XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Danish - [ENG] Perento
Dutch - [ENG] Gorgos
Finnish - [ENG] Perento
Greek - [ENG] Telemachus
Hungarian - [ENG] Spatalos
Italian - [ENG] Telemachus
Norwegian - [ENG] Perento
Polish - [ENG] Gorgos
Portuguese - [ENG] Gorgos
Spanish - [ENG] Castor / [ENG] Gorgos
Swedish - [ENG] Perento
Czech + Slovak - [ENG] Telemachus
Lithuanian - [ENG] Spatalos
Turkish - [ENG] Spatalos
North America - Role players - [East] Lumiel
Europe - Role players - [ENG] Gorgos
Germany - Role players - [GER] Balder
France - Role players - [FRA] Vidar
[ Voor 6% gewijzigd door Flamax op 23-09-2009 14:21 ]
Nee, niet doen!Thrace Grumble schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:49:
[...]
Je MOET nietsCraften is toch echt het snelst met die work orders, maar het gaat gewoon niet echt snel. Neem je wel steeds de hoogste work order?
Vanaf level 110 kan je bij armorsmithing bijvoorbeeld groene armor recipes krijgen.
Die kans is superklein en als je te hoog gaat kan je de lagere workorders niet meer doen die die recipes geven.
110 geeft een groene recipe
120
130
140
etc.
Dus je moet 110 blijven doen tot je dat groene recipe hebt gekregen, en dáárna pas naar 120 gaan.
Zo snel mogelijk je armorsmithing levelen schiet je niks mee op, dan kan je dadelijk alleen maar witte armor maken, en wat heb je daar nou aan?
http://www.aionsource.com...t-armorsmithing-more.html
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Tja, je kan de recipes ook gewoon kopenkaluro2 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:29:
[...]
Nee, niet doen!
Vanaf level 110 kan je bij armorsmithing bijvoorbeeld groene armor recipes krijgen.
Die kans is superklein en als je te hoog gaat kan je de lagere workorders niet meer doen die die recipes geven.
110 geeft een groene recipe
120
130
140
etc.
Dus je moet 110 blijven doen tot je dat groene recipe hebt gekregen, en dáárna pas naar 120 gaan.
Zo snel mogelijk je armorsmithing levelen schiet je niks mee op, dan kan je dadelijk alleen maar witte armor maken, en wat heb je daar nou aan?
http://www.aionsource.com...t-armorsmithing-more.html
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Waar wil je de recipes kopen? Van andere spelers? Lijkt me sterk dat andere spelers die recipes (al) in hun bezit hebben. En zodra iemand een duplicaat krijg verkoopt ie het meestal voor 200k+ kinah, niet echt denderend dus.Thrace Grumble schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:32:
[...]
Tja, je kan de recipes ook gewoon kopenAls je de hogere lvl work orders doet, level je wel sneller
Ligt er maar aan waar je de voorkeur aan geeft.
En als je armorsmithing snel gelevelt hebt, wat dan? Dan zit je nog steeds zonder fatsoenlijke recipes om armor mee te maken.
2. How do I know when I have collected/learned them all?
A. Following is the armor slot breakdown through 399. This can be handy to see when you should give up trying to find a recipe through work orders. For example, if you're at 150 skill and still don't have the 110P boots, it's time to give up and move on. Worthy sets:
a. Boots are at 110 and every 50 points after (110/160/210, etc.).
b. Gloves are at 120 and every 50 points after (120/170/220, etc.).
c. Shoulders are at 130 and every 50 points after (130/180/230, etc.).
d. Legs are at 140 and every 50 points after (140/190/240, etc.).
e. Heads are at 140 and every 50 points after (140/190/240, etc.).
f. Chests are at 150 and every ~50 points after (150/199/250/299, etc.).
g. Shields are at 150 and every ~100 points after (150/250), though I do have a blue shield recipe at 299.
That totals 26 Worthy recipes for each 100 skill bracket after 100P (so 100-199, 200-299, and 300-399).
Level 23 and 28 gear have Titanium in their name. Level 33 and 38 gear have Adamantium in their name. Level 43 and 48 gear have Orichalcum in their name. Those names correlate to the ore they require for crafting.
[ Voor 7% gewijzigd door kaluro2 op 23-09-2009 14:35 ]
Vendor?kaluro2 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:35:
[...]
Waar wil je de recipes kopen? Van andere spelers? Lijkt me sterk dat andere spelers die recipes (al) in hun bezit hebben. En zodra iemand een duplicaat krijg verkoopt ie het meestal voor 200k+ kinah, niet echt denderend dus.
[ Voor 8% gewijzigd door Thrace Grumble op 23-09-2009 14:52 ]
Nee dat is dus niet zo, bij armorsmithing verkoopt de vendor alleen de 'witte' recipes ( van witte kwaliteit dus), die kunnen groen proccen.Thrace Grumble schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:43:
[...]
Vendor?Volgens mij verkoopt de vendor die alle ingredienten verkoopt ook ALLE recipes die je als reward kunt krijgen, maar ik kan er ook naast zitten. (bv. http://www.aionarmory.com/item.aspx?id=152205277). Tenminste, dit is imho bij Alchemy wel zo.
er zijn 2 manieren om de groene recipes te krijgen (die blauw kunnen proccen):
1) Via elite/non elite mobs, maar dat is echt een zeer lage drop chance
2) via work orders.. in mn vorige post staat wanneer je welke groene recipes als reward kan krijgen.
Daarom zei ik dat het niet praktisch is om zsm je armorsmithing omhoog moet halen omdat je dan bijna alle recipes mist.
Howdy!
We’re a victim of our own popularity. So many people are excited about the Head Start Program beginning for our upcoming release, Aion, that we're having the website equivalent of a traffic jam. Please preorder or buy Aion at one the websites of our retail partners:
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Er is volgens mij niks bekend over maintenance dus het zal wel een reboot zijn om die servers op te schonen van afk shops.Diversity schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:11:
Eigenlijk best wel een beetje waardeloze voorbereiding , ze wisten dat er 400k pre orders waren , dan kun je ook verwachten dat die mensen graag het spel willen spelen anders pre-order je een spel niet. Zojuist weer op de middag 2 uur moeten wachten om in te loggen, en dan na 5 min gespeeld te hebben, server will shut down in 50 sec >.<
Voordeel is dat je als je snel bent dalijk geljik in-game zit.
http://www.omroep.nl/radio3/live64.asx
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Howdy!
Lees nu es de posts boven je...cardinal808 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:25:
Ik kom momenteel niet eens in het spel. Eerst kreeg ik een system error, nu de melding dat ik niet kan connecten met de "Authorization sever". OMG
Nu moet je nog lvlen en dergelijke, tis pas kut als je Legion op het punt staat iets belangrijks te doen waar jij niet bij bent omdat je in de Que zit en voor dat dat zover is ben je al maanden verder
Komt allemaal wel goed verwacht ik, ben blij er in iedergeval geen ingame lag is of bug's tot nu toe ( wat ik heb gezien)
Autoshoot bug is vrij irritant.
Howdy!
Verwijderd
Ik ben een sorc dus ik dacht ik val hem even aan. Maar hij vuurde een bal die mij ineen keer sloopte
Is dat een eindbaas voor een quest later ofzo?
Howdy!
Er loopt daar volgens mij inderdaad 1 unieke krab die een stuk sterker is dan de rest, volgens mij was Paksigue z'n naam.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:37:
Ik liep gister uit Veteron als level 10. En ik zag een grote Krab die level 13 was oid.
Ik ben een sorc dus ik dacht ik val hem even aan. Maar hij vuurde een bal die mij ineen keer sloopte![]()
Hihi, volgende keer ff kijken naar het portraitframeVerwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:37:
Ik liep gister uit Veteron als level 10. En ik zag een grote Krab die level 13 was oid.
Ik ben een sorc dus ik dacht ik val hem even aan. Maar hij vuurde een bal die mij ineen keer sloopte![]()
Ik grind op mobs 2 levels hoger ( Level 20 gladiator, level 18 crafted green gear met +6 crit stones (130 crit total); level 19 polearm ), omdat die veel meer XP geven dan mobs jouw level. en ik kan er echt een stuk of 8 aan voordat ik moet rusten zonder potions te gebruiken. Maar ik heb alchemy dus ik gebruik HoT potions, dus ik kan echt lang doorgaan.Seraphyn schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:38:
Geen idee, maar mobs die 2+ levels hoger dan je zijn moet je gewoon uit de weg gaan. Die zijn voor zover ik het heb meegemaakt gewoonweg te taai.
Taai zijn ze niet echt.. en dan ben ik nog wel de class die het meest equipment reliant is.

[ Voor 3% gewijzigd door kaluro2 op 23-09-2009 15:57 ]
Howdy!
Ik ben sowieso van mening dat een ranger voor level 20 geen ranged moet gebruiken ( om te pullen dan, ok) omdat ze met melee (veel) meer damage doen op 10-19.Seraphyn schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:57:
Nice, ik kon toen ik level 15 was met mijn Ranger in ieder geval geen enkele level 17 krall solo'en. Kreeg ze op 50% ofzo met alles uit de kast en daarna had ik cooldowns en kon ik dus geen range meer krijgen en werd ik doodgestompt.
Inderdaadkaluro2 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:50:
[...]
Ik grind op mobs 2 levels hoger ( Level 20 gladiator, level 18 crafted green gear met +6 crit stones (130 crit total); level 19 polearm ), omdat die veel meer XP geven dan mobs jouw level. en ik kan er echt een stuk of 8 aan voordat ik moet rusten zonder potions te gebruiken. Maar ik heb alchemy dus ik gebruik HoT potions, dus ik kan echt lang doorgaan.
Taai zijn ze niet echt.. en dan ben ik nog wel de class die het meest equipment reliant is.
[afbeelding]
Dikke 2 hander sword en rest groene items en blauwe helm van die pre-order meuk
Gaat best lekker alleen Elyos

http://uk.aiononline.com/livestatus/character-legion/
Ranking , server statistics, etc etc.. btw lvl19 glad voor de server plots plat ging.
Reefer op Gorgos
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Als ranger zijnde (level 13) kan ik makkelijk lvl 15 beesten aan. Ik ben daarna wel low on HP maar dat maakt niet zoveel uit.Seraphyn schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:38:
Geen idee, maar mobs die 2+ levels hoger dan je zijn moet je gewoon uit de weg gaan. Die zijn voor zover ik het heb meegemaakt gewoonweg te taai.
Goed afstand houden, trappen, als ie dicht bij komt daggers gebruiken en daarna stunnen, je boog weer pakken en hem snaren (wellicht nog een trap plaatsen).
En dit is met normale armor van quests, ik investeer daar atm nog niet in.
Lang leve de sorcerer! Met cc je mob op afstand houden, pew pew doen, achteruit blinken nog meer pewpew en mob is dood! Zonder HP verlies! Alleen doordat je behoorlijk wat spels moet doen gaat je mana natuurlijk snel achteruit! Dus ja of dat nou echt voordeel heeft tov gladiator.. In ieder geval zit mijn mana nog wel boven de 60/70% na een mob 2 levels hoger. Echter in WoW was het zo dat het veel efficienter is op mobs te grinden die 1 lvl lager zijn, gaat veel sneller (minder resists) en het XP verschil is niet zo heel groot. Maar dit kan natuurlijk in AioN wel anders zijn.Mektheb schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:01:
[...]
Inderdaadzo doe ik het ook Gladiator lvl 18 op het moment
Dikke 2 hander sword en rest groene items en blauwe helm van die pre-order meuk, verschillende stones en heb nog niet echt een mob gevonden waarvan ik op moet letten wel na een fight mis ik 35% 40% van me leven waardoor ik dus een bandage gebruik..
Gaat best lekker alleen Elyos
Dat zou ik ook wel is willen weten, en ook rete irritant dat hij na het afluisten dan die internet pagina opend.blouweKip schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:02:
Ok, ik begrijp nu dat ze de hele meuk neer hebben gehaald (communicatie is niet ncsofts sterke kant zie ik), maar is er ook een instelling die kan voorkomen dat de client afsluit nadat het inloggen is mislukt?
Game options: On exit go to Aion page (uitvinken)Diversity schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:21:
[...]
Dat zou ik ook wel is willen weten, en ook rete irritant dat hij na het afluisten dan die internet pagina opend.

Ja dat heb ik ook gedaan , alleen als het al misgaat met inloggen blijft hij er toch heengaan.ixl85 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:23:
[...]
Game options: On exit go to Aion page (uitvinken)
Verwijderd
sorry hoor.. maar een beetje kiten kan geen kwaad.. overigens swap je naar je melee wapens en schop je die forcefull evasion aan 1 gauranteed evasion en daarna gewoon die immobilise gebruiken..kaluro2 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:58:
[...]
Ik ben sowieso van mening dat een ranger voor level 20 geen ranged moet gebruiken ( om te pullen dan, ok) omdat ze met melee (veel) meer damage doen op 10-19.
en een beetje planwerk met traps helpt ook een boel..
ik heb sinds ik mn ranged snare heb geen enkele mob meer hoeven meleen iig..
Ik had die instelling ook aanstaan, toch krijg ik de website. En dat komt denk ik omdat hij je profiel nu niet geladen krijgt vanwege de server. Dus die instellingen staan nu op standaard.Diversity schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:31:
[...]
Ja dat heb ik ook gedaan , alleen als het al misgaat met inloggen blijft hij er toch heengaan.
Speel nml op het werk en thuis. En hoef nooit dezelfde optie twee keer aan te vinken.
Dus dit komt wel goed als je weer kunt inloggen... verwacht ik..
[ Voor 6% gewijzigd door RoelZ op 23-09-2009 16:40 ]
- Creating more joy for people who interact with our digital world
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:39:
[...]
sorry hoor.. maar een beetje kiten kan geen kwaad.. overigens swap je naar je melee wapens en schop je die forcefull evasion aan 1 gauranteed evasion en daarna gewoon die immobilise gebruiken..

Zo hoor je ook te spelen met een ranger!
Welke server zit je en welke kant?
(Spatalos, elyos)
[ Voor 3% gewijzigd door ixl85 op 23-09-2009 16:49 ]
erutangis
Oi!... Wa voor werk hedde gij! Da wil ik ok!Feutis991 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:39:
[...]
Speel nml op het werk en thuis.
Dus dit komt wel goed als je weer kunt inloggen... verwacht ik..
Ik heb toch momenteel bijzonder weinig te doen op mijn werk, maarja beetje internetten ok, maar als ik hier Aion zou gaan spelen (niet dat dat draait maar goed) zouden ze dat niet zo prettig vinden
als je met melee een mob in 10 seconden neer kan halen; met ranged in 20 seconden.. dan kan je met ranged nog steeds mobs mollen zonder te hoeven melee'en, maar dan is de vraag of het wel zo effectief is.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:39:
[...]
sorry hoor.. maar een beetje kiten kan geen kwaad.. overigens swap je naar je melee wapens en schop je die forcefull evasion aan 1 gauranteed evasion en daarna gewoon die immobilise gebruiken..
Zoiets als soep eten met een lepel met een gat erin.
Vanaf level 19+ is ranged weer wel beter, maar tot die tijd is melee de betere keuze.
Ik kan met mijn gladiator ook een boog gebruiken
Het gaat erom wat het meeste DPS levert, niet wat je char 'kan' gebruiken. ('zou moeten' bestaat niet, dus ik zeg 'kan'.)
[ Voor 18% gewijzigd door kaluro2 op 23-09-2009 16:56 ]
Op dit moment zou ik zeggen.. geheelFraggedMe schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:50:
http://kindred.aion.tv/status/ Dit is een site met de status van de verschillende servers, ik weet niet hoe accuraat het is.
Alleen duurt het zo verrekte lang.ixl85 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:02:
[...]
Als ranger zijnde (level 13) kan ik makkelijk lvl 15 beesten aan. Ik ben daarna wel low on HP maar dat maakt niet zoveel uit.
Goed afstand houden, trappen, als ie dicht bij komt daggers gebruiken en daarna stunnen, je boog weer pakken en hem snaren (wellicht nog een trap plaatsen).
Ranger
En dit is met normale armor van quests, ik investeer daar atm nog niet in.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
You can't use the supplied serial code.
The supplied serial code is valid, but it can not be used to create a new account and it can not be applied to any accounts you already have
Erg vaag ook weer. kan nl. wel de pre order goods gebruiken
Tijdens de CB kon ik hem soloen met mijn Cleric toen ik 25 was.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:37:
Op lvl20 lukte het in elk geval nog niet.
Als je tijdens het lvlen daar een paar keer dood gaat door die krab leer je wel uit te kijken voor dat beest.
Een goede training voor wanneer je in Eltnen gaat lvlen en er elk moment een kudde Asmo's achter je kan staan
Je kunt die code pas gebruiken vanaf 25 september, wanneer Aion officieel uit gekomen is...RaymondG schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:10:
Krijg trouwens deze melding bij het invoeren van de CE code die ik kreeg bij CE besteleln via NC-soft.
You can't use the supplied serial code.
The supplied serial code is valid, but it can not be used to create a new account and it can not be applied to any accounts you already have
Erg vaag ook weer. kan nl. wel de pre order goods gebruiken
Dat is al meerdere malen verteld in dit topic en staat ook op de site van Aion...
Toch zijn er al mensen die hem al gebruikt hebben en met die exclusieve titel rondlopen: "Settler of Aion"Conquerer schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:14:
[...]
Je kunt die code pas gebruiken vanaf 25 september, wanneer Aion officieel uit gekomen is...
Dat is al meerdere malen verteld in dit topic en staat ook op de site van Aion...
Valt best mee, in vergelijking tot een spiritmaster oid wel... maar een goede crit en 1/3e hp is al weg. Of je het moet doen, een mob van 2 lvls hoger, is de vraag. Maar het gaat best.
Bij mij opent ie btw niet de aion page als hij afsluit voor ik ingelogd ben (wat nu de heelde tijd gebeurt, de servers zijn weer op, maar ik kom er niet in)
Dat komt omdat je die alleen kunt gebruiken als je de digitale versie hebt gekocht, dat wordt allemaal automatisch afgehandeld en dan werkt het wel. Ik kan even de bron daarvan niet meer vinden, maar ik had dat ergens gelezen op de site van Aion.CaptainCharisma schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:16:
[...]
Toch zijn er al mensen die hem al gebruikt hebben en met die exclusieve titel rondlopen: "Settler of Aion"
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
http://www.aionsource.com...-i-didnt.html#post1366541
Edit: Wat weinig shops!! in Verteron
[ Voor 22% gewijzigd door Shodan op 23-09-2009 17:25 ]
Ik herhaal nog maar es.MrDummy schreef op woensdag 23 september 2009 @ 01:07:
Even nagekeken schijnt er een standaard CMS op basis van Wordpress/phpBB3 te bestaan voor Aion.
De google levert geen directe hits op, maar er is wel OnePress pakket.
Wie kan me even op pad helpen? Dan kan ik het site afmaken.
Welke scripts gebruikt de site van OM NOM NOM site? Het ziet er bekend uit die paar andere sites ook gebruiken. In code gespiekt is er een Wordpress code delen te zien.
http://www.aionsource.com...es-our-lovely-afkers.html
There is no place like 127.0.0.1
There is no place like 127.0.0.1
ik tel er 34, en dat is in een main town geloof ik?TheMe schreef op woensdag 23 september 2009 @ 18:09:
Private shop opzetten tegen auto AFK-log-out: een van de oorzaken van de enorme queue's op servers:
http://www.aionsource.com...es-our-lovely-afkers.html
34.. tegenover een queue van 3k?
[ Voor 4% gewijzigd door Brainstorm op 23-09-2009 19:26 ]
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Als je al kan joinen op mijn server moet je 4 uur in de rij staan...
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Als ik er nu een gebruik dan worden er willekeurige vensters in Aion geopend en wordt er een chat verzonden onder mijn naam waarin dit staat: "g15 mr button suck".
Wel grappig op zich, maar ook jammer
//Edit soms werken ze nog wel..
[ Voor 5% gewijzigd door Walance op 23-09-2009 21:07 ]
Verwijderd
ik wilde voor dit spel nog een g11 op pikken, maar dat is dus geen optie?Conquerer schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:00:
Jammer, mijn G15 macro knoppen werken niet meer
Als ik er nu een gebruik dan worden er willekeurige vensters in Aion geopend en wordt er een chat verzonden onder mijn naam waarin dit staat: "g15 mr button suck".
Wel grappig op zich, maar ook jammerIk gebruikte die om the quickbar van alt+1/2/3/4/etc en ctrl+1/2/3/4/etc te doen.
//Edit soms werken ze nog wel..

Originally Posted by Ayase
Hey guys,
I just wanted to let you know that we have had a problem since launch that prevents us from making Administrator replies on our official forums. This means that we simply cannot reply to threads, even if we wanted to. It would be nice if you could communicate this to users somehow, so that they understand that this is why we have practically no official forum presence. We’re working on getting this fixed, but I don’t know how long it will take.
In the meantime we’re trying to keep everyone up to date via Twitter, other forums and IRC. Let me know if you have any questions.
-Ayase
[ Voor 58% gewijzigd door Omnyakom1 op 24-09-2009 00:34 ]
Ik heb het vandaag verder niet getest, maar gister had ik nog een macro om whispers te starten naar een bepaald persoon.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:16:
[...]
ik wilde voor dit spel nog een g11 op pikken, maar dat is dus geen optie?
Ben vandaag trouwens, samen met een paar anderen, verhuist van Spatalos naar Telemachus, omdat er vrijwel geen wachttijden op telemachus zijn volgens mij en omdat we onze legion leader geen geschikte leider vinden.
Verwijderd
WordPress inderdaad en voor het forum gebruiken we bbPress. Voor ons theme hebben we Arras als basis gepakt en voor het forum de standaard Kakumei theme.MrDummy schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:47:
[...]
Ik herhaal nog maar es.
Welke scripts gebruikt de site van OM NOM NOM site? Het ziet er bekend uit die paar andere sites ook gebruiken. In code gespiekt is er een Wordpress code delen te zien.
Verder hebben we zelf een paar plugins ontwikkeld om item tooltips (syndication) van aiondatabase te laten zien en een roster te beheren (met synchronisatie met de Live Status site van uk.aiononline.com).
Verwijderd
Wel heel doorzichtig allemaal zeg.Omnyakom1 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 00:23:
Ik snap niet waarom op het officiële forum van Aion geen mods reageren. Dat is best triest eigenlijk. Ze hebben vanmiddag alleen 1 ding losgelaten en dat is dat door een storing ofzo de FA's niet op posts kunnen reageren wat best sad is
[...]
Lijkt me erg sterk dat het echt waar is, ze hebben gewoon nog even geen tijd/zin.
http://na.aiononline.com/livestatus/character-legion/
Is hier ook een europese variant van?
Verwijderd
*kuch kuch*nemo55 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:40:
Zo'n beetje alle stats van server tot character te bekijken via de website:
http://uk.aiononline.com/livestatus/character-legion/
Thanks!
Had hem net zelf gevonden. Iets beter zoeken de volgende keer

Het zou wel handig om te vermelden op welke server je speelt en welke kant.Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 08:48:
Ik ben nog op zoek naar een legion met m'n lvl 17 sin.
Iemand nog een plekje vrij?
Als je Elyos bent en op Gorgos zit kan je een kijkje nemen op http://omnomnom.nl/, we zitten ook vaak met z'n allen op Mumble (soort van TeamSpeak/Ventrilo) dus dat is extra gezellig.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Als je inlogged kun je ook je ingame mail en AH items checken, erg cool.nemo55 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:40:
Zo'n beetje alle stats van server tot character te bekijken via de website:
!!! bedankt voor de tip!DeepSeven schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:12:
[...]
Als je inlogged kun je ook je ingame mail en AH items checken, erg cool.
heb 18k klaar liggen zie ik
Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram
Heel erg vette Feature! Je kan ook mooi een plot van je level statistieken bekijken!Potame schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:27:
[...]
!!! bedankt voor de tip!
heb 18k klaar liggen zie ikKan ik mooi weer verder m'n professions levelen
Woei! Ik heb ook 18K klaar liggen bij de trade broker
Daarnaast, ook al zou het veel invloed hebben, geef ze eens ongelijk; even shopje opzetten of uren in de rij wachten, simpele keus imo.
Dat filmpje laat een van de vele kleine stadjes zien die je in de eerste 25 levels tegen zal komen in het spel. Vooral in de hoofdsteden (Sanctum en het Pandaemonium) is het wat het aantal private stores betreft echt om te huilen.pica schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:19:
Denken jullie nou echt dat die afkers veel effect hebben op de queues? Als ik zo dat filmpje zie zijn dat er maximaal 50 ish, terwijl er queues van 3000 mensen zijn. Kan me niet voorstellen dat als alle afkers worden gekicked dat het veel gaat uitmaken.
Daarnaast, ook al zou het veel invloed hebben, geef ze eens ongelijk; even shopje opzetten of uren in de rij wachten, simpele keus imo.

Het is eigenlijk triest dat mensen die 's avonds van hun werk thuiskomen en even willen spelen, een paar uur in de rij moeten staan om mee te kunnen doen. Zal dit niet alleen maar erger worden als morgen ook de mensen die niet hebben pre-ordered gaan beginnen te spelen?
[ Voor 15% gewijzigd door WickedWizard op 24-09-2009 13:25 ]
Verwijderd
Ikzelf ben een doorgewinterde WoW-speler, en heb mij ondertussen een gewone versie aangeschaft van Aion... Heb echter geen heads start noch beta gespeeld dus mijn "mening" over de game is gebaseerd op wat ik lees op het net (en bijgevolg redelijk waardeloos)
De reden waarom ik echter is wil reageren is ivm de vergelijking WoW >< Aion die hier soms nog de kop opsteekt...
WoW was/is een geweldige game, het cartooneske wat het (grafisch mindere) spel zo leuk maakte ruilen we hier in voor een mix tussen manga en "realistisch" , dus vraag ik me af hoe je Aion als "grafisch maar ietsje beter" kan bestempelen. True, Blizzard doet telkens er een uitbreiding aankomt hun best om bepaalde models te reskinnen of toch aan te passen zodat het grafisch mooier gaat worden (meer polygonen dacht ik?)... Dit zijn ze nog maar is van plan bij de volgende expansion. En ik weet dat WoW nog best netjes oogt voor zo een "oude" game,maar toch, het dient gezegd te worden, Aion is superieur op dit vlak.
Wat betreft de queues: WoW had daar in het begin ook zeer veel last van, tot ze ineens meer servers zijn gaan maken en gratis servertransfers zijn gaan uitvoeren, welke de "gezondheid" en de speelbaarheid van de bestaande servers zeker ten goede kwam. Goede zet van Blizzard, en dat zal hier ook wel gebeuren.
In verband met de discussie of WoW dan wel of niet noob/casualvriendelijk is: Ik stel enkel maar vast dat je in WoW dezer dagen maar weinig meer moet kunnen/willen in vergelijking met vroeger. Ik herinner me de tijd waar mensen elkaar whisperden en vanuit de hele spelwereld de trip naar IF maakten om toch die ene warrior te zien die al 2 (TWEE!!!) stukken epic had van zijn T1! Dit was uniek... Het spel was indertijd misschien iets te "L33T" voor sommigen als het op raiden aankwam, MC en (maar vooral) BWL vroegen veel van een grote groep mensen, die dan nog is leiding kregen van een goede leider, en dat in combinatie met vele uren raiden was de enige manier om toch die paar stukken te krijgen. Nu echter level je iets nieuw naar 80 in een battleground, doe je een uur of 2-3 ToC normal met een degelijke groep en je zit met ik-weet-niet-hoeveel stukken item lvl 200 gear. Is WoW te gemakkelijk/gemakkelijker dan Aion? Weet ik niet, ik heb maar met 1 van de 2 ervaring, maar ik kan je wel zeggen dat de game onderhevig is aan iets wat velen "dumbing-down" noemen. De moeilijkheidsgraad en voor veel mensen bijgevolg de voldoening (of zogezegde epic feeling) is zwaar gereduceerd. De game is nog steeds errug goed voor mij, maar dit hele "laat-het-ons-wat-makkelijker-maken-voor-de-nieuwelingen-zodat-ze-blijven-spelen" mentaliteitje begint me een beetje tegen te gaan...
Trap het dan af uit WoW denk je dan? Het is waar, ik ben die zaken beu, maar zoals ik zei blijf ik het een goeie game vinden en mijn maten die ik door het spel (en al dan niet in IRL als gevolg) heb leren kennen spelen daar ook.
Dit is de reden waarom volgens mij veel mensen WoW nooit gaan opgeven, zelfs al spelen ze Aion, aangezien het sociale aspect in een MMO dan ook allomtegenwoordig is voor veel spelers
Ik durf zoals de meesten hier echter wat verder zoeken(in tegenstelling tot de fanboizs op youtube etc); zoveel games die reeds geprobeerd hebben WoW van de troon te stoten, nog geen enkele echt geslaagd. Dit is imo de eerste die zo close komt, maar zal er ook nooit in slagen (of toch nietvoor Aion de eerste maanden na de officiële release nog altijd sterk staat; de ultieme etst voor een MMO imo), en dat hoeft voor mij ook niet. Ik wil gewoon een leuke game om te spelen, en dat die game veel vergelijkingen heeft met die andere MMO interesseert me geen zak, het is iets anders, het is mooi en het is leuk, dus is dat wat ik nodig heb...
Ik weet nu niet of iemand iets heeft aan mijn wall of text, of iemand anders zich daar ook in gaat vinden, en tevens wens ik geen nieuwe WoW/Aion discussie opstarten, maar ik wou dit gewoon even kwijt
Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"
Ik raad je aan dit artikel eens te lezen, het is kort maar geeft toch duidelijk weer wat te verschillen zijn tussen deze twee game culturen.
Al moet ik zeggen dat je de ''Aion has no soul'' uitspraak wel met een korrel zou moet nemen want dat is gewoon persoonlijke mening van de schrijver.
http://www.massively.com/...f-the-title-before-the-c/
Ik zelf vind de WoW/Aion discussie altijd wat zinloos. WoW was een zeer unieke ervaring voor mij. Ik heb het "slechts" 1.5 jaar gespeeld, maar heb er fantastische herinneringen aan. Voor het eerst rondlopen door zo'n gigantische wereld en alles lekker ontdekken.
Vanaf toen heb ik altijd gedacht, dat gevoel krijg ik nooit meer bij een spel. Maar in zekere mate heb ik dit bij Aion weer. Het pakte me eigenlijk bijna meteen tijdens de beta! Iets waar bijvoorbeeld Warhammer bij mij niet in slaagde (dan wel/niet onterecht). Het is weer een heerlijk gevoel een fantastische mooi gemaakte wereld te bezoeken/ontdekken! Ik moet zeggen dat het nog een beetje klein voelt vergeleken met WoW. Op de een of andere manier voelt het toch aan als allerlei "afgesloten" stukjes gebied waar je in kan levelen. Bij WoW voelde het toch meer als 1 grote wereld! Dat vind ik wel wat jammer, maar misschien verandert dat nog wat bij de nieuwere gebieden.
Al met al ben ik zeer blij met mijn aankoop en heb ik weer iets waar ik mij lekker aan kan vastgrijpen!
Ik kan je vertellen dat ik ook een doorgewinterde wower (was) en ben nu deze game gaan spelen.
Ben tot de conclusie gekomen dat deze game toch een stapje verder gaat qua wow op het gebied van moeilijkheid.
Merk dat ik toch redelijk vaak doodga al niet weg moet rennen van een enemy.
Dus makkelijk is deze game niet.
Het komt er ook wel op neer dat je goed op moet letten wat je doet en dan komt het wel goed.
Ik hoop dat je veel plezier in deze game hebt.
Heb je al enig idee op welke server je gaat spelen?
WoW is oud met gameplay die gewoon goed is en blijft boeien.
Aion is nieuw en moet zich waarmaken.
Voor mijn is Aion te abstract te lineair en loopt gewoon niet lekker.
Hoewel ik WoW afgezworen heb ben ik toch nog maar even gaan kijken wat het tegenwoordig nog is.
En ik kwam gelijk weer helemaal in mn element, oftewel ik speel weer xD
De enige MMO waar ik nog naar uitkijk is de nieuwe MMO van blizzard, zal nog wel een aantal jaar duren maar dan heb je ook wat.
Ik heb je stuk denk ik verkeerd benaderd. Ik speel zelf ook nog WoW, alleen raiden met vrienden, maar ben WoW een beetje beu op dit moment. Ook al voor de release van Aion had ik het idee, net als jij, dat de game te makkelijk is geworden, en de game brengt, ondanks de nieuwe addons, niets nieuws meer. Aion geeft mij het gevoel wat ik had met WoW in het begin, iets nieuws en super om dingen te ontdekken. Ook kijk ik er al naar uit om hoger op te komen.
Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"
Verwijderd
Dat ik het vergelijken van WoW met Aion, en dit door duidelijke fanboiz van 1 van die 2, meestal belachelijk vind en meestal op niets vind slaan ook...mooie lap tekst.... Wat wil je nu eigenlijk zeggen/vragen? je schrijft veel maar zegt niks? kan aan mij liggen maar ik snap het niet.
Telemachus gaan wat vrienden van me heen, dus denk dat ik daar is ga proberen, maar ik moet zeggen dat het feit dat die server waar jullie hier de hele tijd over bezig wijn me ook wel aanspreekt mede door de grote populatie NL en BE spelers (ben zelf BE)Heb je al enig idee op welke server je gaat spelen?
Ik weet het niet, ik zie wel welke server van de twee morgen op de launch het beste "speelbaar" is en ga daar dan een gokje wagen...
Damn rightIk denk dat Dakini gewoon staat te springen om te spelen!
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk.g0tanks schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:08:
[...]
Het zou wel handig om te vermelden op welke server je speelt en welke kant.
Als je Elyos bent en op Gorgos zit kan je een kijkje nemen op http://omnomnom.nl/, we zitten ook vaak met z'n allen op Mumble (soort van TeamSpeak/Ventrilo) dus dat is extra gezellig.
Ik zit wel op Gorgos maar helaas zit ben ik Asmo.
erutangis
Ik ben pas lvl 14 maar kan echt niet wachten tot ik 25 ben en het spel "echt" gaat beginnen.
Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram
Klopt geheel wat je zegt met betrekking tot de fanboys. Zoals ik al aangegeven had speel ik beide spellen, en ben zelf heel enthousiast over Aion. Mocht je trouwens een server willen waar veel NL en BE zit zou ik kiezen voor Gorgos. Ik weet niet zeker hoe de populatie is op andere servers maar op Gorgos is NL/BE in grote mate aanwezig.
Ik ben trouwens wel benieuwd wat jij van Aion gaat vinden als WoW speler, en of je dezelfde ervaring hebt als ik.
Kon ik nergens op internet vinden, dus heb ze maar even geupload.
GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising
Wij hebben gistere onze legion geupgrade naar 2 xDGonzoNL schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:36:
Alle level 2 legion emblems: http://omnomnom.nl/gallery/?album=1&gallery=3
Kon ik nergens op internet vinden, dus heb ze maar even geupload.
<Disconnected> FTW !!! 11!1!1!!1!
Vanavond weer lekker spelen tot een uurtje of 1 heb er zin in kijken of ik weer 5 lvles kan doen
Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers
Ik ken alleen Feral Order.MrOizo2005 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:29:
Zijn er btw al nederlandse guilds op Gorgos -> Asmodian ?
Het is alleen 's nachts aanwezig van 9pm-7am maar het was er niet.
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
Dit topic is gesloten.