Dj-sannieboy schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:48:
[...]
De tv geeft gewoon goed beeld via dvi-hdmi, kan zelfs 1080p doorsturen. maar staat gewoon op 720p en het beeld is wel prima. alleen heb ik dus blijkbaar last van interventie. heb m'n dect telefoon inmiddels al verplaatst en ook mijn stereo speaker maar het blijft toch aanwezig. soms valt het niet op en soms juist weer wel. (meestal bij lichtgekleurde achtergronden in de linkerbovenhoek.) mijn opa en oma hebben dezelfde tv, (zelfde datum gekocht bij dezelfde winkel) en daar merk ik het ook op. terwijl de tv daar in een kast staat met verder geen apparatuur in de buurt. (geen wifi, enkel een dect telefoon in de woonkamer)
om terug te komen op dvi-hdmi, de kabel is verguld en heb heb gekocht via panda.nl.
mijn vader heeft een panasonic plasma icm een onkyo versterker en heeft ook een hdmi kabel naar z'n tv, via de receiver, en dat werkt perfect!
Ik zeg ook niet dat het niet werkt, ikzelf heb ook een dvi-hdmi naar Pana via onkyo en dat gaat inderdaad perfect.
Echter: ik lees toch heel vaak dat mensen problemen hebben met hun hdtv wanneer ze deze met dvi-hdmi (of zelfs alleen hdmi) aansluiten.
9 van de 10 keer is het aansluiten van een merk kabel de oplossing. Maar als jij op dezelfde tv bij je grootouders ook lijntjes ziet, zal dit wel een gebrek van de tv zijn, want ik neem aan dat zij hun tv niet hebben aangesloten via dvi-hdmi.
Helpt het ook niet als je beeldinstellingen veranderd, hoe hoog staat bijvoorbeeld je contrast en scherpte?
Zie je die lijntjes bij alle sources, dus zowel pc als bij het tv kijken en ps2?
Zie je het ook als je een dvd zit te kijken, want dan weet je dat het niet aan het tvsignaal ofzo ligt en ook zeker niet aan de dvi-hdmi. Is het alleen bij je pc gebruik, dan zou ik wel een ander merk kabel proberen.
Ik zou er dan zeker geen genoegen mee nemen: repareren en anders ruilen voor een ander type.
Wel slecht dat die monteur niks kan vinden, je hebt deze klachten al vanaf juni.