[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 12

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 119.245 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:54
Rakkerzero schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:19:
Ik ga maar eens contact opnemen met MediaMarkt dan.

Edit: De servicedienst van MediaMarkt is zeker alleen door de weeks te bereiken :/
Tv inpakken in de doos , terug rijden naar MM , en omruilen voor een nieuwe doen ze niet moeilijk over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Bal0n schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:06:
Sinds vandaag even een DVI -> HDMI kabeltje gekocht, voor tussen m'n pc en m'n LE32A656. Ik krijg echter op geen mogelijkheid het voor elkaar om die TV mn desktop fullscreen te displayen. Aan alle kanten zit nog een zwarte rand.

De resolutie staat netjes op 1920 * 1080 en de TV P.SIZE staat op Just Scan (wat zou moeten werken). Iemand enig idee?

EDIT: Ik heb het probleem al, mn ATi kaart deed moeilijk. Maar dat is nu opgelost in het Catalyst Control Center.
Toch even terug komend op dit probleem. Ik krijg het nu wel aan de praat, maar de TV wil niet meer dan 1080 30Hz pakken, en dan krijg ik nog een piep geluidje erbij ook. Zodra ik 50 of 60 Hz wil doen krijg ik de melding dat die mode niet supported is :? Dat ding zou 50 Hz over de HDMI sowieso moeten pakken. Iemand enig idee?

EDIT: De refreshrates die hij wel pakt zijn allemaal Interlaced ook nog eens :?.

[ Voor 4% gewijzigd door DrSnuggles op 06-09-2008 17:09 ]

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Mektheb schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:44:
[...]

Tv inpakken in de doos , terug rijden naar MM , en omruilen voor een nieuwe doen ze niet moeilijk over
Nou tv ligt nu weer terug in het magazijn van de MediaMarkt. Ze hadden hetzelfde exemplaar niet meer op voorraad en het zou ruim 2 weken duren voordat ze weer nieuwe exemplaren hadden. Ik heb dus maar gekozen voor een andere tv. Ik heb de Full HD functie laten vallen en heb nu een tv met de 100Hz technologie. Het is een Sharp LC-32RD8E geworden.
Omruilen ging helaas niet zo makkelijk als dat vele hier beweren, ik had blijkbaar een set (tv + digitaal tv ontvanger) en had de halve set maar bij. Maargoed. Het is nu opgelost :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Ik ben nu ook al een tijdje aan het kijken voor m'n eerste LCD tv. Samsung en LG hebben m'n voorkeur gezien de vriendelijke prijs/kwaliteit verhouding. Nu kan ik voor 469,- een nieuwe LG 32LG3000 halen, of tweedehands een Samsung LE32R71B. Gezien het m'n eerste wordt en ik in principe niet het beste van het beste hoef te hebben is de Samsung een serieuze optie.

Alleen ik kan nergens actuele prijzen vinden voor de Samsung LE32R71B. Ik weet dat ie 2 jaar geleden 850,- kostte (nieuw), maar hoe snel gaat het met de afschrijving van een Samsung LCD? Wat is nu een reeele prijs voor een nieuwe (of 2e handse) LE32R71B?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrixke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-02-2024
Zonet even, die laatste update uitgevoerd op mijn LE37A552. Upgrade ging vlot, vorige update wilde helemaal niet lukken.
Al iemand die verschillen heeft gemerkt? Enige wat ik gezien heb is dat de 'licht-effect' optie nu selecteerbaar is. Wat doet dit? Ik veronderstel dat het over je standby-lampje gaat dat je kunt aan en uitzetten (opties zijn aan-tijdens kijken-standby en uit). Bij veranderen van deze optie doet dit echter niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 09:40
cyrixke schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:46:
Zonet even, die laatste update uitgevoerd op mijn LE37A552. Upgrade ging vlot, vorige update wilde helemaal niet lukken.
Al iemand die verschillen heeft gemerkt? Enige wat ik gezien heb is dat de 'licht-effect' optie nu selecteerbaar is. Wat doet dit? Ik veronderstel dat het over je standby-lampje gaat dat je kunt aan en uitzetten (opties zijn aan-tijdens kijken-standby en uit). Bij veranderen van deze optie doet dit echter niks.
Licht effect is het lichtgevende balkje dat sommige modellen hebb, de 552 heeft dit niet

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Heb nu iets meer dan een jaar de LE37M87 maar ik merkte pas vandaag dat mijn HDMI 3 port bagger is, maakt niks uit wat ik erop aansluit (heb ook meerdere kabels geprobeerd) alles geeft ruis, witte stippen en strepen. Zou Samsung hier nog kosteloos een reperatie voor kunnen doen? of kan ik zelf een software update uitvoeren om te kijken of dat helpt? ik weet niet of dat kan.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:54
Rakkerzero schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 17:54:
[...]

Nou tv ligt nu weer terug in het magazijn van de MediaMarkt. Ze hadden hetzelfde exemplaar niet meer op voorraad en het zou ruim 2 weken duren voordat ze weer nieuwe exemplaren hadden. Ik heb dus maar gekozen voor een andere tv. Ik heb de Full HD functie laten vallen en heb nu een tv met de 100Hz technologie. Het is een Sharp LC-32RD8E geworden.
Omruilen ging helaas niet zo makkelijk als dat vele hier beweren, ik had blijkbaar een set (tv + digitaal tv ontvanger) en had de halve set maar bij. Maargoed. Het is nu opgelost :)
Gelukkig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Fietsbel schreef op zondag 07 september 2008 @ 11:37:
Heb nu iets meer dan een jaar de LE37M87 maar ik merkte pas vandaag dat mijn HDMI 3 port bagger is, maakt niks uit wat ik erop aansluit (heb ook meerdere kabels geprobeerd) alles geeft ruis, witte stippen en strepen. Zou Samsung hier nog kosteloos een reperatie voor kunnen doen? of kan ik zelf een software update uitvoeren om te kijken of dat helpt? ik weet niet of dat kan.
Lijkt me niet software gerelateerd, dat lijkt mij gewoon een hardware matig defect. Moet je even contact opnemen, kosteloos zal het sowieso zijn (je hebt 2 jaar fabrieksgarantie).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:00

Amiet01

Master_A

We zijn sinds een aantal dagen in het bezit van een Samsung LE-46A656. De CI waar je de kaart van je digitale tv in kan doen; kun je hiermee ook digitale kabeltelevisie van Ziggo (voorheen Casema) ontvangen? Enige is alleen dat ik de sleuf niet kan vinden :P . Volgens de handleiding zit hij boven de aansluitingen van het zijpaneel, maar kan dat verschillen per model.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
De CI module sleuf zit aan de achterkant van de tv. Hoe je die niet kunt vinden is mij een raadsel.
De digitale tuner is voor DVB-T, niet voor DVB-C. Als het dit topic zou doorlezen, wist je dat al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrixke
  • Laatst online: 19-02-2024
Menno1234 schreef op zondag 07 september 2008 @ 10:48:
[...]

Licht effect is het lichtgevende balkje dat sommige modellen hebb, de 552 heeft dit niet
Inderdaad, maar voor de update was deze optie niet selecteerbaar, nu wel. En er is precies geen lichtgevend balkje bij gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jabba schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 23:43:
kwam trouwens op een duits forum een verhaal tegen dat samsung weer inferieure panels gebruikt in de lcd tv lijn net zoals ze met hun pc monitoren doen. er zijn dus verschillende versies.

een stukje van het verhaal:

Ich würde dann so vorgehen:
SQ01= Glückwunsch, auspacken, anschließen, Spaß haben.
SS02= Auspacken, anschließen, genau auf Pixelfehler und Blickwinkel achten. Wenn zufrieden behalten.
AA05/06= Wieder zupacken und Wiederspruch einlegen, dies Geräte sind nicht mal das Anschließen wert.
Ben de sinds een week trotse eigenaar van een le46a656 en heb een SS02 panel en wat een plaatje 8)
Helaas zit er in de lijst twee kleine beschadigingen, dus ga ik hem deze week omruilen.Hoop niet dat bij de volgende scherm, zo'n aa05/06 panel inzit.Kan ook nergens op het internet meer over dit verhaal vinden, dan het forum waarin het in staat.

Zijn er mensen met een 656 scherm met een aa05/06 panel???En is die echt zo slecht??

groet,

eelos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 08:45:
Hey,

laatst kocht ik mij een samsung LE37A656. Over het algemeen ben ik ruim tevreden. Echter heb ik last van een kleine 'storing'. Soms valt het voor dat het beeld (niet het geluid) voor een 2-tal seconden wegvalt. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen of zijn er nog mensen met dit probleem?

Bedankt!
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:09
@ikoen: op welke input valt het signaal weg? (HDMI/component/scart/analoge TV) Heb je al een andere kabel geprobeerd? Of een ander apparaat (zoals een andere DVD speler)?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Lijkt me toch duidelijk een garantiegevalletje. Dat wist je toch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:06:
@ikoen: op welke input valt het signaal weg? (HDMI/component/scart/analoge TV) Heb je al een andere kabel geprobeerd? Of een ander apparaat (zoals een andere DVD speler)?
Bedankt voor jullie reply. Ik heb het op alle signalen. Problemen met kabels lijkt mij dus al uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Iemand al een scooter gewonnen via de Samsung-Geld-Terug-Actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Bal0n schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:23:
[...]

Toch even terug komend op dit probleem. Ik krijg het nu wel aan de praat, maar de TV wil niet meer dan 1080 30Hz pakken, en dan krijg ik nog een piep geluidje erbij ook. Zodra ik 50 of 60 Hz wil doen krijg ik de melding dat die mode niet supported is :? Dat ding zou 50 Hz over de HDMI sowieso moeten pakken. Iemand enig idee?

EDIT: De refreshrates die hij wel pakt zijn allemaal Interlaced ook nog eens :?.
Ik neem aan dat mensen hun A656 wel aan de computer hebben gehangen? Krijgen die uberhaupt meer dan 30 Hz (interlaced) over hun HDMI gepompt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb een LE 40A552 besteld. Wordt morgen afgeleverd. Ben zeer benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
cornfed99111 schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:03:
Iemand al een scooter gewonnen via de Samsung-Geld-Terug-Actie?
Ik had het wel verwacht. Ik weet niet meer wat mijn slogan was, maar hij was erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach jah, hoe goed je die slogans ook maakt, je wint toch nooit ^^ Ben benieuwd of ze nog de moeite nemen om die slogans door te lezen, of dat ze gewoon een random winnaar uitkiezen :p

@Ballon,

Ik heb zelf de Samsung 40A552 aan mijn computer hangen en mijn computer geeft aan dat hij 23Hz, 24Hz, 50Hz en 60Hz kan ontvangen (ook nog 30Hz interlaced ed geloof ik, maar een interlaced signaal van een computer is natuurlijk onzin). Technisch gezien zijn de 5 en 6-serie niet heel erg verschillend geloof ik, dus jouw TV zou dat ook makkelijk moeten kunnen. Het ligt dus of aan je PC of er is iets mis met je TV...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 08:21:
[...]

in de Samsung LE40A789R wel ja
Klopt, maar typenummer in Nederland is LE40A786 en LE46A786.

Vanaf week 38 te koop in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Nico111 schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:03:
[...]

Ik had het wel verwacht. Ik weet niet meer wat mijn slogan was, maar hij was erg goed.
Mijn was iets van: "Met een Samsung lcd tv, zegt iedereen gelijk jeminee!!!", ha ha. 8)7 ;)

Ik vermoede wel al dat het een hoax was. Wie moet controleren of er wel scooters worden uitgedeeld?
De meeste scooters van dat merk beginnen met €2500 en hoger. Daar moesten dus 100 van de deur uit. 100x2500=€250.000! Je wordt ook overal en altijd besodemieterd in dit land... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
cornfed99111 schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:51:
[...]

Mijn was iets van: "Met een Samsung lcd tv, zegt iedereen gelijk jeminee!!!", ha ha. 8)7 ;)

Ik vermoede wel al dat het een hoax was. Wie moet controleren of er wel scooters worden uitgedeeld?
De meeste scooters van dat merk beginnen met €2500 en hoger. Daar moesten dus 100 van de deur uit. 100x2500=€250.000! Je wordt ook overal en altijd besodemieterd in dit land... :X
Ik heb ook altijd het idee dat je er mee genaaid wordt, maar toch doe ik altijd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:40:
[...]

Bij een aantal nieuwe modellen zal Media solutions worden geintroduceerd. Dit is DLNA, Content Library, Info Live en Wiselink Pro. De wiselink pro software op het toestel zorgt er voor dat je foto/mp3/video kunt afspelen op het toestel.
Er zit software bij die toestellen geleverd die je op een pc moet installeren in je netwerk (waar ook je LCD via utp op aangesloten is). Deze software is een soort windows media center in het klein waar je bestanden selecteert die je wil delen om op je tv te kunnen afspelen. als je dit gedaan hebt kun je de geselecteerde content middels de afstandsbediening van je tv afspelen op je tv. super gaaf dus om fullhd content zonder tussenkomst van ps3 bijv te kunnen bekijken op je tv.
FullHD content gaat je niet lukken, dan moet je of: een bakbeest van een PC hebben staan.
Of de TV krijgt codecs ingebouwd.
Ik gok niet dat dat het geval is.
Ik heb zelf een AMD X2 3700+ (uit m'n hoofd) met 2GB memory en SATA2 schijven en gigabit netwerk maar zelfs 720P schokt heel af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
De hele 7serie heeft een UTP aansluiting, maar het streamen van FullHD materiaal gaat dus niet lukken via die UTP kabel?
Waarom zit die er uberhaupt op dan....

Het enige wat je dan kan doen is via een mediacenter/PS3?

Ik wilde namelijk wachten op de 7serie, speciaal voor het streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 08:47:
[...]
Ben de sinds een week trotse eigenaar van een le46a656 en heb een SS02 panel en wat een plaatje 8)
Helaas zit er in de lijst twee kleine beschadigingen, dus ga ik hem deze week omruilen.Hoop niet dat bij de volgende scherm, zo'n aa05/06 panel inzit.Kan ook nergens op het internet meer over dit verhaal vinden, dan het forum waarin het in staat.

Zijn er mensen met een 656 scherm met een aa05/06 panel???En is die echt zo slecht??

groet,

eelos.
Afgelopen week mijn 40A656 gekregen en heb een SS02 panel, zeer strak beeld maar heb geen last van ventilator :S.

[ Voor 0% gewijzigd door W.Wezz op 08-09-2008 19:29 . Reden: typo ]

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:15:
Ach jah, hoe goed je die slogans ook maakt, je wint toch nooit ^^ Ben benieuwd of ze nog de moeite nemen om die slogans door te lezen, of dat ze gewoon een random winnaar uitkiezen :p

@Ballon,

Ik heb zelf de Samsung 40A552 aan mijn computer hangen en mijn computer geeft aan dat hij 23Hz, 24Hz, 50Hz en 60Hz kan ontvangen (ook nog 30Hz interlaced ed geloof ik, maar een interlaced signaal van een computer is natuurlijk onzin). Technisch gezien zijn de 5 en 6-serie niet heel erg verschillend geloof ik, dus jouw TV zou dat ook makkelijk moeten kunnen. Het ligt dus of aan je PC of er is iets mis met je TV...
Ik denk niet dat het aan de TV ligt, hij pakt mn PS3 signaal (1080p/50Hz) namelijk prima. Nog maar even verder kloten met de instellingen van m'n x1950 Pro.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik heb mijn Harman Kardon DVD25 via component aangesloten op onze nieuwe Samsung LE-46A656 en stuit op een probleem. De DVD-speler staat ingesteld op progressive en wanneer je dan kijkt naar menu beelden van de HK zie je een soort van storingsstrepen erdoorheen lopen (horizontaal). Gaat er iets van het menu weg dan zie je gewoon weer het filmbeeld zonder strepen. Stel ik de DVD-speler in op interlaced dan is er niets aan de hand.
Nou zij mijn broertje dat hij een soortgelijk beeld ook heeft gezien via de digitale decoder. Ikzelf heb dit (nog) niet gezien. De decoder is van Samsung en is aangesloten via Scart.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het probleem kan aanpakken? Kan dit door storing veroorzaakt worden, of dat de kabel niet genoeg bandbreedte kan leveren?

Edit:
Het lijkt een beetje op de strepen die je kreeg als je een videoband spoelde.

[ Voor 5% gewijzigd door Amiet01 op 08-09-2008 22:23 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08-2021
Ik heb nu al enige tijd een Samsung 32" M86. Ik ben hier uitermate tevreden, het enige wat ik merkte was dat in het playstation scherm en tijdens Singstar het beeld af en toe wegviel of knipperde.

Dit gebeurde terwijl de HDMI kabel in HDMI1 zat. Toen ik deze hierna omwisselde voor HDMI2 werd het beeld nog veel slechter met groene stippen en wegvallende beelden. Toen ik hierna de kabel in HDMI3 stopte verdwenen alle problemen die ik had. Sindsdien geen enkele uitval meer gehad.

Betekent dit dat mijn hdmi1 en 2 kapot zijn of is er een verschil in hdmi poorten speciaal voor consoles?

Ik zie een reactie graag tegemoet.

http://www.catalogged.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
Nou, na een week langs elkaar op praten via samsung helpdesk komt er eindelijk een monteur. Via samsung maak je dan een afspraak dat de reparateur OM 2 uur bij je is. Gezien het half 3 is nog steeds geen belletje gehad dat de reparateur er aan komt. Samsung weer gebeld, verwijst door naar een ander bedrijf en die komen me even fijn vertellen dat ik de laatste op de route ben na twee uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Wezz schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:28:
[...]

Afgelopen week mijn 40A656 gekregen en heb een SS02 panel, zeer strak beeld maar heb geen last van ventilator :S.
Heb net mijn LE-40A656 binnen, plaatje zeg, er zit een SQ01 panel in :*)

Was het niet zo dat de mindere panels alleen in de 37" en lager zitten, die zijn dan ook niet Ultra-Clear en hebben minder contrast of haal ik nu 2 dingen door elkaar?

Ventilator nog niet gehoord, ook nog niet zo op gelet eigenlijk, zal vanavond eens even goed luisteren.

Wel erg fijn dat je echt alles kan instellen qua beeld, je kan er altijd wel wat moois van maken (behalve de kabel-tv dan)
Ik heb alleen bij sommige kanalen problemen met de aspect-ratio, moet ik nog maar even mee gaan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:

Heb net mijn LE-40A656 binnen, plaatje zeg, er zit een SQ01 panel in :*)

Was het niet zo dat de mindere panels alleen in de 37" en lager zitten, die zijn dan ook niet Ultra-Clear en hebben minder contrast of haal ik nu 2 dingen door elkaar?

Volgens mij zijn de 40" versie met SQ01 en de 46" SS02, staat ook gewoon model voor het nummer.
krijg deze week mn tweede 46"(eerste twee beschadigingen in de behuizing), dus ben benieuwd.

Veel plezier met je scherm, maar dat zal wel lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Mijn LE46A656 heeft gewoon een SQ01. Dus het heeft niets met het beeldformaat te maken
welke type panel je krijgt. Voor zover ik weet wordt daarmee aangegeven uit welke fabriek het panel
komt. Dus het is ook goed mogelijk dat er nu panelen wordt ingezet door Samsung die niet uit de
eigen Samsung fabrieken komen, maar van andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:36:
Mijn LE46A656 heeft gewoon een SQ01. Dus het heeft niets met het beeldformaat te maken
welke type panel je krijgt. Voor zover ik weet wordt daarmee aangegeven uit welke fabriek het panel
komt. Dus het is ook goed mogelijk dat er nu panelen wordt ingezet door Samsung die niet uit de
eigen Samsung fabrieken komen, maar van andere fabrikanten.
En hoelang geleden heb jij hem gekocht?? zeker al een tijd terug.
Vind het toch wel raar van Samsung om andere panelen te gaan gebruiken terwijl ze in house die dingen maken.
Maar het kan allemaal, zelf repareer ik vaak tftjes voor de pc en dan kom je ook de raarste combinatie tegen, bijv. een samsungscherm in een siemens tft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Mij maakt het niets uit wat voor panel er in de TV zit, het is en blijven zeer goed gekwalificeerde schermen van Samsung. Het blijft een A merk met een supper support.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:43:
[...]

En hoelang geleden heb jij hem gekocht?? zeker al een tijd terug.
Vind het toch wel raar van Samsung om andere panelen te gaan gebruiken terwijl ze in house die dingen maken.
Maar het kan allemaal, zelf repareer ik vaak tftjes voor de pc en dan kom je ook de raarste combinatie tegen, bijv. een samsungscherm in een siemens tft 8)7
Begin juni.
Ik vermoed gewoon dat er meer orders zijn dan de eigen fabriek aan kan. Dus kijken ze naar alternatieve panelen voor de tv's. Zoals gezegd doen dat wel meer fabrikanten.
Maar ik ben wel blij met mijn 'orginele' tv.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave Clarke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-05 22:37
Ik heb een LE52A656 en heeft ook (gelukkig?) een SQ01 paneel.
Ben er overigens zeeeeer tevreden over, super beeld met schitterende zwart weergave.
Heb de mijne 25 juni gekocht en kreeg 7 augustus de EUR 500 terug van Samsung.
UPC digital levert een strak plaatje op, DVD is heel erg mooi en Blu Ray is ongelooflijk mooi.

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Amiet01 schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:20:
Ik heb mijn Harman Kardon DVD25 via component aangesloten op onze nieuwe Samsung LE-46A656 en stuit op een probleem. De DVD-speler staat ingesteld op progressive en wanneer je dan kijkt naar menu beelden van de HK zie je een soort van storingsstrepen erdoorheen lopen (horizontaal). Gaat er iets van het menu weg dan zie je gewoon weer het filmbeeld zonder strepen. Stel ik de DVD-speler in op interlaced dan is er niets aan de hand.
Nou zij mijn broertje dat hij een soortgelijk beeld ook heeft gezien via de digitale decoder. Ikzelf heb dit (nog) niet gezien. De decoder is van Samsung en is aangesloten via Scart.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het probleem kan aanpakken? Kan dit door storing veroorzaakt worden, of dat de kabel niet genoeg bandbreedte kan leveren?

Edit:
Het lijkt een beetje op de strepen die je kreeg als je een videoband spoelde.
Niemand die hetzelfde probleem heeft. Dus DVD-speler aangesloten via component, progressive aan geeft rare strepen met ik denk overlay dingen van DVD speler menu. Zet ik hem op interlaced dan is er niet mis, maar mis je wel het voordeel van progressive. Of maakt het niet uit als ik de DVD-speler op interlaced zet aangezien de tv weer de-interlaced?

Master_A

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik ben op zoek naar een LCD TV en twijfel hierbij tussen twee modellen:
Samsung LE40A616
Samsung LE40A553

Al die termen, kreten en cijfers maken het kiezen niet makkelijker in ieder geval. Weet in ieder geval wel dat de TV full-hd moet zijn en minimaal 100cm. Dan komen bovenstaande modellen dus in aanmerking, maar ik zit nog met een vraag:

Voordeel van de 5-serie is dat deze geen Crystal Design heeft, dat vind ik niet mooi namelijk. Al lijkt het op www.samsung.nl wel zo dat de LE40A616 niet zo rood is als de LE40A656. Voordeel van de 6-serie is dat deze 1080 24p Real Movie heeft en 100Hz is. Nu vraag ik mij af hoe groot die laatste voordelen eigenlijk zijn? Ga ik echt blij worden van 1080 24p Real Movie en 100Hz of merk ik daar weinig van?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
De 5 serie support in principe ook de 24 P real movie natuurlijk. Je leest hier en daar inderdaad wat problemen ermee, maar ik ga er vanuit dat dat dmv een firmware update wel opgelost wordt ( en sommige mensen hebben er uberhaupt geen problemen mee )

Over het 100 Hz verhaal, lastig. In verschillende reviews las ik dat ze een tv waarbij je de 100 hz mode níet kan uitschakelen sterk afraden, omdat het nog niet helemaal perfect werkt en soms juist storend is.

Verder zou ik de prijs ook goed bekijken. Het scheelt ruim 300 euro, en het verschil zal toch niet zo groot zijn? Las hier in deze thread ergens dat de verschillen idd niet zo groot blijken te zijn, technisch gezien.

[ Voor 20% gewijzigd door bear87 op 10-09-2008 11:41 ]

• shoombak
  • Niet online
Hoe is de kwaliteit van het afspelen van x264 files via een kabel naar de tv?

• Menno1234
  • Laatst online: 06-09 09:40
shoombak schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:15:
Hoe is de kwaliteit van het afspelen van x264 files via een kabel naar de tv?
afhankelijk van je file, uitstekend

Alles van Apple

• shoombak
  • Niet online
Menno1234 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:07:
[...]

afhankelijk van je file, uitstekend
dus DVI naar HDMI :)

• shoombak
  • Niet online
Ik heb een HDMI>DVI kabel aangeschaft, deze aangesloten op mijn GF 8800 en op mijn LE40A552 HDMI ingang 2, maar nu krijg ik allemaal horizontale strepen door het beeld. Iemand een idee?

• Timen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 09:18
shoombak schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:24:
Ik heb een HDMI>DVI kabel aangeschaft, deze aangesloten op mijn GF 8800 en op mijn LE40A552 HDMI ingang 2, maar nu krijg ik allemaal horizontale strepen door het beeld. Iemand een idee?
Ik weet niet of het wat helpt, maar je kan in het menu van je tv hdmi 2 ingang hernoemen naar PC. Dit loste enkel problemen met mijn apple tv iig wel op.

• spuke
  • Laatst online: 13-09 07:38
Ik heb net dezelfde TV, lijkt me nogal vreemd. Herinstalleer je drivers misschien eens?

Ohja en heb jij last van een backlight flicker; Zodra ik mijn backlight lager zet dan 10 begint die backlight te flikkeren tot zo ongeveer de waarde 3, dan is het weg of valt het althans bijna niet meer op. Is vooral storend overdag wanneer hij ongeveer op 5 staat. Nuja ik ga eens naar Samsung bellen één van deze dagen.

Er is al een technieker langs geweest en die zei me gewoon de backlight te laten op 10 8)7 .

[ Voor 75% gewijzigd door spuke op 10-09-2008 16:27 ]

• shoombak
  • Niet online
Timen schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:17:
[...]

Ik weet niet of het wat helpt, maar je kan in het menu van je tv hdmi 2 ingang hernoemen naar PC. Dit loste enkel problemen met mijn apple tv iig wel op.
Dit heb ik geprobeerd, heeft weinig effect.

Ik heb dus mijn desktop resolutie (Scherm 1) op 1680x1050 staan, dan het scherm uitgebreid naar de LCD TV (2) en als die op 1280x960 staat is de ruis minimaal, maar nog wel aanwezig.
Beide schermen staan op 60 hz. En ze zijn beiden algemeen PnP beeldscherm genoemd.

Met deze instellingen heb ik dus over het hele scherm flikkerende pixels. Bij hogere/lagere resolutie krijg ik allerlei groene strepen.

[ Voor 10% gewijzigd door shoombak op 10-09-2008 17:10 ]

Verwijderd

Amiet01 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 00:06:
[...]

Niemand die hetzelfde probleem heeft. Dus DVD-speler aangesloten via component, progressive aan geeft rare strepen met ik denk overlay dingen van DVD speler menu. Zet ik hem op interlaced dan is er niet mis, maar mis je wel het voordeel van progressive. Of maakt het niet uit als ik de DVD-speler op interlaced zet aangezien de tv weer de-interlaced?
Ik heb bij mijn vorige LCD TV hetzelfde probleem gehad. Ook storingen bij het bekijken van DVDs
in progressive mode. De oorzaak lag toen in het analoge kabelsignaal dat ook de TV inging. Op de
mantel van dit kabelsignaal stond namelijk een kleine spanning wat dus voor een storing in
het progressieve beeld zorgde. Deze storing was dus niet te zien in het interlaced beeld van
de DVDs. Ik vermoed daarom dat jouw probleem ook met storing heeft te maken van een
andere bron. Trek daarom alle kabels uit je TV, de coax kabel en ook de scart kabel van je digitale decoder. Sluit alleen maar de DVD speler aan op je TV en kijk of je nog steeds storing in je progressieve signaal hebt.
hebt.

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 13:52

Jabba

Firkan

ik heb zoals gezegd wel last van een brommende fan, technische dienst nieuwe fan besteld, komen ze morgen vervangen, ik denk ach ik haal hem vast van de muur af dat scheelt die arme monteur weer werk

ding weer op de voet gezet.... WTF ik hoor de fan nagenoeg niet meer.... aan de muur bromt die! ehm...... mensen die geen fan horen hebben die hem aan de muur hangen ?

naja laat hem toch vervangen maar denk nu dat zodra ik hem weer ophang weer hetzelfde optreed.....

Verwijderd

Ik heb mijn Samsung LE32A456 net ontvangen. Supermooi ding. Maar hoe kom ik erachter wat voor paneel erin zit? In het serienummer staat wel ...HAQ8... Dus misschien een AQ paneel? Is dat goed of slecht? Of moet ik ergens anders kijken?

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:07
Vraagje: Kan een firmware update de beeldkwaliteit verbeteren? Een aantal pagina's terug heb ik verteld dat het beeld op mijn LE40A557 heel goed is als iets van dichtbij is gefilmt, maar als het verder weg is ( Denk aan een voetbal wedstrijd waarbij je de helft van het veld kan zien ) dan is het blokkerig en absoluut niet scherp te noemen ) Middels UPC digitale TV ). Ik heb zo'n idee dat een firmware update meer bedoeld is om bugs te verhelpen, of bijvoorbeeld de responsetijd te verbeteren in menu's van de TV. Of is het echt zo dat een firmware update veel meer kan dan dat?

Verwijderd

technoaddict schreef op donderdag 11 september 2008 @ 07:58:
Vraagje: Kan een firmware update de beeldkwaliteit verbeteren? Een aantal pagina's terug heb ik verteld dat het beeld op mijn LE40A557 heel goed is als iets van dichtbij is gefilmt, maar als het verder weg is ( Denk aan een voetbal wedstrijd waarbij je de helft van het veld kan zien ) dan is het blokkerig en absoluut niet scherp te noemen ) Middels UPC digitale TV ). Ik heb zo'n idee dat een firmware update meer bedoeld is om bugs te verhelpen, of bijvoorbeeld de responsetijd te verbeteren in menu's van de TV. Of is het echt zo dat een firmware update veel meer kan dan dat?
Firmware updates zijn vaak inderdaad bedoeld om bugs te verhelpen, maar die bugs kunnen ook invloed op de beeldkwaliteit hebben ;) Zo was er bij de eerste firmware van jouw TV bijvoorbeeld een Out-Of-Focus bug, die ervoor zorgde dat stukken van het beeld soms blurry werden. Jouw beschrijving klinkt toch echter anders, en ligt denk ik meer aan de kwaliteit van de uitzending dan aan jouw TV. Toch is het nooit verkeerd om een nieuwe firmware te proberen ;)

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
shoombak schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:04:
[...]

Dit heb ik geprobeerd, heeft weinig effect.

Ik heb dus mijn desktop resolutie (Scherm 1) op 1680x1050 staan, dan het scherm uitgebreid naar de LCD TV (2) en als die op 1280x960 staat is de ruis minimaal, maar nog wel aanwezig.
Beide schermen staan op 60 hz. En ze zijn beiden algemeen PnP beeldscherm genoemd.

Met deze instellingen heb ik dus over het hele scherm flikkerende pixels. Bij hogere/lagere resolutie krijg ik allerlei groene strepen.
Problemen met het beeld of resolutie waarbij een pc wordt aangesloten op een hdtv, worden echt heel vaak opgelost wanneer er een ander merk dvi-hdmi kabel wordt gebruikt.

• shoombak
  • Niet online
Ferry34 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:52:
[...]

Problemen met het beeld of resolutie waarbij een pc wordt aangesloten op een hdtv, worden echt heel vaak opgelost wanneer er een ander merk dvi-hdmi kabel wordt gebruikt.
Ik heb een kabel van 30,- van de MM, welke kabel raadt je me dan aan?

• Ferry34
technoaddict schreef op donderdag 11 september 2008 @ 07:58:
Ja, een firmware update kan de beeldkwaliteit zeer verbeteren.

Het lijkt mij echt dat dit het out-of-focusprobleem is waar de A-serie last van heeft en hier is volgens mij een firmware-update voor.

De tv denkt hierbij namelijk dat objecten die op de achtergrond te zien zijn, ruis is en gaat dit expres wazig tonen om zo het beeld te verbeteren. Denk maar aan bijvoorbeeld sneeuwvlokken op de achtergrond. Als dit probleem door de update wordt verholpen, heb je ineens een veel beter beeld.
shoombak schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:05:
[...]

Ik heb een kabel van 30,- van de MM, welke kabel raadt je me dan aan?
Ik heb absoluut geen verstand van het klonen van beeld, bij mij is mn tv de monitor en ik weet dus niet of jij hier een fout in hebt zitten. (kan je videokaart wel 2 hd beelden tegelijk aan?).

Maar als alles goed staat ingesteld en er is nog steeds een probleem met het beeld, ligt het bijna altijd aan de dvd-hdmi kabel of het verloopje.
Het maakt niet uit hoe duur of welk merk. Sommige tv's zijn hier erg kieskeurig in en eigenlijk weet je nooit waar dit aan ligt.

Het zou mooi zijn als je ff een kabeltje kan lenen van iemand om ff te proberen. Zou zonde zijn als je m koopt en je hebt nog steeds dit probleem.
W.Wezz schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:53:
Mij maakt het niets uit wat voor panel er in de TV zit, het is en blijven zeer goed gekwalificeerde schermen van Samsung. Het blijft een A merk met een supper support.
Dat moet je niet te hard zeggen. In een vorige serie van Samsung (was het de M?) was er een enorm gezeik met verschillende panelen die gebruikt werden voor de tv's van Samsung.
De andere panelen hadden een beduidend minder goed beeld en hadden gewoon een lagere specificatie dan de originele panelen van Samsung.

Het is natuulijk helemaal van de gekke dat je eerst op de achterkant van een tv moet gaan kijken of er wel een goed paneel in zit, omdat je een minder goede kan treffen.
Ik had zelf nog niets gelezen trouwens over mindere panelen in de A-serie.

[ Voor 42% gewijzigd door Ferry34 op 11-09-2008 22:24 ]

Verwijderd

Ik heb mijn LE46A656 nu een maandje of 5.
Alles werkt goed en ziet er perfect uit.

Het enige probleem wat ik heb:
Ik heb de tv op "alleen scannen" staan.
Bij sommige digitale kanalen zie je linksboven een witte streep staan.
Als ik het beeld een tikje naar boven zet dan is het weg.
Het probleem is dat dit stukje naar boven zetten weer gereset is als de tv uitgezet wordt.

Iemand met het zelfde probleem of een oplossing???

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 22:40:
Het enige probleem wat ik heb:
Ik heb de tv op "alleen scannen" staan.
Bij sommige digitale kanalen zie je linksboven een witte streep staan.
Als ik het beeld een tikje naar boven zet dan is het weg.
Het probleem is dat dit stukje naar boven zetten weer gereset is als de tv uitgezet wordt.

Iemand met het zelfde probleem of een oplossing???
Waarschijnlijk zie je het WSS signaal in beeld.
Vrijwel alle zenders die via Chellomedia binnenkomen hebben dit signaal helaas in het videobeeld zitten.

Tweakers.net: Sony BRAVIA en witte lijntjes..
Ziggo-Gebruikers.nl: Verkeerd encoded WSS signaal (National Geographic, Film1, Sport1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Laatst online: 15:31

D75

Hola,

Ik heb een LE32R82 en heb als ik een DVD kijk, en het beeld donker is, soms last van een verticale rode of groene baan van ongeveer een cm of 3 breed door mijn beeld. Hij verschijnt op random plaatsen. En verdwijnt ook weer.

DVD speler is aangesloten met scart.

Bij analoge TV geen last
Bij mijn multimedia PC via HDMI ook nog niet gezien (maar die heb ik pas een paar weken, en nog geen donkere dingen bekeken.

Iemand een idee wat hier aan de hand is??

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
D75 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:35:
Hola,

Ik heb een LE32R82 en heb als ik een DVD kijk, en het beeld donker is, soms last van een verticale rode of groene baan van ongeveer een cm of 3 breed door mijn beeld. Hij verschijnt op random plaatsen. En verdwijnt ook weer.

Bij analoge TV geen last
Bij mijn multimedia PC via HDMI ook nog niet gezien (maar die heb ik pas een paar weken, en nog geen donkere dingen bekeken.

Iemand een idee wat hier aan de hand is??
Meestal is de meegeleverde scartkabel bij dvd spelers enz. van een slechte kwaliteit.
Koop ff een betere scartkabel met metalen/goudkleurige rand.
Misschien is de afscherming niet goed en krijg je een storing door andere apparatuur.

Laatst bij een vriendin een dvd aangesloten: prachtig scherp beeld, alleen was alles groen!
De meegeleverde scartkabel was heel erg dun. Even naar een bouwmarkt gegaan en daar een betere kabel gekocht (€10 is genoeg hoor) en het beeld is nu perfect.

Hopelijk is de kabel het probleem, want de scarts van Samsung willen nog wel s storen en dan heb je een groter probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 12-09-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75

D75

Het is niet een bijgeleverde scart.... maar eentje van een euro of 10-15 van de mediamarkt.
Maar ze hebben er natuurlijk ook van 50 euro.
Als dit echt de oorzaak is dan wil ik evt wel een duurdere kopen.... maar als niet dan zou het toch zonde zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
of een nieuwe dvd speler met component (als dat er niet op zit, maar anders zou je dat vast al gebruikt hebben) Beeld wordt er echt stukken beter van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
D75 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:35:

Waarschijnlijk heb je last van overspraak/storing op de SCART van de TV.

Check de volgende posts:
Tweakers.net: [digitale decoder] ghosting? in uitzendingen
Tweakers.net: Vaag digitale TV probleem.
Tweakers.net: Sony DAR-X1R, slecht beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
D75 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:04:
Het is niet een bijgeleverde scart.... maar eentje van een euro of 10-15 van de mediamarkt.
Maar ze hebben er natuurlijk ook van 50 euro.
Als dit echt de oorzaak is dan wil ik evt wel een duurdere kopen.... maar als niet dan zou het toch zonde zijn
Ik zou er zeker geeneen kopen van 50 euro, veels te veel geld.
Dan zou ik eerder een dvdspeler met component kopen.

Waarom kijk je eigenlijk geen dvd via je htpc dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75

D75

OK geen scart kabel van 50 euro dan.
Omdat ik dan mijn PC moet opstarten ;) en anders heb ik voor niks een DVD speler. Deze zou toch ook gewoon moeten werken.

De overspraak/storing links gaan vooral over digitale televisie en hebben als probleem een schaduw beeld... ik heb echt rode en groene banen.

Zal anders Samsung wel ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03
Ruim 2 weken geleden heeft mijn 2 jaar en 8 maanden oude LE26R51B de geest gegeven. Vanuit de stand-by geen beeld (= geen sneeuw, zwart beeld en geen menu), geen geluid dus eigenlijk permanente stand-by :(

Na contact met de winkelier is de TV ter reparatie aangeboden (zonder vervangend toestel omdat ik de TV van mijn ouders kun gebruiken aangezien zij op vakantie zijn/waren).

Zojuist heeft de winkelier gebeld dat zij het toestel niet kunnen repareren en dat deze naar Samsung gestuurd zal worden ter reparatie. Volgens zijn woorden waren er 2 printplaten kapot. De winkelier zou vervolgens contact opnemen met Samsung i.v.m. de kosten dan wel een coulance regeling.

Ik heb de winkelier direct gezegd dat ik niet van plan ben om de kosten van de reparatie te gaan betalen omdat het in mijn ogen veel te snel is dat de TV kapot is gegaan. De standaard garantie is 2 jaar. En de TV is nu na 2 jaar en 8 maanden kapot gegaan, Een bijkomend feit is dat de TV al kapot (losse stekker intern) uit de doos is gekomen bij aankoop. Dit is overigens netjes door een monteur hersteld maar dit ter zijde.

De winkelier wil nu eerst de kosten/reactie van Samsung afwachten en kon mij niet vertellen hoe lang dit zou gaan duren. Nu mijn ouders morgen terugkomen van vakantie zit ik zonder TV. :(

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik ben al een aantal maanden een trotse bezitter van een Samsung LE46A656 en hou dit topic steeds in de gaten. Maar had een vraagje: weet iemand de functie beschrijvingen van de opties die in de Service menu staan?
Graag hoor ik meer van jullie.

Als jullie m'n ervaring willen horen: 't is met één woord.. PRACHTIG!! --> als je de benodigde apparatuur voor hebt natuurlijk! Ik kijk meer naar Satelliet-TV en heb geen HDTV reciever, dus 't is niet mooi! Maar heb wel een Ziggo HDTV ontvanger en dat is gewoon een plaatje... echt prachtig. En dan moet je nog weten dat de Samsung HDTV Cabel ontvanger een 1080i is. Je kan je niet voorstellen hoe 't er dan met een Blu Ray speler er uit gaat zien!
Ik heb wel spijt dat ik geen 52" inch heb kunnen nemen.. die was wel wat aan de prijzige kant.
Maar als iemand dan toch van plan is om Dit LCD tv te kopen, koop dan zo groot mogelijk.. want HDTV kijken met de juiste apparatuur is echt prachtig,. maakt niet echt uit hoe klein of groot de afstand is...

Hoor graag wat over de functie beschrijving van de Service Menu..

Prettige avond allemaal............

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Vandaag in de Mediamarkt de LE32A656 bekeken.
Wat me opviel is dat bij het standaard MM filmpje, er bij het rood naar mijn mening een groot contrast verschil was tussen de verschillende kleuren rood. Je kon vrij duidelijk vierkantjes zien die anders rood gekleurd waren bij de overgang naar het lichter rood.
Vooral Sony en Toshiba schermen leken hier veel minder last van te hebben.
Iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• The_Doman
  • Nu online
D75 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:30:
De overspraak/storing links gaan vooral over digitale televisie en hebben als probleem een schaduw beeld... ik heb echt rode en groene banen.
Dezelfde problemen met de SCART overspraak zijn ook van toepassing bij gebruik van andere SCART/RGB apparatuur zoals een DVD-speler.

Verwijderd

The_Doman schreef op donderdag 11 september 2008 @ 23:14:
[...]

Waarschijnlijk zie je het WSS signaal in beeld.
Vrijwel alle zenders die via Chellomedia binnenkomen hebben dit signaal helaas in het videobeeld zitten.

Tweakers.net: Sony BRAVIA en witte lijntjes..
Ziggo-Gebruikers.nl: Verkeerd encoded WSS signaal (National Geographic, Film1, Sport1)
Het is inderdaad het WSS signaal.
Op de decoder is hier niets voor te vinden.

Maar is er een manier om de LE46A656 te laten onthouden dat het beeld een paar milimeter omhoog moet met "alleen scannen"?
Iedere keer als de tv uit is geweest moet dit opnieuw ingesteld worden.
Is er in het service-menu misschien iets voor te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
Ga vandaag kijken met m'n pa voor een nieuwe TV en voordat ik dit topic tegenkwam had ik m'n zinnen al gezet op de Samsung LE40A656 dus zo te horen aan de reacties hier is dat een goede keus. Vooral dat bordeaux rood vind ik prachtig. Stond laatst in de winkel te vergelijken maar de andere merken hebben het gewoon niet ofzo, dat extraatje qua design en specs wat Samsung wel heeft. Zoals dat bordeaux rood, bij geen ander merk gezien en dat is toch de onderscheid, vind ik.

Nou alleen nog een zaak vinden die vandaag open is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de SAMSUNG LE 32A556?, ik wil deze eigenlijk vrijdag gaan halen, maar op internet is eigenlijk bijna niets over dit scherm te vinden. Is het echt een goede keuze of kan ik beter een ander scherm nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:40:
Iemand ervaring met de SAMSUNG LE 32A556?, ik wil deze eigenlijk vrijdag gaan halen, maar op internet is eigenlijk bijna niets over dit scherm te vinden. Is het echt een goede keuze of kan ik beter een ander scherm nemen?
Zoek eens op reviews van de le32a552, dat is hetzelfde scherm maar dan qua uiterlijk wat verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Is er al meer info over de 756/856?

Wat zijn de voordelen ervan tov 656? (behalve 70.000:1 ipv 50.000:1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roger1984 schreef op maandag 15 september 2008 @ 08:47:
Is er al meer info over de 756/856?

Wat zijn de voordelen ervan tov 656? (behalve 70.000:1 ipv 50.000:1)
maat van me werkt bij electronica zaak en daar stonden ze al in het systeem, beide voor 1699 euro. Wat de verschillen zijn tussen die 2 modellen weet ik ook niet, daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Utrecht heb je Steenweg electronics... daar zijn ze 't goedkoopst van 't hele land.... Ik was een van de eerste die de Samsung LE46A656 had besteld, en ik had 'm voor 1739-300=1439,-
Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niemand die de beschrijvingen van de inhoud van de "SERVICEMENU" heeft of weet..
Er zijn zoveel opties... zou wel graag willen weten waarvoor ze allemaal dienen en wat je allemaal kan veranderen aan zo'n pracht tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De LE52A656 is in 2 maanden gewoon ruim 400 euro in prijs gedaald... Hij kost nu 1750 bij redcoon... Maar die nieuwe 7,8 en 9 serie ziet er ook interessant uit. Verdorie!!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Iemand enig idee hoelaat het duurt voordat je een reactie krijgt als je met sumsung hebt gebelt voor een klacht?

heb vorige week even gebelt omdat ik last heb van trillende/golvende lijntjes door het beeld en de tv loopt soms vast als ik van component of hdmi overschakel naar dtv. alles doorgenomen en er zou contact met me opgenomen worden voor een afspraak. (neem aan dat er een monteur langskomt voor een firmware update o.i.d.) maar heb tot op heden nog niks vernomen, niet via de telefoon of mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al te bestellen zo te zien? 7 serie: http://www.kieskeurig.nl/...1D8ADC12574BB0045E6B1.htm

8 serie: http://www.kieskeurig.nl/...EB19FC12574BB004A3B36.htm

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Is de serie 8 nu ook te krijgen?

Prijs voor zowel de 7 als de 8 serie zijn wel aan de hoge kant (als je die vergelijkt met de iets meer dan 1000 euro voor de 40A656).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha BasZ schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:47:
[...]

Is de serie 8 nu ook te krijgen?

Prijs voor zowel de 7 als de 8 serie zijn wel aan de hoge kant (als je die vergelijkt met de iets meer dan 1000 euro voor de 40A656).
ik vind de prijs opzich wel meevallen. Wil alleen graag het verschil tussen de 7- en 8 serie weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Heb vandaag mijn Samsung laptop via de HDMI uitgang op de HDMI4 aangesloten van onze Samsung LE-46A656 en alles werkt perfect op één ding na. Ik heb namelijk het probleem dat als ik mkv bestanden (x264 24p) afspeel dat deze om de 2 of 3 seconden een kleine hapering weergeven. Op de laptop zelf speelt deze vlekkeloos af zonder haperingen.
Kan iemand me helpen met dit probleem of valt dit niet op te lossen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:33:
Heb vandaag mijn Samsung laptop via de HDMI uitgang op de HDMI4 aangesloten van onze Samsung LE-46A656 en alles werkt perfect op één ding na. Ik heb namelijk het probleem dat als ik mkv bestanden (x264 24p) afspeel dat deze om de 2 of 3 seconden een kleine hapering weergeven. Op de laptop zelf speelt deze vlekkeloos af zonder haperingen.
Kan iemand me helpen met dit probleem of valt dit niet op te lossen?
Al geprobeerd om de 100Hz instellingen te veranderen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:12:
[...]

Al geprobeerd om de 100Hz instellingen te veranderen?
Hoe bedoel je? Moet deze dan uit of aan? Als het goed is staat alles op standaard voor die ingang.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het eerst in een los topic geplaatst, maar wellicht dat hij hier beter thuishoort:

Onderdelen:
- Samsung LE40656 scherm
- Panasonic BM-BD30 blu ray speler

Het probleem
Als ik de blu-ray speler op 24p output zet, dan laat het scherm ook zien dat er 24p output plaatsvindt. Alleen het beeld hapert dan, voornamelijk bij verticale en horizontale bewegingen, het geluid loopt gewoon door.

Het vreemde is dat dit de ene keer wel is en de andere keer niet bij dezelfde film en hetzelfde fragment. Vaak is het gehaper als ik de HDMI kabel eruit haal en weer erin duw voorbij of als ik de hele set aan en uit zet speelt ie daarna meestal wel goed, dus zonder haperen. Dit haperen is overigens niet gelijk aan de "standaard" hapering van 24p maar lijkt eerder alsof het beeld een frame achterloopt.

Als ik de blu-ray speler op normale output (60p) instel dan is het beeld altijd zonder haperen (overigens ok zonder judder) dus ik vermoed dat het ergens met 24p te maken heeft.

Het is op elke HDMI ingang. Verder helpt het ook niet als ik voor elke film de 24p modus opnieuw instel of dat ik de speler altijd op 24p laat staan.

100 HZ modus is uit (bij aan overigens hetzelfde fenomeen).

Beide apparatten hebben de nieuwste firmware.

Iemand ideeen over hoe en wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:44:
[...]

ik vind de prijs opzich wel meevallen. Wil alleen graag het verschil tussen de 7- en 8 serie weten!
Op www.samsung.de staan alle modellen gewoon.

8 serie is extra dun gemaakt, 78* serie heeft ledverlichting, 75* lijkt me meer een redesign van de 656 met een iets hoger contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:20:
Als ik de blu-ray speler op normale output (60p) instel dan is het beeld altijd zonder haperen (overigens ok zonder judder) dus ik vermoed dat het ergens met 24p te maken heeft.
Even een inhakend vraagje:
Er wordt veel geklaagd over de 24p output e.d., maar ik lees vervolgens ook overal dat op 60p output alles zonder haperen en judder wordt afgespeeld.
Wat is het probleem dan? Waarom zou je de film niet gewoon in 60p kijken? Wat is het verschil?
(Dit is absoluut geen sneer, hoor theta, maar een serieuze vraag. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:08:
[...]

Even een inhakend vraagje:
Er wordt veel geklaagd over de 24p output e.d., maar ik lees vervolgens ook overal dat op 60p output alles zonder haperen en judder wordt afgespeeld.
Wat is het probleem dan? Waarom zou je de film niet gewoon in 60p kijken? Wat is het verschil?
(Dit is absoluut geen sneer, hoor theta, maar een serieuze vraag. ;))
Ik begrijp jouw vraag, eigenlijk heb ik daar twee redenen voor:
1) als ik de feature heb dan wil ik die ook gebruiken (is overigens zinloze reden :-) )
2) vreemd genoeg vind ik dat het geluid op 24p "rustiger" klinkt dan op 60p: hoewel dat niet mag kunnen want 60p wordt bereikt via de 2:3 pull down. Anders zou dat zijn als het 50p was, dan heb je een 4% PAL versnelling

Verder zie ik in de beeldkwaliteit geen verschil, contrast etc blijft gelijk, maar dat kan ook niet anders want een 2:3 pull down verandert daar niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Amiet01 schreef op maandag 15 september 2008 @ 23:10:
[...]

Hoe bedoel je? Moet deze dan uit of aan? Als het goed is staat alles op standaard voor die ingang.
Ik heb nu geprobeerd om de 100 Hz uit te zetten. Dit resulteert in een constant schokkerig beeld, dus niet soepel. Zet ik het aan dan is het wel soepel, maar om de paar seconden haperingen. Overigens heb ik de laptop nu op HDMI2 aangesloten. Ik heb wel gekeken naar de firmware en dat is iig niet de nieuwste. Vandaag ff proberen te updaten. De laptop staat trouwens ook op 60 Hz. Doe ik em op 24 Hz dan hapert zelfs de muis. Wat kan ik nou doen?????

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Net nieuw is de 686 volgens mij. Heeft iemand hier al ervaring mee of een review van gezien? De TV is gelukkig gewoon zwart, die kleurtjes vind ik niets namelijk, hierdoor viel de 656 af voor mij. Heb enige tijd getwijfeld tussen 40" en 46" maar denk toch dat ik voor de 46" ga. Wordt een keuze tussen een 5-serie en een 6-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:28
Zit er veel verschil tussen een 50hz en een 100hz TV?

Ik twijfel tussen een 32' met 100hz en een 37' met 50hz.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Lisadr schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:32:
Zit er veel verschil tussen een 50hz en een 100hz TV?

Ik twijfel tussen een 32' met 100hz en een 37' met 50hz.
Kun je het beste zien in de winkel. Ik vind 100hz op zich prima maar dat interpoleren (Motion plus e.d.) kom ik van aan kotsen... Dus als ik een 100hz tv koop, dan wel een waar dat interpoleren uit kan worden gezet. Dat verzinnen van frames is bij TV kijken misschien wel leuk maar voor films is funest. 100hz is ook interesant voor als bluray wil gaan kijken met een speler die 24P kan uitgooien. De tv kan er dan 4x24 = 96hz van maken wat een mooi vloeiend en authentiek beeld geeft tijdens films.

[ Voor 23% gewijzigd door Dukey op 16-09-2008 19:41 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Dukey schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 19:39:
[...]

Kun je het beste zien in de winkel. Ik vind 100hz op zich prima maar dat interpoleren (Motion plus e.d.) kom ik van aan kotsen... Dus als ik een 100hz tv koop, dan wel een waar dat interpoleren uit kan worden gezet. Dat verzinnen van frames is bij TV kijken misschien wel leuk maar voor films is funest. 100hz is ook interesant voor als bluray wil gaan kijken met een speler die 24P kan uitgooien. De tv kan er dan 4x24 = 96hz van maken wat een mooi vloeiend en authentiek beeld geeft tijdens films.
Wat is het verschil tussen 2*24=48Hz en 4*24=96Hz qua vloeiendheid en authenticiteit? Daarbij kunnen de meeste TV's die over 100Hz beschikken ook 24p afspelen zonder dat er met frames gegoocheld moet worden. 24p Real Movie noemen ze dat bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmar_loko
  • Laatst online: 16-07 07:41
Ben van plan om een 32" lcd tv te kopen en twijfel nog tussen de A656 en de A552. Enige verschillen die ik er tussen kan ontdekken zijn:

- design (vrouwtje vind die rode rand van de A656 niet zo mooi :X )
- crystal scherm (we hebben vrij veel licht in de kamer, dus liever mat scherm van A552)
- DNle+ of DNle-pro (wat is het verschil en maakt het veel uit?)
- EPG (5 serie heeft geen elektronische programma gids?? dat zou wel jammer zijn)
- iDTV/Ready ( 5 serie = ready, 6 serie = iDTV, maar wat is het??)
- prijs (5 serie is ongeveer 60 euro goedkoper)

Verschillen zijn dus niet heel erg groot volgens mij. Zie ik nog wat over het hoofd en zijn er nog tips, of gaat het echt om de verschillen hierboven en dus persoonlijke voorkeuren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
@ingmar_loko: een verschil tussen de 5-serie en de 6-serie is volgens mij ook nog 100Hz en officiële 24p ondersteuning voor de 6-serie. Dat is althans wel zo bij de panels vanaf 40".

Ik heb mijn TV ook in bestelling. Het is een LE46E556 geworden!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:50

Tjark

DON'T PANIC

Ik kreeg gister een mailtje binnen van een winkel: De Samsung LE40A552 voor 699 euro
Erg mooie prijs. Heb zelf (nog ruim voor 't EK) er 860 voor betaald.

[ Voor 8% gewijzigd door Tjark op 17-09-2008 10:31 ]

*insert signature here

• Holgster
  • Laatst online: 29-07 10:21
Let op de disclaimer onderaan de pagina!

Br(36) Ba(56)

• Nico111
Holgster schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:58:
Let op de disclaimer onderaan de pagina!
Ik dacht al dat is wel heel goedkoop
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.