[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 12

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 119.122 views

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik ga waarschijnlijk deze maand de Samsung LE32A552 halen. Ik zat al lange tijd te twijfelen om een LCD scherm te kopen, maar met de aanschaf van m'n Xbox360 met HDMI aansluiting wil ik er toch een kopen.

Ik zie dat de prijs bij Plasma Discounter nu op 533,99 staat, vorige week was dat nog 599 euro. Misschien toch nog even wachten tot de prijs verder daalt..

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Tha BasZ schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:54:
[...]

Ze zijn in ieder geval wel snel in antwoorden van hun mail, dat is al een pluspunt.
Ben van plan om hier mijn tv te gaan halen (woon zelf ook in Gouda namelijk), ben nog niet helemaal uit of dit de 40A656 of 7 (40A786) of 8 serie moet gaan worden.
Nog even afwachtend op reviews!
Ze zijn inderdaad erg snel met reageren. Dit kreeg ik terug op mijn vraag of de 40A756 leverbaar was en zo niet wanneer ze deze verwachten te hebben.
Geachte heer/mevrouw,

Nee, deze is niet op voorraad. Levertijd is ongeveer 1 week.

met vriendelijke groet,

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

@ Black Eagle -> waarom zou je voor de 40A756 willen gaan als ik vragen mag?
Geeft voor mij niet echt heel veel meerwaarde t.o.v. de 40A656...

Prijsverschil vind ik te groot voor de meerwaarde van de 7 serie (scheelt @ die winkel al meer dan 200 euro).

[ Voor 9% gewijzigd door Tha BasZ op 24-09-2008 15:50 ]

Anoniem: 119403

de 7- en 8 serie komen in week 40/41 uit... nog even wachten dus... ga denk ik ook voor de 40a656!

• Black Eagle
  • Niet online
Tha BasZ schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:49:
@ Black Eagle -> waarom zou je voor de 40A756 willen gaan als ik vragen mag?
Geeft voor mij niet echt heel veel meerwaarde t.o.v. de 40A656...

Prijsverschil vind ik te groot voor de meerwaarde van de 7 serie (scheelt @ die winkel al meer dan 200 euro).
Het is nog niet zeker dat ik die tv wil hebben, maar gezien het contrast van 70000:1 voor mij toch een verschil kan maken wacht ik liever nog even. De als de tv echt volgende week al leverbaar is kan het nooit lang duren voordat de reviews tevoorschijn springen. Wellicht dat de 7 serie nog andere voordelen heeft tov de 6 serie. Maar dit zal uit de reviews blijken (hoop ik). Als het extra contrast echt meerwaarde bied vind ik die €160 niet erg. Het is dat ik nog niet op mezelf was toen die 6 serie uitkwam anders had ik hem toen al voor €1400 gekocht.

Maar ondertussen zit ik al bijna 3 weken zonder tv, gaat toch wel vervelen zo... Nu zat ik al 2 jaar zonder kabel, maar de lading films die ik altijd keek ga ik nu wel missen :|.

• sh4dow
  • Nu online
Ik begrijp dat de 7 en 8 serie binnenkort uitkomen, zou de prijs van de 5 serie dan nog verder gaan zakken?

Anoniem: 262968

de 5 serie zal naar aller waarschijnlijkheid niet heel erg veel meer zakken verwacht ik.... ze maken derestpartijen op en dan is ie niet meer te koop...... en zijn er weer nieuwere modellen....... TE lang moet je nooit wachten.....

nog even een opmerking over de lveranciers van de onderdelen..... misschien is het niet vreemd dat er iets wijzigt..... alhoewel...... een andere behuizig van hetzelfde model is natuurlijk wel raar...... haha.

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Anoniem: 262968 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:45:
de 5 serie zal naar aller waarschijnlijkheid niet heel erg veel meer zakken verwacht ik.... ze maken derestpartijen op en dan is ie niet meer te koop...... en zijn er weer nieuwere modellen....... TE lang moet je nooit wachten.....

nog even een opmerking over de lveranciers van de onderdelen..... misschien is het niet vreemd dat er iets wijzigt..... alhoewel...... een andere behuizig van hetzelfde model is natuurlijk wel raar...... haha.
Ik denk dat de 5 serie nog wel even mee gaat. Volgens mij is de levensduur van een model sowieso 1 jaar.

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik heb de le32a556, nu wil ik de beeldinstelingen een beetje aanpassen. Maar als ik het menu opvraag bij een component aansluiting is daar niets te wijzigen.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• THX
  • Niet online

THX

O-)
Heb niet alle voorgaande delen meer doorgenomen en wellicht is het helemaal niet meer interessant, omdat het een oud model betreft. Maar voor de geinteresseerden:

Heb deze week, na een jaar met plezier kijken, eindelijk een firmware update laten uitvoeren op mijn LE46M86BDX. Ging van versie 1013 (mei 2007) naar versie 2013.
  • Ik gebruikte scart niet veel, maar het "Banding" probleem is verdwenen.
  • Tevens werkt PIP nu goed (ook na veranderen van input blijft ie staan en onthoudt ie gewoon de zender).
  • Verder werkt Justscan naar behoren, zonder mijn ATi instellingen aan te passen.
  • En heb ik enkele standaard inputpresets erbij gekregen. HDMI "PC" naamgeving geeft meteen een bepaalde set met instellingen.

[ Voor 3% gewijzigd door THX op 24-09-2008 22:55 ]

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-06 20:25
Amiet01 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 12:50:
Ik heb het geprobeerd op 1080p60, maar dat pakt hij niet. Het scherm gaat dan naar 800x600 en 60 Hz. Als ik de resolutie dan handmatig wil instellen dan kan ik em wel op 1920x1080 zetten, maar dan gaat de frequentie alleen op 30 Hz. Ik gebruik Mediaplayer Classic Homecinema om mkv bestanden af te spelen via de hardware accelerated plugin (dxva).

Edit:
Als je de instelling trouwens op 60p zet, terwijl je film 23,976 fps (24p) is, is het dan niet zo dat er dan één of andere pulldown plaatsvindt? Dat je dus alsnog haperingen gaat zien.
Dat laatste: ik lees bijna nooit dat iemand tevreden is met 24p, maar wanneer gewoon 60p wordt getoond is de judder meestal verdwenen.

Dat eerste over Mediaplayer: ik las laatst ook van iemand die last had van judder en die gebruikte ook gewoon Mediaplayer. Toen hij echter overstapte naar een ander afspeelprogramma was de judder verdwenen!
(s kijken of ik die post nog ergens kan vinden)

edit:

Hierna heb ik de betreffende DVD weer gepakt met de pan-scene die sto.tto.ttert..
50Hz, 60Hz.. maakt niet uit nog steeds stotteren. Daarna voor de grap eens TheaterTek gebruikt in plaats van MediaPlayer (vanuit MediaCenter).
En taddaaa hiermee zie ik geen gestotter!

MediaCenter gebruikt default 60Hz, wat je ook in stelt. Weer een reden om het niet te gebruiken

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72495.1650

[ Voor 17% gewijzigd door Ferry34 op 24-09-2008 23:24 ]

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Ferry34 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 23:13:
[...]

Dat laatste: ik lees bijna nooit dat iemand tevreden is met 24p, maar wanneer gewoon 60p wordt getoond is de judder meestal verdwenen.

Dat eerste over Mediaplayer: ik las laatst ook van iemand die last had van judder en die gebruikte ook gewoon Mediaplayer. Toen hij echter overstapte naar een ander afspeelprogramma was de judder verdwenen!
(s kijken of ik die post nog ergens kan vinden)

edit:

Hierna heb ik de betreffende DVD weer gepakt met de pan-scene die sto.tto.ttert..
50Hz, 60Hz.. maakt niet uit nog steeds stotteren. Daarna voor de grap eens TheaterTek gebruikt in plaats van MediaPlayer (vanuit MediaCenter).
En taddaaa hiermee zie ik geen gestotter!

MediaCenter gebruikt default 60Hz, wat je ook in stelt. Weer een reden om het niet te gebruiken

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72495.1650
Alleen gebruik ik Media Player Classic Homecinema, waarbij ik gebruik maak van de interne filter voor hardware accelleratie. Kan je dat bij TheaterTek ook? Ik probeerde namelijk de truuk met de PowerDVD H264 plugin, maar die werkte nooit bij mij. Alleen via MPCH kreeg ik dxva aan de praat.

Master_A

Anoniem: 119403

zo net de 40a656 besteld, voor het verschil in prijs met de 7 serie koop ik mooi een play3 :9~

• Ferry34
Amiet01 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 00:11:
[...]

Alleen gebruik ik Media Player Classic Homecinema, waarbij ik gebruik maak van de interne filter voor hardware accelleratie. Kan je dat bij TheaterTek ook? Ik probeerde namelijk de truuk met de PowerDVD H264 plugin, maar die werkte nooit bij mij. Alleen via MPCH kreeg ik dxva aan de praat.
Ik weet dat echt niet, want ik heb daar totaal geen verstand van.
Ik kijk nooit via de pc, de blu-ray's/hd-dvd's speel ik met ps3 en xbox360 en dus gebruik ik die programma's niet.

Ik had alleen gelezen dat iemand na het switchen van afspeelprogramma ineens de judder kwijt was.

Iemand anders misschien een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06 21:50

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Nico111 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:24:
[...]

Ik denk dat de 5 serie nog wel even mee gaat. Volgens mij is de levensduur van een model sowieso 1 jaar.
Is er iemand die hier meer vanaf weet? Want de Le40a557 bijvoorbeeld heeft een award gewonnen (Eisa best value award geloof ik) voor het jaar 2008-2009, dus het zou wel raar zijn als ze voor 2009 uit productie gaan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vandaag is er een monteur langs geweest om te kijken naar mijn Samsung LE32A436. De beste man wist mij te vertellen dat er niks mis mee is. Hij had zo'n apparaatje om de hdmi e.d. te controleren. Verder was er ook nog geen firmware update voor mijn tv. Het probleem zou hem liggen in het feit dat ik een dvi naar hdmi kabel gebruik. Dit raadde hij af omdat 't er niet voor bedoeld is. (instructie boekje zegt, dvi>hdmi gebruik poort 2, maar dat terzijde)
Hij raadde aan om altijd een VGA kabel te gebruiken, dit omdat de tv dan in PC stand gaat en het beeld zelf configureerd. HD zou hiermee ook gewoon mogelijk zijn.

Van de golvende lijntjes in beeld. (die nu natuurlijk niet heel goed zichtbaar waren) zij hij dat het door inverentie komt. Storing van een dect telefoon, mobiel, wifi etc.

Zelf heb ik een beetje m'n twijfels maargoed. Ga maar eens een VGA kabel kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159305

De nieuwe 7-, 8- en 9-series zullen niet via internethandel te koop aangeboden worden. Samsung verkoopt ze alleen via de traditionele kanalen om prijsrust te creeeren. dus als er 1 van die nieuwe modellen op internet staat, dan zijn ze parallel geimporteerd en niet nederlands. omdat ook serienummer registratie zal plaatsvinden is het dus maar de vraag of je er verstandig aan doet een dergelijk model via internet aan te schaffen (garantie/service etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 159305 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:30:
....maar de vraag of je er verstandig aan doet een dergelijk model via internet aan te schaffen (garantie/service etc.)
Maakt dat tegenwoordig binnen de EU nog uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Anoniem: 159305 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:30:
De nieuwe 7-, 8- en 9-series zullen niet via internethandel te koop aangeboden worden. Samsung verkoopt ze alleen via de traditionele kanalen om prijsrust te creeeren. dus als er 1 van die nieuwe modellen op internet staat, dan zijn ze parallel geimporteerd en niet nederlands. omdat ook serienummer registratie zal plaatsvinden is het dus maar de vraag of je er verstandig aan doet een dergelijk model via internet aan te schaffen (garantie/service etc.)
Bron? Dit lijkt mij eigenlijk een onzin verhaal *no offense*. Er zijn namelijk al verschillende betrouwbare webshops die de apparaten aanbieden (weliswaar nog niet op voorraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Nu online
De prijzen zakken nog steeds.. de 32inch 5 serie bijvoorbeeld nu bij 4launch voor 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Niet online
Roko schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:29:
[...]

Maakt dat tegenwoordig binnen de EU nog uit dan?
Vrijwel alle aankopen die ik doe gaan via internet. Maar als ik de reacties op de redcoon webshop lees ga ik mijn tv toch echt in de winkel halen.

Zie ook:
http://tweakers.net/shopreview/6931/redcoon-benelux.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275554

Kan iemand mij informatie geven over de Samsung 40A437? Ik kan deze tv krijgen maar vind er bijna geen informatie over terwijl kieskeurig.nl aangeeft dat het wel een tv uit 2008 is? De basis specs heb ik gevonden maar ik begrijp niet waarom er bijvoorbeeld nergens reviews van dit model staan?
Ik wil de tv gaan gebruiken voor het kijken van films/tv vanaf mijn mediacenter en het spelen van xbox 360 games.
Ik weet dat er betere tv's zijn maar dit model kan ik gratis krijgen bij een zakelijk telefoon abonnement. Ik probeer nu dus uit te zoeken of hij goed genoeg is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98664

Na 2 uur neuzen door dit topic. (en enkele vorige delen ervan) toch maar de vraag:
Wat zijn nou goede instellingen voor de samsung le40a556 (gelijk aan 552, maar dan andere beeldschermlaag en dvd-t meen ik)
in combinatie met een ps3 en twiggo op een sd humax decoder. (en een videorecorder en dvd speler)
Vooral de ps3 is voor mij belangrijk.
Is er nergens een simpele lijst te vinden van wat nou optimale of aanbevolen waardes zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270637

http://www.avsforum.com/a...p?p=14113954#post14113954

En ik heb naar smaak dynamic contrast op low en gamma op +3. Super beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@browns
Volgens mij was dat het antwoord op mijn vraag, morgenmiddag komt de tv pas, maar geloof dat ik nog wel even zoet ben met het instellen van alles. :) of :( weekniet
tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270822

Ben in het bezit van le46a656, echter ben ik er huiverig met het schoonmaken van het toestel. De rode lijst maak ik schoon met het meegeleverde blauwe doekje, maar waar kan je het scherm mee schoonmaken.
Daar zitten wat vingerafdrukken op en in de zon kan je ze goed zien zitten.
Heb al van Zeiss lenzenschoonmaak doekjes op het net gezien, misschien moet ik die is proberen.
Ben als de dood om krasjes te veroorzaken en die zijn snel gemaakt op dit toestel.
Iemand al iets goeds er voor gevonden, alvast bedankt voor de reactie.

groetjes,

eelco.

• Ferry34
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:24:
Vandaag is er een monteur langs geweest om te kijken naar mijn Samsung LE32A436. De beste man wist mij te vertellen dat er niks mis mee is. Hij had zo'n apparaatje om de hdmi e.d. te controleren. Verder was er ook nog geen firmware update voor mijn tv. Het probleem zou hem liggen in het feit dat ik een dvi naar hdmi kabel gebruik. Dit raadde hij af omdat 't er niet voor bedoeld is. (instructie boekje zegt, dvi>hdmi gebruik poort 2, maar dat terzijde)
Hij raadde aan om altijd een VGA kabel te gebruiken, dit omdat de tv dan in PC stand gaat en het beeld zelf configureerd. HD zou hiermee ook gewoon mogelijk zijn.

Van de golvende lijntjes in beeld. (die nu natuurlijk niet heel goed zichtbaar waren) zij hij dat het door inverentie komt. Storing van een dect telefoon, mobiel, wifi etc.

Zelf heb ik een beetje m'n twijfels maargoed. Ga maar eens een VGA kabel kopen..
Er zijn heel vaak problemen met dvi-hdmi en vooral de Samsungs zijn erg kieskeurig hierin. Probeer 's een ander merk kabel (prijs maakt echt niet uit) en kijk of de storingen weg zijn.

Ik heb zo vaak gehoord dat er bijvoorbeeld helemaal geen beeld was en na t kopen van een andere kabel waren de problemen verdwenen.
Anoniem: 270822 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:44:
Ben in het bezit van le46a656, echter ben ik er huiverig met het schoonmaken van het toestel. De rode lijst maak ik schoon met het meegeleverde blauwe doekje, maar waar kan je het scherm mee schoonmaken.
Daar zitten wat vingerafdrukken op en in de zon kan je ze goed zien zitten.
Heb al van Zeiss lenzenschoonmaak doekjes op het net gezien, misschien moet ik die is proberen.
Ben als de dood om krasjes te veroorzaken en die zijn snel gemaakt op dit toestel.
Iemand al iets goeds er voor gevonden, alvast bedankt voor de reactie.

groetjes,

eelco.
Er zijn schoonmaakmiddelen te koop speciaal voor plasma en lcd-schermen. Deze hebben geen bijtende stoffen om zodoende de coating die op het scherm niet aan te tasten.

Ik kwam zelf een flesje tegen met een verstuiver van digiconnect(€9,95) en bevat dus geen alcohol of oplosmiddelen

[ Voor 26% gewijzigd door Ferry34 op 27-09-2008 00:31 ]

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 22:30

t!mP

is inflatie gevoelig

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om te gaan voor de 656 serie van samsung. Helemaal zeker over de grootte ben ik niet. Gezien het geringe prijsverschil en de verhoogde gamma op de 40 inch, lijkt deze mij het meest aantrekkelijk. Anders zou ik gaan voor de 37 inch. Mijn kijk afstand is 2.5 meter MAX! (kan het evt. vergroten naar (zelfs) 5 indien ik mijn kamer anders inricht).

Daarnaast heb ik nu een JBL surroundset welke DTS ondersteunt. Mijn bedoeling is om via de laptop HD te streamen (HDMI uitgang). Op mijn surroundset zit geen optische ingang, is er toch een mogelijkheid om via de laptop > samsung lcd > dts (5.1 in mijn geval) te verkrijgen. Misschien via scart of gewone tulpstekkers?

Kan iemand mij helpen om de knoop door te hakken met de grootte? En tevens wel/niet bevestigen of ik gebruik kan blijven maken van mijn huidige surroundset MET surround!? THX

• Jaguar645
  • Laatst online: 07:50
Die 46 inch is prima te doen anders. Enigste wat ik zelf gemerkt heb is dat ik DVDtjes tegenwoordig laat liggen en echt alleen nog maar 720/1080P kijk.

Kan het je nog erger vertellen... als ik gewoon aan het gamen ben zit ik er ongeveer een meter vandaan en dat gaat ook prima! :P

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hmm, gisteren de LE32A552 besteld bij 4launch. Hij stond namelijk voor 500,50 in de pricewatch en bij hun op de site. En ik wilde altijd al een full-hd als hij voor een redelijke prijs beschikbaar was. Dus gelijk betaald met ideal, zodat ik hem kan ophalen in Eindhoven.

Kijk ik net op de website is de prijs ineens 674 euro. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren ... :P

• Ferry34
Airwolf schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 09:51:
Hmm, gisteren de LE32A552 besteld bij 4launch. Hij stond namelijk voor 500,50 in de pricewatch en bij hun op de site. En ik wilde altijd al een full-hd als hij voor een redelijke prijs beschikbaar was. Dus gelijk betaald met ideal, zodat ik hem kan ophalen in Eindhoven.

Kijk ik net op de website is de prijs ineens 674 euro. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren ... :P
Gefeliciteerd met je aankoop.
Alleen verbaast het me dat je zegt: ik wilde altijd al een full hd als hij voor een redelijke prijs beschikbaar was en dan koop je een 32 inch.
Het verschil tussen hdready en full hd is op een 32 inch absoluut onzichtbaar. Bij een goede hdready is het ook op grotere tv's onzichtbaar bij bewegende beelden.
Wel is het handig dat je door deze resolutie een 1:1 pixelmapping kan krijgen icm je pc, al zullen de letters wel erg klein worden.
Een tv op specs kopen is sowieso zwaar af te raden omdat je nooit weet hoe dit gemeten wordt. Het dynamische contrast bij de Samsungs is een voorbeeld hiervan.

Voor die prijs zal je er geen buil aan vallen hoor, maar het was beter geweest als je de tv daadwerkelijk had getest en vergeleken met andere tv's in die prijsklasse. Alleen op deze manier kun je een hdtv uitzoeken. Je koopt toch ook geen auto zonder een proefrit?
Bepalend voor het beeld zijn namelijk kleur- en zwartweergave, details in het zwart en motion resolution (hoe scherp blijft het beeld bij bewegende beelden) en dat zie je alleen bij het testen. Kijken in een winkel naar demo's is overigens geen testen, ook dat heeft geen enkele zin.

Je hebt al betaald dus die prijs zal toch goed zijn, een mazzeltje misschien. Laat ff weten of ze niks veranderen en hoe je de tv vindt!

• Attilla
Ferry34 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 10:53:
Gefeliciteerd met je aankoop.
Alleen verbaast het me dat je zegt: ik wilde altijd al een full hd als hij voor een redelijke prijs beschikbaar was en dan koop je een 32 inch.
Het verschil tussen hdready en full hd is op een 32 inch absoluut onzichtbaar. Bij een goede hdready is het ook op grotere tv's onzichtbaar bij bewegende beelden.
Wel is het handig dat je door deze resolutie een 1:1 pixelmapping kan krijgen icm je pc, al zullen de letters wel erg klein worden.
Een tv op specs kopen is sowieso zwaar af te raden omdat je nooit weet hoe dit gemeten wordt. Het dynamische contrast bij de Samsungs is een voorbeeld hiervan.

Voor die prijs zal je er geen buil aan vallen hoor, maar het was beter geweest als je de tv daadwerkelijk had getest en vergeleken met andere tv's in die prijsklasse. Alleen op deze manier kun je een hdtv uitzoeken. Je koopt toch ook geen auto zonder een proefrit?
Bepalend voor het beeld zijn namelijk kleur- en zwartweergave, details in het zwart en motion resolution (hoe scherp blijft het beeld bij bewegende beelden) en dat zie je alleen bij het testen. Kijken in een winkel naar demo's is overigens geen testen, ook dat heeft geen enkele zin.

Je hebt al betaald dus die prijs zal toch goed zijn, een mazzeltje misschien. Laat ff weten of ze niks veranderen en hoe je de tv vindt!
Ik heb nooit gezegd dat ik puur en alleen op de prijs een tv heb gekocht. Natuurlijk heb ik specs bekeken, reviews gelezen en meerdere lcd's gezien. En ik vind de beeld kwaliteit van de Samsungs heel erg mooi en de prijs is natuurlijk ook aantrekkelijk.

De reden waarom ik perse full-hd vind is dat ik hd-ready gewoon een halve standaard vind. Dus of je doet het helemaal of niet. Daarbij ben ik gewoon een nerd en wil ik gewoon een mooie resolutie. Overigens moet ik wel zeggen dat ik het niet met je eens ben dat je het verschil niet ziet, want dat zie je op 32" al wel degelijk. Daarbij moet je ook in overweging nemen hoe groot de ruimte is waar hij komt. Ik ben nu een student (ja, met geld :P) die op een kamer zit. Dus een 50" is wel heel leuk en aardig, maar komt totaal niet tot zijn recht op een kamer van 20m2. En ik verwacht niet dat ik de komende 5 jaar dusdanig groot ga wonen dat ik groter dan 32" nodig heb.

Maar mijn post was puur om het wijzigen van de prijs eigenlijk. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Attilla op 27-09-2008 11:07 ]

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 22:30

t!mP

is inflatie gevoelig

Jaguar645 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 09:33:
Die 46 inch is prima te doen anders. Enigste wat ik zelf gemerkt heb is dat ik DVDtjes tegenwoordig laat liggen en echt alleen nog maar 720/1080P kijk.

Kan het je nog erger vertellen... als ik gewoon aan het gamen ben zit ik er ongeveer een meter vandaan en dat gaat ook prima! :P
Dat is idd wel erg dichtbij ja! Voornamelijk wil ik de tv gaan gebruiken voor het bekijken van HD materiaal en DVD's. Wat zijn eigenlijk de bevindingen mbt het kijken naar DVDs?

• Dave Clarke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-05 22:37
Beste Airwolf, je zegt dat een 50" niet tot z'n recht komt in een kamer van 20m2.

Ons huiskamergedeelte is slechts 20m2 (5 x 4) en opgemeten vanaf mijn gezicht tot de TV is bijna 4 meter dus hebben wij onze 40" (LE40R71) vervangen door een 52" (LE52A656) om die films eindelijk eens te laten knallen. :9~
Overigens ziet ook UPC Digital op zo'n afstand er zeer goed uit. (Vanaf minimaal 3 meter)

• ingmar_loko
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-06 20:53
He Mensen,

Ik ben sinds vorige week ook de eigenaar van een samsung : de LE32A552

Nu heb ik alles aangesloten en het werkt prima, behalve dan dat ik bij lichte kleuren op ongeveer 2/3 aan de rechterkant een stippellijn in beeld krijg. Is het wat donkerder dan is het weg, maar bij wit en geel bijvoorbeeld zie je duidelijk stipjes (zwart) in beeld. Iemand enig idee of dit aan de instellingen kan liggen of wordt het gewoon samsung bellen??

• Attilla
Dave Clarke schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:44:
Beste Airwolf, je zegt dat een 50" niet tot z'n recht komt in een kamer van 20m2.
<knip>
Ik heb het niet over een huiskamer deel, maar over echt mijn hele kamer. Student he. ;)
Mijn zithoekje is dus nog een stuk kleiner.

• Attilla
Nou, mijn bestelling is geannuleerd bij 4launch. Ze kunnen hem niet meer leveren voor die prijs. Wel jammer, dan maar bestellen bij plasma discounter.

[ Voor 21% gewijzigd door Attilla op 27-09-2008 17:00 ]

ingmar_loko schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 14:44:
He Mensen,

Ik ben sinds vorige week ook de eigenaar van een samsung : de LE32A552

Nu heb ik alles aangesloten en het werkt prima, behalve dan dat ik bij lichte kleuren op ongeveer 2/3 aan de rechterkant een stippellijn in beeld krijg. Is het wat donkerder dan is het weg, maar bij wit en geel bijvoorbeeld zie je duidelijk stipjes (zwart) in beeld. Iemand enig idee of dit aan de instellingen kan liggen of wordt het gewoon samsung bellen??
hoe kijk je tv? digitaal of analoog......... als het bij beide signalen het geval is.... moet je terug........ het hoort namelijk niet! Ik heb de 40inch van dit type, en die heeft het ook niet. is niet met een instelling te verhelpen..... of je hebt last van interferentie of er is wat mis met het scherm.

Dave Clarke schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:44:

Ons huiskamergedeelte is slechts 20m2 (5 x 4) en opgemeten vanaf mijn gezicht tot de TV is bijna 4 meter dus hebben wij onze 40" (LE40R71) vervangen door een 52" (LE52A656) om die films eindelijk eens te laten knallen. :9~
Overigens ziet ook UPC Digital op zo'n afstand er zeer goed uit. (Vanaf minimaal 3 meter)
klopt, de eerste paar dagen denk ik je van.......t*ring heb ik niet te groot gekocht..... maar je went snel aan de grootte van het scherm........ dan valt het niet meer op dat ie zo groot is............ maar je moet er wel inderdaad 4 tot 5 meter vanaf zitten....... anders is ie te groot......

Anoniem: 135610

Heeft er iemand een idee wanneer de LE32A756 in België (of in Nederland?) zou uitkomen?

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Anoniem: 135610 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:38:
Heeft er iemand een idee wanneer de LE32A756 in België (of in Nederland?) zou uitkomen?
Week 40/41 :)

Ik zelf vraag mij nog af of ik de LE32A552 ga scoren of dat ik voor de LE32A756 ga. Het prijs verschil is 300 euro, maar ik vraag mezelf af hoe groot het verschil is in kwaliteit....

De 7 serie heeft 100hz en een contrast van 70.000:1, de 5 serie heeft een contrast van 15.000:1 en geen 100hz. Iemand ervaring?

[ Voor 42% gewijzigd door Jay-v op 27-09-2008 19:58 ]

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

[...]
Is er iemand die hier meer vanaf weet? Want de Le40a557 bijvoorbeeld heeft een award gewonnen (Eisa best value award geloof ik) voor het jaar 2008-2009, dus het zou wel raar zijn als ze voor 2009 uit productie gaan..?
nog een extra vraag: Is er een groot verschil tussen een HDMI 1.3 kabel van een onbekend merk (http://www.alternate.nl/h...kabel_Gold_1.3/-1071821/?) en een hdmi 1.3 kabel van 50-70 euro van een ''bekend'' merk? (Ik zal de komende tijd het bij dvd's houden, en dus nog geen blu ray speler aansluiten)

[ Voor 5% gewijzigd door Odysseus253 op 27-09-2008 20:08 ]

Anoniem: 262602

Odysseus253 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 19:55:
[...]

nog een extra vraag: Is er een groot verschil tussen een HDMI 1.3 kabel van een onbekend merk (http://www.alternate.nl/h...kabel_Gold_1.3/-1071821/?) en een hdmi 1.3 kabel van 50-70 euro van een ''bekend'' merk? (Ik zal de komende tijd het bij dvd's houden, en dus nog geen blu ray speler aansluiten)
Een simpel antwoord: Nee. De standaard voor 1.2 en 1.3 zijn gelijk aan elkaar. 1.3 kan enkel extra features verwerken, maar deze zijn op geen enkele wijze van invloed op de kwaliteit van het DVD of Blu-ray signaal. Een HDMI 1.2 is dus goed genoeg. Daarnaast maakt het merk ook niet uit. Ten slotte hoeft een HDMI kabel niets meer door te geven dan 10110100100. De regel is een beetje dat je bij afstanden vanaf 10 meter een iets betere kabel moet hebben om storing tegen te gaan, maar ook deze kabel zou niet meer dan 30 euro moeten kosten. Voor kortere afstanden is een goedkope kabel van zeg een euro of 4 al prima. Als je meer informatie zoekt, er is een topic over dit onderwerp.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1197971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
Ben van plan de samsung 32A552 aan te schaffen. Ik was van plan hem bij 4launch te bestellen voor 500 euro maar het blijkt dus dat ze hem niet voor die prijs leveren. Nu moet ik dus wachten tot de prijs van de andere shops zakt. Gelukkig zie ik dat plasma discounter niet meer de enige is die hem voor 532 levert. Afwachten wat de markt doet dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
zero_cool89 schreef op zondag 28 september 2008 @ 00:10:
Ben van plan de samsung 32A552 aan te schaffen. Ik was van plan hem bij 4launch te bestellen voor 500 euro maar het blijkt dus dat ze hem niet voor die prijs leveren. Nu moet ik dus wachten tot de prijs van de andere shops zakt. Gelukkig zie ik dat plasma discounter niet meer de enige is die hem voor 532 levert. Afwachten wat de markt doet dus :)
Welke winkels leveren hem nog meer voor die prijs dan? In de pricewatch zie ik alleen plasma discounter die hem voor 532 aanbied, de rest is 600+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
Airwolf schreef op zondag 28 september 2008 @ 09:20:
[...]

Welke winkels leveren hem nog meer voor die prijs dan? In de pricewatch zie ik alleen plasma discounter die hem voor 532 aanbied, de rest is 600+.
de pricewatch van kieskeurig heeft wat meer shops:

http://kieskeurig.nl/kope...5089AC125742C003E5327.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jay-v schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:30:
[...]

Bron? Dit lijkt mij eigenlijk een onzin verhaal *no offense*. Er zijn namelijk al verschillende betrouwbare webshops die de apparaten aanbieden (weliswaar nog niet op voorraad).
zegt dat al niet genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-03 16:53
pas wel op dat je geen import tv koopt, maar een 552 die ook daadwerkelijk van Samsung Nederland afkomt. Anders krijg je gedonder met je garantie als er iets aan de hand is. Veel bedrijven kunnen op deze manier goedkoop bekende modellen aanbieden door grote partijen in het buitenland op te kopen. Mediamarkt had hier ook een handje van hoorde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Jay-v schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 18:55:
[...]

Week 40/41 :)

Ik zelf vraag mij nog af of ik de LE32A552 ga scoren of dat ik voor de LE32A756 ga. Het prijs verschil is 300 euro, maar ik vraag mezelf af hoe groot het verschil is in kwaliteit....

De 7 serie heeft 100hz en een contrast van 70.000:1, de 5 serie heeft een contrast van 15.000:1 en geen 100hz. Iemand ervaring?
Ben je bekend met Avforums.com? Of hdtvtest.co.uk? Daar is een hoop te lezen over 100 hz techniek, is het nou wel of niet aan te raden, etc.

Daar zijn ze lang niet allemaal even enthausiast over 100 Hz, ze raden je zelfs aan geen tv met 100 Hz te kopen als je de 100 Hz functie niet uit kan schakelen op dat toestel.
Ik heb zelf de 32a552 staan en ik ben er zeer tevreden over. Iedereen die hem bij mij ziet staan is erg onder de indruk, en de prijs geloven ze vaak niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben van de LE32A756 of de LE32A656 te kopen. Nu heb ik gelezen dat de luidsprekers zich achteraan bevinden en dus naar achteren gericht staan. Hierdoor begin ik te twijfelen of dit wel de correcte aanschaf is, daar ik van plan ben de TV in een kast te plaatsen.

Zou iemand hier iets meer over weten en mij hierover kunnen toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergeten te vermelden: De kast meet 85 cm in breedte, 60 cm in hoogte en ik schat 60 cm diep.
De TV blijkt dus op maat gemaakt te zijn, aangezien de afmetingen van de TV de volgende zijn:
breedte: 806mm
hoogte: rond de 580mm (met voetsteun)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ferry34 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:26:
[...]

Er zijn heel vaak problemen met dvi-hdmi en vooral de Samsungs zijn erg kieskeurig hierin. Probeer 's een ander merk kabel (prijs maakt echt niet uit) en kijk of de storingen weg zijn.

Ik heb zo vaak gehoord dat er bijvoorbeeld helemaal geen beeld was en na t kopen van een andere kabel waren de problemen verdwenen.

[...]
flesje tegen met een verstuiver van digiconnect(€9,95) en bevat dus geen alcohol of oplosmiddelen
De tv geeft gewoon goed beeld via dvi-hdmi, kan zelfs 1080p doorsturen. maar staat gewoon op 720p en het beeld is wel prima. alleen heb ik dus blijkbaar last van interventie. heb m'n dect telefoon inmiddels al verplaatst en ook mijn stereo speaker maar het blijft toch aanwezig. soms valt het niet op en soms juist weer wel. (meestal bij lichtgekleurde achtergronden in de linkerbovenhoek.) mijn opa en oma hebben dezelfde tv, (zelfde datum gekocht bij dezelfde winkel) en daar merk ik het ook op. terwijl de tv daar in een kast staat met verder geen apparatuur in de buurt. (geen wifi, enkel een dect telefoon in de woonkamer)

om terug te komen op dvi-hdmi, de kabel is verguld en heb heb gekocht via panda.nl.
mijn vader heeft een panasonic plasma icm een onkyo versterker en heeft ook een hdmi kabel naar z'n tv, via de receiver, en dat werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 11:58
Avond,

Heeft iemand hier toevallig wel es meegemaakt dat op een Samsung LCD TV spontaan strepen zijn ontstaan? Ik heb een LE32R81B en daar is dit vanavond zomaar op gebeurd. Het zijn verticale strepen (ik denk wel een stuk of 30) verdeeld over het hele beeld met willekeurige afstanden ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dj-sannieboy schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:48:
[...]

De tv geeft gewoon goed beeld via dvi-hdmi, kan zelfs 1080p doorsturen. maar staat gewoon op 720p en het beeld is wel prima. alleen heb ik dus blijkbaar last van interventie. heb m'n dect telefoon inmiddels al verplaatst en ook mijn stereo speaker maar het blijft toch aanwezig. soms valt het niet op en soms juist weer wel. (meestal bij lichtgekleurde achtergronden in de linkerbovenhoek.) mijn opa en oma hebben dezelfde tv, (zelfde datum gekocht bij dezelfde winkel) en daar merk ik het ook op. terwijl de tv daar in een kast staat met verder geen apparatuur in de buurt. (geen wifi, enkel een dect telefoon in de woonkamer)

om terug te komen op dvi-hdmi, de kabel is verguld en heb heb gekocht via panda.nl.
mijn vader heeft een panasonic plasma icm een onkyo versterker en heeft ook een hdmi kabel naar z'n tv, via de receiver, en dat werkt perfect!
Ik zeg ook niet dat het niet werkt, ikzelf heb ook een dvi-hdmi naar Pana via onkyo en dat gaat inderdaad perfect.

Echter: ik lees toch heel vaak dat mensen problemen hebben met hun hdtv wanneer ze deze met dvi-hdmi (of zelfs alleen hdmi) aansluiten.
9 van de 10 keer is het aansluiten van een merk kabel de oplossing. Maar als jij op dezelfde tv bij je grootouders ook lijntjes ziet, zal dit wel een gebrek van de tv zijn, want ik neem aan dat zij hun tv niet hebben aangesloten via dvi-hdmi.

Helpt het ook niet als je beeldinstellingen veranderd, hoe hoog staat bijvoorbeeld je contrast en scherpte?
Zie je die lijntjes bij alle sources, dus zowel pc als bij het tv kijken en ps2?
Zie je het ook als je een dvd zit te kijken, want dan weet je dat het niet aan het tvsignaal ofzo ligt en ook zeker niet aan de dvi-hdmi. Is het alleen bij je pc gebruik, dan zou ik wel een ander merk kabel proberen.

Ik zou er dan zeker geen genoegen mee nemen: repareren en anders ruilen voor een ander type.
Wel slecht dat die monteur niks kan vinden, je hebt deze klachten al vanaf juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135610 schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:56:
Ik ben van de LE32A756 of de LE32A656 te kopen. Nu heb ik gelezen dat de luidsprekers zich achteraan bevinden en dus naar achteren gericht staan. Hierdoor begin ik te twijfelen of dit wel de correcte aanschaf is, daar ik van plan ben de TV in een kast te plaatsen.

Zou iemand hier iets meer over weten en mij hierover kunnen toelichten?
De speakers zijn aan de onderkant geplaatst. dit heet down firing speakers.
hierdoor wordt de opening vergroot waardoor het geluid wijder verspreid kan worden, ze zitten dus niet aan de achterkant. geluid klinkt beter bij bovenstaande modellen als bij de 4- of 5-series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

bear87 schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:21:
[...]

Ben je bekend met Avforums.com? Of hdtvtest.co.uk? Daar is een hoop te lezen over 100 hz techniek, is het nou wel of niet aan te raden, etc.

Daar zijn ze lang niet allemaal even enthausiast over 100 Hz, ze raden je zelfs aan geen tv met 100 Hz te kopen als je de 100 Hz functie niet uit kan schakelen op dat toestel.
Ik heb zelf de 32a552 staan en ik ben er zeer tevreden over. Iedereen die hem bij mij ziet staan is erg onder de indruk, en de prijs geloven ze vaak niet ;)
Heb je bij 720p/1080p films ook last van "judder"?
Als ik vanaf m'n pc via m'n xbox360 hd films stream schokt het beeld regelmatig. Vooral als de camera beweegt en dus de hele achtergrond over het scherm schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275572

Als ik aan de onderkant van me Samsung LE32R81 op de behuizing kijk dan zie ik daar 2 strepen waar de leds zouden zitten bij de andere versies ( r82 en r83 ) Alleen bij mij lijkt het er op of ze er wel in zitten ( ik zie namelijk zilvere blokjes ) iemand enig iedee of die leds er ook daadwerkelijk in zitten en zo ja hoe zou ik die aan kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275572

Fr1ek schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:50:
Avond,

Heeft iemand hier toevallig wel es meegemaakt dat op een Samsung LCD TV spontaan strepen zijn ontstaan? Ik heb een LE32R81B en daar is dit vanavond zomaar op gebeurd. Het zijn verticale strepen (ik denk wel een stuk of 30) verdeeld over het hele beeld met willekeurige afstanden ertussen.
Zit de scart kabel er nog wel goed in? Dit heb ik ooit eens gehad toen mijn katten langs de scart hadden gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Laatst online: 09-05 13:44
Zit net door de specificaties van de 5-serie te kijken, zie ik dat vanaf de 40 maat het contrast 30.000:1 is i.p.v. de 15.000:1 van de 37 maat.
Is dit iets om er ongeveer 80 euro meer voor uit te geven? Buiten het feit natuurlijk dat de beeldmaat ook groter is.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit lekker te spelen met mijn nieuwe tv, wel erg veel verschil tussen de verschillende instellingen...
Maar ik krijg het niet voor elkaar dat ie automatisch schakeld naar de bron die ik aanzet.
Dat lijkt me toch wel te kunnen?
Ik heb via hdmi een ps3 aangesloten en een kabelontvanger.
Ben gewend dat ik de ontvanger aanzet en dan de tv ook automatisch naar dat kanaal overschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwchess
  • Niet online
Anoniem: 98664 schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:10:
Zit lekker te spelen met mijn nieuwe tv, wel erg veel verschil tussen de verschillende instellingen...
Maar ik krijg het niet voor elkaar dat ie automatisch schakeld naar de bron die ik aanzet.
Dat lijkt me toch wel te kunnen?
Ik heb via hdmi een ps3 aangesloten en een kabelontvanger.
Ben gewend dat ik de ontvanger aanzet en dan de tv ook automatisch naar dat kanaal overschakeld.
HDMI heeft geen autosense volgens mij, dus vandaar dat de TV niet automatisch overschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de kabelontvanger is scart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jwchess schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:17:
[...]

HDMI heeft geen autosense volgens mij, dus vandaar dat de TV niet automatisch overschakeld.
Samsung gebruikt wel Anynet+. Dit loopt via HDMI, maar werkt alleen als zowel ontvanger en zender het ondersteunen. Volgens mij heeft dit ook wel een soort van autosensing.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 262602 op 29-09-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Anoniem: 262602 schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:13:
[...]

Samsung gebruikt wel Anynet+. Dit loopt via HDMI, maar werkt alleen als zowel ontvanger en zender het ondersteunen. Volgens mij heeft dit ook wel een soort van autosensing.
Is het ook mogelijk dat andere merken via dit protocol op de Samsung tv kunnen werken? Dit omdat volgens Wikipedia Anynet een andere benaming van Samsung is voor CEC.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Amiet01 schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:44:
[...]

Is het ook mogelijk dat andere merken via dit protocol op de Samsung tv kunnen werken? Dit omdat volgens Wikipedia Anynet een andere benaming van Samsung is voor CEC.
Ja hoor, gebruik zelf mn Sony Home Cinema Set via anynet+. Dus als ik de DVD aanzet (via HDMI) dan springt die automatisch op het goeie kanaal. Bij Sony heet het geloof ik weer Theatre Sync, maar blijkbaar zelfde protocol. Hoe het met andere merken zit weet ik niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Superbol schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:31:
[...]

Ja hoor, gebruik zelf mn Sony Home Cinema Set via anynet+. Dus als ik de DVD aanzet (via HDMI) dan springt die automatisch op het goeie kanaal. Bij Sony heet het geloof ik weer Theatre Sync, maar blijkbaar zelfde protocol. Hoe het met andere merken zit weet ik niet helaas.
Op de site van Samsung staat het ook netjes in de specificatie. Anynet+ is HDMI-CEC. Je kunt dit dus gebruiken als referentie. Als een apparaat HDMI-CEC ondersteund, zal je Samsung hem opnemen in haar Anynet+ netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275844

Hallo allemaal,

Mijn eerste bericht hier op tweakers!!! YYEEUHHH!!!
Ik volg al een tijd de forums hier op tweakers. De reden dat ik nu reageer is omdat ik een nieuwe tv heb gekocht en ga jullie daarvan op de hoogte houden.
Het betreft de samsung (really?!) le32a552 en heb deze midrange LCD TV gekocht via bobshop en verwacht deze morgen/overmorgen binnen te krijgen. Bobshop gekozen omdat ik uit eerste hand zeer positive reacties heb vernomen.
Ik ben erg benieuwd naar hoe het allemaal verloopt, de levering, de (eventuele) geweldige prijs kwaliteits verhouding etc. Pics en review zullen volgen.

GreenRiver

ps. niet echt te spreken over het registreren, geen focking gmail compatible??
pps. srry voor m'n woordgebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
T-8one schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:49:
[...]

Als ik vanaf m'n pc via m'n xbox360 hd films stream schokt het beeld regelmatig. Vooral als de camera beweegt en dus de hele achtergrond over het scherm schuift.
Totaal geen last van eerlijk gezegd, gaat allemaal zeer vloeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijg het niet voor elkaar om de boel automatisch over te laten springen, wel een minpunt wat ik niet had verwacht van deze tv :(
Maar ik heb in de menu's een paar opties grijs, dnie en de optie just scan.
Die laatste wou ik graag activeren, want ik vind de kabel tv nog niet mooi genoeg.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:55

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ik lees alleen maar lof over de LE40A552, op Kieskeurig, Wehkamp, Ciao (zullen toch niet allemaal amateurs zijn) met uitzondering van de geluidskwaliteit, maar dat is te verhelpen met een leuk audio-setje. En voor het nieuws te kijken of een ander programma maakt het toch niet zo veel uit.

Maar kan iemand anders dit ook bevestigen dat dit gewoon een top-tv'tje is voor in verhouding weinig geld?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
bear87 schreef op maandag 29 september 2008 @ 23:08:
[...]

bij de mediamarkt in Den haag hebben ze een le32a552 die ook dit schokkerige heeft dus besloot ik hem maar niet te kopen. Uiteindelijk toch nog maar eens gaan kijken bij de media markt in Amsterdam. Daar krijgt de tv beeld via hdmi. Helaas laten ze hier alleen die stomme mediamarkt reclame zien en ik weet niet of dat hd kwaliteit is. Maar in ieder geval was hier neits te merken van 'judder'.

Dus ik weet niet wat ik hieruit moet concluderen.. Of de tv kan gewoon niet omgaan met HD content via component en speelt het wel via hdmi. Of er is altijd judder maar dan vind ik het raar dat veel mensen hier geen last van hebben als ze de xbox aansluiten.

Ik ga mn pc aansluiten via hdmi en dan wil ik 1080p films bekijken. Weet iemand of er dan sprake is van judder ?

(zit nog steeds te twijfelen tussen de le32a552 en de lg 32lg3000 ... )

[ Voor 3% gewijzigd door zero_cool89 op 30-09-2008 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

loewie-643- schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:12:
Ik lees alleen maar lof over de LE40A552, op Kieskeurig, Wehkamp, Ciao (zullen toch niet allemaal amateurs zijn) met uitzondering van de geluidskwaliteit, maar dat is te verhelpen met een leuk audio-setje. En voor het nieuws te kijken of een ander programma maakt het toch niet zo veel uit.

Maar kan iemand anders dit ook bevestigen dat dit gewoon een top-tv'tje is voor in verhouding weinig geld?
Ik overweeg zelf ook de LE40a552 aan te schaffen, en ben dus in de winkel gaan kijken en vergelijken! De beeld kwaliteit was ik erg over te spreken (ivm de 40 inch Panasonics, Philips en LG tv's), echter de geluidskwaliteit kan ik niet over oordelen. Uiteraard zijn er betere 40 inch tv's op de markt, maar niet voor dat geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:35
Anoniem: 98664 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:06:
Krijg het niet voor elkaar om de boel automatisch over te laten springen, wel een minpunt wat ik niet had verwacht van deze tv :(
Maar ik heb in de menu's een paar opties grijs, dnie en de optie just scan.
Die laatste wou ik graag activeren, want ik vind de kabel tv nog niet mooi genoeg.
Iemand?
Just scan voegt niks toe voor je 'kabel' TV hoor en kan je ook niet op alle inputs activeren.
Is alleen dat de pixels 1:1 gemapt worden. Bv via HDMI dan 1920*1080 ook echt 1920*1080 op je beeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:35
Odysseus253 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:33:
[...]

Ik overweeg zelf ook de LE40a552 aan te schaffen, en ben dus in de winkel gaan kijken en vergelijken! De beeld kwaliteit was ik erg over te spreken (ivm de 40 inch Panasonics, Philips en LG tv's), echter de geluidskwaliteit kan ik niet over oordelen. Uiteraard zijn er betere 40 inch tv's op de markt, maar niet voor dat geld!
Ik heb paar 5 en 6 series gezien maar allemaal vertoonden ze judder als Movieplus(100Hz) uitstond.
Aangezien die technologie nog neit goed doorontwikeld is wordt het op de meeste fora aangeraden om uit te zetten.

Blijft voorlopig nog wel ff bij mijn LE40M86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

wimpie007 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:37:
[...]

Ik heb paar 5 en 6 series gezien maar allemaal vertoonden ze judder als Movieplus(100Hz) uitstond.
Aangezien die technologie nog neit goed doorontwikeld is wordt het op de meeste fora aangeraden om uit te zetten.

Blijft voorlopig nog wel ff bij mijn LE40M86
Ik snap je niet helemaal, als Movieplus uitstond vertoonden ze judder, en op fora raden ze het aan om het uit te zetten? De 5 serie heeft geen Movieplus/100Hz (tot 40 inch in ieder geval niet). Ik heb in de winkel de le40a552 en de le40a656 naast elkaar gezien, en ze vertoonden beide geen judder (ik weet het, het is een demo filmpje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wimpie007 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:36:
[...]

Just scan voegt niks toe voor je 'kabel' TV hoor en kan je ook niet op alle inputs activeren.
Is alleen dat de pixels 1:1 gemapt worden. Bv via HDMI dan 1920*1080 ook echt 1920*1080 op je beeld is.
O, klinkt ook wel logisch eigenlijk 8)7
Ik vind het beeld van de kabel nog niet echt goed, beetje ruisachtig.
Zal een nieuwe kabel kopen, misschien dat dat helpt.
Iemand nog tips voor instellen een humax en de 552 (ik heb de556)
Gewone kabel is goed te doen (vaag) en ps3 / blu ray / dvd is gewoonweg schitterend.

Het geluid is niet echt super, bij laag volume kun je er nog wel wat mee, maar gelukkig heb ik een paar zuiltjes met dolby setje, maakt het echt compleet.
Wie gaat er nou blu ray kijken in stereo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ferry34 schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:31:
[...]

Ik zeg ook niet dat het niet werkt, ikzelf heb ook een dvi-hdmi naar Pana via onkyo en dat gaat inderdaad perfect.

Echter: ik lees toch heel vaak dat mensen problemen hebben met hun hdtv wanneer ze deze met dvi-hdmi (of zelfs alleen hdmi) aansluiten.
9 van de 10 keer is het aansluiten van een merk kabel de oplossing. Maar als jij op dezelfde tv bij je grootouders ook lijntjes ziet, zal dit wel een gebrek van de tv zijn, want ik neem aan dat zij hun tv niet hebben aangesloten via dvi-hdmi.

Helpt het ook niet als je beeldinstellingen veranderd, hoe hoog staat bijvoorbeeld je contrast en scherpte?
Zie je die lijntjes bij alle sources, dus zowel pc als bij het tv kijken en ps2?
Zie je het ook als je een dvd zit te kijken, want dan weet je dat het niet aan het tvsignaal ofzo ligt en ook zeker niet aan de dvi-hdmi. Is het alleen bij je pc gebruik, dan zou ik wel een ander merk kabel proberen.

Ik zou er dan zeker geen genoegen mee nemen: repareren en anders ruilen voor een ander type.
Wel slecht dat die monteur niks kan vinden, je hebt deze klachten al vanaf juni.
Helaas is het niet alleen te zien bij dvi-hdmi, maar ook bij dtv en component. Het valt niet altijd op, maar zoals ik al zei merk je het in de linkerboven hoek wel degelijk op bij lichte achtergronden. Mijn opa en oma hebben de tv alleen via scart aangesloten op een dvd speler en kijken tv via de kabel (analoog). Viel me gewoon op dat het bij hen ook zo is, dus dacht eerst dat het gewoon aan het type toestel lag. Ik ga even een dvd o.i.d. zoeken met een lichte scene en kijken of het erg aanwezig is. Dan laat ik dat volgende keer gewoon zien aan die monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

@Odysseus,

Ik heb zelf de 40A552 in bezit, en het is ongetwijfeld een prachtige TV voor de prijs. Toevallig gebruik ik hem ook om HD-films vanaf m'n PC af te spelen, waar helaas wel sprake van lichte judder is. Vermoedelijk zul je bij de 40A656 geen last van judder hebben.

Alle HD-films zijn in 24fps opgenomen; enkel als jouw TV dat met een refreshrate van 24 of een veelvoud daarvan (48, 72, 96 etc) weergeeft, zul je geen judder hebben. De 552 accepteert wel een 24fps beeldbron (vandaar de specificatie 24p Real Movie, die echter misleidend is), maar zet dit om naar een 50 of 60 Hz refreshrate, waarbij judder ontstaat. De 656 geeft 24fps wél goed weer (in een veelvoud van 24).

Verder is het echter wel een geweldige TV. De vraag voor jou is dus of een juddervrije filmweergave voor jou de meerprijs waard is. Zelf erger ik me niet al te erg aan judder (enkel zichtbaar bij camera pans; tevens is 24p van nature al wat schokkerig) en ik ben dan ook zeer tevreden met de TV. Het had uiteraard nóg mooier geweest als hij 24p goed kon weergeven, maar in de praktijk blijkt dat alleen 100Hz TV's een veelvoud van 24 als refreshrate kunnen tonen. Technisch gezien is het voor Samsung dus niet mogelijk (of economisch niet haalbaar) om een niet 100Hz TV 24p-beeldmateriaal goed af te laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

Anoniem: 236146 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:35:
Technisch gezien is het voor Samsung dus niet mogelijk (of economisch niet haalbaar) om een niet 100Hz TV 24p-beeldmateriaal goed af te laten spelen.
Ik denk dat ze dit doen om bijv. een 6-serie interessant(er) te maken. Puur om commerciele redenen dus. Als een 5-serie ook "alles" kan is het wat zinloos om modellen er boven uit te brengen. Dit gebeuren zie je bij bijna alle goederen die je koopt. Camera's die crippled zijn, weet ik het. Allemaal kunstmatige manieren om onderscheid aan te brengen in de produkt-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
  • Laatst online: 27-05 08:50
Anoniem: 236146 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:35:
@Odysseus,

De 656 geeft 24fps wél goed weer (in een veelvoud van 24).

......

Het had uiteraard nóg mooier geweest als hij 24p goed kon weergeven, maar in de praktijk blijkt dat alleen 100Hz TV's een veelvoud van 24 als refreshrate kunnen tonen. Technisch gezien is het voor Samsung dus niet mogelijk (of economisch niet haalbaar) om een niet 100Hz TV 24p-beeldmateriaal goed af te laten spelen.
Even een vraagje tussendoor dan, 'k keek net even naar de specificaties van de LE32A656, en daar staat het volgende:

LCD 100Hz Nee
1080 24p Real Movie Ja

Dat is dus een 656, zonder 100Hz waar staat dat hij wel 24p afspeelt. Maar doet hij dat nou dan wel of niet op een veelvoud van 5 (heeft deze dus dan wel of geen last van judder)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

bear87 schreef op maandag 29 september 2008 @ 23:08:
[...]

Hoe heb je je xbox360 aangesloten? HDMI of component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275902

Hallo allemaal,

ik zit met iets in mijn maag en hoop dat jullie me gerust kunnen stellen.

Ik zat daarnet een film te kijken op mijn Samsung LE46F86BD en opeens verschijnt er een verticale blauwe lijn. Een hele rij pixels is nu blauwe gekleurd en dit verpest behoorlijk het beeld. Al een keer uitgezet, stroom eraf etc. Hij blijft echt.

Dus meteen Samsung gebeld en ze sturen een iemand langs voor reparatie. Nu weet ik niet hoe ze zoiets repareren, maar volgens mij zit de kans erin dat ik een nieuw scherm nodig heb.

Nu is mij vraag, wat is mijn recht op dode pixels wanneer ik een nieuwe scherm zou krijgen? Ik heb het scherm bij MediaMarkt gekocht en als je dan bij aankoop dode pixels hebt, dan breng je hem meteen terug. Maar dit is alweer 4 maanden gelelden.

Ben er erg bang voor dat ze straks me blauwe lijn verhelpen maar dat ik dan met een scherm zit met een paar dode pixels.

Weet iemand of ik hier me hier nog op kan voorbereiden? Mocht dit gebeuren kan ik dan Samsung weer vragen om een nieuwe? Of kan ik alsnog terug naar de MediaMarkt aangezien ik weer een nieuw scherm heb?

Ik heb geen idee, wie wel !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

WhistlerNL schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:58:
[...]

Even een vraagje tussendoor dan, 'k keek net even naar de specificaties van de LE32A656, en daar staat het volgende:

LCD 100Hz Nee
1080 24p Real Movie Ja

Dat is dus een 656, zonder 100Hz waar staat dat hij wel 24p afspeelt. Maar doet hij dat nou dan wel of niet op een veelvoud van 5 (heeft deze dus dan wel of geen last van judder)?
Deze heeft wel last van judder de 32 inch is de enige TV in de 6 serie die GEEN 100hz heeft. Vanaf de 7 serie heeft hij wel 100hz en dus waarschijnlijk geen last van judder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
  • Laatst online: 27-05 08:50
Jay-v schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:45:
[...]

Deze heeft wel last van judder de 32 inch is de enige TV in de 6 serie die GEEN 100hz heeft. Vanaf de 7 serie heeft hij wel 100hz en dus waarschijnlijk geen last van judder.
Nou wil ik je antwoord verder niet in twijfel trekken, maar het is meer dat ik er zelf niets meer van snap :)
Hier staat namelijk, als ik het goed begrijp, dat 24p wél goed gaat? http://www.hdtvtest.co.uk...56-review-20080813125.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
T-8one schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:49:
[...]

misschien helpt de firmware update van de site van samsung ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
T-8one schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:18:
[...]

Hoe heb je je xbox360 aangesloten? HDMI of component?
HDMI, en ik gebruik de standaard firmware die erop zat toen de tv uit de doos kwam.

[ Voor 17% gewijzigd door bear87 op 30-09-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:46
Als de 7,8 en 9 serie in de winkel komen want ze komen niet online te koop toch?
Gaat de prijs van de 6 serie dan redelijk naar beneden? want daar zit ik op te wachten.
Ervaringen met de vorige series?
Ik wil deze tv kopen binnen 4 week..

Is er trouwens veel verschil tussen de 37 en 40 inch? want ik ga nou voor de 40 inch omdat daar de specs wat beter lijken maar is er echt een verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Verwachten jullie dat de prijzen van de 5- en 6 serie inderdaad gaan zakken als de nieuwe series in de winkel komen? Ik geef namelijk (@Ngamer) wel veel om een judder vrij beeld, ik kan me er erg aan storen! Ik zit dus nu te kijken naar de LE37A656. Echter heb ik over deze tv nog geen 'research' gedaan, dus dat ga ik eerst nog even doen. Ik denk alleen dat als het waar is dat de prijzen gaan zakken binnenkort, dat dan de 6 serie wel erg aantrekkelijk wordt!

Anderen zeggen alleen dat de 100Hz techniek helemaal niet fijn is, en ook in dit topic komen regelmatig mensen met verhalen over dat ze de 100Hz techniek liever uitlaten! Zelf vind ik het moeilijk in te beelden hoe deze techniek voor een mindere belevenis kan zorgen..

Ik zie nu dat er ook een LE37A686 is, met een hoger dynamisch contrast. Hier wordt zo vreselijk veel nadruk op gelegd, maar merk je daar nou echt verschil van?

Dynamisch contrast:
LE40A552 = 30.000: 1
LE37A656 = 15.000 : 1
LE40A656 = 50.000 : 1
LE37A686 = 50.000 : 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Anoniem: 275797 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:46:
[...]

Ik denk dat ze dit doen om bijv. een 6-serie interessant(er) te maken. Puur om commerciele redenen dus. Als een 5-serie ook "alles" kan is het wat zinloos om modellen er boven uit te brengen. Dit gebeuren zie je bij bijna alle goederen die je koopt. Camera's die crippled zijn, weet ik het. Allemaal kunstmatige manieren om onderscheid aan te brengen in de produkt-lijn.
Dat doen inderdaad veel bedrijven (en economisch gezien valt het ook te begrijpen), maar hier is dat niet van toepassing denk ik. Bij de 5-serie geven ze als specificatie immers ook 24p-realcinema op als specificatie. Je zou dan dus vermoeden dat beiden 24p goed af kunnen spelen. Bij gebruik blijkt echter dat de 5-serie 24p niet juist weergeeft; hij accepteert 't alleen maar. Technisch gezien is er dus wel een verschil, maar bij de marketing komt dat verschil niet naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:49

World Citizen

FreeReef.nl

Hey,

Ik heb net mijn Samsung Serie 3 26" binnen gekregen.
Super scherm.... echt tevreden.

Ik vind een ding jammer... en hoop eigenlijk dat jullie dit ook vonden, en opgelost krijgen.

PIP
Als ik als ingangsignaal de PC (vga) kies. Dan kan ik Picture in Picture gebruiken. En dus een klein schermpje met een TV zender in een van je hoeken.
Echter
Als ik als ingangsignaal de TV pak . Dan kan ik geen Picture in Picture gebruiken. Dus helemaal niet. De functie is ook niet te vinden in het menu. En ik wil graag als ik TV kijk... een klein beeldje van de PC zien.

Beetje jammer het komt namelijk vaker voor dat ik aan het wachten ben op een installatie dan op een reclame.....

Weet iemand dus toevallig een code/tip/hidden menu om deze functie ook aan te zetten als je tv kijkt.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

bear87 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:21:
[...]

HDMI, en ik gebruik de standaard firmware die erop zat toen de tv uit de doos kwam.
Hmm, misschien dat dat de oorzaak is.
Ik heb hem via component aangesloten, anderen ervaring met HD via xbox360 op component?

Nieuwste firmware heb ik afgelopen weekend al geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
bear87 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:21:
[...]

Zou je willen testen of je na een firmware update nog steeds last hebt van judder ?

zie deze link:

http://www.samsung.com/nl...Type=R&prd_ia_cd=02010100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Ik ben niet bekend met het updaten van firmware op een televisie :P
Ik zie nu dit op de Samsung website staan:

Ik heb een Samsung 40A552. Welke moet ik hier kiezen? Dutch versie is 1.0 (dat lijkt mij niet echt een upgrade). Terwijl UK versie 2.0 is. Houdt het in dat er geen update voor mij is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb de 5 serie van samsung gister gezien.
Het was een 40" Full HD
Weet iemand het type hiervan?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het bestellen bij redcoon ( http://www.redcoon.nl/ )? hoe is dit bevallen? hoe is de service en de levering?

Ik wil de LE52A756 bestellen en volgens de website hebben ze deze op voorraad en is deze direct leverbaar, kan dat kloppen? want ik zie maar een aantal winkels op kieskeurig.nl staan die hem kan leveren.

http://www.redcoon.nl/ind.../Samsung_LE_52A756_Set_1/

Van het weekend heb ik trouwens de 7 en 8 serie 42" gezien in Seville (spanje) en ze zien er goed uit, dus ze zijn al wel leverbaar, ik weet alleen niet of de 52" ookal leverbaar is (in nederland)

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dfrenner schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 08:49:
Ik heb de 5 serie van samsung gister gezien.
Het was een 40" Full HD
Weet iemand het type hiervan?
Samsung LE40A552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
persoonlijk heb ik goede ervaringen met redcoon. Lees anders de shopreviews ?
Als er staat: Direct leverbaar, dan kan je er vanuit gaan dat dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
Anoniem: 181923 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:22:
Ik ben niet bekend met het updaten van firmware op een televisie :P
Ik zie nu dit op de Samsung website staan:

Ik heb een Samsung 40A552. Welke moet ik hier kiezen? Dutch versie is 1.0 (dat lijkt mij niet echt een upgrade). Terwijl UK versie 2.0 is. Houdt het in dat er geen update voor mij is? :)
als je goed kijkt gaat die 2.0 versie alleen over de instructie.
Download de nl instructie (versie 1.0) en volg die.
dit is de update: http://www.samsung.com/nl...961872&prd_ia_cd=02010100

[ Voor 14% gewijzigd door zero_cool89 op 01-10-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

zero_cool89 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:05:
[...]

als je goed kijkt gaat die 2.0 versie alleen over de instructie.
Download de nl instructie (versie 1.0) en volg die.
dit is de update: http://www.samsung.com/nl...961872&prd_ia_cd=02010100
Ok maar versie 1.0 klinkt niet echt als een update. Ik neem aan dat de huidige lcd's met versie 1.0 worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Iemand een idee waarom ik de LE40A756 zou moeten nemen ipv de LE40A656?

Scheelt in de winkel rond de 200 - 250 euro.

De verschillen die ik zie zijn:
* Dynamische contrast verhouding: 70.000:1 vs. 50.000:1 (ga je et verschil echt zien?)
* Responsetijd: 6 ms vs. 4 ms (raar genoeg de 6 serie sneller)
* Woofer: Ja vs. Nee (toch aangesloten via home cinema, dus geen issue)
* HDMI: 3 vs. 4 (3 voor mij ook al genoeg, dus geen issue)
* DLNA Ja vs. Nee (MacMini met 2TB NAS zorgt voor de media, dus geen issue)

* Ander design (erg persoonlijk)

Ik neig naar de LE40A656 of mis ik nu nog iets heel belangrijks waarom ik TOCH voor de 7-serie zou moeten gaan?

De LE40A786 valt bij mij af vanwege die irritante inputlag, ik game regelmatig dus dat is echt funest. Wel een erg mooie tv met mooie specs, don't get me wrong!
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.