Ik ga binnenkort ook m'n eerste flat panel tv bestellen, maar ik heb een 'strak' budget waar ik zoveel mogelijk uit wil halen. 700-800 euro, eventueel een beetje meer, maar niet overdreven. Daarbij wil ik ook rond de 40-42" blijven, dus je snapt dat het nipt wordt (kleiner kan echt niet, wat is het nut dan nog)
Laat ik voorop stellen dat ik erg onder de indruk was van de samsungs in m'n lokale mediawinkel (ook al ben ik een grote plasma fan)
De kijkhoeken hebben me nog het meest verbaasd, zeker omdat ik daarvoor altijd een plasma als referentie neem. Het is niet zo goed als een plasma, maar zeker een klasse beter dan de andere lcd's die er stonden en zeker meer dan goed genoeg. Onder 45° zag het er nog prima uit (contrast, zwart) dus dat is meer dan voldoende.
Ook de zwartwaardes waren prima (voor mij, ik ben geen azijnpisser

) Er naast stond een sony W4000 (prima lcd tv met indrukwekkende zwartwaardes) en samsung moest daar nauwelijks voor onder doen, wat best indrukwekkend is gezien de samsungs 20% goedkoper zijn.
Echter heb ik een paar bedenkingen die me moeten helpen m'n uiteindelijke keuze te maken.
• 100 Hz, klopt het dat de LE40 5xx serie daar niet over beschikt? Ik zag een 5 en 6 serie naast elkaar, en gevoelsmatig vond ik het beeld op de 6 serie 'strakker'. Misschien beeld ik het me maar in, en wie weet ligt het niet aan die 100 Hz, maar zover ik weet kan je maar best die 100 Hz hebben als je bvb veel naar sport kijkt (bvb tennis, zeker op een lcd, anders wordt het gewoon soepje)
• Hoe komt het dat er zoveel verschillende samsung nummeringen in omloop zijn. Overal zie ik variaties op de 5 serie die zelfs niet op officiële samsung site staan. bvb 568 en 676. Dit heb ik nog al gemerkt met bvb pana plasma's. Hoe komt dit?
• Zijn er mensen die beduidende klachten hebben over de input lag van hun samsung tv's? Aangezien ik er ook op wil gamen (console) is dit voor mij een belangrijk punt. Zo schijnen bepaalde tv's daar erg slecht op te scoren.
Dat was het zowat

Beslissing zou ik na het weekend willen nemen.