systeem.

Hopende je hier een beetje mee geholpen te hebben <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dave, thanks.

Krijg net een laptop aanbieding mailtje binnen van een lokale compu-winkel. Specs lijken heel erg gelijkwaardig, maar eigenlijk het grootste verschil de videokaart, een ATI Mobility Radeon HD 3650, ook 512mb....maar goed , dat zegt ook niets natuurlijk.
het gaat om deze aanbieding:
klik

verder ga ik dit topic niet spammen, want ik weet dat ik niet echt fijne vragen stel en ook niet echt horen in dit topic.

Als iemand mij op weg kan helpen met de vergelijking tussen de videokaart, dan ben ik ook al geholpen.
De prijs van de laptop die ik link is wel erg netjes voor zover ik dat kan inschatten (en lokale winkel is altijd een pre wanneer er iets is, maar geen voorwaarde).

Beetje zitten zoeken en dan komt er wel uit dat de videokaart van de acer van dit topic een stukje beter is.
klik vs klik

Die winkel is vlakbij, ik ga er nu even heen en overleggen wat de specs nou precies zijn.
Ik kom er nog even op terug.

[ Voor 56% gewijzigd door Nomad op 15-10-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

Ha Nomad,

Ik heb even zitten kijken naar de 6530G en deze ziet er inderdaad vrij identiek uit. Alleen dus de videokaart die wat mindere prestaties levert. Ik weet niet in hoeverre jij veel van je videokaart vraagt. Anders zou je eventueel naar andere modellen van Acer of HP kunnen kijken met een betere videokaart. Over het algemeen zal de prijs niet veel hoger uitkomen bij deze twee merken.

Verder ben ik bang dat de 5930G niet meer leverbaar is bij het overgrote deel van de (web)shops. De rede hiervan is volgens mij bij ons alle onbekend.

Hier misschien een alternatief van Acer: http://www.informatique.nl/664962
Of eventueel deze van HP: http://www.informatique.nl/661285

Overigens is er verder niets mis met de Acer die je zelf aandraagt!

Succes met je keuze verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Thanks voor de hulp Richi,

In overleg met Norrod en kijkende naar de benchmarks, lijkt de laptop van dit topic me toch de beste keuze.
Eveneens een adresje gevonden waar ik deze laptop kan krijgen.

De 5930 is gewoon echt nog steeds een hele fijne keuze, omdat de videokaart die erin zit echt een topper is ivm zijn prijs van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

Oké, goed om te horen. Ik heb de 5930 inmiddels een maand en ben er nog steeds zeer tevreden over. Alles werkt lekker soepel en ik vind hem vrij stevig aanvoelen.

Waar ga je hem kopen als ik vragen mag, en hoeveel moet je er voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justfuelmyfire
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 11:35
Ik heb de 5930 een maand geleden besteld, maar hij is nog niet geleverd. Dit kwam doordat Acer de leverdata bleef verschuiven. Na een paar mailtjes heen en weer met de webshop heb ik gehoord dat er inderdaad een nieuw vervangend model komt.

Wanneer die komt is nog niet duidelijk maar dat hoor ik zodra ze het weten, dan zal ik het hier ook nog melden

gr

e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:57
das mooi klote!
Zit al weken te wachten totdat er 2 beschikbaar zijn.

Slotje?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213326

Ook ik wilde de Acer kopen maar hij was nergens meer te krijgen. Heb nu een Asus x57vc gekocht en heb geen spijt. De Asus heeft bijna dezelfde specs en ziet er in mijn ogen stukken mooier en degelijker uit en heeft ook nog eens Express Gate erop en dat is super handig. Binnen 15 seconden kan ik al op internet en muziek en foto's beluisteren en bekijken als ik dat wil. Is maar een tip voor de mensen die nu wat anders zoeken nu de Acer niet meer verkijgbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213326 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:17:
Ook ik wilde de Acer kopen maar hij was nergens meer te krijgen. Heb nu een Asus x57vc gekocht en heb geen spijt. De Asus heeft bijna dezelfde specs en ziet er in mijn ogen stukken mooier en degelijker uit en heeft ook nog eens Express Gate erop en dat is super handig. Binnen 15 seconden kan ik al op internet en muziek en foto's beluisteren en bekijken als ik dat wil. Is maar een tip voor de mensen die nu wat anders zoeken nu de Acer niet meer verkijgbaar is
Er zit in plaats van de Geforce 9600GT een Geforce 9500M in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213326

@Bertos, klopt maar ik schreef ook dat de specs bijna dezelfde waren. Ik kon niet zo snel een laptop met dezelfde specs vinden als de Acer en liep de Asus tegen het lijf. Voor wat ik doe, zal het verschil niet zo heel groot zijn. Op notbookcheck worden beide grafische kaarten in klasse 2 geschaard. Kortom het verschil zal niet schokkend zijn. Mijn verhaal moet je als een tip zien want er zijn zoveel laptops op de markt en de keus is dan zo moeilijk te maken. De Acer en Asus hebben beide plus en minpunten. Zo heeft de Acer maar een 1.0 webcam tov. 1.3 bij de Asus. De Acer heeft dan weer een betere grafische kaart. Asus heeft een hele mooie touchpad met bedieningsmogelijkheden voor je mediaplayer die ik bij ander laptops nog niet heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Volgens Ency (www.encyshop.nl) komt de laptop op woensdag weer binnen :) Ook zijn grote broertje (met nieuwe pro en blu-ray) staat inmiddels op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PWM schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:40:
Volgens Ency (www.encyshop.nl) komt de laptop op woensdag weer binnen :) Ook zijn grote broertje (met nieuwe pro en blu-ray) staat inmiddels op de lijst.
Wauw dat valt me echt mee, 919 euro MET Blu-Ray speler en P8400 Processor! Dit lijkt me een goede keuze, dan kun je er weer een poosje tegenaan met je nieuwe laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Oke, mijn adresje was een lokale shop in groningen, maar die kan hem ook niet leveren. Heb hem nu bij norrod in bestelling staan en computerland kijkt nog even of hij er aan kan komen.
Vooralsnog zit ik in hetzelfde schuitje als de rest hier.
Normaal zou ik zeggen, wacht even de opvolger af, dat is altijd gunstiger/beter, maar dat betwijfel ik hier. Het is nog maar de vraag of zo'n pakket voor deze prijs opnieuw neer gezet wordt, deze laptop paste echt prima in mijn featurerequest :) (zoals bij de meesten van jullie/ons hier).

Zoals de meesten aageven zal ook ik aangeven als ik meer weet over levering etc.

Morgen, mits ik de tijd kan vinden, bel ik ook even naar acer om te kijken of ik wat meer informatie kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Gelukkig heb ik gisteren een 5930 gekocht bij de computerland den bosch. Prijs is 888 euro.

Voor de liefhebbers, ze hebben er nog 1tje ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MarkyB op 17-10-2008 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

wel een stevige prijs. Dat is 100 euro boven pw en 60 euro meer dan de prijs die mij beloofd is bij Norrod.

Vandaag eens kijken of ik acer te pakken kan krijgen. Als de "opvolger" ook een even zo mooie aanbieding is, dan is computerland niet zo interessant, maar anders misschien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147201

Heb deze laptop nu een maand.
Zeer tevreden, kan alle spellen met gemak spelen.
Echter...................
Vorige week hoorde ik opeens een "ratelend" geluid.
Kon de harddisk of een ventilator zijn volgens mij.
Terug naar de leverancier, bleek volgens hen de processorventilator.
Moet opgestuurd worden naar Acer, ben hem nu minumaal 3 weken kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147201 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:51:
Heb deze laptop nu een maand.
Zeer tevreden, kan alle spellen met gemak spelen.
Echter...................
Vorige week hoorde ik opeens een "ratelend" geluid.
Kon de harddisk of een ventilator zijn volgens mij.
Terug naar de leverancier, bleek volgens hen de processorventilator.
Moet opgestuurd worden naar Acer, ben hem nu minumaal 3 weken kwijt!
Tja het blijft natuurlijk wel Acer...
Ik werk bij een ICT bedrijf waar ik af en toe ook PC's en Laptops repareer en het blijft een feit dat er procentueel gezien heel veel Acer's binnenkomen waar dingen aan mankeren. Dat komt ongetwijfeld omdat Acer goedkopere onderdelen gebruikt om hun prijs zo laag mogelijk te houden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278060

People, ik een vraag aan jullie allemaal!

Ik ben van plan een nieuwe laptop aan te schaffen, maar ik zit hard te twijfelen tussen 2 verschillende... Ik heb al veel op internet gezocht naar verschillen, gebruikerservaringen en ik heb inmiddels ook al dit hele forum door gespit :P

Mijn twijfel gaat over de Acer 5930G en de Asus x57VC. Zoals eerder in dit forum al gezegd, de specs zijn bijna hetzelfde... Het grote verschil zit em in de videokaart (Asus GeForce 9300GS & Acer GeForce 9600GT) en verder zijn er nog wat kleine zaken; Asus heeft wel numeriek keypad, wel bluetooth, wel firewire, cam van 1,3 en ziet er bovenal gewoon steviger uit! De Acer daarin tegen presteert meer op het grafisch gebied..

Wat ik nou graag van jullie zou willen horen is het volgende: de prijs is bijna hetzelfde, maar is de Acer door zijn grafische vermogens een betere optie? Moet ik dan maar alle voorgeinstalleerde meuk en de vele problemen die Acer-eigenaars nog steeds ondervinden maar op de koop toe nemen?

Of is de Asus kwalitatief inderdaad beter en maakt dat verschil in videokaart eigenlijk helemaal niet zoveel uit?

Ik ga de laptop gebruiken voor school en vrije tijd. Ik speel af en toe een shooter als het uitkomt en ik wil dat graag over 1,5 jaar ook nog kunnen doen zonder dat mijn laptop het helemaal niet meer trekt! Ik heb het dan niet over een game als Crysis, maar meer iets als Call of Duty 4 of iets dergelijks...

Ben benieuwd naar de reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Voor geinstalleerde meuk, kan er ook af :+ Het kost helaas wel even wat tijd, maar schoon heb je hem wel in 2 uurtjes :)

Op grafisch gebied maakt de Acer gehakt van de Asus. Als gaming een belangrijk punt voor je is, is de keuze in ieder geval makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da's wel waar inderdaad :+

Het gaat me ook vooral om de duurzaamheid; ben benieuwd wat de inschattingen zijn hoe lang de acer nog mee kan met z'n 9600 kaart tegenover de Asus met die 9300!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-07 21:48
Denk dat Acer geen minder kwaliteit onderdelen gebruikt.
Kom bv bij een HP dezelfde onderdelen tegen als in de Acer.

[ Voor 11% gewijzigd door een moderator op 27-12-2008 13:22 . Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag een spannende dag, hoor vandaag van encyshop of ze de 5930g binnenkrijgen.
Dan vraag ik gelijk hoeveel ze er nog op voorraad hebben, voor degene die nog interesse hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 27-12-2008 13:22 . Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-07 21:48
Heb hem nu 3 weken in gebruik.
Was de laatste in de winkel.......
Bevalt uitstekend.

[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 27-12-2008 13:23 . Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278060 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:25:
People, ik een vraag aan jullie allemaal!

Ik ben van plan een nieuwe laptop aan te schaffen, maar ik zit hard te twijfelen tussen 2 verschillende... Ik heb al veel op internet gezocht naar verschillen, gebruikerservaringen en ik heb inmiddels ook al dit hele forum door gespit :P

Mijn twijfel gaat over de Acer 5930G en de Asus x57VC. Zoals eerder in dit forum al gezegd, de specs zijn bijna hetzelfde... Het grote verschil zit em in de videokaart (Asus GeForce 9300GS & Acer GeForce 9600GT) en verder zijn er nog wat kleine zaken; Asus heeft wel numeriek keypad, wel bluetooth, wel firewire, cam van 1,3 en ziet er bovenal gewoon steviger uit! De Acer daarin tegen presteert meer op het grafisch gebied..

Wat ik nou graag van jullie zou willen horen is het volgende: de prijs is bijna hetzelfde, maar is de Acer door zijn grafische vermogens een betere optie? Moet ik dan maar alle voorgeinstalleerde meuk en de vele problemen die Acer-eigenaars nog steeds ondervinden maar op de koop toe nemen?

Of is de Asus kwalitatief inderdaad beter en maakt dat verschil in videokaart eigenlijk helemaal niet zoveel uit?

Ik ga de laptop gebruiken voor school en vrije tijd. Ik speel af en toe een shooter als het uitkomt en ik wil dat graag over 1,5 jaar ook nog kunnen doen zonder dat mijn laptop het helemaal niet meer trekt! Ik heb het dan niet over een game als Crysis, maar meer iets als Call of Duty 4 of iets dergelijks...

Ben benieuwd naar de reacties!!
De Call of Duty 4 demo draaide bij mij als een zonnetje met alles op z'n max. Bij Crysis haalt ie een lage fps op hoge instellingen. Bij World in Conflict haalt ie met high settings ook niet veel fps. Ik ben momenteel bezig met Bioshock. Werkt perfect als alles op zijn hoogst staat. Erg mooi spel overigens.
De behuizing vind ik niet alles, dan heb ik het vooral over het beeldscherm. Dat kun je namelijk aan de achterkant (waar het acer-logo staat) indrukken. Ben ik niet zo kapot van. De rest is best degelijk vind ik.
Over anderhalf jaar kun je hier nog wel op gamen, maar met de 2 ghz dual core processor zul je wel veel moeten inleveren op grafisch gebied. Maar in dit forum is vermeld dat je de processor bijvoorbeeld vrij makkelijk kan vervangen door een betere...Lijkt me ideaal, ik dacht dat dat niet echt kon bij laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Top, thnx voor de reacties! Heb m'n keuze wel gemaakt denk ik :) Ik ga de Acer as vrijdag "ophalen" bij de Paradigit! Heb er zin in; dit ouwe bakbeest wat ik nu mijn computer noem is inmiddels wel toe aan een verdiend pensioen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278060 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:11:
Top, thnx voor de reacties! Heb m'n keuze wel gemaakt denk ik :) Ik ga de Acer as vrijdag "ophalen" bij de Paradigit! Heb er zin in; dit ouwe bakbeest wat ik nu mijn computer noem is inmiddels wel toe aan een verdiend pensioen :P
Is die daar dan op voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor zover ik weet in Amsterdam op de Ceintuurbaan wel en bij de Paradigit in Zoetermeer ook! Nu ga ik trouwens toch twijfelen, ik bel ze zo wel even op!

Ik hoorde trouwens net van de klantenservice van Acer de reden dat ze bijna nergens meer op voorraad zijn. Acer gaat namelijk de komende tijd stoppen met de productie van 15inch notebooks. Ze gaan nu standaard over naar 16inch! Daarom is de 5930 lijn eigenlijk ook weer afgeschreven. Dit is ook de reden dat de Aspire 5930G-844G32BN bijna nergens verkrijgbaar is geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278060 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:24:
[...]

Voor zover ik weet in Amsterdam op de Ceintuurbaan wel en bij de Paradigit in Zoetermeer ook! Nu ga ik trouwens toch twijfelen, ik bel ze zo wel even op!

Ik hoorde trouwens net van de klantenservice van Acer de reden dat ze bijna nergens meer op voorraad zijn. Acer gaat namelijk de komende tijd stoppen met de productie van 15inch notebooks. Ze gaan nu standaard over naar 16inch! Daarom is de 5930 lijn eigenlijk ook weer afgeschreven. Dit is ook de reden dat de Aspire 5930G-844G32BN bijna nergens verkrijgbaar is geweest...
Bel dan gelijk even naar encyshop, want van mij worden ze waarschijnlijk gek, want ze horen vandaag of ze hem binnenkrijgen, en 100euro goedkoper dan in amsterdam

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 27-12-2008 13:23 . Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275132 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:29:
[...]

Bel dan gelijk even naar encyshop, want van mij worden ze waarschijnlijk gek, want ze horen vandaag of ze hem binnenkrijgen, en 100euro goedkoper dan in amsterdam

Groetjes
Net bij Paradigit Zoetermeer er telefonisch één gereserveerd! Er waren er gister aan het einde van de dag nog 5! Vrijdag ga ik hem ophalen :D encyshop zei net dat ze nog niks wisten... Ik ga hem toch wel halen bij Paradigit aangezien ik ook ook nog wat andere dingen kopen, en er mij is verteld dat er een leuke dealtje gesloten kan worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278060 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:37:
[...]

Net bij Paradigit Zoetermeer er telefonisch één gereserveerd! Er waren er gister aan het einde van de dag nog 5! Vrijdag ga ik hem ophalen :D encyshop zei net dat ze nog niks wisten... Ik ga hem toch wel halen bij Paradigit aangezien ik ook ook nog wat andere dingen kopen, en er mij is verteld dat er een leuke dealtje gesloten kan worden :P
Weet nog iemand anders waar ze op voorraad zijn....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ency heeft ze nu op voorraad :) 27 stuks - 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PWM schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:55:
Ency heeft ze nu op voorraad :) 27 stuks - 1 ;)
welke hebben ze nou op voorraad? de 734G32MN of de 832G32MN?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 278060 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:24:
[...]

welke hebben ze nou op voorraad? de 734G32MN of de 832G32MN?!?
De 734G32MN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee is onzin, ik had ze gebeld omdat ze op voorraad waren!
Maar klopt dus niet, want hun hadden ze nog niet vertelde hij mij.

En hij zou contact met me op nemen als hun de levering hadden ontvangen, en zal ik het ook doorgeven aan jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Geachte heer/mevrouw,

Door een misverstand tussen Acer en onze leverancier zijn de 5930 laptops gisteren niet binnengekomen.

Na diverse gesprekken over en weer is gebleken dat de 5930 waarschijnlijk niet meer gaat komen.

Half november verwacht Acer met de Aspire 6930G-594G64MN te komen:

LX.AVB0X.169
Aspire 6930G-594G64MN
Intel® Core™2 Duo processor T5900 (2.2GHz/FSB: 800MHz/2MB L2 cache), Microsoft® Windows® Vista™ Home Premium (Service Pack 1), Works™ 8.5 + Office™ Home & Student 2007 Trial (60 days), 16TFT WXGA+ High Definition CineCrystal 16:9 aspect ratio, 4GB DDR II RAM (2x2GB), 640GB HDD (2x320GB) (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer, 6-cell Li-ion, 56K modem, Gigabit & Wireless LAN 802.11a/b/g/n, HDMI, NVIDIA® GeForce® 9600M-GS 512MB/1280MB TC, FingerPrint, 0.3MP CrystalEye, 5-in-1 card reader, Numeric Keypad, Tuba CineBass Booster, Gemstone Blue Mainstream

Deze laptop gaat ongeveer € 850,- incl. BTW kosten. Wij zijn in onderhandeling met onze leverancier om daar extra korting op te kunnen geven voor de klanten die de 5930 besteld hebben.

Zodra wij daar meer over weten krijgt u bericht.

Onze verontschuldiging voor deze situatie.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

Oké, dat geeft in ieder geval wat meer duidelijkheid.

Dus ze komen met een model van de 6930 die eigenlijk dezelfde specificaties heeft als de 5930 (Alleen meer opslag). Verder is de processor iets minder dan het model wat reeds te koop is http://www.laptopshop.nl/...4g32bn.html#specificaties. Dat is wel een groot nadeel vind ik zelf, maar de prijs is wel lager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Richi E. schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:47:

Dus ze komen met een model van de 6930 die eigenlijk dezelfde specificaties heeft als de 5930 (Alleen meer opslag). Verder is de processor iets minder dan het model wat reeds te koop is http://www.laptopshop.nl/...4g32bn.html#specificaties. Dat is wel een groot nadeel vind ik zelf, maar de prijs is wel lager...
Ja en het is een 16inch beeldscherm,
Maar waaarom is de proccessor iets minder goed dan die andere, en waarvoor heeft dat nadelen?
Betrekking tot games ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

En dat was dus nooit meer een Acer voor mij. Jammer, maar helaas. 16 inch komt er echt niet in bij mij. 15 is echt al groot zat. Lekkere reso ook: 1366 x 768 pixels

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 23-10-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de paradigit in zoetermeer hebben ze er nog 4 en eentje daarvan is voor mij :D 3 dus nog voor jullie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

wat is de prijs daarzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

te duur 899

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik vraag me af welk onderzoeksbureau Acer in de hand heeft genomen om te beslissen dat laptops in de maten 16 inch en 18.4 inch de toekomst zouden zijn 8)7

Voor mij was 15.4 al enorm, en als je het echt als desktop vervanger wilde, dan waren de 17 inch laptops gigantisch. Acer gaat nu dus alles nog een maatje omhoog gooien. Ik bestelde niet veel laptops, stuk of 10 per jaar, bij Acer voor vrienden, familie, etc. Nu maar op zoek naar een ander merk, met normale afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beetje heel jammer van Acer..
Nou dan maar een HP'tje.. Wel iets duurder, maar dan heb je ook wat :Y)

http://dixons.nl/De_onlin...book.7109889/default.aspx

Trouwens ook uitverkocht die HP :/ ... wat is dat toch met die 9600GT, everyone wants it :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniema
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09-2021
Ik heb m besteld bij 4launch.
Betaald en al. Maar waarschijnlijk bestellen ze bij dezelfde leverancier en krijgen ze m niet meer binnen.

[edit]
Gelukkig konden ze mijn bestelling annuleren en heb ik m n bij computerland gekocht!

[ Voor 25% gewijzigd door Vinniema op 24-10-2008 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vinniema schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:48:
Ik heb m besteld bij 4launch.
Betaald en al. Maar waarschijnlijk bestellen ze bij dezelfde leverancier en krijgen ze m niet meer binnen.

Dus staat mn geld nu bij hun zonder dat ik een laptop kan verwachten!
Weten nog meer mensen een laptop waar die verrekte 9600m gt inzit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:24
Richi E. schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:47:

Nou.. zoals ik het zie zit er in het nieuwe model een NVIDIA® GeForce® 9600M-GS ipv GT... dat is dus alweer wat slechter 8)7

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoshiBignose schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:07:
[...]
Nou.. zoals ik het zie zit er in het nieuwe model een NVIDIA® GeForce® 9600M-GS ipv GT... dat is dus alweer wat slechter 8)7
Hmm idd, maar niet zo heel veel minder.. En je kan deze altijd weer overclocken :) omdat het een lager geclockte 9600M GT is..

En die 16" schermen.. achja... het verschil met een 15,4" scherm is exact 1.524 centimeters.. Dat maakt me dan echt weer geen ruk uit...

Niet dat ik alsnog een Acer ga kopen hoor, ik vind het een beetje nichterig dat ze nu opeens deze lijn stopzetten... Er is enorm veel vraag naar de 5930, om vervolgens met een opvolger te komen waarvan de specs minder zijn, wat is da tnou voor marketingstrategie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

Ja, ik vraag me ook af waarom ze eerst een nieuwe lijn bedenken die toch wel een opvolger van de 5920 kon worden en deze vervolgens helemaal stilleggen terwijl er meer dan genoeg vraag naar is.

Natuurlijk is de 5930 in Duitsland al langer uit, maar als er toch vraag naar is dan kunnen ze er toch nog voorlopig genoeg winst mee maken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Richi E. schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:38:
Ja, ik vraag me ook af waarom ze eerst een nieuwe lijn bedenken die toch wel een opvolger van de 5920 kon worden en deze vervolgens helemaal stilleggen terwijl er meer dan genoeg vraag naar is.

Natuurlijk is de 5930 in Duitsland al langer uit, maar als er toch vraag naar is dan kunnen ze er toch nog voorlopig genoeg winst mee maken. 8)7
Nou ik baal dr goed van, want die andere is waardeloos, videokaart gaat erop achteruit, processor gaat erop achter uit, en dan is die nog duurder ook dan de 5930G

Nu moet ik alweer opzoek naar ee andere :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Met een beetje rond zoeken is de laptop dus nog wel te krijgen he?
Tuurlijk is het jammer dat hij niet meer leverbaar wordt vanuit acer, maar genoeg winkels/magazijnen waar er nog wel 1 of 2 liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nomad schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:49:
Met een beetje rond zoeken is de laptop dus nog wel te krijgen he?
Tuurlijk is het jammer dat hij niet meer leverbaar wordt vanuit acer, maar genoeg winkels/magazijnen waar er nog wel 1 of 2 liggen :)
Nou als jij er 1 voor mij kan vinden hoor ik dat van je, ben al een week aan het zoeken, en ga geen 900euro voordat ding neerleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239988

Ik ben ook op zoek naar een laptop. En had ook m'n oog op de 5930G serie laten vallen. Laatst verkocht Dixons de laatste 5 die ze over hadden voor €750,-, een koopje dus. Maar het mocht niet baten. Er stonden 20 mensen voor de ingang om 9 uur 's Ochtends en er werd serieus gevochten en gerend. Misschien een nieuw topicje over de 6xxx series?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 275132 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:55:
[...]

Nou als jij er 1 voor mij kan vinden hoor ik dat van je, ben al een week aan het zoeken, en ga geen 900euro voordat ding neerleggen
ja ok, als je er geen 900 voor wilt neertellen, dan houd het wel een beetje op. Voor 900 euro vind ik ook geen betere, dus dan heb je alsnog een goede prijs vind ik (beter kan je voor het geld niet krijgen, dus ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Ik heb het probleem met mijn 5930 dat ie mijn N router niet kan connecten. hij ziet de router wel maar met een G snelgeid. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Als iemand er nog 1 weet te vinden, voor 900,- of minder, hou ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gister bij de paradigit in zoetermeer de 5930 opgehaald! 'Savonds alles geinstalleerd en de acer troep eraf geflikkerd! Niet normaal hoeveel shit je erbij krijgt!!

De laptop bevalt tot nu toe super! Heb er nog een logitech lx710 laser muis en toetsenbord bijgekocht (normaal bij mediamarkt €70,-, bij paradigit €50,-!! Al met al tot nu toe ontzettend tevreden en heb geen spijt van die 900 euro.

Je zal em bij een normale winkel ook nergens goedkoper vinden denk ik hoor. Behalve bij de e-shops waar die dus uitverkocht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeFFeR1208
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:06
Ik heb mn 5930G al een tijdje en in het begin ging alles goed. Na een paar dagen begon de koeling fan ook herrie te maken en ben ik ermee terug geweest naar de mediamarkt. Maarja dan zal je net zien wacht je daar een half uur voordat je aan de beurt ben, en dan doet ie het in 1 keer als een zonnetje |:( . Dus weer mee naar huis genomen.

Nu maakt ie alweer een tijdje herrie maar ik kan hem nu niet kwijt want ik heb hem nodig voor school.
Weet iemand toevallig waar je de koeling fans los kan bestellen en welk type het is?

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien handig om te weten. De garantieperiode van een jaar op Acer laptops kun je tot een jaar na aankoop van de laptop nog verlengen. Tot drie maanden na aankoop kun je ook garantie kopen voor als je laptop valt of als er bijvoorbeeld een glas cola overheen gaat.

Ik wist niet precies hoe het zat, ik vroeg het daarom aan een Acer medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-07 14:48
Anoniem: 184109 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:22:
Misschien handig om te weten. De garantieperiode van een jaar op Acer laptops kun je tot een jaar na aankoop van de laptop nog verlengen. Tot drie maanden na aankoop kun je ook garantie kopen voor als je laptop valt of als er bijvoorbeeld een glas cola overheen gaat.

Ik wist niet precies hoe het zat, ik vroeg het daarom aan een Acer medewerker.
Klopt, het zijn zogenaamde garantie pakketten welke je kan kopen voor 100 euro, dacht ik. Op zich niet verkeerd, op deze manier kan je ondertussen rustig door sparen voor een aanvullende garantie.

Jammer dat Asus dergelijke pakketten niet aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap helemaal niks van de videokaart driver update! Heb dit forum al doorgespit, geprobeerd via de acer site, via de nvidia site, laptop2go etc! Ik starte gister Farcry2 en ook al loopt ie eigenlijk perfect, aan het begin van de game kreeg ik de melding dat mijn videocard drivers te oud waren.. :S

Van het updaten nu snap ik dus helemaal niks? iemand die mij daarin kan helpen?

Thnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doet Far Cry 2 het goed op 'onze'laptop ja? Mooi, dan ga ik die game maar eens halen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Weet iemand waar deze laptop misschien nog op voorraad zou kunnen zijn? Regio Amsterdam :9

[ Voor 200% gewijzigd door YoshiBignose op 29-10-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Ik wilde ook heel graag deze Acer Aspire 5930G. Ben vandaag in de Saturn in Tilburg geweest en daar hadden ze er dus nog twee (nu dus nog één :9). Prijs: 819 euro! (op het kaartje in de winkel staat 899 euro, maar je krijgt 80 euro korting).

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik heb hem ook sinds vandaag binnen, heeft even geduurd.
Vanmiddag beetje meuk zitten deinstalleren, want daar hebben ze echt een mooi bergje van op gezet.

3dmark2006: 5538 score, dus redelijk ok.

Laptop bevalt prima so far. Loopt mooi vlotjes, en het scherm valt me heel erg mee.
Ben zelf veel bezig met fotografie en het dynamisch bereik van het scherm valt me niet tegen, hoewel uiteraard mijn externe scherm dit beter doet.
Vooralsnog een hele fijne laptop. Wel stom dat er een 32bit OS op gezet wordt die niet al het geheugen kan gebruiken.
En je kan ook nog eens niet upgraden geloof ik? (surfspot upgrade vista kopen is dus geen optie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wou T schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:02:
Ik wilde ook heel graag deze Acer Aspire 5930G. Ben vandaag in de Saturn in Tilburg geweest en daar hadden ze er dus nog twee (nu dus nog één :9). Prijs: 819 euro! (op het kaartje in de winkel staat 899 euro, maar je krijgt 80 euro korting).
ARGH had er voor mij eentje gekocht dan betaal ik je 850... :9
Nomad schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:36:
Ik heb hem ook sinds vandaag binnen, heeft even geduurd.
Vanmiddag beetje meuk zitten deinstalleren, want daar hebben ze echt een mooi bergje van op gezet.

3dmark2006: 5538 score, dus redelijk ok.

Laptop bevalt prima so far. Loopt mooi vlotjes, en het scherm valt me heel erg mee.
Ben zelf veel bezig met fotografie en het dynamisch bereik van het scherm valt me niet tegen, hoewel uiteraard mijn externe scherm dit beter doet.
Vooralsnog een hele fijne laptop. Wel stom dat er een 32bit OS op gezet wordt die niet al het geheugen kan gebruiken.
En je kan ook nog eens niet upgraden geloof ik? (surfspot upgrade vista kopen is dus geen optie?)
Waar gekocht?

[ Voor 48% gewijzigd door YoshiBignose op 01-11-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

gekocht bij Computerland, laatste exemplaar van ze, van alle winkels, dus daar kom je niet verder mee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wou T schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:02:
Heej bedankt man, ik heb hem gister ook opgehaald ben helemaal happy :p
Nog een vraagje aan de rest, waar zit die s/pdif uitgang??

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Anoniem: 275132 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 12:32:
[...]

Heej bedankt man, ik heb hem gister ook opgehaald ben helemaal happy :p
Nog een vraagje aan de rest, waar zit die s/pdif uitgang??

Bedankt
Is ie daar nog op voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry heb de laatste meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

spdif uitgang zit gewoon rechts, is ook je "gewone " geluidsuitgang. Is een 2 in 1 uitgang.
Hij checkt bij het inpluggen of het een optisch of analoog stekkertje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nomad schreef op zondag 02 november 2008 @ 01:31:
spdif uitgang zit gewoon rechts, is ook je "gewone " geluidsuitgang. Is een 2 in 1 uitgang.
Hij checkt bij het inpluggen of het een optisch of analoog stekkertje is.
Zou je mij misschien een voorbeeld kunnen sturen welke ik kan bestellen, want ik heb namelijk deze een keer gekocht, maaar die was toen voor de playstation, maar die gaat hier niet in passen denk ik :p

http://www.mycom.nl/Produ...&utm_campaign=kelkooclick

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 27-12-2008 13:24 . Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste