Bespaar je die kosten voor 'betere' HDMI-kabels. Kort door de bocht genomen is een HDMI-signaal (uiteraard) digitaal, waardoor het beeld of perfect is, of er duidelijke artefacten zijn (of helemaal geen beeld). Oftewel, als je beeld goed is via HDMI, dan kan het niet nóg beterW.Wezz schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:51:
Zo, ook ik heb mijn settup nu op orde. Na enkele weken zitten knoeien en spelen mijn mijn LE40A656, PS3, Nintendo Wii, Harman/Kardon AVR246, JBL soundsystem, Philips Full-HD DVD speler, HUMAX 5000C (met HD-TV kanalen abbo van CAIWAY), Synology Media Diskstation (media share naar PS3) en Harman/Kardon TC30 remote werkt alles super! Wat een beeld, en alles lekker met 1 afstandsbediening beheren. Just incredible! Alles (behalve de Wii - wat ik betreur) is nu digitaal aangesloten via HDMI met mijn versterker
. Enige waar ik aan zit te twijfellen is om betere HDMI kabels te kopen zodat het signaal NOG beter wordt? Maar heb tot nu toe geen problemen ermee (kabels tot 1,5 meter). Zal komende week foto`s maken (denk donderdag avond) en die hier posten.
Oja - ik heb (nog) geen firmware upgrade gedaan van de TV, misschien dat ik dat nog wel ga doen maar zie tot op heden de noodzaak daar niet van in.
Punt is dat de garantie via de shop loopt en je in geval van failissement tevergeefs bij ze aanklopt. Zo heb ik ruim twee jaar terug een Denon 3805 gekocht bij een grote webwinkel (naam even kwijt, was groot nieuws een tijdje terug hier op T.net) die opeens omviel. Mijn Denon was toen net een paar weken uit de garantie dus het was niet langer relevant maar ik moest toch wel even nadenken toen ik dat hoorde.Garantie, tja. Ik zie op de site heel wat beloftes ivm garantie, en keurmerken allerhande. Het lijkt me sterk dat ze garantie weigeren als deze terecht is, redcoon is toch ook gewoon een Nederlandse/Belgische shop.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ja ze hebben last van banding (via scart), en in oude firmware zit de movieplus bug en sommigen hebben cloudingAnoniem: 224251 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:28:
[...]
ik kan me herinneren dat ik wat heb gelezen dat de 'M' modellen problemen kunnen geven. Ik kan dit alleen nergens meer terugvinden. Misschien dat hier iemand ervan af weet?
Belangrijk is om een S paneel te hebben en een firmware >=2000
Anoniem: 259669
Ik ben opzoek naar een foto van de afstandsbediening van een Samsung LE46A656.
WIe kan me helpen?
WIe kan me helpen?
Uit vorigetopic, volgens mij is de LE40A656 en de 46 hetzelfdeAnoniem: 259669 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 01:45:
Ik ben opzoek naar een foto van de afstandsbediening van een Samsung LE46A656.
WIe kan me helpen?
[afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door wimpie007 op 08-10-2008 09:53 ]
Bovenstaande kan ik bevestigen (heb een S-paneel en firmware 2013):wimpie007 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:19:
[...]
Ja ze hebben last van banding (via scart), en in oude firmware zit de movieplus bug en sommigen hebben clouding
Belangrijk is om een S paneel te hebben en een firmware >=2000
THX in "[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) ..."
Niet geheel representatief natuurlijk, maar heb bij de Media Markt even gekeken naar het verschil tussen de LE40A656 en de LE40A786 maar ik vond het verschil niet heeel denderend.
Zoals ik al zei moet je natuurlijk niet afgaan op die Samsung-demo's die ze daar draaien... maar ik was niet helemaal blown-away voor de LED-techniek van de 786-serie.
Het zou voor mij nu niet die 400 euro verschil ongeveer rechtvaardigen...
Plus ben ook nog steeds niet uit of die "inputlag" waar telkens over wordt gesproken bij de 7 serie nou echt een issue is...
Kortom ik ben er nog niet geheel uit... iemand al eigen ervaringen met de LE40A786 aangezien die al te koop is??
Zoals ik al zei moet je natuurlijk niet afgaan op die Samsung-demo's die ze daar draaien... maar ik was niet helemaal blown-away voor de LED-techniek van de 786-serie.
Het zou voor mij nu niet die 400 euro verschil ongeveer rechtvaardigen...
Plus ben ook nog steeds niet uit of die "inputlag" waar telkens over wordt gesproken bij de 7 serie nou echt een issue is...
Kortom ik ben er nog niet geheel uit... iemand al eigen ervaringen met de LE40A786 aangezien die al te koop is??
Welke tv heb je ook alweer?Anoniem: 98664 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:57:
wil nou niemand me helpen hoe ik in het service menu kom?
Vandaag eindelijk reactie van de winkel (na 6 weken wachten en bellen) over mijn Samsung LE26R52B welke na 2 jaar en 8 maanden oude kapot is gegaan.
Volgens Samsung Nederland is het mainboard van de TV kapot en moet deze in zijn geheel vervangen worden. De kosten voor deze reparatie zijn € 200. Volgens Samsung is op dit bedrag al een korting gegeven i.v.m. het feit dat dit probleem na 3 jaar is ontstaan. De vertegenwoordiger van Samsung wilde nog wel een extra korting geven van € 50 waarmee de prijs op €150 uit zo komen.
Ik heb bij de winkelier aangegeven dat dit ik dit wel heel erg veel geld vindt voor een reparatie voor een TV van nog geen 3 jaar oud en een aankoopprijs van over de € 1000. De winkelier had dit ook aangegeven bij de vertegenwoordiger en deze had als reactie gegeven, volgens de winkelier

Persoonlijk vind ik € 150 voor de reparatie er veel aangezien je voor iets meer dan € 400 al een nieuwe LCD hebt en de reparatie betekent niet per definitie een verlenging van de levensduur. De back-light wordt immers niet vervangen en deze heeft dus al 3 levensjaren gehad. De kans dat deze dan ook nog een keer kapot gaat binnen 2 jaar is wel degelijk aanwezig met een levensduur van 5 jaar waar men vanuit gaat.
De winkelier wilde nog wel kijken wat er mogelijk is met het geven van een korting bij het aanschaffen van een nieuwe (Samsung) LCD. Ben benieuwd wat dit eventueel zal zijn...
Volgens Samsung Nederland is het mainboard van de TV kapot en moet deze in zijn geheel vervangen worden. De kosten voor deze reparatie zijn € 200. Volgens Samsung is op dit bedrag al een korting gegeven i.v.m. het feit dat dit probleem na 3 jaar is ontstaan. De vertegenwoordiger van Samsung wilde nog wel een extra korting geven van € 50 waarmee de prijs op €150 uit zo komen.
Ik heb bij de winkelier aangegeven dat dit ik dit wel heel erg veel geld vindt voor een reparatie voor een TV van nog geen 3 jaar oud en een aankoopprijs van over de € 1000. De winkelier had dit ook aangegeven bij de vertegenwoordiger en deze had als reactie gegeven, volgens de winkelier
Ik zal hierop maar geen reactie geven maar dit zegt voldoende:Dit is alles wat Samsung te bieden heeft en als ik het hier niet mee eens ben dan moest ik hier maar een 'zaak' van maken
Persoonlijk vind ik € 150 voor de reparatie er veel aangezien je voor iets meer dan € 400 al een nieuwe LCD hebt en de reparatie betekent niet per definitie een verlenging van de levensduur. De back-light wordt immers niet vervangen en deze heeft dus al 3 levensjaren gehad. De kans dat deze dan ook nog een keer kapot gaat binnen 2 jaar is wel degelijk aanwezig met een levensduur van 5 jaar waar men vanuit gaat.
De winkelier wilde nog wel kijken wat er mogelijk is met het geven van een korting bij het aanschaffen van een nieuwe (Samsung) LCD. Ben benieuwd wat dit eventueel zal zijn...
Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.
Laat ik voorop zeggen dat het heel vervelend is als je tv kapot gaat en dan vooral ook het gedoe en gebel met Samsung en winkelier etc.Stimpy001 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:12:
Vandaag eindelijk reactie van de winkel (na 6 weken wachten en bellen) over mijn Samsung LE26R52B welke na 2 jaar en 8 maanden oude kapot is gegaan.
[...]
Ik zal hierop maar geen reactie geven maar dit zegt voldoende:![]()
![]()
Echter: als ze m er voor €150 willen repareren, vind ik dat persoonlijk niet veel geld als dit incl arbeidsloon is hoor. Ik schat dat je dat normaal gesproken al kwijt zou zijn aan voorrijkosten en arbeidsloon.
Het is wel zo dat in vergelijking met een nieuwe van €400 het veel geld is, maar dat gebeurt nu eenmaal met de prijzen van hdtv's. Deze zijn na 2,5 jaar heel erg gezakt.
Ik vind het aanbod van Samsung in deze dus niet verkeerd. Als je had gekozen voor een verlenging van garantie naar bijv 4 jaar, dan was je meer geld kwijt geweest. De 6 weken wachten zijn natuurlijk schande.
Als de winkelier je tegemoet wilt komen door een leuke korting op een nieuwe, moet je dat overwegen natuurlijk. Moet de korting wel meer zijn dan 10%, want die krijg je sowieso.
Succes!
Ik heb begrepen dat (bijna) elke LCD tv last heeft van een delay in het geluid wanneer je de tv aansluit op een externe versterker of geluidsset. Maar wat als je een koptelefoon gebruikt? Dan heb je toch geen last van vertraging? Want dan is het mogelijk om een 3,5' jack to 2x tulp of 2x XRC te kopen, en zo je geluissysteem zonder vertraging aan te sluiten. Uiteraard komt dit de kwaliteit van het geluid niet ten goede, maar het is wel een oplossing voor geluidssystemen waarbij de delay niet in te stellen is. Toch?
Anoniem: 236146
Dat kan ik bevestigen. Zelf had ik eerst mijn 40A552 via de Stereo-uitgang op mijn PC aangesloten, waarna het beeld inderdaad achterliep op het geluid (op mijn PC had ik verder geen programma dat die delay kon compenseren). Toen had ik het via de koptelefoon-uitganag gedaan en daar loopt het geluid wel synchroon met het beeld. Waarom Samsung TV's (voor de R-serie geldt in mijn ervaring hetzelfde) hun videodelay ook niet toepassen op de stereo-uitgang blijft mij een raadsel. Ik heb zelf overigens geen ervaring met de optische geluidsuitgang, maar meen gelezen te hebben dat daar de delay ook niet door de TV gecompenseerd wordt. Apparaten met een optische geluidsingang hebben echter waarschijnlijk wel een in te stellen delay.Odysseus253 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:01:
Ik heb begrepen dat (bijna) elke LCD tv last heeft van een delay in het geluid wanneer je de tv aansluit op een externe versterker of geluidsset. Maar wat als je een koptelefoon gebruikt? Dan heb je toch geen last van vertraging? Want dan is het mogelijk om een 3,5' jack to 2x tulp of 2x XRC te kopen, en zo je geluissysteem zonder vertraging aan te sluiten. Uiteraard komt dit de kwaliteit van het geluid niet ten goede, maar het is wel een oplossing voor geluidssystemen waarbij de delay niet in te stellen is. Toch?
over delays gesproken, kan iemand mij toevallig vertellen hoe het is gesteld met een ps3 over hdmi op een le40a656 tv?
ik heb op het moment een playstation 2 aangesloten over component (rood/groen/blauw+rood/wit) en ik moet zeggen dat er flink wat vertraging in zit zelfs op game mode, als een wat serieuzere FPS gamer op de pc valt dit enorm op. nou heb ik ook mn pc naar beneden getrokken en op de vga poort gehangen, maar daar zit haast geen vertraging aan het beeld. hoe zit het met de hdmi poorten? of zit er niks anders op dan een sony w4000 ivm de input lag?
alvast bedankt
ik heb op het moment een playstation 2 aangesloten over component (rood/groen/blauw+rood/wit) en ik moet zeggen dat er flink wat vertraging in zit zelfs op game mode, als een wat serieuzere FPS gamer op de pc valt dit enorm op. nou heb ik ook mn pc naar beneden getrokken en op de vga poort gehangen, maar daar zit haast geen vertraging aan het beeld. hoe zit het met de hdmi poorten? of zit er niks anders op dan een sony w4000 ivm de input lag?
alvast bedankt
Het probleem van de delay is dan alvast opgelost
Je leest hier ook veel dat mensen hun Xbox360 gebruiken om films te kijken op hun tv. Maar als ik een videokaart heb met een HDMI uitgang, kan ik dan haarscherp 1080p films (blu-ray) kijken op mijn LE37A656?
Je leest hier ook veel dat mensen hun Xbox360 gebruiken om films te kijken op hun tv. Maar als ik een videokaart heb met een HDMI uitgang, kan ik dan haarscherp 1080p films (blu-ray) kijken op mijn LE37A656?
wat is de kans overgens dat samsung de input lag voor game mode 'fixed' (lees: meer processing rommel er tussen uit) door een firmware update?
Anoniem: 246470
'Input lag' wordt inderdaad veroorzaakt door alle beeld verbeterings technieken die met name op de analoge ingangen voor de meeste vertraging zorgen. Door gebuik te maken van de HDMI poorten (digitaal) en het uitzetten van beeld verbeteringstechnieken zul je ook veel minder 'vertraging' ondervinden. Dit kun je makkelijk testen door de analoge geluidsuitgang van de TV op een analoge versterker aan te sluiten. Het geluid komt altijd iets eerder over de versterker en later over de speakers van de TV. Ik denk dat de kans wel aanwezig is dat met nieuwe firmware bepaalde beeldverbeterings technieken effectiever worden afgehandeld en dus minder vertraging zullen opleveren maar helemaal laten verdwijnen is zeker op de analoge ingangen niet mogelijk.kevz schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:40:
wat is de kans overgens dat samsung de input lag voor game mode 'fixed' (lees: meer processing rommel er tussen uit) door een firmware update?
ja dit ondervind ik dus ook. nou snap ik wel dat een lcd niet 0ms is en door post processing er nog een schep bovenop gedaan word, maar de le40a656 is behoorlijk traag (40-80ms gok ik) en dat is dus ook te merken.bijv. door optical out van de digi tv box naar receiver te doen, en scart naar de tv, geluid van tv+receiver aan en je hoort een overduidelijke echo. nou is dit niet het grootste probleem voor mij.
ik heb tot nu toe een PS2 over component getest(misschien is het signaal omzetten van component -> digitaal ook een factor, maar dan nog het is extreem traag), het gaat mij eerder om een PS3 over hdmi, ik heb nog geen ps3 maar als game mode op een hdmi aansluiting bijna dezelfde vertraging geeft als component dan word ik niet echt blij, niet blij als in ik koop liever geen PS3. dus aangezien game mode absoluut geen goede oplossing is -omdat het waarschijnlijk dus teveel processing aan laat- word ietwat serieus gamen op de le40a656 aardig moeilijk gemaakt.
ik zit dus een beetje mee in mn maag dat ik deze tv heb aangeschaft zonder dus een console mee naar de winkel te nemen
mijn hoop is dus een firmware update die alles(of in ieder geval game mode) net even wat sneller maakt, want geef toe, 40-80ms is wel erg veel. ik heb dan wel niet gechecked welke firmware ik heb, of eerlijk gezegt ik weet niet hoe ik dat kan checken
maar dit lijkt me toch het laatste redmiddel om een le40a656 een redelijk game lcd tv te maken. overgens is dit model wel extreem goed op digitaal tv / film mogelijkheden
ik heb tot nu toe een PS2 over component getest(misschien is het signaal omzetten van component -> digitaal ook een factor, maar dan nog het is extreem traag), het gaat mij eerder om een PS3 over hdmi, ik heb nog geen ps3 maar als game mode op een hdmi aansluiting bijna dezelfde vertraging geeft als component dan word ik niet echt blij, niet blij als in ik koop liever geen PS3. dus aangezien game mode absoluut geen goede oplossing is -omdat het waarschijnlijk dus teveel processing aan laat- word ietwat serieus gamen op de le40a656 aardig moeilijk gemaakt.
ik zit dus een beetje mee in mn maag dat ik deze tv heb aangeschaft zonder dus een console mee naar de winkel te nemen
mijn hoop is dus een firmware update die alles(of in ieder geval game mode) net even wat sneller maakt, want geef toe, 40-80ms is wel erg veel. ik heb dan wel niet gechecked welke firmware ik heb, of eerlijk gezegt ik weet niet hoe ik dat kan checken
Anoniem: 246470
Ikzelf heb ervaren dat de scart ingangen veel meer last van lag hebben dan wanneer ik mijn laptop via HDMI op mijn TV (Samsung serie 5 lcd) aansluit (component en VGA nog niet getest). Het geluid via scart (analoog) wordt als een echo over de tv speakers weergegeven terwijl het geluid via HDMI als een galm wordt weergegeven (tv aangesloten op analoge versterker). Ik ben helaas niet in het bezit van een ps3 of xbox360 met HDMI aansluiting maar ik zou een spel console in ieder geval niet analoog aansluiten maar misschien dat andere hier meer ervaring mee hebben.
Anoniem: 131051
Ik heb er nochtans in het "plasma vs lcd topic" regelmatig naar gerefereerd (evenals in het samsung topic, deze dus...) De uitleg is al gegeven en komt overeen met wat ik erover denk. Een lcd heeft namelijk heel wat beeldverbeterende truukjes nodig om het beeld ietwat fatsoenlijk op het scherm te krijgen in vergelijking met het vrij 'natuurlijke' paneel van een plasma. Plasma heeft geen last van smearing bvb, dus lcd overdrive, extra beelden berekenen, allerhande filters, zijn meestal niet nodig.kevz schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:25:
mijn hoop is dus een firmware update die alles(of in ieder geval game mode) net even wat sneller maakt, want geef toe, 40-80ms is wel erg veel. ik heb dan wel niet gechecked welke firmware ik heb, of eerlijk gezegt ik weet niet hoe ik dat kan checkenmaar dit lijkt me toch het laatste redmiddel om een le40a656 een redelijk game lcd tv te maken. overgens is dit model wel extreem goed op digitaal tv / film mogelijkheden
Lcd's staan er dus om bekend dat ze redelijk wat input lag hebben. (lees enkele hdtvtest.co.uk reviews) En het wordt alleen maar erger nu als extra beeldverbeterend truukje aansturing van een LED backlight display nodig is. De 7 serie samsung plakt daar zomaar nog eens 20 ms bij.
Standaardwaardes voor input lag bij lcd's ligt idd rond de 40-60ms zoals je zelf al hebt ontdekt. Dit wordt in reviews vaak gemeten door dezelfde output naar een crt en lcd te sturen, en een klok af te beelden en daarvan een foto maken. Zo zie je meteen het verschil tussen beide.
Daarom zal ik kiezen voor een plasma tv, omdat bij elke review op hdtvtest.co.uk input lag gewoon geen issue is bij plasma's. (en dit is naar verwachting, want verder maken ze er weinig woorden aan vuil bij plasma's). Ze vergelijken steeds met een scherm die het voor hen erg goed doet (samsung F nogwat) en plasma scoren gewoon on par met dat scherm.
Het probleem begint idd wanneer je wil gamen. Want voor éénrichtingsentertainment zoals een tv uitzending maakt een shift van een paar ms niet uit. Ik wou echter geen risico nemen omdat ik ook van plan ben een ps3 aan te sluiten. Dus hoezeer ik ook redelijk gecharmeerd was van full HD lcd's tegenwoordig, wordt het toch een plasma denk ik.
Het wordt alleen maar erger door bij samsungs game mode in te schakelen. De lag dropt wel een 30 ms gemiddeld, maar het schakelt wel nagenoeg alle instelmogelijkheden uit, en zet het bij de meeste schermen vast op maximale helderheid en scherpte. Waardoor het evengoed onbruikbaar is, ook al 'gamet het beter'. De scherpte versterkt alleen de 'jaggies' bij games. Ik kan dit niet bevestigen (die herlderheid en scherpte) maar dat is toch wat ik onthoudt uit de reviews.
Ter referentie, een pc lcd zit op een 8-12 ms; Dit is een oude review waarin ze pc schermen tegenover lcd zetten. Ze geven al aan dat ervaren gamers zoals jij dat al als negatief kunnen ervaren (12 ms), laat staan 40-60 zoals bij een tv. Gelukkig zijn de meeste games slow paced, maar dan nog...
edit: lees wat ze bvb over een samsung 7 serie te zeggen hebben:
ivm een standaard plasma (panasonic)Xbox 360 Video Gaming (HDMI)
Due to the aforementioned input lag, playing Halo 3 on Xbox Live was a little more difficult than usual. Often we’d find ourselves walking into walls and generally not being able to react on time. So klutzy was our playing that several of the less civilised Xbox Live players began commenting on our poor performance via the voice communication, in their own special way. At its worst, the input lag made the game feel considerably slower and almost impossible to play against those with faster displays. At best, it was marginally irritating and not particularly inspiring.
PS3 Console Gaming
The combination of LCD-trouncing blacks, LCD-equalling brightness, almost blur-free motion handling and full high definition screen resolution brought Gran Turismo 5: Prologue to gloriously photorealistic 1080p fruition on the Panasonic TH42PZ80 plasma television. Input lag was non-existent, either measured objectively or assessed subjectively as we hugged the racing lines on the tracks.
Over de samsung 6 serieHD Console Gaming
Even though there is no dedicated [Game Mode] available on the Panasonic TH42PX80 , gaming response is never a concern – I measured its input lag to be equal to a Samsung F96 set to [Game Mode]. Gamers should probably worry more about the possibility of incurring irreversible screenburn: the Panasonic TH42PX80 was not as resistant to image retention as the Pioneer Kuro PDP-4280XD. I recommend following the advice given in our article on how to prevent screenburn... at least for the first 200 hours of use.
Ik ben de eerste om toe te geven dat een groot gedeelte waarschijnlijk gewoon tussen de oren zit, en dat ik er in de eerste plaats weinig last van zal hebben. (zo goed game ik nu ook weer nietHere's the not-so-good news: even with [100Hz Motion Plus] disabled, we measured input lag on the LE40A656 to be 30ms slower than our resident Samsung F96, which means that it's up to 60ms slower than the Sony W4000. While most people will not be affected by this, sensitive gamers will probably experience this input lag in games demanding sharp reflexes. We certainly did: in Call Of Duty 4 somehow we were unable to nail as many headshots on the Samsung LE40A656 , though we readily concede that the reason might very well have been psychological.
There are two ways to mitigate input lag (to the level where it's on par with the Samsung F96) on the LE40A656, neither of which is satisfactory. The first is to set [Entertainment Mode] to "Game", but the resultant image would be too bright and over-sharpened (which cannot be fixed because the picture settings are locked).
The other (slightly better) method is to use the VGA port which seems to be clear of most of Samsung LE40A656 's processing, and can accept and display 1920x1080 progressive video signals. However, not every gaming console has a VGA output (think Sony PS3). Also, some key picture adjustment controls such as [Sharpness], [Colour] and [100Hz Motion Plus] are greyed-out and unavailable in PC/ VGA mode.
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 10-10-2008 22:23 ]
tja je hebt daar natuurlijk wel gelijk in, maar dan nog zou gaming mode bevoorbeeld iets meer zoals de vga input kunnen zijn. en ik moet zeggen dat de vga input behoorlijk snel is (zeg tussen 5-10ms) waarbij je met gaming mode op de andere inputs alsnog op de ~30ms blijft hangen, gewone modus pak en beet 50-80ms.
grappig genoeg heb ik wel die hdtv review gelezen en over het stukje gelezen waar dus die milliseconden besproken werden, ook de verkoper vond het snel genoeg voor een ps3 en ik dacht ach het zal wel mee vallen.
maargoed een sony 40w4000 is ook een lcd paneel en ik lees dat daar tussen de 0-10ms maximaal zit op alles, dan ga je toch ff denken van hey, misschien maakt samsung er gewoon een potje van met hun 80ms
er zijn ook andere omwegen zoals bijv. een HDFury (hdmi -> vga converter) maar die kosten ook wat
maar goed, de tv staat hier dus al een week en zal ook voor een hele lange tijd blijven staan, ben er opzich wel tevreden mee... en tegelijkertijd zit me toch wel een beetje dwars
grappig genoeg heb ik wel die hdtv review gelezen en over het stukje gelezen waar dus die milliseconden besproken werden, ook de verkoper vond het snel genoeg voor een ps3 en ik dacht ach het zal wel mee vallen.
maargoed een sony 40w4000 is ook een lcd paneel en ik lees dat daar tussen de 0-10ms maximaal zit op alles, dan ga je toch ff denken van hey, misschien maakt samsung er gewoon een potje van met hun 80ms
er zijn ook andere omwegen zoals bijv. een HDFury (hdmi -> vga converter) maar die kosten ook wat
maar goed, de tv staat hier dus al een week en zal ook voor een hele lange tijd blijven staan, ben er opzich wel tevreden mee... en tegelijkertijd zit me toch wel een beetje dwars
Van zodra de rekeneenheden (cpu's) in die dingen sneller worden, lost het probleem zichzelf wel op. Maar het moeten embedded en zuinige systemen blijven natuurlijk. Niet zomaar even een intel quadcore in een tv bouwen.
Daarom vind ik het echt onzin dat zoveel tweakers al zitten te wachten en springen voor de opvolger van HD. Alsof Full HD nu al 'oud nieuws' is: "move on, people". En als ik dan zeg dat het met geen mogelijkheid zo zal zijn dat full HD de volgende tien jaar een opvolger krijgt, verklaren ze me voor gek "want er moet nu éénmaal vooruitgang zijn".
Vooruitgang ten koste van wat, en waarom? Omdat toch niemand meer zou zien dat het scherm scherper wordt? Duurdere panelen? Nog meer grondstoffen verbruiken? Ik maak me sterk dat het voordeel van quad full HD onbestaande is op de huidige schermen. Daarnaast wordt blu ray zeker nog niet vervangen. Doen ze dat nog eens dan spelen ze elke doorsnee consument kwijt die het beu is (en daar zit het geld, niet bij de tweakers)
Gewone SD tv (pal) heeft 50 jaar bestaan, het zou me verwonderen als full hd het met minder dan 20 moet doen. De huidige consoles zijn ook nog maar HD ready
Anyway, laat ze dus eerst maar eens zorgen dat de huidige video processing snel genoeg kan gebeuren alvorens over te gaan naar full HD. Straks zitten we met een input lag van een seconde of zo
Als het trouwens over een xbox gaat, daarvoor kan je een vga kabel kopen (en de pc sowieso op vga aansluiten) PS3 werkt alleen met hdmi, daar heb je 'pech'
Daarom vind ik het echt onzin dat zoveel tweakers al zitten te wachten en springen voor de opvolger van HD. Alsof Full HD nu al 'oud nieuws' is: "move on, people". En als ik dan zeg dat het met geen mogelijkheid zo zal zijn dat full HD de volgende tien jaar een opvolger krijgt, verklaren ze me voor gek "want er moet nu éénmaal vooruitgang zijn".
Vooruitgang ten koste van wat, en waarom? Omdat toch niemand meer zou zien dat het scherm scherper wordt? Duurdere panelen? Nog meer grondstoffen verbruiken? Ik maak me sterk dat het voordeel van quad full HD onbestaande is op de huidige schermen. Daarnaast wordt blu ray zeker nog niet vervangen. Doen ze dat nog eens dan spelen ze elke doorsnee consument kwijt die het beu is (en daar zit het geld, niet bij de tweakers)
Gewone SD tv (pal) heeft 50 jaar bestaan, het zou me verwonderen als full hd het met minder dan 20 moet doen. De huidige consoles zijn ook nog maar HD ready
Anyway, laat ze dus eerst maar eens zorgen dat de huidige video processing snel genoeg kan gebeuren alvorens over te gaan naar full HD. Straks zitten we met een input lag van een seconde of zo
Als het trouwens over een xbox gaat, daarvoor kan je een vga kabel kopen (en de pc sowieso op vga aansluiten) PS3 werkt alleen met hdmi, daar heb je 'pech'
Anoniem: 98664
Ik heb de 556 maar heb echt geen lag ervaren, niet bij films en niet bij games.
Speel veel burnout paradise en dat is echt snel genoeg om dat te bemerken.
En full hd wall-e is echt wel wat mooier dan een dvdtje op de plasma in mijn ogen, je ziet echt veel meer detail en is wel een redelijke meerwaarde.
Vind blu ray wel duur in mijn mening, maar we hadden het hier over de samsung tv's.
Gewoon de game mode niet gebruiken
En full hd wall-e is echt wel wat mooier dan een dvdtje op de plasma in mijn ogen, je ziet echt veel meer detail en is wel een redelijke meerwaarde.
Vind blu ray wel duur in mijn mening, maar we hadden het hier over de samsung tv's.
En wat denk je van full hd wall-e op de plasma dan? Geen scheve vergelijkingen maken.Anoniem: 98664 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 03:03:
Ik heb de 556 maar heb echt geen lag ervaren, niet bij films en niet bij games.
Anoniem: 225504
Ik zit op een klein kamertje en de afstand tussen mijzelf en de tv is krap anderhalve meter. Nu zat ik te denken aan de Samsung LE26A457, een 26" versie, om zowel tv op te kijken als te gamen. Geeft dat op zo'n kleine afstand nog wel goed beeld?
Komaan...Anoniem: 98664 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:57:
Een plasma heeft geen full hd toch? Niet dat ik weet.

aha, jawel hoor, natuurlijk wel. het enige probleem is als je een plasma "full hd" tv wil dat die vaak bij 42 inch of hoger beginnen, en dat begint dus op een vrij hoge prijsAnoniem: 98664 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:57:
Een plasma heeft geen full hd toch? Niet dat ik weet.
ik vind plasma ook wel mooi beeld hebben hoor, contrast/zwart etc. Maar met mijn ps3 en budget ging ik in de prijsklasse onder de 900 (850 incl. bezorgen) voor de 40 inch 556, plasma's waren wel ietsjes goedkoper, maar met een blu ray als input leek me een svga resolutie teveel detail afsnoepen.
Dat zou je denken ja, daarom koop je een full hdtv toch?Anoniem: 98664 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:45:
ik vind plasma ook wel mooi beeld hebben hoor, contrast/zwart etc. Maar met mijn ps3 en budget ging ik in de prijsklasse onder de 900 (850 incl. bezorgen) voor de 40 inch 556, plasma's waren wel ietsjes goedkoper, maar met een blu ray als input leek me een svga resolutie teveel detail afsnoepen.
Echter: mijn hdready plasma heeft een motion resolution van 700 horizontale beeldlijnen.
De Samsung LE40A656 hield er afhankelijk van de ingestelde beeldopties maar 300-650 over.
De Samsung 120hz led lcd was de enige die boven de plasma's kwam. Jammer van de bijzonder hoge inputlag. Hopelijk bedenken ze hier iets voor.
Ik link vanavond de tests wel ff.
[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 11-10-2008 21:46 ]
Weet niet of deze al eerder gepost is (dacht het niet):
LE46A856 bij Digital Versus
Hij krijgt 5 uit 5 sterren. Het is basically een 756, maar dan met een smaller frame, waardoor ik hem een stuk mooier vind dan die eerste. Kan echter nog weinig of geen andere reviews vinden. Bij de Saturn in Tilburg heb ik hem vandaag even bekeken. Er draaide zo'n Samsung demo op en dat zag er echt prachtig uit. Wel stond de TV waarschijnlijk op 'levendig' en zou met wat tweaken een natuurgetrouwer beeld wel mogelijk zijn.
Beetje een zwak punt van dergelijke TV's blijft toch de SD-upscaling (zie ook de review). Zou dat met een losse HD-decoder echt een zichtbaar beter resultaat geven?
LE46A856 bij Digital Versus
Hij krijgt 5 uit 5 sterren. Het is basically een 756, maar dan met een smaller frame, waardoor ik hem een stuk mooier vind dan die eerste. Kan echter nog weinig of geen andere reviews vinden. Bij de Saturn in Tilburg heb ik hem vandaag even bekeken. Er draaide zo'n Samsung demo op en dat zag er echt prachtig uit. Wel stond de TV waarschijnlijk op 'levendig' en zou met wat tweaken een natuurgetrouwer beeld wel mogelijk zijn.
Beetje een zwak punt van dergelijke TV's blijft toch de SD-upscaling (zie ook de review). Zou dat met een losse HD-decoder echt een zichtbaar beter resultaat geven?
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Ik waardeer je adviezen Ferry, maar de motionres voorschotelen als verkoopargument is imo, en ook volgens de ervaren heren van Cnet, bijna irrelevant voor de scherptebeleving van bewegende beeldenFerry34 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:01:
[...]
Dat zou je denken ja, daarom koop je een full hdtv toch?
Echter: mijn hdready plasma heeft een motion resolution van 700 horizontale beeldlijnen.
De Samsung LE40A656 hield er afhankelijk van de ingestelde beeldopties maar 300-650 over.
De Samsung 120hz led lcd was de enige die boven de plasma's kwam. Jammer van de bijzonder hoge inputlag. Hopelijk bedenken ze hier iets voor.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 11-10-2008 22:01 ]
@NGamer,
ben het daar opzich wel mee eens, maar sinds het begin dat ik de tv ontdekt heb valt het me gewoon op in een 'panning scene' dat het altijd stottert, dus ik vind niet dat je dat zomaar kan overslaan
ik weet niet of je de 100/120/200 hz mode's bedoelt... maar op m'n le40a656 gebruik ik 100hz motion op laag(van de uit/laag/middel/hoog), wat al een verdubbeling is volgens mij tov helemaal uit. op hoog vind ik het ook weer niet nodig, je krijgt dan ook wat meer artifacts wat sommige mensen irriteert.
ben het daar opzich wel mee eens, maar sinds het begin dat ik de tv ontdekt heb valt het me gewoon op in een 'panning scene' dat het altijd stottert, dus ik vind niet dat je dat zomaar kan overslaan
ik weet niet of je de 100/120/200 hz mode's bedoelt... maar op m'n le40a656 gebruik ik 100hz motion op laag(van de uit/laag/middel/hoog), wat al een verdubbeling is volgens mij tov helemaal uit. op hoog vind ik het ook weer niet nodig, je krijgt dan ook wat meer artifacts wat sommige mensen irriteert.
Motionres heeft niets met stotteren te makenkevz schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 00:08:
@NGamer,
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 12-10-2008 00:48 ]
Die led-display's lossen ook niet alles op hoor. Uit een mediawinkel en verschillende bronnen gelezen dat het net zoveel goedmaakt als dat het extra 'problemen' creëert. Tenzij je de leds natuurlijk permanent op gelijke intensiteit laat staan.
Als er bvb een witte tekst in een gemiddeld grote font op een zwart scherm getoond wordt, dan krijg je rond die letters een witte waas. Omdat ze in de buurt van die letters de leds willen aanhouden, en er rond uit, maar de resolutie van die leds natuurlijk niet per pixel overeenkomt met de resolutie van het paneel. Dus het schijnt door het wit en ook nog wat 'door' het 'zwart'.
Voordeel is natuurlijk wel een betere kwaliteit licht (denk ik) en een zuiniger verbruik, dat dan weer wel.
Als er bvb een witte tekst in een gemiddeld grote font op een zwart scherm getoond wordt, dan krijg je rond die letters een witte waas. Omdat ze in de buurt van die letters de leds willen aanhouden, en er rond uit, maar de resolutie van die leds natuurlijk niet per pixel overeenkomt met de resolutie van het paneel. Dus het schijnt door het wit en ook nog wat 'door' het 'zwart'.
Voordeel is natuurlijk wel een betere kwaliteit licht (denk ik) en een zuiniger verbruik, dat dan weer wel.
Dat probleem wordt pas opgelost als je een LED/pixel-ratio van 1 hebt. En tegen de tijd dat we zover zijn, is OLED waarschijnlijk mainstream geworden
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
UiteraardTachyon schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 01:37:
Dat probleem wordt pas opgelost als je een LED/pixel-ratio van 1 hebt. En tegen de tijd dat we zover zijn, is OLED waarschijnlijk mainstream geworden
Dus in de rangschikking van 'ultieme schermen'
1. Oled
2. Plasma
3. LCD
Inmiddels ook een LE40A656 in huis gehaald.
Eerste indruk: fantastisch beeld. Toch merk ik dat als ik mijn xbox 360 via hdmi aansluit, veel scherper beeld heb dan component. Met een simpele hack kan je de component kabel van de xbox gebruiken i.c.m met een hdmi kabel, zodat je het geluid via de optische kabel naar je receiver kan laten lopen.
Zie http://www.chadledford.com/?p=50 voor meer informatie
Eerste indruk: fantastisch beeld. Toch merk ik dat als ik mijn xbox 360 via hdmi aansluit, veel scherper beeld heb dan component. Met een simpele hack kan je de component kabel van de xbox gebruiken i.c.m met een hdmi kabel, zodat je het geluid via de optische kabel naar je receiver kan laten lopen.
Zie http://www.chadledford.com/?p=50 voor meer informatie
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Anoniem: 135610
Aangezien je op het internet wat onenigheid kan vinden over het feit of de 100hz functie al dan niet waarneembaar is bij LCD-schermen, de 7-serie zwaardere inputlag heeft als de 6-serie en sommige mensen hoofdpijn krijgen van schermen met te hoge contrastratio's, begin ik me af te vragen of ik wel zou moeten wachten tot de LE32A756 uit is in de Van den Borre en niet gewoon de LE32A656 zou moeten kopen.
De 756 heeft de 100hz functie en een contrastratio van 70000:1, de 656 heeft de 100hz functie niet en een contrastratio van 15000:1. Verder heb ik ook gelezen dat de 6-serie geen probleem heeft met het weergeven van films op 24p of dergelijke? De 7-serie heeft ook DNIe+, de 6-serie DNIe, wat dat ook zou mogen betekenen.
Verder vind ik de 7-serie wel mooier ogen.
Kan iemand mij hiermee toevallig helpen?
De 756 heeft de 100hz functie en een contrastratio van 70000:1, de 656 heeft de 100hz functie niet en een contrastratio van 15000:1. Verder heb ik ook gelezen dat de 6-serie geen probleem heeft met het weergeven van films op 24p of dergelijke? De 7-serie heeft ook DNIe+, de 6-serie DNIe, wat dat ook zou mogen betekenen.
De 100 Hz vind ik zeer zeker waarneembaar, vooral wanneer je een bron op 24p hebt bijvoorbeeld. Sommige mensen vinden het juist niet mooi wanneer ze bij het kijken van een film op 24p 100 Hz aan hebben staan, maar ik vind het veel rustiger en vloeiender bewegen (vooral bij panning en snelle bewegingen).Anoniem: 135610 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 15:46:
Aangezien je op het internet wat onenigheid kan vinden over het feit of de 100hz functie al dan niet waarneembaar is bij LCD-schermen, de 7-serie zwaardere inputlag heeft als de 6-serie en sommige mensen hoofdpijn krijgen van schermen met te hoge contrastratio's, begin ik me af te vragen of ik wel zou moeten wachten tot de LE32A756 uit is in de Van den Borre en niet gewoon de LE32A656 zou moeten kopen.
Over de contrast ratio's weet ik het niet, maar ik vind het contrast bij onze 46A656 wel gewoon heel mooi (één van de mooiste van de LCD's). Daarentegen heeft de 756 wel LED dus zal het daar wel nóg mooier zijn.
Over 24p. Naar mijn weten heeft de 656 geen problemen met het weergeven van 24p, zolang de bron maar goed is ingesteld (24p output). Ik had in het begin namelijk last van judder bij het bekijken van HD-films via mijn laptop. Bleek dat de Nvidia instelling elke keer naar 23 Hz gaat ipv 24 Hz. Dus elke keer wanneer ik mijn laptop aansluit moet ik eerst de output op 24 Hz zetten (zal wel een bug in de driver zijn). Het was de 5-serie waar de problemen waren.
Volgens mij is het verschil tussen DNIe en DNIe+ dat de laatstgenoemde ook films kan afspelen, al dan niet via het netwerk (correct me if I'm wrong). Ik had ergens op de Samsung site een keer een tabel gezien met de verschillen.
Ik zou gewoon de voor- en nadelen opwegen tegen elkaar vooral als je kijkt wat voor gebruiker je bent (gamer, movie, all-round) en bekijk de tv's in de winkel. Ik kan zelf niets over de input-lag vertellen, omdat ik (nog) geen PS3 heb. Ik verwacht er geen last van te hebben. Hoop dat je de goede keus maakt voor jezelf!
Master_A
Als ik op 1,5 meter van een 40 inch zit valt het echt wel waar te nemen, vanaf de eettafel klopt de redenering wel, maar meestal eet of lees ik daarAnoniem: 236146 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:59:
[...]
Ik waardeer je adviezen Ferry, maar de motionres voorschotelen als verkoopargument is imo, en ook volgens de ervaren heren van Cnet, bijna irrelevant voor de scherptebeleving van bewegende beeldenVermeld dan iets dat er wel toe doet, namelijk dat bij modale kijkafstanden het verschil tussen HD-Ready en Full-HD niet valt waar te nemen
Ik zit er dus 1,5 meter af voor de duidelijkheid.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 98664 op 12-10-2008 17:54 ]
Waar blijft die test nou? Zo kan ik geen inhoudelijke argumenten gevenFerry34 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:01:
[...]
Dat zou je denken ja, daarom koop je een full hdtv toch?
ik heb dus een le40a556 hoor.
En wat is eigenlijk input lag? Dat het geluid later komt?
Dat heb ik alleen ervaren met divx vanaf pc met tien meter hdmi kabel en tien meter (stereo) kabel vanaf pc naar versterker.
Dat ligt niet aan mijn tv denk ik.
Input lag houd in dat wanneer je gamed, en bijvoorbeeld drukt om te schieten, dat deze actie een x aantal milliseconden later pas wordt weergegeven op het scherm. Dit komt doordat de tv nog allerlei beeldoptimalisaties doorvoert voordat het beeld, en daarmee jou ingevoerde actie, weergegeven wordt op het scherm.
Master_A
Ik noemde dan ook modale (gemiddelde) kijkafstanden, waar 1,5m bij een 40" natuurlijk niet onder valtAnoniem: 98664 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 17:49:
[...]
Als ik op 1,5 meter van een 40 inch zit valt het echt wel waar te nemen, vanaf de eettafel klopt de redenering wel, maar meestal eet of lees ik daar
Ik zit er dus 1,5 meter af voor de duidelijkheid.
[/quote]
[quote]
[quote]
zal ik je uit de brand helpen , ik heb een 32inch 6 serie en die heeft echt last van judder als ik hd content afspeel op mijn mediacenter. Ben Nu bezig op zoek naar instellingen om dit te verhelpen.Jay-v schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:45:
[...]
Deze heeft wel last van judder de 32 inch is de enige TV in de 6 serie die GEEN 100hz heeft. Vanaf de 7 serie heeft hij wel 100hz en dus waarschijnlijk geen last van judder.
Heb je de nieuwste firmware er al opgezet?
Ik heb de review doorgenomen en ben afgelopen weekend even bij de mediamarkt wezen kijken. Ik ben zeer onder de indruk van het beeld van de LE40A786. De input lag is voor mij niet echt een issue, aangezien ik er niet op game, maar in de review staat het volgende waardoor ik wel aan het twijfelen sla:Tachyon schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:55:
HDTVtest heeft al een review van de LE40A786.
[...]
Jammer van de input-lag, maar dat had ik eigenlijk wel verwacht.
50hz is iets waar we in Nederland ook mee te maken hebben en dit punt baart mij wel enige zorgen. Ik weet dat het toestel nog niet zo lang uit is en er nog niet veel mensen eentje thuis hebben staan, maar is er misschien al iemand die hier uit persoonlijke ervaring iets zinnigs over kan zeggen?Video Processing is probably the section where we should note an unusual problem with the Samsung LE40A786. Irritatingly, with any source except a 60hz input, combing would appear every so often, even with a fully Progressive source. We can only assume that this display routes these signals through a 1080i video processing circuit, which is unusual. Keep in mind that as the combing is at 1080i resolution, the misplaced lines are only one pixel high and may be unnoticeable at certain viewing distances. Nevertheless, the issue is here and is especially significant in the UK, where there is an abundance of affected 50hz video content.
ik ben ook zeer geinteresseerd in dit toestel. Ik wou eigenlijk de panasonic pz85 aanschaffen, maar ik ga de aankoop toch maar even uitstellen en eens kijken hoe de 786 het doet. Ben dus ook zeer benieuwd naar gebruikerservaringen. Hier heb je al vast een linkje waar al heel wat ervaringen staan, is wel engelstalig, misschien heb je het al doorgenomen? Anyway : http://www.avforums.com/f...g-le-a780-series-led.htmlDJTimo schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:51:
[...]
Ik heb de review doorgenomen en ben afgelopen weekend even bij de mediamarkt wezen kijken. Ik ben zeer onder de indruk van het beeld van de LE40A786. De input lag is voor mij niet echt een issue, aangezien ik er niet op game, maar in de review staat het volgende waardoor ik wel aan het twijfelen sla:
[...]
50hz is iets waar we in Nederland ook mee te maken hebben en dit punt baart mij wel enige zorgen. Ik weet dat het toestel nog niet zo lang uit is en er nog niet veel mensen eentje thuis hebben staan, maar is er misschien al iemand die hier uit persoonlijke ervaring iets zinnigs over kan zeggen?
Anoniem: 135610
Vandaag even langs geweest bij Van den Borre, daar mijn vader graag electronica bij hen aankoopt.
Toen ik vroeg wanneer de LE32A756 uit ging komen, keek een dame hiervoor even in de database van Van den Borre zelf. Tot mijn grote verbazing zei die dat dit al een 'ouder' model was, dat vanaf eind september uit de rekken is gehaald. Vol ongeloof ben ik blijven aanhouden dat dit onmogelijk was, aangezien ik het toestel nooit bij hen of op hun site heb zien staan. Vervolgens zag ik dat er ergens bij de informatie over het toestel in de database stond dat dit toestel niet voor verkoop was in België. Toen is ze er maar even de TV-expert bij gaan halen. Die zei dat het logisch was dat de LE32A756 niet verkocht werd hier, deze werkte immers niet in België. Volgens hem moest ik de LE32A757 hebben, die had dezelfde specs maar was aangepast met Belgische 'tuner'. Tevens kon ik deze ook enkel kopen op bestelling (dit gold voor elke samsung van de 7-8-9 reeks). Even bedankt en naar buiten gegaan met het gedacht dat ik nu toch eindelijk de TV kon kopen die ik wou hebben.
Nu kom ik thuis, zoek ik de LE32A757 op en ontvang ik 0 resultaten op google.
Hier had ik dan toch graag wat hulp bij gehad, want ik zie door het bos de bomen niet meer.
Toen ik vroeg wanneer de LE32A756 uit ging komen, keek een dame hiervoor even in de database van Van den Borre zelf. Tot mijn grote verbazing zei die dat dit al een 'ouder' model was, dat vanaf eind september uit de rekken is gehaald. Vol ongeloof ben ik blijven aanhouden dat dit onmogelijk was, aangezien ik het toestel nooit bij hen of op hun site heb zien staan. Vervolgens zag ik dat er ergens bij de informatie over het toestel in de database stond dat dit toestel niet voor verkoop was in België. Toen is ze er maar even de TV-expert bij gaan halen. Die zei dat het logisch was dat de LE32A756 niet verkocht werd hier, deze werkte immers niet in België. Volgens hem moest ik de LE32A757 hebben, die had dezelfde specs maar was aangepast met Belgische 'tuner'. Tevens kon ik deze ook enkel kopen op bestelling (dit gold voor elke samsung van de 7-8-9 reeks). Even bedankt en naar buiten gegaan met het gedacht dat ik nu toch eindelijk de TV kon kopen die ik wou hebben.
Nu kom ik thuis, zoek ik de LE32A757 op en ontvang ik 0 resultaten op google.
Hier had ik dan toch graag wat hulp bij gehad, want ik zie door het bos de bomen niet meer.
De LE32A757 bestaat inderdaad niet, de LE32A756 wel. Vanaf 40 inch heb je naast de 756 serie ook de 786 serie. Wat het verschil daartussen precies is, weet ik niet (wellicht kleine verschillen in uiterlijk)
de 786 heeft een LED backlight, die LED's kunnen afzonderlijk van elkaar gedimd worden, hierdoor krijg je enorme contrastwaardes. Zeer diep zwart dus.... De 756 heeft een gewone backlight...Odysseus253 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:57:
De LE32A757 bestaat inderdaad niet, de LE32A756 wel. Vanaf 40 inch heb je naast de 756 serie ook de 786 serie. Wat het verschil daartussen precies is, weet ik niet (wellicht kleine verschillen in uiterlijk)
Nadeel van die serie is de input-lag die al eerder in dit topic is aangekaard...
nee heb ik (nog ) niet gedaan. Gaat dat mijn probleem helpen dan ?voil schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:21:
Heb je de nieuwste firmware er al opgezet?
Geen idee exact, maar samsung raad sowieso aan om de nieuwste firmware te hebben.
Eindelijk vanochtend mijn LCD binnen gekregen (LE52A756)... erg mooi. Even wat informatie:
1. Bestelling
Bestelling gedaan bij redcoon, eerst gebeld en gevraagd of ze hem op voorraad hebben of dat ze hem binnenkort krijgen. Ze zeiden dat ze hem de volgende dag binnen zouden krijgen. Vervolgens de volgende dag gebeld en inderdaad ze hadden hem binnen gekregen.
Mijn beoordeling is een 8. Erg goede service (ook telefonisch en via de chat). Ze communiceren alleen niet altijd alles terug (als het goed nieuws is zeg maar).
2. Leveren
Omdat ik hem graag wilde hebben was ik een beetje ongeduldig en hing ik elke dag aan de telefoon. Splash was de leverancier. Hier was ik wat minder tevreden over omdat ze niet terugbelde als ze dat zouden doen (3 keer niet terug gebeld).
3. De LCD TV
Erg mooi vormgegeven en ook erg grooooot. (viel me toch weer op). Beeld ziet er goed uit al moet ik hem nog goed instellen, via de XBox aangesloten en ook dit zag er erg goed uit. De menu's zien er goed uit. Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden maar ik moet nog veel proberen.
Het geluid vindt ik standaard niet geweldig, erg weinig lage tonen terwijl mijn vorige TV dat toch beter kon en die was al 7 jaar oud.
Aantal aansluitingen zijn meer dan genoeg (4 x HDMI, component, VGA, s-video en nog een aantal). De menu's zijn overzichtelijk en er is een soort van quick menu waarmee de belangrijkste (veel voorkomende) instellingen zitten.
Het zwart gehalte is zeer goed en de kleuren zijn erg mooi. Ook aan de randen ziet het er goed uit.
Als iemand wat wilt weten moet je het maar even vragen en dan zal ik kijken of ik een antwoord kan hebben / vinden.
Ik heb nu ook een Samsung HD recorder eraan gehangen en eind deze week ontvang ik de Samsung BD-P2500 blu-ray speler dus dan kan ik ook de film kwaliteit beoordelen.
Maar al met al, deze TV is boven mijn verwachting.
1. Bestelling
Bestelling gedaan bij redcoon, eerst gebeld en gevraagd of ze hem op voorraad hebben of dat ze hem binnenkort krijgen. Ze zeiden dat ze hem de volgende dag binnen zouden krijgen. Vervolgens de volgende dag gebeld en inderdaad ze hadden hem binnen gekregen.
Mijn beoordeling is een 8. Erg goede service (ook telefonisch en via de chat). Ze communiceren alleen niet altijd alles terug (als het goed nieuws is zeg maar).
2. Leveren
Omdat ik hem graag wilde hebben was ik een beetje ongeduldig en hing ik elke dag aan de telefoon. Splash was de leverancier. Hier was ik wat minder tevreden over omdat ze niet terugbelde als ze dat zouden doen (3 keer niet terug gebeld).
3. De LCD TV
Erg mooi vormgegeven en ook erg grooooot. (viel me toch weer op). Beeld ziet er goed uit al moet ik hem nog goed instellen, via de XBox aangesloten en ook dit zag er erg goed uit. De menu's zien er goed uit. Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden maar ik moet nog veel proberen.
Het geluid vindt ik standaard niet geweldig, erg weinig lage tonen terwijl mijn vorige TV dat toch beter kon en die was al 7 jaar oud.
Aantal aansluitingen zijn meer dan genoeg (4 x HDMI, component, VGA, s-video en nog een aantal). De menu's zijn overzichtelijk en er is een soort van quick menu waarmee de belangrijkste (veel voorkomende) instellingen zitten.
Het zwart gehalte is zeer goed en de kleuren zijn erg mooi. Ook aan de randen ziet het er goed uit.
Als iemand wat wilt weten moet je het maar even vragen en dan zal ik kijken of ik een antwoord kan hebben / vinden.
Ik heb nu ook een Samsung HD recorder eraan gehangen en eind deze week ontvang ik de Samsung BD-P2500 blu-ray speler dus dan kan ik ook de film kwaliteit beoordelen.
Maar al met al, deze TV is boven mijn verwachting.
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
Heb je je XBOX360 al via HDMI aangesloten(als je een versie hebt die het ondersteunt tenminsteronaldmathies schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:07:
[...]Beeld ziet er goed uit al moet ik hem nog goed instellen, via de XBox aangesloten en ook dit zag er erg goed uit. De menu's zien er goed uit. Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden maar ik moet nog veel proberen.
[...]
Ik heb vanavond mijn LE32A656 binnengekregen. Aangesloten via een dvi-->hdmi converter op mn videokaart met een hdmi--hdmi kabel van de videokaart naar de tv.
Afgelopen dagen wat 1080P DTS films gedownload, en ziet er erg goed uit!
Wel jammer is dat ik dunne zwarte randjes om het scherm blijf houden. Met het beeld op 16:9 zijn de randjes het minst. Met Just Scan, zijn de randen groter. Om het op te lossen moet je bij de catalyst instellingen scaling opties bezig gaan, maar hier brengt helemaal geen verschil in. Iemand anders een idee?
Als ik 1080p@24Hz gebruik dan zie ik af en toe horizontale strepen in het beeld voor 1 a 2 seconden. Onder 50 en 60Hz heb ik dit niet.
Echte blu-rays ga ik binnenkort even bekijken.
Heb ook eventjes kort fifa 09 en nieuwe brothers in arms @ 1080p gespeeld en ziet er ook erg goed uit. En was prima speelbaar.
Tot nu toe erg tevreden met deze tv!
edit: heb nog niet de laatste firmware erop kunnen zetten.
Wel jammer is dat ik dunne zwarte randjes om het scherm blijf houden. Met het beeld op 16:9 zijn de randjes het minst. Met Just Scan, zijn de randen groter. Om het op te lossen moet je bij de catalyst instellingen scaling opties bezig gaan, maar hier brengt helemaal geen verschil in. Iemand anders een idee?
Als ik 1080p@24Hz gebruik dan zie ik af en toe horizontale strepen in het beeld voor 1 a 2 seconden. Onder 50 en 60Hz heb ik dit niet.
Heb ook eventjes kort fifa 09 en nieuwe brothers in arms @ 1080p gespeeld en ziet er ook erg goed uit. En was prima speelbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door voil op 15-10-2008 15:38 ]
Ik ben blij dat er nog iemand is die mijn adviezen waardeert Ngamer!Anoniem: 236146 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:59:
[...]
Ik waardeer je adviezen Ferry, maar de motionres voorschotelen als verkoopargument is imo, en ook volgens de ervaren heren van Cnet, bijna irrelevant voor de scherptebeleving van bewegende beeldenVermeld dan iets dat er wel toe doet, namelijk dat bij modale kijkafstanden het verschil tussen HD-Ready en Full-HD niet valt waar te nemen
Interessante link die je geeft, bedankt. Ik had deze nog niet gezien.
Zij zagen geen verschil in een vergelijking tussen een toestel met een lage motion resolution en eentje met een veel hogere.
Wat mij wèl erg verbaast is dat de mannen van Cneet (die ik zeer waardeer, ik lees regelmatig hun tests van hdtv's), dat zij niet wisten of de onscherpte van de bekeken beelden misschien in de bron zat.
Dat is vreemd, want als dat het geval is kan je eigenlijk nooit een verschil hierin zien. In ieder geval zal geen enkele tv het dan haarscherp kunnen laten zien.
Hoe dan ook: Resolutie is (en ik roep dat al geruime tijd) van ondergeschilt belang wat betreft de beeldkwaltiteit bij een hdtv.
Veel belangrijker hiervoor zijn het werkelijke contrast, zwart-en kleurweergave en details in het zwart waardoor je de diepte in het beeld ervaart.
Het verschil in scherpte tussen een hdready en full hd is gewoon niet te zien. Ik zeg dit niet om mijn eigen aankoop te verdedigen, als ik verschil zou zien zou ik gewoon een andere tv kopen.
Veel mensen zijn echter erg gefocused op specs en voor deze mensen is het goed om te lezen dat veel full hdtv's een hoop details/beeldlijnen helemaal niet tonen. Het hele "ik moet een full hdtv hebben vanwege de hogere resolutie" wordt hiermee redelijk ontkracht.
Ik krijg gewoon de kriebels als ik in een winkel de verkoper hoor zeggen dat "alleen met deze full hdtv kunt u optimaal genieten van een blu-rayfilm." Pure nonsens en verkooppraat.
Nogmaals: als ik nu een andere tv zou kopen dan zou dit zeer waarschijnlijk een full hd zijn, maar dan gewoon omdat deze een betere 24p weergave of hoger contrast zou hebben dan mn huidige en ik het verschil in geld ervoor over heb als vervanging van mijn huidige plasma in mn game-room, maar niet omdat de full hd scherper zou zijn vanwege de hogere resolutie want dat is gewoon niet zo.
Voor in mn huiskamer zou ik echter gewoon een hdready nemen omdat deze kamer niet optimaal, de kijkafstand groter is en ik daar geen hd kijk.
http://hdguru.com/will-yo...ts-hd-guru-exclusive/287/
http://hdguru.com/wp-cont...ution-tests-125-hdtvs.pdf
[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 15-10-2008 01:15 ]
Je moet eerst zorgen dat de tv geen overscan toepast en volgens mij heet deze optie bij Samsung "just scan" of "alleen scannen" en deze zit bij de beeldinstellingen.voil schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:35:
Ik heb vanavond mijn LE32A656 binnengekregen. Aangesloten via een dvi-->hdmi converter op mn videokaart met een hdmi--hdmi kabel van de videokaart naar de tv.
Daarna check je of alle over/underscan opties in je videokaartinstellingen wel uit staan.
Ikzelf heb alleen ervaring met Nvidia, dus ik weet niet precies waar deze optie staat bij Ati. Meestal bij video instellingen maar misschien dat andere mensen hier dit precies kunnen uitleggen.
Ik heb helaas geen HDMI aansluiting, dus hij is nu aangesloten via de comp. maar wel ingesteld op 1080p. Ik heb even Call of duty 4 gespeeld en Geometry Wars2.Rctworld schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:48:
[...]
Heb je je XBOX360 al via HDMI aangesloten(als je een versie hebt die het ondersteunt tenminste) en echt gegamed? Ben nog steeds zeer nieuwsgierig of mensen de input-lag echt ervaren bij de 7 Serie?
Bij de laatste is input lag erg vervelend, vooral als je vlak langs de blokjes wilt gaan. Hier had ik geen problemen mee. Maar omdat ik geswitched ben van een 84cm. naar een 52" is het voor mij nog wennen aan het nieuwe beeld.
Maar van input lag heb ik tot nu toe geen last gehad. Komende dagen speel ik nog de spellen (en andere) en zodra ik het gevoel heb dat ik last heb van input lag dan zal ik het zeker aangeven.
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
Ja klopt, dat zei ik ook in mijn post. Maar met Just Scan blijven de randen, en zijn ze groter dan dat ik het beeld op 16:9 zet.Ferry34 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 01:55:
[...]
Je moet eerst zorgen dat de tv geen overscan toepast en volgens mij heet deze optie bij Samsung "just scan" of "alleen scannen" en deze zit bij de beeldinstellingen.
Daarna check je of alle over/underscan opties in je videokaartinstellingen wel uit staan.
Ikzelf heb alleen ervaring met Nvidia, dus ik weet niet precies waar deze optie staat bij Ati. Meestal bij video instellingen maar misschien dat andere mensen hier dit precies kunnen uitleggen.
Whiee. Opgelost. Ik heb een optie gemist je kan een schuifbalkje gebruiken wat het beeld op je LCD groter/kleiner maakt.
[ Voor 8% gewijzigd door voil op 15-10-2008 10:38 ]
Pas op! Controleer nu de werkelijke resolutie van je bureaublad door op eigenschappen-bureaublad te klikken.voil schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:21:
[...]
Ja klopt, dat zei ik ook in mijn post. Maar met Just Scan blijven de randen, en zijn ze groter dan dat ik het beeld op 16:9 zet.
Whiee. Opgelost. Ik heb een optie gemist je kan een schuifbalkje gebruiken wat het beeld op je LCD groter/kleiner maakt.
Dit moet dus precies 1920x1080 zijn.
De optie die jij hebt gevonden is om de overscan van hdready tv's op te heffen die dus geen 1:1 pixelmapping kunnen doen. Hierbij krimp je het beeld waarna de tv ze iets opblaast en het dus precies passend is.
Dit is een optie die jij niet moet hebben, jouw tv kan de full hd 1:1 weergeven.
Is de aangegeven resolutie tòch 1920x1080 dan is het goed, maar als het lager is dan staat er toch iets niet goed.
Voorbeeld: ik heb een 1366x768 scherm en deze heeft ietsjes overscan die niet is uit te schakelen waardoor mn bureaublad iets uit beeld valt. Met de schuifbalkoptie krimp ik het beeld ietsjes waarna de tv overscan doet waardoor het precies passend is. De resolutie die mijn videokaart nu uitstuurt is 1256x712 en dus iets lager dan de 1366x768.
Grappig trouwens dat ATI ook die optie heeft met de schuifbalken, net als Nvidia. Jij zei toch dat je catalyst had en dus een ATI?
Dat de randen groter zijn wanneer je Just Scan gebruikt is normaal, de 16:9 instelling doet aan overscan en blaast het beeld dus iets op en dan worden de randen kleiner.
Het is trouwens wel belangrijk dat je zeker weet dat de bron goed is
Dus nogmaals: het beeld moet perfect passend zijn bij een resolutie van 1920x1080.
[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 15-10-2008 11:43 ]
Oke interessant. Maar bij mij is het inderdaad zo dat als ik met dat 'schuifbalkje' het beeld groter of kleiner maak, de resolutie altijd 1920x1080 blijft. Het beeld wordt ook evenredig uitgerekt.
Anoniem: 76570
Hmm, ik probeer digitenne werkend te krijgen op mijn LE40A656. Publieke zenders werkt prima. Nu heb ik een Conax TechniCrypt CX kaartje aangeschaft, maar zowel met als zonder digitenne kaartje gebeurt er niks. Zodra ik het 'CI Menu' selecteer, staat er tijdje 'Waiting...' en vervolgens wordt het menu afgesloten. Heeft iemand dezelfde ervaring? Wat zijn mijn opties?
Het is met 1920*1080 niet zo moeilijk, omdat dat een standaard resolutie voor je videokaart is.Ferry34 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:38:
[...]
Pas op! Controleer nu de werkelijke resolutie van je bureaublad door op eigenschappen-bureaublad te klikken.
Dit moet dus precies 1920x1080 zijn.
De optie die jij hebt gevonden is om de overscan van hdready tv's op te heffen die dus geen 1:1 pixelmapping kunnen doen. Hierbij krimp je het beeld waarna de tv ze iets opblaast en het dus precies passend is.
Dit is een optie die jij niet moet hebben, jouw tv kan de full hd 1:1 weergeven.
Is de aangegeven resolutie tòch 1920x1080 dan is het goed, maar als het lager is dan staat er toch iets niet goed.
Voorbeeld: ik heb een 1366x768 scherm en deze heeft ietsjes overscan die niet is uit te schakelen waardoor mn bureaublad iets uit beeld valt. Met de schuifbalkoptie krimp ik het beeld ietsjes waarna de tv overscan doet waardoor het precies passend is. De resolutie die mijn videokaart nu uitstuurt is 1256x712 en dus iets lager dan de 1366x768.
Grappig trouwens dat ATI ook die optie heeft met de schuifbalken, net als Nvidia. Jij zei toch dat je catalyst had en dus een ATI?
Dat de randen groter zijn wanneer je Just Scan gebruikt is normaal, de 16:9 instelling doet aan overscan en blaast het beeld dus iets op en dan worden de randen kleiner.
Het is trouwens wel belangrijk dat je zeker weet dat de bron goed is
Dus nogmaals: het beeld moet perfect passend zijn bij een resolutie van 1920x1080.
Bij ATi Catalyst Control Center moet je bij Scaling van de LCD-TV het schuifje helemaal naar rechts zetten (is 0% scaling!). Verder is Justscan/Alleen-scannen inderdaad de optie om geen overscan compensatie in te schakelen. Pixelmapping is dan 1-op-1, dus geen randen.
Just scan kan je niet selecteren als je tv op "pc mode" schiet.voil schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:21:
[...]
Ja klopt, dat zei ik ook in mijn post. Maar met Just Scan blijven de randen, en zijn ze groter dan dat ik het beeld op 16:9 zet.
Mijn videokaart staat op 1080x1920 @60hz met 0% underscan. op HDMI-2 D.m.v een hdmi1.3 kabel.
Ik weet dat er maar 1 merk camkaarten ondersteund wordt door digitenne.Anoniem: 76570 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:56:
Hmm, ik probeer digitenne werkend te krijgen op mijn LE40A656. Publieke zenders werkt prima. Nu heb ik een Conax TechniCrypt CX kaartje aangeschaft, maar zowel met als zonder digitenne kaartje gebeurt er niks. Zodra ik het 'CI Menu' selecteer, staat er tijdje 'Waiting...' en vervolgens wordt het menu afgesloten. Heeft iemand dezelfde ervaring? Wat zijn mijn opties?
kan zijn dat dit die conax is ,maar dat weet ik niet.
Anoniem: 258255
Sinds gisteren de bezitter van een 40A552. Hieronder kort mijn eerste bevindingen:
- PS3 games zijn echt geweldig. Geen waarneembare last van inputlag. Zeer tevreden over dit gedeelte.
- Analoge TV is dramatisch. Ruis, vreemde huidskleuren (weinig detail, uitgesmeerde kleurvlakken)
- Beeldkwaliteit van zowel DVD als Blu-ray ben ik nog niet over uit. Ik zit misschien te dicht op de TV (1,5-2 meter), maar ik vind de waarneembare ruis echt storend. Blu-ray valt me daardoor eigenlijk tegen. Input is 1080p @ 24 hz. Overigens geen last van judder, dus dat is goed. Alleen zoals gezegd sterk waarneembare ruis in diverse situaties. Dus zowel bij heldere beelden zoals een blauwe lucht met wolken, als bij donkere scenes. Heb diverse instelingen geprobeerd. Misschien dat iemand nog tips heeft. Wat ik niet begrijp is dat PS3 games dus onwaarschijnlijk scherp worden weergegeven, maar filmbeelden dus niet.
- PS3 games zijn echt geweldig. Geen waarneembare last van inputlag. Zeer tevreden over dit gedeelte.
- Analoge TV is dramatisch. Ruis, vreemde huidskleuren (weinig detail, uitgesmeerde kleurvlakken)
- Beeldkwaliteit van zowel DVD als Blu-ray ben ik nog niet over uit. Ik zit misschien te dicht op de TV (1,5-2 meter), maar ik vind de waarneembare ruis echt storend. Blu-ray valt me daardoor eigenlijk tegen. Input is 1080p @ 24 hz. Overigens geen last van judder, dus dat is goed. Alleen zoals gezegd sterk waarneembare ruis in diverse situaties. Dus zowel bij heldere beelden zoals een blauwe lucht met wolken, als bij donkere scenes. Heb diverse instelingen geprobeerd. Misschien dat iemand nog tips heeft. Wat ik niet begrijp is dat PS3 games dus onwaarschijnlijk scherp worden weergegeven, maar filmbeelden dus niet.
Als je een 1080p signaal naar die tv stuurt zou er echt geen storende ruis mogen ontstaan! Ik zou bijna net als de verkopers van BCC gaan roepen: is je bekabeling wel goedAnoniem: 258255 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:06:
Sinds gisteren de bezitter van een 40A552. Hieronder kort mijn eerste bevindingen:

edit: wat voor 'n dvd speler gebruik je? Het schijnt dat de 1080p upscaling spelers het aardig weten te verbeteren!
[ Voor 4% gewijzigd door Odysseus253 op 16-10-2008 11:21 ]
"Als je tv op pc mode schiet" ???carpetburn schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:09:
[...]
Just scan kan je niet selecteren als je tv op "pc mode" schiet.
Mijn videokaart staat op 1080x1920 @60hz met 0% underscan. op HDMI-2 D.m.v een hdmi1.3 kabel.
Overigens kan ik wel just scan selecteren. Maar ik zet hem toch op 16:9.
Volgens mij heeft hij het over 1080p blu-ray. Dat ruis waar jij last van hebt zie ik alleen bij 720p films op die afstand of bij een film zoals Cloverfield. Cloverfield is overigens wel 1080p, maar dat komt omdat het 'moet lijken dat het met een handcam is gefilmd. Vandaar dus de ruis.
@voil
Waarom wil je em dan niet op just-scan ipv 16:9? Just scan geeft de grootst mogelijke kwaliteit.
@voil
Waarom wil je em dan niet op just-scan ipv 16:9? Just scan geeft de grootst mogelijke kwaliteit.
[ Voor 15% gewijzigd door Amiet01 op 16-10-2008 11:50 ]
Master_A
beetje n00b vraagje maareuhm... als ik dat doe krijg ik geen geluid, hoe krijg jij wel geluid erbij (welke ook nog eens geen lag vertoond) ? beeld clonen is iig te doen, geluid nietvoil schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:35:
p.s. weet iemand (staat niet in OT namelijk) hoe ik bij de 6 serie samsung nou de delay aanpas voor het zappen? In het service menu kom ik wel, maar verder....
[ Voor 12% gewijzigd door Hansje22 op 16-10-2008 12:46 ]
Hm.. Inderdaad. Ik dacht dat het niet uitmaakte maar heb even naar de letters gekeken. En just scan met schuifbalkje naar rechts is inderdaad de beste kwaliteit.Amiet01 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:45:
Volgens mij heeft hij het over 1080p blu-ray. Dat ruis waar jij last van hebt zie ik alleen bij 720p films op die afstand of bij een film zoals Cloverfield. Cloverfield is overigens wel 1080p, maar dat komt omdat het 'moet lijken dat het met een handcam is gefilmd. Vandaar dus de ruis.
@voil
bedankt
hoe je de delay moet aanpassen staat een aantal pagina's terug, daar heb ik het gelezen.Hansje22 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:22:
[...]
beetje n00b vraagje maareuhm... als ik dat doe krijg ik geen geluid, hoe krijg jij wel geluid erbij (welke ook nog eens geen lag vertoond) ? beeld clonen is iig te doen, geluid niet
p.s. weet iemand (staat niet in OT namelijk) hoe ik bij de 6 serie samsung nou de delay aanpas voor het zappen? In het service menu kom ik wel, maar verder....
En volgens mij heeft voil z'n geluid vanaf de pc direct naar de speakers aangesloten.
[ Voor 7% gewijzigd door Odysseus253 op 16-10-2008 13:25 ]
Anoniem: 259710
en als aanvulling, DVI geeft geen audio signaal door. HDMI is wel audio + beeld.Hansje22 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:22:
[...]
beetje n00b vraagje maareuhm... als ik dat doe krijg ik geen geluid, hoe krijg jij wel geluid erbij (welke ook nog eens geen lag vertoond) ? beeld clonen is iig te doen, geluid niet
Mooiso! Welk schuifbalkje bedoel je eigenlijk?voil schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:04:
[...]
Hm.. Inderdaad. Ik dacht dat het niet uitmaakte maar heb even naar de letters gekeken. En just scan met schuifbalkje naar rechts is inderdaad de beste kwaliteit.
bedankt
Master_A
Ook weer een raar iets. Ik probeerde de firmware te upgraden van de tv en dit lukte maar niet. Kreeg steeds te zien: "This may take up to 30 seconds", of iets in die trand. en toen verdween dat scherm en gebeurde er verder helemaal niets.
Natuurlijk op de juiste manier die Samsung aangeeft, uitgevoerd.
Nu heb ik op internet gezocht, en ik was niet de enige die zoiets had. Nu blijkt het dat je het *.bin (firmware bestand) moet renamen van PRLPEUMD T-1015.0.bin naar T-AMBPEUMD-1015.0.bin.
Dit had ik gedaan en de update werkte gelijk. Dus voor mensen die zoiets in de toekomst ervaren.
(Uitgevoerd op een le32a656)
@Amiet01
Deze schuifbalk bedoel ik:
http://img180.imageshack.us/img180/4572/cccys5.jpg
Wat ook wel jammer is is dat als ik hem op 1080x1020@24hz zet het beeld regelmatig horizontale strepen vertoont.. en dit is met de nieuwe firmware niet verholpen. Beetje jammer.
Nu heb ik op internet gezocht, en ik was niet de enige die zoiets had. Nu blijkt het dat je het *.bin (firmware bestand) moet renamen van PRLPEUMD T-1015.0.bin naar T-AMBPEUMD-1015.0.bin.
Dit had ik gedaan en de update werkte gelijk. Dus voor mensen die zoiets in de toekomst ervaren.
@Amiet01
Wat ook wel jammer is is dat als ik hem op 1080x1020@24hz zet het beeld regelmatig horizontale strepen vertoont.. en dit is met de nieuwe firmware niet verholpen. Beetje jammer.
[ Voor 17% gewijzigd door voil op 16-10-2008 16:01 ]
Anoniem: 258255
@odysseus 253 en Amiet01.
Ik denk nu ook bijna als verkoper en ga twijfelen of het aan de kabel ligt. Maar ja het is een hdmi kabel en na mijn stellige overtuiging moet een goedkope net zo goed zijn als een dure. Maar begin met deze ervaring toch sterk te twijfelen. Als blu-ray speler gebruik ik mn PS3. De film is Pearl Harbor. Heb het probleem zowel bij just scan ingeschakeld en uitgeschakeld. Ga mss toch maar een duurdere HDMI kabel kopen. En als dat helpt (wat mij vreemd lijkt) dan zal ik het ook toegeven natuurlijk.
Ik denk nu ook bijna als verkoper en ga twijfelen of het aan de kabel ligt. Maar ja het is een hdmi kabel en na mijn stellige overtuiging moet een goedkope net zo goed zijn als een dure. Maar begin met deze ervaring toch sterk te twijfelen. Als blu-ray speler gebruik ik mn PS3. De film is Pearl Harbor. Heb het probleem zowel bij just scan ingeschakeld en uitgeschakeld. Ga mss toch maar een duurdere HDMI kabel kopen. En als dat helpt (wat mij vreemd lijkt) dan zal ik het ook toegeven natuurlijk.
Ik ben erg benieuwd naar de DLNA (Digital Living Networking Association) kwaliteiten van de 756. Als ik het goed begrepen heb kun je 'm via de Ethernet aansluiting aan je netwerk hangen en het toestel gebruiken als frontend voor TVersity maar ook Windows Mediaplayer 11 om op die manier foto's, video's en muziek via de TV op te roepen en weer te geven...ronaldmathies schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:07:
Dus mocht jij of iemand anders die dat toestel heeft staan daar iets over kunnen roepen dan ben ik zeer geïnteresseerd.
Bedankt voor de tip.voil schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:22:
Ook weer een raar iets. Ik probeerde de firmware te upgraden van de tv en dit lukte maar niet. Kreeg steeds te zien: "This may take up to 30 seconds", of iets in die trand. en toen verdween dat scherm en gebeurde er verder helemaal niets.
@Amiet01
Ik had hetzelfde probleem. Ik dacht al dat het aan de USB stick lag of dat mijn TV niet goed was. Ik heb firmware versie 1014.0 op mijn le40a656 TV. Is het de moeite waard om versie 1015.0 erop te zetten? Merk jij enige verbeteringen?
In de handleiding staat dat je op de source button en dan op power button moest drukken. Dus ik deed dat, en er gebeurde helemaal niets. Dus ik naar de stad nieuwe usb-stick kopen, toen weer geprobeerd en gebeurde weer niets. En toen kwam ik dus erachter dat het de source button was aan de rechterzijde van de tv, ipv op de afstandbediening. Dom! 
Waarschijnlijk voor niets een nieuwe usb gekocht, maarja.
Ik had geloof ik firmware 1011 en las op een fora dat 1015 wel wat beter zou zijn dus die maar geupgrade.
Met de nieuwe firmware en juiste beeld instellingen zoals hier staan: http://www.avforums.com/f...6-settings-thread-99.html heb ik nu schitterend beeld!
Met andere instellingen, de default instellingen waarschijnlijk leken video's veel te grainy, maar met die nieuwe instellingen echt veel beter beeld.
Waarschijnlijk voor niets een nieuwe usb gekocht, maarja.
Ik had geloof ik firmware 1011 en las op een fora dat 1015 wel wat beter zou zijn dus die maar geupgrade.
Met de nieuwe firmware en juiste beeld instellingen zoals hier staan: http://www.avforums.com/f...6-settings-thread-99.html heb ik nu schitterend beeld!
Met andere instellingen, de default instellingen waarschijnlijk leken video's veel te grainy, maar met die nieuwe instellingen echt veel beter beeld.
@ voil: Ik was ook van plan om een andere USB-stick te kopen, maar dat hoeft nu dus niet.
Ik heb een calibratie Bluray Disk, daarmee moet ik mijn TV nog gaan instellen. Ik heb mijn TV pas een week. De eerste indrukken zijn erg goed. Beeld is echt prachtig vergeleken met mijn vorige Samsung le32S81.
Alleen het geluid is erg matig. Gelukkig heb ik een goede surround receiver en prima luidsprekers.
Ik heb een calibratie Bluray Disk, daarmee moet ik mijn TV nog gaan instellen. Ik heb mijn TV pas een week. De eerste indrukken zijn erg goed. Beeld is echt prachtig vergeleken met mijn vorige Samsung le32S81.
Alleen het geluid is erg matig. Gelukkig heb ik een goede surround receiver en prima luidsprekers.
Als je je pc wilt aansluiten via HDMI, adviseert Samsung om HDMI-2 te gebruiken en de naam van HDMI-2 te wijzigen in "PC" (is zelfs als keuze beschikbaar). Je ziet de TV dan meteen omschakelen naar de pc-modus, waarbij sommige zaken door deze preset activatie niet meer selecteerbaar/instelbaar zijn. Overscan compensatie gaat dan meteen uit en je kunt alleen nog kiezen voor 16:9 of 4:3. (Schijnt zelfs in de gebruikershandleiding te staan, maar die lezen we natuurlijk niet...voil schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:36:
[...]
"Als je tv op pc mode schiet" ???
Overigens kan ik wel just scan selecteren. Maar ik zet hem toch op 16:9.
Dat bedoelt Carpetburn met "Als je tv op pc mode schiet"... denk ik!
[ Voor 7% gewijzigd door THX op 16-10-2008 19:59 ]
Anoniem: 234350
Beetje gekke vraag misschien, maar kan iemand me eigenlijk een goede reden geven om niet een Samsung 37a656 te kopen?
Ik ben op zoek naar een 32/37" (vind 40" echt te groot), voor het kijken van Blu-ray, digitale TV en gamen op PS3. Plasma gaat het niet worden op deze grootte, een alternatief dat ik nog overweeg is de Sony 32W4000.
Iemand commentaar?
Ik ben op zoek naar een 32/37" (vind 40" echt te groot), voor het kijken van Blu-ray, digitale TV en gamen op PS3. Plasma gaat het niet worden op deze grootte, een alternatief dat ik nog overweeg is de Sony 32W4000.
Iemand commentaar?
Anoniem: 270455
Dezelfde rede waarom ik besloten heb toch maar niet voor de Samsung 40a656 te gaan: input lag (van zo'n 60-70ms?)Anoniem: 234350 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:31:
Beetje gekke vraag misschien, maar kan iemand me eigenlijk een goede reden geven om niet een Samsung 37a656 te kopen?
Iemand commentaar?
In plaats daarvan ga ik denk ik voor de 40W4000 met een input lag van zo'n 15 ms.
Ik ben na weken research ook op de LE37A656 gekomen. Deze ga ik dan ook binnen korte tijd aanschaffen (als de prijs nog even wat zakt). Ik ben eerst in verschillende winkels zelf gaan kijken naar wat ik het mooiste vind, en heb daarna veel gezocht naar info, reviews en meningen van anderen, wat aardig overeen kwam. Ik kan je keuze voor de Samsung dus alleen maar aanmoedigenAnoniem: 234350 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:31:
Iemand commentaar?
Lees dit ook maar even door:
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/
Ik neigde zelf in het begin ook. Maar ben erg afgeschrokken door ze zogehete input-lag.
Heb zelf in de winkel de Samsung en Bravia gezien. Waren allebij zeker weten de beste keus in de prijsklasse qua beeldkwaliteit.
Dus uiteindelijk was het een afweging maken tussen de lagere vernieuwingsfrequentie van de Bravia tegenover de hogere input lag van de Samsung.
(Ik ben btw totaal geen tv expert dus eventueel commentaar is welkom.)
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/
Ik neigde zelf in het begin ook. Maar ben erg afgeschrokken door ze zogehete input-lag.
Heb zelf in de winkel de Samsung en Bravia gezien. Waren allebij zeker weten de beste keus in de prijsklasse qua beeldkwaliteit.
Dus uiteindelijk was het een afweging maken tussen de lagere vernieuwingsfrequentie van de Bravia tegenover de hogere input lag van de Samsung.
(Ik ben btw totaal geen tv expert dus eventueel commentaar is welkom.)
Ik moet zeggen dat ik een vrij dure HDMI kabel heb gekocht bij de MM (40 euro). Is erg stevig en breed. De prijs valt meestal hoger uit wanneer de kwaliteit van de kabel beter is. Aangezien het hier om digitale signalen gaat maakt het niet zoveel uit (je hebt immers óf beeld óf geen beeld), maar de duurdere kabels gaan niet snel kapot. Als je goedkope kabels een aantal keren in en uit haalt zijn ze bij wijze van spreken al kapot (meestal de connector).Anoniem: 258255 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:45:
@odysseus 253 en Amiet01.
Master_A
Anoniem: 234350
Heeft iemand hier ook in de praktijk slechte ervaringen mee? Dat zou namelijk wel een dealbreaker zijn...Anoniem: 270455 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:37:
[...]
Dezelfde rede waarom ik besloten heb toch maar niet voor de Samsung 40a656 te gaan: input lag (van zo'n 60-70ms?)
In plaats daarvan ga ik denk ik voor de 40W4000 met een input lag van zo'n 15 ms.
Daarnaast: plasma heeft per definitie geen last van input lag, toch?
Nee plasma heeft daar inderdaad geen last van. Ik heb er echter geen last van in de praktijk wanneer ik mijn laptop via HDMI aansluit op onze 46A656. Ik speelde gisteren namelijk Race Driver GRID en daar merkte ik helemaal niets. Wanneer je drukt om naar links of rechts te sturen reageert hij gewoon direct. Ik denk dat een input lag in de orde onder de 70 ms alleen merkbaar is met stopwatches en niet voor het oog (of gevoel).
Master_A
Alleen in games waar timing van groots belang is, merk je de inputlag pas. Bij Guitar Hero merk ik het bijvoorbeeld wel op Expert, maar dat spel biedt de optie om je TV-lag te calibreren. In online shooters reageer je iétsje trager, maar verder merkt de gemiddelde gamer er weinig van.
Anoniem: 225504
Ik wil graag de Samsung LE32A457 aanschaffen, maar ik heb nog één vraagje erover. Hoe is het gesteld met de gaming/input lag? Heeft iemand ervaring met een PlayStation 3 op deze tv? Dat is eigenlijk het enige dat me er nog van weerhoudt hem gelijk te bestellen.
Kijk ik ben zelf niet echt een dikke gamer, maar áls ik online ga spelen wil ik tuurlijk niet sucken omdat ik een kut-tv heb.Anoniem: 236146 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:34:
Alleen in games waar timing van groots belang is, merk je de inputlag pas. Bij Guitar Hero merk ik het bijvoorbeeld wel op Expert, maar dat spel biedt de optie om je TV-lag te calibreren. In online shooters reageer je iétsje trager, maar verder merkt de gemiddelde gamer er weinig van.
Ik las ook ergens op een forum dat iemand zei dat je ong 1 op de 100 keer dood gaat door de (weinige) input lag. Daar kan ik opzich wel mee leven. Maar 70ms tegenover 15ms klinkt gewoon als veel

*twijfeldetwijfel*
Ik zocht toevallig een tv voor op mijn kamer. www.ibood.nl wel een redelijke aanbieding geloof ik (LE32A430 voor €444,-). Een 32" voor een kijkafstand van nog geen 2 meter is toch niet groot? Misschien in begin even wennen, maar zal denk ik niet storend zijn denk ik toch.
[ Voor 3% gewijzigd door xileS op 17-10-2008 02:06 ]
jeps, zeker ervaring mee. heb een PS2 over component aangesloten en dat is volgends mij de allertraagste manier van aansluiten, heb gewoon moeite met de meeste games. wat ik zelf ik gedachte had voor de ps3 in de toekomst is de hdmi2 op pc modus te gebruiken. ik heb daar zelf mn pc op aangesloten om juist de input lag te testen, en heb heel netjes race driver grid gespeeld met pak en beet geen merkbare input lag. dus het scherm kan het wel in pc modus... het is alleen jammer dat 'game mode' evengoed nog rond de 35ms input lag heeft, en gewone modus'en zal ik al helemaal niet gebruiken... ~70ms input lag.Anoniem: 234350 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:03:
[...]
Heeft iemand hier ook in de praktijk slechte ervaringen mee? Dat zou namelijk wel een dealbreaker zijn...
Daarnaast: plasma heeft per definitie geen last van input lag, toch?
het is inderdaad een flink verschil met de sony, en als je dan toch een sony wil halen dan zou ik persoonlijk wachten op de W4500 en niet de W4000, the 4500 heeft wel 100hz en dan heb je dus hetzelfde als een samsung maar dan geen input lag gezeur
Ook ik zat/zit te twijfelen tussen een samsung en een sony. Gister bij de mm in Utrecht geweest; daar stond de 32w4000 (sony dus) in een rijtje naast veel andere modellen, en ik zag duidelijk het verschil in inputlag: als er een switch was naar een andere camera, zag je dat het eerst op de sony. Mijn vriendin merkte dit verschil overigens niet op.
Ik zat lang te twijgelen tussen een Samsung LE37A552 en een sony 40w4000 (sony heeft geen 37" model in die serie), maar neig nu toch naar de Sony. Erg enthousiaste reviews, en zeer geschikt voor gaming, een van mijn voornaamste redenen voor de tv.
Ik zat lang te twijgelen tussen een Samsung LE37A552 en een sony 40w4000 (sony heeft geen 37" model in die serie), maar neig nu toch naar de Sony. Erg enthousiaste reviews, en zeer geschikt voor gaming, een van mijn voornaamste redenen voor de tv.
[ Voor 12% gewijzigd door Blaurens op 17-10-2008 10:01 ]
ARGFHHHH mijn samsung le32a656 doet raar!! mijn schatje
ik heb last van (heel soms) dat het beeld een groene doorzichte layer als het ware krijgt
en soms een soort rare kleuren, kweenie... kijk zelf maar, hier aantal foto's (van het groene beeld heb ik helaas geen foto):

dat is dus wat ik dan zie, enige manier om er vanaf te komen, is de tv even uit zetten, en dan voila... weer goed beeld:

Wat moet ik nu doen?
Retourneren... garantiegevalletje?
Het ligt niet aan de kabels enzo... anders zou het beeld niet na uit en aan zetten weer in orde zijn... verder is het gewoon anologe televisie, geen digitale tv ofzo, maar als ik dit beeld dus heb en wil gaan wii'en of een dvd kijken, dan blijft dit ook zo... ook tijdens het zappen , waarbij het beeld dus even weg is (zwart beeld tussen zappen door) is het wat blauw groen achtig ipv zwart
ik heb last van (heel soms) dat het beeld een groene doorzichte layer als het ware krijgt
en soms een soort rare kleuren, kweenie... kijk zelf maar, hier aantal foto's (van het groene beeld heb ik helaas geen foto):

dat is dus wat ik dan zie, enige manier om er vanaf te komen, is de tv even uit zetten, en dan voila... weer goed beeld:

Wat moet ik nu doen?
Retourneren... garantiegevalletje?
Het ligt niet aan de kabels enzo... anders zou het beeld niet na uit en aan zetten weer in orde zijn... verder is het gewoon anologe televisie, geen digitale tv ofzo, maar als ik dit beeld dus heb en wil gaan wii'en of een dvd kijken, dan blijft dit ook zo... ook tijdens het zappen , waarbij het beeld dus even weg is (zwart beeld tussen zappen door) is het wat blauw groen achtig ipv zwart
dat ligt aan de tv zelf denk ik. Ik zou m zeker opsturen!
Dit topic is gesloten.