[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 12

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 119.059 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Lastig dat het slechts sporadisch optreedt, maar het lijkt me inderdaad een garantie-gevalletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
Dat denk ik dus ook, heel sporadisch, 4x voorgekomen, tv in bezit nu 2 maanden, maar uiteraard baart me dit wel zorgen... want euhm.. straks zetten ze dat ding aan dan, en dan zien ze natuurlijk gewoon goed perfect beeld :/

[ Voor 30% gewijzigd door Hansje22 op 17-10-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259710

Misschien dat je foto's van hierboven ook bij Samsung eea verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
ja inderdaad, dat zou al hoop moeten bewijzen lijkt me...
shit, geen vervang tv.... hoelang duurt het eigenlijk, iemand enig idee hoelang het duurt voordat samsung een nieuw of gerepareerd toestel terug stuurd ?
toch geen maanden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Hansje22 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:25:
ja inderdaad, dat zou al hoop moeten bewijzen lijkt me...
shit, geen vervang tv.... hoelang duurt het eigenlijk, iemand enig idee hoelang het duurt voordat samsung een nieuw of gerepareerd toestel terug stuurd ?
toch geen maanden ??
ik zou wel minimaal op een periode van 3-4 weken rekenen. En aan de manier waarop je de vraag stelt blijkt al dat je dat zelf ook heel goed weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
Odysseus253 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:31:
[...]

ik zou wel minimaal op een periode van 3-4 weken rekenen. En aan de manier waarop je de vraag stelt blijkt al dat je dat zelf ook heel goed weet ;)
ja eigenlijk wel, maar misschien is samsung bijv wel veel sneller (1 maand) dan anderen met 2 maanden ofzo :) naja dan maar tv kabel op de laptop aansluiten, je bent een tweaker of niet hier, toch? :D

[ Voor 10% gewijzigd door Hansje22 op 17-10-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 19:47
Ik ben van plan een le32a656 aan te schaffen. Ik speel al mijn hd content af met mijn iMac. Werken de tv en de iMac goed samen? Ik heb nu een alweer 4 jaar oude Acer tv waar de 720p hd materiaal perfect op wordt afgebeeld. Waneer ik een MacBook aansluit op de Loewe (hdmi) lcd dan is het beeld zeer slecht, alles geprobeerd maar blijft slecht. Ik ben dus bang dat me dit ook kan overkomen wanneer ik een andere tv aanschaf. Kan iemand mij een perfecte match 'garanderen' - gebruikservaringen?

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:44
Dracoplasm schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:15:
Ik ben van plan een le32a656 aan te schaffen. Ik speel al mijn hd content af met mijn iMac. Werken de tv en de iMac goed samen? Ik heb nu een alweer 4 jaar oude Acer tv waar de 720p hd materiaal perfect op wordt afgebeeld. Waneer ik een MacBook aansluit op de Loewe (hdmi) lcd dan is het beeld zeer slecht, alles geprobeerd maar blijft slecht. Ik ben dus bang dat me dit ook kan overkomen wanneer ik een andere tv aanschaf. Kan iemand mij een perfecte match 'garanderen' - gebruikservaringen?
op een 32" zie je vrijwel geen verschil tussen FULL HD en HD Ready, tenzij je er minder dan een meter voorzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoplasm
  • Laatst online: 28-05 19:47
Wil a. gewoon wat anders en b. heb nu een 26" die ik net te klein vindt, een 32" lijkt me dan wel een leuke verbetering. Het belangrijkste voor mij is dat mij iMac een mooi plaatje gaat geven aangezien meeste hd materiaal van de imac vandaan komt.

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
op pricex.nl staat een samsung le32a457 voor 450 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277723

Ik wil eind dit jaar gaan overstappen van een irritante ouwe 22" CRT TV naar een 40" LCD HDTV. Na veel research lijkt de Samsung LE40A656 hiervoor de perfecte keuze, daar dit kwalitatief een net scherm is met voldoende features, die daarnaast ook nogeens onder de €1000 blijft. Er is alleen één ding waar ik me zorgen om maak, en dat is die input lag. De een zegt dat je er niks van merkt, de ander waarschuwt er nadrukkelijk voor.

Als het om films gaat, maak ik me niet zo'n zorgen (70ms vertraging zal je niet horen?), maar omdat ik er ook een Xbox360 aan wil gaan hangen vraag ik me af hoe die input lag in de realitiet merkbaar is. Als ik even terugdenk aan heel veel jaar geleden, toen ik nog shooters over internet speelde, was een ping van 70ms gewoonweg onspeelbaar :P Is het effect van die beeldvertraging vergelijkbaar? Zijn er mensen die hier uitgebreid iets over kunnen vertellen uit eigen ervaring? :)

Het kutte is dat het beste alternatief voor dit scherm de Sony KDL40W4500 lijkt te zijn; naast dat die geen last heeft van inputlag heeft, heeft die ook een iets mooier scherm, maar het is wel ff 300 euro meer. En dat laatste zit ik eigenlijk helemaal niet op te wachten :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Anoniem: 277723 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 06:07:
Ik wil eind dit jaar gaan overstappen van een irritante ouwe 22" CRT TV naar een 40" LCD HDTV. Na veel research lijkt de Samsung LE40A656 hiervoor de perfecte keuze, daar dit kwalitatief een net scherm is met voldoende features, die daarnaast ook nogeens onder de €1000 blijft. Er is alleen één ding waar ik me zorgen om maak, en dat is die input lag. De een zegt dat je er niks van merkt, de ander waarschuwt er nadrukkelijk voor.

Als het om films gaat, maak ik me niet zo'n zorgen (70ms vertraging zal je niet horen?), maar omdat ik er ook een Xbox360 aan wil gaan hangen vraag ik me af hoe die input lag in de realitiet merkbaar is. Als ik even terugdenk aan heel veel jaar geleden, toen ik nog shooters over internet speelde, was een ping van 70ms gewoonweg onspeelbaar :P Is het effect van die beeldvertraging vergelijkbaar? Zijn er mensen die hier uitgebreid iets over kunnen vertellen uit eigen ervaring? :)

Het kutte is dat het beste alternatief voor dit scherm de Sony KDL40W4500 lijkt te zijn; naast dat die geen last heeft van inputlag heeft, heeft die ook een iets mooier scherm, maar het is wel ff 300 euro meer. En dat laatste zit ik eigenlijk helemaal niet op te wachten :{
Dat is het grootste probleem; mensen lezen wat en schrikken en dat is wat jij nu ook leest en daardoor schrik jij nog meer. Een kettingreactie. Iedereen hoort wat, maar niemand heeft er persoonlijke ervaring mee en zo wordt het steeds wat meer opgeklopt. Wat ik in dit topic nu zie zijn veel verontruste reacties maar eigenlijk geen negatieve persoonlijke ervaringen, maar men blijft schrikken van elkaars schrik ;)

Ga het liever zelf testen, en onthou bij het lezen van reviews dat het ook gewoon benchmark werk is. Elke tv heeft een inputlag.

Ik heb zelf ervaring met de 5 serie van Samsung, en ik merk totaal níks van enige inputlag, en ik game erg veel via mijn xbox 360. Van snelle race games tot voetbalgames en snelle shooters. Niks mee aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

ik heb gehoord dat de Samsung 4-, 5-, en 6-serie uit de productie gaan. Is dit inderdaad zo en weet iemand daar meer over??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

Odysseus253 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 14:55:
ik heb gehoord dat de Samsung 4-, 5-, en 6-serie uit de productie gaan. Is dit inderdaad zo en weet iemand daar meer over??
Ja, dat is 100% zeker waar. De 7-serie trouwens ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Anoniem: 275797 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:05:
[...]

Ja, dat is 100% zeker waar. De 7-serie trouwens ook. ;)
......... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Ik speelde vandaag GTA San Andreas op 720p via mijn laptop en merkte dat ik twee (kleine) zwarte balken had aan de zijkant. De tv stond automatisch op 16:9 had ik gemerkt, dus zette ik em op alleen scannen. Dat hielp echter niet en maakte het juist nog erger door het spel in het midden te weergeven, met nu ook aan de boven en onderkant (kleine) zwarte balken en de twee zwarte balken aan de zijkant waren nog groter.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Edit:
Met GRID heb ik dit ook, dus ik denk met alles op deze reso.

[ Voor 7% gewijzigd door Amiet01 op 20-10-2008 14:01 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bear87 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 11:06:
[...]

Dat is het grootste probleem; mensen lezen wat en schrikken en dat is wat jij nu ook leest en daardoor schrik jij nog meer. Een kettingreactie. Iedereen hoort wat, maar niemand heeft er persoonlijke ervaring mee en zo wordt het steeds wat meer opgeklopt. Wat ik in dit topic nu zie zijn veel verontruste reacties maar eigenlijk geen negatieve persoonlijke ervaringen, maar men blijft schrikken van elkaars schrik ;)

Ga het liever zelf testen, en onthou bij het lezen van reviews dat het ook gewoon benchmark werk is. Elke tv heeft een inputlag.

Ik heb zelf ervaring met de 5 serie van Samsung, en ik merk totaal níks van enige inputlag, en ik game erg veel via mijn xbox 360. Van snelle race games tot voetbalgames en snelle shooters. Niks mee aan de hand.
Daarom vraag ik ook om ervaringen. Het is verder gewoon een hartstikke goed scherm, en als er genoeg mensen zijn die uit ervaring weten dat die input lag geen probleem is, dan zal ik ook gewoon voor gaan en me verder weinig zorgen maken :)

Zelf testen is natuurlijk het beste, maar hoe doe je zoiets? Ik weet zo gauw niet even iemand die een Samsung 5/6/7 serie heeft, volgens mij hebben de meeste mensen die ik ken Sony of nog een ouderwetse tv. En in de winkel kan je nooit goed testen; zelfs als je deze setup bij elkaar weet te krijgen, een half uur met een verkoper/ andere klanten in je nek is geen ideale situatie om te kijken of die 70ms vertraging op kunt merken :P

En het klopt dat andere tv's ook inputlag hebben, maar die is heel veel lager. Bij de Sony KDL-40W4500 is het bijvoorbeeld maar 15ms, da's toch wel een groot verschil.

Maar goed, we hebben iig al één positieve ervaring ;)
Odysseus253 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 14:55:
De 4 en 5 serie zullen er met een aantal maanden wel uitgaan (ze hebben er al een aardige tijd opzitten), maar denk dat de 6-serie nog wel ff blijft rondlopen hoor. De 7-serie is nét geintroduceerd en dus ook nog heel prijzig, en denk dat Samsung zich niet zomaar ff uit de markt van iets goedkopere schermen wil terugtrekken ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 277723 op 19-10-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:29
Sinds kort maak ik ook gebruik van een 40 inch 6 series LCD. Alleen heb ik 1 probleempje m.b.t gamen. Als ik bijvoorbeeld fifa of Pes (demo) speel, en je trapt een bal ver naar voren, dan zie je een soort van ''gloed of een soort van spikkels/kleine blokjes'' achter de bal aan vliegen. Dit gebeurt ook als spelers gaan sprinten. Weet iemand mischien wat ik bedoel en hoe je dit kan oplossen ? Het is een namelijk moeilijk uit te leggen :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Logged,

Ik, als gebruiker van een Samsung 40A552, kan ook bevestigen dat ik geen last heb van de inputlag (bij de Wii via component en PC via HDMI). Enige uitzondering hierop is Guitar Hero op Expert, maar met dat spel kun je zelf de lag calibreren =)

Overigens lijkt het me sterk dat de 4- en 5-series er binnenkort uitgaan. Beiden zijn ze slechts een half jaar op de markt, wat niet lang is voor een TV. Ook zijn ze voor respectievelijk het instap-segment HD-Ready en FullHD bedoelt. De nieuwe series (7,8 en 9) zijn allemaal high-end, dus die zullen de 4- en 5-serie niet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270455

Bedankt voor het delen van ervaring m.b.t. input lag :)
Ik maak hieruit op dat ik toch beter voor de Samsung 6serie kan gaan (vergeleken met de Bravia W4000)... gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

Ja kom op zeg. Je hebt "een verkoper" van de Block (:X) dit horen zeggen en dan?!

Ik heb gehoord (van het zoontje van de buurman) dat Samsung het beste is. Weet iemand hier meer van?

Pfffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Anoniem: 275797 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 23:02:
[...]

Ja kom op zeg. Je hebt "een verkoper" van de Block (:X) dit horen zeggen en dan?!

Ik heb gehoord (van het zoontje van de buurman) dat Samsung het beste is. Weet iemand hier meer van?

Pfffff.
Op het moment dat hij in z'n computer kijkt en ziet dat deze series vanuit de fabrikant niet meer leverbaar zijn (en ook niet meer worden), dan vind ik dat een andere uitspraak dan dingen als: 'deze tv is goed want het dynamisch contrast is hoog'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 22:13
Deze week mijn Samsung LE40786 opgehangen, hier mijn bevindingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeelhalen.eu/upload/products/products_image_samsung_lcd_tv_le40a786_10426.jpg
  • extreem goede zwartwaardes, echt git zwart
  • veel aansluit mogelijkheden (4x HDMI)
  • strak design
Zelf gebruik ik hem vooral voor mijn HTPC & XBOX 360.

€ 1500 euries is veel geld, maar de zwartwaardes trokken me over de streep. Door de led technologie kan de TV dynamisch verschillende plekken van het scherm voorzien van backlighting.

[ Voor 11% gewijzigd door Gadgets op 20-10-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
voil schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:36:
[...]
"Als je tv op pc mode schiet" ???
Overigens kan ik wel just scan selecteren. Maar ik zet hem toch op 16:9.
Dit gebeurt als je hdmi-2 gebruikt. Je tv "schiet" dan in monitor-pc mode. (zie manual)
Kan geen just scan kiezen in deze mode.
Justscan is wel in andere modi beschibaar. vga/dvi/hdmi-1 of hdmi-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Mijn laptop is ook aangesloten op HDMI2 en hernoemd naar PC, maar ik kan de tv gewoon op alleen scannen zetten. De resolutie is overigens 1920x1080p24.

Heeft er iemand nog een antwoord op deze vraag:
Amiet01 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 13:18:
[...]

Ik speelde vandaag GTA San Andreas op 720p via mijn laptop en merkte dat ik twee (kleine) zwarte balken had aan de zijkant. De tv stond automatisch op 16:9 had ik gemerkt, dus zette ik em op alleen scannen. Dat hielp echter niet en maakte het juist nog erger door het spel in het midden te weergeven, met nu ook aan de boven en onderkant (kleine) zwarte balken en de twee zwarte balken aan de zijkant waren nog groter.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Edit:
Met GRID heb ik dit ook, dus ik denk met alles op deze reso.

[ Voor 69% gewijzigd door Amiet01 op 20-10-2008 14:04 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 23:44
Gadgets schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:33:

[afbeelding]
Ik neem aan dat je de LE40A786 bedoelt. :) Wat zijn jouw ervaringen met de reeds veelbesproken lag? Deze tv staat hier op een muisklik na in bestelling namelijk. Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:59
Amiet01 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:59:
Mijn laptop is ook aangesloten op HDMI2 en hernoemd naar PC, maar ik kan de tv gewoon op alleen scannen zetten. De resolutie is overigens 1920x1080p24.

Heeft er iemand nog een antwoord op deze vraag:

[...]
Ik heb mijn tv op mijn pc aangesloten ook via hdmi2. En de resolutie op 1980x1080p@60Hz.

Tv op just scan en bij scaling options hem volledig op overscan. En bij grid heb ik geen enkele balk aan de zijkanten. Ook niet bij PES09 en nieuwe brothers in arms. Bij fifa09 overigens wel, weet niet precies waar dit aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 22:13
DJTimo schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:18:
[...]
Ik neem aan dat je de LE40A786 bedoelt. :) Wat zijn jouw ervaringen met de reeds veelbesproken lag? Deze tv staat hier op een muisklik na in bestelling namelijk. Ik ben erg benieuwd.
Ik heb weinig last van lag, ook niet met gamen, daarvoor zit er ook een speciale mode op de tv. Ik gebruik hem niet online dus kan niet bepalen hoe het daar mee gesteld is mbt online gamen en lag. Geloof niet echt dat game lag online een probleem is, want ik kan persoonlijk nooit zo snel zijn met de xbox controller t.o.v. de muis op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Gadgets schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:41:
[...]

Ik heb weinig last van lag, ook niet met gamen, daarvoor zit er ook een speciale mode op de tv. Ik gebruik hem niet online dus kan niet bepalen hoe het daar mee gesteld is mbt online gamen en lag. Geloof niet echt dat game lag online een probleem is, want ik kan persoonlijk nooit zo snel zijn met de xbox controller t.o.v. de muis op de pc.
Thanks, klinkt goed. :) Ga ik 'm ook maar bestellen! :D

Oja! Vergeet ik alleen nog een ander "puntje". Hoe is het effect van (mogelijke) combing merkbaar?
Dus wat hier beschreven staat: http://www.hometheaterhif...-progressive-10-2000.html
Vooral die tomaat-toestand lijkt me erg irritant...

[ Voor 20% gewijzigd door DJTimo op 20-10-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:19
Ik wil diegene voor het service menu tip voor de zap tijden van mijn 4 series Samsung tv echt bedanken!

Nadat ik mijn setting van 8 naar 2 heb gezet voelt het 'zappen' 200% beter!

Hulde! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225504

De LE32A457 en 552 zijn dezelfde prijs, is de 552 dan de betere keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Anoniem: 225504 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:40:
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

voil schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:35:
[...]

Ik heb mijn tv op mijn pc aangesloten ook via hdmi2. En de resolutie op 1980x1080p@60Hz.

Tv op just scan en bij scaling options hem volledig op overscan. En bij grid heb ik geen enkele balk aan de zijkanten. Ook niet bij PES09 en nieuwe brothers in arms. Bij fifa09 overigens wel, weet niet precies waar dit aan ligt.
Ja maar de games waar ik het over had speel ik op 720p60. En ik dacht dat je met die overscan scherpte verliest. Dat wil ik dus iig niet.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
Nee hoor, je verliest geen scherpte, probeer het maar met een stukje tekst. De letters worden juist scherper, bij mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-06 08:55
Gadgets schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:33:

[afbeelding]
  • extreem goede zwartwaardes, echt git zwart
  • veel aansluit mogelijkheden (4x HDMI)
  • strak design
Zelf gebruik ik hem vooral voor mijn HTPC & XBOX 360.

€ 1500 euries is veel geld, maar de zwartwaardes trokken me over de streep. Door de led technologie kan de TV dynamisch verschillende plekken van het scherm voorzien van backlighting.
ik heb dit toestel ook op het oog... Eventuele input lag zou mij niet storen, omdat ik heel weinig game. Ik vind het voooral belangerijk om goede zwartwaardes te hebben, en ook goed detail in donkere scenes.. Hoe gaat dit schatje daar mee om? Dat zwartdetail vind ik belangerijk. En als je een felwit object (een maan ofzo) op een verdere pikzwarte achtergrond hebt, zie je dan idd een gloed rond het witte object? Dat zou zichtbaar zijn door het feit dat de LED's niet op pixelniveau werken, maar hoe is het in de realiteit (in een donkere kamer ofzo?) Alvast bedankt voor je info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98664

Ik hoor sinds een paar dagen een lichte ultrasone toon :(
Iemand enig idee of dit zo hoort en of ik het op een of andere manier omlaag kan brengen.
(iets met beeld of geluid? firmware?)
Het komt van de linkerkant van de tv....

Nu ie me is opgevallen hoor ik het de hele tijd door.....
(556 heb ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailor89
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 13:12
ik zoek een 26 inch tv (+ 5 jaar garantie) voor op mijn slaapkamer rond de 450 euro.we hebben een analoge aansluiting thuis maar wil graag een dvb-t aansluiting voor de toekomst. kijkafstand is ongeveer 1,5 meter.

nu is mijn oog gevallen op de Samsung LE26A457. bij de makro voor 415 euro en makrogarantie 41 euro. dus in totaal 455. lijkt me een aantrekkelijke prijs?
ook de Sharp LC-26D44E en Sony KDL-26V4000 hebben de specs die ik zoek alleen zijn deze een stuk duurder. zijn deze dan ook veel beter en kan ik beter wachten tot deze in prijs dalen of moet ik gewoon voor de samsung gaan?

alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76570

Anoniem: 98664 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:21:
Ik hoor sinds een paar dagen een lichte ultrasone toon :(
Iemand enig idee of dit zo hoort en of ik het op een of andere manier omlaag kan brengen.
(iets met beeld of geluid? firmware?)
Het komt van de linkerkant van de tv....

Nu ie me is opgevallen hoor ik het de hele tijd door.....
(556 heb ik)
Klinkt als een kapotte elco / spoel. Als je nog garantie hebt: Samsung bellen, voor dit soort dingen komen ze gewoon langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271229

Anoniem: 225504 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:40:
De LE32A457 heeft een DVB-tuner en de 552 dacht ik niet, maar de 552 is wel Full-HD. (Zul je waarschijnlijk niks van zien op zon klein formaat) Ik heb zelf de 457 besteld via de aanbieding van PriceX.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277960

Hallo,
Ik heb vorige week de LE40A656 gekocht. Ik heb daarnet eens in het service menu gekeken om de firmware versie te weten. En ik kwam dit tegen:

Checksum
T-PRLPEUS-1004.0
T-AMBPEUMD-1016.1
T-PERLDEUC-1012.3
EDID L13_1920_1080 SUCCES
HDCP SUCCES

Welk nummer is de firmware versie en wat betekend al de rest? Ik had per ongeluk bij checksum naar rechts gedrukt en dan kwam er het getal 1173 naast te staan, is dit erg?

Bedankt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98664

Anoniem: 271229 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:37:
[...]

De LE32A457 heeft een DVB-tuner en de 552 dacht ik niet, maar de 552 is wel Full-HD. (Zul je waarschijnlijk niks van zien op zon klein formaat) Ik heb zelf de 457 besteld via de aanbieding van PriceX.nl
Dvb heb je niet echt veel aan in nederland, ik heb zelf een 40 inch en zie zeer veel verschil tussen full hd en gewoon, maar als je er verder vanaf zit (ik 1,5 meter) zul je dat niet zien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271229

Anoniem: 98664 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:22:
[...]

Dvb heb je niet echt veel aan in nederland, ik heb zelf een 40 inch en zie zeer veel verschil tussen full hd en gewoon, maar als je er verder vanaf zit (ik 1,5 meter) zul je dat niet zien denk ik.
40 inch is wel een stuk groter als 32 inch en je zit er aardig dicht op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
bear87 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 11:06:
[...]Dat is het grootste probleem; mensen lezen wat en schrikken en dat is wat jij nu ook leest en daardoor schrik jij nog meer. Een kettingreactie. Iedereen hoort wat, maar niemand heeft er persoonlijke ervaring mee en zo wordt het steeds wat meer opgeklopt. Wat ik in dit topic nu zie zijn veel verontruste reacties maar eigenlijk geen negatieve persoonlijke ervaringen, maar men blijft schrikken van elkaars schrik ;)
Laat ik dan een persoonlijke negatieve reactie plaatsen: hardcore 2D shooters zoals Trigger Heart, Esplaguda en Ibara zijn niet te doen op een Samsung LCD zelf met Game Mode actief. Een delay van één frame is gewoon dodelijk als je die wil 1CC'en. Ook in muziekspellen ervaar ik problemen in game mode, maar gelukkig hebben de laatste delen van DDR en Beatmania een menu optie om de delay te calibreren in het spel zelf.

Uitendelijk hangt erg af van het soort spel en op welk niveau je wilt spelen. Casual gamers zullen niets merken omdat scores en 1CC hun niet boeien. Alleen het spel uitspelen telt voor hun.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben geen hardcore gamer, maar het lijkt me toch kut als je in een shooter mannetjes mist omdat jij ze ziet op een plek waar ze niet zijn -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276778

Zijn er mensen met een Samsung Le32A552 in combinatie met een digitenne abonnement? (incl. een Comax kaart? Zo ja, hoe is het beeld? Is het een beetje te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
de LE32A552 heeft volgens mij geen DVB-T, ben daarom misschien van plan 1 van de 4 serie te gaan halen, aangezien full hd niet zo veel uitmaakt op die formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 21-05 08:55
Iemand ervaring met de reparatiedienst van Samsung?
Ik meen selectro.

Ik heb een bon van de mediamarkt maar aangezien ik de tv van iemand anderes heb gekocht is dat niet mijn naam die op de bon staat, maakt dit uit?

Of zal ik hem gewoon alleen via de serial aanmelden?

Mijn tv heeft namelijk de geest gegeven, alles wat zwart zou moeten zijn is nu knipperend rood, werd steeds erger, was net alsof er iets los zit ofzo, want een zacht tikje tegen de onderkant en het was weg. Maar nu is het permanent.

Als ze langskomen kan ik beter gelijk een FW upgrade/printplaat laten doen zeker?
Het is een Le40M86 met Fw 2000 maar ik heb nog steeds banding/clouding
Nemen ze een vervangend toestel mee of maken ze hem ter plekke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276778

Dat meen je niet!! Was ik er bijna helemaal uit!! Zit er geen DVB-T in!!!!! Wat is het beste alternatief? Terug naar de 4 serie? Verder in de 5 serie? Of naar de 6 serie? (Bijna net zo duur als de andere 5 serie!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Daar zit ik nu ook naar te kijken. 4 serie is een optie bv: Samsung LE32A456 of de LE32A457 (ik weet niet wat het verschil is tussen deze 2) of anders deze van LG: LG 32LG3000

De 5 en 6 serie met DVB-T is gauw toch al een paar honderd euro duurder (en je zult vast ook nog zo'n CAM Module moeten aanschaffen van Digitenne, wat ook al € 90,- kost). En volgens mij is 1 van de weinige verschillen dat die (5 en 6 serie) dan Full-HD zijn, maar dat zul je niet echt merken op een 32" tv geloof ik.
Dus volgens mij is dan de 4 serie of die van LG dan het beste keus in dit geval. Maar ik heb geen haast, zie namelijk ook tegenwoordig mooie aanbiedingen, er zal vast nog wel binnenkort een aanbieding komen die interesant is voor mij. Of anders wordt het gewoon die 4 serie of de LG 32LG3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03
wimpie007 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:24:
Iemand ervaring met de reparatiedienst van Samsung?
Ik meen selectro.
Mijn ervaring met Selectro is zeer positief. Ik had mijn LCD gekocht maar in de doos laten zitten ivm mijn verhuizing. Na het uitpakken bleek de TV alleen maar geluid te geven.

Reparatie aangemeld door de winkelier bij Samsung en 2 (werk)dagen later stond Selectro voor de deur. Monteur schroefde de TV ter plaatse open en er bleek simpelweg een stekkertje vanaf het mainboard niet op het scherm aangesloten te zijn. In totaal is Selectro 15 minuten over de vloer geweest. Monteur vertelde dat ze ongeveer 5 reparaties per dag deden, afhankelijk van de melding. Tevens bood de monteur aan om de (fabrieks)instellingen aan te passen zodat de kleuren beter werden :)

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134762

Heb nu een tijdje mijn LE40A656 staan,maar heb een paar puntjes die me blijven irriteren.

Ik kijk veel series zoals NCIS, Thread Matrix, House enz. op de DVR van UPC.
En kijk vaak films (heb nog een gewone sony dvd speler aangesloten via scart)

Waar ik me dus aan erger is dat als er iets door het beeld beweegt dat dat niet mooi vloeiend gaat maar dat het schokkerig gaat. Bijv als er en auto door het beeld rijdt of als de camera wegdraait en er staat bijv een gebouw in het beeld wat dan door het beeld schuift. Vind dat echt zwaar irritant. Zo irritant dat ik haast niet meer kan genieten van de series en de films omdat ik me er aan erger.

Ik he al zitten spelen met de instellingen van het 100hz gebeuren, staat hij helemaal uit dan is het schokken het ergst, ze ik hem op hoog dan is het schokken weg maar dan krijg je weer andere rare dingen in beeld.
Als er dan bijv iest door het beeld gaat, er loopt bij een persoon door het beeld dan is die persoon scherp maar op die persoon heel een een soort rand, waar de achtergrond raar is, wazig enzo.
Heb hem meestal maar op laag staan als tussenweg..

Van de week zat ik een paar dvd's te kijken en toen viel me heel erg op dat dingen van scherp naar onscherp gaan, zag het vooral erg aan de gezichten.
Ik heb toen even de dvd speler op de rgb aansluiting van de tv gezet en toen was er wel wat verbetering maar het was niet helemaal weg.

Er is ooit eens een monteur langsgeweest en die zegt dat de tv naar specificaties presteert.
Maar ik vind het maar moeilijk te geloven dat een tv die nou niet echt goedkoop is deze problemen geeft.

Hebben meer mensen deze problemen of ligt het aan de apparatuur??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 16:05
DJTimo schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:51:
[...]
Thanks, klinkt goed. :) Ga ik 'm ook maar bestellen! :D

Oja! Vergeet ik alleen nog een ander "puntje". Hoe is het effect van (mogelijke) combing merkbaar?
Dus wat hier beschreven staat: http://www.hometheaterhif...-progressive-10-2000.html
Vooral die tomaat-toestand lijkt me erg irritant...
Heb je m zelf nog niet getest dan? Het kopen van zo'n tv zonder m uitvoerig te testen raad ik echt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nogal wat verontrustende verhalen gehoord over de beruchte input lag van de A656. Is het waar dat alleen de grotere modellen daar last van hebben, of ook de 32 en 37 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

Anoniem: 134762 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:38:
Heb nu een tijdje mijn LE40A656 staan,maar heb een paar puntjes die me blijven irriteren.

Waar ik me dus aan erger is dat als er iets door het beeld beweegt dat dat niet mooi vloeiend gaat maar dat het schokkerig gaat. Bijv als er en auto door het beeld rijdt of als de camera wegdraait en er staat bijv een gebouw in het beeld wat dan door het beeld schuift. Vind dat echt zwaar irritant. Zo irritant dat ik haast niet meer kan genieten van de series en de films omdat ik me er aan erger.
De dingen die je van UPC download kan ik niet beoordelen op kwaliteit. Maar een DVD zou altijd vloeiend moeten afspelen. Waar je allereerst zeker van moet zijn is of je TV de nieuwste firmware heeft. Deze firmware
kun je downloaden van www.samsung.nl en met een usb-stick installeren. Als de firmware up-to-date is dan
zou je nog eens kunnen overwegen om een andere DVD speler aan te sluiten. En dan wel een DVD speler die het beeld progressief (volbeelden) kan uitsturen. En dan gelijk een DVD speler met hdmi aansluiting zodat
je het hele pad digitaal hebt. Ik verwacht dat het probleem dan wel opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Ferry34 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 00:47:
[...]

Heb je m zelf nog niet getest dan? Het kopen van zo'n tv zonder m uitvoerig te testen raad ik echt af.
Nee, ik heb 'm (nog) niet gekocht, alleen gezien in de Mediamarkt. Het beeld zag er heel erg goed uit, maar toen ik later op internet op zoek ging naar pro's en cons, kwam ik dus 2 punten tegen: de lag en de combingeffecten dus. De lag is voor mij het probleem niet, maar dat andere punt mogelijk wel.

In de winkel draaide er een demofilm van Samsung op vanaf een 720p bron. Ik kon toen van combing niets ontdekken, maar dat zegt niet alles, om 2 redenen:
  • ik wist op dat moment niet dat het een mogelijk artifact zou kunnen zijn en heb er dus ook niet op gelet.
  • Andere reden dat het niet opviel is dat Samsung dondersgoed weet dat dit issue speelt en zij hun demofilm daarop aanpassen, zodat dit niet opvalt in de winkel.
Vandaar dat ik graag zou willen weten van eigenaren van de LE40A786 of combing in de praktijk daadwerkelijk merkbaar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 21:05
Anoniem: 134762 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:38:

Ik he al zitten spelen met de instellingen van het 100hz gebeuren, staat hij helemaal uit dan is het schokken het ergst, ze ik hem op hoog dan is het schokken weg maar dan krijg je weer andere rare dingen in beeld.
Als er dan bijv iest door het beeld gaat, er loopt bij een persoon door het beeld dan is die persoon scherp maar op die persoon heel een een soort rand, waar de achtergrond raar is, wazig enzo.
Heb hem meestal maar op laag staan als tussenweg..

Van de week zat ik een paar dvd's te kijken en toen viel me heel erg op dat dingen van scherp naar onscherp gaan, zag het vooral erg aan de gezichten.
Ik heb toen even de dvd speler op de rgb aansluiting van de tv gezet en toen was er wel wat verbetering maar het was niet helemaal weg.

Er is ooit eens een monteur langsgeweest en die zegt dat de tv naar specificaties presteert.
Maar ik vind het maar moeilijk te geloven dat een tv die nou niet echt goedkoop is deze problemen geeft.

Hebben meer mensen deze problemen of ligt het aan de apparatuur??
Hoi,

De beschrijving die je doet komt mij jammergenoeg zeer bekend voor. Ik heb zelf van de week de 32a656 aangeschaft en erg me ook dood aan het onscherpe en het wazige bij de gezichten. ik kijk tv via de satteliet en de xbox. Zo erg dat ik op het punt sta om hem weer van de hand te doen.

Ik had juist gehoopt dat het bij een wat duurdere lcd niet zou voorkomen. Deze tv staat namelijk op de slaapkamer. Beneden hebben we de sony 40x3500 staan en die heeft totaal geen last van deze problemen. Ik weet dat er een enorm prijsverschil in deze twee lcd's zit, maar zo'n verschil in kwalitiet had ik niet verwacht.

Ik zal binnekort de firmware update doen en dan daarna de tv benenden aansluiten, zodat de bronnen voor beide gelijk zijn. En zal laten weten wat de uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
DJTimo schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:00:
[...]
Nee, ik heb 'm (nog) niet gekocht, alleen gezien in de Mediamarkt. Het beeld zag er heel erg goed uit, maar toen ik later op internet op zoek ging naar pro's en cons, kwam ik dus 2 punten tegen: de lag en de combingeffecten dus. De lag is voor mij het probleem niet, maar dat andere punt mogelijk wel.

In de winkel draaide er een demofilm van Samsung op vanaf een 720p bron. Ik kon toen van combing niets ontdekken, maar dat zegt niet alles, om 2 redenen:
  • ik wist op dat moment niet dat het een mogelijk artifact zou kunnen zijn en heb er dus ook niet op gelet.
  • Andere reden dat het niet opviel is dat Samsung dondersgoed weet dat dit issue speelt en zij hun demofilm daarop aanpassen, zodat dit niet opvalt in de winkel.
Vandaar dat ik graag zou willen weten van eigenaren van de LE40A786 of combing in de praktijk daadwerkelijk merkbaar is. :)
Het is inderdaad zo dat de demo's worden aangepast om de nadelen van het scherm niet te laten zien.

Het kijken naar demo's op een tv in een winkel zonder dat je weet hoe de instellingen staan, is echt (ik blijf het herhalen) totaal nutteloos en zal er alleen voor zorgen dat je niet de goede tv naar huis neemt.
Je moet zelf testen door je eigen spullen mee te nemen (lapptop/xbox/ps3/dvd speler) en daar de boel aansluiten en ga maar gamen/dvd en blu-ray kijken en vooral ook: verander de instellingen van de tv want anders heb je er nog niets aan.
Kan je meteen zelf de voor- en nadelen van het scherm zien.

Vraag van tevoren aan de winkel of het mag en kies een rustige dag uit. Probeer enkele toestellen waar je interesse in hebt. Erg leerzaam en heel leuk om de verschillen te zien. :)

edit:
Het combingeffect waar jij het over hebt, is dat een probleem dan voor jou? Mijn plasma is volgens alle tests ook niet zo goed in het de-interlacen (en dus combing), maar ik stuur nooit een interlaced signaal naar mn tv dus heb ik dat probleem niet.

Als BMK met zn A656 dit bijvoorbeeld had gedaan, dan had hij de problemen in de winkel al kunnen zien en meteen een dvdspeler uit die winkel kunnen pakken om te zien of het probleem wordt veroorzaakt door zijn dvdspeler of dat er misschien een instelling niet goed staat.
Ik moet wel zeggen dat het mij altijd verbaast dat mensen een full hd lcd kopen en er dan apparatuur op gaan aansluiten met scart. Probeer er ff eentje te lenen met componenten of hdmi en kijk of het probleem dan weg is. Succes en laat t ff weten.

Hetzelfde geldt voor Nimie. De reden waarom je moet testen is omdat je in de winkels alleen demo's of blu-ray's ziet. Als jij thuis alleen tv kijkt en een dvdspeler hebt met scart en je bent voorlopig niet van plan om deze te vervangen, moet je dus gaan kijken hoe de tv van jouw keuze deze content afspeelt en moet je die dvdspeler meenemen.
Problemen met gezichten worden trouwens vaak veroorzaakt door slechte kabels Nimie. Koop s een dikkere kabel met metalen kap (gewoon 10 euro bij de doe-het-zelf, niks heel duurs) en kijk s of je verschil ziet.
Ook voor jou geldt: liever een betere dvdspeler, maar probeer eerst die kabel s.
Het beneden aansluiten op dezelfde apparatuur is een goed idee, alleen dan weet je of het aan de tv ligt of aan de apparatuur/kabels boven.
Games op de xbox360 moeten absoluut loepzuiver zijn en heel erg mooi! Staat de schuif op de componentenkabel op hd!?

[ Voor 30% gewijzigd door Ferry34 op 22-10-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Ik ben me eindelijk aan het orienteren voor een TV, een Samsung omdat ik hier zeer positieve verhalen over hoor en deze tevens erg mooi zijn qua design.

Nu zal ik ongetwijfeld een anatal n00b vragen hier stellen maar daar mag het hopelijk een forum voor zijn ;)

Ik ben niet iemand die een TV van 1000 euro wil hebben, niet omdat ik zo goedkoop mogelijk een veel te goede TV wil, maar een gewoon goed beeld doet mij al deugd.

Ik kan niet goed vinden of er in iedere " LCD-tv" een tuner zit en of je anders een externe tuner zou moeten kopen. Ik heb voorheen altijd schotel gehad dus een Tuner was destijds altijd benodigd.

Mijn oog is op dit moment gevallen op de LE32A330, lijkt me een mooi toestel en de prijzen zijn vrij laag of vreselijk gezakt ?

nu zie ik bij dit toestel niet de opmerking dat er een tuner in zit, maar ik mag aannemen van wel toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Daar zit inderdaad een tuner in. Ik ken helemaal geen hdtv's van Samsung zonder ingebouwde tuner trouwens.

http://www.kieskeurig.nl/.../samsung/le32a330/221939/
Kon op Samsung.nl niks vinden, maar hier zie ik 1 analoge tuner.

[ Voor 38% gewijzigd door Ferry34 op 22-10-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:20:
[...]

Het is inderdaad zo dat de demo's worden aangepast om de nadelen van het scherm niet te laten zien.

Het kijken naar demo's op een tv in een winkel zonder dat je weet hoe de instellingen staan, is echt (ik blijf het herhalen) totaal nutteloos en zal er alleen voor zorgen dat je niet de goede tv naar huis neemt.
Je moet zelf testen door je eigen spullen mee te nemen (lapptop/xbox/ps3/dvd speler) en daar de boel aansluiten en ga maar gamen/dvd en blu-ray kijken en vooral ook: verander de instellingen van de tv want anders heb je er nog niets aan.

Vraag van tevoren aan de winkel of het mag en kies een rustige dag uit. Probeer enkele toestellen waar je interesse in hebt. Erg leerzaam en heel leuk om de verschillen te zien. :)

edit:
Het combingeffect waar jij het over hebt, is dat een probleem dan voor jou? Mijn plasma is volgens alle tests ook niet zo goed in het de-interlacen (en dus combing), maar ik stuur nooit een interlaced signaal naar mn tv dus heb ik dat probleem niet.

Als BMK met zn A656 dit bijvoorbeeld had gedaan, dan had hij de problemen in de winkel al kunnen zien en meteen een dvdspeler uit die winkel kunnen pakken om te zien of het probleem wordt veroorzaakt door zijn dvdspeler of dat er misschien een instelling niet goed staat.
Ik moet wel zeggen dat het mij altijd verbaast dat mensen een full hd lcd kopen en er dan apparatuur op gaan aansluiten met scart. Probeer er ff eentje te lenen met componenten of hdmi en kijk of het probleem dan weg is. Succes en laat t ff weten.

Hetzelfde geldt voor Nimie. De reden waarom je moet testen is omdat je in de winkels alleen demo's of blu-ray's ziet. Als jij thuis alleen tv kijkt en een dvdspeler hebt met scart en je bent voorlopig niet van plan om deze te vervangen, moet je dus gaan kijken hoe de tv van jouw keuze deze content afspeelt en moet je die dvdspeler meenemen.
Problemen met gezichten worden trouwens vaak veroorzaakt door slechte kabels Nimie. Koop s een dikkere kabel met metalen kap (gewoon 10 euro bij de doe-het-zelf, niks heel duurs) en kijk s of je verschil ziet.
Ook voor jou geldt: liever een betere dvdspeler, maar probeer eerst die kabel s.
Achteraf gezien heb je ook zeker gelijk, maar op dat gebied ben ik misschien een beetje naief en ben ik er van uit gegaan dat een tv van toen 1599,- (heb 1425,- betaald) gewoon goed beeld zou geven. Achteraf gezien een beetje dom.. Ik ben ook voor het design van de 6 serie gevallen, wilde eigenlijk een sony, maar die vond ik geen mooi design hebben.
Ik ging ook van een goede sony crt over naar LCD en ging er van uit dat alles mooier zou worden, maar dat is dus niet altijd het geval.

Je tip met de kabels klopt wel inderdaad. Ik heb tijdens het kijken van een film de dvd speler even met de profigold scartkabel die normaal op mijn UPC box zit aangesloten op de RGB scart van de tv en dat kwam de beeldkwaiteit wel ten goede.

Maar het hielp niks aan het schokkerige beeld jammer genoeg..
Zou dat met bijv een blueray speler of een dvd speler met 1080p upscaling aangesloten met een hdmi kabel wel verminderen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 134762 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:49:
[...]

Achteraf gezien heb je ook zeker gelijk, maar op dat gebied ben ik misschien een beetje naief en ben ik er van uit gegaan dat een tv van toen 1599,- (heb 1425,- betaald) gewoon goed beeld zou geven. Achteraf gezien een beetje dom.. Ik ben ook voor het design van de 6 serie gevallen, wilde eigenlijk een sony, maar die vond ik geen mooi design hebben.
Ik ging ook van een goede sony crt over naar LCD en ging er van uit dat alles mooier zou worden, maar dat is dus niet altijd het geval.

Je tip met de kabels klopt wel inderdaad. Ik heb tijdens het kijken van een film de dvd speler even met de profigold scartkabel die normaal op mijn UPC box zit aangesloten op de RGB scart van de tv en dat kwam de beeldkwaiteit wel ten goede.

Maar het hielp niks aan het schokkerige beeld jammer genoeg..
Zou dat met bijv een blueray speler of een dvd speler met 1080p upscaling aangesloten met een hdmi kabel wel verminderen dan?
Ik heb jouw tv niet dus ik kan dat echt niet zeggen (ik hoop het wel voor je!).

Het is wel aannemelijk omdat ik wat mensen spreek op forums met deze tv en die deze problemen niet hebben. Nou heeft Samsung wel vaker issues met scarts, dus hoop ik dat het daar aan ligt.
Zijn er geen andere beeldinstellingen die dit kunnen veroorzaken of liever verhelpen zoals ifc? Probeer eerst ff de andere scartingang (hier zit vaak een verschil in zoals wel of niet RGB!) en kijk ff in de handleiding of je een instelling verkeerd hebt staan icm scart.

Het mooiste is als je iemand kent met bijvoorbeeld een ps3, dan kan je meteen zien wat de tv doet met een dvd op hdmi en ook blu-ray.
Er moet een oplossing zijn hoor, want dit soort klachten horen niet bij dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227600

Ik ben erg aan het twijfelen over de aankoop van een nieuwe LCD van Samsung. Zelf heb ik mijn oog laten vallen op de Samsung LE32A756 voor ongeveer €800. Is er iemand die mij de voor- en nadelen kan vertellen van deze LCD? Ik wil deze vooral gebruiken voor de ps3 en blue ray films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

@ BMK

Ik weet niet of je al hebt gekeken naar de instelling van PAL/NTSC in je DVD-speler. Heb hier ook weleens last van gehad met onze oude tv. Als hij op auto staat moet het eigenlijk goed gaan.
Je kan ook proberen om te kijken afhankelijk van je input om dan de instelling te forcen. Dus wanneer je film 23,976 fps is dan zet je em op NTSC/film en is het 25 fps dan zet je em op PAL. Maar probeer maar eerst ff een échte originele DVD en zet de instelling op PAL (wel origineel uit NL).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amiet01 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:16:
@ BMK

Ik weet niet of je al hebt gekeken naar de instelling van PAL/NTSC in je DVD-speler. Heb hier ook weleens last van gehad met onze oude tv. Als hij op auto staat moet het eigenlijk goed gaan.
Je kan ook proberen om te kijken afhankelijk van je input om dan de instelling te forcen. Dus wanneer je film 23,976 fps is dan zet je em op NTSC/film en is het 25 fps dan zet je em op PAL. Maar probeer maar eerst ff een échte originele DVD en zet de instelling op PAL (wel origineel uit NL).
Heb even in het menu van mijn dvd speler zitten kijken, maar kan nergens kiezen of ik hem op pal of ntsc wil zetten. Dat zal hij dan wel automatisch doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
[...]Het combingeffect waar jij het over hebt, is dat een probleem dan voor jou? Mijn plasma is volgens alle tests ook niet zo goed in het de-interlacen (en dus combing), maar ik stuur nooit een interlaced signaal naar mn tv dus heb ik dat probleem niet.
Allereerst bedankt dat je zo met me meedenkt! Het testen van een tv in de winkel met eigen materiaal is inderdaad de beste manier om vooraf je keuze zonder spijt en verwijt te kunnen maken.

Het combing effect is voor mij zeker een punt om de LE40A786 eventueel niet te kopen. Het probleem schijnt volgens een review namelijk ook vooor te komen bij progressive bronnen en dus niet, zoals je zou verwachten, alleen bij interlaced materiaal.
Irritatingly, with any source except a 60hz input, combing would appear every so often, even with a fully Progressive source.
bron

Het dilemma in die zin is dat dit toestel momenteel een van de weinige LED-LCD schermen is die verkrijgbaar zijn. Philips en Sony hebben ze ook maar dan betaal je 60% tot 100% meer dan voor de Samsung. Overigens was ik dusdanig overtuigd van het beeld zoals het nu in de winkel werd getoont dat ik eigenlijk geen CCFL-LCD bak meer hoef. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:57:
[...]

Ik heb jouw tv niet dus ik kan dat echt niet zeggen (ik hoop het wel voor je!).

Het is wel aannemelijk omdat ik wat mensen spreek op forums met deze tv en die deze problemen niet hebben. Nou heeft Samsung wel vaker issues met scarts, dus hoop ik dat het daar aan ligt.
Zijn er geen andere beeldinstellingen die dit kunnen veroorzaken of liever verhelpen zoals ifc? Probeer eerst ff de andere scartingang (hier zit vaak een verschil in zoals wel of niet RGB!) en kijk ff in de handleiding of je een instelling verkeerd hebt staan icm scart.

Het mooiste is als je iemand kent met bijvoorbeeld een ps3, dan kan je meteen zien wat de tv doet met een dvd op hdmi en ook blu-ray.
Er moet een oplossing zijn hoor, want dit soort klachten horen niet bij dit model.
Ehm, sorry maar wat is ifc???

Ik heb met de 100hz instellingen gespeeld maar dat lost het niet echt op. Verder staan beeldverbeteraars zoals randverbetering, dig. ruisfilter, DNLe enz allemaal uit.

De dvd speler, staat normaal op de normale scart aansluiting, als ik die aansluit op de rgb scart aansluiting is he beeld wel beter.
Ik zag in het menu van mijn dvd speler wel dat ik kan kiezen wat voor signaal hij uitstuurt (video, s-video of RGB)
Zou het nog uitmaken dat hij op RGB staat maar op een normale AV scart aansluiting zit? Zou ik hem dan op video moeten zetten misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Bij ons is de decoder aangesloten via scart, maar heb nooit last gehad van dat combing effect oid. Wel een beetje vaag dat anderen dat wel zien.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

dit is wel een interessant artikel voor degenen die 'binnenkort' een nieuwe tv willen aanschaffen! http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=10062&Itemid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik betwijfel of dat over zal slaan naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 225504 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:04:
Ik betwijfel of dat over zal slaan naar Nederland.
Ik heb het vage vermoeden dat ze dat gaan compenseren door in europa de prijzen wel hoog te houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het echt een probleem wordt zullen ze wel fabrieken gaan sluiten en hun voorraad langzaam opmaken, i.p.v. drastische prijsverlagingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 12:53
[...]

Het word dan ook vaak aangeraden om je t.v zodra deze thuis staat te callibreren hier zijn meerdere websites voor waar callibratie setups op staan. fabrieksinstellingen zijn over het algemeen bager :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
  • Laatst online: 22-08-2023
Dat probleem van het 'focussen' op de gezichten is een bekend probleem, door de firmware te updaten is dat probleem zo verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
LightStar schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:41:
[...]

Het word dan ook vaak aangeraden om je t.v zodra deze thuis staat te callibreren hier zijn meerdere websites voor waar callibratie setups op staan. fabrieksinstellingen zijn over het algemeen bager :P.
Dat is niet wat ik bedoel.
Vaak zie ik mensen in n winkel naar enkele tv's kijken met hun armen over elkaar en concluderen dat de ene tv een betere zwartweergave heeft dan de andere, maar ze weten niet hoe de instellingen staan. De helderheid kan wel op 100% staan!

Gewone beeldinstellingen kan je idd gewoon overnemen om daarna naar eigen smaak te tweaken.
Èchte calibratie-instellingen in het service-menu zijn verschillend per toestel. Iedere tv heeft zn eigen afwijking en t overnemen van deze instellingen heeft weinig zin en zal t beeld juist minder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier even een update van mijn bevindingen van de LE52A756 (7 Serie, 52 Inch)..

Heb inmiddels ook de samsung BD-P2500 (laatste serie van Samsung, beschikbaar sinds half october) Blu-Ray speler binnen gekregen dus ik heb gisteren mijn eerste Blu-Ray film kunnen kijken.

De film die ik gekeken heb was 300, erg goede film en het beeld kwaliteit is echt geweldig. De donkere stukken in de film worden mooi weergegeven waarbij zwart ook echt zwart is. Geen rare artifacts of vreemde stotterende stukjes in het beeld (wat mensen nog wel eens ervaren door de 24 frames).

Verder heb ik inmiddels al de broodnodige spellen gespeeld via de XBox 360, zowel arcade spellen als normale (voornamelijk Gears Of War en Call of Duty 4).. Van lag niks gemerkt, speelt net zo goed als dat het op mijn Lowe tv.

Wat ik nog wel wil opmerken. Ik heb nu 3 apparaten van Samsung, de bovengenoemde televisie en de BD-P2500 Blu-Ray speler en de DVD-HR775 harddisk recorder. Het mooie hiervan is dat ze allemaal HDMI-CEC ondersteunen. Hierdoor blijf je 1 afstandsbediening gebruiken (die van de TV), deze bevat namelijk alle knoppen die de overige afstandsbedieningen ook hebben.

Ook als je bijvoorbeeld de TV uitzet gaan alle andere apparaten ook uit. HDMI-CEC integreerd alle apparaten alsof het 1 is en ik moet zeggen, het is geweldig.

Tot nu toe niets dan lof voor Samsung. Alle nieuwe apparaten van ze zijn gewoon geweldig.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:11
ronaldmathies schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:02:
Tot nu toe niets dan lof voor Samsung. Alle nieuwe apparaten van ze zijn gewoon geweldig.
Bijna alle apparaten dan ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Als je refereerd naar het 24p probleem, deze heb ik zelf niet kunnen constateren bij de 7 serie dus dit zal denk ik een stuk verbeterd zijn.

Van wanneer zijn eigenlijk de verschillende series?

7 2008
8 2008
9 2008 / 2009 (volgens mij)

Maar de 4 5 en 6 serie, in welke jaren zijn die geintroduceerd?

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 00:09:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel.
Vaak zie ik mensen in n winkel naar enkele tv's kijken met hun armen over elkaar en concluderen dat de ene tv een betere zwartweergave heeft dan de andere, maar ze weten niet hoe de instellingen staan. De helderheid kan wel op 100% staan!

Gewone beeldinstellingen kan je idd gewoon overnemen om daarna naar eigen smaak te tweaken.
Èchte calibratie-instellingen in het service-menu zijn verschillend per toestel. Iedere tv heeft zn eigen afwijking en t overnemen van deze instellingen heeft weinig zin en zal t beeld juist minder maken.
Klopt, temeer doordat praktisch alle calibratie-instellingen die je op internet vindt gemaakt zijn voor gebruik in een donkere/matig verlichte omgeving. Dat kom je niet vaak tegen in de winkel...

@Brad Pitt, imo blijft de 5-serie qua prijs/prestatie nog steeds een geweldige TV, ook met de slechte ondersteuning voor 24p.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 23-10-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

ronaldmathies schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:38:
[...]

Als je refereerd naar het 24p probleem, deze heb ik zelf niet kunnen constateren bij de 7 serie dus dit zal denk ik een stuk verbeterd zijn.

Van wanneer zijn eigenlijk de verschillende series?

7 2008
8 2008
9 2008 / 2009 (volgens mij)

Maar de 4 5 en 6 serie, in welke jaren zijn die geintroduceerd?
4 en 5 serie - 2007
6 serie - 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Odysseus253 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:41:
[...]

4 en 5 serie - 2007
6 serie - 2008
De 5 serie is toch in maart 2008 gelaunched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
DJTimo schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:01:
[...]
Allereerst bedankt dat je zo met me meedenkt! Het testen van een tv in de winkel met eigen materiaal is inderdaad de beste manier om vooraf je keuze zonder spijt en verwijt te kunnen maken.

Het combing effect is voor mij zeker een punt om de LE40A786 eventueel niet te kopen. Het probleem schijnt volgens een review namelijk ook vooor te komen bij progressive bronnen en dus niet, zoals je zou verwachten, alleen bij interlaced materiaal.
[...]
bron

Het dilemma in die zin is dat dit toestel momenteel een van de weinige LED-LCD schermen is die verkrijgbaar zijn. Philips en Sony hebben ze ook maar dan betaal je 60% tot 100% meer dan voor de Samsung. Overigens was ik dusdanig overtuigd van het beeld zoals het nu in de winkel werd getoont dat ik eigenlijk geen CCFL-LCD bak meer hoef. ;)
Je moet t gewoon zelf ff testen, want je weet nooit wat die gasten in die test hebben gedaan. Misschien was hun bron al niet goed.

De led-techniek is idd een grote stap voorwaarts en zorgt ervoor dat de beeldkwaliteit behoorlijk vooruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 09:28
Weet iemand het verschil tussen de Samsung 32A756 en de 40A756?
(behalve de grootte van het scherm)

Heeft die dezelfde DLNA techniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
roger1984 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 07:13:
Weet iemand het verschil tussen de Samsung 32A756 en de 40A756?
(behalve de grootte van het scherm)

Heeft die dezelfde DLNA techniek?
Volgens mij wel, de hele 7 en 8 serie heeft DLNA. De 52A756 heeft het in iedergeval want ik gebruik het.

Om te zien welke apparaten het allemaal ondersteunen kan je kijken op http://www.dlna.org/
hier staan alle apparaten die gecertificeerd zijn. Maar ik heb soms het gevoel dat deze lijst wat achterloopt op de werkelijkheid.

[ Voor 23% gewijzigd door ronaldmathies op 24-10-2008 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimie
  • Laatst online: 07-05 21:05
Ik heb gisteren mijn samsung 32a656 proberen te updaten met de nieuwe firmware. Echter de tv start het zoeken naar de USB op en zegt dat het ongeveer 30 seconden duurt en daarna gebeurt er niets meer,

Heeft iemandhier ervaring mee, cq weet iemand hoe ik kan zorgen dat hij wel gaat updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Hadden jullie dit al gezien? Samsung en DivX gaan samenwerken. Begin 2009 zullen de eerste schermen op de markt komen!

http://www.divx.com/company/press/press_detail.php?pr_id=361

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
nimie schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:30:
Ik heb gisteren mijn samsung 32a656 proberen te updaten met de nieuwe firmware. Echter de tv start het zoeken naar de USB op en zegt dat het ongeveer 30 seconden duurt en daarna gebeurt er niets meer,

Heeft iemandhier ervaring mee, cq weet iemand hoe ik kan zorgen dat hij wel gaat updaten?
Ja, de bestandsnaam van de .bin renamen. Dat staat ergens terug in een post van mij in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 21:48
Beste, weet er iemand het verschil tussen de 55x reeds en de 568 reeks? Vind daar betrekkelijk weinig over...

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50662

Henry Tower schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:54:
Beste, weet er iemand het verschil tussen de 55x reeds en de 568 reeks? Vind daar betrekkelijk weinig over...
Optisch is er wat verschil en in de 552 zit geen DBV-T tuner en in bijvoorbeeld de 557 en 556 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 21:48
Ja de verschillen in de 55x reeks onderling ken ik wel, tis die 56x reeks die ik niet ken.

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Henry Tower schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:51:
Ja de verschillen in de 55x reeks onderling ken ik wel, tis die 56x reeks die ik niet ken.
Volgens mij is dat een of ander buitenlands model, welke niet in Nederland wordt verkocht. De verschillen zullen dan ook erg klein zijn, ondanks dat de prijs van dat soort 'afwijkende' modellen soms 300 euro hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-05 11:58
Ik heb zojuist een LE40A656 en een HR775 besteld, komt vandeweek binnen als het goed is, maar heb nog een vraagje:

Deze 2 apparaten werken samen met Anynet+, zijn er hier ervaringen over ?
En dan bedoel ik met name i.c.m. het gebruik van een UPC digitale tv box. Ik zou het handig vinden om alle apparaten met 1 afstandsbediening te gebruiken, alleen zit ik nu wel met die afstandsbediening van UPC :s
Ik heb hem nog niet binnen dus ik kan helaas nog niks uitproberen, maar als er ideeën zijn wil ik die graag horen. Is het mogelijk het digitale signaal direct op deze tv te ontvangen (ben niet zo thuis in de tv-scene)

Oja, nog 1 vraagje, heeft er iemand ervaringen met de verschillen tussen de 6,7 en 8 serie van dit model ? Is het de 300 euro prijsverschil waard ja of nee ?

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Apocal1pse schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 23:14:
Ik heb zojuist een LE40A656 en een HR775 besteld, komt vandeweek binnen als het goed is, maar heb nog een vraagje:

En dan bedoel ik met name i.c.m. het gebruik van een UPC digitale tv box. Ik zou het handig vinden om alle apparaten met 1 afstandsbediening te gebruiken, alleen zit ik nu wel met die afstandsbediening van UPC :s
Ik heb hem nog niet binnen dus ik kan helaas nog niks uitproberen, maar als er ideeën zijn wil ik die graag horen. Is het mogelijk het digitale signaal direct op deze tv te ontvangen (ben niet zo thuis in de tv-scene)
Meestal kan je dan niet alle zenders ontvangen. De enige oplossingen om alles met 1 remote te bedienen zijn:
1. Een tv-box met anynet zien te krijgen :P (als die er zijn)
2. Een universele remote kopen
Oja, nog 1 vraagje, heeft er iemand ervaringen met de verschillen tussen de 6,7 en 8 serie van dit model ? Is het de 300 euro prijsverschil waard ja of nee ?

Alvast bedankt...
Tja, de 6 serie is imho een vrij nette TV, maar de 7 serie heeft een LED paneel, wat zeer mooie zwartwaardes oplevert. 8 serie heb ik geen ervaring mee.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:47
Ik heb sinds afgelopen donderdag ook een 32 inch 656 en hij bevalt uitstekend! Ik had eigenlijk helemaal niet geplanned een nieuwe televisie aan te schaffen maar toen mn oude samsung lcd (5 jaar oud...) plofte vond ik het een mooi moment om over te stappen.

Wat dingen die mij (positief en negatief opvallen)
+ Design (ondanks persoonlijk) vind ik erg mooi. De touch-knoppen in het frame zien er puik uit en de rode gloed is niet zo overheersend dat het vreemd staat
- Hij glanst als een gek en in de zon zie je elk stofje :D
+ Geen input lag ondervonden. Heb mijn htpc er op aangesloten staan, en even wat getypt en gegamed, maar ik merkte er niets van.
+ Prachtig beeld met HD materiaal.
+ Het beeld van de normale kabel valt mij 100% mee. Ik had eigenlijk verwacht dat ik snel over zou moeten naar digitale televisie, maar het is erg goed te kijken.
- Picture in picture -> op mn oude Samsung kon ik kiezen welk beeld "primair" moest zijn (en dus het geluid gaf), dat lijkt nu niet meer mogelijk?
- Afstandbediening is iets uitgekleed
+ Al snel foto's gekeken via de USB poort; handige toevoeging!
+ Digitale geluid uitgang. Dat miste ik toch echt op mijn vorige televisie.
+ De zwartwaarden zijn stukken beter dan op mijn oude LE22N23!

Van judder of andere fouten heb ik nog niets gemerkt. Heb even wat HD materiaal bekeken via de HTPC en een stukje DVD (Sopranos) via een samsung dvdspeler via component. Bij beide zag ik geen vreemde dingen. HTPC deed responsief aan, en het beeld was uitstekend.

Ik moet nog even zoeken naar instellingen enzo, maar na een kleine week ben ik nog steeds erg gelukkig met de TV!

-edit-
Vanwege de kapotte voorganger had ik niet zo veel tijd om research te doen. Ik lees nu dan ook voor het eerste dat de 32 geen 100HZ panel heeft. Ik heb mijn toestel bij ITS gekocht en daar werd bij uitdrukkelijk verteld dat het scherm WEL 100HZ is. (zie ook deze link op de website ( http://www.itsonline.nl/w...0SAMSUNG%20%20LE%2032A656 ). Nu zie ik in hier in het overzicht dat de 32 inch NIET 100hz is.. ook de site van Samsung zegt dat hij niet 100hz is.. valt hier nog iets aan te doen?!

-edit2-
Aha.. ik heb denk ik de 756.. niet de 656.. vanwege het feit dat ik de vierkante ipv de ronde voet heb.. foutje.. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door cheiron op 27-10-2008 11:53 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Snapt iemand waarom de LE37A656 zo duur is in verhouding tot de LE40A656? Bij Alternate is de LE40A656 zelfs 50 euro goedkoper!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Laatst online: 15-07-2022
Dames, heren, Vandaag ga ik beginnen aan de change voor het nieuwe topic deeltje.
Aan jullie de vraag; wat wil je erin hebben? Wat wil je veranderd hebben? Wat missen we nog? Links, revieuws, extra topics gerelateerd aan Samsung TFT`s?

Stuur het mij via de PM, dan zal ik zeker je naam voorbij laten komen, ik heb namelijk al enkele post`s doorgenomen in dit topic, en zelf zal ik ook weer wat actiever worden in dit topic. Verder wil ik graag weten of we een onderscheid gaan maken van LED TV`s in een nieuw topic, of dat we dat in dit topic blijven bespreken (ik denk dat laatste).

Hoor graag van jullie, graag via PM of wesselwes [at] hotmail [dot] com.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:47
Nog 1 puntje over de 756 (32), op de specssite van Samsung staat bij aansluitingen achter "Ethernet 1", maar in de handleiding wordt met geen woord over ethernet geroerd.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Odysseus253 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:58:
Hadden jullie dit al gezien? Samsung en DivX gaan samenwerken. Begin 2009 zullen de eerste schermen op de markt komen!

http://www.divx.com/company/press/press_detail.php?pr_id=361
Deze schermen zijn er al, mijn LE52A756 ondersteund direct DivX afspelen (via harddisk, memory stick etc..). En ik moet zeggen, dat doet hij heel erg goed, de video wordt opgeblazen naar het volledige scherm zonder blokjes vorming. Terwijl ik dit met mijn Blu-ray of XBox niet kan, deze kunnen het wel afspelen maar het ziet er niet zo mooi uit als via de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Apocal1pse schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 23:14:

Alvast bedankt...
Ikzelf heb de LE52A756 en de HR775 en de samenwerking is best goed. Wat mij tegenvalt is dat ze niet de zenders automatisch synchroniseren, dus je moet zelf zorgen dat ze dezelfde zender volgorde hebben. De afstandsbediening is vrij aardig, je mist op de TV afstandsbediening wel wat knoppen dus dit is iets minder (hierdoor heb je ze nogsteeds alle twee nodig). Maar voor pauzeren, spoelen, volume etc... kan je wel allebei gebruiken.Al met al niet slecht, maar kon beter. (daarnaast nog een BD-P2500 en de samenwerking tussen TV en deze is beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Laatst online: 15-07-2022
[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13
[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

[ Voor 79% gewijzigd door W.Wezz op 27-10-2008 13:58 ]

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausje_maus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
cheiron schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:03:
Nog 1 puntje over de 756 (32), op de specssite van Samsung staat bij aansluitingen achter "Ethernet 1", maar in de handleiding wordt met geen woord over ethernet geroerd.
Ik heb ook de 7 serie 32'' maar deze heeft idd gen ethernet port, dit is een foutje op de site omdat de 32'' ook niks kan met die port. de 32'' is de enige in de 7 serie die geen dlna heeft.

BTW ik heb totaal geen last van de lagg in de 7 serie in combo met ps3, dan moet ik wel zeggen dat ik bijna geen fps speel.

Ik heb hem nu 3 weken ik vind hem nog steeds geweldig, ik kan allen niks terug vinden in de menus over 100Hz

Wat ik ook een min punt vind is dat de zaper geen hdmi knop heeft. ik gebruik mijn scherm bijna allen voor de ps3 en pc dus wissel ik vaak tussen deze hdmi porten en dan moet ik 5x op de source knop druken ipv 1x hdmi :(. dus ik gebruik maar de zaper van mijn vorige samsung

[ Voor 16% gewijzigd door mausje_maus op 27-10-2008 21:52 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.