Ik haal er altijd mijn gameguards voor de aziatische MMO's, werkt goed daarAccesteam schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 01:41:
Offgamers is redelijk betrouwbaar, ik heb er al aardig wat CD-Keys gekocht en deze zonder problemen (en snel!) ontvangen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
EDIT: Ik kan Aion blijkbaar niet spelen omdat GameGuard, het anti-cheat systeem waar Aion gebruik van maakt, nog geen update heeft voor Windows 7 32-bits... Gaat weer lekker dus.
[ Voor 35% gewijzigd door Accesteam op 02-08-2009 03:46 ]
Ok, nieuws voor mijVerwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 00:43:
[...]
het is zeker dat het wel kan, er is geen ip block : "We no longer have any IP blocks between EU and NA, and users are free to active accounts regardless of them living in either of these two territories. They will however need to purchase a game version that is for the region they want to play in. We do not sell version of the other regions via our official NCsoft store - it will default and show only the version appropriate for the region you are located in." Probleem is alleen vanwaar ik een us key kan halen:S maar zal wel mogelijk zijn anders een vriend vragen:P
Verwijderd
http://www.aionsource.com...thanks-bots-exploits.html
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 12:04 ]
Verwijderd
Maar het is zorgwekkend dat zeker!
Zoals je daar kunt lezen, hopelijk doen Gm's er hier wel veel aan
Verwijderd
Dat deden ze niet bij Lineage 2 en dat zal waarschijnlijk ook niet met Aion gebeuren. Gameguard is veel te makkelijk te omzeilen. En meestal hebben bots meerdere accountsVerwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:27:
Niet echt betrouwbare bron/cijfers.
Maar het is zorgwekkend dat zeker!
Zoals je daar kunt lezen, hopelijk doen Gm's er hier wel veel aan
Grafische Kaart: XFX nVidia 9600 GT
Processor: Intel Core 2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz (2 CPUs)
RAM: 3070MB (van GeiL)
Heeft iemand toevallig hetzelfde probleem? Of misschien zelfs een oplossing hiervoor? Ik ben namelijk echt ten einde raad. En kan op google hier verder ook niets meer over vinden. Terwijl Aion me een erg leuk spel lijkt.
Ik gebruik de nVidia drivers, als je dat bedoeld. Maargoed, ik had dus de DirectX geinstalleerd uit de installatie folder en daarna Windows Sidebar afgesloten (had nog wat gevonden). En toen deed ie het ineens wel...dutchminator schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:18:
Gebruik je mogelijk andere drivers dan de Win7-RC default video drivers? Ik had vergelijkbare problemen met andere games, en alleen de default drivers functioneren perfect (en nog betere fps ook!).
Maargoed, het is erg mooi spel. Mijn eerste indruk is iig goed...
Ik denk dat het grootste probleem in de spelers gaat zitten, als ik de aionsource forums als maatstaf neem zit t vol met pvp kiddies, dat is een groter probleem dan bots imho, ik hoop voor ncsoft dat de end game pve content enigzins ok is anders zullen ze de zoveelste mmo in de marge zijn (en ncsoft market dit als een pvpve game)De graphics zijn wel erg mooi vooral als je kijkt naar de system requirements. Bij het intro filmpje als je een nieuwe character maakt had ik wel een grote fps drop maar ik denk nog steeds dat het spel binnen de korste keer vol met bots zit. In de chinese versie bot 80% al
http://www.aionsource.com...thanks-bots-exploits.html
Tot nu toe het ik eigenlijk maar 1 groot minpunt aan aion gezien: de wereld voelt niet open aan omdat alles geinstanced and extreem linear is, het zal wel een manier zijn om de ontwikkeltijd te verkleinen maar het doet toch wel af aan het mmo gevoel, ik hoop dat dit alleen het geval is voor de regio's voor level 30 en daarbeneden.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
Als je de quest leest zie je soms hyperlinks staan, klik je hierop zie je een venster met extra info. Daarin vind je een locate knop, deze kan een markering op de map geven waar je deze npc of mob kunt vinden.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:10:
Hoe weet je precies waar je naar toe moet met een quest?
Dat zijn toch die 4sterren tursins? Moet je ook met party doen, dan gaat het stukje makkelijkerVerwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:53:
Ik zit nu vast bij 1 van de Quests genaamd "Held Sacred". Het probleem is dat die tursins veel te sterk zijn en ik krijg er maar op zijn best 1/4 van hun HP af.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
de beta is tot 3 augustus dit keer...weet iemand tot hoe laat op 3 augustus we kunnen spelen?
Verwijderd
Maar ik zit dus op de server waar bijna geen hond komt omdat ik spiritmaster wou uitproberen en deze alleen kon aanmaken op zo een nieuwe server. Daar gaat een team vinden niet zo snel XD
De 6e is 14-17 augustus.
Beide zijn closed.
Ik wil wel beta key kopen (EU) maar kan je nog wel meedoen aan komende beta's of is het al snel afgelopen?
US beta client is gevonden, EU client ook.
En komt er nog een open beta periode? Kan je nog wel zelfde key gebruiken?
Verwijderd
Ik ben nu trouwens level 4. Wanneer krijg je een vlieg missie?
Level 9 krijg je je ascension mission, als je deze voltooid krijg je genoeg exp om je tot lvl 10 - 1 exp te brengen en je wings. Eerste quest waarin je echt ook daadwerkelijk dient te vliegen volgt daar spoedig op, maar is niet echt heel boeiendVerwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:31:
De Europeese en Amerikaanse client zijn hetzelfde je hoeft alleen de regio van de launcher te veranderen. En als je een Key hebt dan heb je toegang tot elke Beta event die er komen zal.
Ik ben nu trouwens level 4. Wanneer krijg je een vlieg missie?
Verwijderd
Ik snap niet hoe je kan klagen over de Graphics. Ik weet niet hoe NCsoft het heeft gedaan maar Aion ziet er zelfs op de wat mindere systemen fantastisch uitVerwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:00:
Erg vet spel
Alleen vind ik de graphics wat minder mooi dan bijvoorbeeld Age of Conan.
Niet te geloven dat er al veel mensen zijn bij Aion aangemeld.
Restricties. Sommige zones kan je vrij vliegen, andere zones mag je alleen zweven. Eerder terug heb ik daar iets van bij de tips gezet, soms kan je halve zone doorzweven wat allemaal stukje sneller gaatVerwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:57:
Bedankt,
Kan je trouwens vliegen wanneer je wilt of zijn er restricties aan verbonden?
Eerder vandaag wat pvp duels gedaan, begin zit er nog flink wat veschil maar het is echt geen insta-kill zooi. Goed, templar heeft een 50% hp boost skill, wat dan wel helpt, maar skils doen zo'n 20-150 dmg en met die boost zit ik op zo'n 1400 hp. Maargoed, chanter waar ik tegen vocht kon zichzelf healen, dus compenseert wel aardig
Iemand bekend met dit melding? (net gebeurd)
Edit:
Waarschijnlijk oudere launcher of verkeerde versie. Pak nu maar een bestand direct van Aion site en probeer het nog es. Dat zou moeten werken.
Edit 2:
NcSoft Launcher stond kennelijk in NA stand bij standaard install. Als ik omwissel naar Europe deel, moet ik toch nog hele AION programma downloaden. Dat zal wel even duren.
Ik neem aan dat beta zelf gewoon doorloopt? Of zijn de servers alleen online tijdens de events?
Ik weet niet hoeveel tijd ik heb om AION te kunnen spelen. Verwacht dat ik gewoon kan spelen, net als vele beta's die ik vroeger meemaak.
[ Voor 56% gewijzigd door MrDummy op 03-08-2009 01:01 ]
echter als je toch al een dik systeem hebt, wil je dat ook gebruikenVerwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:58:
[...]
Ik snap niet hoe je kan klagen over de Graphics. Ik weet niet hoe NCsoft het heeft gedaan maar Aion ziet er zelfs op de wat mindere systemen fantastisch uit
North en America en Europe gebruiken dezelfde client; het zou dus niet uit mogen maken. Als je de NCSoft Launcher op Europe instelt, kun je gewoon de Amerikaanse client opstarten en inloggen met je EU account. Verder zijn de servers inderdaad helaas alleen maar online tijdens de events.MrDummy schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 00:06:
Edit 2:
NcSoft Launcher stond kennelijk in NA stand bij standaard install. Als ik omwissel naar Europe deel, moet ik toch nog hele AION programma downloaden. Dat zal wel even duren.
Ik neem aan dat beta zelf gewoon doorloopt? Of zijn de servers alleen online tijdens de events?
Ik weet niet hoeveel tijd ik heb om AION te kunnen spelen. Verwacht dat ik gewoon kan spelen, net als vele beta's die ik vroeger meemaak.
Je hebt nu als het goed is onder je NCsoft directory 2 Aion mappen. Kopieer de grootste over naar de kleine, daarna in NClauncher rechtermuis -> check al files oid. Dat zou het moeten fixen.MrDummy schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 00:06:
Edit 2:
AoC is juist het voorbeeld hoe je met 'redelijke' graphics zelfs de top systemen neertrekt, puur door slecht programmeren (die guild map bv). Aion is zo enorm schaalbaar dat je op lage systemen zelfs kan draaien maar alles op tot nog steeds perfect soepel loopt.Adames schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 00:53:
echter als je toch al een dik systeem hebt, wil je dat ook gebruiken
[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 03-08-2009 01:18 ]
Mja, dat doet ie niet echt. In plaats van bestaande client te nemen begint ie gewoon opnieuw.CaptainCharisma schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 01:09:
Als je de NCSoft Launcher op Europe instelt, kun je gewoon de Amerikaanse client opstarten en inloggen met je EU account. Verder zijn de servers inderdaad helaas alleen maar online tijdens de events.
Ik zal morgen clients kopieren en es snel proberen. Kan ik het spelen tot 09.00 uur of 18.00 uur (volgens Amsterdamse tijd)
Het is nu al 3 augustus.
En nu moet ik slapen... heb nog geen vakantie.
http://www.aionsource.com...aion-us-into-aion-eu.htmlMrDummy schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 01:26:
[...]
Mja, dat doet ie niet echt. In plaats van bestaande client te nemen begint ie gewoon opnieuw.
Ik zal morgen clients kopieren en es snel proberen. Kan ik het spelen tot 09.00 uur of 18.00 uur (volgens Amsterdamse tijd)
Het is nu al 3 augustus.
En nu moet ik slapen... heb nog geen vakantie.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Zo na weekend ben nu een: lvl 13 Templar, lvl 14 Assassin , lvl 10 Gladiator rijker
Ten eerste viel het levelen van de melee units best mee, goede voorraad Bandage en gaan.
Zaterdag, Templar speelt goed. op lvl 13 krijg je een 50% meer hp 50% meer hp regen 25% minder dmg spell deze is echt te goed gewoon. valt weinig over te vermelden behalve dat goed weg speelt
Wel met een Greatswordt geleveld i.p.v. shield + sword
Zondag, assassin vondt deze char best cool.
Als beetje goed speelt vallen de npc als bosjes om.
Enige grote nadeel is dat deze toon behoorlijk gear depended is, m.a.w.
Slechte gear en echt een kriem om te levelen, goede gear en je 1 shot sommige mobs (met crits)
Ook in gevechten heb je hier last van de 1e mob is al dood terwijl je nog op 80% hp zit de volgende ben je bijna dood.
Ook een nadeel vondt ik dat je de ruimte nodig hebt om te kunnen aanvallen. om te suprise attack te kunnen doen, blijven bewegen etc.
Zoals de Dukaki Mine (met elke toon is dat giga irritante plek om heen te gaan) is gewoon 15 keer dood om 9 miners te killen
En op level 13 krijg je engrave, snap nog niet echt het nut er van.
Heb wel veel gelezen dat ze pas echt gaan schijnen rond level 25, iemand hier meer evaring mee ?
Zondag rond 18:00 had ik de assassin wel beetje gezien. wou graag ook nog de gladiator bekijken, gezien tv aanbod besloten om maar een 2de warrior te levelen.
Had geluk met groene drops rond level 5 al een groen shield, level 7 een groen zwaard. dat wil wel.
rond 22:30 was ik klaar om level 10 naar 11 grind te doen, 1 pak of mobs aangevalt om te gevoel te krijgen.
Zoals gebruikelijk voelt level 10 behoorlijk sterk aan door de gear + weapon.
Vanavond denk dat ik nog richting level 13 wil gaan.
Door spelen van de andere toons maakt me wel duidelijk dat een chanter zeer gelimiteerd is qua aanval attacks, (zal misschien vanavond een skill-chain overzicht screen shotten van toons die nu heb)
Dat is ook wel jammer door zo weinig skills is soms wel erg saai.
En nog bedankt voor het feit dat de zones een Channel hebben, blijkbaar weten dit maar zeer weinig mensen.
(ieder geval het feit dat je dus zelf kan wisselen, onder support vindt je change channel )
Ideaal voor zones waar je liever alleen bent (eigenlijk compleet start zone met enige uitzondering de No Entry quest)
Moet wel zegen dat spelen van de beta de keuze qua te spelen toon eigenlijk moeilijker maakt.
Mijn lijstje bestaat nu uit:
-Chanter (groote twijfel door feit over de onzekerheid van vinden van een groep en dan meer ge-ent op endgame)
-Templar
-Assassin (groot twijfel geval nog wel door groten gear dependecy)
En nog uit te vinden of ook speelbaar blijft rond level 13
- Gladiator
- Sorcerer
Wat ik wel mis is duidelijkheid over welke manastone nu goed zijn voor bepaalde class,
op wat voor stats op je gear moet richten
/end wall of text
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Chanter heeft inderdaad wat beperkte chain attacks, maar lijkt aardig allround te zijn. De buffs lijken me erg handig later in het spel, mogelijk dat ze dus best favoriet blijven (het is 1 van de 2 die maar kan healen).
Templar blijft mijn eerste keuze, nu 16 aangetikt en 3 attacks erbij gekregen dus je kan lekker in het rond spammen. Nadeel dat je meer klappen krijgt, omdat ik minder met die defensive stand rondloop.
Manastones blijven vaag, ik mis nagenoeg nooit een mob (naja, eigelijk nooit), wat zou ik bv aan accuracy hebben? Meestal heb ik shield defence, HP en melee atk +1, hopelijk dat tegen de tijd dat ik hoger lvl word er mensen komen met meer info hierover. Spiritmaster begreep ik dat ze volledig op HP moeten gaan.
Verwijderd
Elyos kwam met zo'n 40 man riften
Gelijk rank 7
nog 6 killing blows nodig voor mn abyss quest though :<
trouwens volgens mij zullen ze voor de volgende pvp beta lvl 30 premades maken weet het aleen niet 100% zeker.
ik ben overigens bijna 26 op mn glad.. wou dat ik templar was gegaan though.. ze zien er mij net iets beter uit.
de reden waarom je accuracy neemt is omdat je mobs van 4-5 lvls hoger dan jou makkelijk kunt nekken dan..
geeft een hoop meer exp
overigens stack je tot aan 20 vooral avoidance heb ik gemerkt, ik ben nu net aan het overschakelen naar phys crit/attack/hp/accuracy manastones. omdat ik een nogal leuke heal heb nu van stigma. "20% hp 3min cd" helpt een boel met het skippen van avoidance.. blijft zo iig langer levend
Dat is ook maar tot lvl 20 zones fyiTeunis schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:08:
En nog bedankt voor het feit dat de zones een Channel hebben, blijkbaar weten dit maar zeer weinig mensen.
(ieder geval het feit dat je dus zelf kan wisselen, onder support vindt je change channel )
Ideaal voor zones waar je liever alleen bent (eigenlijk compleet start zone met enige uitzondering de No Entry quest)
Wat WEL interesant is voor iedereen trouwens. sommige zones hebben rare mobs die bijna 100% chance hebben op een blauwe drop
- leuk voor glads/templars
"bragging tokki's offhand sword" bijv een lvl 20 wapen dat dropt van een lvl 18 mob - rare spawn.. niet lastig te vinden als je even door alle channels hopt..
"altgaurd canyon zone btw"
zo vind je loot die je even meegaat, vaak hebben ze enorm goede stats die ong 10 lvls niet verbeterd worden
over het algemeen is mijn beta ervaring erg goed.
al heb ik het moeilijk met sommige dingen..
20-30 x gemold worden tijdens het questen door een lvl 38 rare mob die roamt is NIET cool zeker niet als je je in een lvl 22-25 zone bevind lol.
Riften ziet er wat ongebalanceerd uit// Elyos krijg ZOVEEL meer rifts. op mijn server.. ik zie hele legers Elyos.. en ben zelf na lang spelen dit weekend geen enkele rift tegengekomen..
The abyss is een onwijs coole zone, veel pvp en overal vliegen

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2009 10:51 ]
Hoop het ook wel aan de 1e kant zal cool zijn om alle 8 gewoon op level 30 te spelen.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:21:
trouwens volgens mij zullen ze voor de volgende pvp beta lvl 30 premades maken weet het aleen niet 100% zeker.
Dat is ook maar tot lvl 20 zones fyi
Wat WEL interesant is voor iedereen trouwens. sommige zones hebben rare mobs die bijna 100% chance hebben op een blauwe drop
- leuk voor glads/templars
"bragging tokki's offhand sword" bijv een lvl 20 wapen dat dropt van een lvl 18 mob - rare spawn.. niet lastig te vinden als je even door alle channels hopt..
"altgaurd canyon zone btw"
Dat begin dan misschien minder makkelijk maar tegen eind beter maakt mij niet zo veel uit
Andere kant is wel spoiling
O. tnx maar denk niet dat ik in 1 van de beta's rond level 20 kom.
Voor mij is meer uitproberen hoe de speelbaarheid is enzo.
Door feit dat na beta einde toon is voor mij genoeg reden om niet te ver er mee door te gaan.
Tja dat misschien qua quest dan slechter uitkom omdat ik ze niet ken (en daar door langzamer level) is dan jammer.
Zijn ergens de patch verandering (in engles
Voor de 1.5 zut: http://www.aionsource.com...update-shadow-balaur.html
Zouden 12 nieuwe dungeons bij komen.
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 03-08-2009 10:53 ]
Verwijderd
ik gebruik de beta meer om pre release ervaring op te doen.. zo ver mogelijk en zo snel mogelijk.Teunis schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:47:
[...]
Hoop het ook wel aan de 1e kant zal cool zijn om alle 8 gewoon op level 30 te spelen.
Dat begin dan misschien minder makkelijk maar tegen eind beter maakt mij niet zo veel uit
Andere kant is wel spoiling
O. tnx maar denk niet dat ik in 1 van de beta's rond level 20 kom.
Voor mij is meer uitproberen hoe de speelbaarheid is enzo.
Door feit dat na beta einde toon is voor mij genoeg reden om niet te ver er mee door te gaan.
Tja dat misschien qua quest dan slechter uitkom omdat ik ze niet ken (en daar door langzamer level) is dan jammer.
Zijn ergens de patch verandering (in engles) ook na te lezen gezien we nu op 1.0 spelen en live 1.5 is.
Dit zodat ik bij de release net dat beetje weet wat ik moet doen en waar ik moet zijn om iig lekker snel high lvl te zijn voor pvp etc
Dat werkt inderdaad (launcher is al herinstalleerd met goede versie)
Maar ik vind wel jammer dat er niet genoeg informatie is gegeven op dat je tussen US en EU kan wisselen door in launcher op te geven. Verder vind ik nog steeds zeer vreemd dat US en EU beide identiek zijn, maar dat je WEL apart moet houden. Dat is dubbele ruimte! Ik snap het gewoon niet van dubbele dingen terwijl alleen settings anders zijn... Gisteren dacht ik dat ik verkeerde versie heb, alles weggehaald. Dat heeft me vele uren gekost en kan ik niet gelijk spelen.
Slechte zaak van AION. Ncsoft had boel makkelijker of duidelijker moeten maken. Ik vind het gewoon verwarrend, velen met EU key raken in de war.
Goed, dan ben ik eindelijk erin. Gelijk maar Spiritmaster genomen.
Het valt op dat character generator erg uitgebreid is. Bijna elke lichaamsdeel is aanpasbaar. Maar ik denk dat iedereen die vrouwelijke char maakt, meestal voor slanke config kiest. Je kan zelfs met opzet klein lijf met groot hoofd maken. Een goed begin voor AION, het zorgt al meer voor dat de characters in het begin minder op elkaar lijken
Ik heb niet veel kunnen doen door beperkte tijd, maar wel snel omgeving gekeken zolang ik niet gekilled word. Het ziet er leuk uit, frisse omgeving en lichteffecten zijn goed. Het speelt goed op max, behalve AA, en dus mooi grafisch beeld. En dan de emotes. Er zijn 30 emotes. Ze laten allemaal goed de gedrag van je char weerbeelden. Niet te saai, duidelijke bewegingen. Zelfs bed wordt met magie opgezet als soort wolk. Neem aan dat bed emote verschillend is bij elke class.
De effecten van attacks zijn goed, niet te eenvoudig. De spellbook is vrij nieuw voor mij. Meestal heeft mage geen spellbook in haar hand, maar doet net alsof alles al uit de hoofd is... Toch wel visueel correct om te zien wat je doet. Maar dan heb je wel handen al vol van.
Wandelen door de omgeving kan met muisklikken of met cursortoetsen. Ook goed te zien is dat je kleding langzaam meebeweegt bij het lopen, en niet erg snel met de benen mee. En bij niks doen is je char ook beetje wat aan het verdoen zoals rondkijken... Dat is minder saai. De interactie met de npcs is wel beetje saai: dezelfde handbewegingen en niet veel variantie. Toch maakt al die extra bewegingen wat beter zodat er meer leven in zit.
Het valt wel op dat je char al snel moeite heeft met kleine boomstronken in de grond of kleine planten. Ze zijn zo sterk dat je char niet verder kan. Zelfs niet even automatisch overheen lopen. Niet effe beetje omhoog. Beetje sneu. Springen wordt zo een verplichting.
Gebouwen zijn goed, al ben ik nog steeds in de low level zone. Als ik goed heb kan ik tot 21.00 uur spelen, dus ik zal dat maar snel doen. De skills lijst gaat tot level 50. Maar er lopen al level 25s rond, dus dat is vrij snel levelen. Wordt dat niet snel game over?
De interface is herkenbaar. Het lijkt ook op andere (koreaanse) mmo's. De systeem is dus veel op andere mmo's afgekeken en overgenomen. Maar wel netter en goed te navigeren.
Tenslotte de dood: een blauwachtige beeld waar je char kreunend in elkaar zakt. Dat is niet zo dramatisch en weinig rood.
Meer volgt vanavond nog als ik verder ben gespeeld.
Dat de launcher standaart op US staat is inderdaad niet handig, zeker omdat zo'n "grote" impact heeftMrDummy schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:00:
's Morgens net voor werk heb ik snel AION US -> EU kopie gedaan, check routine uitgevoerd voor zekerheid.
Dat werkt inderdaad (launcher is al herinstalleerd met goede versie)
Tenslotte de dood: een blauwachtige beeld waar je char kreunend in elkaar zakt. Dat is niet zo dramatisch en weinig rood.
hadden better tijdens install hier om kunne vragen.
De dood animatie is inderdaad wel leuk, maar als voor de 10x ziet begin deze behoorlijk irritant te worden.
heb al gezocht helaas is deze niet uit te schakelen
Als je eenmaal de hele quest line een beetje ken is 25 al aardig haalbaar in een weekend. Maar daarnaast kan je nog altijd je crafting skills trainen of je gathering. Op de oude (eerst 2 bv) kan je al vanaf beta 1 met je characters spelen, dus heb je meerdere beta's de mogelijkheid gehad je character te lvlen.MrDummy schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:00:
Gebouwen zijn goed, al ben ik nog steeds in de low level zone. Als ik goed heb kan ik tot 21.00 uur spelen, dus ik zal dat maar snel doen. De skills lijst gaat tot level 50. Maar er lopen al level 25s rond, dus dat is vrij snel levelen. Wordt dat niet snel game over?
Met beetje klein dance party aan het eind, maar veel mensen weten HET NIET. Ze spelen gewoon door alsof er geen einde eraan komt........ mafkezen.
Heb veel screenshots gemaakt en vandaag nog een rift en wat farmen gefrapsed
(70+GB in full HD

Ik wil wel je video en screenshots graag zien
Even mijn algemeen indruk:
- Grafisch -
Hoewel er niet veel gras ligt heeft het wel goed uitzicht en voldoende beplant. De mobs zijn goed gedetaileerd en lopen natuurlijk. Water geeft ribbels, waterranden simulatie oogt goed, reflectie water is ook goed gedaan.
Schaduwen zijn goed gedaan, maar schaduwen van anderen slaan niet op jezelf. En waarom ook schaduwen IN DE GEBOUW?
De tenten en gebouw hebben voldoende details. De npcs zijn goed gedetailleerd en interactie van npcs zijn te zien. Dat is leuk gedaan. De characters zijn zelf allemaal goed gedetailleerd dat het nog steeds fantastisch is op 1920x1080! Gezicht emoties kun je aflezen, knipperende ogen, geeuwen, smile, knipoog. Kleine details maken de werk af.
Dankzij de uitgebreide char generator zijn er bijna geen identieke spelers (gezichten en lichaamsbouw) behalve dezelfde jurken van mages en zo. Dat geeft beter zicht en wordt allemaal niet saai.
Goed gedaan bij AION dev groep. Want daarin mist de moo snel een bootje en wordt het heel flauwe begin met veel dubbelgangers. Niet leuk.
De cuteness spat ook behoorlijk af. Niet alleen jongens zien er mooi uit, maar ook erg cute meiden. De spelers weten er mooie meiden van te maken. Vooral kleine meisjes zijn vaak erg schattig.
Er zijn wel paar mislukte characters. Bijvoorbeeld klein en veel te grote borsten. Ook kleine jongens zijn niet altijd mooi om naar te kijken. Ik denk dat spelers graag naar AION gaan vanwege schoonheid, detail, uitbreidbare char config zodat ze bijna char kunnen maken dat precies bij hun keuze past.
De natuur beweegt een beetje. Planten gaan wat heen en weer. Dat is ook minder saai dan statische omgeving.
Dus reeds in het begin maakt de grafische pracht heel veel goed. Maar hoe zit het met de gameplay?
-Gameplay-
De systeem lijkt veel op andere koreaanse mmos. De actionbar is een bekend voorbeeld van. Spells daarin slepen en klikken maar. Ik heb al gezien dat klikken op grond de char laat bewegen, maar ik gebruik meestal cursor toetsen. Met muis erbij kan ik dan opzij lopen. Er verschijnen groene pijlen welke richting ik op ga. De quests gaat aardig goed dankzij veel ondersteunende informatie, wat vrij uniek is. Je kunt klikken op blauwe teksten en krijg je zo een dictionary uitleg. Daar zitten ook nog meer blauwe namen in. Een complete ingame encyclopedie! Dat scheelt steeds navragen in de chat. De locaties worden goed aangewezen. Ook questgivers locaties staan er. Ze hebben dus voor iedereen drempelverlagend gemaakt en je kunt vlotter doorspelen en levelen.
Twee map modes, M voor map window of N voor transparante, waar je kunt gebruiken terwijl je loopt!
En je kan quests tracken zodat je weet hoe ver je bent.
De camerabesturing is goed, maar tijdens lopen is het gelockt vooruit als je cursor gebruikt. Druk je beide l/r knoppen in van muis, loop je ook vooruit. Dat lijkt wel overgenomen van WoW. Wie Wow speelt, kan dus al snel spelen in AION.
Boven de questgivers staan blauwe pijlen te zien. Gele is voor de verhaallijn.
De interactie is makkelijk, gewoon klikken en je hebt de quest. Duidelijk genoeg.
Goed aanklikken van mobs is wel lastig, zeker als ze klein zijn en bewegen. Spells aanklikken gaat goed, en ik weet nu ook dat er chains zijn voor extra dmg. Je moet alleen de eerste spell nemen want de bonus werkt automatisch. Het valt me op dat kleine dingen zoals een boompje van of nog erger een bordje op een stok staat al in de weg om een spell te kunnen doen. Is dat zo erg? Een struikgewas kun je niet doorheen kijken, maar spell kan wel doorheen. Je ziet het goed, maar spel weigert je spell te doen?
De radar is nuttig, maar ik ben soms even vergeten waar het noorden is. Dan moet ik op de map kijken waar ik ben.
De cut scenes van de verhaallijn zijn geheel 3D. Dat is mooi.
Het is wel jammer dat ik niet kan zien welke mob "reeds onder attack" zijn. Geen glow, geen indicatie. Je attackt makkelijk in de drukte andere mobs terwijl ze allang voor andere is. Je kunt makkelijk je energie verspillen om niks. Daarbij merk ik dat lag zeer vervelend is. De ander speler zal voor je ogen alle kanten opvliegen of zomaar dwars door de muur lopen voor even. Ook maak ik mee dat ik niet de mob kan looten, omdat die uit de bereik is. Een foutje! Dan heb ik ook gezien dat eventjes een mob verderop zit te bijten in de lucht, maar ik krijg wel schade. Ze moeten maar server code minder gevoelig maken voor lags en communicatie fouten.
En je ziet ook niet meteen op afstand of mobs je zullen attacken. Daarvoor moet je mouse-over doen voor de informatie over de mob.
Voor de rest vallen aantal fouten mee voor een beta.
Ik kom later achter dat je toch transport kunt gebruiken. Je vliegt sneller heen en terug voor bescheiden prijsje. Ik kom ook laat achter dat je je bagruimte kunt vergroten. Jammer dat die niet erg groot is.
Maar manastones heb ik wat eerder kunnen achterkomen. Even extra hp op je kleding hangen, of extra mp, extra shield power, etc. Dat kan op meeste kledingstukken 1x. Weghalen is ook makkelijk bij manastone remover. Het kost niet veel. Dan kun je andere stone erop doen.
Mijn mana als mage gaat wel sneller down. Het brandt best wel snel weg. Met dps is er weinig mis. Het is meer mana probleem. De spells werken goed.
- interactie speler in omgeving -
Bij regenbui zul je zien dat je char om een paraplu vraagt en er verschijnt een groot blad boven de hoofd.
In het water zul je straks zien dat je char met water gaat spelen. Het vangt wat water op en laat het in de lucht uitzwaaien.
Als je char niks doet, zal het rondkijken, geeuwen dus beetje niksnutten.
De speler in verkoopstand doet net alsof het mensen roept om iets te kopen, zo van: kom er eens kijken!
De npcs praten ook met handbewegingen met je.
Het is duidelijk dat allemaal veel levendiger is. Je gaat beetje van glimlachen.
Als je bijna aan het eind van krachten bent, zul je meer voorover hangen en hijgen.
Als je iets hebt gescoord, zal je char juichbeweging maken.
- wat wel vreemd is -
De jurk wappert tijdens de spells uitvoeren. Maar het wappert ook in het water. Beetje flauw om naar te kijken. Dat zou toch meer remmende beeld geven.
Je kan rusten in het water, je hoofd steekt net uit of als je klein bent, ben je vast wel kopje onder. Toch verdrink je niet.
Maar 1 chat emote bij npc interactie. Wordt wel snel flauw. Ik wil meer chat bewegingen zien met npc.
Kleine dingen op de grond blokkeren je normale loopwijze al. Nogal overdreven.
De censor filter is flauw. Beautiful wordt Beauti*** of Further wordt **rther. Dat zijn onschuldige woorden!
Conclusie:
AION heeft goed werk gedaan om je makkelijker door quests te loodsen. Er is veel informatie aanwezig.
Mooie graphics, het maakt allemaal erg cute, levendiger en actief. Je irriteert minder aan het spel.
De gameplay is simpel gehouden en het stuurt goed genoeg.
De navigatie is niet te moeilijk en iedereen kan het doen, jong en oud.
Uitgebreide char generator is positief startpunt voor AION. Eindelijk is bijna iedereen uniek.
De kans is groot dat ik eens keertje AION ga kopen en tegenaan ga spelen.
De volgende beta zal me nog meer vertellen.
Ik hoop alleen dat mensen AION schone gameplay niet ziekmaken. Ik heb al paar goldsellers en powerlevel sites voor AION tegengekomen. En kans op bots is groot he? Dat wil ik niet hebben.
BTW: ik speel Xenosaga op meest gestemde EU server (iets met M...)
Verwijderd
Later zal ik wel eens wat meer experimenteren met editen en muziek enzo.
Hier staat hij in HD
Die pijlen hebben ook nog een grotere betekenis, ze geven je bonussen.MrDummy schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:48:
Er verschijnen groene pijlen welke richting ik op ga
Als je vooruit loopt (pijl vooruit) heb je een hogere attack.
Als je opzij loopt is je evasion beter.
en als je achteruit loopt is je defence volgens mij beter.
Op je radar kun je dat zien of een mob agro is of niet.je ziet ook niet meteen op afstand of mobs je zullen attacken. Daarvoor moet je mouse-over doen voor de informatie over de mob.
Normale mobs zijn wit, agro's zijn rood.
En nog een random screenshot waarop te zien is hoe gedetaileerd de gezichten zijn:

[ Voor 72% gewijzigd door Jegorex op 04-08-2009 03:55 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Jegorex op 04-08-2009 02:13 ]
Verwijderd

wat een fucking verschil lol..
ik pak 3-4 mensen voordat ik ook maar redelijk wat dmg neem.
een maatje van me speelde sin.. ik zag hem 4 glads pakken en een templar met full crafted gear.. hij 2 shotte ze bijna.. niet normaal
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 07:44 ]
http://www.youtube.com/wa...YrsrnjpJM&feature=related zou een samenvattend video zijn.
Ik moet even leuke stukken eruit knippen en kijken hoe ik ermee op Youtube kan zetten
Screenshots post ik aan het eind van de dag hier wel.
Je mag paar goede video's hier linken zodat ik wat kan zien wat ik heb gemist met level 10+
Alleen de quest van 10 -> 11 gedaan met de gladiator
Beviel mij zeer goed, afhankelijk of de volgende beta pre-mades heeft ga ik mijn glad. nog naar 13 brengen om te kijken of deze inderdaad ook leuk blijft.
En nog een sorc. zou ook nog graag uit proberen.
@Archetype
Dat is eigenlijk beetje de reden waardoor de assassin mij nog leuk lijkt is omdat als je gear hebt ze onwijs goed worden.
Dat wat ook zelf ervaren hebt tijdens de beta, goede gear en ze gaan echt met bossen om.
Enige reden voor mij om nog ranged unit te nemen zal de air battles zijn.
heeft AION alleen PVP servers ?
En ik las ook nog iets over bazen in contested area, dus je kan door de tegenstander aangevallen worden tijdens een boss fight ?
Is dit alleen maar zulken gevechten of heeft ook zoals wow zoned instances ?
Verwijderd
Ik denk zelf niet dat ik het gelijk koop als het uit is, omdat ik een beetje een fobie heb gekregen door AoC en WAR
Elke mmo begint goed, en zodra je max hebt bereikt, is voor sommigen gewoon klus geklaard en stappen uit.Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:11:
Waar het op het begin ook goed klonk, maar maandje later was de helft al weg uit het spel, omdat het gewoon vrij saai was.
Sommge mmo passen methoden toe om je zo lang mogelijk aan het lijntje te houden. Wow doet dat met langer uitstellen van epic drops in instances. Je moet dus steeds pogingen doen totdat je wat hebt. En archievements blijven je bezig doen met ruim 13,000 quests. Je bent nog niet klaar mee met Wow. Ja, hun kracht zit in zeer uitgebreide mmo systeem. En de weg naar epic mounts is ook lang.
Met EVE is al te zien: tijdsgebonden skills. In het begin lijkt het te vlotten, maar al snel zit je met skills dat 30 dagen duurt. Je blijft zeker maanden aan gebonden. Ook al kun je uitloggen terwijl skills lopen, het is nog wel langzamer.
Ik ga wel zeker AION doen en kijken wat het allemaal kan.
Ik heb zelfs 1 speler tegengekomen die óók koreaanse en chinese beta's heeft gedaan. Hij speelt dus al voor 3e keer op AION. Tjonge, tjonge.
Het is nog wachten op 6e beta dat over 2 weken begint.
De beta's zijn mi nog steeds te individueel, ik had geluk met een franse guild mee te mogen, maar anders zit je 99% van de tijd maar beetje alleen rond te meppen (net als iedereen
[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 04-08-2009 13:17 ]
Verwijderd
al mijn ervaringen tot nu toe leiden naar world bosses en toegankelijk voor iedereen..Teunis schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:44:
@Archetype
Dat is eigenlijk beetje de reden waardoor de assassin mij nog leuk lijkt is omdat als je gear hebt ze onwijs goed worden.
Dat wat ook zelf ervaren hebt tijdens de beta, goede gear en ze gaan echt met bossen om.
Enige reden voor mij om nog ranged unit te nemen zal de air battles zijn.
heeft AION alleen PVP servers ?
En ik las ook nog iets over bazen in contested area, dus je kan door de tegenstander aangevallen worden tijdens een boss fight ?
Is dit alleen maar zulken gevechten of heeft ook zoals wow zoned instances ?
enige wat op instancing lijkt is de low lvl channels atm
tot 1.5 komt maar als ik het goed begrijp zijn instances ook contested
over de 6de beta, ik heb ergens wat rumors opgepikt dat dit een pvp test zal worden.. hopelijk met premade characters etc..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 14:41 ]
Verwijderd
Weten jullie misschien ook of de Races een beetje gebalanceerd zullen zijn m.b.t aantallen? Een ervaringsdeskundige die op het moment op een Koreaanse of Chinese server speelt kan hier misschien een antwoord op geven.
Voor de balans is er als het goed is een NPC-ras. De Balaur geloof ik. Deze konden geloof ik ook voor leuke verrassingen zorgen. Maar ik heb geen idee in hoeverre dat al geimplementeerd is en of/hoe het werkt. Iemand? Ben wel beniewd.Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:56:
Weten jullie misschien ook of de Races een beetje gebalanceerd zullen zijn m.b.t aantallen? Een ervaringsdeskundige die op het moment op een Koreaanse of Chinese server speelt kan hier misschien een antwoord op geven.
Dit heeft denk ik ook deels te maken met het feit dat de regio channels niet gebruikt kunnen worden in de bèta. Ook zullen de meesten gewoon zo snel mogelijk willen levelen om daar vervolgens voordeel uit te halen tegen de tijd dat het spel uit is. Ik denk dat het voeren van gesprekken e.d. tegen die tijd heus wel van de grond gaat komen. Weet iemand eigenlijk of NCSoft nog specifieke RP-servers beschikbaar zal stellen bij de launch?SinergyX schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:16:
De beta's zijn mi nog steeds te individueel, ik had geluk met een franse guild mee te mogen, maar anders zit je 99% van de tijd maar beetje alleen rond te meppen (net als iedereen). Hoorde eerder wel dat 1 van m'n oude guilds op de US aion gaat spelen, volgende beta nog even flink wat testen mbt lag anders ga ik denk toch daar spelen.
Verwijderd
Als je aion pre-ordert krijg je een key.Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:15:
Hey guys... Heb al even gezocht in deze thread maar het niet zo snel kunnen vinden en de thread is best groot... Kan iemand me alsjeblieft vertellen hoe je een beta key + client krijgt waarmee je de EU versie beta's kan spelen? Ook al draait deze momenteel niet? En wanneer wordt de game gereleased?
Ik kreeg mijn key via de mail en er stond een beschrijving bij hoe ik mijn key kon activeren en waar ik de client kon downloaden.
Buiten de beta weekenden is er volgens mij geen enkele mogelijkheid om het spel te spelen (tenzij je misschien bij NCsoft/NCwest werkt
De officiele release is volgens mij 22 september in amerika en 25 september in de EU.
Als je gepre-orderd hebt mag je volgens mij in de US en EU al op de 20ste beginnen.
Als volledige game preorder krijg je de hele package inc beta access
Verwijderd
Je zult ook een email krijgen waar in staat hoe de BETA werkt download etc.
Enige "nadeel" is wel dat je meteen ook gametime moet aanschaffen. (althans zo was het bij mij)
Door de pre-order krijg je ook al de voordelen vaan eerder beginnen etc. (Jegorex in "[MMORPG] AION")
[ Voor 8% gewijzigd door Teunis op 05-08-2009 10:42 ]
- je kunt al vliegen vanaf level 9
- je kunt al vliegend attacks doen of zelfs ontwijken
- in pvp achtervolgingen wordt er zelfs vaak mee gevlogen (vaak met terrein omlaag)
- sneller reizen met vliegen, lastige terreinen oversteken
- vliegen mag in de instances en areas
De vliegmogelijkheid is flinke opsteker voor AION. Er wordt goed gebruik gemaakt tijdens combat, niet alleen pvp, maar ook pve. De vliegtimer zit er helaas wel op, maar begrijpelijk. Dat zou je veel te lang doorvliegen en dat maakt te makkelijk. Maar als je hoog wil vliegen (er zijn ook items te looten in de lucht!) moet je maar goed uitkijken. Je dondert zo naar beneden en word je gelijk getransporteerd naar laatst betaalde revive punt.
Dit maakt AION redelijk uniek tov andere mmos. Ik heb wel eerder paar mmos gezien waar je mee kunt vliegen in combat, maar dat is maar 1 of 2 mmos.
Mijn handen jeuken al als ik die beelden zo zie. Er is duidelijk veel plezier in pvp combat.
De grafische effecten van spells zijn prima te zien.
De grootste plaatsen zijn mooi ontworpen en uitzicht gaat best wel ver. Zeker de main captain city dat deel in de lucht hangt op rotsblok dat in de lucht zweeft. Water stroomt zo mysterieus naar het niemandsland.
Echt een fantasy land.
Doordat vliegen uitgebreid wordt gebruikt zijn er dus geen mounts. Geen paarden, geen voertuigen, helemaal niets. Dat doet me denken aan Flyff mmo, waar vliegen ook belangrijke onderdeel vormt van gameplay. Alleen vliegen is veel beter toegepast in AION dan bij Flyff naar mijn mening.
Tijdens pvp in group of raid zijn de vliegtimers ook te zien bij elke speler. Goed nagedacht dus.
De GUI blijkt ook deels aanpasbaar te zijn (map kan ergens anders en je char status kan ook eraf en linksboven neergezet worden, hierdoor lijkt het dan op WoW interface layout)
Iemand is zelfs in geslaagd Michael Jackson "lookalike" te maken en heeft moonwalker gestimuleerd in de Youtube video...
Zo zie je maar met de uitgebreide char generator!
Ik merk op dat ogen soms naar boven gaan naar een mysterieus vliegende monster. Het is erg groot en lijkt beetje op oversized vleermuis met lange staart. Wie kan hierover vertellen wat dat is? Het vliegt ook boven beginnerszone.
En sommige instances hebben bosses waar je 8-10 minuten lang op moet knokken... hun health gaat erg langzaam omlaag. Er is video van te zien.
Ik vind 1 detail punt wel jammer. Als de persoon niet gaat rennen maar langzaam loopt, is de char nog steeds in de "ren stand" maar je ziet de char wel in slowmotion bewegen. Dat is niet mooi.

Daar zijn er aardig wat van, 1 is soort van stingray (manta), heb ook soort van aasgier gezien en ook een soort van draak/phoenix. Nog niet veel van over te weten gekomenMrDummy schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:48:
Ik merk op dat ogen soms naar boven gaan naar een mysterieus vliegende monster. Het is erg groot en lijkt beetje op oversized vleermuis met lange staart. Wie kan hierover vertellen wat dat is? Het vliegt ook boven beginnerszone.
Pas na de Ascension quest leer je vliegen.MrDummy schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:48:
Nadat ik vele Beta #5 videos op Youtube heb bekeken op AION merk ik aantal positieve punten op:
- je kunt al vliegen vanaf level 9
Dit is ook de Quest waar je moet kiezen tussen de 2 optie die elke class heeft. (en de keuze is definitief verkeerd kiezen is opnieuw beginnen)
(oke dat is wel level 9 ,maar toch niet zodra je 9 dinged ieder geval)
[ Voor 16% gewijzigd door Teunis op 05-08-2009 11:22 ]
veel mensen weten wat niet?MrDummy schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:04:
En dat was de beta #5..... Wel flink zitten te opnemen en screenshots gemaakt
Met beetje klein dance party aan het eind, maar veel mensen weten HET NIET. Ze spelen gewoon door alsof er geen einde eraan komt........ mafkezen.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Verwijderd
Ze weten niet dat de beta zo ten einde is en gaan gewoon lekker verder. Volgens mij bedoelt ie dat
Inderdaad. Je ziet mensen gewoon in hun tempo rondrennen terwijl het zo weer voorbij is binnen paar minuten. Beetje zinloos om elke exp te pakken als het over 5 min over is. Veel spelers hadden niet snel door dat het al afgelopen is én je hierdoor 2 weken lang niks kan doen. Echt einde dus.Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:11:
[...]
Ze weten niet dat de beta zo ten einde is en gaan gewoon lekker verder. Volgens mij bedoelt ie dat
Meestal ga je aan het einde van de beta even korte feestje houden. Ik roep ook daarom even dansparty te houden, maar slechts 4 of 5 hebben hier oor aan. Paar staan wel stil en knikken toe. En ze loggen uit.
Wat ook meer is, ik zit nog in beginners zone. Het is nog steeds druk en er passeren nog veel low level spelers. Dat verbaast me ook zeer.
Dit is heel andere sfeer dan einde Wow beta. Dan is bijvoorbeeld Stormwind City hele-maal bomvol spelers die feest houden. Wat een mooie afscheid beeld.
Ik ben heel benieuwd welke sfeer er hangt aan het eind van Beta #6, de laatste. Hiervoor zal ik proberen op tijd op de grootste captial aanwezig zijn, dus die in de lucht.
De laatste beta van hun, Tabula Rasa, was echt groot feest en erg leuk gedaan.
Maar zelden reuzen gezien. Waarschijnlijk is dat niet mooi en maakt je makkelijker mikpunt voor pvp tegenstanders. Ze zien de reuzen eerder dan kleintjes.
Update:
Er komen nog 2 betas: dat is bevestigd via AionPhoenix.com fansite
* 14th to 16th August: Open beta, phase one
* 19th to 23rd August: Open beta, phase two
Nog meer dagen om verder te spelen!
[ Voor 23% gewijzigd door MrDummy op 05-08-2009 23:47 ]
14-16 augustus, dat is ook zo'n beetje de data van laatste CBT; lijkt me niet dat dat kan kloppen?MrDummy schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:09:
Ik hoop op echt groot bijeenkomst, want dan zie je de sterke kant van AION: bijna geen dezelfde characters dankzij uitgebreide char generator. Ook hoop kleine chars, het lijken wel kinderen...
Maar zelden reuzen gezien. Waarschijnlijk is dat niet mooi en maakt je makkelijker mikpunt voor pvp tegenstanders. Ze zien de reuzen eerder dan kleintjes.
Update:
Er komen nog 2 betas: dat is bevestigd via AionPhoenix.com fansite
* 14th to 16th August: Open beta, phase one
* 19th to 23rd August: Open beta, phase two
Nog meer dagen om verder te spelen!
Misschien minder leuk voor de casual spelers maar ben wel weer op zoek naar een mmo met uitdaging en waarbij fouten/deaths gewoon lomp gestraft worden.
Maar goed, ben ffxi gewend waar er ze iets meer hardcore zijn mbt doodgaan etc.
Heb me wel vermaakt in de beta tho, beetje simpel allemaal maar wel leuk.
Le Meow
Ik denk dat delvlen niet mogelijk is omdat bots er erg veel gebruik van maken.Poekie McPurrr schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:02:
Ben benieuwd wat er van dit spel gaat komen. Had liever gezien dat een pve death penalty permanent zou zijn ipv dat je je exp terug zou kunnen kopen. Delevellen bij death (pve) zou ook een mooie zijn. Ben je tenminste wat meer actief als gewoon elke mob targetten die in range is.
Misschien minder leuk voor de casual spelers maar ben wel weer op zoek naar een mmo met uitdaging en waarbij fouten/deaths gewoon lomp gestraft worden.
Maar goed, ben ffxi gewend waar er ze iets meer hardcore zijn mbt doodgaan etc.
Heb me wel vermaakt in de beta tho, beetje simpel allemaal maar wel leuk.
Bots die voor bepaalde waardevolle materials farmen blijven normaal gesproken rond dezelfde lvl en zullen altijd gaan delvlen als ze te hoog lvl worden om een bepaalde mob aan te vallen.
Zou inderdaad leuk zijn als aan 't einde van de beta gewoon feest is! Maar van de spelers zie ik 't eerlijk gezegd niet komen. Heb 't 1 keer meegemaakt (dat was in Rohan Online) en daar was 't door GM's opgezet. Eerst nog even paar flinke boss spawns net buiten de capital city (dus niemand kon 't missen) en daarna feest tot de server down ging

New pc under construction...
AION heeft een Soul Healer toegevoegd. Dat is positieve toevoeging voor de spelers.Delevellen bij death (pve) zou ook een mooie zijn.
Je zal wat exp verliezen (iets van 3-4% of zo) bij de death en dat kost dus tijd om die verlies goed te maken.
Maar de verlies is niet permanent. Het is alleen even "donkerder" gemaakt op de exp bar. Je meldt dan bij de Soul Healer en ze kan je verloren exp weer teruggeven tegen de betaling. Goedkoop is het niet, maar velen hebben wel geld voor over. Je kunt dan weer verder alsof er niks aan de hand is.
Deze feature is voor mij nieuw. In meeste mmos is verlies permanent bij death en er valt weinig goed te maken.
Of je een level verliest bij te weinig exp in nieuwe level heb ik nog niet gezien.
Of de bots kunnen delevelen weet ik niet, want dat betekent dat ze erg vaak dood vallen dan de bedoeling en dat valt snel op.
gezien de verwachting in dat artikel "indicating that the game could well be ready for an early autumn release." denk ik dat er geen open beta zal zijn op die data
Le Meow
Asmodian: http://www.legionsofaion.com/forum/index.php?showtopic=574
Elyos: http://www.legionsofaion.com/forum/index.php?showtopic=573
Stiekem toch wel een klein beetje een wellus-nietus spelletje
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
http://aion.mmosite.com/guide/system_rift.shtml
Verwijderd
- Het is bevestigd dat iedere char die je aanmaakt de items krijgt die bij de pre orders horen. Al je alts krijgen dus de vleugels gratis op 30.
- Tevens kun je 2 beroepen masteren. (als het goed is vanaf 1.5)
- ik heb er zin in.
Waar heb je dat gevonden?Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:12:
Nog niet gelezen hier:
- Het is bevestigd dat iedere char die je aanmaakt de items krijgt die bij de pre orders horen. Al je alts krijgen dus de vleugels gratis op 30.
Verwijderd
Originally Posted by Ayase
Hey guys, I know you're possibly confused about this as we haven't made any announcements yet. I can however confirm that items will indeed be available to all characters across your account. For both the pre-order items and the Collector's Edition items, you can receive these items for every Aion character you create on the account. We will have more information on how it actually works for you shortly.
NIet overal is CE te koop, dus het aantal shops in Nederland is erg beperkt.dutchminator schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:43:
gamefamily.nl geeft via mail aan dat ze nog enkele CE's hebben, mocht iemand er nog eentje zoeken.
Er zitten wat bonussen bij die nuttig kunnen zijn in de combat. O.a. 40 seconden langer vliegen, daarmee kun je alsnog vandoor gaan of langer volhouden bij luchtgevechten. Deze CE-only combat voordelen zie je niet vaak in aantal CE's.
[ Voor 6% gewijzigd door MrDummy op 11-08-2009 13:32 ]
NcSoft had met Guildwars een mooie game, waarbij je niets extra's hoefde te betalen.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Die bonussen zitten ook wel op items die je op andere manieren kunt krijgen in het spel.MrDummy schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:19:
[...]
NIet overal is CE te koop, dus het aantal shops in Nederland is erg beperkt.
Er zitten wat bonussen bij die nuttig kunnen zijn in de combat. O.a. 40 seconden langer vliegen, daarmee kun je alsnog vandoor gaan of langer volhouden bij luchtgevechten. Deze CE-only combat voordelen zie je niet vaak in aantal CE's.
Je zult er dan harder voor moeten werken, maar ze geven geen dingen weg die onmogelijk te verkrijgen zijn op een andere manier.
Wanneer de game uit alle beta's is dan haal ik wel een keer een pakket. Zal vast wel een 1 maand gratis bij zitten.superbassie schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:23:
Ja Aion gaat je ongeveer 13 euro per maand kosten.Het is het wel dubbel en dwars waard.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Er is gezegd dat er maar 1 beta #6 is, maar op andere forum zijn er twee beta's kort achter elkaar gemeld, in fase 1 en fase 2. De fase 2 is 19-23 augustus. Beiden dezelfde focus.
Ik ben benieuwd of het klopt.
37 dagen gratis heb ik ook bij een aantal pre-order descriptions erbij gelezen. Onder andere de steam pre-order geeft dat aantal dagen in de description erbij geloof ik. Dus of het 30 of 37 is, zien het welMrDummy schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:07:
Volgens mij 1 maand gratis spelen bij pre-order, maar dat weet ik niet zeker of het ook voor normale winkel aankoop is.
Er is gezegd dat er maar 1 beta #6 is, maar op andere forum zijn er twee beta's kort achter elkaar gemeld, in fase 1 en fase 2. De fase 2 is 19-23 augustus. Beiden dezelfde focus.
Ik ben benieuwd of het klopt.
Verwijderd
Ook worden de items die je uit kan halen beter over de "hogere" gear die Disenchant
Dus imo is wachten beter
Ik zou ook eerst gewone shards equippen, en zodra je weet dat je lange tijd met een item gaat rondlopen, pas enchanten met enchantment stones (lvl 10 proberen te halen op een item is altijd leukVerwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:03:
Ik heb begrepen dat je enchantment stones van items af kunt halen. Nu vraag ik me af wat het beste is om te doen vanaf het punt dat ik een char begin. Alles wat ik kan destroyen, destroyen? Of over het algemeen het beste om gear te verkopen?
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Als het goed is moet je bij FRS wel gewoon de pre-order bonus krijgen (headstart @ 20 sept. ingame bonus, etc.).DeluxZ schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:33:
Gister Aion pre-ordered bij de FRS, volgens iemand zou ik meteen een key krijgen in mijn mailbox met downloadlink voor de beta's. Nog niks gehad tot nu toe. Iemand die hier meer vanaf weet ?
Hier is een topic met ervaringen van meerdere webshops.
Site van FRS ziet er op dit moment niet fris uit, krijg continue errors
[ Voor 27% gewijzigd door DeluxZ op 12-08-2009 13:48 ]
"You live and learn. At any rate, you live." - Douglas Adams
Dit topic is gesloten.