[MMORPG] AION Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 29 Laatste
Acties:
  • 144.244 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Komop mensen.. level 1 t/m 25 is het level limiet.
De beta characters worden uiteindelijk gewiped dus mensen zijn bezig om alles zoveel mogelijk te verkennen; en te ontdekken.

Er is geen economie simpelweg omdat dat niet boeit; over een 2 tal maanden is alles weg, foetsie.

Als de game eenmaal uit is en alles blijft dan wordt er een economie opgezet en heeft het wel nut om gesprekken aan te knopen en deel te nemen aan de 'community'.

Veel mensen willen nu gewoon zo veel mogelijk zien en leren zodat ze een headstart hebben op de rest, en niet wildvreemd zijn.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreekj3
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 17:05

dreekj3

Mh Hmph!

+ dat de region & trade channel ook niet werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:26
Beta

Zondag en Maandag de beta kunnen spelen.
Al met al ziet het goed uit.

Heb een 14 chanter, 10 spiritmaster, 4 warrior, 2 scout (scout en warrior, was nog net voor einde voor klein gevoel er van)

Mage (later spiritmaster)
heb niet veel er mee gespeelt na lvl 10, nu al spijt dat spirit gerolled heb pet management is nu niet echt mijn ding.
Voor de rest speel de mage goed weg.
+ Bijna elke mob is dood voordat deze zelfs in de buurt komt (geen idee of dit ook zo blijft op lvl 40/50)
- mana management, je zult veel rust nodig hebben
- als mob naast je spawned moet vlink je best doen om niet een corps run te hoeven doen.(even goed opleten als iets spawed dat je weg loopt etc, maar denk behalve de priest hier last van heeft)

Priest (later chanter)
+ lvl 1-14 mana efficiëntie 10+, denk dat misschien 2 keer rust heb genomen omdat ik zelf aan toe was.
+ dood was dat, ff serieus tuurlijk ga je wel eens dood, maar ik denk dat het geen verhouding staat tot andere spelers. (heb een lvl 17 named mob gekilled als lvl 14)
+- solo is geweldig, maar ben benieuwed of de chanter ook echt een plaats heeft endgame.
- UI die elke 5 sec je mantra's refreshed op scherm (zal hopelijk tot beta bug blijven)
- endgame onzekerheid maakt lastig om volledig voor deze te gaan.

Warrior
Te weinig kunnen spelen, qua damage zijn ze ok alleen is hier hp management
wil misschien nog volgende beta hier meer verder kijken, al zou level maatje erg helpen. bij deze class

Scout
Absoluut niet mijn ding, te veel conditioneel.

Enige grote nadeel vond ik nu al dat echt alles geld kost, van rez. a 1300, tot portals van 1500.
in en uit gaven ziet wel gebalanceerd uit.
Het kunnen vliegen geeft een extra dimensie, het limiteren van bepaalde gebieden zodat deze van bepaalt level wel kunnen is imo goed gedaan.

Over kleine beetje wat ik gezien heb, bevalt het mij goed.
Jammer dat nog weinig endgame bekent is want dat is ook vrij belangrijk.
Denk dat dit geduchte wow alternative gaat worden. (als ook endgame goed geregeld is)

weet iemand iets over de endgame, raids 25 mans (zoals wow) etc ?

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Priest is inderdaad easy play, zeker aan het begin, chanter wordt wat meer aanval, cleric krijgt wat betere healing en casting-based. Later krijg je af en toe wat problemen als mobs je ook gaan interupten, maar dat kwam ik niet al te vaak tegen.

Gister een duel gezien tussen templar en cleric. Mischien dat mensen zich nog die pull-skill van templar kan herinneren, waar hij opeens alle mobS naar zich toe trekt. Deze heeft een cooldown van een uur, maar de single target versie heeft maar 30 sec cooldown en ziet er echt stoer uit :D (helaas met een miss-chance). Maargoed, denk dat het gevecht zeker 5 minuten duurde, je hebt natuurlijk altijd wat pots en die herb-treatment als templar samen met die 3 minuten buff (50% extra HP en bergje regen). Priest op zin beurt heeft stun/immobilize en heal, uiteindelijk heeft priest het moeten afleggen omdat simpel zijn mana op was :P

Wel enorm goed te zien dat het geen 3-hit wonders zijn, maar dat je echt lange endurance battles hebt (zoals bijvoorbeeld bij wow).

Die refresh is gewoon de buff zelf, die je elke 5 sec 'aanwezig' ziet. (met de 3rde buff erbij wordt het een soort van compleet logo). Chanter zie ik zeker wel een rol end-game hebben, ze hebben goeie debuffs, leuke party buffs en kunnen nog aardig wat meppen ook :P

Nog wat random tips:
-In zones waar je niet mag vliegen kan je wel stukjes zweven. Spring van een berg, direct weer spatie en je kan aardig stukje zweven. Druk dan iig niet op W, maar stuur enkel wat met je muis, je zal dan een bijzonder stuk langer over de grond zweven (hou je W ingedrukt, land je zodra grond in de buurt is).
-Gebruik pots en buffs. Die dingen zijn er niet voor niets en ze helpen je echt enorm. Van extra regen tot extra dmg, instant HP potjes en HoT potjes, je kan ze later ook zelf craften.
-Soul shards zijn ideaal om te lvlen. Mep gewoon een berg mobs en verkoop de loot, koop zoveel mogelijk shards (1000 kost ongeveer 4k). Je dmg met shards aan is zo'n 10-15 extra, skills doen ook extra dmg, erg handig voor de begin 10 lvls. Ik level bijna niet zonder shards meer, qua kosten is het makkelijk op te brengen zolang je geen andere zut koopt en af en toe beetje farm voor wat cash :)
-Bij start, verzamel direct 10 angelica's, je traint je gathering rank en heb je meteen genoeg voor een quest die je kort erna krijg. Level voordat je de eerste stad binnen kom al naar lvl3, en probeer tegen de 4 aan te zitten. Ben je eenmaal lvl4 door de quests in de stad kan je meteen een berg quests oppakken, richting het meertje en daar ook die visser quest oppakken. Dit scheelt je bergje heen en weer lopen.
-Templar krijgt op lvl10 de eerste 'after block' skills, op 13 de 2de. (1 die stunned, ander geeft agro). Block je een attack worden ze actief, activeer de eerste en spam meteen de 2de, meeste gevallen doe je dus ook die 2de nog, goed voor een leuke 250 dmg en met crit loopt dit op richting 700-800 (lvl13).
-Spiritmaster is enorm mana-gevoelig. Omdat je ook veel buffs/attacks moet doen voor je pet, brand je in no time door je mana en ben je wat squishy in het begin. Gelukkig krijgt spiritmaster op 16 en 19 nog meer pet-buffs, zoals een heal (naja, jou HP naar zijn HP), maar het wordt pas leuker richting de 30. Over spiritmaster was al aangegeven dat dit de wat meer 'advanced' class is, zeker met je lvl1 pet gaat het nog allemaal wat moeizaam, maar tot je uiteindelijk de lvl4 varianten ziet van je pet, dan is de run het echt waard (zie aionwiki).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
zo te zien is de balance aardig ja.

En mijn idee is dat een chanter wel plek zou krijgen, maar zoals nu uit ziet zijn maar paar classes waar je zo ie zo 1 van in je group wilt hebben, maar eigenlijk ook niet meer dan dat.
En als je slecht treft en dus bijvoorbeeld chanter rolled en er achter komt dat endgame je nergens een spot kan krijgen is wel vervelend. (dit zelfde idee krijg ik van de spiritmaster)

Als een ik iemand kan vinden waar ik mee kan levelen dan denk er over om een templar te rollen,
maar zo niet, dan ben bang dat de kwestbaarheid mij opspeelt (main reden waarom ik wow ook geen warrior, rogue gerolled heb. ben zelf een prot paladin in wow en de chanter komt heel erg in de buurt, alleen ziet er verlopig niet naar uit dat deze kunnen main tanken. meer beetje backup tank)

Het is ieder geval wel spel waar meer op skill aankomt uit eindelijk dan wow, waar je in 1 stun neer gemaait wordt. (al zal me in wow pvp gestolen kunnen worden.)
maar in end is grootse deel waarom ik ook wow nog speel de community, en klein beejte de endgame.

-/
Net even de templar skill bekeken, zo te zien zijn die best cool alleen moet je door de eerste 25 levels zien te komen daarna ziet aardig goed uit qua mogelijk heden

ps nu al groot plus punt geen weapon skills :D

[ Voor 8% gewijzigd door Teunis op 21-07-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik had ook maar een beta key aangeschaft vorige week om eens te kijken wat het is. Ik ben maar tot lvl 6 gekomen uiteindelijk want ik had maar een uurtje speeltijd maandag. Echter het speelt wel lekker weg, krijg een beetje een WoW meets Lineage II gevoel erbij.

Het enige puntje waar ik me een beetje aan stoorde is het feit dat ik niet zo ver kon uitzoomen als ik gewent ben. Maar goed ik heb ook niet echt gezocht naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Lukin schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:08:
Ik had ook maar een beta key aangeschaft vorige week om eens te kijken wat het is. Ik ben maar tot lvl 6 gekomen uiteindelijk want ik had maar een uurtje speeltijd maandag. Echter het speelt wel lekker weg, krijg een beetje een WoW meets Lineage II gevoel erbij.

Het enige puntje waar ik me een beetje aan stoorde is het feit dat ik niet zo ver kon uitzoomen als ik gewent ben. Maar goed ik heb ook niet echt gezocht naar een oplossing.
Je kan onder opties de maximale afstand van je camera instellen, is vrij ver.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Teunis schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:29:
En mijn idee is dat een chanter wel plek zou krijgen, maar zoals nu uit ziet zijn maar paar classes waar je zo ie zo 1 van in je group wilt hebben, maar eigenlijk ook niet meer dan dat.
En als je slecht treft en dus bijvoorbeeld chanter rolled en er achter komt dat endgame je nergens een spot kan krijgen is wel vervelend. (dit zelfde idee krijg ik van de spiritmaster)
Dat vermoeden heb ik nu ook, maar ik heb de waterpet in actie gezien en doet toch flinke range damage.

Als ik even lomp kijk, wat heeft een party nodig om boss neer te maaien, templar tank, gladiator chanter melee dmg, sorc's ranged en cleric voor heal. Nu nog ranger, sin en spiritmaster plekje geven :P Mischien dat zij btw veel betere end skills krijgen, kan bij spiritmastter niet zoveel vinden, maar als ik chanter kijk, wat randoms:

-Increases attack power of player by 15% for 30min. casting time of healing skills are doubled.
-Every time the target gets hit, heals the target and target's party members within 5m for X health.
-Regenerate X mana of party members within 20m.
-Increases bonus magic power by 100, hit rating by 100, attack power by 20% of party members within 20m for 15sec.
-All party members within 20m absorbs all shool of damage by 40%, gain 327 health every 3sec for 15sec. lasts until 5000 damage absorbed

Vind ik toch niet on aardige skills, meeste hebben nette cooldown. Ranger lijkt diverse zware debuffs te hebben (1000 dodge debuff, 50% defence, debuff heal effect etc), denk dat ze dat toch aardig in balans hebben voor end content.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Afgelopen weekend voor het eerst de beta gespeeld en ik vind het een geweldig spel.
Tot nu toe heb ik Lineage2 gespeeld, maar die account ga ik denk ik niet meer verlengen nadat de tijd voorbij is.

Omdat ik in Lineage ook altijd al healer was heb ik nu in Aion ook alleen de healer class nog maar getest.
Tot lvl15 heb ik bijna alles solo gedaan, maar toen werd het toch wel moeilijker en vooral langzamer om te soloen. Een groep vinden was geen probleem, je kunt je registreren in een lijst als "looking for group" en al binnen een paar minuten kreeg ik een invite om een groep te healen.
Op die manier heb ik mijn groeps quest tot lvl20 gedaan en toen was de beta alweer voorbij.

De key heb ik van de CE die ik op Bol had gepreorderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een key over? Zou het graag willen proberen voordat ik daadwerkelijk een order plaats. Kan altijd 's nachts spelen als jij overdag speelt o.i.d. Alleen om even uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:43:
Heeft iemand nog een key over? Zou het graag willen proberen voordat ik daadwerkelijk een order plaats. Kan altijd 's nachts spelen als jij overdag speelt o.i.d. Alleen om even uit te proberen.
De volgende beta is van 31 juli tot 3 augustus, er zijn voor die tijd vast nog wel events waar je een key kunt bemachtigen.
Ik geef mijn account trouwens niet aan onbekenden, sorry.

Er is trouwens een reclame voor een nieuwe LG monitor waar Aion in gebruikt is :D
http://www.youtube.com/watch?v=KXZKI_XlcSE&hd=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 14:32
Jegorex schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:58:
[...]

De volgende beta is van 31 juli tot 3 augustus, er zijn voor die tijd vast nog wel events waar je een key kunt bemachtigen.
Ik geef mijn account trouwens niet aan onbekenden, sorry.

Er is trouwens een reclame voor een nieuwe LG monitor waar Aion in gebruikt is :D
http://www.youtube.com/watch?v=KXZKI_XlcSE&hd=1
Ja ze schijnen een redelijk reclame budget te hebben.
Ze hadden ook geprojecteerd op de Jin Mao Tower in Shanghai.

http://www.curse.com/articles/aion-en-news/434620.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wedden dat Aion binnen 1 jaar vol zit met bots net als Lineage 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zal nog even mijn mail doorspitten, ergens heb ik dacht ik nog een key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:19:
Ik wil wedden dat Aion binnen 1 jaar vol zit met bots net als Lineage 2
Als je zoiets wilt stellen is dat prima, maar vertel er even bij waarom je (ondanks de verbeteringen in het spel) dit denkt. Dit soort oneliners zijn een beetje nutteloos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand nog een key overheeft en zich gul voelt, pm me dan even. :) Lijkt me wel leuk om dit te checken, vooral een Mage / Sorcerer actige class lijkt me best vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:08:
[...]

Als je zoiets wilt stellen is dat prima, maar vertel er even bij waarom je (ondanks de verbeteringen in het spel) dit denkt. Dit soort oneliners zijn een beetje nutteloos ;)
Lineage 2 was ook leuk in de openbeta maar na een jaar zat het vol met bots, je had zelfs hele bot parties. Omdat NCsoft er zoveel geld aan verdiende hebben ze nooit bots gebant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:51:
[...]

Lineage 2 was ook leuk in de openbeta maar na een jaar zat het vol met bots, je had zelfs hele bot parties. Omdat NCsoft er zoveel geld aan verdiende hebben ze nooit bots gebant
Ze bannen wel degelijk bots, maar het is dweilen met de kraan open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:51:
Je kan beter vragen welke game ze niet heeft :) Aion heeft ook bots, waren er in korea en china al, samen met de bekende gold sellers. Toch zag je met de dag er weer een enorme hoeveelheid gebanned zien worden, per saldo is het nog steeds niet zo moeilijk om gameguard schijnbaar te omzeilen.

Maargoed, zal wel compleet team klaar staan om actief te zoeken naar bots, begreep dat het niet zo bijzonder was om ze op te sporen (LA2 heeft ook verder niets aan zoekmogelijkheden, in tegenstelling tot bv Guildwars)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:46:
Ik zal nog even mijn mail doorspitten, ergens heb ik dacht ik nog een key.
Nog wat gevonden? Ik schrijf me altijd wel in voor beta's dus kan altijd delen met je of inschrijven voor iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Laatst online: 00:32
Heb zelf de collectors editie gekocht en het speelt tot nu toe lekker weg. Vind het al een stuk beter spelen dan Lineage 2. Alleen nog maar een gladiator en ranger naar lvl 10-12 weten te krijgen maar de gladiator is leuk om te spelen. Hopen dat ncsoft nu geleerd heeft van L2 en nu wel de bots iets beter uit de game kunnen houden anders word dit mijn laatste ncsoft titel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze moeten investeren in een beter anti bot programma. Gameguard zuigt gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu net wat filmpjes te kijen van AION, de verschillen kwa lengte van de chars valt me opeens op. Ik wist dat je postuur formaat kon bepalen in deze game, maar het ziet er soms wel erg lachwekkend uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja, ik speel nu op CAION. Kan daar gratis 5 uur spelen en daarna kan je voor 5 euro 80 uur speeltijd betalen. Heb nu een gladiator Asmodian met grootste hoogte en dan hebben sommige het kleinste en dan zien de verhoudingen tussen ons er niet uit:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de andere kant, die verhoudingen maken wel dat er wat afwisseling is (ondanks dat het misschien wat buitenproportioneel is soms). Kijk naar een Gnome vs. Tauren in WoW, dat scheelt ook nogal, vooral ook qua armor/weapon grootte. De verhoudingen tussen armors en weapons per race, daar stoorde ik me eigenlijk meer aan :|

Nu lijkt het mij persoonlijk sowieso op den duur storend om met een extreem klein of groot character te spelen,
maar goed, dat is persoonlijk...Overigens denk ik wel dat het zijn nut zal gaan hebben, voor bijvoorbeeld assassins, om met een zo klein mogelijk character te gaan spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was in WoW veel te veel bezig met drukmaken om classes en arena. Ga deze game wat relaxter doen en gewoon class nemen die leuk speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:49:
Was in WoW veel te veel bezig met drukmaken om classes en arena. Ga deze game wat relaxter doen en gewoon class nemen die leuk speelt.
Ik heb zo'n vermoeden dat Aion je die mogelijkheid ook gaat geven, in tegenstelling to WoW. De manier van het tweaken van je character gaat denk ik ook een stuk verder, waardoor je de class zo kunt maken dat jij het lekker vind spelen...(over het algemeen genomen dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 19:47
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 14:06:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat Aion je die mogelijkheid ook gaat geven, in tegenstelling to WoW. De manier van het tweaken van je character gaat denk ik ook een stuk verder, waardoor je de class zo kunt maken dat jij het lekker vind spelen...(over het algemeen genomen dan).
Die mogelijkheid had WoW anders ook gewoon hoor, tevens als vele andere MMO's. Het is juist het druk maken om, en toch een groot deel peer pressure, waardoor dat een beetje aan de kant geschoven wordt. Dit zal in Aion net zo min of net zo veel aanwezig zijn als je je daar door laat beinvloeden. Ook nu al zijn er gewoon bepaalde verwachtingen van classes, als je daar in meegaat limiteer je jezelf net als in iedere andere game :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 20:33:
[...]

Die mogelijkheid had WoW anders ook gewoon hoor, tevens als vele andere MMO's. Het is juist het druk maken om, en toch een groot deel peer pressure, waardoor dat een beetje aan de kant geschoven wordt. Dit zal in Aion net zo min of net zo veel aanwezig zijn als je je daar door laat beinvloeden. Ook nu al zijn er gewoon bepaalde verwachtingen van classes, als je daar in meegaat limiteer je jezelf net als in iedere andere game :).
Mee eens, wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen, is dat de mate van tweaken van Aion volgens mij wat verder gaat als in WoW...In WoW was het cookiecuttergehalte naar mijn idee erg hoog. Ik hoop dat in Aion de manier waarop je je character aan kunt passen beter uitgewerkt is, zodat niet iedereen met dezelfde items/stats rond loopt. Uiteraard zul je in Aion ook de standaard builds hebben, die op den duur het effectiefst blijken te werken, maar ik hoop in mindere mate...(In WoW was je zonder bepaalde builds/gear/enchants kansloos in pvp/pve).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij iedere mmorpg is het helaas zo dat iedereen op een gegeve moment voor 1 bepaalde eindgear set kiest met de daarbij behorende build die iedereen heeft. Het zou tof zijn als er bij Aion meerdere eindgear sets gekozen kunnen/zullen worden en er meer builds zijn waarvan ze allemaal in gelijke maten gekozen worden in bepaalde actieviteiten.
Maja dat bestaat nou eenmaal niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Ow damn, ik zag net op steam dat je hem kan pre-orderen.
Hij lijkt qua interface heel erg op guildwars, iets dat zeer positief is imo.
Als je hem pre-orderd krijg je ook toegang tot de beta-events.. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je je karakter dat je daar maakt dan ook houden als de game final is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:09:
Als je hem pre-orderd krijg je ook toegang tot de beta-events.. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je je karakter dat je daar maakt dan ook houden als de game final is?
Ik geloof dat characters die je in de beta's maakt gewoon gedelete worden voor de release, wel is het zo dat je met die pre-orders (althans die van NC-soft zelf) enkeel dagen eerder toegang hebt tot de live-servers, waardoor je een kleine voorsprong hebt.

Ik heb zelf nog geen ervaring met de beta's, althans, ik heb een uurtje kunnen spelen op een account van een vriend van me, ik was overtuigt en heb dus een pre-purchase gedaan, waardoor komend weekend wat tijd door ga brengen in de wereld van Aion :Y)

@bennieboyy
Je hebt helemaal gelijk, maar dat is ook gelijk de reden waardoor ik me op den duur ga storen aan mmo's, het feit dat je weinig kans krijgt om je character zo te tweaken dat je het leuk vind spelen, maar tegelijkertijd ook nog nuttig bent...Ik hoop dat Aion daar anders mee omgaat, maar dat zal pas blijken als men duidelijk zicht heeft op de endgame content...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 14:18:
[...]
@bennieboyy
Je hebt helemaal gelijk, maar dat is ook gelijk de reden waardoor ik me op den duur ga storen aan mmo's, het feit dat je weinig kans krijgt om je character zo te tweaken dat je het leuk vind spelen, maar tegelijkertijd ook nog nuttig bent...Ik hoop dat Aion daar anders mee omgaat, maar dat zal pas blijken als men duidelijk zicht heeft op de endgame content...
Ik vind dit wat jij hier noemt wel terug in Guild Wars hoor. Daar kun je echt veel verschillende builds gebruiken/maken die allemaal erg nuttig (kunnen) zijn. Dat vond ik ook 1 van de leuke dingen van Guild Wars, dat je alle skills ging bekijken en zo leuke build ging maken en dan testen. En vaak werkte het zelfs ook gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Idd, ik hoop dat dit terug komt in Aion.
Ik zag wel dat je een hele boel skills kon mee nemen. Wat ik wel jammer vind.
Bij guildwars had je plaats voor 8 (of 9?) en dat was het. Daarmee kreeg je wel strakke builds.
Ipv dat je alle 100 kills in een balk kan plaatsen.
Maargoed, we zullen zien. Ik wil heel graag de pre-order plaatsen, maar ik wil eerst meer duidelijkheid over de totale game idd, en wat voor een soort skills bij elke class horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:19:
Maargoed, we zullen zien. Ik wil heel graag de pre-order plaatsen, maar ik wil eerst meer duidelijkheid over de totale game idd, en wat voor een soort skills bij elke class horen.
Google is your best friend :) Anyway hieronder een linkje met veel informatie;

Aion Powerwiki - Informatie over classes en skills etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ja, ik heb al filmpjes bekeken en sites bezocht.. maar ik wil de verhoudingen weten.
Kijk, 100dmg zegt me niet zoveel, en hoe je je karakter kan indelen (bijv een trapping ranger of een pure lange afstands ranger).
De informatie daarover is nog een beetje mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 14:43:
[...]

Ik vind dit wat jij hier noemt wel terug in Guild Wars hoor. Daar kun je echt veel verschillende builds gebruiken/maken die allemaal erg nuttig (kunnen) zijn. Dat vond ik ook 1 van de leuke dingen van Guild Wars, dat je alle skills ging bekijken en zo leuke build ging maken en dan testen. En vaak werkte het zelfs ook gewoon goed :)
Dus grotendeels niet waar naar mijn ervaringen. Vooral in PvP was je altijd gebonden aan bepaalde skill sets and points and armor/weapons. Dus totaal niet hoe jij het ZELF wilde.
Pve daarintegen kon je wel gedeeltelijk zelf bepalen maar ja.

ixl85
Als je informatie over aion vraagt, en je komt met de vraag "Heeft iemand hier ervaring mee?" dan heb je niks in het topic gelezen.. doe dat eerst even zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:09:
Hier zag ik 't zelf ook, vooral bijvoorbeeld de collectors edition geeft best veel dingen erbij. Maar ik vind 't een beetje zonde om het te kopen voordat ik weet dat ik het echt leuk vind. Had namelijk een tijd terug AoC gekocht maar daar stopte ik al vrij snel mee omdat het toch niet mijn game is. Maar met bijvoorbeeld WoW, die speel ik al 4 jaar +/- en het is nog steeds leuk (natuurlijk veel tussen die tijd in gestopt omdat het soms gaat vervelen, maar het is een erg goed spel).

Maarja, daarom maar even kijken of ik nog ergens een beta key kan vinden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:36:
Dus grotendeels niet waar naar mijn ervaringen. Vooral in PvP was je altijd gebonden aan bepaalde skill sets and points and armor/weapons. Dus totaal niet hoe jij het ZELF wilde.
Pve daarintegen kon je wel gedeeltelijk zelf bepalen maar ja.
Dat kwam niet door aanbod, maar dat iedereen cookycutter builds ging gebruiken.

Net als in PvE met de discorn, necro batterij, the're on fire builds, imbagons, noem ze maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 14:18:
[...]

Ik geloof dat characters die je in de beta's maakt gewoon gedelete worden voor de release, wel is het zo dat je met die pre-orders (althans die van NC-soft zelf) enkeel dagen eerder toegang hebt tot de live-servers, waardoor je een kleine voorsprong hebt.
Volgens mij heb je ook de mogelijkheid een aantal namen te claimen voordat de servers online gaan als je een pre-order hebt.
Prepurchase Bonus

Prepurchase Aion™ now and get exclusive in-game items, as well as early access to Aion™. All pre-purchases from the NCsoft Store come with:
  • Seven (7) Days of Additional Free Game Time: One extra week of free game time
  • Aion™ Beta Events: Receive a code to access all of the Aion™ beta events. Play in an Aion™ beta event, and you will have a chance to win* a killer Alienware gaming notebook or other great prizes, including ATI Radeon™ HD video cards and subscriptions to Aion™.
  • Head Start on the Live Game: Get an early head start to the live game, before the game goes on sale.
  • Preselection: Access to Aion™ server and character pre-selection!
  • Prepurchase-Only In-Game Items:
    • Black Cloud Hat (gives boosts to HP, MP, magical resistance, and evasion)
    • Lodas' Amulet (gives a +20% experience boost)
    • Ancient Ring of Wind
The in-game items will be available for use during the Head Start Program.

Special Aion™ Collector's Edition Features

The Aion™ Collector's Edition gives you these additional in-game items:
  • Black Cloud Wings (gives 40 seconds of additional flight time)
  • Black Cloud Earring (gives an HP and an MP boost)
  • Special character title with stat boost
  • Color dye to tint one in-game item
  • Two character emotes
Die 7 dagen extra game time is naast de 30 dagen die je sowiezo al krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 11:06
Zijn er nog plannen voor een GoT-Legion zoals bij guildwars het geval was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zal vast wel geen info over zijn (nergens kunnen vinden) maar toch:

Is er iets bekend over de verschillende servers, als ik bijv. op 25 september begin zijn er dan ook servers die die dag pas online komen. Ik heb geen zin om te beginnen op een server waar een zooi mensen al vroeger toegang hebben, en hun characters al gemaakt hebben. (early acces)

Ik heb toch een aantal namen die ik graag zou willen hebben in deze game. :)

Iamand al ervaring met STEAM download? Ging het snel, kreeg je de key ook meteen etc.? Ik lees verschillende dingen, als ik het goed begrijp is een CC totaal niet nodig om AION te kunnen spelen toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 10:48:
Er zal vast wel geen info over zijn (nergens kunnen vinden) maar toch:

Is er iets bekend over de verschillende servers, als ik bijv. op 25 september begin zijn er dan ook servers die die dag pas online komen. Ik heb geen zin om te beginnen op een server waar een zooi mensen al vroeger toegang hebben, en hun characters al gemaakt hebben. (early acces)

Ik heb toch een aantal namen die ik graag zou willen hebben in deze game. :)

Iamand al ervaring met STEAM download? Ging het snel, kreeg je de key ook meteen etc.? Ik lees verschillende dingen, als ik het goed begrijp is een CC totaal niet nodig om AION te kunnen spelen toch?
Van de servers weet ik het niet, maar ik denk dat dit snel duidelijk wordt naarmate Aion live gaat, welke servers er waren tijdens de 'early access' en of er eventueel servers toegevoegd worden. Overigens worden voor het 'live gaan' meestal ook details over de servers bekend gemaakt (zoals welke beschikbaar zijn voor de early access).

Ik heb geen ervaring met steam, heb de pre-purchase bij plaync zelf gedaan, ging vlot en binnen 3 minuten kreeg ik een mail met daarin alle gegevens, oa. de beta invitation.
Je kan dacht ik betalen met
- CC
- Paypal
- Gametime cards => Gamecardwinkel.nl

Die laatste is volgens mij wel iets duurder, aangezien je bij PlayNC met CC 12,99 betaald voor 30 dagen. Maar er zijn wellicht nog goedkopere aanbieders te vinden...
Als het zo niet compleet is, dan vult iemand het later waarschijnlijk wel aan met een nieuwe post, maar dit is wat mij tot nog toe bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thnx. :)

Lijkt me logisch maar, als ik via steam aanschaf kan ik de game uiteraard ook gewoon op andere computers dowloaden/spelen toch? (via mijn steam account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logischerwijs gezien wel, maar ik heb geen ervaring met Steam, dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij moet je dan 2x inloggen, 1x voor steam en daarna ingame. Athans, van wat ik nog weet uit de CS tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STEAM is m aan t dowloaden. :) Heb toch maar s PayPal genomen, IDeal wordt m nog even niet zo te zien.
Het gaat heel makkelijk, STEAM is netjes aan het dowloaden/installeren en me acount is tot 1 november actief zie ik al staan. :)
Dit weekend dus eindelijk ook eens voelen hoe de game is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraagje effe tussendoor. Weet iemand toevallig of ik in NL ook de usa versie van aion kan spelen en kopen? en zo ja hoe/? aangezien all mijn vrienden uk versie hebben wil ik niet de eu versie kopen:S
Hoop echt dat het kan!! bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

UK = EU :) US kan je ook gewoon in de PlayNC store kopen (veelal kleine link onder elk product).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL domme typo:) thanks voor snelle antw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik zit dus op die plaync website en zie die kleine link niet voor aion:S wel vooor de andere games die je kan kopen https://secure.ncsoft.com/cgi-bin/Store.pl?language=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ok, dat is even naaistreek, dit was weekje geleden nog niet:
Unfortunately, this item is not available for sale to your region from the NCsoft Store. We suggest you inquire with a local retailer to make your purchase.

Je kan altijd een ticket maken naar NCsoft, anders zal je hem toch wel via Steam oid kunnen krijgen. (of even US proxy gebruiken, store lijkt dus op basis van IP adres te werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een klein uur Youtube aan het doorspitten voor wat interessante filmpjes, maar je ziet eigenlijk door de bomen het bos niet meer....Ik vroeg me dan ook af of jullie wellicht interessante filmpjes hebben kunnen vinden die de moeite van het kijken waard zijn :) (heeft niets met luiheid te maken, ik ga nu rustig door met spitten, maar het is zonde als interessante dingen aan je voorbij gaan).

Op dit moment op zoek naar pvp films van elke willekeurige class, hoewel ik benieuwd ben naar Spiritmaster, aangezien dat waarschijnlijk mijn eerste main gaat worden...
Had al het een en ander gevonden, ze lijken redelijk sterk 1vs1, maar zoals altijd is dat voor een groot deel afhankelijk van speler/tegenstander...

Ik kwam zelf deze movie tegen, Youtube linkje (HD), 6 lui, group grind van level 16 elite mobs...Ik moet zeggen, dat die elites nogal taai zijn, ik heb geen idee of de damage van de groep gemiddeld is, maar het lijkt niet snel te gaan...
Toch wel interessant, omdat je dus blijkbaar een 'grote' groep nodig hebt om bepaalde elites te farmen, zeker omdat ze niet in een instance zitten (voor zover die er komen in Aion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Voor zover ik gezien heb komt het bij Aion meer op skill aan
(dit in tegenstelling tot WoW, waarbij je sommige classes liever vermijd. omdat je dood bent voordat je iets kan doen)

Met normale gear is prima te doen tegen normale mobs, hoe dit op level 50 met best of best gear zal zijn is maar een gokken (of je dan elite kan soloen is dus afwachten)

Voor mage, is normaal dat een mob al binnen 6 cast dood is. (tot level 10 getest).
De beta is me ieder geval der mate bevallen dat ik de CE editie via NCSoft heb bestelt.

Voor net iets minder dan 6 euro kan je beta key kopen (of zoeken of je iemand kan vinden die er 1 heeft)
Uit eindelijk is toch play what you like. als niet bevalt is nooit leuk om game te spelen.

Misschien beetje vroeg, maar zijn er al plannen om een GoT Guild (hoeft ofc niet got only te zijn) te makken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:27:
Ik ben nu een klein uur Youtube aan het doorspitten voor wat interessante filmpjes, maar je ziet eigenlijk door de bomen het bos niet meer....Ik vroeg me dan ook af of jullie wellicht interessante filmpjes hebben kunnen vinden die de moeite van het kijken waard zijn :) (heeft niets met luiheid te maken, ik ga nu rustig door met spitten, maar het is zonde als interessante dingen aan je voorbij gaan).
Ik heb zelf voornamelijk gezocht naar video's van Clerics. Met name de video's van 1 Koreaanse gast trokken me wel aan:
HD aerial pvp combat, deel 2
En hier nog een video van hem waarbij ze het opnemen tegen zergs, 6v12, 6v18 en 6v24.

Hier nog 2 "anti" Aion reviews in HD die wel humor zijn:
Completely "Un"biased Review of Aion (Beta)
Another "Un"Biased Review of Aion (Beta 10-20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf nog wat meer filmpjes gekeken over AION, hoe meer ik erover lees / zie hoe beter het eruit ziet. Nu alleen nog hopen dat er ook een goeie endgame is enzo. De PVP vind ik er ook erg goed uitzien, al helemaal hoe je niet meteen dood kan worden gemaakt binnen een paar klappen.. maar dat je echt tijd hebt om dingen te doen. Met WoW bijvoorbeeld is het nu een irritante 'melee zerg', een stun ofzoiets en je bent gewoon binnen 2 klappen dood en niks dat je ertegen kunt doen.. dan is de pret er bij mij ook wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Een lvl50 Cleric heeft rond de 7000 HP, een lvl50 Gladiator kan die damage in ongeveer 3 seconden doen.
Daarnaast hebben de Sorcerers een skill die 10.000 dmg kan doen, maar die skill zal wel een uur of meer cooldown hebben denk ik.

Maar dat is nog altijd stukken beter dan wat ik in andere spellen heb gezien :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jegorex op 27-07-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Van alle PvP's zie ik amper een 2-3 sec kill komen, enkel mischien middels zo'n uur-cooldown skill.

(dat een skill 10.000dmg kan doen, zit je nog altijd met armor en resist :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:17:
Van alle PvP's zie ik amper een 2-3 sec kill komen, enkel mischien middels zo'n uur-cooldown skill.

(dat een skill 10.000dmg kan doen, zit je nog altijd met armor en resist :P)
Dat valt mij ook op, je ziet maar weinig fights waarbij de aangevallen persoon ontzettend snel neer gaat, en dat bevalt me wel, want dat betekend dat de kans op een gankfest niet zo groot is (Het is natuurlijk niet helemaal uitgesloten, gankers komen in alle soorten en maten |:( ) maar het ziet er wat dat betreft veel belovend uit. Zeker omdat het een grotendeels PvP georienteerde game is, waarin het slechtste van de meeste spelers naar boven wordt gehaald O-) .

De in-flight pvp movies waren erg cool, ben benieuwd hoe dat dalijk op de live servers gaat zijn en hoe mijn pc dat gaat vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steam heeft AION volledig binnen gehaald, en ik heb zelfs al de het inlog scherm bekeken. :9

Maar... als ik de game wil opstarten dan zegt de NCsoft launcher me dat ik de North America versie heb, en als ik gewoon "AION" uit het lijstje klik ipv. " AION (North America)" dan moet ik m installeren volgens de launcher.
Ik heb al op een forum gelezen dat iemand anders het ook heeft, maar uiteraard zegt de ene dat je opnieuw moet downloaden, maar een ander zegt weer dat het identieke versies zijn.
Iemand enig idee...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:37:
Steam heeft AION volledig binnen gehaald, en ik heb zelfs al de het inlog scherm bekeken. :9

Maar... als ik de game wil opstarten dan zegt de NCsoft launcher me dat ik de North America versie heb, en als ik gewoon "AION" uit het lijstje klik ipv. " AION (North America)" dan moet ik m installeren volgens de launcher.
Ik heb al op een forum gelezen dat iemand anders het ook heeft, maar uiteraard zegt de ene dat je opnieuw moet downloaden, maar een ander zegt weer dat het identieke versies zijn.
Iemand enig idee...?
Het zijn identieke versies, zorg gewoon dat je in NC launcher onder region Europe hebt staan en de Aion (NA) versie speelt gewoon op Europe. Het is die region setting welk bepaald waar je speelt, niet de "versie" van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:59:
[...]

Het zijn identieke versies, zorg gewoon dat je in NC launcher onder region Europe hebt staan en de Aion (NA) versie speelt gewoon op Europe. Het is die region setting welk bepaald waar je speelt, niet de "versie" van het spel.
Ok thnx, hij stond al ingesteld onder region Europe vandaar dat ik het vreemd vond.
Als ik van het weekend tijd heb, ga ik ook maar eens AION bekijken. Ik ga waarschijnlijk niet door levelen iedere BETA, beetje classes uitproberen enzo. Can't wait... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Jegorex schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:14:
Een lvl50 Cleric heeft rond de 7000 HP, een lvl50 Gladiator kan die damage in ongeveer 3 seconden doen.
Daarnaast hebben de Sorcerers een skill die 10.000 dmg kan doen, maar die skill zal wel een uur of meer cooldown hebben denk ik.

Maar dat is nog altijd stukken beter dan wat ik in andere spellen heb gezien :)
Kijk, nu heb ik wat perspectief op de zaken :)
Grote nummers zeg... Ben ik zeker niet gewend, maar het is wel vet.
Dus al die aanvallen van bijv een ranger @ level 30 a 40 die tussen de 200 en 400 doen zijn vrij zwakjes...

Ik ga in november op vakantie in Indonesie, nu ben ik vorig jaar naar Thailand geweest en daar had ik samen met mn vriendin 2 (legale) versies van COD4 gekocht voor 12 euro (winkelprijs was hier toen nog 50 ofzo).
Ik vraag me af of dit ook zou kunnen met Aion... Weet iemand of de key gebonden is aan een regio (bij cod4 bijv niet...), en zo ja, kan je dan net als bij GW van regio wisselen (kon bij GW 3 keer als ik me niet vergis).
Zou natuurlijk wel mooi mee genomen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
ixl85 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:29:
[...]

Kijk, nu heb ik wat perspectief op de zaken :)
Grote nummers zeg... Ben ik zeker niet gewend, maar het is wel vet.
Dus al die aanvallen van bijv een ranger @ level 30 a 40 die tussen de 200 en 400 doen zijn vrij zwakjes...

Ik ga in november op vakantie in Indonesie, nu ben ik vorig jaar naar Thailand geweest en daar had ik samen met mn vriendin 2 (legale) versies van COD4 gekocht voor 12 euro (winkelprijs was hier toen nog 50 ofzo).
Ik vraag me af of dit ook zou kunnen met Aion... Weet iemand of de key gebonden is aan een regio (bij cod4 bijv niet...), en zo ja, kan je dan net als bij GW van regio wisselen (kon bij GW 3 keer als ik me niet vergis).
Zou natuurlijk wel mooi mee genomen zijn...
Ik moet er wel bij vermelden dat ik die getallen van een Koreaan heb, ik weet dus niet de details en hoeveel dmg de classes doen als ze 30-40 zijn.
Dit is zijn zicht op de damage die de classes doen, hij zegt erbij dat het zijn persoonlijke mening is:
rating by dps
Assassin > Ranger >= Glad = Sorc > Templar >= Chanter > Cleric = Spiritmaster
Ik verwacht trouwens niet dat je een EU/US key in Azie kunt kopen omdat ze daar hun eigen servers hebben.
Verder is de key niet het duurste, de maandelijkse kosten kosten het meest en die kun je denk ik maximaal 1 jaar vooruit kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Hier is een walkthrough van Aion:
Deel 1, deel 2 en deel 3.

Nu weet ik eindelijk het nut van die pijlen onder in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na nog meer dingen erover te hebben gelezen / gezien en uitgezocht dat hij (gemakkelijk!) op mn notebook te spelen is heb ik 'm ook gekocht. Erg makkelijk dat je 't via steam kan kopen, helaas jammer dat je per maand niet met Click&Buy kan betalen (zoals bij steam) maar dat echt bij NCSoft via creditcard of paypal moet doen. Maar PayPal valt ook nog mee, en met zulk soort dingen wel te vertrouwen vind ik.

Met m'n notebook (Studio XPS 13) had hij bij de opties meteen al high settings gekozen, best mooi. :)

Volgend weekend de beta testen! Ik heb zelf al een beetje wat dingen gezien van de beta en het ziet er allemaal ontzettend vet uit. Nu even kijken welke classen ik wil gaan spelen, Templar / Assassin waarschijnlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jegorex schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:09:
rating by dps
Ik geloof dat ik dit ook heb gelezen bij de comments van dat eerste of tweede filmpje wat je linkte, ik geloof dat dit op basis is van de live versie van Aion in Korea?

Wat ik niet begrijp, is dat in de EU/US CB de waarden dan verschillen, aangezien je leest dat tijdens event 2, de spiritmaster door iedereen OP gevonden werd en dat ze dus voor event 3 de spiritmasters nogal generfed hebben en het nu afwachten wat deze doet in event 4, ben daar zelf uiteraard ook benieuwd naar omdat dit de class is die mij op het moment erg aanspreekt ;)....Het zal dus even afwachten zijn hoe het uiteindelijk uitpakt.

>Edit<
Niet dat dps alleen verantwoordelijk is voor OP zijn, maar met een dergelijke lage dps is het wel lastig...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:04:
[...]

Ik geloof dat ik dit ook heb gelezen bij de comments van dat eerste of tweede filmpje wat je linkte, ik geloof dat dit op basis is van de live versie van Aion in Korea?

Wat ik niet begrijp, is dat in de EU/US CB de waarden dan verschillen, aangezien je leest dat tijdens event 2, de spiritmaster door iedereen OP gevonden werd en dat ze dus voor event 3 de spiritmasters nogal generfed hebben en het nu afwachten wat deze doet in event 4, ben daar zelf uiteraard ook benieuwd naar omdat dit de class is die mij op het moment erg aanspreekt ;)....Het zal dus even afwachten zijn hoe het uiteindelijk uitpakt.

>Edit<
Niet dat dps alleen verantwoordelijk is voor OP zijn, maar met een dergelijke lage dps is het wel lastig...
Daarnaast is de beta versie 1.0, terwijl de uiteindelijke versie in EU/US 1.5 zal zijn net zoals in Korea het geval is.
Ik weet dus niet in hoeverre we de huidige ervaringen op de beta kunnen doortrekken naar de uiteindelijke versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Ik heb laatst via dit topic een "komische" review van Aion bekeken op youtube, echter één stuk informatie dat naar voren kwam was me eigenlijk nog niet opgevallen tijdens het spelen / lezen van informatie over Aion, namelijk dat de wereld geinstanced is en niet alleen de dungeons.

Daarmee bedoel ik dat de zones een bepaalde populatie grens hebben welke bij het overschrijden of vlakbij komen van deze grens er door de server een nieuwe instantie van de zone wordt aangemaakt. Met andere woorden als ik zeg dat ik (excuses voor de WoW term) in Strangletorn Vale zit, dat hij dan daarheen gaat en dan vervolgens de instantie (01, 02, 03 etc) moet laden van die zone om ook feitelijk met mij te kunnen spelen.

Correct me if I'm wrong.... (misschien had ik het verkeerd begrepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:02
Lukin schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:17:
Ik heb laatst via dit topic een "komische" review van Aion bekeken op youtube, echter één stuk informatie dat naar voren kwam was me eigenlijk nog niet opgevallen tijdens het spelen / lezen van informatie over Aion, namelijk dat de wereld geinstanced is en niet alleen de dungeons.

Daarmee bedoel ik dat de zones een bepaalde populatie grens hebben welke bij het overschrijden of vlakbij komen van deze grens er door de server een nieuwe instantie van de zone wordt aangemaakt. Met andere woorden als ik zeg dat ik (excuses voor de WoW term) in Strangletorn Vale zit, dat hij dan daarheen gaat en dan vervolgens de instantie (01, 02, 03 etc) moet laden van die zone om ook feitelijk met mij te kunnen spelen.

Correct me if I'm wrong.... (misschien had ik het verkeerd begrepen)
Dat lijkt mij sterk eigenlijk. Er word namelijk overal gezegd dat er in The Abyss een kasteel is, wat men met een leger van zo'n 250 man niet in heeft kunnen nemen.

Dit zegt mij twee dingen: Als de gebieden instances zijn, kan je nooit zo veel man op 1 plaats hebben. En als het mogelijk is om een volledig vechtend leger van 250 man in 1 instance te hebben zonder problemen, waarom heb je dan nog instances nodig?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
De achterliggende reden daarvoor is, denk ik, meestal het feit dat de zone niet berekend is op zoveel mensen. Daarmee bedoel ik niet per direct het feit dat de server geen 250 man aan kan in de zone, alhoewel dat kan meespelen, maar het feit dat als xxx man in een zone tegelijkertijd zouden spelen de gameplay in gevaar kan komen doordat bv. bepaalde mob:player ratios te scheef komen te staan waardoor xxx spelers moet gaan campen om een mob voor een bepaalde quest te killen.

Dit aangezien je redelijk wat kill X, kill Y en Gather Z quests hebt. Dit principe wordt vaak toegepast in Aziatische MMO's en sommige westerse zoals AoC en volgens mij had GW ook dat systeem. Maar omdat Aion van NCsoft is en deze ook L2 hebben uitgebracht was ik wat sceptisch.

[ Voor 17% gewijzigd door Lukin op 28-07-2009 11:36 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Lukin schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:27:
De achterliggende reden daarvoor is, denk ik, meestal het feit dat de zone niet berekend is op zoveel mensen. Daarmee bedoel ik niet per direct het feit dat de server geen 250 man aan kan in de zone, alhoewel dat kan meespelen, maar het feit dat als xxx man in een zone tegelijkertijd zouden spelen de gameplay in gevaar kan komen doordat bv. bepaalde mob:player ratios te scheef komen te staan waardoor xxx spelers moet gaan campen om een mob voor een bepaalde quest te killen.

Dit aangezien je redelijk wat kill X, kill Y en Gather Z quests hebt. Dit principe wordt vaak toegepast in Aziatische MMO's en sommige westerse zoals AoC en volgens mij had GW ook dat systeem. Maar omdat Aion van NCsoft is en deze ook L2 hebben uitgebracht was ik wat sceptisch.
De channels zijn er enkel in de 1e 2 tiers als het goed is, daarna niet meer met als achterliggende gedachte als ik me niet vergis om PvP zoveel mogelijk gecentraliseerd te houden.

Dus alhoewel je in de 1e zones naar een rustigere instance kunt switchen om je quests te doen, zit dit er in de hogere levels niet in. Nowhere to hide dus pretty much :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De normale 'quest' zones hebben inderdaad een limiet per channel, sommige zones hebben 3 en andere hebben 10 channels. Dit ook omdat je anders nonstop op zoek ben met 100 andere naar dezelfde mob, nu kan je vrij wisselen naar andere channel waar het mischien wat rustiger is. Zeker bij asmodians was dit echt een probleem (2 quests hadden mobs die in het hele dorp maar 4 per keer spawnen).

Verschil bij AoC was dat je niet kon wisselen en op goed geluk ging, andere NC games hebben ook multi-channel zones waar je in principe ook redelijk vrij kan wisselen. Dat heb ik liever dan dat er 40 man op 10 mobs staan te meppen.

Zit dacht ik wel een optie in om automatisch iedereen naar de 'leader' channel te laten gaan.

Abyss is compleet losstaand van de questzones, ergens een screenshot van laatste korea beta's waar ze ruim 300 man in abyss hebben gepropt.
kill X, kill Y en Gather Z quests
Ken maar heel weinig MMO's die dit niet hebben :P Vind juist de kleine variaties erin wel grappig, 1 quest moet je enkel een mob luren en naar een NPC zien te brengen, viel even tegen als je meteen 4 mobs extra agro krijgt :P

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 28-07-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

rating by dps
Clerics hebben best hoge DPS, niet onderschatten.
Gladiator kan VEEL meer dps doen dan een ranger/assassin.
Lukin schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:27:

Grindquests en gather quests, ok.
alle mmorpgs hebben dit. ( tenzij ze geen quests hebben ;))

Iedereen zeurt altijd wel over de terugkomende grindquests etc. dat ze allemaal hetzelfde zijn alleen dat je andere mobs moet mollen of een questmob; maar ik hoor nooit iemand praten over wat ze dan WEL willen.

Dus vertel, wat wil je wel dan? Als grindquests je niet liggen.
Loop naar persoon A en B en dan nog even met C praten en dan weer met A?
Zoek een object op de grond, en breng het terug?
activeer dit en dat en kom dan terug?
Luister naar een dialogue en krijg dan je reward?
Verken X gebied en kom terug?
Spring 3 maal in de lucht en vlieg 20 rondjes?
Geef het gras water?

Ik snap je niet.

[ Voor 71% gewijzigd door kaluro2 op 28-07-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
rating by dps
Kwam deze ook al tegen idd op youtube :)
Maar ik vind het schema een beetje vreemd.. Een ranger en assissin doen dus meer dps dan een Glad en sorcerer? Lijkt me vreemd... Iemand die het kan toelichten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

ixl85 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:53:
[...]

Kwam deze ook al tegen idd op youtube :)
Maar ik vind het schema een beetje vreemd.. Een ranger en assissin doen dus meer dps dan een Glad en sorcerer? Lijkt me vreemd... Iemand die het kan toelichten :+
Gladiator heeft AOE sowieso, sorceress ook volgens mij.. iemand die AOE heeft kan nooit lager op de charts staan dan single target DPS classes.. dus er klopt geen ene bal van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Ik zie inderdaad dat je het niet snapt. Het ging namelijk niet zozeer om de type quests die er in Aion zitten maar om de instancing van de wereld en de potentiele reden die daarachter kan zitten. Namelijk het controleren van het mob:speler ratio ten behoeve van de gameplay (waaronder pvp en questen vallen) en tevens om bevestiging te krijgen of dit voor de hele wereld was of alleen dungeons. Naar dit type oplossing wordt ook gerefereerd in de laatste paragraaf (AoC en GW).

Het blijkt dus alleen te gelden voor de startersgebieden en helemaal niet voor de PvP zones zoals de Abyss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:02
kaluro2 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:54:
[...]

Gladiator heeft AOE sowieso, sorceress ook volgens mij.. iemand die AOE heeft kan nooit lager op de charts staan dan single target DPS classes.. dus er klopt geen ene bal van.
Tenzij deze lijst geldt voor $class versus 1 mob. Dan kan je zoveel AoE hebben als het maar kan, je damage zal er niet meer van worden ;) En dan is het best logisch dat sommige AoE classes iets minder damage doen tegen 1 mob, maar dan uiteindelijk excelleren wanneer ze tegen meerdere mobs vechten ;)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Morax schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:26:
[...]

Tenzij deze lijst geldt voor $class versus 1 mob. Dan kan je zoveel AoE hebben als het maar kan, je damage zal er niet meer van worden ;) En dan is het best logisch dat sommige AoE classes iets minder damage doen tegen 1 mob, maar dan uiteindelijk excelleren wanneer ze tegen meerdere mobs vechten ;)
Ik neem aan dat ze alle classes onder perfecte omstandigheden hebben gemeten? aangezien er geen verschillende charts zijn van "PVP, PVE, Single target, multi target".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:10

krvabo

MATERIALISE!

Ik snap best wel dat een ranged class veel damage doet hoor. Een archer is in zo'n beetje elke game een glass canon. Een gladiator zal kunnen tanken, en dus meer attacks kunnen MISSen. Aangezien een ranger hoge accuracy zal hebben, samen met een hoge snelheid van casten (met attacks die minder dmg doen), kan het vrij makkelijk zijn om hoge dps te hebben.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Staar je dan ook niet zo blind op zo'n lijst, invloed van enorm aantal variabelen en zover ik zie gebaseerd op 1 persoon. Het is geen wow waar elke 10 dps fail of win is, je doet damage.. klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:55:
Staar je dan ook niet zo blind op zo'n lijst, invloed van enorm aantal variabelen en zover ik zie gebaseerd op 1 persoon. Het is geen wow waar elke 10 dps fail of win is, je doet damage.. klaar.
De lijst op zich zelf zal inderdaad niet zo heel veel zeggen, het is wellicht een indicatie, maar het hangt van veel variabelen af, dus daar heb je gelijk in...Daarentegen maakt het me wel erg nieuwsgierig hoe de verhoudingen uiteindelijk zullen liggen. Het lijkt namelijk redelijk uitgebalanceerd, qua dps en skills, als je kijkt naar de pvp fights...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses voor de double post, maar vond onderstaande links de moeite waard om los te posten...

ElliotinAion
Blog van een persoon, die een korte weergave geeft van de sterke en zwakke punten per class, leuk en informatief geschreven...Wel gebaseerd op 1.2, dus ik weet niet hoe relevant dit op het moment nog is. EU/US starten met 1.5 nietwaar?

Apocalypse
Informatieve site met class overviews die op zich wel interessant zijn. Ook het forum lijkt redelijk wat informatie en guides te verschaffen...

MMORPG Aion thread
Interessante thread over RvR en best veel neveninformatie, voor zover ik het heb kunnen scannen, heb het namelijk zelf nog niet helemaal doorgenomen...

Er zitten waarschijnlijk stukken tussen die sommigen van jullie al gezien of gevonden hebben, maar leek me toch de moeite waard het even te posten...Overigens gaan de credits naar een goede vriend van me die niet actief is op GoT, maar me deze links mailde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Deze link gebruik ik zelf erg veel tijdens het spelen van de beta:

AionArmory
Je kunt er alle skills vinden en als je niet uit een quest komt zie je hier ook precies wat je moet doen voor elke quest, vooral erg handig als je nooit de beschrijvingen leest zoals ik. ;)
Volgens mij kun je er ook allerlei info vinden voor craften, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Good. Spiritmaster have hardly curable CC the fear thing, when you get in fear mode you can't control
your toon and it runs away from the Spiritmaster who casted fear to you (can cure by clerics Purify, but the toon got feared is running away too fast so almost impossible to catch it up for cure)

Spiritmaster is good for all aspect for group v group or group v mass enemy

Sorcerer is more likely particular situation owner, deal dps as much as gladiator but weak armor and not that good cc ability

DP skill is spike of damage especially lv 50 one is. but sorcerer cant deal stable dps not like ranger

1.Stable dps in most situation for a target :

Glad >= Ranger > Sorc > Templar >= Spiritmaster

2. Spikes of dps in rare situation(a hour cooltime ability storming for certain situation) to mass aoe target

Sorc > Spiritmaster >= Glad > Ranger

3. Spikes of dps in general,every situation which necessary to kill a target quickly on a eyeblink

Ranger > Glad >= Sorc > Templar > Spiritmaster

4. CCs in general situation

Spiritmaster > Cleric >= Sorc = Ranger
Deze quote nog even uit de mmorpg.com thread.

Die Killkil2 gaat in die thread aanzienlijk verder in op dps/cc/burst en andere tactieken dan in zijn youtube posts (die eerder in deze thread door Jegorex geplaatst zijn), uiteraard vanwege de ruimte, maar toch interessant leesvoer. Ook over de manier van pvpen, de classroles, de snelheid waarmee in de koreaanse live versie spelers hun toons aan moeten passen vanwege de constant verschuivende tactieken en nerfs/buffs...

Ik moet zeggen, dat ik door de informatie die hij zo geeft, ik toch stiekem steeds enthousiaster aan het worden ben :Y.

Die AionArmory is trouwens een handige site, doet me denken aan wowhead, ga het zeker gebruiken komend weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik kijk hier al een tijd naar uit! Is er nog een manier om ergens een beta key te bemachtigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
https://secure.ncsoft.com/cgi-bin/Store.pl officeele game kopen (is inc beta access)

https://www.onlinekeystore.com/Aion-Beta-Key.html (key wordt naar paypal email gestuurt)

wil je niet voor dokken wort lastiger, dan is zoeken naar iemand met een beta key die deze niet meer gebruikte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
5 euro is geen probleem, of is dat 5 euro als ik OOK de game koop ? Normaal game kopen geen issue voor mij, maar uit zelfbehoud(begin studie in september) wilde ik hetniet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

die 2de is enkel beta, beta over = klaar. De eerste, vanuit de NCstore, is de game en de beta acces. (en 1 maand gametime).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
CC = Crowd Control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jep, in elke vorm. Dus ook single-target. (rooted, slow, stun, noem het maar op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a.s. vrijdag begint de volgende beta event dus weer begrijp ik? Kan haast niet wachten, flink wat testen .. vooral de Gladiator class lijkt me erg mijn speelstijl. Glad of Templar iig. :)

Daarna nog 2 maanden voor de officiele release, maar zijn er al plannen voor een GoT guild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"•Preselection: Access to Aion? server and character pre-selection! "

Lees ik net in het pre order lijsjte.
Is het al bekend wanneer we dit mogen verwachten?
Welke server spelen jullie, en blijven jullie op dezelfde server na de officiele launch.?
Ik ga iig als chanter spelen in een vaste volle party, groeps grinden ftw. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee hoeveel servers er zullen zijn, maar zal wel leuk zijn eigenlijk om allemaal op dezelfde te gaan van hier. Mocht GoT ook een eigen guildje bij elkaar maken zou het helemaal mooi zijn.

En die preselection heb ik zelf helemaal niet gezien, weet iemand wanneer dat beschikbaar word gemaakt? Wil namelijk graag mijn eigen nick hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ga iig templar en chanter, verder moet ik nog even kijken :P Desnoods gewoon alle classes :D

(asmodian assasin vind ik zooo stoer :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Ik ga in elk geval Elyos Cleric spelen, op dit moment speel ik op Mesrambambam ofzoiets.
Volgens mij is er nog niks bekend over hoeveel servers er uiteindelijk komen en welke namen ze zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is over die preselection nog niet zoveel bekend geloof ik, maar ik mag aannemen dat je als je een pre-purchase hebt gedaan, bericht krijgt wanneer je namen etc. kunt reserveren...zelfde geldt denk ik voor de servers...

Het zou uiteraard wel leuk zijn om met de meeste tweakers op dezelfde server te spelen, een GoT guild is leuk, maar niet noodzakelijk imo, het scheelt natuurlijk wel om op dezelfde server te spelen, ivm hulp en dat het contact via GoT en Aion een beetje synchroon blijft lopen ;)

Vooralsnog ga ik voor een Spiritmaster als main en mijn alt ga ik dit weekend bepalen :). Denk iets in de richting van Chanter of Templar of misschien Ranger...*Zucht* keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Naja, je krijgt gewoon maand ofzo van te voren toegang tot de character screen, daar mag je vast je lvl1 chars aanmaken.

Spiritmaster wil ik ook iig, al is het maar voor die lvl4 earth pet (die is zoooo stoer :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
lvlen gaat volgens mij vrij snel als je Lineage 2 gewend bent.
Ik ga naast mijn main (Cleric) dus gewoon alle classes langzaam uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat nieuwe screens gevonden van wapens, check die polearm / 2h!
http://news.mmosite.com/c...20090709010038008,1.shtml
Pagina: 1 ... 7 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.