[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 12

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 119.243 views

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:00

Amiet01

Master_A

Nou het is me gelukt om alles eindelijk werkend te krijgen. Firmware geupgrade, laptop op 24 Hz gezet en daarna de 100 Hz Motion Plus op de tv op hoog gezet (dit omdat 100 Hz uit voor een onrustig beeld zorgt en "hoog" voor een heerlijk soepel beeld). Het loopt nu bijna helemaal vlekkeloos en het ziet er erg mooi uit dat Full HD.
Ik zei bijna, omdat er nog één dingetje dwars zit wat niet direct met de tv te maken heeft. Dit heeft namelijk ermee te maken dat de randen van het beeld ongeveer 1cm erbuiten vallen (1 cm erbuiten zelf bedenken natuurlijk). In de Nvidia settings bij "Formaat van het HDTV-bureaublad wijzigen" zet ik de sliders helemaal goed, en wanneer ik op ok druk gebeurd er niets. Ga ik weer naar het scherm met de sliders dan staat hij weer op de standaardinstelling. Dit blijkt echter alleen het geval te zijn wanneer de laptop op 24p staat. Als ik em gewoon op de normale instelling zet (60 Hz) dan pakt hij het wel. Iemand een oplossing?

Master_A

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Welke resolutie moet ik voor mijn LE40A552 gebruiken als ik deze wil gebruiken als uitgebreid bureaublad?

Verwijderd

Amiet01 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:29:
Nou het is me gelukt om alles eindelijk werkend te krijgen. Firmware geupgrade, laptop op 24 Hz gezet en daarna de 100 Hz Motion Plus op de tv op hoog gezet (dit omdat 100 Hz uit voor een onrustig beeld zorgt en "hoog" voor een heerlijk soepel beeld). Het loopt nu bijna helemaal vlekkeloos en het ziet er erg mooi uit dat Full HD.
Ik zei bijna, omdat er nog één dingetje dwars zit wat niet direct met de tv te maken heeft. Dit heeft namelijk ermee te maken dat de randen van het beeld ongeveer 1cm erbuiten vallen (1 cm erbuiten zelf bedenken natuurlijk). In de Nvidia settings bij "Formaat van het HDTV-bureaublad wijzigen" zet ik de sliders helemaal goed, en wanneer ik op ok druk gebeurd er niets. Ga ik weer naar het scherm met de sliders dan staat hij weer op de standaardinstelling. Dit blijkt echter alleen het geval te zijn wanneer de laptop op 24p staat. Als ik em gewoon op de normale instelling zet (60 Hz) dan pakt hij het wel. Iemand een oplossing?
Heb je de LCD op 'just scan' staan, in plaats van op autobreed, breedbeeld of 16:9?

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:37:
[...]

Heb je de LCD op 'just scan' staan, in plaats van op autobreed, breedbeeld of 16:9?
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd. Wist niet eens dat deze optie beschikbaar is, omdat deze normaal is uitgeschakeld.

Master_A

Verwijderd

Amiet01 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:52:
[...]

Nee dat heb ik nog niet geprobeerd. Wist niet eens dat deze optie beschikbaar is, omdat deze normaal is uitgeschakeld.
Klopt, in de 60Hz modus schakelt de TV automatisch in PC-modus over, waarin Just Scan de enige optie is (en daardoor ook grijs wordt). Bij andere framerates doet de TV dat niet, waardoor je zelf Just Scan moet selecteren. Ik weet vrij zeker dat je probleem zo opgelost is =D
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 13:08:
[...]

Even een inhakend vraagje:
Er wordt veel geklaagd over de 24p output e.d., maar ik lees vervolgens ook overal dat op 60p output alles zonder haperen en judder wordt afgespeeld.
Wat is het probleem dan? Waarom zou je de film niet gewoon in 60p kijken? Wat is het verschil?
(Dit is absoluut geen sneer, hoor theta, maar een serieuze vraag. ;))
Het waarnemen van judder ligt erg persoonlijk: de één ziet het wel, terwijl de ander er geen last van heeft. Totdat de eerste groep de tweede groep duidelijk maakt wat de judder is: dan ziet in de meeste gevallen de tweede groep het ook :p Als je de judder dan inene wel opmerkt, ga je er extra op letten en zie je het overal terugkomen, wat een geïrriteerd gevoel oplevert, aangezien je weet dat het wél goed kan :p Nogmaals, ik raad je dringend aan om je verder niet druk te maken over judder als je het ook niet waarneemt. Sometimes, Ignorance = Bliss =D

Verwijderd

Stomme vraag mss, maar wat is het verschil tsn de

LE en de LN series uit deze site: http://www.lcdtvbuyingguide.com/37-lcd-tv.html
?

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Mijn vriendin vind de rode rand om de LE40A656 niet om aan te zien, en ik wil een 40" Full HD en 100HZ.
Nu is mijn oog gevallen op de Samsung LE40F86, nu heb ik de laatste 3 topics (topicsearch) doorgekeken alleen kan ik er niet veel over vinden. Wat zijn jullie ervaringen met deze TV?

PSN id: GG--77

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:47

belblade

Belgian wacko

je hebt variantes van de 656 zoals de 616 die een zwarte rand hebben maar voor de rest identiek zijn, misschien is dat een optie ?

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
@GG---7: DE F86 is een oud model, wordt althans niet meer door Samsung geleverd. Je zou eens kunnen kijken naar de 616 (zoals belblade ook aangeeft) of de net nieuwe 686. Beide hebben geen rode rand!

Je zou ook je 100Hz eis eens kunnen heroverwegen, dan kun je ook kijken naar de 5-serie van Samsung namelijk. Ik heb dat wel gedaan. De toegevoegde waarde van 100Hz is mijns inziens niet groot namelijk.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

Afgelopen weekend een LE40A656 gehaald bij de mediamarkt (1099 euro). Blijkt een SQ01 panel te zijn, en met een laptop van huisgenoot over VGA is het heerlijk 1080p kijken; helaas werkt het met mn macbook niet). Bij het aansluiten op 1080i over HDMI lijkt het ook niet heel optimaal te gaan en zie ik aan alle kanten zwarte randen (in 'just scan' mode). Iemand enig idee?

Verder ben ik een beetje aan het kijken naar een goed set-top boxje, such as de popcorn hour. Helaas heb ik nog maar weinig alternatieven kunnen vinden die 1080p mkv'tjes een beetje schappelijk afspelen. Heeft iemand suggesties?

[edit]Ohja, in het service menu kan ik ook de zaptijd niet vinden voor dit model. Het 'user control init' menu kom ik prima binnen, maar daar is geen instelling die rond de 8 of 10 staat.

[edit 2]Bij het updaten van de firmware zag ik trouwens dat de 'Panel On Time' gereset werd, niet heel handig geimplementeerd lijkt me zo :).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 12:25 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:18:

[edit 2]Bij het updaten van de firmware zag ik trouwens dat de 'Panel On Time' gereset werd, niet heel handig geimplementeerd lijkt me zo :).
Dan heb je niet begrepen wat daarvan de bedoeling is.
Als je als winkelier al 5 maanden een demo tv continue aan het draaien hebt en je wilt hem daarna als gloednieuw verkopen aan de eerste de beste gek, doe je gewoon effe een firmware update en presto:
de teller staat weer op 0. En dus is hij ook weer "gloednieuw uit de doos".

Verwijderd

GeeMoney schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:52:
[...]

FullHD content gaat je niet lukken, dan moet je of: een bakbeest van een PC hebben staan.
Of de TV krijgt codecs ingebouwd.
Ik gok niet dat dat het geval is.
Ik heb zelf een AMD X2 3700+ (uit m'n hoofd) met 2GB memory en SATA2 schijven en gigabit netwerk maar zelfs 720P schokt heel af en toe.
Afgelopen week al getest op een beurs. Met een minimale configuratie laptop, software geinstalleerd en het draaide perfect op 1080p full hd!!

Dit heeft te maken met het feit dat pc niet streamt, maar data deelt als het ware. de software Wiselink Pro heeft zelf de codecs ingebouwd (is dus ook te updaten). hierdoor wordt het voor een gemiddelde pc mogelijk om hdcontent te kunnen streamen. Ik had als voorbeeld een stuk of 20 1080p filmtrailers van de apple site gedownload en dit werkte perfect.

is dus echt een top systeem

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb even een vraag over de LE52A656, ik heb de eerste variant van de XBox 360 en nu zag ik op de Microsoft website dat deze wel HD 1080p ondersteund mits je hem aansluit via composite (dus volgens mij de 5 verschillende stekkertjes). Ik zie op de Samsung site wel dat dit model composite ondersteund maar is dit dan ook met de vijf stekkertjes?

En klopt het dat de eerste generatie XBox 360 met composite GD 1080P ondersteund? (mits je natuurlijk die update gedaan heb volgens de microsoft site)

Of moet je een andere stekker hebben voor de XBox 360 waardoor ik wel 1080P ondersteuning heb en kan aansluiten op de LE52A656?

Ik heb even gekeken in de manual en nu zie ik dat er de volgende aansluiting op zit:

Audio L / R Pr Pb Y

Is dat de composite aansluiting?

[ Voor 10% gewijzigd door ronaldmathies op 18-09-2008 15:30 . Reden: Extra informatie ]

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

ronaldmathies schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:27:
Ik heb even een vraag over de LE52A656, ik heb de eerste variant van de XBox 360 en nu zag ik op de Microsoft website dat deze wel HD 1080p ondersteund mits je hem aansluit via composite (dus volgens mij de 5 verschillende stekkertjes). Ik zie op de Samsung site wel dat dit model composite ondersteund maar is dit dan ook met de vijf stekkertjes?

En klopt het dat de eerste generatie XBox 360 met composite GD 1080P ondersteund? (mits je natuurlijk die update gedaan heb volgens de microsoft site)

Of moet je een andere stekker hebben voor de XBox 360 waardoor ik wel 1080P ondersteuning heb en kan aansluiten op de LE52A656?

Ik heb even gekeken in de manual en nu zie ik dat er de volgende aansluiting op zit:

Audio L / R Pr Pb Y

Ja dat is composite. Zo sluit ik mijn Xbox ook aan. Alleen weet ik niet zeker of je een resolutie van 1080p kan krijgen!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Dat is geen composite maar component. Of de 360 hierover 1080P aan kan weet ik niet zeker, er was dacht ik iets met DVD's en de eerste Xbox 360.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 00:01:
Stomme vraag mss, maar wat is het verschil tsn de

LE en de LN series uit deze site: http://www.lcdtvbuyingguide.com/37-lcd-tv.html
?
De N in LN staat voor North-America ;) Waar de E voor staat zal wel duidelijk zijn. De verschillen liggen dus waarschijnlijk in de stroomtoevoer (60Hz) en TV-standaard (NTSC vs. PAL), hoewel er mogelijk ook nog andere verschillen zijn. Vermoedelijk is één van de genoemde series op die site echter een typ/denkfout, aangezien het niet logisch is om modellen van verschillende continenten te vergelijken...

• ronaldmathies
  • Niet online
Hebben mensen ervaring met de LE52A656? Hoe is de gebruikers ervaring? bedienings gemak? kleuren? beeld kwaliteit? etc.. ik heb wel een aantal reviews gelezen maar ik lees ook graag de ervaringen van mensen.

Hebben mensen betere suggesties dan dit model / type? Ik ben zelf geen die hard kennis persoon van LCD tv's en ik baal ervan als ik teleurgesteld zou zijn, zeker omdat het toch best een prijzige tv is. Als iemand een betere weet die mischien een euro of 200 duurder is dan hoor ik het ook graag, geef liever iets meer uit dan dat ik teleurgesteld ben.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Ben inmiddels ook aan het kijken voor een nieuwe tv.

Mijn oog is hierbij gevallen op de
Samsung LE40A656 LCD, of de
Panasonic 42PZ80E Plasma.

Over beide tv's lees ik eigenlijk veel goeds.
Heb inmiddels ook al vele ervaringen e.d doorgelezen, maar weet nog steeds niet goed wat nu te doen.
Beide tv's hebben een ontzettend mooi beeld, en min of meer in dezelfde prijsklasse.

Iemand tips of evt. alternatieven? (Wel in dezelfde klasse).
Waarom wel de Samsung en niet de Panasonic?

Verwijderd

Amiet01 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:52:
[...]

Je LCD staat standaard op auto-breed. De P.SIZE knop op je afstandsbediening laat je switchen tussen de verschillende opties. Just-scan betekend dat je LCD niets met de beeldverhouding doet, maar precies dát laat zien wat hij binnen krijgt. Vaak heet deze optie ook 1:1 pixelmapping.

Verwijderd

Ik heb zojuist de laatste update van de samsung site gedownload(v1015.0) en op mijn LE40A656 geupdated. Als ik echter via het DTV kanaal in het menu naar de versie kijk dan zie ik nog steeds versie T-PERLDEUC-1011.0 staan. De update procedure mbv USB stick ging volgens beschrijving (muv aanzetten. Dit ging dmv spanningsloos maken).
Als ik via het servicemenu naar mijn instellingen kijk dan zie ik oa.
optie 3.
checksum
T-PRLPEUS-1002-0
T-PRLEUMD-1015.0
T-PERLDEUC-1011.0

Welke versie is nu actieve firmware versie. Ik kan behalve de checksum geen andere item binnen optie 3 kiezen. Iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Ik vind deze wel interessant: LE46A786 met LED backlight :P

Maar er staat (helaas) nog geen 40-inch versie tussen... :|

Ik twijfel een beetje om nu nog een LCD-TV met conventioneel WCG-CCFL backlight te kopen; veel fabrikanten zullen LED-based TV's gaan uitbrengen binnenkort of doen dat al.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt de LE40A786 wel uit dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
yep, ik zag gisteren de 7 en 8 series staan op samsung.nl
Als DNLA zorg dat ik mijn divx's kan afspelen op de tv, dan word dit 'm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Er is nog geen release datum voor de 7 en 8 serie beschikbaar in nederland of wel?
(I.v.m een eventuele prijsdaling in de 6 serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:31:
yep, ik zag gisteren de 7 en 8 series staan op samsung.nl
Als DNLA zorg dat ik mijn divx's kan afspelen op de tv, dan word dit 'm :D
ja maar niet de LE40A786?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Diverse shops bieden hem al aan dus ik denk het wel, maar 'officieel' is hij er dus nog niet. Geen idee waarom hij niet in dat lijstje bij Samsung staat en de 46-inch wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickjuh1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 14:22
Ik heb een Samsung LE37A656, en nu zag ik dat er een firmware update beschikbaar is voor dit toestel. Er staat niet aangegeven waar het voor dient.

Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:28:
[...]

Je LCD staat standaard op auto-breed. De P.SIZE knop op je afstandsbediening laat je switchen tussen de verschillende opties. Just-scan betekend dat je LCD niets met de beeldverhouding doet, maar precies dát laat zien wat hij binnen krijgt. Vaak heet deze optie ook 1:1 pixelmapping.
Ik heb hem nu op alleen scannen gezet en het werkt nu perfect!! Dankjewel allemaal. Het is nu echt lekker genieten met Full HD x264 films.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
  • Laatst online: 27-05 16:46
De samsung site is nou down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ok, ik dacht dat het dus serieus aan mij lag... Maar moet toch niet mogen, zo'n groot bedrijf...

/EDIT -> raar genoeg doet tie het hier nu wel!

[ Voor 9% gewijzigd door Tha BasZ op 19-09-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Er zou toch een Ethernet op de 8 serie zitten? Volgens samsung.nl zit dat niet op de le40a856 :(

Nevermind, dat zit dus op de 7 serie :)

[ Voor 18% gewijzigd door brambest op 19-09-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
Die 40A686 was toch blauw?? http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B154672/cid/15005/Samsung_LE40A686/

maar op de samsung site is ie zwart of ben ik nou blind?

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
ronaldmathies schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:27:

Audio L / R Pr Pb Y

Dat is dus inderdaad componentaansluiting, composite is iets anders nl 1 stekker en slechte kwaliteit. Component zijn de primaire kleurenstekkers rood blauw en groen, de andere rode en witte is geluid en de gele die er vaak bij zit is s-video.

Ja, de eerste xbox360 kan absoluut 1080p sturen over component en ook vga trouwens.

De stekker die je nodig hebt is de HD componenten en die zat gewoon bij je xbox360

De aansluiting L/R PrPbY is inderdaad de componenten, waarbij L/R staat voor de audio links en rechts.

Kijk ff in de handleiding op internet of die Samsung LE52A656 ook 1080p ondersteunt over componenten, want dat weet ik niet. De M8-serie kon dit wel, maar de modellen daarna niet allemaal.
Kijk ff in de handleiding bij ondersteunde videoformaten over componenten.

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:06:
In Utrecht heb je Steenweg electronics... daar zijn ze 't goedkoopst van 't hele land.... Ik was een van de eerste die de Samsung LE46A656 had besteld, en ik had 'm voor 1739-300=1439,-
Veel succes
Daar adverteren ze wel mee, maar ik zie ook toestellen die ik ergens anders goedkoper heb gezien hoor.
Zo had Saturn Groningen maanden geleden een aktie waarbij de LE46A656 maar €1249 kostte, jawel de 46 inch. Ze waren er dan ook in precies 1 dag doorheen.
Dukey schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 19:39:
[...]

100hz is ook interesant voor als bluray wil gaan kijken met een speler die 24P kan uitgooien. De tv kan er dan 4x24 = 96hz van maken wat een mooi vloeiend en authentiek beeld geeft tijdens films.
100hz is niet interessant voor blu-ray, want als een tv 100hz kan weergeven zegt dat niets over dat deze 96hz kan weergeven. Wanneer je de blu-ray dus op 24p zet, gaat de tv dit herberekenen naar de frequentie van het scherm en krijg je juist judder. Met die 94 hz kom je dus niet op 100hz uit en krijg je de beruchte 3:2 pull down waarbij enkele frames dubbel getoond worden en het beeld gaat dus haperen.
Ik hoor alleen maar mensen klagen over judder wanner ze hun ps3 24p laten uitsturen. Zetten ze dit naar 60hz dan is het weg.

Meestal kan de tv 50/60 en 100hz weergeven en niets ertussen.
Zelfs als er staat vermeld dat de tv 24p aankan, zegt dat niets over hoe de tv dit doet: op een veelvoud van 24p of een 3:2 en dus een herberekening naar de 100hz.
(niet dat ik er verstand van heb hoor, ik heb het ook maar gelezen ;) )

Ik hoor bijna nooit iets goeds over de 24p en vind eigenlijk iedereen het mooier als het gewoon op 60hz staat en vind ik t vreemd dat veel mensen willen dat de tv 24p moet ondersteunen.
(bij de volgende post die ik hieronder quote is het wèl soepel, maar dit is geen 24p. de tv berekent hier tussenbeelden zodat het soepel loopt en is niet "zoals de filmmaker het bedoeld heeft". nou maakt dat niks uit , als je het mooi vindt dan is het goed).
Amiet01 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:29:
Jij moet niet de optie gebruiken "formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen"!

Deze optie is alleen voor toestellen met een overscan (zoals mijn tv) en hierdoor kan je de overscan compenseren. Met deze optie verklein je de resolutie en dus het beeld en de overscan van de tv rekt dit weer iets uit en daarna is het passend.
Jouw tv kan een 1920x1080p zonder overscan weergeven en dat is nou net de 1:1 pixelmapping.

Jij moet de 2 opties gebruiken die de overscan helemaal uitzetten, 1 op de tv en de andere in de videokaartinstellingen.
Die op jouw tv heet toch "alleen scannen" of "just scan" dacht ik?
Daarna moet je in de instellingen van je videokaart ook de over/underscan optie uitzetten.
(ik zie net dat het al is gelukt, mooi zo)

[ Voor 87% gewijzigd door Ferry34 op 20-09-2008 12:12 ]

• Ferry34
ronaldmathies schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:18:
Hebben mensen ervaring met de LE52A656? Hoe is de gebruikers ervaring? bedienings gemak? kleuren? beeld kwaliteit? etc.. ik heb wel een aantal reviews gelezen maar ik lees ook graag de ervaringen van mensen.

Hebben mensen betere suggesties dan dit model / type? Ik ben zelf geen die hard kennis persoon van LCD tv's en ik baal ervan als ik teleurgesteld zou zijn, zeker omdat het toch best een prijzige tv is. Als iemand een betere weet die mischien een euro of 200 duurder is dan hoor ik het ook graag, geef liever iets meer uit dan dat ik teleurgesteld ben.
Er is echt maar 1 manier om zo'n tv te kopen:

kijk eerst via internet naar enkele toestellen die in jouw budget zitten en kijk inderdaad naar reviews (kieskeurig.nl of hier, hier hebben ze er meer verstand van).
Daarna ga je bedenken wàt je er precies mee wilt gaan bekijken: analoge of digitale tv, hd digtiale tv, blu-ray of alleen maar dvd's, ga je gamen en wil jij je pc erop aansluiten?

Vervolgens ga je naar de winkel en ga je precies dat bekijken wat je thuis ook gaat doen, neem je eigen dvdspeler mee met enkele films die je goed kent.
Ikzelf ben groot fan van plasma, bekijk die ook 's. Wat een ander heel mooi vindt, vind jij misschien niet zo mooi. Smaken verschillen, dus je zal zelf moeten vergelijken.

Verwijderd

ik heb een LE37A552 en digitale televisie van ziggo.

bij sommige uitzendingen/zenders bestaat het beeld uit heel fijne horizontale lijntjes.
dit is vooral goed te zien bij beelden die iets verder weg zijn en bij smalle lijnen op het scherm zoals kabels van een brug ed.

hebben meer mensen dit?
ligt dit aan het signaal van ziggo of aan de tv(instellingen)?

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:42

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 21:49:

bij sommige uitzendingen/zenders bestaat het beeld uit heel fijne lijntjes.
dit is vooral goed te zien bij beelden die iets verder weg zijn en bij smalle lijnen op het scherm zoals kabels van een brug ed.

hebben meer mensen dit?
Op mijn LE37A656 had ik dit ook en vond het vreselijk! Na een firmware update heb ik het niet meer.
Ik kijk veel SD Kwaliteit via sateliet tv.

Succes.

Jamesbond007uk

Verwijderd

ik vind t ook vreselijk.

het scheelt dat t niet op alle zenders het geval is.

ik heb de laatste firmware erop staan maar dit heeft niks geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de LE40A786 is ondertussen officieel uit. Iemand in een winkel oid al ervaringen? Ik ben erg benieuwd of de led verlichting met dynamisch contrast een grote verbetering is tov de LE40A656.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
De LE40A786 staat vandaag in het krantje van de Media Markt voor 1599 euro!

Ik vind deze tv erg intressant maar wil weten op welke punten de 8-serie beter is dan de 7-serie. Ook heb ik al gelezen over een 9-serie.

Over deze verschillen is nog belachelijk weinig informatie te vinden. Van de 9-serie is wel deze review bekend: http://reviews.cnet.com/f..._7-33182079.html?tag=rnav

[ Voor 18% gewijzigd door ---RRR--- op 21-09-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---RRR--- schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:36:
De LE40A786 staat vandaag in het krantje van de Media Markt voor 1599 euro!
Bij redcoon staatie voor 1359,- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Hoe controleer ik welke firmware er nu op mijn LE40A552 staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shoombak schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:10:
Hoe controleer ik welke firmware er nu op mijn LE40A552 staat?
Bij de LE40656 zie je de 'UMC' versie in je service menu.
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:52:
[...]

Bij redcoon staatie voor 1359,- ;)
Voorzover ik weet hebben ze daar minimaal 50 euro verzendkosten, om over terugsturen indien je ontevreden bent maar niet te spreken. Mijn ervaring is dat je er bij de mediamarkt wel een paar honderd euro af kan halen (al weet ik natuurlijk niet hoe het zit bij 'aanbiedingen'), waardoor dat imho een veel interessantere optie is.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
De 150 euro meerkosten wegen niet op tegen de mogelijkheid dat je hem kunt retourneren zonder reden en zonder problemen bij de MediaMarkt. Het enige minpunt van de Media Markt is het waardeloze 'advies' wat je er krijgt.

even ontopic:
Op onder andere de LE40A786 zit IDTV (ingebouwde Irdetor kabelontvanger). Is dit compatable met digitale tv van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---RRR--- schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:40:
De 150 euro meerkosten wegen niet op tegen de mogelijkheid dat je hem kunt retourneren zonder reden en zonder problemen bij de MediaMarkt.
Nou dat ben ik niet met je eens. Garantie is sowieso prima geregeld in Nederland en ik betaal liever 50 euro per jaar aan een rechtbijstand verzekering om in uitzonderings situaties mijn recht te krijgen dan op voorhand aan elke leverancier of fabrikant te betalen voor dat recht.

Naast het feit dat het prijsverschil 180 euro is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:54
Heb sinds een paar weken de LE40A656. Ben er errug tevreden over. Heb alleen een probleempje. Het audio wat uit de line out komt is niet gedelayed. Daardoor is het geluid async met 't beeld. Bij mijn vorige televisie (Samsung LE26R81B) was het audio uit de line out wel gedelayed. Enige mogelijkheid om is om de headphone uitgang te gebruiken denk ik. Heeft iemand anders dit probleem opgemerkt of heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heeft iemand ervaring(en) met witgoedonline.nl? Hier staan namelijk zeer nette prijzen, en het product kan afgehaald worden in Gouda.

Samsung lcd tv le40a686 - €1099
Samsung lcd tv le40a756 - €1259
Samsung lcd tv le40a786 - €1412
Samsung lcd tv le40a856 - €1412

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
Op deze site is de 686 ook al blauw...
Maar op de samsung site niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:33
Ik wacht met spanning op de eerste reviews van de LE40/46A786. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 21:49:

bij sommige uitzendingen/zenders bestaat het beeld uit heel fijne horizontale lijntjes.

hebben meer mensen dit?
weet iemand wat de oorzaak is en hoe dit op te losen is?
ik heb de laatste firmware eropstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:42

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:59:
[...]

weet iemand wat de oorzaak is en hoe dit op te losen is?
ik heb de laatste firmware eropstaan.
Met welke kanalen heb je problemen? Dan zal ik het controleren.
Wat je ook kan proberen is opnieuw de firmware inladen en opnieuw kijken op de kanalen waar je strepen ziet (in de diepte).

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiezo op veronica heb ik t. je kunt t goed zien aan de V links boven. dat logo is niet strak maar is heel hoekig aan de randen.
weet zo niet precies op welke zenders nogmeer nooit bij stil gestaan m dit te onthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 11:30:
de LE40A786 is ondertussen officieel uit. Iemand in een winkel oid al ervaringen? Ik ben erg benieuwd of de led verlichting met dynamisch contrast een grote verbetering is tov de LE40A656.
Toevallig zag ik laats op een beurs bij een philips-stand oa de oude aurea, de nieuwe aurea (alweer een stuk mooier van uiterlijk) en de nieuwe led lcd naast elkaar hangen.
Ik heb helaas niet echt kunnen testen, maar de led lcd gaf een duidelijk zwarter beeld dan de nieuwe aurea.
Ik vind het verschil behoorlijk en ik denk dat de led lcd's de gewone lcd's behoorlijk achter zich laten.

Nogmaals: ik heb niet kunnen testen, maar ze proberen de aurea natuurlijk ook op zn best te laten uitkomen dus het is niet zo dat de één expres beter stond afgesteld dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Laatst online: 07:35

r0b

Hai :)

Heeft iemand toevallig degelijke reviews / eigen ervaringen met de LE37A436? Tijdens het Google'n krijg ik alleen maar kelkoo / msn shopping hits :/
Ik heb wel meerdere threads op avforums.com gevonden (met ieder welgeteld 2 replies :+ ) waarin gesproken werd over een aantal "bekende fouten" met dit model .. iemand die hier toevallig meer van weet?
Voornamelijk het verschil tussen de A436 en A456 zou interessant zijn. Op specificaties afgaande is er bar weinig verschil, of mis ik iets?

[ Voor 16% gewijzigd door r0b op 21-09-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken voor een 32" full hd tv. Samsung heeft mijn voorkeur gezien prijs/kwaliteit verhouding.

Is er veel verschil tussen de modellen LE32A552 en LE32A656?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Black Eagle schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:17:
Heeft iemand ervaring(en) met witgoedonline.nl? Hier staan namelijk zeer nette prijzen, en het product kan afgehaald worden in Gouda.

Samsung lcd tv le40a686 - €1099
Samsung lcd tv le40a756 - €1259
Samsung lcd tv le40a786 - €1412
Samsung lcd tv le40a856 - €1412
Ze zijn in ieder geval wel snel in antwoorden van hun mail, dat is al een pluspunt.
Ben van plan om hier mijn tv te gaan halen (woon zelf ook in Gouda namelijk), ben nog niet helemaal uit of dit de 40A656 of 7 (40A786) of 8 serie moet gaan worden.
Nog even afwachtend op reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slownera
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-02 15:35
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:23:
Ik ben aan het kijken voor een 32" full hd tv. Samsung heeft mijn voorkeur gezien prijs/kwaliteit verhouding.

Is er veel verschil tussen de modellen LE32A552 en LE32A656?
A656 heeft 4 hdmi poorten ipv 3 op de 552.
A656 heeft normaal gesproken ook 100Hz alleen niet op de 32" model. Dus dat verschil valt weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ik nog even de reviews afwacht, maar ga vrijwel zeker voor de le40a786.. contrastratio van 2000000:1 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:43:
ik denk dat ik nog even de reviews afwacht, maar ga vrijwel zeker voor de le40a786.. contrastratio van 2000000:1 8)7
Klopt dit? 2.000.000:1 is wel erg hoog...
Of komt dat door de LED's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha BasZ schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:46:
[...]

Klopt dit? 2.000.000:1 is wel erg hoog...
Of komt dat door de LED's?
Ja komt doordat het een LED is.

http://www.samsung.com/nl...LE40A786R2FXXC&fullspec=F

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
Hmm, das ook leuk. Stoppen ze in de 786 wel LED, maar geen ethernet, en in de 856 stoppen ze geen LED, maar wel ethernet.

Ik wil een combinatie van die 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:30

TTZ

brambest schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:48:
Hmm, das ook leuk. Stoppen ze in de 786 wel LED, maar geen ethernet, en in de 856 stoppen ze geen LED, maar wel ethernet.

De 9-serie! ;)

http://www.ubergizmo.com/...ng_9_series_lcd_hdtv.html

[ Voor 11% gewijzigd door TTZ op 22-09-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
Hmm, dan gaat ik daar op wachten. Is het al bekend wanneer die ong. uitkomt? :o

Was het trouwens niet zo, dat er géén 9serie komt van de 40 inch variant?

[ Voor 11% gewijzigd door brambest op 22-09-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ

TTZ

brambest schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:07:
[...]

Hmm, dan gaat ik daar op wachten. Is het al bekend wanneer die ong. uitkomt? :o

Was het trouwens niet zo, dat er géén 9serie komt van de 40 inch variant?
Dat klopt, lijkt erop dat er alleen een 46 en 55 inch uitkomt:

http://www.avblog.nl/samsung-series-9-lcd-tvs/

- offtopic - hij is wel erg strak...iemand een paar maanden oude 40A656 kopen? ;) -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

brambest schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:48:

En waarom wil je die combi?
Ethernet gebruik je toch alleen maar voor updates?

Deze kunnen neem ik aan ook wel via een andere manier naar je tv gestuurd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
Tha BasZ schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:21:
[...]

Deze kunnen neem ik aan ook wel via een andere manier naar je tv gestuurd worden?
Volgensmijn heb ik ergens gelezen dat je de tv dan aan het netwerk kan hangen. Als dat dan echt mogelijk is, kan je zo je foto's die niet op een dvd passen of het FULL HD filmpje die op je pc staat doorsturen naar de TV.

Zou wel jammer zijn als er geen 40 inch variant van komt, denk dat 46 inch, voor een kijkafstand van 2,5 meter te groot is. Kan ook niet van verderweg kijken, aangezien me slaapkamer daar te klein voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Tha BasZ schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:21:
[...]

Je kunt wel meer met die ethernet-aansluiting:
DLNA (Digital Living Network Alliance)
DLNA stelt gebruikers in staat uiteenlopende content op de pc, zoals films, muziek en foto's, te bekijken. Uitsluitend DLNA-compatibele apparaten zijn beschikbaar.
Overigens heeft de 856 volgens mij ook geen ethernet. De 756 heeft het wel, de 786 niet, de 856 dus ook niet en de 9-series weer wel.

brambest: :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

DLNA is leuk maar als je al een media centre hebt (bijv. in de vorm van de MacMini) heb je daar dan weer minder aan...
Weet niet hoe die DLNA presteerd t.o.v. bijvoorbeeld een MacMini...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
TTZ schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:21:
[...]

Dat klopt, lijkt erop dat er alleen een 46 en 55 inch uitkomt:

http://www.avblog.nl/samsung-series-9-lcd-tvs/

- offtopic - hij is wel erg strak...iemand een paar maanden oude 40A656 kopen? ;) -
Jawel..€ 750
D.M maar als je intresse hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ

TTZ

Robbie T schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:26:
[...]

Jawel..€ 750
D.M maar als je intresse hebt ;)
Algemeen bekend, maar gaat toch weer hard zeg... 2 maanden geleden E 1200,-, dat is dik E 100,- / maand afschrijving...(hij staat nu op ~E 1000,-)

Eerlijk gezegd bevalt die 40A656 nog steeds perfect, denk dat ik er toch maar een jaartje mee verder ga en hem dan in de slaapkamer hang, koop ik dan wel een nieuwe Samsung 14 serie o.i.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Tachyon schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:33:
[...]

Je kunt wel meer met die ethernet-aansluiting:

[...]

Overigens heeft de 856 volgens mij ook geen ethernet. De 756 heeft het wel, de 786 niet, de 856 dus ook niet en de 9-series weer wel.

brambest: :+
Nou dan word het een makkelijke beslissing als alleen de 756 een ethernet aansluiting heeft.
Kost maar 1150 euro.
Alleen in het begin van deze thread werd gezegd dat DLNA bij de nieuwe samsung tv's niet inhield dat je goed full HD films kon bekijken via je pc op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Nou ik ben er weer met een probleem op onze Samsung LE-46A656 aangesloten op mijn laptop (Nvidia Geforce 9200M GS). Om films zonder haperingen te kijken zet ik de HDTV instelling op 1080p24. Als ik echter kijk bij de resolutieinstellingen waar je ook nog de frequentie kunt instellen, dan zie ik dat hij op 23 Hz staat ipv 24 Hz. Het beeld is opzich wel goed, maar je ziet bij horizontale bewegingen wel dat hij om de 5 seconcden een frame verdubbeld wat een schok veroorzaakt. Zet ik hem op 24 Hz dan werkt de beweging en dergelijke wel goed, maar ziet het beeld er te flets uit. Zwart is niet meer echt zwart. Het ligt ook niet aan de HDMI zwartwaarde, want daar heb ik ook al naar gekeken. Haal ik de HDMI kabel eruit en doe ik em weer erin, dan staat hij weer op 23 Hz met mooi zwart beeld.
Wordt er nu langzamerhand een beetje gek van dat alles niet gewoon goed werkt. Er is altijd wel iets mis.
Iemand misschien een oplossing, waarbij de zwartwaarde wel gewoon goed is en er geen judder is?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

HDTVtest heeft al een review van de LE40A786.
Conclusion
Pros
Quality LCD panel, Backlight control, and LED backlighting system allow for a contrast-rich, deep image
Exquisite high-definition detail from “Full Pixel” 1:1 pixel mapping
Decent video deinterlacing and film cadence detection
Handles 1080p/60 (!) film signals correctly, without telecine judder
Solid connectivity
Settings can be saved independently per input
User-accessible greyscale and colour management controls
TV menus are fast, and remote is easy to use
100hz Motion Plus system effective at increasing motion resolution, and can be disabled if not desired
Cons
Glossy LCD panel reflects ambient light and causes glare, and can be hard to clean without leaving smudges
Combing/interlacing issue on virtually all types of input signal, even 1080p
Unusually high level of input lag may be an issue for gamers
Off-axis vertical viewing reveals noticeable black washout.
Jammer van de input-lag, maar dat had ik eigenlijk wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Wat doet die als je m gewoon op 1080/60 zet, Amiet01?

[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 22-09-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ferry34 schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:58:
Wat doet die als je m gewoon op 1080/60 zet, Amiet01?
Voordat ik de firmware update had gedaan had ik het ook geprobeerd en zag ik ook haperingen. Misschien dat je nu geen haperingen ziet na de update. Morgen maar es ff proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Amiet01 op 22-09-2008 22:06 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tachyon schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:55:
HDTVtest heeft al een review van de LE40A786.

[...]

Jammer van de input-lag, maar dat had ik eigenlijk wel verwacht.
Hmz, maar die input lag heeft alleen zijn weerslag op interactieve input. Wat me niet duidelijk wordt is of je de dynamic led lighting niet uit kan zetten en dan je input lag afneemt. Of lees ik er overheen.

Nu heb ik geen gameconsole en ben ik niet van plan om 'm als computerscherm te gebruiken. Hooguit sluit ik er een HD media player op aan maar toch twijfel ik nu weer tussen le40a786 of le40a656.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Niet online
Vooral dit stukje zorgt ervoor dat ik alsnog voor de LE40-A656 gaat ipv deze tv. Erg jammer, de rest van de features zijn top, maar ik wil hem vooral voor pc/360 gaming gebruiken.
Input Lag

The input lag on this display is typically around 50-70ms. This is unusually high, and with a PC connected, you can feel the drop in speed as you drag a window around on the TV screen.

However, this can be improved a little, with some conditions. In the TV’s [Input] menu, labelling the HDMI input as “PC” (using the [Edit Name] function) will disable certain picture processing circuits and drop the level of lag to a more tolerable 30-40ms. As a result of bypassing certain circuits, some options in the Picture menu will be greyed out. Sadly, one of these is the [Smart LED] option, which is, presumably, a major selling point of this display since it holds the keys to the regional dimming option. And, the level of lag is still higher than several other displays on the market.

Additionally, there’s an [Entertainment Mode] setting called “Game” which also drop the level of lag to around 30ms, but as this forces unrealistically high brightness and sharpness settings (amongst others) on the viewer with no chance to alter them, it is effectively useless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat houd input-lag precies in? ik wil de le40a786 kopen en ben redelijk fanatiek gamer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:34:
wat houd input-lag precies in? ik wil de le40a786 kopen en ben redelijk fanatiek gamer..
Dat er een gat zit van 50-70ms tussen input en het tonen van die input op het scherm.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:34:
Wikipedia: Output lag

Input-lag heet eigenlijk output-lag. Dat is een semantisch dingetje, maar het gaat dus om hetzelfde verschijnsel.

Als je echt fanatiek gamer bent, dan denk ik niet dat deze TV voor jou is.
Het is vooral goed te merken bij FPS en dergelijke.

aargh... ben ik weer net te laat... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tachyon op 23-09-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke thanks. Mijn Xbox is wel aangesloten via de component ingang, zit daar nog verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Black Eagle schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:31:
Vooral dit stukje zorgt ervoor dat ik alsnog voor de LE40-A656 gaat ipv deze tv. Erg jammer, de rest van de features zijn top, maar ik wil hem vooral voor pc/360 gaming gebruiken.

[...]
Yupe, same here denk ik...
Heb ook meerdere consoles dus die moeten wel gewoon goed kunnen draaien!

Erg jammer, want de specs zijn goed!

Zou die lag niet opgelost kunnen worden kunnen worden met een firmware update?

[ Voor 8% gewijzigd door Tha BasZ op 23-09-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben de andere nieuwe Samsung modellen ook last van deze input lag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik heb het geprobeerd op 1080p60, maar dat pakt hij niet. Het scherm gaat dan naar 800x600 en 60 Hz. Als ik de resolutie dan handmatig wil instellen dan kan ik em wel op 1920x1080 zetten, maar dan gaat de frequentie alleen op 30 Hz. Ik gebruik Mediaplayer Classic Homecinema om mkv bestanden af te spelen via de hardware accelerated plugin (dxva).

Edit:
Als je de instelling trouwens op 60p zet, terwijl je film 23,976 fps (24p) is, is het dan niet zo dat er dan één of andere pulldown plaatsvindt? Dat je dus alsnog haperingen gaat zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Amiet01 op 23-09-2008 14:39 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Heeft iemand een oplossing voor een onscherp beeld op 1080p met een GF9800GT? Ik heb de firmware al ge-update van de Samsung website. Ik gebruik een DVI -> HDMI kabel, heeft iemand werkend een GF 9 serie kaart aan zijn 552 hangen op 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
Wanneer komen die nieuwe modellen nou officieel uit?
Je kan bij pricewatch nog geen 1 vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
lemco schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 15:19:
Wanneer komen die nieuwe modellen nou officieel uit?
Je kan bij pricewatch nog geen 1 vinden...
ze staan al wel bij kieskeurig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:47

belblade

Belgian wacko

ik denk dan toch voor de le40a656 (of een andere kleurvariant) te gaan want idd die lag is voor mij nefast... Met een prijskaartje dat weldra richting 900 euro gaat lijkt me dit toch wel enorm veel bang for buck aan het worden ... Misschien doorbreekt zelfs de 46" variant daarvan tegen het einde van dit jaar de magische 1000 euro grens... (of zal het zo'n vaart ook weer niet lopen ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Review van de 786

http://www.hdtvtest.co.uk...86-review-20080922131.htm

Denk dat ik niet voor de ledjes ga als ik dit zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:33
Review was al gepost een stukje naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik blader al een tijdje het topic door omdat ik misschiene een LE-32A656 wil aanschafen. Maar door al die lag verhalen wordt ik toch en beetje huiverig. Ik dacht namelijk dat die 5ms toch wel voldoende moest zijn voor mijn 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
ronwiel schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:16:
Ik blader al een tijdje het topic door omdat ik misschiene een LE-32A656 wil aanschafen. Maar door al die lag verhalen wordt ik toch en beetje huiverig. Ik dacht namelijk dat die 5ms toch wel voldoende moest zijn voor mijn 360?
Ik heb een le40a552 met een ps3 en ik heb nergens last van. Weet niet hoe het zit met de 6 serie maar volgens mij zit dat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De review van die 7 serie stemt mij ook niet echt vrolijk... Dus ga ik dit weekend waarschijnlijk voor de LE52A656 i.p.v. 46A786.
De zeven en 8 serie zijn ook al te koop bij Redcoon trouwens.
Ik vraag me af wat de 9 serie doet??

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 11:59
Hoi tweakers ik ben van plan om een LE32A552 aan te schaffen omdat dit een van de weinig mooie lcd tv's is die zowel full hd zijn en passen in mijn studenten budget :)

het vreemde is alleen dat ik het idee heb dat er meerdere versies in omloop zijn van de LE32A552. Ik werk zelf in een elektronicazaak waarbij de LE32A552 bij twee van onze filialen waar ik het heb gechecked zilveren aansluitcontactpunten aan de achterkant heeft, terwijl ik ook een LE32A552 in de Mediamarkt Arnhem vandaag heb zien staan die vergulde aansluitcontactpunten had :S (wat ik natuurlijk liever heb).

Heeft dit te maken met import/parallel inkopen of zijn er stiekem toch verschillende gradaties van hetzelfde type lcd paneel op de markt (ik begreep dat Samsung daar nog wel eens een handje van heeft)? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Xanthium op 23-09-2008 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee, verbazingwekkend dat er verschil zit in de gebruikte bussen bij hetzelfde scherm. Ik heb de 40 inch variant van dit type. Heb em nu een maand of 4, en hij bevalt meer dan goed...... super strak beeld en mooie kleuren. Prestaties zijn naar mijn menig super. (wel in combinatie met digitale televisie natuurlijk) Heb gelijk even gekeken maar mijn model heeft ook geen vergulde bussen op de achter en zijkanten. Maar dat mag de pret niet drukken. Wat mij betreft is dit scherm echt een aanrader...........als ik bij mensen op visite ben die ook een lcd scherm hebben van een ouder type of ander merk...... ben ik trots dat ik mijn Samsung LE40A552 thuis heb staan. En ach... er zijn tussentijd weer nieuwere en betere schermen door samsung uitgebracht of staan op de planning. Maar daar hoef je het niet voor te laten........ als je wilt wachten op scherper en verbluffender dan dit scherm is, kun je nooit een scherm kopen, want wat je vandaag koopt is mogen al oud...........Dus als ik jou was zal ik het IBG dit scherm voor jou laten sponsoren............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:22:
Ik heb geen idee, verbazingwekkend dat er verschil zit in de gebruikte bussen bij hetzelfde scherm. Ik heb de 40 inch variant van dit type. Heb em nu een maand of 4, en hij bevalt meer dan goed...... super strak beeld en mooie kleuren. Prestaties zijn naar mijn menig super. (wel in combinatie met digitale televisie natuurlijk) Heb gelijk even gekeken maar mijn model heeft ook geen vergulde bussen op de achter en zijkanten. Maar dat mag de pret niet drukken. Wat mij betreft is dit scherm echt een aanrader...........als ik bij mensen op visite ben die ook een lcd scherm hebben van een ouder type of ander merk...... ben ik trots dat ik mijn Samsung LE40A552 thuis heb staan. En ach... er zijn tussentijd weer nieuwere en betere schermen door samsung uitgebracht of staan op de planning. Maar daar hoef je het niet voor te laten........ als je wilt wachten op scherper en verbluffender dan dit scherm is, kun je nooit een scherm kopen, want wat je vandaag koopt is mogen al oud...........Dus als ik jou was zal ik het IBG dit scherm voor jou laten sponsoren............
het IBG zal het helaas niet sponsoren, dat zal ik toch echt van m'n zuurverdiende vakantiewerk moeten doen haha ;)

maar mijn wenkbrauw fronst nog sterker na het lezen van jouw verhaal, de samsung LE-40A552 die jij hebt staan daarvan staat namelijk het showmodel bij mij op de zaak WEL met vergulde bussen? :s het wordt steeds vreemder

ik vraag me af of er nog meer significante verschillen zijn

Verwijderd

misschien zit het in de lettercombinatie achter het typemodel (sticker aan de rechterzijkant van het scherm) ik heb namelijk om precies te zijn de LE40A552p3rxxc

dit is het europese model, want hetzelfde scherm in amerika heeft andere Lettercombinatie aan begin van het typenummer........ erg vreemd dus......

• Xanthium
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 00:13:
misschien zit het in de lettercombinatie achter het typemodel (sticker aan de rechterzijkant van het scherm) ik heb namelijk om precies te zijn de LE40A552p3rxxc

dit is het europese model, want hetzelfde scherm in amerika heeft andere Lettercombinatie aan begin van het typenummer........ erg vreemd dus......
zelfs daar had ik al naar gekeken.. de vergulde versie in de MM had als code LE32A552 P3RXXC
precies hetzelfde als wat jij hebt dus.. de verkoper verzekerde mij ook dat de consument nergens kon zien uit welk land een samsung lcd tv komt. Je kan dus ook niet checken of het een parallel ingekocht tv is uit het buitenland (goedkopere partij enzo) zodat je geen garantie hebt, of alleen als je je tv naar dat betreffende land stuurt...

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Vinden jullie het raar dat er wijzigingen in het productieproces zijn?
Dat heeft toch niks met parallel import te maken.
Dat gebeurt overal en in elke branche. Er worden continue dingen in de tv's veranderd die je normaal nog niet eens merkt. Blijkbaar vond Samsung een andere leverancier van tulpaansluitingen voor de tv's.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.