Daar adverteren ze wel mee, maar ik zie ook toestellen die ik ergens anders goedkoper heb gezien hoor.
Zo had Saturn Groningen maanden geleden een aktie waarbij de LE46A656 maar €1249 kostte, jawel de 46 inch. Ze waren er dan ook in precies 1 dag doorheen.
Dukey schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 19:39:
[...]
100hz is ook interesant voor als bluray wil gaan kijken met een speler die 24P kan uitgooien. De tv kan er dan 4x24 = 96hz van maken wat een mooi vloeiend en authentiek beeld geeft tijdens films.
100hz is niet interessant voor blu-ray, want als een tv 100hz kan weergeven zegt dat niets over dat deze 96hz kan weergeven. Wanneer je de blu-ray dus op 24p zet, gaat de tv dit herberekenen naar de frequentie van het scherm en krijg je juist judder. Met die 94 hz kom je dus niet op 100hz uit en krijg je de beruchte 3:2 pull down waarbij enkele frames dubbel getoond worden en het beeld gaat dus haperen.
Ik hoor alleen maar mensen klagen over judder wanner ze hun ps3 24p laten uitsturen. Zetten ze dit naar 60hz dan is het weg.
Meestal kan de tv 50/60 en 100hz weergeven en niets ertussen.
Zelfs als er staat vermeld dat de tv 24p aankan, zegt dat niets over hoe de tv dit doet: op een veelvoud van 24p of een 3:2 en dus een herberekening naar de 100hz.
(niet dat ik er verstand van heb hoor, ik heb het ook maar gelezen

)
Ik hoor bijna nooit iets goeds over de 24p en vind eigenlijk iedereen het mooier als het gewoon op 60hz staat en vind ik t vreemd dat veel mensen willen dat de tv 24p moet ondersteunen.
(bij de volgende post die ik hieronder quote is het wèl soepel, maar dit is geen 24p. de tv berekent hier tussenbeelden zodat het soepel loopt en is niet "zoals de filmmaker het bedoeld heeft". nou maakt dat niks uit , als je het mooi vindt dan is het goed).
Amiet01 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:29:
Nou het is me gelukt om alles eindelijk werkend te krijgen. Firmware geupgrade, laptop op 24 Hz gezet en daarna de 100 Hz Motion Plus op de tv op hoog gezet (dit omdat 100 Hz uit voor een onrustig beeld zorgt en "hoog" voor een heerlijk soepel beeld). Het loopt nu bijna helemaal vlekkeloos en het ziet er erg mooi uit dat Full HD.
Ik zei bijna, omdat er nog één dingetje dwars zit wat niet direct met de tv te maken heeft. Dit heeft namelijk ermee te maken dat de randen van het beeld ongeveer 1cm erbuiten vallen (1 cm erbuiten zelf bedenken natuurlijk). In de Nvidia settings bij "Formaat van het HDTV-bureaublad wijzigen" zet ik de sliders helemaal goed, en wanneer ik op ok druk gebeurd er niets. Ga ik weer naar het scherm met de sliders dan staat hij weer op de standaardinstelling. Dit blijkt echter alleen het geval te zijn wanneer de laptop op 24p staat. Als ik em gewoon op de normale instelling zet (60 Hz) dan pakt hij het wel. Iemand een oplossing?
Jij moet niet de optie gebruiken "formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen"!
Deze optie is alleen voor toestellen met een overscan (zoals mijn tv) en hierdoor kan je de overscan compenseren. Met deze optie verklein je de resolutie en dus het beeld en de overscan van de tv rekt dit weer iets uit en daarna is het passend.
Jouw tv kan een 1920x1080p zonder overscan weergeven en dat is nou net de 1:1 pixelmapping.
Jij moet de 2 opties gebruiken die de overscan helemaal uitzetten, 1 op de tv en de andere in de videokaartinstellingen.
Die op jouw tv heet toch "alleen scannen" of "just scan" dacht ik?
Daarna moet je in de instellingen van je videokaart ook de over/underscan optie uitzetten.
(ik zie net dat het al is gelukt, mooi zo)
[
Voor 87% gewijzigd door
Ferry34 op 20-09-2008 12:12
]