Hetzelfde hier jongens, ik heb dit topic vanaf het begin gevolgd en niet de bevoegdheden gehad om te posten.
Ik heb dit probleem inmiddels al op ongeveer 4 forums aangekaart, maar niemand, echt niemand weet of vind hier een oplossing voor.
Ben erg blij dat ik niet de enige ben.
Heb sinds ongeveer een maand nu deze pc en heb eigenlijk al vanaf het begin deze BSOD:
STOP: 0x00000116 met verwijzing naar "atikmdag.sys". (Zoals iedereen hier)
Deze doet zich (voornamelijk) voor tijdens het gamen, meestal in de eerste 10 minuten, zoals dat ook is bij verschillende van jullie. Overigens is dat dan meestal ook de enige BSOD die ik krijg die dag.
Heel zelden krijg ik die BSOD's met dezelfde error achter elkaar.
Heb inmiddels al een aantal handelingen verricht om te kijken waar nu precies het probleem zit, namelijk:
- Drivers herinstalleert (CCC 8.9), andere drivers geïnstalleerd.
- Memtest86 gerund (geen fouten)
(- Plaatsen andere videokaart)
En natuurlijk, geen enkel spoor van wat nu precies het probleem is.
Dit is mijn systeem:
MSI P45 Neo
Club3D ATi Radeon HD4850
Intel Core 2 Duo E8400 @ 3ghz
4GB Kingston 800Mhz memory
Corsair 550VX
Samsung Spinpoint F1 640GB
Gebruiker van originele Windows Vista Basic 64bit SP1 en ATi Software Suite 8.9.
Temperaturen van mijn hardware zijn normaal.
Nu heb ik 3 dagen geleden een oude videokaart, namelijk de Ati 2600PRO, erin gezet (Met ATi Software Suite 8.9). En het probleem blijkt verholpen te zijn. Heb tot nu toe geen BSOD's meer gehad, terwijl ik die normaal gesproken elke keer kreeg wanneer ik een spel probeer te spelen.
Wel moet ik zeggen dat ik af en toe (eens in de 2 uur) gamefreezes krijg van 5 seconden. Altijd beter dan een BSOD natuurlijk, maar niet lekker.
Spelen met deze oude 2600PRO lijkt natuurlijk beter, maar dan heb ik niks aan de 160 euro die ik heb uitgegeven aan mijn grafische kaart, tevens ook het duurste onderdeel van mijn setup.
Ik denk (net als meerdere van jullie) dat het inderdaad echt aan Vista ligt, aangezien de nVidia kaarten het probleem ook ervaren.
Ik hoop dat hier zo snel mogelijk een oplossing en/of fix voor wordt gevonden, want dit vind ik eigenlijk gewoon belachelijk.
Het vreemde is natuurlijk dat niet iedereen die deze kaart gebruikt, hetzelfde probleem ervaart.
Ik ben radeloos..
Hier misschien nog informatie die van nut kan zijn, heb het zelf nog niet getest:
The ATIKMDAG error is non-exsistant as long as I use ATI Tool (or any other program) to set the fan to 100%.
Without it, the error is like clockwork and pops up as soon as the gpu temp starts to increase. (that's when the driver tries to access the fan control and BAM! driver error or lockup)
For me, (may not be the same for everyone else) it's definitely a thermal/power control problem with the drivers, I can even duplicate the error using ATI's own Automatic clock config in the overdrive section. If i run it without ATI tool running, as soon as the GPU starts to heat up, I get black screens, followed by the wonderful message saying the ATIKMDAG.SYS stopped responding and has recovered crap...
Source: http://www.driverheaven.n...d-responding-error-3.html
Het schijnt, naar zijn zeggen, dat als je de fan op 100% zet er geen problemen zijn. Ik ga het straks misschien nog wel even uitproberen.
Hier nog een interessant stukje:
I purchased two 'identical' Packard Bell iMedia 2579 PCs. They both have this ATI Radeon X1650 graphics card in them. One has the problem and the other doesn't.
1. I have tried every Catalyst driver version going (from the Vista RTM one to 7.2 and up to the recent 7.6) without fixing the problem
2. I have swapped the cards over between the machines, and the other machine then gets the problem.
3. If I downgrade the 'faulty' card to an ATI Radeon X600 everything works fine again.
I suspect that there may be some 'dodgy' cards out there in which the problem is manifesting itself as a driver error, when in fact the drivers are fine, as long as the card is a good one.
So the next question is, will ATI recognise this as a genuine error and replace all the 'dodgy' cards for us?
Is het dan toch een fout van de grafische kaart en geen software related fout? Gelukkig heb ik nog garantie.
Groeten.