[MMORPG] AION Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 29 Laatste
Acties:
  • 144.234 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

AION: The Tower of Eternity

MMORPG: AION: The Tower of Eternity

Deze MMORPG van de niet onbekende uitgever NCSoft komt dit jaar nog uit! NCSoft is ondermeer bekend van spellen als: Guildwars, Lineage, City of Heroes en meer. En nu staan ze al bijna klaar met een gloednieuwe MMORPG.

Het verhaal

AION is een verhaal over een groot gevecht tussen 'the Angelic realm' en 'the Demonic realm' en het oneindige gevecht met de Draken(Draconic race) die dit alles bedreigd.

In het begin van de wereld, was 'Atreia' een wereld gebouwd rondom 'the Tower of Eternity'. Toen de eerste creatie van 'Atreia', de Draken, steeds arroganter werd en meer kracht kreeg keren ze zich tegen hun Maker en vormen een bedreiging tegen 'Atreia' zelf. Vandaar dat de Maker 12 goden op de wereld los liet om tegen de Draken te vechten en 'the Tower of Eternity' te beschermen. Jammer genoeg wordt de wereld een puinhoop na een lange oorlog zonder enig resultaat.

Als een plotselinge ramp de 'the Tower of Eternity' vernietigd, zijn de Draken gedwongen 'Simabandha ' te verlaten en 'Atreia' geplitst wordt in 2 werelden. De 2 nieuwe werelden zijn bekend als 'the Angelic realm' en 'the Demonic realm' welke verwikkeld zijn om elkaars overgebleven toren te vernietigen voor hun eigen bescherming en overleving. De Draken voeren constant druk op beide werelden, zodat de oorlog blijft voortduren.

Door de vernieting van "the Tower of Eternity" is de energie van de wereld verstoord, waardoor een nieuw realm ontstond genaamd 'Abyss'. Deze 'Abyss' is een doorgang tussen de 2 werelden en wanneer deze open gaat wordt de haat van de 'Angels' and 'Demons' voor elkaar groter en de Draken voorspellen opnieuw een grote oorlog. Ook worden de geheimen die verborgen zijn voor de 'Angels' and 'Demons' waardoor zij controle over de 'Abyss' zouden kunnen krijgen worden 1 voor 1 onthuld.

Spelers die geboren worden als mens in 1 van de realms kunnen zich bewijzen dat ze de 'uitvekorene' zijn en een 'Daeva' worden. Ze vervullen hun missies als beide een beschermer en vertegenwoordiger van de Goden die ze vereren. Het doel is de grootste God te worden en de wereld te redden door het andere realm te verslaan.
(mocht er iets niet kloppen zeg het maar. Ik heb het zelf vertaald van de officiële site)

De Abyss

De Abyss is een groot gat onstaan toen Aion, de Tower of Eternity vernietigd werd. Als resultaat werd puin overal verspreid. Grote stukken rots dienden als "eilanden" voor inwonenden.

Pijnlijke herinneringen van de Millenium Wars materilaseerden door heel Atreia in de vorm van scheuren, deze scheuren vormen samen de Abyss.

De Abyss is een realm bestaande uit chaos en lijkt op een nachtmerrie. Het bestaat in het centrum van het Aion universum, waardoor het er anders uitziet en gedraagd zoals je ergens anders zal tegenkomen in Atreia. De imposante natuur van de Abyss lijdt zichzelf in gevecht, een plek waar gevechten plaatsvinden en oorlogen gewonnen worden.

vertaald van http://www.aionsource.com/wiki/The_Abyss

Speler bestuurde Rassen
De Elyos

De Elyos zijn 1 van de cenrale rassen die verwikkeld zijn in de oneidige strijd voor macht. Alhoewel ze lijken op wat wij zien als engelen, is hun achtergrond heel anders. Ze delen hun afkomst met de Asmodians en zijn ge-evolueerd tot hun huidige vorm en nu het superieure ras in Aion

In het begin waren de Eyos en de Asmodians beiden een deel van een heilig ras die het doel had de Tower of Eternity te beschermen. Tijdens de Millenium Wars werden de beschermers gesplitst in 2 facties. Als gevolgt van de vernietiging van de Tower of Eternity keerden de 2 facties tegen elkaar en gaven de ander de schuld voor de val van de Tower.

Aan de ene kant kunnen de Elyos begrijpend zijn op een warme en vriendelijke manier. Tegen vijanden zul je dit niet meemaken. Onder hun mooie engelen vleugels dragen ze grote kracht.

Onder controle van Azariel, de bewoners van het Elyos koningrijk van Elysea, ookal zijn ze op een kruistocht tegen de Asmodians, moeten ze wel alert blijven voor een aanval van de Balaur die wachten op een kans om aan te vallen.

vertaald van http://www.aionsource.com/wiki/Elyos

De Asmodians

Hun verhaal begint hetzelfde als die van de Elyos, ook zij zijn Daeva, geboren met hetzelfde bloed. Na het opsplitsen van de wereld kwamen de Asmodians in het duister terecht, op de helft van de wereld waar de zon geen warmte geeft. Natuurlijk zijn ze aangepast aan hun omgeving door ondermeer klauwen en zwarte vleugels te groeien. De Asmodians geloven dat hun broeders, de Elyos, de ramp hebben veroorzaakt en zeggen wraak te nemen. Gebaseerd op dit, voel je dat de Asmodians een unique en intrigerend verhaal te vertellen hebben. Dit natuurlijk gepaard met schitterende bezienwaardigheden van de donkere kant van de planeet.

vertaald van http://www.aionsource.com/wiki/Asmodians

Grafisch geweld

Om dit spel op het scherm te toveren wordt gebruik gemaakt van de Far Cry engine. Dit zorgt voor beelden waar geen andere MMORPG aan kan tippen, daarom wordt AION ook de best uitziende MMORPG genoemd.

Vliegen

1 van de features in deze games is dat je het concept van vliegen hebt. Dit zal een gelimiteerde[aktieve skill] zijn, gedurende het karakter gevarieerde exclusieve skills zal kunnen gebruiken tegen vijanden op de grond en in de lucht. Ook zal dit worden gebruikt om hoger gelegen gebieden te betreden en het vinden van materialen die niet te vinden zijn door te lopen. Op level 10 zal je de kracht van de Daeva krijgen en krijg je een vlieg indicator met een timer van 1 minuut. later in het spel zullen er items komen die deze duur zal verhogen.

Omgevingen

Het spel is geinspireerd door meerdere thema's en zal een unieke atmosfeer hebben, die omschreven kan worden als onwerkerlijk of droomachtig. Omgevingen gezien in screenshots en video's laten zachte, vibrante kleuren zien en een licht 'bloom effect'.

karakter opmaak

Het is mogelijk uit veel verschillende opties te kiezen bij het maken van een karakter. Hier een filmpje met de verschillende mogelijkheden: http://youtube.com/watch?v=BhNVOQhoPdc

Muziek

De muziek is gemaakt door Ryo Kunihiko. Een voorbeeld van de soundtrack kan gehoord worden op de achtergrond bij het bezoeken van de koreaanse site.

Skill Chains

Afhankelijk van het wapen dat je gebruikt, zul je toegang hebben tot 'skill chains'. Skills kunnen gekocht worden van Markus (naam kan veranderen) en moeten corresponderen in het goede slot in de ketting. De lengte van deze ketting kan niet worden veranderd.

PvP systeem

Op hoog level (end game) zal het in Aion draaien om gevechten in de Abyss (PvP gebied). In de Abyss zijn kastelen waar groot geschaalde gevechten zullen plaatsvinden. Het spel laat nu nog niet toe om tegen je eigen factie te vechten. Guilds die in het bezit zijn van een kasteel krijgen geld van belastingen en spelers binnen hun factie kunnen speciale items kopen van NPC's.

Diegene die deelnemen aan PvP krijgen hier PvP "punten" voor terug. Het spel geeft je een rank als je gevechten wint tegen andere spelers. Op bepaalde ranken zullen je vleugels van uiterlijk veranderen om je status te tonen. Ook kunnen er bepaalde items gekocht worden met deze punten, als 'high end' wapens en uitrusting.

Raids

De raids zullen bestaan uit maximaal 9 parties met 6 speler per party (54 spelers).

Wapens & uitrusting

Het spel zal een feature hebben die de speler de wapens die zie er goed vinden uitzien te behouden maar toch nieuwe stats overnemen. Dit voegt een hele nieuwe laag toe aan 'customization' en strategie en zal spelers de kans geven om hun uiterlijk te veranderen naar believe zonder het opgeven van stats.

Release datum

NCsoft had plannen om een gesloten beta test te hebben op 29 juni 2007 en op 31 juli, maar dit was uitgesteld tot 31 oktober door onwikkelings problemen. Volgens Aoin's Senior Designer Ken Choi is de release wereldwijd en zal deze plaatsvinden voor de zomer van 2008.

Ken Choi's exacte quote:
Sometime early in 2008, we think before summer. It will be released both in Asia and Europe and the U.S. There will be some time difference for localization but we are aiming to have the launches as close as possible. It has also been said that Aion may be released late 2008
Nu weet ik dat de zomer ondertussen al aan de gang is, maar NC soft heeft niet stil gezeten en zijn ondertussen bezig met de 3de beta fase.

Meer informatie is hier te vinden http://eu.aiononline.com/...n_cbt_phase_3_patch_notes

Handige links

Officiële site: http://www.aiononline.com/
Fansite: http://www.aionsource.com/
Wiki: http://www.aionsource.com/wiki/

Screenshots & Video's

Aangezien ik niet de plaatjes/video's van de officiële site kan halen zet ik hier een link neer.
Screenshots
Video's

Systeem eisen

Genre(s) MMORPG
Mode(s) Multiplayer
Rating(s) ESRB: Teen
PEGI: 12+
Media Download/DVD
System requirements Windows 98SE/2000/XP/Vista
AMD Athlon 2400 or Intel Pentium 4 2.4 Ghz 512MB RAM Graphic Card 128 MB compatibile with DirectX 9 Sound Card 128 MB compatibile with DirectX 9 DirectX 9.0c 4x DVD-ROM or 16x CD-ROM 5 GB free space on hard disk Broadband link with downlink 512kbit/s

Prijs

Aion zal per maand worden betaald. Over de betaalwijze is nog niets bekend, maar waarschijnlijk zal dit doormiddel van opwaardeer kaarten zijn.

De prijs is momenteel $14.99/maand wat ongeveer neerkomt op €9,50.

Classes

Dit is alvast de opmaak van de classes.

Zoals je kan zien zijn er 4 hoofdclasses. De Scout, Warrior, Mage en priest. Elke van deze classes is weer onderverdeeld in subclasses, hierdoor kan je in totaal 8 verschillende classes spelen.

Later zal ik vertellen wat elke class inhoudt.

Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/7639/aionclasseskj9.jpg

Dit is natuurlijk nog niet alles wat er te vertellen is. Ik blijf deze post ook updaten met vertalingen van teksten en uiteindelijk ook wat screenshot en meer informatie natuurlijk.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 21:49 . Reden: Meer informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze post alvast gereserveerd voor eventuele updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Lijkt me een leuk spel hoop dat er snel een Europese beta komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rockvee2 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:43:
Lijkt me een leuk spel hoop dat er snel een Europese beta komt :)
Jammer genoeg is er nog niks bekend. Misschien testen ze de vertaling zelf wel. Mocht het zover komen zal ik het hier zeker laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-08 17:53

MetalPool

Boe!

Hoop dat deze game me dan meer kan boeien dan AOC! Daar was wel heel snel klaar mee :(

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Donnas-A schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:49:
Hoop dat deze game me dan meer kan boeien dan AOC! Daar was wel heel snel klaar mee :(
Ik heb zelf AOC niet getest. Voor mij zag het er niet uit en wat ik hoorde van mensen is dat het meer een hype was dan echt een goed spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:50:
[...]

Ik heb zelf AOC niet getest. Voor mij zag het er niet uit en wat ik hoorde van mensen is dat het meer een hype was dan echt een goed spel.
Nou AOC zag er wel degelijk mooi uit qua graphics (mits je dat bedoeld) al had je er wel een aardig systeem voor nodig. Maar 1 voorbeeld wat ik min vind aan AOC is het ontiegelijk veel lopen voor een Q! Ik bedoel als ik 15 min moet lopen om bij een Q-zone aan te komen, 30 mobs killen, 15 min teruglopen naar Q-giver ben je alweer een uur verder...en dat voor 1 Q ! Tuurlijk kan je zelf een bepaalde lijn uitstippelen om Q`s te gaan doen maar ik vond het allemaal maar erg ver uitelkaar liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Donnas-A schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:07:
[...]

Nou AOC zag er wel degelijk mooi uit qua graphics (mits je dat bedoeld) al had je er wel een aardig systeem voor nodig. Maar 1 voorbeeld wat ik min vind aan AOC is het ontiegelijk veel lopen voor een Q! Ik bedoel als ik 15 min moet lopen om bij een Q-zone aan te komen, 30 mobs killen, 15 min teruglopen naar Q-giver ben je alweer een uur verder...en dat voor 1 Q ! Tuurlijk kan je zelf een bepaalde lijn uitstippelen om Q`s te gaan doen maar ik vond het allemaal maar erg ver uitelkaar liggen...
In AION krijg je op level 10 vleugels en kan je tijdelijk vliegen (hiervoor moet je energie sparen) ook hebben ze gezegt dat het geen grindfest zal worden (gelukkig).

Ik heb het ondertussen wel gezien met "kill 10 boars there" "kill 5 panthers there" "kill 100 blabla" enzo van andere MMORPG's

Mijn systeem is wel goed genoeg voor AOC maar het zag er niet echt gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:23:
[...]

In AION krijg je op level 10 vleugels en kan je tijdelijk vliegen (hiervoor moet je energie sparen) ook hebben ze gezegt dat het geen grindfest zal worden (gelukkig).

Mijn systeem is wel goed genoeg voor AOC maar het zag er niet echt gelikt uit.
Klinkt wel heel cool zeg! En wat betreft AOC nog even....kijk het is voor jou nu natuurlijk onzin om dit spel aan te schaffen om te kijken wat het is...maar geloof mij uit ervaring, AOC ziet er wel degelijk gelikt uit. En ik heb echt nog geen mmorpg gezien die hier aan tipt....hopen dat AION hier dan wel overheen gaat en dat de gameplay 10x leuker wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Donnas-A schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:28:
[...]

Klinkt wel heel cool zeg! En wat betreft AOC nog even....kijk het is voor jou nu natuurlijk onzin om dit spel aan te schaffen om te kijken wat het is...maar geloof mij uit ervaring, AOC ziet er wel degelijk gelikt uit. En ik heb echt nog geen mmorpg gezien die hier aan tipt....hopen dat AION hier dan wel overheen gaat en dat de gameplay 10x leuker wordt :D
Ja er zijn ook al zat filmpjes te vinden op youtube van de CBT3 zoals ze het noemen. Hierin zie je ook gevechten in de lucht en meerdere dingen :) de animaties zien er ook heel erg vloeiend uit :o

Ik vind het jammer dat ik AOC niet kon testen met een trial o.i.d. ik vond het iets teveel geld om te besteden aan een spel wat ik misschien niet eens leuks vind. Voorderest heb ik hier dan ook geen oordeel over.. alleen wat ik heb gezien om screenshots :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 19:34 . Reden: spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aion Online schijnt erg goed te zijn, ik heb een vriendin die er dicht erop zit en bezig is met c.beta, forum informatie en QA's. Voor mijzelf is het eerst zien en dan geloven. Zeker een game om in de gaten te houden. Mede omdat de ontwikkeling vrij soepel verloopt ivm andere MMO's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irencus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 10:44
Nu ben ik ook geïntereseerd geworden na wat gameplay filmpjes gezien te hebben. Ik hoop alleen dat dit gewoon een lineage 2 word alleen ipv een grindfest een quest fest :P. Heeft iemand een idee over een open of closed beta die binnenkort begint? Enige wat ik kan vinden is misschien eind 2008 en dat duurt me te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even mijn start post aangepast ;) daar staat in wat er momenteel aan de hand is. Aion heeft veel korte quests die je niet al te veel laten grinden :) daar kom ikvolgende keer nog op terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vandaag (21-juli) meer informatie over de classes toevoegen. Als jullie vragen hebben of informatie willen over een bepaald deel van het spel stel hem hier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Lijkt me een mooi spel
Moet je hier maandelijks voor betalen ( ncsoft staat er om bekend om dat niet te doen)
(al gevonden $14.99/month maar kan nog veranderen.)
ooh en een typo bij de release date:

(Nu weten ik dat de zomer ondertussen )

Je start ziet er al goed uit ! mss handig om de System requirements er bij te vermelden

Genre(s) MMORPG
Mode(s) Multiplayer
Media Download/DVD
AMD Athlon 2400 or Intel Pentium 4 2.4 Ghz 512MB RAM Graphic Card 128 MB compatibile with DirectX 9 Sound Card 128 MB compatibile with DirectX 9 DirectX 9.0c 4x DVD-ROM or 16x CD-ROM 5 GB free space on hard disk Broadband link with downlink 512kbit/s

[ Voor 52% gewijzigd door tooter op 21-07-2008 15:47 ]

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:17
Ik hou deze mmo ook al een tijdje in de gaten. Eindelijk is er hier een topic over *O* Helaas geen tijd gehad om er zelf nog wat aan te doen en het spel is toch nog in een redelijk vroeg stadium.

Op youtube staan zeker filmpjes van de koreaanse closed béta die de moeite waard zijn van het bekijken. De stijl, het vliegen, stats overzetten op items om zo je looks te behouden, de abyss, cut-scenes enz.

Deze ga ik zeker proberen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tooter schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:43:
Lijkt me een mooi spel
Moet je hier maandelijks voor betalen ( ncsoft staat er om bekend om dat niet te doen)
(al gevonden $14.99/month maar kan nog veranderen.)
ooh en een typo bij de release date:

(Nu weten ik dat de zomer ondertussen )

Je start ziet er al goed uit ! mss handig om de System requirements er bij te vermelden

Genre(s) MMORPG
Mode(s) Multiplayer
Media Download/DVD
typo gefixt ;) ik was nogal stoned toen ik dit allemaal aan het vertalen/typen was.

Ik zal de systeem eisen er ook nog ergens bij zetten :) nadat ik heb gegeten.

het kost inderdaad $15 mocht het zo zijn dat er wel omgerekend gaat worden zal dit een behoorlijk goedkope MMORPG zijn vergeleken anderen.

@nemo55
ja het verbaasde mij ook dit hier nog geen topic over was gemaakt, dus ik dacht bij mezelf waarom ook niet :). Ik was al mensen van mijn Realm in WoW aan het overhalen AION te gaan spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:42:
[...]

ik was nogal stoned toen ik dit allemaal aan het vertalen/typen was.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weer een update :) heb een plaatje van de classen opbouw neergezet met dank aan www.aionsource.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Zoals je kan zien zijn er 4 hoofdclasses. De Acout, Warrior, Mage en priest
Dat moet Scout zijn neem ik aan?

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry ik lees er zelf gewoon overheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 18:50
Ziet er verdomd goed uit. Lijkt een veel op een opgepoetste guild wars (wat er nu trouwens nog steeds goed uitziet).
This duidelijk dat warriors weer tanks worden (Video zie je een templar Taunten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Killion schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:16:
Ziet er verdomd goed uit. Lijkt een veel op een opgepoetste guild wars (wat er nu trouwens nog steeds goed uitziet).
This duidelijk dat warriors weer tanks worden (Video zie je een templar Taunten)
Warriors kunnen 2 kanten op.

1 is alleen aanvallen met grote wapens, wat er trouwens heel gaaf uitziet (geen tank).
andere is templar die is wel een tank, maar heeft ook zat aanvallen om flinke schade te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:42:
het kost inderdaad $15 mocht het zo zijn dat er wel omgerekend gaat worden zal dit een behoorlijk goedkope MMORPG zijn vergeleken anderen.
Nee hoor, $15 is gewoon E12.99 (of zelfs gewoon E14.99) in Europa. Zo werkt dat nou eenmaal. WoW is ook vrijwel gelijk in absolute getallen in euro's en dollars...

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:49
Het klinkt als een retevet spel, maar ik ben zelf niet zo van het maandelijks betalen. Doe mij maar Guildwars Style eenmalig 60 euro dokken. Dat doe ik liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:17:
[...]

andere is templar die is wel een tank, maar heeft ook zat aanvallen om flinke schade te doen.
Dit is voor mij echt goed nieuws! Ik ben namelijk gek op tanken. Ik deed dit ook full-time in WOW alleen vond ik het nadeel altijd dat als ik mijn tree op full-protec zette dat ik met die carracter in PVP geen schijn van kans maakte. Ok, met battleground kon ik dan wel verdedigen maar enige dmg maakte ik niet en als er 2 mages aan kwamen was ik redelijk kansloos. En om dan elke x mn tree te gaan changen vond ik een beetje teveel van het goeie en koste ook nog eens aardig wat G Daarom klinkt het goed in mijn oortjes dat je in deze game als tank genoeg attack skills hebt om dan nog redelijk kansrijk te worden in PVP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou zelf deze game ook goed in de gaten en wilde jullie deze reactie niet onthouden:

Stukje van een interview met Ayase, PR man van NCsoft.

Quote:
Something that we are very careful about here in the community team, since some time back, is to not wildly estimate a release date of any kind. It tends to be risky and leave a lot of people disappointed should certain variables in the development of the game suddenly change. We are of course working with aims, and at times we have released these aims publicly, since we think that you deserve to know as well as we do, what is going on. The single most important thing to remember with the dates we have released is: They’re not set in stone. They’re more like written in sand. Or maybe gravel.

There are three questions which have raised some rabble among the communities of Aion. Let me go into a bit more detail.

What is happening with Aion’s beta?
We are planning for a closed beta later this year, and other phases will inevitably follow. Besides that, however, many details remain undecided. These include: Format of invitations, amount of invitations, time of invitations, times of tests and the role of a Non-Disclosure Agreement. There’s simply a lot of work yet to be done there, which is why we can’t quite go into more detail. We will need to test our infrastructure, arranging events and ultimately server-performance and make sure that the end-user experience is as smooth as it can be. These features need to work as good as they possibly can during the beta and especially during launch, which is why a lot of hard work and inevitably time lay ahead of us. Just hang in there and we’ll make sure to get you as specific information as we can, when we can.

When is Aion going to be released in the EU/NA?
2009 was mentioned. Just as with previous estimations we may have given out, we can’t promise much, or more importantly, give you more detail than we already have. It’s the nature of things written in sand, or gravel (as I mentioned before). The gardener may very well come and rake that path when you least expect him to.

We want Aion to be of excellent quality at launch, and we have very high standards. For these reasons, we’re not willing to compromise quality for an earlier release. With that said, of course we would really want to give you a final date right away – to say “This, guys. This is it.” - but we can’t do this before we know for certain ourselves. It is however looking like 2009. That’s the plan. Outlook: Good. When we can, we will try to be a bit more specific.

Will European and North American servers be separated?
Traditionally, our game servers have been separate for Europe and North America. The reason behind this is simply that we want to give you the best customer experience possible. This can be achieved best if each territory is taking care of their own servers and customers. In practice this means that if you want to play on a European server – you will need a European version of the game, and vice versa for North American servers. A final decision has not been taken yet, but this might very well be what you can expect at launch.

Het zal hoogst waarschijnlijk niet meer 2008 worden helaas... ;(

(Deze uitspraak is trouwens van rond 10 juli dit jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor de mensen die even een half uurtje niets te doen hebben, is hier een filmpje over de eerste 30 min in game:

Aion Movie LQ

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat er nu ook een topic is voor dit spel. Hoewel ik wel heel erg enthousiast ben over dit spel, verwacht ik er eigenlijk niet teveel van, daarmee bedoel ik dat dit geen "WoW-killer" wordt. Ik denk dat dit spel eigenlijk net zo afloopt als AoC, er werd wel verwacht dat AoC de vervanger van WoW zal worden, maar dat is niet zo gebleken.

De classes zelf komen best wel overeen met de meeste MMORPG's. Ik vind de classes goed bedacht maar het valt ook weer een beetje tegen. Zoals dat je een Gladiator OF een Templar moet worden. Nu spreekt mij Templar heel veel aan, want ik was ook in WoW een protection warrior. Ik vind tanken namelijk erg leuk, maar op z'n tijd vind ik het niet erg om eens arms te respeccen.

Ook denk dat ik dat meeste mensen voor een Scout class gaan, zoals Ranger of Assassin, Ranger spreekt mij ook wel veel aan. Ik hou wel een beetje van scouten, lange afstanden, mooie bows. Beetje het "Scharpshooter feeling" wat opzich wel cool is. Helaas overweeg ik dat ik deze class waarschijnlijk niet ga pakken, ook de Assassin niet omdat ik denk dat gewoon te veel mensen deze class gaan pakken. Ik hou er eigenlijk wel een beetje van om uniek te zijn.

Bij de mages spreekt mij Spiritmaster erg veel aan, vooral met de pet's. Hoewel ik niet weet wat deze class voor de rest in petto heeft. Dat vind ik wel jammer. Sorcerer spreekt mij eigenlijk helemaal niet aan, omdat deze waarschijnlijk erg fragiel zijn en ik verwacht niet veel van de diversiteit aan aanvallen. Ook denk ik niet dat veel mensen een mage class pakken.

Dan heb je ook nog de Priests, beetje raar vind ik dat je een priest hebt met heavy armor en de ander met waarschijnlijk een robe ofzo. Nu spreekt healer me niet zozeer aan en nu weet ik eigenlijk niet of er veel mensen deze class gaan kiezen maar ik betwijfeld het.

Nu hoop ik dat ik deel mag nemen aan een closed beta als deze er is. Dit spel lijkt me zeer tof en het is heel origineel dat je ook nog eens kunt vliegen in een gevecht. Nu hoop ik wel dat je best lang kunt vliegen.

Als ik begin zal ik waarschijnlijk Templar kiezen als class/profession, ik heb hier en daar gelezen dat er end-game raids zullen zijn dus waarschijnlijk zijn Templars hard nodig. Ik hou niet zozeer van PvP om eerlijk te zijn, sja wat ik voor de rest moet denken van deze MMORPG zou ik eigenlijk niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 00:36
Leuk dat er nu ook een topic is voor dit spel. Hoewel ik wel heel erg enthousiast ben over dit spel, verwacht ik er eigenlijk niet teveel van, daarmee bedoel ik dat dit geen "WoW-killer" wordt. Ik denk dat dit spel eigenlijk net zo afloopt als AoC, er werd wel verwacht dat AoC de vervanger van WoW zal worden, maar dat is niet zo gebleken.
Aoc had geen echte aandacht voor pve (iig vergeleken met wow), veel mensen lijken niet te beseffen dat pvp niet alles is in een mmo, en als er dan nog bergen bugs inzitten met een 1995 style ui dan wordt het moeilijk om de gevestigde namen van spelers te ontdoen.

Zelfde voor warhammer, teveel pvp gedoe en te weinig andere content (op t eerste oog)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blouweKip schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:25:
[...]

Aoc had geen echte aandacht voor pve (iig vergeleken met wow), veel mensen lijken niet te beseffen dat pvp niet alles is in een mmo, en als er dan nog bergen bugs inzitten met een 1995 style ui dan wordt het moeilijk om de gevestigde namen van spelers te ontdoen.

Zelfde voor warhammer, teveel pvp gedoe en te weinig andere content (op t eerste oog)
Zelf heb ik AoC nooit gespeeld, maar ik las inderdaad dat er niet veel PvE was, Aion heeft dit wel zover ik kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:05:
Ik denk dat dit spel eigenlijk net zo afloopt als AoC, er werd wel verwacht dat AoC de vervanger van WoW zal worden, maar dat is niet zo gebleken.
Mja, AOC heeft het wel volledig zichzelf aangedaan, mede door waanzinnige systeemeisen (zeker voor een mmo moet je die relatief laag kunnen houden) en het feit dat trialaccounts niet eens mogelijk zijn (je MOET het volledig spel kopen om je "gratis" maand te krijgen). Dan is het niet meer dan normaal dat zoveel mensen die spel links laten liggen.
De echte "WoW killer" zal imo ofwel Aion ofwel Warhammer Online zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik de beginperiode van WoW nooit meegemaakt, dit vind ik eigenlijk wel jammer. Daarom hoop ik eigenlijk wel dat AION de "wow-killer" zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was heel enthousiast tot ik NCsoft las. Als ik me toch 1 bedrijf bout vind, is dat het wel. Private servers wacht ik wel op bij deze bout developer.

Effe filmpje gechecked: Leuk Lineage 2 maar dan met andere characters. GUI is iig amper gewijzigd.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kleine bumb :P

NCsoft zal groot aanwezig zijn bij de GameConventions eind augustus, geruchten op de US forums van CoH (ook NCsoft) gaan dat rond die dagen de datum van de eerste beta zal worden aangekondigd.. Uitgaande hoelang hun andere spellen in beta hebben gezeten tot de mogelijke release volgend jaar, zou het nog heel goed mogelijk kunnen zijn ook.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irencus
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:47:
Was heel enthousiast tot ik NCsoft las. Als ik me toch 1 bedrijf bout vind, is dat het wel. Private servers wacht ik wel op bij deze bout developer.

Effe filmpje gechecked: Leuk Lineage 2 maar dan met andere characters. GUI is iig amper gewijzigd.
Sorry, alleen NCsoft is geen bout developer. Zeker omdat lineage 2 langzaam levelde, is het bout? Je wacht daarnaast wel op de private servers?

Als je wat over aion had gelezen, zou je weten dat het niet op lineage 2 lijkt. Het kan er misschien zou uitzien qua gui en graphics. zoveel spellen zien er toch ook hetzelfde uit als WoW qua gui. Wat ik heb gelezen vind ik het niet op lineage 2 lijken qua inhoud. Veel plezier op de private servers :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vraag me uberhaubt af of er een private server zal komen, van CoH en GW heb ik ook nog nooit een private server gezien. Laat staan eentje die normaal zou kunnen werken

Deze is btw ook nog komend.. best stoer :P

http://ncsofteurope.blip.tv (onderwatertrap naar AoC :P)
Zijn bergje films van de voorbereiding op de GC, niet echt nog interessant, maar Rockjaw (creative content manager) heeft gezegt bezig te zijn met de filmpjes voor Aion. Lijkt erop dat Aion op GC dus speelbaar is. :)

Toch even kijken of ik niet een dagje ga kijken ;)

[ Voor 40% gewijzigd door SinergyX op 06-08-2008 23:28 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

irencus schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:58:
[...]

Sorry, alleen NCsoft is geen bout developer. Zeker omdat lineage 2 langzaam levelde, is het bout? Je wacht daarnaast wel op de private servers?

Als je wat over aion had gelezen, zou je weten dat het niet op lineage 2 lijkt. Het kan er misschien zou uitzien qua gui en graphics. zoveel spellen zien er toch ook hetzelfde uit als WoW qua gui. Wat ik heb gelezen vind ik het niet op lineage 2 lijken qua inhoud. Veel plezier op de private servers :> .
Nope grinding heb ik geen probleem mee en ook helemaal niets over gezegd. Dat ben jij die die conclusie maakt. Ik ben tegen NCsoft als developer omdat NCsoft standaard het volgende game design hanteren:

We releasen eerst in het Koreaans, dan gaan we een jaar daar de game laten spelen. Ok nu gaan we naar Amerika, hup een release. Beta: 100% koreaanse text. Dan gaan we naar Amerikaanse text, 30% van de informatie word vertaald en het word pay to play. Ho, we gaan een eerste patch doen, hup 60% vertaald... etc etc etc

Informatie over drops, bosses, gameplay, dps berekeningen, enchant systeem, quest informatie: Wel in koreaans maar niet in het Amerikaans. Support: 0,0. Tegengaan van adena farming: 0,0% Ingame support: 0,0% Ingame mods zijn enkel om waarschuwingen te geven als je vloekt in shout, zit je vast, is je quest bugged: Wacht maar 2-3 dagen op de servicedesk.

In Lineage 1 was Antharas meer dan een jaar uitgeschakeld omdat er een bug was, ipv een patch of oplossing werden ze gewoon uitgeschakeld. Ook toen bleek dat we 2x per dag hem makkelijk konden verslaan werd hij uitgeschakeld tot in Korea hij krachtiger werd gemaakt. Was ook een quest waarin je hordes van monsters moest verslaan in een kamer en je er een ultiem wapen kreeg, zat een bug in: Nooit meer opgelost gewoon uitgeschakeld. Bugfixing is dus traag, of amper aanwezig. Path finding absoluut verschrikkelijk.

Waarom private? Omdat sommige private servers wel de bugs opgelost hebben, path finding nogsteeds shit is maar wel beter. En de support en L2walker protection 1000x beter is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:49:
We releasen eerst in het Koreaans, dan gaan we een jaar daar de game laten spelen. Ok nu gaan we naar Amerika, hup een release. Beta: 100% koreaanse text. Dan gaan we naar Amerikaanse text, 30% van de informatie word vertaald en het word pay to play. Ho, we gaan een eerste patch doen, hup 60% vertaald... etc etc etc
Je hebt denk ik weinig kennis van NCsoft lijkt het?

Guildwars kwam pas later in Azie uit, het spel is gemaakt obv europe/usa. City of Heroes/Villians, wederom een US release met Europe, Azie is een flop geworden. Auto assualt, US release. Tabula Rasa, US release met EU servers. Dungeon Runners, zie alle voorgaande.
Dan nog niet eens te beginnen over het feit dat NCsoft enkel de publisher is bij vele games. Crypic had CoH (nu is IP bij NCsoft), Anet is nog steeds van guildwars.

Guildwars en CoH hebben beide diverse prijzen gekregen om de enorme transparantie van formules en skills. CoH/V is zelfs 1 van de weinige die een complete ingame stats-scherm heeft.

Je staart je blind op LA1/2, alsof NCsoft dat als enige gemaakt heeft.

Maargoed, vond deze wel een aardige sum-up.
irencus schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:58:
Veel plezier op de private servers :> .

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 08-08-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dit lijkt mij een erg gaaf spel worden. Ik vind het (grafisch gezien) een mixje tussen Rose Online (vraag me niet waarom) en het heeft ergens ook wat van Final Fantasy. Nou ben ik niet iemand die op graphics kicked, maar dit ziet er erg goed uit inderdaad voor een MMORPG. Kan eigenlijk ook niet anders gezien de gebruikte engine... :)

Hoe zit deze game qua gameplay in elkaar? Zijn daar al filmpjes van? :)

EDIT:
Ik heb alleen nog nooit een 128MB geluidskaart gezien... ;) (Zie system requirements)

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 08-08-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Op youtube, maar ook de site van Aion kan je gameplay filmpjes vinden, er zijn al diverse korea beta's geweest.

edit: Site van Aion heeft ook de downloadbare fimpjes, mischien dat dat wel gaat?

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 08-08-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SinergyX schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:46:
Op youtube, maar ook de site van Aion kan je gameplay filmpjes vinden, er zijn al diverse korea beta's geweest.
Ik zit momenteel alleen op mijn werk, streaming media word daar geknepen, maar zal het onthouden!

Wat misschien ook wel handig is, ik heb een fansite gevonden die al een klein beetje uit de doeken doet omtrent de classes en dergelijke:

http://www.arcanalatentes.com/character/classes.html

Misschien een tip om arcanalantentes.com toe te voegen bij de handige linkjes? :)

Wat ook wel leuk is om te lezen, is deze posting:
http://www.aionsource.com/forum/143947-post.html

Dit jaar (denk op het einde) komt de eerste closed beta. Daarna komt er nog een en vlak voor de release komt een open beta. Ben benieuwd hoe open die open beta is. Als het is wat ik hoop, ga ik zeker de open beta proberen!

@TS:

Misschien een tip om de volgende stukjes vertaald (per klasse) in de topic start op te nemen:

http://www.aionsource.com/wiki/School_of_Scouts
http://www.aionsource.com/wiki/School_of_Warriors
http://www.aionsource.com/wiki/School_of_Mages
http://www.aionsource.com/wiki/School_of_Priests

Hoe meer ik naar deze game kijk en de screens zie, hoe meer zin ik heb in deze game...
Wel balen dat het pay-per-month word...

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 08-08-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:43:
[...]

Je hebt denk ik weinig kennis van NCsoft lijkt het?

Guildwars kwam pas later in Azie uit, het spel is gemaakt obv europe/usa. City of Heroes/Villians, wederom een US release met Europe, Azie is een flop geworden. Auto assualt, US release. Tabula Rasa, US release met EU servers. Dungeon Runners, zie alle voorgaande.
Dan nog niet eens te beginnen over het feit dat NCsoft enkel de publisher is bij vele games. Crypic had CoH (nu is IP bij NCsoft), Anet is nog steeds van guildwars.

Guildwars en CoH hebben beide diverse prijzen gekregen om de enorme transparantie van formules en skills. CoH/V is zelfs 1 van de weinige die een complete ingame stats-scherm heeft.

Je staart je blind op LA1/2, alsof NCsoft dat als enige gemaakt heeft.

Maargoed, vond deze wel een aardige sum-up.

[...]
Wat ik wel weet is dat ze de L1/L2 development methode hier gebruiken, kortom mijn verhaal is meer van toepassing dan jouw CoH en guildwars verhaal. Daarnaast is voor elke NCsoft game het streven: Geen reclame maken.

Waar WOW en Eve-O zich kapot heeft geadverteert, heb ik nog nooit een COH, Guildwars reclame gezien. Kortom: Mindere server populaties.

Maar eigenlijk sta je niet open voor kritiek, en ik niet voor Fanboys. Dus nutteloze discussie tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op GoT hebben we anders gewoon een bookmark-optie :z

[ Voor 96% gewijzigd door TheZeroorez op 08-08-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:26:
Maar eigenlijk sta je niet open voor kritiek, en ik niet voor Fanboys. Dus nutteloze discussie tbh.
Zijn we daar ook weer klaar mee :)
Ene kant wel fijn dat ze de 'basic' classes aanhouden, andere kant had mischien iets meer variatie gemogen. Al lijken de filmpjes er toch op te duiden dat de subclasses flink verschillen met elkaar.

Ik hou zelf die blogspot van de EU NCsoft team in de gaten, ze moeten op de GC hoofdzakelijk Aion promoten, dus hoop op wat extra leuk nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SinergyX schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:21:
Ene kant wel fijn dat ze de 'basic' classes aanhouden, andere kant had mischien iets meer variatie gemogen. Al lijken de filmpjes er toch op te duiden dat de subclasses flink verschillen met elkaar.
Het is maar net hoeveel diepgang men in de classes en subclasses heeft gestopt natuurlijk. Al lijken het wel veel gebruikte namen, maar dat is denk ik meer gedaan voor de klant, zodat die al ongeveer weet wat voor (sub)class het is. Zelf zou ik overigens gaan voor Mage en als specialisatie voor Sorcerer gaan denk ik... :) Spelen met de elementen lijkt mij gaaf! :)
Ik hou zelf die blogspot van de EU NCsoft team in de gaten, ze moeten op de GC hoofdzakelijk Aion promoten, dus hoop op wat extra leuk nieuws :)
Heb je daar misschien een URL van? Want volgens mij heb ik die nog niet hier in het topic voorbij zien komen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die blog stond bij die blip.tv gedeelte, maar kan het niet meer vinden. :/

Ik ga in iedergeval warrior, gladiator of tempest weet ik nog niet, al lijken ze beide heel veel op Cabal classes :) (ook aantal animaties).

Wel nu zeker:
If the possibility of playing Aion at one of our demo booths in Leipzig combined with all our community activities is not enough to convince you to book your trip to Games Convention 2008, then the time has come to think again.
Aion zal speelbaar zijn op GC 2008 :)

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 09-08-2008 17:42 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kleine bump,

20 augustus heeft PCGZine een review. (gratis PDF download)
http://eu.aiononline.com/.../incoming_pcgzine_article

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SinergyX schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:27:
Kleine bump,

20 augustus heeft PCGZine een review. (gratis PDF download)
http://eu.aiononline.com/.../incoming_pcgzine_article
Oh das al wel snel dan. Als zij een review hebben, kunnen wij er ook van uit gaan dat het spel snel uit komt lijkt me... :)

Iemand van jullie die weet of het spel ook een trial mode of trial periode zal kennen? :)
Ik zou het graag eerst even als trial / demo willen spelen voordat ik echt maandelijks ga betalen voor het spel... :)

Op de site van aiononline.com zelf, zijn die filmpjes op weg naar de GC van Leipzig ook wel grappig... :) Zit veel humor in, hahaha :+

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dacht dat filmpje 10 nog ging over de speelbare demo van Aion, zit zelf nog even te plannen om mogelijk naar de GC te gaan. Geruchten op US forums van CoH gingen dat mogelijk met de nieuwe issue release van CoH er gelijktijdig nieuws komt over de beta van Aion.

Lijkt me wel dat er weer een buddy systeem komt, meeste NCsoft games hebben dit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irencus
GJ-tje schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:02:
[...]
Iemand van jullie die weet of het spel ook een trial mode of trial periode zal kennen? :)
Ik zou het graag eerst even als trial / demo willen spelen voordat ik echt maandelijks ga betalen voor het spel... :)
Komt nog een Koreanse open beta in het 4e kwartaal van 2008 en in het 1e kwartaal van 2009 komt er een closed beta voor de V.S. en Europa.

Dit zegt de faq erover:
Ayase | Wednesday, 6 August 2008
The Aion FAQ has been updated with new information concerning beta testing.
The entry is now as follows:

When will beta testing begin?
In lieu of beta testing, Aion fans will be given opportunities to participate in a small number of Preview events before the game’s release. In addition to soliciting player feedback, the Preview events will help prepare for Aion’s release, as well as provide a great gaming experience on launch day and beyond.
As with Aion’s release date, the schedule of these Preview events will be announced in coming months.
More information on the Preview events, including sign-up opportunities will be made in the near future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Alleen mijn kennis van de Koreaanse taal is wat teleurstellend :+
Hopen dan maar dat ik deel mag nemen aan de closed beta van Aion... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 14:01
omgwtfbbq schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:53:
Het klinkt als een retevet spel, maar ik ben zelf niet zo van het maandelijks betalen. Doe mij maar Guildwars Style eenmalig 60 euro dokken. Dat doe ik liever.
Ik denk dat zobeetje iedereen dat liever heeft, maar helaas is dat niet te doen met ditsoort games. Behalve met een veel hogere aanschafprijs, zoals bij Lord of the Rings Online mogelijk was. (dit was 200+ euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

XanaduNL schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:02:
Ik denk dat zobeetje iedereen dat liever heeft, maar helaas is dat niet te doen met ditsoort games. Behalve met een veel hogere aanschafprijs, zoals bij Lord of the Rings Online mogelijk was. (dit was 200+ euro)
Plus je houd je playerbase wat meer serieus (uitzondering daargelaten).

Hoop wel dat NCsoft toch doorgaat met die one-pack, 1 abonnement voor meerdere MMO's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kleine update
http://www.gamerzines.com/downloading-pcgzine_21.html
Hij is uit :) 6 pagina's :9

Staat wat leuke info, beetje info over het combo systeem (dual bladers van CoH kennen het wel). Qua interface volgens ze dus CoH en Guildwars, niet custom maar wel aanpasbaar (jammer :().

Stigma stones klinken erg interessant en de game schijnt op de Cry engine te draaien? Woei :9

Filmpje heb ik wat mixed feelings over, het lijkt wat 'houterig' aan te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het spel is uit, of die (p)review? :S Ik hoop het spel, want dan ga ik zeker kijken of het mogelijk is om een trial te spelen. De preview dus... :+ Ben benieuwd, als ik thuis ben (duurd nog wel paar dagen) maar even kijken... :)

Moet zeggen, ben net wel op de officiele site geweest, maar niets over een trial of zo gezien, dus ga er aan de andere kant er van uit dat je de (p)review bedoeld.
Filmpje heb ik wat mixed feelings over, het lijkt wat 'houterig' aan te voelen.
Tja, is maar net natuurlijk op wat voor PC het allemaal draaide en als het een beta is, weet je het ook wel... ;)

Sorry voor de bump, jammer dat het nu zo stil is in dit topic

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 12-09-2008 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Na het wat slechte nieuws eerder van de week (kleine 50 man zijn ontslagen bij NC Europe, NC Austin zijn er ook aantal weg), waaronder diverse mensen die nog op de GC2008 hebben gestaan zijn aantal filmpjes over Aion niet meer afgemaakt. (Kerensky zou nog een extra filmpje maken over Aion op de GC, maar hij krijgt maandag het 'definitieve' antwoord of hij mag blijven).

Bedoelde inderdaad de PCzine issue 21 die uit was, daarin zou grote preview komen van het spel.

Denk mede gezien de enorme reorganisatie (het betreft alle NC games), dat het nog even stil zal blijven rond Aion.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 12-09-2008 12:14 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SinergyX schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:08:
Na het wat slechte nieuws eerder van de week (kleine 50 man zijn ontslagen bij NC Europe, NC Austin zijn er ook aantal weg), waaronder diverse mensen die nog op de GC2008 hebben gestaan zijn aantal filmpjes over Aion niet meer afgemaakt. (Kerensky zou nog een extra filmpje maken over Aion op de GC, maar hij krijgt maandag het 'definitieve' antwoord of hij mag blijven).

Bedoelde inderdaad de PCzine issue 21 die uit was, daarin zou grote preview komen van het spel.

Denk mede gezien de enorme reorganisatie (het betreft alle NC games), dat het nog even stil zal blijven rond Aion.
Jeetje, dat is wel balen, zeker voor deze game. Als ik de screens zo zie, lijkt het mij wel een succes te worden. Hoeveel spelers zitten er bijvoorbeeld ongeveer in die Korean (Open?) Beta?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Korea beta schijnt enorm populair te zijn, ook op de GC waren er echt veel mensen erg enthousiast over. Het spel wordt volledig ontwikkeld door NCkorea, NCNC (lol :P) zou uiteindelijk de engelse versie verder bouwen en zou de nieuwe NCwest europa/usa publisher worden.

Kerensky heeft vandaag gepost, morgen is zijn laatste dag, dus filmpje zal waarschijnlijk niet meer komen. Zal nog even vragen aan 1 van de GM's die wel blijft, mischien dat hij er nog iets van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noaq
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-11-2020
*knip* spam

[ Voor 95% gewijzigd door PromoX op 23-10-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08 23:16
heeft iemand een advanced verzie van babelfisch, zodat ik me in het koreaans in kan schrijven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke site en ziet er goed uit. Nu nog hopen dat de open beta snel uit komt. :)
rubbieus schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:58:
heeft iemand een advanced verzie van babelfisch, zodat ik me in het koreaans in kan schrijven? :+
Gebruik gewoon google translate: http://translate.google.com/translate_t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
je zal je niet kunnen inschrijven omdat AION alleen maar koreanse IP's binnenlaat en geen andere zoals Amerikaanse, Europese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noaq
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-11-2020
jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockvee2 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:20:
je zal je niet kunnen inschrijven omdat AION alleen maar koreanse IP's binnenlaat en geen andere zoals Amerikaanse, Europese.
Maar zullen ze dan geen beta-test gaan doen in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ze gaan europese en amerikaanse betatesten doen maar dat is pas in Q1/Q2 2009 (tussen januari 2009- juni 2009) dus het spel komt misschien pas eind 2009 begin 2010 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet iemand hier mee met de open beta in korea? Zo ja ik zou graag wat ervaringen willen horen uit de eerste hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mega bumb :D

Omdat Tabula de deuren gaat sluiten, krijgen alle subscribed spelers beta acces tot de europe versie, samen met 1 maand free playtime. Natuurlijk alle redenen om eens flink te zoeken naar wat nieuws.

Ik kwam op mmoprg.com dit topic tegen van de korean launch, daar vond ik toch even wat leuke screenshots.

Meteen nieuwe buroblad achtergrond:
Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h158/DeathNeedle/login.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mezelf af waarom er zo weinig gediscusseerd wordt over dit spel.

Ik zit echt met smacht te wachten op dit spel en verwacht dat het een erg leuke verslavende vervanger van wow wordt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 16:40:
Ik vraag mezelf af waarom er zo weinig gediscusseerd wordt over dit spel.

Ik zit echt met smacht te wachten op dit spel en verwacht dat het een erg leuke verslavende vervanger van wow wordt.
Ik ook! Wordt het nou maart 2009?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Iemand die hier de beta van speelt? ik zie veel positieve punten aan dit spel maar de forums geven me sterk t gevoel dat het weer een pvp spel is met wat bijeengeraapte pve elementen (dus geen end-game pve zoals in wow), ik heb geen zin om t straks aan te schaffen om te zien dat het net zulke fail is als warhammer of AoC :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( Hoe haal je topics uit je active list?

Anyway: Antwoord heb ik eerder al gegeven: NCsoft maakt weinig tot geen reclame voor hun games. Ik hoorde pas van deze game tot ik het woord MMORPG zag staan in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mooi om te zien dat dit topic weer wat levensvatbaarder is geworden.
Is er al wat meer bekend over deze game mbt de financieën? Word het inderdaad een maandelijkse fee?
Ik kan me niet heugen dat NCSoft dat soort games uit heeft gebracht namelijk, of ik zit er naast natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Geruchten blijven gaan dat pas na de sluiting van Tabula alle data bekend wordt voor de beta en europe release, Aion heeft wel vorige maand nog de 'game of the year' 2008 gekregen in Korea, daar in iedergeval al een groot succes :P

Weet alleen niet of die patent aanklacht wat vertraging zal opleveren.

NC had 2 free to play games, Dungeon Runners en dat vliegspel, buiten natuurlijk Guildwars waar je alleen voor de client betaalde. Maar grote kans dat dit gewoon ook p2p wordt (zeker gezien het feit dat ik 1 maand free gametime krijg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

blouweKip schreef op zondag 28 december 2008 @ 05:20:
ik heb geen zin om t straks aan te schaffen om te zien dat het net zulke fail is als warhammer of AoC :S
Fail dan van jou (ipv WAR) om iets aan te schaffen waarvan zowiezo bekend is dat het op PvP ipv op PvE focust :)

[ Voor 10% gewijzigd door ambi op 03-01-2009 11:40 ]

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Fail dan van jou (ipv WAR) om iets aan te schaffen waarvan zowiezo bekend is dat het op PvP ipv op PvE focust
Ik heb het mede daarom ook niet aangeschaft, bedoelde ook meer conan wat net als warhammer als wow concurrent werd neergezet terwijl het net als warhammer net zo min competitie was en uiteindelijk gewoon alleen maar pvp was (en dat terwijl het nog steeds niet uit beta is)

Ik hou zelf wel van pvp (alleen niet zozeer van ganken/corpsecampen zoals in de meeste pvp games) maar ook op dat gebied is het aanbod wat mij betreft schraal, al lijkt op dit moment ncsoft de enige die het beide wil proberen (zonder pve kun je als mmo niet tegen wow op als je iig genoeg subs wilt krijgen).

Ik vind het alleen wel een slecht teken dat ncsoft wel lijkt te willen dat t spel in "het westen" door zal breken maar er totaal geen moeite voor lijkt te doen om die markten voor te bereiden naast wat lokalisatie.

Ik zie genoeg mensen om me heen die voornamelijk in wow blijven hangen vanwege het gebrek aan een alternatief (maw: men vind mmo's leuk maar is wow wel enigzins zat - mede vanwege de nieuwe koers die blizzard nu lijkt te varen), ncsoft heeft dus zeker een potentieel groot publiek.

[ Voor 13% gewijzigd door blouweKip op 03-01-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet precies hoe dit gaat lopen zodra dit spel gereleased gaat worden in EU/US.

Mensen levelen de eerste 6maanden legit en daarna botten ze alles up. En dit komt alleen maar omdat in l2 het "toe gelaten" wordt. Tuurlijk volgen er bans, maar dat weerhoud men er niet van om het te doen...

Heb enige tijd me in het spel verdiept. Ik denk dat dit de opvolger gaat worden van het wat verouderde Lineage 2 totdat Lineage 3 gereleased gaat worden ergens in 20xx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik wil eerste LA3 nog wel zien uitkomen :P Nagenoeg hele dev team van LA2 is weg bij NC, die zijn bezig met hun eigen MMO nu (project SI ofzoiets). En LA2 was veel meer een hardcore grindfest, begreep dat Aion veel meer casual zou worden. Komt natuurlijk wel goed uit voor NC ;)

Kwam nog een topic tegen van een zuiderbuur die in de Aion beta zit:
http://www.legionsofaion....ex.php?showtopic=408&st=0
Met op pagina 3 een hele berg plaatjes :)

Ook een filmpje, hier te vinden, valt imho beetje tegen maar die laatste class (met die polearm) doet wel een heel vette attack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zo, weer een bumpje :)

Als CNY kadootje heb ik een account met wat playtime gekregen van wat vrienden in korea, dus ik mag een paar dagen de korea versie gaan proberen :) Na zo'n bijna 8 uur downloaden geinstalleerd, mogelijk nog een extra 8 uur van updaten (150kb/s ftw enzo :/) kan ik dit weekend wat stapjes gaan maken in Aion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En weer een bumpje, laat dit spel nog maar even in het achterhoofd. Q4 cijfers van NCsoft zijn uitgegeven, Aion US/Europe staat pas Q42009 op de planning. GW2 is zelfs naar 2010 geschoven, dit jaar dus weinig van NCsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor66
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 11:22
nvm, lvl cap is 50 :)

[ Voor 61% gewijzigd door Razor66 op 14-02-2009 20:27 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gister wat stukjes geschoten, waaronder wat ingame cinematics. Verhaal weet ik totaal niet waar het over gaat, maar deze stukjes zijn best mooi uitwerkt.

An sich zitten er best leuke features tussen, quest-tracker die quest-mobs kan aanwijzen op je radar, een mix van hunt en gather quests. Op lvl9 kan je je 2de class al kiezen, je wordt dan automatisch lvl10 en je krijgt toegang tot 2 nieuwe delen van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preimel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09 17:56
Ik begrijp dat er nu dus een open beta (correct me if I'm wrong) in Korea is, is het dan niet gewoon mogelijk om een account aan te maken en wat te spelen? Heb het spel gisteren ontdekt en moet zeggen dat ik toch echt razend benieuwd ben!

Edit:
8)7

Lemme rephrase: Is er een of andere mogelijkheid (pm only? :P) om toch te spelen?
Proxy oid?/Iemand in Korea een account laten aanmaken (Gratis?)

[ Voor 39% gewijzigd door Preimel op 21-02-2009 11:50 ]

Doe Praemel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ben nu weer wat verder, het spel zelf is echt heerlijk spelen. Skills vormen echt mooi geheel in plaats van 123 123 123 te bashen met 2 skills die krijgt op lvl1 en nog spamt op cap lvl. Elke class wordt echt anders, ik zie amper mensen lopen met dezelfde armor, ook qua quests is er voldoende aanbod. (gemiddeld zo'n 13/20 open staan, mede omdat ik soms niet weet wat ik moet doen :P).

Maar, een hele hele grote maar, bots. 2 plekken (valley nogwat, en nogwat beach) is het echt bezaaid met bots, sommige vrij simpel (target, skills, loot, repeat) maar sommige dus al met instant cast van elke skill die je hebt.

Of ze moeten tot US/EU release nog flink aan de bak hier iets aan te gaan doen, of dit spel gaat het echt niet worden, wat heel heel zonde is.

@hierboven, nee het spel is live in korea, gewoon p2p enzo :P Ik heb mijn account gekregen als CNY kado, weet niet eens waar ik kan vinden hoeveel uur ik nog heb (het is 300uur of 30 dagen).

[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 22-02-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

SinergyX schreef op zondag 22 februari 2009 @ 18:19:
@hierboven, nee het spel is live in korea, gewoon p2p enzo :P Ik heb mijn account gekregen als CNY kado, weet niet eens waar ik kan vinden hoeveel uur ik nog heb (het is 300uur of 30 dagen).
CNY?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Chinese Newyear, was eind januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorval
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-04 11:37

Thorval

Thorval#2567

SinergyX schreef op maandag 23 februari 2009 @ 09:26:
Chinese Newyear, was eind januari.
zo jaloers op je nu :)

Kan niet wachten tot deze hier ook uitkomt. je video ziet er super uit.

WoW: Kishar, Thorval, Råndan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zal binnenkort een wat uitgebreidere post maken over wat features. Ikzelf heb nog steeds niet alles ontdenkt :P

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 17:48
Wel jammer dat dit soort MMO's in Europa nooit veel spelers trekt, want het ziet er wel interessant uit.
Ze moeten is wat verzinnen dat Aziaten en Europeanen gewoon samen kunnen spelen :P

• Thorval
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-04 11:37

Thorval

Thorval#2567

superbassie schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:50:
Wel jammer dat dit soort MMO's in Europa nooit veel spelers trekt, want het ziet er wel interessant uit.
Ze moeten is wat verzinnen dat Aziaten en Europeanen gewoon samen kunnen spelen :P
Bestaat al wel hoor, kijk maar naar Final Fantasy XI online, zit een vertaalmodule en alles in (als is het nog steeds niet echt super om met bijvoorbeeld japaners te spreken)

WoW: Kishar, Thorval, Råndan

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Veel games hebben regio-gelinkte uitgaves, regeltjes en distributie, taal en support, soms is het beter zo.

Op zich is deze game best West-waardig, het is geen grind-game en vrij weinig 'aziatische' achtergronden. Ze hadden gister nog een update, stuk minder bots te vinden maar vraag blijft nog even voor hoelang :P

• superbassie
Las trouwens net dat Aion pas in de herfst dit jaar uit komt in Amerika en EU :o

Heb ook wat meer over de game gelezen en gezien en het ziet er allemaal wel goed uit, zeker de graphics, aanvallen en de gear enzo. :)

Op basis van wat ik gelezen heb is de Sorcerer wel een interessante class voor mij :Y

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf een spiritmaster (de andere tak van Mage) , bevalt best lekker. Jammer dat je maar 1 pet actief mag hebben, had gister een rare-skill drop voor een 2de pet.

Door de lag is het iets minder makkelijk te spelen, maar denk op europese servers het een best fijne class is. (woo voor chain cast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
SinergyX schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:38:
Zal binnenkort een wat uitgebreidere post maken over wat features. Ikzelf heb nog steeds niet alles ontdenkt :P
Informatie van een insider is altijd welkom :Y

Er is zeker nog niets bekend over de (eventuele) US/EU beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Niet bijzonder veel op het moment. Zover ik weet heeft NCsoft niets gezegt over het aanwezig zijn op de MegaCon 2009 (US), nagenoeg het hele Europe team is inmiddels pleite (samen met berg mensen van GW/CoH), alles zou centraal worden gedaan vanuit NCWest.

Wel noemen ze steeds herfst als 'shipping' date, vertalen zal ongetwijfeld een enorme klus zijn. (en zit heel veel tekst in het spel). Als ze dus release herfst kunnen vast houden, verwacht ik zo augustus/september een closed beta, een maandje open beta en live.

Ik heb al toegang tot closed beta, dus hopelijk daar ook 1 van de eerste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Mja, en naast het vertalen wordt ook het verhaal volgens mij ook nog wat aangepast. Ben benieuwd!
Ik hoop ook met die closed beta mee te kunnen doen want ik moet zeggen dat, na het zien van filmpjes, Aion er toch wel erg goed uitziet! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Goed, kortje verhaaltje over de classes en wat ik er tot nu mee heb gespeeld:
(plaatjes voeg ik later nog toe).

Er zijn dus 2 'races', ik noem ze maar even Light en Dark. Buiten hun uiterlijk, hebben ze beide toegang tot dezelfde (sub)classes, met enkel het verschil in de SP-skills. Je mag per server maar 1 kant kiezen, en tot heden door 'onbekende' fout (ik ken geen koreaans :P) mag ik maar 3 characters op een server aanmaken.

De wereld:
Is groot, best heel groot. Helaas is niet de hele wereld 'free roaming', als je van 1 continent doorloopt naar de ander krijg je even kort een laadscherm. Elk continent is weer verdeeld in gebieden, welke flink verschillen van elkaar. Van een verdorde woestijn achtige omgeving tot een bosrijke omgeving, het vliegen is per gebied ingesteld, al lijkt het dat je dit later vrij kan spelen oid. Het verplaatsen tussen plekken gaat via portals en een soort van 'vogel', portal voor lange afstanden tussen continenten, vogel voor de kortere binnen een continent.

Quests:
Ik heb tot heden nooit zonder gezeten. Een mooie feature in de quest list is dat er een soort van mini-wiki inzit waarmee je wat informatie kan opvragen welke mob, welke NPC en welk gebied. Sommige quests waar je specifieke mobs moet meppen kan je de 'radartracker' aanzetten, deze laat met een paars kruisje precies zien waar je moet zijn of zelfs welke mobs (op de radar) je moet meppen. Scheelt veel werk, zeker omdat ik vaak geen flauw benul heb wat ik nu moet doen :P Diverse quests zijn chained, tot ergens 9 verschillende opdrachten in 1 quest, varierend van mobs meppen, items verzamelen of praten met NPC's.

Diverse quests hebben ook cutscenes met normale ingame beelden, eerder youtube filmpje liet er al wat zien.

Op de world map (die je overigens via M als 'window' ziet, of N als 'transparante' overlay) kan je ook waypoints aanmaken, benoemen en bewerken. Via chat kan je deze waypoints ook zeggen, zo kan je via shout je precieze lokatie doorgeven. In de chat zijn veel dingen gelinkt, items krijgen popup met stats (zoals in WoW), al ben ik hier nog niet zo bekend mee, mede door de taal.

Combat vind ik erg fijn werken. Zoals in de TS, chaincasting krijg je al relatief snel (2 skills), later wordt dit ook nog 3 of zelfs 4 skills. Helaas door de lag gaat het perfect timen ervan nog niet echt lekker, maar het bevalt enorm goed.

De 2 classes die ik nu het meeste speel zijn gladiator en spiritmaster. Gladiator kan met 2h sword of spear spelen als 'main' wapen (je skills zijn hierop afgestemt), maar je kan nog steeds met 1h sword/shield spelen, sommige skills blijven dan bruikbaar (zie youtube stukje voor de animaties). Gelukkig ook een taunt skill, dus je kan beetje off-tank spelen.

Spiritmaster is vervolg op mage, dus je hebt een scala van spells tot je beschikking maar je kracht komt uit de pet die je kan summonen. In 4 varianten, vuur/wind/water/aarde, hebben zij elk voor en nadelen. Het mooiste is dat je pet ook 'evolved' naarmate je hoger lvl wordt (4 stages). Je hebt een standaard attack/defend/stay/dismiss control op je pet, plus 2 skills die je je pet kan laten doen (die 2 zijn verschillend per pet, al lijkt de ene een attack en de ander soort van taunt skill). Het minpuntje, je kan je pet niet controllen als je bezig bent met een cast, ook de 2 pet skills zijn jou 'eigen' casts, soms irritant.

Verder, nog meer features?
-Auction house. Handig, werkt goed en veel te vinden.
-mini heal/mana, je krijgt 2 spells die een bepaald item consumen (weet de naam niet), die je een kleine heal of mana recovery geven. Deze kan je ook in combat gebruiken, zolang je maar niet interupted wordt.
-item slots. Veel items hebben slots, hierin kan je steentjes doen. Van extra HP/MP, tot extra stats of defence. Wederom, ik kan weinig koreans dus is nog veel zoeken. (zal me niets verbazen dat ik nu rond loop met +14 int op mijn gladiator.. lekker nuttig :P).
-Recovery stones. Elke town heeft er wel eentje, als je dood gaat kan je daar je respawn instellen. Ga je dood krijg je tijdelijk een flinke debuff (zo'n 1 minuut) met een 50% movement penalty.
-Radar laat goed zijn welke mobs hostile of passive zijn (rood/wit stipje) en je hoort een kenbaar geluid als je agro trekt van een mob - samen met uitroepteken boven zijn hoofd.

De nadelen liggen voor mij nog veelal bij de taal, dat ik nog niet alles begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Die laadschermen die je krijgt als je van continent naar continent gaat is dus ongeveer hetzelfde als in WoW? Als dat zo is dan is het niet zo storend :)

Die radartracker is inderdaad erg handig, dat zit in Warhammer ook en dat miste ik wel bij sommige andere MMO's.

Wat wel jammer is is dat er, voor zover ik gezien heb, geen mounts in het spel zitten. Maar misschien dat dat later nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Kon niet langer wachten en ben dus maar begonnen met de Koreaanse versie van Aion.
Het spel speelt tot nu toe lekker weg, ook al snap ik geen bal van de quests. Ook de menuutjes enzo is allemaal wat zoekwerk, maar gelukkig staan er al wel wat guides en vertalingen op internet.
Grafisch ziet het er prima uit en hij loopt erg soepel op mijn systeem.
Pagina: 1 2 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.