[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 12

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 119.120 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275844

Daar ben ik weer,

Nu met mijn lcd tv aangesloten en wel, de le32a552, eerste indruk wow en ik was best benieuwd naar die "spiegelende" rand, al met al valt die reuze mee hij is smal en is helemaal niet zo iritant als met tl bakken boven je kop. :-). Dan bobshop: op en top, service ok en met name ook snel. Geen enkel krasje of wat en alles werkt naar behoren. Bobshop FTW!!
Vanavond ga ik hem reviewen met oa. de xbox 360 over component en de ps3 over hdmi.

Wie kiep in tutsj

Green River = feeling good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tha BasZ schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:21:
Iemand een idee waarom ik de LE40A756 zou moeten nemen ipv de LE40A656?

Scheelt in de winkel rond de 200 - 250 euro.

De verschillen die ik zie zijn:
* Dynamische contrast verhouding: 70.000:1 vs. 50.000:1 (ga je et verschil echt zien?)
* Responsetijd: 6 ms vs. 4 ms (raar genoeg de 6 serie sneller)
* Woofer: Ja vs. Nee (toch aangesloten via home cinema, dus geen issue)
* HDMI: 3 vs. 4 (3 voor mij ook al genoeg, dus geen issue)
* DLNA Ja vs. Nee (MacMini met 2TB NAS zorgt voor de media, dus geen issue)

* Ander design (erg persoonlijk)

Ik neig naar de LE40A656 of mis ik nu nog iets heel belangrijks waarom ik TOCH voor de 7-serie zou moeten gaan?

De LE40A786 valt bij mij af vanwege die irritante inputlag, ik game regelmatig dus dat is echt funest. Wel een erg mooie tv met mooie specs, don't get me wrong!
één van de punten vindt ik ook wel interesant om te weten hoeveel verschil het maakt:

6 serie: 4ms
7 serie: 6ms
8 serie 4ms

Hoe merk je dat in games? en merk je het ook echt of is het verwaarloosbaar? En in films?

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:05
ronaldmathies schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:21:
Heeft iemand ervaring met het bestellen bij redcoon ( http://www.redcoon.nl/ )? hoe is dit bevallen? hoe is de service en de levering?
Beetje offtopic dit, maar Redcoon levert via GLS vanuit Duitsland. Dat is echt een k** bedrijf. Als je niet thuis bent kan je online een nieuwe afspraak maken, maar niet voor de dag erna (dus dan ben je 2 dagen verder). Vervolgens komen ze niet opdagen en mag het pakje alleen maar op een distributiecentrum (30km verderop voor mij) ophalen. Ik hoop voor je dat TVs niet met GLS worden verstuurd.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
Anoniem: 181923 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:09:
[...]

Ok maar versie 1.0 klinkt niet echt als een update. Ik neem aan dat de huidige lcd's met versie 1.0 worden geleverd.
De handleiding is versie 1.0 maar de update is van een latere versie... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98664

Hoe krijg ik eigenlijk mijn firmware versie te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Nou, net de LE52A756 besteld bij Redcoon en deze zal geleverd worden via Splash Logistiek B.V dus gelukkig niet door GLS vanuit duitsland (bedankt RichieB voor de reactie).

Zodra ik hem werkend heb zal ik hier wat informatie en eventueel wat plaatjes neerzetten.

Ze krijgen hem als het goed is morgen binnen en dan zal het een dag of 6 duren voordat hij geleverd kan worden. Ben zeer benieuwd, heb nu een 84 cm beeldbuis van Lowe dus het zal een hele vooruitgang zijn.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Anoniem: 98664 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:45:
Hoe krijg ik eigenlijk mijn firmware versie te zien?
In het service menu

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe krijg ik het service menu bij de 556? bij opening post stond dat die settings niet werken op mijn tv.
Zal het zo wel even proberen :)

Edit: werkt niet

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 98664 op 01-10-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zero_cool89 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:45:
[...]

De handleiding is versie 1.0 maar de update is van een latere versie... |:(
Het zou de beta versie kunnen zijn :)
0.0345 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47340

Vandaag, na veel gelezen te hebben in dit topic, de LE40a656 bij BCC in Oosterhout gekocht. Na afbieden voor 999 euro mee mogen nemen. Voor mij gevoel een scherpe prijs vergeleken met de internet-aanbieders.

De grootte viel me mee, op een kijkafstand van ca. 3.5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261161

Odysseus253 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:15:

Anderen zeggen alleen dat de 100Hz techniek helemaal niet fijn is, en ook in dit topic komen regelmatig mensen met verhalen over dat ze de 100Hz techniek liever uitlaten! Zelf vind ik het moeilijk in te beelden hoe deze techniek voor een mindere belevenis kan zorgen
100HZ Is erg mooi bij realistische beelden zoals natuurfilms,documentaires, popconcerten enzo, het beeld voelt levensecht aan, alsof je er middenin zit.
Bij met name films en tv-series kan dit juist weer erg hinderlijk zijn omdat je het gevoel krijgt dat je naar een filmset zit te kijken. Het is te realistisch, het "filmische laagje" gaat er dan een beetje af.
Daarom is het handig dat je de mogelijkheid hebt om het aan of uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tha BasZ schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:21:

De LE40A786 valt bij mij af vanwege die irritante inputlag, ik game regelmatig dus dat is echt funest. Wel een erg mooie tv met mooie specs, don't get me wrong!
Inputlag?

Hoe kom je daar zo bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:40
Misschien een rare vraag, maar kom er niet uit. Heb sinds vanmiddag een LE40A656...mooi scherm en dergelijke, maar ik krijg die rode gloed aan de zijkant (de rand) van het beeld maar niet aan. Het lijkt mij dat dit vanzelf aan gaat op het moment dat ik de TV aan heb staan, maar misschien dat ik per ongeluk het heb uitgeschakeld ofzo (wat mij ook goed mogelijk lijkt). Gaat het hier om een instelling, of zit ik met een defectje in het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 06:54
http://pricex.nl/pages/productvandedag/
SAMSUNG PS-50A557 €1199,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

@ Tekielja -> dit is al een keer in dit topic besproken een paar dagen geleden, dit naar aanleiding van de review @ HDTVTest.co.uk die ik toch echt wel geloof...

@ Superbol -> neem aan dat je weet dat daar geen licht of zo inzit... Het is gewoon een rode rand, niks meer en niks minder. Het is geen Ambilight of Aurea of zo...

[ Voor 5% gewijzigd door Tha BasZ op 02-10-2008 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 47340 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:45:
Vandaag, na veel gelezen te hebben in dit topic, de LE40a656 bij BCC in Oosterhout gekocht. Na afbieden voor 999 euro mee mogen nemen. Voor mij gevoel een scherpe prijs vergeleken met de internet-aanbieders.

De grootte viel me mee, op een kijkafstand van ca. 3.5 meter.
Toch ff een vraagje. Ik kom zelf ook uit Oosterhout en wil eigenlijk de 32 inch uit de 6 serie hebben. Ging het jou makkelijk af dat afbieden, of doen ze daar heel moeilijk over bij BCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kom nog steeds niet in het service menu hoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
  • Laatst online: 27-05 08:50
Even een vraagje die in principe losstaat van samsung tv's, maar ik zit er toch mee bij het zoeken naar een tv en ik zit te kijken naar de Samsung LE32A6 serie, die geen 100hz ondersteuning heeft.

Voor zover ik begrijp zorgt 24p weergave ervoor dat een film zo goed mogelijk als bedoelt wordt afgespeeld,
omdat het aantal beeldjes per seconde in films ongeveer 24 is. Als ik dus zo'n film afspeel en mijn computer
een 1080p24 signaal naar de tv laat sturen en mijn tv een veelvoud van 24hz ondersteund (120hz, wat de 100hz tv's aankunnen) heb ik dus optimaal beeld. Bij een niet 100hz tv moet er het signaal zo aangepast worden het de frequentie 50hz of 60hz wordt, wat niet perfect gaat en er dus bij langzaam bewegende beelden judder optreedt?

Klopt dat? En zo ja, wat gebeurd er nou dan als ik bv op mijn monitor zo'n film af speel of als ik zo'n film afspeel via een 1080p60 signaal? Verder volg ik ook niet waarom films via de kabel geen probleem hebben, die zijn toch ook in 24hz opgenomen? Heb wel het een en ander geprobeerd te googlen enzo, maar veelal staan er vrij forse technische verhalen in het engels, en ik zoek eigenlijk gewoon wat simpele uitleg in het nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razhyell
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:20
Anoniem: 275844 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:25:
Daar ben ik weer,

Nu met mijn lcd tv aangesloten en wel, de le32a552, eerste indruk wow en ik was best benieuwd naar die "spiegelende" rand, al met al valt die reuze mee hij is smal en is helemaal niet zo iritant als met tl bakken boven je kop. :-). Dan bobshop: op en top, service ok en met name ook snel. Geen enkel krasje of wat en alles werkt naar behoren. Bobshop FTW!!
Vanavond ga ik hem reviewen met oa. de xbox 360 over component en de ps3 over hdmi.

Wie kiep in tutsj

Green River = feeling good
Ben benieuwd naar je review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
WhistlerNL schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:51:

Voor zover ik begrijp zorgt 24p weergave ervoor dat een film zo goed mogelijk als bedoelt wordt afgespeeld,
omdat het aantal beeldjes per seconde in films ongeveer 24 is. Als ik dus zo'n film afspeel en mijn computer
een 1080p24 signaal naar de tv laat sturen en mijn tv een veelvoud van 24hz ondersteund (120hz, wat de 100hz tv's aankunnen) heb ik dus optimaal beeld. Bij een niet 100hz tv moet er het signaal zo aangepast worden het de frequentie 50hz of 60hz wordt, wat niet perfect gaat en er dus bij langzaam bewegende beelden judder optreedt?
Het klopt dat er judder optreed als je een 24p film op een 50/60 hz tv kijkt. Dit kan je oplossen door de bron aan te passen. Zo kan een computer of ps3 best goed een film van 24p omrekenen naar 50/60 hz zonder dat er judder ontstaat. Je moet de ps3/computer dan zo instellen dat hij gewoon 50/60hz via de kabel doorgeeft.

[ Voor 24% gewijzigd door zero_cool89 op 02-10-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

zero_cool89 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:40:
[...]

Het klopt dat er judder optreed als je een 24p film op een 50/60 hz tv kijkt. Dit kan je oplossen door de bron aan te passen. Zo kan een computer of ps3 best goed een film van 24p omrekenen naar 50/60 hz zonder dat er judder ontstaat. Je moet de ps3/computer dan zo instellen dat hij gewoon 50/60hz via de kabel doorgeeft.
Iemand een idee of dit ook bij een xbox360 mogelijk is?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-03 20:40
Bij de mediamarkt stond net de LE40A786 te pronken. Hij is echt mooi. Prijskaartje 1499,-
Ik wacht even nog wat reviews af of er echt sprake is van die inputlag. Verder zijn de specs super!

De LE46A856 staat al op de site van Samsung met nog betere specs. Iemand enig idee van de releasedatum in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

---RRR--- schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:54:
Bij de mediamarkt stond net de LE40A786 te pronken. Hij is echt mooi. Prijskaartje 1499,-
Ik wacht even nog wat reviews af of er echt sprake is van die inputlag. Verder zijn de specs super!

De LE46A856 staat al op de site van Samsung met nog betere specs. Iemand enig idee van de releasedatum in Nederland?
Qua specs zeker een erg mooi toestel!
Zwart = zwart...

Maar ja die minder inputlag waar hdtvtest over spreekt vind ik zelf niet echt lekker... misschien eens bij de Media Markt een PS3 aansluiten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:50

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Verwachten jullie dat de prijzen van de 5- en 6 serie inderdaad gaan zakken als de nieuwe series in de winkel komen? Ik geef namelijk (@Ngamer) wel veel om een judder vrij beeld, ik kan me er erg aan storen! Ik zit dus nu te kijken naar de LE37A656. Ik zie nu dat er ook een LE37A686 is, met een hoger dynamisch contrast. Hier wordt zo vreselijk veel nadruk op gelegd, maar merk je daar nou echt verschil van?

Dynamisch contrast:
LE40A552 = 30.000: 1
LE37A656 = 15.000 : 1
LE40A656 = 50.000 : 1
LE37A686 = 50.000 : 1

@Superbol de rode rand bij de 6-serie wordt niet ondersteund door verlichting o.d. De rode rand die je ziet is het enige wat er is. Op de plaatjes op internet is de rode rand duidelijker aanwezig, maar is natuurlijk om er nadruk op te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

WhistlerNL schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:51:
Even een vraagje die in principe losstaat van samsung tv's, maar ik zit er toch mee bij het zoeken naar een tv en ik zit te kijken naar de Samsung LE32A6 serie, die geen 100hz ondersteuning heeft.

Klopt dat? En zo ja, wat gebeurd er nou dan als ik bv op mijn monitor zo'n film af speel of als ik zo'n film afspeel via een 1080p60 signaal? Verder volg ik ook niet waarom films via de kabel geen probleem hebben, die zijn toch ook in 24hz opgenomen? Heb wel het een en ander geprobeerd te googlen enzo, maar veelal staan er vrij forse technische verhalen in het engels, en ik zoek eigenlijk gewoon wat simpele uitleg in het nederlands :)
Wat je zelf beweert klopt aardig. Mijn antwoorden op jouw vragen:

- Als je je PC (of PS3, X360) een HD-film van 24Hz op 50/60Hz af laat spelen, zullen zij de framerate intern omzetten. Dit levert ook judder op (24p op iets anders dan een veelvoud van 24Hz afspelen levert altijd judder op). De omzetting is echter wel van een stuk hogere kwaliteit dan die de A552 doet. Je krijgt dan ook slechts lichte judder (ook verschillend per speler), die veel mensen niet eens waarnemen.

- Bij films op DVD's wordt de framerate van 24fps naar 25fps verhoogd, wat simpelweg gebeurt door het versnellen van de film (met een factor 25/24). Vervolgens wordt hier een interlaced signaal van 50Hz van gemaakt. Films via de kabel worden denk ik van DVD 'afgespeeld' en daarvoor geldt dus vermoedelijk hetzelfde.

Verder is het inderdaad opvallend dat de 32A656 wél goed 24p afspeelt. Wellicht kan hij, net als zijn grote broertjes, wél 24Hz afspelen, maar is enkel softwarematig de 100Hz functie niet geïmplementeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 02-10-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Recensie (Uber-preview) van de SAMSUNG LE32A552 LCD TV,

Voordat ik in de review duik, ik heb niet heel veel tijd gehad om op alles goed te reviewen.
Zie dit dan ook als een soort van uber preview.

Omdat ik zelf een grote GTA 4 fan ben heb ik deze als eerste opgestart.
Super mooi beeld maar er viel me iets op, het beeld was niet helemaal goed, lees niet echt uber wow maar wel wow. Toen viel het kwartje, de system settings stonden nog op 480 P! LOL En dat na ruim een uur gegamed te hebben. Zo goed was het beeld dus al. Vervolgens heb ik de settings veranderd naar 1080 P en dat werkt als een trein. De beelden die de 360 op de tv tovert zijn echt wonderbaarlijk mooi, mega scherp en erg kleurrijk. Input lag: niet waarneembaar voor deze kaaskop, blurring of wat dat ook mag heten: niet gezien.
De tv kan dus 1080 P aan over component. en dat wist ik niet, maar is iig erg fijn. Want een 32w4000 van sony kan dit ook en dat is echt een top model van sony, ja naast de X natuurlijk.
Tot zover GTA 4 in het HD tijdperk. yyeyeyeeeeeuuuuuhhhhh!!!

Dan film, ik dacht laat ik mijn LOTR. DVD setje erbij pakken en via de 360 geuped tot HD heaven. Wat sick dat deze tv ism. met de 360 nu al zo'n cinematische ervaring geeft. Kan je nagaan wat de ps3 doet met blueray.
Kleuren erg mooi en wederom mega scherp. LOTR E.E. trilogie gaat er weer aankomen vrees ik. Tweede keer pas hoor :-) wees niet bang, ik ben gewoon een liefhebber.
Dan het hele judder verhaal, ik weet niet wat het is en wil het waarschijnlijk ook niet weten maar met bewegende beelden wil het nog wel eens voorkomen dat het wat minder scherp word. Lees bij mege actie scenes waarin figuren dicht langs de camera razen, out of focus en erg snel.

Tot zover de uber-preview.

Ik ben iig in mijn nopjes en ga nu lekker kingkong kijken (DVD).

MZZL GreenRiver

ps.in het weekend zal ik wat dieper graven en ook wat pics posten.
pps. het geluid is zoals iedereen weet niet echt hoogstand, beter dan verwacht tough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwacht dus in het weekend een review van de le32a552 met de system-update van samsung en wat pics.

GreenRiver.

ps. dus ook de ps3 met het hele 1080/24 p gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25
Voor de liefhebbers: op wehkamp.nl vanmiddag tussen 1200 en 1300 kan je de Samsung LE40A457 bestellen voor €649

Overigens is die inputlag, waar men het tegenwoordig over heeft, niet door jezelt te testen. Dit zijn echt miliseconden en dit merk je alleen bij het online-gamen als je denkt dat je toch echt eerder hebt geschoten als je tegenstander, maar hij jouw toch neerschiet.
Echter kan dit ook de oorzaak van de internetverbinding zijn neem ik aan.

Je beinvloedt die inputlag ook door de manier van aansluiting en het aanzetten van beeldverbeteringsopties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik had bij de MM de LE40A552 op het oog.
Strakke prijs, voor 800 euro. Alelen ik had nog een aantal zaken nodig en ze deden een beetje moeilijk met een all in prijs... Vooral de man van de wasmachines, die wilde geen korting geven, die moest ik bij de tv en hifi halen zodra ik daarbij hem een bon had voor de wasmachine en droger.

Dus ik ben ff langs de It's gelopen.

Daar hadden ze alleen de LE40A556... Maar ik heb hier wel een hele mooie all in prijs kunnen maken, dus heb het uiteindelijk gewoon maar gedaan. Vooral de Hifi was een stuk goedkoper uiteindelijk.

De tv kwam alleen wel op 900 euro. Nu vraag ik me wel af: Wat zijn precies de verschillen tussen de LE40A552 en de LE40A556????

[ Voor 72% gewijzigd door BlakHawk op 03-10-2008 12:37 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-03 16:53
2 dagen terug een LE32A552 gehaald, ben er erg blij mee! het enige wat ik vreemd vind is dat de rand van het scherm aan de onderkant in het midden een klein stukje loskomt, is dit normaal? het is een ruimte van zo'n 1,5mm en je kunt daar de metalen omkadering zien van het lcd paneel. Ik heb de voet er zo stevig mogelijk aangeschroefd met de bijgeleverde 4 schroefjes, maar ik vind 'm nog steeds niet erg stevig op die voet staan, maar dit is vrij normaal bij samsung begreep ik. Bekend probleem? Ik ben bang dat die rand er op een gegeven moment af wordt gedrukt als ik 'm eens wil draaien :S

Voor de rest echt een bang for buck scherm, adembenemend met een 1080p upscaling dvd speler of console :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

dfrenner schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:08:
De tv kwam alleen wel op 900 euro. Nu vraag ik me wel af: Wat zijn precies de verschillen tussen de LE40A552 en de LE40A556????
De verschillen die ik zie zijn puur alleen cosmetisch...
A556 heeft een hoekige voet en de A552 een rondige voet (mooi woord ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
En wat is tegenwoordig nog de kans op dode pixels?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276232

Vandaag de Samsung LE40A656 binnengekregen, geweldig toestel.

Meteen de XBOX 360 aangesloten via SCART en alles werkte naar behoren.

Hierna geprobeerd met component en dit leverde wel superscherp beeld op, maar geen geluid.
Toen maar geprobeerd VGA HD AV kabel die in de PC aansluiting gaat, maar wederom geen geluid.

Iemand enig idee wat hier mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ferry34 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:27:
Voor de liefhebbers: op wehkamp.nl vanmiddag tussen 1200 en 1300 kan je de Samsung LE40A457 bestellen voor €649

Overigens is die inputlag, waar men het tegenwoordig over heeft, niet door jezelt te testen. Dit zijn echt miliseconden en dit merk je alleen bij het online-gamen als je denkt dat je toch echt eerder hebt geschoten als je tegenstander, maar hij jouw toch neerschiet.
Echter kan dit ook de oorzaak van de internetverbinding zijn neem ik aan.

Je beinvloedt die inputlag ook door de manier van aansluiting en het aanzetten van beeldverbeteringsopties.
Die inputlag testen ze weleens door een CRT scherm en een LCD tv naast elkaar te zetten, en op beiden een stopwatch af te beelden. Na een tijdje maken ze een foto, en dan loopt een LCD tv gemiddeld zo'n 30 ms = 0,03 seconde achter.

Je moet wel een hele forse inputlag hebben wil je het merken, de rest is in mijn ogen alleen maar benchmark werk...Elke LCD tv heeft wel een lichte input lag btw.

[ Voor 6% gewijzigd door bear87 op 03-10-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

bear87 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:28:
[...]

Die inputlag testen ze weleens door een CRT scherm en een LCD tv naast elkaar te zetten, en op beiden een stopwatch af te beelden. Na een tijdje maken ze een foto, en dan loopt een LCD tv gemiddeld zo'n 30 ms = 0,03 seconde achter.

Je moet wel een hele forse inputlag hebben wil je het merken, de rest is in mijn ogen alleen maar benchmark werk...Elke LCD tv heeft wel een lichte input lag btw.
En de inputlag van de nieuwe Samsung LE40A786 van 50-70ms is te doen?
Of gewoon waardeloos voor gaming?

zie overigens hier voor de review van de LE40A786 waar dat besproken is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
Opzich is 70ms nog te doen geloof ik, maar in combinatie met een hoop andere zaken als je bv een shooter over het internet doet kan de uiteindelijke vertraging volgens mij best storend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

WhistlerNL schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:38:
Opzich is 70ms nog te doen geloof ik, maar in combinatie met een hoop andere zaken als je bv een shooter over het internet doet kan de uiteindelijke vertraging volgens mij best storend zijn.
En bijvoorbeeld een GTA op de PS3?
Mario Party op een Wii?

Shooters of internet ga ik toch niet spelen een LCD TV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Component en VGA kunnen alleen video overbrengen. Sluit dus ook de audiokabels aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
Tha BasZ schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:31:
[...]

En bijvoorbeeld een GTA op de PS3?
Mario Party op een Wii?

Shooters of internet ga ik toch niet spelen een LCD TV..
PS3 kan ik niets over zeggen. Wel heb ik iig zonder problemen Zelda, Bubble Bobble, Mario Kart 64 en Mario Galaxy gespeeld op een 2 jaar oude Sony LCD. Maargoed dat zijn dan dus ook casual games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 17:38

Wiebbe

<none />

Na veel te hebben gekeken en op internet rondgelezen zat ik te twijfelen tussen de: LE32A656 en de LE37A552. Natuurlijk een verschil van een generatie, maar veel van de features komen toch wel aardig overeen.

Veel media markten afgeweest, de block, de bcc en de its. Ik kwam de LE37A552 tegen bij de mediamarkt voor 749 euro. Helaas wilde de BCC en de Block hem niet voordezelfde prijs over nemen. Dit was een ander model volgens hun..

Maar ja, door het grote prijs verschil, de 656 is 899 bij de Media Markt) heb ik de 552 net gekocht voor 749, vergeleken met de prijzen op de pricewatch vind ik het een hele mooi aanbieding!

Dit was overgens bij de Media Markt in rijswijk.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Uiteindelijk toch maar de 40" 656 besteld. Morgen tussen 8:30-11:30 wordt die afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25
Anoniem: 276232 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:18:
Vandaag de Samsung LE40A656 binnengekregen, geweldig toestel.

Meteen de XBOX 360 aangesloten via SCART en alles werkte naar behoren.

Hierna geprobeerd met component en dit leverde wel superscherp beeld op, maar geen geluid.
Toen maar geprobeerd VGA HD AV kabel die in de PC aansluiting gaat, maar wederom geen geluid.

Iemand enig idee wat hier mis gaat?
Een scart gebruik je dus absoluut niet, maar dat weet je wel (geen hd).

Bij de componenten zitten 3 tulpjes voor het beeld: groen rood en blauw. Ook zitten er nog een rode en een wit tulpje op voor het geluid, de gele tulp is s-video en die gebruik je niet.
Bij de vga zitten een rode en een witte tulpje voor de audio en die stop je bijvoorbeeld achter in je tv, waarschijnlijk vlakbij de vga ingang.

Op beide stekkers kan je ook een optische kabel inklikken (klepje zit in het dikke gedeelte wat in je xbox gaat), voor als je een surroundsetje hebt met optische ingang.

Ik weet ff niet meer uit mn hoofd of je ook nog in het dashbord van de xbox360-instellingen de audio moet wijzigen, maar volgens mij wel.
xbox360 dashbord-instellingen-audio-dolby pro logic II voor de tulpjes of digitaal als je de optische kabel gebruikt wanneer je een surroundsetje hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 04-10-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Ik ga binnenkort ook m'n eerste flat panel tv bestellen, maar ik heb een 'strak' budget waar ik zoveel mogelijk uit wil halen. 700-800 euro, eventueel een beetje meer, maar niet overdreven. Daarbij wil ik ook rond de 40-42" blijven, dus je snapt dat het nipt wordt (kleiner kan echt niet, wat is het nut dan nog)

Laat ik voorop stellen dat ik erg onder de indruk was van de samsungs in m'n lokale mediawinkel (ook al ben ik een grote plasma fan)
De kijkhoeken hebben me nog het meest verbaasd, zeker omdat ik daarvoor altijd een plasma als referentie neem. Het is niet zo goed als een plasma, maar zeker een klasse beter dan de andere lcd's die er stonden en zeker meer dan goed genoeg. Onder 45° zag het er nog prima uit (contrast, zwart) dus dat is meer dan voldoende.
Ook de zwartwaardes waren prima (voor mij, ik ben geen azijnpisser ;) ) Er naast stond een sony W4000 (prima lcd tv met indrukwekkende zwartwaardes) en samsung moest daar nauwelijks voor onder doen, wat best indrukwekkend is gezien de samsungs 20% goedkoper zijn.

Echter heb ik een paar bedenkingen die me moeten helpen m'n uiteindelijke keuze te maken.

• 100 Hz, klopt het dat de LE40 5xx serie daar niet over beschikt? Ik zag een 5 en 6 serie naast elkaar, en gevoelsmatig vond ik het beeld op de 6 serie 'strakker'. Misschien beeld ik het me maar in, en wie weet ligt het niet aan die 100 Hz, maar zover ik weet kan je maar best die 100 Hz hebben als je bvb veel naar sport kijkt (bvb tennis, zeker op een lcd, anders wordt het gewoon soepje)

• Hoe komt het dat er zoveel verschillende samsung nummeringen in omloop zijn. Overal zie ik variaties op de 5 serie die zelfs niet op officiële samsung site staan. bvb 568 en 676. Dit heb ik nog al gemerkt met bvb pana plasma's. Hoe komt dit?

• Zijn er mensen die beduidende klachten hebben over de input lag van hun samsung tv's? Aangezien ik er ook op wil gamen (console) is dit voor mij een belangrijk punt. Zo schijnen bepaalde tv's daar erg slecht op te scoren. :'(

Dat was het zowat :) Beslissing zou ik na het weekend willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 131051 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 02:18:• Zijn er mensen die beduidende klachten hebben over de input lag van hun samsung tv's? Aangezien ik er ook op wil gamen (console) is dit voor mij een belangrijk punt. Zo schijnen bepaalde tv's daar erg slecht op te scoren. :'(
Samsung's schermen hebben een "Game Mode" die de meeste beeldverbeteringstechnieken uitschakelt. Hiermee wordt de inputlag verminderd. Er is dan nog steeds lag (maximaal 2 frames). Zelf heb ik nog last van inputlag in Game Mode met timing-gevoelige spellen zoals Beatmania, Guitar Freaks en Ibara, maar het is nogal afhankelijk van het soort spel. Veel spellen zijn niet zo timing-kritisch.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In sommige samsung reviews lees ik dat in game mode de tv idd bepaalde beeldsettings uitschakelt (maar dan wel belangrijke) zodat je soms tegen een ontieglijk felle backlight loopt te staren en scharpness maximaal.

Deze review heeft het ook over een erg slechte processing van 24p materiaal (telecine judder), in erge mate zelfs, veel erger dan andere gelijkaardige tv's. Wat jammer is, want samsung staat qua kwaliteit op andere punten erg sterk. En de 5 serie past beter in m'n budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 15:42
De 7 en 8 serie zijn nu ook te bezichtigen bij MM Utrecht, wat een mooie schermen. Vooral de 7 met het LED paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47340

ronwiel schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:53:
[...]

Toch ff een vraagje. Ik kom zelf ook uit Oosterhout en wil eigenlijk de 32 inch uit de 6 serie hebben. Ging het jou makkelijk af dat afbieden, of doen ze daar heel moeilijk over bij BCC?
Ik heb een uitdraai gemaakt van de pricewatch. Meegenomen naar BCC. Gelijk gezegd dat ik wist welke TV ik hebben wilde en hem vandaag wilde kopen bij diegene die hem het goedkoopst aanbiedt en dat als ze meteen een scherpe prijs maken ik niet verder ga kijken bij andere winkels.

Begonnen ze natuurlijk over de nadelen van een internetwinkel, waarop ik zei dat ik best wat risico wil lopen voor een dikke 300 euro prijsverschil en dat mijn vorige 4-serie me prima is bevallen na aanschaf bij Redcoon. Na overleg mocht ik hem dus voor 300 euro goedkoper meenemen. Kwam de Le40a656 op een kleine 998 euro. Niet slecht vergeleken met de internetaanbieders. (Redcoon zelfde prijs incl. verzenden).

Ben er overigens ook prima en deskundig geholpen. Dat is ook wel eens anders bij de grotere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 02:18:
Ik ga binnenkort ook m'n eerste flat panel tv bestellen, maar ik heb een 'strak' budget waar ik zoveel mogelijk uit wil halen. 700-800 euro, eventueel een beetje meer, maar niet overdreven. Daarbij wil ik ook rond de 40-42" blijven, dus je snapt dat het nipt wordt (kleiner kan echt niet, wat is het nut dan nog)

Laat ik voorop stellen dat ik erg onder de indruk was van de samsungs in m'n lokale mediawinkel (ook al ben ik een grote plasma fan)
De kijkhoeken hebben me nog het meest verbaasd, zeker omdat ik daarvoor altijd een plasma als referentie neem. Het is niet zo goed als een plasma, maar zeker een klasse beter dan de andere lcd's die er stonden en zeker meer dan goed genoeg. Onder 45° zag het er nog prima uit (contrast, zwart) dus dat is meer dan voldoende.
Ook de zwartwaardes waren prima (voor mij, ik ben geen azijnpisser ;) ) Er naast stond een sony W4000 (prima lcd tv met indrukwekkende zwartwaardes) en samsung moest daar nauwelijks voor onder doen, wat best indrukwekkend is gezien de samsungs 20% goedkoper zijn.

Echter heb ik een paar bedenkingen die me moeten helpen m'n uiteindelijke keuze te maken.

• 100 Hz, klopt het dat de LE40 5xx serie daar niet over beschikt? Ik zag een 5 en 6 serie naast elkaar, en gevoelsmatig vond ik het beeld op de 6 serie 'strakker'. Misschien beeld ik het me maar in, en wie weet ligt het niet aan die 100 Hz, maar zover ik weet kan je maar best die 100 Hz hebben als je bvb veel naar sport kijkt (bvb tennis, zeker op een lcd, anders wordt het gewoon soepje)

• Hoe komt het dat er zoveel verschillende samsung nummeringen in omloop zijn. Overal zie ik variaties op de 5 serie die zelfs niet op officiële samsung site staan. bvb 568 en 676. Dit heb ik nog al gemerkt met bvb pana plasma's. Hoe komt dit?

• Zijn er mensen die beduidende klachten hebben over de input lag van hun samsung tv's? Aangezien ik er ook op wil gamen (console) is dit voor mij een belangrijk punt. Zo schijnen bepaalde tv's daar erg slecht op te scoren. :'(

Dat was het zowat :) Beslissing zou ik na het weekend willen nemen.
De prijs/kwaliteit verhouding van Samsung is inderdaad verbazingwekkend he _/-\o_

• 100Hz is inderdaad bij sportbeelden een pre. Verder zul je er vermoedelijk niet heel veel verschil mee merken. Het grote voordeel is wel dat 24Hz juist afgespeeld kan worden, maar daar kom ik zo op terug.

• Die nummering van Samsung is inderdaad wat verwarrend, maar als je hem kent, is hij best logisch (t.o.v. andere TV-fabrikanten tenminste):

LE = LCD Europe
xx = Schermdiagonaal
AXxx:
A = de nieuwste series (oudere zijn bijvoorbeeld R, M en F)
X = de serie (momenteel 4, 5 of 6)
xx = design + dvb.

Bij de 5-serie heb je bijvoorbeeld:
LE40A550, 551, 552 en 556, 557, 558.

Qua beeldspecificaties zijn al deze schermen gelijk. Het enige echte verschil is DVB: de laatste drie modellen hebben dat wel, terwijl de eerste drie dat niet hebben. (Aan DVB heb je in NL echter niks). Verder zijn er enkel cosmetische verschillen, waarbij de 0 hetzelfde uiterlijk heeft als de 6, de 1 als de 7 en de 2 als de 8. Ook Samsungs administratie hiervan is echter niet altijd zoals het hoort.

• Bij games waar timing niet van superbelang is, merk je nagenoeg niks van de inputlag. Zelf merk ik het bijvoorbeeld wel bij Guitar Hero (ik speel dan ook op expert, waar timing erg belangrijk is), maar dat spel biedt gelukkig de optie om je lag te calibreren. Bij online shooters zal de totale lag (van je verbinding + inputlag) wellicht ervoor zorgen dat je 1 op de 100 kills minder hebt; ik zou me er niet al teveel zorgen over maken ;)

• Het is helaas waar dat de 5-serie 24Hz niet juist afspeelt. Aangezien het scherm geen 120Hz kan tonen (wat de 6-serie wél kan), zet het 24Hz om naar 50/60Hz, wat hij ook nog eens vrij slecht doet. Je kunt dan ook beter je source (Blu-Ray speler/PC/360) de omzetting van 24 --> 60hz laten doen. Hoeveel judder je dan krijgt, kun je zelf simpelweg testen indien je één van genoemde sources met een HD-film hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276304

Anoniem: 236146 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:09:
[...]

De prijs/kwaliteit verhouding van Samsung is inderdaad verbazingwekkend he _/-\o_

• 100Hz is inderdaad bij sportbeelden een pre. Verder zul je er vermoedelijk niet heel veel verschil mee merken. Het grote voordeel is wel dat 24Hz juist afgespeeld kan worden, maar daar kom ik zo op terug.

• Die nummering van Samsung is inderdaad wat verwarrend, maar als je hem kent, is hij best logisch (t.o.v. andere TV-fabrikanten tenminste):

LE = LCD Europe
xx = Schermdiagonaal
AXxx:
A = de nieuwste series (oudere zijn bijvoorbeeld R, M en F)
X = de serie (momenteel 4, 5 of 6)
xx = design + dvb.

Bij de 5-serie heb je bijvoorbeeld:
LE40A550, 551, 552 en 556, 557, 558.

Qua beeldspecificaties zijn al deze schermen gelijk. Het enige echte verschil is DVB: de laatste drie modellen hebben dat wel, terwijl de eerste drie dat niet hebben. (Aan DVB heb je in NL echter niks). Verder zijn er enkel cosmetische verschillen, waarbij de 0 hetzelfde uiterlijk heeft als de 6, de 1 als de 7 en de 2 als de 8. Ook Samsungs administratie hiervan is echter niet altijd zoals het hoort.

• Bij games waar timing niet van superbelang is, merk je nagenoeg niks van de inputlag. Zelf merk ik het bijvoorbeeld wel bij Guitar Hero (ik speel dan ook op expert, waar timing erg belangrijk is), maar dat spel biedt gelukkig de optie om je lag te calibreren. Bij online shooters zal de totale lag (van je verbinding + inputlag) wellicht ervoor zorgen dat je 1 op de 100 kills minder hebt; ik zou me er niet al teveel zorgen over maken ;)

• Het is helaas waar dat de 5-serie 24Hz niet juist afspeelt. Aangezien het scherm geen 120Hz kan tonen (wat de 6-serie wél kan), zet het 24Hz om naar 50/60Hz, wat hij ook nog eens vrij slecht doet. Je kunt dan ook beter je source (Blu-Ray speler/PC/360) de omzetting van 24 --> 60hz laten doen. Hoeveel judder je dan krijgt, kun je zelf simpelweg testen indien je één van genoemde sources met een HD-film hebt.
Ik heb zelf de LE37M86BD nov.2007 gekocht voor 1100,-
Pas geleden een nieuwe printplaat erin laten zetten door Samsung omdat ik soms slecht beeld had bij blu-ray (onkere stukken) Leek op ghosting volgens mij.Heb nu de nieuwste printplaat en firmware ook speelt de tv probleemloos 24fps af via PS3 ,als ik op info druk staat er 1080-1920 24fps op het scherm.
Heb nog geen lag of judder of wat dan ook gezien.
TV geeft behoorlijk goed beeld met SD UPC digital.
PS3 games en bluray films is super mooi beeld. Nog geen beeld problemen opgemerkt .Tijdens gamen staat de tv niet eens op game mode want dan wordt het beeld doffer.Toch loopt het beeld perfect.
Ben dus best tevreden met dit toestel.
Alleen heb ik toch die LE40A656 in mijn hoofd zitten.Hij is een maatje groter en het contrast is 50:000 tegen 8:000 van mijn huidige tv ook is de reactietijd 4ms tegen 8ms van mijn tv.
Is deze 6 serie nu zoveel beter dan mijn huidig toestel of zal ik het verschil amper zien als ik de 6 zou aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-04 20:33

belblade

Belgian wacko

even tussendoor maar ik vond het geweldig grappig: de carrefour in belgië biedt in de zogezegde maand van carrefour een hele hoop lcd-tv's "héél goedkoop" aan. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik zag dat de samsung LE40A656 in de folder stond voor 1299 ipv 1499 ! Dat is dus nog meer dan 300€ duurder dan de meeste online shops (en ook enkele "normale" winkels). Nemen zij nu zoveel marge of lijkt de aankoopdienst gewoon nergens op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

belblade schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 16:39:
even tussendoor maar ik vond het geweldig grappig: de carrefour in belgië biedt in de zogezegde maand van carrefour een hele hoop lcd-tv's "héél goedkoop" aan. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik zag dat de samsung LE40A656 in de folder stond voor 1299 ipv 1499 ! Dat is dus nog meer dan 300€ duurder dan de meeste online shops (en ook enkele "normale" winkels). Nemen zij nu zoveel marge of lijkt de aankoopdienst gewoon nergens op ?
Ja ok, dat heb ik ook gezien. Maar er bestaat nog altijd een groot gat tussen de gewone consument en de 'tweaker-consument'.

Ze proberen natuurlijk dat soort klanten te trekken, die toch niet geïnteresseerd zijn in al dat online gedoe (en om eerlijk te zijn, ik eerlijk gezegd ook niet. Ik zal het wel online aanschaffen wegens het grote prijsvoordeel, maar ik vind het maar niets)

De adviesprijs was vroeger idd 1499, nu is de adviesrijs 1299, dus idd een 'promo' :p Carrefour heeft daarnaast de reputatie van goedkoop te zijn, dus mensen stellen zich geen vragen als er af en toe wel eens een minder goede deal tussen sluipt. Want 'carrefour=goedkoop'.

NGamer: bedankt voor je volledige antwoord d:)b

DVB-T is voor mij wel belangrijk. In België kan je daarmee de staatszenders ontvangen en dat is voor mij voldoende, want ik kijk toch bijna geen andere tv dan dat. (en dan kan ik in eerste instantie toch iéts bekijken, tot ik na een jaartje misschien kabel neem ;) )

Dat de 5 serie moeite heeft met 24p is idd een probleem. Natuurlijk kan je de conversie door de player laten doen (ps3 bvb) zodat de ps3 er 50/60 Hz van maakt. Wat erg jammer is, want een 5 serie gaat tegenwoordig voor 780 euro of zo, en is verder goed genoeg op de andere punten.

Ik kijk ook veel sport (tennis, F1) dus 100 Hz lijkt me wel aangenaam. Zeker omdat ik slechte ervaringen heb met lcd's van een paar jaar geleden en bvb tenniswedstrijden. De smearing was zo erg dat het eigenlijk brak was om te bekijken. Maar dat zal nu vast wel beter zijn.

Zucht, even nadenken of ik voor de 5 ga (en dus die nadelen voor lief neem) of toch een extra financiële inspanning doe en voor een 6 serie ga (maar dan komt een full HD plasma 42" ook in de picture, dus dan wordt het tricky als plasma fan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-04 20:33

belblade

Belgian wacko

ik twijfel ook tussen de full 42" plasma (met name de pz80) en de 40" 656 lcd en ik vind het een héél moeilijke keuze... de bonus komt er in oktober aan dus de beslissing zal toch een keer moeten gaan vallen :-) ik denk dat de plasma net iets beter is qua kwaliteit maar of het prijsverschil dat rechtvaardigt en of ik het verschil in real-life situaties echt ga zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276304

MMM vreemd dat mijn oude LE37M86BD wel gewoon 24fps via ps3 afspeelt en de veel nieuwere 5 serie blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 22:05

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb vandaag de Samsung LE52A656 mogen ontvangen, en ben zeer onder de indruk :D

Nu probeer ik de firmware te updaten, met de nieuwste firmware van de website. Ik volg de instructies precies op, en krijg dan ook keurig op mijn scherm te zien dat hij usb apparaten zoekt. Nu gebeurt er daarna echter helemaal niets meer. Geen bericht, niks.

Ik heb mijn stick op zowel FAT als FAT32 geformatteerd, dit boodt echter ook geen soelaas. Het is overigens een 512mb stick. Wat doe ik fout??

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:09:

120 Hz of 100 hz? Dacht dat het 'buzzword' real cinema 100 Hz was en meer van dat?

Om hier op terug te komen, ik zat nog eens rond te neuzen bij de spec pagina van de 5 serie op de samsung site en daar staat:
1080 24p Real Movie Ja

Wat ook aangegeven wordt in die review waar ik naar verwees. Dus blijkbaar accepteert hij wel een native 24p signaal, dat niet eerst door een player is omgevormd naar 50/60 hz (wat niet toevallig de frequentie van de wisselspanning is?)

Maar toch is het resultaat volgens meerdere bronnen op internet belabberd. Beetje misleidend dan.
De tv doet hier dus wat een player ook kan (de 24p omzetten naar 50/60 Hz) en daarom staat er dat het 24p input aanvaardt. Waar je dus eigenlijk echt moet naar kijken is een 100 Hz feature.

5 serie valt definitief af in dat geval. Als ik naar samsung zou gaan, dan maar een 'extra inspanning' voor de 6 serie (jammer dat ze van de 6 serie geen HD ready variant maken, want dat is voor mij ook meer dan genoeg. Maar goed, HD ready is denk ik op z'n terugweg, eenzelfde model met HD ready ondersteunen is waarschijnlijk niet efficiënt voor samsung)

Short list wordt weer wat kleiner :) Panasonic plasma, LG42LG5000**/6000 (wegens de 100 euro cashback zijn ze interessant) en samsung 6 serie, in die volgorde :)

**Schrap deze ook maar. Zelfde probleem als de 5 serie bij samsung. Geen 24p, geen 100/120Hz modus. Ik had het eerst niet gezien. Het zou niet fair zijn de samsung 5 te schrappen en deze te laten staan, dus bij deze is m'n shortlist nog korter geworden, i'll get there ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 05-10-2008 04:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@alvi, jup, dat is een bijzonder misleidend stukje marketing.

Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar mijn vermoeden is dat de A656 24Hz op 120Hz afspeelt. In Amerika is het dan ook een 120Hz-feature ipv 100, aangezien NTSC natuurlijk 60Hz is. Het klinkt dan logisch om te zeggen dat Europese modellen ook 120Hz kunnen weergeven, wat zij gebruiken om 24Hz weer te geven. Dán is het ook niet vreemd dat de 5-serie 24Hz niet juist afspeelt, aangezien hij enkel 50/60Hz kan tonen.

@Whistler, blijkbaar kan de 32A656 ook goed 24p weergeven. Wellicht kan ie wel 120Hz tonen, maar heeft het toestel geen software voor het interpoleren van beelden (de 100Hz-functie)?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 05-10-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
Anoniem: 236146 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 10:42:
@alvi, jup, dat is een bijzonder misleidend stukje marketing.

Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar mijn vermoeden is dat de A656 24Hz op 120Hz afspeelt. In Amerika is het dan ook een 120Hz-feature ipv 100, aangezien NTSC natuurlijk 60Hz is. Het klinkt dan logisch om te zeggen dat Europese modellen ook 120Hz kunnen weergeven, wat zij gebruiken om 24Hz weer te geven. Dán is het ook niet vreemd dat de 5-serie 24Hz niet juist afspeelt, aangezien hij enkel 50/60Hz kan tonen.
Maar nog altijd geld dat dus alleen voor de modellen groter dan 32", die i.t.t. zijn grotere broertjes geen 100hz ondersteuning heeft. :(

[ Voor 4% gewijzigd door WhistlerNL op 05-10-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Wat ik heb gemerkt bij het wisselen van donkere en lichte beelden is dat de tv automatisch het contrast of helderheid veranderd. Welke instelling is dit op de tv? Wil namelijk wel graag dat ik mijn HD films gewoon zonder aanpassingen kan kijken. Vind het beter als er één standaard contrast/helderheid is.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
Vraagje:

Kan de Samsung Le32A552 1920*1080p signaal ontvangen via vga kabel ?

In de handleiding staat namelijk dat hij maximaal 1280*720 kan ontvangen maar het lijkt me gek dat de 656 deze resolutie wel via vga kan ontvangen:

http://www.hdtvtest.co.uk...56-review-20080813125.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Ik heb al veel gelezen over de 24p van de LE40a552, welke niet goed werkt, en dat de LE40a552 een vertraging heeft wanneer gebruik wordt gemaakt van externe speakers. Daarom overweeg ik nu de LE37A656 aan te schaffen. Heeft iemand ervaring met dit model (dus los van de LE40a656, LE32a656... etc.)? Heeft de 6 serie ook last van deze vertraging met externe speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Odysseus253 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:23:
Verwachten jullie dat de prijzen van de 5- en 6 serie inderdaad gaan zakken als de nieuwe series in de winkel komen? Ik geef namelijk (@Ngamer) wel veel om een judder vrij beeld, ik kan me er erg aan storen! Ik zit dus nu te kijken naar de LE37A656. Ik zie nu dat er ook een LE37A686 is, met een hoger dynamisch contrast. Hier wordt zo vreselijk veel nadruk op gelegd, maar merk je daar nou echt verschil van?

Dynamisch contrast:
LE40A552 = 30.000: 1
LE37A656 = 15.000 : 1
LE40A656 = 50.000 : 1
LE37A686 = 50.000 : 1

@Superbol de rode rand bij de 6-serie wordt niet ondersteund door verlichting o.d. De rode rand die je ziet is het enige wat er is. Op de plaatjes op internet is de rode rand duidelijker aanwezig, maar is natuurlijk om er nadruk op te leggen.
Ik krijg koppijn van dat dynamisch contrast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zero_cool89 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:54:
Vraagje:

Kan de Samsung Le32A552 1920*1080p signaal ontvangen via vga kabel ?

In de handleiding staat namelijk dat hij maximaal 1280*720 kan ontvangen maar het lijkt me gek dat de 656 deze resolutie wel via vga kan ontvangen:

http://www.hdtvtest.co.uk...56-review-20080813125.htm
Ik heb een tien meter hdmi - dvi kabel en kijk heroes op die resolutie :)
tenminste de monitor en tv geven die resolutie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Odysseus253 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:03:
Ik heb al veel gelezen over de 24p van de LE40a552, welke niet goed werkt, en dat de LE40a552 een vertraging heeft wanneer gebruik wordt gemaakt van externe speakers. Daarom overweeg ik nu de LE37A656 aan te schaffen. Heeft iemand ervaring met dit model (dus los van de LE40a656, LE32a656... etc.)? Heeft de 6 serie ook last van deze vertraging met externe speakers?
Als je het hebt over via een versterker dan kan je meestal op de versterker wel een vertraging (delay) instellen. Wij hebben thuis direct vanuit de decoder een optische kabel naar de versterker lopen, en op de versterker is een kleine vertraging ingesteld. Wijzelf hebben een 46A656.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
Anoniem: 98664 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:25:
[...]

Ik heb een tien meter hdmi - dvi kabel en kijk heroes op die resolutie :)
tenminste de monitor en tv geven die resolutie aan.
Ok leuk maar ik vraag me af of dit ook kan met vga ? Omdat vga minder inputlag oplevert en het de enige uitgang van mn laptop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273236

Hallo iedereen,

kan iemand mij de voordelen en de nadelen vertellen van de samsung 9 serie type LE46A956 of deze zijn geld waard is en uiteraard de leverdatum ik wil ook nog een homecinema setje erbij van samsung en ik zat te denken aan de HT-TX500 is dit model wat .
Bij voorbaat mijn dank.

Groeten.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 16-06 19:03
Ik zag vandaag de nieuwe 7 serie in de winkel staan. Deze tv was echter nog niet aangesloten dus ik heb het beeld niet kunnen zien.

Zit er veel verschil tussen de 5 en de nieuwe 7 serie? Ik ben namelijk van plan om de 5 serie te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amd RuLuzzz schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:19:
Ik zag vandaag de nieuwe 7 serie in de winkel staan. Deze tv was echter nog niet aangesloten dus ik heb het beeld niet kunnen zien.

Zit er veel verschil tussen de 5 en de nieuwe 7 serie? Ik ben namelijk van plan om de 5 serie te kopen.
Wel, waar te beginnen? Je kan ook zelf al 'iets' opzoeken natuurlijk.

Belangrijkste verschil is dat de backlight bij een 5 en 6 serie gerealiseerd is door lichtbuisjes, en bij de 7 serie door een array van leds.

Daar wordt veel van verwacht, omdat je in een donker deel van het scherm de achterliggende leds kan uitschakelen waardoor zwart daar effectief zwart wordt (0,0 candela, gewoon zwart) Echter zitten er een paar haken en ogen aan, omdat niet elke pixel een led heeft. Het wordt niet op een 'per pixel' niveau afgehandeld. Waardoor, op een scheiding tussen licht en donker eventueel wel een minder zwart (grijzig is veel gezegd) of lichter randje kan optreden. Omwille van de omvang van de zone van leds die je kan aanlaten en afzetten.

Ik zat toevallig net een review te lezen van de 7 serie (op de enige site die goede hdtv reviews maakt) en ik ben niet onder de indruk. Vooral de input lag (waar velen van beweren dat het iets waar je geen rekening mee moet houden) is teleurstellend. Zo zou HALO gewoon trager aanvoelen en minder precies spelen. En ik geloof die reviewer op z'n woord, want lees maar eens een review van de pana 37" LCD op dezelfde site. Dat paneel scoort wel goed in input lag, en volgens de reviewer zat hij toen een 'andere game' te spelen. HALO speelde dan gewoon sneller en preciezer en z'n skills waren dan ook beter.

Je kan het paneel op een game mode zetten, maar zoals bij elke samsung lcd vallen dan een paar instellingen weg, zodat je in game mode super hoge brightness en scherpte hebt, die niet in te stellen is.
Xbox 360 Video Gaming (HDMI)

Due to the aforementioned input lag, playing Halo 3 on Xbox Live was a little more difficult than usual. Often we’d find ourselves walking into walls and generally not being able to react on time. So klutzy was our playing that several of the less civilised Xbox Live players began commenting on our poor performance via the voice communication, in their own special way. At its worst, the input lag made the game feel considerably slower and almost impossible to play against those with faster displays. At best, it was marginally irritating and not particularly inspiring.
Aangezien ik ook wil gamen op m'n scherm valt dit scherm voor mij eigenlijk gewoon af.

Ik vraag me ook af waarom je twijfelt tussen een 5 en een 7 serie? Neem dan toch gewoon de 6 serie als je toch het geld voor een 7 serie kan neerleggen? 5 mist een paar essentiële features zoals hogere Hz modes en deftige 24p support. De 6 serie wordt overal als één van de beste lcd's van het moment aangeprezen, naast de sony W4000 serie.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 05-10-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159305

ronaldmathies schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:21:
Heeft iemand ervaring met het bestellen bij redcoon ( http://www.redcoon.nl/ )? hoe is dit bevallen? hoe is de service en de levering?

Ik wil de LE52A756 bestellen en volgens de website hebben ze deze op voorraad en is deze direct leverbaar, kan dat kloppen? want ik zie maar een aantal winkels op kieskeurig.nl staan die hem kan leveren.

http://www.redcoon.nl/ind.../Samsung_LE_52A756_Set_1/

Van het weekend heb ik trouwens de 7 en 8 serie 42" gezien in Seville (spanje) en ze zien er goed uit, dus ze zijn al wel leverbaar, ik weet alleen niet of de 52" ookal leverbaar is (in nederland)
Ben absoluut geen fan van Redcoon, dit omdat ze alleen modellen leveren die niet voor de Nederlandse markt geschikt zijn.
Dit is in de eerste plaats een service/garantie issue, maar verder ook vanwege het feit dat als in 2009 de tv's geupdate kunnen worden met DVB-C geintegreerd, dan kun je dat met je buitenlandse model wel vergeten...

maar het voordeel is natuurlijk het prijsverschil.

so it's up to you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159305

Anoniem: 273236 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:16:
Hallo iedereen,

kan iemand mij de voordelen en de nadelen vertellen van de samsung 9 serie type LE46A956 of deze zijn geld waard is en uiteraard de leverdatum ik wil ook nog een homecinema setje erbij van samsung en ik zat te denken aan de HT-TX500 is dit model wat .
Bij voorbaat mijn dank.

Groeten.........
waarom....

....de enige tv bij samsung met zowel LED-technologie als Media Solutions (DLNA, Infolive, Wiselink Pro, Content Library).

Persoonlijk vind ik dit desing (carbon) het mooiste van allemaal, alleen jammer dat hij niet in 40" te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Anoniem: 159305 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:06:
[...]

Ben absoluut geen fan van Redcoon, dit omdat ze alleen modellen leveren die niet voor de Nederlandse markt geschikt zijn.
Dit is in de eerste plaats een service/garantie issue, maar verder ook vanwege het feit dat als in 2009 de tv's geupdate kunnen worden met DVB-C geintegreerd, dan kun je dat met je buitenlandse model wel vergeten...

maar het voordeel is natuurlijk het prijsverschil.

so it's up to you
Wat bedoel je met deze update? Betekent dat dat ik dan ook met mijn Samsung LE46A656, Digitale tv van Ziggo kan ontvangen zonder tussenkomst van een decoder?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159305 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:06:
[...]

Dat snap ik idd ook niet. Wat maakt DVB-C in 2009 tv's uit voor een tv die hij nu wil kopen? Buitenlands of niet, DVB-C zit er toch nog niet op.

Verder werkt elk commercieel pakket met eigen decoderboxen, dus moet je gewoon de standaard tv aansluitingen hebben. Voor de Belgische markt (en ook de NL'se vermoed ik) is DVB-T belangrijk, omdat je dan gratis de openbare omroep kan bekijken. En ook DVB-T zit op nagenoeg elke tv bij redcoon.

Garantie, tja. Ik zie op de site heel wat beloftes ivm garantie, en keurmerken allerhande. Het lijkt me sterk dat ze garantie weigeren als deze terecht is, redcoon is toch ook gewoon een Nederlandse/Belgische shop.

Nu maak je me ook redelijk ongerust omdat ik ook van plan was m'n tv bij redcoon te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb ook zojuist mijn tv van redcoon ontvangen, en je hebt gewoon garantie bij die lui. Er zit bij mij ook een folder bij van Samsung voor 2 of 4 jaar extra garantie. Ik ben die optie serieus aan het overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
kan iemand mij vertellen hoe een audio out werkt van een tv ?

Ik ben bang voor lag als ik mijn computer aan mn tv aansluit, ik kan dit op 2 manieren doen:

1: Direct bij de computer de jack splitten en dan direct naar tv en direct naar sterio set.

2: Van computer naar tv (via jack) en dan van audio out naar sterio set.

Ik ben van plan mn computer via hdmi (zonder audio) aan te sluiten.
Welke van deze 2 opties zal het beste resultaat geven ?

[ Voor 18% gewijzigd door zero_cool89 op 06-10-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Als jullie zo onzeker zijn over Redcoon, waarom bekijken jullie dan niet de shopreview op Tweakers?
http://tweakers.net/shopreview/6931/redcoon-benelux.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 15:55

Jabba

Firkan

Leverancier boeit eigenlijk niet, je krijgt support van samsung. ik had ook last van de fan in mijn 40656a, 2e dag dat ik hem had, gewoon samsung gebeld en werd netjes geregeld.

de shop (plasmadiscounter.nl) was ik toch al niet tevreden over. 3 x zou ik teruggebeld worden en 2 mails gestuurd nooit beantwoord. dus ben blij dat de service van samsung gewoon goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nyarlathotep schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:03:
Ik heb vandaag de Samsung LE52A656 mogen ontvangen, en ben zeer onder de indruk :D

Nu probeer ik de firmware te updaten, met de nieuwste firmware van de website. Ik volg de instructies precies op, en krijg dan ook keurig op mijn scherm te zien dat hij usb apparaten zoekt. Nu gebeurt er daarna echter helemaal niets meer. Geen bericht, niks.

Ik heb mijn stick op zowel FAT als FAT32 geformatteerd, dit boodt echter ook geen soelaas. Het is overigens een 512mb stick. Wat doe ik fout??
Iemand die weet wat er is?? Ik kan overigens wel gewoon foto´s kijken en muziek luisteren vanaf de stick. Ik heb van de samsung site 2 firmwares geprobeerd zelfs (LE52A656 & LE52A656A1C). De tv geeft aan dat hij zoekt naar usb apparaten, en vervolgens gebeurt er niks. In de handleiding van de tv wordt updaten helemaal niet aangekaart (wat eigenlijk best logisch is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zero_cool89 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:43:
[...]

Ok leuk maar ik vraag me af of dit ook kan met vga ? Omdat vga minder inputlag oplevert en het de enige uitgang van mn laptop is.
mijn 556 heeft een vga ingang op de achterkant, maar ik heb geen tien meter vga kabel bij de hand om het te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
Nyarlathotep schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:03:
[...]

Iemand die weet wat er is?? Ik kan overigens wel gewoon foto´s kijken en muziek luisteren vanaf de stick. Ik heb van de samsung site 2 firmwares geprobeerd zelfs (LE52A656 & LE52A656A1C). De tv geeft aan dat hij zoekt naar usb apparaten, en vervolgens gebeurt er niks. In de handleiding van de tv wordt updaten helemaal niet aangekaart (wat eigenlijk best logisch is).
gebruik je wel de goede knoppencombinatie op je afstandsbediening ? het staat in de update handeiding. (die naast de update zelf in het download lijstje op de site van samsung staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134762

Weet iemand misschien wat de nieuwe firmware versie 1015.0 zou moeten verbeteren ten opzichte van de vorige versie's?
Mijn le40a656 draait nog steeds op 1007.2 op dit moment omdat ik die toen het schepste beeld vond geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

zero_cool89 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:21:
[...]

gebruik je wel de goede knoppencombinatie op je afstandsbediening ? het staat in de update handeiding. (die naast de update zelf in het download lijstje op de site van samsung staat)
Klopt. Je moet vanuit de standby stand op zowel de Power button op de remote als de "source" toets op de tv klikken. Dan komt ook keurig het bericht dat hij naar USB apparatuur zoekt. En dan niks meer...
Ik zal eens kijken of ik ergens een andere stick vandaan kan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
Nyarlathotep schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:46:

[...]

Klopt. Je moet vanuit de standby stand op zowel de Power button op de remote als de "source" toets op de tv klikken. Dan komt ook keurig het bericht dat hij naar USB apparatuur zoekt. En dan niks meer...
Ik zal eens kijken of ik ergens een andere stick vandaan kan halen...
misschien heb je al de laatste firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119403

misschien stomme vraag, maar waar kan je 100HZ motion in en uitschakelen op de LE40A656? kan het echt in geen 1 menu vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Anoniem: 119403 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:25:
misschien stomme vraag, maar waar kan je 100HZ motion in en uitschakelen op de LE40A656? kan het echt in geen 1 menu vinden..
Ik meen me te herinneren dat je dat wel kon uitzetten, volgens mij heb ik dat ergens gelezen in een review. Heb je al in de handleiding gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-03 17:45

TTZ

Anoniem: 119403 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:25:
Menu - Picture Options (2e van onder, volgende scherm (!)) - 100hz motion plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119403

TTZ schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:45:
[...]

Menu - Picture Options (2e van onder, volgende scherm (!)) - 100hz motion plus
Gevonden, thanks, staat standaard dus op medium.. ga even kijken wat het resultaat is als ik hem op high zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-03 17:45

TTZ

Anoniem: 119403 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:15:
[...]

Gevonden, thanks, staat standaard dus op medium.. ga even kijken wat het resultaat is als ik hem op high zet
Ik heb m voor zowel SD als HD altijd op LOW staan, ben erg tevreden icm deze settings (ook voor laatste firmware):

http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm

Suc6

Zijn er trouwens mensen die de Humax IR-HD5000C HD decoder op hun 40A656 hebben aangesloten en hier wat nuttigs over kunnen zeggen? Ik heb nu prima SD beeld met de standaard Samsung decoder bij Ziggo maar denk erover om die Humax te kopen... heeft dit naast het prachtige HD signaal ook nog invloed op de SD kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O shit, ik wou ook nog een hd decoder kopen..... Moet nog maar even wachten tot ik weer geld heb :(
Maar over de ervaringen met de humax ben ik ook benieuwd, op de verpakking staat 1080i.... Dat maakt me bang.
Tevens zou het leuk zijn als ik in het service menu kan komen met mijn 556 (=552)
Ook vind ik het irri dat hij digitenne zenders vind maar met zwak signaal, moet een antenne aansluiten, maar kan geen aansluiting vinden.
Dat halve beeld word ik niet blij van... (niet dat ik digitenne nodig heb, maar als het er is moet het werken toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
Anoniem: 275844 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:22:

ps.in het weekend zal ik wat dieper graven en ook wat pics posten.
pps. het geluid is zoals iedereen weet niet echt hoogstand, beter dan verwacht tough.
hey zou je die review kunnen posten ? ben wel benieuwd :)
gebruik je toevallig ook geluid via externe boxen ? heb je last van delay >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:49
zero_cool89 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 23:12:
[...]

hey zou je die review kunnen posten ? ben wel benieuwd :)
gebruik je toevallig ook geluid via externe boxen ? heb je last van delay >
Delay hebben alle LCD TV last van en is alleen op te lossen door een kleine vertraging in je receiver in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224251

Heb sinds gisteren de Samsung LE46M86B.
Nu heb ik mijn Acer laptop aangesloten via DVI naar HDMI op de Samsung. (met een overloopstekkertje van DVI naar HDMI)

Nu heb ik mooi scherp beeld alleen bij snelle beelden; dus een snelle camerashot van links naar rechts of een opname van een roldeur bijv. zie ik lijnen van boven naar beneden door mijn beeld heen.

Ligt dit aan de manier van aansluiten of een TV-instelling? Iemand een idee?

BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:35
Anoniem: 224251 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:38:
Heb sinds gisteren de Samsung LE46M86B.
Nu heb ik mijn Acer laptop aangesloten via DVI naar HDMI op de Samsung. (met een overloopstekkertje van DVI naar HDMI)

Nu heb ik mooi scherp beeld alleen bij snelle beelden; dus een snelle camerashot van links naar rechts of een opname van een roldeur bijv. zie ik lijnen van boven naar beneden door mijn beeld heen.

Ligt dit aan de manier van aansluiten of een TV-instelling? Iemand een idee?

BVD!
Probeer eens het beeld van je laptop uit te zetten dus alleen je tv aan te sturen met 1920*1080
Ik heb dat ook eens gehad toen ie op clone stond of extended

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 07:54:
[...]

Delay hebben alle LCD TV last van en is alleen op te lossen door een kleine vertraging in je receiver in te stellen.
ook als je de audio out gebruikt ? (want die zal gewoon zonder delay weergeven wat de boxen van de tv ook doen of denk ik nou fout ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wimpie007 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:57:
[...]

Probeer eens het beeld van je laptop uit te zetten dus alleen je tv aan te sturen met 1920*1080
Ik heb dat ook eens gehad toen ie op clone stond of extended
Super! het werkt.

bedankt.

En trouwens, wat is er precies kwetsbaar aan de 'M' series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134762

Anoniem: 134762 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:16:
Weet iemand misschien wat de nieuwe firmware versie 1015.0 zou moeten verbeteren ten opzichte van de vorige versie's?
Mijn le40a656 draait nog steeds op 1007.2 op dit moment omdat ik die toen het schepste beeld vond geven.
Niemand een antwoord?

Vind het een beetje jammer dat samsung wel updates geeft maar je weet niet wat je nou precies veranderd/update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-04 03:32
Wat is nu het verschil tussen de LE37A616 en de LE37A656? (naja ze hebben ieder hun eigen design)
656 lijkt kostbaarder?

zover ik weet (en onderzoek gedaan) heeft de 656 versie pas 100hz vanav 40inch
en heeft de 616 één hdmi poort minder.. maar de 37inch wel gewoon 100hz

Ik ben de 616 nog niet in de winkel tegen gekomen dus heb ze helaas niet kunnen vergelijken maar het paneel van de 656 zou zogenaamd wat glossier zijn

http://kieskeurig.nl/nl/p...C108EA28CC125742C00346D16

iemand evaringen met de 37inch variant van de 616?

weinig 100hz 37inch schermen (voor een goede prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:35
Anoniem: 224251 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:57:
[...]

Super! het werkt.

bedankt.

En trouwens, wat is er precies kwetsbaar aan de 'M' series?
Mooi dat ik heb kunnen helpen ;-)

Hoe bedoel je kwetsbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wimpie007 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:17:
[...]

Mooi dat ik heb kunnen helpen ;-)

Hoe bedoel je kwetsbaar?
ik kan me herinneren dat ik wat heb gelezen dat de 'M' modellen problemen kunnen geven. Ik kan dit alleen nergens meer terugvinden. Misschien dat hier iemand ervan af weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausje_maus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
hallo,

nadat ik bij de mm de nieuwe 7 serie zag ben ik er bijna over uit dat dit mijn nieuwe LCD gaat worden. Er hing een 6 serie naast maar het verscheel was heel duidelijk. ik vond het zwart de kleuren mooier bij de 7, het zwart was ook echt zwart.

Maar nu hoor ik al die verhalen over input lag bij de 7 serie. Ik gebruik het scherm vooral voor mijn ps3 en mijn pc.

Mijn Vraag is vooral hoe erg is deze input lag als ik dit met mijn huidige scherm vergelijk. de Samsung LE26R81B van 1 1/2 jaar oud bij dit scherm is de pure reactiesnelheid al iets hoger en bij dit scherm heb ik er nooit last van gehad.

Zodra ze de 32" ga ik maar eens vragen of ze er een ps3 aan willen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Zo, ook ik heb mijn settup nu op orde. Na enkele weken zitten knoeien en spelen mijn mijn LE40A656, PS3, Nintendo Wii, Harman/Kardon AVR246, JBL soundsystem, Philips Full-HD DVD speler, HUMAX 5000C (met HD-TV kanalen abbo van CAIWAY), Synology Media Diskstation (media share naar PS3) en Harman/Kardon TC30 remote werkt alles super! Wat een beeld, en alles lekker met 1 afstandsbediening beheren :D. Just incredible! Alles (behalve de Wii - wat ik betreur) is nu digitaal aangesloten via HDMI met mijn versterker :P. Enige waar ik aan zit te twijfellen is om betere HDMI kabels te kopen zodat het signaal NOG beter wordt? Maar heb tot nu toe geen problemen ermee (kabels tot 1,5 meter). Zal komende week foto`s maken (denk donderdag avond) en die hier posten.

Oja - ik heb (nog) geen firmware upgrade gedaan van de TV, misschien dat ik dat nog wel ga doen maar zie tot op heden de noodzaak daar niet van in.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

P-Nut schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:58:
Wat is nu het verschil tussen de LE37A616 en de LE37A656? (naja ze hebben ieder hun eigen design)
656 lijkt kostbaarder?

zover ik weet (en onderzoek gedaan) heeft de 656 versie pas 100hz vanav 40inch
en heeft de 616 één hdmi poort minder.. maar de 37inch wel gewoon 100hz

Ik ben de 616 nog niet in de winkel tegen gekomen dus heb ze helaas niet kunnen vergelijken maar het paneel van de 656 zou zogenaamd wat glossier zijn

http://kieskeurig.nl/nl/p...C108EA28CC125742C00346D16

iemand evaringen met de 37inch variant van de 616?

weinig 100hz 37inch schermen (voor een goede prijs)
De 656 37" heeft wel 100 hz. Alleen het scherm is niet glanzend. Deze geeft zeer mooi beeld en ik ben er erg blij mee. succes

Jamesbond007uk

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.