Het kleine-mismoderatietopic deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.784 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: 'Nieuwe Nikon D90 kan video opnemen''
deze staat op +1, van mij voorlopig een nulletje, voegt niet echt iets toe imho

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misterdoom schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 17:36:
[...]

-1 van mij. Dit is 10000% off-topic ...

Ik versta zelfs niet dat dit een 0 krijgt (of hoger) van mensen... de FP is de HK niet :| :X
off topic lijkt mij niet hoor, het is een link naar een foto van Gemma, tikje ordi die neptietenborsten, dat wel, van mij een nulletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Het gaat om een artikel over haar. Een dergelijke post moet naar mijn mening dan toch best kunnen. Het is weliswaar de HK niet, maar het is toch zeker ook Amerika niet waar al het enigszins uitdagende als storend moet worden ervaren? Ik vindt het overigens wel een redelijk nutteloze post wat ik niet al te graag op de FP zie, maar het is in dit geval dusdanig verwant aan het artikel dat het voor mij een 0 is.

[ Voor 9% gewijzigd door Arne op 07-08-2008 02:18 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Eigenlijk offtopic maar als post op zich maar onschuldig, kortom wat doen jullie met deze:

Mr.Anderson in 'nieuws: IBM, Ubuntu, Novell en Red Hat pushen Linux op de desktop'

Ik heb uiteindelijk een 0 gegeven.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 08:50:
Eigenlijk offtopic maar als post op zich maar onschuldig, kortom wat doen jullie met deze:

Mr.Anderson in 'nieuws: IBM, Ubuntu, Novell en Red Hat pushen Linux op de desktop'

Ik heb ook een nul gegeven, onschuldig inderdaad.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Regeneration schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:29:
In productreview: Iolair MB24W review door zerotol probeer ik iemand wat te helpen om zijn reviews beter te maken.
./.
Het klopt dat ik niet inga op de inhoud van de review, maar ik probeer wel wat de reviewer te helpen. Is dit zo ongewenst dat het naar -1 moet worden gemod?
Wmb is de goedbedoelde hulp vervuilend voor een lezer van het artikel, maar aangezien een productreview geen redactioneel stuk is en de schrijver zelf om wat feedback/info vraagt, mag het best wat soepeler gemodereerd worden.

Toch is een +1 imho te veel van het goede, neutrale nullen (het blijft immers volledig offtopic) zijn beter op z'n plaats.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 08:50:

/me is ook voor een nulletje gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
arne schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 02:17:
Het gaat om een artikel over haar. Een dergelijke post moet naar mijn mening dan toch best kunnen. Het is weliswaar de HK niet, maar het is toch zeker ook Amerika niet waar al het enigszins uitdagende als storend moet worden ervaren? Ik vindt het overigens wel een redelijk nutteloze post wat ik niet al te graag op de FP zie, maar het is in dit geval dusdanig verwant aan het artikel dat het voor mij een 0 is.
Ik vind dit maar deels waar. Het artikel gaat over Gemma die een rol speelt in Red Alert 3

Ik vind dit helemaal anders dan een artikel over haar...
En nee, ik vind het niet erg op zulke linkjes te klikken, maar ik vind dat dat niet thuishoort op de FP...
Zoals ik al zei, het gaat nog steed over Red Alert 3, anders zou het niet op T.net staan.

Hoe dan ook, dit blijft mijn persoonlijke mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Simpele conclusie. Alles hoger dan een 0 is een mismod en de rest niet ;)

Edit:
Deze vind ik geen +1 en nadert misschien zelfs de -1 imho. Het is gewoon een ongefundeerde beschuldiging verborgen in de tekst dat RIAA alles alleen maar voor het geld doet en van de rest niks wilt weten. Verwijderd in 'nieuws: Veel studenten aan zelfde ip-adres is probleem voor Riaa'

Edit2:
Zonder bewijs vind ik dit ook zeker geen +1:
Nivado in 'nieuws: Veel studenten aan zelfde ip-adres is probleem voor Riaa'

[ Voor 83% gewijzigd door Kixtart op 07-08-2008 11:37 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Uhm, kleine vraag aan de mede-moddereters:

Waarom zou een reactie met de volgende inhoud:
Spelfouten maken we allemaal, maar daar gaat de review niet over. Ik vind het het een aardige review met redelijk uitgebreide informatie. bedankt Annonomous
beloond worden met een +1 meerwaarde? Ik zie in deze reactie namelijk geen enkele meerwaarde terug (en 5 andere personen om een of andere reden wel :?)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

mindcrash schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:36:
Uhm, kleine vraag aan de mede-moddereters:
Waarom zou een reactie met de volgende inhoud:
[...]
beloond worden met een +1 meerwaarde? Ik zie in deze reactie namelijk geen enkele meerwaarde terug (en 5 andere personen om een of andere reden wel :?)
Wat een gedoe over spelfouten daar zeg 8)7

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Kixtart schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:39:
[...]

Wat een gedoe over spelfouten daar zeg
Dyslexisch aangelegde mensen schijnen dat nogal hard aan te trekken. Achja, iedereen die puur zijn medetweaker loopt af te zeiken op spelfouten en verder totaal niets positiefs te melden heeft krijgt van mij standaard een -1 i.p.v. 0. Dan leren ze het op den duur hopelijk wel af >:)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dat de reviewer reageert (op een nette manier) vind ik niet zo erg, maar sommige klagen wel op een erg vervelende manier, dus -1 ja. Zelf gebruik ik de spelchecker van firefox als ik zeker wil weten dat ik geen stomme fouten erin heb (mail naar users).

[ Voor 31% gewijzigd door Kixtart op 07-08-2008 12:03 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:16
En nou valt me de schoen uit,

Ik heb een review geschreven en krijg een compliment, ik bedank diegene voor het compliment terug met "Danku" als reply. En dit wordt naar beneden gemod?

productreview: Logitech Attack 3 review door loewie1984

Ik vraag me af wat het nut ervan is om dit te doen?

Tevens kreeg ik vanochtend de boodschap dat mijn modstatus van expert teruggezet is naar actief... Een aantal weken geleden werd mijn modstatus nog tijdelijk uitgeschakeld. Ik vraag me af wat het nut van moddereren is als iedereen zijn mod waardering baseert op de waarde die door een andere modder is aangebracht?

Als ik een reactie nutteloos vind moet ik hem een 0 of een -1 kunnen geven zonder dat ik daarvoor terug wordt gezet naar een mod-rang lager. Ik probeer hier een bijdrage te leveren, mijn karma wat op te vijzelen maar voor sommige is het toch nooit goed!

Ik ben geen modder die alles en iedereen standaard een 0 of -1 geeft, en als tweakers.net het nu eens inzichtelijk zou maken wat er verkeerd gemod wordt kan je er ook beter op letten. Want wat je nu krijgt is dat iedere modder naar de pijpen van iemand anders mod gaat dansen, om ervoor te zorgen dat hij/zij zelf niet teruggezet wordt in mod-rang of een temp disable voor de voeten gesmeten krijgt!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
loewie-643- schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:28:
En nou valt me de schoen uit,

Ik heb een review geschreven en krijg een compliment, ik bedank diegene voor het compliment terug met "Danku" als reply. En dit wordt naar beneden gemod?

productreview: Logitech Attack 3 review door loewie1984

Ik vraag me af wat het nut ervan is om dit te doen?
Als je het moderatie geklaag er weer uit sloopt kun je van mij een 0 krijgen, dat geklaag verdient namelijk wel een -1. Op zich is een dergelijk comment ook niet echt de bedoeling, maar juist bij productreviews willen we dat niet al te hard afstraffen. Van de complimenten (Die ook een -1 heeft gekregen van iemand) is zelfs expliciet gezegt dat deze gewoon op 0 horen.
Iets eerder in dit topic hebben we het overigens ook nog gehad over het modden van commentaar bij productreviews, lees maar eens een of twee pagina's terug.
Tevens kreeg ik vanochtend de boodschap dat mijn modstatus van expert teruggezet is naar actief... Een aantal weken geleden werd mijn modstatus nog tijdelijk uitgeschakeld. Ik vraag me af wat het nut van moddereren is als iedereen zijn mod waardering baseert op de waarde die door een andere modder is aangebracht?

Als ik een reactie nutteloos vind moet ik hem een 0 of een -1 kunnen geven zonder dat ik daarvoor terug wordt gezet naar een mod-rang lager. Ik probeer hier een bijdrage te leveren, mijn karma wat op te vezelen maar voor sommige is het toch nooit goed!

Ik ben geen modder die alles en iedereen standaard een 0 of -1 geeft, en als tweakers.net het nu eens inzichtelijk zou maken wat er verkeerd gemod wordt kan je er ook beter op letten. Want wat je nu krijgt is dat iedere modder naar de pijpen van iemand anders mod gaat dansen, om ervoor te zorgen dat hij/zij zelf niet teruggezet wordt in mod-rang of een temp disable voor de voeten gesmeten krijgt!
Dit is een veel voorkomende frustratie bij mensen die weinig modden en daarbij alleen de reacties die fout staan modden. De enige echte oplossing is het hele draadje modden en daarbij ook de reacties waarvan je vindt dat deze al de juiste score hebben hier vaster op zetten, zodat een mismodder minder kans heeft de reactie op de verkeerde score te zetten. Je afwijking wordt daarmee ook automatisch kleiner.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
loewie-643- schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:28:

Wat is de meerwaarde voor lezers om 'danku' te lezen? Een -1 is wmb wel wat hard maar wel te verdedigen (het complimentje voegt net zo min iets inhoudelijks toe aan je review). Je moderatie commentaar maakt de -1 volledig op z'n plaats, even wachten en/of melden in het mismodtopic zou beter geweest zijn.

Modstatus heb ik handmatig aangepast, als je dit soort reacties met +2 mod dan kan ik je met alle geweld van de wereld geen mod-expert noemen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Hallo DirkW,

Wat betreft mijn -1 mod, laat maar lekker staan zo. Je hebt het helder uitgelegd en ik snap het nu wel ondanks dat ik weinig begrip kan opbrengen voor de wijze waarop je dus dient te modden.

Klaarblijkelijk ben je modder of je bent het niet, en als je het wel bent moet je elke thread beoordelen en dus niet alleen de useless ones.

botoo schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:58:
[...]
Modstatus heb ik handmatig aangepast, als je dit soort reacties met +2 mod dan kan ik je met alle geweld van de wereld geen mod-expert noemen.
Het moet dus alleen maar serieus zijn, heb ik me eens een keer laten verleiden tot het meeloop gedrag van een andere modder die hem op +2 heeft gezet, omdat het een ontzettende mooie meid is.

Als we zo gaan beginnen is de nieuwswaarde van het hele bericht nutteloos. Een fotomodel in een spel, Who Cares?

I rest my case. Ik heb er vrede mee en wil er verder niet zo'n groot punt van maken en me de onvrede van anderen op de hals halen.

[ Voor 52% gewijzigd door loewie1984 op 07-08-2008 14:16 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Relax ;) Hij staat al op -1, dat is die post nog wel waard niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:03

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
buzzin in 'nieuws: Politie helpt bij opschonen pc's na arrestatie Friese botmaster'

Wat is hier +1 aan?

@ Kixtart Ik heb er een neutraal van gemaakt

[ Voor 11% gewijzigd door loewie1984 op 07-08-2008 15:36 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Lol, die reactie is 5min geleden geplaatst en nog maar door één persoon gemodereerd. Waarom heb je zelf niet even iets gekozen?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Niets, maar al ik zo door een aantal random reacties heen kijk zijn er een schijnbaar een stel figuren bezig die de FAQ niet goed gelezen hebben en/of nooit hebben gemodereerd op t.net en/of nogal misbruik aan het maken zijn van het moderatiesysteem. Bij het geven van een +1 bij reacties van slechts één zinnetje zonder motivatie vraag ik me echt af waarom die +1 tot twee keer toe of meer is gegeven in ieder geval :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Zal wel een foutje geweest zijn, want de +1 is weg in ieder geval.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Er werden wel meer nutteloze +1's uitgedeeld in dat draadje... Maar met 5x strijk je die moeiteloos plat in deze fase... >:)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Is de volgende nou echt die meerwaarde waard? MuddyMagical in 'nieuws: Mogelijk honderden iPhone-kopers gedupeerd door iPhonehelpdesk.nl'
Die +2 is zeker weten modmisbruik.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zie het in ieder geval niet. Nulletje van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Same here. Ik zie de meerwaarde er niet in

* Death1ord zet er een dikke 2x0 bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me zet ook in op een 0. Uiteraard times two ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerpaddy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik verbaas me over de '+2 must read' die iemand aan deze posting toegekend heeft...
BamSlam_ in 'nieuws: Orange geeft korting op abonnement in ruil voor advertenties'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Je had hem zelf ook een -1 mogen verkopen... daar staat ie dus nu ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Laatst online: 20-09 00:03

hamsteg

Species 5618

Sony introduceert twee nieuwe Cyber-shot-camera's

LightPhoenix in 'nieuws: Sony introduceert twee nieuwe Cyber-shot-camera's' mag van mij hoger, staat op 0
burne in 'nieuws: Sony introduceert twee nieuwe Cyber-shot-camera's' mag ook hoger van mij, staat op 0

Blijven trouwens daar vrij on topic ... deze keer.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
hamsteg schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:04:
Sony introduceert twee nieuwe Cyber-shot-camera's

LightPhoenix in 'nieuws: Sony introduceert twee nieuwe Cyber-shot-camera's' mag van mij hoger, staat op 0
burne in 'nieuws: Sony introduceert twee nieuwe Cyber-shot-camera's' mag ook hoger van mij, staat op 0

Blijven trouwens daar vrij on topic ... deze keer.
Ik kan me voorstellen dat mensen de eerste een +1 geven, maar ik kan er zelf niet meer dan nul voor maken. De tweede vind ik een nul, linkje is aardig, geflame niet.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

flame == -1 Meer verdient die post echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Dirk schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:12:
flame == -1 Meer verdient die post echt niet.
ja, ik ben nu het draadje aan het doorwerken en kwam de post waarop hij reageert tegen. Idd -1.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Sallin schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:09:
[...]

Ik kan me voorstellen dat mensen de eerste een +1 geven, maar ik kan er zelf niet meer dan nul voor maken. De tweede vind ik een nul, linkje is aardig, geflame niet.
Ik had de flame een beetje genegeerd, de link was die +1 echt waard ... grumble als ik hem een -1 geef gaat de link ook verloren ... ok, so it be.

[ Voor 3% gewijzigd door hamsteg op 08-08-2008 09:26 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat ondertussen op 0 wat mij een reële score lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Volgende, geen +1. Zelfs als die site via dat het wel nog had gedaan
Mic2000 in 'nieuws: Mogelijk honderden iPhone-kopers gedupeerd door iPhonehelpdesk.nl'

(heb wel meer vage mods daar gezien)

Edit:
Deze vind ik trouwens op het randje. Geen mismod, maar 0 lijkt me ook niet zo heel erg:
weeraanmelden in 'nieuws: Mogelijk honderden iPhone-kopers gedupeerd door iPhonehelpdesk.nl'
Hoeft ook niet op -1 te blijven:
compufreak88 in 'nieuws: Mogelijk honderden iPhone-kopers gedupeerd door iPhonehelpdesk.nl'

En deze heb ik maar op -1 gezet. Dubbelpost van 6 uur later. Ben er sowieso nog niet helemaal over uit of dergelijke contactgegevens wel wenselijk zijn om zo neer te zetten*1. In dit geval is het wel gewoon een gevolg van het artikel.
Verwijderd in 'nieuws: Mogelijk honderden iPhone-kopers gedupeerd door iPhonehelpdesk.nl'

Edit@*1
Ben het even intern na het gaan.

[ Voor 49% gewijzigd door Kixtart op 08-08-2008 11:42 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
gemodbreaked, privacygevoelig enzo.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
marco.heykant in 'nieuws: Mogelijk honderden iPhone-kopers gedupeerd door iPhonehelpdesk.nl' het lijkt me compleet off topic om de iPhone met een andere telefoon te gaan vergelijken. -1 imo.
Rian. in 'nieuws: Mogelijk honderden iPhone-kopers gedupeerd door iPhonehelpdesk.nl' Niet overdreven veel meerwaarde, maar wel een nulletje imo
SH4D3H in 'nieuws: Mogelijk honderden iPhone-kopers gedupeerd door iPhonehelpdesk.nl' uitleg over koppelverkoop in de context van het kopen van een simlockvrije iPhone lijkt mij wel een +1 waard.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Sallin schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:26:
marco.heykant in 'nieuws: Mogelijk honderden iPhone-kopers gedupeerd door iPhonehelpdesk.nl' het lijkt me compleet off topic om de iPhone met een andere telefoon te gaan vergelijken. -1 imo.
Absoluut.
Rian. in 'nieuws: Mogelijk honderden iPhone-kopers gedupeerd door iPhonehelpdesk.nl' Niet overdreven veel meerwaarde, maar wel een nulletje imo
Die mag idd op 0.
SH4D3H in 'nieuws: Mogelijk honderden iPhone-kopers gedupeerd door iPhonehelpdesk.nl' uitleg over koppelverkoop in de context van het kopen van een simlockvrije iPhone lijkt mij wel een +1 waard.
Zo ontopic vind ik dat nou ook weer niet. Het gaat om de oplichting, niet de simlockvrije iPhone's. 0 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2693992
quote: BeQuietAndDrive
Heb ik COD5 gemist ergens?
Ik vind dat deze vraag eigenlijk een neutraal puntenaantal verdient omdat het een serieuze vraag is en hij zich waarschijnlijk niet de enigste is die zich het afvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Wel erg snel/fipo manier, maar gewoon wel interessant -> 0 van mijn kant.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Beetje simpel, maar mag nog wel een onschuldige 0 krijgen. Daar staat ie nu ook redelijk stevig op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Death1ord in 'nieuws: Sony introduceert twee nieuwe Cyber-shot-camera's'

Ik zie niet in waarom m'n post hier op -1 moet. Ik blijf on-topic en het is volgens mij gewoon onschuldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

misterdoom schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:36:
Death1ord in 'nieuws: Sony introduceert twee nieuwe Cyber-shot-camera's'

Ik zie niet in waarom m'n post hier op -1 moet. Ik blijf on-topic en het is volgens mij gewoon onschuldig :)
Het is niet bepaald een juweeltje, maar idd op 0 mag ie nog wel. Dus daar staat ie nu ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Simon Verhoeven schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:44:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2693992

[...]

Ik vind dat deze vraag eigenlijk een neutraal puntenaantal verdient omdat het een serieuze vraag is en hij zich waarschijnlijk niet de enigste is die zich het afvraagt.
Bij nader inzien; er staat in het artikel iets over in. Imo dus gewoon een kwestie van niet goed lezen en dus verandert het van een onschuldige post naar een fipo, en dus -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

RoD schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:46:
[...]

Bij nader inzien; er staat in het artikel iets over in. Imo dus gewoon een kwestie van niet goed lezen en dus verandert het van een onschuldige post naar een fipo, en dus -1.
Hmmm, ja je hebt gelijk. /me DirkW schopt hem naar de kelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik hou het lekker op een 0 :)
Onschuldig foutje, ook als je ziet hoeveel moderators hier er ook overheen hebben gekeken.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, als je reageert op een nieuwspost met een dergelijke vraag verwacht ik wel dat je het artikel hebt gelezen. Ik moet bekennen dat ik em alleen even vluchtig heb doorgelezen zodat ik wist waar het over ging. Om de draad goed te kunnen modden zeg maar. Dat ontdoet hem niet van de verplichting om eerst te lezen voordat je post. Aan de reacties te zien op zijn post blijkt trouwens ook gewoon dat wij een stel prutsers zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Kixtart schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:52:
Ik hou het lekker op een 0 :)
Onschuldig foutje, ook als je ziet hoeveel moderators hier er ook overheen hebben gekeken.
Ik had het nieuwsartikel niet meer dan vluchtig gelezen, logisch dat ik het dan niet zie :+
Wanneer hier een reactie wordt gepost met de vraag om een bepaalde score en het verhaal van de poster lijkt te kloppen ga ik er echt niet al te hard achteraan om het tegendeel te bewijzen hoor.
Het 'probleem' is dat iedere opeenvolgende post weer een beetje meer informatie bevat dan de vorige. Allemaal een 0 gegeven daarom. De laatste is zelfs op de eerste zin na vrijwel compleet verschillend.

[ Voor 76% gewijzigd door Dirk op 08-08-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Zou iemand eventueel even een edit en een waarschuwing richting de auteur kunnen doen van de volgende post:
Gopal in 'nieuws: Mobiel bellen in vliegtuigen Ryanair'
Een naam onder een post is al niet de bedoeling, maar wanneer je ook je bedrijfsnaam inclusief link er onder denkt te moeten zetten gaat het toch wel redelijk ver imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

In zijn reactie Nyarlathotep in 'nieuws: Chinees bedrijf ontwikkelt usb-stick van mais' slaat hij de spijker op zijn kop.
Waarom dit met een -1 (4x!) gemod moet worden is mij een raadsel.
Imo een +1, ondanks de korte reactie, maar erg to-the-point en zeer doeltreffend.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het niet relevant genoeg voor de +1. Bovendien is die uitspraak nogal, tsja... uitgekauwd wil ik niet zeggen, maar hij verschaft nu ook niet bepaald nieuwe inzichten. Ik geef em een nulletje.

Robby517 in 'nieuws: Large Hadron Collider wordt 10 september geactiveerd'
Geen inhoud. -1 imo.

Verwijderd in 'nieuws: Large Hadron Collider wordt 10 september geactiveerd'
Te mager voor de +1. Imo goedkoop scoren op een slechte post.

[ Voor 32% gewijzigd door RoD op 09-08-2008 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Waarom een -1 bij Martin-S in 'nieuws: OCZ verkoopt geheugenkits van 8GB en 16GB'
Het is niets nieuws maar wel hulpvaardig. Een 0 lijkt mij terecht.

.edit
Eens met de punten van RoD. M.u.v. het eerste punt natuurlijk :).

[ Voor 14% gewijzigd door Pjerry op 09-08-2008 07:17 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Deze post heeft zelf een +2 gekregen en dat is een mismod. Misschien even kijken naar de gulle gever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 08:13
RoD schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 02:52:
Ik vind het niet relevant genoeg voor de +1. Bovendien is die uitspraak nogal, tsja... uitgekauwd wil ik niet zeggen, maar hij verschaft nu ook niet bepaald nieuwe inzichten. Ik geef em een nulletje.

Robby517 in 'nieuws: Large Hadron Collider wordt 10 september geactiveerd'
Geen inhoud. -1 imo.

Verwijderd in 'nieuws: Large Hadron Collider wordt 10 september geactiveerd'
Te mager voor de +1. Imo goedkoop scoren op een slechte post.
Eens, deze hebben echter nog wel een klein zetje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Pjerry schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 07:12:
Waarom een -1 bij Martin-S in 'nieuws: OCZ verkoopt geheugenkits van 8GB en 16GB'
kan ik me wel in vinden, het is wel een dubbelpost maar niet heel storend.

dj.verhulst in 'nieuws: OCZ verkoopt geheugenkits van 8GB en 16GB' Deze post leek me een nulletje, maar het volkomen loze M$ maakt het voor mij een -1.

[ Voor 15% gewijzigd door Sallin op 09-08-2008 10:49 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

bbr in 'nieuws: Chinees bedrijf ontwikkelt usb-stick van mais'
Deze herhaalt wat anderen voor hem allang hebben gezegd en dan geeft er iemand een +2 voor? Dat is wel een hele duidelijke mismod. Kan dat even worden onderzocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

+2 is idd wel overdreven, lijkt me gewoon een onschuldige 0 ja. Die heb ik hem dan ook gegeven.

Deze reactie lijkt me trouwens ook een vrij onschuldige 0. Ik kan geen echt goede reden voor een -1 bedenken iig...

[ Voor 50% gewijzigd door wildhagen op 09-08-2008 11:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjerry schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 07:12:
eens, het feit is onder tweakers natuurlijk algemeen bekend en het was al eerder gemeld, maar dat zegt hij ook, van mij ook een nulletje
wildhagen schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:31:

Deze reactie lijkt me trouwens ook een vrij onschuldige 0. Ik kan geen echt goede reden voor een -1 bedenken iig...
ongewenst lijkt mij niet, het is wel een open deur intrappen, 0 van mij

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Heb hem veranderd in 0 ook. ik werd eerlijk gezegd een beetje moe van al dat millieugezeur maar jullie hebben gelijk is eigenlijk vrij onschuldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan een powermod eens kijken welke halvegare deze post een +2 gaf?

Ding is gewoon een troll waarbij de enige acceptabele score een -1 is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Verwijderd in 'nieuws: Carmack: Consoles zijn belangrijker dan pc'
Klassieke +2 in mijn ogen. Sterke argumenten, goede samenvatting aan het einde en een mooi vergelijk tussen spel- en filmwereld. Heel goed betoog in mijn ogen. Paar spelfoutjes, maar die zie ik door de vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novice.tweaker
  • Niet online
novice.tweaker in 'meuk: Total Commander 7.04a'
Tegengestelde mening als de eerste reactie. Waarom een -1 voor mijn reactie? En door wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Jullie discussiëren niet over het programma, maar over de plek waar je wel of niet daarover kan discussiëren. Dat hoort daar niet thuis. Je voorganger (twiFight in 'meuk: Total Commander 7.04a') hoort ook op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Jij geeft geen tegengestelde mening maar je valt hem eerder aan op zijn oproep. Op zich is jouw post echter totaal nutteloos en daarom goed voor een -1.
Verder is het niet 1 iemand maar had jouw post 9x -1 gekregen.
Als je er vanuit gaat dat een gewone modder 1x telt, een expert 2x telt en een Power of Promod 5x tellen dan kan je zelf wat scenario's bedenken van het aantal mensen waar het hier om gaat.

Jouw voorganger heeft zelfs +1 gekregen voor zijn post en dat is dan weer een duidelijke mismod die misschien even bekeken moet worden door een Powermod.

[ Voor 16% gewijzigd door TheCapK op 09-08-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novice.tweaker
  • Niet online
Megaflix schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 19:37:
Jullie discussiëren niet over het programma, maar over de plek waar je wel of niet daarover kan discussiëren. Dat hoort daar niet thuis. Je voorganger (twiFight in 'meuk: Total Commander 7.04a') hoort ook op -1.
Mee eens.

Aan k1n8fisher: Bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
nieuws: Onderzoekers omzeilen beveiligingsmechanismes Vista hier mogen een aantal posts wel naar +1 waaronder Little Penguin in 'nieuws: Onderzoekers omzeilen beveiligingsmechanismes Vista' imho.

Katsunami in 'nieuws: Carmack: Consoles zijn belangrijker dan pc' +1?

Verwijderd in 'nieuws: Carmack: Consoles zijn belangrijker dan pc' geen +2 maar een +1, een lange post vol met geblaat met af en toe eens wat ontopic dingen er tussendoor. Hier nog zo een Verwijderd in 'nieuws: Carmack: Consoles zijn belangrijker dan pc'.

[ Voor 26% gewijzigd door Avalaxy op 10-08-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Helemaal met je eens!
Dat lange "geblaat" (zoals jij dat noemt) van Parabellum vind ik erg vermoeiend. Hetzelfde kan gezegd worden in minder dan de helft van de tekst. Veel herhalingen of variaties op hetzelfde thema. Beide een +1 is imho een juiste score.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Die eerste post van parabellum wordt met eigen ervaring onderbouwd. Daardoor is het misschien een lang verhaal maar wel een relevant verhaal. Juist door die eigen ervaring mag je er wel een +2 voor geven. +1 is ook niet fout maar lager is mismodden.
De tweede is wat meer afwijkend van het topic en daardoor blijft die wat mij betreft op +1 steken. Ook daar is lager geven mismodden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
De eerste post vindt ik geen +2 waard. Zijn post hangt van aannames en losse stellingen aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badtothebone in 'nieuws: Mozilla brengt Snowl uit'
ik heb dit voorlopig een -1 gegeven, hij quote een volledige post en zit er dan een vrijwel nietszeggend zinnetje onder, wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:26:
Badtothebone in 'nieuws: Mozilla brengt Snowl uit'
ik heb dit voorlopig een -1 gegeven, hij quote een volledige post en zit er dan een vrijwel nietszeggend zinnetje onder, wat vinden jullie?
het lijkt mij een vrij onschuldige post. Van mij mag die op 0 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
De threads bestaan niet voor niks. Op deze manier lopen quoten met daarbij een enkel zinnetje is in mijn ogen nogal ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Ik vind hem ook vrij onschuldig, nulletje van mijn kant.

dit vind ik ook wel een nulletje, kan er geen meerwaarde in ontdekken. Hij staat nu op +1 Little Penguin in 'nieuws: Mozilla brengt Snowl uit'

[ Voor 58% gewijzigd door Sallin op 10-08-2008 15:55 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sallin schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:50:
Ik vind hem ook vrij onschuldig, nulletje van mijn kant.
het gaat om de lengte van de quote, die de post imho ongewenst maakt, vervuilt de FP
Sallin schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:50:
dit vind ik ook wel een nulletje, kan er geen meerwaarde in ontdekken. Hij staat nu op +1 Little Penguin in 'nieuws: Mozilla brengt Snowl uit'
ik zie de meerwaarde ook niet 0 van mij

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:57:
[...]

het gaat om de lengte van de quote, die de post imho ongewenst maakt, vervuilt de FP
Hij kon inderdaad wel een kortere quote gedaan hebben maar hier struikel ik niet echt over ...
[...]

ik zie de meerwaarde ook niet 0 van mij
same here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
misterdoom schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 17:10:
[...]

Hij kon inderdaad wel een kortere quote gedaan hebben maar hier struikel ik niet echt over ...
Het geneste systeem bestaat er zodat je de reactie van je voorganger in beginsel niet hoeft te quoten. Wanneer je dan een dergelijk lange reactie toch quote voor een niet echt nuttige oneliner als toevoeging is dat in mijn ogen gewoon ongewenst gedrag en dus een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badtothebone in 'nieuws: Microsoft schrapt winkelverkoop Money-softwarepakket'
deze staat op +1 (15x), waarom is mij een volslagen raadsel. 0 van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Omdat hij extra achtergrondinformatie bij het softwarepakket geeft die niet voor iedereen bekend is. +1 van mij :)
arne schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:51:
[...]

Het geneste systeem bestaat er zodat je de reactie van je voorganger in beginsel niet hoeft te quoten. Wanneer je dan een dergelijk lange reactie toch quote voor een niet echt nuttige oneliner als toevoeging is dat in mijn ogen gewoon ongewenst gedrag en dus een -1.
Hij had de post niet hoeven quoten, maar dergelijk lange reactie vind ik wat overdreven en dat het enorm storend is valt imo ook wel mee.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het idee is dat wanneer het 2 regels waren geweest het misschien nog had gekund. Het ging nu kennelijk om de laatste regel, die heeft hij namelijk in de quote vet gedrukt, quote dan ook gewoon alleen die regel! Wanneer een ieder hier complete reacties gaat lopen quoten kunnen we het geneste systeem afschaffen en een mooie vervuilde frontpage gaan lezen.

Het wordt door veel mensen al als storend ervaren om je post te beginnen met @<name>, dat vind ik op zich nog wel mee vallen, maar dit is in mijn ogen nog wel een graatje erger.
Ik vindt het toch wel een redelijk nette reactie met iets aan informatie op een nogal onzinnige opmerking. Ik kan mij op zich wel in een +1 vinden, al is het niet echt een hoogstandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
arne schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 20:47:
Het idee is dat wanneer het 2 regels waren geweest het misschien nog had gekund. Het ging nu kennelijk om de laatste regel, die heeft hij namelijk in de quote vet gedrukt, quote dan ook gewoon alleen die regel! Wanneer een ieder hier complete reacties gaat lopen quoten kunnen we het geneste systeem afschaffen en een mooie vervuilde frontpage gaan lezen.

Het wordt door veel mensen al als storend ervaren om je post te beginnen met @<name>, dat vind ik op zich nog wel mee vallen, maar dit is in mijn ogen nog wel een graatje erger.
Ik ben het met je eens dat het geen hoogstandje is :), ik denk echter dat een nul geen mismod is.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sallin schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:32:
[...]

Omdat hij extra achtergrondinformatie bij het softwarepakket geeft die niet voor iedereen bekend is. +1 van mij :)
die info die hij geeft staat ook al in de redactionele tekst
(dat zegt hij ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Punkie in 'nieuws: Wetenschappers tonen materiaal dat 3d-objecten onzichtbaar maakt' vind ik dus +2, zeer goede analyse van de achtergrond en bron-informatie die meteen invloed heeft op het artikel zoals beschreven op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Er is later in ge-edit. Ik laat hem op +1 staan

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Toch wel de moeite waard om em alsnog op +2 te zetten imo. Het is geen post om een snelle fipo te scoren en dan vervolgens te editten om toch een 0 te ontvangen, ofzo. Gewoon een erg goede, informatieve post die zeker een +2 verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Zijn mening is toch niet zo vervelend dat hij een -1 verdient?
Verwijderd in 'nieuws: Italiaanse providers blokkeren The Pirate Bay'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lijkt me gewoon een onschuldige 0 idd...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:12
Waarom staat: foppe-jan in 'nieuws: KPN bereidt prijsverhoging Digitenne voor' op +1? Mijns inziens zou een 0 goed zijn. Het is offtopic maar onschuldig.

Edit: ondertussen op -1

[ Voor 5% gewijzigd door asfaloth_arwen op 11-08-2008 15:55 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het té offtopic voor de 0. Het is bijzonder irrelevant om te weten dat hij geen tv-zenders hoeft te ontvangen. Totaal geen inhoud, dus imo een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd in 'nieuws: Georgië: Rusland voert cyberoorlog' bij het lezen van deze post had ik echt iets van " pleeeaase, cut the crap". -1 van mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Is wel een redelijke troll + flame, dus van mij ook een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idem voor deze troll, duidelijk gevalletje -1. Degene die hem een +2 gaf mag imho door een powermod worden nagetrokken... en die +1 die er na het posten van de URL in dit topic bij kwam ook meteen.

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 11-08-2008 16:18 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 08:13
wat te doen met Ackermans1973 in 'nieuws: Apple bevestigt dat iPhone stiekem naar huis belt'
Heb hem nu op -1 staan, lichte flame + weer de vergelijking met microsoft aanhalen

Vermoed dat het betreffende nieuwsitem weer goed in de gaten zal moeten worden gehouden, verwacht veel -1's
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.