Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.laptopshop.nl/images/product/image.php?id=65234&dimensionid=17&shopid=305
Afbeeldingslocatie: http://www.laptopshop.nl/images/product/image.php?id=65241&dimensionid=17&shopid=305

Acer Aspire 5930G-734G32MN: Multimediamonster

Met de Aspire 5930G-734G32MN zet Acer een waar multimediamonster neer. Bekijk uw favoriete films of speel games op uw HDTV door de laptop aan te sluiten via de HDMI-poort. Geniet van high-definition audio over het Dolby certified surround sound system en ingebouwde subwoofer. Chatten wordt nu nog persoonlijker met de geïntegreerde webcam en foto's zet u eenvoudig op uw laptop door de geheugenkaart uit uw camera in de 5-in-1 cardreader te steken.

Gemstone design van BMW Design Works

De Acer Aspire 5930G-734G32MN heeft niet alleen een krachtig binnenwerk. Het Gemstone M Black design, afkomstig van de tekentafels van BMW Design Works, zorgt voor een zeer geraffineerde look.

Nieuwste mobiele technologie

Deze 5390G garandeert topprestaties met een 2 GHz Intel Core 2 Duo-processor P7350 en een krachtige GeForce 9600M-GT videokaart, die u maarliefst van 1792MB shared memory kunt voorzien. De 320GB harde schijf biedt ruimte voor al uw documenten, foto's, muziek en video. Uiteraard beschikt deze Aspire ook over een draadloze netwerkkaart zodat u zonder onhandige kabels het internet op kunt. Met de Acer Aspire 5930G-734G32MN heeft u de nieuwste mobiele technologie op schoot.

Chipset Mobile Intel® PM45 Express-chipset
Processor P7350 (2.0Ghz), ondersteunt Enhanced Intel SpeedStep®-technologie
Geheugen 4096MB DDR2-800 RAM dual channel
Grafische kaart NVIDIA GeForce 9600M-GT 512mb DDR3 dedicated (tot 1.8GB shared)
Wireless 802.11a/b/g/draft-n
Beeldscherm 15.4" WXGA 1280x800
Opslag 320GB 5400RPM SATA HDD
Optische drive DVD+/-RW/RAM
Batterij 6/9 cell Lithium-ion
Gewicht en afmetingen 3.00 kg met de afmetingen 36,3 cm × 27,4 cm × 4,3 cm
Aansluitingen 4x USB 2.0, HDMI (full hd, 1080p playback), VGA, e-sata, RJ45 (lan), RJ11 (modem), 5-in-1 cardreader

Voor actuele prijzen: http://tweakers.net/price...aspire-5930-734g32mn.html
Officiele site: http://global.acer.com/products/notebook/as5930.htm

[ Voor 243% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

En je wil zoiets bereiken:
[Ervaringen] Acer Aspire 5920G - Deel 3
?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een nieuwe serie verdient een nieuw topic, toch? De 5920G serie is al weer een jaartje oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 03:05
Ja maar dan wel een uitgebreide startpost. Ik denk dat je heel veel over kan nemen uit de TS van de 5920-serie. Wat mij betreft mag je je startpost aanpassen zodat er wat info staat, of ik gooi hem op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:12:
Ja maar dan wel een uitgebreide startpost. Ik denk dat je heel veel over kan nemen uit de TS van de 5920-serie. Wat mij betreft mag je je startpost aanpassen zodat er wat info staat, of ik gooi hem op slot.
Wordt geregeld. Ik heb hem zelf gister besteld, en zal binnekort mijn bevindingen publiceren.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Oké. Pricewatch links, links naar Acer en eventueel marketing spul van Acer zouden het compleet maken ;)

Mijn tip is wel om niet de system specs te posten, maar alleen de basics, de componenten zie gelijk zijn. Acer gaat namelijk wel met andere modellen komen. Maar je CPU zal altijd een Montevina zijn, je chipset altijd "chipset x" en je videokaart altijd de GF 9600M, dat scheelt je heel wat werk in bijhouden.

*Titelfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag besteld, morgen afhalen.

Meer info volgt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag binnengekregen. Zal snel review posten auch :)

edit: Bij deze vast wat picca's

Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/5142/dsc00837xs5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/3900/dsc00840yr8.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03-2024

PredNL

Help!

Hmzz dacht dat er een fingerprint reader op zat? ook geen firewire? Verder wel een top laptop voor de prijs :9 .

[ Voor 25% gewijzigd door PredNL op 07-08-2008 21:32 ]

Asus N551JK-CN157H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fingerprint reader = onzin naar mijn mening. Wel e-sata poortje (6 x sneller dan firewire) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:40
Ik zit ernstig te overwegen om deze laptop te kopen als vervanger voor mijn desktop. Ik wil ermee gaan photoshoppen ed, spellen spelen etc.
Nu zit ik alleen nog te twijfelen of ik een extra 24" LCD scherm (+dock) erbij zou plaatsen of een laptop te nemen met een groter scherm. Een losse muis en evt toetsenbord zet ik er toch wel bij op de werkkamer.
Een laptop met een groter scherm is relatief misschien goedkoper maar heeft uiteraard een kleiner scherm. (17" vs 22-24") Ik heb nu een 19" CRT.
Wat is wijsheid?

ps ik ga er vanuit dat het Acer GridVista™ er ook voor zorgt dat het beeld goed wordt weergegeven op een 24"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou sowieso voor deze gaan. Een groot los scherm is altijd kwalitatief beter. De prestaties van deze acer liegen er niet om. met 3dmarks06 haal je makkelijk 5000 punten. Crysis draait zelfs nog lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:40
ik denk dat ik het er maar gewoon op ga wagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alclemenso schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:09:
ik denk dat ik het er maar gewoon op ga wagen ;)
Zeker een goeie keuze, k heb hem hier liggen dus weet er alles van :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat deze laptop op een aantal sites voor +-800 wordt aangeboden en bij een aantal andere sites voor +-900. Verschillen deze dan van accu? (6 of 9 cells) En hoelang kan ik met een 6 cells werken bij deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgensmij is hij overal gelijk. Gewoon kwestie van de goedkoopste winkel. De accu gaat ongeveer 2.5 uur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:19:
Volgensmij is hij overal gelijk. Gewoon kwestie van de goedkoopste winkel. De accu gaat ongeveer 2.5 uur mee.
Oke, is dat ongeveer gemiddeld voor een notebook of is dit weinig? Kom net trouwens terug van de Mediamarkt Zwolle, hij was daar 899 euro :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_mkl
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 09:33
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:48:
[...]

Oke, is dat ongeveer gemiddeld voor een notebook of is dit weinig? Kom net trouwens terug van de Mediamarkt Zwolle, hij was daar 899 euro :/
Net ook gezien bij de MM Enschede, daar was hij net binnen gekomen. Mooi model trouwens, denk er serieus over na. De prijs was natuurlijk hetzelfde, beetje aan de dure kant. Dat scheelt zo al 110 euro vergeleken met de goedkopere webshops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is maar een versie van de 5930g, en dat is de Acer Aspire 5930G-734G32MN. Op internet is hij voor minder dan 800 euro te krijgen, zie bijvoorbeeld www.computerpirates.nl (heb ik mijne besteld). Echt in topding, in de windows prestatie index krijgt hij bij mij een 5.0! COD4 draait trouwens op full settings vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien wijsmaken wat de bouwkwaliteit is van deze acer.
De specs zijn super, maar is die al stuk na 2 weken vervoer naar mijn studie?
Acers zijn altijd relatief gezien van mindere bouwkwaliteit vergeleken met een Asus.

Wie heeft hem al in zijn bezit en kan mij hier enig sinds wat over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:18:
Acers zijn altijd relatief gezien van mindere bouwkwaliteit vergeleken met een Asus.

Dat is zeer relatief. De een kan hem stevig vinden terwijl de ander het gewoon simpelweg prut vindt. Mijn advies is om ze gewoon te voelen.

Voordeel van een Asus is bijvoorbeeld 2 jaar garantie wat geen overbodige luxe is. Daarnaast is de service van Asus één van de besten.

Maar het beste is om het voor jezelf te checken. Neem wel in achterhoofd mee dat de meeste klasgenoten van me nooit weer een Acer zullen overwegen bij aanschaf van een nieuwe notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:18:

Hij is heel stevig. Solide klep en een robuuste bouw. Ga eens langs bij dynabyte zou ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even afgezien van de stevigheid van de laptop, is de kwaliteit van de hardware van (deze) Acer wel goed? Kan ik (deze) Acer dus zeker 4 jaar lang gebruiken (net als mijn desktop) met een kleine kans dat er wat kapot gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moeder heeft zelf een acer laptop, en na 5 jaar dienst doet hij het nog perfect. Je kunt ervanuit gaan dat hij blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:12:
Even afgezien van de stevigheid van de laptop, is de kwaliteit van de hardware van (deze) Acer wel goed? Kan ik (deze) Acer dus zeker 4 jaar lang gebruiken (net als mijn desktop) met een kleine kans dat er wat kapot gaat?
Laat ik het zo stellen, die hangt samen. In principe kan je laptop gewoon mee tot het eind der tijd. Echter zou een "slappe" laptop ervoor kunnen zorgen dat de hardware kapot gaat, of zou een slechte case voor te weinig koeling kunnen zorgen.

Mja, wat moet ik zeggen. De ene Acer houdt het jaren uit, de andere heeft in 1 jaar 3 maal een RMA te pakken :'( . Ik hou het het liefst bij het helpdesk antwoord van Acer:

"De Aspire serie is er niet voor gemaakt om mee te nemen, daarvoor hebben we de Travelmate serie"

Vraag me niet om de bron, ik hem het ergens op GoT gelezen ooit, maar het dekt wel de lading

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 12-08-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een laptop blijft wel een laptop lijkt me :) Ik denk dat ze meer op het feit doelen dat de Travelmate serie wat makkelijk is om mee nemen, niet dat de Aspire serie sneller kapot gaat of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
Ik heb 'm ook gekocht! echt geweldig .. ik zal snel mijn eerste indruk posten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:41
Het ligt min of meer aan hoe jij met je spullen omgaat. Bij de één gaat het sneller dan bij de ander. Ik zal persoonlijk niet druk maken om de kwaliteit. In de voorgaande series, dus voor de Gemstone design waren inderdaad notebooks die last hadden van gescheurde scharnieren etc. Ik heb nu zelf een Acer Aspire 5920G en een Asus F3jP thuis staan. Beide zeer goede notebooks met een groot prijs verschil. Ook liggen deze twee notebooks in verschillende klasses.

De Acer is meer bedoeld voor mensen die het optimale prestatie versus prijs willen hebben. De Asus was meer bedoeld voor de boven gemiddelde klasse. (Onder de zakelijke V1 serie). Echter heb ik blijkbaar gewoon de pech dat de duurdere notebook (Asus) al meedere is weg gestuurd voor RMA in tegenstelling tot de Acer notebook.

Moraal van mijn verhaal, kijk gewoon wat binnen je budget valt en of het aan je wensen voldoet. Een duurdere merk geeft niet automatisch de garantie dat iets niet of minder snel defect raakt. Het zijn allemaal kleine factoren zoals, temperatuur, stof, vochtigheidsgraad, bescherming tijdens een reis etc. Waar je helaas weinig aan kunt doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_mkl
Voor wie liever met Xp aan de gang gaat zijn hier de drivers te vinden:
http://www.laptops-driver...0-windows-xp-drivers.html
Zelf heb ik ze nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties op mijn vraag,, _/-\o_ ik denk dat ik nu wel een keuze kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ik met deze laptop zeker 4 jaar voort kan met mijn studie ict.
Ik ga nog is wat reviews opzoeken voordat ik de knoop doorhak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:05

eviltweaker

DDPEEKIW

Heeft iemand al benchmarks gedraaid op deze laptop en zou men deze willen delen?

DDPEEKIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
Heb net even een 3dmark06 gedraaid. Moet zeggen, ben niet zo heel erg bekend hiermee. Heb 'm geinstalleerd en gedraaid. Verder niets.
uitslag was:
5531 3DMARKS

Weet ook niet of dit goed of slecht is. Daar ben ik wel benieuwd naar..

Iets anders wat mij opviel; Na het draaien van de benchmark staat erbij system. MEM: 3056 MB.
??? Moet dit niet +/- 4000 zijn?

edit:
Bij de systeem details in Vista staat wel gewoon 4gb.

[ Voor 8% gewijzigd door MadRettoR op 13-08-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
Misschien zijn deze 3dmark06 scores ook interessant:
3dMark score:
5516
SM2.0 score:
2374
HDR/SM3.0 score:
2210
CPU score:
1821

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 5930G gister gekocht en hij werkt verder prima. Ben tot nu toe één eigenaardigheid tegenkomen en dat is dat de ingebouwde camera het niet doet:

"C:\Windows\Acer Crystal Eye Webcam.exe
De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is.
Raadpleeg het gebeurtenislogboek Toepassing voor meer informatie."

Wie mij hiermee kan helpen, is een held :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
I am your hero 8)

Ik had hetzelfde probleem. Er zit volgens mij zit er een fout in de standaard installatie. Heb je al de recovery cd's gemaakt? (moet je zoiezo doen kan ik je aanraden). Er is ook een optie om een backup disc met stuurprogramma's en toepassingen te maken (in het menu van empowering technology), op deze cd staat het juiste programma voor Acer Crystal Eye Webcam. Er staan er twee op, voor de 0,3 en de 1,0 megapxl.
Installeer de 1,0 megapxl versie.... en laat je vriendin in australie je *** zien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-07 17:08
Wordt eens tijd dat de GeForce 9600M-GT los te koop is, dan is het wel heel makkelijk om met je Aspire 5920 de zelfde benchmark resultaten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mklaassen schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:44:
Voor wie liever met Xp aan de gang gaat zijn hier de drivers te vinden:
http://www.laptops-driver...0-windows-xp-drivers.html
Zelf heb ik ze nog niet geprobeerd.
Hmmz, misschien toch interessant. Voorlopig nog even vista. Schitterend ding, ben er helemaal tevreden mee! 8)

edit: 3dmarkt06 score: 5783 (ben vista nog een het fine-tunen)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 23:08 ]

• neo_mkl
MadRettoR schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:02:
Heb net even een 3dmark06 gedraaid. Moet zeggen, ben niet zo heel erg bekend hiermee. Heb 'm geinstalleerd en gedraaid. Verder niets.
uitslag was:
5531 3DMARKS

Weet ook niet of dit goed of slecht is. Daar ben ik wel benieuwd naar..

Iets anders wat mij opviel; Na het draaien van de benchmark staat erbij system. MEM: 3056 MB.
??? Moet dit niet +/- 4000 zijn?

edit:
Bij de systeem details in Vista staat wel gewoon 4gb.
Er zit wel 4gb aan geheugen in maar jou versie van Vista, 32 bit, kan niet meer dan +-3.1gb gebruiken. Dat Vista 4gb aangeeft is een truuk. Wil je echt gebruik maken van al je geheugen dan moet je naar een 64 bit os.

• neo_mkl
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:03:
[...]

Hmmz, misschien toch interessant. Voorlopig nog even vista. Schitterend ding, ben er helemaal tevreden mee! 8)

edit: 3dmarkt06 score: 5783 (ben vista nog een het fine-tunen)
Hoe zit het eigenlijk met de warmteontwikkeling na een uurtje gamen of 3DMark meerdere malen draaien?

Verwijderd

Topicstarter
mklaassen schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:07:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met de warmteontwikkeling na een uurtje gamen of 3DMark meerdere malen draaien?
De warmte ontwikkeling is gemiddeld. Het blijft natuurlijk een laptop, en gamen/3Dmarks vergt best wat kracht. Desalniettemin is deze laptop zeker a big bang for your buck. Sowieso zou ik er een los toetsenbord/muis aan hangen wil je gaan gamen, dit is een stuk ergonomischer en daarbij voel je de geringe warmte die je laptop afstoot niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 12:37 ]

• neo_mkl
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:35:
[...]

De warmte ontwikkeling is gemiddeld. Het blijft natuurlijk een laptop, en gamen/3Dmarks vergt best wat kracht. Desalniettemin is deze laptop zeker a big bang for your buck. Sowieso zou ik er een los toetsenbord/muis aan hangen wil je gaan gamen, dit is een stuk ergonomischer en daarbij voel je de geringe warmte die je laptop afstoot niet.
Ik vroeg het me namelijk af vanwege de geruchten dat de G92/94 cores ook last hebben (te) hoge temperaturen. Er wordt veel over gediscussieerd maar met weinig harde feiten. Het kan natuurlijk zijn dat NV-bashers dit een beetje op lopen te stoken.
Zou je eens willen onderzoeken hoe jou temps schommelen na verloop van tijd?

Verwijderd

Is deze acer vergeleken met de Zepto nox/mythos een betere prijs/kwaliteit verhouding en meer bang for the buxs?

Verwijderd

Net een mailtje gekregen, mijn 5930G komt morgen binnen. Zal eens kijken wat er allemaal mee mogelijk is.

• PredNL

PredNL

Help!

Ik heb em ook besteld en gister binnen gekregen 8) , maar als ik een spel start zonder netsnoer dan begint het enorm te haperen. Ik heb de laptop op hoge prestaties gezet en de cpu-snelheid op maximaal + gpu voor als accu gebruik, maar dat veranderde niets (of hoor je zonder netsnoer niet te gamen?).

Iemand een idee waar het aan kan liggen? :?

[ Voor 5% gewijzigd door PredNL op 14-08-2008 20:53 ]

Asus N551JK-CN157H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-07 14:00
Ik heb er nu al een paar geleverd en wat me wel opviel was dat tov mijn 5920 er geen Firewire en Bluetooth op zit.

Wat ik ook gezien heb is dat er maar 1 antenne inzit en dus kan je maar een max snelheid halen van 65mb/s tov van 130mb/s van de 5920.

In deze prijsklasse vind ik dit toch wel grote tekortkomingen om hem een opvolger te noemen van de 5920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:19:
Is deze acer vergeleken met de Zepto nox/mythos een betere prijs/kwaliteit verhouding en meer bang for the buxs?
Lastige vraag. Persoonlijk vindt ik de Zepto Nox meer passen bij mensen die al weten wat ze willen. Vandaar ook de custom build van Zepto Nox notebooks. Wil je de optimale prestatie voor een lage prijs/kwaliteitverhouding. Dan denk ik persoonlijk dat je moeilijk om de Acer Aspire series heen kunt gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artikel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05-2023
Ik heb hem nu ook een weekje binnen, bevalt me goed maar ik heb toch wat vraagjes:
Als ik 3DMark06 run krijg ik een uitslag van slechts ~3500, vooral de CPU presteert slecht t.o.v. de uitslag van anderen met ~700 points. En als ik op http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest games als UT3 of Assasins Creed test, krijg ik telkens te zien dat ik ruim 'pass' voor recommended op alle onderdelen behalve de CPU, die failt telkens. Assasins Creed loopt echter wel aardig lekker op medium/full settings, maar UT3 krijg ik op één of andere manier niet op 1280x800 en de laadtijden lopen op tot 3 minuten!
En heeft iemand al geprobeerd NFS ProStreet te draaien? Die loopt bij mij namelijk op ~15 fps met alle settings op low :( Terwijl ik volgens systemrequirementslab toch echt ongeveer maximaal scoor!

Weet iemand misschien de oorzaak hiervan? Vraag gerust als ik meer informatie moet leveren over de laptop!

Acer Aspire 5930G-734G32MN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mn 5930G vanmiddag binnen gekregen. Heb hem helemaal laten installeren, maar na het opstarten van Vista staat er onderin een CMD schermpje "c:\windows\system32>c:\windows\PatchFul.exe". Iemand een idee wat dit is? En er staat ook de hele tijd "Process: 3/31 InstantOn Arcade" en het lijkt niet erg op te schieten want het staat er al een tijdje. Iemand die me hiermee kan helpen? Of is het mogelijk om een kale versie van Vista te installeren, over die gare software van Acer en alles heen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artikel
Ja dat duurt eeuwen, iedereen heeft het als het goed is maar later gaat het wel wat sneller. 't Is irritant maar ik heb het maar gewoon tot 31 door laten gaan, dan kan je achteraf wel alles wat je wil deinstalleren en krijg je er geen troep van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artikel schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:42:
Ja dat duurt eeuwen, iedereen heeft het als het goed is maar later gaat het wel wat sneller. 't Is irritant maar ik heb het maar gewoon tot 31 door laten gaan, dan kan je achteraf wel alles wat je wil deinstalleren en krijg je er geen troep van :)
En kan je zonder al te veel problemen gewoon een nieuwe Vista over de C schijf installeren? Heb niet een DVD met wat dingen erbij gekregen of iets dergelijks en dit is mn eerste Acer, dus moet even uitvinden hoe of wat.

Of, nog beter, is het mogelijk om XP over de Vista partitie heen te zetten? Maar dan wel de recovery partitie intact houden. Of mag dit weer niet van Acer?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artikel
'k Heb geen idee, kheb het niet geprobeerd, ik weet wel dat je geen CD bijgeleverd krijgt, het is de bedoeling dat je zelf een CD maakt...dat soort dingen zijn het nadeel van veel laptop voor weinig geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:27

Maximus

There is no substitute

Weet iemand ook een snelle mirror voor Windows XP drivers voor deze laptop? De url die boven genoemd wordt is nogal traag (1.2KB/sec) en heeft veelal timeouts. Ik krijg wel de vista drivers te pakken maar ik weet niet of deze zullen werken onder Windows XP.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maximus schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:30:
Weet iemand ook een snelle mirror voor Windows XP drivers voor deze laptop? De url die boven genoemd wordt is nogal traag (1.2KB/sec) en heeft veelal timeouts. Ik krijg wel de vista drivers te pakken maar ik weet niet of deze zullen werken onder Windows XP.
Zal ze eventueel binnenkort proberen te uploaden. Weet jij misschien wel welke SATA drivers je moet slipstreamen? Of is dat niet nodig?

Edit: in bios sata dus even op IDE zetten en gaan.
Heb alles nu werkend onder XP op de 5930G. Heb eerst nog wel in Vista die backup disks gemaakt van 3 DVD's. Hiermee kan ik toch altijd weer booten en restoren naar de oorspronkelijke staat? En dat kan ook van de recovery partition dus?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_mkl
Maximus schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:30:
ze zijn hier te vinden, je hebt wel alle zes bestanden nodig voordat je ze kan uitpakken met 7zip. Totaal 544mb.

http://rapidshare.com/fil...30_Drivers_Xp.7z.001.html
http://rapidshare.com/fil...30_Drivers_Xp.7z.002.html
http://rapidshare.com/fil...30_Drivers_Xp.7z.003.html
http://rapidshare.com/fil...30_Drivers_Xp.7z.004.html
http://rapidshare.com/fil...30_Drivers_Xp.7z.005.html
http://rapidshare.com/fil...30_Drivers_Xp.7z.006.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand AHCI al werkend onder XP? Heb nu in BIOS de SATA MODE nog steeds op IDE staan. Maakt dit wat uit of kan het geen kwaad om alleen IDE te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:34:
Er is maar een versie van de 5930g, en dat is de Acer Aspire 5930G-734G32MN. Op internet is hij voor minder dan 800 euro te krijgen, zie bijvoorbeeld www.computerpirates.nl (heb ik mijne besteld). Echt in topding, in de windows prestatie index krijgt hij bij mij een 5.0! COD4 draait trouwens op full settings vloeiend.
Er is zeker niet maar 1 versie van deze laptop. Dat is ook de reden waarom ik nog even wacht totdat de andere modellen in Nederland beschikbaar zijn.
Zie bijvoorbeeld: http://www.quelle.de/is-b...acer&tr_from=&Linktype=IT

Dat is type Acer Aspire 5930G-864G32MN
Hier zit een andere processor in de P8600 op 2.4GHz.

Dan heb je ook nog de Acer Aspire 5930G-944G32BN waar onder andere ook weer een andere processor in zit nl de T9400 op 2.53 GHz.

Deze hebben trouwens wel vingerafdruk beveiliging (voor diegene die dat zou willen hebben)

Er zijn dus wel meer opties, maar onderling verschillen ze niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over deze laptop: Geven de touchpad knoppen nog steeds zo'n harde klik geluid ?

Een paar dagen geleden heb ik bij de Media Markt de voorganger 5920 die knoppen geprobeert. Die klikten veel te hard.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:36:
Ik heb een vraagje over deze laptop: Geven de touchpad knoppen nog steeds zo'n harde klik geluid ?

Een paar dagen geleden heb ik bij de Media Markt de voorganger 5920 die knoppen geprobeert. Die klikten veel te hard.

Alvast bedankt.
Ze zijn zeker niet stil. Ik heb er geen last van, maar er is zeker een "klikgeluid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor jouw snelle reactie. Ik ga de laptop morgen bij de Dynabite bekijken. Oh ja ik had nog een vraag over de processor: is het een P7350 of een T7350 ? Op de ene website staat dat er een Penryn inzit en de andere zecht dat het een gewone t7350 is. De "P" processors zijn wat beter voor de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:43:
Dank je voor jouw snelle reactie. Ik ga de laptop morgen bij de Dynabite bekijken. Oh ja ik had nog een vraag over de processor: is het een P7350 of een T7350 ? Op de ene website staat dat er een Penryn inzit en de andere zecht dat het een gewone t7350 is. De "P" processors zijn wat beter voor de batterijduur.
Er zit inderdaad een P7350 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Ben benieuwd naar de accutijdsduur van de 5930G. Kan iemand die deze laptop bezit mijn vraag beantwoorden, hoelang de accu meegaat onder welke omstandigheden? :)

Verwijderd

Binnenkort wil ik een laptop kopen en de 5930G lijkt me een goede keuze. Ik wil er ook graag World of Warcraft op spelen. Lukt dit makkelijk op de hoogste settings, of niet? Ben benieuwd.

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 12:08
Als ik lees dat men COD4 op de hoogste settings kan spelen zal WoW ook geen probleem geven ;)

• MadRettoR
mklaassen schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:17:
[...]

Er zit wel 4gb aan geheugen in maar jou versie van Vista, 32 bit, kan niet meer dan +-3.1gb gebruiken. Dat Vista 4gb aangeeft is een truuk. Wil je echt gebruik maken van al je geheugen dan moet je naar een 64 bit os.
Naa.. :? Dat snap ik niet helemaal... dus eigenlijk levert Acer een OS erbij die niet helemaal strookt met de hardware? Beetje raar toch...
Kan ik upgraden naar 64 bit?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:35:
Binnenkort wil ik een laptop kopen en de 5930G lijkt me een goede keuze. Ik wil er ook graag World of Warcraft op spelen. Lukt dit makkelijk op de hoogste settings, of niet? Ben benieuwd.
Ja, ik speel zelf ook wow. Kan op de allerhoogste settings vloeiend. Ook niet schokkerig in bijvoorbeeld grote steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:33:
[...]

Ja, ik speel zelf ook wow. Kan op de allerhoogste settings vloeiend. Ook niet schokkerig in bijvoorbeeld grote steden.
Mooi om te horen. Hopelijk kan ik 'm morgen al ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen de Acer Aspire 5930-734G32MN en de Acer Aspire 5920G-604G32Mi. Als ik de specs naast elkaar zet dan lijkt het aardig overeen te komen en de 5920 kost zo'n 40 euro minder en de 5920 heeft bijvoorbeeld wel bluetooth en firewire. Is de 5930 het extra geld waard?

Ik wil de laptop voornamelijk voor internet/office gebruiken, maar ik zou het ook leuk vinden als ik bijvoorbeeld crysis er op zou kunnen spelen (dat het niet met de hoogste settings zal kunnen snap ik).

specs 5920 (pricewatch):
CPU Type Intel Core 2 Duo T7500
Moederbord Chipset Intel 965PM
Geheugen Grootte 4GB
Geheugen Type DDR2 (SODIMM)
Video Chip GeForce 9500M GS
Verbinding (Video Uit) D-Sub (VGA), DVI-I, HDMI, S-Video
Hardeschijf Grootte 320GB
Hardeschijf type 5400rpm
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Verbinding (USB/FW) Firewire 400, 4x USB 2.0
Verbinding (WLAN) 802.11a, 802.11b, 802.11g
Verbinding (LAN) LAN 1Gbps
Verbinding (Bluetooth) Bluetooth 2.0
Card Interface (laptop) Expresscard 54
Verbinding (overige) 3x Audio, Modem
Laptop extra's 4-in-1 Cardreader, Webcam
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium

specs 5930:
CPU Type Intel Celeron 2.0GHz
Geheugen Grootte 4GB
Geheugen Type DDR2 (SODIMM)
Video Chip GeForce 9600M
Verbinding (Video Uit) D-Sub (VGA), DVI-I, HDMI
Hardeschijf Grootte 320GB
Hardeschijf type 5400rpm
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Verbinding (USB/FW) 4x USB 2.0
Verbinding (WLAN) 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (LAN) LAN 1Gbps
Card Interface (laptop) Expresscard 34
Verbinding (overige) Modem, Parallel, SmartSlot
Laptop extra's Webcam
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga voor de 5930G. Nieuwere chipset, beter processor, betere GPU....bluetooth kun je oplossen door een los sticky en op de 5930g zit e-sata!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-07 14:00
De 5930 heeft ook een betere videokaart en een een n-wifi kaart.
Maar volgens je gegevens heeft de 5930 een Celeron processor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn gegevens van pricewatch en daar staat inderdaad Celeron...
Bleutooth is inderdaad anders op te lossen. Is er ook zoiets voor firewire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
In de pricewatch staan wel meer dingen gigantisch verkeerd. Daar ben ik wel achter gekomen met het bouwen van de notebook BBG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 00:16

fulgore

goud

Heb hem vanmiddag opgehaald bij Computerpirates, had ooit gezegd na het Travelmate 803 debacle nooit meer een Acer te nemen maar deze voelt nu toch al een stuk beter aan. Deze doet het tenminste meteen out of the doos :D
Leuk ding !

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm nu ook. De laptop ziet er prachtig uit en ik haalde ± 5600 punten met 3DMark06 zonder ook maar iets te tweaken of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 5930G gisteren gekocht bij makro voor 831,-.
Zal deze al geinstallerd zijn of gebeurt dat pas als je laptop eerste keer aanzet.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:34:
Ik heb 5930G gisteren gekocht bij makro voor 831,-.
Zal deze al geinstallerd zijn of gebeurt dat pas als je laptop eerste keer aanzet.?
Dat gebeurt pas als je 'm voor de eerste keer aanzet. Tenminste, als hij nog niet uit de doos is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCMedic schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:46:
Ben benieuwd naar de accutijdsduur van de 5930G. Kan iemand die deze laptop bezit mijn vraag beantwoorden, hoelang de accu meegaat onder welke omstandigheden? :)
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Iemand een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:04:
[...]

Er is zeker niet maar 1 versie van deze laptop. Dat is ook de reden waarom ik nog even wacht totdat de andere modellen in Nederland beschikbaar zijn.
Zie bijvoorbeeld: http://www.quelle.de/is-b...acer&tr_from=&Linktype=IT

Dat is type Acer Aspire 5930G-864G32MN
Hier zit een andere processor in de P8600 op 2.4GHz.

Dan heb je ook nog de Acer Aspire 5930G-944G32BN waar onder andere ook weer een andere processor in zit nl de T9400 op 2.53 GHz.

Deze hebben trouwens wel vingerafdruk beveiliging (voor diegene die dat zou willen hebben)

Er zijn dus wel meer opties, maar onderling verschillen ze niet echt veel.
Ik vind die P7350 ook echt een minpuntje aan deze laptop. Heb zeker wel 100 euro over voor een P8600. Heeft iemand een idee of, en zo ja wanneer, de Aspire 5930G-864G32MN op de Nederlandse markt verschijnt? Heb namelijk niet zoveel zin in een Duits toetsenbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Daniël- schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:28:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Iemand een update?
heb net getest met crysis op high houd hij het 53min uit op de accu :9 ...
idle gebruik test ik morgen wel ff
verder een heerlijk snelle laptop ondanks de p7350....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 23:02 ]

Verwijderd

dames,

ik heb de mijne binnen! Ziet er in eerste instantie goed uit. ik heb wel een paar vragen...

ik weet niet hoe ik nou een windows cd kan maken, zodat ik later eens een keer vista opnieuw kan installeren.
Welke programma's kan ik uninstallen? heb al die spellen al weggegooid, maar kunnen dingen als acer empowering technology ook weg?
Welke drivers zou ik moeten updaten? op Nvidea.com zie ik de optie voor 9600m GT nergens staan.

Hoor en wederhoor, als jullie iets willen weten.....

thx

• PredNL

PredNL

Help!

PredNL schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:51:
Ik heb em ook besteld en gister binnen gekregen 8) , maar als ik een spel start zonder netsnoer dan begint het enorm te haperen. Ik heb de laptop op hoge prestaties gezet en de cpu-snelheid op maximaal + gpu voor als accu gebruik, maar dat veranderde niets (of hoor je zonder netsnoer niet te gamen?).

Iemand een idee waar het aan kan liggen? :?
nog steeds geen oplossing voor kunnen vinden, iemand idee? ;(
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:00:
dames,

ik heb de mijne binnen! Ziet er in eerste instantie goed uit. ik heb wel een paar vragen...

ik weet niet hoe ik nou een windows cd kan maken, zodat ik later eens een keer vista opnieuw kan installeren.
Welke programma's kan ik uninstallen? heb al die spellen al weggegooid, maar kunnen dingen als acer empowering technology ook weg?
Welke drivers zou ik moeten updaten? op Nvidea.com zie ik de optie voor 9600m GT nergens staan.

Hoor en wederhoor, als jullie iets willen weten.....

thx
via de Acer eRecovery in het Empowering technology menu (dus niet verwijderen) kan je een herstel dvd maken, als het goed is word dat ook steeds gevraagd.. en de video drivers kan je hier downloaden laptopvideo2go.

[ Voor 56% gewijzigd door PredNL op 28-08-2008 10:15 ]

Asus N551JK-CN157H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:32:
[...]

Ik vind die P7350 ook echt een minpuntje aan deze laptop. Heb zeker wel 100 euro over voor een P8600. Heeft iemand een idee of, en zo ja wanneer, de Aspire 5930G-864G32MN op de Nederlandse markt verschijnt? Heb namelijk niet zoveel zin in een Duits toetsenbord...
Heb eens even met Acer gemaild en dit is wat ze zeiden:
"Voorlopig zal de Aspire 5930G in de benelux enkel gevoerd worden in de uitvoering 734G32MN.
Wellicht dat hier in de toekomst verandering in komt, houdt u hiervoor onze website www.acer.nl in de gaten."

Ze laten dus nog niet echt veel los, maar het lijkt er op dat we niet op korte termijn de P8600 versie kunnen verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-07 09:54
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:37:
[...]

Heb eens even met Acer gemaild en dit is wat ze zeiden:
"Voorlopig zal de Aspire 5930G in de benelux enkel gevoerd worden in de uitvoering 734G32MN.
Wellicht dat hier in de toekomst verandering in komt, houdt u hiervoor onze website www.acer.nl in de gaten."

Ze laten dus nog niet echt veel los, maar het lijkt er op dat we niet op korte termijn de P8600 versie kunnen verwachten...
Hmmm... dat is jammer. Maar ik vind die P8600 versie wel interessanter. Ik woon niet ver van de Duitse grens en in Duitsland hebben ze ook nog de 2,53 variant processor. Wat voor nadelen zouden er zitten aan een notebook kopen in Duitsland? Zou het toetsenbord anders zijn of de taal van windows? Ik neem aan dat dit laatste toch ook wel in te stellen is op Nederlands? Wie kan mij hiermee helpen pleaz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
paoloA schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:38:
[...]

Hmmm... dat is jammer. Maar ik vind die P8600 versie wel interessanter. Ik woon niet ver van de Duitse grens en in Duitsland hebben ze ook nog de 2,53 variant processor. Wat voor nadelen zouden er zitten aan een notebook kopen in Duitsland? Zou het toetsenbord anders zijn of de taal van windows? Ik neem aan dat dit laatste toch ook wel in te stellen is op Nederlands? Wie kan mij hiermee helpen pleaz?
Voor zover ik het weet worden de Acer laptops in Duitsland gewoon uitgevoerd met een duitse toetsenbord indeling. Wat betreft de taalinstelling zal wel geen probleem zijn.
Om zeker te zijn, kun je natuurlijk ook Acer Nederland bellen.

- particulieren: 0800-0158 (gratis) voor productinformatie, niet voor technische vragen of reparaties.
- Acer Helpdesk (voor technische vragen en aanmelding/status reparaties) particulieren & resellers : 0900-2020767 (0,10 Euro/minuut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom ik 2 partities heb van mijn harde schijf, 2 keer 142 gb, terwijl ik eigenlijk 320 heb? en volgens mij had ik toen ik de laptop voor het eerst opstartte 3 partities... snap ter niks van.

ps. Ligt het aan mij of is vista kut? waar is de map "my documents" gebleven???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 00:16

fulgore

goud

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:38:
Weet iemand waarom ik 2 partities heb van mijn harde schijf, 2 keer 142 gb, terwijl ik eigenlijk 320 heb? en volgens mij had ik toen ik de laptop voor het eerst opstartte 3 partities... snap ter niks van.

ps. Ligt het aan mij of is vista kut? waar is de map "my documents" gebleven???
Het OS en alle software wat wordt geinstalleerd wanneer je je laptop voor het eerst opstart staat op een niet zichtbare partitie. Althans niet zomaar zichtbaar onder Vista.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Windows gebruikt niet meer "Mijn" maar het is nu gewoon "Documenten" en die vind je gewoon onder start.

Over de HDD, harde schijf bouwers houden altijd aan dat 1GB 1.000.000 bytes zijn. Windows houd aan dat 1024Bytes 1 MB is en 1024MB 1GB is. Maar eigenlijk hoor je bij de methode van Windows het te schrijven als GiB, MiB, KiB. Als je een kilometer hebt heb je namelijk ook 1000 meter en geen 1024 meter ;) . Dat zijn agn SI standaarden.

Je hebt dus een 320.000.000 bytes grote harde schijf. (320.000.000 / 1024) /1024 = 305,17 GB zoals windows dat aangeeft. Dan gaat er nog wat af voor recovery :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 5930G op woensdag 20 augustus gekocht bij 4Launch in Eindhoven. Woensdag de 27e deed hij het al niet meer! Hij startte niet meer op, de ventilator maakte een klein beetje geluid, er gingen wat lampjes branden maar het scherm bleef zwart. Na een hoop gevloek belde ik met pijn in mijn hart naar Acer. De kerel die ik aan de lijn kreeg verwees me meteen door naar de reparatie service. Dezelfde dag hebben ze mijn laptop opgehaald. Het ging allemaal heel haastig (ik moest naar snel naar Tilburg omdat daar de doos van de laptop stond. In die haast ben ik vergeten om de aankoopbon erbij te doen. Dom, heel dom. Er staat nu bij de RMA afdeling op de Acer site dat de laptop ontvangen is. Ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen.
Maar ja, verder vond ik het een prima laptop, vooral ook omdat mijn Logitech Z-5500 er prima op werkt. De enige oorzaak van mijn defecte laptop die ik kan bedenken is oververhitting. Hij stond de laatste dag dat ik hem gebruikte op een gewoon bureau. De hitte kan daar goed weg. Wel had ik de Aspire de hele dag al aanstaan. Ik zat zo'n beetje de hele dag te downloaden (demo's van Bioshock, COD4, muziek, etc). 'S avonds deed ik voordat ik wegging de adapter eruit. De laptop ben ik toen vergeten af te sluiten. Hij zal vanzelf uit moeten zijn gegaan. Misschien dat tijdens die periode iets misging.
In ieder geval, vreselijk balen dit. Ik wens dit niemand toe. Hopelijk kan ik volgende week weer van deze lekker snelle Acer genieten. Hoe snel of hoe traag de service van Acer is weet ik echter niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:09:
Windows gebruikt niet meer "Mijn" maar het is nu gewoon "Documenten" en die vind je gewoon onder start.

Over de HDD, harde schijf bouwers houden altijd aan dat 1GB 1.000.000 bytes zijn. Windows houd aan dat 1024Bytes 1 MB is en 1024MB 1GB is. Maar eigenlijk hoor je bij de methode van Windows het te schrijven als GiB, MiB, KiB. Als je een kilometer hebt heb je namelijk ook 1000 meter en geen 1024 meter ;) . Dat zijn agn SI standaarden.

Je hebt dus een 320.000.000 bytes grote harde schijf. (320.000.000 / 1024) /1024 = 305,17 GB zoals windows dat aangeeft. Dan gaat er nog wat af voor recovery :+
dank voor alle reacties! ik ga trouwens acer vcm eraf gooien, die vraagt telkens naar bluetooth dat ik niet heb. (ook al zit er links naast het toetsenbord wel een knop voor, ook raar maar ja) en heb mcafee ook weg gedaan. hoe kan ik trouwens zo'n benchmark draaien? op n site stond benchmark 06 te koop voor 599dollar, ik dacht dat t wel gratis was? denk dat mensen wel in de resultaten geintereseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Futuremark heeft gewoon een gratis versie van 3Dmark06 bijvoorbeeld. Dan kun je niks wijzigen, maar wel gewoon testen. Google go get it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:32:
Futuremark heeft gewoon een gratis versie van 3Dmark06 bijvoorbeeld. Dan kun je niks wijzigen, maar wel gewoon testen. Google go get it :)
thx.

scores,

3DMarks 5525
SM 2.0 Score 2370
SM 3.0 Score 2217
CPU Score 1831

Ik heb een programmatje van laptopvideo2go gedownload, maar daar staat niet dat ik een nieuwe driver voor de videokaart nodig heb.
Er staat wel dat ik nieuwe drivers moet downloaden voor
Intel(R) ICH9M/M-E Family 4 Port SATA AHCI Controller - 2929
Intel(R) Wireless WiFi Link 5100
Generic Marvell Yukon 88E8071 based Ethernet Controller
Realtek High Definition Audio
NVIDIA HDMI Audio
maar als ik dan wil downloaden moet ik me eerst registreren en onzin. ammehoela!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen, ik ben sinds vorige week ook een trotse bezitter van de 5930, echter heb ik een probleem met mijn videokaart / beeldscherm;
Wanneer ik bij de Acer ePower Management de 'Energiemodus Graphics' op 'Maximaal' zet begint mijn scherm te flippen, op 'Hoog' niet.

Bijv. bij Windows Media Player wanneer ik over bepaalde knoppen heen ga gaat het scherm flikkeren, als ik de Visualisatie aanzet knippert/flikkert het scherm continu.
Bij 3Dmark06 gaat het tijdens het laden wel goed, echter wanneer de test begint gaat het scherm gewoon op zwart (maar hij draait op de achtergrond wel door).

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oef, ik was de bon vergeten bij de reparatie verzending te doen, maar desondanks staat er bij de Acer site toch als status: in reparatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robiejan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik ben sinds een paar dagen ook de gelukkige eigenaar van een 5930!

Na een dag klooien met de voorgeinstalleerde windows en alle acer crap besloot ik toch maar mijn eigen vista 64 bit erop te zetten, zodat ik leuk gebruik kon maken van 4gb intern geheugen. Alles ging goed verder tot het punt dat ik de drivers moest gaan installeren. Wat zijn dat er veel zeg in vista heeft er echt geen automatisch kunnen laden 8)7 . Dus ik kon niet online ( geen wifi driver, lan driver etc. ) om de drivers te downloaden. Dus ik via een andere pc alles downloaden. Wel ca 20 drivers moeten downloaden en unzippen voordat ik eindelijk aan de slag was |:( . Maar nu uiteindelijk alles geinstalleerd te hebben loopt alles als een zonnetje.

Mijn vraag nu is echter: hoe kan je de 9600m gt overclocken in vista? Als ik rivatuner opstart is hij in spaarmodus zodat de clocks naar 100/166 teruggaan en de maximale overclock dan nog minder is dan stock. Is er een manier om vanuit vista op stock te draaien ( heb wel via empowering technology alles op maximaal gezet ) zodat ik bijvoorbeeld naar 600 mhz core kan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 14:38:
Oef, ik was de bon vergeten bij de reparatie verzending te doen, maar desondanks staat er bij de Acer site toch als status: in reparatie..
Acer repareerd volgens mij de laptops aan de hand van specifieke ID nummers die verbonden zijn aan de laptop. Daarom is een factuur in principe ook niet nodig. Mijn oude Acer Aspire 1601LC werdt destijds ook gewoon gerepareerd onder garantie zonder factuur.

Als ze het niet al te druk hebben, verwacht ik dat je je laptop binnen anderhalf week terug hebt. :)
Toch wel een beetje balen dat je laptop zo snel defect is geraakt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCMedic schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:52:
[...]

Acer repareerd volgens mij de laptops aan de hand van specifieke ID nummers die verbonden zijn aan de laptop. Daarom is een factuur in principe ook niet nodig. Mijn oude Acer Aspire 1601LC werdt destijds ook gewoon gerepareerd onder garantie zonder factuur.

Als ze het niet al te druk hebben, verwacht ik dat je je laptop binnen anderhalf week terug hebt. :)
Toch wel een beetje balen dat je laptop zo snel defect is geraakt.

Succes!
Oke, dankje voor de geruststelling :). Ja, best wel balen allemaal. Maar goed, ik heb momenteel toch buikgriep, dat zal nog wel even duren en dan kan ik toch alleen maar op bed liggen. (Met uitzondering van het checken van de reparatiestatus en het tweakers forum ;).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dit iets voor de mensen die nog twijfelen om deze versie van de notebook te kopen. In deze mail staat al iets meer zekerheid dan in de andere geposte mail.
"Momenteel is de Aspire 5930G slechts in één uitvoering leverbaar binnen de Benelux.
Wellicht dat hier in de loop van September nog verandering in kan komen, houd u hiervoor onze website in de gaten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey dames ik denk dat het deze laptop gaat worden. Hoewel de voorganger een BR lezer erin had en deze niet..
Is dat niet een groot minpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-07 09:54
Heeft iemand deze laptop al open gehad?
Ik vraag me namelijk af of de processor chip vast zit aan het moederbord. Als dit namelijk niet het geval is, kan ik vast en zeker over een jaartje een betere processor er in zetten.....toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dan moet het BIOS het wel ondersteunen. De CPU zit met 99% zekerheid gewoon in een socket.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste